2000
|
|
Ilazki euskaltegian ere aritu zen, eta maisu izateko ikasketak euskaraz egin zituenez, asko hobetu zuen bere euskara. Euskara ikasteko ze estrategia erabiltzen zituen jakite aldera, edo euskaraz ari denean, hobetzeko
|
zer
egiten duen ezagutu asmoz, honako galdera hauek egin dizkiogu. 1 Hizketan ari zarela, zer egiten duzu esan nahi duzun hitza ezagutzen edo gogoratzen ez duzunean?
|
|
Euskara ikasteko ze estrategia erabiltzen zituen jakite aldera, edo euskaraz ari denean, hobetzeko zer egiten duen ezagutu asmoz, honako galdera hauek egin dizkiogu. 1 Hizketan ari zarela,
|
zer
egiten duzu esan nahi duzun hitza ezagutzen edo gogoratzen ez duzunean. Antzeko beste hitzen bat bilatzen saiatzen naiz.
|
|
hitza" patua" ikasteko. 7 Eta nahasten dituzun bi hitz bereizteko (sartu atera, piztu itzali, gelditu gidatu, galdetu galdu, esate baterako)
|
zer
trikimailu erabiltzen duzu. Galdera hau hasiberrientzako da, ez?
|
|
Ezagutzen ditudan hitzei erreparatzen diet, ea horrela gaiaren nondik norakoaz jabetzen naizen. 9 Zerbait irakurtzen duzunean,
|
zer
egiten duzu ezagutzen ez duzun hitzen bat topatzen duzunean? (Irribarre batekin).
|
|
Lehendabizi idatzi egiten dut, eta ondoren, idatzitakoa arretaz zuzendu. 12 Eta
|
zer
egiten duzu euskara ikastea oso zaila dela iruditzen zaizun egun horietan. Ni ez naiz horregatik larritzen.
|
2001
|
|
Askotan, goizean goiz jaiki bezain laster, galdetzen omen dio bere buruari:
|
zer
ari da gertatzen gaur egun munduan. Garai batean bakezale ziren herriak, zergatik dabiltza orain gerra eta borrokan nahastuta?
|
|
Egin zuen ikerketa eskergari esker, XIX. mendeko naturalista handienetakotzat hartuko dute Aita David. Horregatik, herrialde horri
|
zer
ikertu ugari eskaini ziolako, ez da harritzekoa Txinan bertan Armand museoa eraiki nahi izana, eta bere sorterrian, Ezpeletan, Armand Daviden Lagunen Elkartea sortu izana. Elkartekoak, herkidearen bidaiei jarraiki, Txinan izan zirenean, Baoxing Frantziako Zientzia Akademiak taldekide urgazle izendatu zuen?
|
2002
|
|
' Baina demokraziak eskatzen du gertatzen diren gorabeherei buruz jendeari informazioa ematea. Horretxegatik joaten naiz biltzar horietara negoziazioetan
|
zer
gertatzen den jakiteko'.
|
2004
|
|
Pablo Neruda nor izan zen eta
|
zer
egin zuen hitz gutxitan azaltzea ezinezkoa da, hainbeste eta hainbeste idazlan argitaratu baitzituen eta hain eragin handia izan baitzuen hiritar aske izan nahi zutenen artean. Dena dela, oso laburki bada ere, zertzelada bat edo beste azalduko dugu hemen goi mailako idazle honen lanari eta bizitzari buruz.
|
2005
|
|
Iñaki Aldekoa. Niri gehien interesatu izan zaidana da gure kontzientzia modernoa garatzen nola joan den ikustea, esate baterako, XIX. mendetik aurrera. Alegia, nik idazle bati buruz idazteko orduan, aurretik imajinatu behar dut pertsona horrek nola ikusten zuen mundua,
|
zer
pentsatzen zuen, ze imajinariotan bizi zen eta abar. Hori gabe ezin dut idatzi.
|
|
I. A. Dudarik gabe. Eta gaur
|
zer
gertatzen da irakurlearekin. Nik uste dut irakurlea eta denok orokorrean desorientazio izugarri batean bizi garela.
|
|
H. Eta etorkizunera begira zerrenda horretan pixka bat behean geldituta ere
|
zer
eskaini dezake irakurketak beste horiek eskaintzen ez dutenik?
|
|
Oso maila txikian eskaintzen dute. Askotan komeni da Durangoko Azoka eta horrelako lekuetan egotea ikusteko jendeak
|
zer
eskatzen duen, zentzuk diren bere arrazoiak. Joaten zara Durangora eta jendeak nobelak eskatzen ditu; honetan ere' homologatuta' gaude, oso.
|
|
Zentzu bat, arrasto bat zegoen, eta hori da desagertu dena. Orain ez dakigu liburuek
|
zer
aportatzen duten, zer norabide berri, eta orduan dagoena desorientazioa da. Krisia hori da, desagertu dela arrastoa.
|
|
Zentzu bat, arrasto bat zegoen, eta hori da desagertu dena. Orain ez dakigu liburuek zer aportatzen duten,
|
zer
norabide berri, eta orduan dagoena desorientazioa da. Krisia hori da, desagertu dela arrastoa.
|
|
Baina, aitak Bolshoi Baleta zuzentzen zuen Moskun, eta han ere hazi zen neska. Berlinen ere bizi izan zen arte ikasle garaian, eta Parisen mimo ikasten ibili zen Marcel Marceau handi eta mitikoarekin, eta Munichen
|
zer
lortuko eta, Municheko Max Planck Institutuan Astrofisika Doktore egitea. Wallace Bain kazetariaren eskutik emakume ikusgarri honen berri izango dugu; Santa Cruz Sentinel egunkaritik hartu eta laburtu dugu ondoren doakizuena.
|
|
Irailaren 11az geroztik amerikarrek shock izugarria nozitu zuten, inoiz ez zutelako antzeko zerbait jasan hain zuzenki. Uste dut berdin diola zein sistematan bizi zaren, edo noren alde zauden,
|
zer
egiten duzun edo nora zoazen. Gerra eta terrorismoa txarrak dira, gaiztoak, eta aurre egin behar zaie.
|
2010
|
|
Egilearen arabera, Mandelaren autobiografia irakurri ostean," hunkituta" geratu, Hegoafrikatik
|
zer
ikasia badela pentsatuz eta liburua idazteari ekin omen zion.
|
2011
|
|
Baina, nola egin zenien aurre bi hizkuntzei? Zein eskuratu zenuen aurrena, zein geroago eta
|
zer
ibilbide bataren eta besteareneskuratzean?
|
|
Hau da, nahiz eta ezagutu ingelesa, alemana edota gainontzeko hizkuntza asko ezagutu, ni gogoratzen naiz aurreneko asteetan euskaltegiko klase haietan elkarrizketa labur bat entzuteko eta bikotekidearekin errepikatzeko kasete bat jartzen zigutenean, badakizu: ' kaixo,
|
zer
moduz, ni Ludger naiz' eta horrelako gauzak, hemengo jendeak hori jada entzunda zeukanez, ez zeukan inongo arazorik esaldi hura errepikatzeko. Nik, ordea, nola ez nekien non hasten zen hitz bat eta non bukatzen zen hurrengoa, benetan tontoa bezala sentitzen nintzen klasean, ez bainintzen gauza izaten ezta esaldi bakar bat errepikatzeko ere.
|
|
H. Eta kulturak elkarturik egonda,
|
zer
gertatzen da. Alegia, zuk euskal kultura jaso duzu baina, kultura alemanaren ekarpenik ere egin zenuen, noski, zure etxean, zure inguruan, gastronomian, lana egiteko moduan edo kultura arloetan, esaterako.
|
|
Halako sintesi europar bat egiten laguntzea da nire helburua. Orduan, nik pentsatzen dut hemengo kulturaz eta jendeaz
|
zer
ikasi asko daukadala eta alderantziz ere beste hainbeste gertatzen dela. Ideia horretatik abiatuz, orain dela pare bat urte eskas halako elkarte euskal alemaniar bat sortu genuen Gernikan, hain zuzen ere, elkar truke hori pixka bat bultzatzeko.
|
|
L. M. Jauzi kualitatibo bat emateko garai iritsi da. Unibertsitate honek ez ditu gizartearekin oso harreman sendoak eta gizarteak ez daki Unibertsitatean
|
zer
egiten dugun. Orain nik uste dut garaia iritsi dela, euskara errektoreordetzan, euskal adar eta arlo horretan zer baliabide dauzkagun ikusi eta gizarteari zer eskain diezaiokegun aztertzeko.
|
|
Unibertsitate honek ez ditu gizartearekin oso harreman sendoak eta gizarteak ez daki Unibertsitatean zer egiten dugun. Orain nik uste dut garaia iritsi dela, euskara errektoreordetzan, euskal adar eta arlo horretan
|
zer
baliabide dauzkagun ikusi eta gizarteari zer eskain diezaiokegun aztertzeko. Buruan daukadan kontu bat, esate baterako, hauxe da:
|
|
Unibertsitate honek ez ditu gizartearekin oso harreman sendoak eta gizarteak ez daki Unibertsitatean zer egiten dugun. Orain nik uste dut garaia iritsi dela, euskara errektoreordetzan, euskal adar eta arlo horretan zer baliabide dauzkagun ikusi eta gizarteari
|
zer
eskain diezaiokegun aztertzeko. Buruan daukadan kontu bat, esate baterako, hauxe da:
|
|
Belarriarentzat maila onargarria 65dB (dezibelio) jotzen da, eta trafikoaren erruz, Europar Batasuneko biztanleriaren %25 hortik gorakoa ari da nozitzen. 65 dB
|
zer
den ulertzeko, esan dezagun elkarrizketa arrunt bat 50 60 dB artean dabilela, eta trafikoa duen kalea 70 dB tan.
|
|
Zalantzarik gabe, soka luzea duen gaia da oraingo hau, batez ere azken boladan iskanbila dezente eragin dituena, eta horregatik erabaki dugu gure tertulia mahaira ekartzea. Ez du konponbide erraza eta horixe da gure tertuliakideekin ba.
|
zer
esango dugu. gogoeta egin nahi dugun gaia da. ÄAgustin, Iker eta Joxe Mari, zer iruditzen zaizue?
|
|
Ez du konponbide erraza eta horixe da gure tertuliakideekin ba. zer esango dugu. gogoeta egin nahi dugun gaia da. ÄAgustin, Iker eta Joxe Mari,
|
zer
iruditzen zaizue. Hor argi dagoena arazo handi bat dagoela:
|
|
Iruditzen zait askotan beste gauza batzuk ere badaudela, nahiz eta dekretuetan oso garbi ez azaldu. Irudipen bat dago, gazteek
|
zer
kontsumitzen duten, nola kontsumitzen duten eta gauza guzti horiek. Eta gero bilatzen diren, edo praktikan jartzen diren irtenbideak, nik askotan arazoa hor ikusten dut.
|
|
Historias arrancadas al olvido" eta sari bat irabazi zenuen, Bernardo Atxagak emandako saria, gainera. Bai errekonozimendu handia izan zen, ikusteko atzerritik etorritakoek guri
|
zer
emana eta zer erakutsia ere badaukatela. Zer moduz hartu zintuzten hemen?
|
|
Historias arrancadas al olvido" eta sari bat irabazi zenuen, Bernardo Atxagak emandako saria, gainera. Bai errekonozimendu handia izan zen, ikusteko atzerritik etorritakoek guri zer emana eta
|
zer
erakutsia ere badaukatela. Zer moduz hartu zintuzten hemen?
|
|
Prozedura obstetrikoen kontrako ondorioak ikusita, eta OMEk esandakoa kontutan hartuz, arrisku kasuetan izan ezik erditze naturalak bultzatu behar lirateke, eta egoera arriskutsuetarako bakarrik utzi prozedura teknikoak. Garrantzitsuena, dena den, ez da emaitzarik onenak dituena aukeratzea; aitzitik, haurdun dagoen emakumeak
|
zer
nahi duen aukeratu ahal izatea da garrantzizkoena, umea izateko esperientzia behar bezain ona izan dadin. Ezin diogu erditzerakoan, ez emakumeari ezta naturari ere bere parpera kendu, beraiek baitira gertaera horren protagonista nagusiak.
|
|
HAEEko arduraduna den Enkar Etxezaharraren esanetan," egia da langile horiek ez dutela gainerakoek bezala fitxatuko, baina horien arduradunek jarraipen zorrotza egingo diete, finkatutako helburuak eta epeak behar den bezala bete ditzaten". Administraziotik kanpo ere bai Administraziotik kanpo lan egiten duten beste langile batzuengana ere jo dugu, etxean lan egitea
|
zer
den hobeto jakite aldera.
|
|
Guk ikuspegi dinamikoagoa eman nahi izan diogu: ez horrenbeste
|
zer
ondo bizi ginen eta zer ederra zen orduko Ikastola... Nahiago dugu jakitea nolakoa den euskararen erabilera eta norantz doan gaur egun euskara", azaldu digu Benito Duinatek.
|
|
Guk ikuspegi dinamikoagoa eman nahi izan diogu: ez horrenbeste zer ondo bizi ginen eta
|
zer
ederra zen orduko Ikastola... Nahiago dugu jakitea nolakoa den euskararen erabilera eta norantz doan gaur egun euskara", azaldu digu Benito Duinatek.
|
|
Sakrifizioen Aldarera igotzea are nekagarriagoa da, bidea oso aldapatsua delako. Eta
|
zer
esanik ez Altxorra ikusteko begiratoki zorabiagarrira igotzen bazara. Gainera, han beti bero egiten du, eta udan izan daitezke 40º C. Beraz, broma gutxi.
|
|
Historias arrancadas al olvido" eta sari bat irabazi zenuen, Bernardo Atxagak emandako saria, gainera. Bai errekonozimendu handia izan zen, ikusteko atzerritik etorritakoek guri
|
zer
emana eta zer erakutsia ere badaukatela. Zer moduz hartu zintuzten hemen?
|
|
Historias arrancadas al olvido" eta sari bat irabazi zenuen, Bernardo Atxagak emandako saria, gainera. Bai errekonozimendu handia izan zen, ikusteko atzerritik etorritakoek guri zer emana eta
|
zer
erakutsia ere badaukatela. Zer moduz hartu zintuzten hemen?
|
2012
|
|
Medina, hiriko alde zaharra, kaian amaitzen da, eta guztia XIII. mendean eraikitako gotorlekuak inguratzen du. Arrantzaleek hor husten dute arrantzatutakoa, eta zientoka kaio hor ibiltzen dira,
|
zer
harrapatuko. Kaiaren alde berean, jan saltoki batzuek arraina ia ia bizirik eskaintzen dute, kaira ekarri berria, freskoagoa ezin.
|
|
laguntzen dutela. . Aukera bat baino gehiago probatu behar da jakiteko zuri
|
zer
diziplina komeni zaizun?, azaldu digu arrasatearrak. –Bilatzen duzunaren arabera, erantzun ezberdinak jasoko dituzu praktika bakoitzetik?, gaineratu du.
|
|
Artista zen Dickens suspensea sortzen. Hilero 24 orrialde argitaratzen zizkioten, eta jendea irrikaz egoten zen,
|
zer
gertatuko. Diotenez, itsasontzi ingeles bat New York era heltzen zenean, zain zegoen jendeak oihuka galdetzen zieten itsasontzian zetozenei ea zer gertatzen zen David Copperfield gizajoarekin.
|
|
Hilero 24 orrialde argitaratzen zizkioten, eta jendea irrikaz egoten zen, zer gertatuko. Diotenez, itsasontzi ingeles bat New York era heltzen zenean, zain zegoen jendeak oihuka galdetzen zieten itsasontzian zetozenei ea
|
zer
gertatzen zen David Copperfield gizajoarekin. Nobela honek denbora gutxian 100.000 ale saldu zituen.
|
|
2012an
|
zer
herrialde bisitatzea gomendatuko zeniguke. Zergatik?
|
|
Melchor Gurutzeaga pilotariari ez zaio eskumuturra ondo sendatzen ari. Berak Joko Garbi izeneko modalitatean jokatzen zebilela hartu zuen min. Azkar itzuli nahi zuen berriro jokatzera, baina horretarako
|
zer
egin. Joko Garbirako xisterak min ematen zion, eta beste bat asmatu zuen, desberdina, kurba gehiagorekin erdiko partean, eta handiagoa.
|
|
Zeure burua hor ikusten zenuen? Aurretik esperientziarik ez banuen ere, telebistan agertzeak ez ninduen batere beldurtzen, baina izena eman aurretik Interneten saioak ikusten aritu nintzen
|
zer
zen jakiteko. Pentsatu nuen gogorra izango zela eta hala da.
|
|
Izan ere, telebistan emititzen dutena han bizi izandakoaren %10 dela esan baitaiteke. Zuk
|
zer
profil bete duzula uste duzu. Ni nahiko lasai egon naiz.
|
|
Zeren bila jo zenuen Bartzelonara? Eta
|
zer
aurkitu zenuen han. Bartzelonak hiri handi baten abantaila eta desabantailak ditu.
|
|
Urteak pasa ditugu berau desagertu zedin borrokan, eta azkenean lortu dugu. Eta
|
zer
deritzozue lege berriari. Desabantaila asko ditu?
|
|
Babelium Project batetik, eta euskaltegiekin egiten duzuen lana bestetik Juanan: Babelium Project erakusleiho tekniko bat da, teknologiak
|
zer
aukera ematen duen erakusteko. Hor guztia librea da, ikusten duzuna nahiz grabatzen duzuna, eta edozeinek ikus dezake.
|
|
pertsona lurrera, naturara eta bere ziklo naturaletara gerturatzen du; bizi ohitura lasaiagoak eta estres gutxiagokoak sustatzen ditu; eta bioaniztasun irlak eta CO 2 aren aurkako gordelekuak sortzen ditu. Baratzea nola antolatu behar dugun ikasteko, udal edo elkarte askok ikastaroak eskaintzen dituzte gaur egun. Zer nolako substratua eta ongarria erabil daitekeen,
|
zer
teknika erabil daitezkeen, zer landare eta barazki diren egokiak balkoian landatzeko, landatzeko ontziak, ureztatze sistemak, izurrien eta gaixotasunen prebentzioa eta hiriko konpostatzea dira, besteak beste, ikastaro horietan erakusten dutena. Sormen apur batekin edozein barazki erein daiteke loreontzietan; hala ere, gehien ereiten direnak tomateak, piperrak, pepinoak, letxuga, espinakak eta lekak izaten dira.
|
|
pertsona lurrera, naturara eta bere ziklo naturaletara gerturatzen du; bizi ohitura lasaiagoak eta estres gutxiagokoak sustatzen ditu; eta bioaniztasun irlak eta CO 2 aren aurkako gordelekuak sortzen ditu. Baratzea nola antolatu behar dugun ikasteko, udal edo elkarte askok ikastaroak eskaintzen dituzte gaur egun. Zer nolako substratua eta ongarria erabil daitekeen, zer teknika erabil daitezkeen,
|
zer
landare eta barazki diren egokiak balkoian landatzeko, landatzeko ontziak, ureztatze sistemak, izurrien eta gaixotasunen prebentzioa eta hiriko konpostatzea dira, besteak beste, ikastaro horietan erakusten dutena. Sormen apur batekin edozein barazki erein daiteke loreontzietan; hala ere, gehien ereiten direnak tomateak, piperrak, pepinoak, letxuga, espinakak eta lekak izaten dira.
|
|
Ez. Nahasmena dago
|
zer
diren eskubide moralak, ekonomikoak, zelan defenditu daitezkeen, zer komeni zaion egileari. Gauza hauetaz hain gutxi hitz egin denez eta Euskal Herrian hainbeste delegatu denez Espainiako kudeaketa entitateetan, niri galdetzen badidazu, ez dakit iruzur egin didaten, zuku guztia atera diodan edo zer ari diren egiten nire diruarekin, adibidez.
|
|
Ez. Nahasmena dago zer diren eskubide moralak, ekonomikoak, zelan defenditu daitezkeen,
|
zer
komeni zaion egileari. Gauza hauetaz hain gutxi hitz egin denez eta Euskal Herrian hainbeste delegatu denez Espainiako kudeaketa entitateetan, niri galdetzen badidazu, ez dakit iruzur egin didaten, zuku guztia atera diodan edo zer ari diren egiten nire diruarekin, adibidez.
|
|
Nahasmena dago zer diren eskubide moralak, ekonomikoak, zelan defenditu daitezkeen, zer komeni zaion egileari? Gauza hauetaz hain gutxi hitz egin denez eta Euskal Herrian hainbeste delegatu denez Espainiako kudeaketa entitateetan, niri galdetzen badidazu, ez dakit iruzur egin didaten, zuku guztia atera diodan edo
|
zer
ari diren egiten nire diruarekin, adibidez. Musikazale askok, adibidez, ez dute ondo hartzen musikariak musikaz bizitzea; idazleekin gauza bera gertatzen da?
|
|
Nik aspektu psikologikoa egunero lantzen dut. Hori alde psikologiakoari dagokionez, baina fisikoan
|
zer
eskatzen du judoak. Nahiko osoa da.
|
|
Oso zaila da. Londres eta gero,
|
zer
–Aurrena oporrak.
|
|
sortu diren aukera berriak eta txinatarren bihotz ona. Konfuzianismoak, beste korronte filosofiko guztiek legez, badauka
|
zer
erakutsia: Kosmosaren harmonia, gobernatzen gaituenen erantzukizuna, arbasoei zor diegun errespetua...
|
|
–Abantaila da kanpoan etxea izanez gero, hilabete osoa pasa dezakezula oporretan; gure Oñatiko lagunak oporretara joaten ziren, baina astebete edo 15 egun, gehienez?, dio Mireiak. Baina, eurak kanpoan zeuden bitartean,
|
zer
egiten zuten bertan geratzen zirenek. Uda garaian lagunak gurasoen jaioterrira joan eta bera bizitokian bakarrik geratzen zen horietako bat dugu Maria Nieto.
|
|
–Gure gurasoak asko joaten dira Macoterara eta esan digute nabaritzen dela jende gehiago dabilela gaur egun?. Herririk ez dutenentzako kanpaina Baina
|
zer
gertatzen da oporretara joateko herri edo, pueblo, rik ez dutenekin. Bada, horiei zuzendutako kanpaina bat martxan jarri du freskagarrien marka ezagun batek.
|
|
Ze gaizki janzten den jendea? Uste dut jendeak ez duela pentsatzen
|
zer
jantzi nahi duen, eta, aldiz, Euskal Herrian bai. Armairura begiratu eta zer jantzi nahi dugun pentsatzen dugu.
|
|
Uste dut jendeak ez duela pentsatzen zer jantzi nahi duen, eta, aldiz, Euskal Herrian bai. Armairura begiratu eta
|
zer
jantzi nahi dugun pentsatzen dugu. Beti izan duzu argi moda diseinatzaile izan nahi zenuela?
|
|
Ondoren, marrazkiak egiten ditut; hasieran ez dute formarik izaten, baina ondoren, figurin baten gainean jarri eta forma emanaz jantzi bihurtzen ditut. Behin argi daukadanean
|
zer
nahi dudan, patroiak egiten hasten naiz. Jantziak egiten dira behin behineko tela batean, ikusteko nola geratzen diren eta aldaketarik egin nahi diodan ala ez.
|
|
Jantziak egiten dira behin behineko tela batean, ikusteko nola geratzen diren eta aldaketarik egin nahi diodan ala ez. Azkenean, argi daukadanean
|
zer
nahi dudan, behin betiko oihalera pasatzen dut. Aurrera begira, zer egitea gustatuko litzaizuke?
|
|
Azkenean, argi daukadanean zer nahi dudan, behin betiko oihalera pasatzen dut. Aurrera begira,
|
zer
egitea gustatuko litzaizuke. Zaila da esatea.
|
|
Batzuek diote euskara oso hizkuntza zaila dela. Zuek
|
zer
uste duzue. Alejo:
|
|
Lagun asko egin ditut. Euskal Herrira lehenengo aldiz etortzean
|
zer
sentsazio izan zenituzten. Manuel:
|
|
Baita elkarrizketak ere. Futbolaren ezaugarriak nola lantzen diren,
|
zer
ezaugarri duten, zer gertatu den zehatz partidu baten. Jendeak metodologia ezagutu behar du.
|
|
Baita elkarrizketak ere. Futbolaren ezaugarriak nola lantzen diren, zer ezaugarri duten,
|
zer
gertatu den zehatz partidu baten. Jendeak metodologia ezagutu behar du.
|
|
–Asko hitz egiten da futbolaz, baina gutxi dakite benetako mamiaz?. Futbolaz hitz egitea
|
zer
da, eguraldiaz hitz egitearen antzekoa. Askotan hitz egiten duenak uste du asko dakiela; futbolak badu zera hori, denok daukagula barruan entrenatzaile bat.
|
|
Aita judua zen, Léon Némirovsky bankari ukrainarra. Amak, berriz, Faïga k Fanny ezizenez, ez zuen sekula jakin
|
zer
zen ama sena, ez zuen alaba oso begiko. Horregatik Irènek, jada pertsona heldu, behin baino gehiagotan adierazi zuen amari zion gorrotoa, ez zelako alabaz arduratu, eta ardura hori tutore batek eta beste irakasle batzuek har zezaten utzi zuelako.
|
|
Txotxongiloen kasuan asmoa da atzerriko beste sortzaile batzuekin harremanetan jartzea proiektuak garatu eta 2016an ikusgai egoteko. Gurea kanpora eraman, baina baita kanpoan egiten dena hona ekarri, kanpoan
|
zer
egiten den ikusi, ulertu eta ikasteko. Dimentsio internazionala ematea gure artista, sortzaile, ekoizle eta konpainiei eta baita alderantziz ere.
|
|
Nik uste dut aukera paregabea dela. Batzuetan ez gara konturatzen
|
zer
dimentsio izan dezakeen. Kultura arloko eragile eta instituzioak horri begira egoten direnez, arlo asko landu daitezke, ez bakarrik Donostian, baita lurralde osoan ere:
|
|
Japoniarrek, bestalde, beste kutsu bat ere eman diote teknikari. Japoniarrek uste dute kromoterapiak eragina duela medikuntzan; hortaz, kolore bat aplikatzen dute segun eta
|
zer
efektu lortu gura duten. Adibidez, tentsioan dagoen muskulu bati urdina jarriko liokete, hotzaren kolorea delako.
|
|
Adin eta eskaera desberdinei zuzendutako zerbitzuak aurki daitezke, horien artean gaztetxoenentzat den Txikiland. Eraikin eta zerbitzuen arteko hurbiltasuna Eraikin batetik ondokoan
|
zer
egiten den ikusi eta nolabait jarduerak hurbiltzeko kristala nagusitzen da Alhondiga barruan. Hala, esaterako, Mediateka barrutik Jarduera Fisikoen guneko barrualdea ikus daiteke.
|
|
Teknikoki, askotan errazagoa da euskaraz lan egitea. www.questionline.es webgunera joanez gero,
|
zer
egin behar da bertan lanean hasteko. Izena ematea doakoa da, edozeinek sor dezake erabiltzaile kontu bat, pasahitz batekin, bere datuak sartuz.
|
|
Gure helburua da material egilea ez egokitzea aplikazioari, baizik eta aplikazioa izatea sortzaileari egokitzen zaiona, dituen beharrak asetuz. Horregatik izan dira garratzitsuak ikastaroak, jendeak gunea nola erabiltzen duen ikusita jakin ahal izan baitugu bertan
|
zer
egokitu edo aldatu. Izan al duzue eskari berezi edo xelebreren bat?
|
|
Kanpoa joaten zarenean, zailagoa dela, ba akaso bai. Normalean, nahi duzunean lagunekin eta gera naiteke edonon bazkaltzeko, edo afaltzeko eta normalean egiten dudana da aurretik deitu, abisatu, beganoa naizela, galdetu
|
zer
aukera dagoen, eta normalean beti badago zerbait, edo bertzela prestatu egiten dizute zerbait. Ez dago, ez dago problemarik.
|
2013
|
|
Eta dolu prozesuan nengoenez, gaiaz asko irakurtzen hasi nintzen. Orduan konturatu nintzen
|
zer
hutsune dagoen eskolan eta gizarte mailan, eta jendea zer deseroso egoten den heriotzari buruz hitz egiterakoan. Jendeak ez badu halako egoerarik bizi, gutxitan ausartzen da gertatu aurretik heriotzaz hitz egitera.
|
|
Eta dolu prozesuan nengoenez, gaiaz asko irakurtzen hasi nintzen. Orduan konturatu nintzen zer hutsune dagoen eskolan eta gizarte mailan, eta jendea
|
zer
deseroso egoten den heriotzari buruz hitz egiterakoan. Jendeak ez badu halako egoerarik bizi, gutxitan ausartzen da gertatu aurretik heriotzaz hitz egitera.
|
|
Gehienbat haurrak. Kezkagarria iruditzen zait
|
zer
aukera gutxi ematen zaien haurrei heriotzari buruz hitz egin eta dituzten kezkak plazaratzeko. Eta familiak ere egoera berean daude, halakoetan nola jokatu esango dien baliabiderik gabe.
|
|
Haurrei hitza eman nahi nien:
|
zer
iritzi, zer kezka dituzten. Horregatik, 5 urteko umeekin solasaldiak izan nituen.
|
|
Haurrei hitza eman nahi nien: zer iritzi,
|
zer
kezka dituzten. Horregatik, 5 urteko umeekin solasaldiak izan nituen.
|
|
Hau da, L2 moduan transmititzen da askotan euskara, eta hori errealitate berria da. Ea horrek
|
zer
eragin dakarren! Euskara genetikoki isolatutako hizkuntza izateak eragina izan dezake hizkuntza ez desagertzeko?
|
|
Fotokopiak egiten ez, baina ez nuke arazorik izango agertokiak utzi eta beste edozertan lanean aritzeko. Egunerokoari begiratzen diogu musikan; bihar
|
zer
izango dugun jakiterik ez dago. –Sortuko dira besteak?
|
|
Paperezko liburuak apaletan geratzen ari dira eta irakurleek formatu digitalak aukeratzen dituzte. Egoera horretan,
|
zer
funtzio daukate gaur egun liburutegiek. Zer bide hartu behar dute gizarteari orain arte emandako zerbitzua ematen jarraitzeko?
|
|
«Liburuzainok edukiak eskaini behar ditugu. Interneten informazio ikaragarria dago, eta gero eta gehiago bitartekari izaten jarraituko dugu, jendeak gaur egun ez baitauka ezertarako astirik; gure langileen profesionaltasunari esker, kalitatezko informazioa emango dugu, adibidez, gai baten inguruko liburu onak
|
zer
webgunetan dauden, informazioa non bilatu...». Garai digitalean ondarea gordetzeko leku izaten ere jarraituko dute liburutegiek:
|
|
Eta hori nola lor daiteke? Lehenik eta behin, denon artean esfortzua eginez eta euskararen muina zabalduz; hau da,
|
zer
den euskara, nola bizi garen euskaraz, euskaraz hitz eginez, ez dakitenek euskarara gerturatzeko baliabideak jarriz. Azken batean, euskara bere osotasunean erakutsi behar da, tresna bezala eta sentimendu bezala.
|
|
Buruzagi izateko dohain bereziak ote dituzte ezkerrek? Eta
|
zer
dio medikuntzak. Zergatik da pertsona bat ezkerra edo eskuina?
|
|
Saiatu da, e? Orain,
|
zer
, Maialen, azken froga probatu behar da. M.C. Bai, azkenekoa.
|
|
Ondoren, piraguismo taldean sartzea proposatu zidaten eta onartu egin nuen. Piraguismoa
|
zer
zen oso ondo jakin gabe sartu nintzen. Pixkanaka ikasten hasi nintzen, oso talde onean nengoen, entrenatzaileek gogo handia zuten, oso lagun onak egin nituen?
|
|
Nola egiten duzue hori? Alde batetik, baserritarrekin sagarra hobetzeko teknikoki
|
zer
lan egin daitekeen landu dugu. Hobekuntza horiek aplikatu ondoren, gure konpromisoa landutako sagar horiek prezio altuagoan erostea da.
|
|
Edozein ikerketak esfortzu handia eskatzen du ekonomikoki, baina baditugu ikerketak buruan: sagarrak nola hobetu, sagar mota guztiak nola zaindu eta landu. Euskal Herria da sagar mota gehien dituen zonaldea, 150 inguru?, guk nahiko genukeen sagardoa ekoiztu ahal izateko
|
zer
nolako sagarra behar den, sagardoaren prozesuan sortzen diren hondakinak nola tratatu... Gauza asko daude egiteko.
|
|
I+G+ i arloa oso garatuta dute eta zenbait ikerketa egiten ditugu bertan. Horrez gain, sagardoa
|
zer
den erakusten ari gara ikasleei, eta hirugarren ikasturtetik aurrera asmoa da sagardotegi bakoitzean eskolak egitea. Horren helburua, hemen sortuko diren sukaldariek, haien herrietara joatean, jakin dezatela sagardoa zer den, nola egiten den eta bere historia.
|
|
Horrez gain, sagardoa zer den erakusten ari gara ikasleei, eta hirugarren ikasturtetik aurrera asmoa da sagardotegi bakoitzean eskolak egitea. Horren helburua, hemen sortuko diren sukaldariek, haien herrietara joatean, jakin dezatela sagardoa
|
zer
den, nola egiten den eta bere historia. Gure enbaxadore izango dira, nolabait.
|
|
Fraisororekin ere oso harreman ona dugu. Duela bi urte Fraisorok dituen egiturekin sagardoaren inguruan
|
zer
egin zitekeen aztertzen hasi ginen eta guk geuk ere zer egin dezakegun. Zein da ekoizleen egoera gaur egun?
|
|
Fraisororekin ere oso harreman ona dugu. Duela bi urte Fraisorok dituen egiturekin sagardoaren inguruan zer egin zitekeen aztertzen hasi ginen eta guk geuk ere
|
zer
egin dezakegun. Zein da ekoizleen egoera gaur egun?
|
|
2 Nerea Tolosa Uneotan galdera hori erantzutea ez da oso fidagarria, nire kasuan. Ordu gehiago egitea gustatuko litzaidake, baina urtebeteko ume txiki bat daukat eta aspalditik ez dakit
|
zer
den gau osoan lo egitea. Dena den, horretara ere ohitu naiz eta egunean zehar ez naiz nekatuta sentitzen.
|
|
Maila indibidualean, egin al dezakezue ezer? Nik sarrera beti euskaraz egiten dut, auziaren aurkezpena, alderdiak zein diren eta
|
zer
eskatzen den, argudioak, euskaraz azaltzen ditut.
|
|
Ikasten ari badira, seinale da badutela joera bat edo euskara barneratu nahi dutela. Nik beti gogoan dut 17 urterekin
|
zer
behar nuen euskara ondo egiteko. Nahiz eta Euskal Herria herri txikia den, euskarak mundura zabaltzen gaitu, harreman pertsonalak asko sakontzen ditu.
|
|
Hori bai, behin baino gehiagotan, lanean arazoak izan ditut. Gauza ez da nire iritzia ematea, baizik eta
|
zer
nolako iritzia ematen dudan, nahiz eta iritzi juridikoa izan. Iritzia zein den, espedienteak ireki izan dizkidate, esaterako, Egunkaria auziko taldean egoteagatik.
|