Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 187

2000
‎Lankidetza hori bideratzeko lehenengo urratsak ematen hasita gaude: dagoeneko proiektua landuta daukagu eta inguruko udaletara jo dugu horren berri emateko euskararen onerako den lehentasun honetan bat etorriko garen esperantzarekin.
‎Gure herrialdean euskarak aurrera egin du milaka euskaltzaleren ahalegin izugarriari esker, horretaz inork ez du dudarik. Baina, euskararen etsaiek ederki dakite heroismoak ezin duela betiko iraun eta ondorioz, ez digute erraztasunik emango euskarak bere bidea egin dezan amore emango dugunaren esperantzaz. Jai dute.
2001
‎Bazekien, ordea, dudarik gabe, inoiz aitortu ez badu ere, bere buruaren aurrean zuritu behar zuela, zuzenbideari dagokiona ematekotan, arrotzen aurrean zalaparta bizian aldarrikatu zuen euskararen berri ona. Â Frogatu behar zuen, bestela esan, bera, Larramendi, gauza zela hitzez eta izkribuz aditzera emateko euskara eta euskara goitarrez erdaraz hain era dotorean, Salamancan eta bestetan, adierazten zituenak.
2002
‎Kimikan (ofizialki) orain arte lehen zikloko irakasgaiak baino ez ziren ematen euskaraz (7 irudia), eta aurten hasiko da bigarren zikloko enborrezko irakasgaibatzuk eskaintzen.
‎Horien artean, hirugarren zikloak berez duen ikasle kopuru baxua dugu; baina, halaber, hor daudeikasle erdaldunei sortzen zaizkien arazoak ere. Hain zuzen, Zientzia Fakultatekoikasle askok nahiko aukera gutxi dituzte ikastaroak hautatzeko, eta bakarren batzuk erdaraz ematetik euskaraz ematera pasatuz gero, ikasle erdaldunek zailtasunakizan zitzaketen beharrezko kredituak osatzeko. Hori da behintzat behin bainogehiagotan euskarazko eskaintza ez ezartzeko erabili izan den argudioa.
‎Esan bezala, ez dugu aztertuko erdarazko eskaintza nahikoa ote den, edo zeinhutsune izan daitekeen. Dena den, argi geratzen da Euskal Herriko unibertsitategehienek ez diotela garrantzi handirik ematen euskarazko irakaskuntzari. NaturZientzietan EHU da salbuespen bakarra.
‎Nafarroako Universidad de Navarra pribatuan medikuntza eta erizaintza ikasketak ematen dira eta bi horietan ez da deus ematen euskaraz.
‎Hori ote den" milaka eta milaka lagunek baietza ematea" euskarari. Hori da baietza ematea euskarari. Horrela ematen bazaio baietza euskarari, horrela bakarrik, ken nazatela zerrendatik.
Demagun euskararen ezaguera eta erabilera oso hedatuak dituen udalerri bateko biztanleek euren hizkuntzarekiko atxikimendu eta engaiamendu handiak adierazten dituztela; eta giro horri erantzun nahirik, udalak herriko denda eta lantegietan euskararen erabilera normaltzekoplangintza abian jartzeko proposamena luzatzen duela. Halako baldintzetan, ekimen horri ekitea txalogarria ez ezik, posiblea ere bada:
‎Hezkuntza sisteman ezarritako politikak, egoera soziolinguistikoak eta gizartearen berezko eskaerak, badirudi adierazten digutela EAEn baino ez direla gutxieneko baldintzak ematen euskaraz biziko den unibertsitate baten asmoarentzat.
2003
‎Miranda y Argaiz Iruñeko apezpikuak 1750ean egindako ediktua Mendibururen eraginari zor zaio neurri handian (Larramendik berak ere aitortzen duenez); bien arteko harremana estua izan zen eta, besteak beste, Mendiburu ibili zen misioak ematen euskaraz, apezpikuak Gipuzkoan zegokion bisita pastorala egin zuenean. Ediktuak ez ditu, berez, dantzaldiak debekatzen," zeharo desterratzea" eskatzen badu ere.
‎Horrela ulertuta, ondokoa esan dezakegu: ordura arte erdara baino ez zegoen gizarte baten baitan, gizabanako batzuk euren arteko eguneroko hartu emanak euskaraz gauzatzen kontzienteki hasidi rela, eta euskarazko komunitate (edo erdararen baitako azpi komunitate) bat osatu nahi dutela. Halako egoeretan—eta hiztun komunitate berri hori sendotu bitartean—, euskaldundu direnek ez dute aukerarik izango ikasitako hizkuntza inon ere erabiltzeko.
2004
‎Euskaltzaindiak ohorezko urgazle ere izendatu zuen. Suzukok Tokion emandako euskarazko eskoletan hasi zinen zu ere euskara ikasten. Zure esperientziak non du abiapuntua?
‎Euskal taldeetan ere aukera jarri behar lukete. Behartu ez, baina gutxienez aukera eman euskara ikasteko. Jokalari bat fitxatzen duzunean paratu aukera, berak jakiteko nora heldu den.
‎Eskolan ez delako landu. Oro har, ez dira gai tabernan euren arteko hartu emanak euskaraz edukitzeko, salbuespenak salbuespen?. 550
2005
‎Fletcher ek substratu mediterraniar batu horretatik euskara eta iberiera etorriko zirela defendatzen du. Orduan zergatik ez dituzte emaitza asegarriak ematen euskararekin egindako ahaidetasun saiakera guztiek. Oraingoz bien artean, fonetikako elementu komun batzuk eta onomastikako zenbait mailegu baino ezin dira aurkitu.
‎23 1932an emakumeek botoa emateko eskubidea lortu zuten. Orduan hasi zen Sorne mitinak ematen euskaraz. Jendeak txaloka eta bero hartzen zuen Sorneren mitina.
2006
‎Barneratu dugun irizpide bat hau da: euskarazko hedabide bati bizkar ematen dion euskaldun alfabetatuak ez dio bizkar ematen euskarari, baizik eta hedabide horri. Asmatu behar dugu euskal hiztun horiek produktu horiei bizkarrik ez ematen.
‎Gasteizen kasuan, Agurainen eta aurreko herriari forua ematean izena aldatu zitzaien beste hiribilduen kasuan, beti zalantza bera sortzen da, hiribilduaren izena testu historikoetan nola eman euskaraz ikusteko. Euskaltzaindiak hobetsitako euskal forma erabili dugu, baina uler bedi beti hiribilduez ari garela, eta ez aurreko populazio guneaz. Ereinen mapan ere irizpide horri jarraitzen baitzaio?, horrela adierazten ez bada behintzat.
2007
‎Euskararen aldeko baino kontrako giroa dugu instituzioen aldetik. Jendeak egiteko asko du eta astirik ez 8 edo 10 ordu astean emateko euskara ikasten. Erritmo motelagotan hasiz gero, ordea, prozesua izugarri luzatzen da eta nork eman urteak eta urteak euskaltegira etorriz eta betiko" arinaiztarra" izaten.
‎euskalherritar izatearen osagarriok, oro har, ez dutela berezko gaitasun operatibo handirikbakarka eta bakandurik dabiltzanean. Demagun euskararen zoria: euskarakberezko erakarpen handia egiten al du, oro har, euskal giroan eta, bereziki, erdalmunduan?
‎Demagun iraupenaz beste nahi dugula, demagun euskara dela gure nahia etaeuskaraz bizi den jendarte bat eraiki nahi dugula. Asko ematea da ezta?
2008
‎Ogasunak bezeroaren hizkuntz eskakizuna kontuan hartu dezan aurrerantzean.Buruntzaldearenkanpaina gestorietanEz dira gutxi Errenta Aitorpena gestoria edota bankuen bidez egiten dutenak. Bertako langileekin hartu emanak euskaraz izateko aukera dago gehienetan. Baina baita bertako hainbat dokumentazio euskaraz jasotzekoa ere.Iaz ahalegin berezia egin zuten alor horretan Buruntzaldeko Euskara Batzorde guztiek.Abian jarritako kanpainarekin bat egin zuten gestorietara joanez gero, artekariek erabili ohi dituzten dokumentuak euskaraz lortu zitezkeen; hala nola, zerga aitorpena eta nominena.Artekarien artean ere CD ak banatu zituzten.
‎Hazkunde ekonomikoa, planeta mugatuaren neurrietara egokitu nahiko lukeen hazkunde iraunkorra barne, kritikatzetik hasi eta beren bizimodua gutxiagorekin pasatzeko moduan antolatu dutenak asko dira munduan. Produkzioa eta kontsumoa txikiagotzea eskatzen duten jendeak dira.Decroissance kontzeptua nola eman euskaraz. Gaztelaniaz" decrecimiento" aipatzen dute, ingelesez" downsizing".
‎Egunkarien kasuan, erabatekoagoa da datua: gure laginean ageri ziren erdaldun guztiek ez zuten minutu bakarra ere eman euskarazko egunkariak irakurtzen.
‎• Bigarrena, zarauztarrek erdaraz ikusten eta irakurtzen dituzte nagusiki telebistak eta egunkariak. Zehazki, euren denboraren %20 inguru besterik ez dute ematen euskarazko hedabideak ikusten eta irakurtzen; gainerako %80a erdaraz egiten dute. Euskaldunek ere nagusiki erdarazko egunkari eta telebistetara jotzen dute.
‎Nola ikusi, hala sentitu: tresna hutsa den hizkuntza ordezkatzeak ez baitakar galera balio handirik, eta, horrenbestez, euskal nazioaren eraikuntzan ere ez; ezker abertzaleko ekintzaile askok ez ote diote ba balio bertsua ematen euskarazko edo erdarazko aberri eraikuntzari?
‎Berriz ere Frantziak erabateko mespretxua erakutsi du hizkuntza gutxituekiko, aldi honetan Senatuaren eta Frantses Akademiaren Euskara hilzorian da Ipar Euskal Herrian, eta ehorzketa aitzinatu nahi balute bezala, Frantziako ondarearen parte izatea aitortu diote euskarari. Aipamenak ez dio lege babesik ematen euskarari, ez dio neholako eskubiderik aitortzen ez hizkuntzari, ez euskaldunei. Eiffel dorreak eta Louvre museoak, ederrak izanagatik, ez dute eskubiderik.
2009
‎Aranbarrik aitortu zuen ia beti gaztelaniazkoari euskarazkoa egiten ibiltzen direla eta ez dela batere erraza, itzulpen soilak ez duelako askorako balio. Esate baterako, nola eman euskaraz" Vale no es lo mismo que ya te vale"?. Gaztelaniazko mezua sortu duenak patata beroa jarri du itzultzaileen eskuetan.
‎Euskararen normalizazioan kasu eredugarri izan direnen praktika onak ezagutarazi nahi ditugu eta horiekin eredu baliagarriak eman euskara plan bat martxan duenari edo jarri nahi duenari. Hausnarketa egiteko ideiak eta adibideak eman nahi dizkiogu, eta lagundu nahi diogu erakundeen hizkuntza kudeaketarako baliagarri diren praktiken gainean hausnartzen eta erakundeetan euskara normalizatzeko klabeetan sakontzen.
‎Lanaren helburua: literaturaren teoria, historia eta kritikaren berri emateko euskaraz garatu den lexikoa agertzea eta finkatzea. 1993 urtean ekin zioten lanari, Lourdes Otaegi Literatura batzordeko idazkariaren koordinaziopean, eta 2008an argitaratu zen.
‎Diru-laguntzekin batera jaio ziren, beraz, eta diru-laguntzen amaierarekin hil. Ez zuen, horrenbestez, esperientzia horrek emaitza handirik eman euskarazko egunkari baten bidean (balio izan zuen, hori bai, gero Egunkarian jardungo zuten zenbait kazetari trebatzeko). Argiak aurkeztu zuen proiektua Joxemi Zumalabek idatzi zuen, taldean hainbestetan hitz egindakoa jasoz.
‎Lan horretan eraginkorra izan dadin eskatuko nioke. Ez dezala amore eman euskaratik urrun daudenen jarrerekin, orain arte lortutako adostasunean atzera ez egiteko.
‎Ez al dira pasatu hamarkadak dinamika hau lehen aldiz eman zenetik? Ez al dira urratsak eman euskararen alde. Zergatik mobilizatzen da euskal jendartea eta zergatik, egun ere, ofizialtasuna da gakoa?
‎Zentzu horretan ulertuta, euskarak abertzaletasunaren beharra izan duela bistakoa dela uste dugu, bistakoa den bezala politikaren munduan ez abertzale askoren desafekzioa, oro har, urrundik begiratu baitiote euskarari, salbuespen ohoragarriak izan ezik [36]. Nolanahi ere, argi esan dezagun, horrek guztiorrek ez dio abertzaletasunari ematen euskararen jabegoaz beste inoren gainetik dagoen inolako eskubide berezirik.
‎Esandakoarekin batera kontuan hartu behar da, Auzitegi Konstituzionalak espresuki konstituzionaltzat emandako Euskararen Legeak bosgarren artikuluan, herritarren funtsezko eskubideez eta herri aginteen betebeharrez ari denean, herritarrei aitortzen diela Euskal Autonomia Erkidegoan kokaturiko edozein administraziorekin hitzez nahiz idatziz euskaraz edo gaztelaniaz jarduteko eskubidea, eta herri aginteei bizkarreratzen die eskubide hori egiazki bermatzeko obligazioa.
‎Itzal hori ikus ezina baina erreala da, demagun konparazio edo metaforizazio sistemarenean. Itzalak lanbro sarri baten antza du, demagun euskararen egitura aglutinanteak dakarren prozedura erritmikoari dagokionez. Itzalak gure gurea den oro berdindu eta irensteko amorrazioa du.
‎Kudeaketan, ez. Gehiago hartu dut parte meza ematen euskaraz, Bizkaia Irratirako. Hamabost urte egon naiz meza ematen Begoñako santutegitik.
2010
‎sariak/ zigorrak sistema erabiliko dugu enpresek euskara kontuan har dezaten? Batzuen ustez, sariak, aitortzak, badu bere balioa, zergak arindu daitezke edo kredituak lortzeko erraztasunak eman euskara ondo kudeatzeagatik; zigorren aldeko jarrerarik berriz, ez genuen entzun. Sagarnak aipatu zuen merkatuak agintzen duela.
‎Euskaraz hitz eginez, euskara bultzatzen genuela oso garbi geneukan, ikastolan jasotako hezkuntzagatik baina etxean jasotako hezkuntzagatik ere bai(...) Zangotzan zailagoa da euskaraz aritzeko giroa aurkitzea eta egun asko nabaritzen dut, nik beste esperientzia oso ezberdinak bizi ditudalako nire klasekoekin edo Iruñeako lagunekin alderatuta. iruñerria eta hortik beherako hiriak oso erdaldunak dira (atarrabian %15 inguru euskaldun; barañainen, berriozarren, burlatan, iruñean, lizarran eta zizur nagusian %10; tafallan eta zangozan %5). hiri horietako gure gazte gehienei euskara eskolan/ ikastolan ikasi izanak ondorio batzuk ekarri dizkie. haietariko anitzendako euskararen esperientzia uharte moduko bat izan da: ...rustrazioa hunkigarria da, areago ere jakinda bere ikasbidean euskarari behingoan bizkar eman beharrean, unibertsitatean euskaraz ikasten segitzea hautatu zuela. gazteek inguru soziolinguistikoaren eragin erdalduntzaile ikaragarria jasotzen dute. zail zaie euskara erabiltzea. gazte euskaldun horietako anitz nolabaiteko euskaldun ezinduak dira, erdal inguruak berak ezinduak, inguruak ez baitie bide eman euskara normaltasunez erabiltzeko eta horretara ohitzeko. ingurune erdaldunetan erdara beharra eta ohitura da, gizarte araua orotan. euskaraz egiteko aldiz, aukerarik ez, ohiturarik ez eta ondorioz, anitzetan, erraztasunik ere ez. euskararen erabilera kuantitatiboki ez nahikoa eta kualitatiboki arlo bakarrekoa (akademikoa, eta ez arlo askotarikoa) izatearen ondorioz, euskara erabiltzea kosta egit... euskararekin harremana izaten segitzeko eta euskara ez galtzeko modua baita.
‎Nafarroako kale neurketek emandako euskararen erabileraren ehunekoak, adin taldeka euskararen erabileraren aurrerabiderik ez horretan argi itzalak daude. ezagutza eta erabilera datuei erreparatuta, euskara kuantitatiboki egoera oso ahulean dago nafarroan, baina erabilera datuak tematiak dira eta behin eta berriz erakusten dute nafarren talde bat badela ―txiki txikia izanda ere― euskara bere egunerokoan erabiltzen duena e... 1991etik 2006ra" euskararen erabilera ez da ia aldatu ehunekoan" (eusko Jaurlaritza 2008).
‎Lehenengoak, irakastorduz kanpokoak, liberaziorik gabeak dira: bere eskola orduak emateaz gainera euskara ikasten du irakasleak, nahi duen euskaltegian, eta ikastaro horren matrikula kostua IRALEk ordaintzen dio. Bigarrenak, irakastordu barnekoak, liberaziodunak dira:
‎ikus entzunezko hedabideak; hots, irrati telebistak. Demagun euskara hutsean edo nagusiki euskaraz ari diren irrati telebistak eredukotzat hartzen ditugula, erdizka edo ari direnak eredukotzat eta erdara hutsean edo nagusiki erdaraz ari direnak A eredukotzat. Egin nahi al dugu proba, hiritar guztiak edo 25 urtetik beherako gazteria aztergai harturik, eredu bakoitzak zenbat hiritar ordu bereganatzen dituen?
‎Kontuak kontu, ikastolan hasi nintzen lanean, neure herrian bertan. Azkena iritsitakoa nintzenez, neure espezialitatea Euskal Filologiakoa izan arren, ordu apur batzuk besterik ez nuen ematen Euskara ikasgaian; lanaldia osatzeko, berezien errefortzu gisa aritu behar nuen: hau da, besteak baino motzagoak ziren ikasleei lagundu ordu batzuetan, beren gelako martxan oso atzera gera ez zitezen.
‎Pentsa dezagun euskaltegian bi urte eman dituen Bilboko norbaiti buruz eta demagun euskaraz moldatzea lortu duela pertsona horrek.
‎Ordu arte apezen esku zegoen elizako doktrinaren irakaskuntza irakasleak hasi ziren egiten, horrela hau ere erdaraz egitera pasatu zen gehienetan, herriren bat eskola eta doktrina bereizten saiatu bazen ere; Garaioan (N) adibidez, 1807an, maisu bila zebiltzalarik, doktrina emateko Euskara ezagutzeko beharra aldarrikatu zuten, gainerakoa erdaraz ematen bazuen ere: "... cuando quedase vacante la maestrta sepondran carteles en los pueblos del Valle y tambien en Ochagava, Jaurrieta y Escaroz, advirtiendose que es preciso el idioma vascongado, en el que se enseñara la Doctrina Cristiana".
‎Lankideek zutaz esaten zutenez, Laudio Ikastolan arrasto itzela utzi duen zuzendaria eta gidaria izan zara, 30 urteko lanaren ondorioz, ikastola bera euskalduntzeagatik, eta adore emateagatik erabat erdaldunduta zegoen herrian. Bertan, euskarari bultzada handia emanez euskara, euskara jalgi hadi plazara... mendetako beharrizan horretan. Horregatik, berriz, eskerrik asko, Iñaki.
‎Anartean, salara sartu direnentzat filma hasi aitzin eman euskara hutsezko sar hitzak jada doinua jarri dio gaualdiari. Dokumentalean agertzen diren Kristiane Etxaluz eta Alfonso Etxegarai bikotea eskertuak izan dira, beren istorioa, historia, publikoaren bihotzera ekartzeko egin urratsagatik.
2011
‎Sexty Sexerseko Mikel Larratxek oharra egin digu hedabideoi: kazetariok musika taldeak koarentenan jartzen omen ditugu ingelesez abesten badute eta eusko labela eman euskaraz ari badira. Kantuen letrei, aldiz, arreta gutxi jartzen omen diegu.
‎Nik behintzat garrantzi handia ematen diot, umetan ikasten delako hizkuntza. Dena den, lehen, Betizu eta halakoekin mugimendu handia ematen zioten haurren programazioari, galak eta guzti egiten zituzten herriz herri, baina orain umeek sekulako eskaintza daukate kate guztietan, eta ez badiezu balio erantsirik ematen euskarazko marrazki bizidunei, beste kateetakoak hautatu ditzakete.
‎Hizkuntzaren batasuna nagusiki Euskaltzaindiak beste kultur eragile batzuekin batera egin bazuen ere, zientzia eta teknikarako euskara nagusiki euskal kulturgintzak prestatu zuen, hau da, unibertsitatetik kanpo elaboratu zen, nahiz eta horretan aritutako batzuk unibertsitateko irakasleak izan. Izan ere, une hartan unibertsitateak ez zien aukerarik ematen euskararen prestaketa eta egokitze lanak unibertsitatean bertan egiteko. Plaza askozaz ere egokiagoak suertatu ziren, adibidez, UEU, Elhuyar edota UZEI.
‎Laburpen zabal batzu eman euskaraz, lan bakoitzaren ondoren. Zabal esatean, hamarretik bat bezala esan nahi da.
‎Bigarren aldiz, Bergarako Jardun euskara elkatea euskarazko irakurzaletasunaren astea egiten dabil atzo hasi eta uztailaren 2ra arte. Aste honen helburua da euskarazko liburuei bultzada bat emateko euskarazko irakurzaletasuna bultzatzea, eta horretarako, besteak beste, liburuen erosketan deskontuak planteatzen dituzte.
2012
‎Ez. Frantziako Konstituzioan egindako aipamenak ez dio neholako ofizialtasunik eman euskarari. Ofizialtasuna eskuratu ondoren ere, gauzak ez dira konponduko keinu batekin.
‎Horregatik, eskaria argia da: " Euskaldunak sortzea izan behar da guztion helburua, baina ahal bada guztiok erraztasun berak izanda, ez dugu ongi ikusten batzuek erraztasunik ez izatea ez zaielako nahikoa laguntza ematen euskara ikasteko".
‎@abasagoiti k kasu? nahita ere lukeela bere iritzia eman euskaraz idatzitako testu baten gainean. Baina zergatik isildu dira besteak?
‎Hori da euskalgintzak sumatzen duena. Paul Bilbao Kontseiluko idazkari nagusiak itxura hartzen dio, beraz, Eusko Jaurlaritza berriak ez diola «pisurik» emango euskarari: «Euskalgintzak eragin du».
‎Ibinagabeitiak Orixeri zion miresmena inoiz ahuldu ez bazen ere, ezin da aipatu gabe utzi bi itzultzaileen arteko desberdintasun edo desadostasun nagusia: Orixek ez zuen ontzat ematen euskara gaitzeko eta aberasteko edozein, satsukeria, euskaratzea.
‎Joseba Intxaustik azaldu duenez,, alde ezberdinetatik begiratu diogu Historia horri, hala nola, euskal hiztunen komunitateari eta berorren geografiari, euskarari buruz ezagutu diren ideia eta jarrerei, hizkuntzen arteko harremanei, euskararen erabilera baldintzatu duten eragile sozio-ekonomikoei, aipatuta nahiz aipatu gabe legez emandako euskararekiko arauei, ukipen hizkuntzen arteko oreka nahiz desorekei eutsi edo beroriek aldatu nahi izan dituzten agintarien erabakiei, Eliza kristauen hizkuntz politikei, etab?.
‎Hausnarketa saioetan langileek aurkezpen diapositibak ikusten zituzten eta ondoren ikusitakoaren inguruan solasaldia, eztabaida zabaltzen zen. ...ea eta erabilera areagotzea, euskara erabiltzeko zituzten zailtasunez hitz egitea, oztopoak bistaratzea, irtenbide posibleak zerrendatzea, ekintza zuzentzaileak proposatzea, alderdi positibo edo negatiboak irudikatzea, arrakasta edo porrota kontrolatzea, ohiturak aldatzeko egin zitekeenaz eztabaidatzea eta gogoeta egitea, euskararen egoeraz jabetzea, eta azken batean, euskararen inguruko argudioak ematea euskararen gaineko pentsamendua garatzeko. Hausnarketa talde bakoitza dinamizatzeko EMUN enpresako teknikari bat aritu zen (euskararen normalizazio prozesuan, lan mundua euskaraz garatzeko hizkuntza zerbitzuak eskaintzen dituen enpresa da).
‎Aniztasuna, existitzen ez diren eskaintzak, tokiko informazioa. Horiek guztiak bultzatu nahi dituztela diote, baina gero euskarari puntu guztien %5 besterik ez diote ematen Euskararen Legearen araberako eremu mistoan. %10ekoa, eremu euskaldunean.
2013
‎Ea denon artean gai garen aurrerapauso bat emateko euskararen aldeko lanaren planteamenduetan, eta ea herritarrek haien nahi eta baXabier Erize –" Zergatik erosi nuke euskara?" lioak jasotzen dituen giro atsegina aurkitzen duten, euskara gehiago erostera animatzen dituzten erresonantzia positiboekin, eta euskararen merkatu kuotaren grafikan gorakada berri bat lortzen den. •
‎Beste hitz batzuk lemak osatzerakoan izan daitezke euskaraz bizitzearekin lortzen den POZA, ONDO SENTITZEA (emozioen garrantzia azpimarratuz), esaterako; adibide batzuk ditugu 2012ko Kilometroak ere (2013ko martxoan) erabilitakoa: " Eman Euskara elkarri!".
‎— 2013: Eman Euskara Elkarri! (18, Bagoaz; Esne Beltza) (artekotasuna adieraziz).
‎«Aurkaria erretzeko politika zaharrak ez du balio». Gorka Ortiz de Guinea Bilduko batzarkideak «antzerkia egitea» leporatu dio EAJri, aurrekontu osoaren %1 baino ez duela baldintzatu argudiatuz, eta azpimarratu du ez diotela garrantzia eman euskarari. Aurreko aurrekontuekin konparatuta, %25 gutxiago bideratuko da alor horretara.
‎18 Korrikak egingo duen ibilbidea aurkeztu dute gaur AEK ko arduradunek Bilbon. Eman euskara elkarri da aurtengo edizioaren leloa. Hitzon bidez, euskara “kohesiorako tresna” eta “elkarbizitzarako gakoa” dela aldarrikatu nahi dute, eta hizkuntzaren erabileraren garrantzia nabarmendu.
‎Ezin aipatu dena, gehienez buruak ez duelako ematen"." Baina aipatzeko modukoa izan da, aurtengoan, denboraz ibiltzea, erritmo motela, gustura joateko modukoa, jendetzak egin ditu kilometro asko eta asko, herrikoak eta ondoko herrikoak ere bai, aldapan ere ikaragarri"." Olatu mundiala, tsunamia euskara elkarri ematen, zenbat lekuko aldaketa, zenbat emoziño, zenbat elkartasun"." Eta hau idaztean logura galanta eta ohera noa eta arratsalderako, agian petsona izango naiz berriro"." Hau da gauak eman duenaren kronika, buruak gogoratzen duen neurrian kontatua eta bihotzak eredaktatuta"." Eskerrik asko Debagoiendarroi, portatu zarete eta!"" Igandean Baionara; autobusa jarri dugu eta han irakurriko da denon eskutik pasatu den lekukoan dagoen mezua, dagoeneko gurea ere badena"." Zer esango duen badakit: eman euskara elkarri; baina nola eta nork han ikusiko dugu denok, eta polita izango den dudarik ez izan".
‎Korrika datorrela eta, Oñatin ere eman euskara elkarri!
‎Badator beste behin ere euskaldun eta euskaltzaleok irrikaz espero genuen Korrika, aurten, hamazortzigarrenez. " Eman euskara elkarri" lelopean egingo du Andoaingo Martin Ugalde Kultur Parketik abiatu eta Baiona helmuga izango duen bidea, eta milaka, hamarnaka mila, auskalo zenbat izango diren, aurten ere, euskaraz bizitzearen aldeko aldarria jantzita errepidera jauzi egin eta euskararen normalizazioari erritmoa markatzera aterako diren herritar, euskaldun, euskaltzaleak. Zita garrantzitsua da Korrika euskaldunontzat.
‎Sasi guztien gainetik, espaloitik jaitsi gabe, garenaren harrotasuna erakutsiz egunez egun eta urratsez urrats bidea egin eta aldaketak eragin ditzakegulako, eman euskara elkarri eta goazen Korrika Euskal Herri euskaldunerantz!
2014
‎Elorzaren tesian eleaniztasuna onuragarria dela sostengatzen da eta hori frogatzeko hainbat erkaketa egin zituen. Ingelesa goiz sartzeagatik eta ikasgai bat ingelesez emateagatik euskarak eta gaztelaniak ez zuten kalterik jasan, alderantziz, gaztelania hiztunek euskara gehiago ikasi zuten, eta bai euskal bai gaztelania hiztunek emaitza hobeak izan zituzten gaztelaniako probetan. " Ez dago ikerketarik esaten duenik euskara kaltetan atera denik".
‎Laginean agertzen diren etorkin guztiak euskararen murgiltze planean daude. Agertu diren kasuetako batzuk oraindik arlo zehatzak ez dituzte ematen euskararen murgiltze plana horrela dagoelako egituratuta.
‎%20na eman behar dute gutxienez hizkuntza horietan. Hortik aurrera, eskolak erabakitzen du zenbat; betiere «lehentasuna» emanez euskarari. Adostasun politiko gutxirekin abiarazi zuten eredua, baina Zelaak lortu zuen sare guztietan martxan jartzea, moldaketa batzuekin, ikastoletan ere bai?.
‎ereduan %70 eta %80ren artean mugitzen dira erdi maila hori lortzen dutenen ehunekoak; eredu publikoan ikasleen heren bat sartzen da maila horretan, baina B itunduan ikasleen erdiak baino gehiago; A ereduan, berriz, publikoan %3k, eta itunduan ikasleen %18k erdiesten dute nahikotasun maila hori. Berriz ere ikusten da A ereduaren zailtasun nabarmena ikasleei nahikotasun maila emateko euskarazko komunikazio konpetentzian.
‎Tokiotara egitasmo honetan parte hartzera gonbidatzeko gutunak bidali ditu Udalak. Eta herritarrek gai honi buruzko behar beste informazio eskura izan dezaten, etxeetara errenta aitorpena euskaraz egiteko esku orriak banatu dituzte. Eta adi, autolikidazio proposamena jaso duzuenok, Internet bidez onarpena ematerakoan, laukitxo batean klik eginda, aurrerantzean Ogasunarekiko hartu emanak euskaraz edo erdaraz izatea nahi duzuen, hautatu ahal duzue eta.Euskararen erabilera, mantso baina gorantzErrenta Aitorpena euskaraz egitea erabakitzen duen herritar kopurua gorantz doa azken urteotan. Buruntzaldeko udalek bildutako datuen arabera, 2009koa 544 usurbildarrek egin zuten euskaraz, 635ek 2011koa eta 681ek 2012koa.
‎Tokiotara egitasmo honetan parte hartzera gonbidatzeko gutunak bidali ditu Udalak. Eta herritarrek gai honi buruzko behar beste informazio eskura izan dezaten, etxeetara errenta aitorpena euskaraz egiteko esku orriak banatu dituzte. Eta adi, autolikidazio proposamena jaso duzuenok, Internet bidez onarpena ematerakoan, laukitxo batean klik eginda, aurrerantzean Ogasunarekiko hartu emanak euskaraz edo erdaraz izatea nahi duzuen, hautatu ahal duzue eta.Euskararen erabilera, mantso baina gorantzErrenta Aitorpena euskaraz egitea erabakitzen duen herritar kopurua gorantz doa azken urteotan. Buruntzaldeko udalek bilduko datuen arabera, 2009koa 544 usurbildarrek egin zuten euskaraz, 635ek 2011koa eta 681ek 2012koa.
‎Vincent apezpikuaren denboran berritu baitira katixima guziak, hea zein liburutan eta zein orrialdetan aurki daitekeen Elizak guretzat daukan erakaspen balios hori! Aldiz arras ongi oroitzen naiz, apezpiku horrek berak, eta bere apostoluek, 20 urteren bizia eman ziotela euskarari eta ondorioz ez zuela dirurik eman euskarazko katixima bat egiteko. Euskaldunek urte oroz, eske berezi batetan katiximarentzat ematen duten diru hartarik parteño bat ere ez zuen eman!
2015
‎Testua idazketa koralean egina da, eta ezaugarri horrek ematen dio berezitasuna lanari. Izan ere, Naiara Berasategik, Jone Goirigolzarrik, Ibon Manterolak, Gorka Salces ek eta Xabier Landabideak osatu duten boskoteak asmatu du ikuspegi interesgarri bezain sendoa ematen euskararen hiztun berrien inguruan azken urteotan garatu diren hainbat eta hainbat ideiari.
‎Jarreraren aurkako portaerak gertatuko badira, aurrez jarrera aldaketa bat izan behar da burutu nahi den portaera horren norabidean. ematen euskararen biziraupenari, eta nahiago izaten du eroso bizi euskararen zamarik gabe.
‎Beraz, lanarekin jarraitzekotan, gure jatorrizko asmoak eta ideiak errotik aldatu behar genituen. Euskaltzaindiaren hiztegiak literaturaren teoria, historia eta kritikaren berri emateko euskaraz garatu den lexikoa agertzea, finkatzea eta testuetan erabiltzea zuen xede nagusi. Xede informatibo eta didaktikoa, xume esateko; kontsulta tresna izateko jaio zen, ikasle irakasle, komunikabide, idazle eta abarrei lexiko baliabideak eskaintzeko.
‎Bilkura bat egin zuten eta kazeta horren izena alda zezaten eskatu zaharrei. Zerbait aldatu behar eta b ren aintzinean ez baita m ematen euskaraz, baina n, n ematea erabaki zuten beraz eta Embata, Enbata bilakatu zen. 1961ko otsailean agertu zen aldaketa.
‎bere mezu orokorraz gain, urtero urtero esangura berezi bat hartzen du Korrikak, leloak adierazi ohi du ideia hori (esaterako: Eman euskara elkarri)?. Halaber, eskuz esku pasatzen den lekukoak ezkutatzen du bere mezua, eta herritarrak horren zain izaten dira.
‎Zer ez du apez honek eman euskarari
‎Gilbert Dalgalianek zientifikoki frogatu dauku 0 eta 7 urte arteko haurren onetan dela mintzaira bat baino gehiagoren ikastea. Alabaina, haurrean bi edo hiru hizkuntza ikasteko xantza duen haurrak, demagun euskara eta frantsesa (eta, zergatik ez, gaztelera edo ingelesa), izpiritua idekiago eta erneagoa izanen du, eta errextasun gehiago izanen du eskolan; are gehiago, frantses mintzaira, haur elebidunak haur elebakardunak baino aise hobeki jakinen duela demostratu dauku Gilbert Dalgalianek.
‎Denek, bakoitzak bere gisa, azpimarratu dute euskararen irauteak denen indarraren beharra baduela, euskara beti buruz beheiti ari delarik hemen gaindi (%17 mintzazale bakarrik). Engaiamendu azkarrak behar direla zioten bai eta ahalbide handiak eman euskararen alde lanean ari direneri, hala nola Euskararen Erakunde Publikoari, hunen finantzamendu ahalak bikoiztuz. Damu bat halere, batzuk azpimarratu dutena, Lurralde ordezkaririk ez zagon Itsasuko ekitaldian.
2016
‎Erraza da une jakin batean eremu jakin bateko hiztunek hizkuntza batean( demagun euskaraz) duten gaitasunaren balizko continuum teoriko horren beheko muturra zein den finkatzea: hizkuntza hori (euskara gure kasuan) batere ulertzen ez duten eta batere hitz egiteko gai ez diren herritarrek osatzen dute beheko mutur hori.
‎Urruzunoren arabera, EITBren gaur egungo eredua «agortuta» dago, eta kontratu programa berriak «jarraitutasun hutsa» baino ez du erakusten.PPko ordezkaria euskarazko telebistaren alde mintzatu zen: «EITBn zerbaitek zentzua badu, ETB1ek du, kate pribatuek ez baitute emango euskarazko zerbitzurik. ETBk zerbitzua eman behar du euskaraz, baina gaztelaniaz adinako kalitatearekin».
‎PSE EEko ordezkariak dio haiek ere ari direla pausoak ematen, gizartea euskalduntzen ari den heinean kide euskaldun gehiago dituztelako. Hala ere, justifikatu egin du beste alderdi batzuetan baino pisu txikiagoa ematea euskarari: «Euskarak badu tokia PSE EEn.
‎Egoeraren diagnosi antzekoa egin du Leiziagezaharrek ere, eta hezkuntzari begira jarri da. «Behar da bide horretan segitu, eta baldintza onak eman euskarazko irakaskuntzari, haur guziek ahal dezaten eskolan edo ikastolan euskaraz ikasi. Eta horretarako behar dira baldintza hobeak.
‎«Erantzuten dute oso inportantea dela bi hizkuntzak jasotzea. Ez diote garrantzirik ematen euskararen egoera gutxituari».
‎Bestalde, frantsesak ez lezake deus gal euskarari ofizialtasuna emanez. Ez bazaio frantsesaren hein bera ematen euskarari, beti bigarren mailako hizkuntza bat geldituko da».
‎Hain zuzen, beren kontsumitzaileengana heltzeko bideak dira euskarazko komunikabideak: ez bakarrik beren kontsumitzaileek euskarazko komunikabideak irakurtzen dituztelako, baizik eta erdarazko komunikabideek ez dietelako hainbesteko oihartzunik ematen euskarazko kultura gertakariei.
‎Euskaraz bizi nahi duten pertsona guztiei hortaz, dei egin nahi diegu ekainaren 4an arratsaldeko 17:30ean Golemetik abiatuko den manifestazioan parte har dezaten. Bide eman euskarari, euskaraz bizi nahi dugu!
‎Salaketa bat ere jarri du mahai gainean: " Zergatik ez zaio erantzunik eman euskara eta ingeles eredua nahi dutenei?". Ildo berean, beste duda bat utzi du, sare sozialetan hautsak harrotu dituen esaldia:
‎Bestalde, herritarren gogoa indartsu dagoela nabaritu dela ere azpimarratu du. Ekainaren 4an, 17:30ean Golemetik abiatuko da ‘Bide eman euskarari, euskaraz bizi nahi dugu’ lelopean egingo den manifestazioa.“Apirilaren 15ean aurkeztu genuen larunbatean hemendik bertatik abiatuko den manifestazioa eta hau antolatzearen arrazoiak azaldu genituen. Orduan esan genuen ez geundela orain urtebete aurreikusten eta nahi genuen egoeran.
‎Ekainaren 4an hortaz, 17:30ean Golem zineman dugu hitzordua. Bide eman euskarari, euskaraz bizi nahi dugu!
‎Orain arteko saioetan, Urberritzen proiektua aurkezteaz gainera, tokiko garapen ereduen kasu praktikoak ezagutu eta eskualdearen garapen eredua (Ikuspegia eta Balioak) adostu da eragile ezberdinen artean; eta marko horretan kokatzen diren eta martxan dauden proiektuak ezagutu eta elkarlanerako proiektu berriak identifikatu dira", berri eman dute.Urberritzen, 4 topaguneaEguna: maiatzak 18, asteazkena.Tokia: Lasarte Oriako Villa Mirentxun.Ordutegia: 10: 30: 00.Gai zerrenda: Eskualde mailako proiektuak identifikatu. Horiek martxan jartzeko eman beharreko urratsak planifikatu eta berrikuntza sozialean eragiteko proiektuek bete beharreko irizpideen lanketa.Izen emateko edo informazio gehiagorako: 688 685 586enpresa@andoain.eushttp://berrikuntzasoziala.elhuyar.eusOharra: " izen ematerakoan euskaraz ulertzeko gai zaren adieraztea ere eskertuko genizuke, saioak antolatze aldera". Hurrengo saioak: Urberritzen prozesuan ikasitakoa gizartearen eskura jartzeko jardunaldia, ekaina hasieran.Antolatzaileak: Donostia Beterri eskualdeko udalak (Usurbilgoa tartean), Foru Aldundia, Urola Erdiko Berrikuntza, Iraurgi Berritzen Garapen Agentzia eta Elhuyar Aholkularitza.
2017
‎...logiko bat ere ekarri zuen. zentsuko datuak nahikoak ez zirelakoan edo, beste iturri batzuetako datuak jasoz atondu zen Mapa. kontuan hartu zentsua derrigorrez erantzun behar den galdeketa ofizial baten emaitza dela. galdera batzuk errazak eta" objektiboak" dira, beste batzuk ez. galdeketaren testuinguruan, euskarari buruzkoak nahiko aldrebesak dira. galdetegiak hiru aukera baino ez ditu ematen euskaraz ondo ulertu, hitz egin, irakurri eta idazten al dugun
‎Joxean Artze disko batzuetarako kopla lizun bila ibili zen garai batean, eta bildutakoak dozena batera ez ziren iritsiko. Zergatik ez da ematen euskarazko kopletan Erriberako jotan ematen den gatz eta piper larri hori. Hain neurtu eta poetikoak al ziren gure arbasoak?
‎Eta ideia polita da hori. Baina ez diot garrantzirik ematen euskaraz gehiago edo gutxiago egiteari. Gustatzen zaigun musika egiten dugu, eta euskaraz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
eman 50 (0,33)
ematen 35 (0,23)
emateko 18 (0,12)
ematea 17 (0,11)
emandako 12 (0,08)
emanez 10 (0,07)
demagun 8 (0,05)
Eman 6 (0,04)
emana 5 (0,03)
emanak 5 (0,03)
Demagun 4 (0,03)
emango 3 (0,02)
emateak 3 (0,02)
emaiteko 2 (0,01)
emanik 2 (0,01)
eman gabe 1 (0,01)
emandakoa 1 (0,01)
emateagatik 1 (0,01)
emateaz gain 1 (0,01)
emateaz gainera 1 (0,01)
ematerakoan 1 (0,01)
ematetik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
eman euskara elkar 8 (0,05)
eman euskara ikasi 5 (0,03)
eman euskara lan 5 (0,03)
eman euskara eskola 3 (0,02)
eman euskara irakaskuntza 3 (0,02)
eman euskara bizi 2 (0,01)
eman euskara egoera 2 (0,01)
eman euskara eguneko 2 (0,01)
eman euskara egunkari 2 (0,01)
eman euskara erabilera 2 (0,01)
eman euskara ez 2 (0,01)
eman euskara ezagutu 2 (0,01)
eman euskara garatu 2 (0,01)
eman euskara huts 2 (0,01)
eman euskara jokaera 2 (0,01)
eman euskara lege 2 (0,01)
eman euskara murgildu 2 (0,01)
eman euskara ofizialtasun 2 (0,01)
eman euskara ondo 2 (0,01)
eman euskara aho 1 (0,01)
eman euskara aholku 1 (0,01)
eman euskara arau 1 (0,01)
eman euskara ari 1 (0,01)
eman euskara aritu 1 (0,01)
eman euskara aztertu 1 (0,01)
eman euskara bat 1 (0,01)
eman euskara batu 1 (0,01)
eman euskara bera 1 (0,01)
eman euskara berreskuratu 1 (0,01)
eman euskara betidanik 1 (0,01)
eman euskara biziberritu 1 (0,01)
eman euskara biziraupen 1 (0,01)
eman euskara eduki 1 (0,01)
eman euskara egin 1 (0,01)
eman euskara egitura 1 (0,01)
eman euskara egon 1 (0,01)
eman euskara Elkarri 1 (0,01)
eman euskara eman 1 (0,01)
eman euskara enpresa 1 (0,01)
eman euskara ezaguera 1 (0,01)
eman euskara ezagutza 1 (0,01)
eman euskara funtzionatu 1 (0,01)
eman euskara gaitasun 1 (0,01)
eman euskara gaitu 1 (0,01)
eman euskara galdera 1 (0,01)
eman euskara gauzatu 1 (0,01)
eman euskara gehiago 1 (0,01)
eman euskara gutxi 1 (0,01)
eman euskara hedabide 1 (0,01)
eman euskara hizkuntza 1 (0,01)
eman euskara hiztun 1 (0,01)
eman euskara idatzi 1 (0,01)
eman euskara ikasgai 1 (0,01)
eman euskara ikusgarritasun 1 (0,01)
eman euskara ikusi 1 (0,01)
eman euskara ingeles 1 (0,01)
eman euskara interpretazio 1 (0,01)
eman euskara irakurzaletasun 1 (0,01)
eman euskara itzuli 1 (0,01)
eman euskara izendapen 1 (0,01)
eman euskara jabego 1 (0,01)
eman euskara jai 1 (0,01)
eman euskara jakin 1 (0,01)
eman euskara katixima 1 (0,01)
eman euskara kendu 1 (0,01)
eman euskara komunikazio 1 (0,01)
eman euskara kontu 1 (0,01)
eman euskara kopla 1 (0,01)
eman euskara kultu 1 (0,01)
eman euskara lehen 1 (0,01)
eman euskara liburu 1 (0,01)
eman euskara marka 1 (0,01)
eman euskara marrazki 1 (0,01)
eman euskara moldatu 1 (0,01)
eman euskara noizbait 1 (0,01)
eman euskara normaltasun 1 (0,01)
eman euskara on 1 (0,01)
eman euskara ordu 1 (0,01)
eman euskara ozenki 1 (0,01)
eman euskara pentsamendu 1 (0,01)
eman euskara plan 1 (0,01)
eman euskara prestaketa 1 (0,01)
eman euskara produktu 1 (0,01)
eman euskara sinonimo 1 (0,01)
eman euskara sormen 1 (0,01)
eman euskara sustapen 1 (0,01)
eman euskara sustatu 1 (0,01)
eman euskara Wikipedia 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia