2001
|
|
Objektuak, beraz, guk aldez aurretik edo a priori ezartzen ditugun baldintzei jarraiki zaizkie. Aurrerantzean arazoa ez da izango
|
gauzak
nolakoak diren, baizik eta guk nola ezagut ditzakegun. Horrela, Filosofia gauzen zientzia edo Ontologia izateari utzi eta adimenaren analitika bihurtzen da.
|
2004
|
|
Kanten metodoa transzendentala da, hau da, esperientziaren baldintzez galdetzen duena. Aurrerantzean arazoa ez da izango
|
gauzak
nolakoak diren, baizik guk nola ezagutu ahal ditugun; izanere, ez dago subj ektua gauzen mende, baizik eta haiek daude subjektuaren ekimenaren baldintzen mende. Horregatik," oro har esperientziaren ahalgarritasunaren baldintzak aldi berean objektuen ahalgarritasun baldintzak dira".
|
2006
|
|
Sistema razionalista horietan, eta horrelako premisetatik abiatuz, guk nola jokatu behar dugun ondorioztatzen da. Humek ondorioztatze hori salatzen du,
|
gauzak
nolakoak diren dioten premisetatik ezin baita ondorioztatu gauzek nolakoak behar duten. Jauzi hori, ikuspuntu logiko batetik, ezin da bidezkoa izan:
|
|
Sistema razionalista horietan, eta horrelako premisetatik abiatuz, guk nola jokatu behar dugun ondorioztatzen da. Humek ondorioztatze hori salatzen du, gauzak nolakoak diren dioten premisetatik ezin baita ondorioztatu
|
gauzek
nolakoak behar duten. Jauzi hori, ikuspuntu logiko batetik, ezin da bidezkoa izan:
|
2007
|
|
Ondorio hori ez da inoiz guztiz zientifikoa, gure buruak datu guztiak atzematerik ez duelako eta, beraz, ustearen izaera honek berarekin dakar arrisku handia, nahikoa mugatua baita. Alegia, erabaki bat hartzeko orduan, burmuinarendako garrantzitsuena ez da
|
gauzak
nolakoak diren, baizik eta nolakoak diren ustedugun. Horrela, gure jarrera identitariotik abiatuta, erabakigarriena ez da benetannor garen, nor garen uste dugun baizik.
|
|
Konkretutik eta singularretik unibertsalera iristeko bidea da indukzioa, Sokratesen eskuetan. Sokrates, bestalde,
|
gauzak
nolakoak diren jakitearekin barik, horrela zergatik eta zertarako diren aztertzearekin egon zen arduraturik. Arrazoiak nahi omen zituen, ez hitz hutsak.
|
|
Hirugarren fasea pertsona maitearen absentziara egokitzeko saioa da: besteak gabe
|
gauzak
nolakoak izango diren ikasten da, bakardadea onartzen. Adituen esanetan, pertsonaren heriotzaren eta galeraren aurrean jarrerak alda daitezke.
|
2008
|
|
Aldaketa ekonomiko, politiko eta teknologiko sakonak gertatu ahala, urteen poderioz,
|
gauzek
nolakoak, izan behar duten, nozioari buruzko oinarrizko kontzeptuek aldaketak gertatu aurretik nolakoak izan zitezkeen nozioaren eragina izaten dute.
|
2009
|
|
Gauzen fenomenoak ezagut ditzakegu bakarrik. Ez
|
gauzak
nolakoak diren berez. Eta guttiago ere, ezin dugu pentsatu gauzek beren baitan espazio eta denboraren formak daramatzatela.
|
2012
|
|
La Défense, zein urrun turista literario gisa Handkeri esker ezagutu huen lehen aldi hura, etorkizunaren txantiloitzat hartutako auzuneko eraikinen ezaugarrien aditu bihurtua hintzen, ibilgailurik gabeko Venezia lurtarra, multinazionalen abaraska, aldiri txiroen mugan langileen eta zizelkarien erdeinurako eraikitako etxe orratzak, l’Arc du Triomphe lerro zuzena, La Bastille, Place des Vosges, Victor Hugoren etxea hor, ez, ez, oraindik ez naiz sartu ikustera, Buttes Chaumonteko parkea, Butte aux Cailles, Le temps des cerises jatetxea, Les Halles, Rue Saint Deniseko prostituten ikustera, begira hementxe kalearen muturrean, esanguratsua ote, Nafarroako Enrike III.a Henri IV de France Parismezabatentruke et de Navarre, begira Nafarroako armarria ere harlauza honetan, Frantziakoaren erdia, Espainiakoaren laurdena, Euskal Herrikoaren seirena. Lapurren herria Frantzia, Obeliskoa, Tuillerieseko garaitza arku horren gainean dauden zaldi horien jatorrizkoak Veneziara itzuli behar izan zituzten, ikusiak ditut nik Piazza San Marcon
|
gauzak
nolakoak diren, Louvre Ali Babaren harpea, hor piramide bat eraikitzen ari dira, Mona Lisa. Moulin Rouge, hara Montmartreko kale estuetan turistentzat propio jarritako Toulouse Lautrec hori, Sacré Cœur eko basilika, Urgulleko Jesusen Bihotzaren anaia handia, barrikadetan eta Père Lachaiseko hormaren kontra akabatu zituzten erreboltarien, Kaledonia Berrira, kanaken artera desterratu zituzten Louise Michel eta enparauen laidogarri, herritar sinestunen diru biltzeari esker eraikia, jainkoa lagun iraultza ez zedin inoiz gehiago Parisko jabetu.
|
2015
|
|
|
Gauzak
nolakoak diren eta nola funtzionatzen
|
|
|
Gauzak
nolakoak diren erakutsi nahi dizu.
|
|
Baliteke gogoko ez izatea
|
gauzak
nolakoak diren.
|
2016
|
|
|
Gauzak
nolakoak diren eta nola funtzionatzen duten adierazten duten hipotesi frogatuen multzoari teoria esaten diogu.
|
2017
|
|
|
Gauzak
nolakoak diren, niri, Oier, pasagarrienetariko bat iruditu zitzaidan Izeiren kuadrilla zaharrekoen artean. Zergatik?
|
|
Kultura postfiguratiboetan, gurasoek beraien seme alabak hezten dituzte nagusien begiradapean, beraien gurasoengandik jasotako heziketa erreproduzituz. Ezagutza iraganetik dator eta, ondorioz, nagusiak dira hurrengo belaunaldiei
|
gauzak
nolakoak diren adieraztearen arduradunak. Eginkizun honetan nagusiak dira autoritatea, ez beste inor; nagusiak dira denak bere horretan jarrai dezan eta aldaketak eragoztearen arduradunak.
|
2018
|
|
|
Gauzak
nolakoak diren esan diet.
|
2019
|
|
Erregeak bere predikuarekin segitzen du, Entzun ezazue, bada, baina errepikatzen eta errepikatzen den disko akastuna da, hipnotikoki errepikatzen den disko akastuna. ...ak igurzten ditu, garuneko orria zuri dago, erdiraino idatzia baizik ez, eskuineko eskuaz Fray António Brandãoren On Afonso Henriquesen Kronika hurbiltzen du, bera izango du gidari narraziora itzultzen denean, gaur gauean edo bihar, eta, orain idazteko gauza ez denez, irakurri egiten du pasadizo mitikoaz jabetzeko, bigarren kapitulua da, On Afonso Henriques printze saiatuak esku artean zekartzan
|
gauzen
nolakoak ez zion atseden handia hartzeko aukera ematen, eta negozio hartako handitasunari eskainitako pentsamenduek ez zuten baretasunerako edo arintasunerako parada eskaintzen. Eta hala, neke hori nolabait arintzearren, Biblia sakratua hartu zuen eskuetan, bere kanpadendan zeukan bat, eta bertan irakurtzen hasi zelarik, aurkitu zuen lehenbiziko gauza Gedeon juduen kapitain entzutetsuaren garaipena izan zen, zeinak, hirurehun soldadurekin, medianitarren lau erregeak eta beren armadak hautsi baitzituen, ehun eta hogei mila gizon ezpataz pasatuz, ondorengo anabasan hil ziren beste asko zenbatu gabe.
|
|
Bazirudien kolpe gogorra jasoko zuela Alavesek. Baina
|
gauzak
nolakoak izaten diren! Bigarren zatian hasi bezain pronto ikusi baita talde kataluniarrak ez zuela inongo asmorik partida bizi bizia izateko.
|
2020
|
|
Behar dugu. Hemendik bost urtera ez dakit
|
gauzak
nolakoak izango diren. Internet da etorkizuna, baina ni galdu egiten naiz hor.
|
2021
|
|
Baina
|
gauzak
nolakoak diren! Arriskurik gabeko jokaldi batean, Savic atzelariak area barruan Luis Riojaren aurpegian ukondoz bete betean jo du, eta epaileak, VAR ikusi ondoren, penaltia adierazi du.
|
|
Urtean pare bat aldiz festa giroan opari batzuk ematera joateak ez du ahalbidetzen egoitza baten funtzionamendua ezagutzea. Egunerokotasunean ikusten da egoitzan
|
gauzak
nolakoak diren. Langileak eta egoiliarrak dira hango egoera bizi dutenak, eta testigu zuzenenak egunero joaten diren senide bisitariak.
|
|
Nazionalismoak berezitasunak atera nahi izan ditu besteengandik aldentzeko, ezberdinak garela esateko. Baina, nire ustez, zintzoena lehen esan dudana da, artistak bere bidea egin behar duela
|
gauzak
nolakoak diren bere kabuz deskubritzeko.
|
2022
|
|
«Ez dakit zer esango zuen gure aitak momentuan hori esan izan banio» (61 urte, Bertsozalea 25). Garaiko jendarteak arautzen zuen
|
gauzek
nolakoak izan behar zuten. Gaur egun ere perfekziora iristeko beharra, exigentzia eta aitortzen den zilegitasuna aipatzen dituzte parte hartzaileek.
|
|
Irtengo garela uste dut. Baina ez dakigu biharamunean
|
gauzak
nolakoak izango diren. Ziurgabetasun handia dago».
|
2023
|
|
Poesia irteten da hitzekin jolastean, itxurakerien itxurakeria, eta gauzak ez diren bezala adierazten dira. Izan ere, garbi dio zien  tziak
|
gauzak
nolakoak diren, diren bezalakoak, nahiz eta, hurrengo ikerketan, ez diren bezala agertu.
|