Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 75

2001
‎Edozein herrialdetako hiritan eta edozein garaitan gertatzen da. Gauzen izenak, zaletasunen deskribapenak, jakien prestaerak, izen propioak... denak konbentzio hutsak dira; edozein izan zitezkeen.
2004
‎Horren bidez zabaldu zan gure artean ideia(?) zentzugabe hura: abertzaleok agintea lortu, hiztegia eskuan gauzei izena aldatu (kaleetako plakak bezelaxe), eta kitto: euzkotarrak euskaldun, herri osoa euskeraz jator hasiko omen, eta hizkuntzaren hauzia betirako konpondurik.
gauzei izenez deituz
gauzen izenak soinu berriz
‎" izenak jarriz/ ibili ihardun/ norbere bizikizun/ egunero berriei...,/ egunero estreinatzen ditugun/ uneei/ izen berriak asmatuz" (inpresionista esanen ote diogu?). Poesia hitza da, eta hitza –bere eskuetan–, a) gauzen izena da lehen lehenik," egunez eguneko/ angelu berriz/ gauzei adi", mundu beti berri bati egokitzeko hitza beti berrituz. Hitza, b) ispilua da, gauzek ematen diguten irudi beti berriaren ispilu.
gauzei izenez deituz
gauzen izenak soinu berriz
‎Gertakarien berri emateko, hitz egitera behartuak gaude ezinbestean, hots, hitzez baliatzera behartuak, hitzak oro har errealitatearen irudiak direlarik. Aristotelesen ustez gauzen ordez izenez ikur gisa (hos symbolois) baliatzen gara. Wittgensteinek irudi adigaia hobetsiko du hitzen eginkizuna definitzerakoan, izenen eta perpausen arteko eginkizun bereizketa funtsezko bezain erabakigarri bat egingo duelarik, geroxeago ikusiko dugunez.
‎Eta, munta ttipiago ez duena, zergatik izendatzen ditugu gauzak? Zer adierazten du gauzei izenak egozteak. Hona hemen proposatzen dugun erantzunbidea:
‎1 Gauzei izenak emateak adierazten du gauzei buruz hitz egiteko ahalbidea ematen dugula. Izan ere, hizkuntza da gizakiaren ezagut garri eta izan garri funtsezkoena; halatan, hitz egingo badugu, zerbaitetaz hitz egin behar dugu nahitaez eta, hartara, zerbait hori zertu eta mugatu egin behar dugu, hitzez zertu eta mugatu halabeharrez.
‎Izen bidezko identifikatze hori metafora prozesu bati esker suertatzen da, metafora hitza zentzu zabal batean harturik. Gauzen ordez izenak erabiltzean metafora batez baliatzen gara, hizkuntzaren ahaltasun baldintza den metaforaz hain zuzen ere, izenak gauzak balira bezala erabiltzen baititugu. Izen bidezko gauzen identifikatzea ere metafora bati esker egiten da:
2007
Gauzei izena ematen ikasiz, haurrak ez du gauza enpiriko eta gertu jarriei buruz aldez aurretik duen ezagutzari zeinu artifizial batzuk eranstea soilik egiten. Objektu horien kontzeptuak eratzen ari da ikasten, mundu objektiboarekin nola konpondu ari da ikasten.
‎Baina berbera da bereizte eta nabarmentze ekintza bera, prozesua bera. Gauzaren izenak ez du horren natura galdatzen; horrek ez du fusei on izan nahi, ez du gauzaren egia eman nahi. Izenaren egitekoa gauzaren alderdi partikularren bat azpimarratzera mugatzen da beti; murrizketa eta mugaketa horretantxe datza, hain zuzen ere, izenaren balioa.
2008
‎Marrazkietan ta silabaz amaitzen diren lau gauza erakusten zaizkio haurrari. Gauzen izenak esan behar ditu haurrak ta silaba esan gabe. Lau gauzak:
‎Begiratu marrazkiei eta esan ikusten dituzun gauzen izena, baina lu silaba esan gabe: lupa, luma, adreilua, ispilua, mailua.
‎13 Funtzio jakin bat duten gauzen izenen zerrenda. Adibidez:
‎Marrazkian agertzen den gauzaren izena esan behar didazu.
‎– Marrazkian agertzen diren gauzen izenak esan behar dituzu, izenaren lehen silaba
‎– Marrazkian agertzen diren gauzen izenak esan behar dituzu, izenaren azken silaba
‎– Marrazkian agertzen diren gauzen izenak esan behar dituzu, izenaren erdiko silaba
‎silabaz amaitzen diren lau gauza erakusten zaizkio haurrari. Gauzen izenak esan behar ditu haurrak, ta, silaba esan gabe.
‎1 Ondorengo marrazkiei begiratu eta ikusten dituzun gauzen izena esango didazu,, lu, silaba esan gabe:.
‎2 Ondorengo marrazkiei begiratu eta ikusten dituzun gauzen izena esango didazu,, ko, silaba esan gabe:
‎– Marrazkian agertzen diren gauzen izenak esan behar dituzu, hasieran falta zaien silaba erantsiz. Adibidez:
‎– Marrazkian agertzen diren gauzen izenak esan behar dituzu, bukaeran falta zaien
‎– Marrazkian agertzen diren gauzen izenak esan behar dituzu, izenaren erdian falta
‎Dena den, 13 hilabeteko haurren ia% 30ek gauzak ikustean edo hartzean izenak esaten ditu. Ostera, 15 hilabeteko haurren artean% 50 da gauzen izenak esaten dituena.
Gauzen izenak esan
‎" Izendatu daitekeen zera ez da egiazko zera". Gauza izen izandun zahar eta berrien litxarreriak nazkatutako espiritua da gogora etorritakoak idazteko teman segitzen duena.
‎" Izena duen orok du izana". Zer lerdokeria, zer pellokeria, zer pernandokeria... gauza izen izandunekin aspaldi nazkatutakoentzat, izen izanen ugerrik gabeko arrazoiak aditu nahi dituztenentzat!
2009
‎(UBM, 73). ? Gauzei izenik ezarri aurreko/ lehen garaitan gara oraindik./ Zazpi urteko izpiritu bizitza/ bizi dugu oraindik(...), ez baitakigu/ gauzen izenik,/ euskaraz gauzen/ izanik? (UBM, 66).
‎(UBM, 73). . Gauzei izenik ezarri aurreko/ lehen garaitan gara oraindik./ Zazpi urteko izpiritu bizitza/ bizi dugu oraindik(...), ez baitakigu/ gauzen izenik,/ euskaraz gauzen/ izanik? (UBM, 66).
‎Bilduma hau lau alek osatzen dute: Lotara, Bazkaltzera, Janztera eta Nire urtebetetzea. Argitaratzaileek diotenez,, urtebete inguruko umeak eguneroko gauzen izenak ezagutzea, da liburuxka hauen helburu behinena.
2010
‎JOSE gizon zoragarria zen baina bere arazoak hasi zirenetik ez dirudipertsona bera. Orain ez du ia hitz egiten, gauzen izena esatea kostatzen zaio, noizbehinka irribarre egiten du eta galdetzen diotenari erantzuten dio, baina denaetengabe errepikatu behar zaio ongi entzuten duen arren. Egoitzan zaintzen dutenlangileak ezagutzea kostatzen zaio, beraiekin urteak daramatzan arren:
2011
‎Intik eta Intinak ere lagundu zidaten eta, bide batez, Basoko berbeta ikasten jarraitu nuen. Gauzen izenak itauntzen nizkien eta, atseden egiten genuenean, haien erantzunak paperean eskribitzen nituen. Gauean, beharrak amaitu eta afari legea egin eta gero, Basoko ipuin, kantu eta ohiturak erakusten zizkigun Intik, eta haiek ere paperean eskribitzen nituen, baina euskarara aldatuta.
2012
Gauzei izen egokia jartzeko eskatu du Maneirok. Horren hitzetan,, ez dira preso politikoak, terroristak dira?.
‎Jatorduan zehar, zenbait gauzaren izenak haien hizkuntzan nola ziren galdetzera ausartu nintzen, eta aitoren seme haiek, beren astintzaileen laguntzaz, pozik erantzun zidaten, haien abilezia handiak miresgarri gertatuko zitzaizkidan itxaropena baitzuten beraiekin elkarrizketatzea lortzen banuen. Laster izan nintzen jatekoa eta edatekoa, edo nahi nuen beste edozer, eskatzeko gauza.
‎Zeren eta garbi baitago esaten dugun hitz bakoitzak neurri batean gure biriken murrizpena dakarrela higaduraz eta, ondorioz, gure bizitza laburrarazten duela. Beraz, irtenbide bat proposatzen zen, hitzak gauzen izenak besterik ez direnez, komenigarriagoa izango litzatekeela esan beharreko hura zehatz adierazteko behar beste gauza gizaki guztiek inguruan eramatea. Eta gizakiaren erosotasun eta osasunaren mesedetan asmakizun hura benetan gauzatuko zatekeen, emakumeek, jendaila eta analfabetoekin elkartuta?
‎Kanten bukaerak, esaldiak, hitzak oroitzea eta errepikatzea. Gauzen izenak jakitea. (...)
‎Gutxitan azaltzen dira, baina, agertzen badira, goiz tratatu behar dira ondorio larririk ez izateko?. h) Julenek 60 urte ditu eta joan den hilean garun infartu bat izan zuen. Emaztea kontsultara joan da, eta esan digu gauzen izenak gogoratzea kosta zaiola eta ez duela lehen bezain bizkor erreakzionatzen. Esan diogu oroimena trebatzea ona dela, eta gomendatu diogu egunero jarduerak egitea (kartetan aritu, aldizkaria irakurri, etab.) eta harekin hitz egitea, erantzuteko denbora emanez eta mintza dadin adoretuz.
‎haurrekiko erlazioan freskotasuna eta berezkotasuna kentzen ditu, oso nekatua (eta estresagarria), ez du emaitza positiborik ematen, eta, nolanahi ere, ez du zertan naturalak izan eta erlaxatuta egon. Alde horretatik, gauzei izena jartzea oso garrantzitsua da. Hezkuntza gidak dioenez, «giza gorputzaren atal guztiak izendatzea norberaren gorputzaren ikuspegi integrala ematea da».
2013
‎Zeren eta, apropos, objektu batzuk jarri genizkien aurrean, haien hizkuntzan zer izen zuten galdetzeko, eta halako arretaz erantzuten zuten ezen, esaten zutena paper batean jasotzen genuela ikusirik, hurbildu eta hitza errepikatzen zuten, astakeriarik idaztea nahi ez balute bezala. Jarrera on hori zela eta, begi aurrean ipinitako hainbat gauzaren izenak jakiteko aukera izan genuen. Kontatu, honela kontatzen dute:
2014
gauzen izena jakiteke idazten dut
gauzen izena jakin gabe idazten dut
gauzen izena ez dakidalarik idazten dut
‎nekizkien gauzen izenak
2015
‎Leku guztietan ez ditut herri honekiko esker oneko hitzak baino entzuten. Eta malkoak ikusten ditut bizipenak partekatzean, tabuei heldu edo gauzei izena eta adjektiboak jartzean… eta beti dago norbait esaten duena: ¡ Cuánto antes deberíamos haber hecho esto!
‎18 Zentauroaren fisiologia eta abarrak sakonki aztertzeko, lehen aipaturiko neurriez gainera, T. ko udalak, inauterietako aurrekontuari zati potolo bat kenduz, hainbat liburu erostea erabaki du, hauexek besteak beste: Aristoteleren Historia animalium, Elianoren Historia de los animales, Plinioren Historia Naturalis, Caristoko Antigonoren eta Teofrastoren liburu bana (oraindik zehaztu gabe), Plutarko eta Harveyren zerbait, Alberto Magnoren De animalibus (26 liburukitan), eta akaso Linneoren Systema Naturae, hark berak esan baitzuen, ongi esan ere, nomina si nescis, perit et cognitio rerum; alegia gauzen izena ez badakizu, beraiei buruz dakizuna ere desagertu egiten da. Eskaerak internet bidez egingo dira, jakina.
‎Eskuekin begiratzen dute. Ez dakizkite oraindik gauzen izenak, baina badakite zerk ziztatzen duen eta zerk busti; gogorra dena biguna denarekin alderatuko dute, lauak eta zimurtsuak bereizi, malguak eta zurrunak antzeman. Labur esateko, materialtasunak sumatu eta bereiziko dituzte.
‎Gaur, gure jakin gura danak Interneten aseten dittugun honetan. Utzi deixaun inguruei, dakixena erakusten, eta gu geu, aurrien pantalla barik guzti hori jasoteko gauza izen gaittezela, hau be, eskola txiki haundixe da eta.
‎Horren bidez zabaldu zan gure artean ideia zentzugabe hura: abertzaleak agintea lortu, hiztegia eskuan gauzei izena aldatu[...] eta kitto: euzkotarrak euskaldun, herri osoa euskeraz jator hasiko omen da, eta hizkuntzaren hauzia betirako konpondurik.
‎Zizekek eransten du: " Kultura da benetan haietan sinetsi barik, seriotan hartu barik, praktikatzen ditugun gauzen izena". Hala izan daiteke, edukia seriotan hartzen ez badugu, edo behintzat lehentasunik ematen ez badiogu.
2016
‎Familiei zuzendutakoa izango da saioa, eta 12:00etan hasiko da. Hiru gauzotarako izena eman behar da, laboratorium.eus helbidean.
‎Althabe hiltzerako, eta 1911.eko RIEV aldizkarian, Azkuek bere hiztegian ez zekartzanak edota bestelako adierak gehi zekizkienak argitara eman ziren gaika: " Eihera edo errotetako gauzen izenetarik"," Ehundegiko edo Ehaille lantegiko gauza batzuen izenak", eta" Gauza batzu bertzeren izenetarik". Bihoaz orain segituan sarrera batzuk erakusgarri eta gu guztion irakasgarri:
2017
‎Egin du pausorik, eman dio ikaskintza luzean abiatu izanak. Izendatze horrek konpromezu bat dakar, gauzen izena aurkitutakoan leporatu egin behar zaielako, goseari" gose" ipini behar zaio zintzilik, erailketari" erailketa", desioari" desio". Horrela jarraitu ahal izanen dute hitzek hitz izaten, nahiz jakinaren gainean gauden ezin izanen dutela harririk mugitu.
2018
‎Eta euskara batua deskubritzen dut. Batua, baina/ eta nirea; azkenean dut/ ditut horiek ulertzen ditut, ‘ k’ (ergatibo) madarikatu hori; eta ber denboran, xuka/ toka/ noka ulertzen eta maitatzen, nire euskalkia (eta terminoa bera) deskubritzen eta urrats horietan beste euskalkiak, eta azkenean" lau gauzak izen bat dute eta gauza batek lau izen" ulertzen, eta mundu bat zabaltzen da.
2019
‎Zerk bultzatu zituen hizkuntza osagarri hori asmatzera? Haien aspaldikoek bezala, eskura zituzten gauzei izena emanez ibili ziren: urari ur, eskuari esku.
gauzen izena
2020
‎Antiklerikalak zien, bañe beti errespetau zittuzten apaizak. Beste aldekuak katolikotzat jotzen auein euren burua, egunero hartzen auien komuniñua, ta egin auien lelengo gauza izen zan jentia fusiletia. Bestiak, barrez, karlista presuak eukien Bilbon ta danak urtebetera bizirik etorri zien Mondraura.
‎Moda... Hainbat gauzari izen xelebreak jarriz egiten dugunak balio handiagoa duela dirudi, baina baratzing a ez da moda bat. Beraz, ez du izen berezi horien beharrik.
2021
‎Gillotina bat kolpe bakoitz eta hamar bururen ebakitzeko (M. Elizanburu). Multzo bateko gauzen izenari ezartzen zaion hitza, haiek guztiak, baina banaka harturik: Erran herri bakoitza nola den agertzen, Zer Jaun edo nagusik duten ohoratzen (Hiribarren); Hipaka hasi zen, hasperen bakoitzak gorputz guzia inarrosten ziola (J.
‎Bertan zeuden baserritarrek ekarritako edo baserrietan gehienbat behar izaten diren gauzak. Adibide horretan, aurrean bi perpaus erlatibo agertzen dira gauza izen ardatzaren, edo juntagailuaren bidez juntatuak: bat (baserritarrek ekarritako) ez da jokatua, eta bestea, aldiz (baserrietan gehienbat behar izaten diren), bai.
‎* [goizean ikusi ditugun] haurrak kalean. Geroago ikusiko dugunaz, bestela ageri dira gauzak izen ardatza isildua daukaten sintagmetan (§ 31.4.3.13).
‎12.4b Euskarak ere ez du generorik markatzen, eta hitz diferenteak ditugu gauzei izenak emateko, maskulinoa eta femeninoa morfologikoki bereizi gabe: okina esaten dugu (edo panaderua), andrea izan nahiz gizona izan.
‎Gauzak argi esan behar direla esan duzu galdera egitean. Eta garrantzitsua da gauzei izena jartzea, gauzei izena aldatu nahian baitabiltza. Orain alardearekin lotutako gaiak, esaterako, bizikidetzara eraman nahi izan dira, ez berdintasunera.
‎Gauzak argi esan behar direla esan duzu galdera egitean. Eta garrantzitsua da gauzei izena jartzea, gauzei izena aldatu nahian baitabiltza. Orain alardearekin lotutako gaiak, esaterako, bizikidetzara eraman nahi izan dira, ez berdintasunera.
‎Teklatuak idazketaren keinuak erabat antzaldatzen ari ziren urte beretan, gazte kultura alternatiboa grinaz jabetu zen kaligrafiaz, hots, ordura arte gutxiengo batena izandako gozamenaz. Gauzei izena emateko ahalmenak liluraturik, letrek dituzten sormen aukerekin eta idazketaren arrisku zentzuarekin txoraturik —ekintza arriskutsua da, ihesaren ertzean dagoena beti—, nerabeek alfabeto eskuz idatzia hartu zuten adierazpide berri gisa, aisialdia pasatzeko eta beren kidekoen errespetua merezi izateko bide gisa. Jabetze hori hain gaur egungoa izateak arrazoi bakarra du:
‎Fraseologiak bere oinarrizko abiapuntutik aldarrikatzen du bertsoak bota bezalako kolokazioetan bota aditza sinsematikoa dela, hau da, mugimendua adierazteari utzi eta irudizko sorkuntza adiera" ustekabe" bat hartzen duela, izen klase murritz jakin bateko kideekin elkartzen den kasuetan soil soilik: ahoz esan edo kanta daitezkeen gauzen izenekin. Bertso izena autosemantikoa da, betiere esangura berari eusten diolako horrelako sintagma murriztuetan ere.
‎Esana dugu aditzek[+ konkretua] bezalako azpikategorizazio zabal bat aukeratzen dutela batez ere izenak adiera fisikokoak direnean (pilota bota/ #maitasuna bota), baina bestetik esan liteke bertsoak bota bezalakoen kasuan sintaxi urraketarik egon gabe ere izenaren menpe geratzen direla semantikan, bertsoak bota/ besarkada bota/ #laztana bota bezalako irudizko adierak gauzatzen (ez) direnean. Horrela, maila batean edo bestean," ahoz esan edo kantatu" egiten diren gauzen izenen klase bat dugu" nagusi", baldin eta bota aditzak" abiadura handiz bidali" adiera fisiko horretatik kanpo egingo badu. Kolokazio hauetako bertso bezalako izen oinarriak" autosemantikoak" dira (hots, semantika beregainekoak) (Alonso Ramos 2013, 2017; Martmez Salom 2012) eta bota bezalako aditz kolokatuak" sinsemantikoak" dira, hau da, oinarriaren menpekoak semantikan.
2022
‎“Irakaslea eta ikaskideak oso jatorrak dira eta oso giro ona dago. Dagoeneko badakizkit etxeko gauzen izenak, animaliak, pertsonen ezaugarriak... eta orain ikasten dihardut urteak, agurrak, erosketetako elkarrizketak… Azkenengo hilabeteetan igarri dut asko aurreratu dudala. Orain ulertzen dut elkarrizketak nondik nora doazen.
‎Besteak beste, orratz, kapela eta katilu, baita eseri, zutik jarri eta ibili bezalako aditz gutxi batzuk ere. Nire andereñoa nirekin egon zen hainbat astez, nik edozein gauzak izena duela ulertu baino lehen".
‎Aurreko mugimenduan izenak gauzen bila zebiltzan; honetan, aldiz, gauzak izenen bila. Mugimendu honen bidez gorputz adimentsua, banakoa eta kolektiboa?
‎" Gauzen izena ez badakizu, haietaz dakizuna ere galdu egingo da" esan zuen Carl von Linne (Linneo) naturalista suediarrak. Izaki bizidunak hierarkien arabera sailkatzeko eta bakoitza bere genero eta espezieari dagozkien izen abizenez bataiatzeko proposamena egin zuen berak XVIII. mendean (XVI.ean izana zen helburu horretako beste saiakera bat).
2023
‎Begien lana eta belarriena ez dira gauza bera. Begien lanean, irakurketa da nagusi (irakurtzen hasi aurretik, seinalatuz izendatzea, nonbratzea, gauzen izenak esatea edo asmatzea, umeek askotan egiten duten bezala; mundua seinalatzen eta irakurtzen hasten dira, testu idatziak irakurtzen hasi baino lehenagotik). Belarriaren kasuan, ordea, zeuk esandako edo inori entzundako hotsen eta oihartzunen identifikatzea (identifikazioaren aurretik, errepika eta entzundakoaren emozioa barneratzea; gero, identifikazioa eta, pixkanaka, mezuaren ulertzea, batik bat konparazioak erabiliz).
‎Irakurtzen ikasi eta zaborrean zeuden gauzen izenak jarri genizkien geure buruei.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
gauza 69 (0,45)
gauza izan 5 (0,03)
gauz 1 (0,01)
Lehen forma
gauzen 35 (0,23)
gauzei 11 (0,07)
Gauzen 7 (0,05)
Gauzei 5 (0,03)
gauza 4 (0,03)
gauzak 4 (0,03)
gauzaren 3 (0,02)
Gauza 1 (0,01)
Gauzaren 1 (0,01)
Gauzen ordez 1 (0,01)
gauzari 1 (0,01)
gauzen ordez 1 (0,01)
gauzotarako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia