Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 583

2000
Gauzak horretara, etxe barruko kontsumoko albisteak dira Garak ematendituenak. Euskaraz agertzen diren albisteak lotura zuzena dute Euskal Herriarekin:
‎Ez dakit zer, Txema, ez dakit zer izango zen, baina nire alabak zerbait zuen barruan. Eta barruko gauza horrek ez zion bizitzen utzi nahi.
‎Esan behar dut orain, halako zientzia bat balego, etikak benetan zer izan lukeen bururatzean, emaitza nahiko argia iruditzen zaidala. Argia iruditzen zait pentsatu edo esan dezakegun ezer ez litzatekeela izango gauza hori. Ezin dugu idatzi berez sublimea dena eta beste gai guztien gainetik dagoena gaitzat izango lukeen liburu zientifikorik.
2001
‎Tresna, orduan eta hobea, orduan eta nereago, landuago, lanerakoago. Gure gauzak gureak ez diren hitzez jazten ditugu sarritan, eta gureak ez diren hitzetatik hasita geureganatzen dugu gurea dean gauza hori. Baina ez da gurea, ze demontre!
‎Amak beti esaten dit: «zure bizitzan beti egin izan duzun gauza hori orain ordaindu egiten dizute. Baina zu horrela izan zara beti».
‎Aurreko ildoetan dira guztiak isladatzen, izei bakartiaren irudia laku bazterrean bezala, eta hilobi berberean ehortziren gaituzte gu eta gure marrak, gu eta gauza horik guziak" (IGB, 114)
‎Gauza leun, txiki eta biribila baldin bada, haurrak ohiko elikabidea egin dezake, baina gorozkiak begiratu behar dira, gauza hori bota duen egiaztatzeko.
Gauzak horretaraino, Hagako Itunak xedatua duenez, umearen toki-aldaketa berme guztiekin egin da, ahal dela guraso adoptatzaileen konpainian.
‎Hona erran zidana: Zerbait lortu nahi duzularik, gauza horretan pentsatu behar duzu azkarki eta nahi duzun guztia lor dezakezu.
‎Ezkondu eta hurrengo urtean, bere burua erre zuen; etxeko gauzak horren gaizki baitzihoazkion.
‎P: Bada nik egiten ditut gauzak, eta gero gainean ipintzen diet ez direla gauza hori; exempli gratia: egiten dut pipa bat eta gainean jartzen diot:
‎berdintasuna (justizia bakarra da) eta ezberdintasuna (bidegabekeria moduak ugariak dira) kontrajarrien kasuan, gehiegikeria (bikoitza) eta gabezia (erdia) erlatiboenean. Gauza bat bere neurritasunaren ikuspegitik aztertzerakoan gauza horren ideiaren eremuan sartzen gara.
‎Platonek ideiaren esanahi hau berrartzen du filosofian erabiliz. Gauza baten ideia ez da haren gainean egin dezakegun irudikapena, gauza hori egonkor bilakatzen duen dimentsio hori baizik. Eta horregatik, Platon urrutiago ere badoa, ideia gauzaren egitura bera eta gauzaren agerpenaren oinarria dela dioenean.
‎Baina gauzek ezaugarriak edukitzeaz aparte" ahalbideak" ere badituztenez, nahasten direnean, diren hori eratzeaz gain, bere izatearen ahalbide bat garatzen dute. Eta gauza bakoitzaren ahalbide horiek dira gauza horrek lor dezakeen perfekzioa mugatzen dutenak. Izate konkretu batek sekula ez ditu bere ahalbide guztiak gauzatuko, eta honegatik da Platon pentsalari paradoxikoa:
‎• Zerbaiten ekintzak kausa arazle ezberdinen batuketa gisa ezin badira ulertu, gauza hori sinplea da.
‎Frogak honela dio: suposa dezagun ez dagoela osagai bakunik; orduan, edozein gauzak zati batzuk izango ditu, baina zati horiek ere zati daitezke, eta horrela jarrai dezakegu; baina azkenean ez zaigu gauza horren ezein osagairik geratzen. Eta hori ezinezkoa denez, azken osagai bakun batzuk izan ditu.
‎" Hau ez zuhaitza da" erako judizioa litzateke. Hemen, gauza hori zuhaitzak ez diren gauzen multzo mugagabean kokatzen da. Formalki judizio baieztatzailea bada ere, ez da berdina; beraz, judizio mugagabea da.
‎Erlazioaren arabera substantzia eta akzidentea, kausa eta efektua eta, azkenik, komunitatea ditugu. Judizio kategorikoan" S P da" esaten da, adibidez," gizon hori beltza da", eta horrekin gauza bera (substantzia) eta gauza horren ezaugarri edo akzidente baten arteko bereizketa egiten da. Gauza bera egonkorra da eta akzidenteak alda daitezke, ez dira funtsezkoak.
‎Predikatu batek existitzen dena jasotzen du eta besteak horren ukapena. Ondorioz, gauza bati zenbat eta predikatu negatibo gutxiago aplikatu, orduan eta errealitate gehiago izango du gauza horrek. Eta hortik predikatu positibo guztiak biltzen dituen gauzaren ideia lor dezakegu, osorik determinatua dagoena, ‘omnitudo realitatis’, ideal transzendentala, positibotasun oro jasotzen duen ideala.
2002
‎Par. Izan bat behin bakharrik erraitez izendatu gauza hori aiphatzen duzunez, izen hori sarritan oguztean ez othe duzu aiphatzen?
‎Par. Bainan, gauza zeina bateri ukhika nehor dena, ukhigaiaren ondoan egoitea beharreko ez othe, ukhi gauza horren ondoko lekhua betheaz?
‎Egokitze ahalegin hori, beste mota bateko egokitzearekin ere konbinatubeharko da; hots, ikerketa estrategia edo indusketa estrategia baliozkoak erabilibeharko ditugu, lehen aipatu dugun helburua lortzeko. Kasu askotan, eta, batez erelurralde zehatzetan, premiazko gauza hori ez da betetzen, eta hiriaren ikerketa izanbeharrean interbentzioen oinarria, kasu askotan ikertzen den orubea lehenbailehenliberatzea izaten da gauzarik garrantzitsuena. Guk proposatzen duguna, estrategiakhelburuei eta egoerei egokitzea da, baina, beti ere, azalera zabaleko interbentzioakegitea, aurkitzen diren aztarnak hobeto interpretatzeko, eta tokiko estratigrafiaezagutzeko.
Gauzak horretara, badirudi globalizazioa izan daitekeela gizarte zientzien paradigma berria. Globalizazioa, azken finean, europar estatubatuar kulturaren hedapena da; hedapen horretan, beste batzuen artean, eredu kulturalak, enpresarialak eta linguistikoak nabarmendu daitezke.
Gauzak horretara, alegia, zenbat eta ozenago berba egin batzuek eta zenbat eta isilago jardun besteak, iritzi publikoa hainbat eta gehiago makurtzen da batzuen aldera, erremedio barik.
‎Edozeinek ez du gerra eremuetara hurbiltzeko gaitasunik, ez ekonomikorik ez legezkorik?. Gauzak horretara, hedabideak elkartu egiten dira korrespontsalak bidaltzeko eta baimenak eskuratzeko. Pool bat horixe da, alegia:
‎Gizarte komunikazioan, dena delako gauza hori itxuraren bidez edo irudiaren bidez agertzen da geure begien aurrean, geure ezagutzaren aurrean. Baina, horra hor gakoa:
‎Paradigma berriago horren arabera, komunikazioa gizartearen prozesu iraunkorra da, prozesu horretan osagai desberdinek hartzen dutelarik parte, eta ez lengoaia naturaltzat kontsideratzen diren horietako (frantsesa, errusiera, euskara, etab.) osagai linguistikoek bakarrik. Gauzak horretara, giza komunikazioa Scheflen en arabera ulertzeko, ondoko osagai hauetan guztietan jarri genuke arreta:
Gauzak horretara, Mendebaldeko herritar asko eta asko ezgauza dira europarrez aparte munduan dauden bestelako kontzeptzioak, bestelako sentimenduak, bestelako emozioak, bestelako aztura erritualak edo bestelako beharrizan espiritualak ulertzeko. Zer dago munduan geurea baino hoberik?
2003
‎Gainera lanean ari naizelarik jada izen bat ematen diot, egiten duzun gauza hori pertsona ttipi bat bezala baita, nortasun bat sortzen diozu. Beste artista batzuk ez dituzte onartzen izenak, komertzialki beste ikuspuntu batetik begiratzen dutelako.
‎Bai enkantean ateratzeko produktua jartzen duenak, baita gauza hori eraman nahi duenak ere aurretiaz izena eman behar izaten dute, betekizun hau doanekoa izaki.
‎Elikagai prozesatuak, ordea, osagai osasungarriagoekin eta haragi aukera hobeekin beteko lituzkete”, esan zuen. “Koipea haragi prozesaketaren industriako produktu merkea da, gauza horretako mendiak dituzte (koipea) eta erabiltzeko irrikitan daude; beraz, elikagaietan osagai merketzat erabiltzen dute”, esan zuen BMAren bozeramaileak.
‎Batzuetan, ordea, beren igarpenetan asmatzen dutenean, gauza bat baino ez dago garbi: ezin izan dutela Jainkoaren bitartez ezagutu ezkutuko gauza hori (elizgizonei beraiei ere ez die-eta Jaunak halakorik agertzen), eta, ondorioz, deabruaren bitartez izan dela. Halako aztien berri ematen den sermoi guztietan herriko alkateari dei egiten zaio, itzultzen bada, kartzelan sar edo herritik bidal dezan; batzuetan gehiago ere bai:
Gauzak horretara, gehiengoak ematen duen argiaren arabera; historia modernoan, erdaldunek eurek esan izan digute sarritan, egunero egunero gogorarazi eta, badaezpadan, bihar ere errepikatuko argi eta klarki zer garen: beste basko batzuk, ez besterik.
‎Sokratesen hitzaldia bi zatitan banatu daiteke. Lehenengoan, Agatonekin elkarrizketan, maitasuna desira bat dela dio, eta desira guztiak ez daukagunaren desira direnez eta maitasunak izaki ederrak maite dituenez eta izaki ederrak onak ere badirenez, horren guztiaren ondorioz Maitasunak ez du ez edertasunik ez ontasunik eta horrexegatik hain zuzen ere bi gauza horien atzetik dabil. Arrazonamendu horrekin beste hitzaldietan esandakoa laburbildu besterik ez da egiten.
‎finka baten edukitza, beharbada, mende batez norbaiten esku egon eta gero, beste pertsona bat agertzea finkaren ugazaba bera dela edo berak ordezkatzen dituen pertsonak direla esanez, eta edukitzaileak finka utzi behar izatea, lehenengoaren eskubidea iraungi dela frogatzeko titulurik ez duelako. Haatik, edukitzaileak zeren gaineko edukitza izan, eta gauza horren benetako ugazaba delako presuntzioa gehiegi zabaltzen bada, etxearen edukitza ez duten jabeek jabetza hori bidegabe gal dezakete.
‎Zintzotasunarekin batera, onustearen eskakizun guztiak bete behar dira, norbera zein betebehar motaren menpe egon eta mota horren arabera. Esate baterako, saltzaileak argiro argiro azaldu behar ditu saltzen duen gauza horren kalitateak, gauza zaindu behar du eman arte, eta, behin eman eta gero ere, bermatu egin behar du.
2004
‎Bi hilabeteren buruan presondegitik aterata, Jersey uhartera egin zuen ihes lehenik eta Irlandara gero. Handik komertzializatu du urteotan bere G5 silize organikoa, posta eta Internet bidez. Eta gauzak horretan estabilizatua zirudien. Baina beste polizia afera ilun bat nahastu da tartean berriro:
‎2) Demandatu nahi den pertsonari egindako eskabidearen bidez, horrek bere esku duen gauza erakuts dezan, epaiketa gauza horri buruzkoa denean.
‎1 Titulu betearazleak ondorioztatzen badu egiazkoa eta zehatza den gauza higigarria emateko eginbeharra, eta alderdi exekutatuak ez badu gauza hori ematen horretarako ezarri zaion epean, auzitegiak alderdi betearazleari emango dio zordundutako gauzaren edukitza. Horretarako, auzitegiak behar besteko premiamenduak erabiliko ditu, toki itxietan sartzea aginduko du, eta, hala behar izanez gero, indar publikoaren laguntza izango du.
‎Zure herri nortasunaren baitan bizitzeko ahalegin horretan, eguna joan eta eguna etorri, sentipen garratz batek menderatzen zaitu. Era berean, konturatzen zara hartua duzun jarrera temati horretan aski bakarrik zabiltzala, euskaldunak oro har ez dituela gauzak horren zorrotz hartzen, aise lerratzen dela inguruak ezarri dion hizkuntzara. Gure kontzientzia linguistikoaren indarra arras apaldua dagoela, eta bakarkako jardun zoro horretan ez daukazula zereginik, hizkuntzarena, ezer izatekotan, parametro sozialetan planteatu behar den auzia delako.
‎" Itzuli hona!" oihukatu, eta gauza hori jabearen etxera itzuliko da.
‎Ni ez naiz gauza hori egiteko.
‎Dcnadcn. horrela arazoa desbideratu bestc ezcr ez dugu cgitcn, Duchamp artista den ala cz jakitcko, irizpide sailkatzailca ez dena erabili behar baitugu. (2) Arte kontzcptua analizatu nahi duenean, Weitzek honako tesi hau babesten dueladirudi, alegia: gauza bat arte da soilik gauza horrek aldez aurretik onarturiko artclanaren, familia antza? (Familienahnliehkeit) badu.
‎edertasunean eta aniztasunean aurki dezakegununiformetasuna gauza bera da. Eta gauza hori, azkenean, sentimen hutsa da, plazera.
‎Funtzio etiologikoa. Kontzeptu honen helbunia organo edo gauza baten funtzioa zeinden azaltzea da, organo edo gauza horren beste funtzio posibleak, baina akzidentalak, baztertuz, Horregatik hain zuzen ere, gauza edo organo baten funtzioa, gizakiak eginikoabaldin bada, gizakiak zuen intentzioak deftnituko duela mantenduko du. Adibidez, aulkiaesertzeko egindako objektua da eta ez teiefonoari eusteko.
‎Aspaldidanik, eta egun berean ere, gauzak hortara, nondik nora pentsatu behar dugu, mespretxu horri atxikirik, denbora berean errespetua, itzala eta legezko berdintasuna baizik ez zegoela aspaldiko erresumetan oraintsu arte?
‎gizonaren zerbitzuko egon beharrean, borrero billakatzen da. Eta, gauzak hortara, bi irteera gelditzen zaizkio: edo hizkuntza bere betekizunera bihurtzea; ala mintzatzeko betekizuna hobeki betetzen duen hizkuntza berri bat hiztunek hartzea.
‎–Zer egin behar duzue gauza horrekin? –galdetu nien, ahotsa edari azkarrak marrantaturik.
2005
‎Horrelakoek ez zituzten harritzen garai haietako jendeak, gu, Oxobiren ipuietako belea edo axeria mintzo ikusteak baino gehiago. Gero dira izan, gauza hori hitzez hitz hartu duten jendeak, baizik eta Biblia Jainkoaren beraren hitza dela, Jainkoak Bibliako idazleen eskua harturik bere esku barnean, berak idatzi balu bezala!
‎testu horietan, jabekide denek zona komun guztiak erabiltzeko eskubidea dutela berresten da baina, era berean, erabilera horri hainbat muga ezartzen zaizkio: gauza horren destinoa, gainerako jabekideen eskubidea errespetatzea eta komunitatearen interesak ez urratzea, alegia.
‎–Ez hituzke gauzak horren estu hartu behar, alabatxo?
‎Pozoitsuak ala ez, animaliek oreka ezarri dute, bakoitzak bere tokian. Eta gizakia bera ere ez da gauza hori aldatzeko.
‎" Orain dela hogei urte, aitor dezadan –neure arterako ari– ez ninduan ni gauza hori egiteko... Labartzan ez zegoan surflaririk batere.
Gauzak horretan, lantegitik irten da gizon bat oihuka, gugana hurbilduz, eta eskutan berak ere pistola bat zeukalarik:
‎[...] Era berean, Platonek ere justizia zer den zehazten du, goiputzaren zaintza edo gauzen edukitza dela dioenean. Hortaz, gauza horien barruan kokatzen ditu, orobat, egiteak. Horien ondorioz sortzen dira zuzenbide naturaleko beste lege bi:
‎Hizkuntza ezberdinak ez dira gauza baten hainbat deitura, baizik eta gauza beraren ikuskera ezberdinak. Eta gauza hori kanpo sentimenaren objektu material bat ez bada, kasu horretan bereziki, gauza ezberdinen edo era anitzetan moldatutako gauza askoren aurrean aurkitzen gara. Ze, azken batean, norbaitek espresio arrotz bat ulertu eta itzuli nahi badu, orduan, berak helburu horretarako beharrezkoak dituen elementuak bakarrik aurkitzen ditu espresio horretan bertan.
2006
‎bat erosteak, ordaintzeko obligazioaz gainera, erosten den gauza horretan eta saltzen duenarengan konfiantza izatea inplikatzen du.
‎364 artikuluan aipatu informazioa egiaztatu egingo da, bakarrik, ostearen edo iruzurraren objektua zein gauza izan eta gauza hori aurretiaz existitzen zen ala ez zalantza egiten duenean instruktoreak.
‎Delitua arrastorik uzten ez dutenetakoa bada, instrukzio epaileak delitua bera eta horren inguruabarrak agerrarazteko ahaleginak egingo ditu lekukoek egindako adierazpenen bidez eta delitua egiaztatzeko balio duten baliabideen bidez; agerraraziko du, orobat, gauza aurretik bazela ere, baldin eta delituaren helburua gauza hori kentzea izan bada.
‎Jabetzat joko da, instrukzio epaileak gauza konfiskatzeko unean gauza horren edukitza duena.
‎Egia esan epaileek ez dakit ze baloratzen duten, ze guri bidaltzen digute epaileen gida bat zer baloratzen den eta jakiteko, eta nik inoiz ez dut irakurtzen. Bestela arriskua dago horrekin itsutzeko eta azkenean gauza horretan fijatuz gero, beste batzutan huts egiten duzu. Ni egia esan jendearen aldetik nahiko baloratua sentitu naiz txapelketa honetan eta horrekin oso pozik nago.
‎Izan ere, gauza, hemen eta orain baten baitan kokaturik dago; baina, aldi berean, bere existentziaren edo iraupenaren une bakoitzean, hemen eta orain horietatik bereizi egiten da, iraute hutsaren kariaz. Beste era batera esateko, gauza batek denboran zehar irautea aski izango da, abstrakzio prozesu orokortzaile horrek gauza hori izen baten adiera izateko gai bilaka dezan. Horrexegatik esan dezakegu hain zuzen izena dirauen gauzari" dagokiola".
‎Demagun orain gauza bat txoil itsaskorra dugula, eta erabat xeheak, malguak eta likatsuak liratekeen ispilu bi hurbildu egiten zaizkiola, gauzaren azalarekin bat egin arte: orduan ez genuke gauza hori erreproduzituko ligukeen islarik, baizik (ongi egingo bagenu) gauza horixe bera baino ez. Ezbairik gabe, guztia argiturik balego ere, ikuskizun zail samarra genuke halakoa.
2007
Gauza ortan partia, egin zagun artu. Ez egiña azkenian, etzaigun damutu.
‎Ama Salomek an esango du gauza ori aditzian.
‎Iñor [k] esanda ezin sinistu gauz ori zala pasako.
‎Lan egunaren atzetik dator da festa eguna arkitzen Esai [n] dirazu gauza ori nori bati etzaio gustatzen.
‎Adin horretako haurrak, maiz, iraganeko zerbaiti heldu nahi izaten du (jostailu edo arroparen bat) gauza hori, askotan, trantsiziorako elementu bihurtzen baita, aldaketak eraginiko egonezina arintzen, iraganiko bizitza lagatzen eta egoera berriko gorabeherak hobeto nozitzen lagunduko diona.
‎Nik esan diot ez ditudala gauzak horren argi ikusten, eta harrigarria iruditzen zaidala berak horren ziur jakitea han zer gertatu zen.
‎Inoiz ez nuen pentsatuko ipuinen atzetik bidaiatzeko bezain ausarta izango nintzenik, baina txikitan tximeletak salabardoarekin harrapatzeko nuen tema ikusita, ez zen hain burugabea honetan amaituko nuela pentsatzea: hegan dabiltzan eta kilimak egiten dituzten gauza horien atzetik korrika. Nire adinean.
‎Oro har, bada, gauzak horretara, maisu greziarrarentzat, zerbait ezagutzea da nondik datorren inferitzea eta nora doan irudikatzea.
‎beretik ere ematen dio hitzak, artikulazioak, hotsak? adigaiari, harreman sare zabal batean ezarriz antzeko esanahi, edo soil antzeko hotseko beste asko hitzekin, etab.; edo hitzari atxikiak zaizkion konnotazio emozionalak erantsiz, kontzeptuko objektuaren hautespenari berari edo sentipenari tankera bat emanez, etab. Zeozer hitz batekin izendatzen dugunean, gugan ez da pizten gauza horren ideia hutsaren errepresentazioa, ezpada norberaren, nazioaren, gizadiaren gauza horren hautematea, emozio, esperientzia milurteetakoa, hitzak laburbiltzen duena. Hori ez da hainbeste nabaritzen kasu irlatu batean eta behin behatzen bada.
‎beretik ere ematen dio hitzak, artikulazioak, hotsak? ...harreman sare zabal batean ezarriz antzeko esanahi, edo soil antzeko hotseko beste asko hitzekin, etab.; edo hitzari atxikiak zaizkion konnotazio emozionalak erantsiz, kontzeptuko objektuaren hautespenari berari edo sentipenari tankera bat emanez, etab. Zeozer hitz batekin izendatzen dugunean, gugan ez da pizten gauza horren ideia hutsaren errepresentazioa, ezpada norberaren, nazioaren, gizadiaren gauza horren hautematea, emozio, esperientzia milurteetakoa, hitzak laburbiltzen duena. Hori ez da hainbeste nabaritzen kasu irlatu batean eta behin behatzen bada.
‎Eta hola, emeki emeki, Maritza aztiak, gaitzeko fama bildu zuen gure eskualdetan ere, iragarkuntza ezin sinetsizko horren gatik: sekulan nehork ez du jakin nola, ezin pentsatutako gauza hortan, segurtatzen ahal zuen hau edo hura izanen zenik. Mundu guzitik zetorzkion emazteak bakarrrik edo beren senhar edo lagunekin, baita ere ezkont gai neska gazte edo adindu zonbait, beti pagatuz bixtan dena, jakiteko zer ukanen zuten bederatzi hilabeteren buruan.
‎— Ene sekretua ez duk mirakuilu bat, bixtan dena, segitu zuen Maritzak erdi irri erdi serios, pentsatzekoa duk ez dela gauza hortan deus sekreturik, haurrak sortzen dituk nihungo mediku edo aztiek jakin gabean aintzinetik zer izanen diren, arra edo eme, oraindik hasteko. Bahiz?
‎... urteak joan... denbora joan... nausietxekandereak eztitu zitian, bai segur, nitaz arta gehiago hartuz: heiekin askaltzen ahal nindian, artetan arno xorta bat ukaiten nian igandetan, ene lanak ez zitian hain bortitzak, ohartu zitian ahala ttipituz ari zitzaitala eta arras ontsa konprenitzen zitean gauza hori, nun ari zitzaizkian biak, aldizka edo betan, familiako seme bezala nintzela etxe huntan, beren haurra bezala konsideratzen nindutela eta horrengatik ene geroaz kezkatu behar zutela, eta hola beren ustez bainan" ez bortxaz he, hiaunez", berrogoi urtez goiti xerbitxu egin ondoan, erretreta on bat merezitua nuela, bai segur" zertako ez hik ere bestek bezala", eta hola sar n... ..."
2008
‎J. Muñoz. Konforme nago, Tabakaleraren proiektuan jende askok esaten du" gauza hori egin behar duzuena, horientzako" ala" listoentzako"," artistentzako"," modernoentzako"... gainera beti ere modu peioratibo samarrean. Gure zereginetako bat da sortzailegai den hori erakartzea eta gaitasuna badutela ikusi dezatela; gaitasun hori erabiltzea plazera izan daitekeela.
‎Nahiz eta zuretzat enbarazua izan, jarriozu frenua zure dotoreziari. Barkatu gauzak horren garbi esateagatik: zuzena ez da amore ematea zure artista kontzientziak min hartzen duen horretan, eustea baino.
‎Gehien gustatzen zaidana da hura erreskatatu eta gero ontzia ikusi eta dionean: â?? Gauza horretan etorri zarete? â?
‎AZPIDATZIA: Gauza horretan etorri zarete?
Gauza horren (5) ahaztia, ez othe laitek (6) gaizki: Ungi egiten duenari, eskerrac bihurt azkarki!
‎Uste nuen bertze bortz mila liberako errenta edo intres bat firmatuko zuela erran den akademia horrentzat. Duela hirur edo lau urthe [beraz 1892­1893 artean], egin ahalak egin niozkan gauza horren burutaratzeko: iduritzen zitzautan hil ondokotz holako zerbeit bere bizpahiru miliunen fortunarekin egiteko chedea berak ere bazuela.
‎Aurrean ez dauden gauzei buruz galdetuz gero, ia haur guztiek ulertzen dute galdetutakoa(% 92) 16 hilabetetik aurrera. Gauzaren bat hartu edo erakustean gauza horren jabearen izena esateko gai dira 16 hilabeteko haurren erdiak baino gehiago, eta ehuneko hori ia% 90etik gorakoa da 18 hilabetetik aurrera. Emaitza hauek kontuan harturik, nabaria da aurrean ez dauden gauzei erreferentzia egiteko gai direla haurrak 16 hilabetetarako, iraganeko edo etorkizuneko aditz eta adizlagunak erabiltzen hasi aurretik.
‎Inork ez. Hemen inork ez du abortatu NAHI. Ustez «Abortuaren alde» gaudenok gauza bakar bat esaten dugu, gauza horren kontra egon gaitezke edo alde, baina gauza bakar bat da, eta ez da Abortuaren alde eta ez da enbrioiaren arimari buruzko eztabaida, ez da bizitza eta heriotzaren arteko auzia, ez du Jesus gure salbatzailearekin zerikusirik. Abortatzeko erabakia nori dagokion, horixe da eztabaida.
‎Gizakia den gauza horrek aurrera egiten du
‎Historialari xuxenek, Historiak gauza onen bat desegin edo hondatu zuela kontatzen ari direnean, gauza hori" ahula" edo" hauskorra" zela idatzi ohi dute hagitz naturalki. Ez dute sekula idazten boterea oso bortitza, zitala eta putakumea izan zenik, edo izaten denik berez edo hagitz naturalki.
‎Izatekoeta bat izateko modu guztien erreferentzia azkena substantzia izateak beste kategoria guztien —hau da, izatekoeta bat izateko modu guztien— gainetiko substantziaren lehentasuna justifikatzen du. Gauza bakoitzaren substantzia, forma edo esentzia gisa ulertuta, gauza horren izatearen eta batasunaren kausa da, bai formaz eta materiaz osaturiko errealitateetan, bai forma hutsa direnetan. Bestela esanda, forma definizioan adierazitako esentzia da, substantzia horren xedearekin eta printzipio egituratzaile, banantzaile, bateratzaile eta egintzaratzailearekin identifikatua.
‎Eta era berean aipaturiko adibideei buruz ere, gizakia musikaria dela eta musikaria gizakia dela esatean, edo zuria musikaria dela edo musikaria zuria dela esatean, azken adibide horretan biak subjektu berari akzidentalki suertatzen zaizkiolako esaten baitugu; eta musikaria gizakia dela, musikariari gizakia izatea akzidentalki suertatzen zaiolako. Horrela, bada, akzidentalki diren gauzak horregatik esaten dira akzidentalak: edo biak [musikaria eta zuria, alegia] den gauza berean ematen direlako, edo hura [musikaria, alegia] den zerbaitetan ematen delako, edo hura zeinaren baitan predikatzen dena suertatzen den [gizakia, alegia] delako.16
2009
‎Aldi berean gaitzesten dugu, nik pertsonalki bada zenbait urte egin nuela; baina, hala ere, une zenbaitetan eskergarria izaten ahal da. Beti gauza hori pentsatzen dut Bizkaiko hondartzak ikustean: leku horiek salbatuak izan direla nuklear kalamitatetik borroka armatuari esker.
‎Denek bizi ahal dute esperientzia hori euskara jakinez gero, denei irekia da. Euskaraz ikasten baduzu, euskaraz egiten baduzu euskarak itzultzen dizu zerbait, gauza hori, bizitzen eta arnasten duzun gauza hori. Ongi etorri hori bizi nahi duten guziei, nahi baduzu.
‎Denek bizi ahal dute esperientzia hori euskara jakinez gero, denei irekia da. Euskaraz ikasten baduzu, euskaraz egiten baduzu euskarak itzultzen dizu zerbait, gauza hori, bizitzen eta arnasten duzun gauza hori. Ongi etorri hori bizi nahi duten guziei, nahi baduzu.
‎Gauza zati batean edo guztiz galdu bada denboraren edo gauza horren berezko akatsen ondorioz, komisio hartzaileak legeak zehaztutakoaren arabera egiaztatu du merkatugaiek jasandako kaltea, eta komisio emaileari horren berri emango dio, kalteok antzeman bezain laster.
‎–Ezer ez, zeren huts horretan, falta den gauza horretan oro baitzegoen?
‎KOLDO. Eta zer nahi duzu bere adinean? Agian txarto dago eta ez da gauza horretaz berba egiteko.
‎Arriskua da gauzak ez hobetzea, eta, euskaraz mintzo garelarik, nahasketa egiten segitzea [Pirinio Atlantikoetako] Laborantza Ganberaren eta Euskal Herriko Laborantza Ganberaren artean, eta bataren eta bestearen izateari buruz. Gauza horretan ez gara aitzinatu, eta hola behar bada bizi, hola biziko gara. Beste gune batzuetan ere badira biziki argi ez diren gauzak, baina jendea hala ere bizi da.
Gauzak horren zail daudenean, zailagoa al da motibatzea?
‎Schopenhauerrek bigarren Modernitatean metafisikaren terrenora (ezagutezinaren terrenora, alegia) jaurtikitako berbaitango gauza berreskuratuko du horrela. Zein da berbaitango gauza hori. Nahimena.
‎Errepresentazioa espazio eta denboraz aurretikoa da (horiek errepresentazioaren barnean daude), ezagutzeko ekintzan subjektu eta objektuaren arteko erlazioa da. Noumenoa, horrela, Kantekin metafisikaren terrenora alde egin duen berbaitango gauza hori, Schopenhauerrek senti (eta ez arrazonatu) dezakegula esango digu. Nahimena ez dugu ezagutzen errepresentazio bezala, baizik immediatuki, intuitiboki.
‎" eta zerk determinatzen duen gauza hori bere existentzian nire kontzeptutik kanpora" 17 deskubritu nahi du natur zientziak. Sar gaitezen bada hau aztertzera.
‎Orduan norbaitek erran bazian gauz hori, gaizki hartuko nuen, segur izanez neri gaizki ikustia nai ziala. Ez nuen egundaino sinitsiko badirela laguntzaileak, ez dutenak deus gehiago nahi zuri huros jakitea bertzerik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gauza 574 (3,78)
gauza izan 5 (0,03)
gauz 4 (0,03)
Lehen forma
gauza 445 (2,93)
Gauza 83 (0,55)
gauzak 29 (0,19)
Gauzak 18 (0,12)
gauz 3 (0,02)
gauzen artean 2 (0,01)
Gauz 1 (0,01)
gauzari 1 (0,01)
gauzek 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gauza hori ez 18 (0,12)
gauza hori egin 15 (0,10)
gauza hori bera 7 (0,05)
gauza hori egon 7 (0,05)
gauza hori hil 7 (0,05)
gauza hori sartu 7 (0,05)
gauza hori balio 6 (0,04)
gauza hori ukan 6 (0,04)
gauza hori argi 5 (0,03)
gauza hori baino 5 (0,03)
gauza hori eman 5 (0,03)
gauza hori pentsatu 5 (0,03)
gauza hori beste 4 (0,03)
gauza hori nola 4 (0,03)
gauza hori buru 3 (0,02)
gauza hori edukitza 3 (0,02)
gauza hori erosi 3 (0,02)
gauza hori etorri 3 (0,02)
gauza hori ikusi 3 (0,02)
gauza hori jaso 3 (0,02)
gauza hori ni 3 (0,02)
gauza hori ohartu 3 (0,02)
gauza hori oso 3 (0,02)
gauza hori prezio 3 (0,02)
gauza hori artatu 2 (0,01)
gauza hori askatu 2 (0,01)
gauza hori atxiki 2 (0,01)
gauza hori aurkitu 2 (0,01)
gauza hori aurre 2 (0,01)
gauza hori babestu 2 (0,01)
gauza hori baldintza 2 (0,01)
gauza hori barru 2 (0,01)
gauza hori benetako 2 (0,01)
gauza hori eduki 2 (0,01)
gauza hori egia 2 (0,01)
gauza hori erraz 2 (0,01)
gauza hori erre 2 (0,01)
gauza hori esan 2 (0,01)
gauza hori gaizki 2 (0,01)
gauza hori haiek 2 (0,01)
gauza hori harrapatu 2 (0,01)
gauza hori hitz 2 (0,01)
gauza hori hor 2 (0,01)
gauza hori ideia 2 (0,01)
gauza hori izen 2 (0,01)
gauza hori jabe 2 (0,01)
gauza hori jabetza 2 (0,01)
gauza hori kalitate 2 (0,01)
gauza hori kontatu 2 (0,01)
gauza hori ondo 2 (0,01)
gauza hori ondorio 2 (0,01)
gauza hori ongi 2 (0,01)
gauza hori orain 2 (0,01)
gauza hori oraindik 2 (0,01)
gauza hori oro 2 (0,01)
gauza hori suntsitu 2 (0,01)
gauza hori ukitu 2 (0,01)
gauza hori zail 2 (0,01)
gauza hori zaindu 2 (0,01)
gauza hori zati 2 (0,01)
gauza hori zu 2 (0,01)
gauza hori aipatu 1 (0,01)
gauza hori al 1 (0,01)
gauza hori alda 1 (0,01)
gauza hori aldatu 1 (0,01)
gauza hori alde 1 (0,01)
gauza hori altxatu 1 (0,01)
gauza hori antolatu 1 (0,01)
gauza hori arazo 1 (0,01)
gauza hori arbuiatu 1 (0,01)
gauza hori ardura 1 (0,01)
gauza hori Arrangoitze 1 (0,01)
gauza hori arras 1 (0,01)
gauza hori arrastaka 1 (0,01)
gauza hori arrasto 1 (0,01)
gauza hori artean 1 (0,01)
gauza hori asteazken 1 (0,01)
gauza hori atera 1 (0,01)
gauza hori aurretiaz 1 (0,01)
gauza hori bahi 1 (0,01)
gauza hori bakarrik 1 (0,01)
gauza hori barn 1 (0,01)
gauza hori barruan 1 (0,01)
gauza hori behin 1 (0,01)
gauza hori beldur 1 (0,01)
gauza hori Madonna 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia