Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 244

2023
‎Halakoak alda ditzake, ordea, tributuaren lege substantiboak horixe onartzen duenean". Egungo egunean , dena den, aurrekontu legeek ez dituzte aldatzen lan, gizarte, administrazionahiz tributu arauak; horretarako laguntza lege deritzenak erabili izan dira. Lege horiek urtero onetsi izan dira aurrekontuekin batera eta bertan jaso dira esparru horietako aldaketa guztiak.
‎TFAOen 22.1 artikuluak (eta TLOren 21.1.ak ere) dionez, tributuaren sortzapena une zehatza da; une horretan, legearen aginduz zerga egitatea gauzatu dela ulertzen da, eta, ondorenez, tributu betebehar nagusia sortu dela. Sortzapenaren egunak , gainera, zehaztuko ditu tributu betebeharra eratzen duten inguruabar garrantzizkoenak, tributuaren legeak kontrakoa esan ezean. Bestela esanda, zerga egitatea une jakinean gertatuko da, eta legeak aginduta, une hori sortzapenarekin bat dator.
‎Tributuaren sortzapena zerga egitatea Zuzenbidearen aldetik gauzatu den unea da, eta zerga ordaintzeko betebeharraren sortarazlea da subjektu pasiboaren ikuspuntutik, baina horrek ez du esan nahi betebehar hori une horretan bertan bete behar denik. Horrela, TFAOen 22.2 artikuluaren (eta TLOren 21.2 artikuluaren) ariora, tributuaren legeak kuota edo ordaindu beharreko kopurua eskatzeko moduko eguna zehatz dezake, edo kopuruaren zati batena, sortzapena ez den beste egun batean. Administrazio kudeaketaren geroko egintza izanik, likidazioak eragingarritasunez zehazten ditu dela sortutako zenbatekoa, dela hori ordaintzeko Administrazioak ezarri dituen epeak eta moduak.
‎Tributuaren sortzapena zerga egitatea Zuzenbidearen aldetik gauzatu den unea da, eta zerga ordaintzeko betebeharraren sortarazlea da subjektu pasiboaren ikuspuntutik, baina horrek ez du esan nahi betebehar hori une horretan bertan bete behar denik. Horrela, TFAOen 22.2 artikuluaren (eta TLOren 21.2 artikuluaren) ariora, tributuaren legeak kuota edo ordaindu beharreko kopurua eskatzeko moduko eguna zehatz dezake, edo kopuruaren zati batena, sortzapena ez den beste egun batean. Administrazio kudeaketaren geroko egintza izanik, likidazioak eragingarritasunez zehazten ditu dela sortutako zenbatekoa, dela hori ordaintzeko Administrazioak ezarri dituen epeak eta moduak.
‎Preskripzio epea zenbatzen hasiko da kasuan kasuko aitorpena edo autolikidazioa aurkezteko erregelamenduzko epea amaitzen denetik hurrengo egunean . Aitorpenaren kasuan, likidazioa emateko epea preskribatzen da; autolikidazioaren kasuan, ostera, berau zuzentzeko epea.
‎Aitorpenaren kasuan, likidazioa emateko epea preskribatzen da; autolikidazioaren kasuan, ostera, berau zuzentzeko epea. Ordainagiriaren bidez aldizka kobratzen diren tributuetan, tributu zorra likidazioaren bidez zehazteko ez bada aitorpenik edo autolikidaziorik aurkeztu behar, preskripzio epea tributuaren sortzapen egunean hasiko da zenbatzen.
‎Preskripzio epea zenbatzen hasiko da borondatezko ordainketa egiteko epea amaitzen denetik hurrengo egunean , tributu erantzukizuneko kasuetan izan ezik, aurrerago ikusi dugun bezala. Tributu zorraren autolikidazioa epez kanpo aurkeztu bada, zenbaketa hasiko da autolikidazio aurkeztu eta hurrengo egunetik.
‎Preskripzio epea zenbatzen hasiko da borondatezko ordainketa egiteko epea amaitzen denetik hurrengo egunean, tributu erantzukizuneko kasuetan izan ezik, aurrerago ikusi dugun bezala. Tributu zorraren autolikidazioa epez kanpo aurkeztu bada, zenbaketa hasiko da autolikidazio aurkeztu eta hurrengo egunetik . Zerga gehienetan, alabaina, autolikidazioa aurkezteko epea eta ordainketa egiteko borondatezko epea berdinak dira, bi eskubideak aldi berean preskribatzen hasiko direla.
‎Preskripzio epea zenbatzen hasiko da tributu arauketaren ziozko itzulketa eskatzeko epea amaitu denetik hurrengo egunean , edo epearen ezean, itzulketa eska daitekeenetik hurrengo egunean; zor ez den sarrera egin denetik hurrengo egunean ala, zor ez den sarrera autolikidazioa aurkezteko borondatezko epearen barruan egin bada, epe hori amaitu denetik hurrengo egunean; aurkaraturiko egintza osorik ala zati batean deuseztatu duen epaia edo administrazio ebazpena irmoa denetik hurrengo egunean.
‎Preskripzio epea zenbatzen hasiko da tributu arauketaren ziozko itzulketa eskatzeko epea amaitu denetik hurrengo egunean, edo epearen ezean, itzulketa eska daitekeenetik hurrengo egunean ; zor ez den sarrera egin denetik hurrengo egunean ala, zor ez den sarrera autolikidazioa aurkezteko borondatezko epearen barruan egin bada, epe hori amaitu denetik hurrengo egunean; aurkaraturiko egintza osorik ala zati batean deuseztatu duen epaia edo administrazio ebazpena irmoa denetik hurrengo egunean.
‎Preskripzio epea zenbatzen hasiko da tributu arauketaren ziozko itzulketa eskatzeko epea amaitu denetik hurrengo egunean, edo epearen ezean, itzulketa eska daitekeenetik hurrengo egunean; zor ez den sarrera egin denetik hurrengo egunean ala, zor ez den sarrera autolikidazioa aurkezteko borondatezko epearen barruan egin bada, epe hori amaitu denetik hurrengo egunean; aurkaraturiko egintza osorik ala zati batean deuseztatu duen epaia edo administrazio ebazpena irmoa denetik hurrengo egunean.
‎Preskripzio epea zenbatzen hasiko da tributu arauketaren ziozko itzulketa eskatzeko epea amaitu denetik hurrengo egunean, edo epearen ezean, itzulketa eska daitekeenetik hurrengo egunean; zor ez den sarrera egin denetik hurrengo egunean ala, zor ez den sarrera autolikidazioa aurkezteko borondatezko epearen barruan egin bada, epe hori amaitu denetik hurrengo egunean ; aurkaraturiko egintza osorik ala zati batean deuseztatu duen epaia edo administrazio ebazpena irmoa denetik hurrengo egunean.
‎...pea amaitu denetik hurrengo egunean, edo epearen ezean, itzulketa eska daitekeenetik hurrengo egunean; zor ez den sarrera egin denetik hurrengo egunean ala, zor ez den sarrera autolikidazioa aurkezteko borondatezko epearen barruan egin bada, epe hori amaitu denetik hurrengo egunean; aurkaraturiko egintza osorik ala zati batean deuseztatu duen epaia edo administrazio ebazpena irmoa denetik hurrengo egunean .
‎Preskripzio epea zenbatzen hasiko da, tributu arauketaren ziozko itzulketa jasotzeko eskubideari dagokionez, eskubide hori aitortu duen erabakia hartzeko epeak amaitu direnetik hurrengo egunean ; edota, zor ez den sarrera itzultzeko eskubideari edo bermeen kostua berreskuratzeko eskubideari dagokienez, eskubidea aitortu duen erabakia jakinarazi denetik hurrengo egunean.
‎Preskripzio epea zenbatzen hasiko da, tributu arauketaren ziozko itzulketa jasotzeko eskubideari dagokionez, eskubide hori aitortu duen erabakia hartzeko epeak amaitu direnetik hurrengo egunean; edota, zor ez den sarrera itzultzeko eskubideari edo bermeen kostua berreskuratzeko eskubideari dagokienez, eskubidea aitortu duen erabakia jakinarazi denetik hurrengo egunean .
‎Preskripzioeta iraungitze epeak zenbatzen hasiko dira kasuan kasuko aitorpen edo autolikidazioa aurkezteko erregelamenduzko epea amaitzen denetik hurrengo egunean . Demagun epe hori zenbatzen hasi zela 2017ko ekainaren 30ean, 2016ko zergaldiko Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren aitorpena edo autolikidazioa borondatez aurkezteko azken egunean, eta 2020ko abenduaren 30ean geldiarazi zela, tributu betebeharpekoaren egoitzan 2012ko aitorpena edo autolikidazioa aurkezteko errekerimendua jaso zuelako.
‎Preskripzioeta iraungitze epeak zenbatzen hasiko dira kasuan kasuko aitorpen edo autolikidazioa aurkezteko erregelamenduzko epea amaitzen denetik hurrengo egunean. Demagun epe hori zenbatzen hasi zela 2017ko ekainaren 30ean, 2016ko zergaldiko Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren aitorpena edo autolikidazioa borondatez aurkezteko azken egunean , eta 2020ko abenduaren 30ean geldiarazi zela, tributu betebeharpekoaren egoitzan 2012ko aitorpena edo autolikidazioa aurkezteko errekerimendua jaso zuelako. Preskripzio epea osorik berriro hasiko zen zenbatzen.
‎Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 75 artikuluaren ariora, eta Bizkaiko TFAOren 78 artikuluaren ariora (eta TLOren 77 artikuluaren ariora), mugaeguneratuta baina ordaintzeke dauden tributu kredituak lehenespenez kobra ditzake Ogasun publikoak, zordunaren gainerako hartzekodunen aurretik. Salbuespenez, Ogasunak ez du lehentasunik gainerako hartzekodunen gainetik hartzekodun horiek ondasunen jabeak, edo bahi, hipoteka ala Erregistro egokian behar bezala inskribatutako beste eskubide erreal baten titularrak badira eta Ogasun publikoak bere eskubidea jasoarazi duen eguna baino lehen inskribatu badira.
‎Prozedura labur horretan, hamabost eguneko alegazio aldia igaro bada eta urratzaileak alegaziorik ez badu aurkeztu, alegazioei berariaz uko egin badie edo betebeharpekoa zehapen proposamenarekin ados badago, berariaz ere, eta hilabetea igaro bada (zehapen prozedura organo kudeatzaileak hasi badu, hilabeteko epearen ordez, hamabost eguneko epea erabiliko da) Administrazioak ezer aldatu gabe ala jarduketa berririk gabe, orduan uste da prozeduraren ebazpena jakinarazi dela izapide gehiagorik gabe. Hilabeteko epe hori zenbatzen hasiko da prozeduraren hasiera eta aldi berean ebazpenaren proposamena komunikatu diren egunetik aurrera. Prozedura hauetan betebeharpekoaren eskubideak babestu nahian, hasierako komunikazioan hurrengoak adierazi behar dira:
‎ebazpena jakinarazitzat eman den unea eta modua; ebazpenaren aurka egiteko bideak, epeak eta organo eskudunak; eta zehapena ordaintzeko epeak, modua eta lekua. Errekurtsoa jartzeko epea eta zehapena ordaintzeko epea zenbatzen hasiko dira ebazpena jakinarazitzat eman den egunetik aurrera.
‎Ebazpena emateko gehieneko epea sei hilekoa da prozedura hasi denetik zenbatuta. Ondore hauetarako, ebazpenaren jakinarazpena egiten den egunean edo berori jakinarazitzat jotzen denean amaituko da prozedura. Horretarako, nahikoa da ebazpenaren testu osoa jakinarazteko ahalegin bat egin dela frogatzea.
‎Errekerimendua jarduera ekonomiko bati dagokionean, epearen barruan betebeharpekoa ez baldin bada agertzen, edo ez badu administrazio jarduketa errazten, edo ez badu eskatutako informazioa ematen, orduan diruzko isun finkoaren bidez zehatuko da: 600 euroko isuna, errekerimendua lehen aldiz bete ez denean; 3.000 eurokoa, errekerimendua bigarren aldiz bete ez denean; eta errekerimendua hirugarren aldiz bete ez denean, arau haustea gauzatu den egunean aitorpen epea amaituta duen azken zergaldiko negozio kopuruaren %2a arteko diruzko isun proportziozkoa, gutxienez, 10.000 eurokoa eta, gehienez, 400.000 eurokoa (Gipuzkoan, 300 euroko isuna lehen errekerimenduagatik, 1.500 eurokoa bigarrenagatik, eta hirugarrenagatik kopuru berdinak baina aurreko egutegiko urteko negozio kopuruari begira).
‎Honela zenbatuko da epea: ofizioz hasten diren prozeduretan, prozedura hasteko erabakia jakinarazten den egunetik ; edota interesdunak eskatuta hasten diren prozeduretan, agiria edo idazkia izapidetzeko eskumena duen Administrazioaren erregistroan sartzen den egunetik. Epea bukatuko da prozedura amaitzeko ebazpena jakinarazten denean; ebazpena epe barruan jakinarazi dela uste izango da, nahikoa izango da ebazpenaren testua osorik jakinarazteko ahalegin bat egin dela frogatzea, arrakastatsua izan ez bada ere.
‎Honela zenbatuko da epea: ofizioz hasten diren prozeduretan, prozedura hasteko erabakia jakinarazten den egunetik; edota interesdunak eskatuta hasten diren prozeduretan, agiria edo idazkia izapidetzeko eskumena duen Administrazioaren erregistroan sartzen den egunetik . Epea bukatuko da prozedura amaitzeko ebazpena jakinarazten denean; ebazpena epe barruan jakinarazi dela uste izango da, nahikoa izango da ebazpenaren testua osorik jakinarazteko ahalegin bat egin dela frogatzea, arrakastatsua izan ez bada ere.
‎Ildo horretatik, bi ahalegin egin ondoren ezin bada egintza jakinarazi edo lehenengo ahaleginean hartzailea ezezaguna bada egoitza horretan, iragarkia Tributu administrazioko egoitza elektronikoan ala aldizkari ofizialean argitaratu behar da, interesduna Administrazioaren bulegoetan ager dadin jakinarazpenaren bila. Iragarkiaren argitalpenetik zenbatzen hasi eta egutegiko hurrengo hamabost egunetan agertu behar da Administrazioaren bulegoetatik. Epea igaroz gero bulegoetatik agertu ezean, ostera, jakinarazpena egindakotzat jotzen da Zuzenbideko ondorio guztietarako, aipatutako epea amaitu eta biharamunetik aurrera.
‎Zerga bilketaren arloan, TFAOek ezarri dutenez, Ogasun publikoaren aurkako delitua dela-eta zigor prozedura egoteak ez ditu geldiaraziko likidatutako tributu zorra kobratzeko administrazio jarduketak, salbu eta epaileak erabaki badu betearazteko jarduketak etetea38 Ogasun publikoaren aurkako delituaren ondoriozko salaketa edo kereila onartu denean, Administrazioak ordainketa egiteko borondatezko epea hasi dela jakinaraziko dio betebeharpekoari. Likidazio proposamenean sartutako berandutzeinteresak behin behinean zenbatuko dira proposamenen egunera arte, eta likidazioarenak likidazioa egin den arte. Salaketa edo kereila ez izapidetzea erabakiz gero, interesak zenbatzen hasiko dira deuseztatutako likidazioari zegokion egunetik aurrera eta likidazio berria eman arte sortuko dira.
‎Likidazio proposamenean sartutako berandutzeinteresak behin behinean zenbatuko dira proposamenen egunera arte, eta likidazioarenak likidazioa egin den arte. Salaketa edo kereila ez izapidetzea erabakiz gero, interesak zenbatzen hasiko dira deuseztatutako likidazioari zegokion egunetik aurrera eta likidazio berria eman arte sortuko dira. prozeduraren egintzen kontra TFAOen premiamendu prozeduran aurreikusitako arrazoiak baino ezin izango dira aurkaratu.
‎Betebehar hori ex lege sortzen zen eta Zuzenbide pribatupeko betebeharren antzekoa zen. Jarrera hori baliozkoa jarraitzen du izaten gaur egun. Hori berori da, hain zuzen ere, Tributuen Foru Arau Orokorrek eta Tributuen Lege Orokorrak jaso duten ikusmoldea, baita egungo egunean doktrinan nagusi den jarrera ere. Ikuspegi estatiko deritzo tributuaren bizitza juridikoa une jakin batean aztertzen duelako, ordainketaren unean, alegia; eta une horretan dauden osagaiak deskribatzen ditu.
‎Halakoetan administrazio ebazpenak edo ebazpen judizialak ukitu ez dituen izapideak eta egintzak osorik gordeko dira. Berandutze interesak eskatuko dira lehenengo likidazioa ordaintzeko borondatezko epea amaitu zen egunetik bigarren likidazioa ematen den egunera arte, hots, erabakia hartu den egunera arte, beti ere bigarrena eman bada legeak ezarritako epearen barruan (bestela, aurreko lerrokadan esan dugunari jarraiki, likidazioa eman behar zen egunera arte zenbatuko dira). Likidazio berriaren zenbatekoa interes tasa aplikatzeko oinarria izango litzateke. c) Aitorpenak eta autolikidazioak epez kanpo aurkezten direnean aurretiazko errekerimendurik gabe.
‎Halakoetan administrazio ebazpenak edo ebazpen judizialak ukitu ez dituen izapideak eta egintzak osorik gordeko dira. Berandutze interesak eskatuko dira lehenengo likidazioa ordaintzeko borondatezko epea amaitu zen egunetik bigarren likidazioa ematen den egunera arte, hots, erabakia hartu den egunera arte, beti ere bigarrena eman bada legeak ezarritako epearen barruan (bestela, aurreko lerrokadan esan dugunari jarraiki, likidazioa eman behar zen egunera arte zenbatuko dira). Likidazio berriaren zenbatekoa interes tasa aplikatzeko oinarria izango litzateke. c) Aitorpenak eta autolikidazioak epez kanpo aurkezten direnean aurretiazko errekerimendurik gabe.
‎Halakoetan administrazio ebazpenak edo ebazpen judizialak ukitu ez dituen izapideak eta egintzak osorik gordeko dira. Berandutze interesak eskatuko dira lehenengo likidazioa ordaintzeko borondatezko epea amaitu zen egunetik bigarren likidazioa ematen den egunera arte, hots, erabakia hartu den egunera arte, beti ere bigarrena eman bada legeak ezarritako epearen barruan (bestela, aurreko lerrokadan esan dugunari jarraiki, likidazioa eman behar zen egunera arte zenbatuko dira). Likidazio berriaren zenbatekoa interes tasa aplikatzeko oinarria izango litzateke. c) Aitorpenak eta autolikidazioak epez kanpo aurkezten direnean aurretiazko errekerimendurik gabe.
‎Halakoetan administrazio ebazpenak edo ebazpen judizialak ukitu ez dituen izapideak eta egintzak osorik gordeko dira. Berandutze interesak eskatuko dira lehenengo likidazioa ordaintzeko borondatezko epea amaitu zen egunetik bigarren likidazioa ematen den egunera arte, hots, erabakia hartu den egunera arte, beti ere bigarrena eman bada legeak ezarritako epearen barruan (bestela, aurreko lerrokadan esan dugunari jarraiki, likidazioa eman behar zen egunera arte zenbatuko dira). Likidazio berriaren zenbatekoa interes tasa aplikatzeko oinarria izango litzateke. c) Aitorpenak eta autolikidazioak epez kanpo aurkezten direnean aurretiazko errekerimendurik gabe.
‎Errekurtsoak eta erreklamazioak osorik ezetsi badira, berandutze interesak eskatuko dira ezesteko erabakiaren egunera arte.
‎Ez dago berandutze interesik, probidentzia eman den egunetik zordunari jakinarazi ondorengo hilabetera arte ordaindutako kopuruen gainean.
‎Urriaren 1eko Administrazio Publikoen Administrazio prozedura Erkidearen 39/ 2015 Legearen 39.1 artikuluak jaso duenez, administrazio egintzak baliodunak dira eta ondorioak sortuko dituzte, egintzok eman diren egunetik aurrera. Baliozkotasunaren eta eragingarritasunaren aldeko presuntzio hori, nola ez bada, tributuzko administrazio egintzei ere aplikatzen zaie, bai tributuak aplikatzeko egintzei bai zehapenak jartzeko egintzei ere; hortaz, egintzak deuseztatzeko araubidea ere Administrazio zuzenbide orokorrean ezarritakoa izango da (deuseztasuneta deuseztagarritasun kasuak, etab.). Presuntzio hori aplikatzen denez, tributuak aplikatzeko egintzak zuzenean dira betearazleak (ez ordea, zehapenak jartzeko egintzak, ez direlako betearazleak izango administrazio bidea agortu arte).
‎Tributuaren arauak oro har, Ondare Eskualdaketa eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zerga edo Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zergahala ezarriz gero, interesdunak tasazio kontrajarria sustatzeko eskubidea erreserba dezake, baldin eta erregularizazio egintzaren aurka lehenengo jar daitekeen errekurtsoan edo erreklamazioan salatzen badu likidazioak ez dituela betebeharpekoak aitortutako balioa aldatzeko nahikoa datu eta arrazoi. Halakoetan, peritu tasazio kontrajarriaren eskaera aurkezteko hilabeteko epea izango du, aurretik aurkeztutako errekurtsoa edo erreklamazioa ebazten duen erabakia administrazio bidean irmo bihurtzen den egunetik aurrera. Peritu tasazio kontrajarriaren eskaera aurkezteak ala tasazio hori sustatzeko eskubidea erreserbatzeak eten egingo ditu likidazioa betearaztea, likidazioaren aurkako errekurtso nahiz erreklamazioak jartzeko epea, baita zehapen prozedura hasteko epea ere, hori hasi gabe badago.
‎Errekerimendua bidaliz gero, betebeharpekoak adierazitako Administrazioaren bulegoetara joan behar dira jarduketak egitera, zehaztutako egunean eta orduan; horrez gainera eskatutako agiri eta elementu guztiak ekarri dituzte. Behin jarduketak burutu eta gero komunikazio eta eginbideetan jasoko direnaketa behin behineko likidazioa eman aurretik, Administrazioak likidazio proposamena jakinarazi behar dio betebeharpekoari, alegazioetarako entzunaldiko izapidea irekita.
‎Egiaztapen mugatuko prozedura modu hauetako batean amaituko da: ...Administrazioak berariazko ebazpena emanda; ebazpenean egiaztatu beharreko aldia eta norainokoa, egindako jarduketak, ebazpenaren arrazoi diren egitateak eta Zuzenbideko oinarriak eta behin behineko likidazioa edo, bestela, egiaztapenaren ondorioz tributu egoera erregularizatu beharrik ez dagoelako berariazko adierazpena jasoko direla; b) iraungitzearen ondorioz; hasteko erabakia jakinarazten den egunetik bederatzi hilabete igarota (Araban sei hilabete) gertatuko da, baina prozedura iraungitakoan Tributu administrazioak beste prozedura bati ekin ahal izango dio tributu zorra zehazteko ahala preskribitu (edo Bizkaian iraungi) baino lehen; c) egiaztapen mugatuaren objektua hartzen duen ikuskapen prozedura bat (Bizkaian, egiaztapeneta ikerketa prozedura) hasita.
‎Denboraren aldetik, ikuskapen jarduketak bulego publikoetan egin behar badira lanaldiaren barruan egingo dira; interesdunaren lokaletan egin behar izanez gero, ostera, bulego ordutegia edota bertan egiten den jardueraren lanaldia errespetatuko da (nolanahi ere, jarduketok beste egun edo ordu batean egitea adostu daiteke). Jarduketen inguruabarrek hala eskatzen dutenean, aipatutako egun eta ordutegitik kanpo egin ahal izango dira jarduketok betebeharpekoaren baimenik gabe.
‎Ikuskapen prozedura hasi ondoren egiten den edozein ordainketa aktaren ondoriozko likidazioaren kontura egin dela uste da, eta ez da zehapenak jartzea eragotziko. Halakoetan, berandutze interesak zenbatuko dira ordainketa egin den eguneraino .
‎Jarduketak garatuko dira jardulearen ustez beharrezkoak diren egunetan ; eta jarduketok eginbideetan jasoko dira. Hala ere, prozedurak gehieneko epea dauka, hurrengo lerrokadan azalduko dugun moduan.
‎54 Egiaztapeneta ikerketa prozeduran, behin behineko likidazioa eman daiteke, besteak beste, tributu betebeharreko elementuren bat zehazten bada behin betiko egiaztatu gabe dagoen beste betebehar baten elementuetan; erregularizazio proposamen desberdinak egin daitezkeenean, bereziki, adostasuna partziala den kasuetan; edota Ogasun publikoaren aurkako delituari lotutako elementuen gainean likidazioa egiten denean. Egiaztapeneta ikerketa prozedurako jarduketak behin behineko likidazioarekin amaitzen direnean, betebeharpekoaren tributu egoera ezin izango da berriro erregularizatu geroago hasiko den ikuskapen prozedura baten bidez, beste betebeharren elementuen gainean izan ezik ordura arte behin betiko egiaztatu izan ez badira. diren jarduketak burutuko dira, eta horiek amaitutakoan hurrengoetarako eguna , ordua eta tokia zehaztuko dira. Betebeharpekoa aurrean izan gabe Administrazioaren bulegoetatik agertzeko zitazioa egitean, hamar eguneko epea eman behar zaio betebeharpekoari, gutxienez, errekerimendua jakinarazi zaionetik biharamunean zenbatzen hasita (Bizkaiko Erregelamenduaren 31 artikulua, Gipuzkoako Erregelamenduaren 41 artikulua eta, hedaduraz, Arabako Erregelamenduaren 27 artikulua).
‎Egiaztapeneta ikerketa prozedurako jarduketak behin behineko likidazioarekin amaitzen direnean, betebeharpekoaren tributu egoera ezin izango da berriro erregularizatu geroago hasiko den ikuskapen prozedura baten bidez, beste betebeharren elementuen gainean izan ezik ordura arte behin betiko egiaztatu izan ez badira. diren jarduketak burutuko dira, eta horiek amaitutakoan hurrengoetarako eguna, ordua eta tokia zehaztuko dira. Betebeharpekoa aurrean izan gabe Administrazioaren bulegoetatik agertzeko zitazioa egitean, hamar eguneko epea eman behar zaio betebeharpekoari, gutxienez, errekerimendua jakinarazi zaionetik biharamunean zenbatzen hasita (Bizkaiko Erregelamenduaren 31 artikulua, Gipuzkoako Erregelamenduaren 41 artikulua eta, hedaduraz, Arabako Erregelamenduaren 27 artikulua).
‎...ira aintzat hartuko jarduketen geldiarazpena justifikatzen duten kasuak, besteak beste, agiriak eskatu zaizkionean beste Administrazio bati (epea sei hilabeteetan zehar gelditzen da) ala beste Estatu bateko Administrazioari55 (epea hamabi hilabeteetan zehar gelditzen da); ezta zergadunari egotz dakizkiokeen atzerapenak ere, esaterako, eskatu zaion agiriak ekartzeko atzeratzen bada, edota zitazioen egunak aldatzea eskatzen badu.
‎Prozedura izapidetzeko gehieneko epea sei hilabetekoa da, tributu betebeharpekoari prozedura hasteko komunikazioa jakinarazi zaionetik zenbatzen hasita, Tributu administrazioaren organo eskudunak aurretiaz hala eskatu badu. Betebeharpekoari jarduketen ondorioak jasotzen dituen Ikuskaritzaren txostena jakinarazten zaion egunean emango dira bukatutzat jarduketak, edo jakinarazteko lehen ahalegina egin denean. Prozeduraren gehieneko epea amaitzeak, txostena jakinarazi gabe, egiaztapeneta ikerketa prozeduraren ondorio berdinak ekarriko ditu (ez da iraungitzen; prozedurak aurrera egingo du amaitu arte), berandutze interesei dagokienez izan ezik.
‎Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 229 artikuluak eta hurrengoek, eta Bizkaian TFAOren 230 artikuluak eta hurrengoek prozedura arautu dute; artikulu horiek garatzen dituzte Arabako Erregelamenduaren 21etik 26ra arteko artikuluek, Gipuzkoako Erregelamenduaren 31tik 35era arteko artikuluek, eta Bizkaiko Erregelamenduaren 20tik 26ra arteko artikuluek. Errekurtsoa jarri behar da hilabeteko epean, egintzaren jakinarazpena noiz jaso eta egun horren biharamunetik zenbatzen hasita edota administrazio isiltasun negatiboaren ondorioak sortzen direnetik zenbatzen hasita. Horretarako, idazkia aurkeztu behar zaio egintza bera eman duen organoari, egitateak eta zuzenbideko oinarriak jaso dituzten alegazioak sartuz, eta aurkeztutako uzia frogatzeko agiriak ere eramango dira idazkiarekin batera.
‎Ebazpena emateko gehienezko epea igaro bada baina berariaz jakinarazi ez bada, interesdunak errekurtsoa ezetsi egin dela ulertu ahal izango du eta erreklamazio ekonomiko administratiboa jarri. Errekurtsoa ezetsiz gero, berandutze interesak zenbatuko dira ordainketa egiteko borondatezko epea amaitu den egunetik ebazpena eman den egunera arte, baina bakarrik egintzaren betearazpena eten bada, bestela, errekurtsoa jartzeagatik betearazpena ez denez eteten, zerga bilketako prozedura jarraitu behar izan delako zorra benetan kobratu arte. Behin ebazteko gehieneko epea igaro ondoren berariazko ebazpena jakinarazi gabe, eta esan dugunez aurkaratutako egintzaren betearazpena etetea erabaki bada, berandutze interesaren sortzapena gelditu egingo da.
‎Ebazpena emateko gehienezko epea igaro bada baina berariaz jakinarazi ez bada, interesdunak errekurtsoa ezetsi egin dela ulertu ahal izango du eta erreklamazio ekonomiko administratiboa jarri. Errekurtsoa ezetsiz gero, berandutze interesak zenbatuko dira ordainketa egiteko borondatezko epea amaitu den egunetik ebazpena eman den egunera arte, baina bakarrik egintzaren betearazpena eten bada, bestela, errekurtsoa jartzeagatik betearazpena ez denez eteten, zerga bilketako prozedura jarraitu behar izan delako zorra benetan kobratu arte. Behin ebazteko gehieneko epea igaro ondoren berariazko ebazpena jakinarazi gabe, eta esan dugunez aurkaratutako egintzaren betearazpena etetea erabaki bada, berandutze interesaren sortzapena gelditu egingo da.
‎Tributuak aplikatzeko edota zehapenak ezartzeko jarduketen ondoriozko administrazio egintzaren aurka jar daiteke, ala berraztertze errekurtsoaren ustezko zein berariazko ebazpenaren kontra baldin eta halako errekurtsoa erreklamazioa baino lehen jarri izan bada egintzaren aurka. Erreklamazioa norbanakoen arteko jarduketen edo ez egiteen gainekoa bada atxikipena zein konturako sarrera, jasanarazpena edo ordezpena egin delako edo egin gabe utzi delako, orduan hilabeteko epea zenbatzen hasiko da halakoak egin diren edo egin ez diren egunaren biharamunetik; enpresari eta profesionalei dagokien fakturak egin eta emateko beharraren gainean bada, ostera, hilabetea zenbatuko da betebehar hori betetzeko modu formalean eskatu den egunetik.
‎Tributuak aplikatzeko edota zehapenak ezartzeko jarduketen ondoriozko administrazio egintzaren aurka jar daiteke, ala berraztertze errekurtsoaren ustezko zein berariazko ebazpenaren kontra baldin eta halako errekurtsoa erreklamazioa baino lehen jarri izan bada egintzaren aurka. ...z egiteen gainekoa bada atxikipena zein konturako sarrera, jasanarazpena edo ordezpena egin delako edo egin gabe utzi delako, orduan hilabeteko epea zenbatzen hasiko da halakoak egin diren edo egin ez diren egunaren biharamunetik; enpresari eta profesionalei dagokien fakturak egin eta emateko beharraren gainean bada, ostera, hilabetea zenbatuko da betebehar hori betetzeko modu formalean eskatu den egunetik .
‎Likidazioa jakinarazitzat ulertzen den egunetik aurrera ordainketa egiteko epea eta errekurtsoak jartzeko epea zenbatuko dira. Akten aurka ezin da errekurtsorik ala erreklamaziorik jarri, bai ordea aktaren ondoriozko likidazioen aurka.
‎Jakinarazpen horrekin, Araban hamabost eguneko alegazio aldi berria emango zaio likidazioa emateko organo eskudunaren aurrean. Bizkaian, hamabost eguneko alegazio aldia badago ere, epe hori zenbatuko da akta burutu denetik hurrengo bost egunetik aurrera. Betebeharpekoa ala bere ordezkaria pertsonatu ez bada, lurralde bietan hamabost eguneko epea zenbatzen hasiko da akta jakinarazi denetik edo jakinarazi dela ulertzen denetik aurrera.
Egunak
‎* Oharra: berandutze interesak kalkulatu behar dira likidazioaren erabakiaren egunera arte eta epealdian zehar indarreko interes tasak aintzat hartuta. Interes tasa urtekoa da.
‎Autolikidazio edo likidazioaren kasuan, interesen zenbaketa hasiko da ordaintzeko borondatezko epea amaitu den egunaren biharamunetik eta luzatuko da ordainketa ala erabakiaren dataraino, hurrenez hurren.
‎Akten ondoriozko likidazioetan berandutze interesak beti jaso behar dira. Bizkaian, Ikuskapenari buruzko Erregelamenduaren 47 artikuluak xedatutakoaren arabera, adostasun akten ondoriozko likidazio proposamenean berandutze interesak zenbatuko dira akta egin den egunetik hilabeteko epean. Hala ere, likidazioa hilabetea igaro aurretik emango balitz, interesak berriro kalkulatuko dira likidazioaren egunera arte.
‎Bizkaian, Ikuskapenari buruzko Erregelamenduaren 47 artikuluak xedatutakoaren arabera, adostasun akten ondoriozko likidazio proposamenean berandutze interesak zenbatuko dira akta egin den egunetik hilabeteko epean. Hala ere, likidazioa hilabetea igaro aurretik emango balitz, interesak berriro kalkulatuko dira likidazioaren egunera arte. Egiaztapeneta ikerketa prozeduraren ondorioz, ordaintzeko konpromisodun adostasun aktetan, proposamenean nahiz likidazioan, proposamenaren egunera arte zenbatuko dira berandutze interesak62 Eta desadostasun akten ondoriozko proposamenean berandutze interesak zenbatuko dira alegazio aldia bukatzen denetik hilabeteko epean, eta likidazioan jasotakoekin bat etorriko dira, likidazioa lehenago eman ezik.
‎Hala ere, likidazioa hilabetea igaro aurretik emango balitz, interesak berriro kalkulatuko dira likidazioaren egunera arte. Egiaztapeneta ikerketa prozeduraren ondorioz, ordaintzeko konpromisodun adostasun aktetan, proposamenean nahiz likidazioan, proposamenaren egunera arte zenbatuko dira berandutze interesak62 Eta desadostasun akten ondoriozko proposamenean berandutze interesak zenbatuko dira alegazio aldia bukatzen denetik hilabeteko epean, eta likidazioan jasotakoekin bat etorriko dira, likidazioa lehenago eman ezik. Arabako Ikuskapenari buruzko Erregelamenduaren 44 artikuluak dionez, berandutze interesak zenbatuko dira jarduleak akta sinatzen duen egunera arte, hortaz, ez dago alderik proposameneko interesen eta geroko likidazioaren interesen artean.
‎Egiaztapeneta ikerketa prozeduraren ondorioz, ordaintzeko konpromisodun adostasun aktetan, proposamenean nahiz likidazioan, proposamenaren egunera arte zenbatuko dira berandutze interesak62 Eta desadostasun akten ondoriozko proposamenean berandutze interesak zenbatuko dira alegazio aldia bukatzen denetik hilabeteko epean, eta likidazioan jasotakoekin bat etorriko dira, likidazioa lehenago eman ezik. Arabako Ikuskapenari buruzko Erregelamenduaren 44 artikuluak dionez, berandutze interesak zenbatuko dira jarduleak akta sinatzen duen egunera arte, hortaz, ez dago alderik proposameneko interesen eta geroko likidazioaren interesen artean. Gipuzkoan, adostasun akten kasuan, berandutze interesak zenbatuko dira arauak ezarritako epea igarotzeagatik likidazioa emanda eta jakinarazitzat hartuko den egunera arte gero azalduko dugunez, hilabete batera arte akta sinatu denetik, akta berariaz jakinarazi ezik.
‎Arabako Ikuskapenari buruzko Erregelamenduaren 44 artikuluak dionez, berandutze interesak zenbatuko dira jarduleak akta sinatzen duen egunera arte, hortaz, ez dago alderik proposameneko interesen eta geroko likidazioaren interesen artean. Gipuzkoan, adostasun akten kasuan, berandutze interesak zenbatuko dira arauak ezarritako epea igarotzeagatik likidazioa emanda eta jakinarazitzat hartuko den egunera arte gero azalduko dugunez, hilabete batera arte akta sinatu denetik, akta berariaz jakinarazi ezik. Kontrara, epe hori baino lehen ebazpena jakinarazi bada proposamenekoa berresteko, berandutze interesak zenbatuko dira ebazpenaren egunera arte.
‎Gipuzkoan, adostasun akten kasuan, berandutze interesak zenbatuko dira arauak ezarritako epea igarotzeagatik likidazioa emanda eta jakinarazitzat hartuko den egunera arte gero azalduko dugunez, hilabete batera arte akta sinatu denetik, akta berariaz jakinarazi ezik. Kontrara, epe hori baino lehen ebazpena jakinarazi bada proposamenekoa berresteko, berandutze interesak zenbatuko dira ebazpenaren egunera arte. Eta desadostasun akten kasuan, Ikuskapenari buruzko Erregelamenduaren 58 betebeharpekoak zehapen prozedura lokabeari uko egin badio; eta Bizkaian, ordaintzeko konpromisodun adostasun aktetan.
‎62 Egiaztapen laburtuko prozeduretan, prozeduraren ondoriozko administrazio egintzak emateko organo eskudunak likidazio proposamena emango du, txostena egin den egunetik hilabeteko epearen berandutze interesak sartuz (Bizkaiko Ikuskapenari buruzko Erregelamenduaren 59.2 artikulua). artikuluak dionez, berandutze interesak proposamenean zenbatuko dira akta egin den egunera arte, eta likidazioan, berau eman den egunera arte (azken hori erregela orokorra izanda). Kasu guztietan, interesen zenbaketa hasiko da ordainketa borondatez egiteko epea amaitu benetik.
‎62 Egiaztapen laburtuko prozeduretan, prozeduraren ondoriozko administrazio egintzak emateko organo eskudunak likidazio proposamena emango du, txostena egin den egunetik hilabeteko epearen berandutze interesak sartuz (Bizkaiko Ikuskapenari buruzko Erregelamenduaren 59.2 artikulua). artikuluak dionez, berandutze interesak proposamenean zenbatuko dira akta egin den egunera arte, eta likidazioan, berau eman den egunera arte (azken hori erregela orokorra izanda). Kasu guztietan, interesen zenbaketa hasiko da ordainketa borondatez egiteko epea amaitu benetik.
‎...en laburtuko prozeduretan, prozeduraren ondoriozko administrazio egintzak emateko organo eskudunak likidazio proposamena emango du, txostena egin den egunetik hilabeteko epearen berandutze interesak sartuz (Bizkaiko Ikuskapenari buruzko Erregelamenduaren 59.2 artikulua). artikuluak dionez, berandutze interesak proposamenean zenbatuko dira akta egin den egunera arte, eta likidazioan, berau eman den egunera arte (azken hori erregela orokorra izanda). Kasu guztietan, interesen zenbaketa hasiko da ordainketa borondatez egiteko epea amaitu benetik.
‎Prozedura ofizioz hasiko da, Arabako Ogasuneko Zuzendariak, Bizkaiko Ogasun eta Finantza Foru Diputatuak edota Gipuzkoako Ogasuneko Zuzendari Nagusiak hala erabakiz gero (Berrikuspen erregelamenduaren II. Tituluko II. Kapitulua). Erabakia interesdunei jakinaraziko zaie hamabost egunetan espedientea erakutsiz eta alegazio aldia irekiz. Prozedura izapidetzeko organo eskuduna da berrikusi nahi den egintza eman duena; ebatzi ordea, prozedura ebatziko du, Araban eta Gipuzkoan, Diputatuen Kontseiluak, eta Bizkaian, Foru Aldundiaren Gobernu Kontseiluak.
‎Prozedura Administrazioak ofizioz edo interesdunaren ekimenez has daiteke. Bigarren kasuan, interesdunak idazkia aurkeztu behar du Erregelamenduen 2 Artikuluak zehaztutako betekizunekin (eskatzailearen identifikazioa, egoitza, lekua eta eguna , eta itzulketarako kontu korrontea, besteak beste); idazki hori organo ebazleari bidaliko zaio (Arabako Erregelamenduak Tributu administrazioari dio). Idazkiarekin batera, itzulketarako eskubidea frogatzeko agiriak eta frogak eramango dira, baita ordainketaren ziurtagiria ere, edo ordaindu izanaren datu guztien aipamena (eguna, lekua eta kopurua) ordainketa aurkitu ahal izateko.
‎Bigarren kasuan, interesdunak idazkia aurkeztu behar du Erregelamenduen 2 Artikuluak zehaztutako betekizunekin (eskatzailearen identifikazioa, egoitza, lekua eta eguna, eta itzulketarako kontu korrontea, besteak beste); idazki hori organo ebazleari bidaliko zaio (Arabako Erregelamenduak Tributu administrazioari dio). Idazkiarekin batera, itzulketarako eskubidea frogatzeko agiriak eta frogak eramango dira, baita ordainketaren ziurtagiria ere, edo ordaindu izanaren datu guztien aipamena( eguna , lekua eta kopurua) ordainketa aurkitu ahal izateko. Prozedura ofizioz hasi bada eta Administrazioaren esku ebazpenaren proposamena emateko beste datu badaude, prozedura hasteko erabakia jakinaraztean ebazpenaren proposamena ere bidaliko da77.
‎Helburu horretarako interesdunari eska diezaioke informazio osagarria eta agiriak eramatera, edo hirugarrenei eska diezaieke oro har eman behar duten informazioa edota emandakoa berrestea ziurtagiri egokiak aurkeztuz. Ebazpena eman aurretik, ebazpen proposamena egingo da eta interesdunari bidaliko zaio hamabost egunetan eskubidez komeni zaiona alegatzeko. Dena den, izapide hauek bazter utz daitezke eta itzultzeko erabakia jakinarazi baldin eta eskatutako kopurua itzulketarekin bat badator.
‎Konstituzioaren 134.4 artikuluak xedatu duenaren ildotik, Aurrekontuen Legea kasuan kasuko ekitaldi ekonomikoaren lehen egunerako onetsita ez badago, ulertuko da aurreko ekitaldiko aurrekontuak zuzenean luzatu direla, berriak onetsi arte. Horretara ziurtatzen da Estatuak bere jarduerari ekin ahal izatea, nahiz eta edozein kari dela bide, ekitaldiaren hasieran aurrekontu onetsirik ez egon.
‎Artikuluak dionez, urteko aurrekontuan sartu behar dira urte horretan likidaturiko eskubideak, horiek zein ekitalditan sortu ziren kontuan izan gabe, bai eta hurrengo ekitaldiko urtarrilaren 15era arte aitortutako betebeharrak ere, baldin eta ekitaldiaren barruan eta urte horretako kredituen pentsudan egindako eskuraketa, obra, zerbitzu, prestazio edo gastuen ondoriozkoak badira. Estatuan, gastuen inguruan aintzat hartu beharreko eguna abenduaren 31 da. Urtarrilaren 15ean aitortutako betebeharrak betetzeko lotzen ez diren gastuen kredituak deuseztatu behar dira.
‎Amaitzeko, aurrekontuen luzapena salbuespenezko neurria da aurrekontuen onespenak duen denborazko muga gainditzen baita. Luzapena automatikoa izango da ekitaldiaren lehen egunean ez badira urte horretako aurrekontuak oraindik onetsi.
‎Tributuen Foru Arau Orokorren 9 artikuluak (eta TLOren 10 art.ak) xedatzen dutenez," tributu arauak indarrean jartzen dira Aldizkari Ofizial egokian oso osorik argitaratu eta hogeigarren egunean , arauak besterik xedatu ezean. Arauak epe zehaztugabean aplikatuko dira, epe zehatzik ezarri ezean".
‎Epai horretan Hiri Lurreko Lurzoruen Balio Gehikuntzaren gaineko Zergaren zerga oinarria zehazteko metodoa Konstituzioaren aurkakoa zela adierazi zuen, baina epaiaren ondorioak mugatu zituen. Behin behineko likidazioak berrikusi ahal izateko, aurkaratuta egon behar ziren, edota autolikidazioen zuzenketa eskatuta egon behar zen, Epaia eman zen egunerako (ez ordea, Epaia argitaratu zen egunerako). beren beregi zehaztu behar da lege zaharra aplikatuko zaiela hura indarrean zegoen bitartean sortutako egoerei. Adibiderik garbiena zenbait onura fiskaletan dakusagu:
‎Epai horretan Hiri Lurreko Lurzoruen Balio Gehikuntzaren gaineko Zergaren zerga oinarria zehazteko metodoa Konstituzioaren aurkakoa zela adierazi zuen, baina epaiaren ondorioak mugatu zituen. Behin behineko likidazioak berrikusi ahal izateko, aurkaratuta egon behar ziren, edota autolikidazioen zuzenketa eskatuta egon behar zen, Epaia eman zen egunerako (ez ordea, Epaia argitaratu zen egunerako ). beren beregi zehaztu behar da lege zaharra aplikatuko zaiela hura indarrean zegoen bitartean sortutako egoerei. Adibiderik garbiena zenbait onura fiskaletan dakusagu:
‎Ildo beretik, nazioarteko erakundeek ere bultzatu egin dituzte hitzarmen horiek; horretara, asko zabaldu da Ekonomia Garapen eta Lankidetzarako Erakundeak (EGLEOCDEk) proposaturiko Hitzarmen Eredua. Gure artean eta Europar Batasunean, neurri berriak hartu dira, ez bakarrik estatuen arteko interferentziak saihesteko, ezpada batera jardun ahal izateko tributuen arloan, hots, tributu sistema desberdinen arteko harmonizazioa erdiesteko egunen batean.
‎Egungo egunean , ordea, aho batez onartzen da tributu arauak arau juridikoak direla, eta euren berezitasun bakarra edukiaren araberakoa dela.
‎Tributu arau Orokorrek tributu antolamendura urriaren 1eko Administrazio Publikoen Administrazio prozedura Erkidearen 39/ 2015 Legearen 5.6 artikuluak ezarritako ekarri dute. Horrela, bada, ordezkaritzaren zioz gerta daitezkeen akatsak ongitu ahal ditu interesdunak, egintza gauzatu eta hurrengo hamar egunetan . Ahalorderik gabe, aldiz, jarduketa egin ez direla uste da, tributu betebeharpekoak halakoak berretsi ezik.
‎Ekonomia Itunak ohiko egoiliarra izatea definitzen du: ohiko egoiliarra da lurralde batean zergaldiko egun gehien egoten dena, edota aldizkakoak ez diren tributuetan sortzapen egunaren bezperan amaitzen den urtebeteko egun gehien (183 egun) egoten dena. aldi batez kanpoan izandako denbora hartuko da kontuan, salbuespenak salbuespen14 Ekonomia Ituna jorratzean azaldu bezala, egoiliarra izatea zehazteko hiru erregela ondoz ondo aplikatu behar dira hurrenkera honetan: 183 egun egotea, interes
‎Azken kasu horretan, Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren azaroaren 28ko 35/ 2006 Legearen 9 artikuluak xedatutakoa aintzat hartu behar da. Egia da Legeak Ekonomia Itunaren antzeko ezaugarriak edo erregelak erabiltzen dituela, hots, egondako egunak ala interes ekonomikoen gunea, baina ez dira ondoz ondo aplikatzen, espada horietako edozein gertatzea nahikoa da.
‎Ordainketa egin daiteke organo eskudunen Kutxetan edo ordainketa onartzeko eskumena duten erakunde baimenduetan. Egungo egunean , ordainketa Ogasunaren bulegoetako diru kutxetan edo finantza erakundeen batean (banketxe, aurrezki kutxa edo kreditu kooperatibetan) egiten da. Gehienetan, subjektu pasiboak azken horiek aukeratzen ditu ordainketa egiteko.
‎hilabeteko epea ezarri da jakinarazpena jaso denetik zenbatzen hasita17 Administrazioen arteko elkarren laguntzaren arloan zerga bilketarako jarduketetan ere epe bera erabiltzen da18 Epeak zenbatzeko garaian, urriaren 1eko Administrazio Publikoen Administrazio prozedura Erkidearen 39/ 2015 Legeak ezarritakoa aintzat hartu behar da (30 artikulua): epeak egunetan edo hilabeteetan finkatu badira zenbaketa egun zehatz batetik hasita, egun hori zenbaketatik kanpo geratu eta zenbaketa biharamunean hasiko da; kontrakorik zehaztu ezean, epeak egunetan finkatu badira, egun baliodunetan direla uste da; epeak hilabeteetan edo urteetan finkaturik badaude, epeok datatik datara zenbatuko dira. Muga hilabetean zenbaketaren hasierako egunaren parekorik ez dagoenean, epea hilaren azken egunean agortzen dela ulertuko da.
‎hilabeteko epea ezarri da jakinarazpena jaso denetik zenbatzen hasita17 Administrazioen arteko elkarren laguntzaren arloan zerga bilketarako jarduketetan ere epe bera erabiltzen da18 Epeak zenbatzeko garaian, urriaren 1eko Administrazio Publikoen Administrazio prozedura Erkidearen 39/ 2015 Legeak ezarritakoa aintzat hartu behar da (30 artikulua): epeak egunetan edo hilabeteetan finkatu badira zenbaketa egun zehatz batetik hasita, egun hori zenbaketatik kanpo geratu eta zenbaketa biharamunean hasiko da; kontrakorik zehaztu ezean, epeak egunetan finkatu badira, egun baliodunetan direla uste da; epeak hilabeteetan edo urteetan finkaturik badaude, epeok datatik datara zenbatuko dira. Muga hilabetean zenbaketaren hasierako egunaren parekorik ez dagoenean, epea hilaren azken egunean agortzen dela ulertuko da.
‎hilabeteko epea ezarri da jakinarazpena jaso denetik zenbatzen hasita17 Administrazioen arteko elkarren laguntzaren arloan zerga bilketarako jarduketetan ere epe bera erabiltzen da18 Epeak zenbatzeko garaian, urriaren 1eko Administrazio Publikoen Administrazio prozedura Erkidearen 39/ 2015 Legeak ezarritakoa aintzat hartu behar da (30 artikulua): epeak egunetan edo hilabeteetan finkatu badira zenbaketa egun zehatz batetik hasita, egun hori zenbaketatik kanpo geratu eta zenbaketa biharamunean hasiko da; kontrakorik zehaztu ezean, epeak egunetan finkatu badira, egun baliodunetan direla uste da; epeak hilabeteetan edo urteetan finkaturik badaude, epeok datatik datara zenbatuko dira. Muga hilabetean zenbaketaren hasierako egunaren parekorik ez dagoenean, epea hilaren azken egunean agortzen dela ulertuko da.
‎hilabeteko epea ezarri da jakinarazpena jaso denetik zenbatzen hasita17 Administrazioen arteko elkarren laguntzaren arloan zerga bilketarako jarduketetan ere epe bera erabiltzen da18 Epeak zenbatzeko garaian, urriaren 1eko Administrazio Publikoen Administrazio prozedura Erkidearen 39/ 2015 Legeak ezarritakoa aintzat hartu behar da (30 artikulua): epeak egunetan edo hilabeteetan finkatu badira zenbaketa egun zehatz batetik hasita, egun hori zenbaketatik kanpo geratu eta zenbaketa biharamunean hasiko da; kontrakorik zehaztu ezean, epeak egunetan finkatu badira, egun baliodunetan direla uste da; epeak hilabeteetan edo urteetan finkaturik badaude, epeok datatik datara zenbatuko dira. Muga hilabetean zenbaketaren hasierako egunaren parekorik ez dagoenean, epea hilaren azken egunean agortzen dela ulertuko da.
‎epeak egunetan edo hilabeteetan finkatu badira zenbaketa egun zehatz batetik hasita, egun hori zenbaketatik kanpo geratu eta zenbaketa biharamunean hasiko da; kontrakorik zehaztu ezean, epeak egunetan finkatu badira, egun baliodunetan direla uste da; epeak hilabeteetan edo urteetan finkaturik badaude, epeok datatik datara zenbatuko dira. Muga hilabetean zenbaketaren hasierako egunaren parekorik ez dagoenean, epea hilaren azken egunean agortzen dela ulertuko da. Edozein kasutan, epearen azken eguna baliogabea bada, epea amaituko da hurrengo egun baliodunean. c) Efektu tinbredunekin ordaindutako zorretan, zerga egitatea gauzatzen den unean bukatzen da epea.
‎epeak egunetan edo hilabeteetan finkatu badira zenbaketa egun zehatz batetik hasita, egun hori zenbaketatik kanpo geratu eta zenbaketa biharamunean hasiko da; kontrakorik zehaztu ezean, epeak egunetan finkatu badira, egun baliodunetan direla uste da; epeak hilabeteetan edo urteetan finkaturik badaude, epeok datatik datara zenbatuko dira. Muga hilabetean zenbaketaren hasierako egunaren parekorik ez dagoenean, epea hilaren azken egunean agortzen dela ulertuko da. Edozein kasutan, epearen azken eguna baliogabea bada, epea amaituko da hurrengo egun baliodunean. c) Efektu tinbredunekin ordaindutako zorretan, zerga egitatea gauzatzen den unean bukatzen da epea.
‎Muga hilabetean zenbaketaren hasierako egunaren parekorik ez dagoenean, epea hilaren azken egunean agortzen dela ulertuko da. Edozein kasutan, epearen azken eguna baliogabea bada, epea amaituko da hurrengo egun baliodunean. c) Efektu tinbredunekin ordaindutako zorretan, zerga egitatea gauzatzen den unean bukatzen da epea.
‎17 Bizkaian, eta PFEZren aitorpena borondatezko epean aurkeztu ondoren emandako likidazioen kasuan, ordainketa egiteko epea Zergaren Arauak edo Erregelamenduak ezarritakoa da, Oro har, epe hori aitorpena aurkezteko borondatezko epea bukatu eta hurrengo egunetan izango da, likidazioaren jakinarazpena gorabehera.
‎18 Araban, tresna betearazlea hileko 1 eta 15 egunaren artean jakinaraziz gero, borondatezko epea hileko 20 egunean amaituko da; hileko 16 eta azken egunaren artean jakinaraziz gero, borondatezko epea hurrengo hileko 5 egunean amaituko da. d) Amaitzeko, modu kolektiboan eta aldizka jakinarazi beharreko zorren kasuan, ordainketa egin behar da irailaren 1etik azaroaren 20a arte, salbu eta tributu bakoitzaren foru arau zehatzak besterik xedatzen duenean... Bizkaian epea irailaren 10ean hasten da eta urriaren 10ean amaitu, abuztuaren 21eko 125/ 2019 Foru dekretuaren 18 artikuluak aginduta.
‎18 Araban, tresna betearazlea hileko 1 eta 15 egunaren artean jakinaraziz gero, borondatezko epea hileko 20 egunean amaituko da; hileko 16 eta azken egunaren artean jakinaraziz gero, borondatezko epea hurrengo hileko 5 egunean amaituko da. d) Amaitzeko, modu kolektiboan eta aldizka jakinarazi beharreko zorren kasuan, ordainketa egin behar da irailaren 1etik azaroaren 20a arte, salbu eta tributu bakoitzaren foru arau zehatzak besterik xedatzen duenean. Bizkaian epea irailaren 10ean hasten da eta urriaren 10ean amaitu, abuztuaren 21eko 125/ 2019 Foru dekretuaren 18 artikuluak aginduta.
‎18 Araban, tresna betearazlea hileko 1 eta 15 egunaren artean jakinaraziz gero, borondatezko epea hileko 20 egunean amaituko da; hileko 16 eta azken egunaren artean jakinaraziz gero, borondatezko epea hurrengo hileko 5 egunean amaituko da. d) Amaitzeko, modu kolektiboan eta aldizka jakinarazi beharreko zorren kasuan, ordainketa egin behar da irailaren 1etik azaroaren 20a arte, salbu eta tributu bakoitzaren foru arau zehatzak besterik xedatzen duenean. Bizkaian epea irailaren 10ean hasten da eta urriaren 10ean amaitu, abuztuaren 21eko 125/ 2019 Foru dekretuaren 18 artikuluak aginduta.
‎18 Araban, tresna betearazlea hileko 1 eta 15 egunaren artean jakinaraziz gero, borondatezko epea hileko 20 egunean amaituko da; hileko 16 eta azken egunaren artean jakinaraziz gero, borondatezko epea hurrengo hileko 5 egunean amaituko da. d) Amaitzeko, modu kolektiboan eta aldizka jakinarazi beharreko zorren kasuan, ordainketa egin behar da irailaren 1etik azaroaren 20a arte, salbu eta tributu bakoitzaren foru arau zehatzak besterik xedatzen duenean. Bizkaian epea irailaren 10ean hasten da eta urriaren 10ean amaitu, abuztuaren 21eko 125/ 2019 Foru dekretuaren 18 artikuluak aginduta.
‎Premiamendu probidentzia jakinarazi denetik zenbatzen hasita, hilabeteko epea dago betearazpen aldian ordainketa egiteko19 Bizkaian, geroratze edo zatikatzearen eskaera, betebeharpekoak aurkeztutako konpentsatzeko eskaera, zorren ordainean ondasunak edo eskubideak ematearen eskaera edota zerga bilketaren prozedura eteteko eskaera ukatuz gero, zorrak ordaintzeko borondatezko epean aurkeztu badira halako eskaera, orduan eskatzeko moduko zorrak ordaintzeko epea hamabost egunekoa izango da administrazio egintza jakinarazi denetik zenbatzen hasita. Kontrara, eskaera aurkeztu bada premiamendu probidentzia jakinarazi eta hurrengo hilabetean, ordaintzeko epea bost egunekoa da eskaera ez onartzeko egintza jakinarazi denetik zenbatuta. Eta gainerako kasuetan, ordainketa berehala egin behar da.
‎Bermeak estali behar duen kopurua soilik kalkulatzeko, berandutzearen interes tasa bezala erabiliko da geroratzea onartu den egunean indarrean dagoena.
‎Baldintzak bete ezean, bi urtetik beherako geroratzea bada, aurretiaz 30.000 euro ordaindu baditu, eta ordainketa hori egin eta gero, ordaindu gabeko zorra 150.000 eurotik beherakoa bada. d) Ogasun eta Finantzen foru diputatuak agintzen duenean, bermeak emateko zordunak ondasunik edo ondasun nahikorik ez duela frogatu badu; halakoetan, foru diputatuak ezarriko dituen baldintzak errespetatu behar dira. Araban, foru diputatuak edo Ogasuneko zuzendariak (20.000 eurotik beherako zorra denean) bermea lekatu dezake baldin eta tributu betebeharpekoak tributu betebeharren ordainketa egunean izan ohi badu.
‎Geroratzerik lortu ezean eta eskaera borondatezko epean aurkeztu bada, zordunak zor osoa ordaindu behar du: Araban, epea amaitzeko geratzen den denbora tartean, eta bost egunetik beherakoa bada, ordainketa egiteko bost eguneko beste epe bat emango da; Gipuzkoan, hamar eguneko beste epe bat izango da, eta Bizkaian, hamabost eguneko beste epe bat irekiko da. Jakinarazpenean interesen likidazioa zehaztu behar da epe hori agortu zenetik ebazpenaren data arte, eta borondatezko beste epe bat emango zaio zordunari.
‎Geroratzerik lortu ezean eta eskaera borondatezko epean aurkeztu bada, zordunak zor osoa ordaindu behar du: Araban, epea amaitzeko geratzen den denbora tartean, eta bost egunetik beherakoa bada, ordainketa egiteko bost eguneko beste epe bat emango da; Gipuzkoan, hamar eguneko beste epe bat izango da, eta Bizkaian, hamabost eguneko beste epe bat irekiko da. Jakinarazpenean interesen likidazioa zehaztu behar da epe hori agortu zenetik ebazpenaren data arte, eta borondatezko beste epe bat emango zaio zordunari.
‎Geroratzerik lortu ezean eta eskaera borondatezko epean aurkeztu bada, zordunak zor osoa ordaindu behar du: Araban, epea amaitzeko geratzen den denbora tartean, eta bost egunetik beherakoa bada, ordainketa egiteko bost eguneko beste epe bat emango da; Gipuzkoan, hamar eguneko beste epe bat izango da, eta Bizkaian, hamabost eguneko beste epe bat irekiko da. Jakinarazpenean interesen likidazioa zehaztu behar da epe hori agortu zenetik ebazpenaren data arte, eta borondatezko beste epe bat emango zaio zordunari.
‎Jakinarazpenean interesen likidazioa zehaztu behar da epe hori agortu zenetik ebazpenaren data arte, eta borondatezko beste epe bat emango zaio zordunari. Haatik, eskaera betearazpen aldian egin bada, premiamendu prozedura hasi edo horri ekingo zaio, nahiz eta Bizkaian, eskaera premiamendu probidentzia jakinarazi eta hurrengo hilabetean egin bada, zorra ordaintzeko egutegiko bost eguneko beste epe bat eman.
‎Zerga honetan, arauketa aplikagarria da zerga ordainarazteko eskumena duen Administrazioaren lurraldean indarrean dagoena. Eskumen hori zehazteko, zergaren sortzapen egunean kausatzailearen edo dohaintza hartzailea egoiliarra izatea aintzat hartuko da. hala ere, foru aldundiek lurralde erkideko arauak aplikatuko dituzte, kausatzaileak edo dohaintza hartzaileak egun gehiago igaro baditu lurralde erkidean aurreko bost urteetako epean, zergaren sortzapenaren egunetik zenbatuta, eta une horretan Euskadiko egoiliarra bada. Era berean, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga autonomia erkidegoei lagatako zerga da eta erkidegoek zergaren arauketa aldatzeko eskumena dute tarifaren eta kenkarien gainean, baita zergaren kudeaketa ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
egunean 52 (0,34)
egun 32 (0,21)
egunetik 27 (0,18)
egunera 24 (0,16)
egunetan 18 (0,12)
egunez 15 (0,10)
eguna 11 (0,07)
egunak 11 (0,07)
egunaren 10 (0,07)
eguneko 5 (0,03)
egunetik gorakoa 4 (0,03)
egunik 4 (0,03)
Egunean 3 (0,02)
egunen arabera 3 (0,02)
eguneraino 3 (0,02)
egunerako 3 (0,02)
Eguna 2 (0,01)
egunetako 2 (0,01)
egunotan 2 (0,01)
Egun 1 (0,01)
Egunak 1 (0,01)
egunaren parekorik 1 (0,01)
egunekin 1 (0,01)
egunekoa 1 (0,01)
egunen 1 (0,01)
egunen araberako 1 (0,01)
egunen araberakoak 1 (0,01)
egunen barruan 1 (0,01)
egunetatik 1 (0,01)
egunetik beherakoa 1 (0,01)
egunetik gorako 1 (0,01)
eguntzat 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
egun arte 20 (0,13)
egun horiek 15 (0,10)
egun aurre 9 (0,06)
egun ez 6 (0,04)
egun bat 5 (0,03)
egun biharamun 5 (0,03)
egun gehien 5 (0,03)
egun hori 5 (0,03)
egun baino 4 (0,03)
egun beste 3 (0,02)
egun biderkatu 3 (0,02)
egun indar 3 (0,02)
egun ukan 3 (0,02)
egun utzi 3 (0,02)
egun zenbatu 3 (0,02)
egun abendu 2 (0,01)
egun ala 2 (0,01)
egun amaitu 2 (0,01)
egun artean 2 (0,01)
egun bezpera 2 (0,01)
egun epe 2 (0,01)
egun hilabete 2 (0,01)
egun kausatzaile 2 (0,01)
egun lan 2 (0,01)
egun luzatu 2 (0,01)
egun sortu 2 (0,01)
egun agertu 1 (0,01)
egun agortu 1 (0,01)
egun aitorpen 1 (0,01)
egun aldatu 1 (0,01)
egun alokairu 1 (0,01)
egun aste 1 (0,01)
egun atze 1 (0,01)
egun aurkeztu 1 (0,01)
egun baliogabe 1 (0,01)
egun batzuk 1 (0,01)
egun bederatzi 1 (0,01)
egun behingo 1 (0,01)
egun benetan 1 (0,01)
egun bi 1 (0,01)
egun bigarren 1 (0,01)
egun doktrina 1 (0,01)
egun ebazpen 1 (0,01)
egun egon 1 (0,01)
egun egun 1 (0,01)
egun eguneratu 1 (0,01)
egun eman 1 (0,01)
egun enplegatzaile 1 (0,01)
egun enpresa 1 (0,01)
egun epealdi 1 (0,01)
egun erregistratu 1 (0,01)
egun eskaini 1 (0,01)
egun eskubide 1 (0,01)
egun espediente 1 (0,01)
egun ezin 1 (0,01)
egun finkatu 1 (0,01)
egun gehienez 1 (0,01)
egun geroago 1 (0,01)
egun gobernadore 1 (0,01)
egun guzti 1 (0,01)
egun hartu 1 (0,01)
egun hasi 1 (0,01)
egun heldu 1 (0,01)
egun indarrean 1 (0,01)
egun iritsi 1 (0,01)
egun kontu 1 (0,01)
egun lanpostu 1 (0,01)
egun onetsi 1 (0,01)
egun opor 1 (0,01)
egun ordaindu 1 (0,01)
egun ordainsari 1 (0,01)
egun ordu 1 (0,01)
egun preskribatu 1 (0,01)
egun uztail 1 (0,01)
egun zehatz 1 (0,01)
egun zehaztu 1 (0,01)
egun zordun 1 (0,01)
egun zortzigarren 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
egun beste epe 3 (0,02)
egun biderkatu lortu 3 (0,02)
egun horiek barne 3 (0,02)
egun horiek egon 3 (0,02)
egun utzi bete 3 (0,02)
egun arte zenbatu 2 (0,01)
egun artean jakinarazi 2 (0,01)
egun baino gehiago 2 (0,01)
egun bezpera amaitu 2 (0,01)
egun epe eman 2 (0,01)
egun hilabete epe 2 (0,01)
egun horiek zenbatu 2 (0,01)
egun indar egon 2 (0,01)
egun lan egin 2 (0,01)
egun agertu behar 1 (0,01)
egun aitorpen epe 1 (0,01)
egun ala interes 1 (0,01)
egun aldatu eskatu 1 (0,01)
egun alokairu bider 1 (0,01)
egun arte gero 1 (0,01)
egun arte jarraitu 1 (0,01)
egun aste santu 1 (0,01)
egun atze bost 1 (0,01)
egun aurre hasi 1 (0,01)
egun aurre ordainketa 1 (0,01)
egun baino handi 1 (0,01)
egun baino lehen 1 (0,01)
egun bat aldatu 1 (0,01)
egun bat atseden 1 (0,01)
egun batzuk igaro 1 (0,01)
egun bederatzi hilabete 1 (0,01)
egun behingo aldi 1 (0,01)
egun benetan lan 1 (0,01)
egun bi ordu 1 (0,01)
egun bigarren likidazio 1 (0,01)
egun biharamun kontatu 1 (0,01)
egun biharamun zenbatu 1 (0,01)
egun doktrina nagusi 1 (0,01)
egun ebazpen eman 1 (0,01)
egun egon ospitaleratu 1 (0,01)
egun egun erregistratu 1 (0,01)
egun enplegatzaile aukeratu 1 (0,01)
egun enpresa zerbitzu 1 (0,01)
egun eskubide komeni izan 1 (0,01)
egun espediente erakutsi 1 (0,01)
egun ez egon 1 (0,01)
egun ezin ukan 1 (0,01)
egun gehien egon 1 (0,01)
egun gehien Euskadi 1 (0,01)
egun gehien lurralde 1 (0,01)
egun gehienez zehaztu 1 (0,01)
egun geroago hasi 1 (0,01)
egun gobernadore zibil 1 (0,01)
egun guzti lan 1 (0,01)
egun hori baino 1 (0,01)
egun hori biharamun 1 (0,01)
egun hori ordeztu 1 (0,01)
egun hori zenbaketa 1 (0,01)
egun hori zortzigarren 1 (0,01)
egun horiek aurrerako 1 (0,01)
egun horiek bakoitz 1 (0,01)
egun horiek bildu 1 (0,01)
egun horiek eutsi 1 (0,01)
egun horiek ezin 1 (0,01)
egun horiek finantza 1 (0,01)
egun horiek ordainsari 1 (0,01)
egun indar sartu 1 (0,01)
egun indarrean eduki 1 (0,01)
egun kausatzaile Euskadi 1 (0,01)
egun kontu hartu 1 (0,01)
egun lanpostu egon 1 (0,01)
egun luzatu egin 1 (0,01)
egun onetsi ez 1 (0,01)
egun ordaindu baimenaldi 1 (0,01)
egun ordu batzuk 1 (0,01)
egun sortu alokairu 1 (0,01)
egun ukan banaketa 1 (0,01)
egun ukan egiaztatu 1 (0,01)
egun ukan gizarte 1 (0,01)
egun zehatz bat 1 (0,01)
egun zehaztu ezan 1 (0,01)
egun zenbatu hasi 1 (0,01)
egun zordun jakinarazi 1 (0,01)
egun zortzigarren prestazio 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia