2000
|
|
Psikoterapia ororen sailkapenaren hastapenean,
|
Bestearen
hitzaren eraginean sinesten dut. Zer egin behar duen esaten dion Bestearen existentzia da psikoterapiaororen giltzarria; sufritzen duen subjektuak men egiten dio Beste honi, eta beronenonarpenaren zai dago.
|
|
Psikoterapia ororen sailkapenaren hastapenean, Bestearen hitzaren eraginean sinesten dut. Zer egin behar duen esaten dion
|
Bestearen
existentzia da psikoterapiaororen giltzarria; sufritzen duen subjektuak men egiten dio Beste honi, eta beronenonarpenaren zai dago.
|
|
edo, bai? esaten duen
|
Bestearen
menpe baitaudebeti. Honi dagokionez, psikoterapia guztiak norbere irudiaren terapiak dira, izatez, eta ispilu aroan oinarriturik daude beti.
|
|
–Bai, aren teknika deitukonukeena eratzen dute.
|
Bestearen
–bai, aren bidez absoluziozko efektu bat lortzerajotzen dute. Bere arrakasta bolada izan duen terapia batek, esaldi hau zuen ardatz:. You are O.K., I' m O.K.?.
|
|
|
Bestearen
adierazle orok, Bestearen hitz orok esanahizko efektu bat du, hizkilarriz idatzitako Bestearen kokagunea onartu zaion unetik. Hauxe da psikoterapiaeta psikoanalisiaren oinarri komuna.
|
|
Bestearen adierazle orok,
|
Bestearen
hitz orok esanahizko efektu bat du, hizkilarriz idatzitako Bestearen kokagunea onartu zaion unetik. Hauxe da psikoterapiaeta psikoanalisiaren oinarri komuna.
|
|
Bestearen adierazle orok, Bestearen hitz orok esanahizko efektu bat du, hizkilarriz idatzitako
|
Bestearen
kokagunea onartu zaion unetik. Hauxe da psikoterapiaeta psikoanalisiaren oinarri komuna.
|
|
Gure ustez, eragiketa analitikoaren ahalbidea analistaren arbuio batean bakarrik oinarritzen da, hots, identifikazioaren botereak erabiltzearen arbuioan. Hizki larriz idatzitako
|
Bestearen
lekua hartzen duen heinean, subjektuakbere sufrimendua zuzentzen dion Beste horren kokagunea hartzen duen neurrian, analistak hortxe egiten dio uko nagusi izateari. Eta horrexegatik hitz egiten dugupsikoanalisiaren etikaz eta analistaren gogoaz, nagusi izatearen gogoa baino indartsuagoa litzatekeen gogo batez bezala.
|
|
analisiaren atea berak ireki edo itxi dezakeen puntu honetan. Edo identifikazioaren zirkuitulaburrera darama subjektua, edo Lacan-en grafoan aurkituko duzuen eta sarrera atea
|
Bestearen
kokagunean duen bigarren zirkuitu bat irekitzendu. Honek esan nahi du, analisia analistak hartuko duen jarreraren menpe dagoela.
|
|
Zer eginbehar du, subjektu batentzat bere, gozamenaren plus a?
|
Bestearen
heriotzari barru barrutik lotuta dagoela aurkitzean. Medikuarentzat ez bezala, analistarentzat biziaez da balio gorena.
|
|
Baina besteaz, ez nolanahi, proiektu denheinean baizik.
|
Bestearen
askatasunaz. Maitaleak maitearen nia bere nian urtzea nahiluke.
|
|
izaki baterantzalegia.
|
Bestearen
nahi hau aipatu ezagutzaren bila dabil oro bat, baldin benetako gizakigaia bada.13 Badago, hala ere, giza itxura izan arren piztia nahiz landare izaera etabizimodua duen izaki franko.
|
2001
|
|
|
Bestearen
modukoak gara, esan nahi izanen duzu, kanpotarrak, inoren auzoan ibiltariak, mutuak.
|
|
|
Bestearen
egia niretzat ez bada egia, horrek zera erakusten dit: lehenbizi, nire ezagumena mugatua dela, baita ere nire besteari eta bestearen esanei buruzko ezagutza ere mugatua dela.
|
2002
|
|
Oinazea eta kulpa.
|
Bestearen
begirada baikor eta amultsuaren bitartez salbatuak izatearen esperantza. Emateko desioa eta hartzekoa...
|
|
–duda egin zuen.
|
Bestearen
irribarre ezin zabalagoa ikustean, korrika joan ziren elkar besarkatzera– Ostia, Imanol! Ez haiz kasik aldatu eta!
|
|
|
Bestearen
jarkerari ispilu legezkoa egin zion Santosek eta elkarren aurpegiak zentimetro gutxitara gelditu ziren. Berba mantsoetan ari zela zirudien eta eskuek airean egiten zuten norabide jiratsua ere abiadura bertsukoa zen.
|
|
Kolpe guztiak lar azkar eta arinak ziren.
|
Bestearen
beso gotorretan egin zuten. Minbera zeuzkan atzamar kozkorrak, eta kaskezurraren kontra jotako kolpe batek ezin disimulatuzko oinazea eragin zion.
|
|
[f]
|
Bestearen
eskuina eta ezkerra aurkitu bere burua haren tokian irudikatuz. Bestea aitzinetik ikusten delarik da zailenik gertatzen.
|
2003
|
|
|
Bestearen
abotsa urrunegitik dator. Eztakigu zer ote dion.
|
|
Miguel Hernandez-en poemetako bat, zirujauak, zauriak, ospitaleak eta balak (balak ere bai) aipatzen dituen poema, behin baino gehiagotan errezitatu nion neure buruari.
|
Bestearen
poesia ulertu ahal badugu, nola ez gara gai izango elkar ulertzeko. Para la libertad (Askatasunaren alde) da poema haren izena.
|
|
Berez bi eskuizkribu dira eta ez bat, biak ere 450 bat orrialdekoak, egile bera eta eduki eta forma oso antzekoa dutenak.
|
Bestearen
izenburua hauxe da: Errectore Jaun baten instruccinuac ezconduric vici dan Adisquide batentzat bere eta bere Familiaren gobiernu oneraco Jaungoicoaren Legue santubagaz conforme.
|
|
Lehenengoaren arabera, gizakiek ez dute ezelako erantzukizunik ezusteko gertaerengatik, gehienetan halakoak jainko ordenaren eta ezinbesteko kasuaren ondorio baitira, eta ez inori egozteko moduko ekintzen ondorio.
|
Bestearen
ariora, kobratzen ez duten hartzekodunen orotariko kalteak erabereko interes erkide baten arabera zehaztu behar dira, galera handiagoa ala txikiagoa ekarri duten inguruabarrak kontuan hartu gabe. Hortaz, bada, inork ez dauka ezinbesteko kasuen gaineko erantzukizunik, eta kalte ordaina emateko modua zehazterakoan, hartzekodun adina auzi sortuko lirateke, euren arteko desberdintasuna ez ordainketak ekarritako galera mota izanik.
|
|
Hurkoa alboan gehiegizko gertatzeari.
|
Bestearen
altzoan ezin geratze horri. Bakar bakarrik geratzeko behar ezinbestekoari.
|
|
–Gerda Tarok bere karrera egin nahi ei zuen.
|
Bestearen
itzal gero eta luzeagotik aske. Baina hori ekainean izan zen.
|
2004
|
|
batek Luger itsusi bat zeraman.
|
Bestearen
arma ikusi nuenean esku hotz baten fereka sentitu nuen garondoan: Thompson metraileta bat zen, kargadore zirkularrekoa.
|
|
Gazteak hirugarren aldiz jaso zuen hanka.
|
Bestearen
burua nahi zuen berriz, kapitaina eraisteko. Baina konturatzerako zezen baten oldarrak aurretik eraman zuen, lurrera jaurtiz ahoz behera eta beso bat erabat inmobilizatuz.
|
|
Askatasunak bere gauzapena bilatu behar du, abstraktua izateari utzi behar badio, eta horregatik elkarbizitzarako arau batzuetan egikaritzean bihurtzen da benetan erreala. Ondorioz, aginduanorberaren arau gisa ezarri beharrak, hots, autonomiak, ez du zerikusirik subjektu autarkikoarekin,
|
Bestearen
beharrik ez duenarekin; eta, beraz, ez da subjektuen arteko komunikazioa apurtzen duen printzipiorik, hura gauzatzen duena baizik. Bakoitzak bere interes alderdikoiari helduz gero, no rbere zoriona bilatuz gero, adibidez, ez dago subjektuenarteko harremanak objektiboki antolatzerik, inolako adostasunik lortzerik; aitzitik, guztien elkarren aurkako gerrabesterik ez litzateke emaitza, eta hor azkenean botere gehien duenak erabakitzen du.
|
2005
|
|
Holan ba, aspaldion bere bihotzak ateraten dauan hotsa nahasmenaren eta matxinadaren hotsa da.
|
Bestearen
bihotza ferekatzen dauanean oraindino be bizkortzen eta minberatzen dan hotsa.
|
|
8.2.1
|
Bestearen
eraiketa
|
2006
|
|
|
Bestearen
epaitza
|
|
Gero, ordea...
|
Bestearen
larruazalaren bestaldean ulertezintasunezko eremu zabalak irekitzen dira. Eta guk irakurle gutxi dauzkagu.
|
|
|
Bestearen
jarraitzaile erabat zintzoa izan behar duzu: akats larria
|
|
Norbaitek sufritzen badu, nik ere sufritu.
|
Bestearen
penak ulertzen eta niganatzen saiatu. Elkarren ondoan egon.
|
|
banakoaren autonomia; historian zehar liberalismoak defendatu duen idearekin lerratu zen, beraz40 Marcuse-k zioenaren antzera, biolentziaren aurreko angustia, minaren aurreko errukia, alienatutako gizartearen aurreko gupida? horrek guztiak pizten du gizakiongan
|
Bestearen
desioa, Jainkorik ez izateari beldurra, eta historiaren azken hitzak izua eta injustizia izateari beldurra. Halere, Horkheimer en ustean, ezkortasun teorikoa ezin da ekintzarako oztopo bilakatu; ezkortasun teorikoa eta baikortasun praktikoa aldarrikatu zituen.
|
|
nork bere gauzak maitatzeko libre izatea.
|
Bestearen
gustu berberen bila ibiltzea bildumak egitea baino ez dun. Hik ez hituen egiten beisboleko jokalarien kromo bildumak txikitan?
|
|
Zirkunstantzia eta erlazio guztiak gure begi aurrean daudela, gustuak, osotasun horretatik abiatuz, gaitzespen edo onespen sentimendu berri bat sentiarazten digu. Baten araua —gauzen zerizanean oinarri duena— betierekoa eta irmoa da, baita Izaki Gorenaren borondatearentzat ere.20
|
Bestearen
araua animalien barne egituratik eta osaeratik sortzen da, 21 eta Borondate Gorenarengandik eratortzen da azken buruan, azken horrek izaki bakoitzari berezko zerizana egokitu baitzion eta existentziaren kategoriak eta ordenak antolatu baitzituen.
|
|
Etorkizuna oraindik ez dena eta oraingoz izan ez dena baldin bada, giza nahiak beste giza nahi batengana zuzendu du, alegia, inon ez dagoen eta inoiz ez dirauen izaki batengana.
|
Bestearen
nahi honek ere biologiaren gainetik dagoela onar dadin bilatuko du, baldin benetako gizaki gaia bada. Badago, hala ere, giza itxura izan arren piztia nahiz landare izaera eta bizimodua dituen izaki franko, behin Historia amaiturikoan ageriko denaren aitzindari.
|
2007
|
|
|
Bestearen
aldameneko bakardadea, mehatxu
|
|
Selman en (1971a, 1971b, 1980, 1989) teoriak bestearen ikuspegia hartzekogaitasunaren garapena deskribatzen du.
|
Bestearen
ikuspegia hartzeko gaitasunahauxe da: jokabidea planifikatzeko edo judizioak egiteko garaian beste pertsonenikuspegia kontuan hartzeko gaitasuna (Higgins, 1981).
|
2008
|
|
|
Bestearen
(gizonaren, erbesteratuaren, bizilagunaren, aita/ amaren, eta abar) singularitatea ikusi ahal izango genuke, bere ahotsa entzun, azala ukitu eta sentitu… eta kontzientzia indartsu horrekin biziko ginateke, irribarre txiki eta sakon batekin beti. Eta etxeko ispilu narzisista guztiak ura bezala urtu eta desagertuko lirateke.
|
|
238/ 00:00:00: 00/ YUSUF} Beste gameluaren burua aurreko bi hanken artean harrapatu.{ App: 239/ 00:00:00: 00/ MICHAEL PALIN} (OFF)
|
Bestearen
burua aurreko hanken artean harrapatu.{ App: 240/ 00:00:00: 00/ YUSUF} (OFF) Bai.{ App:
|
|
|
Bestearen
bila konbikzioz joateko, besoak irekita eta burua altxatuta eraman behar ditugu, eta besoak irekita eramateko modu bakarra da burua altxatuta eramatea. Egiten duen urrats bakoitzarekin pertsonak sentitzen badu bereak traizionatzen ari dela, bere burua traizionatzen ari dela, bestearenganako hurbilpena gaiztotuko da.
|
2009
|
|
Base militar bat dirudi.
|
Bestearen
begirada, hori da txarrena. Baztertzaile.
|
|
Niretzat balio duten gauzak igortzen ditut musikaren bidez, eta horretan asmatuko dut edo ez.
|
Bestearen
egitekoa da zuk transmititu nahi duzuna deskubritzea.
|
|
gizakiok berezko mespretxua, higuina diogu indarkeriari, zioen berak.
|
Bestearen
minak nahigabe sakona piztu ohi digula.
|
|
ekintza arrazional modernoa, horixe izan zen errukia gainditzeko eta deuseztatzeko baliabide nagusia. Likidatua izan zen gizakiok dugun ahalmena
|
Bestearen
sufrimenduaren aurrean gupida sentitzeko. Etika errukiorra txikituta geratu zen.
|
|
|
Bestearen
kosmobisioa hizkuntzaren bitartez (edo beste modu batez) aldatu nahi izatea beti da arriskutsua, bestearen hobe beharrez egiten bada ere. Bestearentzat egokia zer den jakitea suposatzen baitu horrek.
|
2010
|
|
|
Bestearen
pistola ikusiagatik, irmoki jarraitzen zuen hizketan.
|
|
Prosa horrekin gozatu egiten nuen, apenas beste inoiz egin ez dudan bezala.
|
Bestearen
osagarri izan zen. Corpusaren gihar bizia zen hura.
|
|
Alterrek markaturiko era bateko edo besteko marrak, Egok zeharkatu behar ez dituenak.
|
Bestearen
portaeraren askatasuna murrizteko modu asko dago. Biolentzia kalitate gutxiko aktibitatea da.
|
|
|
Bestearen
eskubidea errespetatzea bakea egitea dela esana zuen Benito Juarezek. Batzuen eskubideen errespetu ezetik gerla ondorioztatu beharrean, gerlak inoren eskubideen errespeturik ekarriko ez duenez gero, eskubide gabezia absolutua baizik, beste bide bat proposa daiteke.
|
|
Patologikoa, izatekotan, bestearen iritzia haintzat ez hartzea da.
|
Bestearen
erabakimena ukatu eta, gainera, norbera benefaktore gisa agertu nahi izatea. Horixe da umeekin eta eroekin egiten dena.
|
2011
|
|
dioena. Alternatibaren bi adarrak erabat
|
Bestearen
eskuetan daude, ez zurean, hortik alienazioa. (Estatuak ere pareko aukera alienatua inposatzen dio nazionalista euskaldunari:
|
|
Bortxaren modu laidogarrienera mugatuz: Estatu espainola historikoki beti torturatu egin duen eta egiten duen Estatua da; eta gizarte espainola (hedabideak, politikoak, etc.),
|
Bestearen
tortura beti toleratu edo ignoratu duena, ospatu ez duenean. Bi alderdi espainol nagusiei, PP eta PSOE, tortura ekiditeko edozein neurri legali aktiboki (ez da, pasibitateko errua?!) beti uko egin izanaren ohorea dagokie, aurretik.
|
|
Besteenganako gehiegizko eskaera afektiboak agertzen ditu.
|
Bestearen
konkista hasi egiten du, baina amaitu ez, aukeratu duen pertsonak dezepzionatu egiten baitu berehala. Sedukzio jokoari ekiten dio eta pertsona bat bere eskueran dagoenean interesa galtzen du eta hautsi egiten ditu harekiko harremanak.
|
|
amak irentsiko zuen beldur bizi izan zen.
|
Bestearen
irenste desira mugatuko zuen objekturik ez zuen aurkitu, aitaren izenaren adierazlea falta baitzen. Salvador beti amaren gatibu izan zen, haren gozamenak harrapatua, haren gozamenaren objektu.
|
|
Bi nortasun zeuden Dalí rengan eta irudi bikoitzen teknikaren bidez adierazten zuen hori.
|
Bestearen
heriotzaren gain bizirauten zuen Dalí-k: anaiaren heriotza, Lorca-ren heriotza:
|
|
Erraz eragiten diote besteek edo zirkunstantziek. 3)
|
Bestearen
arreta-gune ez den egoeretan ez da eroso aurkitzen. Portaera arreta bilatzailea agertu zuen txiki txikitatik,
|
|
Besteen aurrean agertzen duten gehiegizko sentikortasunak beren prozesu kognitiboetan eragiten eta interferitzen du.
|
Bestearen
prozesuetan zentratzen dira saiheskariak, eta beren pentsamenduen haria galtzen dute. Distrakzioak, interferentziak eta dibagazioak nagusitzen dira beren pentsamenduaren harian eta beren prozesu kognitiboa eten egiten da.
|
|
Irudi horiek barneratzean, beren buruaren irudi ahula eta bestearen irudi indartsua fusionatzen dira beren baitan.
|
Bestearen
boterea, autoestimua eta trebetasunak maileguan hartzen dituzte eta besteen jomugen zerbitzura jartzen dute beren borondatea. Beren buruak ahulak ikusten dituzte eta bakarrik gelditzeari beldur handia diote.
|
|
Horregatik, mendeko pertsona jota gelditzen da pertsona babesleak berarekin erlazioa amaitzea erabakitzen duenean.
|
Bestearen
iritziak indar handia du beretzat, haren irudi idealizatua barneratua duelako; horregatik, besteak bera abandonatzea erabakitzen duenean, kolpe handia hartzen du, bere identitatearen zati batek (barneratua duenak) abandonatu baitu.
|
|
Itxura espektakularra duen arren, bere buruaren irudi baliogabetua gordetzen du itxura horren atzean.
|
Bestearen
begiradaren ziurtasuna bilatzen du; bestearen begirada liluratuan islatuta lortzen du ziurtasuna. Sugestionagarria da; besteek eragin handia dute beregan.
|
|
6 Emozioen adierazpenaren dramatizazioa, teatralismoa eta exajerazioa.7 Sugestionagarritasuna. Erraz eragiten diote besteek edo zirkunstantziek.3 Adierazpen emozional aldakorra eta azkar aldatzen dena.1
|
Bestearen
arreta-gune ez den egoeretan ez da eroso aurkitzen.2 Bestearekiko elkarreraginean sedukzio portaera desegokia edo jarrera probokatzailea.4 Arreta bereganatzeko bere itxura fisikoa erabili ohi du eskuarki.5 Hitz egiteko modu oso subjektiboa eta xehetasun gutxikoa du.8 Benetan dituenak baino harreman estuagoak dituela iruditzen zaio.
|
|
haren adierazpenak egitate deskripzio hutsak dira.
|
Bestearen
diskurtsoa, berriz, guztiz erretorikoa da, hau da, interes eta balioz kargaturik dago. Bestea emozionala, espontaneoa, kontrol gabekoa, basatia, biziegia, pizgarria, partziala, pertsonalizatua, lokala?
|
|
|
Bestearen
dudak asetzeko konpromisoak.
|
|
Norbaitek sufritzen badu, nik ere sufritu.
|
Bestearen
penak ulertzen eta nireganatzen saiatu. Elkarren ondoan egon.
|
|
Gizakiari, ordea, kosta egiten zaio tristurak partekatzea, eta barneko zulo mingarrian gordetzen ditu, kanporatzeko asmorik gabe, urradura gero eta handiago egiten den bitartean.
|
Bestearen
tristurari berdin gertatuko balitzaio, alegia, hedatzen diren besteen penak arinduko balira, gizakiok zoriontsuago biziko ginateke. Izan ere, gauza jakina da ingurukoen penak. zabaltzea dela gizaki askoren afizio nagusia.
|
|
Batek ahots kolorea zeukan, eta melodia, musika.
|
Bestearen
estaldura zailagoa egiten zitzaidan gainditzea.
|
2012
|
|
Bortxaren modu laidogarrienera mugatuz: Estatu espainola historikoki beti torturatu egin duen eta egiten duen Estatua da; eta gizarte espainola (hedabideak, politikoak, etc.),
|
Bestearen
tortura beti toleratu edo ignoratu duena, ospatu ez duenean. Bi alderdi espainol nagusiei, PP eta PSOE, tortura ekiditeko edozein neurri legali aktiboki (ez da, pasibitatezko errua?!) beti uko egin izanaren ohorea dagokie, aurretik.
|
|
Teoria hermeneutikoak proposatzen duen ikuspegi historiko honetan alde batera uzten da, beraz, jatorrizko zentzua bilatzea helburu duen saiakera historizista, eta interpretazioaren erlatibitatea azpimarratzen da. Zentzua, pentsamendu postestrukturalistak argi erakutsi duen bezala, testuaren eta testu hori interpretatzen duen subjektuaren arteko bestetasun harremanaren bidez gauzatzen da, eta ez testuko adierazleek adierazi erreal batzuekiko duten lotura objektiboaren bidez. Elkarrizketaren hermeneutika honetan, subjektuaren (itzultzailearen) eta
|
Bestearen
(jatorrizko testuaren) arteko mugimendu zirkulatorioan hezurmamitzen da zentzua. Bestearekiko elkarrizketa harreman hori da, beraz, zentzuaren gauzapenerako baldintza.
|
|
–
|
Bestearen
sentimenduei garrantzia kentzea era honetako adierazpenak eginez: –ez kezkatu txorakeria horrengatik?,, ez jarri horrela", etab.?
|
|
|
Bestearen
tokian jartzeko gaitasuna da, une oro sentitzen duena ulertzen saiatzeko, betiere norberaren nortasuna galdu gabe. Ez du esan nahi bestearen iritzi berekoa izatea, baizik eta bestearen ideiak eta emozioak onartzea.
|
|
deritzona da; ohikoena da eta, horren arabera, haurra edozein informaziotatik babestu beharra dago, hari kezkarik eta sufrimendurik ez sorrarazteko.
|
Bestearen
ikuspegia harekiko komunikazio, irekia, izatea da.
|
|
Era horretananimalia gizakiari oposatzen zaion bestetasun absoluto bilakatzen da (mendeetanzehar emakumea, beltza, natiboa.. . izan dira
|
Bestearen
aldaera desberdinak), gizakiaez den Beste absolutua.
|
|
149). Beraz, guretzat bilakaeraren filosofia interesgarria da Bataren (gizakia) eta
|
Bestearen
(animalia) arteko muga klasikoak ezabatu eta berreraikitzekoahalegina egiten duelako. Horrek zera eskatzen du:
|
|
Bestea ere isiltzen denean hasten dira komeriak.
|
Bestearen
isiltasunak bereak ez bezalako deserosotasun guztizkoa eragiten dio. Zergatik dago isilik, zergatik ez dio deus esaten, zer egin ote dio berak?
|
|
"
|
Bestearen
pentsamendua entzuteko aukera izango den egunean, mundua akabatuko da", pentsatu zuen emakumeak.
|
|
" Badago zerbait kristau kulturan bestearen ezagutza bultzatzen duena, baina bestea konbertitzeko soilik.
|
Bestearen
autonomiak ez du garrantzirik bestea konbertitzeko obligazioaren aurrean. Baieztapen hori aztertzen baduzu, laster ikusiko duzu bestearen deuseztapena dakarrela".
|
|
Mundua" eraikitzea" (Badiou) eta/ edo B/ bestearen (maiuskulaz edo minuskulaz)" esperientzia" edukitzea (Levinas) gauza guztiz ezberdinak dira.
|
Bestearen
" esperientzia", azken batean, Jainkoan oinarritzen da eta etika sortzen du.
|
|
Cornelio Castoriadis filosofoak autonomia proiektua bataiatu zuen jendearen ekimena defendatzen duen proiektua. Hainbat lekutan eta garaitan jendeek kontzientzia hartu dute euren izate autoeratuaz, konturatu dira ez direla lege itsuen manupeko, ezta besteren edo
|
Bestearen
borondatearen mendeko, konturatu dira euren bizitzaren kargu direla eta ondorioz erabaki behar dutela zer egin eta hura nola egin. Areago, hasi dira ulertzen jende artekoa ez delaphysis(), ez dela naturazkoa edo berezkoa, ohitura baino ez dela eta hala izaki, jendeak nahikara moldatu ahal duela ohiko araua, nomos (vopoç) delakoa alegia.
|
|
Noizean behin, Christineren aholkuak gogoan, eginkizun berriak hartzeko ahalegina egiten zuen, baina alferrik. Ehiza ez zitzaion sobera gustatzen; marrazteari ere gero eta zentzu gutxiago aurkitzen zion.Toisonetek"
|
Bestearen
" txantxa bat aipatzen zuen. Auskalo, agian bera ere Bestearen txantxa gaiztoago baten biktima zen, eta kondenatua zegoen Maisuaren poemaren atal guztiak hitzez hitz betetzera:
|
|
Ehiza ez zitzaion sobera gustatzen; marrazteari ere gero eta zentzu gutxiago aurkitzen zion.Toisonetek" Bestearen" txantxa bat aipatzen zuen. Auskalo, agian bera ere
|
Bestearen
txantxa gaiztoago baten biktima zen, eta kondenatua zegoen Maisuaren poemaren atal guztiak hitzez hitz betetzera: " Lurra ziega heze bat bilakatzen denean, eta Esperantza saguzar bat bezala ihesi doanean...".
|
|
Esan nahi baita: Lacanen arabera, nire desirari bidea emateko,
|
Bestearen
desira konplikatu behar dut, hain zuzen ere, inpenetrablea delako, iragazkaitza eta enigmatikoa. Fantasian gauzatzen den desira, horrela, ez da soilik hau edo bestea nahi dudala, Bestearen desirak osatzen duen enigma bera konpontzeko edota desnahaspilatzeko ahalegina baizik.
|
|
Lacanen arabera, nire desirari bidea emateko, Bestearen desira konplikatu behar dut, hain zuzen ere, inpenetrablea delako, iragazkaitza eta enigmatikoa. Fantasian gauzatzen den desira, horrela, ez da soilik hau edo bestea nahi dudala,
|
Bestearen
desirak osatzen duen enigma bera konpontzeko edota desnahaspilatzeko ahalegina baizik. Zentzu honetan Lacanen formulazio zuzena honakoa da:
|
2013
|
|
|
Bestearen
egilea, zumaiarra da: " Balendiñe Albizu poetarena da Itsasoa eta eguzkia.
|
|
Bila dezagun bestearen lekuan jartzea.
|
Bestearen
mina onartzearen bidea has dezagun. Bazterketarik eta aurreiritzirik gabe.
|
|
Los ojos del otro. Encuentros restaurativos entre víctimas y exmiembros de ETA(
|
Bestearen
begiak. Biktimen eta ETAkoak izandakoen arteko bilerak) izeneko liburuan 11 bileretako esperientziak kontatzen dira.
|
|
Trenbide ondoko landareen hostoetan eskuak busti etaorraztu egin ziren.
|
Bestearen
begiak norberaren ispilu. Aurpegi onarekin iritsi behar: nekea eta begi zuloak ezkutatuta.
|
|
erdi (bi) tzen da.
|
Bestearen
absentziak bultzatzen du Zaratustra erditzera.
|
|
Pixoihalak, egunero. Merkeagoa ala garestiagoa da atez atekoa?
|
Bestearen
iguala. Abantaila bat badauka, halere:
|
|
protestatu nuen.
|
Bestearen
Biblia zen! Nik oraintxe atera dut liburutegitik!
|
|
Batak sos gutxi batzuk lortzen ditu bere artisautzatik, bizitzan sei eleberri idatzi izanaren ordain logiko eta neurritsu xamar bat.
|
Bestearen
bizitzak puntu aristokratiko bat lor dezake, aurrekoaren oso antzeko ekoizpen eta maila literarioarekin, une soziopolitiko jakin batean bide jakin batzuk hartzeak sortutako prestigio dinamikaren elur bola maldan behera eramanda. Bide biak interesgarri gure kultur komunitaterako.
|
2014
|
|
|
Bestearen
begirada beharrezkoa du argazkiak?
|
|
Behaketa eta imitazioaz gain, adimena edo adimen gaitasuna, ezinbestean, munduarekiko hartu emanari esker garatzen da; garapen horretan, norbanakoa eta ingurukoekiko harremana (subjektuartekotasuna) erabat lotuta daude, bateragarriak dira.
|
Bestearen
presentzia eta errealitatea uste baino hurbilago daude, eta gure jarreraren parte eraikitzailea dira.
|
|
Hori dena aldatua balitz bezala egin du, ordea, Sorbonako hitzaldiaren liturgia, ordena berriaren ikuspegia beretzat hartuz bezala. ?
|
Bestearen
–tokian jarrita pentsatzeko ahalegin handia; Errepublika eskuzabalari berak nazioaren teoria bat. Renanena inoiz izan ez dena, baina pentsamendu errepublikarrarentzat egokia izan litekeela uste duena?
|
|
|
Bestearen
irudikapen literarioak euskal literatura kanoniko garaikidean: IreneAtxaga eta Miren Saizarbitoria
|
|
6
|
Bestearen
irudikapen literarioak euskalliteratura kanoniko garaikidean: Irene Atxaga eta Miren Saizarbitoria
|
|
|
Bestearen
egonezina aztertuz, besteak praketan eta aurpegian dituen zimurrei begiratuz, zer lanetan aritu ote den, zer esperientzia ote duen asmatu ezinik. Disimuluz elkar arakatzen.
|
|
Paradoxa ematen badu ere, aski ohargarria da, teknikaz oso muntto diren ikuskizun handien aitzinean denbora pasatu eta, karrikan ari garelarik eta" efektu bereziak" bidon baten gainean joz egiten ditugularik funtzionatzen du azkarrago.
|
Bestearen
parodia gehitzen balitz bezala, sinpletasunak ezentzia hunkitzen. Udako gauak bezainbat izar zeuzkan sukaldari frantses bati galde egin ziotelarik zer zen berak gehienik maite zuen platera ihardetsi zuen" tomate bat eguzkitan ondua, gatza doi doia eta oliba olio zirrista:
|