2000
|
|
Heriotza erabat onartzeak abiarazten du gizakia jakinduriarenbidetik. Egiak, bestalde, giza adimenaren ahal itzela du oinarri, berez bereizezina dena, gauza errealaren existentzia eta esentzia, bereizi egiten baititu,
|
gauzaren
esentzia, ondoren, adiera bilakatua, morfema bati lotu eta hitza eta mintzoa sortzeko. Egiak ere, hortaz, heriotza du oinarri,, zakur?
|
|
Hala ere, kontzeptu bilakaturiko gauza erreala espazio eta denboratik at gelditzendela esatea, ez da osotoro zuzena. Kojeve ren ustez Aristoteles-ek arrazoi zuen, ideiaplatonikorik ez dagoela, gauza espazial eta denborazko materialetan ez bada, esatenzuelarik; ideiok aipatutako
|
gauzon
esentziak, formak edo, entelekiak, dira Aristoteles enean.
|
|
Egoera teologikoa
|
gauzen
esentzia eta azken zergatiak bilatzeagatik bereizten zen. Emaitza lez, izaki supranaturalak lortzen ziren:
|
2004
|
|
Orain, berriz, Descartesen helburua
|
gauzen
esentzia (gauzak zer diren) eta existentzia (gauzak zer mundutan ematen diren) ezagutzeko giltza bilatzea da, eta hau du sekula segurtasun osoz esperientziaren bidez aurkitu, ezin dugulako era horretara errealitatearen osotasuna besarkatu, esperientzia beti partziala, zatikakoa, izango delako. Horregatik, hasteko behar dugu osotasuna bilduko duen arrazoimenaren ideia bat, eta bera Jainkoarengan gorpuztuko da.
|
2006
|
|
Bigarren Kojeverentzat, berriz, gauza naturala izen bilakarazten duen giza ekintzak aurretik izaera bereziko prozesu bat eskatzen du," prozesu orokortzaile" deritzona, berezkoa,
|
gauzaren
esentzia bereizten duena dagoen kokagunetik eta dirauen aldi tartetik. Prozesu hauxe da Introduction a la lecture de Hegel-en aintzat hartu ez zuena.
|
|
Guztiok elkartzen ditugu, oharkabean bada ere, izen baten adiera eta dagokion
|
gauzaren
esentzia, eta nolabaiteko analogia ikusten dugu izenaren morfemaren izaeraren eta dagokion gauzaren izaeraren artean.
|
2008
|
|
11 Hamaikagarren aporiak planteatzen du badena (to on) eta bata (to hen)
|
gauzen
esentziak eta substantziak ala atributuak diren. Tesia:
|
|
Hamaikagarren aporiak planteatzen du badena (to on) eta bata (to hen)
|
gauzen
esentziak eta substantziak ala atributuak diren. Tesia:
|
|
Adibidez," triangeluan bi angelu zuzen izatea" (V 30, 1025a21). Kasu horietan, ezaugarri akzidentalak berez eta nahitaez ematen dira, baina ez dute parte hartzen definizioak adierazitako
|
gauzaren
esentzian. Bestalde, Aristotelesen arabera, izan eta ez izan (eta da eta ez da, eta badena eta ez dena) egiazko eta faltsu bezala uler daitezke.
|
|
Badena eta Bata
|
gauzen
esentziak ala atributuak dira?
|
2009
|
|
Zergatik, bada, Nietzsche genealogistak, zenbait alditan behintzat, baztertzen du hastapenaren bilaketa (Ursprung)? Lehen lehenik, bilaketa mota hori
|
gauzaren
esentzia zehatza, bere posibilitate hutsa, bere nortasun bere baitara kontu handiz bildua, eta kanpokoa akzidentalahurrenez hurrenekoa den guztia baino lehenagoko forma ez mugikorra jasotzen ahalegintzen delako. Horrelako hastapen baten bila ibiltzea," jadanik bazena", bere izaerari zehazki egokituriko irudiaren" horixe bera" aurkitzen saiatzea da; gertatu ahal izan diren zirkun zarkun, zuhurkeria eta mozorrotze guztiak arroztzat hartzea da; mozorro guztiak kenduz azkenean lehen identitatea agerian jartzen saiatzea da.
|
|
Hori dela eta, hizkuntzaren jatorriak ez du prozesu logiko bat jarraitzen, eta filosofoak egia eraikitzerakoan hartzen duen material horren jatorria ez dago
|
gauzen
esentzian. Eta beraz, zer da egia?
|
2011
|
|
Nahimenaren esanera dagoen gizakia berekoia izaten da, eta gizakiak elkarren etsai izatera eramaten ditu (Schopenhauer, 1999). Izan ere, pertsona berekoiak ez du
|
gauzen
esentzia ikusten, ez du bere baitako gauza ikusten; denboraren eta espazioaren arabera banako bihurtutako eta zatitutako irudi fantasmagorikoak bakarrik ikusten ditu; ez du ikusten pertsona guztiok ikuspegi metafisikotik esentzia bera dugula.
|
|
Nahimena, alde batetik,
|
gauzen
esentzia da eta esentziak beste pertsonez errukitzera, haien tokian jartzera eta haien antzekoak sentitzera eramaten gaitu. Baina, bestalde, nahimena berekoia da eta besteen kontra lehiatzera eramaten gaitu.
|
2018
|
|
Gai erredundanteen garai batetik gatoz eta lan egin dugu
|
gauzak
esentziara ekartzeko. Bai, iruditzen zait eboluzio bat eman dela entzuleen, gaien eta bertsolariengan, gure jendartean bezala.
|
2019
|
|
Teknozientziak gauzak eta jendeak zatitu eta minimizatu eta oro batera bihurtzen ditu, gutxieneko eta orobateko zati horietan atzemate aldera jendeen eta
|
gauzen
esentziak, esentzia horiekin zientzia jolasak egiteko.
|
2022
|
|
Poemek gauzen esentziara jotzen dute orduan, eta nik hori nahi nuen:
|
gauzen
esentziara, objektuen musikara, zaratara, hotsetara jotzea, betiere horiekin jolastu eta nire burua aproban jartzeko, zerbait diferentea egiteko.
|
|
Literatura jolasa da niretzat; eguneroko errutinatik ateratzen gaituen zerbait izan behar du. Poemek
|
gauzen
esentziara jotzen dute orduan, eta nik hori nahi nuen: gauzen esentziara, objektuen musikara, zaratara, hotsetara jotzea, betiere horiekin jolastu eta nire burua aproban jartzeko, zerbait diferentea egiteko.
|