Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12.017

2000
‎Hori zertzeko, berak zera proposatzen du, eta ni ados nago: idazle bizkaitarrek idatzi dezatela batuaz, batua euren altxorretik aberastuz eta gainerako euskalkiek gauza bera. Zuri, Josune, ondarrutar hark esaten dizunean:
‎Koldo, zuk aipatu duzunez, umeek erdaraz hitz egiten dute idatzizko hizkuntza irakatsi zaielako baina, nik dakidanez, espainolez ere gauza bera erakusten zaie, hizkuntza idatzia; ingelesez ere bai, eta Quebeceko ikastaro trinkoetan ere frantses idatzia erakusten da. Ni ez nago hain seguru hemengo umeek kalean erdaraz egiten dutela, juxtu hizkuntza idatzia erakusten zaielako, ze hori bera gertatzen da beste herrialde batzuetako hezkuntza sistema guztietan, baina han eurenarekin jarraitzen dute.
‎Beste literatura aldizkari batek, urte batzuk beranduago, 1987an, gauza bera egin zuen. «Literatur Gazeta»ren 4 zenbakiak erotismoa zuen gai nagusi.
‎Urte t' erdiko su etena ez da alferrikakoa izan, herriarengan ilusio eta esperantza sortu dira, gatazka gainditu dezakegu, mahai baten ondoan negoziatzeko eseritzea nahi ez duten horiek, eseri araziko ditugu, guk, gure egia esplikatzeko ahaleginak biderkatu behar ditugu, gure hitza eta ahotsa isiltzen saiatuko dira, gure bidea luzea da, ezin dugu amore eman, eta are gutxiago herriari bizkarra eman. Martxoaren 12an beste urrats bat eman behar dugu, abertzaleok, Madrilen gure eskubideen aldeko lan itzela dugu aurrean, eta egun hori eta gero, gauza bera, etengabe Euskal Herriaren askatasunaren bila
‎Euskal Herriko etorkin kopuruaren inguruan ez dago datu fidagarririk, ez baita gauza bera datu ofiziala eta erreala. Beraz, 40.000 etorkin inguru bizi dela esan dezakegu, 7.000 bat Iparraldean eta gainerakoak Hegoaldean.
Gauza bera esan daiteke TVEri dagokionean.
‎" Bertakoak nazka nazka eginak gaude egoera honekin. Edozeini galdegin eta gauza bera esango dizu" eta dendako leihotik Brazomar hondartza ingurua, etxe berriz josia dagoena seinalatu digu, Bilbo Handitik etorri direnak han bizi direla esanez. Osasungintzaz aritu ondoren garraioaren gaia aipatu du.
‎Bai ordea, gaztelania, frantsesa, ingelesa, alemaniera... Elgoibargo Alfa etxeak ere josteko makinetan ez du behin ere euskara aipatzen eta gauza bera gertatzen da Gasteizen dagoen Solac enpresarekin. Kontuan hartzekoa da baita ere kafegintzaren sektorea.
‎Askotan konplexuz beteta gaude. Niri gauza bera gertatu zitzaidan Soledad Puertolasekin. Jardunaldi batzuetan aritu ginen hortaz hizketan eta ikusi genuen nik berak baino dezente gehiago saltzen nuela.
‎Barreraren beste aldean dagoena ez dakit zer neurritan dagoen geure esku. Mundu guztiak gauza bera esaten du: irakurzaletasuna bultzatu behar da.
‎Gazte gutxi dago aizkoran, 100 lizentzia inguru baino ez. Eskoletatik aterako direnen kontura Iñaki Perurenak dio txanpinoiak eta onddoak ez direla gauza bera.
‎Ez horixe. Afizioa edukita ere, ez da gauza bera, bata jaio egiten da eta bestea trebatu. Nahiz eta hazten lagundu, hosto eta frutuak berez sortzen direnak behar dira.
‎Eta Errioxan beti izan da pasio handia, eta momentu honetan Titinek asko animatu du bertako afizioa. Estimatzekoa da, baina gauza bera gustatuko litzaidake niri Araba aldetik. Beti esan izan dut gustatuko litzaidakeela herrialde bakoitzetik aterako balira pilotariak, eta gainera txapeldunak.
‎Maila ona ematen badut, partida batzuk jokatuko ditut, baina bestela agur esango nioke. Nahiko urduri nago; entrenamenduetan ongi ibili naiz, baina ez da gauza bera. Askok esango dute:
‎txaboletako loaldiak eta afariak, noski, pagatzen ziren. Hurbiltzeko martxarik ez da orain Euskal Herrian, baina tranbiako bilbotarren afariak edo todoterrenoko ehiztari bordalesentzat Zuberoako artzainek apailatzen dituzten bazkariak, gauza bera dira.
‎Gero eta jende gehiago, gero eta aktibitate gehiago, gatazkak hasi dira. Aralarren ez dute perretxiko biltzaile giputzik nahi, Larraineko alkateak ibiltari eta mendikariei debekatzen die mendia uso sasoian, Urepeleko alkatesak gauza bera egin nahi du neguan, mendia" garbitzeko" suak nonahi eta nolanahika pizten direnean... Iaz su batek harrapatu du mendizale talde bat Errozaten:
‎Kalteak kalte, adituek droga seguruenen artean dute kalamua. Ezin da gauza bera esan, ordea, bere deribatuez. Euskal Herrian haxixa da gehien kontsumitzen dena eta berau oso kalitate txarrekoa omen da Barriusok esan digunez.
‎EIZIEk ateratzen duen zerrendan titulu hori ikusi eta interesgarria iruditu zitzaidan. Bestetik, egia esan, nik ez nuen horretan pentsatu hautatu nuenean, baina sari horiekin beti gauza bera gertatzen da: orain txinatar bati eman diote.
‎Edozein hizkuntzatik euskarara itzultzen denean, jauzia beti handiagoa izaten da. Ez da gauza bera portugesetik espainolera itzultzea; errespetu guztiarekin baina oso erraza da, antzekoak direlako. Eta frantsesetik gaztelaniara ere ez dago hainbesteko alderik.
‎Eta beti planteamentu berberarekin egin du, gainera. Oraingoan, ABK, Bai Euskal Herriari eta Joxemi Zumalabe fundazioko atxilotuei ETAko kide edota laguntzaile izatea leporatzen zaien antzera, gauza bera gertatu zen Egin egunkarian edota ezker abertzaleko nazioarteko harreman eta mugimendu herrikoietako sektore desberdinetan lanean ari zirenekin.
‎Ikuslea errege bihurtuko da eta eskaintza merkatutik eskaeran oinarritutako merkatura igaroko gara. Telebistan hitzorduaren kontzeptua galduko da, albistegiak bederatzietan direla esaterako; aurrerantzean albistegiak ikusleak nahi duenean izango dira, eta gauza bera gertatuko da beste edozein programarekin. Ekoiztetxe guztiek egokitu dute aldaketa hauetara.
‎Eta askori berdin bazaio... bertsolariak zulo horretara erortzeko arriskua du. Doinuekin gauza bera: " funtzionatzen" dutenak soilik erabiltzen ditugu, danbatekoa emateko balio dutenak.
‎Aldrebesa ez, koherentea da. Artean ezin da behin eta berriro gauza bera errepikatu. Artea berez bilaketa prozesu bat baldin bada, galderak egitea bada, ezagutzen denarekin eta arrakasta duenarekin ezin da galdera askorik egin, eta orduan beste zerbaiten bila jo behar duzu.
‎Kritikatzen dudan posmodernia hori denean da gauza bera: disoluzio bat.
‎Alta, hiri eremu batetik bestera alderik ere egon badago jakina. Baiona eta Hendaiako gizarteak ez dira gauza bera ere. Baserria bizirik dagoen eremuetan, gutxiengo bat izanagatik, euskara babestuago dago, bistan da.
‎Baina, nahiz eta idazlea amaren barne munduan sakontzen saiatu den, ez du gauza bera egingo gainerako pertsonaiekin. Ez dira hauen gogoeta eta pentsamenduak azaltzen, ez dakigu egin dutena egitera zein arrazoik bultzatu dituzten.
‎esate baterako, Errusia eta Irlanda. Garaiarekin gauza bera ikusten dugu. Ipuin gehienak gaur egungo giro batean kokatu baditu ere, hirugarren ipuinean, adibidez, XVII. mendera jauzi egiten du.
‎Dakusagunez, bigarren eleberri honetan lehen eleberriko ezaugarriak errepikatzen dira. Eta gauza bera ikusiko dugu, trilogiaren hirugarren eleberrian ere: Bidean ihes... (1996)
‎ETAko mintegiaren pasarteak, esate baterako, gure ustez, luzeegia izateaz gain, galga jartzen dio eleberriaren erritmoari. Ezin esan gauza bera Igantzik Parisen ezagututako sexu harremanei dagokienez. Idazleak maisutasunez deskribatzen ditu Mari Eve eta Igantziren arteko jokoak.
‎Hortaz, biografia baten aurrean gaudela dirudien arren, batzuetan, uste hau hankamotz uzten duten hainbat pasarte topatzen ditugu. Gauza bera azpimarratu zuen Rojok: " Narratzailea pertsonaia nagusia ere bada nobela honetan, baina ikuspuntuaren aldetik batzutan ez da batere kontsekuentea.
‎Adibidez, Bizkai Gipuzkoetan Oñaz eta Ganboarren arteko guduketaz baliatu ziren Gaztelakoak, talde baten alde jokatuz eta elkarren arteko zatiketa geroz handiagoak bultzatuz, harik eta lurralde guztiaren jabe egin ziren arte. Geroago, gauza bera egingo zuten Nafarroan, Agramont eta Beaumont taldeekin.
‎Euskararekin ere gauza bera gertatu izan da, zeren Erronkarin erabili dena Zuberokoagandik hurbilago zegoen ondoko Zaraitzu haranekoa baino. Eta gauza bera aurki genezake handik mendebaldera begiratzen badugu, zeren Zaraitzutik Erro ibarrean zehar Baxenabarreko euskara erabili baita, eta Baztandik Bidasoara arte Lapurdikoa.
‎Euskararekin ere gauza bera gertatu izan da, zeren Erronkarin erabili dena Zuberokoagandik hurbilago zegoen ondoko Zaraitzu haranekoa baino. Eta gauza bera aurki genezake handik mendebaldera begiratzen badugu, zeren Zaraitzutik Erro ibarrean zehar Baxenabarreko euskara erabili baita, eta Baztandik Bidasoara arte Lapurdikoa. Horren lekukoak ditugu zenbait euskal idazletan ere:
Gauza bera gertatzen da kirol gaietan: egunkari erregionalistentzat eta DEIArentzat herrialdetasuna bultzatzeko aukera da bereziki, beste bi egunkari abertzaleetanoreka handiagoa dagoelarik, eta baita Euskal Herriaren osotasuna azpimarratzeko joeraere.
‎Nor ez da jarri ondokogalderen aurrean noraezean gabiltzan edo ziurtasunez erantzuten ote ditugun ezinerabakirik: esaterako, gauza bera ote dira autodeterminazioa eta burujabetza. Gauregungo munduan bideragarri ote da burujabetza ekonomikoa?
‎Gogoratu hasieran egin dugun galdera: autodeterminazioa eta burujabetza gauza bera ote dira. Perspektiba existentzialetik ikusita, agi denez, badira baietz erantzuteko arrazoi sendoak.
‎Agintea pertsonala zen Amerikako altxorren kasuan gertatu zen moduan, estatuaren jabetza eta errege erreginen ondarea gauza bera ziren.
‎Gaur egun, benetako aukera historikoa dugu erronka horri heltzeko. Hainbat urte pasatu ditu Euskal Herriak etengabeautodeterminazio eskubidea aldarrikatzen, eta zentzu horretan bereziki azpimarratubehar da ezker abertzaleak jorratutako lana, urte askotan bakarrik aritu delako autodeterminazio eskubidea era duin eta koherentean aldarrikatzen, orain gurekin batera gauza bera aldarrikatzen ari diren horiek Euskal Herriaren hitza mugatzen zuenmarko batean etengabe murgildurik egon ziren bitartean, Euskal Herriaren kalterako denbora galtzen. Edozein kasutan, gaur indar abertzaleak denak hein berean esaten ari gara Euskal Herriak baduela erabakitzeko ahalmenik.
‎Egile askoren iritziz (Kriz, 1990; Avila, 1994), gaur egungo psikoterapiagehienen historian, Freuden psikoanalisiarekin duten harremana (gerturatzeko edourruntzekoa) ukaezina da, eta gutxi gehiago onartua denez, psikoterapia motagehienek adierazten dute psikoanalisiarekiko adostasunak eta ezberdintasunak.Halaxe da lan monografiko honetan ere. Eta gauza bera gertatzen da Freud enikasle izandako Reich en Bioenergetikan, edo Pearls en Gestalt psikoterapian, edopsikoanalisiaren eraginez sortzen diren talde psikoterapia psikoanalitikoan etapsikodrama psikoanalitikoan, edo Bowlbi ren teorietan oinarriturik atxekimenduaren teoriak psikoterapiari egiten dion eskaintzan.
‎Erdialdeanedo zero puntuan egonik alde biak ikusteko gai da, eta oreka lortzeko moduandago. Gerora konturatu nintzen Lao Tze k gauza bera erakusten zuela?. 4
‎Subjektuak hitzezko asoziazio askean bezalaxe gaia aukeratzerazerbaitek darama, ez du edozein gai edonola aukeratzen, baizik eta, nahiz hasierankontziente ez izan, aukera hori esanguratsu zaion zerbaiten lehen pausoa izaten da; eta askotan, dramatizazio edo komentario garaian konturatuko da aukerarenesanahi eta zergatiaz. Bigarrenik, gaia eszenaratzerakoan ere gauza bera gertatzenda.
‎ez duela hizkuntzaren arazoa konpontzen. Irlandako kasua kontuanizanik, hainbat aldiz gogorarazi digu gauza bera. Independentziak ez du hizkuntzarenbizitza segurtatzen, Irlandako kasuak erakusten duenez.
‎Euskaldun hitza bera ere.Esanahi bikoitzekoak zaizkigu askotan, eta jendea animatzeko zilegi bedi erabilpen osotaxutua ez izatea, baina utz dezagun argi kultura eta kulturgintzaren onerako, erabilpenzuzena zein den: euskalduna= euskara duena; Euskadirik oraindik ez dagoela; PaisVasco, Pays Basque, Basque Country eta abar, gauza bera direla hizkuntzaezberdinetan adierazita. Kultura komuna behar dugu, ez alderdikoia.
‎Pertsona baten kultura eta nortasuna elkarrekin eta hain nahasiak agertzenzaizkigu, ezen ezin bereizi baititugu praktikoki geure ekintzetan. Biak batera doaz, etanahiz eta teorikoki bi kontzeptu ezberdini erantzun, gaurko artikulu honen helburuetarako gauza bera direla esan dezakegu. Besteak beste, horretan datza kulturarengarrantzia.
‎Dena dela, pentsatzeko eta jokatzeko era hori ez da Txillardegiri edo beste inoribat batean otu zaion gauza, gizakiaren barruan sakonki errotutako lege estrukturalabaizik, eta zenbait apurtzaileri gauza bera gertatu zaiola baiezta dezakegu. Euskalnazionalismoaren hastapenetara jo ezkero. Txillardegik berak gomendatzen zuen ezzela politikoki ona abertzaleontzat gerraren etena onartzea?
‎Diskurtso operatzaile edo diskurtso markatzaileei buruzko bibliografia irakurtzeak ezdigu askorik lagunduko bi izenen artean aukeratzeko orduan, izan ere, bati buruz lekubatean esaten den gauza bera esaten da besteari buruz beste leku batean. Badirudi, bada, autore bakoitzak bere terminologia eta azalpenak darabiltzala.
‎Galderazko esaldien kasuan, L% ertz tonudunen ordez H% tonua dugu esaldiarenamaieran; berba bakartuen galderen kasuan gauza bera daukagu, ondoko grafikoetanikusten den moduan:
‎Protagonistak ezagututa, badirudi Ondarroan Aranguren eta Lasak emandakoMisioa (Arakama parroko zegamar karlistaren gidaritzapean) euskaraz eman zela (1941eko azaroan); eta are segurtasun osoagoarekin gauza bera esan daiteke D.Garmendiak San Ignazioko Parrokian emandako Sortzez Garbiaren bederatziurrenaz.Egia Atotxan ere bederatziurren bera goizeko elizkizunean euskaraz egin zen, databerean (1941eko abenduan) (Cronica: I, 558).
‎Zerk, beraz??. Gauza bera gertatuko zaio Dauzat ahotanhartzen duenean ere: –Dauzaten ustez, noski, < ospea> da kakoa:
‎Bata bestean urtzerik ez dago, nahiz eta hirurak gauregun batera gertatu eta gizarteko fenomeno guztiak elkarrekin loturik izan. Hiruennahasketa eginez gero, ezin da ustiaketa bakoitzarentzat estrategia egokia antolatu; aldiz, beharrezkoa da ustiaketa bakoitzari bere berezitasuna aitortzea eta errespetatzea.Ez dira gauza bera ez konkistatzaileentzat, ezta konkistatuentzat ere; ezeuskaldunontzat, ezta espainiarrentzat edo frantziarrentzat ere.
‎Hori jakin ahal izan dugu, bai greziarren bai Ameriketara heldutakoeuroparren Etnografiako deskribapenen iturrietatik. Gainera, gauza bera jakin ahal izandugu XX. mendean antropologoek eginiko Etnologiako deskriba penei esker. Halakokultura horiei, matriarkalak?
‎Euskal Herrian bertan ere gauza bera jazo zela ematen du eta hirietako defentsamilitarraren beharra eta obsesioa nahiko berandu sortu zirela dirudi, Berbinzanako etaKalaurriko antzinateko kokamenduak kontuan hartuz. Indoeuroparrak, ordea, ezbakarrik patriarkalak, baita militaristak eta konkistatzaileak izan dira.
‎Beraz, naturak, natura osoak, berdin darrai. Naturaren denbora moldea biribila da, denbora biologikoa: gauza bera izaten jarraitzeko dena aldatzen duen denbora alegia: eguna gaua eguna, negua uda negua, ilbete ilbehera ilberri ilgora ilbete, arrautza txitoa oiloa arrautza, itsasaldiak, patata hazia patata landarea...
‎Hortaz, gizakia dagoen heinean ageri da soilik errealitate naturaleandenbora, gizakiak sortu eta suntsitzen baitu etorkizunaz duen ideiaren arabera. Etaetorkizunaren ideia orainaldi errealean, beste nahi baterantz zuzenduriko nahi gisaageri da, edo, gauza bera baita, gizarte ezagutzaren bila dabilen nahi gisa; nahi honekeraginiko ekintzak paratzen du, hain zuzen ere, historia abian. Ondorioz, ez dagoproiektuaren denborarik historiarik gabe.
‎Airea mintzatzeko edo kantatzeko lehengaia da. Irratitik mintzatzea eta mikrofonoa itzalita mintzatze soila, ez dira gauza bera. Gure ahotsa uhinetatik doala jabetzean, irratia bizitzen ari zarela?
‎1641 urtean, Gordexolak lehenik eta Guenesek ondoren, Enkartazioetatik askatu eta Gernikako Batzarrarekin bat egitea erabaki zuten. Denbora aurrera joan ahala, gainerako errepublikek gauza bera egin zuten; Karrantzaren kasuan, 1799 urtean gertatu zen bat egitea.
‎38 Hemen historiaren adibidea erabili badugu ere, curriculumaren barruan aurki daitezkeen beste ikas arloekin ere gauza bera egin genezake. Esate baterako, geografiarekin:
‎Estatuak izan behar zuen hezkuntza sistema antolatzearen ardura.67 Zentzu horretan, adibidez, irakaslearen aukeraketak izugarrizko garrantzia izango zuen Condorcet en iritziz, ez baitzuen uste, beste arrazoien artean, irizpide, lokalek? inongo baliorik izan behar zutenik; Estatua arduratu litzateke oposizio sistemaren bideaz, irakasleek funtzionario estatusa izango luketelarik (noski, irakasleek Estatuaren kontrolpean egon lukete) 68 Gauza bera esan daiteke herritarren irakaskuntzari buruz (berdina oinarrizko eskoletan) edota erabili beharreko liburuei dagokionez (irakaskuntzaren lehenengo hiru mailetan); horrek guztiak ere botere publikoaren pean luke izan.
‎lehen aldiz barne koherentzia zuen hezkuntza sistema izatea135 Horrez gain, goian esandakoa gutxietsi gabe, funtsean ez zegoen 1814ko proiektuarekiko aparteko gauza berririk (lege estatusa lortzeak zuen garrantzia ahaztu gabe): irakaskuntza orokorra eta uniformea, dotrina politikoa, irakurketa eta idazketa (gaztelaniaz), eskola publikoetako irakasleen kontrola136, dohaintasuna137,..., oinarrizko irakaskuntzari zegokionez; bigarren irakaskuntzan ere edukiak zeintzuk izango ziren ezarri zen(, constituyen la civilización general de una nación?, 21 art.), gauza bera probintzia bakoitzean, universidad de provincia, izatearena...; hirugarren irakaskuntzari zegokionez, besteak beste, azpimarratu behar da lehen aldiz. Universidad Central?
‎Gauza jakina da, edozein hezkuntza politikak ikuspegi ideologikoari erantzuten diola, eta orduan jokoan zegoena eliteen formazioa zen, gizarte berriaren eraikuntzarako funtsezkoa zen klase nagusiarena hain zuzen. Beste modu batean esanda, Estatu modernoaren eraikuntzaren erronkari erantzuteko, burgesiaren oinarri politiko ideologikoak finkatu behar ziren, eta Estatuak kontu handia izan zuen hori horrela gertatu zedin (kontuan izan behar da institutuek Estatuaren aldetik jasotako mimo berezia) 217 Gauza bera esan daiteke goi mailako irakaskuntzari dagokionez, izan ere aurrenekoak, oraintxe bertan genioenez, funtsean zubi funtzioa betetzen du.
‎Ez luke zentzurik izango oinarrizko irakaskuntzari heltzeak, etorkizunari begira ematen den aurre pausoa ez bada behintzat, bigarren mailakoarekin lotuko ez balitz; eta gauza bera esan genuke, unibertsitate mailako irakaskuntzari dagokionez. Edo, beste era batera esanda, ez dago eraikuntzarik edifizio osoa eraikitzeari heltzen ez bazaio.
‎Op.; 383). Gauza bera esan daiteke Cossio ren lanaz ere (COSSIO, M.: Op.; 58).
‎Jendea suizidatu egiten da bere futbol selekzioak galtzen duenean, edo burtsak behera egiten duenean, edo Nostradamusek milagarren aldiz munduaren akabera aurreikusten duenean. Zergatik ez zuen Eiderrek gauza bera egingo bere azken maitalearen atxiloketaren berri egunkarietan izatean. Azken finean, bera ere atentatuaren lekuan egon zen, konplizea zen legearen ikuspegitik.
‎Berarekin egon nahi nuke noski, baina nahiko susmagarria litzateke inoiz geratu ez eta aste honetan, berriz, gauero hara joatea. Hori bai, arratsalde guztia Ralphekin pasatu dut, eta egunero gauza bera egiteko asmoa daukat.
‎Bi egun behar izan zituen Txemak Killarneyra heltzeko, baina azkenean hantxe zen. Eiderren egunerokoari kasu eginda stoparen aukerari ekin zion berak ere, ez baita gauza bera –otu zitzaion– autobusean bidaiatzea, ordura arte egiten ibili zen bezala. Batetik, garestiagoa delako, eta bestetik turista mailara makurtarazten duelako horrela bidaiatzen duena.
‎Sutan zegoen aita jesuita, beraz, eta sutan zegoen ama... baina aitak ez zuen nahi gauzak bere lekutik atera zitezen eta, noiz eta amak behe solairuko bertze salarat eraman baikintuen —sala tipirat—, erran zuen:
‎Ordea, gure aita ez zegoen joko hura jokatzeko disposizionean, ezta bere anaia gaztearen lezionerik onartzeko ere, are gutiago modu eta tonu hartan, eta, hala, liztorrak ziztatu balu bezala eta gauzak bere tokian jartzen zituela, haserre antzean mintzatu zen:
‎Baina Pedro Huizik hartua zuen orduko bere erabakia eta gauzak bere lekuan jarri nahi izan zizkion:
‎—Eiheratik iragan ura ez da, ordea, eiherarat itzultzen... eta gaztigatu nizun hori bere mementuan —ihardetsi zidan amak hoztasunez; gero, gauzak bere tokian ipini nahi balitu bezala, erran zidan—: Eta jakizu ezen zure osabak auzi honetan galdu duena ez dela deus nik galdu dudanaren aldean.
‎Baina orduantxe ere bururatu zitzaidan zer gerta zitekeen, baldin oinetako bat kendu eta enea bezain oin itsusi bat edireiten banuen, hatza mutilaturik... Bai, hobe nuen gauzak bere hartan uztea, zeren eta ez al zuen, gainerat, begiak oina argitzen eta ez oinak begia.... Baina zer nenbilen ni han, bertzalde, amorioaren zuhaitzak lurpean gordetzen zituen erroetako bizarren peskizan, neure esku nituenean zuhaitzaren fruiturik jorienak eta urtsuenak, nola baitziren Mignonen errege sagar haiek, masailetakoak aitzinaldean, eta ipur-masailetakoak gibelaldean...?
‎—Lo egitera etorriko zinela erran didazu. Baina ez dakit zertaz harritzen naizen, ortzegun gauean ere gauza bera erran zenidan eta orduan ere agertu ez.
‎Erlojuari behatu zion eta nik gauza bera egin nuen. Hamabiak eta hogeita bortz.
‎Suhiltzaileetan buru egiten zuenari hitz batzuk, udaltzain sarjentu bati ere bai, eta hilotza aurkitu duenari ez, etxera itzuli baita, baina bai haren ilobari. Ez duk gauza bera, baina berdin berdin balio dik betegarritako. Arrainik handiena herorrek eraman duk, horratik.
‎Deusetarako etorri ez eta gainera lokartu. Agian ez zaik gauza bera egitea gogoratuko... —haren ezpainak mehatxuz okertu ziren nire aldera— Nik, gutienez ere, hik adina arrazoi zaukaat logalez urratua egoteko, baina hemen nauk, bolantearen aitzinean, bertze ordu erdiz gidatzeko prest, zomorroiek geldiarazi eta alkoholimetroa ahoan sartuko didaten beldurrik gabe.
‎Gero, pipatzen segitu zuen. Haren bekaitz nintzen, ez bainuen gauza bera egiten ahal. Ez zitzaigun gelditzen ezta gorri eta apur bat mentolatutik ere.
‎Ez nion oroitarazi une guztiak ez zirela atseginak izan. Funtsean, nik ere gauza bera erran nezakeen. Ximurra putakume bat zen, berak ere onartzen zuen hori.
‎—Gaurkoa araudiaren aurka doa zuzen zuzen —forentsearen ahots zolia, hilerriko txori ugarien txortxorrekin lehian—, baina zoaz igande batean Udaletxera eta azaltzen hasi hilotz bat duzula hozkailuan, eta hozkailu hori kaka dela, aurrekontuetan hozkailu indartsuagoak erosteko eskaria hamalau aldiz eginda ere, goian dauden argi iturri horiek beti gauza bera erantzuten dizutelako: " hara, Gómez, hozkailu berririk ez izan arren, zure hilotzek bertze urtebetez etsiko dute gorputegian, ez arrangurarik ez kexurik atera gabe, ezta?".
‎Azken honek erlojuari begiratu zion, ororendako soraio. Nik gauza bera egin nuen neure grabagailuari buruz. Piztua egonagatik ere, besapean neraman, forentsearen ahora hurbiltzeak haren jarioa agortuko zuela goganbehartuta.
‎Hori ere falta denean, narda eta nekea nagusitzen zaizkigu. Hain segur ere, gauza bera da gainerako lanbideetan, baina nik ez dut horien berri.
‎Semearekin inoiz ez nion gure arreba zaharrenaren ardura neurriz kanpokoa ezagutu, baina, filosofia tibetarra egun eta tarota bihar, taldez talde zebilen garairik zoroenean ere ez zituen zokoratu ama lan funtsezkoenak. Nitaz den bezainbatean ez zitekeen gauza bera erran. Marixaren deia jasotakoan, oraino lantokian nintzela, banantzea tramitatzen zidan abokatuaren telefono zenbakia eta guzti markatu nuen.
‎—Horrela behar —irribarre asean— Kanpoan giro ez bada, hobe etxera bildu, egiteko interesgarriagoetara. Hik ere gauza bera egin behar huke.
‎Alabaina nik ez nuen lantokian helbide aldaeraren berri eman. " Nire" egunkaria, hortaz, Kristinak irakurtzen zuen egunero jaikitakoan, eta nik, berriz, ezin gauza bera egin erredakzioa zapaldu arte. Hartara, abuztuko astelehen horretan Josureneko sukaldean nintzela, konpetentziakoa eta aurreko egunekoa baizik ez nuen eskura.
‎—Hala bada —azalpena biribildu nuen—, nik ere gauza bera. Ginebra edan behar izaten diat.
‎—Larunbatero —zutitu eta gureganatu zitzaigun, kopa eta guzti, arestian solasera bildu ez, eta nahi gorrian, nonbait— Beti gauza bera eskatzera: pilula bat, lotara joan aitzin ahoratzeko eta sekula ez atzartzeko.
‎—Rosario ikusi nuen azkenekoan —sinesgaitz—, gauza bera erran zuen hartaz galdezka etorri zen gizonak: kazetaria zela eta elkarrizketa egin nahi ziola.
‎—Betegarri hutsa —trenkatu zuen, BETEGARRI idatzi bitartean— Datuz hornituxeagoa, beharbada, hirea. Baina gaur atera, heldu den astean atera edo bi hilabeteren buruan atera, gauza bera.
‎Baina ez al da jendea igogailuetan eta autoetan eta etxeetan deskuidatuta itxita gelditzen? Bada, hemen gauza bera! Zuek duzue zuek imajinazio bihurri eldarniotsua!
‎Ikuskatzaileak bosgarren aldiz txulatu zizkigun txartelak, eta mamu harrigarri baten antzera desagertu zen gero. Labur labur komentatu genuen desagertze txundigarria; biok, segur aski, gauza bera pentsatu genuen, ezer adierazi ez bagenuen ere. Binbilinketa apur bat baretu zen; ez, ordea, sargoria, eta agurea sortasun astun batek jo zuen.
‎Begiak igurtzi zituen badaezpada ere, zakar eta sasoiz, loaren orratzak kentze aldera, baina igurtzaldiak ez zion hark espero zuen fruiturik eskaini, eta gorri gorri utzi zituen, gau guztia negarrez pasatu izan balu bezala. Gauzak bere onetik ez ateratzea erabaki zuen, desarrazoiaren sareetan ez erortzearren, gehiegikeriei eta mamuei kalipuz uko egitea. Eta bere burua apur bat sosegatzeko, behin behineko bakea, badarik ere, izan zezan, axaleko arrazoiren bat aurkitu nahi izan zuen, nolabaiteko gezur errukarri bat; nora jo, bada, arrazoi bila?
‎" Nire estasi bakarra onanismoa da". Eta keinu egin zidan ezker begiaz, keinu berezi bat, keinu bat zeinaren bidez eta gauzak bere onetik gehiegitxo ateratzen saiatu gabe adierazi nahi baitzidan ederki ezagutzen zuela nire iragana, alegia nire iragan onanista, eta ez ibiltzeko orain larritasunekin eta are gutxiago oraindik hura ezkutatu nahian; eta bekainak okertzeko modu ezohiko harengatik eta gero, ukabila itxi eta eskuari eman zizkion astindu azkar eta, batik bat, bortitzengatik, iruditu zitzaidan barre egin nahian z... bat, neure iragana ezkutatu nahi izateagatik; bi, bizimodu hura utzi izanagatik.
Gauza bera dira, ordea. X era joan beharrean, Y-ra joaten bazara, zer erratze moral handiagoa hori baino?
‎Nik, hamar urte bete berri, ez nekien gauza garbirik, baina, hala ere, hasia nuen kezkaren harra nire barnean hozka. Eta hobe nuen gauzak bere tamainan ipintzea. Baina gero, zerbait ikusten banuen behinik behin, jakingo ote nuen egoera zen bezalakoa onartzen?
‎Zerrikeria iruditzen zait esan nion Migeli gure gelan ama jaikiarazi eta gu isilik gelditzea. Beti gauza bera egiten duzu! Eta betaurrekoena esan egingo diot!
‎" Ez, ez nago gaixo. Gaizki nago, eta ez da gauza bera".
‎Uste okerretan dabiltza hogeita hamaseian dena galdu genuela pentsatzen dutenak. Gauza bera, guztia irabazi zutela pentsa  tzen dutenak ere. Kuban hasi zen dena.
‎Urjauzien ikusmira zoragarria izan da, zoragarria eta zirraragarria. Gainera, atzo aintziran bezala, urak pertsonarik helduenak ere, serioenak ere, haur bihurtzen ditu; noizbait izan ziren haurren ilusioa eta jolasgura pizten die, eta niri, besteak beste Jordi, Adela edo Estherri bezala, gauza bera gertatu zait gaur. Baina uraren ikuskizun eta gertutasun horrekin batera, gaur ere on egin dit taldean ibil  tzeak.
‎Gero pentsatu dut nik ez dudala elefante izan nahi, alegia, ez dudala memoria handiegia izan nahi. Gauza bera pentsatu dut arratsaldean Arches era itzuli garenean, izan ere hango haitzetako asko eta asko elefanteen forma berekoak baitziren. Eta, kasualitatez, antzeko zerbait adierazi dit Tomek, atseden hartzeko sarritan geldituz nindoalako:
‎Frantzian indarrean jarri zen prezioen liberalizazioa, baina azken unean atzera jo zuen bertako gobernuak. Erregaiekin gertatu den gauza bera gerta omen daiteke liburuekin ere: hasieran prezioak jaitsi ondoren epe ertainera garestitu egingo dira liburuak, oligopolioa sortu eta enpresa handiek erabakiko baitute prezioen politika.
‎Argudioak errazak dira: Ekin eta ETA gauza bera dira, eta beraz Ekineko partaide batzuk atxilotzea ETAko buruzagiak atxilotzea da. Gara egunkariarekin antzeko egin dezakete:
‎Gara egunkariarekin antzeko egin dezakete: Gara eta Egin gauza bera omen dira orain, Garzonek dioenez, eta duela bi urte Egin eta ETA gauza bera zirenez, ba atera kontuak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gauza izan 11.286 (74,30)
gauza 731 (4,81)
Lehen forma
gauza 9.232 (60,78)
Gauza 2.135 (14,05)
gauzak 480 (3,16)
Gauzak 86 (0,57)
gauzek 26 (0,17)
gauzei 18 (0,12)
Gauzek 7 (0,05)
gauzetan 6 (0,04)
Gauzei 5 (0,03)
gauzarik 5 (0,03)
gauzari 4 (0,03)
gauzaren artean 2 (0,01)
gauzen artean 2 (0,01)
gauzan 1 (0,01)
gauzatik 1 (0,01)
gauzatzat 1 (0,01)
gauzaz 1 (0,01)
gauzazkoak 1 (0,01)
gauzekin 1 (0,01)
gauzen 1 (0,01)
gauzetarako 1 (0,01)
gauzez 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 1.937 (12,75)
Consumer 1.488 (9,80)
Berria 1.324 (8,72)
Argia 730 (4,81)
Pamiela 594 (3,91)
Alberdania 546 (3,59)
UEU 458 (3,02)
Susa 402 (2,65)
Booktegi 383 (2,52)
Open Data Euskadi 379 (2,49)
Euskaltzaindia - Liburuak 347 (2,28)
Jakin 261 (1,72)
Goenkale 247 (1,63)
Herria - Euskal astekaria 241 (1,59)
Jakin liburuak 195 (1,28)
Maiatz liburuak 189 (1,24)
EITB - Sarea 185 (1,22)
Karmel Argitaletxea 149 (0,98)
Labayru 139 (0,92)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 124 (0,82)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 113 (0,74)
Hitza 112 (0,74)
LANEKI 110 (0,72)
Ikaselkar 106 (0,70)
Uztaro 103 (0,68)
Deustuko Unibertsitatea 74 (0,49)
goiena.eus 63 (0,41)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 62 (0,41)
Ikas 60 (0,39)
Urola kostako GUKA 59 (0,39)
ETB serieak 55 (0,36)
Uztarria 54 (0,36)
hiruka 50 (0,33)
Erlea 40 (0,26)
Guaixe 40 (0,26)
erran.eus 35 (0,23)
Bertsolari aldizkaria 34 (0,22)
aiaraldea.eus 30 (0,20)
aiurri.eus 29 (0,19)
alea.eus 28 (0,18)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 28 (0,18)
Kondaira 27 (0,18)
Txintxarri 26 (0,17)
ETB dokumentalak 24 (0,16)
Karmel aldizkaria 24 (0,16)
Anboto 24 (0,16)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 21 (0,14)
uriola.eus 21 (0,14)
Euskalerria irratia 20 (0,13)
Sustraia 17 (0,11)
Zarauzko hitza 17 (0,11)
Euskaltzaindia - EHU 16 (0,11)
Osagaiz 14 (0,09)
Aldiri 14 (0,09)
ETB marrazki bizidunak 14 (0,09)
aikor.eus 14 (0,09)
Maxixatzen 14 (0,09)
Noaua 14 (0,09)
Aizu! 12 (0,08)
HABE 12 (0,08)
barren.eus 12 (0,08)
Karkara 12 (0,08)
Euskaltzaindia - Sarea 9 (0,06)
Euskaltzaindia - EITB 7 (0,05)
plaentxia.eus 6 (0,04)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 4 (0,03)
Orain 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 4 (0,03)
AVD-ZEA liburuak 3 (0,02)
EITB - Argitalpenak 2 (0,01)
IVAP 2 (0,01)
Kresala 2 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
gauza bera gertatu 2.145 (14,12)
gauza bera egin 2.141 (14,09)
gauza bera esan 930 (6,12)
gauza bera pentsatu 175 (1,15)
gauza bera on 145 (0,95)
gauza bera erran 124 (0,82)
gauza bera adierazi 82 (0,54)
gauza bera errepikatu 80 (0,53)
gauza bera ez 73 (0,48)
gauza bera jarri 72 (0,47)
gauza bera hori 71 (0,47)
gauza bera ikusi 69 (0,45)
gauza bera eskatu 67 (0,44)
gauza bera sentitu 67 (0,44)
gauza bera al 54 (0,36)
gauza bera den 47 (0,31)
gauza bera toki 43 (0,28)
gauza bera ukan 43 (0,28)
gauza bera nahi 40 (0,26)
gauza bera uste 40 (0,26)
gauza bera galdetu 39 (0,26)
gauza bera lortu 29 (0,19)
gauza bera jan 28 (0,18)
gauza bera kontatu 27 (0,18)
gauza bera beste 25 (0,16)
gauza bera izen 25 (0,16)
gauza bera ulertu 25 (0,16)
gauza bera bi 24 (0,16)
gauza bera entzun 24 (0,16)
gauza bera ari 22 (0,14)
gauza bera erakutsi 20 (0,13)
gauza bera baita 19 (0,13)
gauza bera erantzun 19 (0,13)
gauza bera etxe 19 (0,13)
gauza bera jazo 19 (0,13)
gauza bera bide 18 (0,12)
gauza bera ote 18 (0,12)
gauza bera utzi 18 (0,12)
gauza bera era 17 (0,11)
gauza bera harta 16 (0,11)
gauza bera idatzi 16 (0,11)
gauza bera zu 15 (0,10)
gauza bera eman 14 (0,09)
gauza bera iruditu 14 (0,09)
gauza bera pasatu 14 (0,09)
gauza bera azaldu 13 (0,09)
gauza bera buru 13 (0,09)
gauza bera aitortu 12 (0,08)
gauza bera baina 12 (0,08)
gauza bera bera 12 (0,08)
gauza bera agindu 11 (0,07)
gauza bera aipatu 11 (0,07)
gauza bera buruz 11 (0,07)
gauza bera herri 11 (0,07)
gauza bera ikasi 11 (0,07)
gauza bera modu 11 (0,07)
gauza bera neurri 11 (0,07)
gauza bera aldarrikatu 10 (0,07)
gauza bera bigarren 10 (0,07)
gauza bera egon 10 (0,07)
gauza bera gu 10 (0,07)
gauza bera hartu 10 (0,07)
gauza bera lan 10 (0,07)
gauza bera ni 10 (0,07)
gauza bera suertatu 10 (0,07)
gauza bera aplikatu 9 (0,06)
gauza bera azpimarratu 9 (0,06)
gauza bera bakarrik 9 (0,06)
gauza bera balio 9 (0,06)
gauza bera behin 9 (0,06)
gauza bera berretsi 9 (0,06)
gauza bera hizkuntza 9 (0,06)
gauza bera irakurri 9 (0,06)
gauza bera kabu 9 (0,06)
gauza bera pertsona 9 (0,06)
gauza bera bat 8 (0,05)
gauza bera bizi 8 (0,05)
gauza bera emakume 8 (0,05)
gauza bera eskaini 8 (0,05)
gauza bera euskara 8 (0,05)
gauza bera iradoki 8 (0,05)
gauza bera leku 8 (0,05)
gauza bera nabarmendu 8 (0,05)
gauza bera baieztatu 7 (0,05)
gauza bera bilatu 7 (0,05)
gauza bera direlako 7 (0,05)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia