2004
|
|
Historialarien iritzia ez dator bat antzinako Greziako eta Erromako idazkien azterketarekin. Plutarkok, urrunago joan gabe,
|
bere
testuetako batean dio Osirisek berak probatu zuela ardoa historian lehen aldiz, eta, ondoren, ardoa egiteko teknikak erakutsi zizkien hilgarriei. Ardoaren jatorria Jainkoaren esku utzi arren, testuak faraoi handien Egiptorako tributua ematen du.
|
2005
|
|
honen haritik," gizakiaren ezagutza" jarduera berezi bezala kontsideratzen du, zeinek" subjektuaren baitan idealerantz hobetzeko gai den hura bilatzen" duen; eta gainera, gizakiaren" formazioa edota hezkuntza" zeregin dinamiko bezala ulertzen du, honen humanizazio prozesua" oinarritzera, garbitzera eta handitzera" zuzenduta dagoena27 Garapen prozesu honetan, beti ere, gizakiak unibertsala denaren eta singularra denaren arteko oreka errespetatuz jokatu behar du, hau da, leial izan behar du bai humanitateak berak dakarzkion exijentzia orokorrekin bai giza-indibidualitate bezala berak bertan dituen exijentzia partikularrekin. Honela dio
|
bere
testuetako batean:
|
2009
|
|
Askotan datorkit gogora irudi hura: idazlea
|
bere
testu baten irakurle, baina lupa baten laguntzarekin. Erraztasun dezentearekin egin duzuna, zehaztasun zorrotzenarekin zuzentzen.
|
|
" Fue Nietzsche el primero en sugerir expKcitamente la exclusion de la idea de ‘conocer la verdad’". 31 Richard Rortyren esaldi horretatik abiatu nintzen Nietzscheri buruzko baieztapen hori osatzeko asmoz. Eta, noski, Nietzscheren testura jo nuen zuzenean;
|
bere
testu batean, Gizatiarra, gizatiarregia liburuan, horrekin zerikusi askorik ez zuen baina interesanteagoa zen bertze hau aurkitu nuen: " Cuando se escriba la historia de la genesis del pensamiento, entonces la siguiente proposicion de un eminente logico tambien estara iluminada por una nueva luz...". 32" La historia de la genesis del pensamiento" edo pentsamenduaren genesiaren historiaz ari da Nietzsche hemen:
|
2011
|
|
Jendetsua izan zen aurkezpena eta giro ederrean joan zen. Manex Agirre eta Jokin Labaien bertsolariekin hasi zen eta gero Eneko Barberenak Joseba Sarrionaindiaren pasarte bat eta
|
bere
testu bat irakurri zuen. Gero, bertaratutakoen artean bi kanturen hitzak banatu zituzten denon artean abesteko:
|
2016
|
|
Eduardo Galeanok dio
|
bere
testuetako batean, gogoratzea?, gaztelaniazko, recordar?, latinezko, re cordis, etik datorrela eta, bihotzetik berriz ere pasatzea, esan nahi duela.
|
2017
|
|
" Dantzan egitea musika entzuteko era bat da". Horrela hasten du Patxi Laborda AIKO taldeko dantza maisuak
|
bere
testu bat, eta hala ulertzen dut nik ere.
|
2019
|
|
Emilio Santiago MuiÑO, Mostolesko antropologo eta lagun ekologistari, Bilboko kongresuan parte hartu eta gero,
|
bere
testu bat euskaratzeko baimena eskatu genionean ilusio handia egin zion. Aukeratutako testuak" Marx eta Mumford en arteko elkarrizketa zibilizazioaren krisialdiaren aurrean" izena du eta bi autoreen arteko ekarpen bateratu eta osagarri bat planteatzen du, 2007 eta 2008 bitartean sortutako krisialdiaren inguruan zibilizazio eredu baten akaberaren atariko adierazpenak direla erakusten duten zantzu ugari daude eta.
|