Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 443

2011
‎Itxi matrazea, eta pisatu. Horrela, gehitutako toluenoaren pisu zehatza jakin daiteke (koadernoan idatziko dugu). Matrazea itxi, haren tara berriro zehaztu, ireki, eta 500 µL etilbentzeno gehitu.
‎Hala ere, kontzentrazioa txikiagoa izatea itxaro bada, laginketa 24 orduz edo gehiagoz luza daiteke, emariari eutsita. Fluxuaren abiadura zehatz jakin behar da (gutxienez ±% 5eko zehaztasunez). Gasometroaren irakurketa koadernoan idatzi, uneko datu meteorologikoekin batera (bereziki, T eta P).
‎Saiakuntza honen hasieran aurkezturiko formularen arabera kalkula daiteke absorbantzia (A). I eta A datuekin, erreflektometroaren fabrikatzaileak emandako taula erabiliz, iragazpaperaren gainean atzemandako partikulen kontzentrazioa zein den jakin daiteke (CA, µg/ cm2-tan). Azkenik, kontzentrazio horretatik abiatuz, aireko ke normalizatuaren (KN) kontzen­trazioa kalkula daiteke, ekuazio honekin:
‎Gainera, aireko NO ak ere interferentzia eragin dezake, NO2 arekin batera atzematen baita, eta, gainera, NO2 raino oxidatua (batez ere laginketa denbora oso luzea denean). Aireko NO2 aren kontzentrazioa soilik jakin nahi denean, laginketak eta analisi denborak ordubete iraun behar dute, gehienez. Hemen azaldutako prozedura analitikoan, laginketa egiteko 2 h inguruko proposatzen da, eta ondoren analisia egiteko, berriz, gutxienez ordubete.
‎Laginketa egiten den bitartean, D5 (NO2) disoluzioa baloratu daiteke KMnO4 disoluzioarekin. Horretarako, azken horren kontzentrazio zehatza zein den jakin behar da. Prozedura honetan, 0,1 M den permanganato disoluzioa erabiltzen da; hala, kontzentratuagoa den beste disoluzio batetik abiatzen bagara, diluzioz prestatu behar dugu.
‎Gogoan izan, ezen BTK ko iragazpaperean atzemandako lagin partikulak 40 mL HNO3 tan jarri direla. Aurreko datuak eta laginketa bolumen hori kontuan izanda, lagindutako aireko Pb kontzentrazioa zein den jakin daiteke (mg/ Nm3):
‎Elikadura linea orokor baten ebakidura kalkulatzeko, lehenik eta behin, datu hauek jakin behar ditugu: eraikinaren potentzia aurreikuspena, instalatu beharreko eroale mota eta BKOaren eta konta­doreen zentralizazioaren arteko distantzia.
‎...ortzen diren ur tanten kontra babestuta, bertikalarekiko 15ºko angelura bitarte3Erortzen den euri uraren kontra babestuta, bertikalarekiko 60ºko angelura bitarte4Zeinahi norabidetan erortzen den uraren kontra babestuta5Mauketatik zeinahi norabidetan erortzen den uraren kontra babestuta6Olatu kolpeen moduko ur proiekzioen kontra guztiz babestuta7gutx.Murgiltzearen efektuen kontra babestuta8Egoera jakin batzuetan luzaroan murgilduta egotearen efektuen kontra babestuta
‎Bao horren euskarrietan, bi nibeleta jarri, behin behinekoz, euskarri puntutik distantzia bertikal jakin batera, eta kablearen esekidura grapa bat, tauletako geziak dioena bezalakoa.
‎Azken horre­tarako, sare analizagailu bat instalatzen da transformazio zentroetan, denbora jakin batez izandako kontsumo eta parametroak jakiteko. Jasotako datuen bidez, linea bakoitzaren karga maila zein den eta eroaleak gainkargatuta dauden jakin daiteke.
‎Etxebizitzan zer ekipamendu instalatu behar den jakin ezean, berriz, gutxieneko batzuk ezartzen dira, azaleraren arabera (ikus 3.1 taula).
‎Lehenik eta behin, etxebizitzek zer elektrifikazio maila dituzten jakin behar da. Horrelako eraikinetan, ordea, energia behar duten beste jarduera batzuk ere egiten dira (adibidez, lokal komertzialak, bulegoak, finkaren zerbitzu orokorrak, igogailuak eta karga jasogailuak, etab.).
‎Instalatu beharreko presio taldea aukeratzeko, datu hauek jakin behar ditugu: solairu eta etxebizitza kopurua.
‎Instalatu beharreko igogailuaren potentzia zein den jakitea da onena, baina, jakin ezean, ondoren agertzen diren taulak erabil daitezke.
‎4 Nola jakin daiteke polimetroaren bidez transistorea ondo dagoen. Egin aurreko bi transistoreekin.
‎4 Nola jakin daiteke polimetroaren bidez transistorea ondo dagoen. Egin aurreko bi transistoreekin.
‎4 Behar bezala ez dabilen NAND ate batean, nola jakin dezakegu sarrera bat zirkuitu irekian dagoen. Eta irteera izango balitz?
‎4 Behar bezala ez dabilen NAND ate batean, nola jakin dezakegu sarrera bat zirkuitu irekian badago. Eta irteera badago zirkuitu irekian. Eta batean edo bestean, edo bietan, zirkuitu laburra gertatu bada?
‎2 Begiratuta bakarrik jakin dezakegu anodo komunekoa edo katodo komunekoa den?
‎8 Behin badakigunean zer motatako pantaila den eta zein pin den terminal komuna, zuze­nean jakin dezakegu zein segmentu dagokion pin bakoitzari?
‎2 Begiratuta bakarrik jakin dezakegu anodo komunekoa edo katodo komunekoa den?
‎8 Behin badakigunean zer motatako pantaila den eta zein pin den terminal komuna, zuzenean jakin dezakegu zein segmentu dagokion pin bakoitzari?
‎Bi sarrerak aldi berean aktibatzen direnean, kontrako bi agindu ari gara ematen sistemari, hots, 0 egoeran jartzeko agindua eta 1 egoeran jartzekoa.Hala diseinatuta daudelako, hori gerta­tzean bi sarrerek egoera logiko bera hartzen dute, eta horrek ez luke gertatu behar, osagarriak dira eta. Gainera, gero bi sarrerak batera desaktibatzen baditugu, ezin dugu aldez aurretik jakin irteerako egoera berria zein izango den, biegonkorra osatzen duten ateen erantzuteko abiaduraren araberakoa izango baita, azkarrenak ezarriko du irteeraren egoera?.
‎Eta itxita? Txartelaren zein elementuri begiratuz jakin daiteke hori?
‎Eta itxita? Txartelaren zein elementutan begiratuz jakin daiteke hori?
‎1.1 jardueraAdingabearen babesa, nire autonomia erkidegoanAzalpenaZuen autonomia erkidegoan adingabea babesteari buruzko zer arau esparru dagoen jakin behar duzue.GarapenaOsa itzazue hirunakako edo launakako taldeak. Aurkitu ezazue Interneten zuen autonomia erkidegoak adingabeak babesteari buruz duen araudia.
‎Tratu txarren egoerak jakitean edo detektatzean, protokolo batzuk aktibatzen dira: protokolo horretan aurreikusitako egoerak gertatzen direnean nahitaez jakin eta aplikatu behar diren jardunbide prozedurak.
‎Elkarrizketa bat egiteko, garrantzitsua da hura gauzatuko duen pertsona horretarako prestatuta egotea. Bistakoa da esperientzia funtsezkoa izango dela, baina badira planifikatzeari eta gauzatzeari buruz jakin beharreko gai batzuk, elkarrizketa ongi joan dadin.
‎Beraz, adingabea berriro ere bere familiara itzultzeko, familiak esku hartzea onartu du, eta esku hartze horrek familiaren dinamika aldatuko duela jakin behar du; hala ere, familia ez baldin badago ados edo ez baldin badu egin nahi, profesionalak ezin izango du behartu aldaketa hori egitera. Are gehiago, esku hartze horiek sarritan gaitzesten dira.
‎Urduri eta beldurtuta dago, eta ez daki zer gertatuko zaion. Negar egiten du, eta amarengatik galdetzen du; noiz ikusiko duen jakin nahi du.
‎erradioaren kurba berdin hodiaren hiru diametro. Arkuak eskuz egiteko, kurbatu beharreko eremua berotzea komeni da, eta, beraz, eremu hori hodian markatzen jakin behar da.
‎10.12.1 Aurretiaz jakin beharreko datuak 311
‎SEBmax elementuari esker, elementua instalatuta dagoen lekutik aurrerako presioak ez du gainditzen halako balio jakin eta zehaztu bat. Honela funtzionatzen du:
‎SEBmin elementuari esker, elementua instalatuta dagoen lekutik aurrerako presioa ez da jaisten halako balio jakin eta zehaztu batetik. Honela funtzionatzen du:
‎10.12.1 Aurretiaz jakin beharreko datuak
‎Oso da garrantzitsua egoki jardutea. Hori dela eta, lehen laguntza emateko teknika nagusiak ezagutu behar ditugu, eta kasu bakoitzean zer egin behar den eta zer ez den egin behar jakin .
‎Aire nabigazioko enpresa batek 1.000 langile ditu, eta 220 lanegun inguru dituzte urtean.Enpresak laneko ezbeharren estatistika adierazlea jakin nahi du, sektoreko datuekin erkatzeko.Hauek dira datuak: maiztasun adierazlea:
‎Lagun bat telefonoz laguntza eskatzera joana zen bitartean, Aitzolek, lehen laguntzen ezagutza zuenak, Maitane eseri egin zuen, eta esan zion sudurra sakatzeko hatzekin sudur trenkadaren kontra.Aitzol Feliperen odoljarioa trapu batez geratzen saiatu zen, baina ezin izan zuenez, zauriaren gainetik tornikete bat egitea erabaki zuen. Hala, odoljarioa geratu zuen, baina Felipe kexu zen min handia zuelako eta kaltea izan zuen eskua inurrituta zuelako.Larrialdietako zerbitzua iristean, Aitzoli galdetu zioten zenbat denbora igaro zen Feliperi torniketea egin ziotenetik, baina Aitzolek ez zuen erantzuten jakin .. Zerrendatu lehen laguntzako ekintzak, eta adierazi zuzenak diren ala ez.
‎6 Gabrielek Malagako lantegi batean lan egiten du, eta jakin nahi du Andaluziak segurtasun eta osasuneko araudi propiorik duen. Egon daiteke prebentzioarekin erlazionatutako autonomia erakunderik araua kontsultatzeko?
‎Prozesuak kolore aldaketa eragiten du paperezko edo kartoi meheko kontrolak daukan produktu kimikoetan, eta kolore hori eredu batekin konparatzen da. Kolorearen aldaketaren arabera, prozesua behar bezala burutu den ala akatsen bat gertatu den jakin ahal da.
‎Tantetatik babesteko neurriak babes neurri estandarretatik eta isolamendu arau orokorretatik aparte erabili behar dira, infekzioak kutsatze mekanismo hori erabiltzen duela jakin edo susmatuz gero. Neurri hauek hartu behar dira:
‎Begoñak jakin behar du odolaren gasometria egiteko arteriako odolaren lagin bat hartu behar zaiola. Nahiz eta orratz oso fin batez ziztatu behar zaion arteria erradiala eta azkar egin ohi den, mingarria izan daiteke prozedura.
‎Eskularruak jantzita eramateak segurtasun sentsazioa (faltsua) eman lezake; Gotzonek, baina, jakin behar luke eskularruek zulotxoak ere izan ohi dituztela, eta mikroorganismoak haietatik pasa daitezkeela.
‎Tresneriak hainbat aplikazio ditu: moztu, hemostasia eragin, heldu, ehunak agerian utzi, etab. Tresna bakoitza zertarako erabiltzen den jakin behar da, sendaketa orga ondo prestatzeko, sendaketak edo ebakuntzak egiteko behar diren tresna paketeak osatzeko eta erizainari edo medikuari tresneria eskura jartzeko.
‎Emaria neurtzen dute. Haien bidez, erabiltzaile bakoitzak zenbat ur kontsumitu duen erregistratu eta zenbat ordaindu behar duen jakin daiteke. Industria eta Energia Ministerioak ofizialki onartutako eta homologatutako ereduen araberakoak izan behar dute kontagailuek.
‎Garraren berotasuna zer abiaduratan transferitzen den jakiteko, zer tenperaturatan dagoen jakin behar da. Garraren tenperatura faktore hauen araberakoa izaten da:
‎Altitudea handitzen den heinean txikitu egiten da. Bariazioa zenbatekoa den jakin nahi baduzu, honako taula hau kontsulta dezakezu:
2012
‎Janzkera da irudiaren beharrezko osagarria. Lanean asko zaindu behar da alderdi hori eta hango egoerara egokitzen jakin behar da. Izan ere, lan guztiak ez dira berdinak.
‎Hartzailea nor den jakinda, honako galdera hau egin behar diogu gure buruari: Berez, zer jakin behar du. Mezuaren edukiak ez dio denbora galarazi behar irakurtzen duenari.
‎Mezu orok itxiera izan behar du, irakurleak mezua amaitu dela jakin dezan. Itxiera horrek hasierako agurrarekin bat etorri behar du.
‎Mezuak pertsona batengandik beste batengana iristen dira; ez dira ez abstraktuak, ez anonimoak. Hortaz, gure solaskidearen arabera egokitzen jakin behar dugu, baita gurekin eta gure enpresarekin ondo senti dadin ahaleginak egiten ere.
‎– Bezeroak gustura ez egotearen arrazoiak jakin ditzake. –
‎Bezeroa galtzea, horren zergatiaren berri jakin gabe.
‎– Gardentasuna eta hurbilerraztasuna. Bezeroak erreklamazioak non eta nola aurkeztu behar dituen jakin behar du, baita erantzuna jasotzeko zer aukera duen ere.
‎Bezeroaren portaeraren garrantzia Marketinaren helburu nagusietako bat bezeroaren portaeran eragitea da, enpresak eskaini ohi dizkion produktuak eta zerbitzuak eros ditzan. Hortaz, zerbaitetan eragingo bada, horren nondik norakoak jakin behar dira. Horregatik, enpresentzat funtsezkoa da beren bezeroen portaera eragiten duten faktoreak identifikatzea.
‎Zapore, lurrin eta abar jakin batzuk nahiago izatea
‎14.11 Zerbitzuak kalitatezkoak izateko, ez da nahikoa estandar objektibo jakin baten arabera ematea; beharrezkoa da bezeroak jasotzen duen zerbitzuaren kalitatea hautematea.
‎Telefono gidak telefono enpresek ematen dituzten zerbitzuak dira, abonatuen zenbakiak biltzen eta eremu geografiko jakin bateko jendeari ematen dizkiotenak. Era berean, interes publikoko telefonoak dituzte, hala nola poliziarena, suhiltzaileena, ospitaleetakoa, babes zibilekoa, etab.
‎Lide Garmendia Manterolak 450, ko jostailu elektronikoa erosi du kontsumoko arbitraje sistemari atxikita ez dagoen establezimendu batean. Jostailua ez dabil ondo eta produktua saldu dioten merkataritza establezimenduan esan diote hori ez dela beraien arazoa eta ezin dutela ziur jakin produktua hondatuta zegoen ala ez establezimendutik atera zenean. Lidek arbitraje eskaera egin dio bere herriko kontsumoko arbitraje batzordeari.
‎Gutun komertzialaren txantiloia egiten bada, hainbat alderdi finkatuz, hala nola marjinak, lerroen arteko tartea, letra mota eta tamaina, etab.?, hortik aurrera lana erraztu egingo da. Hartara, kasu jakin bakoitzean egoera aztertu besterik ez da egin, mezurik egokiena idazteko; izan ere, beste guztia aldez aurretik diseinatuta dago.
‎Gutun komertzial jakin batzuetan, adibidez eskaera gutunetan, gutunaren data jakintzat ematen da; izan ere, eskaera data bera da. Hortaz, oso garrantzitsua da datu hori ondo jartzea.
‎Eman nahi dugun informazio kantitateari buruzko erabaki jakin batzuk hartuko ditugu. Ideia nagusi bat hartu eta, ondoren, ideia hori indartzen eta osatzen duen funtsezko materiala aukeratu behar dugu.
‎– Zer jakin behar du?
‎Mesedez, bidal iezaguzue aurrekontua, gutun honekin batera bidaltzen dizkizuegun datuak baliatuz. Era berean, eguzki oihalak noizko izango genituzkeen muntatuta jakin behar dugu; izan ere, prozesu guztia amaituta eduki behar dugu udako denboraldia hasi baino lehen. Besterik gabe, begirunez agurtzen zaituztegu.
‎Publizitatea informazio inpertsonal eta ordaindua transmititzea da. Komunikabideetan egiten da, eta publiko jakin bati bideratuta egoten da. Publizitatearen bitartez, igorlea produkturen baten eskaera sustatu edo kontsumitzailearen portaera aldatu nahi izaten du.
‎– Hartzaileak publiko jakin bateko kideak dira. Modu pertsonalean identifikatu ezin diren arren, mezua pertsona mota jakin batengana iristeko moduan bidera daiteke.
‎– Eremu geografiko jakin batean jende ugarirengana iristeko aukera ematen du. –
‎Marketinaren egungo joerek bezeroa arlo emozionala baliatuz erakartzea dute jomugan, logika arrazionala alde batera utzita. Askotan egiaztatu denez, espe­rientzia sentimental berriek, estra­tegia jakin bati jarraiki emozioak komertzializatuta, produktuak berak baino gehiago saltzen dute. Etorkizuneko saltzaileek gure bihotzera jo behako dute, ez gure burura.
‎Premia jakin batzuk dituzten pertsonak; soluzio (produktu) jakin bat garatu behar da pertsona horientzat.
‎Dokumentuak aurkitzeko, zer datatakoak diren jakin behar da.
‎Erreferentziako pertsona helduak estimulu doiak eman behar ditu aukeratutako materialen bidez. Izan ere, Kintela J. autoreak adierazten duen moduan, ez da neurriz gain estimulatu behar eta gure xedeak ez du izan behar haurrek helburu batzuk garaia baino lehen lortzea; aitzitik, heltze prozesu propioak errespetatu behar dira, eta itxaroten jakin behar dugu. Denbora, lasaitasuna eta goxotasuna izan behar ditugu.
‎Metodo horretan, ildo beretik ezagutza arlo guztiak lantzen dira, eta helburua ekintza praktikoa lortzea da. Haur Hezkuntzan zaila da erabiltzen, zeren ikasleek emaitza jakin batzuk lortu behar baitituzte eta zer emaitza lortu dituzten jakin behar dute; horregatik, ez dugu sakon aztertuko.
‎Interesgunea hasten denean, nahikoa izan daiteke, motibazioa lortzeko, ikasgelan jakin mina edo interesa pizten duen zerbait berria jartzea. Zerbait hori, adibidez, frutaz beteriko saskiak izan daitezke, oihalez edo paperez estaliak barrukoa ez ikustekoak.
‎Halaber, txokoetan, jostailuak baino elementu erreal gehiago ipini behar dira. Materiala beti leku berean mantentzea lortu behar dugu, haurrak non aurkitu dezakeen eta non utzi behar duen jakin dezan. Gogoan izan txoko askotan erabil daitezkeen material birziklatuak daudela.
‎Helburu didaktikoen araberako materialak erabili behar dira, hau da, hezitzaileak argi izan behar du zer lortu nahi duen txokoan erabiltzen dituen materialekin, gero, helburuak lortzeko balio izan dioten ala ez eta aldatu behar diren jakiteko. Hezitzaileak materialen aurkezpen sinplea eta azalekoa egingo du, haurrengan jakin mina eta esploratzeko gogoa pizteko.
‎Lekuaren eta materialaren bidez, haurraren interesa piztea eta haurrak elkarrekin komunikatzea lortu behar dugu. Hizkuntza, jakina, haurraren garapen kognitiboaren ardatza da, eta haur eskolan etengabe erabiltzen da edozein egoeratan (haur oihalak aldatzen direnean, jateko orduan, kantatzen denean...), baina horrek ez du esan nahi haurrei beste aukera batzuk eman behar ez zaizkienik hizkuntzaren aldetiko jakin mina pizteko, elementu eta objektu berriak eskainiz.
‎Lan proiektuetan oinarritutako metodologiak erronka berria dakarkio hezitzaileari, ez hainbeste baldintza materialei dagokienez, baizik eta ikuspegi berri baten aurrean kokatzen duelako, eta ikuspegi berri honek jarrera aldaketa eskatzen duelako. Hezitzaileak aktiboki entzun behar dio haurrari, interesa benetan zerk eragiten dion jakin behar du. Haurraren ekintzei behatzea, haurraren galderez jabetzea, ezinbestekoa izango du ikasketa egoerak sustatzeko gai izan dadin, egunerokotasuneko egoeretan jazotakoak haurraren pentsamenduarekin lotu ahal izateko.
‎Haurrek dakitena eta jakin nahiko luketena hartzen da kontuan.
‎Zer dakigu eta zer jakin nahi dugu?
‎Azken finean, hauxe jakin behar dugu: zer teoria dagoen egiten ditugun edo garatzen laguntzen ditugun jardueren oinarrian.
‎Gauzak zergatik eta zertarako egiten dituen jakin behar du. Egokitzeko gaitasuna eta jokabide malgua izan behar ditu, sortzen diren premiei erantzuteko.
‎Indartsua esaten dutenean, kuriositateak ematen dion indarraz ari dira, zergatiak galdetzean adierazten duen indarraz, dakienaren eta jakin nahi duenaren indarraz, harridurarako indarraz...
‎Ikasleak etortzen direnean, banan banan hartzen ditu, eskua emanez eta haien izena aipatuz. Hala, irakasleak ikaslea nola datorren jakin dezake. Ondoren, joko erritmikoak egiten dituzte, abestu, txirula jo...
‎–ikasleak bere kasa egin dezakeena ez dezala irakasleak egin?. Gure helburua ikasle gogotsuak, aurrea hartzen dutenak, jakin mina dutenak lortzea da.
‎Gaur egun, joera pedagogikoa zuten hezitzaileen mugimendu guztiak deuseztatzen eta indarra galtzen ari dira. Gaur egungo errealitatearen arabera, hezitzaileak ez du, normalean, eskola pedagogiko jakin baten arabera lan egiten; aitzitik, nahiago du hezkuntzako teoriko batzuen irizpideak eta teknikak hartu, eta bere metodologiara egokitzea.
‎Gaur egungo haur hezkuntzan lantzen diren beste bi alderdiak ikertzea/ esperimentatzea eta sormena dira (kulturarekiko errespetuarekin batera). Esperimentatzeari dagokionez, haurrak bere buruarekin eta inguruan jakin mina sorrarazten dioten elementuekin esperimentatu behar du. Eta, sormenari dagokionez, askatasun indibiduala, atsegina eta kulturarekiko interesa garatzeko asmoz landu behar da.
‎Decrolyren psikologia globalistaren arabera, zeina mende batean zehar egindako ikerketen bidez egiaztatu baita, haurrek berek proposatutako gaietan oinarrituta lan egin daiteke, eta eskatzen den baldintza bakarra da maisuak jakitea, une egokian, zein teknika, zein ezagutza eta zein erreferentzia erabili behar dituen. Haur eskolatik lehen hezkuntzako bigarren mailara arte (2, 58/ 9 urte), aldi baterako interesguneak lantzen dituzte, ezusteko deritzenen bidez, hau da, familia giroan edo ingurunean jakin mina piztu dieten objektuen bidez. Fruta bat edo abere bat, azterketa sentsorialaren bidez datu zehatzak ematen dituzten objektu behagarriak izan daitezke. Eskolan objektu horiek zentzumenen bidez aztertzen dira.
‎Izan ere, ikasleak ez dira inoiz ikasgelako lau hormen barruan izaten diren egoerez interesatzen, eta gero eta interes handiagoa adierazten dute errealitatean sortzen diren egoerekiko, ikasgelan gertatzen denaren arabera bada ere. Ikasle guztiek, beti, pertsonen gorabeherak jakin nahi izaten dituzte: nola jaiotzen diren, nola jaten duten, nola babesten eta defendatzen diren eta nola ekoizten duten.
‎Kultura proiektu hori baldintza politiko, administratibo eta instituzional jakin batzuetan gauzatzen da. Baldintzek modelatu egiten dute eta, berez, curriculum paralelo edo curriculum ezkutuaren sortzaile dira.
‎Oro har, galdera honen erantzuna honela laburbil daiteke: «Testuinguru jakin batean jakinduria teoriko (kontzeptuak, informazioa eta jakintza), jakinduria praktiko (prozedurak, teknikak eta trebetasunak) edo izaten jakite (jarrerak, balioak eta portaerak) mota bat, gutxienez, arrakastarekin eta etikoki, aplikatzen duenean».
‎Bakoitzaren esperientzia pertsonalak eta gaitasunak eta ekarpenak lantzen diren ekintzazko eta parte hartzeko testuinguruetan, haurrak bere gaitasunetan duen konfiantza, jakin mina eta ekimena garatzen ditu. Erabakiak hartzea eta jarduera autonomoa izatea ere sendotzen dute testuinguru horiek.
‎Baliabide materialek estimulu ugariko giroa ekarri behar diote hezkuntza prozesuari: harremanak erraztuko dituena, haurren jakin min agortezina suspertuko duena eta, esperientzia esanguratsuak ekarriko dituen heinean, haurren garapen aukerak handituko dituena. Ikastetxeek, estereotipoetatik ihesi, eskola giroko berezko jostailuak, tresnak eta baliabide didaktikoak erabil daitezen sustatu behar dute.
‎Eskola bakoitza eragiten dion inguru sozial eta kultural jakin batean kokatua dago, eta berariazko hezkuntza asmo eta balioak dituzten pertsonez osatua dago. Beraz, logikoa da ikastetxe bakoitzak besteengandik bereiziko duen nortasuna eta ezaugarriak edukitzea.
‎Adibidez, hezitzaile taldeak astean behin leku zehatz batean (musika baliabideak erabiltzeko azpiegitura duen gelan) lan egitea erabakitzen badu, denek jakin beharreko txandaketa antolatu da, aldez aurretik programazioan zehaztu diren jarduera/ baliabide jakin batzuk prestatu dira eta berariaz prestatutako leku hori errespetatu egin da, beste taldeek erabili ahal izan dezaten.
‎Nola jakin dezakegu umeek ingurumena zaintzeko hastapenak barneratu dituztela. Ezagutza oso sinpleekin hasi behar dugu; ez dugu inoiz helburua baloratu behar, helburuarekin lotuta dauden ekintzak baizik.
‎Garrantzitsua da atal honetan azaltzea, zeren dokumentu horretan zehazten baitira eskola istripuren bat dagoenean jarduteko protokoloa edo ikastetxetik irteeraren bat egiteko bete behar diren urratsak. Gurasoen baimenei eta hezitzaile bakoitzak bere kargu izan dezakeen gehienezko ikasle kopuruari buruzko araudia jakin beharra dago.
‎Galdeketa. Galderak egitean datza, noski. Izan ere, pertsona bati buruz zerbait jakin nahi denean, galdetzea izaten da biderik zuzenena.
‎Informazioa fidagarria jaso nahi bada, prestatu egin da, eta, ondoren, egoki aztertu. Beti ere, elkarrizketatuaren prestasunaren eta elkarrizketzailearen pertzepzioen baitan egongo da, eta, noski, berak aktiboki entzuten eta sistematikoa izaten jakin du.
‎Erreaktibo argiak idatzi behar dira. Alegia, galdekatuak zehatz mehatz jakin behar du zer galdetzen zaion.
‎Behaketa metodo zientifikoa da, planifikazioa eta jarduera sistematikoak eskatzen dituena. Ebaluatzeko, hezitzaileak behatzen jakin behar du. Haur guztiak dira ezberdinak, eta hezitzailearen egiteko profesionala da haurrei izaten laguntzea eta arlo afektiboan, sozialean eta kognitiboan hezten laguntzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
jakin behar 138 (0,91)
jakin ezan 43 (0,28)
jakin nahi 42 (0,28)
jakin bat 37 (0,24)
jakin min 27 (0,18)
jakin batzuk 18 (0,12)
jakin beharreko 9 (0,06)
jakin ahal 7 (0,05)
jakin bakoitz 5 (0,03)
jakin batzuetan 4 (0,03)
jakin egin 3 (0,02)
jakin ezean 3 (0,02)
jakin jakin 2 (0,01)
jakin mezu 2 (0,01)
jakin aurreko 1 (0,01)
jakin batean 1 (0,01)
jakin berri 1 (0,01)
jakin bilakatu 1 (0,01)
jakin ere 1 (0,01)
jakin ez 1 (0,01)
jakin ezin 1 (0,01)
jakin gabe 1 (0,01)
jakin hain 1 (0,01)
jakin hau 1 (0,01)
jakin hori 1 (0,01)
jakin igorle 1 (0,01)
jakin irteera 1 (0,01)
jakin kontu 1 (0,01)
jakin nahian 1 (0,01)
jakin oso 1 (0,01)
jakin produktu 1 (0,01)
jakin zer 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
jakin behar ukan 92 (0,61)
jakin nahi ukan 20 (0,13)
jakin min piztu 6 (0,04)
jakin ezan zer 5 (0,03)
jakin ezan zein 4 (0,03)
jakin bat ordaindu 3 (0,02)
jakin beharreko datu 3 (0,02)
jakin egin behar 3 (0,02)
jakin nahi bada 3 (0,02)
jakin nahi ez 3 (0,02)
jakin bat bideratu 2 (0,01)
jakin bat egin 2 (0,01)
jakin bat jende 2 (0,01)
jakin batzuk adierazi 2 (0,01)
jakin batzuk bete 2 (0,01)
jakin behar eduki 2 (0,01)
jakin ezan anodo 2 (0,01)
jakin ezan sarrera 2 (0,01)
jakin min bultzatu 2 (0,01)
jakin min ukan 2 (0,01)
jakin aurreko guzti 1 (0,01)
jakin bakoitz egoera 1 (0,01)
jakin bakoitz egon 1 (0,01)
jakin bakoitz kontu 1 (0,01)
jakin bat aukeratu 1 (0,01)
jakin bat bildu 1 (0,01)
jakin bat eduki 1 (0,01)
jakin bat emakume 1 (0,01)
jakin bat eman 1 (0,01)
jakin bat eragin 1 (0,01)
jakin bat eraikuntza 1 (0,01)
jakin bat eskaintza 1 (0,01)
jakin bat eskari 1 (0,01)
jakin bat esleitu 1 (0,01)
jakin bat garatu 1 (0,01)
jakin bat hartu 1 (0,01)
jakin bat irteera 1 (0,01)
jakin bat jakinduria 1 (0,01)
jakin bat jarraiki 1 (0,01)
jakin bat kide 1 (0,01)
jakin bat kokatu 1 (0,01)
jakin bat lan 1 (0,01)
jakin bat oinarri 1 (0,01)
jakin bat patroi 1 (0,01)
jakin bat prozesatu 1 (0,01)
jakin bat sentsible 1 (0,01)
jakin bat soilik 1 (0,01)
jakin batean ez 1 (0,01)
jakin batzuetan gauzatu 1 (0,01)
jakin batzuetan luzaroan 1 (0,01)
jakin batzuetan oinarritu 1 (0,01)
jakin batzuk ar 1 (0,01)
jakin batzuk erabili 1 (0,01)
jakin batzuk eragin 1 (0,01)
jakin batzuk ez 1 (0,01)
jakin batzuk ezintasun 1 (0,01)
jakin batzuk hartu 1 (0,01)
jakin batzuk hobekuntza 1 (0,01)
jakin batzuk kanpo 1 (0,01)
jakin batzuk kasu 1 (0,01)
jakin batzuk lehengoratu 1 (0,01)
jakin batzuk nahiago izan 1 (0,01)
jakin batzuk ukan 1 (0,01)
jakin behar arnasketa 1 (0,01)
jakin behar egon 1 (0,01)
jakin behar ingurune 1 (0,01)
jakin beharreko gai 1 (0,01)
jakin beharreko kontzeptu 1 (0,01)
jakin beharreko txandaketa 1 (0,01)
jakin ere egin 1 (0,01)
jakin ezan aduana 1 (0,01)
jakin ezan argi 1 (0,01)
jakin ezan bera 1 (0,01)
jakin ezan bezero 1 (0,01)
jakin ezan eduki 1 (0,01)
jakin ezan gu 1 (0,01)
jakin ezan kutsadura 1 (0,01)
jakin ezan nola 1 (0,01)
jakin ezan ume 1 (0,01)
jakin ezin delako 1 (0,01)
jakin hain ziklo 1 (0,01)
jakin hau gertatu 1 (0,01)
jakin hori erantzun 1 (0,01)
jakin igorle kontu 1 (0,01)
jakin irteera egoera 1 (0,01)
jakin jakin izapide 1 (0,01)
jakin jakin turismo 1 (0,01)
jakin kontu hartu 1 (0,01)
jakin mezu esan 1 (0,01)
jakin mezu jaso 1 (0,01)
jakin min agorrezin 1 (0,01)
jakin min ase 1 (0,01)
jakin min eduki 1 (0,01)
jakin min ere 1 (0,01)
jakin min handi 1 (0,01)
jakin min huts 1 (0,01)
jakin min kultural 1 (0,01)
jakin min premia 1 (0,01)
jakin min sorrarazi 1 (0,01)
jakin oso interesgarri 1 (0,01)
jakin produktu hondatu 1 (0,01)
jakin zer kantitate 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia