2001
|
|
[I] etik @J ra: Konbertsio taulak CM2 mailaren bukaeran erabilaraztea hautatu dugu. lkasleek tresna horrekin edozein konbertsio
|
egin
dezaketelako, unitate bakoitzaren handitasuna kontuan hartu gabe eta unitateen arteko arrazoiak ezagutu gabe, gure aukera zuzenesten da. Konbertsio aitzineko sekuentzietan, orain arte hautatuak izan diren funtsezko jokabideek ekar.ditzateken ondorio onak jadanik azpimarratu ditugu.
|
|
Konbertsio aitzineko sekuentzietan, orain arte hautatuak izan diren funtsezko jokabideek ekar.ditzateken ondorio onak jadanik azpimarratu ditugu. Seraz bi jokabideen elkar lotzeari kasu
|
eginen
da, ad., azalaraziz kakotxaren mugitzea 1, 2, 3... lerroz ezker aidera{ edo eskuin aidera) taulan, 10ez, 100ez, 1 OOOz... zatitzea (edo biderkatzea) dela. Sekuentzia honek m2 aren anizkoitzen aurkezteko parada ekartzen du.
|
|
Autobus horrek zenbat bidaia
|
eginen
du haur guzien garraiatzeko?
|
|
Zenbat ta/ de
|
egiten
aha/ ko da?
|
|
1 ► Berrogain anderea matahamien
|
egiten
ari da. Ouen errezetaren arabera, 1O matahamiren egiteko 3 arroltze behar dira.
|
|
1 ► Berrogain anderea matahamien egiten ari da. Ouen errezetaren arabera, 1O matahamiren
|
egiteko
3 arroltze behar dira. 8 pertsonendako matahamiak egin nahi ditu, bakoitzak 5 jateko gisan.
|
|
Ouen errezetaren arabera, 1O matahamiren egiteko 3 arroltze behar dira. 8 pertsonendako matahamiak
|
egin
nahi ditu, bakoitzak 5 jateko gisan.
|
|
4 Berho jaunaren elgearen eskema
|
egizu
(laukitxo bat= 1 ha).
|
|
4 ► 5 km-ren
|
egiteko
, lasterkari batek kirol zelaiaren 12 itzuli egin behar du. Zenbat itzuli egin du 15 km-ren egiteko?
|
|
4 ► 5 km-ren egiteko, lasterkari batek kirol zelaiaren 12 itzuli
|
egin
behar du. Zenbat itzuli egin du 15 km-ren egiteko?
|
|
4 ► 5 km-ren egiteko, lasterkari batek kirol zelaiaren 12 itzuli egin behar du. Zenbat itzuli
|
egin
du 15 km-ren egiteko. Eta 20 km-ren egiteko?
|
|
4 ► 5 km-ren egiteko, lasterkari batek kirol zelaiaren 12 itzuli egin behar du. Zenbat itzuli egin du 15 km-ren
|
egiteko
–Eta 20 km-ren egiteko?
|
|
Zenbat itzuli egin du 15 km-ren egiteko? Eta 20 km-ren
|
egiteko
–
|
|
€ F konbertsioen
|
egiteko
Europako Bankuak ba/ io hau erabiltzen du:
|
|
Jarduera honetan, beste ikas/ e batekin/ an
|
eginen
duzu. Anitz biderketa eginen duzue.
|
|
Jarduera honetan, beste ikas/ e batekin/ an eginen duzu. Anitz biderketa
|
eginen
duzue. Lana parteka ezazue.
|
|
1 Konbertigailuak 229,58 F agertzen du. Hurbilketa hoberenaren
|
egiteko
|
|
[I] eta �: lkasleek jadanik badakite idazkera hamartarraren zati bat baizik ez hartzen, hurbiltze bat
|
eginez
eskasean edo soberakinean. Zatiketa baten zatidura" kakotxaren ondotik mugiaraziz" bilatzeko testuinguruan ikasi dute (ikus 84 sekuentzia).
|
|
Trenak zenbat km iragan du, distantziaren �ak eginak dituelarik? Zenbat km gelditzen zaio
|
egiteko
–
|
|
B ► Bixkotx baten
|
egiteko
, orea gurina eta irina nahasiz prestatu da.
|
|
Orotara 2,750 kg ore
|
egin
da proportzio hauekin: � irin eta gurin.
|
|
Galerna egun batez, kantitate abantxu bukatua da. Eraikitzaileak luzera horren %15a
|
egin
du. osoaren 873 milarenak zilatuak ditu.
|
|
Zenbat euri
|
egin
du egun horretan?
|
|
Zenbat tona aluminio
|
eginen
da 21 995 tona mearekin, re/ Jaf" z
|
|
[I] lkasleak" zenbaki baten 35/ 100en hartzea" eta" zenbaki hori 0,35ez biderkatzea" ren berdintasunari ohartzen dira, kasu bakoitzeko kalkuluek emaitza bera emaiten dutela, ordena berean ez
|
eginik
ere.
|
|
Zenbat plastiko gramo du perla guzien
|
egiteko
–ditu.
|
|
Kalkulagailua harrazu eta problema bakoitzaren soluzioa aurki zatiketa bat
|
eginez
.
|
|
Zure lana artoski egina bada, hiru altuera horiek puntu beretik iraganen dira. D D f} Zuk hautatu dimentsioko hirukia
|
egizu
. Haren hiru altuerak marraz itzazu.
|
|
DEF hirukia marraz ezazu eta azalera kalkula. Lan bera
|
egizu
GHJ hirukiarentzat. (bi hiruki horiek hemen tipiturik agertzen dira).
|
|
2 ► 480 botila esnek, bakoitza 0,5 litrokoa, zenbateko esne kantitatea
|
egiten
du?
|
|
Horra A eta B pisu aurtikitzaileen emaitzak (tehenak 4 entsegu
|
egin
ditu eta bigarrenak 3 entsegu):
|
|
6 ► 6 titre zitroin jusen
|
egiteko
47 zitroin behar dira.
|
|
Zenbat zitroin behar da 3 litro jusen
|
egiteko
–
|
|
�.oto gi�ari batek 112 km
|
egin
behar ditu• itzulia
|
|
Zenbat km
|
egin
du, zenbat km egin du?
|
|
Zenbat km egin du? zenbat km
|
egin
du?
|
|
Kalkulagailua harrazu eta buruketa bakoitzaren soluzioa asma biderketa bat
|
eginez
.
|
|
A Urtebetean, 1 3 2 litro m ko euri
|
egiten
du C 6 km luzeko tunel baten eraikitzea Biarritzen. Galerna egun batez, kantitate abantxu bukatua da.
|
2002
|
|
Zure arbelean kalküla ezazü Dedek bezala
|
eginez
.
|
|
Ez baldin bazira segür, kaierean marraz ezazü Dedek
|
egiten
düana bezala.
|
|
2 bildumaren batzeari doakion berdintza
|
egin
(2) lhardets ezazo.
|
|
Adibidez: " Dedek bezala 9 irudika, 9 2, emaitza idatz." Hastapenean bederen, 59 orrialdeko D ariketan bezala
|
egin
.
|
|
[! I 2 bildumaren batzeari doakion berdintza
|
egin
. 44 orrialdean ez bezala, hemen zenbakiak emaiten dira; ikasleek zenbaki horiei doazkien bildumak asmatu behar dituzte.
|
|
Txitxak margot batürak 10
|
egiten
düalarik. Besteak marra itzazü.
|
|
10
|
egiten
düan B ariketako bardintzak gaztelü hontan kopia eta beste zonbait idatz.
|
|
Zenbakikuntza hamartarrera buruz (5): 10eko multzoak
|
egin
|
|
" katearen jokoa"
|
eginez
: haur batek lehen doblea erraiten du(" 1+ 1, 2"); beste batek ondokoa, etab.
|
|
[Q] Emana den bola kopuruaren bilduma sortu eta erabilia den batuketazko deskonposaketa azaldu. Abako handia dakarren kartoiari esker ariketa osagarriak
|
egin
daitezke.
|
|
Zenbakikuntza hamartarra (2): deskonposaketa hamarreko eta Üngüra eta osot ezazü 10eko multzoak
|
eginez
.
|
|
{ 7S. orrialdean bezala). baliatzen dutela ohartu. Diruaren taula erabil daiteke (fitxategiaren bukaeran ikus). lkasleek 10 euroko billeteak baizik ez baitituzte, egoera honetan ere deskonposaketak 10ekin
|
egin
dituzte. C eta D jardueretan, ikasleek billeteak eta txanponak eskematikoki marrazten dituzte, 104 orrialdeko A jardueran bezala.
|
|
Kanikarren kantua jakin nahi düzü? Hamarrekoak
|
egin
ta jakinen düzü.
|
|
10ekoak
|
eginez
kalküla. Üngüra ezazü.
|
|
10ekoak osatu. Satura 10 duten bi zenbaki inguratu eta
|
elkarlotu
egin molde hau baliatuko da 2 zifrako 2 zenbakiren batura kalkulatu delarik (113 orrialdean ikus).
|
|
Bardintzak OSOt 1 Oekoak
|
eginez
.
|
|
Kalküla ezazü, 10ekoak
|
eginez
.
|
|
Kalküla 10ekoak
|
eginez
.
|
|
[fil 2tik abiatuz 3 bateko jarraian gehitu. Taldean
|
egiten
den irudiaren aipamenak lanaren ulertzen laguntzen du: telealkia heltzean, jadanik 2 pertsona badira eta alki bakoitzean beste 3 heldu dira...
|
|
Zonbakiak 10ekoak
|
eginez
idatz eredüari jarraikiz. Abakoa balia dezakezü.
|
|
Gehiketa bati doakion berdintza
|
egin
|
|
[fileta [g: Gehitze bati doakion batuketa idatzi eta kalkulatu. lkasleek
|
egiteko
bera ukanen dute beste testuinguru batzuetan (ikus, adibidez, 44 eta 60 orrialdeetan).
|
|
29 ostoaldeko etxearen marrazkia osotüko düzü, Geomek bezala
|
eginez
. Zirrimarrak hiru oker egin dütü.
|
|
29 ostoaldeko etxearen marrazkia osotüko düzü, Geomek bezala eginez. Zirrimarrak hiru oker
|
egin
dütü. Atzeman itzazü.
|
|
Baina zuzenketa seriearen bukaeran
|
egiten
da. Memoria lantzen da galdeketaren erritmoa pixkanaka azkartuz.
|
|
Nork dü diharü gehienik? lhardets. lseia zite pelotak marraztü gabe
|
egitera
.
|
|
24 orrialdeko jarduera bera. Erhiak gero eta[!] Zenbakien lerroko 5 eta 10 ezaupideei ohartu fiteago erakutsiz, tratamendu orokorrerako bidea
|
egiten
da. beste laukitxo batzuen kokatzeko.
|
|
Beste 2 kanika gehitu behar dira... Ariketa osagailu zenbait
|
egin
daitezke liburu bukaerako kartoia baliatuz.
|
|
Urtxintxak 6 kontatzen du; 6 kontatzen [Q] Kanikarren kutxa irudikatuz kalkulatu. du eta 9 berriz kontatzen. Kanikarrek Beste ariketa zenbait
|
egin
daitezke kalkulatzen du: kutxan 6" ikusten" du; beste 3 liburuaren bukaerako kartoia baliatuz. irudikatzen ditu, orotara 9 heldu baita.
|
|
kutxan 6" ikusten" du; beste 3 liburuaren bukaerako kartoia baliatuz. irudikatzen ditu, orotara 9 heldu baita. [Il Gehiketari doakion berdintza
|
egin
.
|
|
Zuzenketa berehala
|
egiten
da. Hemen 5+ n gisako batuketak egiten dira bereziki, bai eta Sen gainditzea (ik.
|
|
Zuzenketa berehala egiten da. Hemen 5+ n gisako batuketak
|
egiten
dira bereziki, bai eta Sen gainditzea (ik. 37 or.).
|
|
Bildumak
|
egin
Snaka bilduz
|
|
Galtegina zaizün ttitta kopürüa marraz ezazü. Ürtxaintxak eta Dedek ber ariketa
|
egin
düe. Bietarik batek gaizki egin dü.
|
|
Ürtxaintxak eta Dedek ber ariketa egin düe. Bietarik batek gaizki
|
egin
dü. Zoinek?
|
|
[fil Bosteko bilduma
|
eginez
kopuruak laster ezagut daitezkeela haurrei ohartaraz.
|
|
[g Bilduma antolatuak
|
egin
Seko bildumak baliatuz.
|
|
". Bi zenbakietarik bat� 2 lotura
|
egin
Seko bildumarekin.
|
|
43 ostoaldeko marrazkia osotüko düzü Geomek bezala
|
eginez
. Zirrimarrak gaizki egin dü.
|
|
43 ostoaldeko marrazkia osotüko düzü Geomek bezala eginez. Zirrimarrak gaizki
|
egin
dü. Haren hiru hütsak atzeman itzazü.
|
|
[fil eta [g: Marrak erregela baliatuz
|
egin
, galdegin lekuetan geldituz eta B berriz abiatuz.
|
|
2 bildumaren batzeari doakion berdintza
|
egin
(1) lhardets ezazü. 0 koilara handi badira.
|
|
� Ahozko kalkulua: 39 eta [fil Lehen kasuan koilarak{ ttipiak zein handiak) bilduz koilara bilduma
|
egiten
dela ulert erraza da; bigarren
|
|
Kenketen kalkülatzen ikasiko düzü marrazkirik
|
egin gabe
.
|
|
47 orrialdeko D jardueran bezala
|
egiten
da.
|
|
Txitxak margot itzazü batürak 7
|
egiten
düalarik. Besteak marra itzazü.
|
|
Bilduma handiak zenbatu. Xori kopuruaren asmatzeko, denak konta genitzake edo ainara kopurutik abia gaitezke W!, 21, 22, 23,...). Zenbakien balioa (20 eta 5) eta zenbaki handia lehenik finkatua izaiteak
|
egin
molde honi ohartzea errazten dute. C n, egin molde bera balia daiteke lehen zenbakia 20 ez izanik ere.
|
|
Xori kopuruaren asmatzeko, denak konta genitzake edo ainara kopurutik abia gaitezke W!, 21, 22, 23,...). Zenbakien balioa (20 eta 5) eta zenbaki handia lehenik finkatua izaiteak egin molde honi ohartzea errazten dute. C n,
|
egin
molde bera balia daiteke lehen zenbakia 20 ez izanik ere.
|
|
1rudi bat laukiduran
|
egin
(1)
|
|
Bi ostoalde hauek begista itzazü. Geomek bezala
|
eginen
düzü. Zirrimarrak gaizki egin dü.
|
|
Geomek bezala eginen düzü. Zirrimarrak gaizki
|
egin
dü. Hark egin 3 hütsak ediren itzazü.
|
|
Zirrimarrak gaizki egin dü. Hark
|
egin
3 hütsak ediren itzazü.
|
|
[fil lrudi bat laukiduran
|
egin
. lrudia, pundu urdinetik abiaturik, ordulariaren orratzen mugimenduari jarraikiz marrazten baldin bada, Zirrimarraren hutsak gisa honetan azter daitezke: lehen irudiko lehen lerro horizontala (gainekoa) sobera laburra da; bigarrenekoaren marra bertikala sobera luzea da, etab. I>
|
|
Konta eta marra. t> Baina menturaz, haur batzuek lehenik puntuak kokatuko dituzte eta ondotik aldeak
|
eginen
. Orduan Zirrimarrak irudi bakoitzean bi huts egin dituela, aldi guziz bi puntu gaizki kokatu baititu, pentsa dezakete.
|
|
Konta eta marra. t> Baina menturaz, haur batzuek lehenik puntuak kokatuko dituzte eta ondotik aldeak eginen. Orduan Zirrimarrak irudi bakoitzean bi huts
|
egin
dituela, aldi guziz bi puntu gaizki kokatu baititu, pentsa dezakete.
|
|
1rudi bat laukiduran
|
egin
(2)
|
|
[ID lrudi bat laukiduran
|
egin
. lkus 52 orrialdeetako egin moldea.
|
|
[ID lrudi bat laukiduran egin. lkus 52 orrialdeetako
|
egin
moldea.
|
|
Geometria saileko aitzinamendua oinarrizko jakingai eta joka� moldetan finkatzen da (ikus" Programmes de l' école primaire", CNDP Savoir Livre, 1995, 49 or.). CP mailan, erregelaz
|
egin
marrazketak, laukiduretan egin kokapena eta marrazketa, irudi sinpleetan hastea eta ereduen erabilpena lehenesten dira. Solido" sinpleak" eta haiei doazkien nozioak (aurpegiak, er� tzak, erpinak) CE1 mailan landuko dira.
|
|
Geometria saileko aitzinamendua oinarrizko jakingai eta joka� moldetan finkatzen da (ikus" Programmes de l' école primaire", CNDP Savoir Livre, 1995, 49 or.). CP mailan, erregelaz egin marrazketak, laukiduretan
|
egin
kokapena eta marrazketa, irudi sinpleetan hastea eta ereduen erabilpena lehenesten dira. Solido" sinpleak" eta haiei doazkien nozioak (aurpegiak, er� tzak, erpinak) CE1 mailan landuko dira.
|
|
Gainera, lan gehienentzat, bi pertsonaiaren laguntza dugu, Geom eta Zirrimarra: lehenak marrazki guziak kausitzen ditu; besteak, aldiz, hiru huts
|
egiten
ditu aldi guziez. Egin molde pedagogiko honek (ariketa hasi aitzin, lan zuzena eta lan okerra erkatzea)/ an baten erreusitzeko egin beharren azal� tzera bultzatzen du; ikasleek hiztegi berezia finkatzen dute eta erabiltzen; beren/ ana aitzinetik ikusten dute, ohartuki lan egiten eta beren emaitza ebaluatzen.
|
|
lehenak marrazki guziak kausitzen ditu; besteak, aldiz, hiru huts egiten ditu aldi guziez.
|
Egin
molde pedagogiko honek (ariketa hasi aitzin, lan zuzena eta lan okerra erkatzea)/ an baten erreusitzeko egin beharren azal� tzera bultzatzen du; ikasleek hiztegi berezia finkatzen dute eta erabiltzen; beren/ ana aitzinetik ikusten dute, ohartuki lan egiten eta beren emaitza ebaluatzen. Ororen buru, haurrak hobeki badaki zer egin behar duen eta nola, zer" ez duen egin behar" badakielarik.
|