Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2000
‎Euskararen azterketa soziolinguistikoa euskararen aldeko herri mugimenduarilotzen dio zuzenean Txillardegik, bere testu argi horietako batean: Gure nazio hizkuntzaberriro Euskal Herriaren mintzabide eta oinarri bihurtuko bada, beraz, bi gauza lortubehar ditugu; eta lorpen horretan laguntzekotan sortu da eskuetan duzun aldizkarihau:
‎Hots, etenareniraupena estatistikoki lortzen, ezaugarrien arabera. Erabiltzen dugun metodoak azterketa morfologiko automatikorako programa baten emaitzak erabiltzen ditu (Aduriz, 1994) eta berarekin testuak morfologikoki etiketatu ziren. Elementu batek aurrean edoatzean etena onartzen duen mailen sailkapena, eta baita iraupenaren egokitzea ere, erregresio arbolen bidez (CART) egiten da (Breiman, 1984).
‎Gaur egunean, komentarista iruzkinaren egilea bera da, bere testua irakurriko duena. Beste garai batekoa da artikulugile edo informatzaile ospetsuak idazten zuenekoa, gero, hizlari batek irakurria izan zedin.
2001
‎Historia, antzinakoa zein gaurkoa, almazen handi bat bezalakoa da idazlearentzat. Asmamenak komeni zaion materiala hartzen du bertatik, eta idazleak nahi duenerako erabiltzen ditu materialok.Batzuetan, dekoratu gisa erabil ditzake, nik Baionarekin sarri egin dudan bezala.Besteetan, historiako pasarte jakin bat hautatzen du idazleak bere testuaren motore.Hainbatetan, modu analogikoan erabiltzen du historia.
‎ezbairik gabe, betidanik saiatu izan da gure bultzatzen, hasierako lanetatik bertatik, ohiko estrategiez baliatuz. Alabaina, eta hemen dagosaio honetan jorratu nahi dudan hipotesietatik bat?, gure idazlea ohikotasunhorretatik harago doa, irakurlea bere testuen muin eta protagonista bihurtuz, eraezin argiagoan bere azken lanetan (hortaz, hemen badago garapen baten zantzurik).
‎izugarria da testuartekotasuna, besarkaezina askotan. Beraren testuek gaitasun literario sakoneko irakurleaeskatzen dutela esaterik badago, beraz.
‎Hain zuzen, bere testuetan, kanpoko, nahiz, hemengo?
‎Beste idazle batzuen testuekiko eratzen dituen halako harremanen ondoan, Sarrionandiak bere testuen artean eratzen dituenak ere gogoangarriak dira. Barne testuartekotasunak osatzen dituzten halako loturen artean, aipa dezadan lAOko. Oroitzera eseri?
‎Hona heldurik, agerian geratu da Sarrionandiak hainbat testu estrategiarenbidez eragiten duela gure irakurketa: jolasteko, kronotopoa irudikatzeko, testuenarteko harremanak ezartzeko, azken finean, parte hartzeko prest dagoen irakurleaktiboari deitzen diote bere testuek. Nolanahi den, eta hasieran esaten genuenariberriro helduz, beste idazle askoren testuekin ere beste horrenbeste gertatzen delaonartu beharra dago, ohiko estrategia hauek beste egileengan ere agertzen edotaagertu ahal dira eta.
‎irakurleari eman dio hitza, eta irakurleak bere abotsa jartzea derrigorrezko egiten duten testuak eskaini dizkigu. Beste hitzetan esateko, geuk eta geurepartehartzeak osatzen dugu bere testuen muina. Izan ere, irakurleok bete beharrekozuloz edota hutsunez eratuta daude testuok.
‎Bada, hain zuzen, isiltasunaren bidez mintzatuz, ez esatearen bidez esanez, mututasuneanerortzeke. Horrexegatik dira bere testuak diren modukoak, komunikazio inplizitueta bikoitzaren bidez esplizituki ezer esan gabe mintzatzen ari da eta. Izan ere, esaten ez den horretan, inplikaturan?
‎Eta horrela, bere testuak diren bezalakoak direlako (oskol eta guzti helaraztendizkigulako, Hitzen ondoezako sarreran aipatzen den ipuina gogoratuz), nork bereirakurketa egin du, norberaren baitan begiratu eta norberaren iritzi etaaurreiritziak errebisatuz, gauzak birpentsatuz. Horri esker «irakurtzen duzularikirakurri egiten zara», hasieran jasotzen genuen idazlearen beraren aipura itzuliz.
‎Horregatik, edo gutxienez horregatik?, eskertzekoak dira bere testuak; etahorregatik ere,. Joseba Sarrionandiaren narratiba eta prosa lanak: irakurketarakogonbitea?
‎Sarrionandiaren hizkera landu eta honez gero konfundigaitza bere testuen harreraren eragilefuntsezkoenetakoa gertatu da, beraren gaineko artikulu, erreseina nahiz azterketetan alderdi aipatu etaazpimarratuena izateak erakusten duen legez (besteren artean, ikus Aldekoa 1997, Butron & de Pedro1990, Epaltza 1994, Ibargutxi 1987, Jimenez 1989a eta 1997, Kortazar 1982 eta 1997a, Landa 1990, Markuleta 1990b, 1992b eta 1993a, Uribe 1997, ZZEE 1985)....
2005
‎Ez da irakurriko tonu berean testua, baizik eta egunoroko hizketan erabiltzen dugun intonazioaren gora eta behera aberats bezain esanguratsuekin. Monotoniaren aurkako joera da biderik egokiena.
2006
‎Adibideetan ezluzatzearren,. Ikaroren erorketa? deitu poema irakurtzea gomendatu nahi nizueke14, bai eta bere aurrekaritzat jo daitekeen izen bereko testua ere (Hitzen ondoezan).
‎Eta zalantzaren onarpenarekin agitu legez, kritika eta autokritikaren beharraere praktikara darama gure idazleak, bere testuak horretara jarriz. Zeri egiten dio, bada, kritika (edo autokritika)?
‎Tamalez, hau guztia ikusi ez delakoan nago, edota ikusi nahi izan ez delakoan, Sarrionandiaren inguruan irudi militante, itxia eta hiperideologizatua gailendudelarik. Aitzitik, nik neuk Sarrionandiaren beste irudi bat erreibindikatu nahi nuke (irekiagoa, zalantzatiagoa, humanoagoa) eta gaurkoan hori egiten saiatu naiz.Baina bihoa, bukatzeko, azken ohar bat, hasieratik iradoki dudanari berriro helduz: gaurkoan eta hemen Sarrionandiaren aipatu irudia marrazten saiatu garelarik ere, eta hori bere testuen irakurketatik abiatuz, emaitza subjektiboa da halabeharrez, guztia gure irakurtzeko eran oinarritzen da eta. Sarrionandiaren hitzak gogoratuz, «gauzak, diren bezala ikusi beharrean, garen bezala ikusten ditugu»(. Gauzak?, Hitzen Ondoezan).
‎51). Internet da gaur egun publizitate kanpainetako euskarririk egokienetako bat, batez ere bere bitartez testuak eta irudiak aurkez baitaitezke, eta eskaintzen diren markak, merkantziak eta zerbitzuak modu errazean froga baitaitezke. Euskarri hori hartzaileak ordaindu behar izateak, ez du publizitate izaera aldatuko, egunkari batekin gertatzen den egoera bera baita; izan ere, egunkaria ere ordaindu egiten dugu eta barruan publizitatea darama.
2007
‎Kazetariak berak ere gogoan izan behar ditu eredu horiek bere testuak ekoiztean, bere kamara aurreko diskurtsoak prestatzean eta gertakarien oinarrizko arrazoiak azaltzean. Edozerk ez du edonon balio.
Bere testuetan, nahiz Sokratesen ahotan jarritakoetan, Platon bera ere oso da kritikoa erretorika hutsarekin, eta baditu bere arrazoiak. Atenasen ezagutu zuen erretorika, eta mingarria zitzaion Platoni, zeren haren garaiko erretorikak populuaren baiespen hutsa baino ez baitzuen bilatzen gai baten edo bestearen inguruan.
‎cada lengua corta y analiza de manera específica la realidad objetiva»1188; berbertan diferentzia iragartzeko: «Pero este análisis específico de la realidad no quiere decir que los conceptos formados en una lengua sean irreducibles a las otras lenguas»1189 Txillardegik, haatik, ez dio, ez dagoela itzultzerik (etengabe itzulpenak egiten ari da bera testuan), ezpada «ez dago hitzez hitz itzultzerik». Itzulpenari buruz Ereñok ez baitu besterik esango1190 Ez hizkuntza denak berdinak dira, eta ez bata bestearekin zerikusi gabekoak.
2009
‎Bere lana gutxi zabaldutakoaizan zen eta ez zen berraztertua izan 80ko hamarkadaren bukaerara arte. Orduzgeroztik, bere testuak asko aztertuak eta oso kritikatuak izan dira (Coser, 1992; Namer, 1998; Olick, 1998; Ricoeur, 2003).
‎Zerbait gertatu berri denean, albistea ahalik eta lasterren zabaltzeko erabiltzendira testu hauek. Laburrak dira, lerrokada bat gehienetan?, informazio tituluadaramate eta bere testu egitura iraulitako piramidean oinarritzen da. Azken ordukoalbistearen helburua ez da gertaera baten datu gehienak ematea, horretarako bestetestu luzeago batzuk eskegiko dira hedabidearen web gunean egunean zehar.
‎Kazetari espezializatuak ahalik eta informazio iturri gehienekinlan egin, haien esklusibitatea bilatu eta berorien errespetua irabazi behar du. Horiguztia lortzen badu, bere testuak hobeak izango dira. Informazioaz gain, interpretazioa eta argudioak eskainiko ditu.
‎Aspektu sozialei ere egiten zien so programa horrek eta emakumeentzako bozkatzeko eskubidea aldarrikatzen zuen, besteak beste. Kultura eta politika gaiak jorratu ohi zituen bereziki, dena den, Aintzinak, eta bere testuetan nabarmena zen Hegoaldean sortu berria zen abertzaletasun modernoaren eragina. Edonola ere, abertzalea barik erregionalista zen Euskalherrizaleak mugimenduaren programa eta Aintzina hilabetekaria ia bere osotasunean frantsesez argitaratzen zen.
2011
‎Gaur egun Zientzia Fakultatean euskarazko irakasgaiak emateko erabiltzen den euskara eredua hein handiz UEUk argitaratutako testuliburuetan abiatu zen, horiek prestatzean egileak trebatu zirelako, eta aldi berean testu argitaratuek eredu hori kodifikatu eta finkatu zutelako. Hala ere, une honetan Zientzia Fakultatean nagusi den euskara eredua eta UPV/EHUk «ofizialki» Euskara Zerbitzutik sustatzen duena ez datoz guztiz bat.
‎UEUren zientzietako argitalpen gehienak Zientzia Fakultatetik heldu ziren. Testugintza honen nolabaiteko burua Jose Ramon Etxebarria izan zen eta berak testuak sustatu, zuzendu eta UEUra bideratzen zituen. Etxebarriak euskarazko eskolak eman eta testugintzan aritzeaz gainera, Zientzia Fakultatean urte hauetan euskaraz aurkeztutako tesina eta doktorego tesi gehienak zuzendu zituen.
2012
‎Deszentralizazioa eta partaidetza sustatzeak suposatzen du bakoitzaren kultura eta nortasunaz harro egonik autogarapena bultzatzen duten egitura eta politikekin modu koordinatu batean lan egitea, komunitateek eta munduak nozitzen dituzten arazoak konpontzeko (Paz, 1991). Dena dela, aurreko kapituluan argi gelditu den legez, bai 169 Itunak baina are argiago HIGEAk horrelako printzipioak onartu eta bere testuan uztartu dituzte, autodeterminazio eta autogobernurako bidea zabalduz. Are gehiago, seigarren kapituluan erakutsi dugun bezala, XXI. mendean eraiki nahi den harreman berriak autodeterminazioan oinarria behar du, iraganeko akatsak ez badira errepikatu nahi behintzat.
‎Nazioarteko legediak adiskidetzerako markoa izateaz gain, lorturiko itunaren babes eta zaintze funtzioak beteko lituzke. Horrekin bat dator Morris (1980) eta autodeterminazioan oinarrituriko harreman berria lortzeko asmoa dagoela HIGEAn azpimarratu zuen Chavez-ek 2005ean bere testuaren defentsa egin zuenean (Regino eta Torres, 2006). Era horretan bakarrik amaituko delako estatuen baitan diren herri indigenek pairatzen duten barnekolonialismoarekin eta nazioartean izan duten estalketarekin.
‎5152). Internet da gaur egun publizitate kanpainetako euskarririk egokienetako bat, batez ere bere bitartez testuak eta irudiak aurkez baitaitezke, eta eskaintzen diren markak, merkantziak eta zerbitzuak modu errazean froga baitaitezke. Euskarri hori hartzaileak ordaindu behar izateak, ez du publizitate izaera aldatuko, egunkari batekin gertatzen den egoera bera baita; izan ere, egunkaria ere ordaindu egiten dugu eta barruan publizitatea darama.
2014
‎Baina gorputzak, espazio aldakor bat izateaz eta leku bat munduan hartzeazgain, historia bat narratzen du, gorputzaren bizibidearen gainean testu bat idaztendu. Espazio aldakor horrek bere testua daroa eta gogoratu ere egiten du memorialagun, eta bere arrastoen eta orbainen bidez azaleratzen da gorputzaren geografietanbarrena. Marka hauek, gorputzean geratzen diren aztarna hauek, identitatearenzeinuak dira eta horren lekukotza hartzen dute nitasunaren memorian, bizitzarenjoanean (Pera, 2006: 153).
‎Esango genuke, beraz, erreprodukziotik banatzen dutela gizakiek espeziea bisekziotan. A priori eta epistemologikoki bi sekzio horiek oso aratzak ez diren arren (esaterako intersexualitatea aipatzen du bere testuan), helburutasun bati jarraikierreprodukzioaren talaiatik atzera begira, funtsatzen da diferentziazio sexuala, banatzen da bi taldetan gizateria. Modu horretara, banakoak ar eta emeen arteanbanatzea aldi berean gertaera irreduktible eta kontingente moduan aurkezten daBeauvoirrentzat (I, 40).
2015
‎Daly k Mill autore klasikoaren eragina ere jaso zuen egoera geldikorraren proposamena zehazteko orduan; gainera, horrek badu nolabaiteko antzekotasuna 1987an plazaratu zen Garapen Iraunkor kontzeptuarekin (Carpintero, 2006). Bere testuetan Daly k lau ezaugarriren bidez definitzen du egoera geldikorra: (i) giza populazio konstantea; (ii) kapital fisikoaren stock (tramankuluak) konstantea; (iii) aurreko bien kantitate konstanteen mantenua epe luzera iraun dezakete eta nahikoa da bizi atsegingarria izateko; eta (iv) populazioa eta kapitalaren stock a konstante mantentzeko bai energia bai material erabileraren tasek ahalik eta txikienak izan behar dute.
2019
‎Igorle eta hartzailearen arteko harremanari dagokionez, ikasleek estrategia ezberdinak erakutsidituzte euren testuetan. Hiru inplikazio mota aztertu dira sekuentzian, eta inork ez ditu erabili hirurakbatera bere testuan. Baina, euretariko mota bat edo bi ikasle guztien testuetan ikusten dira; eta aurre testutik ondo testura bitartean kopuruak hiru motatan igo dira.
‎Horretarako, kontsignan argi gelditu behar dazein egoeratarako egin behar den testua. Ez da ahaztu behar ematen den kontsignaren arabera, hiztunak abilezia batzuk edo beste batzuk erakutsiko dituela bere testuan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia