Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 831

2000
‎Espainia bakarra hartzen dute kontuan, bere menpean hartzen dituen nazionalitate ezberdinak zanpatu nahian, hauen Historia ahantzi nahian. Oraindik ez dute ulertu lurralde bakoitzaren ezberdintasunak aberasgarriak direla, pertsonen arteko ezberdintasunen gisara, iritzi ezberdinek ez digutela beldurrik eman behar, baizik eta gauzak beste ikuspegi batetatik ikusteko lagungarriak direla, beste nazioenganako begirunea areagotuz, gizabanako bakoitza aberatsagoa bilakatuz.
‎(Egunkaria 1996-III-14) Bilaketa hau ere aurreko narrazioetan ageri da. Besteak beste, ipuin hauetan bidaiak, pertsonen arteko harremanak, zoriontasunaren bilaketa... aurkeztu dizkigu. Nahiz eta sei narrazio hauek gai beraren inguruan harilkatu dituen, ezaugarri ezberdinekoak dira.
‎kontzeptua5 erabiliz, honela azaltzen du Calhoun-ekauzia: alde batetik bizitzaren mundua edo lifeworld delakoa dugu, subjektuen artekoharremanak subjektuek berek eraikitakoak bailiren bizi direneko eremua alegia; bestetik sistema edo system, non pertsonen arteko harremanak beren borondatetik ateraikiak direla pertzibitzen baita. Zentzu honetan, gizarte estataletan egitura burokratikoek gure bizitzaren gero eta atal gehiagotan eskua sartzen dutenez, pertsonartekoharreman zuzenen mundua, batetik, eta gizarteko antolamenduaren maila gorenak, bestetik, gero eta urrunagotzen ari direla esan dezakegu.
‎Subjektuaren bizitzako egoerak eszenaratzearekin, ekintzan jartzen du berepsikismoa; beraz, psikodramak erreprimitutako sentimenduak askatzea ahalbidetzen du katarsiaren bidez, elkarreraginaz eta gizarte-rolez jabetu eta berrentrenatzearekin batera. Bestalde espontaneitatean egokiro entrenatzeak, gainerakoakhobeto ulertu eta onartzea dakar ondoriotzat, eta baita pertsonen arteko harremanhobea ere (Schutzenberger, 1979).
‎Taldea osotasuna da, oro bat eta osotasun horretan edonor taldekide izateagatik baldintzatuta dago, eta pertsonen arteko harremana berez aztertu beharrekofenomenoa da. Ondorioz, taldea da interpretazio ororen eta ulermenaren fenomenofuntsezkoa eta abiapuntua.
‎Irratitik ematen den komunikazioa, pertsonen arteko komunikazioarekin antzik handiena daukana da. Emisore eta hartzailearen arteko bitartekoek ia-ia ez dute ezer aldatzen mezuen aurkezpena:
‎1-Laguntasuna( pertsonen arteko erlazio-sentimendua).
‎Ezin legegilearena izan, legegilea baita justizia edo ekitate orokor horren ministraria. Justizia eta ekitate orokor horrek, bestalde ere, inguruabar zehatzik aintzat hartu gabe, gauza eta pertsonen arteko unibertsalitatea hartzen du bere barruan. Norbanakoen artean sorturiko legeak, alderdikeriaren susmagarri izateaz kanpo, beti atzera-eragingarriak eta ez-zilegiak izango lirateke batzuentzat, baldin eta horien arteko gatazkak lege horien parte-hartzearen aurrekoak badira.
‎Zergatik, bada, ondasun banantzea legezta dezaketen arrazoi berberek ezkontza desegin? Ezkontza pertsonen arteko batuketa da; senar-emazteak aske dira euren ogasuna kolokan ez jartzeko. Zergatik, beraz, ezkontza esekita utzi, arrotza zaion kari batetik?
pertsonen arteko amildegiaz ohartuak dira.
2001
‎Edozein modutan, azpimarratu beharra daukagu esku artean izan ditugun nobelaren bigarren eta zazpigarren artigalpenetan horrela bada ere, gaztelaniazko eta ingelesezko itzulpenetan bigarren pertsonarekin hasten dela ihesaren kontaketa. Azken arazo hau alde batera utziz, aipatutako orrialdean bakarrik aurki daiteke lehenengo pertsona hori, eta bigarrenerako aldaketa progresiboa markatzen duela esango genuke (fokalizazioari dagokionez, bi pertsonen arteko desberdintasunik ez badago ere).
‎Adin, kezka, arazo eta zaletasun berdintsuak dituzten pertsonen arteko harremana errazten du.
‎Erakarpen fisikoak eragina du pertsonen arteko harremanetan eta norbere irudia osatzerakoan.
‎– Hizkuntza pertsonen arteko harremanetan.
‎a) bi muturren artekoa, mutur batean nortasunaren ezaugarrietan oinarritutako gizabanakoarteko harremanak kokatukolirateke, eta, bestean, talde-identitatean oinarritutako taldearteko harremanak (Tajfel, 1978); b) esklusiboak eta beren artean aurkakoak diren hiru muturren arteko continuuma: giza mailakoa, taldeartekoa eta gizabanakoa (Turner, 1987); taldearteko mailak gizabanakoen arteko harremanak definitzendituenean, despertsonalizazioa sortzen da, eta, horren ondorioz, harremanak homogeneoak izaten dira; eta gizabanako mailak pertsonen arteko harremanak definitzen dituenean, aldiz, gizabanakoen ezaugarriak mantentzen dira eta harremanak heterogeneoagoak dira; c) lau muturren artekoa: gizabanakoa (taldearen partaideen motibazio eta ezaugarri pertsonalak), taldekoa (taldearen sinesmenak eta helburuak), pertsonartekoa (pertsonenarteko interakzioaren ondorioz sortzen diren rol informalak) eta taldeartekoa (gizabanakoei esleitutako rol soz... 2) Identifikazio-maila ezberdinak batera erabiltzekoaukera (Lorenzi-Cioldi eta Doise, 1996); ikuspegi horretatik, aldiberekodesberdintzea, edo kontrakoa den aldibereko homogeneizazioa eta despertsonalizazioa (ardi beltzaren efektua) bezalako fenomenoak ikertzen dira.
‎Herritarrek indarkeriaren aurrean abiatua zuten arbuio-prozesu gero eta zabalago baten ondorioa zen. Euskal gizarteak indarkeria eta haren inguruko fenomenoak ez zituen arrotz eta urrun, zuzeneko esperientzian bizi izaniko fenomenoak baitziren; norberak bizi izaniko gauzak ziren edo pertsonen arteko harremanen bidez edo partaide zaren elkarte edo taldeen bidez gizartean zabalduriko iritziak. Esperientzia horretan zituen erroak herritarrak ETAren indarkeriaren aurrean erakusten ari ziren arbuio gero eta zabalagoak.
‎Haren muina hedabideen boterea bada ere, zuzeneko esperientzia ere pertzepzio horren jatorria izan daitekeela adierazten du, eta honenbestez, batzuetan, jende-sektore desberdinen artean lehian diharduen" iritzi-giro bikoitza" sortu ohi da: hedabideengandik jasotzen du jendeak bata eta pertsonen arteko harremanetan edo bestelako gizarte erreferentzia batzuetan (eliza, gizarte mugimenduak, eta abar) bestea.
‎Eragin honek indar handiagoa eduki zuen oraindik ere, Espainiako Estatuko gainerako lurraldeetan. Ulertzen erraza den moduan, jendeak gatazkan duen esperientzia eta esperientzia horren sozializazio maila? pertsonen arteko harremanen edo harreman sozioestrukturalen bidez?, Euskadin baino askoz ahulagoa da. Gainera, Euskadin gizarte zibileko beste instituzio batzuen interbentzioak gizarte errealitatearen kazetari-sorkuntzaren boterearen gainean zuzen-zuzeneko eragina badu ere, prozesu hori oso bestelakoa da Espainian.
‎Baina, era berean, eragin hori kontestatu, deuseztatu edo indartu (baina betiere kutsatu) egiten da beste faktore batzuengatik: sineste sistemak eta norberaren aldez aurreko jarrerak, pertsonen arteko sareen bitartez bideratzen diren talde praktikak edo esperientziak (familian, txokoan, lantokian, ikastetxean...), gizartea" iritzi erreferentzia" gisa zeharkatzen duten elkarte eta instituzio sareak (eliza, alderdiak, sindikatuak, mugimenduak, klubak edo bertsolarien mundua bera, euskal gatazkaren arlo honetan eragin-sare gisa diharduena).
‎Hau da, propietateberrien emergentzia sortzen da materiaren oinarrizko osagarrien arteko elkarrekintzen bidez, hain zuzen ere. " Oinarrizko" partikulez osaturiko aglomeratuaren portaera ezin da ulertu partikula gutxi batzuen estrapolazioaren bidez; era berean, futbol estadio bateko paniko egoerak ezin diraulertu bi pertsonen arteko elkarrekintzen bidetik. Propiet ate" emergente" berriak agertzen dira, sasoi batean marxistek, Engels aipatuz, esaten zutena:
2002
‎ALDERDI sozialistak martxoaren 23 eta 24an egingo duen ezohiko kongresuari begira barne eztabaida gogorra bizi du. Eztabaidak ideien inguruan izaten ohi dira, baina ideiak pertsonek barreiatzen eta gauzatzen dituzte, horregatik da hain gaitza sarritan ideien eta pertsonen arteko eztabaida horiek bereiztea. Ideien eztabaidak lehentasuna behar duela aipatzen dute PSE-EEn alde guztietatik, baina izenen dantza saihestezina da halakoetan, ikusi besterik ez bestela Redondo Terrerosen kudeaketa eta ildo politikoa babesteko sortzen ari diren sostengu zerrendak.
‎Eugene Ionescok 1950eko maiatzaren 11n estreinatu zuen lehendabiziko antzerki lana, «La Cantatrice Chauve», euskaratu du Jon Muñoz Otaegik «Abeslari burusoila» izenburuarekin. Ibaizabal argitaletxearen eskutik kaleratu den lan honekin ekin zion Ionescok «absurdoaren antzerkia» gisa ezagutzen den joerari, ordu arteko antzerkigintza tradizionala auzitan jarriz, absurdoaren sentimendua eta pertsonen arteko komunikazioaren ezintasuna egiaztatzeko borondatea agertuz, hizkuntzaren zentzugabetasuna hitzaren bidez frogatu nahia bezala. Parodiaren eta gehiegikeriaren bidez, Ionescoren antzerkia egiteko erak azpikoz gora jarri zituen antzerkigintzaren forma tradizionalak, mundu modernoa adierazteko desegokiak iruditzen baitzitzaizkion.
‎Barne gaitasun hauen garapenaz gain, joko dramatikoaren bidez umeek euren ahotsaren adierazkortasun ahalmena eta pertsonen arteko komunikazio zeinu ororen erabilera ere lantzen dute.
‎Horregatik, hondamendiak gertatzen direnean, elektrizitatearen hornikuntzak huts egiten badu ere, pertsonen arteko lotura telefonoak mantentzen du.
‎Ikastea gehien komeni zaigun trebetasun soziala kritika erabiltzeko gaitasuna da, kritika egin eta jasotzekoa, oinarrizko estrategia baita pertsonen arteko arazo eta gatazkak konpontzeko.
‎Ez ditzagun egoera horiek saihestu, aukera aparta baitira pertsonen arteko harremana sendotzeko, elkar hobeto ezagutzea bultzatzeko eta norbere buruarenganako estimua indartzeko.
‎Aire fresko eta garbia hartzen laguntzeaz gain, berdeguneak atseden-toki eta aisialdirako gune dira, pertsonen arteko harreman sozialak bultzatzeko ingurune egokiak.
‎Konkretuki, ondoko sistemenhausturak izan behar dira kontuan: integrazio hirikorra sustatzen duen sistema demokratikoaren haustura; baterabiltze ekonomikoa sustatzen duen lan-merkatuarenhaustura; gizarte-integrazioaren eragilea den ongizate-estatuaren haustura; eta pertsonen arteko integrazioa bultzatzen duen senitarteko sistemaren eta herritartasun-sistemaren haustura.
‎Hau da, patroia beste pertsona batzuenmenpeko bihurtzen zenean, aldi berean, bere menpeko klienteak patroi horrengainean zegoen jaun eta jabearekiko harreman-sarean sartzen ziren. Horrela, asmoberdinak zituzten pertsonen arteko bitartekariak izatera heltzen ziren harremanklientelar haiek, lagunen lagun bihurtuz. Bide hori jarraituz, gizartea zuzentzenzuen minoriak lurralde urrunetaraino heltzeko aukera zeukan, goi-mailako lekuhorretatik.
‎Modernizazioaren bilakaerek azken hamarkadetan izaera bereizlea dute, ezinbestekoa eginez euskarri eta muga berriak topatzea. Izan ere, arriskuaren gizarteak, klase-gizarteak ez bezala, ez du pertsonen arteko bereizketarik egiten, eta gaur egungo norbanakoaren eta taldeen zein ondorengo belaunaldien etorkizuna dago jokoan.
‎Helburu eta teknologia desberdinek eredu desberdinak izatea ahalbidetu dute beti pertsonen arteko komunikazioan. Ikastaldian aurrera egin baino lehen, eta teknologien munduan burubelarri sartu aurretik, pertsonen arteko komunikazioaren mailak eta eredu horiek zehazteko, hona hemen komunikatzaile-kopuruari, hurbilpen fisikoaren graduari, zentzumen-bideen kopuruari eta elkarreraginaren berehalakotasunari buruzko zenbait kategoria definitzaile:
‎Helburu eta teknologia desberdinek eredu desberdinak izatea ahalbidetu dute beti pertsonen arteko komunikazioan. Ikastaldian aurrera egin baino lehen, eta teknologien munduan burubelarri sartu aurretik, pertsonen arteko komunikazioaren mailak eta eredu horiek zehazteko, hona hemen komunikatzaile-kopuruari, hurbilpen fisikoaren graduari, zentzumen-bideen kopuruari eta elkarreraginaren berehalakotasunari buruzko zenbait kategoria definitzaile:
‎Euskarak haurrideak izendatzeko orduan, esate baterako, arreba--ahizpa eta neba-anaia berba-bikoteak dauzka. Izendapen bakoitzak bere esangura du, konkretu eta zehatza dena, izendapen bakoitzak argiro markatzen ditu haurrideen kolektiboa osatzen duten pertsonen arteko diferentziak. Desberdintasun horiek beharrezkotzat dauzkate euskarak eta euskal hiztunek; bestela zertarako sortu terminoak?
‎Egongelak antzoki itxura hartu du. Elkarrizketen erreferente nagusia telebista bera da, protagonistak ezezagunak dira, ez dago elkarrizketa posiblerik aparatuagaz, pertsonen arteko elkarrizketak ekidin egiten dira aparatua piztuta dagoenean, telebistaren adorazioa hauts dezakete eta!
‎Aro zibernetikoak sareartean integratu gaitu; gaur egun, haren menpekoak dira giza harreman komunikatiboak oro: bai pribatuak, lagunen arteko gutunak, pertsonen arteko harremanak, sexua, aisia, hobbyak, jolasa, jokoa..., eta bai publikoak ere, prentsaren bidezkoak, ikus-entzunezkoak, zuntzaren bidezkoak...?.
‎Ez dugu gaur egungo mundua ulertzerik komunikazio barik: mundua ez litzateke mundu, pertsonen arteko harremanik ez balego, makina eta enpresen arteko loturarik ez balego, giza taldeek beren artean erlaziorik ez balute. Komunikazioa, beraz, harremana da.
‎Erreferente kultural urrunak dituzten pertsonen arteko harreman komunikatiboa dugu kulturarteko komunikazioa; terminoa eta ideia garrantzitsuak dira globalizazioaren eta lokalismoaren arteko borroka latz mediatikoan, uniformismo latzaren arriskuaren aurrean.
‎Oinarri soziokultural desberdineko herrietako pertsonen artean garatzen den komunikazioa da kulturartekoa; alegia, kultura desberdina duten herrietako gizakien arteko harreman komunikatiboa. Esparru horretan egindako ikerketarik gehienek kultura desberdinen jabe diren pertsonen arteko ahalmen komunikatiboa aztertzen dute, hots, konpetentzia komunikatiboa. Gizaki heterogenoen arteko harremanen kopurua gora etorri da garraioen erosotasunak bultzatuta, behar ekonomikoak abiarazita edo aisiaren kontsumoak piztuta.
‎Kultura desberdinetako pertsonen arteko komunikazioaren erkaketa du helburu komunikazio zeharkulturalaren analisiak. Ez da elkarreraginik aztertzen; aitzitik, kultura bakoitzak dituen komunikatzeko joerak konparatzea da helburua, jakintza-arlo honetan.
‎Laburbilduz, kulturarteko komunikazioan, gehienbat, zentzurik orokorrenean, era bitako ardurak daude ikertzaleen arteko analisietan: batetik, pertsonen arteko komunikazioari dagozkionak, eta, bestetik, mediatutako komunikazioari dagozkionak.
‎Anaia txiki moduan kontsideratu izan da berbarik gabeko komunikazioa, komunikazioari eta informazioari buruzko ikerketetan. Aitzitik, pertsonen arteko komunikazioan garrantzia handikoa da berbarik gabeko harremana.
‎Aurreko guztiak ekarri du herrien arteko itxurazko hurbilketa fisiko-intelektuala gero eta handiagoa izatea; herrien eta pertsonen arteko desberdintasunak ezin dira jada urruntasunaren balkoitik kontenplatu. Ez dago, jada, film bati begira legez egoterik, bizitza ez baita zine-pelikula.
‎Abiapuntu gisa onartu beharko dugu, komunikazioa bera zaildu egin dela komunikazio-egintzan parte hartu behar duen balizko kolektibititatearen heterogeneotasuna handitu den heinean. Berdinago diren pertsonen arteko komunikazioa errazagoa da, desberdinen artean gertatzen dena baino; arrotzekiko komunikazioa beti da zailagoa (eta arrotz termino horren barruan, lehen urrats batean, desberdina den guztia onar genezake).
‎* pertsonen arteko espazioan;* mimikan...
‎Atal honetan, pertsonen arteko komunikazioa aztertuko
‎«Gure elkarrizketa eta komunikazioa emantzipazio-jarduera bihur daitezen, errespetuzko elkarbizitza eta garapena izan daitezen, beharrezkoa da solaskideek esperientzia pertsonal biziak partekatzea, beren buruari zerbait transmititzeko gai direnak», azaldu du Esmeraldo Cano doktoreak, Geriatrian espezialista. Horrela, sentimenduak, ilusioak, beldurrak, lorpenak, pozak, porrotak, proiektuak edo kezkak pertsonen arteko loturak sortzeko gai bihurtzen dira, komunikazio egokia ezartzen denean. Bizitzeko arrazoia Bizitzaz gozatzea da goizero ekiteko arrazoi nagusia.
‎Hala, elkarte horien alderdirik positiboenak hauek dira: «jende osasuntsua», defendatzen duten balio etikoak, defendatzen dituzten balio etikoak, pertsonen arteko harremana eta gizarte-egituraketa, gizarte-beharrekiko hurbiltasuna eta ekintzarako gaitasuna. Baina erakunde horien gizarte-ekintzak gauzatzeko beharrezkoak dira giza baliabideak eta baliabide ekonomikoak, gehienetan ez baitira nahikoak.
‎Carnivaleko langileek esan zuten oraindik ez dakitela zer ari den eragiten gaixotasuna, baina Norwalk birusa balitz bezala tratatzen ari dira, azken asteetan Holland America eta Disney lineen erabiltzaileak kutsatu dituen bera. Norwalk birusa duela 30 urte agertu zen Ipar Amerikako Ohio Estatuan, eta pertsonen arteko kontaktuaren bidez edo ur edo janari kutsatuaren kontsumoaren bidez transmiti daiteke. Kaltetuak bi edo hiru egunetan berreskuratzen dira normalean, epe luzera ondorio larririk izan gabe.
‎Sexu desberdineko pertsonen arteko lankidetzak mesfidantza pizten du gizartean. Herrialde batzuek espazio banatuak ezarri dituzte lokal eta garraio publikoetan.
2003
‎parte hartze gutxi erabakiak hartu behar direnean eta lanaren gaineko kontrol eza. Langileen laneko harremanei dagokienez, bakartze soziala edo fisikoa, goi karguekiko harreman txarrak, pertsonen arteko gatazkak eta babes sozial eza. Lana-etxea bikoaren erlazioan, laneko eta etxeko eskakizun kontrajarriak dira arrisku:
‎Maiatzaren bateko errebindikazioei dagokienez, sindikatu guztiak, abertzaleak eta gainerakoak, bat etorriko dira ondoko hauetan: kolektiboen eta pertsonen arteko diskriminazio laborala, prekariotasuna eta aparteko lanorduak salatuko dituzte eta laneko osasunaren defentsa eta negoziazio kolektiboa eskatuko dituzte. Sindikatu abertzaleek, aurreko horretaz guztiaz gainera, enpresetan euskara normalizatzeko eskaria egingo dute, eta «Egunkaria»ren eta hedabide horretako langileen aldeko aldarria ere eszenifikatuko dute berriro.
‎Mundu zabaleko pertsonen arteko komunikaziorako ateak zabaltzen dituen bezala, planetako zeinahi bazterretako saltzaile eta erosleak toki berean biltzeko ere tresna egokia da
‎Mundu zabaleko pertsonen arteko komunikaziorako ateak zabaltzen dituen bezala, planetako zeinahi bazterretako saltzaile eta erosleak toki berean biltzeko ere tresna egokia da.
‎Saminduak jeneralean biktimaren eginkizuna antzezten du; pertsonen arteko komunikazio-mota horretan hurrengo roletatik bat edo gehiago interpretatzen dutelarik (gehien-gehienetan, gainontzekoen energia eta arreta bereganatzeko xedez):
‎Bi pertsonen arteko mezu-trukatzean, hanka sartuko ez bada, begia argi ibili behar delarik, are eta arreta handiagoz jardun beharko banaketa-zerrenda (gai jakin bati buruzko posta-mezuak partekatzen dituzten internauta taldea), albiste-talde (newsgroup) edo eztabaida-foro bateko kide izatean: horrelakoetan, posta elektronikoari berez dagozkien arauez gainera beste batzuk ere bete behar dira, hauek urratzeak taldetik kanporatzea ondorioztatuko lukeelako.
‎Sailari egonkortasuna ematez gain, taldekideen arteko harreman eta adiskidetasunak pertsonen arteko txandatzea era egokian eta apurketarik gabe egitea ahalbideratu du, egitasmo koherentea osatuz, euskaraz lan egiteak suposatzen dituen mugak kontuan hartuz. Taldea Euskal Herrian euskaraz lan egiten duten historiagile guztiak UEUra hurbiltzen saiatu da, iritzi eta arlo desberdinetako ikerlari eta irakasleei ateak irekiz.
‎Globalizazioaz hausnartzen hasita, hori datorkit burura niri behintzat. Estreinako biderrez munduko hiritar izangogarela, mugak desagertuko direla, herri eta pertsonen arteko distantziak murriztueta harremanak areagotuko direla... Zer ez ote dute esan azken boladan prozesujakin bat justifikatu eta haren azpian dautzan kontraesan lazgarriak estaltzeko?
‎Joseba Intxausti, Jakin-ekoa zen, eta talde horrek euskalgintzan ari ziren eragile desberdinak elkarlanean jarri nahi zituen, orduko aldizkari baten hitzetan «ezker eta eskubiaren konfiantza» irabazten saiatzen ziren. Nire ustez, jarrera horiek izan zuten eragina UEUn, iritzi eta ideologia desberdinetako pertsonen arteko lankidetza bultzatu baitzen, UEUra irakasle etortzeko bereziki. Alde horretatik, UEUk bat egin zuen Joxe Azurmendik arestian aipatu dugun idazlanean idatzitakoarekin:
‎Hala ere, azken 10 -15 urteetan argitaratu diren ebidentzia zientifikoen arabera, antibiotikoen erabilera masiboak substantzia horien antimikrobio-ekintza jasateko gaitasuna duten mikroorganismoen hautaketa eragiten du azkenean. Beraz, ez da hondakinen arazoa soilik, baizik eta substantzia farmakologikoen, ingurumenaren, animalien eta pertsonen arteko elkarreragina, eta horrek izugarri zailtzen du konponbidea. Kasu horretan, paradoxa bat gertatzen da, orain arte ez zena.
‎Erabaki horren ondorio fiskalak, jakina, ez dira lehen ministro liberala, Guy Verhofstadt, bigarren exekutiboaren programan legeztatze hori sartzera bultzatu duen arrazoia. Aurreko legegintzaldian, liberalek, sozialistek eta ekologistek Herbehereek eutanasia-legea eta sexu bereko pertsonen arteko lehen ezkontzak egin zituzten. Beraz, prostituzioa legeztatzea, batez ere, beste urrats bat da norabide berean.
‎Ondorioz, giza zientziek ekartzen dizkiguten aukerabe rrian aurrean —gizakiaren funtzionamenduaren gakoa eta herrien eta pertsonen arteko bizikidetzan gertaturikohorrenbeste gatazka historikoen zergatia aurkituz—, begi-bistakoa dirudi saiatu behar dela arrazoimenari kasu egin eta lurraldea, kultura eta antolaketarako autonomia ematen ofizialki halakorik ez duten herriei. Prozesu horretan, natiboek lehentasuna izan behar dute euren lurral dearen gainean.
‎zailtasuna dena ezintasun bihurtzen duela. Onartu behar dugu zein zaila den marko orokor desberdinetan dauden ongi hezitako pertsonen arteko eztabaida. Baina ezer ez da eztabaida hori baino emankorragorik; iraultza intelektual handienetakoen suspergarri gisa balio izan duen kultur talka baino.
2004
‎Orain gutxi A -8 autobideko butxadura batean bi pertsonen arteko irrati eztabaida bat jarraitzeko aukera izan nuen. Gaintxurizketan eraiki nahi duten errauskailua zen eztabaidagaia eta aldeko jarrera zuenak datu tekniko ugari eman zituen, dioxina-kopurua ehuneko zero koma ez dakit zenbat baino txikiagoa, gauza bera karbono dioxidoaren emisioarekin, paisaia aldetik hainbat zuhaitz landatuko zituztela eta ez zela txikiziorik gertatuko, jendearenganako informazio-kanalak erabat zabalik zituztela web-orri eta guzti, eta abar.
‎The Economist aldizkari ospetsuak Trilaterala" intelektualen eta eragin handiko pertsonen arteko ezkontza" izendatu zuen. Beste batzuek, berriz, mundu kapitalistaren eta goi-mailako finantzen klubtzat dute.
‎Jokoaren ondorioz pertsonen arteko harreman garrantzitsuak, lana edo aukera profesionalak arriskuan jarri edo galdu egin dira.
‎Lortu nahi ditugun helburuetara iristeko bidean besteen jokamoldean eragozpenik topatzen dugunean gertatzen da pertsonen arteko liskarra.
‎Nola sortzen dira pertsonen arteko gatazkak?
‎Ondo kudeatutako gatazka lagungarria da: negoziatzeko trebezia zorrozten eta hobetzen laguntzeaz gainera, pertsonen arteko harremana sendotu egiten du.
‎Denak denen berdin bihurtzeko ahaleginean pertsonen arteko desberdintasunak ahantzi egin ziren.
‎Legeak ezarri du, ondasunak adierazi ezin izan dituen, edo betearazpena behar bezala gauzatzeko behar besteko eta kalitate egokiko ondasunik aurkitu ez dituen alderdi betearazleak hala eskatuta, auzitegiak herri-erakundeei eta pertsona juridikoei nahiz fisikoei eskatu ahal izatea alderdi betearaziak bere erantzukizunari aurre egiteko ondasun eta eskubideei buruzko datuak. Alderdi betearazleak azaldu behar du, labur bada ere, zeintzuk diren alderdi betearaziaren eta elkarlanean aritzeko agindeia jaso duten erakunde eta pertsonen arteko harremanak, ez litzatekeelako zentzuzkoa izango lege-agindu horiek oker erabiltzea, ondare-ikerketa generikoetarako edo oinarririk ez duten ikerketetarako.
‎Gure adimenaren bihotzean iltzaturik daukagun aurreiritzia aurreko atalean ere agertu zaigu: hau da, euskararen erabilera alde batera edo bestera makurtzen duen faktore-andana pertsonen arteko harreman-izaera duen auzigaia dela pentsatzea. Horretara, hiztunaren izaera eta testuinguru soziolinguistikoa erauzirik, hizkuntza pertsonen arteko mintzabide eta tresna mekaniko huts dela uste izanik, izozmendiaren eragin-pisua axaleko jarrera eta nahimen psikologikoen lanbropean estaltzen da.
‎hau da, euskararen erabilera alde batera edo bestera makurtzen duen faktore-andana pertsonen arteko harreman-izaera duen auzigaia dela pentsatzea. Horretara, hiztunaren izaera eta testuinguru soziolinguistikoa erauzirik, hizkuntza pertsonen arteko mintzabide eta tresna mekaniko huts dela uste izanik, izozmendiaren eragin-pisua axaleko jarrera eta nahimen psikologikoen lanbropean estaltzen da. Hiztunaren jarrera psikologikoa aztertzen ibiltzen gara zozoak bezala, jarrera horrek erabakiko balu bezala hizkuntza jakin baten ordez bestea erabiltzea.
‎MCC-ko nazioarteko eragiketan lehendakari-ordea den J.M. Herrastiren hitzetan: «Buruan nazioarteko Korporazioa badugu, industria-demokraziazko kutsuberezi batez garatu behar dugu mundu osoko enpresa eta pertsonen arteko lankidetza-eremua. Beste batzuekin elkarlanean aritzea, hau da,, multinazional pertsonalista?
‎Ekonomia sozialaren mugimenduak gizabanakoen artean komunitate berri batsortu nahi du, bertan pertsonen arteko elkartasunaz gain, belaunaldien artekoelkartasunak ere lekua izan behar duelarik. Enpresa eta tresna ekonomiko demokratikoen bidez burutu beharreko eginkizuna da hori ekonomia sozialarentzat, enplegua, ingurua, eta eskubidea sozial eta politikoak errespetatuz (Jeantet 2000).
‎Arizmendiarrietak klase-borrokaren inguruan darabilen hausnarketa bestelakoa da (Azurmendi 1984): bere pentsamendua ez da pertsonen arteko gatazkanoinarritzen, gatazka hori gainditzeko ahaleginetan baizik. Beraz, klase-borroka berefilosofiatik at agertzen zaigu; ez du inoiz kontzeptu hori erabili bere eraldaketaproiektua gorpuzteko, nahiz eta berari buruzko ezagupen sakona izan.
‎Ondorioz, klaseen arteko borroka baztertu eta klaseen arteko lankidetza (Azurmendi 1984) proposatzen digu: pertsonen arteko gatazkak gizartea zatitu etasuntsitu egin du. Arazo larri hori konpontzeko, eta, bide batez, pertsonalismoanoinarritutako ordena berria eraikitzeko, lankidetzaz baliatuko da Arizmendiarrieta.Izatez, klase-borrokak ez du guztien arteko partaidetza bermatzen, gutxi batzuekbaitute erabakitzeko ahalmena (Udaondo et al., 2000).
‎Orain, IDIBAPSeko adituek lan bat argitaratu dute Proteomics aldizkarian. Aldizkari horretan, olio toxikoa hartzeak dakartzan ondorioetan pertsonen arteko desberdintasunak daudela onartzen da. Adituek diotenez, teknologia berriek gertatutakoaren xehetasunak lehen aldiz ezagutzeko aukera ematen dute.
‎E rdozaintzik pertsonen arteko harremana ren eta elkarrizketa ren beharra azpimarratzen zuen, besteekiko jarrera ireki bat. Izan ere, besteak entzunez, ulertuz, maitatuz eta elkarlanean arituz gizateria aske eta ireki bat lor daiteke, gure herri edo eskualde mailan ez ezik, mundu mailan ere bai.
‎Etikari dagokionez, areago errealizazioaren etikaren ikuspegitik, geroz eta argiago dakusagu aipatu antagonismoak gainditu behar direla eta gaindi ahal daitezkeela, teorikoki bederen. Izan ere, azentuak eta ñabardurak gorabehera, etikak batera behar ditu materialtasun (eduki) minimo bat eta oinarrizko egitura formal bat; halaber, pertsonaren errealizazioaz adina arduratu behar da pertsonen arteko elkarbizitzaz eta komunitatearen errealizazioaz, gizabanako/ gizarte dialektikak berak hala eskatzen baitu, jokabide egolatrikoak eta totalitarioak saihestuko baditugu. Era berean, zinezko etika batek elementu subjektiboak eta objektiboak hartu behar ditu kontuan, batzuen eta besteen pisu eta eragin erreala aintzat hartuz, bai egoera bakoitzean nola orokorrean kontsideraturik.
‎Munduko" gauzen" artean, halere, gauza bizidunen eta bizigabeen arteko bereizketa egin behar litzatekeela dirudi, ikuspuntu etiko eta ontologikotik, zientifikotik ez ezik. Nolanahi ere, pertsonen baitako eta pertsonen arteko etika da orain hizpide duguna. Eta etikaren zeregina da errealitateaz arduratzea.
2005
‎Eta istorio bat kontatu nahi denean, rol zehatz batekin emozio bat sortu, hankekin bakarrik aski zaila da. Horren ordez eszena gainean diren pertsonen arteko harremanak lantzen ditugu, baina ez zaigu aski. Ikusi beharko da gorputzak gehiago parte hartzen duen teknikak gurera integratzen ahal direnentz.
‎Janak eta bizilekuak gure gorputza elikatzen eta babesten dute. Kontuek, berriz, pertsonen arteko adierazpena eta komunikazioa bultzatzeaz batera, errealitatea bizitzeko eta amesteko bidea eskaintzen digute, norbera eta bestea, dagoena eta duguna ikusteko edota imajinatzeko aukera.
‎Auzi historiko hori berretsi egin beharko litzateke. Berretsi edo ezetsi, pertsonen arteko bikote harremanetan legez. Gakoa hor dago.
‎Teknologia berriei esker antzeko zaletasun edo kezkak dituzten pertsonen arteko harremanak sortzen dira eta, areago, norbait isolamendutik ateratzeko ere balio izaten dute; bestetik, ordea, nahaste eta gezurrezko errealitatean murgil daiteke pertsona eta, okerrago, hor bizi denak frustrazio larri eta arriskutsuak nozi ditzake.
‎1 Diskriminazioaren debekuak esparru publikoan indar osoa badu ere, intentsitate gutxiago azaltzen du esparru pribatuan. Hau da, zuzenbide pribatuajokoan sartzen denean, hau da, pertsonen arteko erlazioa zuzenbide pribatuakxedatzen duenean, diskriminaziorako debekuaren efikazia mugatu egiten da.Arrazoia: esparru pribatuan borondatearen autonomia-printzipioak hartzen duengarrantzia, zeina KEren 1.1, 10.1 eta beste zenbait ataletan aurrezagutzen den.
‎Ebaluazioarenkontzeptuaren bilakaeran fase garrantzitsu batzuk egon dira eta kontzeptu nagusihau aldatzen joan da. 1920 baino lehen ebaluazioa pertsonen arteko ezberdintasunetan oinarritzen zen. Estatistika-metodoak erabiltzen ziren pertsonen artekodesberdintasunak azpimarratuz.
‎Ikastetxean gertatzen diren lan-prozesuak komunikazioaren bidezgauzatzen eta hobetzen dira. Azken finean, komunikazioa pertsonen arteko ideiaketa informazioak trukatzeko prozesua da. Komunikazioaren garrantzia honelajustifikatzen da:
‎Talde horiek modu heterogeneoan, hots, ikasleen aniztasunean oinarritutaosatzen badira, ikasleekin prestakuntza integrala egiteko aukera eskaintzen dute, eta gaitasun kognitiboak lantzeaz gain, beste hainbat gauza ere landu daitezke: ondokoak errespetatzea, pertsonen arteko diferentziak ulertzea, besteekikoharremanak lantzea eta elkarri laguntzea.
‎Taldekatze-modu honek pertsonen arteko harremanak eta integrazioa, adiskidetasuna eta lankidetza-harremanak, desberdintasunak onartzen ikastea... errazten ditu (talde finkoak zenbat eta heterogeneoagoak izan, ikasleek orduan etaerrazago antzematen dituzte desberdintasunak). Talde horietan lider gogor etazorrotzak sortuko balira, irakasleak esku hartu beharko luke.
‎2004an kutsatutako 44 pertsonetatik 32 hil ziren. Hala ere, pertsonen arteko kutsatzea posible bada ere, urtarrilaren 27ko The New England Journal of Medicine-k Thailandiako familia bateko hiru kiderekin dokumentatzen duen bezala, birus hori ez da gizakien artean modu eraginkorrean hedatzen. Aitzitik, H1N1 edo H3N3 giza anduiak ez dira hain agresiboak, baina oso kutsakorrak dira:
‎Elikagaien sektorean behar diren kontrolak aplikatzen ez badira (abeltegietatik hiltegietaraino eta banaketa zentroetaraino), ezin izango da gelditu animalien artean infekzioa barreiatzea. Infekzioa barreiatzea Zenbat eta handiagoa izan animalien eta pertsonen arteko kontaktua, orduan eta handiagoa izango da birusaren mutazioa gertatzeko probabilitatea, eta horrek erakusten du garrantzitsua dela kontrol egokia egitea animalien ustiategietan. Era berean, bereziki garrantzitsua da animalien osasuna zaintzeko sistemen eraginkortasuna, horiek egin baitezakete detekzio eta diagnostiko goiztiarra.
‎Balio erantsia hazkunde pertsonalarekin eta osasunaren autogestioarekin lotutako jardueren eskaintza da. Mendebaldeko bizimoduaren aurrean jarrera kritikoa dute kideek, eta ekologismoan, osasunaren autogestioan eta pertsonen arteko harreman gizatiarragoak eta berdintasunezkoagoak sustatzeko interesa dute. Hauek dira bezeroen helburu nagusiak:
‎Kataluniako Generalitateak, esperientzia horiei erantzunez, ikasleen eskubide eta betebeharrei buruzko eta unibertsitateaz kanpoko ikastetxeen bizikidetza arautzeko dekretu-proiektuaren ardatz bihurtu du eskola-bitartekaritza. Bitartekaritza gatazkak konpontzeko metodo bat da, pertsonen arteko harremanen eremu guztietan aplika daitekeena: eskolak, enpresak, familiak, etab. Bitartekaritzaren abiapuntua da indarkeria behar bezala bideratu ez diren gatazka txikien ondorio dela.
‎" Espirituarentzako ariketa egokienetako bat", honela dio Humboldtek," hizkuntza batean pentsatu dena beste batean adieraztea da", ze" honi esker pentsamendua espresio-era zehatz batekiko independenteagoa bihurtzen da" 150 Norbaitek gaitasuna badu ideia jakin bat bere jatorrizko hizkuntzan eta baita beste hizkuntzetan ere esateko, adiera ezberdinen arteko korrelazioa biribila ez dela ikustearekin batera, esamolde horietako bakoitzaren erlatibotasunaz kontziente izateko aukera irabazten du. Itzulpen moduko ariketa horretan, hala ere," ez dira hizkuntza horiek bertan elkarri eragiten diotenak" baizik eta, berez," mintzatzen denaren espiritua da, bi hizkuntzen erabileraren bitartez, taktu linguistiko batez eta, gainera, kontzientzia linguistiko orokorrago eta zuzenago batez jabetzen dena" 151 Horrela, bada, hizkuntza ezberdinak ezagutzea eta erabiltzea, pertsonen arteko informazio-trukea errazteko bitarteko praktikoa izateaz gain, bada ere pertsona ezberdinek euren burua era orekatu batean osatzeko bide bat.
‎Orain artean" gizakia" Humboldten pentsamenduaren erdigunea dela esan baldin badugu, hemendik aurrera" hizkuntzak" erdigune horren erdigunea osatzen duela ikusiko dugu. Egia da hizkuntzaren garrantzia askok aitortu izan dutela eta askotan izan dela ere hizpide; baina, gehienetan, garrantzi hori bere bitartekaritza lanetik bakarrik izan da ulertua, alegia, hura literatura eta kultura sortzeko edota pertsonen arteko komunikazioa ahalbidetzeko tresna den aldetik. Zeregin hau onartu beharrekoa bada ere, artekari-rol honetatik harago joan nahi du hark eta, espresuki, berezko garrantzi antropologikoa atxikitzen dio hizkuntzari ze, azken finean, honi esker bakarrik da posible gizakiaz hitz egitea.
‎Humboldten arabera" hizkuntza pentsamenduaren organo konfiguratzailea da" eta, zentzu honetan, ez da soilik gizakien arteko komunikazio tresna bat, baizik eta baita ere" bakarrik dagoen gizabanakoaren pentsatzearen ezinbesteko baldintza" 84 Pentsatzea, beste gauza askoren artean, kontzeptuak osatzea eta irudiak ekoiztea da, alegia, subjektuari objektu bezala itzultzen zaizkion adigaiak sortzea, eta hau ez da posible hizkuntzak prozesu mental horretan eskurik hartzen ez badu. Azken finean, gizakia bere izaeran eta bere humanitatean zehazten du hizkuntzak, hau da," hizkuntzak gizatasunaren naturan bertan hartzen du parte" eta, honengatik," bere ekoizpenak gizatasun horren barne-behar bati erantzuten dio" 85 Honek ez du esan nahi, ordea, hizkuntzak pertsonen arteko harremanetan jokatzen duen papera bigarren mailakoa denik; alderantziz, pentsatze eta hitz egitearen arteko korrelazioak berak agerian uzten du, garbi gainera, gizakiaren barne-izaera berez dela komunikatiboa.
‎Hizkuntzaren bidez gauzatutako Beste baten eta Nire arteko elkarketarekin bakarrik sortzen dira gizakia osorik eragiten duten sentimendu sakon eta noble guztiak, hau da, bi pertsonen arteko bat-egitea —adiskidetasunean, maitasunean eta elkartze espiritualean— lotura garaien eta barnekoiena bihurtzen duten sentimenduak.103
2006
‎Fenomeno mikrosoziolinguistikoak hobesten dituzte, adibidez hizkuntza harremanak aztertuz. Horren arabera, hizkuntza aldaketak pertsonen arteko harremanen egituran dauden funtsezko aldaketak adierazten ditu eta ez testuinguru makrosoziolinguistikoarenak. Haatik, errealitatean, deskribatzen dituzten gertakizun mikro-soziologikoek erakunde eta gertakizun makrosoziologikoei lotuak dira eta, ondorioz, gizarte osoari.
‎Teknologia berriek sortu eta sortarazi dituzten lanabesei esker, lanbide askotako profesionalek lantegirainoko bidaia egitea alferrikakoa dute: oraingo ordenagailu eramangarriak lehenago lan-mahai bat edo batzuk betetzen zituzten zereginak zentraliza ditzake; informazioa transmititzeko kanal seguruak ditugu eta pertsonen arteko urrutiko komunikazioak aurrez aurrekoak bezain azkar eta eraginkorrak izan daitezke.
‎Italian, esatebaterako, errurik gabeko dibortzio-ereduak areagotu egin ditu ezkontide ohienarteko ezberdintasun ekonomikoak; Pitch-en ustez (2003: 122) ezkontza formalkiberdinak diren pertsonen arteko itun gisa ikusteak kendu egiten baitio ekonomikoki eta sozialki ahulena den aldeari ezkontza-lotura desegiten den uneanbestearengandik ordain ekonomiko egokia jasotzeko aukera. Estatistikek erakustendutenez, adostasunezko dibortzioa sustatzen duen sistema ezarri zenetik, gutxituegin da Italian etxean seme-alabekin gelditzen diren emakumeei pentsio bat pasatzera behartuta dauden aita dibortziatuen kopurua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
pertsona harreman 221 (1,45)
pertsona komunikazio 50 (0,33)
pertsona distantzia 46 (0,30)
pertsona ezkontza 25 (0,16)
pertsona berdintasun 20 (0,13)
pertsona erlazio 19 (0,13)
pertsona desberdintasun 12 (0,08)
pertsona elkarlan 12 (0,08)
pertsona lotura 12 (0,08)
pertsona oinarrizko 12 (0,08)
pertsona elkarrekintza 10 (0,07)
pertsona interakzio 10 (0,07)
pertsona maitasun 10 (0,07)
pertsona topaketa 10 (0,07)
pertsona gutxieneko 9 (0,06)
pertsona elkarrizketa 8 (0,05)
pertsona elkartasun 7 (0,05)
pertsona ezberdintasun 7 (0,05)
pertsona kontaktu 7 (0,05)
pertsona elkarbizitza 6 (0,04)
pertsona elkarreragin 6 (0,04)
pertsona gatazka 6 (0,04)
pertsona lankidetza 6 (0,04)
pertsona topagune 6 (0,04)
pertsona arazo 5 (0,03)
pertsona bizikidetza 5 (0,03)
pertsona zaintza 5 (0,03)
pertsona botere 4 (0,03)
pertsona segurtasun-distantzia 4 (0,03)
pertsona diferentzia 3 (0,02)
pertsona eguneroko 3 (0,02)
pertsona erakarpen 3 (0,02)
pertsona eztabaida 3 (0,02)
pertsona hizkuntza 3 (0,02)
pertsona kate 3 (0,02)
pertsona kutsadura 3 (0,02)
pertsona kutsatu 3 (0,02)
pertsona ohiko 3 (0,02)
pertsona oreka 3 (0,02)
pertsona truke 3 (0,02)
pertsona adiskidetasun 2 (0,01)
pertsona adostasun 2 (0,01)
pertsona akordio 2 (0,01)
pertsona beldur 2 (0,01)
pertsona bereizketa 2 (0,01)
pertsona bikote 2 (0,01)
pertsona desio 2 (0,01)
pertsona diskriminazio 2 (0,01)
pertsona edozein 2 (0,01)
pertsona egoera 2 (0,01)
pertsona elkartu 2 (0,01)
pertsona erronka 2 (0,01)
pertsona gizarte maila 2 (0,01)
pertsona gradu 2 (0,01)
pertsona hartu-eman 2 (0,01)
pertsona informazio 2 (0,01)
pertsona izaera 2 (0,01)
pertsona konfiantza 2 (0,01)
pertsona konpetentzia 2 (0,01)
pertsona metro 2 (0,01)
pertsona pobrezia 2 (0,01)
pertsona sare 2 (0,01)
pertsona sentikortasun 2 (0,01)
pertsona sintonia 2 (0,01)
pertsona tarte 2 (0,01)
pertsona tirabira 2 (0,01)
pertsona topaleku 2 (0,01)
pertsona transmisio 2 (0,01)
pertsona tratu 2 (0,01)
pertsona ulermen 2 (0,01)
pertsona zubi 2 (0,01)
pertsona abilezia 1 (0,01)
pertsona adierazpen 1 (0,01)
pertsona ahalmen 1 (0,01)
pertsona aktitude 1 (0,01)
pertsona aldaketa 1 (0,01)
pertsona alde 1 (0,01)
pertsona aliantza 1 (0,01)
pertsona amildegi 1 (0,01)
pertsona amodio 1 (0,01)
pertsona aniztasun 1 (0,01)
pertsona antzekotasun 1 (0,01)
pertsona artekaritza 1 (0,01)
pertsona aukeraketa 1 (0,01)
pertsona aurrez aurreko 1 (0,01)
pertsona autoerreskate 1 (0,01)
pertsona azken 1 (0,01)
pertsona bake 1 (0,01)
pertsona balizko 1 (0,01)
pertsona bat-egite 1 (0,01)
pertsona batuketa 1 (0,01)
pertsona bazterketa 1 (0,01)
pertsona berdintasun-erlazio 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
pertsona oinarrizko komunikazio 12 (0,08)
pertsona harreman sozial 8 (0,05)
pertsona harreman sustatu 8 (0,05)
pertsona distantzia gorde 5 (0,03)
pertsona distantzia mantendu 5 (0,03)
pertsona harreman ere 5 (0,03)
pertsona gutxieneko distantzia 4 (0,03)
pertsona harreman erraztu 4 (0,03)
pertsona harreman intimo 4 (0,03)
pertsona harreman sortu 4 (0,03)
pertsona komunikazio erraztu 4 (0,03)
pertsona arazo ebatzi 3 (0,02)
pertsona distantzia bermatu 3 (0,02)
pertsona distantzia bete 3 (0,02)
pertsona distantzia edozein 3 (0,02)
pertsona eguneroko harreman 3 (0,02)
pertsona elkarlan marko 3 (0,02)
pertsona gutxieneko segurtasun-distantzia 3 (0,02)
pertsona harreman hobetu 3 (0,02)
pertsona harreman nolako 3 (0,02)
pertsona komunikazio modu 3 (0,02)
pertsona adostasun bilatu 2 (0,01)
pertsona berdintasun sinetsi 2 (0,01)
pertsona botere harreman 2 (0,01)
pertsona distantzia egoki 2 (0,01)
pertsona distantzia egon 2 (0,01)
pertsona elkarlan arrakastatsu 2 (0,01)
pertsona elkarlan emaitza 2 (0,01)
pertsona elkarrizketa jaso 2 (0,01)
pertsona gizarte maila hausnarketa 2 (0,01)
pertsona gradu osatu 2 (0,01)
pertsona harreman berak 2 (0,01)
pertsona harreman bideratu 2 (0,01)
pertsona harreman definitu 2 (0,01)
pertsona harreman egitura 2 (0,01)
pertsona harreman ez 2 (0,01)
pertsona harreman ezagutza 2 (0,01)
pertsona harreman garatu 2 (0,01)
pertsona harreman garrantzitsu 2 (0,01)
pertsona harreman gauza 2 (0,01)
pertsona harreman hobe 2 (0,01)
pertsona harreman kalitate 2 (0,01)
pertsona harreman kudeatu 2 (0,01)
pertsona harreman modu 2 (0,01)
pertsona harreman sendotu 2 (0,01)
pertsona izaera ukan 2 (0,01)
pertsona komunikazio arazo 2 (0,01)
pertsona komunikazio ate 2 (0,01)
pertsona komunikazio on 2 (0,01)
pertsona kutsatu posible izan 2 (0,01)
pertsona lotura emozional 2 (0,01)
pertsona ohiko harreman 2 (0,01)
pertsona tirabira arindu 2 (0,01)
pertsona abilezia eskuratu 1 (0,01)
pertsona adiskidetasun oso 1 (0,01)
pertsona ahalmen komunikatibo 1 (0,01)
pertsona akordio erabili 1 (0,01)
pertsona aktitude antzekotasun 1 (0,01)
pertsona aldaketa aztertu 1 (0,01)
pertsona alde ez 1 (0,01)
pertsona aliantza oso 1 (0,01)
pertsona amildegi ohartu 1 (0,01)
pertsona amodio zilegi izan 1 (0,01)
pertsona aniztasun bermatu 1 (0,01)
pertsona antzekotasun erreparatu 1 (0,01)
pertsona arazo gisa 1 (0,01)
pertsona aukeraketa bat 1 (0,01)
pertsona aurrez aurreko harreman 1 (0,01)
pertsona autoerreskate bezalako 1 (0,01)
pertsona azken nor izan 1 (0,01)
pertsona balizko ekintza 1 (0,01)
pertsona beldur gutxi 1 (0,01)
pertsona berdintasun ahalik eta 1 (0,01)
pertsona berdintasun aldarrikatu 1 (0,01)
pertsona berdintasun benetan 1 (0,01)
pertsona berdintasun bermatu 1 (0,01)
pertsona berdintasun besterik 1 (0,01)
pertsona berdintasun borroka 1 (0,01)
pertsona berdintasun egin 1 (0,01)
pertsona berdintasun ez 1 (0,01)
pertsona berdintasun landu 1 (0,01)
pertsona berdintasun nahiz 1 (0,01)
pertsona berdintasun sentikor 1 (0,01)
pertsona berdintasun-erlazio gauzatu 1 (0,01)
pertsona bereizketa egin 1 (0,01)
pertsona bereizketa nagusi 1 (0,01)
pertsona bikote benedikatu 1 (0,01)
pertsona bikote harreman 1 (0,01)
pertsona bizikidetza bermatu 1 (0,01)
pertsona bizikidetza on 1 (0,01)
pertsona botere erlazio 1 (0,01)
pertsona desberdintasun ahantzi 1 (0,01)
pertsona desberdintasun detektatu 1 (0,01)
pertsona desberdintasun egon 1 (0,01)
pertsona desberdintasun eragile 1 (0,01)
pertsona desberdintasun ez 1 (0,01)
pertsona desberdintasun ezin izan 1 (0,01)
pertsona desberdintasun fisiko 1 (0,01)
pertsona desberdintasun handi 1 (0,01)
pertsona desberdintasun juridiko 1 (0,01)
pertsona desberdintasun pertsonalizatu 1 (0,01)
pertsona diferentzia hartu 1 (0,01)
pertsona diferentzia ulertu 1 (0,01)
pertsona diskriminazio ezin izan 1 (0,01)
pertsona diskriminazio laboral 1 (0,01)
pertsona distantzia areagotu 1 (0,01)
pertsona distantzia desberdin 1 (0,01)
pertsona distantzia errespetatu 1 (0,01)
pertsona distantzia eutsi 1 (0,01)
pertsona distantzia ezinbesteko 1 (0,01)
pertsona distantzia fisiko 1 (0,01)
pertsona distantzia jarri 1 (0,01)
pertsona distantzia laburtu 1 (0,01)
pertsona distantzia metro 1 (0,01)
pertsona distantzia murriztu 1 (0,01)
pertsona distantzia neurri 1 (0,01)
pertsona distantzia oinarritu 1 (0,01)
pertsona edozein harreman 1 (0,01)
pertsona elkarbizitza diferente 1 (0,01)
pertsona elkarbizitza ez 1 (0,01)
pertsona elkarbizitza modu 1 (0,01)
pertsona elkarbizitza oztopatu 1 (0,01)
pertsona elkarlan dinamika 1 (0,01)
pertsona elkarlan oso 1 (0,01)
pertsona elkarrekintza bide 1 (0,01)
pertsona elkarrekintza edota 1 (0,01)
pertsona elkarrekintza ikaskuntza 1 (0,01)
pertsona elkarrekintza jarri 1 (0,01)
pertsona elkarrekintza moldatu 1 (0,01)
pertsona elkarrekintza nahiz 1 (0,01)
pertsona elkarrekintza oinarritu 1 (0,01)
pertsona elkarrekintza sare 1 (0,01)
pertsona elkarrekintza ulertu 1 (0,01)
pertsona elkarreragin emozional 1 (0,01)
pertsona elkarreragin horiek 1 (0,01)
pertsona elkarreragin sozial 1 (0,01)
pertsona elkarrizketa ekidin 1 (0,01)
pertsona elkarrizketa eragotzi 1 (0,01)
pertsona elkarrizketa gisa 1 (0,01)
pertsona elkarrizketa nahiz 1 (0,01)
pertsona elkarrizketa sustatu 1 (0,01)
pertsona elkartasun adierazpen 1 (0,01)
pertsona elkartasun bera 1 (0,01)
pertsona elkartasun bide 1 (0,01)
pertsona elkartasun hausnartu 1 (0,01)
pertsona elkartasun iradoki 1 (0,01)
pertsona elkartasun ito 1 (0,01)
pertsona elkartu harago 1 (0,01)
pertsona erakarpen kimiko 1 (0,01)
pertsona erlazio adierazi 1 (0,01)
pertsona erlazio aztertu 1 (0,01)
pertsona erlazio berri 1 (0,01)
pertsona erlazio ebatzi 1 (0,01)
pertsona erlazio eremu 1 (0,01)
pertsona erlazio gidatu 1 (0,01)
pertsona erlazio handi 1 (0,01)
pertsona erlazio hausnarketa 1 (0,01)
pertsona erlazio hori 1 (0,01)
pertsona erlazio sistema 1 (0,01)
pertsona erlazio zuzenbide 1 (0,01)
pertsona erronka bat 1 (0,01)
pertsona erronka gisa 1 (0,01)
pertsona ezberdintasun areagotu 1 (0,01)
pertsona ezberdintasun egin 1 (0,01)
pertsona ezberdintasun indibidual 1 (0,01)
pertsona ezberdintasun maila 1 (0,01)
pertsona ezberdintasun oinarritu 1 (0,01)
pertsona ezkontza ahalbidetu 1 (0,01)
pertsona ezkontza arautu 1 (0,01)
pertsona ezkontza babestu 1 (0,01)
pertsona ezkontza baimendu 1 (0,01)
pertsona ezkontza balioetsi 1 (0,01)
pertsona ezkontza debekatu 1 (0,01)
pertsona ezkontza defendatu 1 (0,01)
pertsona ezkontza edota 1 (0,01)
pertsona ezkontza egin 1 (0,01)
pertsona ezkontza egon 1 (0,01)
pertsona ezkontza eskubide 1 (0,01)
pertsona ezkontza ezkontide 1 (0,01)
pertsona ezkontza gai 1 (0,01)
pertsona ezkontza herrialde 1 (0,01)
pertsona ezkontza legea onartu 1 (0,01)
pertsona ezkontza legeztatu 1 (0,01)
pertsona ezkontza onartu 1 (0,01)
pertsona eztabaida horiek 1 (0,01)
pertsona eztabaida sortu 1 (0,01)
pertsona gatazka gizarte 1 (0,01)
pertsona gatazka saihetsezin 1 (0,01)
pertsona harreman afektibo 1 (0,01)
pertsona harreman ahalik eta 1 (0,01)
pertsona harreman aintzat 1 (0,01)
pertsona harreman aldaketa 1 (0,01)
pertsona harreman aldatu 1 (0,01)
pertsona harreman aldi baterako 1 (0,01)
pertsona harreman antzeko 1 (0,01)
pertsona harreman arazo 1 (0,01)
pertsona harreman aritu 1 (0,01)
pertsona harreman aukera 1 (0,01)
pertsona harreman autobide 1 (0,01)
pertsona harreman aztertu 1 (0,01)
pertsona harreman baliotsu 1 (0,01)
pertsona harreman barne izan 1 (0,01)
pertsona harreman bezala 1 (0,01)
pertsona harreman bizitza 1 (0,01)
pertsona harreman bortizki 1 (0,01)
pertsona harreman desadostasun 1 (0,01)
pertsona harreman egonkor 1 (0,01)
pertsona harreman egunetik egunera 1 (0,01)
pertsona harreman erakutsi 1 (0,01)
pertsona harreman eraldaketa 1 (0,01)
pertsona harreman eremu 1 (0,01)
pertsona harreman erregai 1 (0,01)
pertsona harreman errespetu 1 (0,01)
pertsona harreman esplotazio 1 (0,01)
pertsona harreman estu 1 (0,01)
pertsona harreman ezarri 1 (0,01)
pertsona harreman ezegonkor 1 (0,01)
pertsona harreman eztabaida 1 (0,01)
pertsona harreman filosofia 1 (0,01)
pertsona harreman formakuntza 1 (0,01)
pertsona harreman formal 1 (0,01)
pertsona harreman funtsezko balio 1 (0,01)
pertsona harreman galarazi 1 (0,01)
pertsona harreman gatazka 1 (0,01)
pertsona harreman gatazkatsu 1 (0,01)
pertsona harreman gertatu 1 (0,01)
pertsona harreman gizatiar 1 (0,01)
pertsona harreman gorabeheratsu 1 (0,01)
pertsona harreman gordintasun 1 (0,01)
pertsona harreman guzti 1 (0,01)
pertsona harreman hainbeste 1 (0,01)
pertsona harreman hautsi 1 (0,01)
pertsona harreman hizkuntza 1 (0,01)
pertsona harreman huts 1 (0,01)
pertsona harreman intentsitate 1 (0,01)
pertsona harreman iraun 1 (0,01)
pertsona harreman islatu 1 (0,01)
pertsona harreman jokatu 1 (0,01)
pertsona harreman komunikatibo 1 (0,01)
pertsona harreman konfiantza 1 (0,01)
pertsona harreman konpetentzia 1 (0,01)
pertsona harreman kopuru 1 (0,01)
pertsona harreman korapilatsu 1 (0,01)
pertsona harreman landu 1 (0,01)
pertsona harreman maitasun 1 (0,01)
pertsona harreman maiz 1 (0,01)
pertsona harreman moztu 1 (0,01)
pertsona harreman noraino 1 (0,01)
pertsona harreman normalizatu 1 (0,01)
pertsona harreman oinarritu 1 (0,01)
pertsona harreman okertu 1 (0,01)
pertsona harreman on 1 (0,01)
pertsona harreman ondorio 1 (0,01)
pertsona harreman osasuntsu 1 (0,01)
pertsona hartu-eman berri eman 1 (0,01)
pertsona hartu-eman bultzatu 1 (0,01)
pertsona hizkuntza ohitu 1 (0,01)
pertsona hizkuntza ohitura 1 (0,01)
pertsona hizkuntza truke 1 (0,01)
pertsona interakzio azpimarratu 1 (0,01)
pertsona interakzio egon 1 (0,01)
pertsona interakzio eragin 1 (0,01)
pertsona interakzio ezagutza 1 (0,01)
pertsona interakzio partikular 1 (0,01)
pertsona interakzio sortu 1 (0,01)
pertsona interakzio sustatu 1 (0,01)
pertsona komunikazio ahalbideratu 1 (0,01)
pertsona komunikazio ahalbidetu 1 (0,01)
pertsona komunikazio antz 1 (0,01)
pertsona komunikazio arin 1 (0,01)
pertsona komunikazio aztertu 1 (0,01)
pertsona komunikazio bezala 1 (0,01)
pertsona komunikazio bide izan 1 (0,01)
pertsona komunikazio desagertu 1 (0,01)
pertsona komunikazio egon 1 (0,01)
pertsona komunikazio ekintza 1 (0,01)
pertsona komunikazio eragin zuzen 1 (0,01)
pertsona komunikazio eraginkor 1 (0,01)
pertsona komunikazio ere 1 (0,01)
pertsona komunikazio erkaketa 1 (0,01)
pertsona komunikazio erraz 1 (0,01)
pertsona komunikazio euskarri 1 (0,01)
pertsona komunikazio ez 1 (0,01)
pertsona komunikazio ezintasun 1 (0,01)
pertsona komunikazio garrantzi 1 (0,01)
pertsona komunikazio helburu 1 (0,01)
pertsona komunikazio intimitate 1 (0,01)
pertsona komunikazio lehen 1 (0,01)
pertsona komunikazio maila 1 (0,01)
pertsona komunikazio oinarritu 1 (0,01)
pertsona komunikazio sendotu 1 (0,01)
pertsona komunikazio zein 1 (0,01)
pertsona komunikazio zeinu 1 (0,01)
pertsona komunikazio zuzen 1 (0,01)
pertsona konfiantza eragin 1 (0,01)
pertsona kontaktu hurbil 1 (0,01)
pertsona kontaktu saihestu 1 (0,01)
pertsona kontaktu zenbat 1 (0,01)
pertsona kontaktu zuzen 1 (0,01)
pertsona kutsadura handitu 1 (0,01)
pertsona kutsadura saihestu 1 (0,01)
pertsona lankidetza bultzatu 1 (0,01)
pertsona lankidetza ere 1 (0,01)
pertsona lankidetza mesfidantza 1 (0,01)
pertsona lotura erreal 1 (0,01)
pertsona lotura estu 1 (0,01)
pertsona lotura gero eta 1 (0,01)
pertsona lotura hori 1 (0,01)
pertsona lotura sakon 1 (0,01)
pertsona lotura sortu 1 (0,01)
pertsona lotura telefono 1 (0,01)
pertsona lotura txakur 1 (0,01)
pertsona lotura zabaldu 1 (0,01)
pertsona maitasun betiko 1 (0,01)
pertsona maitasun erraztu 1 (0,01)
pertsona maitasun ez 1 (0,01)
pertsona maitasun harreman 1 (0,01)
pertsona maitasun lege 1 (0,01)
pertsona maitasun txakur 1 (0,01)
pertsona maitasun zakur 1 (0,01)
pertsona ohiko komunikazio 1 (0,01)
pertsona oreka ere 1 (0,01)
pertsona oreka hori 1 (0,01)
pertsona oreka kaskar 1 (0,01)
pertsona sare bideratu 1 (0,01)
pertsona sare gisa izan 1 (0,01)
pertsona segurtasun-distantzia errespetatu 1 (0,01)
pertsona segurtasun-distantzia lortu 1 (0,01)
pertsona sentikortasun elikatu 1 (0,01)
pertsona sintonia asko 1 (0,01)
pertsona sintonia on 1 (0,01)
pertsona tarte gutxi 1 (0,01)
pertsona tarte mantendu 1 (0,01)
pertsona topagune bat 1 (0,01)
pertsona topagune bezala 1 (0,01)
pertsona topagune eskaini 1 (0,01)
pertsona topagune izan nahi 1 (0,01)
pertsona topaketa ahalbidetu 1 (0,01)
pertsona topaketa bide eman 1 (0,01)
pertsona topaketa erraztu 1 (0,01)
pertsona topaketa hauspotu 1 (0,01)
pertsona topaketa hunkibera 1 (0,01)
pertsona topaketa mugatu 1 (0,01)
pertsona topaketa soil 1 (0,01)
pertsona topaketa sozial 1 (0,01)
pertsona topaketa ukan 1 (0,01)
pertsona topaleku bihurtu 1 (0,01)
pertsona topaleku birtual 1 (0,01)
pertsona transmisio egon 1 (0,01)
pertsona transmisio ondoriozko 1 (0,01)
pertsona tratu enpatia 1 (0,01)
pertsona tratu zaindu 1 (0,01)
pertsona truke erraztu 1 (0,01)
pertsona truke prozesu 1 (0,01)
pertsona ulermen erraztu 1 (0,01)
pertsona ulermen ezinbesteko 1 (0,01)
pertsona zaintza gertatu 1 (0,01)
pertsona zubi lan 1 (0,01)
pertsona zubi sortu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia