Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 223

2001
‎Jeloskor zegoen inondik inora ezagutzen ez zuen mutilak bere maitearen lurrina aurrez aurre usaintzeko pribilejioa izan zuelako. Eta bien irudiak min egiten zion begietan. Gizonak gas bonbona ikuskatzen zuen bitartean emakumeak plantxarekin jarraitu zuen, eta bere abestiekin, eta bere dantzekin, jira eta bira artean, mantalaren azpian jantzita zeraman bakarra lentzeria gorria zela erakutsiz.
‎Izan ere, Caro Baroja eta Ignacio Arozenaren lan agertu berriak2 irakurri ondoren, kezka eta zalantzatan sartzen da nire antzeko ezjakina. Bai baitirudi ezin batera genitzakeen bi irudi ditugula eskuetan. Axalekoa, batetik, aberatsa eta xehea, ehunka gertaera banan banan erakusten dizkiguna, noiz, non, nola eta noren artean gertatu ziren zehatz zehatz aditzera ematen diguna.
‎Kamareroak ostikoz jo ninduen; bigarrenean alboratzea lortu nuen. Ondoren bi irudi. Bi bristada baino ez.
2002
‎Irudi horiek HegoEuskal Herriko zerbitzuek prezio korronteetan neurtutako produktuan eta enpleguanduten ehunekoa agertzen dute, hurrenez hurren. Hasierako urtean, 1977an, tertziarizazio maila apala zela erakusten dute bi irudiek, zeren, beste herri batzuetan erditik gorako ehunekoa erakutsi arren, euskal ekonomian zerbitzuen presentzia erlatiboa %40 ingurura baino ez baitzen iristen. Hasierako igoera mugatuaren ostean, geldiune labur bat gertatu zen laurogeiko hamarkadaren hasieran. Nafarroan hamarkada horren erdialdean gauzatu zen geldiunea?.
‎00 eta (g: Bi irudi bata bestearen gainean ezartzen direlarik eta baten marrazkiak bestearena mozten duen kasua. t> edo irudi sinpleen ereduak baliatuz (3)
‎Jarduera honetan, marrazkiaren egiteko behar diren irudien bilatzea erraza da irudi handiak suziri handiaren egiteko baliatuak baitira, ertainak suziri ertainarendako, eta abar. Zirrimarraren hutsetarik bi irudiak gaizki ezarririk gertatu dira (hiruki bat gaizki jarria eta arte handiegia suzirien artean}.
2003
‎Kontraste bidez nabarmendutako erauzketa digitaleko mamografiaren energia dualaren metodoak kontraste agente baten injekzioa eskatzen du, tumore gaiztoen hazkundearekin batera doazen odol hodi berrien garapena nabarmenduko duena. Bi irudiak energia maila desberdinetara hartuz joaten dira, eta banan banan kentzen dira, tumorea agertu arte. Espezialisten arabera, antzeko teknikak erabiltzen ari dira dagoeneko erradiologiako beste arlo batzuetan.
2005
‎1996ko San Martzial bezperetan argitaratutako. Kantinera baten aitorpenak, kronikak bide beretik jarraitzen du. Hartu zaizkion bi irudiak bere gelako intimitatean dira, «bere bizitzako egunik inportanteenetako baten zain dagoen bitartean, jantzia maitekiro» prestatzen duen bitartean. Kantinera hautatua izatearenesperientzia lehen pertsonan kontatzen du, ezkonduta egotearen edo umeak izatearenesperientziarekin konparatu ezin dena, kantinera batzuen ustetan.
2006
‎Atal honetako bi irudiei begiratuta, argi dago koordenatu sistemen orientazioa desberdina dela. Horizonte planoak norabide desberdinetan orientatuta daude; jakina, Lurraren kurbaduraren eraginez.
‎40 boluntariok osatutako talde batetik ateratako erresonantzia magnetikoko irudiek garunaren ikuspegi anatomikoa ematen dute esperientziak eta emozioak sailkatzean. Ikertzaileek bi irudi seinale mota ikusten zituzten: bata neutrala eta bestea oso zirraragarria (gorputz odoltsuak edo elbarriak).
‎petralak, itxiak, berekoiak, egoskorrak... Bi irudiek izango dute egiatik parte bat, baina zaharretatik aparte ere denok izan dezakegu joera, atseginak nahiz zakarrak izateko.
‎Izen abizenen azpian, haren jaiotza heriotzaren datak. Beherago, aingeru biren irudi zizelkatuen erdian, latinez idatzirik:
2007
‎Goian, Ezkurrako Zumarrestako ubideko bi irudi. Zapelatzak uretara eroritako saguen atzetik sartzen dira ubidera.
‎Lehen saio batean Antenorrek egin zituen tiranizida bien estatuak, baina, pertsiarrek 480an lapurtu zituztenez, Atenasko herritarrek horiek berritzeko beharra ikusi zuten341: Kritiok eta Nesiotesek —477 urtean— egin bide zituzten ezagunak zaizkigun tiranizida bien irudiak. Egin eta berritu, ongi zekien herriak zer nahi zuen jarri guztien begi bistan:
2008
‎Bi begi, bi irudi
‎Oinarria erraza eta merkea da. Gakoa begi bakoitzari irudi bakarra ematea da, eta, bi irudi horiek oso antzekoak izanda, ezberdinak izatea. Begiek, hain zuzen, horixe egiten dute hiru dimentsioko errealitatea ikusteko:
‎Eskuineko begiak gauzen aurrealdea eta eskuinaldea ikusten ditu, eta, ezkerreko begiak, aurrealdea eta ezkerraldea. Ikusi beharreko objektua zenbat eta gertuago egon, orduan eta handiagoa da bi irudien arteko aldea. Garunak horren arabera sortzen du hiru dimentsioen ilusio optikoa (eta distantziaren sentsazioa) irudiak nahasten dituenean.
‎Eta hori da hiru dimentsioko filmetan erabiltzen den efektua. Bi irudi sortzen dituzte fotograma bakoitzeko. Normalean, bi ikuspuntuen arteko angelua 5 gradukoa izanda lortzen da hiru dimentsioen efektua.
‎Irudi bakoitza begi jakin bati bidaltzeko garaian hasten dira zailtasun teknikoak. Filmetan, bi irudiak elkartuta daude pantailan, baina bereizgarri bana dute, hau da, bata bestetik bereizteko balio duten ezaugarri bana. Bereizketa betaurrekoen bitartez egiten da begi bakoitzaren aurrean.
‎Beste aukera da bi irudiak polarizatzea, eta betaurrekoen filtroek argi polarizatuarentzako filtroak izatea. Irudi bat lerro bertikaletan eta bestea lerro horizontaletan osatuta badaude, parrilla itxurako filtroekin erraz bereizten dira, bata bertikala eta bestea horizontala.
‎Denborarekin jokatzen du. Zinemak 24 fotograma erakusten ditu segundo bakoitzeko; IMAX SOLIDOk, estereoskopiaren bi irudiak aldi berean aurkeztu beharrean, txandakatu egiten ditu, bata ezkerreko begiarentzat eta bestea eskuinekoarentzat. Guztira 48 fotograma dira segundo batean.
‎IMAX SOLIDOren abantaila nagusia da proiektore bakarra erabiltzen duela, estereoskopiaren bi irudiak ez dituelako aldi berean proiektatzen. Horrek asko sinpletzen du proiektorearen teknologia, baina askoz konplexuagoa egiten du betaurrekoena.
‎Dena den, hologramek ez dute nahitaez hiru dimentsioko irudi bat islatu behar. Gerta liteke bi irudi edo gehiago euskarri berean txertatu, eta angeluaren arabera bata zein bestea ikustea. Adibidez, gainean lupa bat duen liburu ireki baten holograma egingo bagenu, posizio bakoitzetik begiratuta testu zati jakin bat irakurri genuke.
‎Hainbat teleskopiorekin behatu zuten gertaera, eta argi infragorrian eta ikusgaian lortu zituzten irudiak (argazkian, bi irudi motekin egindako muntaia bat ikus daiteke). Bi ekaitz distiratsu gertatu eta gero sortu zen zorrotada, eta oso bortitza izan zen:
‎Tan Tan da basamortuko lehen herri handia. Turismoa erakartzeko ideia hoberik ez eta, dromedario erraldoi biren irudiak jarri dituzte herriko sarreran, errepidearen alde banatan. Gasolindegira joan gara badaezpada ere, Aaiunera heltzeko beste gasolio botatzera.
‎Eta olgeta benetan esan nion ni neu ere sarritan etorri naizela hari laguntza eskatzera, batez ere, liburu berri bati ekin eta ideiarik gabe nagoenean. Eta horrela, garai bateko usadio zaharrei jarraituz, eskuarekin musu eman genion biok irudiari.
‎84 koadro ditu testak. Koadro bakoitzean bi irudi daude. 42 irudi bikote ez dira berdinak.
‎Sistema hori oso lagungarria izan liteke suteen bilakaera aztertzeko eta sua itzaltzeko teknikak hobetzeko, SINC plataformak adierazi zuenez. Teknika honetan bi irudi mota erabiltzen dira. Batetik, ikus-eremuak daude, bideokamera konbentzional batekin grabatuak, eta, bestetik, infragorriak, espektro mota horretarako kamera bereziekin erregistratuak, “akatsekiko sendotasuna handitzeko ikuspuntu desberdinetatik hartzen direnak”, azaldu zuen ikerketaren egileetako batek, Luis Merino Sevillako UPOko Goi Eskola Politeknikoko irakasleak.
‎«Aitor, azken asteburuan, bi irudik eman didate atentzioa. Bietan, bi pertsona irainka epaileari.
‎21 Adibide paradigmatiko dira Txiki (Juan Paredes Manot) eta Otaegi, langileak eta ETAko kideak biak, eta frankismoak fusilatu zituenak. Garaia hura eta bi irudi horiei buruzkoa aztertzeko, komenigarria da X. Sanchez Erauskin egileak duela gutxi konpilatu duen testua, in Askoren artean: Txiki, Haizea eta Sustraiak, Bilbo, 2007.
2009
‎Manuel Lekuonak eta Jose Ariztimuño Aitzol-ek, kasurako, era honetako koplen egitura berezia ohartu zuten. Izan ere, kopla bakoitzak lau bertso lerro baditu, sarri sarri lehenengo biek irudi bat adierazten dute, abstraktua, naturako elementuren baten erreferentzia; eta beste biek, itxuraz aurrekoarekin zerikusirik edo loturarik ez daukan beste zerbait.
‎The 3D Concert Experience filma, Hannah Montana Best of Both Worlds Concert zuzendu zuen zinegile berak, hain zuzen ere. Filmean Burning up birako irudiak; Joe, Nick eta Kevin kideei eginiko elkarrizketak, kamera atzeko irudiak eta Demi Lovato edota Taylor Swift gazte ospatsuen parte hartzea nahasten dira.
‎Horrelako objektu bat esplikatzeko, bi aukera baino ez daude: soka kosmiko batek sorturiko grabitazio lentearen efektua (beraz, galaxia bakar baten bi irudi berdinak), edo propietate oso berdintsuak dituzten bi galaxia (bai fotometrian, bai espektroskopian) elkarren ondoan egotea (gure ikuspuntutik). Bi aukerak oso probabilitate txikikoak dira, eta, benetako erantzuna jakitearren, behaketa zehatzagoak egin zituzten.
‎Bi aukerak oso probabilitate txikikoak dira, eta, benetako erantzuna jakitearren, behaketa zehatzagoak egin zituzten. Hubble teleskopioak CSL behatu zuenean, bi irudiak ez zirela guztiz berdinak ikusi zuen. Ez zen soka bat, beraz, antzeko bi galaxia elkarren ondoan baizik.
‎berak. Nazariok? lurrean ezarriak zituen oinak eta Domingok airean; bera iparrean zegoen eta Domingo hegoan; baina, beste ikuspuntu batetik, bere irudi bera zen, paperean marraztutako bi irudi simetriko, bi puntu, bi poligono, zernahi, irudi bera diren bezala, papera simetri ardatzetik tolestuz gero:
‎sentimenduen agertokira, hagina beste irudi bati sartzeko prest: Nikolairen irudiari; bi irudi haien arteko tirabiran, bere barne prozesuaren bidegurutze horretan, beraz?, etsipenera edo errebeldiara jo zezakeen Teofilo Mariak, bere burua gorrotatzera edo Nikolai gorrotatzera, alegia?, harik eta, apurka apurka, harrotasuna, baita bere buruarekiko autoestimua ere, ondorioz, nagusitzen hasi zitzaion arte:
‎Bitartean GERMANek eskuan duen gutuna nola ari den erretzen ikusiko dugu. Fundituta ikus ditzakegu bi irudiak. 134/ 17. sek 2 zatia
‎Aipaturiko joan etorriko bidaia horren hasieran gehien nabarmentzen den pertsonaia bat emigrazio agentea dugu, pertsonaia horren zeregina itsas konpainientzat lan egitea izaten zen, emigratu nahi zuten pertsonei txartelak saldu eta bidaia antolatzen zieten; prentsarentzat, ordea, agente haien lana ez zen horretara mugatzen; izan ere, ahalik eta pertsona gehien «engantxatu» behar omen zuten diru gehiago irabazteko eta horretarako aberastasunez beteriko bizitza bat eskaintzen zieten emigranteei. Hemen ikus ditzakegu emigrazioaren inguruko bi irudi arras ezberdin, kontrajarriak erabat. Emigrazio agentea guztiz maltzurra omen zen prentsaren aburuz, baina aldi berean bizkorra, mundu asko ikusia, baita faltsua eta krudela ere.
‎Orain TCP erabiltzen duen aplikazio baten programazioa ikusiko dugu (zerbitzaria eta bezeroa), C lengoaian berriro ere. Ondoko bi irudietan horrelako aplikazio baten bezeroaren eta zerbitzariaren C kodea duzu. Konexiorik gabeko zerbitzua ematen zuen aplikazioaren antzekoa da, baina orain bi partaideek elkarren arteko komunikazioetan TCP erabiliko dute.
‎Horrela, erabiltzaileek gaikako galerien bidez erakustea web baten diseinuan izandako aldaketak. Igotzeko FlipMyDesing kapturaren bat, interesdunek formulario bat bete behar dute eta bi irudiak tamaina maximoan eranstea 550 x 337 pixelekoa. Imagen:
‎Inbertsio estrategia Bi irudien efektuak (erorketa eta igoera librea) neurtu ahal izateko, inbertitzaile batek joera horiek zertan diren jakin behar du. Hitzez hitz, igoera libreaz hitz egin daiteke erresistentzia mailak hausten direnean eta erreferentzia berririk ez dagoenean, kotizazioak maximo historikoak gainditu dituelako.
‎Oso politak dira eta erakargarria da norberaren herria marrazkietan ikustea. Jendeari egungo herriari lotutako lehen bi irudiak gustatu zaizkio gehien. Zer erakutsi dizu ipuina idazteak. Atxulondoko historia ezagutzeko aukera eman dit.
‎Ez zituen entzierroko argazki asko atera, baina Ramon Masatsen argazkilari sen bikaina antzematen da erretratu honen argian, konpisizioan, sinpletasunean. Bi irudi beltz horiek kontraste plastiko oso berezia egiten dute korrikalarien zuriarekin, eta plazaren bestaldetik sartzen den argiarekin.
‎Che Guevara bilakaturik ageri da argazkietako batean, eta Adolf Hitler izanik hurrengoan. Emakume bihurturik, aktore europar biren irudiak berreskuratu ditu. Brigite Bardoten eta Audrey Hepburnen itxura hartu ondotik egin dio klik kamerari, San Nikolas plazan kokaturiko belakietan ageri denez.
‎bere buruaren irudiarekin, ausaz, zeinak bere buruaren aurkako nazka sorrarazi baitzion; Teofilo Maria, baina, gizon harroa zen berez, orbetarren oinordetzak harroago egiten zuena, halako moldez, non harrotasunaren piztia zaurituak ere bere muturra atera baitzuen –lehentxeago edo geroxeago atera beharra zuen, naturaren legeen arabera– sentimenduen agertokira, hagina beste irudi bati sartzeko prest: Nikolairen irudiari; bi irudi haien arteko tirabiran –bere barne prozesuaren bidegurutze horretan, beraz–, etsipenera edo errebeldiara jo zezakeen Teofilo Mariak –bere burua gorrotatzera edo Nikolai gorrotatzera, alegia–, harik eta, apurka apurka, harrotasuna –baita bere buruarekiko autoestimua ere, ondorioz– nagusitzen hasi zitzaion arte: nagusituko ez zitzaion, bada, baldin eta ber bertan bazuen eredua eta iparrorratza –aita, alegia–, bere bizia arriskuan jartzeko gai izan zena, semea Nikolairen atzaparretatik libratzeko!; eta, harrotasunaren talaia hura inflexio puntu gertatu balitzaio bezala, beste molde batean ikusten hasi zen Teofilo Maria bere burua, baita burura etengabe zetozkiòn galderak ere, iraganean behin baino gehiagotan lotsarazi izan zutenak:
‎Nazario Orbe, une hartan, harro sentitu zen semeaz, ezin disimulatu izan zuèn irri zabala horren adierazgarri: berak –Nazariok– lurrean ezarriak zituen oinak eta Domingok airean; bera iparrean zegoen eta Domingo hegoan; baina, beste ikuspuntu batetik, bere irudi bera zen, paperean marraztutako bi irudi simetriko –bi puntu, bi poligono, zernahi– irudi bera diren bezala, papera simetri ardatzetik tolestuz gero: borondate apurtezinaren irudia zen, ideia edo ideal baten zerbitzuan jarria, aita semeak batzen zituena:
‎tesi horiek baliatuz tarte gaindiezina sortu zuten euskal gizakiaren eta espainiarraren artean. Era askotako osagaiak zituen ideario politiko bat eratu zen, bestearen eraikuntzan (zorrotzegia, aukeran) amaitu zena. Sabino Aranak elkarren aurrez aurre zeuden bi irudi marraztu zizkigun.
2010
‎Egileak berak azaldu duenez, bi irudik hunkitu zuten txikitan: Municheko  Olinpiar jokoetako eraso palestinarra, eta Carrero Blancoren aurkako atentatua, azken honek Espainiako historia aldatu zuelako.
‎Esan bezala, Auzitegi Nazionalak atzera bota du, behin behinean, Armonia Txantreana eta San Fermin peñen kontra irekitako diligentziak. Diligentzia horiek irekitzeko, bi peña horien iazko pankartetan presoen inguruko erreferentziak( bi irudi) agertzen zirela salatu zuen Iruñeko Udalak.
‎Aitak, beraz, testua irakurrita gero, mila zatitan apur zezakeen karta, amorruaren amorruz, Domingoren irudiak Teofilo Mariarenera eraman behar baitzuen ezinbestean, baita bi irudien talkatik sortutako galdera kezkagarri batera ere, nola zitekeen, izan ere, anaietan heroi izateko deitua zegoena miserable bat bezala egotea, gurpil aulki bati lotuta, eta, aldiz, miserable bat zena heroi bat bezala hiltzea!?, baina aita, harriari haragirako bidea ireki eta haragiaren adierazpidea eman beharrean, hitzarena eta suarena, adibidez?, are mutuago eta hotzago agertu zitzaigun, ... begi haiek, funtsean, barrura begira baleude bezala, barruko harriaren harrizkotasunari, ausaz, zuek poetok esango zenuketen bezala?, kanpora begira zeuden arren.
‎–Baldintza haietan, zer besterik egingo zuten, bada, arrebatxo??. Eta bestean zigarroa irudikatu nuen, orain Domingoren ezpain hezeetan eta orain Adarenetan, bi irudi batuen emaitzak erakusten baitzuen, zigarroa ez ezik, listu molekula batzuk ere konpartitu zituztela: edozein gauza, lizunkeriarik handiena ere bai, kasuaren balizko argi guztiak intzestuaren itzalak ilunduta, Domingo maitalerik garbienaren tronuan berriro jarri baino lehen, hartarako Adaren memoria zikindu behar banuen ere!
‎halako zerbait behar zuen, amarenak munduko begirik tristeenak baitziren, baita ederrak ere, bere goibeltasunean??, barrutik jaten zutèn kulparenak eta damuarenak, ausaz. Beste irudia, oroimenak bi irudi nabarmentzen dizkit, bidaia hari lotuak, parkinson izugarria zuèn gaixo batena da; ama, Ada eta Maria Bibiana postal batzuei begira zeuden, eta lau anaiak metro batzuk haratago, Teofilo Mariak esan zuenean:
‎Eta, begiak are argiagotzen zitzaizkiola, gehitu zuen: . Edo bi irudi ilarak alda ditzakegu, errege erreginena peoienaren tokian jarriz, eta peoiak atzeragoardiara eramanez: izan ere, peoiek errege erreginentzat egin dute lan orain artean, eta garaia da errege erreginek ere peoien alde zerbait egin dezaten?.
‎Gauzak hartan bukatu ziren, itxura batean, baina ez? handik astebetera etorri ez zitzaidan, bada, marmol beltzezko bi irudirekin! Gizonezko bat zen bata, eskuan mailu bat zuena, eta emakumezko bat bestea, bere igitaiarekin.
‎buruan nahasten hasi zitzaizkidala. Izan ere, nik banuen emakume eredu ideal bat, ustez, baina baita bi irudi ere: irudi bat, Adaren gorputzak izeba Ernestinaren arimarekin bat egitetik zetorrena zen; bestea, berriz, ezagutu berri nuèn neskaren gorputz arima batuetatik zetorkidan.
‎nire kasuan bai bederen, urrun bainengoen ni orduan poligamiatik, Pio Barojaren iritzia, Juventud, egolatría ko artikuluxka batean erakusten zuena, bestelakoa bazen ere. Nola egingo zuten, baina, bi irudi erreal haiek bat nire buruan, baldin eta neska haren itxura ederra ezin pareka banezakeen ez Adaren gorputzaren edertasunarekin, hain ziren diferenteak??, ez izebaren arimarekin, neskak zuzendu zidàn irriak izebarenarekin zerikusirik ez zuenez, irria arimaren ispilua omen?. Baina orduan bururatu zitzaidan bururatzekoa:
‎Baina orduan bururatu zitzaidan bururatzekoa: bi irudiak ez dira, ez, berdinak, baina gorputz arimen konbinazioan isomeroak dira: funtsean, alegia, nahiz eta ez azalean!
‎egina du IRALEk, hein handi batean, oinarrizko prestakuntza ikastaroetan. Hala dirudi, behintzat, goiko bi irudiei begiratuta.
‎Ikasle kopuruei dagokienez zer bilakaera izan dute A, B eta ereduek, EAEko unibertsitate aurreko ikasmaila guztiak eta ikastetxe mota guztiak kontuan hartuta163? Ondoko bi irudiek (15.ak eta 16.ak) ematen dute bilakaera global horren berri164 Lehenengo irudiak EAEko unibertsitate aurreko ikasle kopuruen bilakaera azaltzen du. Bigarrenak, berriz, bilakaera portzentuala.
‎Goiko bi irudiotatik ondorio nagusi hauek atera litezke:
‎Egin dezagun, une batez, sektoreen arteko konparazioa. Ikus ditzagun, horretarako, hurrengo bi irudiak: ereduek HHko eta LMHko herri ikastetxeetan izan duten bilakaera adierazten da batean, eta ikastetxe pribatuetan izandakoa bestean176.
‎Alde horiek ohargarriak izanik ere, HH eta LMHko bilakaeraren oso antzekoa joera dute ereduek DBHn, eta antzekoa (baina ez hainbat) Batxilergoan181 Bestalde, hemen ere bada alderik sektore publikotik pribatura. Ondoko bi irudi konparatiboek ematen dute alde horren berri:
‎Gero eta maizago B edo, batez ere, ereduan eskolatutako ikasleak datoz goi maila horretara, eta eredua zabaltzen ari da hor ere. Ondoko irudi multzoan, lehen bi irudiek Lanbide Heziketan azken hamar urtean gertatu den aldaketa eta une honetako egoera azaltzen digute. Era berean, hurrengo bi irudiek erdi eta behe mailako ikasleen artean ere aldaketa martxan dagoela azaltzen digute:
‎Ondoko irudi multzoan, lehen bi irudiek Lanbide Heziketan azken hamar urtean gertatu den aldaketa eta une honetako egoera azaltzen digute. Era berean, hurrengo bi irudiek erdi eta behe mailako ikasleen artean ere aldaketa martxan dagoela azaltzen digute: HH LMHko ikasleen artean portzentaje zabalagoa du ereduak DBHkoen artean baino.
‎Ikerketa honetan, arratoiak 90 egunez kartoizko pareta zuriko kaioletan haziak izan ziren. Talde esperimentaleko subjektuen paretatik bi irudi geometriko zintzilikatuta zeuden: zirkuluak eta triangeluak.
‎Koloreen segida azkar batek eta ordezko blokeo batzuek espero den efektu errealista ematen dute. Hain azkar gertatzen da dena (144 aldiz segundoko), ezen garuna ez baita jabetzen bi irudi batean elkartzen direla. Ikusmen estereoskopikoa 3Dko filmen printzipioa ikuspegi estereoskopikoan oinarritzen da.
‎Andrew Stawarz Film bat hiru dimentsiotan (3D) begiratzean nabaritzen den sakonera efektua posible da, begi bakoitzak, 6,5 zentimetro inguruko distantziaren bidez bananduta, aurrean duen irudia desberdin samar ikusten duelako (gutxieneko angelu batetik). Garunak bi irudi horiek bakar batean batzen dituenean, 3Dko pertzepzioa sortzen da. Prozesu horrek esperientzia sentsorial berria adierazten du, eta burmuinaren ahalegin gehigarria eskatzen du, bi dimentsioko (2D) film konbentzional bati begiratzean egiten duen lanaren aldean.
‎ez natzaizu, haatik, burlaren eremutik mintzo, konstatazio garratz baten errealitatetik baizik—; irakasleak —nioen— adibide hura jarri zigun, bai, eta niri ez dakit zer gertatu zitzaidan, gauzak —emakumeei buruz egiten nituèn gogoetak eta irakaslea ematen ari zèn lezioaren kontzeptuak— buruan nahasten hasi zitzaizkidala. Izan ere, nik banuen emakume eredu ideal bat, ustez, baina baita bi irudi ere: irudi bat, Adaren gorputzak izeba Ernestinaren arimarekin bat egitetik zetorrena zen; bestea, berriz, ezagutu berri nuèn neskaren gorputz arima batuetatik zetorkidan.
‎halako zerbait behar zuen, amarenak munduko begirik tristeenak baitziren —baita ederrak ere, bere goibeltasunean... —, barrutik jaten zutèn kulparenak eta damuarenak, ausaz. Beste irudia —oroimenak bi irudi nabarmentzen dizkit, bidaia hari lotuak— parkinson izugarria zuèn gaixo batena da; ama, Ada eta Maria Bibiana postal batzuei begira zeuden, eta lau anaiak metro batzuk haratago, Teofilo Mariak esan zuenean: " Begira hor"; gaixoa agure bat zen, bi emakumeren artean zihoana —alabak izan zitezkeen—, baina hain dardara bizia zuen besoetan, lepoan eta gorputz guztian, non emakumeek nekez eusten baitzioten; hura ikusi ahala, erraiak ikaratu eta arnasa ere estutu zitzaidan... zuek ere —anaiak— ez zeundeten eroso, nik uste; haiek gure paretik pasatuta gero, baina, zuk zeure iruzkina egin zenuen, Damaso:
‎" Baldintza haietan, zer besterik egingo zuten, bada, arrebatxo?". Eta bestean zigarroa irudikatu nuen, orain Domingoren ezpain hezeetan eta orain Adarenetan, bi irudi batuen emaitzak erakusten baitzuen, zigarroa ez ezik, listu molekula batzuk ere konpartitu zituztela: edozein gauza, lizunkeriarik handiena ere bai, kasuaren balizko argi guztiak intzestuaren itzalak ilunduta, Domingo maitalerik garbienaren tronuan berriro jarri baino lehen, hartarako Adaren memoria zikindu behar banuen ere!
‎Aitak, beraz, testua irakurrita gero, mila zatitan apur zezakeen karta, amorruaren amorruz, Domingoren irudiak Teofilo Mariarenera eraman behar baitzuen ezinbestean, baita bi irudien talkatik sortutako galdera kezkagarri batera ere —nola zitekeen, izan ere, anaietan heroi izateko deitua zegoena miserable bat bezala egotea, gurpil aulki bati lotuta, eta, aldiz, miserable bat zena heroi bat bezala hiltzea! —, baina aita, harriari haragirako bidea ireki eta haragiaren adierazpidea eman beharrean —hitzarena eta suarena, adibidez—, are mutuago eta hotza... Hala ere, han geundenok bagenekien aitaren azken aldiko erreakzioen berri, eta Maria Bibianak, dardarak hartutako ahotsaz, galdetu zion:
‎Eredu ideal bakarrari, haatik, emakume erreal bakarra zegokion... nire kasuan bai bederen, urrun bainengoen ni orduan poligamiatik, Pio Barojaren iritzia, Juventud, egolatría ko artikuluxka batean erakusten zuena, bestelakoa bazen ere. Nola egingo zuten, baina, bi irudi erreal haiek bat nire buruan, baldin eta neska haren itxura ederra ezin pareka banezakeen ez Adaren gorputzaren edertasunarekin —hain ziren diferenteak... —, ez izebaren arimarekin, neskak zuzendu zidàn irriak izebarenarekin zerikusirik ez zuenez, irria arimaren ispilua omen.... Baina orduan bururatu zitzaidan bururatzekoa:
‎Baina orduan bururatu zitzaidan bururatzekoa: bi irudiak ez dira, ez, berdinak, baina gorputz arimen konbinazioan isomeroak dira: funtsean, alegia, nahiz eta ez azalean!
‎‘Xake jokoa erabat aldatu litzateke, erregetasunaren sinboloak alde batera utziz eta langileenak hartuz... ’ Eta, begiak are argiagotzen zitzaizkiola, gehitu zuen: ‘Edo bi irudi ilarak alda ditzakegu, errege erreginena peoienaren tokian jarriz, eta peoiak atzeragoardiara eramanez: izan ere, peoiek errege erreginentzat egin dute lan orain artean, eta garaia da errege erreginek ere peoien alde zerbait egin dezaten’ Hura entzutea bakarrik falta zitzaidan!
‎Gauzak hartan bukatu ziren, itxura batean, baina ez... handik astebetera etorri ez zitzaidan, bada, marmol beltzezko bi irudirekin! Gizonezko bat zen bata, eskuan mailu bat zuena, eta emakumezko bat bestea, bere igitaiarekin.
‎Jada nazkatua zegoen berak zioen bezala" liburu eroa" irakurtzen? Anaiak eta biok irudien arabera asmatzen genuen irakurtzeke utzitako liburuaren beste erdia, Tealdi Eroaren pasartea barne.
‎Begiekin erabiltzen da. Bozgorailuak bezala, bi lupa dituen tramankulu bat da, bi irudi berdin elkartu eta erliebean ematen dituena.
‎(razionaltasuna, ongizatea, e.a.) eta bigarrenak ostera zientzia sistemarekin (erabakitzaileak, horiek" ikerketa estrategikoa" deritzotena, e.a.). Gainera, azpimarratzen da bi irudiak talkan daudela, hau da, gaur egungo zientzia sistemak eta bere bilakaerak auzitan ipintzen dituztela zientzialarien askatasuna eta kuriositatea, zientziaren izpiritu aske eta razionala, balio publiko gisa ulertu eta ongizaterako printzipio bat izatea.
‎Herritarren irudiko, gainera, autoritateak dira bi irudiak nahastu eta irakurketa tolesgabea ahotan darabiltenak, zientzia politikek zeharo izaera diferentea elikatzen duten aldi berean. Bestela esateko, herritarren iritziek gezurtatu egiten dituzte zientzia politikaren mitoak (Sarewitz, 1996), hurrenez hurren:
‎Oinez gindoazela Maritere eta Irantzu neramatzan gogoan, nahiz oso modu nahasgarrian ageri emakume bien irudi eta izaerak.
‎Alabaina, ezin dugu ukatu une hartan Elizaren bi irudi ezberdin eta kontrajarriak bazirela (tamalez, ez dirudi arazoa erabat konpondu denik). Kontzilioak utzitako doktrina zintzo eta zentzudunaz gainera, Eliza Katolikoak ortodoxiaren eta ortopraxiaren ideala bateratzeko ikono baten beharra zuen.
2011
‎Hiru urte nituan orduan, ia lau, baina barru barruan eta bizibizirik geratu jatazan jazoera bien irudiak.
‎San Martin azokaren aurretik pasatzen naizen bakoitzean irudia etortzen zait burura, hala ere. Egia esan bi irudi: ezagutze saiora bidali ninduten ertzainena, eta jan gabe utzi nituen gomazko hartzena.
‎aborigenen arrastorik. Hauek aborigenen bi irudi espiritual
‎Anaren begiekin hasten da, begi horietan Ottoren isla ikusiko dugu. Bi irudi horien artean istorio osoa garatuko da, pertsonaien haurtzarotik hasita heldutasunera iritsi arte. Pelikula hiru zirkuluren inguruan antolatzen dela esan daiteke:
‎Hau beste fenomenologia bat da, oso desberdina, eta da, nola hurkoa desegin nahi dugun gure begiradarekin, gure gorrotoarekin, hemen gure artean askotan gertatzen den bezala. Eta hemen bi ideia daude; nik hau idatzi nuenean, bi irudi edo bi ideia erabili nituen edo lotu nituen. Bat, Jean Paul Sartrerena.
‎" Pistako erregea naiz", pentsatzen zuen kolpeen zehaztasunarekin batera. Halako batean, barra aldera begiratu eta, mugimenduen izerdiaz eta spritzaren eraginaz, lanbro baten barrenean ikusi zuen emakume bien irudia, lepotik helduta, oso helduta, ezpainak hurbil zituztela, hurbilegi. Mihiak musu luze batean korapilaturik izanen balituzte bezala.
2012
‎Goiko irudietan ikasleen informazio ugari biltzen da. hemen datu horietako batzuei baino ez diegu erreferentziarik egingo, oin oharretan zenbaki guztiak ulertzeko azalpenak (zalbide, 2009) sartu baitira. emaitzak, 0 eta 5 bitarteko eskalan irakurtzen dira, non 0 zenbakiak erdararen erabateko nagusitasuna adierazten duen eta 5k euskararen nagusitasuna. Irakurketa errazteko asmotan, koloreak ere erabili dira, berdea euskararen nagusitasuna adierazteko eta urdina erdararena. orain arte egin ditugun hainbat baieztapenen frogak goiko bi irudietan agertzen zaizkigu.
‎Bestalde, Coldplayren Live 2012 pelikula estreinatu berri da. Mylo Xyloto kontzertu birako irudiak disko eta DVD formatuetan ere atera ditu Chris Martinen taldeak.
‎Bi begiek hartzen dituzten irudiak antzekoak dira, baina ez dira berdinak. Bi irudien arteko aldea zenbat eta handiagoa izan, orduan eta gertuago daude han agertzen diren objektuak. Garunak bi irudiak konbinatzen ditu, eta distantziak kalkulatzen ditu.
‎Bi irudien arteko aldea zenbat eta handiagoa izan, orduan eta gertuago daude han agertzen diren objektuak. Garunak bi irudiak konbinatzen ditu, eta distantziak kalkulatzen ditu. Eta horixe bera egiten dute zinemagileek hiru dimentsiotan grabatzeko.
‎Bi kamera behar dira, bata bestearen ondoan jarrita, antzeko irudi ezberdinak har ditzaten. Eta ikusmen estereoskopikoa lortzen da bi irudi horietako bakoitza ikusleak begi bakarraz ikusten badu.
‎Zeren eta, zenbait hilabetez jende hura ikusi eta harekin hitz egitera ohitu ondoren, eta begiztatzen nuen edozein gauzak proportziozko neurriak zituela ohartuz, haien tamainak eta itxurak lehenengotan eman zidaten izua zeharo desagertua baitzen jadanik, jaun andere ingelesen segizio bat ikusi izan banu orduan urtebetetzetako 45 jantzi dotoreekin, buru harro bakoitza bere papera gizalegetsu errepresentatzen, agurtzeko makurtu eta txortxor mintzatzen?, egia esateko, Erregeak eta haren handikiek nire kontu egiten zuten beste barre egiteko gogo bizia sentituko nukeen. Eta benetan, Erreginak bere eskuan hartu eta ispilu aurrean jartzen ninduenean, ezin nintzen neure buruaz ere irribarre egin gabe egon, hala bion irudiak azaltzen zirelarik nire aurrean oso osorik batera; eta ez zegoen ezer konparaketa hura baino barregarriagorik; beraz, benetan hasi nintzen pentsatzen neure ohiko tamainarekiko dezente murriztua nengoela.
‎Hiru urte nituan orduan, ia lau, baina barru barruan eta bizi bizirik geratu jatazan jazoera bien irudiak?.
‎Burua bi zati eginda zeukan, eta bietan irudi berbera ikusten zuen: Christine Saliat de Meilhan bainujantzi bustiarekin Biarritzeko hondartzan.
‎Gepardoaz gogoratu zen hantxe ikusi zuen bezala, ezkerreko begi ondoan zeukan kartutxo zuloarekin, eta aldi berean, irudimenarekin, Christine ikusi zuen Pariseko kale batean, gepardoaren larruaz egindako lepokoarekin. Bi irudi haiei beste bi erantsi zitzaizkien segituan. Lehenengoan Chrysostome ikusi zuen behin Yangambin azaldu bezala, errinozero adarra bizkarrean zuela.
2013
‎Minutu inguru iraun zuen irratiak piztuta, gero itzali eta begiak Martin bistatik galtzen ikusi zuen puntuan lotu zituen, erne eta urduri. Hasieran gizon biren irudiak ikusi zituen hurbiltzen. Gero, Martin ezagutu zuen, baina ez alboan zurrun zetorren gizonezko garai eta burusoila, itsua ere behar zuen jaka hura bere borondatez eramateko.
‎Goiko ganbarako gelatxoan, Jeanne, tiro hots haiek entzunda, ohetik atera zen ziztu batean eta leihatilaraino inguratu zen. Iruditu zitzaion bi irudi ilun korrika zihoazela patio elurtuan. Jeannek, orduan, ohean jarraitzen zuen Estebani esan zion inguratu zedila leihatilaraino gertatzen ari zena ikustera.
‎3 Ireki dokumentu berri bat, eta probatu Interneteko irudi galeriatik bi irudi txertatzen. Eginkizun hori nola burutzen den ahantzia baldin baduzu, jo ezazu bideo tutorialera.
‎Kantatzen, dantzatzen eta jolasten duen herria atalari buruzko irudi baten bila ibili zara, eta aurkitutako guztiak" Blogproiekturako irudi karpetan" gorde dituzu. Ireki ezazu karpeta hori, eta hautatu egokiak iruditzen zaizkizun bi irudi; eman zure hautaketaren arrazoiak. Ondoren, txertatu irudiak sarreraedo ongietorri bideorako prestatu duzun testuaren ondoan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bi 221 (1,45)
BI 2 (0,01)
Lehen forma
bi 165 (1,09)
Bi 27 (0,18)
bien 10 (0,07)
biren 6 (0,04)
birako 4 (0,03)
BI 2 (0,01)
biok 2 (0,01)
Biak 1 (0,01)
Biek 1 (0,01)
Bien 1 (0,01)
biak 1 (0,01)
biek 1 (0,01)
bietan 1 (0,01)
bion 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bi irudi horiek 11 (0,07)
bi irudi egon 5 (0,03)
bi irudi geometriko 5 (0,03)
bi irudi bat 4 (0,03)
bi irudi berdin 4 (0,03)
bi irudi eman 4 (0,03)
bi irudi ez 4 (0,03)
bi irudi alde 3 (0,02)
bi irudi ere 3 (0,02)
bi irudi etorri 3 (0,02)
bi irudi haiek 3 (0,02)
bi irudi hauek 3 (0,02)
bi irudi ikusi 3 (0,02)
bi irudi simetriko 3 (0,02)
bi irudi talka 3 (0,02)
bi irudi batu 2 (0,01)
bi irudi begiratu 2 (0,01)
bi irudi elkartu 2 (0,01)
bi irudi erabili 2 (0,01)
bi irudi erreal 2 (0,01)
bi irudi ezezagun 2 (0,01)
bi irudi haize 2 (0,01)
bi irudi ilara 2 (0,01)
bi irudi karratu 2 (0,01)
bi irudi kendu 2 (0,01)
bi irudi mota 2 (0,01)
bi irudi multzo 2 (0,01)
bi irudi nabarmendu 2 (0,01)
bi irudi proposatu 2 (0,01)
bi irudi sortu 2 (0,01)
bi irudi adin 1 (0,01)
bi irudi agertu 1 (0,01)
bi irudi alderatu 1 (0,01)
bi irudi aldi 1 (0,01)
bi irudi antzeko 1 (0,01)
bi irudi arras 1 (0,01)
bi irudi arreta 1 (0,01)
bi irudi asmatu 1 (0,01)
bi irudi aurkeztu 1 (0,01)
bi irudi azaldu 1 (0,01)
bi irudi bederen 1 (0,01)
bi irudi begira 1 (0,01)
bi irudi beltz 1 (0,01)
bi irudi bera 1 (0,01)
bi irudi berbera 1 (0,01)
bi irudi berreskuratu 1 (0,01)
bi irudi besarkatu 1 (0,01)
bi irudi bildu 1 (0,01)
bi irudi biribil 1 (0,01)
bi irudi buru 1 (0,01)
bi irudi desberdintasun 1 (0,01)
bi irudi disko 1 (0,01)
bi irudi dotore 1 (0,01)
bi irudi efektu 1 (0,01)
bi irudi egituratu 1 (0,01)
bi irudi ekarri 1 (0,01)
bi irudi energia 1 (0,01)
bi irudi eraikin 1 (0,01)
bi irudi erakutsi 1 (0,01)
bi irudi erdi 1 (0,01)
bi irudi erlazio 1 (0,01)
bi irudi erraldoi 1 (0,01)
bi irudi esan 1 (0,01)
bi irudi espiritual 1 (0,01)
bi irudi ezberdin 1 (0,01)
bi irudi fronte 1 (0,01)
bi irudi gaizki 1 (0,01)
bi irudi grabatu 1 (0,01)
bi irudi gustatu 1 (0,01)
bi irudi hain 1 (0,01)
bi irudi hainbat 1 (0,01)
bi irudi Haran 1 (0,01)
bi irudi hauta 1 (0,01)
bi irudi horrelako 1 (0,01)
bi irudi hunkitu 1 (0,01)
bi irudi ilun 1 (0,01)
bi irudi itxi 1 (0,01)
bi irudi jarri 1 (0,01)
bi irudi konbinatu 1 (0,01)
bi irudi konparatibo 1 (0,01)
bi irudi kontrajarri 1 (0,01)
bi irudi lagun 1 (0,01)
bi irudi lanbide 1 (0,01)
bi irudi lau 1 (0,01)
bi irudi marraztu 1 (0,01)
bi irudi min 1 (0,01)
bi irudi mutilatu 1 (0,01)
bi irudi nagusi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia