Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 551

2000
‎Gorrotoak begiak itsutzen zizkidan. Berriro, Debekatuta erretzea zioen kartelaren azpian jarri, eta zigarro bat piztu nuen metro erdiko sugarrez. Itsuak, munduko ostia txar guztiarekin, esan zuen orduan:
‎Aristotelesek zioen naturan den oro materiaz eta formaz osatua dagoela.
‎Rubeni ere ez lioke kalterik egingo zeren, gelatik apaindurik jaitsi denean, eskaini didan irribarre zabala guztiz itzali baitzaio telegrama norena zen eta, gutxi asko, zer zioen kontatu diodanean.
‎Egun berezietan lore sortak jasotzen diren bezala, Dabidekin bizitzen hiru bat urte neramatzala, astelehen buruzuri eta guztiz arrunt batean lore sorta bat ez, baina kilo bat gerezi jaso nituen bulegoan. Guztiarekin, loreek ekarri ohi duten ohartxoa zekarren opari bitxi hark ere, eta, gutxi gorabehera, honela zioen : " Gerezi bat ahora eraman, eta zeure egin dezazula nahi dut, dasta dezazula, ahogoza dezazula.
2001
‎Mitxelenak zioen : " Euskara jakiteaz gainera, erdararen bat ikasia genuenez gero, gu izaten ginen, eta gu izaten gara orain ere, besterekin erdaraz mintzatzen garenak".
‎Arthur Schnitzler idazle austriarrak zioen moduan, elebidunak aukerakoa du hizkuntza baten zein bestearen erabilera; aitzitik elebakarrak, ez baitu berean hitz egin beharraz gainera, besteak berera ekartzea beste aukerarik, eta halakoetan elebidunarena, aukera baino, derrigorrezko jokabidea gertatzen da. Halatan, begi bistakoak dira egoera batetik zein bestetik datozen ondorio psikologikoak, komunikatzaileak, administratiboak, politikoak, elkarbizitza justiziazko batekin zerikusia dutenak guztiak ere?, eta nago errealitate horri behar bezalako zentzuz ez begiratzeak kalte asko dakarkiola gure arteko komunikatu ezinari.
‎O baña madarikatuba! Baña infernukua!", Astarloa frantziskotarrak zioen modura) eskubide osoa du eredu eskas horren kontra beste eredu hobe bat aurkezten baldin badigu. Beste eredurik ez baldin badakar, ez du, ene ustez, mintzatzeko eskubiderik.
‎Sarasolaren Euskal literaturaren historia argitara zeneko hartan, cartesiano baino barthesianoago dugun iritzi emaile ezagun batek, liburu hau goretsi ahala, izan zituen aitzindariak beheratzen zituen3 Izan ere, zioen gure kritikoak, azken hauek ez omen zuten filologia eta kritika" semantikoa" (gaiari bakarrik dagokiona delako ustetan gelditu nintzen) baizik, autorearen bizitzarekiko zenbait ttantta zebiltzala nahaste, ez zutelako hartu oinarri gisa, literatur soziologiaz kezkatu beharrean. Euskarara bihurtu ditut berriz lehen erdarara itzuli nituenak, baina ez dut uste alde handirik dagoenik harako hartarik honako honetara.
‎zer dio autoreak testu horretan? Edo, hobeki esan, zer zioen lehen testuan. Gauza jakina baita badirela maizenik, lehen testutik hona, bitartekorik aski, eta bitarteko horiek, kopia kopiatik ateratzen ari direla, ez dutela inork idatzia edertu eta argitu, itxuragaiztotu eta are, sarriegi, desitxuratu edo itxuragabetu baizik.
‎Esan dezagun, ordea, kazetarien artean abiarazi zen prozesu itxaropentsu haren higadurak zer ikusi handia izan zuela ezker sozialak oro har bizi izan zuen higadurarekin. PSOE Gobernura iritsi zenean, gizarte mugimenduek hats egin eta atzerakada geldiezinari eutsiko ziotela zirudien arren, PSOE alderdiak ez zuen bere boterea eta bere legitimazioa erabili mugimendu haiek berrindartzeko baizik eta lurperatu eta, haien ordez, instituzioetatik bultzatuko zen aldaketa zioen gezur handia hedatzeko.
‎Euskal Herriko Unibertsitateak eginiko azterketa hark zera erakutsi zuen, adibidez, Julio Iglesiasen bahiketaren garaian, Egin egunkariak bereziki nabarmendu zuen, gehiegikeria handiz, poliziak bahitua aurkitu nahiz egiten zituen kontrolek eta jarduerek jasanezin bihurtzen zutela jendearen bizimodua. Mobilizazioen eta lazo urdinaren erabilera publikoaren hasieran hedabide hauen jarrera leunagoa izan bazen ere, laster bihurtu zen lazo urdina aldeen bereizkuntzarako osagai, lagunak alde batean eta etsaiak bestean(" hiltzaileek lazo urdina daramate" zioen garai hartako kartel batek).
‎Eibarko... eta kitto! aldizkariaren 261 alean(), honela zioen Jarrai erakundeak bidalitako gutun batek: " Hedabide horien helburua [‘hedabide espainolistatzat’ har  tzen dituen hedabideez ari da] bake giro bat azaltzea da, bake giro faltsu bat, eta horrenbestez azaltzen dute kale borroka onartu ezin daitekeen zerbait balitz bezala eta, egunoroko manipulazioaren bitartez, beste modu batera pentsatzera behartzen dute gizartea".
2002
‎Begitu, begitu, apurtu egin behar dik zioen Kandidok une hartan.
‎Miguel Angel Blancorenak Luzaron harrapatu zuen Julian Treku. Gertakariek izugarriz  ko abiada hartu zuten uztaileko asteburu hartan. Â" ETAk Ermuako PPko zinegotzi bat bahitu eta 48 orduko ultimatuma eman du", zioen ostiraleko egunkariak. " Bihar, 16:00etarako, presoak ez badituzte Euskal Herrira ekartzen, hil egingo dutela ohartarazi du ETAk", jarraitzen zuen berriak, letra txikiagoan, izenburu azpiko tituluan.
‎Hilketaren ondorenak astebete ere luzatu ziren. " Sumina izan da erreakzio nagusia gertaeraren berri izan bezain laster", zioen egunkariak igandean. " Herri Batasunaren aurkako  oihuak entzun dira Euskal Herriko hainbat lekutan", letra txikiagoan eta tituluaren azpian.
‎Tiro kokotean eta lurrera. Baina pistolarik gabe, ezer ez", zioen ardoak erasandako gizon musugorri batek... " Ez iezaiozu hainbeste begiratu, gizona, konturatu egingo da eta", ziotson emazteak, basoa bete sagardo irensten ari zen senarrari...
‎Ez zagok kristaurik Donostiatik Zarautzera ordu erdian sartuko denik zioen Orrondok.
‎" Bilbao, Nerbioi ibaiak zeharkaturiko hiria, edo hobe esanda, izen bereko itsasadarrak, zeren haren urek itsas mareen gora beheraldiak jasaten baitituzte bertatik igarotzean,...". Ibaiaz beste aldean berriz, bertako tren geltokiaren atalburuan hizki handiz idatzita," Santurce San Julián de Músquiz" zioen errotulua, guri ulergaitz zitzaiguna eta gure arreta merezi izan ohi zuena. " Ez al zuan, bada, Santurce azken herria itsasoa baino lehen?", galdetuko genion geure buruari," Zer duk orduan San Julián... hori?
‎Baina hizkuntzaren transmisioa, gurasoengandik umeengana, badirudi hautsiago dela han: " Baxenabar, Lapurdi eta Zuberoan nik ez dakit jendea zeri buruz doan; euskara itotzea hartu du gogoan, ezagutza gabeen urgulu zoroan", zioen penaz Xalbadorrek, gure herriak eman izan duen bertsolari handienetako hark. Nafarroan ez da beste horrenbeste gertatzen, baina halatsu.
‎Hizkuntzalariak beti baititu aterabide aniztunak eskura. Eta euskararen alde omen dagoen politikari famatu batek zioen bere alderdiak asko ikasi duela eta, aurrerantzean, egin dituzten huts eta oker guztiak emendatuko dituztela. Emendatu, emendioak ekarriko dituelakoan nonbait.
‎Gazte ginenean, zure adinak, Benito Lertxundi kantariak [1] sentimentalak ginela esaten zigun, gazte sentimentalak, hori zioen , hamazazpi urteko gazte sentimentalak. Egia behar zuen izan zeren garai bertsuan Moustaki [2] izeneko kantari egiptoar batek ere ez dut uste Lertxundi eta biak apropos eta nahita bat eginak ziren gai honetan kantatzen baitzion, frantsesez honek, bere ahots marrantatuarekin, hamazazpi urteko neska eder bati:
‎Txarrena zen horrek, haren ustez, ez zuela aparteko garrantzirik: euskara gaurkotu beharra da, eguneratu, eta ez du merezi tematzea arauen zurruntasun astunarekin eta Euskaltzaindiaren obsesioekin, hala zioen . Baina arazoa sakona da, ordea:
‎" Baina berehala esan beharra dago, Espainiako Konstituzioan plasmatu den bikameralismoa ez dela bikameralismo perfektua; eta bai aitzitik, bikameralismo asimetriko eta desiguala", hala dio testuak. " Joan banadi" eta" joaten banaiz" adizkien arteko desberdintasunaz jabetzen ez denak ez omen daki euskaraz, hala zioen serio serio (zenbat gauza ez ote diren esan herri honetan serio serio!) euskara gaztelaniaren ondotik ikasi duen batek. Hori, edo zerbait aski antzekoa, irakurri izan dut berriki nonbait.
‎Alferrik gabiltza honetan haserretzen bagara. Nire irakasle batek, amerikarra bera, zioen hizkuntza bat galtzea Louvreko museoan lehergailu batek eztanda egitea bezalatsu dela. Eta nola museoek ez duten bereizten margolanetako kolorea baizik, hizkuntzetan ere hizkuntzaren kolorea bakarrik bereizi genuke, ez ideologiarena.
‎Hori al da telebista publiko batek eman lukeen eredua? Batzuetan ahalke emangarria ere gertatzen da nola pasatzen dizkiguten Valentzian edo Andaluzian egindako programa batzuk, merke erosiak direla esanez gainera eta konturatu gabe beharbada, Goyhetchek zioen gisa, kapelua utzirik nahi dutela txapelaz gorde burua. Benetan kezkagarria da ez konturatzea idia eta igela ez direla, eta ez direla izango, parekoak.
‎Ez dezagun ingurura beha, bekatua gure barnean baita. Obra honaren giltca dependitcen da perseverantiatic eta hartan finicetic, zioen Tartasek, eta Rubiok, hain zuzen ere," Tartasen tradizio hori erreibindikatzen" du," euskararen tradizio garatzailea baita". Begira, adiskide:
‎Azken batean (eta oraintxe azalduko dut atal honen hasieran aipatzen nuen tranpa dialektikoa), Kirmen Uribe eta biok ados gaude zeren eta, egia da," Poesia ez dut irakurtzen esaten duen idazle bat, nire ustez ez da serioa. Ezin esan dezake poesia ez zait gustatzen" zioen , baina ondoren honako hau eransten zuen: " Esan dezake:
‎El PaÃs egunkariko Babelia gehigarria izan zen iruzkin bat kaleratzen lehena. Bertan, honela zioen Ernesto Ayala Dip kritikari ezagunak (besteak beste): liburua osatzen duten poemei buruz, adibidez," biziak [dira], kanta pop onen hitzetatik hurbilago, irudimen metaforikoaren asmoren baten antzeko zerbaitetik baino.
‎Egun argitan ere, aretoak bezperako liluraren aztarnak gordetzen zituen. Kartelez estaliriko ate itxien aurrean Waste of New York City zioen zaborrontzi bat zegoen, aretoaren itsusitasun xarmangarriaren osagarri. Argazki pare bat egin eta alde egitean, aurpegian irribarre sotila marrazten zitzaidala nabaritu nuen.
2003
‎Lagun koadrilla bat ageri zuan. Zorionak Ina zioen haietako bik erakusten zuten pankartak. Denak pozik zeudean, benetan pozik.
‎Lehenengo hiru lau urteetan jende berbera agertu zuan, bizpahiru gazte sutsuk lagunduta. Hauek ikurrinak, arrano beltzak eta erakusten zitiztean, Zorionak Ina zioen pankartari betiko lagunek eusten ziotean-eta, aurreneko argazki haietan behinik behin. Urte batzuk geroago, betiko lagun horiek ere ezari ezarian argazkitik desagertuz joango zituan.
‎Azken bi urteetan ez duk Garan koadrilla horren argaz  kirik ikusi Inaren egunean, eta jada pentsa  tzen hasia hintzenean presoari arrastoa betiko galdu behar hiola, hara non gaur, Euskaldunon Egunkarian, Inazio Tordesillas presoa askatu behar dutelako berria irakurri duan.  Bazter batean zetorrean, ezkerreko orrialdean, Segik auskalo non ikasle elkarretaratzea dei  tzen zuela zioen berri labur baten gainean.
‎Ahal zuena eginen zuen hargatik. Sarekada zabalaz, zioen bere kemenaren sustatzeko bezala, kokondoa inarrosiko dut eta eroriko diren intxaurrak, ezpalak barne, arraiki bilduko. Medailarik igurikatzen zuenez?
‎Hark zioen jendea ez zela ogiz bakarrik bizitzen eta kultura baten jabetza ezinbestekoa zuela.
‎Etxartek ekintzak zituen gogoan, ahalik bortitzenak. Utzi ditzagun, zioen , Frantxis buru bero horren ehorz  ketak pasatzera. Eusko Armadako militanteak orduan bilduko dira, berresten zuen, eta ustez seguru dauzkaten gordagietara lehiatzen direla, klask!
‎Komisarioa bilakatzeko anbizioa nuelako bakarrik? Jesus lasai zegoela zioen , ez zuen hautatzearen beharrik ukan, bi mila urteotan matela batean zaflakoa biltzean, bestea eskainiz bigarren pelata sail baten erdiesteko, ez nintzen sartu ondorioen  beldur nintzelako aitortzen ziola bere buruari. Jendetzak" emaguzu betiereko bakea" marmaratu zuenean, gehitu zuen, ez zela historia honen funtsa kuraiaren eta lazakeria soilaren artean trenkatzen ahal.
‎Kartzelan ere egunerokotasuna hedatzen zela zioen bereber hilabete eskaseko egonaldiaren buruan. Ziegaz aldatu zuten.
‎Aldi berean, erridikulua zen eta bazuen zerbait hunkigarri" fedea" galtzen ari zen Txokorentzat. Bizi osoa eraman ote zitekeen sekta militar kutsuko sineste murritz horietan bermatuz, zioen , aberria, herria eta hizkuntza, denak ama deituz. Sua eta suntsiketa barreiatuz?
‎Errepresio handia pairatzen zuen herriak eta errepresioa emendatuko zen laster batean, gazte abertzale eta kontzientziatuak botere zentralari oldartuko zitzaizkionean. Bizkitartean, iratzarririk zeuden goi mailako jakintsu zenbait salbu, hala nola zioen , Aita Barandiaran, Aita Lafitte edo Aita Lartzabal, jende has horrek ez zekien zer galtzen zuen ere: libertatea eta Europako hizkuntzarik aitzinekoaren oihartzun ozena.
‎Frantxisen gustuko, hizkuntzaz oraino ez baldin bazen arras euskalduna, Txokok izenez bederen bazekien nor zen. Eta zioen , Â euskara ikasiko dut nehork baino hobeki.
‎Hamaseietarik zortzi hoberenak hautatuko zituen Patxi ATEko logistika arduradunak. Bozek zioen :
‎Falta zuen informatzaileek deitzen zuten Txoko. Telebistari beha, azuzkuluak odoleraino ausikitzen zituela, ez ditut erraz harrapatuko zioen , herria beren alde dute, baina ez dut etsiko. Sarekadaren gaueko atentatuan hiru zauritu zenbatu ziren.
‎Bere maskara berriaren atzean halaber maite zuen, karrikan auto trikolorean edo banalizatuan zebilenean Kerguelen komisarioaren soaren gurutzatzea. Mugagabeko ahalmena, zioen ...
‎Inplizitoki beharbada espero zuen estatua bere zerbitzarien biziaren zaintzeko gai zela. Hargatik, zioen , estatuak nahiago du beti hil ondoan légion d’honneur bat dilingotu zerbitzari leial baten hilkutxaren gaineko oihalean, bizirik deino hura zaindu baino. Baina ez zuen den mendreenik ere pentsatu Ildo komandokoak hirian zebil  tzala.
‎Amaren erranek izpiritua larranzten zioten. Pistola eskumenean eduki baldin bazuen, suizidatuko zela zioen . Baina ez, xuxurlatzen zuen, Eusko Armadako gudari ohoragarria ez da suizidatzen, eta, suizidatzen baldin bada, haren ildoan bospasei etsaien  hilotzak garraiatzen ditu.
‎Hobe. Herria kuraiez beteriko semeek askatuko zuten eta ez beldurti heren marikoi zizkolatsuek, zioen Tzarkok umore gaitzean zebilenean.
‎solasaren bakea. Menandrek zioen moldean, dena dela, adiskideak ukaiteaz hobeagorik ez da bizitzan.
‎" Españan vicia quentzeaz gañera erretzen dira abereaquin batean". Calatayudek ere hala zioen : " Cuidado los que habéis pecado con bestias, que si os coge la Justicia, o el Corregidor, y os averigua el pecado, no sólo tendréis pena de muerte, sino que públicamente, haciendo una hoguera os quemarà ¡ n juntamente con la bestia, con quien pecasteis.
‎–bidaiari jantzi eta europarra– bertako giroa eta jendea ezin elizkoiago iruditu zitzaizkion. Hiru probintziotako jendeaz ari zela, zera zioen : " estiman la religión en bastante grado, y los eclesià ¡ sticos son casi soberanos" (J.
‎XVIII. mendean, foruek egituratutako sistema sozial horri aristokrazia zabala edo demokrazia mugatua deitu izan zitzaion; hala zioen , hain zuzen, Larramendik eskaini zuen definizioak: " siendo su gobierno aristocrà ¡ tico mixto de democracia" (Sobre los fueros de Guipúzcoa, 1983: 229).
‎" guchitan guertatzen da gaurco egunean". Gauza bera zioen sorginei buruz. Bere idatzietan, izan ere, primeran islatzen da bere garaiko Elizaren kontraesana.
‎Badago zer hobetua, baina handia da egina. Atxagak Larruni egindako adierazpenak ditut gogoan; zioen : " Euskaldunak, euskal gizarteak ongi erabili du bere talentua.
‎Inork inorena ez jateko, zentzuzkoa dirudi nork bere etxea gobernatzeak. " Euskal Herriaren Unibertsitateak euskaraz behar du jardun nahitaez", zioen jada UEUk 1975eko Batzar Nagusian: alegia unibertsitatea euskaldunentzat.
2005
‎herren egiten dute hitzek, herren sentipenek, herren ideiek. Hankez ez, baina buruz lasterkari fina nintzela zioen .
‎Gizarte Garapenerako Mundu Mailako Goi Bilerak, 1995eko martxoan Kopenhagen eginak, gizarte garapenaren eta gizateriaren ongizatearen garrantzia azpimarratzen zuen, eta zuzen zuzenean garapen iraunkorrarekin lotzen zituen biak. Ildo horretatik, 16 artikuluan honakoa zioen : "... pobreziak, langabeziak eta gizarte desintegrazioak, sarriegi, bakartzea, baztertzea eta bortizkeria ekartzen dituzte.
‎Dagoeneko Brundtland Txostenak. Gure Etorkizun Komunak? aipatzen zuen bertan planteatzen ziren aldaketen aurrean munduko instituzioek egokitu beharra izango zutela, eta honakoa zioen :
2006
‎Baina baita ere dio arkitektura ikasi egiten dela, ez dela irakasten, eta horretarako denbora behar dela, urteetako lana, norberaren baitan dagoen ikusteko eta egoteko berariazko era aurkitu arte. Chillidak ere antzeko zerbait omen zioen eskulturaz, ikasi egiten dela, ezin dela irakatsi. Biriketaraino sartzen da hemen kresalaren usaina.
‎Pirandellok zioen hilen begiekin begiratu behar zaiela gauzei, hori dela gauzak bi aldiz ikusteko modua. Badira, ama, hilda egonik bizirik daudenak eta, horiez beste, bizirik egonik hilda gaudenok ere bai.
‎Badakizu, Asier, gizakiak musika daramala beregan zioen Goethek. Shakespearek urrutirago jo zuen, bere barruan musikarik ez duen gizakiak ez zuela gaizkiletzako baino balio idatzi baitzuen.
‎Are gehiago: galdetu egiten zien burdinari, harzuriari, porlanari, paperari... ea zer zioen euretariko bakoitzak bere buruaz. Ea hutsa zegoenentz euretariko bakoitzaren barruan bildua.
‎Ez daudela berdinak diren bi angelu zuzen zioen Chillidak. Horretan bat egiten zuen Einsteinen erlatibitatearen teoria orokorrarekin.
‎Horretan bat egiten zuen Einsteinen erlatibitatearen teoria orokorrarekin. Denbora eta espazioa kurbatuak zirela eta, beraz, baita planoak ere, zioen teoria horrekin Einsteinek. Euklidesen planoaren teoria deuseztatuta utzi zuen, beraz.
‎Einsteinek zioen mundu submikroskopikoa, eta, beraz, natura, ez zela jarraitua, hau da, kontinuuma, puskekin osatua baizik, quantumekin osatua dagoela, alegia, zuk zehaztuko zenukeen bezala, Asier.
‎Agiri arrunt bat. Ezin nuen imajinatu zer egon zitekeen guraso arrunt batzuen seme arrunt bat nintzela zioen paper mutur hartan.
‎Hartan, paper mutur idatzi bat eta giltza bat ikusi nituen mahai gainean, bezperako kandelaren ondoan. Angelo zioen paper Â
‎Adlerhauseko geltokira iristen ari ginela, itxitura handi bat ikusi nuen berrehun bat metrora, bi muino txikiren soilgune zabal baten erdian. Trena gelditzen hasi ez balitz, eta itxiturako ate nagusian ikusi ez banu Adlerhaus zioen errotulu handi bat hegazkin baten marrazkiarekin, ez nuen asmatuko aerodromo bat zegoela hesi altu herdoilduaren barrutian. Kanpoko itxurak dezepzionatu egin ninduen, hesiak eta sarrerak ez zuten nik hainbestetan amestu nuen bikaintasunik.
‎Beste espaloian zegoen denda txiki bati erreparatu nion. Libreria antica e moderna zioen ate gaineko idazkunak. Kalea zeharkatu eta erakusleihoan ikusten ziren liburu ugarien anabasari begira egon nintzen.
‎Hormako karean egindako idazki batzuek erakarri zuten nire arreta. Vive la Belgique zioen idazki batek, eta, haren azpian, data bat ageri zen. Le 21 Juillet.
‎Ireki egin zuen. Odola zioen xaflaren ahoari hats egin eta galtzetan igurtzi zuen distira ateratzeko; gauza bera egin zuen ohorea zioenarekin. Bildotsaren ondoan jarri zen, labana eskuan zuela.
‎Berehala lortu zuen, ordea, etxera itzultzea. Gerran herrendu zelako, hala zioen musika gelako tiraderetako batean gordeta zegoen aitaren liburuxka militarrak. Liburuxkan, aitaren izen abizenak, jaiotze datak, pisua, altura, ezaugarri fisikoak ageri ziren.
‎Liburuxkan, aitaren izen abizenak, jaiotze datak, pisua, altura, ezaugarri fisikoak ageri ziren. Goiko partearen eskuin aldera, zigilu karratu batez inprimatuta, zerbitzu militarretik libre gelditzen zela zioen Freistellung vom Wehrdienst oharra, letra gotiko urdinetan. Garbi ageri zen zerbitzutik libratu izanaren kausa ere:
‎Gerran herrendu zen aita, ederki. Hori zioen liburuxka militarrak eta hori esaten zuten amak eta amona Erikak ere. Baina herren, non, zein egoeratan, nolako arriskuak hartuta?
‎Eta handik aurrera, hitzik ez, ezta agur esateko ere. Auskalo nola moldatuko zen Hermannen amarekin edo enkarguak egiteko, baina Hermannek zioen ez ziola txintik entzun isiltzea erabaki zuen egun hartatik.
‎Piz Palüko infernu zuria ematen ari ziren Odeonen. Filma ikusi zuen jendeak aho batez zioen bertako eszenak errealismo handikoak zirela; bikote gazte bat elurpean geratzen den momentua, hunkigarria; Leni Riefensthal eta Gustav Diesel aktoreen lana, punta puntakoa. Niretzat, ordea, jendeak gutxi aipatzen zituen bi momentu ziren bikainenak:
‎Zein ederrak diren Alemaniako zeruak gure hegazkinekin!, zioen esatariak pasarte batean.
‎Hermannek, ohi zuen legez, bere labana ireki zuen eta odola zioen xaflaren ahoari hats egin eta galtzetan igurtzi zuen distira ateratzeko, gero ohorea zioen beste aldeari hats egin, eta galtzetan igurtzi zuen hura ere. Hiruzpalau aldiz egin zuen gauza bera.
‎Hermannek, ohi zuen legez, bere labana ireki zuen eta odola zioen xaflaren ahoari hats egin eta galtzetan igurtzi zuen distira ateratzeko, gero ohorea zioen beste aldeari hats egin, eta galtzetan igurtzi zuen hura ere. Hiruzpalau aldiz egin zuen gauza bera.
‎Ez zen, ez, geldirik egoteko jaioa. Alargundu zenetik, eta baziren hamar bat urte aitona hil zela, ez zuen, berak halaxe zioen behintzat, aspertzeko astirik izaten.
‎Neu izan nintzen une hartan harrituta begiratu ziona. Hermanni bere etorkizunaz entzundako hainbat solas pasatu zitzaidan burutik, eta gauza bera zioen guztietan: soldadu nahi zuela eta soldadu nahi zuela.
‎ez ditek elkarrekin afaldu arteko onik izaten. Emakume dontsu hark hor erabaki zian ez zuela ni libre ikusi arteko onik izango, eta nire argazkiaren azpian hiltzaile gupidagabe bat nintzela zioen asmo txarreko oharra ere ez zuan aski izan emakume hura kikiltzeko. Bisitan etorri zitzaidaan, eta, itxura guztien arabera, sinistu egin zian nik kontatu niona.
‎" egun handia, orduz ordu". Horrelaxe zioen kronikak. Inork" Ni ere belodromoan egon nintzen" kamiseta atera balu, mordoska salduko zukeen.
2007
‎Buru guztien gainean, fatxada batetik bestera jarriak, hiru lau pankarta ikusi zituen, zein bere leloarekin: " Igor, gogoan zaitugu", zioen lehenengoak letra berdez, ETAren anagrama baten ondoan; pixka bat haratago, xingola beltzeko ikurrin handi bat ikusi zuen, pankarten tamaina berekoa. Pareko disko pubeko atarian zegoen morroia hurbildu zitzaion gonbitak ematera, baina keinu batez uxatu zuen.
‎Kaleko argien azpian bere begiek dir dir egiten zuten. Katxi batetik edaten ari zen, eta I, m Basque, not Spanish zioen kamiseta tirantedun bat zeraman soinean.
‎" Ezagutu gabe, pentsatu zuen?, argazkiko morroi hura kapaz zen, ez bakarrik Mediterraneoko hondartzetan han hemen lehergailuak jartzeko, baizik eta, baita, orrialde berean, eta lerro batzuk beherago esaten zen bezala, Orioko zinegotzi edadeko hari buruan bi bala sartzeko ere". " Ustezko hiltzailea...", zioen kronikak. Hitz horiek buruan iltzatuta zeramatzan ordudanik, semearen heriotzak eragindako oinazearekin lehia etengabean.
‎Zuen aitzinekoak zurezko etxeetan jiten ziren hona. Hala zioen oraino dakidan guzia erakutsi zidan amatxi xaharrak. Hark izkiriatzen ez zekien, baina herri honen oroitza hura zen, eta harengana joan nintzen gure aitzinekoek ziotenaren ikasteko.
‎1642an, Francisco Brandão idazleak, bere erregeari, Portugalgo Joan IV.ari, eskatu zion protesta egin zezala Filipe IV.a Gaztelakoaren aurrean" Espainiako errege" titulua erabiltzeagatik. Arrazoi osoz, Brandãok zioen portugesak gaztelauak edo aragoiarrak bezain espainiarrak zirela. Espainia, estatu bat baino gehiago, estatu multzo bat izan zen XVIII. mendea arte.
2008
‎–Bai, baina oraindik ez. Nietzschek zioen moduan, izaki tragikoak izaten ausartu behar dugu. Oscar Wildek zioen bizitzak artea imitatzen duela, beraz, bizitzak tragedia imitatzen du.
‎Nietzschek zioen moduan, izaki tragikoak izaten ausartu behar dugu. Oscar Wildek zioen bizitzak artea imitatzen duela, beraz, bizitzak tragedia imitatzen du. Baina artean biziko ginateke horrela.
‎Amaren markako botei erreparatu diet. Hareak erdi estaliak ditu apaingarri urreztatuak. Ez gaude, Pradaren propagandak zioen moduan, warrior izateko oraintxe bertan, ez eta Rei Kawakubo Antigona eder bilakatzeko. Destiny.
‎Eta Zazpiak Tebasen eta Euripidesen nahi dudana. Halaxe zioen , behintzat, aurreko egunean jaso nuen eskutitzak. Ez nuen tragediari buruzko ikastaro batean izena eman nahi, erremediorik ez, ordea.
‎Zer da minbizia? " Demokritok zioen –irakurri dut harriturik, unibertsoan den oro dela zoriaren eta beharrizanaren ondorio.
‎Hala zioen larunbat gauetan, galdategiko faroak itzalita
zioen Komite Zentralaren Idazkariordeak?,
‎" Egia dio itzala dioenak", zioen Celanek.
‎Celanek zera zioen : " Inork ezin du bere egia adierazi
‎[Hitzak beldurgarri.] Lehen zer zioen alkohola edaten du zioenak. Eta zer dio gaur?
‎Orain, aldiz, errukiz begiratu eta zuri hitzegin. " Ni ez naiz holakoa; ni gehiago naiz", zioen umetako barreak. Oso bestelakoa al da oraingo begiratu errukizko honek dioena?
‎Diogenes Laerziok zioen ezen, filosofoen artean, batzuk zirela iritzidunak eta besteak gabeak; batzuentzat gauzak ulertzeko modukoak zirela eta hargatik zituztela iritziak gauzen gainean, eta besteek ez zutela holakorik uste eta, beraz, ez zutela egiten ez ebatzi, ez iritzi eta ez erabaki: " suspentsiboak" ziren, beste izenez.
‎Guri lana kentzera datoz. Frantzia frantziarrentzat zioen Le Penek eta argi dago ur lohitsu horietan elikatzen direla hala faxismoa nola arrazakeria.
‎" Zergatik ez?". Ez al zen egia nire buruari esaten niona, seme alabak izan nahi nituela zioen kontu hura. Eta egia bazen, zertarako atzeratu erabakia?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
esan bera 20 (0,13)
esan moduan 11 (0,07)
esan kartel 7 (0,05)
esan jende 6 (0,04)
esan ni 6 (0,04)
esan gu 5 (0,03)
esan legez 5 (0,03)
esan mezu 5 (0,03)
esan beste 4 (0,03)
esan ama 3 (0,02)
esan aurpegi 3 (0,02)
esan bat 3 (0,02)
esan bereber 3 (0,02)
esan bertan 3 (0,02)
esan bezala 3 (0,02)
esan ez 3 (0,02)
esan garbi 3 (0,02)
esan gutxi 3 (0,02)
esan ordu 3 (0,02)
esan Duvoisin 2 (0,01)
esan Jean 2 (0,01)
esan La 2 (0,01)
esan Sokrates 2 (0,01)
esan Txirrita 2 (0,01)
esan ahots 2 (0,01)
esan artikulu 2 (0,01)
esan ate 2 (0,01)
esan behin 2 (0,01)
esan behintzat 2 (0,01)
esan berekiko 2 (0,01)
esan bi 2 (0,01)
esan egunkari 2 (0,01)
esan eran 2 (0,01)
esan errotulu 2 (0,01)
esan garai 2 (0,01)
esan haiek 2 (0,01)
esan hitz 2 (0,01)
esan hura 2 (0,01)
esan inor 2 (0,01)
esan ipuin 2 (0,01)
esan kronika 2 (0,01)
esan lagun 2 (0,01)
esan mundu 2 (0,01)
esan neska 2 (0,01)
esan ohar 2 (0,01)
esan pankarta 2 (0,01)
esan paper 2 (0,01)
esan poeta 2 (0,01)
esan toki 2 (0,01)
esan xafla 2 (0,01)
esan Argia 1 (0,01)
esan Atlantida 1 (0,01)
esan Atxaga 1 (0,01)
esan Auschwitz 1 (0,01)
esan Axular 1 (0,01)
esan Azkue 1 (0,01)
esan Bach 1 (0,01)
esan Donostia 1 (0,01)
esan Edgar 1 (0,01)
esan Emilio 1 (0,01)
esan Ernesto 1 (0,01)
esan Flaubert 1 (0,01)
esan Galdos 1 (0,01)
esan Gandiaga 1 (0,01)
esan Gil 1 (0,01)
esan Gipuzkoa 1 (0,01)
esan Goethe 1 (0,01)
esan Hans 1 (0,01)
esan Iztueta 1 (0,01)
esan Jose 1 (0,01)
esan Josu 1 (0,01)
esan Joxe 1 (0,01)
esan Juan 1 (0,01)
esan Kandido 1 (0,01)
esan Kant 1 (0,01)
esan Lacan 1 (0,01)
esan Londres 1 (0,01)
esan Manuel 1 (0,01)
esan Maria 1 (0,01)
esan Marian 1 (0,01)
esan Martin 1 (0,01)
esan Mogel 1 (0,01)
esan Nafarroa 1 (0,01)
esan Nemesio 1 (0,01)
esan Orixe 1 (0,01)
esan Oskar 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
esan bera artean 6 (0,04)
esan gu fraide 3 (0,02)
esan gutxi gorabehera 2 (0,01)
esan kartel bat 2 (0,01)
esan lagun bat 2 (0,01)
esan ni lagun 2 (0,01)
esan Txirrita langile 2 (0,01)
esan xafla aho 2 (0,01)
esan ahots urratu 1 (0,01)
esan ama estatutu 1 (0,01)
esan ate gaineko 1 (0,01)
esan ate txartel 1 (0,01)
esan Atlantida izeneko 1 (0,01)
esan Auschwitz horma 1 (0,01)
esan Azkue jaso 1 (0,01)
esan Bach San 1 (0,01)
esan bat bat 1 (0,01)
esan bera ahots 1 (0,01)
esan bera alderdi 1 (0,01)
esan bera ametsetako 1 (0,01)
esan bera bederen 1 (0,01)
esan bera eszena 1 (0,01)
esan bera kemen 1 (0,01)
esan bera lur 1 (0,01)
esan bera mespretxu 1 (0,01)
esan bera osaba 1 (0,01)
esan bereber hilabete 1 (0,01)
esan beste alde 1 (0,01)
esan beste bat 1 (0,01)
esan bi ernaldu 1 (0,01)
esan bi mila 1 (0,01)
esan Duvoisin bera 1 (0,01)
esan Duvoisin berak 1 (0,01)
esan egunkari artikulu 1 (0,01)
esan egunkari igande 1 (0,01)
esan Emilio Varela 1 (0,01)
esan errotulu handi 1 (0,01)
esan Galdos bera 1 (0,01)
esan Gandiaga laster 1 (0,01)
esan garai hura 1 (0,01)
esan garai urduritasun 1 (0,01)
esan Gil de 1 (0,01)
esan Gipuzkoa foru 1 (0,01)
esan gu gizarte 1 (0,01)
esan gu kritiko 1 (0,01)
esan gutxi asko 1 (0,01)
esan haiek bat 1 (0,01)
esan haiek bi 1 (0,01)
esan Hans r 1 (0,01)
esan hitz garrantzi 1 (0,01)
esan hitz hitz 1 (0,01)
esan hura jarraitu 1 (0,01)
esan inor ez 1 (0,01)
esan inor menderatu 1 (0,01)
esan ipuin gutxi 1 (0,01)
esan ipuin hura 1 (0,01)
esan jende ez 1 (0,01)
esan jende fidagaitz 1 (0,01)
esan Jose Egipto 1 (0,01)
esan Joxe Mari 1 (0,01)
esan Juan Mari 1 (0,01)
esan Kandido une 1 (0,01)
esan kartel handi 1 (0,01)
esan kartel jarri 1 (0,01)
esan kartel letra 1 (0,01)
esan Londres kritiko 1 (0,01)
esan Manuel Lekuona 1 (0,01)
esan Maria bereber 1 (0,01)
esan mezu aurkitu 1 (0,01)
esan Mogel Peru 1 (0,01)
esan mundu gehiago 1 (0,01)
esan Nafarroa Forua 1 (0,01)
esan Nemesio Etxaniz 1 (0,01)
esan neska agertu 1 (0,01)
esan neska ikasketa 1 (0,01)
esan ni ama 1 (0,01)
esan ni amama 1 (0,01)
esan ni txosten 1 (0,01)
esan ni ziniko 1 (0,01)
esan ohar bat 1 (0,01)
esan ordu Peru 1 (0,01)
esan Oskar Aibar 1 (0,01)
esan pankarta betiko 1 (0,01)
esan paper mutur 1 (0,01)
esan Sokrates hilzorian 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia