Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.524

2000
‎Omenaldia Borges-entzat eta izpiritua Lauaxetarena badira ere, Fernando Pessoa, Konstantino Kavafis, Marcel Schow eta bestelako autoreen obretatik harturiko gaiak aurkitzen dira Sarrionandiaren narrazioetan. Partaide izan zen POTT bandakoen, Bernardo Atxaga, Manu Erzilla, Josemari Iturralde edo Jon Juaristirekin batean izandako hiru urteko bizikizun literarioaren ondarea du hori. Horregatik, liburuaren epilogoan Bernardo Atxagak idatziriko ipuinean Marcel Schowren La cruzada de los niños liburuaren oihartzunak sumatzen dira, eta, nolabait esatearren, lagunari eginiko begi keinua bezala da epilogo hori, Sarrionandiaren liburuko Durango heresia ri, liburua ixten duen narrazioari, kontrapuntua ematera datorrena.
‎Garai historikoetan kokaturikoak dira Etxepareren zahartzaroaz eginiko" Disiecti membra poetae", Matalas-i buruz eginiko" Oroitzera eseri" eta Merlinen maitasunaren fatalitateaz" Amorante ausarta" n. Beste hirurak guztiz ezberdinak," Ukabilka" umore beltzari eginiko kontzesiotzat jotzen du komentariogileak," Hamar liburuak" kartzelako esperientziaren lekukotza eta" Oroimena eta desira" aldiz heterodoxiaren bindikazioa omen da.
‎Edorta Jimenezek (1989, 8) eta Iñaki Aldekoak Sarrionandiaren narrazioek hasiera hasieratik izan dituen ezaugarriei loturik jarraitzen dutela ondorioztatzen dute (A. Azkorbebeitia 65 or.) eta hiru ardatzetan finkatzen dituzte prosa horren ezaugarriak: metaliteraturaren praktika, poesiatik oso hurbil dagoen prosa hizkera eta hirugarrenik, istorioak ez denboran ez lekuan (kronotopo indeterminatuan, beste hitzetan) kokatzeko joera.
‎Egileak erantsiriko hitzaurrean aipatzen duen moduan, Izuen gordelekuetan barrena liburuaren berrargitarapena proposatu bazioten ere, berak nahiago izan zuen liburu honetan bildu zituen beste bi poema sortarekin harremanetan jarrita argitaratu. Hiru zati ditu eta kronologikoki atzekoz aurrera bilduriko hiru aro ezberdinetako poema sortek osatzen dute Marinel zaharrak: ihesi joan ondorengoak aurrena Tren luze eta bustiak izenburuaz (1985), kartzelakoak Gartzelako poemak (1980) eta, azkenik, Izuen gordelekuetan barrenatik hautaturikoak (1978).
‎Egileak erantsiriko hitzaurrean aipatzen duen moduan, Izuen gordelekuetan barrena liburuaren berrargitarapena proposatu bazioten ere, berak nahiago izan zuen liburu honetan bildu zituen beste bi poema sortarekin harremanetan jarrita argitaratu. Hiru zati ditu eta kronologikoki atzekoz aurrera bilduriko hiru aro ezberdinetako poema sortek osatzen dute Marinel zaharrak: ihesi joan ondorengoak aurrena Tren luze eta bustiak izenburuaz (1985), kartzelakoak Gartzelako poemak (1980) eta, azkenik, Izuen gordelekuetan barrenatik hautaturikoak (1978).
‎Bestalde, saioei berei dagokienez, gehienak idazle edo filosofo ezagunen aipamenen bat abiapuntutzat hartu eta bere argudioak eta ondorioak adierazten ditu segidan. Literatur piezei dagokienez, berriz, hiru aipatzen ditu Joxerra Gartziak beste guztien gainetik" Euria esan eta euria erortzea" (191 or.)," Ziutateko enparantzak" (201 or.) eta" Laberintoa habitatu" (206 or). Hirurak surrealismo girokoak direla diosku, Kafkaren mundu absurduetatik hurbil daudenak, eta amesgaiztoen logikan oinarrituak.
‎Literatur piezei dagokienez, berriz, hiru aipatzen ditu Joxerra Gartziak beste guztien gainetik" Euria esan eta euria erortzea" (191 or.)," Ziutateko enparantzak" (201 or.) eta" Laberintoa habitatu" (206 or). Hirurak surrealismo girokoak direla diosku, Kafkaren mundu absurduetatik hurbil daudenak, eta amesgaiztoen logikan oinarrituak.
‎Bestalde sustraiak Miranderengan dituen hizkera poetiko interesgarri horrek" modernismoak sorturiko hizkera bat" dela esaten du, baina era berean Mirandez gain," Zuberoako herri kantetan agertzen denak osatzen dute hizkera poetiko honen tonua." (Lurra eta Luma, 73 or.) Hiru alderdi bereizten ditu hizkera horren baitan:
‎Gerardo Markuletak" Sarrionandiaren samurra zertan den" (Zabalik, 1990) artikuluan, Sarrionandiaren bilakabide literarioaren errepaso azkarra egiten du eta hiru ezaugarri berezi azpimarratzen ditu liburu honetan: " Europarekiko zabaltasuna, baliabide poetiko erabilien aniztasuna eta hizkera berezi propial baten guraria".
‎Ikuspuntuari begiratuz, aniztasuna dakusagu. Izan ere, erabat argiak ez badira ere, gure irakurketaren arabera, hiru maila narratibo bereiz daitezke. Batetik, hirugarren pertsonako narratzaile estradiegetikoa dugu; bestetik, bi narratzaile intradiegetiko izango genituzke:
‎Hunen haur denbora erakusten dauku eta bide batez, laborarien bizi moldeari buruz ainitz xehetasun emaiten, hots, baserriko lanak, plazerrak eta ez beharrak. Etxekoak ere hor daude, Iñaki seme bakarraren inguruan, ordu heietan hemen gaindi aurkitzen ziren hiru belaunaldiak orotarat: aitatxi ta amatxi xaharrak, bat bertzearen ondotik denbora laburrez itzaliko direnak, gero Matin, aita, eta Maite, Iñakiren ama.
‎Bestalde, bere nortasun berria zeharo bermatzeko beharrezkoa zuen lehen harreman sexuala Kepa deituriko ETAkide batekin izango du. Honela, hasieran bereizirik aurkezten zaizkigun hiru plano hauen bateratzearekin ezohiko harreman hauen berri ematen zaigu. Hiru plano hauetako istorioak pertsonaia ez den narratzaile estradiegetiko batek kontatzen dizkigu:
‎Honela, hasieran bereizirik aurkezten zaizkigun hiru plano hauen bateratzearekin ezohiko harreman hauen berri ematen zaigu. Hiru plano hauetako istorioak pertsonaia ez den narratzaile estradiegetiko batek kontatzen dizkigu: hots, estradiegetiko heterodiegetikoa.
‎hots, estradiegetiko heterodiegetikoa. Eleberri honen egituraketaz jardutean, Edorta Jimenezek ere hiru hari bereizi zituen: " ehun eta hirurogeitik gora foliotako oihal zuria, zeinetan hiru hari ezberdin eta orratz bakarra idazluma baliatuz, ikutu sentimentalez hornituriko brodatu errealista burutu duen." (Egunkaria I) Itziar Belaunderen aburuz, bestalde, une batean bat egiten duten bi hari besterik ez daude:
‎Eleberri honen egituraketaz jardutean, Edorta Jimenezek ere hiru hari bereizi zituen: " ehun eta hirurogeitik gora foliotako oihal zuria, zeinetan hiru hari ezberdin eta orratz bakarra idazluma baliatuz, ikutu sentimentalez hornituriko brodatu errealista burutu duen." (Egunkaria I) Itziar Belaunderen aburuz, bestalde, une batean bat egiten duten bi hari besterik ez daude: batetik, Mariok bere sexualitatearekin duen arazoa planteatzen zaigu, hemen bertan sartuko luke Afrikarekin duen harremana, honek lagunduko baitio bere arazoa gainditzen; beste aldetik, poliziarengandik ihesi dabilen Keparen istorioa genuke.
‎Izan ere," biek ezkutatzen dute beraien nortasunaren alde garrantzitsu eta funtsezko bat" (Egunkaria). Honela, narrazioan pertsonaia nagusiaren gatazkarekin batera, Jimenezek dioen bezala," beren sexu nortasunaren bila dabiltzan hiru pertsonaia dakarzkigu Gorrindok." (Egunkaria I)
‎Esan bezala, horretarako hirugarren pertsonako narratzaile estradiegetikoa darabil. Honek fokalizazioaren bidez hiru pertsonaia ezberdin hauen sentimendu eta egoeren berri emango digu. " Autorearen komentarioei esker haien ekintzak, ideiak eta eritziak objetiboki jakitera ematen zaizkigu, eta horrela ezohizko bizimodua daramaten istorioaren protagonistak pertsona arruntak bezala ikusi ahal ditugu." (Belaunde:
‎Orokorrean, hiru pertsonaia besterik ez zaizkigu deskribatzen eleberri osoan zehar. Batetik, bere senarra" Andres, profesionalki eta sozialki garailetzat jo dezakegun gizona":
‎Gainera, aitzinsolasean Berriondo´tar Anesek ipuin hauen argitalpenei buruzko oharrak egiten ditu. Ipuin bilduma honetan hiru ataletan sailkatzen ditu ipuinak: Irri eragille edo umorezkoak (batez ere, amaieran ezustea dutenak eta intrigazkoak); Anatomia eta Litteratura (absurduaren ildotik harilkaturikoak); eta Chaos.
‎Gure aburuz, denboraren igarotzeak garrantzia handia du liburu honetan. Honela, askotan hiru denborak, iragana, oraina eta etorkizuna bat eginda aurkezten zaizkigu. Hiru denbora hauek lotzeko modu bakarra oroitzapenak eta ametsak direnez, hauei etengabeko erreferentzia egiten zaie.
‎Honela, askotan hiru denborak, iragana, oraina eta etorkizuna bat eginda aurkezten zaizkigu. Hiru denbora hauek lotzeko modu bakarra oroitzapenak eta ametsak direnez, hauei etengabeko erreferentzia egiten zaie. Oroitzapenen garrantzia Javier Rojok ere aipatu zuen:
‎Patxi Ezkiagak hiru gauza azpimarratu zituen ipuin bilduma honetaz aritzean: " Lehenik, barrurako bidaiak direla.
‎Bestalde, bilduma honetako hiru ipuinetan tradiziozko ipuinak oinarritzat hartu eta hankaz gora jarri ditu: " txikitako ipuinak hartu, astindu bat eman eta ipuinok hankaz gora jartzeko." Joera hau Mailuix Legorbururen ipuin batzuetan ere ikusiko dugu.
‎Ondorengo lerroetan Linazasororen lehen ipuin bilduma izango dugu komentagai. 90eko hamarkadan idazle honen hiru ipuin bilduma eskuratu ahal izan ditugu. 1992 urtean Eldarnioak lehen bilduma argitaratu zuen, eta ondoren, 1994 urtean estuki loturik dauden Zer gerta ere eta Ipuin arriskutsuak kaleratu zituen (ikus 4.3).
‎Egileak bilduma honetako narrazioak hiru ataletan banatu ditu: lehen eldarnioan bederatzi narrazio eskaintzen zaizkigu; bigarrenean bost; eta azkenekoan hamazazpi:
Hiru ataletan dator banaturik ipuin bilduma, itxura batean, bi erizpide oso ezberdineri jarraituz: kontatutako istorioaren garaia (beti ere galtzear dugun Euskal Herri sakonaren sasoia lehen" eldarnioan"; istorio garaikideagoak bigarren eta hirugarrenean) eta ipuinen luze laburra:
‎Jimenezek hiru ipuin bilduma argitaratu zituen 90eko hamarkadan: Atoiuntzia (1990), Manhattan (1994) eta Laudanoa eta sutautsa (1996).
‎Azken ipuin bilduma honetan ere lotura tematikoa nabaria da, aurreraxeago adieraziko dugun bezala. Ikusiko dugunez, hiru saio ezberdin dira, nahiz eta badiren errepikatzen diren elementuak ere.
‎Xabier Montoiaren" Emakume biboteduna" ekarri dit gogora" Manhattan" honek, eta, estutzen banauzue, Pablo Sastreren" Kristalezko bularrak" ere zaku berean sartu eta hara trilogia bikaina. Hemengo eta, batez ere, gaur gaurko gizakiaren alderdirik ilun eta zakarrenak agertzen dira galtzailez betetako hiru liburuotan. Ustez itsusia denaren sublimazio ederra.
‎Aldez edo moldez, seietako gaiak historikoak dira. Lehenengo hiruretan Erdi Aro bitxi batera eramaten gaitu idazleak. Erdi Aro bitxi samarra, edo erdi asmatutakoa, zeren, narrazio hauetan, historiari dagozkion elementuekin batera, leiendetatik aterata daudela ematen duten elementu batzuen integrazioa ere gertatzen baita.
‎Lehen zatian plano bakarra aurkezten zaigun arren, bigarren zatitik aurrera aurreikusgarria zirudien narrazioa korapilotuz joango da. ...osoaren haria zena ez da azkenean kristal zati hautsi bat baino, ispilua eratzen duten kristal zati guztien arteko bat." (Egunkaria) Egileak berak dioskun bezala," Hasieran, beharbada, errealagoa, sinesgarriagoa da kontakizuna, baina apurka apurka gero eta gauza eta pertsonaia bitxiagoak hasten dira agertzen." (Egunkaria XII) Ondorioz, bigarren zatian aurrera egin ahala, eleberrian hiru plano ezberdin azaltzen zaizkigula ikusi ahal izango dugu. Hiru plano hauek bigarren zatiko lehen atalean egiten dute bat.
‎" Honela, partitzeko orduan liburu osoaren haria zena ez da azkenean kristal zati hautsi bat baino, ispilua eratzen duten kristal zati guztien arteko bat." (Egunkaria) Egileak berak dioskun bezala," Hasieran, beharbada, errealagoa, sinesgarriagoa da kontakizuna, baina apurka apurka gero eta gauza eta pertsonaia bitxiagoak hasten dira agertzen." (Egunkaria XII) Ondorioz, bigarren zatian aurrera egin ahala, eleberrian hiru plano ezberdin azaltzen zaizkigula ikusi ahal izango dugu. Hiru plano hauek bigarren zatiko lehen atalean egiten dute bat. Are gehiago, plano bakoitzean gainerako planoen hainbat elementuri erreferentzia egiten zaie, plano ezberdinen arteko lotura estutuz.
‎Izan ere, hasieran narratzaile autodiegetikoa mintzatzen hasten bada ere, liburuaren bigarren zatitik aurrera, narratzaile autodiegetikoa alde batera utzi eta narratzaile estradiegetikoak hitz egiten digu. Honela, maila narratibo bakarrekoa zela zirudien istorioa bi maila edo hiru maila narratiboetara igarotzen da. Joko honek, irakurlearen arreta piztea lortzen du, izan ere, bigarren atalera iristean irakurritakoa pixkanaka hanka motz geratuko baitzaio.
‎Honako hiru eleberri hauetan, hortaz, gizarteko testuingurua deskribatzeari arreta berezia eskaintzen zaio.
‎Ipuin bildumak sailkatzerako orduan, hauen batasunari begiratu diogu. Hartara, datozen orriotan ikusi ahal izango duzuen bezala, hiru sailetan berezi ditugu; lehenik, ipuinen artean nolabaiteko kateaketa erakusten duten bildumak aurkeztuko ditugu; bigarrenik, bata bestearengandik independienteak edo askeak diren ipuinak eskaintzen dizkiguten bildumak aipatuko ditugu; eta azkenik, ipuin aske gutxi batzuei buruzko zenbait aipamen egingo ditugu.
‎Hogei horietako hamazazpitan Mikelen gorabeherak testuratzen zaizkigu. Eta horien tartean badira beste plano ezberdin batean kokaturiko hiru kapitulu Dionisos modura izendatuak. Bertan, Dionisosen iraganeko pasarte bat aurkezten zaigu, oroitzapen modura edo:
‎(1996). Trilogia honetaz gain, Hiru egun Larburun (1996) eta Ladix Petrirenekoa (1998) eleberriak ere argitaratu zituen.
‎Trilogia osatzen duten eleberrietan antzekotasun ugari aurki daitezke. Tramari dagokionez, hiruretan gertaerak une historiko jakin batean harilkatuz garai jakin batzuk islatu nahi izan ditu; hezkuntza erlijiosoak eta mundu erruralak garrantzia handia dute bere eleberrietan; plano ezberdinak erabiltzeko joera erakusten du; eta munduak bitan banatu ohi ditu, mundu manikeoak eraikiz.
‎Lan hau Espainiako Gerra Zibilean Euskal Herriko lurretan kokatuta dago. Hala ere, ez du kokagune bakarra hiru baizik: Erandioko kanposantua, Argentina, eta Gipuzkoa eta Bizkaia arteko ibilaldi bat.
‎Azken kokagune honetan gertatzen da eleberriaren istorio garrantzitsuena. Hirurek gerra badute ere ardatz, azken honetan ezagutzen du irakurleak gerra bera eta bere bilakaera eta garapena Euskal Herrian.
‎Hala ere, hiru leku hauek erlazionaturik daude, eta ez gerragatik soilik, baita hirurek pertsonaia komun bat dutelako ere. Honela, Fidel, protagonista izateaz gain hiru istorioak elkartuko dituen pertsonaia ere izango da.
‎Hala ere, hiru leku hauek erlazionaturik daude, eta ez gerragatik soilik, baita hirurek pertsonaia komun bat dutelako ere. Honela, Fidel, protagonista izateaz gain hiru istorioak elkartuko dituen pertsonaia ere izango da.
‎Hala ere, hiru leku hauek erlazionaturik daude, eta ez gerragatik soilik, baita hirurek pertsonaia komun bat dutelako ere. Honela, Fidel, protagonista izateaz gain hiru istorioak elkartuko dituen pertsonaia ere izango da. Fidel Ameriketan bizi den euskalduna da, gaztetan hara joandakoa.
Hiru kokagune hauek txandakatuz eta tartekatuz eskaintzen zaizkigu, aurreko eleberrietan bezala, kasu honetan ere plano ezberdinak pertsonaia baten bidez lotuz: Fidel.
‎Berriro ere pertsonaiek gidatuko dituzte gertaerak. Hiru pertsonaia nagusien arteko elkarrizketak baitira eleberriaren muin nagusia: " Elkarrizketen bitartez hainbat kontraesan erakutsi nahi izan ditut." (Egunkaria XI) Aitzitik, ez da pertsonaien garapenik deskribatzen.
‎Arestian aipatu bezala, 1996 urtean Hiru egun Larburun eleberria argitaratu zuen. Liburu honetan, seminarista baten gogoetak dira mami nagusia.
‎Liburu honetan, seminarista baten gogoetak dira mami nagusia. Migel seminaristak hiru eguneko baimena izan du etxekoak ikustera joateko. Beraz, hiru egun horietan zehar dituen sentipen, oroitzapen, gogoeta,... kontatzen zaizkigu.
‎Migel seminaristak hiru eguneko baimena izan du etxekoak ikustera joateko. Beraz, hiru egun horietan zehar dituen sentipen, oroitzapen, gogoeta,... kontatzen zaizkigu. Ostiraletik iganderako hiru eguneko iraupen hori 1962 urte inguruan kokatzen da.
‎Beraz, hiru egun horietan zehar dituen sentipen, oroitzapen, gogoeta,... kontatzen zaizkigu. Ostiraletik iganderako hiru eguneko iraupen hori 1962 urte inguruan kokatzen da. Eleberri honetan ere Mujikak kokapen historikoari garrantzia berezia eman dio:
Hiru egun hauen berri emateko hika darabilen narratzaile autodiegetikoa dugu: hots, narrazioan esku hartzen duen narratzailea.
‎Baina, erabakia hartzen duenerako, beranduegi izango da. Beraz, ezbairik gabe, hiru egun horiek erabakiorrak izango dira zalantzak agertzeko. Bestalde, Leticia Grandesek adierazi bezala," seminarista kezkatzen duenaz jabetzen goazen neurrian, besteak kezkatzen dituzten arazoez ere ohartzen goaz." (Egan 49)
‎Narrazioaren haria gogoetek bideratzen dutenez, hiru egunetan egituraturiko narrazio honetan linealtasun eza da nagusi: " denboran zeharkako jauziek iragana nahasten dute orainaldiarekin, gogoeta batzuk beste oroitzapen batzuekin..." (Egan 49) Beraz, kanpo analepsi ugari egiten ditu narrazioan zehar.
‎Egan 51) Beraz, eleberri honetan ere plano ezberdinak aurkeztuko dizkigu: hiru dira hari nagusiak; Ladixen miraria, Maria Lurdesen bortxaketa eta On Benjaminen zalantzak.
‎Nire irakurketak eta nire asmoak mundu onirikotik errealistago batera joan dira orain dela hiru edo lau urte Carver irakurtzen hasi nintzenetik. (Argia 1739)
‎Ur Apalategik bere lehen eleberri honetan hiru gazteren arteko harremanen gazi gozoak kontatzen dizkigu: Felix, Antton eta Murielen artean eratzen den harreman sare horrek osatuko ditu eleberri honen gaiak:
‎Gainera, eleberri honetan" Sentimendu hitza funtsezkoa da, gertakizun guztien gidaria" (A.A.A.: Pergola 66) Hiru gazte hauen bidez, ikasleen mundu horren berri eman nahi izan du, eta zehazki, gazteen gaueko irteeren berri. Beraz, bizitzaren gertuko plano bat eskaintzen zaigu:
‎Bestalde, hiru lagun hauen arteko harremanak harilkatzeko eleberrian Lugi Bordoniren Gauak eta hiriak filmea darabil leit-motiv gisara. Liburuaren hasierako aipuan ematen zaigu honen berri lehen aldiz, eta narrazioak aurrera egin ahala ugariagoak izango dira honen aipamenak.
Hiru pertsonaia hauen aurkezpena hirugarren pertsonan mintzatzen den narratzaile orojakile batek egiten du. Aitzitik, gutxitan bada ere, zenbaitetan narratzailea lehenengo pertsonara igarotzen da.
‎" Gauzak honela, egileak, ironia lagun, erromantizismoa baztertzeko ahaleginak egiten ditu, baina batzutan ezinezkoa gertatzen" zaiola uste du Javier Rojok. (El Correo IX) Honen iritziz, hiru gazte hauen harremanek René Girard-en teoria dakarte gogora: hau da, beste batek desiratzen duena desiratu ohi dugula.
‎Urrujulegiren hitzetan, intimotasuna, errealismoa eta abertzaletasuna dira liburuaren hiru ardatz nagusiak: " Nobela intimista egin nahi izan dut, oso intimista.
Hiru lanen ondoren, Beluna Jazz eleberria eman zuen argitara. Bai berarentzako bai guretzako bere bide labur baino intentsoaren apustu arriskutsuena izan zen.
‎1996 Hiru egun larburun, narrazioa, BBK Euskaltzaindia.
‎Hau da, flash back deitu izan dena. Hiru eratako analepsiak ditugu: a) Barne analepsia:
‎Antología de textos del siglo XX, Crítica, Bartzelona. ere deitu ohi diogu honela. Hiru barne fokalizazio ezberdin bereizten dira: a) Iraunkorra:
‎Honela, fokoa leku jakin batera bideratuz, kontakizunari norabide konkretu bat ematen zaio. Hiru fokalizazio mota ditugu: kanpo fokalizazioa (ik.), barne fokalizazioa (ik.) eta fokalizazio orojakilea.
‎. MAILA NARRATIBO: hiru maila narratibo bereiztu izan dira: estradiegetikoa (ik.), intradiegetikoa (ik.) eta metadiegetikoa (ik.).
‎Hala ere, ez da testuan zehar ageri diren indizioekin nahastu behar. Hiru eratako prolepsiak ditugu: a) Barne prolepsia:
2001
‎(16.or.)" Arkupetik doazenetatik bat bi edo hiru metro aurreratzen da iheslearen planutik,(...)"
‎Plano honetan gehien azaltzen den fokalizazio mota intradiegetikoa eta sumagaitza izateak ihesleak azken metro horiek nola sentitzen dituen erakusten du, heriotza aurretik pasatzen diren hiru minutu horiek xehetasun osoz sentiaraziz irakurleoi. Halaber, xehetasun hau hunkigarria gertatzen da iheslea zaurituta dagoenean fokoak mugimendu sinpleenaren traszendentzia nabarmentzen digunean.
‎Ondorengo lerro hauetan Ramon Saizarbitoria idazlearen traiektoriaz jardun nahiko genuke, euskal nobela modernotasunaren atarian jarri zuten nobelez, hain zuzen. Bere hiru nobelek garaian ekarri zituzten berrikuntzak onartuz, eta euren azterketa gaindituz, nobela bakoitzak oinarrian duen poetika izango dugu mintzagai.
‎Robbe Grillet: "(...) la función del arte no es nunca ilustrar una verdad(...), sino traer al mundo preguntas (y también quizás, en su día respuestas) que no se conocen a sí mismas.") 3 orain artean idatziriko hiru lanetan hiru esperimentazio egin dituela esan daiteke, bilakaera narratibo horretan bata bestearen ondorio zuzen bihurtzen diren hiru saio, hain zuzen. Forma narratiboarekiko ardura hau XX. mendeko nobelagintzak izan duen
‎Robbe Grillet: "(...) la función del arte no es nunca ilustrar una verdad(...), sino traer al mundo preguntas (y también quizás, en su día respuestas) que no se conocen a sí mismas.") 3 orain artean idatziriko hiru lanetan hiru esperimentazio egin dituela esan daiteke, bilakaera narratibo horretan bata bestearen ondorio zuzen bihurtzen diren hiru saio, hain zuzen. Forma narratiboarekiko ardura hau XX. mendeko nobelagintzak izan duen
‎Robbe Grillet: "(...) la función del arte no es nunca ilustrar una verdad(...), sino traer al mundo preguntas (y también quizás, en su día respuestas) que no se conocen a sí mismas.") 3 orain artean idatziriko hiru lanetan hiru esperimentazio egin dituela esan daiteke, bilakaera narratibo horretan bata bestearen ondorio zuzen bihurtzen diren hiru saio, hain zuzen. Forma narratiboarekiko ardura hau XX. mendeko nobelagintzak izan duen
‎Baina aldaketek zergaiti bati erantzuten diotenez, jakina da XX. mendean eman diren nobelari buruzko teoria guztiek arrazoi bat, poetika berri bat, dutela oinarrian eta, azken finean, momentuko beharrari erantzuten diotela. Bilakaera honek literatur irakurleriarengan eragin zuzena duenez (ez dezagun ahantz literaturak komunikazio egite orok bezala hiru elementu jartzen dituela harremanetan: idazlea, obra eta irakurlea)," Aurreusteen eremu" bat(" Horizonte de expectativas" delakoa Harreraren Estetikan erabiltzen den terminologia erabiliz) birmoldatzen du, garapen horretan ematen diren testu desberdinen harrera ahalbidetuko duena.
Hiru nobelen artean, bigarrena, 100 metro, dugu, dudarik gabe, harrera hoberena izan duena. Ez bakarrik hiruren artean argitaratuena izateagatik, beste hizkuntzetara itzuli zen lehenengo euskal nobela izateagatik ere bai (lau hizkuntzatara, hain zuzen) 11.
‎Hiru nobelen artean, bigarrena, 100 metro, dugu, dudarik gabe, harrera hoberena izan duena. Ez bakarrik hiruren artean argitaratuena izateagatik, beste hizkuntzetara itzuli zen lehenengo euskal nobela izateagatik ere bai (lau hizkuntzatara, hain zuzen) 11.
‎denbora narratiboaren manipulazioaz eta bigarren pertsona gramatikalaren erabilerak ahalbidetzen duen ikuspuntu intimistaz. Ez da inongo kasualitatea, nobelaren lehenengo bost kapituluetan ihesleak ehun metroak korritzen pasatzen dituen hiru minutuak soilik kontatzea, eta hil ondorengo 53 minutuak kontatzeko, berriz, azken kapituluaz soilik baliatzea. Denbora kronologikoari denbora proustiarra kontrajarriz, errepikapen eta oroitzapenekin eteten den denbora azaleratzen zaigu nobelan.
‎Halako zerbait eman nahi izan dit aditzera berriki Donostiako udal bibliotekari batek Joyce-ren Ulysses ekin bere liburutegian gertatutakoa aipatu didanean. Dirudienez, zortzi urtetan hogeita hiru irakurlek edo eraman omen zuten nobela etxera, baina azken irakurlea bakarrik ohartu omen zen liburutegiko aleak zituen orri txuri ugariez. Horrelakoak entzun ondoren, Harold Bloom ek" irakurketa zailaren plazerra" deritzona etorri zait gogora, liburuaz gozatu gabe, euren denbora jokabide absurdo horretan xahutzeko prest daudenek burutzen duten irakurketa antzua.
‎Orain arteko hiru nobeletan (Egunero hasten delako (1969), Ehun metro (1976) eta Ene Jesus (1976)) poetika narratibo berean bata bestearen ondorio logikoa diren testuak eskaini dizkigu. Beste artikulu batean" isiltasunaren poetika" deitu genion ibilbide horretan3, modernitatearen amaieran Arteak bizitutako gatazkak eta zeinuaren adierazkortasunaren krisia irudikatu digu.
‎Oraintxe hogei urte bete dira, irailaren 27an, Juan Paredes Manot" Txiki" eta Anjel Otaegi Etxeberria, FRAPeko beste hiru kiderekin batera afusilatu zituztenetik. Eta Saizarbitoriaren nobelan gertakizun horren inguruko datu zehatz ugari ematen bada ere (sumarioko eta egunkarietako testuen etengabeko aipamena dago), helburua ez da dokumentu historikoa egitea," guztiok ezagutzen dugun historiaren" alderdi ezkutua argitzea baino.
‎istorioa 1973an edo has daiteke, Iñaki Abaituak Ortiz de Zarate ezagutzen duenean Bartzelonan, gerora, gutxienez, Enrique Casas PSOEko senadorea hiltzen duten arte luzatzen delarik: 1984ko otsailaren hogeita hiru arte, beraz. Tartean, nobelaren garrantzi sinboliko eta narratibo guztia daraman gertakizunaren inguruko kontaketa daukagu:
‎Gure iritziz, pertsonaia hauen sendotasun deskriptiboa eta garapen narratiboa benetan nabarmenak dira. Beste hiru nobeletan baino ahalegin handiagoa dago azken nobela honetan pertsonaien taxuketari dagokionez. Nobela irakurri ahala, irakurleak beren izakera eta bilakaera psikologikoaz datu ugari biltzen ditu zeharka, deskribapen psikologiko honen aberastasunari ihes egitea zail gertatzen zaiolarik.
‎Gaurkoan, Ramon Saizarbitoriaren nobelak ditugu hizpide, gutako irakurle askorengan betiko geratu diren obrak, hain zuzen. Saio honi jarri diogun izenburuan adierazten denez, mundua erromantizatzeko modu hori begiradan (lehenengo hiru nobeletan) eta oroimenean (azkenengo bietan) oinarritu da, eta hauexek izan dira, jarraian zehaztuko ditugun testu estrategiekin batera, poetika desberdinak testuratzeko egileak eskura izan dituen abiapuntuak. Has gaitezen, hortaz, azterkizun ditugun nobelek eragin dizkiguten irakurketak azaltzen, egileari eta bere garaiari buruzko hainbat datu eman ondoren.
‎Saizarbitoriak gaur arte argitara eman dituen bost nobeletatik, lehenengo hirurek Egunero hasten delako (1969), Ehun metro (1976) eta Ene Jesus (1976) garaiko nobelagintzaren panorama errotik aldatu zuten. J. M. Lasagabaster irakasle eta kritikoaren esanak errepikatuz, Saizarbitoriaren nobelek euskal literatura modernitatearen atarian jarri zutela esango dugu.
‎Urtaroen araberako denboraren antolaketa tradizionalaren oinarrian, igarotako denboraren testuratzea Leturiari adierazgarriak zaizkion bizikizunak soilik aipatuz egiten da. Horregatik, ez du gehiegi axola udari dagokion atalean gertatutakoen berri ez izatea edo epe hartan hiru hilabete baino gehiago igaro zirela jakitea. Pertsonaiak antolatzen du nobelari dagokion aurkezpen kronologikoa, berarentzat garrantzia duten pasadizoak soilik azpimarratuz.
‎Abortoa Frantzian 1975 arte legeztatu ez bazen ere (Espainian 1985 arte), guztiz esanguratsua izan zen 1972an Bobigny-n egin zen epaiketa, zeinetan Gisèle Halimi abokatu ospetsuak Michèle Chevalier gaztearen kasua defendatu baitzuen. Saizarbitoriaren nobelako protagonista hiru urte lehenagokoa bada ere, ezin esan irakurlearen begietara izenaren aukeraketa axalekoa suertatzen denik.
‎Ihesak irauten duen hiru minutuak testuratzeko, narratzaileak nobelaren lehenengo bost kapituluak erabiltzen baditu, protagonistaren heriotzaren ostean pasatzen diren 53 minutuak testuratzeko, nobelaren seigarren kapitulua bakarrik darabil kontalariak. Denbora kronologikoari denbora psikologikoa kontrajarriz (M. Proust-en lanen ostean" denbora proustiarra" deitua), errepikapen eta oroitzapenekin eteten den denbora azaleratzen zaigu nobelan.
‎Gaurtik begiratuta, benetan aipagarria deritzogu Saizarbitoriak urte gutxitan egindako bilakaera literarioari. Bere lehenengo hiru nobelak Flaubert-ekin hasten den idazketaren hausnarketa helburu duen nobelagintzatik gertu egon arren, bada jauzi estetiko nabarmenik Egunero hasten delako eta Ene Jesus-en artean. Kritikoek modernitate eta posmodernitate arteko lehia gisara definitutakoa dakusagu bertan.
‎Gaztelaniara itzuli duen Jon Juaristi kritikari eta irakaslearen iritziz, nobela hau bere belaunaldiaren nobela handia da. Kritika Saria lortu zuen 1995ean eta gaurdaino hiru argitalpen izan ditu.
‎Gerrako kronikak, gaztelaniara Amor y guerra titulupean itzulia (Espasa Calpe, 1999). Orain artean liburuak euskaraz izan dituen hiru argitalpenak eta 1997an Eusko Jaurlaritzako Kultura Sailak eman zion Zabalkunde Saria, bere arrakastaren lekuko ditugu. Arrakasta hori gaztelaniako itzulpenak jaso dituen laudorioetara ere heda genezake, izan ere, R.
‎Saizarbitoriaren kasuan, gainera, benetako hiru desehorzketa famatu, fikziozko beste bi desehorzketarekin batera azaltzen zaizkigu. Lehenengo taldekoak lirateke, Rossetti margolari prerrafaelitaren emaztea izan zen Elizabeth Eleanor (Lizzie) Siddal en gorpuarena, Yves Montand kantari eta aktore frantziar ezagunarena, edo gertuagokoa zaiguna, Sabino Aranarena berarena.
‎• Sedukzioa hiruren arteko kontua da
‎Norman Mailerrek esan eta Woody Allenek frogatu duenez, gaur egunean hiru pertsonaiaren arteko kontua da sedukzioa: mutila, neska eta psikiatra.
‎Beraz, hortxe daukagu Juan Martin, oraindik galdu ez duen Eugenia horren aurrean melankoliko, triste. Hortik aurrerakoak, hurrengo hiru kapituluetan zehazten dira, Eugeniaren" ehiza" transkribatzen diguten pasarteetan. Horregatik esaten da Juan Martin Casanova bat dela (79), seduktore enganatzailea delako.
‎Adituek osasun ahuleko emakume beltzaran lerdentzat deskribatzen duten honek, Henry James eta George Bernard Shaw bera inpresionatu zituen bere edertasun eta graziarekin. Jakina denez, Rossetti alargun geratu zenean, Morristarrekin joan zen bizitzera eta hiruren artean triangelu bitxia osatu zuten. Azkenean, Morrisek ezin izan zuen gehiago jasan egoera eta alabak eta emaztea utzirik, Islandiara aldegin zuen.
Hiru fokalizazio mota bereiziko ditu Genette k bere sailkapenean: a) Narrazio ez fokalizatua edo Zero Fokalizazioa (Pouillon ek" vision par derrière" deiturikoa eta Todorov ek narratzailea> pertsonaia gisara aurkezten diguna).
‎Liburuan argitaratzen diren hiru hilarri izkribuak ideia hori adierazten dute, hil ala bizi artekoak dira eta, era berean, mugimendu bikoitza erakusten dutenak:
Hiru aipamenetan, etorkizuna heriotzarekin lotzen da. Baina ez da hori orain garrantzizko duguna.
‎Itzul gaitezen baina, Magritte rengana eta bere hiru pintura hartuko ditugu kontuan: Odolaren ahotsa, Euklidesen paseoa eta Uste gabeko erantzuna.
‎Lehen pinturan zuhaitza ikusten dugu paisaia zoragarri eta menditsu baten erdian. Zuhaitzaren enborrean hiru ate zabaltzen dira, zuhaitza armairu handia balitz bezala. Beheko zuloan etxe txiki bat ikusten dugu, bigarrenean esfera biribil eta distiranta eta hirugarrena itxirik dago.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hiru 1.524 (10,03)
Lehen forma
hiru 1.120 (7,37)
Hiru 227 (1,49)
hirurak 57 (0,38)
hirurok 18 (0,12)
hirurek 15 (0,10)
Hirurak 13 (0,09)
hiruretan 11 (0,07)
hirutan 11 (0,07)
hiruk 8 (0,05)
hiruren 6 (0,04)
hiruren artean 4 (0,03)
HIRU 3 (0,02)
Hirurek 3 (0,02)
Hiruretan 3 (0,02)
Hirurok 3 (0,02)
hiruron artean 3 (0,02)
Hiruretatik 2 (0,01)
Hirutan 2 (0,01)
hirurei 2 (0,01)
hiruren arteko 2 (0,01)
hiruretatik 2 (0,01)
Hiruk 1 (0,01)
Hiruren 1 (0,01)
Hiruretarik 1 (0,01)
Hirurontzat 1 (0,01)
hirurekin batera 1 (0,01)
hirurena 1 (0,01)
hirurentzako 1 (0,01)
hiruroi 1 (0,01)
hirutatik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hiru lau 110 (0,72)
hiru urte 82 (0,54)
hiru egun 53 (0,35)
hiru ordu 31 (0,20)
hiru bider 18 (0,12)
hiru hilabete 17 (0,11)
hiru eleberri 16 (0,11)
hiru seme 16 (0,11)
hiru bat 15 (0,10)
hiru ipuin 15 (0,10)
hiru maila 15 (0,10)
hiru aldiz 12 (0,08)
hiru minutu 12 (0,08)
hiru liburu 11 (0,07)
hiru nobela 10 (0,07)
hiru aste 9 (0,06)
hiru behi 9 (0,06)
hiru gizon 9 (0,06)
hiru zati 9 (0,06)
hiru abade 8 (0,05)
hiru atal 8 (0,05)
hiru hamarkada 8 (0,05)
hiru hanka 8 (0,05)
hiru lan 8 (0,05)
hiru mila 8 (0,05)
hiru pertsonaia 8 (0,05)
hiru anaia 7 (0,05)
hiru biderrez 7 (0,05)
hiru domeka 7 (0,05)
hiru metro 7 (0,05)
hiru ardatz 6 (0,04)
hiru baino 6 (0,04)
hiru bertso 6 (0,04)
hiru emakume 6 (0,04)
hiru errege 6 (0,04)
hiru erregen 6 (0,04)
hiru etxe 6 (0,04)
hiru ezaugarri 6 (0,04)
hiru gauza 6 (0,04)
hiru horiek 6 (0,04)
hiru osagai 6 (0,04)
hiru testu 6 (0,04)
hiru ume 6 (0,04)
hiru urteko 6 (0,04)
hiru ahots 5 (0,03)
hiru alde 5 (0,03)
hiru alderdi 5 (0,03)
hiru belaunaldi 5 (0,03)
hiru edizio 5 (0,03)
hiru herri 5 (0,03)
hiru lagun 5 (0,03)
hiru mende 5 (0,03)
hiru plano 5 (0,03)
hiru aro 4 (0,03)
hiru artikulu 4 (0,03)
hiru bakar 4 (0,03)
hiru bilduma 4 (0,03)
hiru buelta 4 (0,03)
hiru egin 4 (0,03)
hiru egon 4 (0,03)
hiru era 4 (0,03)
hiru ere 4 (0,03)
hiru gazte 4 (0,03)
hiru harri 4 (0,03)
hiru hiri 4 (0,03)
hiru hizkuntza 4 (0,03)
hiru ikasle 4 (0,03)
hiru izen 4 (0,03)
hiru jabetza 4 (0,03)
hiru joan 4 (0,03)
hiru lerro 4 (0,03)
hiru meza 4 (0,03)
hiru narrazio 4 (0,03)
hiru neba 4 (0,03)
hiru ondorio 4 (0,03)
hiru saio 4 (0,03)
hiru aldi 3 (0,02)
hiru apez 3 (0,02)
hiru arrazoi 3 (0,02)
hiru arreba 3 (0,02)
hiru aukera 3 (0,02)
hiru berba 3 (0,02)
hiru bide 3 (0,02)
hiru eguneko 3 (0,02)
hiru erromes 3 (0,02)
hiru faktore 3 (0,02)
hiru gau 3 (0,02)
hiru hura 3 (0,02)
hiru irakurle 3 (0,02)
hiru kapitulu 3 (0,02)
hiru korronte 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
hiru ordu laurden 10 (0,07)
hiru seme alaba 8 (0,05)
hiru lau egun 7 (0,05)
hiru lau urte 7 (0,05)
hiru erregen egun 6 (0,04)
hiru baino ez 5 (0,03)
hiru lau lagun 5 (0,03)
hiru lau minutu 5 (0,03)
hiru ordu lau 5 (0,03)
hiru bat urte 4 (0,03)
hiru ipuin bilduma 4 (0,03)
hiru lau berba 4 (0,03)
hiru neba arreba 4 (0,03)
hiru urte lehenago 4 (0,03)
hiru abade egon 3 (0,02)
hiru bider jo 3 (0,02)
hiru egun egin 3 (0,02)
hiru erromes maskor 3 (0,02)
hiru etxe auzune 3 (0,02)
hiru ikasle bazkari 3 (0,02)
hiru jabetza mota 3 (0,02)
hiru lau bidar 3 (0,02)
hiru lau pausu 3 (0,02)
hiru maila narratibo 3 (0,02)
hiru plano hauek 3 (0,02)
hiru urte egin 3 (0,02)
hiru aldiz egin 2 (0,01)
hiru aste behin 2 (0,01)
hiru atal banatu 2 (0,01)
hiru atal nagusi 2 (0,01)
hiru aukera ukan 2 (0,01)
hiru bakar dan 2 (0,01)
hiru bat hilabete 2 (0,01)
hiru behi zerga 2 (0,01)
hiru bertso bota 2 (0,01)
hiru egun baino 2 (0,01)
hiru egun egon 2 (0,01)
hiru egun emon 2 (0,01)
hiru eleberri bildu 2 (0,01)
hiru errege agindu 2 (0,01)
hiru gazte hauek 2 (0,01)
hiru hamarkada geroago 2 (0,01)
hiru hilabete haize 2 (0,01)
hiru horiek ukan 2 (0,01)
hiru ipuin liburu 2 (0,01)
hiru irakurle mota 2 (0,01)
hiru izen horiek 2 (0,01)
hiru lau bider 2 (0,01)
hiru lau gauza 2 (0,01)
hiru lerro sail 2 (0,01)
hiru maila eduki 2 (0,01)
hiru meza entzun 2 (0,01)
hiru mila metro 2 (0,01)
hiru mila urte 2 (0,01)
hiru ondorio ekarri 2 (0,01)
hiru ordu hizkuntza 2 (0,01)
hiru saio ezberdin 2 (0,01)
hiru testu labur 2 (0,01)
hiru urte behin 2 (0,01)
hiru urte egon 2 (0,01)
hiru urte ez 2 (0,01)
hiru urte igaro 2 (0,01)
hiru urte ukan 2 (0,01)
hiru urteko ume 2 (0,01)
hiru zati egin 2 (0,01)
hiru abade deitura 1 (0,01)
hiru abade lagun 1 (0,01)
hiru ahots eman 1 (0,01)
hiru ahots koru 1 (0,01)
hiru ahots zuri 1 (0,01)
hiru alde desberdin 1 (0,01)
hiru alde irakurgai 1 (0,01)
hiru alderdi bereizi 1 (0,01)
hiru alderdi erkatu 1 (0,01)
hiru alderdi ez 1 (0,01)
hiru alderdi ikusle 1 (0,01)
hiru alderdi indartu 1 (0,01)
hiru aldi bereizi 1 (0,01)
hiru aldi ezberdin 1 (0,01)
hiru aldiz abestu 1 (0,01)
hiru aldiz aipatu 1 (0,01)
hiru aldiz entrenatu 1 (0,01)
hiru aldiz Frantzia 1 (0,01)
hiru aldiz gehiago 1 (0,01)
hiru aldiz handi 1 (0,01)
hiru aldiz jaso 1 (0,01)
hiru aldiz kantatu 1 (0,01)
hiru aldiz ukitu 1 (0,01)
hiru anaia arreba 1 (0,01)
hiru anaia zira 1 (0,01)
hiru apez bi 1 (0,01)
hiru ardatz finkatu 1 (0,01)
hiru ardatz hauek 1 (0,01)
hiru ardatz horiek 1 (0,01)
hiru ardatz landu 1 (0,01)
hiru ardatz nagusi 1 (0,01)
hiru ardatz taxutu 1 (0,01)
hiru aro desberdin 1 (0,01)
hiru aro ezberdin 1 (0,01)
hiru aro ikusi 1 (0,01)
hiru aro nagusi 1 (0,01)
hiru arrazoi aipatu 1 (0,01)
hiru arreba be 1 (0,01)
hiru artikulu ageri 1 (0,01)
hiru artikulu argitaratu 1 (0,01)
hiru artikulu ere 1 (0,01)
hiru artikulu eskaini 1 (0,01)
hiru aste ailegatu 1 (0,01)
hiru aste arin 1 (0,01)
hiru aste oso 1 (0,01)
hiru aste sendotza 1 (0,01)
hiru atal etorri 1 (0,01)
hiru atal hasiera 1 (0,01)
hiru atal sailkatu 1 (0,01)
hiru bat bera 1 (0,01)
hiru bat beste 1 (0,01)
hiru bat dantza 1 (0,01)
hiru bat en 1 (0,01)
hiru bat hamarkada 1 (0,01)
hiru bat itzuli 1 (0,01)
hiru bat metro 1 (0,01)
hiru bat sartu 1 (0,01)
hiru behi alkar 1 (0,01)
hiru behi bat 1 (0,01)
hiru behi ordaindu 1 (0,01)
hiru belaunaldi bat 1 (0,01)
hiru belaunaldi egon 1 (0,01)
hiru belaunaldi elkar 1 (0,01)
hiru belaunaldi or 1 (0,01)
hiru berba egin 1 (0,01)
hiru berba ez 1 (0,01)
hiru bertso koaderno 1 (0,01)
hiru bertso txekiera 1 (0,01)
hiru bide eduki 1 (0,01)
hiru bide egon 1 (0,01)
hiru bide erabili 1 (0,01)
hiru bider abestu 1 (0,01)
hiru bider agertu 1 (0,01)
hiru bider bultzatu 1 (0,01)
hiru bider egin 1 (0,01)
hiru bider egon 1 (0,01)
hiru bider egunero 1 (0,01)
hiru bider errepikatu 1 (0,01)
hiru bider ez 1 (0,01)
hiru bider joan 1 (0,01)
hiru bider leku 1 (0,01)
hiru bider txapeldunorde 1 (0,01)
hiru bider zabaldu 1 (0,01)
hiru biderrez elur 1 (0,01)
hiru biderrez erasi 1 (0,01)
hiru biderrez errezeta 1 (0,01)
hiru biderrez joan 1 (0,01)
hiru biderrez ur 1 (0,01)
hiru bilduma errepikatu 1 (0,01)
hiru bilduma osatu 1 (0,01)
hiru buelta emon 1 (0,01)
hiru buelta irten 1 (0,01)
hiru domeka egin 1 (0,01)
hiru domeka jarraian 1 (0,01)
hiru domeka olata 1 (0,01)
hiru edizio agertu 1 (0,01)
hiru edizio azal 1 (0,01)
hiru edizio besterik 1 (0,01)
hiru edizio erabili 1 (0,01)
hiru egon elkarreragin 1 (0,01)
hiru egon Gasteiz 1 (0,01)
hiru egon han 1 (0,01)
hiru egun bizar 1 (0,01)
hiru egun eduki 1 (0,01)
hiru egun egituratu 1 (0,01)
hiru egun eroan 1 (0,01)
hiru egun errepikatu 1 (0,01)
hiru egun errogatiba 1 (0,01)
hiru egun gar 1 (0,01)
hiru egun garbi 1 (0,01)
hiru egun haiek 1 (0,01)
hiru egun hauek 1 (0,01)
hiru egun hori 1 (0,01)
hiru egun horiek 1 (0,01)
hiru egun irakasle 1 (0,01)
hiru egun jarraian 1 (0,01)
hiru egun joan 1 (0,01)
hiru egun lehenago 1 (0,01)
hiru egun leku 1 (0,01)
hiru egun osabide 1 (0,01)
hiru egun pasatu 1 (0,01)
hiru egun Tirol 1 (0,01)
hiru eguneko antzinako 1 (0,01)
hiru eguneko baimen 1 (0,01)
hiru eguneko iraupen 1 (0,01)
hiru eleberri aldendu 1 (0,01)
hiru eleberri ezaugarri 1 (0,01)
hiru eleberri hauek 1 (0,01)
hiru eleberri ikusi 1 (0,01)
hiru eleberri iruzkindu 1 (0,01)
hiru eleberri literatura 1 (0,01)
hiru eleberri merkaturatu 1 (0,01)
hiru eleberri osatu 1 (0,01)
hiru eleberri protagonista 1 (0,01)
hiru eleberri sorkuntza 1 (0,01)
hiru emakume bat 1 (0,01)
hiru emakume ukan 1 (0,01)
hiru emakume zut 1 (0,01)
hiru era osatzaile 1 (0,01)
hiru era prolepsi 1 (0,01)
hiru ere azken 1 (0,01)
hiru ere bertsolari 1 (0,01)
hiru ere buru 1 (0,01)
hiru ere ukan 1 (0,01)
hiru errege aurre 1 (0,01)
hiru errege egun 1 (0,01)
hiru errege mahai 1 (0,01)
hiru etxe eduki 1 (0,01)
hiru etxe egon 1 (0,01)
hiru ezaugarri atera 1 (0,01)
hiru ezaugarri berezi 1 (0,01)
hiru ezaugarri garrantzizko 1 (0,01)
hiru ezaugarri nagusi 1 (0,01)
hiru ezaugarri zehaztu 1 (0,01)
hiru faktore aipatu 1 (0,01)
hiru faktore bat 1 (0,01)
hiru faktore errepikatu 1 (0,01)
hiru gau ilun 1 (0,01)
hiru gau leku 1 (0,01)
hiru gau ta 1 (0,01)
hiru gauza azpimarratu 1 (0,01)
hiru gauza egin 1 (0,01)
hiru gauza iruditu 1 (0,01)
hiru gazte harreman 1 (0,01)
hiru gizon bakarka 1 (0,01)
hiru gizon ei 1 (0,01)
hiru gizon ekintza 1 (0,01)
hiru gizon eskaini 1 (0,01)
hiru gizon horiek 1 (0,01)
hiru gizon lagundu 1 (0,01)
hiru gizon sartu 1 (0,01)
hiru hamarkada euskal 1 (0,01)
hiru hamarkada eztabaida 1 (0,01)
hiru hanka atril 1 (0,01)
hiru hanka aurki 1 (0,01)
hiru hanka bankete 1 (0,01)
hiru hanka behar 1 (0,01)
hiru hanka ontzi 1 (0,01)
hiru hanka trebera 1 (0,01)
hiru harri errun 1 (0,01)
hiru harri handik 1 (0,01)
hiru harri horiek 1 (0,01)
hiru herri aztertu 1 (0,01)
hiru herri egin 1 (0,01)
hiru herri kanta 1 (0,01)
hiru hilabete baino 1 (0,01)
hiru hilabete behar 1 (0,01)
hiru hilabete behin 1 (0,01)
hiru hilabete eduki 1 (0,01)
hiru hilabete eguraldi 1 (0,01)
hiru hilabete emon 1 (0,01)
hiru hilabete eskas 1 (0,01)
hiru hilabete luze 1 (0,01)
hiru hilabete opor 1 (0,01)
hiru hilabete utzi 1 (0,01)
hiru hiri lur 1 (0,01)
hiru hiri musika 1 (0,01)
hiru hizkuntza daga 1 (0,01)
hiru hizkuntza ha 1 (0,01)
hiru hizkuntza jabe 1 (0,01)
hiru hizkuntza zabaldu 1 (0,01)
hiru horiek bat 1 (0,01)
hiru horiek berba 1 (0,01)
hiru horiek irakurri 1 (0,01)
hiru hura bereizi 1 (0,01)
hiru hura ezberdin 1 (0,01)
hiru hura sinatu 1 (0,01)
hiru ikasle eman 1 (0,01)
hiru ipuin bera 1 (0,01)
hiru ipuin erdi 1 (0,01)
hiru ipuin eskema 1 (0,01)
hiru ipuin ezberdintasun 1 (0,01)
hiru ipuin horiek 1 (0,01)
hiru ipuin labur 1 (0,01)
hiru ipuin osatu 1 (0,01)
hiru ipuin tradiziozko 1 (0,01)
hiru izen eman 1 (0,01)
hiru jabetza modu 1 (0,01)
hiru joan derrigortu 1 (0,01)
hiru joan gin 1 (0,01)
hiru joan zira 1 (0,01)
hiru kapitulu eskaini 1 (0,01)
hiru kapitulu zehaztu 1 (0,01)
hiru korronte esentzialismo 1 (0,01)
hiru korronte horiek 1 (0,01)
hiru korronte segida 1 (0,01)
hiru lagun behar 1 (0,01)
hiru lagun eduki 1 (0,01)
hiru lagun eskatu 1 (0,01)
hiru lagun hauek 1 (0,01)
hiru lagun mordoxka 1 (0,01)
hiru lan eztabaidatu 1 (0,01)
hiru lan hiru 1 (0,01)
hiru lan ipuin 1 (0,01)
hiru lan nagusi 1 (0,01)
hiru lau aldra 1 (0,01)
hiru lau alkar 1 (0,01)
hiru lau arbola 1 (0,01)
hiru lau arrain 1 (0,01)
hiru lau auto 1 (0,01)
hiru lau auzo 1 (0,01)
hiru lau baino 1 (0,01)
hiru lau bakarrik 1 (0,01)
hiru lau baserri 1 (0,01)
hiru lau baserritar 1 (0,01)
hiru lau behi 1 (0,01)
hiru lau belaunaldi 1 (0,01)
hiru lau berri 1 (0,01)
hiru lau bidaia 1 (0,01)
hiru lau biderrez 1 (0,01)
hiru lau Bilbo 1 (0,01)
hiru lau buelta 1 (0,01)
hiru lau dei 1 (0,01)
hiru lau dozena 1 (0,01)
hiru lau ebaki 1 (0,01)
hiru lau eguneko 1 (0,01)
hiru lau egur 1 (0,01)
hiru lau ekintza 1 (0,01)
hiru lau elizaratu 1 (0,01)
hiru lau erabaki 1 (0,01)
hiru lau erro 1 (0,01)
hiru lau etxe 1 (0,01)
hiru lau eurak 1 (0,01)
hiru lau euskal 1 (0,01)
hiru lau gazta 1 (0,01)
hiru lau gaztaina 1 (0,01)
hiru lau gehitu 1 (0,01)
hiru lau gona 1 (0,01)
hiru lau habia 1 (0,01)
hiru lau hamarkada 1 (0,01)
hiru lau ipuin 1 (0,01)
hiru lau katedratiko 1 (0,01)
hiru lau keinu 1 (0,01)
hiru lau klase 1 (0,01)
hiru lau legelari 1 (0,01)
hiru lau lelo 1 (0,01)
hiru lau lerro 1 (0,01)
hiru lau mailukada 1 (0,01)
hiru lau metro 1 (0,01)
hiru lau milioi 1 (0,01)
hiru lau mu 1 (0,01)
hiru lau neska 1 (0,01)
hiru lau ogerleko 1 (0,01)
hiru lau oilo 1 (0,01)
hiru lau oinkada 1 (0,01)
hiru lau ordu 1 (0,01)
hiru lau orri 1 (0,01)
hiru lau osotu 1 (0,01)
hiru lau pezeta 1 (0,01)
hiru lau saltsa 1 (0,01)
hiru lau tailer 1 (0,01)
hiru lau talde 1 (0,01)
hiru lau txakur 1 (0,01)
hiru lau txapelketa 1 (0,01)
hiru lau txar 1 (0,01)
hiru lau urrats 1 (0,01)
hiru lau zentimetro 1 (0,01)
hiru lerro bete 1 (0,01)
hiru lerro jarri 1 (0,01)
hiru liburu argitaratu 1 (0,01)
hiru liburu aukeratu 1 (0,01)
hiru liburu bihotz 1 (0,01)
hiru liburu bikain 1 (0,01)
hiru liburu bina 1 (0,01)
hiru liburu gomendio 1 (0,01)
hiru liburu horiek 1 (0,01)
hiru liburu urteko 1 (0,01)
hiru maila bereizi 1 (0,01)
hiru maila buruz 1 (0,01)
hiru maila egituratu 1 (0,01)
hiru maila kristinau 1 (0,01)
hiru maila osotu 1 (0,01)
hiru maila txapeldun 1 (0,01)
hiru maila ukan 1 (0,01)
hiru mende berandu 1 (0,01)
hiru mende beranduago 1 (0,01)
hiru mende ere 1 (0,01)
hiru mende goiti 1 (0,01)
hiru metro altuera 1 (0,01)
hiru metro aurreratu 1 (0,01)
hiru metro bestera 1 (0,01)
hiru metro distantzia 1 (0,01)
hiru metro inguruko 1 (0,01)
hiru metro zabaleradun 1 (0,01)
hiru meza egon 1 (0,01)
hiru meza eman 1 (0,01)
hiru mila milioi 1 (0,01)
hiru mila pezeta 1 (0,01)
hiru minutu aharrausi 1 (0,01)
hiru minutu aho 1 (0,01)
hiru minutu autu 1 (0,01)
hiru minutu barru 1 (0,01)
hiru minutu gutxi 1 (0,01)
hiru minutu horiek 1 (0,01)
hiru minutu igaro 1 (0,01)
hiru minutu itxaron 1 (0,01)
hiru minutu kontatu 1 (0,01)
hiru minutu soilik 1 (0,01)
hiru narrazio bezala 1 (0,01)
hiru narrazio bilduma 1 (0,01)
hiru narrazio gorde 1 (0,01)
hiru narrazio liburu 1 (0,01)
hiru nobela baino 1 (0,01)
hiru nobela Flaubert 1 (0,01)
hiru nobela garai 1 (0,01)
hiru nobela gero 1 (0,01)
hiru nobela idatzi 1 (0,01)
hiru ondorio garrantzitsu 1 (0,01)
hiru ondorio kezkagarri 1 (0,01)
hiru ordu baino 1 (0,01)
hiru ordu barru 1 (0,01)
hiru ordu ere 1 (0,01)
hiru ordu gutxienez 1 (0,01)
hiru ordu inguru 1 (0,01)
hiru ordu itxaron 1 (0,01)
hiru ordu luze 1 (0,01)
hiru ordu miatu 1 (0,01)
hiru osagai bat 1 (0,01)
hiru osagai bateratu 1 (0,01)
hiru osagai bereizi 1 (0,01)
hiru osagai osatu 1 (0,01)
hiru osagai ukan 1 (0,01)
hiru pertsonaia besterik 1 (0,01)
hiru pertsonaia ekarri 1 (0,01)
hiru pertsonaia ezberdin 1 (0,01)
hiru pertsonaia femenino 1 (0,01)
hiru pertsonaia hauek 1 (0,01)
hiru pertsonaia komun 1 (0,01)
hiru pertsonaia kontu 1 (0,01)
hiru pertsonaia nagusi 1 (0,01)
hiru plano ezberdin 1 (0,01)
hiru plano narratibo 1 (0,01)
hiru saio nabarmendu 1 (0,01)
hiru seme ahal 1 (0,01)
hiru seme aldizka 1 (0,01)
hiru seme askatu 1 (0,01)
hiru seme etorri 1 (0,01)
hiru seme gazte 1 (0,01)
hiru testu aurkeztu 1 (0,01)
hiru testu banatu 1 (0,01)
hiru testu zein 1 (0,01)
hiru ume egin 1 (0,01)
hiru ume gazte 1 (0,01)
hiru ume jaio 1 (0,01)
hiru ume txiki 1 (0,01)
hiru urte alde 1 (0,01)
hiru urte argitaratu 1 (0,01)
hiru urte arte 1 (0,01)
hiru urte Artea 1 (0,01)
hiru urte atera 1 (0,01)
hiru urte aurrerago 1 (0,01)
hiru urte baizik 1 (0,01)
hiru urte bakarrik 1 (0,01)
hiru urte bakoitz 1 (0,01)
hiru urte bat 1 (0,01)
hiru urte be 1 (0,01)
hiru urte bera 1 (0,01)
hiru urte berandu 1 (0,01)
hiru urte berant 1 (0,01)
hiru urte bete 1 (0,01)
hiru urte dena 1 (0,01)
hiru urte eduki 1 (0,01)
hiru urte eskas 1 (0,01)
hiru urte etxe 1 (0,01)
hiru urte ezkondu 1 (0,01)
hiru urte filosofia 1 (0,01)
hiru urte gazte 1 (0,01)
hiru urte gorabehera 1 (0,01)
hiru urte haiek 1 (0,01)
hiru urte hura 1 (0,01)
hiru urte ibili 1 (0,01)
hiru urte ikasi 1 (0,01)
hiru urte inguru 1 (0,01)
hiru urte jarraian 1 (0,01)
hiru urte joan 1 (0,01)
hiru urte Kanada 1 (0,01)
hiru urte lehenagoko 1 (0,01)
hiru urte luze 1 (0,01)
hiru urte plazaratu 1 (0,01)
hiru urte senar 1 (0,01)
hiru urte teologia 1 (0,01)
hiru urte uste 1 (0,01)
hiru urte zabaldu 1 (0,01)
hiru urteko agure 1 (0,01)
hiru urteko bizikizun 1 (0,01)
hiru urteko luto 1 (0,01)
hiru urteko umetxo 1 (0,01)
hiru zati banatu 1 (0,01)
hiru zati bereizi 1 (0,01)
hiru zati bildu 1 (0,01)
hiru zati eman 1 (0,01)
hiru zati nagusi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia