2023
|
|
Halakoak alda ditzake, ordea, tributuaren lege substantiboak horixe onartzen duenean". Egungo
|
egunean
, dena den, aurrekontu legeek ez dituzte aldatzen lan, gizarte, administrazionahiz tributu arauak; horretarako laguntza lege deritzenak erabili izan dira. Lege horiek urtero onetsi izan dira aurrekontuekin batera eta bertan jaso dira esparru horietako aldaketa guztiak.
|
|
Preskripzio epea zenbatzen hasiko da kasuan kasuko aitorpena edo autolikidazioa aurkezteko erregelamenduzko epea amaitzen denetik hurrengo
|
egunean
. Aitorpenaren kasuan, likidazioa emateko epea preskribatzen da; autolikidazioaren kasuan, ostera, berau zuzentzeko epea.
|
|
Aitorpenaren kasuan, likidazioa emateko epea preskribatzen da; autolikidazioaren kasuan, ostera, berau zuzentzeko epea. Ordainagiriaren bidez aldizka kobratzen diren tributuetan, tributu zorra likidazioaren bidez zehazteko ez bada aitorpenik edo autolikidaziorik aurkeztu behar, preskripzio epea tributuaren sortzapen
|
egunean
hasiko da zenbatzen.
|
|
Preskripzio epea zenbatzen hasiko da borondatezko ordainketa egiteko epea amaitzen denetik hurrengo
|
egunean
, tributu erantzukizuneko kasuetan izan ezik, aurrerago ikusi dugun bezala. Tributu zorraren autolikidazioa epez kanpo aurkeztu bada, zenbaketa hasiko da autolikidazio aurkeztu eta hurrengo egunetik.
|
|
Preskripzio epea zenbatzen hasiko da tributu arauketaren ziozko itzulketa eskatzeko epea amaitu denetik hurrengo
|
egunean
, edo epearen ezean, itzulketa eska daitekeenetik hurrengo egunean; zor ez den sarrera egin denetik hurrengo egunean ala, zor ez den sarrera autolikidazioa aurkezteko borondatezko epearen barruan egin bada, epe hori amaitu denetik hurrengo egunean; aurkaraturiko egintza osorik ala zati batean deuseztatu duen epaia edo administrazio ebazpena irmoa denetik hurrengo egunean.
|
|
Preskripzio epea zenbatzen hasiko da tributu arauketaren ziozko itzulketa eskatzeko epea amaitu denetik hurrengo egunean, edo epearen ezean, itzulketa eska daitekeenetik hurrengo
|
egunean
; zor ez den sarrera egin denetik hurrengo egunean ala, zor ez den sarrera autolikidazioa aurkezteko borondatezko epearen barruan egin bada, epe hori amaitu denetik hurrengo egunean; aurkaraturiko egintza osorik ala zati batean deuseztatu duen epaia edo administrazio ebazpena irmoa denetik hurrengo egunean.
|
|
Preskripzio epea zenbatzen hasiko da tributu arauketaren ziozko itzulketa eskatzeko epea amaitu denetik hurrengo egunean, edo epearen ezean, itzulketa eska daitekeenetik hurrengo egunean; zor ez den sarrera egin denetik hurrengo
|
egunean
ala, zor ez den sarrera autolikidazioa aurkezteko borondatezko epearen barruan egin bada, epe hori amaitu denetik hurrengo egunean; aurkaraturiko egintza osorik ala zati batean deuseztatu duen epaia edo administrazio ebazpena irmoa denetik hurrengo egunean.
|
|
Preskripzio epea zenbatzen hasiko da tributu arauketaren ziozko itzulketa eskatzeko epea amaitu denetik hurrengo egunean, edo epearen ezean, itzulketa eska daitekeenetik hurrengo egunean; zor ez den sarrera egin denetik hurrengo egunean ala, zor ez den sarrera autolikidazioa aurkezteko borondatezko epearen barruan egin bada, epe hori amaitu denetik hurrengo
|
egunean
; aurkaraturiko egintza osorik ala zati batean deuseztatu duen epaia edo administrazio ebazpena irmoa denetik hurrengo egunean.
|
|
...pea amaitu denetik hurrengo egunean, edo epearen ezean, itzulketa eska daitekeenetik hurrengo egunean; zor ez den sarrera egin denetik hurrengo egunean ala, zor ez den sarrera autolikidazioa aurkezteko borondatezko epearen barruan egin bada, epe hori amaitu denetik hurrengo egunean; aurkaraturiko egintza osorik ala zati batean deuseztatu duen epaia edo administrazio ebazpena irmoa denetik hurrengo
|
egunean
.
|
|
Preskripzio epea zenbatzen hasiko da, tributu arauketaren ziozko itzulketa jasotzeko eskubideari dagokionez, eskubide hori aitortu duen erabakia hartzeko epeak amaitu direnetik hurrengo
|
egunean
; edota, zor ez den sarrera itzultzeko eskubideari edo bermeen kostua berreskuratzeko eskubideari dagokienez, eskubidea aitortu duen erabakia jakinarazi denetik hurrengo egunean.
|
|
Preskripzio epea zenbatzen hasiko da, tributu arauketaren ziozko itzulketa jasotzeko eskubideari dagokionez, eskubide hori aitortu duen erabakia hartzeko epeak amaitu direnetik hurrengo egunean; edota, zor ez den sarrera itzultzeko eskubideari edo bermeen kostua berreskuratzeko eskubideari dagokienez, eskubidea aitortu duen erabakia jakinarazi denetik hurrengo
|
egunean
.
|
|
Preskripzioeta iraungitze epeak zenbatzen hasiko dira kasuan kasuko aitorpen edo autolikidazioa aurkezteko erregelamenduzko epea amaitzen denetik hurrengo
|
egunean
. Demagun epe hori zenbatzen hasi zela 2017ko ekainaren 30ean, 2016ko zergaldiko Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren aitorpena edo autolikidazioa borondatez aurkezteko azken egunean, eta 2020ko abenduaren 30ean geldiarazi zela, tributu betebeharpekoaren egoitzan 2012ko aitorpena edo autolikidazioa aurkezteko errekerimendua jaso zuelako.
|
|
Preskripzioeta iraungitze epeak zenbatzen hasiko dira kasuan kasuko aitorpen edo autolikidazioa aurkezteko erregelamenduzko epea amaitzen denetik hurrengo egunean. Demagun epe hori zenbatzen hasi zela 2017ko ekainaren 30ean, 2016ko zergaldiko Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren aitorpena edo autolikidazioa borondatez aurkezteko azken
|
egunean
, eta 2020ko abenduaren 30ean geldiarazi zela, tributu betebeharpekoaren egoitzan 2012ko aitorpena edo autolikidazioa aurkezteko errekerimendua jaso zuelako. Preskripzio epea osorik berriro hasiko zen zenbatzen.
|
|
Ebazpena emateko gehieneko epea sei hilekoa da prozedura hasi denetik zenbatuta. Ondore hauetarako, ebazpenaren jakinarazpena egiten den
|
egunean
edo berori jakinarazitzat jotzen denean amaituko da prozedura. Horretarako, nahikoa da ebazpenaren testu osoa jakinarazteko ahalegin bat egin dela frogatzea.
|
|
Errekerimendua jarduera ekonomiko bati dagokionean, epearen barruan betebeharpekoa ez baldin bada agertzen, edo ez badu administrazio jarduketa errazten, edo ez badu eskatutako informazioa ematen, orduan diruzko isun finkoaren bidez zehatuko da: 600 euroko isuna, errekerimendua lehen aldiz bete ez denean; 3.000 eurokoa, errekerimendua bigarren aldiz bete ez denean; eta errekerimendua hirugarren aldiz bete ez denean, arau haustea gauzatu den
|
egunean
aitorpen epea amaituta duen azken zergaldiko negozio kopuruaren %2a arteko diruzko isun proportziozkoa, gutxienez, 10.000 eurokoa eta, gehienez, 400.000 eurokoa (Gipuzkoan, 300 euroko isuna lehen errekerimenduagatik, 1.500 eurokoa bigarrenagatik, eta hirugarrenagatik kopuru berdinak baina aurreko egutegiko urteko negozio kopuruari begira).
|
|
Betebehar hori ex lege sortzen zen eta Zuzenbide pribatupeko betebeharren antzekoa zen. Jarrera hori baliozkoa jarraitzen du izaten gaur egun. Hori berori da, hain zuzen ere, Tributuen Foru Arau Orokorrek eta Tributuen Lege Orokorrak jaso duten ikusmoldea, baita egungo
|
egunean
doktrinan nagusi den jarrera ere. Ikuspegi estatiko deritzo tributuaren bizitza juridikoa une jakin batean aztertzen duelako, ordainketaren unean, alegia; eta une horretan dauden osagaiak deskribatzen ditu.
|
|
Errekerimendua bidaliz gero, betebeharpekoak adierazitako Administrazioaren bulegoetara joan behar dira jarduketak egitera, zehaztutako
|
egunean
eta orduan; horrez gainera eskatutako agiri eta elementu guztiak ekarri dituzte. Behin jarduketak burutu eta gero komunikazio eta eginbideetan jasoko direnaketa behin behineko likidazioa eman aurretik, Administrazioak likidazio proposamena jakinarazi behar dio betebeharpekoari, alegazioetarako entzunaldiko izapidea irekita.
|
|
Prozedura izapidetzeko gehieneko epea sei hilabetekoa da, tributu betebeharpekoari prozedura hasteko komunikazioa jakinarazi zaionetik zenbatzen hasita, Tributu administrazioaren organo eskudunak aurretiaz hala eskatu badu. Betebeharpekoari jarduketen ondorioak jasotzen dituen Ikuskaritzaren txostena jakinarazten zaion
|
egunean
emango dira bukatutzat jarduketak, edo jakinarazteko lehen ahalegina egin denean. Prozeduraren gehieneko epea amaitzeak, txostena jakinarazi gabe, egiaztapeneta ikerketa prozeduraren ondorio berdinak ekarriko ditu (ez da iraungitzen; prozedurak aurrera egingo du amaitu arte), berandutze interesei dagokienez izan ezik.
|
|
Amaitzeko, aurrekontuen luzapena salbuespenezko neurria da aurrekontuen onespenak duen denborazko muga gainditzen baita. Luzapena automatikoa izango da ekitaldiaren lehen
|
egunean
ez badira urte horretako aurrekontuak oraindik onetsi.
|
|
Tributuen Foru Arau Orokorren 9 artikuluak (eta TLOren 10 art.ak) xedatzen dutenez," tributu arauak indarrean jartzen dira Aldizkari Ofizial egokian oso osorik argitaratu eta hogeigarren
|
egunean
, arauak besterik xedatu ezean. Arauak epe zehaztugabean aplikatuko dira, epe zehatzik ezarri ezean".
|
|
Egungo
|
egunean
, ordea, aho batez onartzen da tributu arauak arau juridikoak direla, eta euren berezitasun bakarra edukiaren araberakoa dela.
|
|
Ordainketa egin daiteke organo eskudunen Kutxetan edo ordainketa onartzeko eskumena duten erakunde baimenduetan. Egungo
|
egunean
, ordainketa Ogasunaren bulegoetako diru kutxetan edo finantza erakundeen batean (banketxe, aurrezki kutxa edo kreditu kooperatibetan) egiten da. Gehienetan, subjektu pasiboak azken horiek aukeratzen ditu ordainketa egiteko.
|
|
epeak egunetan edo hilabeteetan finkatu badira zenbaketa egun zehatz batetik hasita, egun hori zenbaketatik kanpo geratu eta zenbaketa biharamunean hasiko da; kontrakorik zehaztu ezean, epeak egunetan finkatu badira, egun baliodunetan direla uste da; epeak hilabeteetan edo urteetan finkaturik badaude, epeok datatik datara zenbatuko dira. Muga hilabetean zenbaketaren hasierako egunaren parekorik ez dagoenean, epea hilaren azken
|
egunean
agortzen dela ulertuko da. Edozein kasutan, epearen azken eguna baliogabea bada, epea amaituko da hurrengo egun baliodunean. c) Efektu tinbredunekin ordaindutako zorretan, zerga egitatea gauzatzen den unean bukatzen da epea.
|
|
18 Araban, tresna betearazlea hileko 1 eta 15 egunaren artean jakinaraziz gero, borondatezko epea hileko 20
|
egunean
amaituko da; hileko 16 eta azken egunaren artean jakinaraziz gero, borondatezko epea hurrengo hileko 5 egunean amaituko da. d) Amaitzeko, modu kolektiboan eta aldizka jakinarazi beharreko zorren kasuan, ordainketa egin behar da irailaren 1etik azaroaren 20a arte, salbu eta tributu bakoitzaren foru arau zehatzak besterik xedatzen duenean. Bizkaian epea irailaren 10ean hasten da eta urriaren 10ean amaitu, abuztuaren 21eko 125/ 2019 Foru dekretuaren 18 artikuluak aginduta.
|
|
18 Araban, tresna betearazlea hileko 1 eta 15 egunaren artean jakinaraziz gero, borondatezko epea hileko 20 egunean amaituko da; hileko 16 eta azken egunaren artean jakinaraziz gero, borondatezko epea hurrengo hileko 5
|
egunean
amaituko da. d) Amaitzeko, modu kolektiboan eta aldizka jakinarazi beharreko zorren kasuan, ordainketa egin behar da irailaren 1etik azaroaren 20a arte, salbu eta tributu bakoitzaren foru arau zehatzak besterik xedatzen duenean. Bizkaian epea irailaren 10ean hasten da eta urriaren 10ean amaitu, abuztuaren 21eko 125/ 2019 Foru dekretuaren 18 artikuluak aginduta.
|
|
Bermeak estali behar duen kopurua soilik kalkulatzeko, berandutzearen interes tasa bezala erabiliko da geroratzea onartu den
|
egunean
indarrean dagoena.
|
|
Baldintzak bete ezean, bi urtetik beherako geroratzea bada, aurretiaz 30.000 euro ordaindu baditu, eta ordainketa hori egin eta gero, ordaindu gabeko zorra 150.000 eurotik beherakoa bada. d) Ogasun eta Finantzen foru diputatuak agintzen duenean, bermeak emateko zordunak ondasunik edo ondasun nahikorik ez duela frogatu badu; halakoetan, foru diputatuak ezarriko dituen baldintzak errespetatu behar dira. Araban, foru diputatuak edo Ogasuneko zuzendariak (20.000 eurotik beherako zorra denean) bermea lekatu dezake baldin eta tributu betebeharpekoak tributu betebeharren ordainketa
|
egunean
izan ohi badu.
|
|
Zerga honetan, arauketa aplikagarria da zerga ordainarazteko eskumena duen Administrazioaren lurraldean indarrean dagoena. Eskumen hori zehazteko, zergaren sortzapen
|
egunean
kausatzailearen edo dohaintza hartzailea egoiliarra izatea aintzat hartuko da. hala ere, foru aldundiek lurralde erkideko arauak aplikatuko dituzte, kausatzaileak edo dohaintza hartzaileak egun gehiago igaro baditu lurralde erkidean aurreko bost urteetako epean, zergaren sortzapenaren egunetik zenbatuta, eta une horretan Euskadiko egoiliarra bada. Era berean, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga autonomia erkidegoei lagatako zerga da eta erkidegoek zergaren arauketa aldatzeko eskumena dute tarifaren eta kenkarien gainean, baita zergaren kudeaketa ere.
|
|
Ekonomia Itunaren 25 artikuluak ezarri duenez, betebehar errealaren arabera, zerga ordainarazi eta ikuskatuko du lurraldea dela-eta eskumena daukan foru aldundiak: a) Mortis causa eskurapenetan, eta bizi aseguruen onuradunek aseguratuaren heriotzaren ondoren kopuruak hartzen dituztenean, baldin eta sortzapen
|
egunean
kausatzailea Euskadiko ohiko egoiliarra bada. Kausatzailea atzerrian egoiliarra izanez gero, aldiz, zergaduna Euskadiko egoiliarra bada. b) Ondasun eta eskubideen dohaintzetan, dohaintza hartzailea Euskadiko ohiko egoiliarra baldin bada sortzapenaren egunean.
|
|
a) Mortis causa eskurapenetan, eta bizi aseguruen onuradunek aseguratuaren heriotzaren ondoren kopuruak hartzen dituztenean, baldin eta sortzapen egunean kausatzailea Euskadiko ohiko egoiliarra bada. Kausatzailea atzerrian egoiliarra izanez gero, aldiz, zergaduna Euskadiko egoiliarra bada. b) Ondasun eta eskubideen dohaintzetan, dohaintza hartzailea Euskadiko ohiko egoiliarra baldin bada sortzapenaren
|
egunean
. Ondasun higiezinen eta haien gaineko eskubideen dohaintzetan, ondasun horiek Euskadin kokatuta baldin badaude.
|
|
Ondasun higiezinen eta haien gaineko eskubideen dohaintzetan, ondasun horiek Euskadin kokatuta baldin badaude. Ondasun higiezinak atzerrian badaude, dohaintza hartzailea Euskadiko ohiko egoiliarra bada sortzapenaren
|
egunean
.
|
|
Lanaldi murrizketaz ulertuko da lan jarduera aldi batean gutxitzea; gutxitze hori zenbatu ahal izango da eguneko, asteko, hilabeteko edo urteko lanaldia oinarri hartuta. Eguneko lanaldia gutxitzeak eragin dezake
|
egunean
gehienez zehaztuko den ordu kopuru batean jarduera bertan behera uztea; asteko, hilabeteko edo urteko lanaldia gutxitzeak eragin dezake jarduera bertan behera uztea egunean ordu batzuetan edo lanaldi osoetan, aste, hilabete edo urteari begira ezarri diren ehunekoen mugarik handienaren baitan.
|
|
Lanaldi murrizketaz ulertuko da lan jarduera aldi batean gutxitzea; gutxitze hori zenbatu ahal izango da eguneko, asteko, hilabeteko edo urteko lanaldia oinarri hartuta. Eguneko lanaldia gutxitzeak eragin dezake egunean gehienez zehaztuko den ordu kopuru batean jarduera bertan behera uztea; asteko, hilabeteko edo urteko lanaldia gutxitzeak eragin dezake jarduera bertan behera uztea
|
egunean
ordu batzuetan edo lanaldi osoetan, aste, hilabete edo urteari begira ezarri diren ehunekoen mugarik handienaren baitan.
|
|
Enpresako langileak zenbatzeko, kontuan hartuko dira kaleratze kolektiboaren prozedura hasteko
|
egunean
enpresan zerbitzuak ematen dituzten langile guztiak, erabilitako kontratu modalitatea edozein izanda ere.
|
|
enpresek langileei aitortu behar dizkiete gehienez 4 ordu hauteskundeetan botoa ematera joateko (ikusi apirilaren 16ko 605/ 1999 Errege Dekretuaren 13.2 artikulua). Bestalde, alderdi politikoetako ahaldunek eskubidea dute ordaindutako baimenaldia izateko bozketa
|
egunean
, baldin eta data horretan ez badute asteko atsedenik (ikusi ekainaren 19ko 5/ 1985 Lege Organikoaren 76.4 artikulua, eta apirilaren 16ko 605/ 1999 Errege Dekretuaren 13.4 artikulua), eta hauteskunde mahaietako lehendakari eta mahaikideek, bai eta esku hartzaileek ere, eskubidea dute bozketa egunean ordaindutako baimenaldia izateko, data horretan ez badute asteko atsedenik, eta biharamunean lanald...
|
|
enpresek langileei aitortu behar dizkiete gehienez 4 ordu hauteskundeetan botoa ematera joateko (ikusi apirilaren 16ko 605/ 1999 Errege Dekretuaren 13.2 artikulua). Bestalde, alderdi politikoetako ahaldunek eskubidea dute ordaindutako baimenaldia izateko bozketa egunean, baldin eta data horretan ez badute asteko atsedenik (ikusi ekainaren 19ko 5/ 1985 Lege Organikoaren 76.4 artikulua, eta apirilaren 16ko 605/ 1999 Errege Dekretuaren 13.4 artikulua), eta hauteskunde mahaietako lehendakari eta mahaikideek, bai eta esku hartzaileek ere, eskubidea dute bozketa
|
egunean
ordaindutako baimenaldia izateko, data horretan ez badute asteko atsedenik, eta biharamunean lanaldia 5 ordu murrizteko (ikusi ekainaren 19ko 5/ 1985 Lege Organikoaren 76.3 artikulua, eta apirilaren 16ko 605/ 1999 Errege Dekretuaren 13.3 artikulua).
|
|
Jurisprudentziarekin bat etorriz, lanaldiak zehazten du kasuan kasuko denbora tartean lanean egin beharreko ordu kopurua. Ordutegiak ezartzen du lanaldiak
|
egunean
duen banaketa, egun bakoitzean lanean egin beharreko denbora zehaztuz. Halaber, banaketa horrek zehazten du langileak libre duen denbora, eta, horren ondorioz, posible da eguneko lanaldian gainditzea urteko lanaldiaren arabera egunero egin litzatekeen ordu kopurua [ikusi 2003ko abenduaren 9ko (88/ 2003 errek. zk.) AGE, 4 Salakoa].
|
|
(a) Gaueko langileen lanaldiak ezin du, batez beste,
|
egunean
8 ordu gainditu, 15 eguneko erreferentzia aldian. Halaber, gaueko langileek ezin dute aparteko ordurik egin.
|
|
Egin eginean ere, jurisprudentziarekin bat etorriz, legeak ezarritako muga,
|
egunean
9 lanordutik gora lan ez egitekoa, edo hitzarmen kolektiboak ezarritakoa, gaindituz egiten diren orduak aparteko orduak dira [ikusi 1992ko abenduaren 22ko (40/ 1992 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa eta 2000ko irailaren 18ko (1696/ 1999 db. errek. zk.) AGE, 4 Salakoa].
|
|
Lanaldi bakoitzaren lanaldia
|
egunean
egunean erregistratuko da, horretara bilduko direla ordu arruntak nahiz aparteko orduak. Jaso agiri edo nominan jasota eman behar zaio langileari ordu kopuru horien laburpena.
|
|
Lanaldi bakoitzaren lanaldia egunean
|
egunean
erregistratuko da, horretara bilduko direla ordu arruntak nahiz aparteko orduak. Jaso agiri edo nominan jasota eman behar zaio langileari ordu kopuru horien laburpena.
|
|
Familia etxeko enplegatuaren lanaldien arteko atsedenaldia, etxean lo egiten duenean, 10 ordura murriztu ahal izango da, 12 orduak arteko atsedenaldia konpentsatuz, 4 astera arteko aldietan. Dena den, familia etxeko enplegatuak, etxean lo egiten duenean,
|
egunean
bi ordu izango ditu, gutxienez, jatordu garrantzitsuenetarako, eta denbora hori ez da lan denboratzat hartuko.
|
|
Lanaldien arteko atsedenaldiaren ondorioz, lanaldi bat amaitu eta hurrengoa hasi arte 12 ordu igaro behar dira. Ondorenez, langile batek
|
egunean
12 ordu lan egin ahal du gehienez, hala ezarri badu hitzarmen kolektibo batek.
|
|
Arau horrekin eztabaida garrantzitsu batekin amaitu zen. Bada, langile ororentzat ezarri zen, baita merkataritzako langileentzako ere, zortzi orduko gehieneko lanaldia
|
egunean
edo berrogeita zortzi orduko lanaldia astean. Arau horrek duen garrantzia bikoitza da, kontuan hartzen bada industrializatutako estatu gehientsuenen aurretik ezarri zuela gehieneko lanaldia.
|
|
★ Lehenengo eta behin, enpresaburu nagusiak, berezko jardueraren zati bat kontratatzen duenean, LELTBren 42.1 artikuluaren arabera, egiaztatu behar du kontratariek
|
egunean
dituztela Gizarte Segurantzari ordaindu beharreko kuotak. Enpresaburu nagusiak ez badu hori egiaztatzen, ez da zehatua izango, baina" erantzungo" du kontratariak kontrata egin aurretik Gizarte Segurantzari begira zituen zorren gainean.
|
|
Kontratariek Gizarte Segurantzari ordaindu beharreko kuotak
|
egunean
dituztela egiaztatuko da idatziz eta ukitutako enpresa identifikatuta, GSDNri eskatuta zorpekoen ziurtagiri negatiboa. GSDNk nahitaez eman du ziurtagiri hori 30 eguneko epe luzaezinean.
|
|
Halakoak gauzatuko dira kasuaren inguruabarren arabera eta Lan Agintaritzak horren inguruan duen irizpidearen arabera: ikuskatzaileak txostena luzatzeko izapidea (15 egun); ustez arau haustearen erantzule dena entzuteko izapidea (8
|
egunean
, eta izapide horren ondorioz ustezko erantzuleak alegazio berriak egin ahal izango ditu, 3 egunean); ebazpena eman aurretik egitateak egiazkoak direla bermatzeko beharrezkoak diren diligentzia osagarrien izapidea.
|
|
Halakoak gauzatuko dira kasuaren inguruabarren arabera eta Lan Agintaritzak horren inguruan duen irizpidearen arabera: ikuskatzaileak txostena luzatzeko izapidea (15 egun); ustez arau haustearen erantzule dena entzuteko izapidea (8 egunean, eta izapide horren ondorioz ustezko erantzuleak alegazio berriak egin ahal izango ditu, 3
|
egunean
); ebazpena eman aurretik egitateak egiazkoak direla bermatzeko beharrezkoak diren diligentzia osagarrien izapidea.
|
|
1975.eko Legea, aldiz, Toki Araubidearen Oinarriei buruzko Estatuaren 41/ 1975 Legeak, ez zuen ibilbide luzerik izan, Franco Diktadorea hil eta aurreko
|
egunean
indarrean sartu eta laster hasi zen sistema politikoaren aldaketa; batez ere, Mugimenduko Idazkari Nagusi bezala Alfonso SUAREZ GONZALEZ jauna izendatu zutenean. 1975.eko lege honek zioen azalpenean argi eta garbi adierazten zituen zeintzuk ziren bere bi printzipio garrantzitsuenak:
|
|
Are gutxiago zehazten ditu kontrol horren ezaugarriak. Atal honetan adieraziko dugu zeintzuk diren gaur
|
egunean
, Estatuak dituen tresnak eta ezaugarriak udal jardueraren kontrola egin ahal izateko. Ildo horretatik, adierazgarriak dira GRIFO BENEDICTOren hitzak:
|
|
Gaur
|
egunean
indarrean daukagun Ekonomia Itunak, bere aurreko guztiak egin zuten bezala, ez ditu bestelako ahalmen ekonomiko eta administratiboak zehazten eta aurrekari historikoetara jo behar dugu horiek zehaztu ahal izateko. Ondorioz, ENDEMAÑO AROSTEGUIren ondorio berdina aipatu behar da:
|
|
Zalantza gehiago sortzen dira kreditu eragiketa finantza erakunde pribatu batekin gauzatu behar denean, erakunde hori nola aukeratu. TOLTBren 52 artikuluak456 Sektore Publikoaren Kontratuei buruzko arauketara eramaten gaitu eta gaur
|
egunean
indarrean dagoen SPKLren 10 artikuluak kreditu eragiketak legearen aplikaziotik kanpo uzten ditu maileguko eta diruzaintzako eragiketak, horiek balore edo finantza tresnen jaulkitzea, erostea, saltzea edo eskualdatzea egin edo ez. Beraz, zein da lege aplikagarria?
|