Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 411

2000
‎Psikoterapia ororen sailkapenaren hastapenean, Bestearen hitzaren eraginean sinesten dut. Zer egin behar duen esaten dion Bestearen existentzia da psikoterapiaororen giltzarria; sufritzen duen subjektuak men egiten dio Beste honi, eta beronenonarpenaren zai dago.
‎Psikoterapia ororen sailkapenaren hastapenean, Bestearen hitzaren eraginean sinesten dut. Zer egin behar duen esaten dion Bestearen existentzia da psikoterapiaororen giltzarria; sufritzen duen subjektuak men egiten dio Beste honi, eta beronenonarpenaren zai dago.
‎edo, bai? esaten duen Bestearen menpe baitaudebeti. Honi dagokionez, psikoterapia guztiak norbere irudiaren terapiak dira, izatez, eta ispilu aroan oinarriturik daude beti.
‎–Bai, aren teknika deitukonukeena eratzen dute. Bestearen –bai, aren bidez absoluziozko efektu bat lortzerajotzen dute. Bere arrakasta bolada izan duen terapia batek, esaldi hau zuen ardatz:. You are O.K., I' m O.K.?.
Bestearen adierazle orok, Bestearen hitz orok esanahizko efektu bat du, hizkilarriz idatzitako Bestearen kokagunea onartu zaion unetik. Hauxe da psikoterapiaeta psikoanalisiaren oinarri komuna.
‎Bestearen adierazle orok, Bestearen hitz orok esanahizko efektu bat du, hizkilarriz idatzitako Bestearen kokagunea onartu zaion unetik. Hauxe da psikoterapiaeta psikoanalisiaren oinarri komuna.
‎Bestearen adierazle orok, Bestearen hitz orok esanahizko efektu bat du, hizkilarriz idatzitako Bestearen kokagunea onartu zaion unetik. Hauxe da psikoterapiaeta psikoanalisiaren oinarri komuna.
‎Gure ustez, eragiketa analitikoaren ahalbidea analistaren arbuio batean bakarrik oinarritzen da, hots, identifikazioaren botereak erabiltzearen arbuioan. Hizki larriz idatzitako Bestearen lekua hartzen duen heinean, subjektuakbere sufrimendua zuzentzen dion Beste horren kokagunea hartzen duen neurrian, analistak hortxe egiten dio uko nagusi izateari. Eta horrexegatik hitz egiten dugupsikoanalisiaren etikaz eta analistaren gogoaz, nagusi izatearen gogoa baino indartsuagoa litzatekeen gogo batez bezala.
‎analisiaren atea berak ireki edo itxi dezakeen puntu honetan. Edo identifikazioaren zirkuitulaburrera darama subjektua, edo Lacan-en grafoan aurkituko duzuen eta sarrera atea Bestearen kokagunean duen bigarren zirkuitu bat irekitzendu. Honek esan nahi du, analisia analistak hartuko duen jarreraren menpe dagoela.
‎Zer eginbehar du, subjektu batentzat bere, gozamenaren plus a? Bestearen heriotzari barru barrutik lotuta dagoela aurkitzean. Medikuarentzat ez bezala, analistarentzat biziaez da balio gorena.
‎Baina besteaz, ez nolanahi, proiektu denheinean baizik. Bestearen askatasunaz. Maitaleak maitearen nia bere nian urtzea nahiluke.
‎izaki baterantzalegia. Bestearen nahi hau aipatu ezagutzaren bila dabil oro bat, baldin benetako gizakigaia bada.13 Badago, hala ere, giza itxura izan arren piztia nahiz landare izaera etabizimodua duen izaki franko.
2001
Bestearen modukoak gara, esan nahi izanen duzu, kanpotarrak, inoren auzoan ibiltariak, mutuak.
Bestearen egia niretzat ez bada egia, horrek zera erakusten dit: lehenbizi, nire ezagumena mugatua dela, baita ere nire besteari eta bestearen esanei buruzko ezagutza ere mugatua dela.
2002
‎Oinazea eta kulpa. Bestearen begirada baikor eta amultsuaren bitartez salbatuak izatearen esperantza. Emateko desioa eta hartzekoa...
‎–duda egin zuen. Bestearen irribarre ezin zabalagoa ikustean, korrika joan ziren elkar besarkatzera– Ostia, Imanol! Ez haiz kasik aldatu eta!
Bestearen jarkerari ispilu legezkoa egin zion Santosek eta elkarren aurpegiak zentimetro gutxitara gelditu ziren. Berba mantsoetan ari zela zirudien eta eskuek airean egiten zuten norabide jiratsua ere abiadura bertsukoa zen.
‎Kolpe guztiak lar azkar eta arinak ziren. Bestearen beso gotorretan egin zuten. Minbera zeuzkan atzamar kozkorrak, eta kaskezurraren kontra jotako kolpe batek ezin disimulatuzko oinazea eragin zion.
‎[f] Bestearen eskuina eta ezkerra aurkitu bere burua haren tokian irudikatuz. Bestea aitzinetik ikusten delarik da zailenik gertatzen.
2003
Bestearen abotsa urrunegitik dator. Eztakigu zer ote dion.
‎Miguel Hernandez-en poemetako bat, zirujauak, zauriak, ospitaleak eta balak (balak ere bai) aipatzen dituen poema, behin baino gehiagotan errezitatu nion neure buruari. Bestearen poesia ulertu ahal badugu, nola ez gara gai izango elkar ulertzeko. Para la libertad (Askatasunaren alde) da poema haren izena.
‎Berez bi eskuizkribu dira eta ez bat, biak ere 450 bat orrialdekoak, egile bera eta eduki eta forma oso antzekoa dutenak. Bestearen izenburua hauxe da: Errectore Jaun baten instruccinuac ezconduric vici dan Adisquide batentzat bere eta bere Familiaren gobiernu oneraco Jaungoicoaren Legue santubagaz conforme.
‎Lehenengoaren arabera, gizakiek ez dute ezelako erantzukizunik ezusteko gertaerengatik, gehienetan halakoak jainko ordenaren eta ezinbesteko kasuaren ondorio baitira, eta ez inori egozteko moduko ekintzen ondorio. Bestearen ariora, kobratzen ez duten hartzekodunen orotariko kalteak erabereko interes erkide baten arabera zehaztu behar dira, galera handiagoa ala txikiagoa ekarri duten inguruabarrak kontuan hartu gabe. Hortaz, bada, inork ez dauka ezinbesteko kasuen gaineko erantzukizunik, eta kalte ordaina emateko modua zehazterakoan, hartzekodun adina auzi sortuko lirateke, euren arteko desberdintasuna ez ordainketak ekarritako galera mota izanik.
‎Hurkoa alboan gehiegizko gertatzeari. Bestearen altzoan ezin geratze horri. Bakar bakarrik geratzeko behar ezinbestekoari.
‎–Gerda Tarok bere karrera egin nahi ei zuen. Bestearen itzal gero eta luzeagotik aske. Baina hori ekainean izan zen.
2004
‎batek Luger itsusi bat zeraman. Bestearen arma ikusi nuenean esku hotz baten fereka sentitu nuen garondoan: Thompson metraileta bat zen, kargadore zirkularrekoa.
‎Gazteak hirugarren aldiz jaso zuen hanka. Bestearen burua nahi zuen berriz, kapitaina eraisteko. Baina konturatzerako zezen baten oldarrak aurretik eraman zuen, lurrera jaurtiz ahoz behera eta beso bat erabat inmobilizatuz.
‎Askatasunak bere gauzapena bilatu behar du, abstraktua izateari utzi behar badio, eta horregatik elkarbizitzarako arau batzuetan egikaritzean bihurtzen da benetan erreala. Ondorioz, aginduanorberaren arau gisa ezarri beharrak, hots, autonomiak, ez du zerikusirik subjektu autarkikoarekin, Bestearen beharrik ez duenarekin; eta, beraz, ez da subjektuen arteko komunikazioa apurtzen duen printzipiorik, hura gauzatzen duena baizik. Bakoitzak bere interes alderdikoiari helduz gero, no rbere zoriona bilatuz gero, adibidez, ez dago subjektuenarteko harremanak objektiboki antolatzerik, inolako adostasunik lortzerik; aitzitik, guztien elkarren aurkako gerrabesterik ez litzateke emaitza, eta hor azkenean botere gehien duenak erabakitzen du.
2005
‎Holan ba, aspaldion bere bihotzak ateraten dauan hotsa nahasmenaren eta matxinadaren hotsa da. Bestearen bihotza ferekatzen dauanean oraindino be bizkortzen eta minberatzen dan hotsa.
‎8.2.1 Bestearen eraiketa
2006
Bestearen epaitza
‎Gero, ordea... Bestearen larruazalaren bestaldean ulertezintasunezko eremu zabalak irekitzen dira. Eta guk irakurle gutxi dauzkagu.
Bestearen jarraitzaile erabat zintzoa izan behar duzu: akats larria
‎Norbaitek sufritzen badu, nik ere sufritu. Bestearen penak ulertzen eta niganatzen saiatu. Elkarren ondoan egon.
‎banakoaren autonomia; historian zehar liberalismoak defendatu duen idearekin lerratu zen, beraz40 Marcuse-k zioenaren antzera, biolentziaren aurreko angustia, minaren aurreko errukia, alienatutako gizartearen aurreko gupida? horrek guztiak pizten du gizakiongan Bestearen desioa, Jainkorik ez izateari beldurra, eta historiaren azken hitzak izua eta injustizia izateari beldurra. Halere, Horkheimer en ustean, ezkortasun teorikoa ezin da ekintzarako oztopo bilakatu; ezkortasun teorikoa eta baikortasun praktikoa aldarrikatu zituen.
‎nork bere gauzak maitatzeko libre izatea. Bestearen gustu berberen bila ibiltzea bildumak egitea baino ez dun. Hik ez hituen egiten beisboleko jokalarien kromo bildumak txikitan?
‎Zirkunstantzia eta erlazio guztiak gure begi aurrean daudela, gustuak, osotasun horretatik abiatuz, gaitzespen edo onespen sentimendu berri bat sentiarazten digu. Baten araua —gauzen zerizanean oinarri duena— betierekoa eta irmoa da, baita Izaki Gorenaren borondatearentzat ere.20 Bestearen araua animalien barne egituratik eta osaeratik sortzen da, 21 eta Borondate Gorenarengandik eratortzen da azken buruan, azken horrek izaki bakoitzari berezko zerizana egokitu baitzion eta existentziaren kategoriak eta ordenak antolatu baitzituen.
‎Etorkizuna oraindik ez dena eta oraingoz izan ez dena baldin bada, giza nahiak beste giza nahi batengana zuzendu du, alegia, inon ez dagoen eta inoiz ez dirauen izaki batengana. Bestearen nahi honek ere biologiaren gainetik dagoela onar dadin bilatuko du, baldin benetako gizaki gaia bada. Badago, hala ere, giza itxura izan arren piztia nahiz landare izaera eta bizimodua dituen izaki franko, behin Historia amaiturikoan ageriko denaren aitzindari.
2007
Bestearen aldameneko bakardadea, mehatxu
‎Selman en (1971a, 1971b, 1980, 1989) teoriak bestearen ikuspegia hartzekogaitasunaren garapena deskribatzen du. Bestearen ikuspegia hartzeko gaitasunahauxe da: jokabidea planifikatzeko edo judizioak egiteko garaian beste pertsonenikuspegia kontuan hartzeko gaitasuna (Higgins, 1981).
2008
Bestearen (gizonaren, erbesteratuaren, bizilagunaren, aita/ amaren, eta abar) singularitatea ikusi ahal izango genuke, bere ahotsa entzun, azala ukitu eta sentitu… eta kontzientzia indartsu horrekin biziko ginateke, irribarre txiki eta sakon batekin beti. Eta etxeko ispilu narzisista guztiak ura bezala urtu eta desagertuko lirateke.
‎238/ 00:00:00: 00/ YUSUF} Beste gameluaren burua aurreko bi hanken artean harrapatu.{ App: 239/ 00:00:00: 00/ MICHAEL PALIN} (OFF) Bestearen burua aurreko hanken artean harrapatu.{ App: 240/ 00:00:00: 00/ YUSUF} (OFF) Bai.{ App:
Bestearen bila konbikzioz joateko, besoak irekita eta burua altxatuta eraman behar ditugu, eta besoak irekita eramateko modu bakarra da burua altxatuta eramatea. Egiten duen urrats bakoitzarekin pertsonak sentitzen badu bereak traizionatzen ari dela, bere burua traizionatzen ari dela, bestearenganako hurbilpena gaiztotuko da.
2009
‎Base militar bat dirudi. Bestearen begirada, hori da txarrena. Baztertzaile.
‎Niretzat balio duten gauzak igortzen ditut musikaren bidez, eta horretan asmatuko dut edo ez. Bestearen egitekoa da zuk transmititu nahi duzuna deskubritzea.
‎gizakiok berezko mespretxua, higuina diogu indarkeriari, zioen berak. Bestearen minak nahigabe sakona piztu ohi digula.
‎ekintza arrazional modernoa, horixe izan zen errukia gainditzeko eta deuseztatzeko baliabide nagusia. Likidatua izan zen gizakiok dugun ahalmena Bestearen sufrimenduaren aurrean gupida sentitzeko. Etika errukiorra txikituta geratu zen.
Bestearen kosmobisioa hizkuntzaren bitartez (edo beste modu batez) aldatu nahi izatea beti da arriskutsua, bestearen hobe beharrez egiten bada ere. Bestearentzat egokia zer den jakitea suposatzen baitu horrek.
2010
Bestearen pistola ikusiagatik, irmoki jarraitzen zuen hizketan.
‎Prosa horrekin gozatu egiten nuen, apenas beste inoiz egin ez dudan bezala. Bestearen osagarri izan zen. Corpusaren gihar bizia zen hura.
‎Alterrek markaturiko era bateko edo besteko marrak, Egok zeharkatu behar ez dituenak. Bestearen portaeraren askatasuna murrizteko modu asko dago. Biolentzia kalitate gutxiko aktibitatea da.
Bestearen eskubidea errespetatzea bakea egitea dela esana zuen Benito Juarezek. Batzuen eskubideen errespetu ezetik gerla ondorioztatu beharrean, gerlak inoren eskubideen errespeturik ekarriko ez duenez gero, eskubide gabezia absolutua baizik, beste bide bat proposa daiteke.
‎Patologikoa, izatekotan, bestearen iritzia haintzat ez hartzea da. Bestearen erabakimena ukatu eta, gainera, norbera benefaktore gisa agertu nahi izatea. Horixe da umeekin eta eroekin egiten dena.
2011
‎dioena. Alternatibaren bi adarrak erabat Bestearen eskuetan daude, ez zurean, hortik alienazioa. (Estatuak ere pareko aukera alienatua inposatzen dio nazionalista euskaldunari:
‎Bortxaren modu laidogarrienera mugatuz: Estatu espainola historikoki beti torturatu egin duen eta egiten duen Estatua da; eta gizarte espainola (hedabideak, politikoak, etc.), Bestearen tortura beti toleratu edo ignoratu duena, ospatu ez duenean. Bi alderdi espainol nagusiei, PP eta PSOE, tortura ekiditeko edozein neurri legali aktiboki (ez da, pasibitateko errua?!) beti uko egin izanaren ohorea dagokie, aurretik.
‎Besteenganako gehiegizko eskaera afektiboak agertzen ditu. Bestearen konkista hasi egiten du, baina amaitu ez, aukeratu duen pertsonak dezepzionatu egiten baitu berehala. Sedukzio jokoari ekiten dio eta pertsona bat bere eskueran dagoenean interesa galtzen du eta hautsi egiten ditu harekiko harremanak.
‎amak irentsiko zuen beldur bizi izan zen. Bestearen irenste desira mugatuko zuen objekturik ez zuen aurkitu, aitaren izenaren adierazlea falta baitzen. Salvador beti amaren gatibu izan zen, haren gozamenak harrapatua, haren gozamenaren objektu.
‎Bi nortasun zeuden Dalí rengan eta irudi bikoitzen teknikaren bidez adierazten zuen hori. Bestearen heriotzaren gain bizirauten zuen Dalí-k: anaiaren heriotza, Lorca-ren heriotza:
‎Erraz eragiten diote besteek edo zirkunstantziek. 3) Bestearen arreta-gune ez den egoeretan ez da eroso aurkitzen. Portaera arreta bilatzailea agertu zuen txiki txikitatik,
‎Besteen aurrean agertzen duten gehiegizko sentikortasunak beren prozesu kognitiboetan eragiten eta interferitzen du. Bestearen prozesuetan zentratzen dira saiheskariak, eta beren pentsamenduen haria galtzen dute. Distrakzioak, interferentziak eta dibagazioak nagusitzen dira beren pentsamenduaren harian eta beren prozesu kognitiboa eten egiten da.
‎Irudi horiek barneratzean, beren buruaren irudi ahula eta bestearen irudi indartsua fusionatzen dira beren baitan. Bestearen boterea, autoestimua eta trebetasunak maileguan hartzen dituzte eta besteen jomugen zerbitzura jartzen dute beren borondatea. Beren buruak ahulak ikusten dituzte eta bakarrik gelditzeari beldur handia diote.
‎Horregatik, mendeko pertsona jota gelditzen da pertsona babesleak berarekin erlazioa amaitzea erabakitzen duenean. Bestearen iritziak indar handia du beretzat, haren irudi idealizatua barneratua duelako; horregatik, besteak bera abandonatzea erabakitzen duenean, kolpe handia hartzen du, bere identitatearen zati batek (barneratua duenak) abandonatu baitu.
‎Itxura espektakularra duen arren, bere buruaren irudi baliogabetua gordetzen du itxura horren atzean. Bestearen begiradaren ziurtasuna bilatzen du; bestearen begirada liluratuan islatuta lortzen du ziurtasuna. Sugestionagarria da; besteek eragin handia dute beregan.
‎6 Emozioen adierazpenaren dramatizazioa, teatralismoa eta exajerazioa.7 Sugestionagarritasuna. Erraz eragiten diote besteek edo zirkunstantziek.3 Adierazpen emozional aldakorra eta azkar aldatzen dena.1 Bestearen arreta-gune ez den egoeretan ez da eroso aurkitzen.2 Bestearekiko elkarreraginean sedukzio portaera desegokia edo jarrera probokatzailea.4 Arreta bereganatzeko bere itxura fisikoa erabili ohi du eskuarki.5 Hitz egiteko modu oso subjektiboa eta xehetasun gutxikoa du.8 Benetan dituenak baino harreman estuagoak dituela iruditzen zaio.
‎haren adierazpenak egitate deskripzio hutsak dira. Bestearen diskurtsoa, berriz, guztiz erretorikoa da, hau da, interes eta balioz kargaturik dago. Bestea emozionala, espontaneoa, kontrol gabekoa, basatia, biziegia, pizgarria, partziala, pertsonalizatua, lokala?
Bestearen dudak asetzeko konpromisoak.
‎Norbaitek sufritzen badu, nik ere sufritu. Bestearen penak ulertzen eta nireganatzen saiatu. Elkarren ondoan egon.
‎Gizakiari, ordea, kosta egiten zaio tristurak partekatzea, eta barneko zulo mingarrian gordetzen ditu, kanporatzeko asmorik gabe, urradura gero eta handiago egiten den bitartean. Bestearen tristurari berdin gertatuko balitzaio, alegia, hedatzen diren besteen penak arinduko balira, gizakiok zoriontsuago biziko ginateke. Izan ere, gauza jakina da ingurukoen penak. zabaltzea dela gizaki askoren afizio nagusia.
‎Batek ahots kolorea zeukan, eta melodia, musika. Bestearen estaldura zailagoa egiten zitzaidan gainditzea.
2012
‎Bortxaren modu laidogarrienera mugatuz: Estatu espainola historikoki beti torturatu egin duen eta egiten duen Estatua da; eta gizarte espainola (hedabideak, politikoak, etc.), Bestearen tortura beti toleratu edo ignoratu duena, ospatu ez duenean. Bi alderdi espainol nagusiei, PP eta PSOE, tortura ekiditeko edozein neurri legali aktiboki (ez da, pasibitatezko errua?!) beti uko egin izanaren ohorea dagokie, aurretik.
‎Teoria hermeneutikoak proposatzen duen ikuspegi historiko honetan alde batera uzten da, beraz, jatorrizko zentzua bilatzea helburu duen saiakera historizista, eta interpretazioaren erlatibitatea azpimarratzen da. Zentzua, pentsamendu postestrukturalistak argi erakutsi duen bezala, testuaren eta testu hori interpretatzen duen subjektuaren arteko bestetasun harremanaren bidez gauzatzen da, eta ez testuko adierazleek adierazi erreal batzuekiko duten lotura objektiboaren bidez. Elkarrizketaren hermeneutika honetan, subjektuaren (itzultzailearen) eta Bestearen (jatorrizko testuaren) arteko mugimendu zirkulatorioan hezurmamitzen da zentzua. Bestearekiko elkarrizketa harreman hori da, beraz, zentzuaren gauzapenerako baldintza.
‎– Bestearen sentimenduei garrantzia kentzea era honetako adierazpenak eginez: –ez kezkatu txorakeria horrengatik?,, ez jarri horrela", etab.?
Bestearen tokian jartzeko gaitasuna da, une oro sentitzen duena ulertzen saiatzeko, betiere norberaren nortasuna galdu gabe. Ez du esan nahi bestearen iritzi berekoa izatea, baizik eta bestearen ideiak eta emozioak onartzea.
‎deritzona da; ohikoena da eta, horren ara­bera, haurra edozein informazio­tatik babestu beharra dago, hari kezkarik eta sufrimendurik ez sorrarazteko. Bestearen ikuspegia harekiko komunikazio, irekia, izatea da.
‎Era horretananimalia gizakiari oposatzen zaion bestetasun absoluto bilakatzen da (mendeetanzehar emakumea, beltza, natiboa.. . izan dira Bestearen aldaera desberdinak), gizakiaez den Beste absolutua.
‎149). Beraz, guretzat bilakaeraren filosofia interesgarria da Bataren (gizakia) eta Bestearen (animalia) arteko muga klasikoak ezabatu eta berreraikitzekoahalegina egiten duelako. Horrek zera eskatzen du:
‎Bestea ere isiltzen denean hasten dira komeriak. Bestearen isiltasunak bereak ez bezalako deserosotasun guztizkoa eragiten dio. Zergatik dago isilik, zergatik ez dio deus esaten, zer egin ote dio berak?
‎" Bestearen pentsamendua entzuteko aukera izango den egunean, mundua akabatuko da", pentsatu zuen emakumeak.
‎" Badago zerbait kristau kulturan bestearen ezagutza bultzatzen duena, baina bestea konbertitzeko soilik. Bestearen autonomiak ez du garrantzirik bestea konbertitzeko obligazioaren aurrean. Baieztapen hori aztertzen baduzu, laster ikusiko duzu bestearen deuseztapena dakarrela".
‎Mundua" eraikitzea" (Badiou) eta/ edo B/ bestearen (maiuskulaz edo minuskulaz)" esperientzia" edukitzea (Levinas) gauza guztiz ezberdinak dira. Bestearen " esperientzia", azken batean, Jainkoan oinarritzen da eta etika sortzen du.
‎Cornelio Castoriadis filosofoak autonomia proiektua bataiatu zuen jendearen ekimena defendatzen duen proiektua. Hainbat lekutan eta garaitan jendeek kontzientzia hartu dute euren izate autoeratuaz, konturatu dira ez direla lege itsuen manupeko, ezta besteren edo Bestearen borondatearen mendeko, konturatu dira euren bizitzaren kargu direla eta ondorioz erabaki behar dutela zer egin eta hura nola egin. Areago, hasi dira ulertzen jende artekoa ez delaphysis(), ez dela naturazkoa edo berezkoa, ohitura baino ez dela eta hala izaki, jendeak nahikara moldatu ahal duela ohiko araua, nomos (vopoç) delakoa alegia.
‎Noizean behin, Christineren aholkuak gogoan, eginkizun berriak hartzeko ahalegina egiten zuen, baina alferrik. Ehiza ez zitzaion sobera gustatzen; marrazteari ere gero eta zentzu gutxiago aurkitzen zion.Toisonetek" Bestearen " txantxa bat aipatzen zuen. Auskalo, agian bera ere Bestearen txantxa gaiztoago baten biktima zen, eta kondenatua zegoen Maisuaren poemaren atal guztiak hitzez hitz betetzera:
‎Ehiza ez zitzaion sobera gustatzen; marrazteari ere gero eta zentzu gutxiago aurkitzen zion.Toisonetek" Bestearen" txantxa bat aipatzen zuen. Auskalo, agian bera ere Bestearen txantxa gaiztoago baten biktima zen, eta kondenatua zegoen Maisuaren poemaren atal guztiak hitzez hitz betetzera: " Lurra ziega heze bat bilakatzen denean, eta Esperantza saguzar bat bezala ihesi doanean...".
‎Esan nahi baita: Lacanen arabera, nire desirari bidea emateko, Bestearen desira konplikatu behar dut, hain zuzen ere, inpenetrablea delako, iragazkaitza eta enigmatikoa. Fantasian gauzatzen den desira, horrela, ez da soilik hau edo bestea nahi dudala, Bestearen desirak osatzen duen enigma bera konpontzeko edota desnahaspilatzeko ahalegina baizik.
‎Lacanen arabera, nire desirari bidea emateko, Bestearen desira konplikatu behar dut, hain zuzen ere, inpenetrablea delako, iragazkaitza eta enigmatikoa. Fantasian gauzatzen den desira, horrela, ez da soilik hau edo bestea nahi dudala, Bestearen desirak osatzen duen enigma bera konpontzeko edota desnahaspilatzeko ahalegina baizik. Zentzu honetan Lacanen formulazio zuzena honakoa da:
2013
Bestearen egilea, zumaiarra da: " Balendiñe Albizu poetarena da Itsasoa eta eguzkia.
‎Bila dezagun bestearen lekuan jartzea. Bestearen mina onartzearen bidea has dezagun. Bazterketarik eta aurreiritzirik gabe.
‎Los ojos del otro. Encuentros restaurativos entre víctimas y exmiembros de ETA( Bestearen begiak. Biktimen eta ETAkoak izandakoen arteko bilerak) izeneko liburuan 11 bileretako esperientziak kontatzen dira.
‎Trenbide ondoko landareen hostoetan eskuak busti etaorraztu egin ziren. Bestearen begiak norberaren ispilu. Aurpegi onarekin iritsi behar: nekea eta begi zuloak ezkutatuta.
‎erdi (bi) tzen da. Bestearen absentziak bultzatzen du Zaratustra erditzera.
‎Pixoihalak, egunero. Merkeagoa ala garestiagoa da atez atekoa? Bestearen iguala. Abantaila bat badauka, halere:
‎protestatu nuen. Bestearen Biblia zen! Nik oraintxe atera dut liburutegitik!
‎Batak sos gutxi batzuk lortzen ditu bere artisautzatik, bizitzan sei eleberri idatzi izanaren ordain logiko eta neurritsu xamar bat. Bestearen bizitzak puntu aristokratiko bat lor dezake, aurrekoaren oso antzeko ekoizpen eta maila literarioarekin, une soziopolitiko jakin batean bide jakin batzuk hartzeak sortutako prestigio dinamikaren elur bola maldan behera eramanda. Bide biak interesgarri gure kultur komunitaterako.
2014
Bestearen begirada beharrezkoa du argazkiak?
‎Behaketa eta imitazioaz gain, adimena edo adimen gaitasuna, ezinbestean, munduarekiko hartu emanari esker garatzen da; garapen horretan, norbanakoa eta ingurukoekiko harremana (subjektuartekotasuna) erabat lotuta daude, bateragarriak dira. Bestearen presentzia eta errealitatea uste baino hurbilago daude, eta gure jarreraren parte eraikitzailea dira.
‎Hori dena aldatua balitz bezala egin du, ordea, Sorbonako hitzaldiaren liturgia, ordena berriaren ikuspegia beretzat hartuz bezala. ? Bestearen –tokian jarrita pentsatzeko ahalegin handia; Errepublika eskuzabalari berak nazioaren teoria bat. Renanena inoiz izan ez dena, baina pentsamendu errepublikarrarentzat egokia izan litekeela uste duena?
Bestearen irudikapen literarioak euskal literatura kanoniko garaikidean: IreneAtxaga eta Miren Saizarbitoria
‎6 Bestearen irudikapen literarioak euskalliteratura kanoniko garaikidean: Irene Atxaga eta Miren Saizarbitoria
Bestearen egonezina aztertuz, besteak praketan eta aurpegian dituen zimurrei begiratuz, zer lanetan aritu ote den, zer esperientzia ote duen asmatu ezinik. Disimuluz elkar arakatzen.
‎Paradoxa ematen badu ere, aski ohargarria da, teknikaz oso muntto diren ikuskizun handien aitzinean denbora pasatu eta, karrikan ari garelarik eta" efektu bereziak" bidon baten gainean joz egiten ditugularik funtzionatzen du azkarrago. Bestearen parodia gehitzen balitz bezala, sinpletasunak ezentzia hunkitzen. Udako gauak bezainbat izar zeuzkan sukaldari frantses bati galde egin ziotelarik zer zen berak gehienik maite zuen platera ihardetsi zuen" tomate bat eguzkitan ondua, gatza doi doia eta oliba olio zirrista:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Jakin liburuak 189 (1,24)
ELKAR 60 (0,39)
UEU 28 (0,18)
Booktegi 24 (0,16)
Pamiela 21 (0,14)
Alberdania 13 (0,09)
Berria 11 (0,07)
Argia 8 (0,05)
Jakin 7 (0,05)
LANEKI 6 (0,04)
Susa 6 (0,04)
Labayru 6 (0,04)
Open Data Euskadi 5 (0,03)
Consumer 3 (0,02)
goiena.eus 3 (0,02)
Erlea 3 (0,02)
Karmel Argitaletxea 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
Ikas 2 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
beste begirada 42 (0,28)
beste existentzia 23 (0,15)
beste askatasun 17 (0,11)
beste presentzia 16 (0,11)
beste izen 7 (0,05)
beste arteko 5 (0,03)
beste begi 5 (0,03)
beste aurpegi 4 (0,03)
beste desira 4 (0,03)
beste erantzun 4 (0,03)
beste iritzi 4 (0,03)
beste jabe 4 (0,03)
beste objektibatu 4 (0,03)
beste subjektutasun 4 (0,03)
beste sufrimendu 4 (0,03)
beste transzendentzia 4 (0,03)
beste ahots 3 (0,02)
beste ikuspegi 3 (0,02)
beste kontzientzia 3 (0,02)
beste ni 3 (0,02)
beste posibilitate 3 (0,02)
beste talde 3 (0,02)
beste toki 3 (0,02)
beste agertu 2 (0,01)
beste aldapa 2 (0,01)
beste antzaldatu 2 (0,01)
beste arretagune 2 (0,01)
beste auzi 2 (0,01)
beste berri 2 (0,01)
beste bihotz 2 (0,01)
beste biktima 2 (0,01)
beste bila 2 (0,01)
beste bitarte 2 (0,01)
beste buru 2 (0,01)
beste dialektika 2 (0,01)
beste erabakimen 2 (0,01)
beste eskubide 2 (0,01)
beste ezagutza 2 (0,01)
beste ezaugarri 2 (0,01)
beste faktikotasun 2 (0,01)
beste figura 2 (0,01)
beste gaiztakeria 2 (0,01)
beste gorputz 2 (0,01)
beste heriotza 2 (0,01)
beste hitz 2 (0,01)
beste hor 2 (0,01)
beste ideia 2 (0,01)
beste irribarre 2 (0,01)
beste irudikapen 2 (0,01)
beste kategoria 2 (0,01)
beste kokagune 2 (0,01)
beste kontzeptu 2 (0,01)
beste larru 2 (0,01)
beste menpe 2 (0,01)
beste min 2 (0,01)
beste mundu 2 (0,01)
beste nahi 2 (0,01)
beste objektibotasun 2 (0,01)
beste objektu 2 (0,01)
beste objektutasun 2 (0,01)
beste pena 2 (0,01)
beste rol 2 (0,01)
beste tortura 2 (0,01)
beste Biblia 1 (0,01)
beste absentzia 1 (0,01)
beste adierazle 1 (0,01)
beste agerpen 1 (0,01)
beste aitortza 1 (0,01)
beste aldaera 1 (0,01)
beste aldaketa 1 (0,01)
beste aldamen 1 (0,01)
beste aldameneko 1 (0,01)
beste aldarrikapen 1 (0,01)
beste alderdi 1 (0,01)
beste altzo 1 (0,01)
beste apropiazio 1 (0,01)
beste arau 1 (0,01)
beste argudio 1 (0,01)
beste ario 1 (0,01)
beste arma 1 (0,01)
beste arre 1 (0,01)
beste artean 1 (0,01)
beste atributu 1 (0,01)
beste autonomia 1 (0,01)
beste azal 1 (0,01)
beste barre 1 (0,01)
beste begiradape 1 (0,01)
beste behar 1 (0,01)
beste beldur 1 (0,01)
beste benetako 1 (0,01)
beste beregaintasun 1 (0,01)
beste beso 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
beste begirada ni 6 (0,04)
beste askatasun agertu 3 (0,02)
beste toki jarri 3 (0,02)
beste aldapa igo 2 (0,01)
beste arretagune ez 2 (0,01)
beste begirada atzeman 2 (0,01)
beste bitarte traumatizatu 2 (0,01)
beste erabakimen ukatu 2 (0,01)
beste existentzia zeinahi 2 (0,01)
beste hor egon 2 (0,01)
beste irudikapen literario 2 (0,01)
beste izen gogoratu 2 (0,01)
beste larru jarri 2 (0,01)
beste nahi hau 2 (0,01)
beste pena ulertu 2 (0,01)
beste presentzia ez 2 (0,01)
beste sufrimendu aitortu 2 (0,01)
beste tortura beti 2 (0,01)
beste transzendentzia transzenditu 2 (0,01)
beste absentzia bultzatu 1 (0,01)
beste adierazle oro 1 (0,01)
beste agertu arrunt 1 (0,01)
beste agertu situazio 1 (0,01)
beste ahots ezuste 1 (0,01)
beste ahots urrun 1 (0,01)
beste aitortza delako 1 (0,01)
beste aldaera desberdin 1 (0,01)
beste aldaketa bat 1 (0,01)
beste aldamen arnasa 1 (0,01)
beste aldameneko bakardade 1 (0,01)
beste aldarrikapen jabetu 1 (0,01)
beste alderdi guzti 1 (0,01)
beste altzo ezin 1 (0,01)
beste antzaldatu degradazio 1 (0,01)
beste antzaldatu sentitu 1 (0,01)
beste arau animalia 1 (0,01)
beste arma ikusi 1 (0,01)
beste artean lotura 1 (0,01)
beste arteko asimilazio 1 (0,01)
beste arteko bereizketa 1 (0,01)
beste arteko erlazio 1 (0,01)
beste arteko funtsezko 1 (0,01)
beste arteko gu 1 (0,01)
beste askatasun aitortu 1 (0,01)
beste askatasun asimilatu 1 (0,01)
beste askatasun bizi 1 (0,01)
beste askatasun biziarazi 1 (0,01)
beste askatasun mugagabe 1 (0,01)
beste askatasun ni 1 (0,01)
beste askatasun sortu 1 (0,01)
beste askatasun trabatu 1 (0,01)
beste atributu norbereganatu 1 (0,01)
beste aurpegi bota 1 (0,01)
beste aurpegi ez 1 (0,01)
beste aurpegi ikusi 1 (0,01)
beste aurpegi zurbil 1 (0,01)
beste autonomia ez 1 (0,01)
beste auzi saihetsezin 1 (0,01)
beste auzi ulertu 1 (0,01)
beste azal jarri 1 (0,01)
beste barre entzun 1 (0,01)
beste begi egon 1 (0,01)
beste begi islatu 1 (0,01)
beste begi ni 1 (0,01)
beste begi norbera 1 (0,01)
beste begirada agertu 1 (0,01)
beste begirada baikor 1 (0,01)
beste begirada bat 1 (0,01)
beste begirada beharrezko 1 (0,01)
beste begirada bera 1 (0,01)
beste begirada erreakzio 1 (0,01)
beste begirada espazialtasun 1 (0,01)
beste begirada ez 1 (0,01)
beste begirada ezkutatu 1 (0,01)
beste begirada forma 1 (0,01)
beste begirada hori 1 (0,01)
beste begirada kontzientzia 1 (0,01)
beste begirada lehen 1 (0,01)
beste begirada libro 1 (0,01)
beste begirada mundu 1 (0,01)
beste begirada presentzia 1 (0,01)
beste begirada sare 1 (0,01)
beste begirada sortu 1 (0,01)
beste begirada zentzu 1 (0,01)
beste begirada ziurtasun 1 (0,01)
beste behar ez 1 (0,01)
beste benetako eremu 1 (0,01)
beste beregaintasun iradoki 1 (0,01)
beste berri ez 1 (0,01)
beste berri ni 1 (0,01)
beste beso gotor 1 (0,01)
beste bihotz ferekatu 1 (0,01)
beste biktima zein 1 (0,01)
beste bila joan 1 (0,01)
beste bila konbikzio 1 (0,01)
beste buru aurreko 1 (0,01)
beste buru nahi 1 (0,01)
beste desira adierazle 1 (0,01)
beste desira konplikatu 1 (0,01)
beste desira osatu 1 (0,01)
beste dialektika diferentziatu 1 (0,01)
beste dialektika hori 1 (0,01)
beste erantzun irribarre 1 (0,01)
beste erantzun jaso 1 (0,01)
beste eskubide errespetatu 1 (0,01)
beste eskubide ukatu 1 (0,01)
beste existentzia ari 1 (0,01)
beste existentzia bizipen 1 (0,01)
beste existentzia duda 1 (0,01)
beste existentzia ebidentzia 1 (0,01)
beste existentzia erantzule 1 (0,01)
beste existentzia erreal 1 (0,01)
beste existentzia ez 1 (0,01)
beste existentzia ezin 1 (0,01)
beste existentzia hipotesi 1 (0,01)
beste existentzia kontu 1 (0,01)
beste existentzia kontzientzia 1 (0,01)
beste existentzia lege 1 (0,01)
beste existentzia mehatxu 1 (0,01)
beste existentzia ukan 1 (0,01)
beste existentzia zalantza 1 (0,01)
beste ezagutza hori 1 (0,01)
beste ezagutza ideal 1 (0,01)
beste ezaugarri bat 1 (0,01)
beste ezaugarri erreal 1 (0,01)
beste gorputz babestu 1 (0,01)
beste heriotza barru 1 (0,01)
beste heriotza biziraun 1 (0,01)
beste hitz eragin 1 (0,01)
beste hitz oro 1 (0,01)
beste ideia absolututasun 1 (0,01)
beste ideia mediatizatu 1 (0,01)
beste ikuspegi hartu 1 (0,01)
beste ikuspegi hura 1 (0,01)
beste ikuspegi menpe 1 (0,01)
beste iritzi entzun 1 (0,01)
beste iritzi fobia 1 (0,01)
beste iritzi indar 1 (0,01)
beste iritzi kontu 1 (0,01)
beste irribarre antzeman 1 (0,01)
beste irribarre ezin 1 (0,01)
beste izen argitu 1 (0,01)
beste izen aurre 1 (0,01)
beste izen jakin 1 (0,01)
beste jabe bai 1 (0,01)
beste jabe egin 1 (0,01)
beste kategoria jatorrizko 1 (0,01)
beste kokagune onartu 1 (0,01)
beste kokagune ukan 1 (0,01)
beste kontzeptu mutur 1 (0,01)
beste kontzeptu ni 1 (0,01)
beste kontzientzia habitatu 1 (0,01)
beste kontzientzia lehen 1 (0,01)
beste menpe gelditu 1 (0,01)
beste min nahigabe 1 (0,01)
beste min onartu 1 (0,01)
beste mundu barruan 1 (0,01)
beste mundu tresna 1 (0,01)
beste ni eskuma 1 (0,01)
beste ni lotura 1 (0,01)
beste ni presentzia 1 (0,01)
beste objektibatu bera 1 (0,01)
beste objektibatu hartu 1 (0,01)
beste objektibatu mota 1 (0,01)
beste objektibotasun erlazio 1 (0,01)
beste objektu bihurtu 1 (0,01)
beste objektutasun beste 1 (0,01)
beste posibilitate ere 1 (0,01)
beste posibilitate gainditu 1 (0,01)
beste posibilitate posibilitate 1 (0,01)
beste presentzia bera 1 (0,01)
beste presentzia distantzia 1 (0,01)
beste presentzia esperientzia 1 (0,01)
beste presentzia fisiko 1 (0,01)
beste presentzia modu 1 (0,01)
beste presentzia mundu 1 (0,01)
beste presentzia nekez 1 (0,01)
beste presentzia ni 1 (0,01)
beste presentzia subjektu 1 (0,01)
beste presentzia zenbaki 1 (0,01)
beste rol aukeratu 1 (0,01)
beste rol jokatu 1 (0,01)
beste subjektutasun atzemanezin 1 (0,01)
beste subjektutasun eragin 1 (0,01)
beste subjektutasun zehazki 1 (0,01)
beste sufrimendu gupida 1 (0,01)
beste sufrimendu onartu 1 (0,01)
beste talde entrenatzaile 1 (0,01)
beste talde goiko 1 (0,01)
beste talde jokalari 1 (0,01)
beste transzendentzia oraindik 1 (0,01)
beste transzendentzia ukatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia