2011
|
|
Itxi matrazea, eta pisatu. Horrela, gehitutako toluenoaren pisu zehatza
|
jakin
daiteke (koadernoan idatziko dugu). Matrazea itxi, haren tara berriro zehaztu, ireki, eta 500 µL etilbentzeno gehitu.
|
|
Hala ere, kontzentrazioa txikiagoa izatea itxaro bada, laginketa 24 orduz edo gehiagoz luza daiteke, emariari eutsita. Fluxuaren abiadura zehatz
|
jakin
behar da (gutxienez ±% 5eko zehaztasunez). Gasometroaren irakurketa koadernoan idatzi, uneko datu meteorologikoekin batera (bereziki, T eta P).
|
|
Saiakuntza honen hasieran aurkezturiko formularen arabera kalkula daiteke absorbantzia (A). I eta A datuekin, erreflektometroaren fabrikatzaileak emandako taula erabiliz, iragazpaperaren gainean atzemandako partikulen kontzentrazioa zein den
|
jakin
daiteke (CA, µg/ cm2-tan). Azkenik, kontzentrazio horretatik abiatuz, aireko ke normalizatuaren (KN) kontzentrazioa kalkula daiteke, ekuazio honekin:
|
|
Gainera, aireko NO ak ere interferentzia eragin dezake, NO2 arekin batera atzematen baita, eta, gainera, NO2 raino oxidatua (batez ere laginketa denbora oso luzea denean). Aireko NO2 aren kontzentrazioa soilik
|
jakin
nahi denean, laginketak eta analisi denborak ordubete iraun behar dute, gehienez. Hemen azaldutako prozedura analitikoan, laginketa egiteko 2 h inguruko proposatzen da, eta ondoren analisia egiteko, berriz, gutxienez ordubete.
|
|
Laginketa egiten den bitartean, D5 (NO2) disoluzioa baloratu daiteke KMnO4 disoluzioarekin. Horretarako, azken horren kontzentrazio zehatza zein den
|
jakin
behar da. Prozedura honetan, 0,1 M den permanganato disoluzioa erabiltzen da; hala, kontzentratuagoa den beste disoluzio batetik abiatzen bagara, diluzioz prestatu behar dugu.
|
|
Gogoan izan, ezen BTK ko iragazpaperean atzemandako lagin partikulak 40 mL HNO3 tan jarri direla. Aurreko datuak eta laginketa bolumen hori kontuan izanda, lagindutako aireko Pb kontzentrazioa zein den
|
jakin
daiteke (mg/ Nm3):
|
|
Elikadura linea orokor baten ebakidura kalkulatzeko, lehenik eta behin, datu hauek
|
jakin
behar ditugu: eraikinaren potentzia aurreikuspena, instalatu beharreko eroale mota eta BKOaren eta kontadoreen zentralizazioaren arteko distantzia.
|
|
...ortzen diren ur tanten kontra babestuta, bertikalarekiko 15ºko angelura bitarte3Erortzen den euri uraren kontra babestuta, bertikalarekiko 60ºko angelura bitarte4Zeinahi norabidetan erortzen den uraren kontra babestuta5Mauketatik zeinahi norabidetan erortzen den uraren kontra babestuta6Olatu kolpeen moduko ur proiekzioen kontra guztiz babestuta7gutx.Murgiltzearen efektuen kontra babestuta8Egoera
|
jakin
batzuetan luzaroan murgilduta egotearen efektuen kontra babestuta
|
|
Bao horren euskarrietan, bi nibeleta jarri, behin behinekoz, euskarri puntutik distantzia bertikal
|
jakin
batera, eta kablearen esekidura grapa bat, tauletako geziak dioena bezalakoa.
|
|
Azken horretarako, sare analizagailu bat instalatzen da transformazio zentroetan, denbora jakin batez izandako kontsumo eta parametroak jakiteko. Jasotako datuen bidez, linea bakoitzaren karga maila zein den eta eroaleak gainkargatuta dauden
|
jakin
daiteke.
|
|
Etxebizitzan zer ekipamendu instalatu behar den
|
jakin
ezean, berriz, gutxieneko batzuk ezartzen dira, azaleraren arabera (ikus 3.1 taula).
|
|
Lehenik eta behin, etxebizitzek zer elektrifikazio maila dituzten
|
jakin
behar da. Horrelako eraikinetan, ordea, energia behar duten beste jarduera batzuk ere egiten dira (adibidez, lokal komertzialak, bulegoak, finkaren zerbitzu orokorrak, igogailuak eta karga jasogailuak, etab.).
|
|
Instalatu beharreko presio taldea aukeratzeko, datu hauek
|
jakin
behar ditugu: solairu eta etxebizitza kopurua.
|
|
Instalatu beharreko igogailuaren potentzia zein den jakitea da onena, baina,
|
jakin
ezean, ondoren agertzen diren taulak erabil daitezke.
|
|
4 Nola
|
jakin
daiteke polimetroaren bidez transistorea ondo dagoen. Egin aurreko bi transistoreekin.
|
|
4 Nola
|
jakin
daiteke polimetroaren bidez transistorea ondo dagoen. Egin aurreko bi transistoreekin.
|
|
4 Behar bezala ez dabilen NAND ate batean, nola
|
jakin
dezakegu sarrera bat zirkuitu irekian dagoen. Eta irteera izango balitz?
|
|
4 Behar bezala ez dabilen NAND ate batean, nola
|
jakin
dezakegu sarrera bat zirkuitu irekian badago. Eta irteera badago zirkuitu irekian. Eta batean edo bestean, edo bietan, zirkuitu laburra gertatu bada?
|
|
2 Begiratuta bakarrik
|
jakin
dezakegu anodo komunekoa edo katodo komunekoa den?
|
|
8 Behin badakigunean zer motatako pantaila den eta zein pin den terminal komuna, zuzenean
|
jakin
dezakegu zein segmentu dagokion pin bakoitzari?
|
|
2 Begiratuta bakarrik
|
jakin
dezakegu anodo komunekoa edo katodo komunekoa den?
|
|
8 Behin badakigunean zer motatako pantaila den eta zein pin den terminal komuna, zuzenean
|
jakin
dezakegu zein segmentu dagokion pin bakoitzari?
|
|
Bi sarrerak aldi berean aktibatzen direnean, kontrako bi agindu ari gara ematen sistemari, hots, 0 egoeran jartzeko agindua eta 1 egoeran jartzekoa.Hala diseinatuta daudelako, hori gertatzean bi sarrerek egoera logiko bera hartzen dute, eta horrek ez luke gertatu behar, osagarriak dira eta. Gainera, gero bi sarrerak batera desaktibatzen baditugu, ezin dugu aldez aurretik
|
jakin
irteerako egoera berria zein izango den, biegonkorra osatzen duten ateen erantzuteko abiaduraren araberakoa izango baita, azkarrenak ezarriko du irteeraren egoera?.
|
|
Eta itxita? Txartelaren zein elementuri begiratuz
|
jakin
daiteke hori?
|
|
Eta itxita? Txartelaren zein elementutan begiratuz
|
jakin
daiteke hori?
|
|
1.1 jardueraAdingabearen babesa, nire autonomia erkidegoanAzalpenaZuen autonomia erkidegoan adingabea babesteari buruzko zer arau esparru dagoen
|
jakin
behar duzue.GarapenaOsa itzazue hirunakako edo launakako taldeak. Aurkitu ezazue Interneten zuen autonomia erkidegoak adingabeak babesteari buruz duen araudia.
|
|
Tratu txarren egoerak jakitean edo detektatzean, protokolo batzuk aktibatzen dira: protokolo horretan aurreikusitako egoerak gertatzen direnean nahitaez
|
jakin
eta aplikatu behar diren jardunbide prozedurak.
|
|
Elkarrizketa bat egiteko, garrantzitsua da hura gauzatuko duen pertsona horretarako prestatuta egotea. Bistakoa da esperientzia funtsezkoa izango dela, baina badira planifikatzeari eta gauzatzeari buruz
|
jakin
beharreko gai batzuk, elkarrizketa ongi joan dadin.
|
|
Beraz, adingabea berriro ere bere familiara itzultzeko, familiak esku hartzea onartu du, eta esku hartze horrek familiaren dinamika aldatuko duela
|
jakin
behar du; hala ere, familia ez baldin badago ados edo ez baldin badu egin nahi, profesionalak ezin izango du behartu aldaketa hori egitera. Are gehiago, esku hartze horiek sarritan gaitzesten dira.
|
|
Urduri eta beldurtuta dago, eta ez daki zer gertatuko zaion. Negar egiten du, eta amarengatik galdetzen du; noiz ikusiko duen
|
jakin
nahi du.
|
|
erradioaren kurba berdin hodiaren hiru diametro. Arkuak eskuz egiteko, kurbatu beharreko eremua berotzea komeni da, eta, beraz, eremu hori hodian markatzen
|
jakin
behar da.
|
|
10.12.1 Aurretiaz
|
jakin
beharreko datuak 311
|
|
SEBmax elementuari esker, elementua instalatuta dagoen lekutik aurrerako presioak ez du gainditzen halako balio
|
jakin
eta zehaztu bat. Honela funtzionatzen du:
|
|
SEBmin elementuari esker, elementua instalatuta dagoen lekutik aurrerako presioa ez da jaisten halako balio
|
jakin
eta zehaztu batetik. Honela funtzionatzen du:
|
|
10.12.1 Aurretiaz
|
jakin
beharreko datuak
|
|
Oso da garrantzitsua egoki jardutea. Hori dela eta, lehen laguntza emateko teknika nagusiak ezagutu behar ditugu, eta kasu bakoitzean zer egin behar den eta zer ez den egin behar
|
jakin
.
|
|
Aire nabigazioko enpresa batek 1.000 langile ditu, eta 220 lanegun inguru dituzte urtean.Enpresak laneko ezbeharren estatistika adierazlea
|
jakin
nahi du, sektoreko datuekin erkatzeko.Hauek dira datuak: maiztasun adierazlea:
|
|
Lagun bat telefonoz laguntza eskatzera joana zen bitartean, Aitzolek, lehen laguntzen ezagutza zuenak, Maitane eseri egin zuen, eta esan zion sudurra sakatzeko hatzekin sudur trenkadaren kontra.Aitzol Feliperen odoljarioa trapu batez geratzen saiatu zen, baina ezin izan zuenez, zauriaren gainetik tornikete bat egitea erabaki zuen. Hala, odoljarioa geratu zuen, baina Felipe kexu zen min handia zuelako eta kaltea izan zuen eskua inurrituta zuelako.Larrialdietako zerbitzua iristean, Aitzoli galdetu zioten zenbat denbora igaro zen Feliperi torniketea egin ziotenetik, baina Aitzolek ez zuen erantzuten
|
jakin
.. Zerrendatu lehen laguntzako ekintzak, eta adierazi zuzenak diren ala ez.
|
|
6 Gabrielek Malagako lantegi batean lan egiten du, eta
|
jakin
nahi du Andaluziak segurtasun eta osasuneko araudi propiorik duen. Egon daiteke prebentzioarekin erlazionatutako autonomia erakunderik araua kontsultatzeko?
|
|
Prozesuak kolore aldaketa eragiten du paperezko edo kartoi meheko kontrolak daukan produktu kimikoetan, eta kolore hori eredu batekin konparatzen da. Kolorearen aldaketaren arabera, prozesua behar bezala burutu den ala akatsen bat gertatu den
|
jakin
ahal da.
|
|
Tantetatik babesteko neurriak babes neurri estandarretatik eta isolamendu arau orokorretatik aparte erabili behar dira, infekzioak kutsatze mekanismo hori erabiltzen duela
|
jakin
edo susmatuz gero. Neurri hauek hartu behar dira:
|
|
Begoñak
|
jakin
behar du odolaren gasometria egiteko arteriako odolaren lagin bat hartu behar zaiola. Nahiz eta orratz oso fin batez ziztatu behar zaion arteria erradiala eta azkar egin ohi den, mingarria izan daiteke prozedura.
|
|
Eskularruak jantzita eramateak segurtasun sentsazioa (faltsua) eman lezake; Gotzonek, baina,
|
jakin
behar luke eskularruek zulotxoak ere izan ohi dituztela, eta mikroorganismoak haietatik pasa daitezkeela.
|
|
Tresneriak hainbat aplikazio ditu: moztu, hemostasia eragin, heldu, ehunak agerian utzi, etab. Tresna bakoitza zertarako erabiltzen den
|
jakin
behar da, sendaketa orga ondo prestatzeko, sendaketak edo ebakuntzak egiteko behar diren tresna paketeak osatzeko eta erizainari edo medikuari tresneria eskura jartzeko.
|
|
Emaria neurtzen dute. Haien bidez, erabiltzaile bakoitzak zenbat ur kontsumitu duen erregistratu eta zenbat ordaindu behar duen
|
jakin
daiteke. Industria eta Energia Ministerioak ofizialki onartutako eta homologatutako ereduen araberakoak izan behar dute kontagailuek.
|
|
Garraren berotasuna zer abiaduratan transferitzen den jakiteko, zer tenperaturatan dagoen
|
jakin
behar da. Garraren tenperatura faktore hauen araberakoa izaten da:
|
|
Altitudea handitzen den heinean txikitu egiten da. Bariazioa zenbatekoa den
|
jakin
nahi baduzu, honako taula hau kontsulta dezakezu:
|
2012
|
|
Janzkera da irudiaren beharrezko osagarria. Lanean asko zaindu behar da alderdi hori eta hango egoerara egokitzen
|
jakin
behar da. Izan ere, lan guztiak ez dira berdinak.
|
|
Hartzailea nor den jakinda, honako galdera hau egin behar diogu gure buruari: Berez, zer
|
jakin
behar du. Mezuaren edukiak ez dio denbora galarazi behar irakurtzen duenari.
|
|
Mezu orok itxiera izan behar du, irakurleak mezua amaitu dela
|
jakin
dezan. Itxiera horrek hasierako agurrarekin bat etorri behar du.
|
|
Mezuak pertsona batengandik beste batengana iristen dira; ez dira ez abstraktuak, ez anonimoak. Hortaz, gure solaskidearen arabera egokitzen
|
jakin
behar dugu, baita gurekin eta gure enpresarekin ondo senti dadin ahaleginak egiten ere.
|
|
– Bezeroak gustura ez egotearen arrazoiak
|
jakin
ditzake. –
|
|
Bezeroa galtzea, horren zergatiaren berri
|
jakin
gabe.
|
|
– Gardentasuna eta hurbilerraztasuna. Bezeroak erreklamazioak non eta nola aurkeztu behar dituen
|
jakin
behar du, baita erantzuna jasotzeko zer aukera duen ere.
|
|
Bezeroaren portaeraren garrantzia Marketinaren helburu nagusietako bat bezeroaren portaeran eragitea da, enpresak eskaini ohi dizkion produktuak eta zerbitzuak eros ditzan. Hortaz, zerbaitetan eragingo bada, horren nondik norakoak
|
jakin
behar dira. Horregatik, enpresentzat funtsezkoa da beren bezeroen portaera eragiten duten faktoreak identifikatzea.
|
|
Zapore, lurrin eta abar
|
jakin
batzuk nahiago izatea
|
|
14.11 Zerbitzuak kalitatezkoak izateko, ez da nahikoa estandar objektibo
|
jakin
baten arabera ematea; beharrezkoa da bezeroak jasotzen duen zerbitzuaren kalitatea hautematea.
|
|
Telefono gidak telefono enpresek ematen dituzten zerbitzuak dira, abonatuen zenbakiak biltzen eta eremu geografiko
|
jakin
bateko jendeari ematen dizkiotenak. Era berean, interes publikoko telefonoak dituzte, hala nola poliziarena, suhiltzaileena, ospitaleetakoa, babes zibilekoa, etab.
|
|
Lide Garmendia Manterolak 450, ko jostailu elektronikoa erosi du kontsumoko arbitraje sistemari atxikita ez dagoen establezimendu batean. Jostailua ez dabil ondo eta produktua saldu dioten merkataritza establezimenduan esan diote hori ez dela beraien arazoa eta ezin dutela ziur
|
jakin
produktua hondatuta zegoen ala ez establezimendutik atera zenean. Lidek arbitraje eskaera egin dio bere herriko kontsumoko arbitraje batzordeari.
|
|
Gutun komertzialaren txantiloia egiten bada, hainbat alderdi finkatuz, hala nola marjinak, lerroen arteko tartea, letra mota eta tamaina, etab.?, hortik aurrera lana erraztu egingo da. Hartara, kasu
|
jakin
bakoitzean egoera aztertu besterik ez da egin, mezurik egokiena idazteko; izan ere, beste guztia aldez aurretik diseinatuta dago.
|
|
Gutun komertzial
|
jakin
batzuetan, adibidez eskaera gutunetan, gutunaren data jakintzat ematen da; izan ere, eskaera data bera da. Hortaz, oso garrantzitsua da datu hori ondo jartzea.
|
|
Eman nahi dugun informazio kantitateari buruzko erabaki
|
jakin
batzuk hartuko ditugu. Ideia nagusi bat hartu eta, ondoren, ideia hori indartzen eta osatzen duen funtsezko materiala aukeratu behar dugu.
|
|
– Zer
|
jakin
behar du?
|
|
Mesedez, bidal iezaguzue aurrekontua, gutun honekin batera bidaltzen dizkizuegun datuak baliatuz. Era berean, eguzki oihalak noizko izango genituzkeen muntatuta
|
jakin
behar dugu; izan ere, prozesu guztia amaituta eduki behar dugu udako denboraldia hasi baino lehen. Besterik gabe, begirunez agurtzen zaituztegu.
|
|
Publizitatea informazio inpertsonal eta ordaindua transmititzea da. Komunikabideetan egiten da, eta publiko
|
jakin
bati bideratuta egoten da. Publizitatearen bitartez, igorlea produkturen baten eskaera sustatu edo kontsumitzailearen portaera aldatu nahi izaten du.
|
|
– Hartzaileak publiko
|
jakin
bateko kideak dira. Modu pertsonalean identifikatu ezin diren arren, mezua pertsona mota jakin batengana iristeko moduan bidera daiteke.
|
|
– Eremu geografiko
|
jakin
batean jende ugarirengana iristeko aukera ematen du. –
|
|
Marketinaren egungo joerek bezeroa arlo emozionala baliatuz erakartzea dute jomugan, logika arrazionala alde batera utzita. Askotan egiaztatu denez, esperientzia sentimental berriek, estrategia
|
jakin
bati jarraiki emozioak komertzializatuta, produktuak berak baino gehiago saltzen dute. Etorkizuneko saltzaileek gure bihotzera jo behako dute, ez gure burura.
|
|
Premia jakin batzuk dituzten pertsonak; soluzio (produktu)
|
jakin
bat garatu behar da pertsona horientzat.
|
|
Dokumentuak aurkitzeko, zer datatakoak diren
|
jakin
behar da.
|
|
Erreferentziako pertsona helduak estimulu doiak eman behar ditu aukeratutako materialen bidez. Izan ere, Kintela J. autoreak adierazten duen moduan, ez da neurriz gain estimulatu behar eta gure xedeak ez du izan behar haurrek helburu batzuk garaia baino lehen lortzea; aitzitik, heltze prozesu propioak errespetatu behar dira, eta itxaroten
|
jakin
behar dugu. Denbora, lasaitasuna eta goxotasuna izan behar ditugu.
|
|
Metodo horretan, ildo beretik ezagutza arlo guztiak lantzen dira, eta helburua ekintza praktikoa lortzea da. Haur Hezkuntzan zaila da erabiltzen, zeren ikasleek emaitza jakin batzuk lortu behar baitituzte eta zer emaitza lortu dituzten
|
jakin
behar dute; horregatik, ez dugu sakon aztertuko.
|
|
Interesgunea hasten denean, nahikoa izan daiteke, motibazioa lortzeko, ikasgelan
|
jakin
mina edo interesa pizten duen zerbait berria jartzea. Zerbait hori, adibidez, frutaz beteriko saskiak izan daitezke, oihalez edo paperez estaliak barrukoa ez ikustekoak.
|
|
Halaber, txokoetan, jostailuak baino elementu erreal gehiago ipini behar dira. Materiala beti leku berean mantentzea lortu behar dugu, haurrak non aurkitu dezakeen eta non utzi behar duen
|
jakin
dezan. Gogoan izan txoko askotan erabil daitezkeen material birziklatuak daudela.
|
|
Helburu didaktikoen araberako materialak erabili behar dira, hau da, hezitzaileak argi izan behar du zer lortu nahi duen txokoan erabiltzen dituen materialekin, gero, helburuak lortzeko balio izan dioten ala ez eta aldatu behar diren jakiteko. Hezitzaileak materialen aurkezpen sinplea eta azalekoa egingo du, haurrengan
|
jakin
mina eta esploratzeko gogoa pizteko.
|
|
Lekuaren eta materialaren bidez, haurraren interesa piztea eta haurrak elkarrekin komunikatzea lortu behar dugu. Hizkuntza, jakina, haurraren garapen kognitiboaren ardatza da, eta haur eskolan etengabe erabiltzen da edozein egoeratan (haur oihalak aldatzen direnean, jateko orduan, kantatzen denean...), baina horrek ez du esan nahi haurrei beste aukera batzuk eman behar ez zaizkienik hizkuntzaren aldetiko
|
jakin
mina pizteko, elementu eta objektu berriak eskainiz.
|
|
Lan proiektuetan oinarritutako metodologiak erronka berria dakarkio hezitzaileari, ez hainbeste baldintza materialei dagokienez, baizik eta ikuspegi berri baten aurrean kokatzen duelako, eta ikuspegi berri honek jarrera aldaketa eskatzen duelako. Hezitzaileak aktiboki entzun behar dio haurrari, interesa benetan zerk eragiten dion
|
jakin
behar du. Haurraren ekintzei behatzea, haurraren galderez jabetzea, ezinbestekoa izango du ikasketa egoerak sustatzeko gai izan dadin, egunerokotasuneko egoeretan jazotakoak haurraren pentsamenduarekin lotu ahal izateko.
|
|
Haurrek dakitena eta
|
jakin
nahiko luketena hartzen da kontuan.
|
|
Zer dakigu eta zer
|
jakin
nahi dugu?
|
|
Azken finean, hauxe
|
jakin
behar dugu: zer teoria dagoen egiten ditugun edo garatzen laguntzen ditugun jardueren oinarrian.
|
|
Gauzak zergatik eta zertarako egiten dituen
|
jakin
behar du. Egokitzeko gaitasuna eta jokabide malgua izan behar ditu, sortzen diren premiei erantzuteko.
|
|
Indartsua esaten dutenean, kuriositateak ematen dion indarraz ari dira, zergatiak galdetzean adierazten duen indarraz, dakienaren eta
|
jakin
nahi duenaren indarraz, harridurarako indarraz...
|
|
Ikasleak etortzen direnean, banan banan hartzen ditu, eskua emanez eta haien izena aipatuz. Hala, irakasleak ikaslea nola datorren
|
jakin
dezake. Ondoren, joko erritmikoak egiten dituzte, abestu, txirula jo...
|
|
–ikasleak bere kasa egin dezakeena ez dezala irakasleak egin?. Gure helburua ikasle gogotsuak, aurrea hartzen dutenak,
|
jakin
mina dutenak lortzea da.
|
|
Gaur egun, joera pedagogikoa zuten hezitzaileen mugimendu guztiak deuseztatzen eta indarra galtzen ari dira. Gaur egungo errealitatearen arabera, hezitzaileak ez du, normalean, eskola pedagogiko
|
jakin
baten arabera lan egiten; aitzitik, nahiago du hezkuntzako teoriko batzuen irizpideak eta teknikak hartu, eta bere metodologiara egokitzea.
|
|
Gaur egungo haur hezkuntzan lantzen diren beste bi alderdiak ikertzea/ esperimentatzea eta sormena dira (kulturarekiko errespetuarekin batera). Esperimentatzeari dagokionez, haurrak bere buruarekin eta inguruan
|
jakin
mina sorrarazten dioten elementuekin esperimentatu behar du. Eta, sormenari dagokionez, askatasun indibiduala, atsegina eta kulturarekiko interesa garatzeko asmoz landu behar da.
|
|
Decrolyren psikologia globalistaren arabera, zeina mende batean zehar egindako ikerketen bidez egiaztatu baita, haurrek berek proposatutako gaietan oinarrituta lan egin daiteke, eta eskatzen den baldintza bakarra da maisuak jakitea, une egokian, zein teknika, zein ezagutza eta zein erreferentzia erabili behar dituen. Haur eskolatik lehen hezkuntzako bigarren mailara arte (2, 58/ 9 urte), aldi baterako interesguneak lantzen dituzte, ezusteko deritzenen bidez, hau da, familia giroan edo ingurunean
|
jakin
mina piztu dieten objektuen bidez. Fruta bat edo abere bat, azterketa sentsorialaren bidez datu zehatzak ematen dituzten objektu behagarriak izan daitezke. Eskolan objektu horiek zentzumenen bidez aztertzen dira.
|
|
Izan ere, ikasleak ez dira inoiz ikasgelako lau hormen barruan izaten diren egoerez interesatzen, eta gero eta interes handiagoa adierazten dute errealitatean sortzen diren egoerekiko, ikasgelan gertatzen denaren arabera bada ere. Ikasle guztiek, beti, pertsonen gorabeherak
|
jakin
nahi izaten dituzte: nola jaiotzen diren, nola jaten duten, nola babesten eta defendatzen diren eta nola ekoizten duten.
|
|
Kultura proiektu hori baldintza politiko, administratibo eta instituzional
|
jakin
batzuetan gauzatzen da. Baldintzek modelatu egiten dute eta, berez, curriculum paralelo edo curriculum ezkutuaren sortzaile dira.
|
|
Oro har, galdera honen erantzuna honela laburbil daiteke: «Testuinguru
|
jakin
batean jakinduria teoriko (kontzeptuak, informazioa eta jakintza), jakinduria praktiko (prozedurak, teknikak eta trebetasunak) edo izaten jakite (jarrerak, balioak eta portaerak) mota bat, gutxienez, arrakastarekin eta etikoki, aplikatzen duenean».
|
|
Bakoitzaren esperientzia pertsonalak eta gaitasunak eta ekarpenak lantzen diren ekintzazko eta parte hartzeko testuinguruetan, haurrak bere gaitasunetan duen konfiantza,
|
jakin
mina eta ekimena garatzen ditu. Erabakiak hartzea eta jarduera autonomoa izatea ere sendotzen dute testuinguru horiek.
|
|
Baliabide materialek estimulu ugariko giroa ekarri behar diote hezkuntza prozesuari: harremanak erraztuko dituena, haurren
|
jakin
min agortezina suspertuko duena eta, esperientzia esanguratsuak ekarriko dituen heinean, haurren garapen aukerak handituko dituena. Ikastetxeek, estereotipoetatik ihesi, eskola giroko berezko jostailuak, tresnak eta baliabide didaktikoak erabil daitezen sustatu behar dute.
|
|
Eskola bakoitza eragiten dion inguru sozial eta kultural
|
jakin
batean kokatua dago, eta berariazko hezkuntza asmo eta balioak dituzten pertsonez osatua dago. Beraz, logikoa da ikastetxe bakoitzak besteengandik bereiziko duen nortasuna eta ezaugarriak edukitzea.
|
|
Adibidez, hezitzaile taldeak astean behin leku zehatz batean (musika baliabideak erabiltzeko azpiegitura duen gelan) lan egitea erabakitzen badu, denek
|
jakin
beharreko txandaketa antolatu da, aldez aurretik programazioan zehaztu diren jarduera/ baliabide jakin batzuk prestatu dira eta berariaz prestatutako leku hori errespetatu egin da, beste taldeek erabili ahal izan dezaten.
|
|
Nola
|
jakin
dezakegu umeek ingurumena zaintzeko hastapenak barneratu dituztela. Ezagutza oso sinpleekin hasi behar dugu; ez dugu inoiz helburua baloratu behar, helburuarekin lotuta dauden ekintzak baizik.
|
|
Garrantzitsua da atal honetan azaltzea, zeren dokumentu horretan zehazten baitira eskola istripuren bat dagoenean jarduteko protokoloa edo ikastetxetik irteeraren bat egiteko bete behar diren urratsak. Gurasoen baimenei eta hezitzaile bakoitzak bere kargu izan dezakeen gehienezko ikasle kopuruari buruzko araudia
|
jakin
beharra dago.
|
|
Galdeketa. Galderak egitean datza, noski. Izan ere, pertsona bati buruz zerbait
|
jakin
nahi denean, galdetzea izaten da biderik zuzenena.
|
|
Informazioa fidagarria jaso nahi bada, prestatu egin da, eta, ondoren, egoki aztertu. Beti ere, elkarrizketatuaren prestasunaren eta elkarrizketzailearen pertzepzioen baitan egongo da, eta, noski, berak aktiboki entzuten eta sistematikoa izaten
|
jakin
du.
|
|
Erreaktibo argiak idatzi behar dira. Alegia, galdekatuak zehatz mehatz
|
jakin
behar du zer galdetzen zaion.
|
|
Behaketa metodo zientifikoa da, planifikazioa eta jarduera sistematikoak eskatzen dituena. Ebaluatzeko, hezitzaileak behatzen
|
jakin
behar du. Haur guztiak dira ezberdinak, eta hezitzailearen egiteko profesionala da haurrei izaten laguntzea eta arlo afektiboan, sozialean eta kognitiboan hezten laguntzea.
|