2001
|
|
Prezioa eta km kopurua proportzionalak direa? Baiezkoan,
|
zer
da 15 km-ko ibilbidearen prezioa?
|
|
8 Bi buruketa hauek ebatzi aitzin,
|
zer
erran zenezake emaitzez?
|
2002
|
|
Egin molde pedagogiko honek (ariketa hasi aitzin, lan zuzena eta lan okerra erkatzea)/ an baten erreusitzeko egin beharren azal� tzera bultzatzen du; ikasleek hiztegi berezia finkatzen dute eta erabiltzen; beren/ ana aitzinetik ikusten dute, ohartuki lan egiten eta beren emaitza ebaluatzen. Ororen buru, haurrak hobeki badaki
|
zer
egin behar duen eta nola, zer" ez duen egin behar" badakielarik.
|
|
Egin molde pedagogiko honek (ariketa hasi aitzin, lan zuzena eta lan okerra erkatzea)/ an baten erreusitzeko egin beharren azal� tzera bultzatzen du; ikasleek hiztegi berezia finkatzen dute eta erabiltzen; beren/ ana aitzinetik ikusten dute, ohartuki lan egiten eta beren emaitza ebaluatzen. Ororen buru, haurrak hobeki badaki zer egin behar duen eta nola,
|
zer
" ez duen egin behar" badakielarik.
|
|
Zonbat diharü dü Ramuntxok? Kataloga hontarik
|
zer
eros dezake?
|
|
[Ç] Problema bater, enuntziatua
|
zer
den ulertu galdeak egokiak direnetz aztertuz.
|
|
• Patxi, hogeita zazpiren ondotik,
|
zer
zenbaki he/ du da?
|
|
• Elena,
|
zer
da ondoko zenbakia. Etab. lkasleek jokoa erhiz segitzen dute taulan, irakaslearen balizko galdeari ihardesteko prest izaiteko gisan.
|
|
" Taularekilako jokoa... ,, lkasleek arbela taula gainean pausatzen dute galdegai izanen diren zenbakien gordetzeko. lzaitez, irakasleak ahoz galdegin laukitxo batean
|
zer
ikusten den aitzindu behar dute (desordenan, aldi honetan):
|
|
Alabaina, matematikako buruketa bat ebaztea horren soluzioaren aurreikustea da, kontatzeko eta kalkulatzeko ezagutzari esker zenbaki problema baldin bada; jokamolde eta espazioaren ezagutzari esker geome� tria buruketa baldin bada. Norberak zuzendu problemak haurrari eskainiz, problemen ebazten laguntzen da eta urru� nago joanez problema bat
|
zer
den asmatzen ere, ezen aitzi� netik dakusanaren egiaztatzera ekartzen da. Gisa honetan, problemen ebazpenari zentzua emaiten dio haurrak.
|
|
Kartoia ikasleei erakusten die baina binperrez, berak
|
zer
ikus� ten duen deskriba dezaten. Gisa horretan, 9 ttittako konfigu� razioaren" ikusten" eta doakion gogoko irudiaren sortzen laguntzen ditu.
|
|
" 2 ttitta gorde ditut. Orain,
|
zer
ikusten dut? 9 2=..., emaitza idatz ezazue".
|
2005
|
|
• Mapak
|
zer
erakusten digu, pedazatzen:
|
|
Geroztik
|
zer
da gehienik aldatu egun guzietako elikaduran?
|
|
• Bi mapak konpara:
|
zer
aldatu da batetik bestera?
|
|
–" Errege,
|
zer
egin nahi duzu. Joan nahi dudan lekura jarraiki nahi bazatzaizkit, haiei kalte egiteko lekuan jarriko zaitut." Erregek, hura konpreniturik, erran zion:
|
2008
|
|
• Eta
|
zer
erraten du?
|
|
Irratiak arratsetan erabiltzen zituen, askotan. Baina
|
zer
erran nahi zuten ez zakien biziki ontsa.
|
|
Idazlanaren titulua: " Ene familiak
|
zer
egiten duen arratsetan"... Ulertu duzue?
|
|
Ulertu duzue? Erran nahi baita
|
zer
egiten duzuen eskolatik itzultzean eta zuen burasoek zer egiten duten lanetik etxeratu eta. Etortzen diren adiskideak.
|
|
Ulertu duzue? Erran nahi baita zer egiten duzuen eskolatik itzultzean eta zuen burasoek
|
zer
egiten duten lanetik etxeratu eta. Etortzen diren adiskideak.
|
|
Pedrok orri zuriari behatu zion eta idatzi zuena irakurri: " Ene familiak arratsetan
|
zer
egiten duen. Pedro Malbrán.
|
|
•" Ene familiak arratsetan
|
zer
egiten duen. "
|
|
• Eta
|
zer
izkiriatu duk, ene maitea, galdegin zion amak.
|
|
– Ongi, erran zuen aitak, erosi dugu xake joko bat,
|
zer
gerta ere.
|
2012
|
|
Artikuluen zerrendan libertatea aipatzen duten hitzak non dira? Libertatea
|
zer
den azal ezazu.
|
|
• Margolanaren ezkerrean eta lehen planoan diren bi soldaduen jarreraz
|
zer
diozu?
|
|
• Giocondaren aurpegiak
|
zer
adierazten du?
|
|
• Iruñean,
|
zer
besta egitarau proposatu zioten Espainiako erregeari?
|
|
Medaila horri artoski begira iezaiozu:
|
zer
garraiatzen du abereak?
|
2013
|
|
Senarrak ez baitzekien
|
zer
egin, nola kontsola eta nola irriño bat sorraraz haren ezpainetan, zazpi eginahalak egin zituen: lau haizetara igorri zituen zaldunak eros zezaten terik baliosena baina... alferrik.
|
|
Senarrak ez baitzekien
|
zer
egin, nola kontsola eta nola irriño bat sorraraz haren ezpainetan, zazpi eginahalak egin zituen: lau haizetara igorri zituen zaldunak eros zezaten terik baliosena baina... alferrik.
|
|
• Baina...
|
zer
–
|
|
Katilu eder bat banu, maitea, segur naiz eguzkia berriz sar litekeela etxean. Zuk dakizu
|
zer
garrantzia duen" xauan" katiluak dutearen zeremonian...
|
|
◦ Baina...
|
zer
–
|
|
Katilu eder bat banu, maitea, segur naiz eguzkia berriz sar litekeela etxean. Zuk dakizu
|
zer
garrantzia duen" xauan" katiluak dutearen zeremonian...
|
|
Jendea harritu zen; anderea doi bat gaitzitu:
|
zer
errespetu eskasa, zer kopeta! Nora joan zen egun horietan eta zergatik ez zen lanari lotu galdetua izan zitzaion bezala?
|
|
Jendea harritu zen; anderea doi bat gaitzitu: zer errespetu eskasa,
|
zer
kopeta! Nora joan zen egun horietan eta zergatik ez zen lanari lotu galdetua izan zitzaion bezala?
|
|
Ez ote zuen egun oso bat igurikatu behar labea hoztu arte? Baina
|
zer
mila deabru!
|
|
Jendea harritu zen; anderea doi bat gaitzitu:
|
zer
errespetu eskasa, zer kopeta! Nora joan zen egun horietan eta zergatik ez zen lanari lotu galdetua izan zitzaion bezala?
|
|
Jendea harritu zen; anderea doi bat gaitzitu: zer errespetu eskasa,
|
zer
kopeta! Nora joan zen egun horietan eta zergatik ez zen lanari lotu galdetua izan zitzaion bezala?
|
|
Ez ote zuen egun oso bat igurikatu behar labea hoztu arte? Baina
|
zer
mila deabru!
|
|
◦ Errazu, eltzegile jauna, nolaz dut lasaitasuna aurkitu, hilabete horietan gogoa histu zitzaidalarik. Dute ala katilu,
|
zer
da zure sekretua?
|
|
◦ Errazu, eltzegile jauna, nolaz dut lasaitasuna aurkitu, hilabete horietan gogoa histu zitzaidalarik. Dute ala katilu,
|
zer
da zure sekretua?
|
2014
|
|
Baina Behruzek segitzen du: " Hemen dira espeziak,
|
zer
usain azkarrak! Zein dira kolore hauetakoak?
|
|
Baina Behruzek segitzen du: " Hemen dira espeziak,
|
zer
usain azkarrak! Zein dira kolore hauetakoak?
|
|
Ez, lekua ez du ezagutzen... Eta
|
zer
harrabotsa! Ikaragarria!
|
|
Ez, lekua ez du ezagutzen... Eta
|
zer
harrabotsa! Ikaragarria!
|
2016
|
|
• Argazkiari ongi begiratu eta,
|
zer
toki den atzeman ezazu, izenda ezazu, eta zoaz hara, maskota argazkian agertzen den tokian ezartzeko.
|
|
Objektu bakoitzarekin
|
zer
ekintza egin daitekeen ikertzea.
|
|
Egin denaren bilana, nola egin den,
|
zer
gai gustatu zaien, nola segituko den.
|
|
• Bakoitzak erabakitzen du noiz geldi, noiz berriz abia,
|
zer
erritmotan ari izan.
|
|
Haurrek beren gorputzaren ahalmenak ezagutzen dituzte; segurtasun osoz aritzen ikasten dute, arrisku neurtuak hartzea onartuz; gisa berean, energia kontrolatuz indarrak egiten ikasten dute. Sentitzen dutena adierazten dute, jarduerak eta erabili edo eskukatu objektuak izendatzen dituzte,
|
zer
egin nahi duten erraten dute.
|
|
Jarduera desberdinei esker, haurrek beren gorputza nola orientatua den irudika dezakete. Badakite
|
zer
dagoen aitzinean, gibelean, gainean, azpian, eta eskuin, ezker, urrun eta hurbil. Irakasleek sortu edo haurrek proposatu ibilbideen segitzen ikasten dute; lekualdaketak hitzez deskribatzen eta irudikatzen dituzte.
|
|
Emaitzak
|
zer
distantzia kurritu du?
|
|
◦ zenbat haurrek dantza eginen duten, ◦ zeinek, ◦
|
zer
ordenatan sartuko diren eszenatokira, zein ibilbide eginen duten eta nola aterako diren, ◦ zer musika erabiliko duten.
|
|
◦ zenbat haurrek dantza eginen duten, ◦ zeinek, ◦ zer ordenatan sartuko diren eszenatokira, zein ibilbide eginen duten eta nola aterako diren, ◦
|
zer
musika erabiliko duten.
|
|
• irudimen ezaugarriak: zeri pentsarazten duen,
|
zer
iduri duen...
|
|
•
|
zer
gehiago egin dezakete soka dantzariek? (biratzea, kokoriko ezartzea, jauzi egitea, oreka hartzea, norbait altxatzea...).
|
|
• Haurren irudikapena:
|
zer
eginen dugu igerilekuan. Nor ikusiko dugu?
|
|
Nor ikusiko dugu?
|
zer
egiten dugu. Nola joanen gara?
|
|
• Begira ezazu zure lagunari
|
zer
gertatzen zaion.
|
|
• Espazioa okupatzea. zein eginkizun eginaraz?
|
zer
ebalua?
|
|
Proposamen horietatik abiatuz, zikloko kontseiluak jardueren programa eraikitzen du, zenbait urterako, tokiko baldintzak eta baliabideak kontuan hartuz (jarduera non egiten den,
|
zer
kirol instalazio den, irakasleak zer gaitasun duen, kanpoko adituak ekarrarazteko paradarik badenetz eta zer gaitasun duten...).
|
|
Proposamen horietatik abiatuz, zikloko kontseiluak jardueren programa eraikitzen du, zenbait urterako, tokiko baldintzak eta baliabideak kontuan hartuz (jarduera non egiten den, zer kirol instalazio den, irakasleak
|
zer
gaitasun duen, kanpoko adituak ekarrarazteko paradarik badenetz eta zer gaitasun duten...).
|
|
Proposamen horietatik abiatuz, zikloko kontseiluak jardueren programa eraikitzen du, zenbait urterako, tokiko baldintzak eta baliabideak kontuan hartuz (jarduera non egiten den, zer kirol instalazio den, irakasleak zer gaitasun duen, kanpoko adituak ekarrarazteko paradarik badenetz eta
|
zer
gaitasun duten...).
|
|
lekukoa pasatzean abiadura apaltzen du?
|
zer
postura eta jokamolde du lekukoa hartzen duenak?
|
|
• jokalari (banakakoa, binakakoa, banakakoa eta binakakoa), • jokozain, • puntu kontalari.
|
zer
ebalua?
|
|
◦
|
zer
postura hartzen du: erasotzailearena ala defentsariarena?
|
|
Lehenik, aski dute marrazkiaren ezagutzea eta izendatzea, bazterrean proposatu zerrendaren laguntzaz. Gero, musika tresnak
|
zer
ordenatan entzun dituzten adierazi dute. Beste aukera bat bazterreko zerrenda gordetzea da.
|
|
Orain, 4 musika tresna entzunen dituzu. Fitxan, musika tresnen marrazkia eta
|
zer
ordenatan entzuten diren aurkitu duzu. Horra 1 serieko lehen musika tresna...
|
2017
|
|
HELBURUAK: Pareta pintura
|
zer
den definitzea.
|
|
Ondorioz, trikuharrien erabilerari buruz
|
zer
pentsa daiteke?
|
|
3 Bi kantuen hastapena entzunez, eta lehena bigarrena baino zaharragoa dela jakinez,
|
zer
erran zenezake?
|
|
Ezetz baldin badiozu,
|
zer
adierazten dute zure ustez?
|
|
6 Apaindurek
|
zer
gogorarazten dizute?
|
|
• Bi eskulturen besoei begiratuz,
|
zer
erran dezakezu?
|
|
8Argazki honi eta 2 dokumentuari so eginez,
|
zer
erran dezakezu, eszena orkestra ikusleak Roman Boed
|
|
• Orientazioari begiratuz,
|
zer
erran zenezake?
|
|
• Lehen dokumentuan ageri denarekin erkatuz,
|
zer
erran zenezake?
|
|
• Kanpotik, zein ikurrek dute adierazten
|
zer
eraikin mota den?
|
|
• Interneten edo liburu batean informazioa xerka ezazu Orreagako gatazkari buruz. Aitzineko testuan agertzen denarekin konparatuz,
|
zer
erran dezakezu?
|
|
• Beste dokumentuetan ageri dena kontuan hartuz, errazu
|
zer
objektu mota den, zerez egina den eta zertako baliatzen zen:
|
|
• Eskulturetan
|
zer
da gehienik agertzen?
|
|
◦ Eskema hau osa ezazu. ■ Gezi baten laguntzaz, erakuts ezazu nutrienteak
|
zer
bilakatzen diren.
|
|
◦ Bi hodiak nahas eta mari bainutan ezar 37°C tan, 20 minutuz. b. Zenbait hitzez idatz ezazu
|
zer
aginduri kasu egin behar zaion produktu kimikoekin egin lana ongi iragan dadin.
|
|
• Eskema osa ezazu (legendak, aldiak, etab.), eta erakuts ezazu mikroorganismoak
|
zer
bilakatzen diren gorputzaren barnean. Gako hitzak balia itzazu.
|
|
b. Idatz ezazu zein organotan den odol bolumen hori emendatzen indar fisikoa egitean. c. Idatz ezazu indar fisikoa egitean,
|
zer
den bihotza zeharkatzen duen odol bolumena minutuko. a. Giharren kasuan bildu emaitzak beste organoen emaitzekin konpara itzazu eta esplikazio bat proposa. b. Giltzurrunen kasuan kausitu emaitzen esplikatzeko proposamen bat egizu.
|
|
Arri, arri mandoko bihar Garruzerako etzi Hazparnerako handik
|
zer
ekarriko, zapata (e) ta gerriko eraztun bat erhiko boneta bat buruko haiek norendako?
|
|
Nola dakizu? Zure iduriko, basajaunak behiez
|
zer
eginen du?
|
|
Pipo, piku batzuen bila igo da. Bi gozozaleentzat,
|
zer
poza!
|
|
Zure ustez nolakoak dira laminak? Laminez
|
zer
dakizu?
|
|
Aztiak eta Anak begiztatzen dute isilean, azken patarra igatera abiatu aitzin. Beren pusken biltzen hasten dira eta
|
zer
ikusten dute. Oñoñak!
|
|
Ana eta aztia beren pusken biltzen hasten dira eta
|
zer
ikusten dute. Oñoñak!
|
|
Eta nola lagunduko nauzu? Aspertzen naiz ganberan, ez dakit
|
zer
egin!
|
|
Sagarra janez gero
|
zer
janen du amonatxok?
|
|
Sagarra janez gero
|
zer
janen du amonatxok?
|
|
Sagarra janez gero
|
zer
janen du amonatxok?
|
|
Sagarra janez gero
|
zer
janen du amonatxok?
|
|
herensugea eta sugea. Konpara itzazu (errazu
|
zer
duten berdin eta zer ezberdin).
|