Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7.588

2000
‎Bi aurkezpen saio horien arteko urtebete horretan Nafarroako euskal letretan aipuak izan ditu Castillo Suarez altsasuar gazteak. Egile berrientzako Iruñeko udalaren saria lehendabizi, eta Ernestina de Chamburci deritzana irabazi ondoren, Mugarri estaliak liburuan argitara eman ditu bere olerkiak. Enfasia egiteko moduko gertaera dela dirudi:
‎Enfasia egiteko moduko gertaera dela dirudi: Hego Nafarroako ingurumen sozialaren barnetik sekula emakume batek idatziriko kreaziozko lehen euskal liburua eman digu 2000 urteak.
‎Promozio sareen bazter batean, Igela argitaletxea literatura ingeleseko perla bitxiak ale aleka ekartzen ari zaigu aspaldian, builarik gabe, bazka harrigarriro gozoa emanez irakurzaleei. Ford Madox Forden Historiarik goibelena da lanmolde emankor horren adibide bat.
‎Diru pribatuek hornituko dute orain sona handia izateko bidean jarri duten Juan Zelaia saiakera saria. Pamiela etxearen produktua da, euskaldun jendea buruari hazka jarri nahi duena, ile kalpar azpian pentsamendu edo iritzi, analisi edo proposamenik topatzerik bat ote den jakitera emanen diguna.
‎Gazteleraz emaniko nafar literaturan, lan bereizgarria da Sanchez OstizenLa flecha del miedo nobela mardula. Obsesio pertsonalei behin betiko kitto emateko ariketa da, mendekantza gupidagabea.
‎Gazteleraz emaniko nafar literaturan, lan bereizgarria da Sanchez OstizenLa flecha del miedo nobela mardula. Obsesio pertsonalei behin betiko kitto emateko ariketa da, mendekantza gupidagabea. Beti ere, tamaina txikiagokoa izanagatik interes handiagokoa da agian Sanchez Ostizen beraren esku artetik atera den beste lan bat.
‎Lan honek ahanzturatik atera digu Gabriel de Biurrun Garmendiaren oroitzapena. Iruñeko idazle, pentsamenduz eta sentimenduz euskaltzale, nazional faxisten mendeko Iruñean eman zuen argitara bere titulurik ezagunena, El coqueto Don San cho Sanchez. Altxamendu frankistaren garaipen giro hartako Iruñean zebiltzan intelektual falangista gazte ezagun andana ageri da Sanchez Ostizek prestaturiko Los barrun tos de la botica azterlanean.
‎(Lam Entralgo, Torrente Ballester, Antonio Tovar, Foxa, Cunqueiro, Eugenio d’Ors, Garda Serrano...), amets egin zuten Iruñea Atenas espainiar bihurtzearekin estatu kolpe beltzari gurutzada sainduaren izena eman ondotik. Haietako batzuek frankismotik urruntzen jakin zuten gero.
‎Horren ondotik historiaren kontuaz hots asaldatuak aditu ziren Madril aldetik. Oihartzun zabala eman zieten Historia Akademiaren esanei hemengo zenbait hedabidek. Euskal ikastoletan Espainiako historia era baldarrean irakasten omen da.
‎Bertsio ofizial eta bakarra, udazkenerako argia ikusi duena, Roman Felones eta Fermin Miranda irakasleek izenpeturik. Victor Pradera nazionalista espainiarrak hasitako ildoa, Opus Deiren Unibertsitateak gero kanonizatua, aurreiritzi ideologikoz zamatua, egungo antolamendu instituzional administratiboa justifikatzeko eginkizuna duena, Euklidesen teorema haietan bezala aurrez emaniko hipotesia egiaztatua gelditzen dena. Nahiz eta horretarako gertaeren interpretazio interesatuak eman behar izan, bestelakoak badirela isilduz.
‎Victor Pradera nazionalista espainiarrak hasitako ildoa, Opus Deiren Unibertsitateak gero kanonizatua, aurreiritzi ideologikoz zamatua, egungo antolamendu instituzional administratiboa justifikatzeko eginkizuna duena, Euklidesen teorema haietan bezala aurrez emaniko hipotesia egiaztatua gelditzen dena. Nahiz eta horretarako gertaeren interpretazio interesatuak eman behar izan, bestelakoak badirela isilduz. Historiak erakusten dituen une eta gertaera eztabaidatuei garaileen komenentzien araberako bertsioa eman eta hori dogma bihurtu.
‎Nahiz eta horretarako gertaeren interpretazio interesatuak eman behar izan, bestelakoak badirela isilduz. Historiak erakusten dituen une eta gertaera eztabaidatuei garaileen komenentzien araberako bertsioa eman eta hori dogma bihurtu. Badakizue, gauzak horrela dira, horrela izatea komeni bada.
‎Geronimo de Ustaritz Institutuak 2000ko azaroan antolaturiko Historia Biltzarrak XX. mende agortuari begirada eman dio. Ataletako bat kulturaren bilakaerari eskaini diote eta horren barrenean, Nafar Instituzioen Politika Kulturala aztertu dute.
‎Eta bide batez, 2000ko Nafarroako Jaialdiak aspaldian ez bezain koherenteak gertatu dira, aurrekontuetan motzago izan arren. Munduaren bazter bateko kulturaren adierazpideei aterpe eta agerlekua eman zaie. Balkanetako kulturetara hurbilpena proposatu dute.
‎Lege berri hobe baten proposamenari aupada emanez hasi zuten urtea Nafarroako euskal jendeek. Ekimena oraindik euskaltzaleen esku.
‎Ez oso luzerako hala ere. Euskal Irakaskuntzaren izen onaren kanpainatxo bat lehenik, historia agintariek nahi bezala ematen ez den aitzakian; matrikulazioan mezu instituzionalik bat ere ez euskarazko ereduen alde, gero. Kontraerasoa diputazioburuak gidatu du.
‎Aldaketa handia eman da urtebetean nafar gizartearen dinamikan. Eta egia izanik ere zenbait pentsalari artikulistak egina zutela euskararen aurkako erauntsiari koN bertura ideologikoa emateko lana, euskaltzaleen ahalak egiazki ahuldu dituen faktorea beste alde batean ageri da. sEuskaltasunaren izenean joka, hilka, ari dira batzuk.
‎Aldaketa handia eman da urtebetean nafar gizartearen dinamikan. Eta egia izanik ere zenbait pentsalari artikulistak egina zutela euskararen aurkako erauntsiari koN bertura ideologikoa emateko lana, euskaltzaleen ahalak egiazki ahuldu dituen faktorea beste alde batean ageri da. sEuskaltasunaren izenean joka, hilka, ari dira batzuk. Eus kalerroa duen guztia kutsatua dago.
‎N Ez dizuet eskatzen —horretan sartuko ez naizela argi utzi baitut— Ibarretxeren gobernuari lagun diezaiozuen," bai ordea hiru (edo zenbat behar dira? 2, 4..) legebiltzarkide bidaltzea" euskararen azpiegiturazkoak" diren bozketetan EAJ, EA eta EB/ IUrekin boza ematera joan daitezen, halakoetan gure hizkuntzaren arerioek ezin garai dezaten. Are gehiago, era horretan are nabariago gertatuko litzateke Ibarretxeren gobernuari egin gura diozuen kritika politikoa.
‎Amaitzea besterik ez zait geratzen: halako gazi gozotasun batez, baina egia esanda, nahikoa etsita gurasoek eman zigutena salbatzen jakinen ote dugun.j
‎Historian zehar beti izan dira euskaldunak alderdiotan. Eta Ipar Euskal Herrian bezala, horien guztien gaur egungo isiltasun eta kontzientzia faltak ematen du zer pentsa (abertzaleon ardura bera ere ahaztu gabe). Areago historian zenbait eskualdetan euskal kontzientzia izan duten sozialisten kasuan.
‎Era berean, garrantzi handia du erakunde publikoen laguntzak. Nagusia Eusko Jaurlaritzak urtero ematen duena da, Sarea osatuta, dirulaguntzaz gain hainbat antzokitara iritsi ahal izatea bermatzen duena. Eta txalogarria da gero eta proiektu gehiago aurkezten dela ikustea, batetik, eta laguntzak, beraz, garai batean baino banatuago ematea, bestetik.
‎Nagusia Eusko Jaurlaritzak urtero ematen duena da, Sarea osatuta, dirulaguntzaz gain hainbat antzokitara iritsi ahal izatea bermatzen duena. Eta txalogarria da gero eta proiektu gehiago aurkezten dela ikustea, batetik, eta laguntzak, beraz, garai batean baino banatuago ematea , bestetik.
‎Baina enpresa egitura sortuz antzerki taldeek profesio honetan arituta bizi nahi badute, derrigorrezkoa da kanpora ateratzea. Alde batetik oso ona da, beste lekuetako antzerkigintzarekin parekatzeko aukera ematen baitu. Eta ezin ukatuko da euskal taldeen maila bikaina dela, jasotako sariak eta ikusle kopuruari begira, Estatu mailan puntan dagoela.
‎Oso garrantzitsua da zirkulua osatzea lortzen delako: idazteari bidea eman , saritu, gehienetan antzezten ez diren sariketetara aurkezturiko sorkuntzazko lanei antzerkigintza profesionalean leku egin eta salmenta bermatu. Finantza erakundeek, erakunde publikoek eta besteek badute eredurik euskaraz sorturiko antzerkigintza sustatzeko.
‎Horren adibide garbia Azpeitiko Antzerki Jaialdia da, antzerki amateurraren berariazko eremua izana, gaur egun ia testimoniala bihurtu da euren parte hartzea eta antzerki talde profesionalek osatzen dute ia guztiz kartelera. Arrazoiak ematea ez da zaila. Gero eta gutxiago egiten da.
‎Gero eta gutxiago egiten da. Gero eta zailagoa da horrelako tradizioa duen funtzionamenduari jarraipena ematea . Baina azken batean, hori dena gertatzearen arrazoia, erakunde publikoen babes falta da eta, era berean, halako taldeentzako antzoki sare bat ez antolatzea, prestatzen diren lanak eskaintzeko aukera izateko.
‎Antzerki eskolen egoera hobetzen ari dela ematen du. Egiten duten lanaren errekonozimenduak klandestinitatearen esparrua gainditzen lagundu die eta homologazioa, mailakatzea, bateragarritasuna eta antzerkia unibertsitateko karrera izatea bilatu behar da gaur egun. Talde profesionalak, erakunde publikoak eta ikus entzunezko komunikabideak jabetuta daude beharrak asetzeko adina aktore prestatzeko duten gaitasunaz eta ez litzateke txarra bide honetatik esfortzuak bateratzea eta, era berean, antzerki amateurrari bere esparrua errespetatuta, haien osagarri edo unibertsitate eta antzerki eskolen eremuan zirkuitu propioa izatea.
‎Agiri baten sinatzaileei egindako kritikak, eta kritikei emandako erantzunak giroa garraztu dutela pentsa liteke, eta garraztasuna ez dela ona. Baina nik ez dut uste txarra denik.
‎Dibortzioa sumatzen da sortzaileen eta ikertzaileen artean. Egia da euskal literaturaz arduratzen den prentsa apurrean, plazaratzen diren liburuen berri eman egiten dela, baina askotan kontrazalean datorren (eta editoreak gehiago saltzeko idatzi duen) aipua izaten da. Beste askotan, ordea, hiru egunetan eta enkarguz kolaboratzaileak idatzi behar izan duen azalpen laburra eskaintzen da.
‎Idazle eta editoreen eskaerari erantzun dio, azkenik, Jaurlaritzak, 3 milioi (HIRU!) emanez liburuak itzultzeko. Hasiera batean, gainera, Baskongadetako idazleenak itzultzeko eskaini du dirua, baina kritika jaso ondoren atzera egin behar izan du:
‎Benetan, alimaleko lana egin dute, bai egoitzako eraberritze lanetan, sbai kanpainako jardueretan eta hau guztia dohaintasun osoz, jakina. Bere euskaltasunari zentzu bat ematen dion gazteria bat da, zinez, Muskildikoa, eta Xiberoko Botzaren egonleku berria ikuskatzerat etorriko zaretenok, muskildiar gazte horien esku hartze oso handiaz gogoratuko zaretelakoan nago. Bisitaldi horretan erakutsiko dizuete, ziur aski, emanaldiak jendaurrean egiteko gela handia.
‎Edukiak, beraz, bazekarren bere garramuratxoa. Menturaz, argitalpen harrigarriren bat ere tartean izan zitekeen, titulu handi mandi baten azpian hutsik eta deus gabe orri zuriak ematen dituzten horietakoa. Agian, gaztelaniaz ezagutu genuen Calendario Zaragozano hura ere, urrundik baino, hur hurretik zuen gure eskuarteko horrek.
‎Esku artean dudan horrek, hala ere, ez dit horrenbesterako abagunerik eskaintzen. Izan ere, entzuna nuen almanakek kontu arrazoiak ematen zituztela, itsasgorak eta itsasbeherak, eguratsaren nondik norakoak eta eguneko santuen izenak. Osokoenak ere, ez edozelakoak.
‎Azala bata; mamia, bestea. Badaezpada, giharrekoa eta barrukoa emango dizkizut, irakurle, gure gaurko honi, beteen egokitzen zaizkionak horiexek direla hala iritzita.
‎Hor izan luke zinezko —eta ez itxurazko— habia eta egonlekua euskal kultura anitz eta zabalak, aukera bakarrekoa baino, euskarari berari bide desberdinak eskain diezazkiokeena. Horretarako, alabaina, Euskaltzaindiak bereganatu behar ditu hizkeraren neurria emateko ardura eta kezka, historiatik, tradiziotik eta lanetik datorkionari eutsita.
‎Euskarazko kultura berriak, bistan da, ezin euskararen aje horiei sendabelar hutsak eman ; gaitza, zoritxarrez, aspaldikoagoa eta trinkoagoa da euskararen baitan. Erradiografiak beharrezko, eta terapia egokiak, are beharrezkoagoak.
‎2000 urtea (ikusle gutxi ohi dituen) antzerkia eginez hasi zen euskarazko kulturarentzat, eta Mari Sorgin deituriko lan berria taularatu zuen Taupada taldeak Elgoibarren. Ezin zitzaion egokiago eman hasiera milurtekoari, ezen, metafora arrunt bat paratuz, antzerki, errepresentazio, edo itxuratzea baita maiz gure kulturako jendearen izanaren ezkutune eta babestoki. Bigarren kultur ekitaldia bertsolaritzaren bidetik joan zen Zumaian, omenaldia ongi merezita zuen euskaltzale bati bertso aste osoa eskainiz, bazkaria barne.
‎Nire iritziz, aurreko adibideok franko ongi adierazten dituzte euskarazko kulturaren ezaugarri batzuk. Begiratu arina egiten badugu, nabarmena da gipuzkoarren eman eta ekarri oparoa, bertsolaritzaren pisua, eta Eusko Jaurlaritzaren sos banatzaile funtzioa, hiritar guztiongandik bildutako zergak laguntza deituraz gizarteratuz.
‎Hirurogeita hamarren bukaeran oihartzun handia eragin zuten prentsan Adolfo Suarez Espainiako orduko lehendakariaren esanek, hots, irrigarria iruditzen zitzaiola, ezinezkoa baitzen, fisika euskaraz irakatsi nahi izatea. Horrek halako eskandalu txikia sorrarazi zuen, eta berehala erantzun zioten gure unibertsitateko irakasle batzuek, irakasgai hori euskaraz aspaldian ematen zihardutenek. Bide berean, duela bi urte, Madrilen, Kultura Ministerioan nengoela, mahai gainean nuen Euskaldu non Egunkaria ikustean, espainol idazle ezagun batek kortesiaz galdetu zidan —nolabaiteko lotsa aitortuz baina— ea egiazki euskara jadanik informazio bide egokia izateko egoeran aurkitzen ote zen.
‎Zentzuzkoagoa litzateke gertakari haiek bestela ulertzea, hots, nabarmentzeko ohi zuen bide epatant harekin, kritika horien bidez Unamunok, sibilak bezain maltzurki, bere herritarrei erronka egiten ziela pentsatzea, euskararen aurkako erasoekin min emanez , hala, haserrez eta kontrakarrean, haiek, eginekin, euskara zientziaren zehaztasuna eta filosofi mintzabidearen xehetasunak oro adierazteko egiazki gai zela frogatzen ahalegin zitezen, bera oker zegoela erakutsi arte. Izan ere, Salbatore Mitxelenak berak ongi aurpegiratu zionez, euskara baztertzeko zergati nagusia, logika hotzaren arrazoia bazen, ironiaz Unamunoren beraren argudioak erabiliz, horri euskaldunek erraz kontrajar ziezaioketen sentimenduaren logika beroa.
‎Salbatore Mitxelenak irudimenez egin zion elkarrizketa zirraragarri hartan, Unamunok beste mundutik euskara berpizten ikusten zuen atseginez. Nik ere uste dut bilbotar argia, edonon delarik ere, pozik dagokeela bere obretarik bi berak bere gaztaroan bultzatu zuen hizkuntzan argitaraturik12 eta UPV/ Euskal Herriko Unibertsitatean honezkero enborreko irakasgaien% 50 euskaraz ematen direla ikustean, mintzaira hori, bere kritika zorrotzei esker, hirugarren milurtekoaren hasieran, jakite hegoek igoa, jadanik kultur hizkuntza izateraino heldurik. Horrela bete da, gainera, lehen euskal idazleak, Bernard Etxeparek, 1545.ean profetikoki aldarrikatu zigun nahi zaharra:
‎12 Klasikoak fundazioak, giza zientzietako autore nabarmenen pentsaera eta zientzi lanak euskaraz argitaratzeko xedeari jarraikiz, 1994.ean Unamunoren Del sentimiento tragico de la vida liburua eman zuen argitara Bizitzaren sentimendu tragikoaz izenburuarekin. Bestaldetik, Elkar editorialak 1996.ean autore beraren beste obra bat argitaratu zuen, Kristautasunaren agonia, alegia.
‎Unamunok eginiko hitzaldian bere herkideei, bere anfitrioiei, belarriondoko ederra eman zien; eta beren etxean bertan. Sabino Aranak esango zuen bezala:
‎Sabino Aranak esango zuen bezala: " bere jendeari giharrik sentiberenean min emanez ", haien norW Xabier Kintana euskaltzaina eta EHUko Euskararako Kabinete Teknikoko zuzendaria da. tasuna bera mespreziatuz: " Joan zoazen herria zara.
‎" Joan zoazen herria zara. Gizarte unibertsalaren bizitzari traba egiten diozu, alde egin behar duzu, hil behar duzu, gelditzen zaizun bizia zapaltzen eta inbaditzen zaituen herriari emanez ". Horri gutxi iritziz, nonbait, azken gehigarri zaratatsu gisa, jai hartako erregina iraintzeko ausartzia barkaezina ere izan zuen, hari, lotsagabeki, ezjakina zela aurpegiratuz:
‎Alde batetik, latindar edo indoeuropar jatorrizkoa ez zenez gero, uste zuen —horretan behintzat Azkue eta Sabino Aranarekin bat etorriz— horrek euskarari galarazi egiten ziola Europako kultur hizkuntza guztiek darabilten goi mailako terminologia greko latindarraz baliatzeko aukera. Bestaldetik, horien ordez neologismoak asmatu eta erabiltzeko eskubiderik ere ez zion ematen , hau da, euskal erroz eta elementuz osaturiko hitz berriak — Larramendik, Aranak eta Azkuek, adibidez, horien alde egin arren—, baina Unamunok, berba berriak eratzeko prozedurari badaezpadako zeritzolako, asmakari guztiak gaitzetsi etaterm inach o tzat arbuiatzen zituen.
‎Poema definitorio hartaz gain Harri eta Herri n mailua aipatzen duen bakarrean," Kantabriako itsasoa kolpeka jotzeko" darabil Arestik. Ez dezagun, beraz, poetak hitzari eman dion balioa makestu, mailuak goragoko zerbait adierazten du. Estetika obrerista baten aldekoa dirudien deklarazio honek badu barnean egia sakon bat.
‎Ez al da honen aldaera bat Laboak kantatzen duen Manex Pagolaren letra hura? Maitearen begiak oso gai errepikatua dugu lirika guztietan, liluratzeko baitira begiak, baita min emateko ere, edo liluratuz malerusteko... " Berritzen ar’iz, Xuria/ Nitan, egun guziez,/ Noizten begiez/ Egin erautan zauria...", kexatzen zen Oihenarte.
‎" Zure begiak eneetan" edo" zure begietan eneak" dioenean transzendentzia bati ari zaio Artze, Espriuk —erreprotxe izpi batean, ene ustez—" betazalik gabeko begia" esaten zion berari... Artzek poema hau argitaratu zuen urte berean eman zuen ezagutzera Patziku Perurenak bere Emily liburua, eta hartan irudi berdina erabili zuen, bitxia da," zureetan eneak", hitanoz baina:
‎Halako jakinduriaz non esan bailiteke gure ruralismo guztiak deskubritu ezin izan zuen Naturaren kantore handi bat dugula bere obra. Ez ordea jarrera ideologiko edo aldeaurreko hautu baten ondorioz; ez dugu haren lanetan deus aurkituko elaborazio hutsez egina, dena ematen zaigu lehenagoko hausnartze zuhur baten ostean —hitzaren adiera jatorrean," auzmartze" baten ostean, berak esanen lukeen gisan—, Perurena zentzumenen poeta delako lehenik: berezko dohain garesti horixe dauka.
‎Elementu gutxi eta oso aukeraturikoren inpresionismo bat da Otamendiren lehen poesiaroa. Azkenaldiko poesigintzan berriz elementuz hornituago ematen digu bere lirika, eta joera barroko hau ez da metatze hutsa, sentimenduen konplexutasunak behartzen duen argitze saio bat baizik, menturaz debaldetakoa:
‎Maite zaitudala badiot min eman nahi dizut Iritsi garela dirudi hilkintza amaituko da
‎Min eman nahi dizut poema bateko trintxera estalgarritik Ezpaldutako arbolen etorbideak dauzkat, zeru bat
‎Eta nik min eman nahi dizut maite zaitudanean
‎Inon diren edertasunen miresle," baina" hark bideratzen du idaztera, badakielako" hiri berrien promesa" ez dela kimera bat, beharrezko utopia baizik. Horrek ematen dio oroitzapena etorkizunetik datorrela baieztatzeko kuraia. Horregatik gainditzen du kultismoa, horregatik ez da apaingarri hutsa ageri duen dotorezia.
‎Badaramate zuhaitza noski, eta adarrak kenduta enborra emanen diote zerrari, ez zaigu besterik esaten. Lizardiren poema Arestik jarraitu zuen, dokumental beraren hurrengo sekuentzia balitz bezalaxe.
‎Arestik ez digu zerraren hotsa entzunarazten, trontzalarien biraoak baizik, handik Anton, hemendik Gilen, biak berdin madarikatzen... Eta eszena horren aurrean, Lizardiren kontenplazioa ukatzen du Arestik, ikusle pasibo izatetik poemaren zati izatera ematen du urrats poetak, enborraren izariak hartzen ditu okerbidearen handia neurtzeko. Pauso horretan, sinbolismotik errealismora dagoen aldea iragaten du euskal poesiak, mende honetan gure poesiak ezagutu dituen iraultzetarik bat ekarriz.
‎1 XX. Mendeko Poesia Kaierak bildumaren bigarren emanaldia aurkezteko Koldo Izagirrek eman zuen hitzaldia().
‎Horrela, olerkariek mende erdi eta gehiagoan ezin egin izan zutena burutu zuen Lizardik: " bezala"," iduri"," antzo"," hala" moduko alderagailuak eta gidoi parentesiak baliatuz, gure poesiaren garapena azkartzeko baitezpadako tresna eman zigun: analogia poetikoa.
‎Liturgiaren kantu lasaiak bukatzean buruko zapia egokitzen du atsoak, eta nik, antzera, behar den hitza atontzen etxera aurretik ogia eta gurina erosteko indar doia emango diguna, etxera aurretik barnea eta keinua maskaratzeko kemena emango diguna.
‎Liturgiaren kantu lasaiak bukatzean buruko zapia egokitzen du atsoak, eta nik, antzera, behar den hitza atontzen etxera aurretik ogia eta gurina erosteko indar doia emango diguna, etxera aurretik barnea eta keinua maskaratzeko kemena emango diguna.
‎Edonola ere, ez diot meritu fitsik kendu nahi Chillida lekuri. Nik bisitatu nuenean, urria ongi aurrera ordurako, Euskal Herriko kostaldeak tarteka, udazkenetan, eman ohi dizkigun lainoz zipriztindutako zeru urdina nagusitu zen, eta hankapeko belardian nabaria zen freskura, eta gorriaren gama pil pilean zegoen aurretik izandako berdea arboletako hostoetatik desagertzen ari zen bitartean. Eta hantxe zeuden Chillidaren eskultura handiak, beti han egon balira bezala, betiko han baleude bezala, euren tokia, artistak sortu zituenetik, hura izan balitz bezala, eta orain arte esanahi osoa erakusteko gauza izan ez balira bezala.
‎Urteak pasa ahala, eta gertaera historikoak atzean utzi eta ahaztu egiten diren neurrian, orduan itzultzen da artearen benetako balioa lehen planora. Eta bitartean, gertaera historiko horiek ahaztu gabe daudenean, autorearen pentsamolde eta jokaerak pil pilean dauden bitartean, orduan artelan bati buruzko benetako balioa juzkatzea —edo artista jakin baten inguruko iritzi zehatza botatzea— gehiegi baldintzatzen da, nahikoa baita kritiko papera duenak artista jakin bat garaikide eta laguna izatea, askoren aurrean berak eman dezakeen iritziak balio guztia gal dezan.
‎Aurkezpenaren egunean Venezuelan eman zituen hilabeteetan liburu aurkezpenen batean egon izana frogatu bazuen, Venezuelako gizartera samurtasunez egindako hurbilketa den liburuan, herrialde honetako aro politiko berriaren testigantza zuzena ematen digu Pako Aristik. Testigantza ez da ordea hotz hotzean egindako analisi edo elkarrizketa sail hutsa, berak han bizi izandakoez erabat baitago liburua bustia (nire aleari ere hogeigarren orrialdetik aurrera hasi nintzen ron usaina hartzen).
‎Aurkezpenaren egunean Venezuelan eman zituen hilabeteetan liburu aurkezpenen batean egon izana frogatu bazuen, Venezuelako gizartera samurtasunez egindako hurbilketa den liburuan, herrialde honetako aro politiko berriaren testigantza zuzena ematen digu Pako Aristik. Testigantza ez da ordea hotz hotzean egindako analisi edo elkarrizketa sail hutsa, berak han bizi izandakoez erabat baitago liburua bustia (nire aleari ere hogeigarren orrialdetik aurrera hasi nintzen ron usaina hartzen).
‎Kazetaritza lana literaturarekin uztartzen duen liburu honek berdin biltzen ditu bere orrietara Caracasko egunkarietako kontaktu orrialdeetako iragarki xelebreak nahiz titular handiak. Aristi erreportaietan trebatutako idazlea da, eta ironiaren irazitik pasata damaigu oraingoan ere Venezuelako bere ikuspegi guztiz pertsonalaren berri:
‎liburuaren amaieran ohikoa den bibliografiaz aparte, autorearen diskografia jasotzea, alegia. Horrela, eman dezagun, Itxaro Bordaren poesiaren zale denak musikatuak izan diren bere poema guztien berri zehatza izango du. Akats bakar bezain saihestezina du bildumak:
‎espirala omen da Irigoienen obsesioetako bat liburu honetan. Ez dakigu askoz gehiago Elkarlanean etxeak argitara emango duen liburu honi buruz, jende asko zain daukala beste.
‎Terrorismoaren kontrako" kolpe erabakigarriak" ematea ezinbestekotzat egiten zaienean, emango dituzte bai. Negargarria.
‎Terrorismoaren kontrako" kolpe erabakigarriak" ematea ezinbestekotzat egiten zaienean, emango dituzte bai. Negargarria.
‎Eta, gero, Gasteizko alkateak hiriko kioskoei eman dien agindua daukagu: ezin dela titipuntarik erakutsi aldizkari azaletan!
‎Eraikuntza nazionala motel dabil. ezinbiltzan. lizarrako euforiak ahaztuta, etsipena nagusi orain. Hala ere, une honetan lehenago bezala, Euskal Herrian benetako erreferentzia nazionalak hedabideetan nork ematen dituen begi bistakoa da: Euskaldunon Egunkaria.
‎Nahi dutena esango dute abertzaletasuna deabrutzeko, baina Egunkaria ren kirol jarraipena nazionalista dela egia izanik, askoz nazionalistagoa da gainerako telebista eta medio ia guztiek ematen dutena. Frantziak zenbat domina eta Espainiak zenbat domina, beste konturik ez zekarten Sydneytik.
‎Giro nolabait hotzago honetan, euskal panoramak motel samar segitzen du sarean. Ekimen publiko batzuk iragartzen dira, baina ez dakigu oso ondo zer emango duten. EAEko Hezkuntza sailburuak Internetera konektatutako ordenadorez bete nahi ditu ikastetxeak.
‎gazteleraz eta katalanez. Adobe Acrobat Reader programa erabiliz bere azala PDF formatuan ikusteko aukera ematen du; hau da, paperean agertzen den bezalaxe. " Viajes on line" izenburupean mundu osoko herrialdeen zerrenda luze bat eskaintzen du tokian tokiko ezaugarri nagusienak azaltzen dituelarik.
‎" Canal de cine" epigrafean, 55 hirietako zinema karteldegietan arakatzeko aukera ematen zaigu.
‎Beste webgune batzuen artean USA Today ren eredua hartu zuten lanaren oinarri gisa, on line arloan zuten eskarmentu eza gainditu nahian. Lanari ekin zioten negozio berri bati erantzun zuzena emateko asmotan, kontuan izanik produktuen aniztasuna derrigorrezkoa zela kudeaketaren ikuspegitik.
‎egunkari digitalaren atzean proiektu osoaren audientzia eta gizartean duen eragina hedatzeko asmoa agertzen da, eta helburu hori lortzeko Internet bezalako komunikazio tresna bat erabiltzea oso egokia da. Honek abangoardiako teknologien erronkari erabilpen zuzena ematea eskatzen digu, eta bidenabar, aukera paregabea dugu gizartean izen ona lortu duen komunikabide berriaren inguruan sor daitezkeen diru iturri berriak aztertzen ikasteko.
‎Betiko hedabideek dituzten hesiak, espazioa/ denbora binomioari dagokionean, apurtzera datoz. Ez dute muga geografikorik eta gaurkotzeko aukera ematen dute, gertakarien premiek agintzen dutenaren esku gelditzen direlarik. Gaur egunean, komunikazio mota berri hau aurrerapen teknologikoen ekarpenen menpe dago bere baitan daramatzan ahalmen guztiak gauzatzeko asmoz.
‎Webguneen lasterketa abiatu da, baina amarauna azkartzeko gertatuko diren aldaketen zain dago bere benetako potentziala erakusteko. Lurreko komunikazioetan ematen ari diren aurrerapenak, zuntz optikoaren hedapena eta gero eta modernoagoak diren sateliteak, norabide horretatik doaz. Eta honen guztiaren froga argiena Estatu Batuetan oraindik garatzen ari den Internet aurki dezakegu.
‎On line egiten den kazetaritzaren ezaugarririk preziatuena elkarrekintza dela esan dezakegu. Bi norabideko komunikazio prozesuan ematen denfeedback ak sekulako baliabideak ematen dizkio igorleari bere mezua azkar eta etengabe zuzentzeko bere helburuen bila, hau da, egunkaria eta zibernatuaren artean sortzen den harremana zerbitzu gisa planteatzeko.
‎On line egiten den kazetaritzaren ezaugarririk preziatuena elkarrekintza dela esan dezakegu. Bi norabideko komunikazio prozesuan ematen denfeedback ak sekulako baliabideak ematen dizkio igorleari bere mezua azkar eta etengabe zuzentzeko bere helburuen bila, hau da, egunkaria eta zibernatuaren artean sortzen den harremana zerbitzu gisa planteatzeko.
‎HTML lengoaiak eskaintzen dituen lotura hipertestualak, orain dela urte gutxira arte pentsaezinak ziren aukerak ematen ditu. Hau dela eta, behin eta berriz entzun dugun" egunkari pertsonalizatuari" buruzko leloak inoiz baino gaurkotasun handiagoa hartzen du eta beste dimentsio berri batean sartzen da.
‎Autonomia Erkidegoen artean ematen diren desberdintasunak nabarmenak dira. Honela, Katalunian internauten portzentajea% 12,8 den bitartean, Kantabrian% 3,9 soilik konektatzen da sarera.
‎EGMren inkestaren arabera Estatuko populazioaren% 25,9k (8,9 milioi inguru) badu ordenadorea. Datu honek eman diezazkiguke, epe labur bati begira, Interneten hazkundearen aukerak.
‎Baina sistema honekin sare osoko bisitaldiak bat bakarra bailiran kontatzen dira. Demagun unibertsitate batean Internet erabiltzaile guztiek goizero Mar ca irakurtzen dutela. Euren konexioa proxy baten bitartez egiten bada, Ma rca ren webguneko log delakoak bisitaldi bakarra kontatuko du.
‎1994an Daily Tele graphegunkari britainiarra edizio digitalen aitzindari bihurtu zen bere Elect ronic Telegraph ekin; bertan, informazioei berezko tratamendua ematen zitzaien, euskarri digitalera egokitzeko xedearekin. Estatu Batuetan, San Jose Mercu ry News kazeta izan zen lehen osoko egunkari elektronikoa 1994an.
‎Agian horregatik, Estatuko egunkari nagusien artean El Periodico k eta El Mundo k soilik erabiltzen dute aipatutako lengoaia. Une honetan ematen du egunkari elektronikoek oraindik ez dutela aurkitu berezko lengoaia euren edukiak Interneten aurkezteko. Oraingoz, hainbeste entzuten den multimedia kontzeptua (bideoa, irudia eta soinua testuarekin konbinatuta) ez da iritsi egunkarien web orrialdeetara.
‎amaraunean sartzen den publizitatearekin bakarrik berma al daiteke prentsa elektronikoaren etorkizuna? Edo ematen duen bezala, beste zerbitzu batzuetara (telerosketa, bilaketak berezko bannerrekin...) jo dute egunkariek euren iraupena ziurtatzeko?
‎Estatu espainiarrean gertatutako aurrerapen digitalaren abiapuntua bilatzeko 1995 urtera jo behar dugu. Baliabide telematiko berrien informazio uholdea egunkarietako erredakzioetara ailegatzen den heinean, kazetariak behartuta sentitzen dira erantzun bat ematera . Hilabete batzuk pasa ondoren, 1996 urtean zehar, gai hau egunkari guztien orrialdeetan azalduko da sakonki jorratuta.
‎Haietatik guztietatik, egin duen gutxiengo kulturalen defentsagatik nabarmendu da azken urteotan Kymlicka filosofo kanadarra, liberalismoaren parametroen barne beti ere (1989, 1996) 7 Autore honen ustez, gutxiengo nazionalek8 aldarrikatzen dituzten eskubide kolektiboak liberalek horrenbeste estimatzen dituzten eskubide indibidualekin bateragarriak dira, nork bere bizitza onaz aukeratzea ahalbidetzen dituzten eskubideak, hain zuzen ere. Eskubide kolektiboak eta indibidualak, orduan, ez lirateke elkarren kontra egongo, eguneroko diskurtsoetan hainbat ahotsek behin eta berriro kontrakoa aditzera ematen duten arren.
‎fisikoa eta psikologikoa. Azkenengo biolentzia psikologiko hau, zeharka ematen denean, orduan biolentzia kulturala edota sinbolikoa dela esaten da (Galtung, 1976). Gutxiengo kulturalen sinboloak debekaturik daudenean edo, maila orokorrago batean, gehiengo kulturalak gutxiengo kulturalaren bereizgarriak gutxiesten dituenean, orduan umiliagarritzat jo daitekeen egoera baten aurrean gaude.
‎Gizaki jakin bat jokabide umiliagarriaren biktima zuzena ez bada ere, biktimekin identifikatzen ahal da, adibidez talde kultural bereko kideak direlako. Esate baterako, bere ikasketa guztiak hizkuntza gutxiagotuan burutu dituzten ikasleak unibertsitatera iristen direnean eta han ezin dutenean beraien hizkuntzan estudiatzen segitu( demagun legediak eskubide hori errekonozitzen duela), orduan ikasle horiek umiliaturik sentitzeko arrazoi sendoak dituzte. Eta ez soilik ikasleek; gutxiengo kulturaleko kideak direnak ere umiliaturik senti daitezke, nahiz eta unibertsitatean ez egon eta inoiz egon ez izan, lehen aipaturiko izaera kutsagarriari esker.
‎1 Hortik liberalek heziketa, adierazpen, prentsa eta abar bezalako askatasunei ematen dieten garrantzia, honako askatasun hauek posible egiten baitute gure bizitzan baliotsu eta desiragarri denaz deliberatzeko eta, horrela, ongi pentsaturiko, arduratsua den, norabide bat hartzeko.
‎3 Horrela, Taylorrek gizabanakoaren nortasuna prozesu" elkarrizketatu" (dialogico) baten emaitza dela dio, eta ez, liberalismoak aditzera ematen duen bezala, prozesu" bakarrizketatu" (monologico) baten ondorioa. Ikus Taylor, 1993:
‎Liberalismoa eta kultura aur egun, liberalismoak kulturari bizkarra ematen diola esan daiteke. Idazki honetan, bien arteko harremana funtsatzen duen gizabanakoaren ikuskera aztertuko dugu.
‎Gure gizarteetan, eguneroko esperientzian bizimodu onen aniztasuna islatzen dituzten honako adibide hauek aipa ditzakegu: kontenplaziozko bizitzan murgilduta dagoen filosofoak bizimodu onaren ikuskera bat dauka, baina baita ere zerbeza kaxa bat eskura duelarik asteko hainbat egunetan telebista aurrean amaigabeko orduak ematen dituen futbolzale amorratuak; bizimodu on batek irudimen sexual ezberdinen adierazpenak, homosexual izaerakoak barne, errespetatu lituzkeela sostengatzen dute batzuek, beste batzuek, aldiz, bizimodu on bakarra sexuak espezie ugaltzea helburu duena dela sinesten duten bitartean; pertsona batzuen arabera, opera kantagintzaren adierazpenik bikainena den bitartean, beste batzuentzat hip hop a edota b...
‎Alderantziz, aztergai ditugun liberal hauek, arlo horietan estatuak jarrera aktibo bat hartu behar duela diote2 Horrela bada, estatu liberal batek, neutraltasunaren agindua errespetatzen duen neurrian behintzat, politika antiperfekzionista bat izan behar du gidaritzat, ezin baitu bizimodu onaren ideia jakin bat edo beste bultzatu. Neutraltasunaren ideiaren arabera orduan, estatuak bere jokabidean ezin du bataren gailentasuna edota gutxiagotasuna aditzera eman bere baliabideak hara zuzenduz, horrela jokatuz gero gizabanakoen bizimodu onaren ikuskeren gain eragina izango bailuke. Halako portaera bat onartezina izango litzateke ikuspuntu liberal batetik, ez bailuke errespetatuko gizakien autodeterminazio ahalmena, nork bere aldetik bizimodu ona aukeratzeko duen gaitasuna, alegia.
‎Merkatua bera, eta ez estatua, gizarte batean estimatuak diren bizimoduak mantentzeaz arduratuko da (1971: 331) 5 Komunitaristek, hala nola perfekzionistak diren liberalek (Raz, Kymlicka), aitzitik, bizimodu onaren horizonteak ematen dizkigun ingurune kulturala babestu beharreko ondarea dela argudiatzen dute, gizabanakoa benetan autodetermina dadin nahi badugu, behintzat. Xede hori abiapuntutzat hartuta, estatuak esku hartu luke gizabanako guztien autodeterminazioa praktikan bermatzeko, eta ez soilik dagoeneko merkatu soziokulturalaren aldetik babesturik dagoen talde kulturaletako kideena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
eman 7.588 (49,95)
Lehen forma
eman 2.797 (18,41)
ematen 2.460 (16,19)
emateko 541 (3,56)
ematea 377 (2,48)
emango 369 (2,43)
emandako 261 (1,72)
emanez 212 (1,40)
ematera 69 (0,45)
Eman 56 (0,37)
emanda 54 (0,36)
demagun 35 (0,23)
emanen 34 (0,22)
Ematen 32 (0,21)
Demagun 28 (0,18)
emaniko 24 (0,16)
emanik 22 (0,14)
ematean 22 (0,14)
ematearren 18 (0,12)
eman gabe 16 (0,11)
emandakoa 15 (0,10)
emateari 14 (0,09)
emateak 12 (0,08)
emateagatik 11 (0,07)
emandakoak 8 (0,05)
ematearekin 7 (0,05)
eman arren 6 (0,04)
emanez gero 6 (0,04)
Emak 5 (0,03)
Emandako 5 (0,03)
eman aurretik 5 (0,03)
eman ondoren 5 (0,03)
ematerakoan 5 (0,03)
damaigu 4 (0,03)
eman arte 4 (0,03)
emate aldera 4 (0,03)
EMAN 3 (0,02)
Emango 3 (0,02)
emaiten 3 (0,02)
ematekotan 3 (0,02)
emaguzue 2 (0,01)
emaiteko 2 (0,01)
eman ostean 2 (0,01)
emandakoen 2 (0,01)
emandakoen arabera 2 (0,01)
ematear 2 (0,01)
ematearekin batera 2 (0,01)
Emaiezu 1 (0,01)
Ematekotan 1 (0,01)
damaie 1 (0,01)
damaio 1 (0,01)
emadazu 1 (0,01)
emaguzu 1 (0,01)
emaidazu 1 (0,01)
emaiezu 1 (0,01)
emak 1 (0,01)
eman bitartean 1 (0,01)
emandakoarekin 1 (0,01)
emandakoaren pare 1 (0,01)
emandakoari 1 (0,01)
emandakoaz 1 (0,01)
emandakoek 1 (0,01)
emandakoena 1 (0,01)
emanikoak 1 (0,01)
emazu 1 (0,01)
emazue 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
eman behar 211 (1,39)
eman ezan 196 (1,29)
eman nahi 165 (1,09)
eman ez 86 (0,57)
eman ari 48 (0,32)
eman ere 46 (0,30)
eman hasi 41 (0,27)
eman ahal 38 (0,25)
eman ukan 27 (0,18)
eman erantzun 26 (0,17)
eman ohi 25 (0,16)
eman aukera 20 (0,13)
eman dieta 20 (0,13)
eman beharreko 17 (0,11)
eman hitzaldi 17 (0,11)
eman datu 16 (0,11)
eman egin 15 (0,10)
eman saiatu 15 (0,10)
eman diol 14 (0,09)
eman elkarrizketa 14 (0,09)
eman laguntza 13 (0,09)
eman asmo 12 (0,08)
eman erabaki 12 (0,08)
eman gabe 12 (0,08)
eman dirulaguntza 11 (0,07)
eman egon 11 (0,07)
eman euskal 11 (0,07)
eman al 10 (0,07)
eman eskubide 10 (0,07)
eman ezin 10 (0,07)
eman omen 10 (0,07)
eman sari 10 (0,07)
eman balio 9 (0,06)
eman behartu 9 (0,06)
eman bide 9 (0,06)
eman gai 9 (0,06)
eman gu 9 (0,06)
eman jarraitu 9 (0,06)
eman modu 9 (0,06)
eman beste 8 (0,05)
eman definizio 8 (0,05)
eman helburu 8 (0,05)
eman joan 8 (0,05)
eman ote 8 (0,05)
eman bat 7 (0,05)
eman berri 7 (0,05)
eman garai 7 (0,05)
eman ordu 7 (0,05)
eman oso 7 (0,05)
eman proposamen 7 (0,05)
eman beharrean 6 (0,04)
eman bera 6 (0,04)
eman den 6 (0,04)
eman etorri 6 (0,04)
eman ezean 6 (0,04)
eman garrantzi 6 (0,04)
eman hori 6 (0,04)
eman orduan 6 (0,04)
eman sortu 6 (0,04)
eman ahalegin 5 (0,03)
eman arrazoi 5 (0,03)
eman azalpen 5 (0,03)
eman baino 5 (0,03)
eman bizi 5 (0,03)
eman bultzada 5 (0,03)
eman eskatu 5 (0,03)
eman euskara 5 (0,03)
eman gaitasun 5 (0,03)
eman gizarte 5 (0,03)
eman gogo 5 (0,03)
eman handi 5 (0,03)
eman hitz 5 (0,03)
eman irizpide 5 (0,03)
eman konpromiso 5 (0,03)
eman lan 5 (0,03)
eman ni 5 (0,03)
eman une 5 (0,03)
eman zerbitzu 5 (0,03)
eman Egunkaria 4 (0,03)
eman Espainia 4 (0,03)
eman argudio 4 (0,03)
eman deliberatu 4 (0,03)
eman erabili 4 (0,03)
eman ezaugarri 4 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
eman behar ukan 45 (0,30)
eman nahi ukan 27 (0,18)
eman nahi esan 22 (0,14)
eman ez ukan 19 (0,13)
eman behar esan 18 (0,12)
eman ohi ukan 15 (0,10)
eman ezan paseo 6 (0,04)
eman ahal ukan 5 (0,03)
eman behar egon 5 (0,03)
eman ahal esan 4 (0,03)
eman ere bai 4 (0,03)
eman ez esan 4 (0,03)
eman ezan eskatu 4 (0,03)
eman beharreko pauso 3 (0,02)
eman eskubide gureganatu 3 (0,02)
eman ez ez 3 (0,02)
eman ezan gai 3 (0,02)
eman ezin ukan 3 (0,02)
eman hitzaldi bat 3 (0,02)
eman ohi esan 3 (0,02)
eman ahalegin egin 2 (0,01)
eman ari omen 2 (0,01)
eman asmo ukan 2 (0,01)
eman aukera eman 2 (0,01)
eman behar ez 2 (0,01)
eman beharreko tarte 2 (0,01)
eman beharreko urrats 2 (0,01)
eman behartu egon 2 (0,01)
eman dieta informazio 2 (0,01)
eman Egunkaria proiektu 2 (0,01)
eman elkarrizketa irakurri 2 (0,01)
eman erantzun bat 2 (0,01)
eman erantzun laburbildu 2 (0,01)
eman ere balio 2 (0,01)
eman ere eman 2 (0,01)
eman ere ez 2 (0,01)
eman eskubide lortu 2 (0,01)
eman eskubide ukatu 2 (0,01)
eman euskal herri 2 (0,01)
eman euskal Herria 2 (0,01)
eman ez bada 2 (0,01)
eman ezan erantzun 2 (0,01)
eman ezan eskubide 2 (0,01)
eman ezan hasiera 2 (0,01)
eman ezan iritzi 2 (0,01)
eman ezan jakintza 2 (0,01)
eman ezan liburu 2 (0,01)
eman ezan nahi 2 (0,01)
eman ezan orain 2 (0,01)
eman ezan oraindik 2 (0,01)
eman ezan urrats 2 (0,01)
eman ezan uste 2 (0,01)
eman garrantzi berezi 2 (0,01)
eman garrantzi ez 2 (0,01)
eman gu euskara 2 (0,01)
eman hasi behar 2 (0,01)
eman hitz bete 2 (0,01)
eman hitzaldi esan 2 (0,01)
eman konpromiso hartu 2 (0,01)
eman nahi ez 2 (0,01)
eman ni uste 2 (0,01)
eman orduan fitxa 2 (0,01)
eman proposamen egin 2 (0,01)
eman saiatu behar 2 (0,01)
eman ukan xede 2 (0,01)
eman une bat 2 (0,01)
eman ahal egin 1 (0,01)
eman ahal jaso 1 (0,01)
eman ahalegin mutiko 1 (0,01)
eman al ezan 1 (0,01)
eman argudio aspaldian 1 (0,01)
eman argudio bat 1 (0,01)
eman argudio berregituratu 1 (0,01)
eman ari bada 1 (0,01)
eman ari baita 1 (0,01)
eman ari denuniformizazio 1 (0,01)
eman arrazoi hauxe 1 (0,01)
eman arrazoi multzo 1 (0,01)
eman arrazoi sendotu 1 (0,01)
eman asmo ez 1 (0,01)
eman asmo orri 1 (0,01)
eman asmo prentsaurreko 1 (0,01)
eman asmo soil 1 (0,01)
eman aukera baliatu 1 (0,01)
eman aukera bezala 1 (0,01)
eman aukera egon 1 (0,01)
eman aukera ere 1 (0,01)
eman aukera eskaini 1 (0,01)
eman aukera jo 1 (0,01)
eman aukera programa 1 (0,01)
eman aukera sortu 1 (0,01)
eman aukera ugari 1 (0,01)
eman aukera ukan 1 (0,01)
eman aukera zabaldu 1 (0,01)
eman azalpen ez 1 (0,01)
eman azalpen sinesgarritasun 1 (0,01)
eman baino ez 1 (0,01)
eman baino hiru 1 (0,01)
eman baino lehen 1 (0,01)
eman baino nahiago izan 1 (0,01)
eman balio ekologiko 1 (0,01)
eman balio ere 1 (0,01)
eman balio ukan 1 (0,01)
eman behar ala 1 (0,01)
eman behar albo 1 (0,01)
eman behar aldarrikatu 1 (0,01)
eman behar ari 1 (0,01)
eman behar beharrezko 1 (0,01)
eman behar bera 1 (0,01)
eman behar besteko 1 (0,01)
eman behar bi 1 (0,01)
eman behar garrantzi 1 (0,01)
eman behar gero 1 (0,01)
eman behar gu 1 (0,01)
eman behar hiztun 1 (0,01)
eman behar ikusi 1 (0,01)
eman behar ondotik 1 (0,01)
eman behar ote 1 (0,01)
eman behar sari 1 (0,01)
eman behar sentitu 1 (0,01)
eman beharreko aurrerapauso 1 (0,01)
eman beharreko azalpen 1 (0,01)
eman beharreko erantzun 1 (0,01)
eman beharreko erritmo 1 (0,01)
eman beharreko langile 1 (0,01)
eman beharreko lehen 1 (0,01)
eman beharreko lehentasun 1 (0,01)
eman beharreko trantsizio 1 (0,01)
eman behartu arrazoi 1 (0,01)
eman bera baliabide 1 (0,01)
eman bera bizitza 1 (0,01)
eman bera ekin 1 (0,01)
eman bera gernu 1 (0,01)
eman bera gizarte 1 (0,01)
eman beste asko 1 (0,01)
eman beste batzuk 1 (0,01)
eman beste behin 1 (0,01)
eman beste erremedio 1 (0,01)
eman beste euskara 1 (0,01)
eman beste literatura 1 (0,01)
eman beste saiakera 1 (0,01)
eman bide baino 1 (0,01)
eman bide berri 1 (0,01)
eman bide jarri 1 (0,01)
eman bide sendotu 1 (0,01)
eman bultzada eraman 1 (0,01)
eman datu adierazi 1 (0,01)
eman datu argi 1 (0,01)
eman datu berri 1 (0,01)
eman datu direlako 1 (0,01)
eman datu erakutsi 1 (0,01)
eman datu ere 1 (0,01)
eman datu ofizial 1 (0,01)
eman datu oinarritu 1 (0,01)
eman definizio bat 1 (0,01)
eman definizio emaitza 1 (0,01)
eman definizio erreferentzia 1 (0,01)
eman definizio esan 1 (0,01)
eman definizio hartu 1 (0,01)
eman den ez 1 (0,01)
eman dieta aitorpen 1 (0,01)
eman dieta aztertu 1 (0,01)
eman dieta babes 1 (0,01)
eman dieta baino 1 (0,01)
eman dieta beldur 1 (0,01)
eman dieta eredu 1 (0,01)
eman dieta estruktura 1 (0,01)
eman dieta ezaugarri 1 (0,01)
eman dieta finantzazio 1 (0,01)
eman dieta garrantzi 1 (0,01)
eman dieta jan 1 (0,01)
eman dieta pribilegio 1 (0,01)
eman dieta profesional 1 (0,01)
eman dieta prototipo 1 (0,01)
eman dieta sektore 1 (0,01)
eman dieta trataera 1 (0,01)
eman diol adiera 1 (0,01)
eman diol bera 1 (0,01)
eman diol edozein 1 (0,01)
eman diol ekarpen 1 (0,01)
eman diol erdara 1 (0,01)
eman diol euskara 1 (0,01)
eman diol Heidegger 1 (0,01)
eman diol hizkuntzalari 1 (0,01)
eman diol irakaskuntza 1 (0,01)
eman diol iritzi 1 (0,01)
eman diol seguru 1 (0,01)
eman diol terrorismo 1 (0,01)
eman diol toki 1 (0,01)
eman dirulaguntza balio 1 (0,01)
eman dirulaguntza bat 1 (0,01)
eman dirulaguntza burutu 1 (0,01)
eman dirulaguntza egin 1 (0,01)
eman dirulaguntza eman 1 (0,01)
eman dirulaguntza ez 1 (0,01)
eman dirulaguntza instituzionalizatu 1 (0,01)
eman dirulaguntza kopuru 1 (0,01)
eman dirulaguntza zein 1 (0,01)
eman egin ari 1 (0,01)
eman egin behar 1 (0,01)
eman egon aro 1 (0,01)
eman egon bizitza 1 (0,01)
eman egon Brabante 1 (0,01)
eman egon erakunde 1 (0,01)
eman egon Jakin 1 (0,01)
eman egon salatu 1 (0,01)
eman egon zenbait 1 (0,01)
eman Egunkaria zeratu 1 (0,01)
eman elkarrizketa atzeman 1 (0,01)
eman elkarrizketa bat 1 (0,01)
eman elkarrizketa eman 1 (0,01)
eman elkarrizketa famatu 1 (0,01)
eman elkarrizketa hori 1 (0,01)
eman elkarrizketa soka 1 (0,01)
eman erabaki arkitektura 1 (0,01)
eman erabaki baldintzapen 1 (0,01)
eman erabaki hori 1 (0,01)
eman erabaki ofizialtasun 1 (0,01)
eman erabaki une 1 (0,01)
eman erabili argudio 1 (0,01)
eman erabili terminologia 1 (0,01)
eman erantzun aztertu 1 (0,01)
eman erantzun bi 1 (0,01)
eman erantzun bidali 1 (0,01)
eman erantzun EAE 1 (0,01)
eman erantzun giro 1 (0,01)
eman erantzun idatzi 1 (0,01)
eman erantzun jarraitu 1 (0,01)
eman erantzun jator 1 (0,01)
eman erantzun menpe 1 (0,01)
eman erantzun nola 1 (0,01)
eman erantzun urri 1 (0,01)
eman erantzun zuzen 1 (0,01)
eman ere agertu 1 (0,01)
eman ere egin 1 (0,01)
eman ere etorri 1 (0,01)
eman ere garrantzitsu 1 (0,01)
eman ere irakatsi 1 (0,01)
eman ere sartu 1 (0,01)
eman Espainia auzitegi 1 (0,01)
eman Espainia estatu 1 (0,01)
eman Espainia gobernu 1 (0,01)
eman Espainia sari 1 (0,01)
eman etorri urte 1 (0,01)
eman euskal herritar 1 (0,01)
eman euskal idazle 1 (0,01)
eman euskal kostalde 1 (0,01)
eman euskal kultu 1 (0,01)
eman euskal kultura 1 (0,01)
eman euskal kulturgintza 1 (0,01)
eman euskal literatura 1 (0,01)
eman euskara bizi 1 (0,01)
eman euskara ezaguera 1 (0,01)
eman euskara ezagutu 1 (0,01)
eman ez arren 1 (0,01)
eman ez baino 1 (0,01)
eman ez delako 1 (0,01)
eman ez dieta 1 (0,01)
eman ez direlako 1 (0,01)
eman ez egon 1 (0,01)
eman ez euskaldun 1 (0,01)
eman ez ezan 1 (0,01)
eman ez ezer 1 (0,01)
eman ezan adibide 1 (0,01)
eman ezan aditu 1 (0,01)
eman ezan agertoki 1 (0,01)
eman ezan ahalegin 1 (0,01)
eman ezan aktore 1 (0,01)
eman ezan altxor 1 (0,01)
eman ezan aukera 1 (0,01)
eman ezan aurreko 1 (0,01)
eman ezan aztertu 1 (0,01)
eman ezan bazka 1 (0,01)
eman ezan behin 1 (0,01)
eman ezan berak 1 (0,01)
eman ezan beti 1 (0,01)
eman ezan bezain 1 (0,01)
eman ezan bultzada 1 (0,01)
eman ezan datorren 1 (0,01)
eman ezan datu 1 (0,01)
eman ezan denbora 1 (0,01)
eman ezan ekarpen 1 (0,01)
eman ezan Enbeita 1 (0,01)
eman ezan ere 1 (0,01)
eman ezan erlijio 1 (0,01)
eman ezan forma 1 (0,01)
eman ezan gainera 1 (0,01)
eman ezan Garazi 1 (0,01)
eman ezan gaur 1 (0,01)
eman ezan gazte 1 (0,01)
eman ezan gertaera 1 (0,01)
eman ezan gertaldi 1 (0,01)
eman ezan gu 1 (0,01)
eman ezan guzti 1 (0,01)
eman ezan haurtzaindegi 1 (0,01)
eman ezan hemengo 1 (0,01)
eman ezan hitz 1 (0,01)
eman ezan hizkuntza 1 (0,01)
eman ezan hori 1 (0,01)
eman ezan horrela 1 (0,01)
eman ezan horrelako 1 (0,01)
eman ezan ideia 1 (0,01)
eman ezan identitate 1 (0,01)
eman ezan ikastola 1 (0,01)
eman ezan ikerketa 1 (0,01)
eman ezan ikusi 1 (0,01)
eman ezan ikusle 1 (0,01)
eman ezan imajinatu 1 (0,01)
eman ezan irrikaz 1 (0,01)
eman ezan irtenbide 1 (0,01)
eman ezan irudi 1 (0,01)
eman ezan iruditu 1 (0,01)
eman ezan jabetu 1 (0,01)
eman ezan jakin 1 (0,01)
eman ezan Katalunia 1 (0,01)
eman ezan kemen 1 (0,01)
eman ezan langile 1 (0,01)
eman ezan lehenengo 1 (0,01)
eman ezan literatura 1 (0,01)
eman ezan metodo 1 (0,01)
eman ezan Monzon 1 (0,01)
eman ezan mundu 1 (0,01)
eman ezan on 1 (0,01)
eman ezan pauso 1 (0,01)
eman ezan pertsona 1 (0,01)
eman ezan planteatu 1 (0,01)
eman ezan Tafalla 1 (0,01)
eman ezan teogonia 1 (0,01)
eman ezan unibertsitate 1 (0,01)
eman ezan zenbaki 1 (0,01)
eman ezan zerbitzu 1 (0,01)
eman ezaugarri preziatu 1 (0,01)
eman ezaugarri ukan 1 (0,01)
eman ezean euskaldundu 1 (0,01)
eman ezean segur 1 (0,01)
eman ezin den 1 (0,01)
eman gabe trauma 1 (0,01)
eman gai agortu 1 (0,01)
eman gai den 1 (0,01)
eman gai ez 1 (0,01)
eman gai multzo 1 (0,01)
eman gai sentitu 1 (0,01)
eman gaitasun ez 1 (0,01)
eman gaitasun galdu 1 (0,01)
eman gaitasun juridiko 1 (0,01)
eman garai dibertsifikazio 1 (0,01)
eman garai egon 1 (0,01)
eman garai gauzatu 1 (0,01)
eman garai heldu 1 (0,01)
eman garrantzi mikaztu 1 (0,01)
eman gizarte bat 1 (0,01)
eman gizarte justu 1 (0,01)
eman gizarte segurantza 1 (0,01)
eman gizarte zati 1 (0,01)
eman gogo ez 1 (0,01)
eman gogo gorpuztu 1 (0,01)
eman gogo sartu 1 (0,01)
eman gogo sortu 1 (0,01)
eman gogo sustatu 1 (0,01)
eman gu borroka 1 (0,01)
eman gu errealitate 1 (0,01)
eman gu gizarte 1 (0,01)
eman gu hogeita 1 (0,01)
eman gu irrati 1 (0,01)
eman handi eduki 1 (0,01)
eman handi sortu 1 (0,01)
eman handi ukan 1 (0,01)
eman hasi garai 1 (0,01)
eman hasi modu 1 (0,01)
eman helburu erdietsi 1 (0,01)
eman helburu ukan 1 (0,01)
eman hitz jabe 1 (0,01)
eman hitz zordun 1 (0,01)
eman hitzaldi argigarri 1 (0,01)
eman hitzaldi heldu 1 (0,01)
eman hitzaldi irakurri 1 (0,01)
eman hitzaldi politika 1 (0,01)
eman hori argitaratu 1 (0,01)
eman hori espazio 1 (0,01)
eman hori ez 1 (0,01)
eman irizpide agiri 1 (0,01)
eman irizpide aintza 1 (0,01)
eman irizpide egokitu 1 (0,01)
eman irizpide erabaki 1 (0,01)
eman irizpide gisa 1 (0,01)
eman jarraitu baliagarri 1 (0,01)
eman jarraitu ezan 1 (0,01)
eman jarraitu inoiz 1 (0,01)
eman joan behar 1 (0,01)
eman joan eragin 1 (0,01)
eman joan hainbeste 1 (0,01)
eman konpromiso ukan 1 (0,01)
eman laguntza arindu 1 (0,01)
eman laguntza ezinbesteko 1 (0,01)
eman laguntza garatu 1 (0,01)
eman laguntza jaso 1 (0,01)
eman laguntza Kabul 1 (0,01)
eman laguntza zailtasun 1 (0,01)
eman laguntza zuzen 1 (0,01)
eman lan bakarka 1 (0,01)
eman lan denbora 1 (0,01)
eman lan literario 1 (0,01)
eman modu ere 1 (0,01)
eman modu ez 1 (0,01)
eman modu hoberen 1 (0,01)
eman modu on 1 (0,01)
eman modu polit 1 (0,01)
eman nahi arazo 1 (0,01)
eman nahi ari 1 (0,01)
eman nahi aritu 1 (0,01)
eman nahi bada 1 (0,01)
eman nahi bai 1 (0,01)
eman nahi Berria 1 (0,01)
eman nahi den 1 (0,01)
eman nahi diol 1 (0,01)
eman nahi gizon 1 (0,01)
eman nahi hori 1 (0,01)
eman nahi ito 1 (0,01)
eman ordu egoki 1 (0,01)
eman ordu haiek 1 (0,01)
eman ordu luze 1 (0,01)
eman orduan ahal 1 (0,01)
eman orduan ere 1 (0,01)
eman orduan gujaratera 1 (0,01)
eman oso arrotz 1 (0,01)
eman oso garrantzitsu 1 (0,01)
eman oso leku 1 (0,01)
eman oso modu 1 (0,01)
eman oso moral 1 (0,01)
eman oso ongi 1 (0,01)
eman oso zail 1 (0,01)
eman proposamen ausart 1 (0,01)
eman proposamen bat 1 (0,01)
eman proposamen esanguratsu 1 (0,01)
eman proposamen landu 1 (0,01)
eman proposamen zehatz 1 (0,01)
eman saiatu ari 1 (0,01)
eman sari baizik 1 (0,01)
eman sari bat 1 (0,01)
eman sari ere 1 (0,01)
eman sari ez 1 (0,01)
eman sari ondorioz 1 (0,01)
eman sari sinboliko 1 (0,01)
eman sortu ari 1 (0,01)
eman sortu berri 1 (0,01)
eman sortu eraikin 1 (0,01)
eman ukan behar 1 (0,01)
eman ukan erailketa 1 (0,01)
eman ukan gaitasun 1 (0,01)
eman ukan gizarte 1 (0,01)
eman ukan hizkuntza 1 (0,01)
eman ukan Internet 1 (0,01)
eman ukan kezka 1 (0,01)
eman ukan modu 1 (0,01)
eman ukan zerikusi 1 (0,01)
eman une hau 1 (0,01)
eman zerbitzu azpimarratu 1 (0,01)
eman zerbitzu bat 1 (0,01)
eman zerbitzu eratu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia