Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 268

2000
‎Bai, gaizki nengoen, baina horrela erantzuteak arrazoietan abiatzea ekartzen ohi dio jende zibilizatuari, eta Anak azkenetarik egiten zuen, neure putzuaren barnean ikusmira egitera utziko nien jendeetan. Gogotsuago agertuko nintzaion desatsegin.
‎Esan zuen, kasu, Jainkoari buruzko eztabaida asko hauxe esanez konpon daitezkeela: " Ez naiz erabiltzen ari hitza halako modutan ezen esan baitezakezu...", eta esanez ere erlijio askok" esaten dutela beste batzuek zentzugabekeriatzat hartzen dituzten gauzek zentzua dutela, eta ez dutela besterik gabe ukatzen beste erlijio batek baieztatutako esaldiren bat"; eta hau argitu zuen esanez jendeak" jainkoa" gizaki baten antzeko zerbaiti erreferentzia eginez erabiltzen baldin badu, orduan" Jainkoak lau beso dauzka" eta" Jainkoak bi beso dauzka" esaldiok zentzua dutela, baina beste batzuek" Jainkoa" halako modutan erabiltzen dutela ezen" Jainkoak besoak ditu" baita zentzugabekeria —" Jainkoak ezin du besorik izan" esang... " Gramatikaren aldetik" zentzu desberdinak adierazpenaren bitartez esan nahi zuena azaltzeko, esan zuen bilatzen genituela ez" konparagarriak" diren hitzak, adibidez," solido" eta" gaseoso" konparagarriak diren legez, baizik eta desberdinak direnak, adibidez," aulkia" eta" aulkian esertzeko baimena" desberdintzen diren legez, edo" trenbidea" eta" trenbide istripua".
2001
‎Ez zitzaidan bereziki kostatu. Nik ez dut erridikuluaren zentzurik batere, eta nahiz eta nik esandakoekin jendeak barre egin horrek ez ninduen lotsatzen. Horrek frogatzen du hizkuntza bat ikasi nahi duenak lortu dezakeela.
‎Baietz esango dut jakina. Bizirik gaudela esatea beharrezkoa zaigu, industria sendotzeko atarian gaudela sinesten dugulako nahi diogu jendeari sinestarazi. " Begien egarri" gara, Axular zaharrak esango zukeenez.
‎Bakarty James!!! zioen jendeak harrituta.
‎Ez esan jende aurrean oporretara zoazenik.
‎‘Bai, bai, nahiko txarto, eta memoria errekuperatzen lagundu ahal dion jendearekin egotea komeni zaio. Pentsatu dugu zuk ere lagundu ahal diozula.’
2002
‎Zer ez zenuke esango jendea pozik uztearren?
‎Nolabait esateko, komunikatzea berariaz onartua digun jendearekin (edo guk onartua diogun jendeak gurekin) bakarrik aritzeko txat modukoak dira aplikazio horiek.
2003
‎Baina hori herriak erabaki behar du, kontua da erabakitzeko ahalmena izatea eta gaur egun hori ez da esistitzen. Ez du balio esateak jendeak bozka ematen duela; 500 urtetan argi ikusten da herritarrek ez dutela izan aukera desberdinen artean hautatzeko aukerarik izan. Hau konpontzeko era herriari galdetzea da eta dauden aukera guztiak mahaiaren gainean jartzea.
‎Hark zioen jendea ez zela ogiz bakarrik bizitzen eta kultura baten jabetza ezinbestekoa zuela.
2004
‎Kongon pixkanaka ugaritzen joan ziren globalizazio mota honi aurre egin eta erantzun nahi zioten jendeak. Profezia itxurazko erradikalitatea zekarten batzuek (Simon Kimbangu), aktibismo politikoa beste batzuek (Patrice Lumumba famatu eta gaur ia ahantzia), bide militarra zenbaitek (Mulele eta besteak)...
‎Borgesek zioen jendea ez dela inoiz aspertuko istorio entzutena
‎Argelia Lopez Lie dendako arduradunaren esanetan jendea aurrez begia botatako produktuaren bila dator aurtengo beherapenetan, gehienetan, gainera, produktu onaren eta garestiaren bila. Merkea saltzea, ostera, kosta egingo zaiela dio.
‎Mirenekin ere ETAk atentatu egilea bera ez dela izan esan aurretik hitz egin du Uztarriak, eta horregatik zioen jendeak ez duela argi zein izan diren atentatuen egileak. “Alde horretatik ere egoera nahasia da.
‎Hirt izeneko sendagile batek juduen eta Errusiako komunisten burezurren nondik norakoez jarduten zuen. Hirt doktoreak zioen jende haiek benetako gizakiak ez zirelako frogak eman zitzakeela. Zoritxarrez, oraindik ez zuen bere teoria frogatzeko aski burezurrik bildu.
2005
‎mintzo ugarikook badakigu, ohartzen gara, astunak izateko arrisku handia dugula, edo indiskretuak, edo, besterik gabe, fidagaitzak. Normalean miresmena baino ez diogu jende isilari, esaten luketena isilpean iraunarazten dakiten pertsona zuhur horiei. Hiztunok badakigu, ohartzen gara, jende isilak askoz itzal handiagoa duela guk baino, eta ausaz hobe izanen genukeela isiltzea.
‎Zerbitzu teknikoak biltegiratze gastuengatik kobratu ahal izango du, baldin eta erabiltzaileari aurrekontua eskura duela edo aparatua konponduta dagoela jakinarazi zaion egunetik hilabete igaro bada. Hala ere, establezimenduak horren berri eman behar dio jendeari.
‎Bizimodu, kultura eta jendartearekiko harremanak ere eraldatu egiten ditu eta ez onerako. Porlanaren hedatzea ekidin ezineko etorkizuna ez dela ikusi eta erakutsi behar diogu jendeari. Hemen eta han zenbat galtzen ari garen eta zer gutxi irabazi.
‎Lehorregia iruditu zitzaidan. Halim tipo jatorra zen oso, askotan guk nahi genuen musika ipintzen zuen Txorrokopuntan eta edozer gauza kontatuta ere sekretuak salbu zeuden haren baitan, hori zioen jendeak behintzat.
‎Jung ek Psicologia eta alkimia liburuan dio jendeak gauzarik absurdoenak praktikatzen dituela bere arimatik ihes egiteko: yoga ariketa hinduak egiten dituela, barauak egiten dituela, buruz ikasten duela teosofia, munduko idatzietako testu mistikoak hartzen dituela otoitz egiteko... eta hori guztia egiten du, ez omen delako gai bere buruarekin aurrez aurre jartzeko, eta ez duelako uste bere arimatik ezer baliagarririk irten dakiokeenik.
2006
‎Eshel ek dioenez," Ez ditugu dauden baloreak epaitu nahi, ezta baieztapen absolutu bat egin nahi ere; egin nahi duguna konstatazio bat baino ez da, hots, dieta begetarianotik zenbat eta hurbilago egon gero eta mesede handiagoa egiten diogu gure planetari. Ez dugu esaten jendeak mutur batetik bestera igaro behar duenik, baina astero bi hanburgesa jan beharrean bakarra janez gero, ekarpen eraginkorra egingo zaio ingurumenari".
‎Bestela arriskua dago horrekin itsutzeko eta azkenean gauza horretan fijatuz gero, beste batzutan huts egiten duzu. Ni egia esan jendearen aldetik nahiko baloratua sentitu naiz txapelketa honetan eta horrekin oso pozik nago. Txapelketetan, nik uste baten bat ausartu dela sekulan egiten ez duen moduan bertsotan egitera, beste era baten egiten, eta nik uste ez dela lekua txapelketa esperimentuak egiteko.
‎Paretaren beste aldetik, bitartean, Graemetarren hil kaperan, arrosa gorri bat loratu zen, eta Williamen bihotzetik jaiotakoa zela zioen jendeak. Arrosa gorria hazten eta hazten joan zen, paretaren beste aldera pasatu eta Barbara Allenen txilar berdea besarkatu arte...
‎Inork ezin dit ezer leporatu. Gezurrik ez dut esaten jende aurreko nire agerpenetan. Zer asmo genituen azaltzen dut lehenik:
‎fuera!, gero kanbiorik gabe gelditu ginen eta bila joan nintzenian, Mixak pobreen artian bokatak banatu zituen, han esan ziguten biharamunian zornotzan kontzertu haundia zegoela, karnixeria batian haragiak erosi, hara gindoazela galdakao parian kontrola ikusi genuen urrutira eta mendiz mendiz in genuen krixton errebuelta, ez bait genuen aseguroaren paperik, hura ez genuen lotu, zornotzan zegoen siniestro total eta han ere lege problemarik ez genuen izandu eta han ere dena saldu genuen, ordiziara ere joan ginen eta han inon baino gutxiago saldu genuen eta gaizki pentsatzen hasi ginen, Mixak bere amantalarekin eta jantzi zuen lastozko sonbreroarekin iten zuen aurpegi luze bat, eta nik, redios, han ere munipekin gogor diskutitu nuen, eta azkenian jende gutxi zebilen tokian utzi ziguten eta jale ergelak goierriko haiek, hori zer da, zer du saltsa gorri horrek?, saltsa ona! saltsa ona!, esaten zuen Mixak, okela, okela ona!, esaten zuen, hitz hori bizkaian ikasi zuen, eta ordizian harritu iten ziren, hauek nondikan datoz?, eta Mixak hala iten zuen, euskaraz bere moduan eta gero numeroak erdaraz eta numeroak erdaraz esanda jendia pixka bat lasaitu iten zen, eta hura benetan gaizki nola atera zitzaigun handik nik tuterara nahi nuen, festa izugarriak izaten omen dira han, eta Mixak ezetz, hara etzuela nahi, lehenago han arizana zen eta han mobida izan zuen eta igual behar ez zuen batekin topo ingo zuela, zergatik Mixak, errusiatik etorri zenian, ekarri zutenekin eta etortzeko pasaportia eta lan baimenak in zizkiotene... saltsa ona!, esaten zuen Mixak, okela, okela ona!, esaten zuen, hitz hori bizkaian ikasi zuen, eta ordizian harritu iten ziren, hauek nondikan datoz?, eta Mixak hala iten zuen, euskaraz bere moduan eta gero numeroak erdaraz eta numeroak erdaraz esanda jendia pixka bat lasaitu iten zen, eta hura benetan gaizki nola atera zitzaigun handik nik tuterara nahi nuen, festa izugarriak izaten omen dira han, eta Mixak ezetz, hara etzuela nahi, lehenago han arizana zen eta han mobida izan zuen eta igual behar ez zuen batekin topo ingo zuela, zergatik Mixak, errusiatik etorri zenian, ekarri zutenekin eta etortzeko pasaportia eta lan baimenak in zizkiotenekin zorren bat bazuen, horregatik etzuen fotorik nahi eta horregatik ere etorri zen herriz herri nirekin, ezpaitzitzaion herrian udaletxiak pagatzen zionarekin ailegatzen eta zeuzkan diru pixarrak errusiara bidali zituen han bi alaba baitzituen eta horregatik etzuen ezta pentsioa pagatzeko ere, baionan in genituen bi gau, jarri ginen kale luze batian, han ziren saltzaile guztiak eta hainbestian, etorri zitzaigun magrebeko ume moko bat kollariak saltzen zebilena eta haragirik gabe eskatu zigun bokata bat, ezpaitzen haragiarekin fiatzen, txerria ote zen, eta Mixak in zion hari saltsarekin bokata, berrogeita hamar xentimo, eta gero sailian sailian hasi ziren etortzen magrebeko umiak, eta gero hango zaharrak ere bai, eta nik, nahikoa dek!, kontra in nien eta Mixari ere kontra ze bestela ere nahikoa lioa bagenuen, makina bat moxkorrekin peliatu nintzen, ezpainuen pitorik entenditzen eta haiek manera txarrekin etortzen, Mixak ere gutxi entenditzen zuen baina hura moldatu iten zen, moldatzeko zera hori zuen, abilidade hori, bera lasai zegoen, ni takartu nintzen, hirekin ruina zaukaat!, irribarre iten zuen, baionan bi lo in genituen, bigarren egunian, bertan, nik banku batian, zakuan, eta Mixa furgonetan manta batekin, halako batian esnatu naiz eta, arratoi bat zakuari oxka, salto in nuen, alde in zuen hark, eta ni in nintzen lurrera erori eta, lurrian nengoela begiak bildu eta atzera lo gelditu nintzen, nekia, Mixak berriz, hamabi ordu in zituen tirada batian, hark ere nekia, iten bazuen zutik ordu asko hankan mina jartzen zitzaion, zergatik behatz txikia moztuta zeukan, hori izan zen kropotkin, uste dut izena, hiri bat txetxeniatik honontza, zergatik kuarteletik lagun batekin eskapatu zenian, kamioi bat pillatu zuten eta heldu ziren hiri horretara, lagun haren etxera eta, berak botak erantzi gabe bazeraman lau hilabete, eta mina, eta mina, hanka dena haunditua eta han moztu zioten, gero handik pasa zen ukraniara, han mafia batekin tratua in edo hala etorri zen, ihes, beti ihes, esaten zidan, txikitan ere, amak minan lan iten zuen eta, mina itxi zutenian handik hanka in behar, orain, hau da nire etxia!, esaten zuen, bidia zela bere etxia, pena zuen familiagatik, umeekin askotan gogoratzen, handik, baionatik, berara goazela, furgoneta malda batian gelditu zitzaigun, hura izan zen aurreneko aldia, Mixak sartu zuen burua motorrian, jo zion ostiko pare bat, martxan jarri zen, berara ailegatu eta han jendiak irriak eta burlak iten zizkigun eta handik kontzejal batek edo eztakit zer zen bidali gintuen eta ni hitz inda nengoen hurrengo egunerako oiartzungo tipo batekin eta hark esan zigun halako ordutik aurrera jartzeko halako tokian, eta bueno, jarri ginen eta in genituen gelditu gabe hirulau ordu lanian, halako batian altxatu zen haize fuerte bat, amarratu genuen toldoa barandilla batian eta ezin, toldoa puxkatu eta noski sua itzali eta ezin aguantatu behintzat, gauzak azkar bildu eta martxa, hurrengo goizian, toldoa partxiatu genuen, garbitu garbitzekoak eta erostekoak erosi eta, berriz ere martxa, gasteizera joan ginen, han jarri ginen parte zaharrian, kantoi batian, hara etzen poliziarik sartzen eta han ondo saldu eta ondo egon ginen, bitartian diru balantziak in genituen eta etzen askore baina, zerbait ari ginen, Mixak orain errusiara joatiarekin iten zuen ametsa, eta nik ere nire ametsak baina nik garbi neukan gutxirekin biziko nintzela eta tailerrera pentsatu ere ez, han gasteizen haragia bagenuen oiartzundik sobratua eta hura eraman ekarriekin in zitzaigun lizundu, xerrak kutxilloarekin garbitu genituen, Mixak etzuen saldu nahi, eta nik, ba, lizun pixka bategatik, baina handik aurrera nazkatu ginen eta hasi ginen solomoa, piper saltsarekin, gasteiztik joan ginen leitzara zuzenian, han etzen guretzako tokirik baina albintiarekin diskutitu genuen eta hark zerga kobratu zigun eta utzi zigun toki bat, gero jeneradoriak etzigun arrankatzen eta presoen txosnan eskatu genuen entxufe bat, ondoan bagenituen ijito batzuk karrito batekin eta haiek ikusi zuten guk argia bagenuela eta guri eskatu ziguten, beltz bat ere etorri zitzaigun eske eta gero zilar saltzaileak ere, argentinako batzuk, gero hurruna, bagenekien zaila zela oso baina guk bilbora nahi genuen, bilbon astebete!
‎saltsa ona!, esaten zuen Mixak, okela, okela ona!, esaten zuen, hitz hori bizkaian ikasi zuen, eta ordizian harritu iten ziren, hauek nondikan datoz?, eta Mixak hala iten zuen, euskaraz bere moduan eta gero numeroak erdaraz eta numeroak erdaraz esanda jendia pixka bat lasaitu iten zen, eta hura benetan gaizki nola atera zitzaigun handik nik tuterara nahi nuen, festa izugarriak izaten omen dira han, eta Mixak ezetz, hara etzuela nahi, lehenago han arizana zen eta han mobida izan zuen eta igual behar ez zuen batekin topo ingo zuela, zergatik Mixak, errusiatik etorri zenian, ekarri zutenekin eta etortzeko pasaportia eta lan baimenak in zizkiotenekin zorren bat bazuen, horregatik etzuen fotorik nahi eta horregatik ere etorri zen herriz herri nirekin, ezpaitzitzaion herrian udaletxiak pagatzen zionarekin ailegatzen eta zeuzkan diru pixarrak errusiara bidali zituen han bi alaba baitzituen eta horregatik etzuen ezta pentsioa pagatzeko ere, baionan in genituen bi gau, jarri ginen kale luze batian, han ziren saltzaile guztiak eta hainbestian, etorri zitzaigun magrebeko ume moko bat kollariak saltzen zebilena eta haragirik gabe eskatu zigun bokata bat, ezpaitzen haragiarekin fiatzen, txerria ote zen, eta Mixak in zion hari saltsarekin bokata, berrogeita hamar xentimo, eta gero sailian sailian hasi ziren etortzen magrebeko umiak, eta gero hango zaharrak ere bai, eta nik, nahikoa dek!, kontra in nien eta Mixari ere kontra ze bestela ere nahikoa lioa bagenuen, makina bat moxkorrekin peliatu nintzen, ezpainuen pitorik entenditzen eta haiek manera txarrekin etortzen, Mixak ere gutxi entenditzen zuen baina hura moldatu iten zen, moldatzeko zera hori zuen, abilidade hori, bera lasai zegoen, ni takartu nintzen, hirekin ruina zaukaat!, irribarre iten zuen, baionan bi lo in genituen, bigarren egunian, bertan, nik banku batian, zakuan, eta Mixa furgonetan manta batekin, halako batian esnatu naiz eta, arratoi bat zakuari oxka, salto in nuen, alde in zuen hark, eta ni in nintzen lurrera erori eta, lurrian nengoela begiak bildu eta atzera lo gelditu nintzen, nekia, Mixak berriz, hamabi ordu in zituen tirada batian, hark ere nekia, iten bazuen zutik ordu asko hankan mina jartzen zitzaion, zergatik behatz txikia moztuta zeukan, hori izan zen kropotkin, uste dut izena, hiri bat txetxeniatik honontza, zergatik kuarteletik lagun batekin eskapatu zenian, kamioi bat pillatu zuten eta heldu ziren hiri horretara, lagun haren etxera eta, berak botak erantzi gabe bazeraman lau hilabete, eta mina, eta mina, hanka dena haunditua eta han moztu zioten, gero handik pasa zen ukraniara, han mafia batekin tratua in edo hala etorri zen, ihes, beti ihes, esaten zidan, txikitan ere, amak minan lan iten zuen eta, mina itxi zutenian handik hanka in behar, orain, hau da nire etxia!, esaten zuen, bidia zela bere etxia, pena zuen familiagatik, umeekin askotan gogoratzen, handik, baionatik, berara goazela, furgoneta malda batian gelditu zitzaigun, hura izan zen aurreneko aldia, Mixak sartu zuen burua motorrian, jo zion ostiko pare bat, martxan jarri zen, berara ailegatu eta han jendiak irriak eta burlak iten zizkigun eta handik kontzejal batek edo eztakit zer zen bidali gintuen eta ni hitz inda nengoen hurrengo egunerako oiartzungo tipo batekin eta hark esan zigun halako ordutik aurrera jartzeko halako tokian, eta bueno, jarri ginen eta in genituen gelditu gabe hirulau ordu lanian, halako batian altxatu zen haize fuerte bat, amarratu genuen toldoa barandilla batian eta ezin, toldoa puxkatu eta noski sua itzali eta ezin aguantatu behintzat, gauzak azkar bildu eta martxa, hurrengo goizian, toldoa partxiatu genuen, garbitu garbitzekoak eta erostekoak erosi eta, berriz ere martxa, gasteizera joan ginen, han jarri ginen parte zaharrian, kantoi batian, hara etzen poliziarik sartzen eta saltsa ona!, esaten zuen Mixak, okela, okela ona!, esaten zuen, hitz hori bizkaian ikasi zuen, eta ordizian harritu iten ziren, hauek nondikan datoz?, eta Mixak hala iten zuen, euskaraz bere moduan eta gero numeroak erdaraz eta numeroak erdaraz esanda jendia pixka bat lasaitu iten zen, eta hura benetan gaizki nola atera zitzaigun handik nik tuterara nahi nuen, festa izugarriak izaten omen dira han, eta Mixak ezetz, hara etzuela nahi, lehenago han arizana zen eta han mobida izan zuen eta igual behar ez zuen batekin topo ingo zuela, zergatik Mixak, errusiatik etorri zenian, ekarri zutenekin eta etortzeko pasaportia eta lan baimenak in zizkiotene... bilbon akitu arte!, esan genuen, bagenituen telefono batzuk, ia lotu genuen, azkenian ezetz, etziguten utzi, horregatik tafallara segitu genuen, han bukatu zitzaigun solomoa eta Mixak baratxuri zopa prestatu zuen eltzian, baratxuriak zanpa zanpa in eta eskatu genituen bar batian ogi zaharrak eta txorizo batzuk erosi genituen, handik in genuen goizueta, han jende txikitxoa zegoen, diferentzia haiekin Mixa harrituta zegoen, han leitzan ezagutu genuen saltzaile bati zerbeza kaja bat eman eta bere aldian toki bat utzi zigun, hurrengo goizian, handik gatozela, errebuelta asko eta Mixa mariatuta zijoan, baso zahar batian, basoko mutilak motozerrekin eta gazte batzuk pagoetara igoak, batzuk aurpegiak estalita, beste batzuk makillatuta bezala, kolore txuria, lekeition in genuen goizaldian ordu pare bat bidali bitartian eta zarautzen heldu bezain laster etorri ziren bi munipa eta papera eskatu ziguten eta herritik aparte jarri behar izan genuen, bermion in genuen gau ona, kontzertu haundia zegoen eta laurehun bokata saldu genituen, denak eta gehiago ere salduko genituen, argi pirrintarekin ari ginen gauzak furgonetara jasotzen, ya ari ginen burniak biltzen, halako batian bronka izugarri bat, tipo txiki buru haundi bat gugana ikaratuta korrika eta ikusi ez ikusi furgonetara sartu zitzaigun eta atia itxi zuen, haren atzetik amorratu batzuk, ni, zer pasatzen da!, tartian jarri nintzen, joputa!, esaten zuten, neska bat bortxatu zuela txiki hark, nahi zizkioten barrabilak moztu, nik tranki tranki!, bakarrik esan nuen, eman zidaten ostia latz bat, ya furgonetara sartu behar zuten, Mixa etzen ikaratu eta hanka burni bat ibili zuen airian, bidali zituen bi tipo lurrera, jende gehiago etorri zen, akatu baino lehenago sartu ginen furgonetan nola hala, hautsi ziguten atzeko kristala eta burni batzuk han utzi genituen, atera ginen bermiotik, zartaien eta serbilleten artian gure buru haundia, alkandora urratua, puta, esaten zuen, puta zela, etzuen besterik esaten, neska hura, puta zela, halako batian, herritik ateratzeko maldan, taka, in zen furgoneta berriz ere gelditu, jaitsi ginen, buru haundia begiak atera beharrian ikaratuta zegoen, eskerrak eman gabe piztia bezala mendira salto in zuen, hurrengo egunian ez, hurrengoan, furgoneta karga in, nafarroa aldera abiatu ginen, ba omen ziren hango erdialdeko haranetan herri txiki batzuk, denbora hartan jaiak zituztenak, jendetzarik ez, esan ziguten, baina joanez gero poliki salduko duzue, pasa genituen harako mendiak, iritsi ginen ipuruen lurrera, galdezka galdezka, heldu ginen ariztira, feria zen ariztin, jende gutxi, haur batzuk, barraka batzuk, tipo batek puñalarekin jolas iten zuen, bi lagun padera zabalian ogia erretzen ari ziren, etorri zitzaigun herriko mutil ile luze bat, informatu zen zer zen gure nahia, esan zigun ostatuaren ondoan non jartzia genuen, nonbait, esan zigun hark, gobernuak, bertako jauntxoekin elkar hartuta, pribatizatu in nahi zituen mendi haietako lurrak, eta kontra iteko zen festa, nik susmoa, zibilak joango ote ziren eta, joan nintzen begiratzera bazterrak, ez nintzen fiatzen, Mixa mutil harekin gelditu zen, itzuli nintzenian ostatuan ziren biak, Mixa ikusten zen gustora zegoela, mutil ile luze hark, Stefan izena, galderak iten zizkion, errusiako eskolaz, siberiaz, hango ibaiez, lehortu zen itsaso batetaz, iluntziarekin hasi zen jendia etortzen plazara, guk sua piztu, bonbillak arboletatik txintxilika jarri eta, gutxi bat, gutxi bat, oso ongi saldu genuen, goizaldian, bostak seiak izango ziren biltzen hasi ginenian, denak bildu eta abiatzera goazela, furgonetak, etzuela nahi, aritu ginen, eman genizkion takateko batzuk, alferrik, ematen zuen hila zela motorra, probatu genuen Stefanek utzi zigun bateria batekin, etorri ziren ferianteak ere, motorrari begiratu, burua kordokatzen zuten, etzen hari nondik sartu eskua, ezin ezer egin, apartatu ginen, madarikatu genuen gure suertia, Mixa
2007
‎Espainiako Hezkuntza eta Zientzia Ministerioak, konparazio baterako, Zientziaren Urtea izendatu du 2007, eta hamaikatxo ekitaldi antolatu horren kariaz. Zientzia hurbildu nahi diote jendeari, eta batik bat gazteei. " Hiritarrak konturatu egin behar dira zientziak zer nolako garrantzia daukan aurrerapenean, garapen ekonomikoan, baita bizi mailan ere.
‎Artea egingo dugu, oso puntakoa eta hasieran arrotza egingo zaiona jendeari, baina zinea ere egongo da, eta telebista, eta soinua, eta hor oso mundu arraroak daude baina baita oso gertukoak ere. Guk oso abaniko zabala eskaini behar diogu jendeari interes ezberdinak erakarri ahal izateko, eta gure zentroaren erakargarritasunak izpi diferenteak izan ditzan, batak ez bazaitu jotzen, besteak jo zaitzan.
‎Eta hori ere kuriosoa da, mutil horiengan pisu handiagoa baitu homosexualaren estigmak prostitutu izatearenak baino. Alegia, sexualitate jarduna saltzeak ez dio jendeari inporta, homosexual izateak pisatzen du.
‎Nik dakidala, buruak okerrik egiten ez badit, nirekin batera logela berean lo egindakoak ehun eta hamar lagun izan ziren, lehenengo urtean bakarrik. Ez dut esango jende zintzoa ala gaiztoa ote zen, erdiei ez bainien tutik ere ulertzen esandakoa, eta beste erdiek ez zuten hitzik egiten. Hori bai, denek ala denek miresmenez eta errespetuz begiratzen zioten Fabiolari, beren maitale eta jabeari.
‎Bera emakume txiki, lodi eta bular handia da, esan bezala, eta ni gizonezko kankailu, bakailaoa baino flakoagoa eta hausporik gabea. Elisak ez dio jendeari begiratzen, hortik honakoa da nire kroketa puska, eta molestagarri zaio jendeak berari begiratzea; are gehiago jendeak inbidiaz begiratzea eta ez miresmenez, esklabo batek sultanari begiratuko liokeen modura.
‎Desberdintasun handia dago Prezioak, Malaysiako 10 senetik (ez da 2,6ra iristen) zentimo) 17 zentimo arte Frantzian, baina dena onura da. Ez da bistatik galdu behar marketina, prezioa besterik ez dela dioena jendea ordaintzeko prest dago.
‎Lurreko Paradisura nehor ez daiteke hurbil. Diote jende zuhurrenek munduko lur gorena dela. Hain da gora non ilargiaren zirrika ukitzen duen abantxu.
‎Langonen zen omen bizi Hipokrataren alaba bakarra, Alosia zeritzana, Diana jainkosak herensugetu izan zuena. Diote jendeek Alosia aitaren gazteluko ziloetan gordea bizi zela, eta bakarrik urtean bizpahiru aldiz emazte itxura har zezakeela eta aldi horietan gazteluko ganbara ederrenean egoten zela. Guziek diote sekulan ez zuela nehori minik egin izan eta herensugeari musu bat ezpainetan emanen zion zaldunak zuela bakarrik libratzen, emazte itxura betiko emanez.
‎Anitz dira lekuak nik ikusiak ez ditudanak, eta izan naizenetan ikusi eta kondatu gabe utzi ditudanak ere anitzak dira, luzeegia  izanen litzateke guziaren hemen kondatzea. Eta nola gauza berriak beti gustuko direla dioen jendeak, non litzateke plazera batek dakien guzia balerra?
‎Nihaur ez naiz sekulan han izan baina lekukoek errana didate han direla ikusten ahal Alexandrori bere heriotza anontziatu zioten eguzkiaren eta ilargiaren arbolak. Eta diote jendeak, arbola horietarik heltzen diren fruituak janez eta fruitu horiekin egiten den gantzuari esker, bortzehun urtez bizi daitezkeela.
‎Bada uharte bat Lamori deritzana non emazte guziak eta gizon guziak biluzirik dabiltzan izigarriko beroak egiten baititu han. Diote jende horiek, ez dela biluzirik ibil  tzean ahalkerik, Jainkoak hala gaituelakotz kreatu eta hori naturala dela eta ez dela hor nehongo gaizkirik. Han nehor ez da nehorekin esposatzen, nornahi plazer duenarekin ibil daiteke eta emazteek haurrak badituztelarik haiekin oheratu den bati ematen dizkiote.
‎Muga horien artean honako hauek aipatzen dituzte: horrelako prozesuek ezin dute garbiketa etnikoa ekarri eta ezin diote jendeari bere hiritartasunaz gabetu, ezta giza eskubideak bortxatu ere. Beste muga bat honako hau litzateke:
2008
‎Guk patronatutik erakutsi dugun batasun ezak ez dio jendeari adore handirik ematen Altzuzara joan eta museoa bisitatzeko, baina Oteizaren obrak iraun egingo du, eta museoak eskaintzen duena jende ilara ikaragarriak egoteko modukoa da, han dagoena sinestezina da eta. Ez da behin joateko lekua, askotan joatekoa baizik, gurekin harremanetan jarri, interesatu, lan egin… Orain arte ez dugula ondo egin?
‎Esaten da gizartea aldatzen ari dela: " Lehen bai baina orain ezin da", dio jendeak. Orain dela hogei urte ere ez zen erraza boluntarioak inguratzea.
‎Ezin ukatu, artea zainetan daramagu! Baina egia da" ijito" esanda jende askori edo flamenko kantariak edo gaizkileak datozkiola burura eta... ez dago esan beharrik, hori baino askoz ere gehiago gara. Tamalez, ijito hitzak karga negatibo handia du berekin.
‎Eta orain ikusarazi nahi diot jendeari gutako bakoitza dela munduan dagoen pertsonarik sakratuena, eta errespetua zor zaigula, beste inori baino gehiago.
‎Hara ba, hi zaldi gainera igo eta zerarengana joan hadi? esango ahal diat!?, zorioneko sendagile lanbas horrengana, eta esaiok jende guztia biltzeko?, magistratuak eta?, eta ekar ditzala denak Admiral Benbowra?, Flint zaharraren eskifaia guztia, zahar eta gazte, bizirik dauden guztiak. Ni lehenengo ofiziala izan ninduan, bai, Flint zaharraren lehenengo ofiziala, eta ni nauk lekua ezagutzen duen bakarra.
‎Espainia, berriz, ia ia lurra sortu zenetik existitu da, ez du asmatzailerik behar izan. Hori diote jende frankok, eta begirunez entzuten die batek baino gehiagok. Hori etengabe errepikatzen dutenek, barkatu atrebentzia, ez dute ideiarik.
‎Martin Luther King-ek ere, â?. Amets bat daukatâ? zioenean jendeari amets horretan sinesteko eskatzen zion.
‎Helbururik nagusiena gure hesien gainetik gazteen arteko harremanak lotzea da, elkar ezagutu eta anaitasun bat sortzea gure artean. Mugaren oztopoa gainditzea nahi dugu, eta hau Euskal Herria dela ulertarazi nahi diogu jendeari. Elkartasunaren bidez independentziaren alde aitzinera egin nahi dugu.
‎2002az geroztik egiten da besta hau eta hasiera hasieratik helburua bailara mailako besta bat egitea da. Bertizaranako hiru herriak —Narbarte, Legasa eta Oieregi– elkartu eta bailara bezala bizirik gaudela adierazi nahi diogu jendeari. Azken urteotan ezagunagoa egin da Bertizarana, jendea mugitzen hasi delako.
‎Hori garrantzitsua da, sindikatuen errepresentatibitatean eragina daukalako. Gobernuari erakutsi behar diogu jendeak CGTk egiten duenaren baitan sinesten duela eta CGT erreferentzia bat dela. Hauteskunde hauetan emaitza onak lortu behar ditugu, gero, gobernuarekiko negoziazioetan pisua ukan dezagun.
‎inplikazioa izan dugu gure buruarekiko eta gure obrarekiko. Eta beti saiatu gara esaten jendearen artean, ikusle izateari utzi eta aktore izan behar garela. Giro askotako kontzertuak daude; denak ez dira parte hartzeko.
‎" Munduaren erdiak ez daki beste erdia nola bizi den", dio jendeak harriturik, uste ez zuenen bat jakiten duenean. Eta nik diot psikoanalisi gizarteratua besterik ez dela hori.
2009
‎" Ez dut sartu nahi kontu moraletan, baina orain argi daukat lapurtzea ez dagoela ondo. Halere, inoiz ez diot jendeari lapurtu, erakundeak lapurtu ditut, eta trapitxeoan aritu naiz", aitortu digu Pepe Villegasek. Alokairuan bizi da, Gasteizko Udalaren diru-laguntzekin, eta guztiz integratua dagoela dio.
‎" Iban Zaldua? Ipuingilea!" dio jendeak duda gutxirekin. Baina geroz eta luzeago idazten hasi zara:
‎Tamalez, horrek guztiak ez dio jendeari ikusten uzten, orokorrean, txistuak beste gauza batzuk ere eskaini ditzakeela. Kasu honetan, sosegua, eta horrekin batera beste hainbat sentimendu:
‎Haren frutak, elikagai ederrak edukitzeaz gain, gorputzaren oxidazioa moteltzen omen du. Zahartzaroari beldur dion jendearen artean da biziki boladan. Amazoniarrek etxeko dute, oleracea abizenak halaxe dio, baratzekoa.
‎Saltoki guztiek jarri behar dute, inolako salbuespenik gabe eta bezeroek ongi ikusteko moduan, kartel bat esanez jendeak eskuragarri dauzkala egiaztatze tresnak eta erreklamazio orriak.
‎Bi ordu baino gehiago emango dituzte Ilbehera ikusteko, batez ere akabatzailea, Jupiter eta bere sateliteekin gozatzeko, eta izarren kumuluak, izar bikoitzak eta izar lainoak ezagutzeko. Berokia eramateko esan nahi diogu jendeari", esan du Rodriguezek.
‎Nabarmentzekoa da horiek guztiak esan aurretik jendeak aitortu zuela ez zeukala jakintza nahikorik: kaleko jendeak adierazi zuen jakintza eskasa zuela zientzia eta teknologia gaietan, eta zientzia politikei dagokienez, ezagutza falta hori herritar arruntek nahiz ikertzaile eta ikasleek aitortu zuten.
‎Eta imajinatzen dugu artez arte, Bilboko kaleetan joaten zen bezala, balakuak eta diosalak banatzen, irribarretxo hura ezpainetan, agur, agur esaten jendeari.
‎Hori zioen jendeak. Olasok hil zituela biak.
‎Ingurumenaren aldetik ere ona iruditzen zaio. Ekologista guztiek diote jendea eta garraioa trenera eraman behar dela. Araba, Bizkai eta Gipuzkoako unibertsitateak onak direla uste du, baina orain Europakoekin lotu nahi ditu, hitzarmenak lortu ikerketa garatu ahal izateko, eta hemengo ikasleak atzerrian ikasketak hobetzeko aukera emateko.
‎Era berean, eskatu nahi diogu jende orori bazter utz dezala halako ekintza gogorren egileak erruduntzeko eta kondenatzeko joera. Badakigu ulertzen zaila suerta daitekeela eskaera hori.
‎Iaz pertsona bat hil zen harresietatik erori zelako eta orain dela bi urte beste bi. Horregatik, behin eta berriz eskatu behar diogu jendeari harresietan kontuz ibiltzeko. Dena dela, jende asko igotzen da.
‎Ezin duzu hemengo konpositoreen obrak direlako bakarrik edozein gauza eskaini. Gauza interesgarriak topatu eta eskaini behar diozu jendeari, errefusa ez ditzan. Ogitartekoaren beste osagai bat dira, eta ongi integratu behar dira.
‎X. B.: Heriotzari beldurrik ez dion jende asko dago, baina horietatik oso gutxik dute heriotzaren kontzientzia.
‎Harvardeko irakasle batek, desagertu eta gero? Nahi diogu jendeari ulertarazi elkarri lagunduko diogula: guk lagunduko diogu jendeari katalana ezagutzen, gure kulturako parte izan daitezen, eta haiek lagunduko digute katalanak bizirik iraun dezan.
2010
‎Irakurketaren ikuspegi erromantikoa baitu Fahrenheit 451 k: liburuek pentsatzen laguntzen dute, eta irakurleak kritiko bihurtzen; hortaz, liburuak inprimatzen hastea, eta haiek diotena jendeari ezagutaraztea da herritarren alienazioa bukatzeko modua. Hala ere, eta beste adibide erromantiko bat jartzearren, gainerako adierazpide artistikoak ez daude debekatuta, baina liburuak ez die irakurketari ematen zaion indar eraldatzaile bera ematen.
‎Galdera guztiei erantzuten dien motibo sendo bat behar duzu, aitzakia erraldoi bat. Haurrak besapean ogi barra batekin sortzen direla dio jendeak, baina nik gizakia aitzakia batekin sortzen dela pentsatu izan dut beti. Gustatzen zaizkigun aitzakien inguruan antolatzen dugu gure bizimodua, eta etengabe gabiltza gure bizitza ardaztuko eta justifikatuko duen super aitzakiaren bila.
‎Nik, egia esan, orain ere ez dut ezertan sinesten, lehen bezala, baina presaka ibili behar dut, halere, mundu guztiak bezala egin nahirik, eta bizitzan zerbait sinesteko arrazoi on bat aurkitzeko. Ez baita aski esatea" ez dut sinesten", probatu ere egin behar baitiozu jendeari. Galileo Galileik orain laurehun urte idatzi zuen Siderus Nuncius lan laburra.
‎Sandinistak oraindik gobernuan zeuden arren, mugimenduaren azken hatsa izan zen. Euskal Herriko eta Europako jende asko geunden bertan, eta Europan" Nikaragua sandinista" esatea jendearekin konektatzeko modua zen orduan. Tamalez, ni han nengoela, hauteskundeak galdu zituzten, eta nahiko etsita egin nuen etxerakoa.
‎balio horien kontzientziak sustatu zuen Malon etxaideren obra, eta berorietan zuen usteagatik, hizkuntzaren kalitate zuzena eskatu zien idazleei (ikusi dugu), baina ez, bestalde, gramatikari kritiko tente itsuen aurrean bere idazle askatasuna ere defendatu gabe, betiere hiztun guztien mesedetan jardute aldera: eztabaida hauen artean bere ama hizkuntzaz maiteminduta, Malon etxaidek salakuntza abertzale bat egiten dio arerioen pentsamoldeari, eta aldi berean etorkizunerako utopia baten leihoa irekitzen du, Manifestuaren azken lerroetan. ezin du jasan gaztelania hizkuntza arlote eta bilaua dela dioen jendea, eta halakorik esatea nazio osoari egiten zaion iraina dela dio: " este agravio es de toda la nación y gente de españa".
‎Tabako makinak erretzea debekatuta dagoen lekuetatik kentzea izan da taberna eta jatzetexeetako arduradunen eskaeretako bat.Eusko Jaurlaritzak ez du begi onez ikusten: Guk ez dugu esaten jendeak ez duela erre behar, edo tabakoa erosi behar duen ala ez. Esaten duguna da kea arnastu nahi ez duenak horretarako eskubidea duela eta horretarako aukera eman behar duela.Pilota frontoietan, itxita baldin badaude, dela erre baieztatu du Jaurlaritzako gizarte gaietarako sailburu-ordeak.
‎Azkenean, bera dela esan du?. Buruzagi jeltzalearen esanetan, Gonzalezen hitzek agerian uzten dute aldi hartan terrorista ez izatea erabaki zuela. Lehendakariari ekimenak eskatu dizkio egia jakin dadin eta Gonzalezek esandakoa baino gutxiago esateagatik jendea kartzelan dagoela, enpresak itxita eta alderdiak legez kanpo daudela, salatu du.Lehendakariak erantzun dio Gonzalezen hitzetatik hori ulertu badu auzitegietara jo lukeela, izan ere, gainerakoa zikintzea da.Ez ezazu etekin politikorik bilatu iraganeko mamuak azaleratzen, zigortutako iragana delako, eta lan egin ezazu askatasuna eta Zuzenbideko Estatua defendatzeko eskolta daramagunokin terr...
‎Pontxirekin batera, Romana zen beste bidenteetako bat, gero eta ezagunagoa egin zena zirkulu hartan; hamabost urteko neska zen, hiriko bizpahiru etxe aberatsetan zerbitzatzen zuena, baita gurean ere azken urtean, aste pare batean bakarrik izan bazen ere, ordezkapen batean; neska alaia zen, dantza atsegin zuena, hala zioen jendeak behintzat?, eta, beste bidenteek ez bezala, irri alai bat erakusten zuen Ama Birjina agertzen zitzaion bakoitzean; Helena bezala neskamea zen Romana, haren mugimendu arinek, gainera, Helenarenak oroitarazten zizkidaten, eta hargatik edo, halako mesfidantza inkontziente bat nagusitzen zitzaidan hura ikusten nuen bakoitzean; hura ikusi nuèn lehen aldian, berriz, bidenteengandik urrutira gabe zegoen don Antonio Garmendia apaiza, garai hartan Pagoaga inguruko parrokia bateko erretorea zena eta agerketa haiei bere bultzada eman ziena lehenengo neska bidentearekin hitz eginda gero, hain iruditu zitzaizkion, antza, neskaren aitorpenak zinezkoak eta fidagarriak?; aitortu ere, aitortuko nuke don Antonio izan zela mugimendu haren zutabe nagusietako bat denbora batean.
‎Gaztelu hori sorginduta dagoela dio jendeak.
‎Mundua handia da. Bazter guztietan daude lagun onak eta bestelakoak eta horregatik ezin da esan jendea arrazista denik. Denetarik dago edonon, bai hemen bai Malin.
‎Ezin da eskaintza arrunta balitz bezala iragarri tara duen artikulurik. Sustapeneko salmenta erabiltzen duen saltokiak eskaintzan dauden produktu zehatzei buruzko informazio argia eman behar dio jendeari. Adibidez, bakerako arropa guztiak %40ko deskontua duela adierazten badu, ez dago salbuespenik.
‎Memoria tailerra adibide bat da; Eguneko Zentroak bere eskaintza osoa antzuolarron arabera egokitzen jarraitzen du, eta beste berritasun nagusia horixe da: " Gogorarazi nahi diogu jendeari zentroa bere beharretara erabiltzeko aukera duela. Horregatik, goizez bakarrik, arratsaldez bakarrik, egun batzuk… erabili nahi duenak hala egin dezake", dio Karmele Kortak.
‎Pontxirekin batera, Romana zen beste bidenteetako bat, gero eta ezagunagoa egin zena zirkulu hartan; hamabost urteko neska zen, hiriko bizpahiru etxe aberatsetan zerbitzatzen zuena, baita gurean ere azken urtean, aste pare batean bakarrik izan bazen ere, ordezkapen batean; neska alaia zen, dantza atsegin zuena —hala zioen jendeak behintzat—, eta, beste bidenteek ez bezala, irri alai bat erakusten zuen Ama Birjina agertzen zitzaion bakoitzean; Helena bezala neskamea zen Romana... haren mugimendu arinek, gainera, Helenarenak oroitarazten zizkidaten, eta hargatik edo, halako mesfidantza inkontziente bat nagusitzen zitzaidan hura ikusten nuen bakoitzean; hura ikusi nuèn lehen aldian, berriz, bidenteengandik urru...
‎2009ko hauteskundeak akuilu izan ziren gizartearentzat, eta baita termometro egokia ere jakiteko zenbaterainoko estimua dion jendeak herri honetako buruzagi politiko bakoitzari.
‎David ere bai. Zoritxarra besterik ematen ez dion jendearekin elkartzen da. Aintzat hartzen ditu nire anaiaren esanak, esate baterako.
‎Goaten ahal omen zaiote hurbil hurbilerat, ez dire beren borrokatic mugitzen. Horren ikhusteac esperantza emaiten diote jenderi gosez elgar hilen eta janen dutela. Orhoitzen dire duela hoita lau urthe ere halako mamutchac, gosetea zembeit lekhutan eman ondoan, suntsitu zirela betbetan, zer bilhakatu ziren nihorc jakin gabe.
2011
‎Elortzaren esanetan," berez Kilometroak zergatik eta zertarako egiten den adierazteko egin dugu hau. Uste dugu berezko esentzia erakutsi behar diogula jendeari, eta batez ere, gazteei".
‎–Nik ez dakit, anderea, baina ikusi dutela dio jendeak, gabardina grisarekin jantzirik eta bere betiko begirada galduarekin.
‎pelikula osatzen joan ziren, bost urte luze denera, 30 bat lagun, soldatatzat autobus txartelaren gastua eta eguneroko bokadiloa zuten gazteei esker, 1985ean Donostiako Nazioarteko Zinemaldian Kalabaza tripontzia estreinatu zen arte. . Animaziozko lehen euskal pelikula 85ekoa dela dio jendeak; baita zera ere, bost urte lehenago abiatu zen proiektua!?, zehaztu du irribarretsu. Erronka serioa izan zen, eurek egiten ez bazuten beste inork egingo ez zuela jakitun.
‎–Oso merkatu txikia da gurea eta beharbada produktore, telebista eta erakundeek errazago ikusten dute publikoarengana umorearen bidez iristea. Lehenengo filmak egiten hasi zirenean, logikoa da baita ere umorera jotzea jendea erakartzeko, diotelako jende gehiago ekartzen duela umoreak zinemara eta telebistara, umorea bilatzen duela ikusleak. Eta era berean logikoa da urteak pasa ahala umoretik at beste genero batzuk ukitzea, eta gurea horren ondorio da?.
‎Hamabirendako lekua zegoen, eta hasieran hamabiko talde hori sortuko ez zen beldur baziren ere, azkenean beste hamarrek kanpoan geratu behar izan dute. Del Reyk dio jendeak kuriositate handia duela josten ikasteko: " Jostea ez da gauza oso konplikatua eta amorrua ematen du beste bati esan behar izatea botoi bat josteko".
‎Hozkirriak zeharkatu dizu bizkarrezurra: eta esaneko jendea topatuko bazenu berriz, beste garai bateko jende hura, Hernandez, Vargas, lorazain bokaziorik gabeko Adam armatuak. Ez, gauza batzuk bizitzan behin bakarrik gerta daitezke, heriotzan behin bakarrik.
‎Deabruaren narrazio lerroak ere ez dira hain makurrak. Zorte txarra litzateke hogeitaka urteren buruan berriz ere esaneko jendearekin tupust egitea... Ez, ez duzu uste haiek itzuliko zirenik hona.
2012
‎Nireari urrutiko aginte bat, eta horrek asko zailtzen dit kate aldaketa. Telebistari, oro har, gertuagoko aginte bat, zuzentzen dutenek ezagut dezatela zerbitzu eman behar dioten jende multzoa. 3 Zer du soberan telebistak?
‎Tripolin nintzela, han ari ziren hedabideak, Gaddafi gora eta Gaddafi behera. Baina ez zuten esaten jendeak urik ba ote zuen, umeak eskolara ote zihoazen, jendeak zer egiten zuen, zer pentsatzen zuen… Eta justu, hori jakin nahi izaten dut nik.
‎" Ez dugu egia baizik esan, batzuetan oso gogorki eta menturaz batzuetan bortitzegi. Luma baino usuago erabili ditugu goldea eta sardea eta, gauden egoeran, benetan oso zaila da esan beharreko guztia esatea jende asko zauritu gabe. Berriro eskatzen dugu barkamena horregatik.
‎Batzuetan handitzen ditugu gauzak eta gero zer ematen diogu heldu den jende horri? Erantzun behar diogu jendeak espero duen horri.
‎Baina, zinez, erantzuna jakingo duzu arazo horren aurrean zaudenean. Horregatik dio jendeak heriotzari beldurra. Hara iritsi arte ezin delako ezer jakin.
‎–Hombre, deseatzen deseatzen, ez, baina ez dut esango jendea hilezkor bihurtzea nahi dudanik ere!
‎Konturatuko zara presakako gutun hura egunkarira iritsi eta berehala egin zela aurkikuntza. Izan ere, gutun horiek, era askotakoak eta itxuraz iturri desberdinetatik iritsiak izan arren, puntu bera seinalatzen zuten, hots, gaizkile talde bat zela erasoaren egilea pentsarazi nahi zioten jendeari, eta Barrière du Roule ren ingurua gertalekua. Hori dela-eta, gogoan hartu beharrekoa ez da, gutun horien ondorioz, edota gutunek jendeari pentsarazi nahi ziotenaren ondorioz?, aurkitu zituztela mutiko horiek arropak eta; aldiz, gogoan hartu behar den gauza da arboladian ez zeudelako ez zituztela lehenago aurkitu.
‎dauden galdetzen diot jendeari. Iaz inflazio handia
‎zait esaten jendea. Eta horrek harritu egin nau pixka bat,
‎Liburuan diozu jendea pentsatzen jartzeko ekarpenak egiten dituzula. Zer esan nahi duzu horrekin?
‎–Kontatuko didazu, bihar, arratsaldeko bileran zer dioen jendeak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dio 65 (0,43)
diogu 25 (0,16)
zioen 23 (0,15)
diote 18 (0,12)
esaten 15 (0,10)
diot 13 (0,09)
esan 12 (0,08)
dion 11 (0,07)
dioen 9 (0,06)
diozu 8 (0,05)
esanda 5 (0,03)
esatea 5 (0,03)
Diote 4 (0,03)
zioten 4 (0,03)
diogun 3 (0,02)
esango 3 (0,02)
Esaiozu 2 (0,01)
baitiote 2 (0,01)
dioenez 2 (0,01)
diogula 2 (0,01)
diotela 2 (0,01)
dioten 2 (0,01)
diozun 2 (0,01)
esaiozu 2 (0,01)
esaneko 2 (0,01)
esanez 2 (0,01)
esateagatik 2 (0,01)
Diotela 1 (0,01)
baitio 1 (0,01)
baitiozu 1 (0,01)
diodanean 1 (0,01)
dioena 1 (0,01)
diogulako 1 (0,01)
diosku 1 (0,01)
diotelako 1 (0,01)
diotelarik 1 (0,01)
diotena 1 (0,01)
esaiok 1 (0,01)
esan aurretik 1 (0,01)
esan orduko 1 (0,01)
esandako 1 (0,01)
esandakoa 1 (0,01)
esandakoekin 1 (0,01)
esanetan 1 (0,01)
esateak 1 (0,01)
esateko 1 (0,01)
zioelako 1 (0,01)
zioena 1 (0,01)
zioenean 1 (0,01)
zioenez 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
esan jende ez 11 (0,07)
esan jende asko 10 (0,07)
esan jende guzti 4 (0,03)
esan jende bat 3 (0,02)
esan jende entzun 3 (0,02)
esan jende gu 3 (0,02)
esan jende artean 2 (0,01)
esan jende aurre 2 (0,01)
esan jende behintzat 2 (0,01)
esan jende berreskuratu 2 (0,01)
esan jende egon 2 (0,01)
esan jende ergel 2 (0,01)
esan jende gauza 2 (0,01)
esan jende gehiago 2 (0,01)
esan jende harritu 2 (0,01)
esan jende on 2 (0,01)
esan jende pixka 2 (0,01)
esan jende zintzo 2 (0,01)
esan jende abisatu 1 (0,01)
esan jende abisu 1 (0,01)
esan jende abortu 1 (0,01)
esan jende adore 1 (0,01)
esan jende aitortu 1 (0,01)
esan jende aldarri 1 (0,01)
esan jende amets 1 (0,01)
esan jende anitz 1 (0,01)
esan jende apenas 1 (0,01)
esan jende arau 1 (0,01)
esan jende arnasa 1 (0,01)
esan jende arrazista 1 (0,01)
esan jende arteko 1 (0,01)
esan jende artzain 1 (0,01)
esan jende aurkeztu 1 (0,01)
esan jende aurreko 1 (0,01)
esan jende barre 1 (0,01)
esan jende begietaratu 1 (0,01)
esan jende begiratu 1 (0,01)
esan jende bera 1 (0,01)
esan jende berezi 1 (0,01)
esan jende biharko 1 (0,01)
esan jende bildu 1 (0,01)
esan jende bizi 1 (0,01)
esan jende bota 1 (0,01)
esan jende bozka 1 (0,01)
esan jende CGT 1 (0,01)
esan jende debekatu 1 (0,01)
esan jende duda 1 (0,01)
esan jende egia 1 (0,01)
esan jende elkartu 1 (0,01)
esan jende erantzun 1 (0,01)
esan jende ere 1 (0,01)
esan jende eskuragarri 1 (0,01)
esan jende espero 1 (0,01)
esan jende etxe 1 (0,01)
esan jende ezagutarazi 1 (0,01)
esan jende fidagaitz 1 (0,01)
esan jende franko 1 (0,01)
esan jende gaixo 1 (0,01)
esan jende gehien 1 (0,01)
esan jende gizarte 1 (0,01)
esan jende gogo 1 (0,01)
esan jende gose 1 (0,01)
esan jende haiek 1 (0,01)
esan jende harreman 1 (0,01)
esan jende harresi 1 (0,01)
esan jende hau 1 (0,01)
esan jende heriotza 1 (0,01)
esan jende herri 1 (0,01)
esan jende hilezkor 1 (0,01)
esan jende hobekien 1 (0,01)
esan jende holako 1 (0,01)
esan jende hori 1 (0,01)
esan jende horiek 1 (0,01)
esan jende ikusi 1 (0,01)
esan jende inporta izan 1 (0,01)
esan jende interes 1 (0,01)
esan jende isil 1 (0,01)
esan jende istorio 1 (0,01)
esan jende jakintsu 1 (0,01)
esan jende kartzela 1 (0,01)
esan jende kaskarin 1 (0,01)
esan jende konektatu 1 (0,01)
esan jende kontatu 1 (0,01)
esan jende kuriositate 1 (0,01)
esan jende lapurtu 1 (0,01)
esan jende larri 1 (0,01)
esan jende lesbiana 1 (0,01)
esan jende lotsa 1 (0,01)
esan jende malapartatu 1 (0,01)
esan jende Orixe 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia