2000
|
|
Helburuak
|
hiru
mailatan sailka daitezke. Lehenengo, maila pertsonalean, hiru jomuga ditu:
|
|
Kanpora begira, bertsolaritza
|
hiru
mailatan izan daiteke txundigarria: lehena, maila etnografikoan, kanariarrak bezala, bi xahar hor aritzen dira eta grazia egiten dute; bigarrena estetiko apaingarrian, Kuban bezala; eta, hirugarrenik, maila funtzionalean, eta hori da guk nahi duguna.
|
|
Ikuspuntuari begiratuz, aniztasuna dakusagu. Izan ere, erabat argiak ez badira ere, gure irakurketaren arabera,
|
hiru
maila narratibo bereiz daitezke. Batetik, hirugarren pertsonako narratzaile estradiegetikoa dugu; bestetik, bi narratzaile intradiegetiko izango genituzke:
|
|
Izan ere, hasieran narratzaile autodiegetikoa mintzatzen hasten bada ere, liburuaren bigarren zatitik aurrera, narratzaile autodiegetikoa alde batera utzi eta narratzaile estradiegetikoak hitz egiten digu. Honela, maila narratibo bakarrekoa zela zirudien istorioa bi maila edo
|
hiru
maila narratiboetara igarotzen da. Joko honek, irakurlearen arreta piztea lortzen du, izan ere, bigarren atalera iristean irakurritakoa pixkanaka hanka motz geratuko baitzaio.
|
|
. MAILA NARRATIBO:
|
hiru
maila narratibo bereiztu izan dira: estradiegetikoa (ik.), intradiegetikoa (ik.) eta metadiegetikoa (ik.).
|
|
Geure ikerketan,
|
hiru
maila hauetako lehen biei egingo diegu kasu. Izan ere, ETBren albistegietan aurkezten zaizkigun gaiak, pertsonaiak eta hauen bidezzedarriztatzen den Euskal Herria nolakoa den jakitea da gure nahia.
|
|
delakoan ezin hobeto laburbildu du, ondoren adierazi nahi duguna.Psikodrama analitikoaren praktikari dagokionez,(...), gaixoari bera izaten ahalbidetuko dion egoera sortzea; egoera horretan (sentsazioak, afektuak, fantasiak, identifikazioak, proiekzioak, defentsa mekanismoekin egituratutako desirak) sentitzerabultzatuko duten esperientziak bizitzeko proposatzea; sinbolizazioko lan psikikoaeginaraztea, sentitutakoaren zentzua eta irispidea ezagutu dezan. Izan, sentitu etaezagutu dira Winnicott engan oinarritutako Masud en eta Khan en ustez (1960), psikoanalistaren lanean jarduten duten
|
hiru
mailak, banakako psikoterapia klasikoan.Hiru maila hauek, baliagarriak dira Psikodramarentzat, baina esparrua eta egoeradesberdinak dira eta psikodramatistek burututako lan psikoanalitikoari ezaugarribereziak ematen dizkiote, zenbait muga jartzeaz gain? (Anzieu, 1982, 75 or.).
|
|
Beraz, ikuspegi topikotik aztertuta, fantasia
|
hiru
mailatan inplikatuta dagoelaesan daiteke: kontzientea, prekontzientea eta inkontzientea.
|
|
Ezaugarri nagusia fidelitatea da, sartzean soinuak zeukan kalitatea irtetean ere emateko. Honela
|
hiru
maila bereizten ditu Mariano Cebrián ek (1983):
|
|
Izan ere, hotsa, irratiaren audio munduko sistema adierazkorra den aldetik,
|
hiru
mailaren menpean dago:
|
|
Estatuak izan behar zuen hezkuntza sistema antolatzearen ardura.67 Zentzu horretan, adibidez, irakaslearen aukeraketak izugarrizko garrantzia izango zuen Condorcet en iritziz, ez baitzuen uste, beste arrazoien artean, irizpide, lokalek? inongo baliorik izan behar zutenik; Estatua arduratu litzateke oposizio sistemaren bideaz, irakasleek funtzionario estatusa izango luketelarik (noski, irakasleek Estatuaren kontrolpean egon lukete) 68 Gauza bera esan daiteke herritarren irakaskuntzari buruz (berdina oinarrizko eskoletan) edota erabili beharreko liburuei dagokionez (irakaskuntzaren lehenengo
|
hiru
mailetan); horrek guztiak ere botere publikoaren pean luke izan.
|
|
Honen ardura hartu zuen Fourccroy ko Kondeak hezkuntza sistemaren honako egituraketa proposatu zuen85: oinarrizko eskolak, udalen kontrolpean baina, Estatuaren begiradapean; bigarren irakaskuntza (esku pribatuetan egon zitekeena, baina Estatuak kontrolatuta); lizeoak86, eskola zentralen ordezko institutu moduan; eta azkenik, beste
|
hiru
maila horien buru gisa, eskola espezializatuak. Baina Napoleon-en garai honek eskaintzen duen erreferentziarik garrantzitsuena, inongo zalantzarik gabe, unibertsitatearena da87; kontzepzio politikoak zuzentzeko nahia gauzatu ahal izateko, 1806an unibertsitate inperiala sortzeko asmoa iragarri zen, Estatuko hezkuntza sail modura, bakarra eta zeharo zentralizatua:
|
|
Bestalde, irakaskuntza
|
hiru
mailatan banatu zen (9 art), antzinako erregimenean ez zegoen egiturari lege corpusa emanez, horrek berez zuen garrantziarekin: lehen aldiz barne koherentzia zuen hezkuntza sistema izatea135 Horrez gain, goian esandakoa gutxietsi gabe, funtsean ez zegoen 1814ko proiektuarekiko aparteko gauza berririk (lege estatusa lortzeak zuen garrantzia ahaztu gabe):
|
|
Horrez gain, eta gehiegi luzatu gabe, irakaskuntza
|
hiru
mailatan egituratu zen, oinarrizkoa herritar, espainiar, guztientzat pentsatua izan zelarik.
|
|
irakasleriaren prestakuntzaren arazoari erantzun zitzaion. Instituto Central Normal? delakoaren sorrerarekin (oinarrizko irakaskuntzako irakasleentzako zen. Escuela Normal Central, aren modura);
|
hiru
mailatan banatu zen (oinarrizkoa, goi mailakoa eta osagarria); azterketa sistema ezarri zen; zentro pribatuarekiko kontrola ziurtatu nahi zen (buru politikoen baimena eta azterketa publikoa beharrezkoak izango ziren edota gobernuak edozein momentuan hartu ahal izango zuen zentro bat ixteko erabakia); oro har, kontrolak izugarrizko garrantzia izan zuen, horretarako probintzia bakoitzean buru polit... izeneko erakundea sortuz (hemen oinarrizko irakaskuntzako ikuskaritza integratu zen, eta bigarren mailako irakaskuntzarako gobernuko ikuskarien izendatze funtzioa beteko zuen), etab.
|
|
Gai honi dagokionez, Moyano legeak, ezer asmatu baino areago, ezagunak ziren irakaskuntzaren
|
hiru
mailak arautu zituen(. La enseñanza se divide en tres periodos, denominándose en el primero, primera; en el segundo, segunda, y en el tercero, superior, zioen jadanik aipatu dugun oinarri legeak199), arestian esan dugun moduan, koherentzia eta kohesioa zituen egitura osoaren barruan200 Irakaskuntzaren hiru mailen arteko lotura garrantzitsua izanik oinarrizko baldintza baita sistema osoa eraikitzerakoan201?, aurreneko atalean aztertutako egitura corpusaren logikaren barruan kokatzeak, aparteko sendotasuna eman zion eraikitzen ari zen hezkuntza sistemari.
|
|
Gai honi dagokionez, Moyano legeak, ezer asmatu baino areago, ezagunak ziren irakaskuntzaren hiru mailak arautu zituen(. La enseñanza se divide en tres periodos, denominándose en el primero, primera; en el segundo, segunda, y en el tercero, superior? zioen jadanik aipatu dugun oinarri legeak199), arestian esan dugun moduan, koherentzia eta kohesioa zituen egitura osoaren barruan200 Irakaskuntzaren
|
hiru
mailen arteko lotura garrantzitsua izanik oinarrizko baldintza baita sistema osoa eraikitzerakoan201?, aurreneko atalean aztertutako egitura corpusaren logikaren barruan kokatzeak, aparteko sendotasuna eman zion eraikitzen ari zen hezkuntza sistemari. Hauxe da, izatez, Moyano legeak zuen ezaugarririk garrantzitsuenetariko bat:
|
|
Irakaskuntzako
|
hiru
mailen lurralde banaketaren kargaren gaiak garbi erakusten du, sistemaren logika goitik beherakoa zela: oinarrizko irakaskuntzaz herriak arduratuko ziren, probintziek bigarren mailako irakaskuntzaren zama hartuko zuten bere gain204, eta unibertsitate eta, escuelas profesionales superiores?
|
|
–El nombramiento de Profesores de los Establecimientos públicos corresponde al Gobierno? (169 art), gainera, irakaskuntzaren
|
hiru
mailetan antzeko hautaketa sistema ezarri zen, Estatua berriro jaun eta jabe agertuz bere zerbitzurako ejertzitoa Dávila ren221 hitzak erabiltzearren antolatu nahirik.
|
|
silababakarrak (txinera edo vietnamera, adibidez), eranska riak (esaterako, euskara, hungariera, georgiera edo kitxua) eta malgukariak (indoeuroparrak eta semitarrak). Garai honetan uste zen, tolesgabeki, hiru mota hauek mintzamenaren aurrerabidearen
|
hiru
mailari zegozkiola, hau da, aipaturiko talde horien artean bazela behetik gorako eskala bat, silababakarrak atzeratuenak eta malgukariak garatuenak eta osamaituenak izanik.
|
|
Nafarroako Liburutegi Publikoen Sistemaren kudeaketa
|
hiru
mailatan ezarri da, beraz: herrietan, barrutietan eta autonomian.
|
|
herrietan, barrutietan eta autonomian.
|
Hiru
maila horietako bakoitzean erantzukizun zuzena duten pertsonak daude zerbitzuak behar bezala funtziona dezan.
|
2001
|
|
BAI EUSKARARI ZIURTAGIRIAK
|
HIRU
MAILA
|
|
Pasa den astean Bai Euskarari Akordioaren Jarraipen Batzordeak bilera egin zuen Bilbon eta Bai Euskarari Ziurtagiriak datorren urtetik aurrera
|
hiru
maila izango dituela erabaki zuen. Lehena, «Bidean», euskararen aldeko neurriak aplikatzen dituzten eragileentzat izango da; bigarrena, «Guk zerbitzua euskaraz», aipatu neurriak aplikatzeaz gaiz zerbitzua euskaraz ematen duten eragileentzat; eta hirugarrena, «Guk lana eta zerbitzua euskaraz», lana ere euskaraz egiten dutenentzat.
|
|
1997 ikasturtean hasi ginen HABEtik etorritako behin behineko kurrikuluagurera ekartzen. Kurrikulu honek prozesua
|
hiru
mailatan banatzen zuen, seiehunordu emanez. Guk lehenengo mailari dagokion puntu hau moldatu genuen.
|
|
Ikasturtehorretan zer espero zuten galdetu genienean, nahiko erantzun garbiak emanzituzten. Erantzunak
|
hiru
mailatan bil daitezke:
|
|
Argiroz koaelizaren hegoaldeko alboan topatu zen. Aurkitu zireneko hamaika (11) lurperaketak, maldan behera daude antolatuta,
|
hiru
mailatan. Zenbait ehorzketaren inguruan hilarri diskoidalak kontserbatzen ziren oraindik ere, lurperaketen burualdean egongo ziren?.
|
|
2 Ikuspegi psikosozialean, testuinguruko aldagaiak hartzen dira kontuan, etaelkarren artean erlazionaturik dauden
|
hiru
maila bereizten dira: 1) Hizkuntza maila:
|
|
Alfabetakuntza zereginetan gizarte agenteek izan duten eragina zehaztekoorduan, hiru agente mota bereizten ditu Iztuetak,
|
hirurak
maila ezberdinetan jarduten duten arren, hasieran isolatua zen hezkuntza gertakaria kolektibo bihurtzekoprozesu bakarrean parte hartzen baitute.
|
|
Zerbait egiatzat hartzeak
|
hiru
maila hauek ditu, bere bi alderdiak kontuan hartuz gero, hau da, subjektiboa, edo konbikzioa, eta objektiboa, edo ziurtasuna. Iritziak badaki ez dela egiaren oinarri nahikoa ez subjektiboki ezta objektiboki ere.
|
|
‘Izaki maitaria’ bai. Hau da,
|
hiru
maila daude ‘Ich denke’ esaeran, euskaraz argi eta garbi bereizten ditugunak: 1) ‘ari’ 2) ‘naiz’ 3) ‘pentsatzen’ Oinarrizko maila ‘ari’ tzearena da, maitatze arena.
|
2002
|
|
Apirilaren 15etik 21era bitarte Euskararen Astea izango da Santutxu eta Txurdinagan, bertako zazpi ikastoki eta bederatzi elkarteren ekimenez. Euskararen astea
|
hiru
mailatan gauzatuko da. Lehena eskola bakoitzean, bigarrena eskolarteko ekitaldien bidez eta hirugarrena Santutxu auzoan.
|
|
Kontserbatorioetan edo titulu ofizialak emateko gaitasuna duten zentro pribatuetan Hezkuntza Sistema Antolatzeko Lege Orokorra LOGSE delakoak arautzen du irakaskuntza eta horrek
|
hiru
mailatan sailkatzen du musika arloko formazioa:
|
|
Gaur egun, azpiegitura proiektuak burutzeko
|
hiru
maila bereiztezin izan beharditugu kontuan: garapena eta aberastasuna sorrarazteko ahalmena (eraginkortasuna); garapen jasangarria lortzeko gaitasuna (banakuntza soziala etaingurumenaren kalitatea); eta azkenik, lurraldearen kohesioa erdiesteko ahalmena.
|
|
Beste unibertsitateek izan duten aldaera positiboa ikusita, Nafarroako Unibertsitatean 70eko hamarkadatik aurrera emandako aurrerapausoak oso txikiak izandira. Iruñeko campusean Euskal Linguistika eta
|
hiru
mailetako Euskara ikasgaiakbaino ezin daitezke euskaraz ikas. Horiei sei kredituko mintegi bat gehitu beharzaie, urtero gai ezberdinekoa dena.
|
|
Hori horrela bada, euskarazko kulturaren ahalmen sinbolikoan eta eraginkortasun sozialaren sendotze prozesuan, unibertsitateko kulturgile euskaldunen trinkotzeak eragin positiboa izan ahal duelakoangaude. Premia hori azpimarratzen da txostenean, eta
|
hiru
mailatan bereiztutakoegintzak proposatzen dira intelligentsia akademiko euskalduna trinkotzeko xedearekin. Aldi berean, baina, saio horren behin behinekotasuna edo izaera ezegonkorra nabarmentzen da.
|
|
Schneuwly, Rosat, Pasquier eta Dolz ek (1993) ikasleen aniztasunari erantzuteko
|
hiru
mailatan dibertsifikatu beharra ikusten dute: 1) diskurtso generoakdibertsifikatu; 2) landuko diren gaitasun mailak dibertsifikatu (kontestualizazioa, planifikazioa eta testualizazioa) eta 3) jarduera didaktikoak dibertsifikatu (behaketa lanak, idazketa jarduerak, jarduera metalinguistikoak...) (ikus 5 eskema).
|
|
Aurretik esan dugun bezala, prozesadore morfologiko bat egiteko lexikoa eta erregela multzo bat konbinatzen dira. lexc programarekin, lexikoa konpilatzeaz gain, konposaketa hori burutzen da, eta, ondorioz, automata bakar bat lortuko da. Horretarako
|
hiru
maila bereizten dira: lexikokoa (source), erregelena (rules) eta emaitzena (result).
|
|
Hemen kokatu genuke sistema ekonomikoaren gune" aurreratuenetik", Amerikako Estatu Batuetatik, gure ingurura aspaldi heldu zitzaigun best selleraren fenomenoa, eta liburu baten arrakastaren eta bikaintasunaren adierazgarri ia bakarra salmenta kopurua izatea (ohar bat hemen gaineratu beharrekoa: agian, kultura produktuez hitz egiterakoan, eta zenbait egilek aldarrika  tzen duten bezala, eraginkorrago suertatuko litzateke
|
hiru
maila âgaraia, ertaina eta beheaâ desberdinduko lukeen eskema bat, baina nik, sinplifikatze aldera, bikoitza erabiliko dut).
|
|
|
Hiru
mailatako literak ziren, lau ilara paraleloetan ezarriak. Kalkulatzen zuenez korridorearen hurren egon behar zuen paretaren kontra.
|
2003
|
|
ama eskola (3 urte), eskola (6 urte), kolegioa (12 urte), lizeoa (16 urte). Lehenengo
|
hiru
mailek Derrigorrezko Hezkuntza osatzen dute, Lizeoko maila aukerakoa izanik.
|
|
|
Hiru
mailatako pertsonaiak agertzen dira nobelan. Historikoak, bere izen abizenekin, batetik; guztiz fikziozkoak diren beste batzuk ere bai, eta badira baita ere erabat historiko edo errealak ez direnak, baina egiazko jendearen ezaugarriak dituztenak.
|
|
Aimarena da Andeetako hiru etnia horietan zaharrena, eta inkek inbaditu bazituzten ere, edo beranduago Espainiako kolonoek, beti gorde izan dute euren nortasuna. Andeetan
|
hiru
maila ekologiko daude: Titicaca laku ingurua (3.800 metro artean); erdigunea (3.900 metro artean) eta goialdea (4.200 metrotara).
|
|
Terminologia sailera, Administrazioko Hizkera sailera... Bestalde, zalantzak
|
hiru
mailetan sailkatzen dituzte: errazak, nolabaitekoak eta zailak.
|
|
Derioko Ikastaroak 5 maila ditu, eta maila bakotxean toki berezi bat dauka literaturak. Lehenengo
|
hiru
mailetan, ikasleak ia danak biztaitarrak dira ta, bizkaierazko idazle ta idazlanak erabilten dituez, irakurri ta aztertzeko; laugarrenean, gipuzkeraren barrutian aurkitzen dabe euren eder egarria non ase; gorengo mailan, bosgarrenean, Iparraldeko literaturea eta oraintsuko euskara batua rena eskaintzen jakez ikasleei. Zoritxarrez, Ikastaroko 12 eskoletan ezin gauza handirik erakutsi, baina, besterik ezinean, gainbegiratu bat eta bultzada bat emon bai, gero ikasleok, eurok eurotara, gaiok sakonagotik aztertu eta bihar etziko ikasleen gogo bihotzetan erein dagiezan.
|
|
Dotrinea, eleizan, euskera hutsean ikasten genduan; eskolan, ostera, erderaz baino ez. Hamaika urtekoa nintzan Seminariora joan nintzanean, eta ordurako Kristinau Ikasbideko
|
hiru
mailak buruz ikasita neukazan, bai euskeraz eta bai erderaz, berba guztiak ondo ulertzen ez banituan be. Hainbeste urtetan, horixe izan zan nik euskeraz irakurritako lehenengo liburua, hiru mailatako Kristinau Ikasbidea.
|
|
Hamaika urtekoa nintzan Seminariora joan nintzanean, eta ordurako Kristinau Ikasbideko hiru mailak buruz ikasita neukazan, bai euskeraz eta bai erderaz, berba guztiak ondo ulertzen ez banituan be. Hainbeste urtetan, horixe izan zan nik euskeraz irakurritako lehenengo liburua,
|
hiru
mailatako Kristinau Ikasbidea. Lehenengoa ta bakarra.
|
|
Ikastaroaren betiko jokabideari jarraituz, lehenengo ta behin geure euskalkia ezagutu ta sakondu gura dogu, beti be euskerearen ikuspegi zabala begien aurrean dogula: hau holan dala, lehenengo
|
hiru
mailetan, bizkaierazko idazle ta idazlanen barri emon gura deutsegu ikasleei, euren jaioterriko hizketan sendoro oinarriturik gorengo mailetan euskera zabalago ta batuagora heldu daitezan, badaezpadako pausorik emon baga.
|
|
Bere egitura
|
hiru
mailatan banatuta dago: Koordinazio nazionala, Koordinazio autonomikoa eta Ospitaleetako koordinazioa.
|
|
XVI. mendean ere Salamancako irakasleek araberako irakaspenak eman zituzten; hala, san Agustinen aspaldiko erranak errepikatuz, gizartearen
|
hiru
mailak ongi bereizten zituzten: lehenik, familia (domus), herria (urbs), mundua (orbis), eta gero, ondorioz, edozein estaturen edo estatubururen gainetik jarri ohi zuten Authoritas Orbis Totius,. Mundu Osoko Nazioen Errepublika?.
|
|
MartÃnez  de Lunari irakurri diodanez: " ezin da bistatik galdu, hizkun  tza bizi bat
|
hiru
mailetan errotuta dagoelako dela bizia: banakako mailan, gizarte egituran eta baita gizarte barneko harreman sareetan ere".
|
2004
|
|
Hizkuntza normalizazioaren helburuak zertan diren jakinarazteko asmotan azaldu ziren euskalgintzaren plazara.
|
Hiru
maila nagusi omen dira, funtsaren funtsean, euskalduntze politikak garatu beharreko alorrak: –Maila orokorrean, hizkuntzaren normalizazioaren helburua euskarak momentu historiko honetan duen egoera hobetzea da, hau da, euskararen motibazioa, ezagutza eta erabilera gehitzea.
|
|
Beste alde batetik, berriz, zirraragarria gerta lekiguke, gogoeta saio moduan gutxienez, Arrutik eta Mugiozgurenek aurkeztu diguten
|
hiru
maila horien arteko dialektika irudikatzea. –Hizkuntza hiztunez osatua dagoen hizkuntza komunitatea dela?
|
|
|
Hiru
maila daude aukeran: arrunta, ertaina eta gorena.
|
|
tzea aski litzateke. Tartean Moyano legea bazebilen mende erdiko kalteak egiten estatu zentralizatu baten, irakaskuntzako
|
hiru
mailetan euskara, kata lana eta galegoa baztertuz eta maisuen izendapenak ere, gure kasuan, Valla doliden egiten ziren gaztelauen mesedetan. Hogei urte geroago, haren ando rengo Landeta eta Eleizaldek, «Bizkayaren auzo ikastola» delakoak martxan jarriaz eta Zomotzan Maisu Eskola sortzeko egitasmoa, gauzak bideratzen hasi ziren.
|
|
Era zientifikoago batean esateko, azpi errealitatea errealitate objektiboenholograman, destolestu? egiten da
|
hiru
maila nagusitan, eta hiru maila horiek eurengenesi horretara, birtolestu, egiten dira aurrekoa erantsiz, baina baita gaindituz ere.Orain, marko zientifiko honetan egite ekonomikoaren ulermena aurrera nola eraman dugu erronka nagusia.
|
|
Era zientifikoago batean esateko, azpi errealitatea errealitate objektiboenholograman, destolestu? egiten da hiru maila nagusitan, eta
|
hiru
maila horiek eurengenesi horretara, birtolestu, egiten dira aurrekoa erantsiz, baina baita gaindituz ere.Orain, marko zientifiko honetan egite ekonomikoaren ulermena aurrera nola eraman dugu erronka nagusia.
|
|
Afrikatik ekarritako esklabobeltzen salerosketa sasoiko ogasunaren zutabea zenean, Garat anaia nagusia horrcn kontraagcrtu zcn sutsu, horri buruz inor gulxi mintzo zen garaian. Pafisko Legebiltz.arrean (EstatuNagusiak) 1139 ordczkariak
|
hiru
mailatan zeuden banaturik: Jauntxoek 270 ordezkarizituztcn, Elizak 291 eta Hcrriak 578 Azken horien artean zeuden Garatarrak, Iraultz.a hasizen pizlen boz sistcma aldatu nahi izan zcnean cta ordezkari bakoitzak boz bana zuela aldarrikatu zencan (proposamen iraultzailea). mailaka cgin beharrean.
|
|
Zentzu horretan, Siuranak nekazari txikiari lagundu eta informazioa emateko beharra azpimarratu du, kutsatu gabe “ez da maltzurkeriagatik, ezjakintasunagatik baizik”. Fòrum Ambiental Fundazioak antolatutako jardunaldian parte hartu dutenek nabarmendu dutenez, kontzientzia hartzeko
|
hiru
mailatan (produktua, kontsumoa eta gizarte antolaketa) aplikatu beharreko ohitura berriak hartu lirateke. Produktuari dagokionez, elikagai organikoak errealitate onuragarritzat hartuko lirateke, ez apetatzat.
|
|
Antolatzaileek jakinarazi dutenez,
|
hiru
maila egongo dira: gizonezkoak, emakumezkoak eta umeak (14 urtetik beherakoak).
|
2005
|
|
Zortzi lehorgailuek sarexka desmuntagarria daukate atzealdean, aparatuaren garbiketa errazteko, helduleku bat hormatik eskegitzeko, tenperatura erregulatzeko
|
hiru
maila (lau, kizkurra finkatzeko erabilgarria den maila hotza ere kontuan izanik) eta bi aire emari.
|
|
Ergonomia
|
hiru
mailatan
|
|
Erosotasun hori da, hain zuzen ere, ergonomiatzat edo ergonomia soluziotzat hartzen dena eta
|
hiru
mailatan bana daiteke.
|
|
Maila batean edo bestean,
|
hiru
mailetako bakoitzak bere funtzioa betetzen badu, baldin eta bidaia ona egiteko konforta eta ongizatea bermatzen baditu.
|
|
Beraz, planifikazioaren bidez zer lortu nahi dugun aurreikusi nahi dugu.Planifikazioan
|
hiru
maila nagusi bereiziko nituzke: planifikazio motza (urte bateanlortu beharreko helburuak), planifikazio ertaina (2 urteko epea dago helburuaklortzeko) eta planifikazio luzea (3 urteko epea).
|
|
Lehen esan dugun bezela, Ikastetxearen Memoriaz arduratzen den taldeak (Zuzendaritza Taldeak edo beste talderen batek) informazioa
|
hiru
mailatan bildukodu:
|
|
Hori kontuan harturik, gatazka batean zein jarrera har daitekeen azaldukodugu mailaka.
|
Hiru
maila nagusi azalduko ditugu:
|
|
Jasotze prozesuak bietarako balio du, irratirako zein telebistarako. Informazio hartzearen pausoak, telebistaren kasuan, baditu Sanabria-ren ustetan (1994: 75) hiru apaleko jasotze modu, irakurketaren
|
hiru
maila ikusten baititu autoreak: instintiboa edo instintoduna, deskribatzailea eta sinbolikoa.
|
|
Ezaguera Zientifikoaren teoriaren arabera, edozein zientziatan
|
hiru
maila bereizi behar dira, ondoz ondokoak eta interaktiboak, hain zuzen, a, (3 eta y mailak.
|
|
Horregatik, Ministroen Kontseiluak argi berdea eman zion Espainiako Turismo Kontseiluaren sorrerari. Kontseilu horrek Administrazioko
|
hiru
mailak eta enpresak bilduko ditu, eta sektorearen etorkizuna bermatzeko jarraitu beharreko estrategia komuna finkatu du. Montillak iragarri zuen Industriak 107 milioi euro (hasieran aurreikusitakoa baino 7 milioi gehiago) emango dizkiela udalei eta enpresei, turismo leku “helduak” suspertzeko.
|
|
Hesi gainera igo zen gero eskaileratik, goiko aldean zutunik gelditu arte. Gur hasi zen igotzen orduan, baina eskailerako
|
hiru
maila igo zituenean, plastikozko poltsak Simoni eman eta lurrera jaitsi zen atzera. Esan zuen ez zuela eskailerarik behar berak eta hesia eskalatzen hasi zen.
|
2006
|
|
Horrela, lehenengoz, herriari berari eman nahi izan zaio lehentasuna, familia eta norbanakoen gainetik. Edonola,
|
hiru
mailak aztertu dira eta horien arteko lokarriak bilatzeko saiakera egin da. Horrela, transmisioa testuinguru zabalean kokatu da, nire ustez, berezko testuingurua den horretan.
|
|
Programazio honek euskalduntze prozesua lau mailatan bereizten du; lehen maila lehenengo sei urratsak, bigarren maila bederatzi urratsak, hirugarren maila (EGA) eta laugarren maila alfabetatze bukaera, goi maila. Duela sei urte lehen
|
hiru
mailen helburuak, edukiak, metodologia eta ebaluaketa sistema definiturik gelditu ziren; laugarren mailako hainbat atal, ordea, zehazteke daude oraindik. Azken bi urteetan modu esperimentalean landu dute azken maila hau hainbat euskaltegitan, eta datorren ikasturterako espero da guztiz definituta egotea.
|
|
Aipatutako araudia, dena den, mundu mailan abangoardista da, beste herrialdeetan gertatzen denarekin alderatuz gero. Homosexualitatearen legezkoegoera mundu mailan aztertzeko,
|
hiru
maila edo ardatz dira bereizi beharrekoak, arrazoi historiko eta kulturalak direla eta, ia zerikusirik gabeko egoeretan mugitzenbaitira.
|
|
Hirugarren aukerak sindikazioa (RSS eta beste sistema batzuk) ahalbidetzen duten eta bilatzen den hitza duten web orriak eskainiko ditu. Orri indexatuetan urpean igeri egitea Orrialdearen goiko eskuineko angeluan
|
hiru
mailako moduladore bat dago, emaitza bakoitzari buruz erakutsitako informazioan sakontzeko balio duena. Hala, lehen mailan, izenburua eta url helbidea baino ez dira eskaintzen.
|
|
Ebaluazio hori eta neurriak hartzea autonomia erkidegoei dagokie, azaldu zuen. Administrazioko
|
hiru
mailek nazionala, autonomikoa eta tokikoa “neurriak har ditzakete eta hartu behar dituzte garraioan” esan zuen Narbonak, eta zenbait ekimen aipatu zituen, besteak beste, gutxiago kutsatzen duten erregaiak erabiltzea, garraio publikoa sustatzea eta kaleak oinezkoentzat jartzea. Halaber, ministroak gehitu zuenez, “autonomia erkidegoekin airearen kalitatea bermatzeko estrategia” bati ekin behar zaio.
|
|
Maila horretan bertan, erlijioaren irakaskuntza 175 ordukoa izanen da, orain arte indarra izan duen 210 irakasgaiaren ordez. Herritartasunerako eta Giza Eskubideetarako Hezkuntza irakasgai berria nahitaezkoa izanen da DBHko lehen
|
hiru
mailetako batean eta gutxienez 35 ordu ditu. Laugarren ikasturtean" Etika eta Gizarte Hezkuntza" izenarekin emanen da eta 35 ordutan.
|
2007
|
|
Aurtengo aldian, 98 bikotek parte hartuko dute, 60 pilota eskolen ordezkaritza osatuz. Urtero legez,
|
hiru
maila izango dira: kadeteak, gazteak eta nagusiak.
|
|
Aurtengo aldian, 98 bikotek parte hartuko dute, 60 pilota eskolen ordezkaritza osatuz. Urtero legez,
|
hiru
maila izango dira: kadeteak, gazteak eta nagusiak.
|
|
Ukipen egoeran dauden hizkuntzen hiztunek horien artetik bat hautatu dute, hainbat egoeratan. Adibidez, euskararen alde egingo badute,
|
hiru
maila horietako batzuetan baldintza gehienak bete dira, neurri handian. Horrela gertatu ezean, hiztun elebidunek erdararantz joko dute, askotan oharkabean.
|
|
Tiwanakotarren kosmobisinoak
|
hiru
maila eukazan. Lehenengoa, Alajpacha:
|
|
|
Hiru
mailakoa baldin bada 2,5 metrotako lanak egin daitezke, laukoarekin 2,75 metrotara, bost mailakoarekin ia 3 metrotara eta zortzi maila baldin baditu gure eskailerak lau metrotan jardun ahal izango gara lanean.
|
|
Konstituzio federalaren proiektuak, X. tituluan, botere judizialaren arauketa berritzailea egin zuen eta zerikusi gutxi zuen Espainiako beste konstituzio testu batzuen diseinuarekin. Botere judizial independentea bermatu zen, kide anitzeko Auzitegiek osatua, eta epaimahaia onartu zen delitu guztietarako,
|
hiru
mailako egiturarekin: udal auzitegiak (herriak zuzenean izendatzen zituen eta eskumena zuten falta epaiketetan, ahozko epaiketetan eta adiskidetze ekitaldietan), barrutiko auzitegiak (kasuan kasuko estatuko audientzietan gauzatutako aurka egitea dela bide izendatutako epaileek osatuak), audientziak (barrutiko epaileek osatuak, kasuan kasuko lehiaketa publikoa dela bide magistratu kargura igotakoak) eta Auzitegi Goren Federala, Federazioko estatu bakoitzeko hiru magistratuk osatua.
|
|
humanismoa sokratismoa da, beraz platonismoa da, beraz metafisika da (eta irakurlearen etika hori ere bai!). Hurrengo orrietan aipatua aurkitzen du, nola humanismoak gizon emakumea
|
hiru
mailatan bereizten duen: materiazkotasuna, animaliatasuna eta arrazoimena.
|
|
gizakia gorputza eta arima dela, etab. Berak ez du ariman sinesten. Berriro irakurlearen harriduraz, ordea,
|
hiru
maila haiek Heidegger-ek ez ditu guk esan dugun modu horretan izendatzen, materia, animalia eta arrazoimena, ezpada: gorputza, arima eta izpiritua! 886 Irakurleak batere maite ez duen terminologia da horixe:
|
|
Eragileak goi kulturan, herri kulturan edo masa kulturan aritzeko metodologiaegokitua erabili behar du, bakoitzaren arabera
|
hiru
maila horietan bereizi beharduen prozesua mantentzeko. Bestela, eragin ordez, desbideratu eta oztopatubesterik ez du egingo.
|
|
Ospitalea, kartzela, eskola edo lantegia izango diraepisteme honen instituzio azpimarragarrienak, baina etxebizitza bera ere, esatebaterako, horrela uler genezake, zeren diziplinaren ondorioz etxebizitzarenbarneko antolamendu arkitektonikoa eta soziala (batik bat, higienismoa dela eta) aldatuko baita. Ildo horretatik, biopolitikari buruz hitz egiterakoan (Rabinow etaRose, 2003), gutxienez, honako
|
hiru
maila hauek kontuan izan genituzke:
|
|
Lawrence Kohlberg ek arau moralen garapenari buruzko teoria bat proposatuzuen. Horren arabera, arau moralen ezagutza
|
hiru
mailatan garatzen da, eta mailabakoitza, bi estadiotan (Kohlberg, 1963, 1969). Teoria hori XVI. eta XVII.kapituluetan azalduko denez, atal honetan horren laburpentxo bat besterik ez daegingo.
|
|
Arestian esan bezala, Kohlberg ek arrazoibide moralari buruzko
|
hiru
maila edoeremu bereizten zituen: aurrekonbentzionala, konbentzionala eta postkonbentzionala.
|
|
Beraz, emakumeak beste era batez planteatzen du bizitzamorala, eta beste sekuentzia batzuk jorratzen ditu bizitza horretan. Emakumeengarapen moralaren sekuentzia
|
hiru
mailatan banatzen da:
|
|
Hizkuntzaren kontsiderazioaz Erdi Aroan ez daukagu zer luzatu: X. Andonegik berriki argitaratu duen azterketara igortzea nahikoa izango da46 Aristoteles-en aipatu pasarteari jarraiki, Erdi Aroko semantikan modi essendi, modi intelligendi eta modi significandi
|
hiru
mailen artean paralelismo ximen ximena egiten da (nominalismoan horren ukaziozko ikuskera bat agerrabartzen den arren).
|
|
Zelan harremantzen dira hizkuntza naturala eta «pentsamenduaren hizkuntza» fodortarra? Jardun kognitiboak hiru sistema molderen, eta
|
hiru
mailaren, elkarlana galdatzen du.
|
|
Ematen du hizkuntzaren mundu ikuskeraren hipotesiak beldurra eragiten duela, herriak eta kulturak (hizkuntzak) bata besteagandik banatu eta bakandu balitu bezala, mundu diferenteetan biziaraziz, gizadia elkarrekin komunikaziorik gabeko Robinson irlen artxipelago bat bihurturik (herri/ hizkuntza bakoitza monada bat bere baitan itxita); eta, okerrago, hizkuntzen eta herrien artean hierarkia bat ere agerraraziz hizkuntzazko mundu ikuskeraren kalitate hobe ala eskasagoaren arabera herri/ hizkuntza/ kultura gorago ala behereagoetan. Gogora bedi Unamuno-k, adibidez, ikusmolde horixe zeukala zientziaren itxuran sukaldatua bi arrautza jenero diferentegaz berak prantaturiko tortilla teorikoan, alde batetik historiaren filosofia (metafisika) eskematiko bat hiru estadiokoa (Spencer-i hartua hori), eta bestetik, Schleicher en sailkapen linguistikoa hizkuntzen tipologia halaber sinplistarekin
|
hiru
mailakoa berau ere. Schleicher en maila linguistikoak Spencer-en eboluzio historikoaren hiru estadioekin akomeatuz, euskara mundu ikuskera primitibo arlote baten izaerakoa ebatzi zuen, mundu modernorako gauzaeza, antzinate zaharreko erlikia beneragarri baina praktikan zertakogabea, onena lehenbailehen hiltzea zuena852 Hain zuzen hizkuntzen mundu ikuskeraren doktrinan eta horien mendekotasun historikoaren bere sinesmen dogmatikoan oinarriturik probokatu du Bilboko Lore Jokoetako eskandalu sonatua eta jarraitu du gero euskararen heriotzaren aldeko bere gurutzada partikularrean, jendaurre espainol xume nahiz intelektualenaren onarpen handiarekin egin ere.
|
|
Ik. Gipper, H.,. W. von Humboldt-en garrantzia hizkuntzalaritza modernoarentzat?, in RIEV Revista Internacional de Estudios Vascos 41/ 2 (1996) 394: «Humboldt ek hizkuntzaren fenomenoa beti
|
hiru
mailatan kontsideratzen du(?): 1 Gizabanako bakanaren mailan, beraz maila indibidualean.
|
|
Etapa honetan, Herritartasunerako eta Giza Eskubideetarako Hezkuntza eta Gizalegezko Etika da. Lehena etapako lehen
|
hiru
mailetako batean emango da, eta bigarrena, azken kurtsoan (4.ean). Gutxieneko ordu karga 35 ordukoa da (astean bat), baina autonomia erkidegoek handitu egin dezakete.
|
|
Herritartasunerako eta giza eskubideetarako hezkuntza irakasgaia Lehen eta Bigarren Hezkuntzako derrigorrezko irakasgaien barruan sartu da, Hezkuntzari buruzko Lege Organikoak aurreratu zuenez. Etapa horietako gutxieneko irakaskuntzak ezartzen dituzten Errege Dekretuen arabera, irakasgaia Lehen Hezkuntzako hirugarren zikloko (5 edo 6 maila) kurtso batean eman behar da, bai eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako (DBH) lehenengo
|
hiru
mailetako batean ere. Gainera, DBHko 4 mailan Etika eta Gizarte Hezkuntza irakasgaia sartzen da.
|
|
Hau da, pertsonaletik eta hurbileko ingurunetik abiatzen da, identitatea, emozioak, autonomia, eskubide eta erantzukizun indibidualak, gero kolektiboari ekiteko, Konstituzioak ezartzen duen bizikidetza soziala eta eskubide eta erantzukizun kolektiboak. Bigarren Hezkuntzan, Herritartasunerako eta Giza Eskubideetarako Hezkuntzan, DBHko lehen
|
hiru
mailetako batean sartuko da, 35 orduko gutxieneko ordutegiarekin. Bestalde, DBHko laugarren mailan Etika eta Gizarte Hezkuntza irakasgaia gehitu da, 35 ikastordurekin.
|
|
Horrek esan nahi du espainiarren batez besteko irakurketa errendimendua (513 puntu) nazioarteko batez bestekoaren gainetik dagoela (500 puntu). Aurrez ezarritako batez bestekoaren arabera,
|
hiru
maila ezartzen dira: baxua (400 puntu lortzen dituzten ikasleak), ertaina (475 eta 550 artean), altua (550 eta 625 artean) eta aurreratua (625 puntu edo gehiago).
|
|
Bestalde, Gabonetako postalen III. lehiaketa (Serafin Esnaola memoriala) deitu du Gure Ametsak. 3 eta 12 urte bitarteko haurrek har dezakete parte eta adinaren arabera
|
hiru
maila bereiztuko dituzte. Gabonen gaineko marrazkia aurkeztu dute orri laurdeneko kartulinan.
|
|
Hizkuntzen arteko deskonpentsazioa lurralde linguistiko guztian ematen da eta, gainera, berori mundu linguistikoaren berezko
|
hiru
mailetara zabaltzen da, hala nola, hiztunetara, komunitatera eta hizkuntzara.223
|