Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.189

2000
‎Hedapen modu hau ezberdina da nolabait. " Helena eta arrastiria" ren azala bera ere ezohikoa da.
‎telefonoak jo arte itxaroten egon" eta bestea, telefonoa alde batera utzi eta zeuk zure lana sortu. Modu honetan gainera, guk erabaki dezakegu zer kontatu, zeinekin eta nola; horrek bultzatu gaitu Dar Dar sortzera". " Helburu nagusia antzerkitik bizibidea ateratzea izanik, merkatu eta ikusle guztiengana iritsi beharra dago, hori hasteko.
‎Istorio honen berri emateko idazleak hirugarren pertsonan mintzatzen den narraziotik at dagoen narratzaile orojakilea darabil, narratzaile estradiegetikoa. Modu honetara, fokalizazioaren bidez, bi maitaleen ikuspegitik eskaini dakiguke narrazioa. Fokoaren mugimenduaren bidez, narratzaileak bereziki bi pertsonaiengana gerturatuko gaitu, bi maitaleengana.
‎Horretaz gainera, eta bigarren ezaugarri moduan, elkarrekin nolabaiteko harreman tematikoa duten ipuinak zekarzkigun. Modu honetan antolatutako testuak, generoen mugak gainditu nahi ditu eta nobelatik gertu dagoen kontamoldea aurkezten digu. Ingelesez, 70eko hamarkadaz geroztik," short story cycle" deritzo ipuin bilduma mota honi.
‎sinbolo errepikapenak, gaiak, narratzaile motak, batez ere, leku eta pertsonaien errepikapenek eragindakoak. Modu honetan antolatutako liburu ezagunena geurean Bernardo Atxagaren Obabakoak (1988) saritua genuke. (Olaziregi 2000:
‎besteak beste, Tokio, Frankfurt, Zurich, Paris, Londres eta New York. Modu honetan, ez da giro jakin bateko deskribapen zehatzik egiten.
‎Eremu publikoa ulertzeko modu honek, aldi berean, hizkuntzak nazio nortasunean duen garrantzia azaltzeko bidea ematen digu. Edozein talde etnikorenkasuan lehen mailako osagai kulturaltzat jo ohi da hizkuntza.
‎critique dela communication, La Pensee Sauvage, Paris, 1984, 76 or.18. Jada 1992an, ia bi frantsesetatik batek egunero eskualdeko egunkari bat gutxienez irakurtzenbazuen ere (%48, 5), 35 urte baino gutxiagoko irakurleetatik %27 zen gizonezkoen kasuan eta %28, 7emakumeen kasuan 1992an, irakurleriaren kopurua 18 milioikoa zen, 1983an 19 milioiak gainditzenzituelarik. Modu honetan, egunkaria gutxien irakurtzen duen herri garatua bilakatu da Frantzia(...)?. (MATHIEN Michel, La presse quotidienne regionale, op., 53 or). 1997an, 1.000 biztanleko 182aleren salmentarekin, Japonia (582), Erresuma Batua (330), Alemania (318) edota Gipuzkoa (207,3) etaNafarroaren (188,4) atzean kokatzen da Frantzia.
‎Uler dezagun elebidun hitza modu honetara: erdaraz nagusiki jardun arren, zerbait euskarazargitaratzen duena.
‎Honen ondorioz, gure talde nahiz kirolari profesionalizatuenek Erkidegoko eta Herrialdetako diru-laguntzak jasotzen dituzte; bitartean, hainprofesionalizaturik ez dauden euskal kirolariek, beren kirola utzi edota espainiarnahiz frantziar kirol sarean sartzea beste aukerarik ez dute. Modu honetan, uko egiten diote beren euskal nortasunari.
‎Ideia hauek Gestalt Terapian modu honetan isla daitezke: hizkuntza proiekzioaizango litzateke eta ez errealitatearen irudia; horrela, pazienteak esaten duenarenerantzukizuna bereganatu behar du.
‎Batez ere naturalista zen, eta inguratzen zuenguztiaren behatzailea izan zen. Modu honetan fenomenoak hobeto azaltzen etaulertzen laguntzen zioten datu ugari bildu zituen. Sexualitatearen aurreanaurreiritzi teorikoak eta moralak saihesten saiatu zen.
‎Sexualitatera hurbiltzeko modu honen ezaugarriak, sakabanatzea, ikuspuntuaren atomizazioa eta kultur testuinguruarekiko independentzia dira. XX.mendeko bigarren erdialdera, neurri handi batean, Europako tradizio aberatsagaldu eta pragmatismo amerikarra ezarri zen.
‎Giza sexualitatea diziplina ezberdinetatik aztertzen zen, kasugehienetan, diziplinen artean inolako erlaziorik izan gabe. Modu honetan terapiasexualean medikuntza arloan erabilitako metodo klinikoak nabarmen eragin zuen, honek kausa efektu erlazioari dagokionez erredukzionismo garbia inposatuzuelarik.
‎Errazegi agian.Arriskua: modu honetara politika guztiz kokatu egiten da, osotasun batean. Bakarra etaosoa da, eta askapen politikak sortzen dituen beste posibilitate guztiak (printzipioz, infinituak) xurgatu egiten ditu, bere menpe ipiniz.
‎zuzenean, aztergai moduan hartuz, eta zeharka, bestelakoedozein aztergaitan hizkuntzaren izaera eredu analogiko moduan aplikatuz, adibidez kognizioarekin eta kognizio sozialarekin zerikusi dutenak. 2) Teoria batzuen zabalkunde eta aplikagarritasun orokorra, adibidez informazio edo komunikazio teoriekin gertatzen den moduan, gizarte harreman+ gizarte eraginakaztertzerakoan, modu honetan diziplinartekotasuna erraztuz. 3) Zientzia eta teknologia konputazionalak, zientzia mota guztietan aplikagarri eta guztien transformatzaile bihurtu direnak, bai teorikoki eta baita enpirikoki ere; orain ere, hizkuntzaeta informazio teoriak+ komunikazio teoriak oinarrian aurkitzen dira.
‎Nik sinesten dudan ezkerra, askatasuna, arrazoibidearen errespetua, gizarte maila, ezberdintasuna ez dira absolutuak edo erabatekoak, hau da, ezin izan daitezke aitzakia lehiakidea suntsitzeko. Modu honetara, zenbait irabazle izateak, beste zenbait galtzaile izatea dakar. Eta galdu deseginez behineta berriz.
‎Haltz dominatzaileari lizarrak eta haritz kandudunak gehitzen zaizkio, haran hondoetako landaredi propioaren trantsizioan. Modu honetan, hariztietako landare ugari ageri dira, hurritzak, zuhandorrak eta zumalakarrak besteak beste. Hauez gainera, espezie anitz bizi dira baso hauetan.
‎Izan ere, gaueko ehiztari trebeak ditugu saguzarrak, egunsenti eta ilunabarreko intsektuen aktibitatea aprobetxatuz pilaka harrapatzen baitituzte. Modu honetan, lan mesedegarria egiten digute.
‎Errekan, desberdintasun nabariak daude iturburutik haran hondo ra, kaudala, korrontea, malda etab. aldatuz baitoaz uraren ibilbidean zehar. Ezaugarrien aldaketa honek eragin handia dauka uretan bizi diren landare zein animaliengan; modu honetan, errekan goitik behera goazela, bizidun talde ezberdinak topatuko ditugu.
‎Zohikaztegiak urte osoan zehar urez estalita dauden eta goroldioz osotutako ekosistema bereziak dira; ureztapenak oxi geno gabezia dakar eta honek, landare hilak deskonposatzen dituzten mikrobioen aktibitatea oztopatzen duenez, materia organikoaren deskonposaketa erabat motela da eta ingurunea oso azido bilakatzen da, landare gehienentzako bertan bizitzea ezinezkoa eginik. Modu honetan, goroldioak hiltzen doazen neurrian, ia deskonposiziorik pairatu gabe lurzoruan metatuz doaz, hainbat metroko sakonera lor dezakeen geruza lodia eraikiz; geruza honi zohikatza deritzo. Geruza haziz doan heinean, lehortuz eta aireatuz doa, eta mikrobioen lana
‎Horretarako, Estatuaren inpregnazioa gauza zedin, gorputz zentral horrek beharrezko besoak sortu zituen, modu honetan Estatuaren presentzia ziurtatu ahal izateko: adibidez, probintzia bakoitzean. Subdelegado de Fomento?
‎zela ziurtatuz. Esandakoa gutxi ez bada ere, aipatutako atalaren barruan, espreski, irakaskuntzaren gobernuari zegokion agintari zibilen eskusartzeari buruzko titulu zehatza zegoen, modu honetan Estatuak bere nonahikotasuna biribilduz:
‎Baina beti gertatzen zait ideiak trumilka etortzen zaizkidala, eta hara non hasi naizen hodeien inguruan berbetan, beste hamaika mila konturen bueltan hasi aurretik. Ikaragarria da enroilatzeko modu hau. Beraz, ordena pixka bat jarriko diot kontakizun honi, bestela akabo.
‎Liburutegi digitala ikerketa eta irakaskuntza mundurako laguntza izan daiteke ikasketa planen informazioa zabaltzeko (programak, egin beharreko lanak, berriak...), irakaskuntza materiala erabili ahal izateko (artikuluak, datu baseak, multimedia materiala...), ikerketarako (proiektuak, aurrerakuntzak), Interneten eskura dagoen materiala kontsultatzeko loturak jarriz. Modu honetan liburutegi digitalaren eguneratzea geldiezina izango da eta bertan ikasleak bere lanak eta ikasketak egin ahal izateko lukeen guztia eskura izango luke.
‎Vienako Zirkuluaren esperientziaren kontzeptu orokorra soilik sentimenei zegokienean izan zen aztertua. Nola ez, auzia modu honetan ikusteko joerak salbuespenak ere izan zituen —ikus Lehen Eranskina— Erlatibitate orokorraren interpretazioak Schlick errealista izatera eraman zuen, baita pentsamendu eta errealitatearen arteko lotura kontzeptualizatzerakoan ‘emandakoaren’ nozioa at uztera ere, honek ezagutza mugatu besterik ez baitzuen egiten, erlatibitatearen teoriaren kontzeptu ugari ezagutzaren ber... Eta kontuan hartu behar dugu zientzia zela Vienako Zirkuluaren ikusmoldea oinarritzen zuena, ez alderantziz, askok maiz uste bezala.
‎Osagai metafisikoak, behaezinak, ezabatzeko prozedura hau modu honetan eskematiza dezakegu:
‎Bolzano, Mach edo Brentano filosofo eta zientzialariek lagatako tradizio austriarra bezalako korronte filosofikoak britainiar enpirismo tradizionala bezain garrantzizkoak izan ziren Vienako Zirkuluaren enpirismoarentzat. Modu honetan, Vienako Zirkuluaren ikusmoldearen lubakitzea aldez aurretik uste zena baino askoz ere sakonago eta konplexuagoa da. Eta hau ez da soilik zio historikoengatik garrantzitsua:
‎Halaber, esaten dugunean" Gizon honen bizitza baliotsua zen", ez dugu egiten harribitxi baliotsuez mintza gintezkeen modu berean, baina badirudi analogia motaren bat badagoela. Hitz erlijiozkoak ere erabiltzen dira modu honetan berean, antza, konparazio edo alegoria gisa. Bada, Jainkoaz mintzatzen garenean eta Jainkoak dena ikusten duela esatean, eta bere aurrean belauniko jarri eta otoitz egitean, badirudi gure hitz eta ekintza guztiak alegoria handi eta landu baten zatiak direla, eta alegoria honen bidez irudikatzen dugu Jainkoa botere handiko gizakia dela eta bere grazia lortzen saiatzen garela, eta abar.
‎Norberaren jainkoak eta beste herri batzuen jainkoak parekatzea. Modu honetan izenek esanahi bera dutela sinestarazten da.
‎Hurrengoa esan nahi dut: lazgarrikeria, sakontasuna, ez da ohituraren historia modu honetan garatzea, izan ere, agian ez baita modu honetan garatu; ezta agian edo gertatzea ere, baizik eta niri hori suposatzeko oinarriak ematea. Izan ere, nondik datoz giza sakrifizioen sakontasuna eta lazgarrikeria?
‎Hurrengoa esan nahi dut: lazgarrikeria, sakontasuna, ez da ohituraren historia modu honetan garatzea, izan ere, agian ez baita modu honetan garatu; ezta agian edo gertatzea ere, baizik eta niri hori suposatzeko oinarriak ematea. Izan ere, nondik datoz giza sakrifizioen sakontasuna eta lazgarrikeria?
‎Hurrengoa esan daiteke: " burugabekeria da oso, modu honetan asmatua izan zedin". Ez ote da hau aurriak ikustea bezalakoa, esanez:
‎" hau hartatik sortu da", hurrengoa baizik: " modu honetan sor zitekeen".
2001
Modu honetan, eta BBVAko erakusketan ikus daitekeen moduan, Huntingtonen bildumak Espainia tradizional eta sakonena zuen gai nagusitzat. Toreroak, mantilak, erlijioa, ohiturak... dira ikusgai mihisetan.
‎Hobetuzek duen antolatzeko modu honek Forcemen eredutik urruntzeko helburua du. Izan ere, ELAk dioenez," eredu horren arabera, etengabeko prestakuntzaren egitasmoa barruan dauden erakundeen finantzabide bihurtu da (sindikatu eta patronalena), zuzenean edo zeharka.
‎Horretarako plaza honetan 2.500 metro koadroko karpa erraldoi bat jarriko da. Modu honetan eskakizuna aurkezten duten artisten artean berrogeita hamar izango dira aukeratuak. Artistak 35 urtetik beherakoak izango dira eta bakoitzak stand bana izango du dohainik bere lana aurkeztu ahal izateko.
‎Ordutik klasiko bilakatu da" Moby Dick", baina apurka bere balio sinboliko aberatsa, bere sakontasuna galduz ere joan da. Nobelaren inguruan hainbat film, komikik edo bertsio laburtu egin izan da eta, modu honetan," Moby Dick" abenturazko nobela huts gisa helarazi zaio publikoari. Urteurrenean, esaterako, Hollywooden eleberrian oinarritutako film berri bat prestatzen ari dira; ikusteke dago oraindik testuaren alde abenturazaleari helduko ote dioten edo Melvillen lanaren transzendentzia berreskuratzen saiatuko diren.
‎Telebistan edo zineman, berriz, egindakoa ikusi eta zera pentsatzen dut askotan: " Hau ez nuen horrela egin behar" edo Beste modu honetan egin izan banu...". Gainera, izan duzun lantaldearen arabera nahiko arrotza egiten zaizu lan prozesua eta, noski, maiz etxera joan eta emaitza ikusitakoan sorpresatxoak izaten dituzu.
‎Gaztelako koroak ez zuen, kasu puntual zenbait baztertuta, ez Ahaide Nagusiekin ez hiribilduekin arazorik izan. Batzuei zein besteei pribilegioak eskainiz, bi aldeekin jokatzen zuen, modu honetan komeni zitzaion oreka lortuz.
‎Hala ere, asoziazioaren teknikari esker lehenaldiarekin lotzen gaituzten elementuak (giltza, odola, heriotza), ez dira, M. Prousten kasuan bezala, zapore eta usaimenarekin lotuta dauden sentsazioetan oinarritzen, objektuen forma edo itxuran baizik. Modu honetan, heriotzera garamatzan denbora suntsitzailea gelditu egiten da nobelan, izan ere, J.J. Lasak zioen moduan, bizitzea, denbora asesinatzea baita. Hori da hain justu nobelak eszena eta etenaldiekin ekidin nahi duena, denboraren nahitaezko iragaitea.
Modu honetan, bere nobeletan azaltzen zaigun diskurtso eta ahots aniztasunarekin (heteroglosiaz hitz egin genezake), Saizarbitoriak nobela horien oinarrian dagoen" background" sozio historikoaren berri ematen digu. Azken nobela honetako" ahots" eta hizkuntza erregistro aberastasuna izugarria da:
‎Aitormena diot, lehenengo pertsona narratiboan taiututako nobela hau, ezer baldin bada, aitortza delako. Modu honetan, irakurleon konplizitatea eta ardura dira bilatzen direnak, eta hala frogatuko lukete testu barneko irakurleari (terminologia kritikoan narratario deritzonari) etengabe egiten zaizkion erreferentziek, hala nola," ez dakit diferentzia ulertzen den" (105)," eman dezagun" (108)," honezkero mila aldiz esango nuen" (108)," petrila ezagutzen ez duenarentzat di...
‎Bikote baten arteko harremanen gainbehera etorri denean zilegi litzatekeen irteera bakarra (nobelan Beltranen hitzez edo Léo Ferré ren kantez irudikatzen dena), hau da, banaketarena da, hain justu, protagonista koldarrak hautatzen ez duena. Duintasunez bukatu ordez, nahiago du mendeku hartu eta maitea hil, modu honetan, G. Bataille ren hitzak gogoratuz," desiratutako objektuaren sakrifizioarekin" amaitzen duelarik bere amodiozko istorioa.
‎Hala ere, asoziazioaren teknikari esker lehenaldiarekin lotzen gaituzten elementuak (giltza, odola, heriotza), ez dira, M. Prousten kasuan bezala, zapore eta usaimenarekin lotuta dauden sentsazioetan oinarritzen, objektuen forma edo itxuretan baizik. Modu honetan, iheslearen iragana berreskuratuz, heriotzera garamatzan denbora suntsitzailea gelditu egiten da nobelan.
‎Behin eta berriro aipatzen den Claude Simon idazleari egozten zaion" memoria plater hautsi bat da" baieztapenak ongi baino hobeki laburbiltzen du narratzailearen ahaleginek duten xedea. Modu honetan, belaunaldi baten iragana da, apurka apurka testu honetan azaleratuz doakiguna.
Modu honetan, nobelen egitura bera gero eta gehiago ezkutatuz, kontaketa bera joan zaigu gailentzen. Alegia, Bihotz bi n azaleratu den moduan, narratzailearen solasa da oroimenaren kapritxoei erantzuten saiatuko dena.
Modu honetan planteatua, biografia konkretuek eragin dezaketen melankoliaz haratago, kulturak eragiten duten melankoliari ere egiten dio erreferentzia Rossetti-ren obsesioa nobelako narratzaileak, eta aberriaren galerak eragiten duenari, abertzaleen melankoliari (ik. El bucle melancólico).
‎Lana bilatzeko modu honek bilatzailearen esku uzten du bere profil, baldintza eta nahietara ondoen egokitzen den eskaintza hautatzeko aukera.
‎Zer moduz honekin?
‎Testuak sailkatzeko modu honi hainbat aitzakia bilatu zaizkio.
‎Hala ere, asoziazioaren teknikari esker lehenaldiarekin lotzen gaituzten elementuak (giltza, odola, heriotza) ez dira, M. Prousten kasuan bezala, zapore eta usaimenarekin lotuta daudensentsazioetan oinarritzen, objektuen forma edo itxuretan baizik. Modu honetan, iheslearen iragana berreskuratuz, heriotzera garamatzan denbora suntsitzaileagelditu egiten da nobelan.
‎Behin eta berriro aipatzen den Claude Simon idazleari egozten zaion«memoria plater hautsi bat da» baieztapenak ongi baino hobeki laburbiltzen dunarratzailearen ahaleginek duten xedea. Modu honetan, belaunaldi baten iraganada, apurka apurka testu honetan azaleratuz doakiguna.
Modu honetan, nobelen egitura gero eta gehiago ezkutatuz, kontaketa berajoan zaigu gailentzen. Alegia, Bihotz bin azaleratu den moduan, narratzailearensolasa da oroimenaren kapritxoei erantzuten saiatuko dena.
‎Skehan (1989) autoreak esaten duen bezala, eredu bat baino gehiagotaxonomia bat da autore horiek proposatzen dutena. Ereduak bost aldagai multzoproposatzen ditu, modu honetan banatuta (ikus 3 irudia): 1) hiru aldagai multzo, independente eta kausal modura funtzionatzen dutenak:
‎Honela, usaimena eta aipaturiko funtzioen arteko loturak koka daitezke, eta horrelaxe uler daiteke, era berean, usain oroimena deiturikoa. Are gehiago, modu honetan uler daiteke sexu erantzuna animalia espezie askotan.
‎Arrek jariaturiko feromona horrek emearen feromonak eragiten duten erakarpen hori gutxitzen du. Modu honetan 1 proportzioko eme eta arren komunitateak sortzen dira.
‎Ez duzu ezer ulertzen. Askotan hitz egin dizu modu honetan.
‎Nire barruan ere, minak jarraitzen duen arren, baretasuna nagusitu da nolabait. Ohitu egin naiz modu honetan bizitzen, zango bat galdu eta makuluekin ibiltzera ohitzen den pertsona bezala. Agian minak ez dira betiko eta denborak sendatzen du dena, Itoizen kanta hark zioen moduan.
‎Madrilera gustura joango nintzateke. Ez modu honetan, ordea. Zerbait ikasiko nuke Madrilen.
‎badakit ez dutela esana ontzat hartuko euskaltzale askok, beharbada gehienok. Gogo onez, are onegiz, mintzatzen dira modu honetan, geure gaitzak besteri egotzi nahian, baina eskaini dituztenak baino arrazoi bortitzagoak eskaini dituzte honako sinesgogor hau beren bidera eraman nahi baldin badute.
‎Eta aberriaren tradizioen historia. Platonen zenbait elkarrizketetan irakasteko modu honen adibide ezin hobeak aurki ditzakegu, Protagoras-en bereziki (324d 326e) 3.
‎Filosofia ez da edozein jakintza modu, egiazko zientzia bat baizik. Platonen arabera, ezagutza bat zientzia gisa onartzeko, ezagutza modu honek bi baldintza bete behar ditu: errealitatearen egiazko edukiarekin bat egitea, hau da, munduaren gaineko hipotesi bat ez izatea; eta berak eginiko baieztapenak azaldu eta justifikatu ahal izatea.
‎erreprodukzio ekonomikoa, artikulazio politiko eta soziala, eta beraien arteko bizikidetasunaren justifikazioa. Eta, bestetik, bizikidetasun modu honen berezko kontraesankortasuna azaleratzen du: kontua ez da badirela gaitzesgarriak eta eskasak diren zenbait gauza, baizik eta gizartearen logikak berak gizartea akaberara bideratzen duela.
‎Baina orain, galderaren erantzuna jakin gabe ere –bihotz onekoa, finean–, gogoratzen zaion lehen gauza da Ministroari gaztigua ematea, bere bizitza arriskuan dagoela jakinaraztea. Horretara doala, ordea, beste ezuste bat pairatu behar du, nik modu honetan idatzi dudana:
2002
‎Artelanok, bildu baino gehiago, zabaldu egin dituztela esan genuke hala ere, erakusketari areto berezi bat eskaini beharrean, artelanak museo osoan zehar barreiatu baitituzte. Modu honetan Arte Ederretakoa bezalako museo orain arte «tradizional» batek bere erakusketa politika birplanteatzen du.
‎Desobedientzia zibila definitzerakoan eskatu ohi ditugun baldintzak ez dira sarritan ematen historikoki gauzatu diren kanpainen ildotik, baizik eta desobedientzia zibila juridikoki justifikatu beharretik. Ezin dugu ahaztu teorizatze modu hau oso modernoa dela, desobedientzia zibilaren beraren historian eman den definizioarekin alderatzen badugu. Hau da, desobedientzia zibila definitzeko Antigonarengandik abiatzen bagara, ez zaigu halako baldintzarik agertzen, ezta Thoreauk berak idatzitakoan ere, bere izkribuetan «desobedientzia zibilaz» mintzo bazen ere.
‎Furgoneta bat eramaten dute herri bakoitzera eta jendeak eramaten dituen erabilitako olio ontziak banan bana jasotzen dituzte. Modu honetara bilketa kontrolatzen dute. Jendearen partaidetza eta bildutako olio kopurua dezente areagotu da bilketa sistema hasi zutenetik.
‎Bilerak desagertu egin dira ia, eta dantza egiteko aukerak ere eskasak dira. Urteetan zehar euskal gizartean gertatu diren aldaketek eragin nabaria izan dute euskaldunon ohiko festa modu honetan. Erromeriekiko jarrera ezberdina da orain, eta erromerien funtzioa ere bai.
‎Kontuan izan behar da, bisualki gero eta sofistikatuagoa den gizarteari produktu bat saltzea, gero eta zailagoa bihurtu dela. Iragarkien munduak, bizitzaren ikuspegi berezi bat eskaintzen du askotan, eta modu honetan ikuspegi hori duten ikusleen enpatia lortzen saiatzen da. «Hau dela eta estetika, musika, eta produktu baten itxura produktuak berak baino garrantzi handiagoa lortzera iritsi da", Enara Goikotxearen aburuz.
‎Kultur eragileek informazioa bidali dezakete horretarako prestatu den formularioa erabiliz. Modu honetan, automatikoki sarean ikusiko da eragileek bidalitako informazioa. Edozein pertsona edo erakunde izan daiteke Gure Agendako agente, baldin eta kultur ekitaldiak antolatzen baditu.
‎Euskal Herrian on line ikastaroak eskaintzen dituzten instituzio, unibertsitate edo elkarteak ez dira gehiegi. Europarekin parekatuz gero, oraindik atzean gaude, baina gero eta gehiago dira modu honetako ikasketak egitera animatzen direnak eta ondorioz, eskaintza ere handituz doa. Baina on line ikasketek zerbait ahalbidetzen badute espazioaren muga haustea da.
‎Alegia, entretenitu eta aldi berean ilusioak eta sentsazioak transmititzea, eta jendearekin konektatzea. Modu honetara gaindituko du edozein ikuskizun eszenikok ikusentzuteko medioek zuzeneko ikuskizunei egiten dieten konpetentzia.
‎Bonells, J.: 1996), posmodernitatearen kontu hau guztia gezur handi bat besterik ez da, euren ustez, pop arten jarraitzaileek hasi baitzuten iraultza guztia. Modu honetan ulertua, Warhol eta bestek eragindako aldaketa funtsezkoek (kultura/ subkultura arteko mugak haustea; egunerokotasunaren balorazioa; kontsumo kulturaren goraipamena; memoria narratiboa deuseztea...) gaur arte iraun dutela esan liteke.
‎Bere amatasunaren gunerik garrantzitsuenak (haurdunaldia, erditzea, gaixoaldiak...) gertakari politikoekin daude lotuta (amnistiaren aldeko kanpainarekin, itxialdi eta manifestazioekin), pertsonaiak aukeratutako konpromisoarekin. Modu honetan, trebezia handiz, konpromiso politikoa eta amatasuna uztartzea eragotzi dioten emakume baten aitormena eskaini digu Urretabizkaiak. a.3) Ramon Saizarbitoriaren eleberrigintza 1990eko hamarkadan: oroimena ardatz duen unibertso literarioa4
‎Maitaleen espia bihurtuta, adulterioaren frogak bilatzen saiatzen da begiradetan, keinuetan... eta xehetasun guztiz deskribatzen ditu maitaleen mugimenduak. Modu honetan, tentsio narratiboa in crescendo doa, eta zenbait osagaik mise en abîme moduan dihardute, protagonistaren amaiera tragikoa iragarriz. Horien artean aipa litezke Gustave Doréren grabatua (Jezabel leihotik jaurtia), edo leialtasun ezaren aurkako zentzagarriak iradokitzen dituzten sagardotegiko jubilatuen kontakizunak.
‎Bera ikusi eta entzun dezaketen bakarrak lehendik ezagutzen ez zutenak izango dira (kaleko jendea, euskal filologiako ikasle literaturazaleak,...), hau da, euskal literaturaren eta kulturaren zurrunbilo mediatikotik kanpo daudenak. Modu honetan, gauzen benetako muinetara itzuli nahi du Julenek (42), etengabe errepikatzen den Win Wendersen Hain gertu eta hain urrun filmean iradokitzen dena gaindituz, bizitzari, literaturari berari, begi berriekin, benetakoagoekin begiratzeko azken ahalegina egiten ahalegindu nahi du.
‎hil ostean ere irauten duen abertzaletasunaren irmotasuna. Eleberriaren amaieran Julenek argi dauka" euren beharretan etsipenetik baino ezin abiatu ei diran egungo poeta eta artista ustez moderno horren antzekoa" (158) ez duela izan nahi eta aberriaren aldeko jarrera argia eduki nahi duela(" Aberria ala hil" esaten da, baina hil eta gero ere hezur hozten ez den maitasuna da abertzaleak aberriari diona.", 157 or.). Modu honetan, Agur, Euzkadiren amaieran, abertzaletasunaren aldeko aldarria eleberriko beste gai guztiei gailentzen zaie, testuaren mezu ideologikoa esplizituki azaleratuz.
‎Gertakarien kontaketa lineala bada ere, etengabe tartekatzen dira protagonistaren eta bere lagun taldearen iraganari dagozkion pasarteak. Modu honetan, eleberriko protagonista nagusia Edu izan arren, bere lagun rockzaleek (Karlos Ripodas" Charly", Fernando Soria" Ximurra", Anjel Urtxipia" Ttipi") izugarrizko garrantzia erdiesten dute, eleberria bera adiskidetasunaren inguruko istorio bihurtzera iristeraino. Istorioaren abiapuntua ezin harrigarriagoa da:
‎2000c. ikertzea eta ordezkapen estetikoen bilakaeraz jabetzea. Modu honetan ulertuta, kanonaren azterketak egun hain beharrezkoa dugun irakurketa diakronikoa egiten ere lagunduko liguke (ik. Genette, G., Figures III, Seuil, 1972) eta bilakaera literarioa parametro hertsiki estetikoetan interpretatzen.
‎Enpirikoentzat testuak ez du berez inongo adierarik, irakurketaren eta bertan parte hartzen duten kognizio eragiketen bidez lortzen baitu adiera hori. Modu honetan ulertuta, literatur sistema bateko kideek ematen diote testu bati bere adiera. Ikus daitekeenez, ez da zaila baieztapen eta helburu guztiotan mende hasieran zientziaren teoriaren esparruan, K. Popper, I. Lakatos eta bestek egindako ekarriak antzematea eta enpirismoak beti subjektibitate artekotasuna adierazten duela ohartzea.
‎Horretarako, Paloma Díaz Mas eleberrigilearen testuetan bezala, fikziozko biografia bat aurkezten dute eta garai historiko batzuek pertsonaia konkretuetan izandako eraginak kontatzen. Modu honetan ulertuta, zabaldu egingo litzateke eleberri historikoaren esparrua eta behiala argi eta zehatzak kontsideratzen ziren mugak gaur egun askozaz ere zehaztugabeagoak lirateke.
‎zer arrazoi direla medio erabakitzen duen protagonistak egunkaria idaztea, zergatik ez duen idazten une jakin batzuetan, etab. Aipatutako berezitasun narratiboez gain, eleberri berritzailea da orobat planteamendu kronotopikoari dagokionez, espazio erreal (Paris) eta ez errealak (Zerubide, Altzurain...) agertzeaz gainera, denboraren tratamendua urte sasoien bilakaeran oinarritzen baita. Denbora ulertzeko modu honek, nahiz tradizionala izan bere ikuspegi ziklikoan, zenbait berrikuntza ekartzen dio euskal eleberrigintzaren ordu arteko garapen linealari, narratzaileak ez baitu dudarik egiten gertakizunak protagonistarentzat duten balio sinbolikoaren arabera antolatzeko. Hau da, denbora psikologikoa gailentzen da udari dagozkion gertakari guztiak kentzean, baina gertakari horiek ez dira uda parteko hilabeteetara mugatzen soil soilik, denbora askoz gehiago hartzen baitute.
Modu honetara, ekintza estrategia berriak eta askotarikoak definitu eta esperimentatzen dira, eta, ondoren, horien arrakasta ebaluatzen da.
‎b) Lor gai diren helburuak SDaren hasieratik ikasleentzat ezagunak izateaeta, are gehiago, ikasleek horiek definitzen parte hartzea. Modu honetara, ikaskuntzaren kontrola kolektiboa da, eta, horri esker, inplikatuta sentitzendira bai ikasleak eta baita irakasleak ere.
‎galdera pizten da berriro. Zentzu honetan, arriskuarekiko jarrera modu honek, gaur egungo garapenaren aurrean hiritarrek duten ezinegona adieraziko luke. Eta kontzientzia hartze hori litzateke hiritarrek erabakitako egitura sozial berri batera urratsa emateko baldintza.
‎UDALAITZek (2001) ekimen hori Bonn-en aldaketa klimatikoaz eztabaidatzeko ekitaldia aprobetxatuz egin dela dio, modu honetan, iritzi publikoa energia sektorean beharrezkoak diren aldaketen eta energia nuklearrera itzuli beharraren inguruan sentsibilizatu dadin?. Horrela,. Udarako Espainiako enpresa elektrikoek jaurtitako (argi) itzaldien mehatxua zentral termiko eta instalazio nuklear gehiago eskatzeko estalkia baino ez litzateke izango?
‎Klaseari merkatuko norbanako hutsak hartu dio txanda. Modu honetan, arazoaren izaera soziala baztertuz, langabezia masiboak sor zezakeen leherketa politikoa indibidualizazioak estaltzen du, eta norbanakoak errua bere buruari leporatzen dio porrot pertsonala balitz bezala (ikus: Forrester, 2001).
Modu honetan, hauxe ondorioztatzen du pertsona arrunt batek: –Arrazakeriaren jatorria etorkinen heltzean egonik, bortizkeria arrazista migrazio mugimenduen ondorioa da.
‎Arriskuaren eta arriskuaren pertzepzioaren desberdintasuna mantentzen jarraitzen den heinean, arriskuak eta beronen zehaztapen objektiboa adituen menpe geratuko da. Modu honetan,, zientziak teknikoki arriskuak definitzen baditu, eta hiritarrek arriskuak hauteman?, baieztapen horri erronka egiten dion saiakera oro irrazionaltzat jotzen da. Eta teknologien aurkakoa.
‎Teknikaren zientziak, gero eta garbiago, geldiune historikoaren une modura agertzen dira, hau da: XIX. mendeko oinarri zaharkituekin jarraitzen dute lanean eta hausnarketan( modu honetan arriskuaren gizarteko arazoak nahastu egiten dituzte klase gizarte industrialeko arazoekin), edo arriskuari aurrea hartzeko erronkari aitzin egiten diote. Bigarren kasu honetan, arrazionaltasuna, ezagutza eta praxia, zein hauek egokituta egon diren erakunde egiturak birmoldatu beharrak dauzkate (Beck, 1998a:
‎30). Modu honetan, modernizazioaren arrisku sozialen, ekonomikoen eta politikoen edukiak eta ondorioak ezkutatu egiten dira. Atal honetan, bestelako auzi garrantzitsuetan sartzeko asmorik gabe, horren garrantzia azpimarratu nahiko da.
‎modernizazio prozesua erreflexibo bilakatzen dela, modernitateak bere burua hartzen duela gai eta arazo modura. Garai oso baten autosuntsiketa sortzailea zatekeen modu honetan, modernizazio erreflexiboa?: forma sozial industrialeko deslotura lehenik, eta birlotura ostean.
‎Ekarpena, bide batez, bikoitza izan dakiguke, aurreko mendeei berariazkoak zitzaizkien kontzeptuak gizarte garaikidera, egokitzeak? eskemak eta ordenak behin behinekoak eta anbibalenteak direla ikusten lagun baitezake (ohitura handiegia baitago ordenak betiereko eta absolutuak direla pentsatzeko, historiaren naturalizazioa bezalako eskakizun baztertzaileak eta zatikatzaileak sor ditzakeena); modu honetan, proiektu politiko, berriak, asmatu dira.
‎Ez dago esan beharrik, ondoren aipatuko diren ingurumen hutsuneez gain, adibidetzat hartu den kasuak, modu honetako beste kasu batzuek bezala, defizit demokratikoa eta parte hartzea hizpide dituen eztabaida ere eskatzen duela.
‎Liburua irakurri ahala, nazioarteko testuinguru akademikoan sortzen ari diren eztabaida eta proposamen teoriko berrienak ezagutzeko aukera izango du irakurleak. Ia ez dago modu honetako libururik. Niri ez zait zaila egin, belaunaldi gazteak
‎Ez ditugunez proiektu, forma nahiz arau sistema modernoak ezagutu, ez daukagu distantziarik zertan hartu; alabaina, gai izan behar genuke gaur egungo dogmatismoetan oinarri modernoak daudela ikusteko eta baztertzeko. Orobat, modu honetako lanak komunikabideen bidez ezagutzen ditugun gertakariak ulertzeko giltzarri izan dakizkioke irakurleari. Nik neuk distantzia bat hartu ohi dut egunkarietako berrietan eta iritzi artikuluetan idazten denarekiko, eta nahi nuke zuek ere halaxe egitea liburu honek egingo dizkizuen ekarpenekin.
‎Oposizio hark politikoa izaera bakarrekoa izatea zekarren, eginbeharrak tinkoak ziren eta kontradikzioek guztia betetzen zuten. Guztiek zekiten zer egin eta zer ez, eta modu honetan. Ekialde Mendebalde gatazkaren mekanikak politika zentzu hertsian desmontatu zuen?. Mendebaldeko pentsamenduan garatutako, politikaren amaieraren?
‎Demokraziaren kontzepzio autoritarioa eredu duen goitik eratorritako gogoz kontrako erabakien aitzinean, oinarritik edo behetik kontrabotere bat sortzen da modu honetan. Horrela behar da ulertu sistema politiko administratiboak politikaren zentro izateari uzten diolako baieztapena, politika publikoen azken urteetako eboluzioak nahiko garbi uzten duen moduan.
‎da sortzea. Modu honetan, batetik, industria gizartearen bikoiztasuna bazter daiteke eta, bestetik, arriskuaren gizarteari aukera berri bat eskaintzen zaio aurrerapenaren fatalismoaren muga eta agindu funtzionalista baztertzaileak gaindituz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
modu 769 (5,06)
Modu 386 (2,54)
moduz 19 (0,13)
modua 7 (0,05)
moduan 6 (0,04)
moduak 1 (0,01)
modutan 1 (0,01)
Argitaratzailea
UEU 207 (1,36)
ELKAR 104 (0,68)
Argia 67 (0,44)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 57 (0,38)
Berria 51 (0,34)
Euskaltzaindia - Liburuak 43 (0,28)
Labayru 42 (0,28)
Pamiela 38 (0,25)
Jakin liburuak 37 (0,24)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 37 (0,24)
Consumer 32 (0,21)
EITB - Sarea 32 (0,21)
Alberdania 29 (0,19)
Noaua 28 (0,18)
Jakin 27 (0,18)
Uztaro 24 (0,16)
Susa 21 (0,14)
goiena.eus 20 (0,13)
hiruka 19 (0,13)
erran.eus 18 (0,12)
LANEKI 16 (0,11)
Deustuko Unibertsitatea 15 (0,10)
Booktegi 15 (0,10)
Open Data Euskadi 14 (0,09)
Urola kostako GUKA 14 (0,09)
Uztarria 12 (0,08)
alea.eus 12 (0,08)
Euskalerria irratia 12 (0,08)
Kondaira 10 (0,07)
aiurri.eus 9 (0,06)
Guaixe 8 (0,05)
Karmel Argitaletxea 7 (0,05)
Aldiri 7 (0,05)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 7 (0,05)
Anboto 7 (0,05)
Hitza 7 (0,05)
HABE 6 (0,04)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 6 (0,04)
plaentxia.eus 6 (0,04)
uriola.eus 6 (0,04)
Bertsolari aldizkaria 6 (0,04)
Ikaselkar 4 (0,03)
aiaraldea.eus 4 (0,03)
Zarauzko hitza 4 (0,03)
Txintxarri 4 (0,03)
ETB serieak 3 (0,02)
Euskaltzaindia - EHU 3 (0,02)
IVAP 3 (0,02)
Osagaiz 3 (0,02)
ETB dokumentalak 3 (0,02)
Karmel aldizkaria 3 (0,02)
Maxixatzen 3 (0,02)
Maiatz liburuak 3 (0,02)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 2 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 2 (0,01)
Goenkale 2 (0,01)
Kresala 2 (0,01)
barren.eus 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
modu hau ere 24 (0,16)
modu hau ez 16 (0,11)
modu hau ulertu 16 (0,11)
modu hau egin 15 (0,10)
modu hau eman 12 (0,08)
modu hau definitu 10 (0,07)
modu hau antolatu 9 (0,06)
modu hau adierazi 8 (0,05)
modu hau erabili 8 (0,05)
modu hau deskribatu 7 (0,05)
modu hau egon 7 (0,05)
modu hau lortu 7 (0,05)
modu hau ukan 7 (0,05)
modu hau azaldu 6 (0,04)
modu hau erantzun 6 (0,04)
modu hau gu 6 (0,04)
modu hau beste 5 (0,03)
modu hau idatzi 5 (0,03)
modu hau ikusi 5 (0,03)
modu hau jardun 5 (0,03)
modu hau agertu 4 (0,03)
modu hau aurkeztu 4 (0,03)
modu hau banatu 4 (0,03)
modu hau bera 4 (0,03)
modu hau bi 4 (0,03)
modu hau gogoratu 4 (0,03)
modu hau hasi 4 (0,03)
modu hau jokatu 4 (0,03)
modu hau laburbildu 4 (0,03)
modu hau laburtu 4 (0,03)
modu hau lan 4 (0,03)
modu hau sailkatu 4 (0,03)
modu hau sortu 4 (0,03)
modu hau zehaztu 4 (0,03)
modu hau aldatu 3 (0,02)
modu hau amaiera 3 (0,02)
modu hau arautu 3 (0,02)
modu hau asko 3 (0,02)
modu hau bereizi 3 (0,02)
modu hau bizi 3 (0,02)
modu hau ekimen 3 (0,02)
modu hau estatu 3 (0,02)
modu hau ezaugarri 3 (0,02)
modu hau formulatu 3 (0,02)
modu hau gai 3 (0,02)
modu hau garatu 3 (0,02)
modu hau gauzatu 3 (0,02)
modu hau hainbat 3 (0,02)
modu hau herritar 3 (0,02)
modu hau ideia 3 (0,02)
modu hau iritsi 3 (0,02)
modu hau irudikatu 3 (0,02)
modu hau landu 3 (0,02)
modu hau adibide 2 (0,01)
modu hau amaitu 2 (0,01)
modu hau argi 2 (0,01)
modu hau argudiatu 2 (0,01)
modu hau arrisku 2 (0,01)
modu hau aurre 2 (0,01)
modu hau aztertu 2 (0,01)
modu hau behintzat 2 (0,01)
modu hau bereganatu 2 (0,01)
modu hau berezko 2 (0,01)
modu hau berretsi 2 (0,01)
modu hau bideratu 2 (0,01)
modu hau birformulatu 2 (0,01)
modu hau bukatu 2 (0,01)
modu hau erabilera 2 (0,01)
modu hau eraiki 2 (0,01)
modu hau erakunde 2 (0,01)
modu hau erlatibo 2 (0,01)
modu hau esan 2 (0,01)
modu hau eskualde 2 (0,01)
modu hau euskaldun 2 (0,01)
modu hau formula 2 (0,01)
modu hau funtzionatu 2 (0,01)
modu hau gainditu 2 (0,01)
modu hau gauza 2 (0,01)
modu hau grabatu 2 (0,01)
modu hau haiek 2 (0,01)
modu hau haur 2 (0,01)
modu hau idazki 2 (0,01)
modu hau ikasketa 2 (0,01)
modu hau itzuli 2 (0,01)
modu hau izendatu 2 (0,01)
modu hau jarraitu 2 (0,01)
modu hau mintzo 2 (0,01)
modu hau nahiko 2 (0,01)
modu hau noka 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia