2001
|
|
Konberte; io tau/ a bat ere erabil daiteke baina zutabe bakoitzean,
|
bi
zifraren lekua atxiki behar da.
|
|
Konbertsio aitzineko sekuentzietan, orain arte hautatuak izan diren funtsezko jokabideek ekar.ditzateken ondorio onak jadanik azpimarratu ditugu. Seraz
|
bi
jokabideen elkar lotzeari kasu eginen da, ad., azalaraziz kakotxaren mugitzea 1, 2, 3... lerroz ezker aidera{ edo eskuin aidera) taulan, 10ez, 100ez, 1 OOOz... zatitzea (edo biderkatzea) dela. Sekuentzia honek m2 aren anizkoitzen aurkezteko parada ekartzen du.
|
|
: 1 dam2, 1 dam aldeko karratuaren azalera da, edo 0,5 dam x 2 dam-rena, guti gorabehera
|
bi
ikasgelena...)." Hek1area" eta" area" hitzak 114 sekuentzian aipatzen dira.
|
|
2 ha bateko azalera duten beste
|
bi
laukizuzenen dimentsioak (m tan) eman itzazu.
|
|
€ F konbertigailuak balio hori bera erabiltzen du baina kakotxaren ondotik
|
bi
zifra baizik ez ditu agertzen.
|
|
• parte hamartarraren 3 zifra 0, 1, 2, 3 edo 4 bada, haren lehen
|
bi
zifrak atxikitzen dira.
|
|
Mirentxu eta lnaki emaitza berera helduko direla egiazta ezazu. 8 Problema hauen ebazteko, gaineko
|
bi
metodoak erabil. erabiltzen du.
|
|
Azalera hori � hirukiaren azaleraren doblea da. (a altueraren
|
bi
aldeetan diren bi hirukientzat bereiz arrazoina ezazu)
|
|
Azalera hori � hirukiaren azaleraren doblea da. (a altueraren bi aldeetan diren
|
bi
hirukientzat bereiz arrazoina ezazu)
|
|
Lan bera egizu GHJ hirukiarentzat. (
|
bi
hiruki horiek hemen tipiturik agertzen dira).
|
|
Ez da aise hirukien azaleraren kalkulatzeko formularen arrazoinamendua ulertzea. Lehen ariketako azken irudian laukizuzenaren" zola" berde iluna gelditu da, begiratzen dugun hirukia berde arina bilakatu delarik. a altueraren ezkerreko hiruki berde arinak daukan azalera
|
bi
koloreko laukizuzenaren erdia da. Gauza bera da a altueraren eskuin aldean.
|
|
Beste
|
bi
zenbaki egoki aurki itzazu...
|
|
Amaiak 7,56 € ko konpasa erosi du,
|
bi
orri pakete 2,35 € tan bakoitza, eta tinta ontzi bat 1,45 € tan.
|
|
0 Begira ezazu
|
bi
problemak nola ebazten dituzten Mirentxuk eta liiakik.
|
|
|
Bi
biderketa hauek kalkulatu gabe, segur gara emaitza bera izanen dutela. Esplika ezazu zergatik eta egiazta ezazu biderketak kalkulatuz.
|
|
8
|
Bi
buruketa hauek ebatzi aitzin, zer erran zenezake emaitzez?
|
2002
|
|
Egiaztatzeko, sagü multzo egokia ützüli ützülian motz. Ondotik,
|
bi
sagü ützüli ützülian motz eta gatü bakoitzaren aitzinean lot.
|
|
1 ◄ ► 1 bat b.ei, �1
|
bi
©
|
|
|
Bien artean
, Kanikarrek eta Dedek O kanika badütüe.
|
|
|
Bien artean
, Kanikarrek eta Dedek O kanika badütüe.
|
|
|
Bien artean
, Kanikarrek eta Dedek O kanika badütüe.
|
|
[g Problema iruditan: bilduma handien zenbatzeko 10naka hitzen erranahiaren berrikusteko (4 agindua), gauza bat
|
bi
tokiren" artean" kokatzeko (4 eta 5 aginduak) bai eta" barnealdea" eta" kanpoaldea" hitzen erabiltzeko (5 agindua). biltzeak duen abantailari ohartu.
|
|
Hamarrekoak eta batekoak marraztüz, herroka Ürrent ezazü.
|
Bi
kolore erabiliz, odeiak OSOt itzazü. adira hamarreko eta bateko.
|
|
77 orrialdeko ahozko kalkulu kasu mota berak (10+ n eta n+ 10). Îaula cartesiarrak(
|
bi
sartzeko taulak)
|
|
|
Bi
zenbakiren batura honela idatzi: 10+ n
|
|
Bardintzak osot itzazü eta ihardets. lhamarj
|
bi
hamarreko eta hamarreko eta hamarreko eta bateko da. bateko da. bateko da. zazpi zortzi
|
|
10ekoak osatu. Satura 10 duten
|
bi
zenbaki inguratu eta elkarlotu egin molde hau baliatuko da 2 zifrako 2 zenbakiren batura kalkulatu delarik (113 orrialdean ikus).
|
|
Aritmetika: zenbakikuntza hamartarretik
|
bi
zifrako zenbakien batuketara.
|
|
|
Bi
erhien arteko neurria süpizteko batena da.
|
|
[filtik a: Supiztekoa izari gisa erabiltzeak cm-tan graduatua denaren erabiltzera prestatzen du(
|
biek
bi graduazio marren arteko luzera ongi erakusten dute, lehen kasuan supizteko baten marrazkiari esker, beste kasuan cm 1eko kolorezko xingola bati esker). Bi esamolde hauen arteko baliokidetasuna adieraziko dugu
|
|
[filtik a: Supiztekoa izari gisa erabiltzeak cm-tan graduatua denaren erabiltzera prestatzen du (biek
|
bi
graduazio marren arteko luzera ongi erakusten dute, lehen kasuan supizteko baten marrazkiari esker, beste kasuan cm 1eko kolorezko xingola bati esker). Bi esamolde hauen arteko baliokidetasuna adieraziko dugu
|
|
Supiztekoa izari gisa erabiltzeak cm-tan graduatua denaren erabiltzera prestatzen du (biek bi graduazio marren arteko luzera ongi erakusten dute, lehen kasuan supizteko baten marrazkiari esker, beste kasuan cm 1eko kolorezko xingola bati esker).
|
Bi
esamolde hauen arteko baliokidetasuna adieraziko dugu
|
|
[! I eta [g: 2 zifrako eta zifra 1eko
|
bi
zenbakiren batuketa: lehenik batekoei kasu emanen diegu beste hamarrekorik sor daitekeenetz jakiteko.
|
|
[g 12 eta 14ren batuketazko deskonposaketak.
|
Bi
batugaietatik bat emana da; osagaia aurkitu behar da.
|
|
� Ahozko kalkulua:
|
bi
zifrako zenbaki bat eta zifra [fil eta [g: 2 zifrako 2 zenbakiren batuketa (beste hamarreko bat osatu gabe).
|
|
Kasu bakoitzean bateko zenbaki baten batuketa. Emaitza 20 baino
|
bi
jokamolde hauek baliatuko ditugu: kanikak 10naka kontatzen ditugu" hamar, hogei, handiagoa da baina ez du ondoko hamarrekoa hogeita hamar, berrogei, berrogeita hamar... eta zazpi, berrogeita hamazazpi") eta kutxa gainditzen.
|
|
1 cm (zentimetra bat) bada
|
bi
erhi hauen artean.
|
|
|
Bi
erhien artean erakuts
|
|
Arrazoinamendu baten eta zifra bateko zenbaki baten batuketa. bera da baina neurri ttipiago batekin (erregelaren
|
bi
graduazio marraren artean, kolorezko Emaitzak ez du 20 gaindituko. Adibidez:
|
|
Marra lüzeena da. (106 ostoaldeko zerrenda baliatzen ahal düzü.) Üinürriak badira osto honen
|
bi
aldeetan (115 eta 116 ostoaldeetan). Orotara, zonbat üinürri bada?
|
|
30+ 10, 50+ 10, etab., motako batuketak. (0 batez bururatzen den
|
bi
zifrako zenbaki bati 10 gehitzea). Hamarrekoen (edo" hamar" en) kopurua aipatuz arrazoinatu behar da.
|
|
kalkulatzeko hamarreko guziak agerrarazi gabe. Hamarrekoak 2 zifrako
|
bi
(edo" hamar" ak) erabiliz arrazoinatzen da: 40+ 30, 4 zenbakiren hamarreko gehi 3 hamarreko da, 7 hamarreko, erran nahi baita batuketa.
|
|
2 zifrako
|
bi
zenbakiren batuketa: hamarreko eta batekotari
|
|
[filtik [Q] ra: + ikurra ez da bakarrik
|
bi
7rentzat, adibidez, 5 erhi altxatzen ditu esku eskuinean eta 2 esku ezkerrean. lkasleek galdatua den zenbakiren batuketan erabiltzen. zenbakia idazten dute. Jarduera hau alderantzizko ariketa honekin has daiteke:
|
|
� Ahozko kalkulua: adibidez,"
|
bi
gehi hiru berdin..." dio irakasleak. lkasleek emaitza zuzenean idazten dute. Baturak ez dira 5 baino handiagoak.
|
|
|
Bi
ostoalde hauek itzazü.
|
|
� 10 kanika eduki ditzakeen Kanikarren kutxa handia baliatzen da Gtik 10erainoko zenbakien egituratzeko, 5 eta 10 ezaupide direla.
|
Bitan
antolatua den kutxa handi honek 5 laukitxo baditu aide bakoitzean.
|
|
Txanponen balioa da konda eta ez haien kopurua: 2 euroko txanponarekin euro bateko
|
bi
gai eros daitezke.
|
|
� Erhietan irudikatu [fil Diru kopuruen erkaketa. Orain, euro bateko [g Kutxaren eta
|
bi
eskuen arteko analogia erakusten da: esku zenbakien diktaketa:
|
|
Adibidez, irakasleak hauxe dio: " 6 irudika ezazue Kanikarren kutxan... sei gehi
|
bi
; emaitza idatz".
|
|
Ürtxaintxak eta Dedek ber ariketa egin düe.
|
Bietarik
batek gaizki egin dü. Zoinek?
|
|
39 orrialdean bezalako jarduera. lrakasleak hauxe dio, adibidez: " Kasu kutxan [fil Zenbakien irudikatzeko
|
bi
molderen arteko lehenik emaiten duzuenari: bi gehi sei berdin...
|
|
" Kasu kutxan [fil Zenbakien irudikatzeko bi molderen arteko lehenik emaiten duzuenari:
|
bi
gehi sei berdin... ".
|
|
".
|
Bi
zenbakietarik bat� 2 lotura egin Seko bildumarekin.
|
|
|
Bi
ostoalde hauek itzazü.
|
|
|
Bi
ttitta gorde dütüt. lkusten düdana asma lkusten düdana asma ezazü. ezazü eta bardintza idatz 9 bardin...
|
|
Urtxintxak kontatzen du. Emaitza berehala ikusten du Dedek, hiru kaniketarik
|
bi
marratzen baititu, ezenez eta bosteko multzoan.
|
|
Ongi atxiki behar dira, adibidez behereko kartoian 5 puntuak erakuts eta gainekoak gorde. Egiaztatzeko, kartoia eta gordailua itzul,
|
biak
batean.
|
|
|
Bi
ostoalde hauek begista itzazü. Geomek bezala eginen düzü.
|
|
Konta eta marra. t> Baina menturaz, haur batzuek lehenik puntuak kokatuko dituzte eta ondotik aldeak eginen. Orduan Zirrimarrak irudi bakoitzean
|
bi
huts egin dituela, aldi guziz bi puntu gaizki kokatu baititu, pentsa dezakete.
|
|
Konta eta marra. t> Baina menturaz, haur batzuek lehenik puntuak kokatuko dituzte eta ondotik aldeak eginen. Orduan Zirrimarrak irudi bakoitzean bi huts egin dituela, aldi guziz
|
bi
puntu gaizki kokatu baititu, pentsa dezakete.
|
|
Gainera, lan gehienentzat,
|
bi
pertsonaiaren laguntza dugu, Geom eta Zirrimarra: lehenak marrazki guziak kausitzen ditu; besteak, aldiz, hiru huts egiten ditu aldi guziez.
|
|
:: . 2 eta 3ren adierazteko bideen eta usaiako bidearen haurrek 8 orrialdeko
|
bi
itxuretatik bat hautatu baliokidetasuna azaldu behar da: garrantzitsuena, ttitten kopurua da.
|
|
|
Bi
ostoalde hauek ontsa begista itzazü.
|
|
irakasleak 1etik Serainoko zenbaki bat erraiten du. lkasleak doakion dadoa marrazten du. 8 orrialdean ikusi 2 eta 3ren
|
bi
moldeak onartuko dira.
|
|
[[] eta [g
|
Bi
pertsonairen ezagutza: Geom lan geometriko guziak kausitzen dituen
|
|
|
Bi
ostoalde hauek begista itzazü.
|
|
00 eta (g:
|
Bi
irudi bata bestearen gainean ezartzen direlarik eta baten marrazkiak bestearena mozten duen kasua. t> edo irudi sinpleen ereduak baliatuz (3)
|
|
• Maitenak eta Ef\autek zonbat kanika düe,
|
bienak
bildüz geroz?
|
|
•
|
Bi
haurretarik zaharrena zoin da?
|
|
Gaineala,
|
bi
arkatz erosten baldin badüe, aski diharü ükenen ote düe?
|
|
Jarduera hauentzat,
|
bi
orrialdeen bereiztea ez da beharrezkoa. Fitxa� tegiaren barnean erabil daitezke.
|
|
Lehenik,
|
bi
zenbaki mota hauetan ariko gara bereziki jardueretatik landa baliatzea gomendatzen dugu. Lehenik, taularen antolamendua ulertarazi behar zaie ikasleei.
|
|
|
Bi
jokü hauek O € balio düe.
|
|
[2S] Ahozko kalkulua:
|
bi
zifrako zenbaki bat eta zifra bateko zenbaki baten batuketak. Baturak> 20 (112 orrialdeko ariketa bera).
|
|
(29 Ahozko kalkulua:
|
bi
zifrako zenbaki bat eta [fileta [I]: Formografoko irudiak haien izaria (ttipi, ertain, handi) edo izaitea azaltzen duen hitz zifra bateko zenbaki baten batuketak. batez (zirkulu, arroltze, laukizuzen, karratu, hiruki) izendatzen dira.
|
|
Formografoko irudiak haien izaria (ttipi, ertain, handi) edo izaitea azaltzen duen hitz zifra bateko zenbaki baten batuketak. batez (zirkulu, arroltze, laukizuzen, karratu, hiruki) izendatzen dira. Baina
|
bi
hiruki mota bada.
|
|
Jarduera honetan, marrazkiaren egiteko behar diren irudien bilatzea erraza da irudi handiak suziri handiaren egiteko baliatuak baitira, ertainak suziri ertainarendako, eta abar. Zirrimarraren hutsetarik
|
bi
irudiak gaizki ezarririk gertatu dira (hiruki bat gaizki jarria eta arte handiegia suzirien artean}.
|
|
Zoin ote? êdo irudiak
|
bi
irizpideen arabera aida daitezkeelako (adibidez etxea). Zirrimarrak bi huts egin ditu irudia jartzean (marra horizontala mozten duen ezkerreko gizonttoa eta etxeko teilatua) eta huts bat irudiaren hautatzean (eskuineko gizonttoa).
|
|
êdo irudiak bi irizpideen arabera aida daitezkeelako (adibidez etxea). Zirrimarrak
|
bi
huts egin ditu irudia jartzean (marra horizontala mozten duen ezkerreko gizonttoa eta etxeko teilatua) eta huts bat irudiaren hautatzean (eskuineko gizonttoa).
|
|
• 11tik 1Grainoko zenbakietan: " hamaika"" hamar eta bat" da;" hamabi"" hamar eta
|
bi
" da, etab.
|
|
Aitzineko (frantses) argitalpenetik
|
bi
gauza berri ekartzen ditugu hemen
|
2005
|
|
Zaragozak 1 000 dinarreko zerga bat hilabetero ordain ziezaion zioen hitzarmenak bortz hilabete iraun zuen bakarrik. 1073an,
|
bi
kideek beren itunaren indartzearen beharra senditu zuten Aragoiko erregearen handi-nahiari aurre egiteko.
|
|
Besta egoera irudikatzen du. ainkoaren izenean eta haren graziaz. Hara Iruñeko Antso Erregeren eta Al Muqtadir
|
Bi
Llah ren artean ziurtatu eta zin egin duten bake ituna edo zina, Jainkoak beira ditzala! MCXIko ekaineko kalendetako VIII.ean, erran nahi baitu maiatzeko hilabetean, Caparroso eta Tutelgen eko (Tutera ondoan) gazteluen trukaketa egin den garaian eta egunean, hain zuzen ere, bi erregeek, beren artean dituzten maltzurkeria eta desadostasunak bukatzeko xede sendoarekin, eta horien ordez, zurikeriarik gabeko adiskide leialek bezala, elgar aditze eta adiskidantza azkar bat aginduz elgarri, batak bertzeari bakea eta adiskidantza hitzeman diote.
|
|
Hara Iruñeko Antso Erregeren eta Al Muqtadir Bi Llah ren artean ziurtatu eta zin egin duten bake ituna edo zina, Jainkoak beira ditzala! MCXIko ekaineko kalendetako VIII.ean, erran nahi baitu maiatzeko hilabetean, Caparroso eta Tutelgen eko (Tutera ondoan) gazteluen trukaketa egin den garaian eta egunean, hain zuzen ere,
|
bi
erregeek, beren artean dituzten maltzurkeria eta desadostasunak bukatzeko xede sendoarekin, eta horien ordez, zurikeriarik gabeko adiskide leialek bezala, elgar aditze eta adiskidantza azkar bat aginduz elgarri, batak bertzeari bakea eta adiskidantza hitzeman diote.
|
|
Al Muqtadir
|
Bi
Llah k Antso Erregeri, urtero urre hoberenezko hamabi mila" mancus" sos hitzeman dizkio, Erregek gisa hortan nahi baditu horrela eskura ditzan, baina diruz eskuratu nahiago balitu, Zaragozako dirutik zilarrezko zazpi sos eskuratuko lituzke mancus bakoitzaren ordez. [...]
|
|
Gainera, Al Muqtadir
|
Bi
Llah, nonbait laguntza beharretan balitz eta Antso Errege bere adiskideari dei egiten balio, bera gorputzez, eta bere baroiak laguntzera joan dakizkion, Erregek ordariak eskura litzake eta laguntzera joan lekioke. [...]"
|
|
Nahiz eta leku hori ttipia izan, gorteko funtzionario zenbait euskaldunak ziren. Duela zenbait urte,
|
bi
idazkariren arteko gutun hau aurkitu zen: " eta jaunatiçula abarion ez naiz bildur ezten alla..." Martin San Martinek Matxin Zalbari horrela idatzi zion.
|
|
|
Bi
pertsonaia hauen izenak idatz itzazu.
|
|
Iruñea zuen beti erdigunea. Pirinioetako
|
bi
aldeetara hedatu zen. Lehenbizian, Kordobako kalifa musulmanaren mendeMerinaldeak
|
|
Gartzea IV.a Berrezarlea; Nafarroako
|
bi
|
|
Baina geroztik Nafarroako erreinu zaharra
|
bi
zatitan eta Nafarroako armadek, bateginik, Ju puskatua gelditu zen: bata Nafarroa Beherea, FrantAlmohade kalifaren armada garaitu N ziaren erresumari lotua, bestea, Nafarroa Garaia, Gazzuten.
|
|
•
|
Bi
mapak konpara: zer aldatu da batetik bestera?
|
|
Iruñeko erresuma deitzen zen.
|
Bi
mendez hedatuko zen Pirinioen bi aldeetan. Iruñeko erresuma Nafarroakoa bilakatu zen XII. mendean.
|
|
Iruñeko erresuma deitzen zen. Bi mendez hedatuko zen Pirinioen
|
bi
aldeetan. Iruñeko erresuma Nafarroakoa bilakatu zen XII. mendean.
|
|
◦
|
Bi
erresumetako erregeen zigiluei so egiezu. Zer animalia eta ikur agertzen ditu errege bakoitzak?
|
|
▪
|
Bi
margolan hauetarik zaharrena zein da?
|
2008
|
|
Daniel atezainaren parera heldu eta, gerri mugimendu batez alegia hurbiltzen zela egin zuen Pedrok, oinen artean baloia geldiarazi, Danielen gainetik altxatu, hau jadanik aitzinatua zela haren harrapatzeko, eta emeki pasarazi ate gisa baliatzen zituzten
|
bi
harrien artean.
|
|
Ate batzuk klaskaka hetsi ziren. Orduan Pedrok ikusi zituen
|
bi
gizon Danielen aita bortxaz eramaten, soldadu andana batek metraileta hari buruz itzulia zutela. Danielek hurbildu nahi izan zuelarik, gizonetarik batek geldiarazi zuen eskua bularrean emanez.
|
|
Gizonak semeari so egin zion, gero emazteari eta
|
biek
gero behatu zioten. Orduan aitak emeki burua apaldu eta altxatu zuen, ados zela erakutsiz.
|