Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 364

2007
‎Bitxi bada bitxi, bi hankadunen harremanen berri susmatzen dut airean limurtzen den giroaren usaina ahoratuz, dirudi, elhez ez banaiz hornitua eta ezin konprenituzko gauza batzu ulertzen ez baditut, ene zentzuan beste ulertzeko modu eta sendimendu bat dutan. Ene beharriak, beren laburtasunean, beti zai dirade eta ene zakur lagunek diotenaz, kartierreko hoberenak ditut, kanpoko ala barneko kalapita edo arrabots guziak entzuten ditut eta jakinean ala sekretuan egiten diren gauzak senditzen.
‎Dena duk, kasetetan erabiltzen dituzten hizkiak xeheagoak direla, eta irakurtzen hasten naizelarik, begiak okertzen zizkitala, ala behar bada besoak laburtzen, ez dakiat! Beharrik berrien jakiteko beste modu bat erabiltzen diat, norbaiti galdeginez irakurtzea boz ozenez, baina hala ere ez nauk arras kontent, zeren eta jendeak hain dituk apal mintzo non ez ditudan entzuten ere! Eta hara non, joan den egunean, telefonoko kabinatik behar izan diat atera, hurbilegi izanez ez nintian botoi gaineko zenbakiak irakurtzen ahal ere.
2009
‎Zertako. Ez da hori. Ez dugu bizi modu bera. Hura beti parrandan ibiltzen da, lagun asko baditu, beti harat eta honerat gonbiratua izaten da.
‎Ez ditut maite elkarrekin pasatzen dituen momentuak alferrik pozoinatu. Iduritu bazian ere hastean grabia zela gure ikuste modu difenta, badakit orain ametitzen ahal dela. Eta hobeki errateko ez dela bertzeala egiten ahal.
‎Zeren eta denek interes bat ekartzen dute, ez beti nere kuriostasuna pizten duena, baino gehienetan, hurbiltxiotik begiratzia merezi duena. Bai, maite dut izagun berri horren senditzia, bertze bizi modu bat neriari nahastia.
‎Orduan, ez da harritu behar. Amatxi eroazi du bere bizi modu senstorik gabekoarekin, eta ez ba zuen etxetik kanpora bidali, ill egingo zen gauzo amona xaharra. Ez baitira ttikitan erakutsi bide onak, eta gero, gaillendu zaionian, sobera beranta zen.
‎Hori segur arte modu bat dela, neri faltan atxemateko. Ai, zer uste du honek, neri horren aisa engainatzia?
‎Abantail bat bederen ematen du, dena modu berean tratatua dela, nere aferak munduko berriak bezala, lehuntasun kalme batian. Egundaino karratxirik ero malkorik, jende zibilizatuak gare, eta hitz eginez atxematen dugu argia denak antolatzerako. Aa, bai, nola du izena janeko. Bai, dendan lahanian ari den hura ez da?
‎Amak erraten zian: Orain emaztearentzat gauzak ongi aldatu dire. Kontrazeptione modu horiekin gizonen gainera libertade hartzen ahal dute neskek. Hori gauza ona da.
‎Hortan da zailtasuna, ni bezala zerbait gelditzerako berrogei eta hamar aitzin gibelak behar dutenentzat. Hauta izanik ere, ez dakit, zer modu egingo nuken nere bizia, bakarrik orain naizen bezala, ero bertzeari nahasiz, famili bat montatuz konpaziotarat. Alde batetik, ez hauta izaiteak, zonbait buru haustetik libratzen nau, eta ez dakit ez dituten horrentzat graziak eman behar.
2012
‎Hau izango al da azken negar tanta gazia! Neure bihotza zain, itxaroteko modu bat da neurea: elur malutei begira.
‎Adam Przeworski (Ama a incerteza e seras democratico, 1984), eta Norberto Bobbio (Il futuro della democrazia, 1984), oso idazle aipatuak dira. Baina sistemaren oinarri ekonomiko sozialaz hain gutxi ahal izateak ezin bete ditu egiazko justiziaren gutiziak; hobe da sistema hori demokraziaz gobernatzea, hobe demokrazia horien joko erregelak askatasunzaleak izatea, baina demokraziak berdintasun ekonomikorik gabe eskas duena, egun batean, modu batez edo bestez, lortu da.
‎iraultzaileek inposaturiko egoera berriaren ezinean, negoziatzeko esparrua DEMOKRAZIA da, BAINA oraingo demokrazia errepresentatiboa, bere muga guztiekin! ... Legitimitatearen arazoa (Estatuarena eta ETArena...) ere, modu berri batez planteatzen ari da; justiziazko arrazoiak eta herriaren alde borrokatzeak ematen duten oinarrizko legitimitatea bigarren planora doa, eta lehenean gelditzen dena da LEGITIMITATE DEMOKRATIKO HUTSA, hau da hauteskundeetan eta indar sozialen jokoan lortzen dena. Eta modeloaren bigentzia dudatan ezartzen duten galderak sortzen dira:
‎Konpromezuak ez du bakoitzaren baloreen ukatzea ekarriko. Konfliktoak beste modu batez, tirorik gabe momentuz bederen, iraunen du.
‎Bestalde, diktaduratik demokraziara pasatzeko, bai eta ere konflikto nazionalak konpontzeko ere, modelo iraultzaileek, modu errupturistek, galdu dute predikamendua. Hasi Hego Ameriketako trantsizioetan, jarraituz Erdialdeko Ameriketako borroka armatuetan eta bukatuz Hego Afrikan, Palestinan edo berrikitan Irlandan, egoera odoltsu eta enkistatuetatik ateratzeko modeloak zapaltzaileekin paktua eta demokraziaren gauzatzea bilatzen ditu.
‎Usu eman didate arazoen aipatzeko lekua, eta haiek izan ditut lagunarte hurbilena, kritika eta erreakzioko garai gogorrenetan ere. Denak aipatu ezinean, modu berezi batez gogoratuko dut goizegi hil zitzaigun laguna, Lesakako Juan Tomas Etxabide: " Lau haizetara, askatasun egarria".
‎amnistiaren trukez borroka armatuaren bukaera. Eta negoziaketa ez da Euskal Herriko etorkizunaren ardatza izanen, borroka modu egokiagoan jarraitzeko atal bat baizik.
‎Proposatu dudan bideari errealistena deritzot: ETA eta Euskal Herria ez dira identifikatzen; negoziatuko dena ez da Euskal Herriaren etorkizuna, ETArena baino; helburua ez da ETAk garai dezan baina ETAren garaia duintasunez eta modu aurrerakoiaz gainditzea.
‎argia iruditzen zait. Beraz, protagonismoa (eta zuzendaritza) alor militarretik alor zibilari pasatzea ETAren jarraipenarekin konpatible den modu batez behar da konprenitu.. Beraz, honek ez du esan nahi:
‎ENAMen eginkizunak, beraz, kontaktu politikoetan eta iduri publikoan, abagune horrek markatzen dituen beharkizunak kontutan hartu ditu: Kontaktu politikoetan, Espainian inguratzen gaituen isolamendua apurtzeko, negoziazioa erreforma oldar baten barnean onar dezaketen alderdi eta indar sozialekin konpromezuen bila. Konstituzioa modu federalista batez aldatu nahi dutenak, erreforma sakonduz faxismotik datozen presio taldeak akabatu nahi dutenak, eta oraindik hausturaren alde direnak dira, ziur aski, kontaktu gai. Uste publikoari so, ETAri dagokio lan garrantzitsuena. Egia da ETAk ez duela estrategia bezala zibilen aurkako atentatuetan ibiltzea; egia ere da polizia edo militarren aurkako atentatuetan zibilen heriotza" nahitaezko ezbehar" bezala justifikatu (eta justifikatzen) dela.
‎Hasieran ere, ekintzaileek gehienetan hurbileko tiroketak hautatzen zituzten. Gero, polizien defentsa modu berriak zirela (eta zibilen heriotzaz grina gutxiago?), lehergailuak eman ziren hiriburuetan ere; 1985tik aurrera biderkatu eta gauzak klarki aldatu ziren Katalunia eta Madrileko atentatu masiboen denboran, 1987tik. Herriaren borondatea bozketen bidez jakinarazten da.
‎Eta negoziaketa egiten bada, lortutakoak zerikusirik izango duen batzuk bederen egin nahi duten, edo egin nahi dugun, iraultza sozialistarekin, baita utopia komunistarekin ere, galdetzen diot. Azken galdera hau egiten dut oso modu hipotetikoan, ikusirik orain negoziaketarik ez dela, baina ez naiz bakarra: ETA HBren ondoan, dialektikoki lagunduta eta etsaituta ibiltzen diren ezkertiarrek egindako kritikak dira, LKI eta EMKren aldetik, edo autonomiaren aldetik; jadanik kritika ageriak izan dira, behar bada kritika goiztiarrak, negoziaketa ez baita egin eta ez dakigu egingo denik ere.
‎Nire iduriko, marxismoaren onartzea ez zen berdina militante guziengan. Batzuentzat, orokorra; beste batzuek, berriz, lehen esan dudan bezalaxe, onartu zuten, hau da, momentu hartan borroka abertzale armatua indartzeko modu gisa, baina guztiz kontingentea, esan nahi baita, gehigarri gisa, gero desegokia gertatzen bazen dolurik gabe bazterrean uzteko. Berriz, leninismoaren onartzea edo, bederen, abangoardiaren errolaren barnatzea, askoz orokorragoa zen.
‎Esan dezadan iraultzaren bigarren fasea, Estatu Sozialista lortzekoa, alegia, urrun gelditzen dela finkatze estrategiko hauetan. Dudarik gabe, iraultza soziala egiteko egoera ikertzerakoan, errealista gertatu zen ETA; bere ezkerretik, bereziki LAIAren partetik, kritikak egin zitzaizkion errealismo hori, azken finean iraultza sozialaz ahazteko modu bat zela
‎1978tik 1988ra doan unea ez dut barnetik modu zuzenaz ezagutu. Kanpotik, halere, aski ikusi dugu.
‎inperialismo amerikanoaren morroiak, mendeko ekonomia eta burgesia atzerakoia, militarrak errepresiorako Panaman formatuak..., berdin aurkitzen ziren estatu guztietan. Irtenbidea ez zen forma demokratikoak ekartzea, baizik eta masa zanpatu eta miserableak askatzeko sistema guztiz desberdin bat; tamalez, sistema berri hori oso modu zaharrez ulertzen zen, planifikazio ekonomiko zentralizatuarekin eta alderdi bakarraren kontrol politiko poliziakoarekin usu identifikatzen baitzen sozialismoa.
‎bai, baina soilik alderdi bakarrak den dena kontrolatzen duenean, eta bereziki esku-makilak dituen sindikatu eta herri erakundeak erabiltzeko. Berriz, sozialismoaren alde beste modu batez borrokatu nahi dutenentzat, horientzat ez da errespeturik; bai, noizbehinkako aliantzak onartzen ahal dira, alderdiari horrela komeni bazaio, baina usu etsaiak bezala kontsideratuak dira, eta disidenteen suntsiketa politiko edo fisikoa onartzen eta eragiten da. Mespretxu edo hilketen biktimen artean bada denetarik, hasiz sozialdemokrata erreformistengan eta buka ezker muturreko erradikalengan.
‎badugu borroka armatuaz mintzatzeko eskubidea? Omen, entzuna dugu, kanpoan direnek ez dute zer erranik barnean direnen hautuez, eta klandestinoen aferetan sudurra sartzea itsusi bezain alferra da161 Nire ustez, jarrera hori kritikarik ez onartzeko eta erantzukizunei ihes egiteko modu bat baizik ez da. Estalinismoaren denboran ere zera aldarrikatzen zen, inork ez zuela beste alderdi komunisten barne auzietan sartzeko eskubiderik:
‎Eta puntu. Suntsiketa indiskriminatuen eginkizun katarsikoa ez da batere pentsaera iraultzailea, filosofia aldetik askoz hurbilagoa zaio nihilismoari; estrategia aldetik, herria beldurtzeko eta etekin politikoen ateratzeko modu horiek mafia eta polizia politikoenak dira. Engels ez dut oso kutuna, baina zuzen zen, arras zuzena, idatzi zuenean;" Jauregiei gerla eta etxolei bakea".
‎gerra irabazteko indarrak fronte azkarrenean eman behar zirela. Beraz, Euskal Herri osoa askatzeko, ez zela batere gaizki egina Hegoaldean indar gehienak ematea; Iparraldean babesleku bat behar zela eta, beraz, hemen baztertu behar zela borroka armatua167 Iparraldeko jende askorentzat ez zen batere ikuspegi onargarria eta gauza beste modu batez planteatzen zen. Bazen laborantxaren arazoa, hizkuntzarena, lur jabegoarena...
‎Baina bada zerbait berri: eraginkortasunerako modu berriak badirela, gauzak benetan aldatzeko, azpian direnak goian emateko, pobreak eta zanpatuak askatzeko, gure artean demokrazia begiratuz eta etsaiaren garaitzeko behar direnak behar bezala erabiliz.
‎Hau da, indar harremanen analisi" objektiboari" determinazio eta sakrifizio pertsonala oposatu, hain zuzen bi horien gainean garaipenaren bermea ikusteko. Borroka armatua mantentzeko ere erabili izan da argudiatzeko modu bera. Artikulua egoera konkretuaren analisi sakonaren alde mintzatzeko idatzi nuen. baitute:
‎191 Ekintza terroristen gehiegikeriek egin kaltea ETAk zeharkako modu batez aitortzen hasi zuen" su eten partzialak" aldarrikatu zituenean: 2004an Kataluniarako, 2006an Espainiako hautetsientzat.
‎Bortxaren jabea da eta bortizkeria erabiltzen du hein eta gradu desberdinetan. Diktadurek modu odoltsuena osatzen dute. Demokrazia parlamentarioetan, askatasun sozial eta politikoak begiratuak dira, baina, historian gaindi, boteretsuek biolentzia eta demokrazia erabiltzen dituzte, batera edo bat bestearen ordez, nola gerta, baina biak beren zinezko egoera nagusia iraunarazteko.
‎145 Jurgen Habermasek ezagutarazi duen kontzeptua (1989). Espainian batzuek oso modu txirenez ulertu dute," konstituzionala" Espainiako konstituzio konkretuaren errespetua balitz bezala. Joxe Azurmendik beste pentsalari baten gaizki erabiltzeko manera salatzen du:
‎Gaur egunean iruditzen zait ez gaudela horretan, eta hori da arazoa. Ez da bakarrik" enpate infinitua", baizik eta gatazkak sortu komunikatzeko modu eraikigarria hautsi egin dela. elkarri: Non datza, zure ustez haustura hori?
‎Hona hemen behar bada, autodeterminazioaren aldeko konpromezuaren errola, borroka beste modu batez jarraitzeko modua eskain bailezake.
‎Arazo horren konpontzeko gelditzen den zirrikitu irekiena, eta beti egokitze demokratikoen mugen barnean, Konstituzioaren irakurketa zabalaren zilegiztatzea eta aurrera eramatea da. Beste modu batez esana, orain arte ia ofizialtzat eman den interpretazioa estua da oso, eta autodeterminazioa ukatzen du. Beste irakurketa baten egiteko nahiaz, eskubide historikoen aldekoak eta federalistak dabiltza, sirena monarkiko demokratikoen liluraz zertxobait sendatu diren komunisten konpainian.
‎Ertzaintza polizia espainol bat bezala kontsideratzeko arrazoiak argumentatu zituen ETAk, besteak beste Zutaben(" Debate cipayos") edo Genaro Garcia de Andoain enfrentamendu batean hil eta(" el PNV intenta convertir a la Polici' a Autonomica en una fuerza represiva y colonial"). 1990tik Ertzaintza ETAren jomugen artean sartua da, modu desberdinez.
‎Ene iduriko, kartak beste modu batez jokatu behar dira. Hasteko, negoziaketaren aurrebaldintzak kenduz.
‎Ausarta izan behar da leku hori uzteko. Azken helburuen aldeko borrokak beste modu batez jarraituko du, sozietate zibilean ibiltzen direnen eskuetan eta armatuak izanen ez diren alorretan. Talde armatuaren itzaltzea ez da errendizioa izango, ez eta sistemaren onartzeko erreberentzia.
‎Burujabetza, Autonomia, Estatutua, Demokrazia edo Estatua irtenbidea izanik, beti eskaini du plan oso bat, eta ateratzen ez bazen besteek beren eginkizuna (hau da gidoian markatua zuten errola) bete ez zutelako izan da beti. Politika egiteko nahikoa modu bitxia da, politika errealean faktore nagusia baita, hain zuzen, arazoan diren eragile guztien autonomia. Hipotesia:
‎Kasu anitz aipatu dugu. Trantsizio moldeei buruz, sailkapen modu desberdinak proposatu dira. Eta kasu bakoitzak bere berezitasunak ditu:
‎Dudarik gabe, hiru esparruak (amnistia, lurraldetasuna, autodeterminazio eskubidea) lotzen dira53, eta imaginazio politikoa da borroka armatuaren bukatzeko konpromezu zabal baten barnean oso modu desberdinez lotu daitezkeelako.
‎Hala ere, ni oso lotua naiz eduki politikoen analisiei, eta hobe dut landu dudanaz mintzatzea. Zuk iradoki elkar ulertzeari buruz, negoziaziorako mugimenduetan badago, nire ustez, gauzak ikusteko bi modu desberdin: bat duzu negoziazioa nahi elkar ulertzeko, bigarrena da negoziaketaren frontea beste fronte bat bezala kontsideratzea, hau da etsaiari ez zaiola tantorik eman behar eta edozein proposamenak etsaiaren diskurtsoa deuseztatzeko helburu duela.
‎bere politikariak eta beren antzeko multzo sozialak gris, herabe eta oportunistak dira; autonomiarekin aski, eta iraultzari, kontra. Baina ETA oraindik, erresistentziaren giltzarria izan da, eta bizitza modu askatzaile batez imaginatzeko gaitasuna Ezker Abertzalearen inguruetan bildu da. Ez dira bakarrak izan (autonomoak, ezkerreko beste taldeak, mugimendu sozialak..), baina bai erreferentzia indartsuena.
‎Beste modu batez ikus genezake arazoa.
‎Erantzuna.Ez da borroka armatua bera modu abstraktuan. Euskal Herrian eraman den borroka armatuaren historian, uste dut borroka armatua sortzen denean eta Franco hil arte, beharbada trantsizioaren hasieran ere, haren praktika lotu daitekeela helburu politikoen lortzearekin.
‎Hori gero eta urrunago ikusten dut. Arazo oso handia ikusten dut zeren eta Ezker Abertzale ilegalizatuak politika egiteko modu autoritario bat hartu baitzuen aspaldian, eta modu horrek du lehentasuna. Hori, adibidez, eszisioen tratamenduan ikusten da.
‎Hori gero eta urrunago ikusten dut. Arazo oso handia ikusten dut zeren eta Ezker Abertzale ilegalizatuak politika egiteko modu autoritario bat hartu baitzuen aspaldian, eta modu horrek du lehentasuna. Hori, adibidez, eszisioen tratamenduan ikusten da.
‎Baina borroka armatua lagunen kontra ere egiten denean, eredu sobietarraren totalitarismo iraultzailearen forma ezberdin bat hartzen duenean, hasieratik nahiko urrun egon naiz horrengandik. Niretzat Euskal Herrian 1980etatik aurrera gauzak beste modu batera ikusi behar ziren. Hiru esperientzia izan genituen bata bestearen ondotik:
‎" Izan litezke" erran dut, zeren eta bilduko ditugun indarren arabera eta orain aurreikus ezin ditzakegun gertakarien arabera, zer eta non negoziatu nahikoa modu desberdinez gauzatuko baita; puntu guztiak (hiru horiek eta ageriko direnak) nahastuko dira gaur asmaezin den moduaz. Baina hauxe azpimarratu nahi dut, garbiki:
‎Badu bi hilabete gure auzune berrian garela, bakoitxa gure etxoletan laketgarriki pausatuz. Zer erakaspen dugun altxatzen urte batez oihanean iragan bizi modu hortarik. Diru aldetik baikorra.
‎Quebec, hiriari buruzgeramatzan" Canadian Airlines" aireko hunek modu berriagokoa du duela hiru urte honara ekarri ginituen hegazkiak baino. Ehun bat lagun barnean airatuko da hego aldera buruz.
‎Aldeko puskategi eta baratze ederrarekin. Inguruak burdin sarez hetsiak, modu bereko portalearekin. Jabea herri erdian bizi da, Mme Pimenta, du izena, senarra portugaldarra du.
‎Gure Nafarroako ipar huntan ere, Euskal Herri guziko beste lur aldetan bezala egina izan zen, aski goizik naski, elez eta hitzez gure mintzairaren ezagutza. Gero, denentzat modu berekoa izan behar lukeen mintzaira horri lur alde bakoitxak egin nahi izan badio bere gisako moldakuntza edo adierazpena, mendi artetako gurutzamendu eskasiatik zetorkeen. Oraiko modu berrietan ezin sinetsia litzateke elgar ausikika eta bestearena ezeztu nahiz gisa hortako obra kaltekor bat egin ditaikenik.
‎Gero, denentzat modu berekoa izan behar lukeen mintzaira horri lur alde bakoitxak egin nahi izan badio bere gisako moldakuntza edo adierazpena, mendi artetako gurutzamendu eskasiatik zetorkeen. Oraiko modu berrietan ezin sinetsia litzateke elgar ausikika eta bestearena ezeztu nahiz gisa hortako obra kaltekor bat egin ditaikenik. Ezin sinetsia ere, Euskarak berezko duen hazia zazpi eraintza desberdinetan egin ondoren adierazpen desberdinean agertzen balitz.
‎Nihaurek ere gostukoa kausitzen nuen aldakuntza hori. Dudan, hartu behar ote nuen edo ez hemen eskainia zitzaitan bizi modu berri hori.
‎Errateko organismo klonikoak ez garela bihurtuko. Errateko kontsumerismotik at beste milaka bizi modu existitzen direla. Markak gazteen burmuinak indarez sartu dira.
‎Asebetearen zain nauk. Eguneroko errealitate zoro honi ihes egiteko modu bat bilatzen. Presioaren eraginak sakontzen eta aztertzen.
2013
‎Musika arloan ere, Gerardek modu batean edo bestean jarraitu du beti. Kuxkuxtu txarangako partaidea izan da.
‎Noiz arte egon behar dugu Frantzia hori soportatuz? Zanpatu, lehertu gaitu, nortasuna dugu galdu, arima digute kendu, gogoak, indarrak hustu, haien ikus modu hedatu, gu esklabo bilakatu.
‎Horien joko eta mezu: Gure menpean zare zu, frantses eginen zaitugu, Clovisen semea zera zu, bakea izanen duzu bizi eder baten modu !!!
‎Berriro baratzean nahi zaitugu, berriro beste lorekin elkartu, bizia emanen baituzu, floka eder baten modu .
2015
‎Kreazioa den ipuinari erantzun ikonoklasta eman nahi izanez, olerki batzuk idazten hasi nintzen eta berehala hartu zuten norabidea desbariazioetan zairatela ohartu nintzen, sortze supremoa adierazteko beste modu hoberik ez nuelako aurkitzen eta manera naturalez, nahasmena barnetik isurtzen hasi zitzaidan. Desoreka funtsa bihurtzen denean, desoreka orekatu bete betean gaude eta itsaso horren uhainetan arinki surfa egiten, batere uhain barnera erortzeko beldurrik gabe.
2017
‎Baina kantua ez da horregatik bukatzen edo deserosoagoa egiten mina sentitzea eta dolua konpartitzea zorigaitzak arintzeko eta sendatzeko modu bat besterik ez da eta, halako batean, barrenak erabat hustu ondoren konturatu gabe zerbaitek barrea eragin diezazuke
‎" Lagun multzo bat gira, adin guzietakoak, ofizio desberdinetakoak, eta lur eremu baten bila gabiltza, permakulturaz bizitzeko." Permakultura, hona beraz izen berri berezi eta bitxia. Konprenitu dugunez, bizi modu berri baten bidea liteke permakultura. Emazte eta gizonen arteko harreman baketsuak haztea, naturarekin eta ingurumenarekin harmonia emankorrean bizitzea, ahal den neurrian autonomo bizitzea, munduari begirada baikorra sustatzea...
‎Gobernuz aparteko elkarteak eta laborantza iraunkorraren aldeko nekazari taldeak ibilaldi luze baten antolatzen ari dira. Irailaren 19an bilduko dira ibilbide guziak Bruselan, ozenki adierazteko kalitateko janaria segurtatzeko denentzat laborantza modu bereziak diruztatu behar direla.
‎Egun hautan gainditu omen du mundu borobilak 7 miliar jendetako marka. Eta sinetsi ezina da geroan industriak asmatuko duela jendeen hazteko modu artifiziala. Aski frogatua da lurrak, urak, iguzkiak eta gizonek dutela segurtatzen ahal denen hazkurria, eta hazkurri gozoa, osagarria bermatzen duen hazkurria.
‎1914 bateratze horri azken tokea eman dio, bereziki Iparraldeko euskaldunak euskaldun frantses eginez. Frantziak bere burua ideia unibertsal batzuen ekarle sentitu du erregeen denboratik, eta ideia horiek mundu zabalean hedatu nahi ukan ditu modu ezberdinez, gurutzada saindua, konkista eta kolonizazioa barne. Frantziar askoren baitan nahas mahas dabiltza errepublikaren ideologia eta gisa guzietako mitologia, Vercingetorix galiarretik de Gaulleraino, heroi salbatzaile probindentzial mordo baten artean Jeanne d’Arc neska gazte martiriaren irudi garbi eta deigarria denen alde gainetik goraipatuz: Frantziak ikono horri zor dio hein handi batean bere itxura eme, feminino maitagarria, Ama Birjinaren idurikoari.
‎Haatik Estatu handi bat ideologia horrez jabetzen bada modu zentralizatu eta zentralista batean, boterea herritarrenganik urruntzen da. Hortik sistema monolitiko bat sortu diteke, astuna eta trinkoa, uniformizatzailea, Frantziako Errepublikari gertatuko zaiona.
‎Gainera bi hizkuntzak dakizkiten errientak eskas dituzte. Udalerriek ahal bezala kudeatuko dituzte aitzinetik parrokien esku zeuden eskola txikiak, eta irakaskuntzak asko behera eginen du monarkiaren itzuleraino, baita modu zaharreko bi erregeen denboran ere. Erreforma bat agertuko da monarkia liberalarengandik.
‎Idazle bikainak dira oroz gainetik. Iragana ikertuz modu erromantiko xamarrean, frantziarren autoestimua haziko dute ikuspegi mistikoz, eta batzuetan mitikoz. Hor haziko da bereziki galiarren mitoa frantziarren arbaso bezala," Nos ancetres les Gaulois", Galia betiko Frantziarekin," la France eternelle" horrekin identifikatuz bere muga sakratuetan," dans nos frontieres naturelles".
‎Europar demokrazia baten hastapena badugu Parlamentuan. Baina Estatuek harako hauteskundeak modu desberdinetan egiten dituzte, egun ezberdinetan, bozketa" nazional" batzuen itxura emanez, bozka horiek Batasunaren ideia sustraitu behar luketelarik. Parlamentu horren berririk ez zaigu heltzen irrati, telebista, kazetetarik, edo hain guti.
‎200.000 € bakotxak! Are gehiago mediku, inginari eta beste modu batetako diplomatuak direlarik. Fagor ek Xinari tresna digitalak urririk ematen balizkio bezala!
2018
‎" Politikariak erasotzeari" ezezkoaren printzipioa, nahiz eta ordezkariak izan eta euren diskurtsoekin Boterearen aukerak bermatu, hautsi egin zen. " Errugabeak" hiltzen genituen, eta ezin genuen azaldu beste aldeko soldadu uniformedunen, gure hiriak eta herriak geu umiliatuz patruilatzen zituzten eta kuarteletan akanpatzen ziren indar armatu okupatzaileen eta polizien heriotzak azaltzen genituen modu berean. Guk azaldu arren, ez zen modu berean ulertzen.
‎" Errugabeak" hiltzen genituen, eta ezin genuen azaldu beste aldeko soldadu uniformedunen, gure hiriak eta herriak geu umiliatuz patruilatzen zituzten eta kuarteletan akanpatzen ziren indar armatu okupatzaileen eta polizien heriotzak azaltzen genituen modu berean. Guk azaldu arren, ez zen modu berean ulertzen. Aurpegia aldatu zitzaigun borrokan, geuri ere bai, eta geure militante eta kideentzat ere jada ez zen guztia justifikagarria.
‎Norbaitek idatzi zuen" nazien errauste labeetatik bizirik atera ziren Judutar edo Komunistentzat okerrena ez zela izango bizi izandako sufrikarioak edo galdu zituzten hurkoak, labe horiek ez zirela existitu esatea edo itxura hori egitea baizik". Horrela dela uste dut; iruditzen zait okerrena izango dela 58ko Gerla hori ez errekonozitzea, beste izen batekin agian, beste modu batean agian, edo euskaldunen aurkako Espainiaren gerla hori, beti irabazi arren inoiz eteten ez dena.
‎" Ezer ez da iristen" errepikatzen dizute, eta espetxetik kanpo egonez barruan bazeunde bezala bizi behar duzula, beraiek nahi ez dutena esan ezin bazenu bezala. Eta zure hiztegitik hitzak ezabatzen dituzu beren legedia hobeto betetzeko, euren hitzekin; eta" iraultza" hitzari beste zentzu bat ematen diozu, zeren beraientzat" Ezer ez da iristen", berriz errepikatzen dizute, modu obsesiboan. Gauzaren bat esaten saiatzen zara, eta haserretu egiten dira ez duelako balio.
‎Tronpatu egin ginen. Argi esan gutako askok esan zigula hizki bihurriz ari ginela idazten gure hondartzetako hondarrean, behin baino gehiagotan eta modu ezberdinetan esan zigutela, eta ez geniela aditzen, izenak jartzen genizkien eta baztertu egiten genituen" zaharrak" eta" iraganak" eta" nekatuak" eta baita" traidoreak" ere zirelako. " Guztia da Beharrezko", ene anaia.
‎Baina hori ez zen etxera itzultzeko. Berez ez genuen nahi klandestinitatetik irtetea, bizitza eta heriotza jokatzen ziren lekura ateak igarotzen genituenok bederen; borrokaren injinerutza modu bat zen.
‎Dotore erantzuten zidan nire solaskideak, nire eskaerari zegokionean" Ministerioko zerbitzu zentraletara kontsulta bat" bidali zutela azalduz, eta" erantzun bat jaso zain" zeudela. Oso modu diplomatikoan esaten zidan erabakitze hierarkian gorago kontsulta egitera behartzen zituela nire kasuak. Errespetuz tratatzen ninduen nire etsai ohiak:
‎Gudarien erakunde militar batek, bere helburu lehena eta nagusia espainiar tiraniari eustea zuenak eta heriotza, espetxe eta exilioko berrogeita hamar urte baino gehiago dituenak, ez luke lekurik izango erakunde politiko legal moduan, burugabetu egingo lukete, euskaldunak modu honetako erakundeez jada jabetuak direnean batez ere.
‎ETApm ETAren 1974ko eszisiotik sortutako erakundeetako bat da. Gero ETA militarra izango zeneko militanteek, frankismoko urteetan modu indiskriminatuan militatzen aritu ziren lau fronteen politikoa, obreroa, kulturala, militarraarteko banaketa organikoa defendatzen zuten, eta erakunde militar bat sortzea, iristear zen erreforma politikoaren aurrean estrukturatu behar zuten erakunde politikoak libre egon zitezen ariketa militarrak suposatzen zuen errepresio zuzenetik. inoiz ez direlako ohartzen Estatuaren tripetan dauden arte, et...
‎Liburu honen aurretik, edo gero, Regrasar a Sara leitu behar dela uste dut, hau haren jarraipena delako. Regresar a Sara1 liburu berezia izan zen eta susmatzen dut jende gutxik irakurri zuela ondo 90eko hamarkadan, ezker abertzalea modu oso akritikoan idazten eta leitzen ohitu zen sasoi hartan, gutxik irakurri zutelako edo gutxi konturatu zirelako berezitasun horretaz.
‎Esan daiteke ETAk berandu eta modu eskasean amaitu duela bere gerra, jarraitzeko erarik
‎Beste ikuspegi batetik, alderantzizkoa ere esan da, ETAren amaiera eredugarria izan dela modu hain unilateral, antolatu eta lasaian egin delako. Horixe da ezker abertalearen errelato ofiziala, eta aizkoraren kirtena loratuko dela.
‎Gure borroka modu politikoan jarraituko dugu euskaldunek. Ez" askatasuna" eta" demokrazia" oparitzen dizkigutelako, haien erretolikak esaten duen moduan, baizik eta kentzen diguten askatasuna eta demokrazia lortzeko.
‎Hura hil zelarik, Klotario erregeak Aeghyna deitu jaun bat igorri zuen ordezko. Euskaldunek, duke berria modu lotsagarri batean ohildu ondoan, beren arrazako buruzagi bat izendatu zuten eta independentzia berriro hartu.
‎Populu laborari eta artzain baten ohiko eginbeharrek lehen urteetatik lekua egiten diote. Iduri zaio familiaren kide beharrezkoa dela eta halaber tratatzen dute, eta bere buruaz duen ideia ona modu miresgarri batean gizona! titulu loriosaz deitzen duten aldi bakoitzean handitzen da.Hogeita hamar jende bildurik den gaualdi batean sartzen bada, elkarrizketak eta kantoreak berehala gelditzen dira.
‎Baina bake hitzarmenetik kanpo utzi zituzten Puiane ren bi semeen izenak, haiek non nahi hiltzeko eskubideari atxiki baitzioten. Aitaz den bezainbatean, aitzineko sarraskietan modu zital batean hil zen.
‎Frantziako eta Espainiako gobernuak beti saiatu dira menditarren artean liskarrak piztera eta maizegi euskaldunen sen gerlariak, beren izaera zaintsuarekin batean, politika gorrotagarri honen biktima bihurtu ditu. Maizegi ezeztaturik izan dira haien ahaidetasun nazionalaren lokarri sakratuak eta modu ero batean gutietsirik gure arbasoen federazioaren oroitzapen ospedunak. Zuberoako euskaldunek Erronkaribarko nafarren sarraskia oraino goraipatzen dute eta gure mugako harkaitzek, errabia itsu horren lekuko, garaileen aizkorak pikatu inskripzio arruntak gordetzen dituzte.
‎Badira orain berrogeita hamar mende hurbil gure errekak ez direla emariz aldatu eta harkaitz beren artetik edo oin erdi batez apaldu ez diren hareatzetatik iragaten direla. Berrehun tuasaz jaisteko, milaka eta milaka mende zituzten, geologia positiboaren kalkulu guzietatik kanpo.Gaitz da entelegatzea nola uzten zituzten erreka baten bi bazterrek ibar bakoitzeko bi mazeletan itxura eta inguru berdintsuak; nola lurrek, modu berean, uren lanari iharduki edo amore emanen zioten. Lurraren izaera honek bakarrik froga lezake altxatze eta sortze lege berdin bat, aski litzatekeena mendien arkitektura jarraikia esplikatzeko, uren jauzterik edo ustezko ur lasterrik baliatu gabe.
‎Argi ororen iturria den izarrari, aldiz, Egi izena ematen dio, horrek erran nahi du, zentzu moralean," zibilizazioa" eta" egia", bere jendartearen garapenean dagoen harmonia naturalari dagokiona. Beren berezko mintzairan modu birjinal batean gauzaturik den jainkozko egiaren oroitzapenetan, euskal herritarrak, IAO ren populua, Hegoaldeko zeru distiratsuaren pean lehen aroan sortu zena, titulu zehatzaz, argiaren eta Axuria ren Haurrak deitzen ziren.
‎Ez pentsa honekin guziarekin amaitu dela Ez, ez denek" col mao" jantzi behar dugula Hori ezin diat, nere jantzi zahar guziak ditiat bota Hi! kontsumora pusatzen nauk modu horretan Nik maoren kazketa ez diat maite, nahiago txapela
‎Askatasuna desegiteke Betetik baita antzu Sortzetik badakizu Beste modu ezin ditake
2021
‎Bagenekien arrazoin zutela. Orduan, nola segi bizi modu berean. Ez zena hobe etxerat sartzea, dener 128 erraiteko zertako baziren beti erresuma pobre batzu munduan?
‎Gauza horiek erraiten ahal ditut, ez baitute ene biziaren amodioa kendu. Kontsolatzen nintzen pentsatzen bainuen bizi modu hori egun batez bukatuko zela eta mundu zabaleko aberastasunak ezagutuko nituela!
‎Liburu hunekin egin dut esperientzia hori eta xoratua gelditu naiz. Zer gauza ederra, pentsatzea markatuak gelditzen girela bizi guzirako, haur denboran mintzatu dugun hizkuntzaz, bainan denbora berean kanbiatu ditugula gure pentsatzeko manerak, munduaren eta jendeen ikusteko moldeak, eta hori ez dela galtze bat, bainan aberasteko modu bat. Kanbio horiek ez dira gure erroen mespresatzea.
‎Beraz, ETAk ideologia arbuiatua mantendu zuen, Aoficiosamente@; eta modu ofizioso horrek baimentzen dio ikerle unibertsitarioari aranismo arrazistaren aldeko testu espliziturik ez aipatzea, bai eta dokumentaziorik gabeko iruzkinak egitateak bezala aurkeztea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
modu bat 90 (0,59)
modu bera 15 (0,10)
modu hori 13 (0,09)
modu desberdin 11 (0,07)
modu berri 10 (0,07)
modu nahiko 6 (0,04)
modu egoki 5 (0,03)
modu bakar 4 (0,03)
modu berezi 4 (0,03)
modu bortitz 4 (0,03)
modu erraz 4 (0,03)
modu horiek 4 (0,03)
modu kritiko 4 (0,03)
modu arin 3 (0,02)
modu ezberdin 3 (0,02)
modu gisa 3 (0,02)
modu guzti 3 (0,02)
modu hau 3 (0,02)
modu zabal 3 (0,02)
modu zuzen 3 (0,02)
modu abstraktu 2 (0,01)
modu askatzaile 2 (0,01)
modu autoritario 2 (0,01)
modu bitxi 2 (0,01)
modu demagogiko 2 (0,01)
modu demokratiko 2 (0,01)
modu errealista 2 (0,01)
modu esplizitu 2 (0,01)
modu estu 2 (0,01)
modu ezin 2 (0,01)
modu ezkor 2 (0,01)
modu jarraitu 2 (0,01)
modu koordinatu 2 (0,01)
modu lotsagarri 2 (0,01)
modu nahasi 2 (0,01)
modu natural 2 (0,01)
modu normal 2 (0,01)
modu orokor 2 (0,01)
modu oso 2 (0,01)
modu pertsonal 2 (0,01)
modu positibo 2 (0,01)
modu profesional 2 (0,01)
modu aitortu 1 (0,01)
modu aleatorio 1 (0,01)
modu alternatibo 1 (0,01)
modu apal 1 (0,01)
modu are 1 (0,01)
modu argi 1 (0,01)
modu arrunt 1 (0,01)
modu artifizial 1 (0,01)
modu asko 1 (0,01)
modu astun 1 (0,01)
modu aurrerakoi 1 (0,01)
modu autobiografiko 1 (0,01)
modu baketsu 1 (0,01)
modu bakoitz 1 (0,01)
modu bateratu 1 (0,01)
modu batzuk 1 (0,01)
modu birjinal 1 (0,01)
modu biziki 1 (0,01)
modu desegoki 1 (0,01)
modu diplomatiko 1 (0,01)
modu diskretu 1 (0,01)
modu egin 1 (0,01)
modu erabakigarri 1 (0,01)
modu eraginkor 1 (0,01)
modu eraikigarri 1 (0,01)
modu erakargarri 1 (0,01)
modu eredugarri 1 (0,01)
modu ero 1 (0,01)
modu erreal 1 (0,01)
modu erromantiko 1 (0,01)
modu eskas 1 (0,01)
modu esklusibo 1 (0,01)
modu espezifiko 1 (0,01)
modu espontaneo 1 (0,01)
modu existitu 1 (0,01)
modu faltsu 1 (0,01)
modu federalista 1 (0,01)
modu finkatu 1 (0,01)
modu garbi 1 (0,01)
modu geldi 1 (0,01)
modu generiko 1 (0,01)
modu guti 1 (0,01)
modu guzi 1 (0,01)
modu hain 1 (0,01)
modu harrigarri 1 (0,01)
modu hauskor 1 (0,01)
modu hedatu 1 (0,01)
modu hilgarri 1 (0,01)
modu hipotetiko 1 (0,01)
modu hobe 1 (0,01)
modu hoberen 1 (0,01)
modu horizontal 1 (0,01)
modu hunkigarri 1 (0,01)
modu ideologiko 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
modu bat erran 5 (0,03)
modu bat ikusi 5 (0,03)
modu bat interpretatu 4 (0,03)
modu bat jarraitu 3 (0,02)
modu askatzaile bat 2 (0,01)
modu bat aurkeztu 2 (0,01)
modu bat bezala 2 (0,01)
modu bat erabili 2 (0,01)
modu bat formulatu 2 (0,01)
modu bat irakurri 2 (0,01)
modu bat planteatu 2 (0,01)
modu berezi bat 2 (0,01)
modu berri bat 2 (0,01)
modu kritiko hartu 2 (0,01)
modu alternatibo eratu 1 (0,01)
modu are zorrotz 1 (0,01)
modu arin hartu 1 (0,01)
modu arrunt argi 1 (0,01)
modu asko jarrai 1 (0,01)
modu aurrerakoi gainditu 1 (0,01)
modu autobiografiko garbi 1 (0,01)
modu autoritario bat 1 (0,01)
modu bakar den 1 (0,01)
modu bakar elkarrizketa 1 (0,01)
modu bakar euskal 1 (0,01)
modu bakoitz fisiko 1 (0,01)
modu bat adierazi 1 (0,01)
modu bat agertu 1 (0,01)
modu bat agian 1 (0,01)
modu bat aipatu 1 (0,01)
modu bat aitortu 1 (0,01)
modu bat argitu 1 (0,01)
modu bat atera 1 (0,01)
modu bat aurreikusi 1 (0,01)
modu bat azaldu 1 (0,01)
modu bat baino 1 (0,01)
modu bat baita 1 (0,01)
modu bat baizik 1 (0,01)
modu bat behar 1 (0,01)
modu bat besterik 1 (0,01)
modu bat bilatu 1 (0,01)
modu bat borrokatu 1 (0,01)
modu bat diplomatu 1 (0,01)
modu bat egin 1 (0,01)
modu bat egon 1 (0,01)
modu bat entzun 1 (0,01)
modu bat erdietsi 1 (0,01)
modu bat esan 1 (0,01)
modu bat etiketatu 1 (0,01)
modu bat finkatu 1 (0,01)
modu bat gertatu 1 (0,01)
modu bat hasi 1 (0,01)
modu bat jo 1 (0,01)
modu bat jokatu 1 (0,01)
modu bat kontatu 1 (0,01)
modu bat mintzatu 1 (0,01)
modu bat mugitu 1 (0,01)
modu bat negoziatu 1 (0,01)
modu bat santutasun 1 (0,01)
modu bat ulertu 1 (0,01)
modu bateratu landu 1 (0,01)
modu batzuk eraman 1 (0,01)
modu bera bururatu 1 (0,01)
modu bera harreman 1 (0,01)
modu bera haztatu 1 (0,01)
modu bera portale 1 (0,01)
modu bera tratatu 1 (0,01)
modu bera ulertu 1 (0,01)
modu bera zigortu 1 (0,01)
modu berezi azaldu 1 (0,01)
modu berezi diruztatu 1 (0,01)
modu berri asmatu 1 (0,01)
modu berri aukeratu 1 (0,01)
modu berri erabili 1 (0,01)
modu berri ezin 1 (0,01)
modu berri hori 1 (0,01)
modu berri ukan 1 (0,01)
modu birjinal bat 1 (0,01)
modu bitxi eman 1 (0,01)
modu biziki txar 1 (0,01)
modu bortitz bat 1 (0,01)
modu bortitz ere 1 (0,01)
modu bortitz eskatu 1 (0,01)
modu bortitz jo 1 (0,01)
modu demagogiko bezain 1 (0,01)
modu demagogiko hitz 1 (0,01)
modu demokratiko adierazi 1 (0,01)
modu desberdin behar 1 (0,01)
modu desberdin egin 1 (0,01)
modu desberdin erabili 1 (0,01)
modu desberdin eskaini 1 (0,01)
modu desberdin gauzatu 1 (0,01)
modu desberdin jaso 1 (0,01)
modu desberdin lotu 1 (0,01)
modu desberdin orekatu 1 (0,01)
modu desberdin proposatu 1 (0,01)
modu desegoki burutu 1 (0,01)
modu diplomatiko esan 1 (0,01)
modu egoki bat 1 (0,01)
modu egoki bilatu 1 (0,01)
modu egoki erabili 1 (0,01)
modu egoki jarraitu 1 (0,01)
modu erabakigarri eragin 1 (0,01)
modu eraikigarri hautsi 1 (0,01)
modu ero bat 1 (0,01)
modu erraz bake 1 (0,01)
modu erraz menostu 1 (0,01)
modu erreal analizatu 1 (0,01)
modu errealista bat 1 (0,01)
modu errealista ebatzi 1 (0,01)
modu erromantiko xamar 1 (0,01)
modu eskas amaitu 1 (0,01)
modu esklusibo baliabide 1 (0,01)
modu espezifiko ikertu 1 (0,01)
modu espontaneo egin 1 (0,01)
modu estu erabili 1 (0,01)
modu estu ikertu 1 (0,01)
modu ezberdin esan 1 (0,01)
modu ezin hobe 1 (0,01)
modu ezkor ikusi 1 (0,01)
modu federalista bat 1 (0,01)
modu garbi zuzendu 1 (0,01)
modu gisa interpretatu 1 (0,01)
modu guzti adierazi 1 (0,01)
modu guzti aurre 1 (0,01)
modu guzti erabili 1 (0,01)
modu hain unilateral 1 (0,01)
modu hau erakunde 1 (0,01)
modu hau hamar 1 (0,01)
modu hauskor sinbolo 1 (0,01)
modu hobe ez 1 (0,01)
modu hoberen iruditu 1 (0,01)
modu hori akzio 1 (0,01)
modu hori baliatu 1 (0,01)
modu hori berriro 1 (0,01)
modu hori bizi 1 (0,01)
modu hori buletin 1 (0,01)
modu hori egun 1 (0,01)
modu hori erabili 1 (0,01)
modu hori langile 1 (0,01)
modu hori liburu 1 (0,01)
modu hori ni 1 (0,01)
modu hori ukan 1 (0,01)
modu horiek aldizka 1 (0,01)
modu horiek erlazio 1 (0,01)
modu horiek gizon 1 (0,01)
modu horiek mafia 1 (0,01)
modu hunkigarri mundu 1 (0,01)
modu jarraitu egon 1 (0,01)
modu jarraitu eskaini 1 (0,01)
modu koordinatu bat 1 (0,01)
modu koordinatu lan 1 (0,01)
modu kritiko erabili 1 (0,01)
modu lotsagarri bat 1 (0,01)
modu lotsagarri erabili 1 (0,01)
modu nahiko arbitrario 1 (0,01)
modu nahiko autoritario 1 (0,01)
modu nahiko baketsu 1 (0,01)
modu nahiko oldarkor 1 (0,01)
modu nahiko ozar 1 (0,01)
modu nahiko sistema 1 (0,01)
modu natural gertatu 1 (0,01)
modu natural onartu 1 (0,01)
modu normal trukatu 1 (0,01)
modu oso akritiko 1 (0,01)
modu oso anitz 1 (0,01)
modu positibo erantzun 1 (0,01)
modu positibo konpondu 1 (0,01)
modu profesional adierazi 1 (0,01)
modu profesional hil 1 (0,01)
modu zabal bat 1 (0,01)
modu zabal ulertu 1 (0,01)
modu zuzen bat 1 (0,01)
modu zuzen ezagutu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia