Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10.487

2000
‎Sunbilla eta Bertizarana lotzen zituen bide zahar eta garrantsitzu honek Erreparatzea etxeko artzain txabola eta artegietara eramango gaitu . Eskuineko haitzetan geratuko da Amaburuko trikuharria, baina historiaurreko beste oroitgarriak aurkitu nahi baditugu, Otaltzuko lepotik Mallurketako patarra igotzea nahikoa izango da, gailurrerako bidean hiru trikuharri topatzeko.
‎Pagadi beltzean barna ibili ondoren, Aizkolegirako pistara aterako gara eta luzea eta astuna irudituko bazaigu ere, arazorik gabe eramango gaitu hasierako aparkalekura, lorategi ederraren paretik
‎Urteroko kontua dugu izeiona. Gabonetako beroaldian edozer gauza etxeratzen dugu eta urtarrileko hotzarekin estrapozo egitean, txoroaldiak hutsegiten duenean, izeiarekin zer egin ez dakienaren mozolo muturraz harrapatzen gaitu urte berriak. 2.000.a sona handikoa izango da baina ez da desberdina izan.
‎Gure garaipenak, berez, ezin dutelako handiak izan, eta hortik agian amorrarazita bizirik mantentzen gaituen har hau. Baina komunitate txikia izateak ez gaitu komunitate handiei erasotzen dieten miserietatik libratzen. Euskaldun izateak ez gaitu epai unibertsal batzuetatik absolbitzen, ez dugu buldarik.
‎Baina komunitate txikia izateak ez gaitu komunitate handiei erasotzen dieten miserietatik libratzen. Euskaldun izateak ez gaitu epai unibertsal batzuetatik absolbitzen, ez dugu buldarik. Kultur komunitate bat gara, baina komunitate horren barruan euskaldun zapalduak daude, baina baita euskaldun zapaltzaileak ere, banguardiako artistak daude, baina baita jarrera estetiko atzerakoienen defendatzaileak ere, poeta fusilatuak daude, baina baita poesia fusilatu izan duten apostoluak ere...
‎Dena izan da deskubrimendu bat... baina ez dut pentsatu ere egin nahi nolakoa izango zen herri hau ez balitz abertzaletasuna ezkerreko baloreekin uztartzen ahalegindu zen belaunaldi hura egon. Aresti, Zeruko Argiako «Gazte gara»ko artikuluak, euskalduntzearen konzientziazio kanpainak... garai horretan gure historiak hartzen duen birak egiten gaitu desberdin seguruenik beste herri askorengandik. Ozta ozta libratu garela esan liteke
‎trikitixa munduan antzeko zerbait bizi izan dugu orain ez aspaldi. Denborak irribarre egitera behartzen gaitu .
‎Ez diogu propagandari erreparatzen, propagandarik gabe argitalpena ez zelako ekonomikoki bideragarria izango. Honek ez gaitu kontsumismorantz bultzatzen, gaitasun kritikoko pertsonak, aurrerakoiak eta ezkertiarrak garelako. Paretatik dirua ateratzen dugu bankuetxeari ematen dizkion etekinen% 0,7a Amazonian garapen proiekturen bat bultzatzeko balioko duen txartelarekin.
‎Ez da izan ere aurrealdean, baina oso lan diskretua egiten ari da. Irakaskuntzan erlijio gaia dela-eta deitu izan gaitu , eta guk erantzun ere bai. Erlijioaren gaia inportantea dela adierazi diogu; sinestunarentzat nahiz ez sinestunarentzat.
‎Hori kontuan izanik, eta XXI. mendea euskararen mendea izatea nahi baldin badugu behintzat, 1998ko irailean abiatu zen prozesu politiko berriaren aurrean euskalgintzak ere jarrera bultzatzailea izan behar duela eta bere baliabide guztiak martxan jarri behar dituela ohartzen gara. Gogoeta honek presoenganako elkartasuna adieraztera bultzatu gaitu , horixe baita momentu honetan prozesua oztopatzeko Paris eta Madrilgo Gobernuek darabilten jukutria, hau da, Euskal Herriak demokratikoki erabakitzeko duen eskubideari jartzen dioten traba.
‎Hala ere, nahiz eta egoera politiko berriak poza sortu eta Kontseilua gauzatzen ari den plangintza estrategikoak aurrerapenak ekarriko dituen, ezin dugu esan euskalgintzako elkarteen artean euskararekiko ikuspuntu ezberdinik ez dagoenik, eta horrek ez gaitu ikaratu behar, aldiz, eztabaida puntuak zehaztu eta euskalgintzaren hausnarketa zabala egitera bultzatu behar gaitu.
‎Hala ere, nahiz eta egoera politiko berriak poza sortu eta Kontseilua gauzatzen ari den plangintza estrategikoak aurrerapenak ekarriko dituen, ezin dugu esan euskalgintzako elkarteen artean euskararekiko ikuspuntu ezberdinik ez dagoenik, eta horrek ez gaitu ikaratu behar, aldiz, eztabaida puntuak zehaztu eta euskalgintzaren hausnarketa zabala egitera bultzatu behar gaitu .
‎Maldan gora jarraitu eta berehala Santa Kruzeko ermita apainera helduko gara (1 km). Bidetik badirudi harro altxatzen dituela bere hormak, baina beregana hurbiltzen garenean goxo hartzen gaitu teilapean babesa eskainiz. Inguruan lorategi bat dauka eta udaberria baino lehenago lilipak (Narcissus nobilis) loratzen dira urtaro berriari ongi etorria emateko.Eskuineko bidea jarraitu eta borda dotoreekin topo egingo dugu.
‎Idaztera bultzatzen gaituen arrazoi berak bultzatzen gaitu irakurtzera. Iritzi bakanak utzita gure burua irakurleagotzat jotzen dugu idazle baino.
‎Gazte garen heinean ikasteko sasoian gaude. Denborak ipiniko gaitu bere lekuan. Utzi buruberoak izaten.
‎Kezkak sortarazteko, gai berriak plazaratzeko, gai horiei buruz ikertzeko eta irakurleari kontzientzia harrotzeko. Agian Mario Vargas Llosak esandakoaren aurka ez du literaturak mundu honetako problemak soluzionatzen lagunduko baina sikiera pertsonago egingo gaitu . Horregatik uste dut formalismo eta teknika hutsetik haratago joan beharrean gaudela.
‎Zerbait adierazi beharra. Adierazi behar alternatibo horrek egiten gaitu idazle edo irakurle, baldin eta zein paper hartzen dugun okasioan. Idazle, komunikatzaile, gazte izateak sortzen digun ikuspuntu bereziarekin, horregatik maiz jotzen dugu kalera edo gertuko errealitateak isladatzera.
‎Hala ere, abentura bitxiek beteko dituzte gaueko ordu horiek. Gazteen maitasuna, lagunen arteko ezinikusiak, rock kontzertuak... aipatzeaz gain, istorioak arazo larriagora eramango gaitu : droga mundura, hain zuzen.
‎Izenburutik beretik ageri denez, begi onez ikusten gaitu Mark Kurlanskyk. Euskaldunak euskaraz ez dakien euskaldunak egin lezakeen moduan idatzi digu liburua.
‎Tele predikaria dirudi, imintzioengatik, doinuarengatik, umorearengatik (hiru silabako barre merkea sortzen duen estatubatuar haren gisakoa inoiz!). Hiru ordu laurdenez ezpalartez mintzatutakoan, itsas zakurrez eta itsas igarabez gertatu duen" talk show" era gonbidatu gaitu . Bitartean, balea bat zebilela oihukatu du norbaitek.
‎telefonoak jo arte itxaroten egon" eta bestea, telefonoa alde batera utzi eta zeuk zure lana sortu. Modu honetan gainera, guk erabaki dezakegu zer kontatu, zeinekin eta nola; horrek bultzatu gaitu Dar Dar sortzera". " Helburu nagusia antzerkitik bizibidea ateratzea izanik, merkatu eta ikusle guztiengana iritsi beharra dago, hori hasteko.
‎" Bearrezko ote da armen indarra? Odol ixurtzera amilduko ote gaitu egoera larri onek. Ez ote dugu bururik aterako indarkerizko olatu onen azpitik?
‎Gure lurraldean bertan, erdal komunitateak nola ikusten gaitu
‎Mendatearen jaitsierak zuzen zuzenean Lekunberriraino eramango gaitu , Nafarroako Aralar zeharkatzen duen errepide zoragarriaren abiapunturaino. Aralarren magalean ezinhobeto kokatua, Larraun bailara bukolikoaren populagune nagusi den honetan San Joan Bataiatzailearen eliza gotikoa nabarmenduko dugu.
‎Gure aurreko bidezidorrak (seinalizatua), Ertzillako zelaiak igaroz Aitzarreta iturbururaino eramango gaitu . Udaberrian bereziki ikusgarria da.
‎Koldo Zuazok gogorarazten digu euskara batua ez zela asmatu euskalkiak ezgauza zirelako, zazpi herrialdeetako euskaldunek batak besteari eroso ulertzeko baizik. Baina uste oker horrek, bere aburuz, norberaren euskaran konfiantza galtzera, eta gurasoen eta seme alaben arteko hizkuntza loturaren etenera, hots, hizkuntza sena garatua ez izatera eraman gaitu . Honetaz guztiaz dihardu" Euskararen sendabelarrak" saioak, non, besteak beste, Zuazok islatzen dituen gaur egun darabilgun euskarak dauzkan zenbait akats," Marteko" hizkera, euskara sasiletratua eta orotariko euskara bezala izendatzen dituen ataletan bereiziz.
‎San Migelera eraman gaituen bidetik, elizara iritsi aurretik (300 metro lehenago) eskuinean beherantz doan bide bat ikusiko zenuten. Seinalizaturik ez dagoen arren, hormigoizko plakez egindako bide horretxek zuzenduko gaitu Uharte Arakilera. Beti zuzen eta beherantz goazela, tarteka bista ikusgarriak eskainiko dizkigu, Beriain mendiaren itsasontzi itxura esaterako.
‎Psikologia aldetik euskaltzaleongan, oro har, nabari dira orain arte sentitu ez diren ziurgabetasun, zalantza eta asaldatzeak. Egoera politikoak gainditu egiten gaitu eta desilusio sakon bat jabetzen ari da, poliki poliki, geure asmo eta gogoez. Futbol partidan bi talde aurkarien menpe, inolako babesik eta defentsarik gabe dagoen pilotaren sindromea.
‎Are gehiago: Eliot, Faulkner, Chamisso eta beste hainbaten barrena hitz egiten digu, idazten du, eta horrela, ispiluz ispilu, bere Ni propiala non dagoen jakin ez genezakeela uzten gaitu ." (140 or.)
‎Modu honetara, fokalizazioaren bidez, bi maitaleen ikuspegitik eskaini dakiguke narrazioa. Fokoaren mugimenduaren bidez, narratzaileak bereziki bi pertsonaiengana gerturatuko gaitu , bi maitaleengana. Haatik, pertsonaia hauen hausnarketa, zalantza... batzuk deskribatzen bazaizkigu ere, ez dugu bi pertsonaia hauen barne munduan sakontzeko ahalegin berezirik antzematen.
‎Haatik, idazle honek fokalizazioa askotan erabili ohi du, izan ere, pertsonaiek bere inguruan ikusten dituzten beste gizakienganako arreta jartzeko joera baitute: eta hauengana hurbilduko gaitu narratzailea. Irudiak sortuko ditu, zineko kamera baten gisa.
‎Amodiozko harreman bitxiez idatzi nahi duelarik, txistearen mugara eraman gaitu . Nire ustez, idazleak gainera nahiko ondo daki honelako joku batean sartu dela, libururaren izenburua lekuko.
‎Baina, ikuspuntu ezberdin hauek guztiak azaltzeko narratzaile orojakileaz baliatzen da, narratzaile estradiegetikoaz: honen fokalizazioak pertsonaia batzuetatik urrundu eta beste batzuetara gerturatuko gaitu . Haatik, aurretik aipaturiko bi pertsonaiak dira narrazioen ardatza:
‎Hauetan guztietan egoerak, hots, denbora zein espazioak garrantzia berezia du. Atoiuntzian itsasoa eta kostaldean kokatuko ditu ipuinok, portuko giroa gailenduz; Manhattan liburuan, aldiz, itsasotik hirira igaroko da, bertako gau giroa islatuz; eta azkenik, Laudanoa eta sutautsan, kostaldera itzularaziko gaitu , Erdi Aroari erreferentzia ugari eginez. Azken ipuin bilduma honetan ere lotura tematikoa nabaria da, aurreraxeago adieraziko dugun bezala.
‎Ikusi dugun modura, Manhattan bilduman itsasotik urrundu eta hirira ekarri gaitu . Hiri bateko lekukotasuna emateko gaueko giroa aukeratu du bederatzi ipuin hauetan, beste narrazioetan ere nagusi zena.
‎Aldez edo moldez, seietako gaiak historikoak dira. Lehenengo hiruretan Erdi Aro bitxi batera eramaten gaitu idazleak. Erdi Aro bitxi samarra, edo erdi asmatutakoa, zeren, narrazio hauetan, historiari dagozkion elementuekin batera, leiendetatik aterata daudela ematen duten elementu batzuen integrazioa ere gertatzen baita.
‎Urrezko triangelua deituriko bere lehen eleberrian, Bangkokera hurbilduko gaitu idazleak. Ibon Iribarrenek kokalekuaren deskribapen egokia egiten du:
‎Are gehiago, lokarri gisa aurkezturiko bi pertsonaia hauek izango dira musikaren berri emango digutenak: Bobek jazz aren berri emango digu; eta satorrak, aldiz, blues aren munduan murgilduko gaitu .
‎Hala ere, fokalizazioaren bidez, narratzaileak pertsonaia batetik bestera eramango gaitu , haien barne mundura erabat gerturatuz: fokalizazio orojakilearen bidez pertsonaia gehientsuengana hurbilarazteko ahalmena izango du narratzaileak.
‎Hortik atera kontuak, Giza Eskubideen Adierazpen Unibertsala, zenbait juristaren esku uzteko baino askozaz serioagoa dela. Herriaren zentzuzko jokabideak baizik ez gaitu eramango demokraziaren bidera; grekeraz, demokrazia, herriaren burujabetza baita, eta horren arabera egin zen ONUren Adierazpena.
‎Azken urteotako jokabide bihurriak ikusteaz, badakigu gauzatzea ez zaigula hain erraza izango, berrogei urtetako diktadurak bere eragina izan du eta belaunaldi honetako guztiok zerbait ukiturik utzi gaitu . Honetaz 1998ko irailaren 27ko Egunkaria n. Su etena?
‎Donibane Garazinegindako ekitaldien berri eskaini zen, baina Hegoaldeko ekitaldien aipu bat ere egingabe. Izaera territorial horrek bultzatu gaitu albistegi hau gure analisitik kanpoan uztera.
‎Eta hori ez da egia. Baldintza horietan Ipartzat hartzen dugun lur eremuak52 milioi km2 ditu; Hegotzat hartzen dugunak, ostera, 100 milioi km2 Engainatuegiten gaitu mapak, batzuetan.
‎Julio Abascal informatikariak. Sarea eta Askatasuna? izenburu arras esanguratsuarekin jarriko gaitu arrastoan. Informazioaren garapen teknozientifikoak, informazioa balioa den garaiotan, Internet ekarri du mundura.
‎etorkizuna eraikitzeak, erabakiak hartzeak beraz? askatuko gaitu . Gogoratu hasieran egin dugun galdera:
‎Arrazoiberriz hornituta, burujabetzaren inguruko eztabaida berriro lehen mailako garrantzia hartzen ari da gure artean. Azken finean, galdera honek kezkatzen gaitu : EuskalHerriaren aspirazioak ez ote dira izango modernia zaharretik dakartzagun oskolpisutsuak?
‎Kapitalismoaren barnean berezkoa den indar produktiboaren sozializazioaren prozesuak, internazionalizaziora? eraman gaitu , gaur egungo prozesu produktiboareninterdependentziaren hazkundea nabarmenduz. Internazionalizazio prozesua hiruarlotan gauzatzen da bereziki:
‎Sarea eta askatasuna: Informazioaren garapen teknozientifikoakaskeago egiten ote gaitu
‎Beraz, etorkizuna eraikitzeak askatuko gaitu .
‎Jokoan hiru esparru badirela pentsatzera eramaten gaitu errepresentazio honek.Psikoanalisiarekin inolako zerikusirik ez duen psikoterapien eskualde bat badago; psikoterapiatik kanpora dagoen arlo freudiarraren eskualdea ere badago; eta ebaketa eskualde bat ere badago. Hemen, berriro ere, Jano jainkoarekin egiten dugu topo.
‎Baina honek ez gaitu aske uzten. Psikoterapia eta Psikoanalisia, n dagoen auziklinikotik, sugestioaren eta transferentziaren arteko muga edonon ageri baita. Inoizezin daiteke esan, behingoz sugestioa erabat alde batera utzi denik.
‎(Tonella, 1994, 37 or). Analisi bioenergetikoan, horrek teknikaterapeutiko espezifikoez hitz egitera eramaten gaitu .
‎Nola eratzen da? Zerk bultzatzen gaitu besteengana eta besteei lotzera?
‎Zerk bultzatu ote gaitu Txillardegiren irudiaren inguruan artikuluak idaztera. Horixe izan da honako omenezko lan hau idaztera abiatzean burura etorri zaidangaldera. Izenburuak berak adierazten duen modura, erantzuna laburra da ene kasuan: aitorpena.
‎Hura, intelektual hutsa, ekintzaren militante bilakatzen da. Gaitzak ziren ideien eztabaidak ez zitzaizkion aski.Enbataren gelan, Baionako Cordeliers karrikan, 14.ean, egoitza izango duen EuskalIdazkaritzaren sorraraztera erakartzen gaitu . Frankismo beltzaren garaia da, non denazaila den, non euskal akademikoak eta linguistak harremanetan ematea ez den pariomakala.
‎Baina beste istorio tipo bati begiratzera gomitatzen gaitu Pablok gaineratu zuenamaierak: giza katuak, ihes egin aitzin, intxaur bat apurtu, oskolaren barrualdetik sobrekama bat atera eta hartaz ohe guztia estali zuela.
‎Sorginkeria giroan barrurago sartzen gaitu gorpua osteko saioak. Sorginei leporatu ohi zitzaizkien horrelako lapurketak, hilotzez ukendu magikoak egiten zituztelakoan (Caro Baroja 1975, 117).
‎Berak ohartarazten gaitu , ordea, hizkuntzaren normalizazioa lan politikotzathartzean, hitz horrek baduela zehaztapen beharrik, nahasketarik sor ez dadin edo, politikoa= publikoa. Ez alderdi politika??:
‎–Diktadura amaitzean, euskal zinema lantzekobeharra aztertzen hasi ginenetik, denbora puska bat igaro da. Hasiera batean, euskaltasunaren funtsa zehazten saiatu ginen, baina gauzen berezko bilakaerakbilaketa teorikotik haraindi eraman gaitu , eta gaur egungo egoeran, zinea egitendugu euskaldunok edo, nahiago izanez gero, euskaldunok egindako zinea dago.Eta zine hori berrogeita hamarretik gora film luzetan islatzen da?.
‎Gurebelaunaldikoentzat, aurreko askorentzat, eta gerokoentzat ere, hala espero dut?, Euskal Herria helburu izan nahi dutenentzat behintzat, erreferentzia ukaezina izan daTxillardegi Euskal Herri berriari eta euskarari buruz gauza asko deskubritu eta pentsatuahal izateko. Batez ere, aktibismotik urrun, politika praktika pentsatua dela uste dugunoi, hori baita pentsamendu politikoaren berezitasuna?, Txillardegik motibo ugarizhornitu gaitu gauzei bueltak emateko. Eta hau beti da eskertzekoa, pentsatzea ez baitainoiz ariketa ugaria izan.
‎Zerk egiten du gure naziotasuna? Zerkbizi gaitu –Zerk berezten gaitu?
‎Zerkbizi gaitu? Zerk berezten gaitu –Zerk ematen digu gure euskal arima?
‎Baina goazen aurrera xehetasun hori gogoan hartuta: ? < Politikarik> ezak hondatu gaitu euskaldunok, hain zuzen. Euzkadi sortzen jakinez dugulako gaude gure huntan.
‎Euzkadi sortzen jakinez dugulako gaude gure huntan. Ez gaitu galdu, hitz batez, < politika> ren gehiegiaketa < soberaniak>, ezak eta eskasiak baizik! Eta lehen herri batek mende batzutaniraun bazezakean ere, erresuma bat bere zerbitzuko izan ez arren, gaur hori ez daposible?
‎Joxe Azurmendi-k, filosofikoki hausteko orduan, erabakigarritzat duSartre, batez ere Existentzialismoa humanismo bat da4. Ohore existentzialista guztiei!, deiadar egiten zuen Txillardegik haustura garaian, hirurogeiko hamarraldian5; etahauexek nabaritu zituen existentzialismoaren berezitasun filosofiko gisa: , ezerezakinguratzen gaitu alde guztietatik..., hutsean dardaratzen da gizona..., heriotzarat arigara.? 6
‎Sinboloen mailatik ideien edo gauzen mailara egin beharjauzia. Hizkuntzak (eta hau berez gainera, hizkuntzaren izana bera dela ta) iluntasunean jauzarazten gaitu . Hizkuntza inoiz ez da gardena:
‎Adibidez, dibertimenduzkoa den irrati generoaren barruan erraza da elementu deskriptibo batzuk aurkitzea. Hala ere, goitik beherako erlazioak gehiago arduratzen gaitu , zeren formatuekiko menpekotasunak eta atxikimenduak finkatzen baititu, kategoria nagusiekikoak, generoekikoak, direnak.
‎Korrespontsalak igortzen digun informazioak ezaugarri berezi bat dauka: errealitatearekiko harremana zuzenagoa da, eta ondorioz, giro soinuak eta informatzailearen ahotsak bertaratu egiten gaitu , sinesgarritasun handiagoa ematen digu, jazoera biziarazten digu. Askotan korrespontsal hauek idazgelara heldu ez diren albisteen berri ematen digute, agentziek jaso ez dituzten albisteen berri, alegia.
‎Irratiemandegi handiak artxibo onak edukitzen ahalegintzen dira, irratien esparru lehiakor honetan kalitatea eta informazio edo dokumentazio zerbitzua aski uztarturik baitaude. Audio eta letra artxibo onen jabe izateak datu askoren jabe egiten gaitu berehala. Artxiboan kontsulta egin eta horrela ez dugu zertan itxaron, zertan orduak eman informazioen background ak bilatzen; dena erraz erraz aurkitu ahal dugu, dokumentazio zerbitzua ondo antolaturik egonez gero.
‎erakundeek informazioak igortzen dituzte eta kazetariek, nolabaiteko informazio eskuragarritasun errazak harrapatuta, beren lanari uko egiten diote, edo uko ez bada, alboratuta uzten dute, konturatu gabe; eta ez dezagun ahantz kazetariek berriak bilatu, aurkitu, hautatu eta burutu egin behar dituztela. Carlos Soria-k (1991) honela oharrarazten gaitu iturri honek izan dezakeen arriskuaz:
‎informazioa ezin da berriz irakurri. Honexegatik izan behar du argia eta erabatekoa, eta nahikotu egin behar gaitu irakurri arau.
‎Ondoren, Torcuato Luca de Tena kazetari espainiarrak ABC egunkarian (XII) idatzitako testua duzu. Luca de Tena k ederto asko kontatzen digu zer nolako hasiera eduki zuen irratifoniak; giroan jartzen gaitu , asmakariaren garrantziaz jabearaziz.
‎Maza del Pandoko ibilbideak Ordunte mendietara eramango gaitu . Pando auzoan autoa utzita, distantzia txikira dagoen El Chorrote auzoraino erraz hurbil gaitezke oinez.
‎Hauez gainera, lerro hauetatik jende askori eman nahi genizkieke eskerrak. UEUk bere baliabideekin lagundu gaitu , Garbiñe Ajak, berak hain ondo ezagutzen duen Karrantzako arkeologiarekin eta Iñaki Garmendiak, Karrantzako basozainak, berriz, faunarekin. Mikel López, Juanma Iturralde eta Arantxa Aranbururen laguntzarik gabe, geologia eta geomorfologia idaztea oso zaila izango zen.
‎Horrela,. Nation building? izenarekin ezagutzen den eskolak ikuspegi interesgarriaren aurrean jarriko gaitu . Eskola honetako ordezkaririk garrantzitsuena den Rokkan ek gure gaia Estatuen eraketa prozesuan ulertzeko bidea erraztuko digu, nahiz berak nazio kontzeptuari espazio txikia eskaini, eta nazionalismoaz ez gehiegi arduratu.
‎Beraz, hori lortzeko, beste bide batzuk aukeratzeaz gain (prentsa, folklorea, etab.), nazionalismoak hezkuntza sisteman izango du borroka fronte garrantzitsuenetariko bat (hauxe da, gure iritziz, euskal nazionalismoaren kasuan gertatzen dena). Gero aztertuko dugun kultura eta nazionalismoaren arteko lotura estuak bultzatzen gaitu hau esatera, Gellner ek dioenarekin bat eginez:
‎Helburua aipaturikoa izanik, hezkuntza sistema frantsesera hurbiltzeko asmoa ere badugu; alde batetik, beste batzuen artean, hezkuntza sistema nazional espainiarrak eredu gisa hartu izan duelako, neurri handi batean bederen; eta, bestetik, Euskal Herriari begira, espainiarrak Hegoaldean bezala, sistema frantsesak Iparraldean izan duen eragin nabarmenengatik1 Azken finean, laburbilduz, ondoko hau dugu XIX. mendeak eman zuen eskema nagusia: hezkuntza egiturak iraunkorki finkatu ziren, lehenengo irakaskuntza, irakasleria, ikuskaritza eta hezkuntza administrazioari zegokienez bereziki, hezkuntza politikaren barruan gobernuaren jarduera ardatz nagusiak ziren neurrian, aipatutako politikak ezaugarri hauek izan zituelarik, hots, zentralizazioa, uniformizazioa, sekularizazioa, etab. Errealitate honek egoera zehatzaren aurrean jarriko gaitu : identitate nazionalak sortu ziren, besteak beste, estatu hizkuntzaren inposizio politika zela medio curriculum nazionalak izan zuen eragina begien bistatik galdu gabe.
‎Lehenik eta behin, arazoari heldu bezain azkar zerbaitek harritu bagaitu, gaiaren konplexutasuna bera izan da. Nazio kontzeptua definitzeko unetik sortzen dira oztopoak, eta zailtasun honek egoera nabarmenaren aurrean jarriko gaitu : nazio zer den esateko momentuan eta, ondorioz, nazionalismoa definitzerakoan, nazioaren teorien artean dagoen ezadostasunaren aurrean.
‎Adibide bat besterik izan nahi ez zuen bidaia luze samar honek5, telegrafikoki azaltzeko ahalegin guztiak egin arren, gure lanaren helburua gaindituko lukeen atearen aurrean jartzen gaitu . Baina, teorien garrantzia gutxietsi gabe, uste dugu, edozein fenomeno sozial eta politikorekin gertatzen den bezala, nazionalismoarena guztiz historikoa dela eta bere errealitate dinamikoan aztertu behar dela; izan ere, nazio hitzaren esanahiak historian zehar izan duen aldaketa ikusi besterik ez dago6 (teoriak alde horretatik soilik izango zaizkigu baliagarri).
‎Ideia honek ondokoa ikustera eramaten gaitu : Fichte-k tradizio erromantikoarekiko ñabardura bat ezartzen du.
‎Ikus daitekeenez, neurri batean Estatutik naziora doan bide honek bat egiten du tradizio frantsesarekin; edo hobeto esanda, Fichte-k honen eredua bere pentsamoldean integratzen du, zentzu horretan tradizio erromantikoaren eta tradizio frantsesaren antinomia gaindituz. Bi hitzetan, eta ondorio gisa, Fichte-k funtsezkoa den errealitatearen aurrean jartzen gaitu : nazioa hezigarritasunarekin loturik dago; hots, hezkuntza nazionala nazioarentzako den hezkuntza gisa11.
‎tartean izanik. Beharbada, Estatuaren funtzionamendura hurbiltzeak jarriko gaitu arazoa ulertzeko bidean (oraingoz Estaturik ez duten nazioen egoera ez dugu kontuan hartuko, baina, zer esanik ez, kasu hauetan ere Estatuak badu bere presentzia eta eragina, aldarrikapen gisa zein etsai moduan13). Estatuek eskuartean izan duten aparteko tresna dugu eskola, oinarrizko eskola?.
‎Kultura nazionalaz kultura espainiarraz hitz egiteak komunitate nazionala espainiarra sortzeko modua ahalbideratzen du, kultura identitate horrek nazio espainiarraren definizioari sendotasuna ematen diolarik, kultur homogeneitateak, hizkuntzarekin gertatzen den bezala, Estatu espainiarrari identifikazio oinarri indartsua ematen baitio. Eskolan ezartzen den curriculum nazionalak, Gellner ek290 aipatzen duen kulturaren erabilpenaren aurrean jartzen gaitu , kultura hori, balizko kultura nazionala espainiarra omen dena, alegia unitate politikoaren sinbolotzat Estatu Nazio espainiarraren ikurtzat, hain zuzen hartua izango delarik.
‎Irakasleak, Guizot en hitzak gogoratuz,, fonctionaries de l' Etat? bihurtzeak (ezin baitugu ahaztu Estatu espainiarreko administrazio egiturak Frantziako eredu zentralistaren arabera eratu zela242) nahitanahiez Estatuaren estrategia politikoaren esparrura eramaten gaitu eta armarik gabeko armadaren aurrean jartzen gaitu, Estatu Nazioaren xake taulan irakaslea pieza nagusia izanik, herritarrak Estatuaren proiektuaren inguruan biltzeko (Estatu nazioarekiko identifikazioaz ari gara) eta arerioak xakean xake matea bada, hobeto jartzeko243 Esandakoa hau gehiegikeria ez dela erakusteko, Loperena-ren esaldi honetaz baliatuko gara: –En la enseñanza primaria y en sus maestros tienen los Estados el sostén más poderoso de la defensa nacional? 244.
‎Irakaskuntza maila ezberdinak bere logika zuen sarearen barruan nola komunikatzen ziren ikustea interesgarria bada ere, ez du interes gutxiagorik zubi antzeko zeregina bete zezaketen bigarren mailako irakaskuntzako zentroak nola antolatzen ziren aztertzeak. Izan ere, institutuen arteko bereizketak oso eszenatoki deigarriaren aurrean jartzen gaitu . Institutu publikoetara mugatuz, Madrilgoak, de primera?
‎Hala, egonkortasun politikoa nagusitu zen garaian sartuz,. Década Moderada? izenaz ezagutzen den hamarkadak hezkuntza sistemaren oinarrizko egitura eta antolakuntza ezarriko zituen lege markoaren atarian jarriko gaitu . Garai horretan, XIX. mendeko hezkuntzaren historian funtsezko pausotzat hartua izan den 1845ko. Plan Pidal? 167 delakoa izango dugu momenturik aipagarriena, nolabait esateko, gero iritsiko zen Moyano legeari ateak ireki baitzizkion.
‎Irakasleak, Guizot en hitzak gogoratuz,, fonctionaries de l' Etat? bihurtzeak (ezin baitugu ahaztu Estatu espainiarreko administrazio egiturak Frantziako eredu zentralistaren arabera eratu zela242) nahitanahiez Estatuaren estrategia politikoaren esparrura eramaten gaitu eta armarik gabeko armadaren aurrean jartzen gaitu , Estatu Nazioaren xake taulan irakaslea pieza nagusia izanik, herritarrak Estatuaren proiektuaren inguruan biltzeko (Estatu nazioarekiko identifikazioaz ari gara) eta arerioak xakean xake matea bada, hobeto jartzeko243 Esandakoa hau gehiegikeria ez dela erakusteko, Loperena-ren esaldi honetaz baliatuko gara: –En la enseñanza primaria y en sus maestros tienen los Estados el sostén más poderoso de la defensa nacional? 244.
‎Ikuskaritzak lege aldetik XIX. mendean zein XX.eko hasieran izandako bilakaera ezagutzeko, Ferrer y Rivero ren lanak gai honi espreski eskainitako atalak oso sintesi interesgarriaren aurrean jarriko gaitu (FERRER y RIVERO, P.: Op.; 383).
‎Ondorioz, herritar horiek berdindu egingo ziren, beren arteko identifikazio elementu komuna sortuz. Donostian, Sevilla-n edota Girona-n eskola berdina jasotzeak berdindu egiten gaitu , homogeneizatu egiten gaitu; eta, bestalde, Baionan, Paris-en, Brighton-en edota Edun Eideann en eskolak jaso dituzten horiengandik bereizten gaitu, leku horietan irakasten dena ezberdina den neurrian. Berez, halako arrazoi sinpleak, gu?
‎Ondorioz, herritar horiek berdindu egingo ziren, beren arteko identifikazio elementu komuna sortuz. Donostian, Sevilla-n edota Girona-n eskola berdina jasotzeak berdindu egiten gaitu, homogeneizatu egiten gaitu ; eta, bestalde, Baionan, Paris-en, Brighton-en edota Edun Eideann en eskolak jaso dituzten horiengandik bereizten gaitu, leku horietan irakasten dena ezberdina den neurrian. Berez, halako arrazoi sinpleak, gu?
‎Ondorioz, herritar horiek berdindu egingo ziren, beren arteko identifikazio elementu komuna sortuz. Donostian, Sevilla-n edota Girona-n eskola berdina jasotzeak berdindu egiten gaitu, homogeneizatu egiten gaitu; eta, bestalde, Baionan, Paris-en, Brighton-en edota Edun Eideann en eskolak jaso dituzten horiengandik bereizten gaitu , leku horietan irakasten dena ezberdina den neurrian. Berez, halako arrazoi sinpleak, gu?
‎Inork ez du onartu nahi alderantziz dela: amodioa egiten dugu, baina maitasunak egiten gaitu .
‎Aterpea ematen zien gobernu berak. Izan ere, beharra sentitzeraino elikatzen gaitu sistema honek. Kartzelan bizitzeko beharra pizten digun sistema, hori sistema eraginkorra da, dudarik gabe.
‎Ez gara ezer. Sorterriak bidaltzen gaitu paseoan, maitasunak egiten gaitu eta sistemak elikatzen gaitu. Eta panpinak baino ez garenez, badago beste adibide bat:
‎Ez gara ezer. Sorterriak bidaltzen gaitu paseoan, maitasunak egiten gaitu eta sistemak elikatzen gaitu. Eta panpinak baino ez garenez, badago beste adibide bat:
‎Ez gara ezer. Sorterriak bidaltzen gaitu paseoan, maitasunak egiten gaitu eta sistemak elikatzen gaitu . Eta panpinak baino ez garenez, badago beste adibide bat:
‎Kostata baina, azkenean adinean sartutako bikote batek hartu gaitu . Motxila biak maletategian sartu eta Cork hirirantz abiatu gara Fiesta gorri zaharrak uzten zuen abiadan, edo, zehazkiago, bolantean zihoan atsoak (bai, bai, emakumea zen gidaria) komenigarri ikusten zituen 30 MPHetan.
‎Gaur, berriz, sekulako biharamunarekin, aterpetxeak antolatutako minibus batek Ring of Kerry izeneko ibilbidetik eraman gaitu , Ozeano Atlantikoaren ertzetik doazen errepideak zeharkatuz. Ez dakit, pixka bat artifiziala iruditu zait, turista estatubatuarren neurrira eginikoa.
‎...2014, eta aitak, beraz, garbi zituela gauzak lehenbizikotik, eta etxearen eta leinuaren jarraipenak kezkatzen zuela oroz gain; eta badakit, hargatik, ezen erabiltzen zituen hitzak eta keinuak, eta egiten zituen komentarioak, kasik oharkabean egiten zituela, zeren eta hark ez baitzuen nehori ere kontu eman beharrik, azken finean, eta bai hartu bertzeei, etxeko jauna izanik; baina oharkabetasunak ez gaitu bertzeei min egitetik libratzen, kulpatik libra bagaitzake ere, zeren ohartasuna zein oharkabetasuna, biak ere berdintsu eta orobatsu izan baitaitezke, bertzeei eragin minaren eta kaltearen kausa. Eta ni mindurik sentitzen nintzen maiz aitaren jokamolde harekin eta deus guti egin nezakeen haren kontra.
‎Eta hats hartzen dut gaur, konparazione, eta airea hartzen dut, baina aire hori bertze batek hartu zuen atzo, eta bertze batek hartuko du bihar. Eta ni hemen nago, zu hor zaude eta hura han dago, eta aireak bereizten gaitu , baina baita aireak elkartzen ere, zeren aire beretik hats hartzen dugun.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 8.413 (55,38)
gaitu 2.005 (13,20)
ukan 69 (0,45)
Lehen forma
gaitu 10.487 (69,04)
Argitaratzailea
ELKAR 1.426 (9,39)
Berria 1.271 (8,37)
Argia 816 (5,37)
Open Data Euskadi 767 (5,05)
Alberdania 696 (4,58)
Pamiela 484 (3,19)
Consumer 473 (3,11)
Susa 432 (2,84)
Booktegi 426 (2,80)
UEU 357 (2,35)
Jakin 303 (1,99)
Herria - Euskal astekaria 264 (1,74)
Maiatz liburuak 179 (1,18)
Labayru 166 (1,09)
Jakin liburuak 159 (1,05)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 154 (1,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 133 (0,88)
EITB - Sarea 126 (0,83)
ETB marrazki bizidunak 109 (0,72)
goiena.eus 100 (0,66)
Hitza 91 (0,60)
Goenkale 83 (0,55)
Uztaro 81 (0,53)
Urola kostako GUKA 81 (0,53)
aiurri.eus 60 (0,39)
Anboto 59 (0,39)
hiruka 57 (0,38)
Uztarria 56 (0,37)
alea.eus 54 (0,36)
Guaixe 53 (0,35)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 52 (0,34)
Bertsolari aldizkaria 49 (0,32)
ETB serieak 47 (0,31)
Noaua 47 (0,31)
ETB dokumentalak 45 (0,30)
Karmel aldizkaria 44 (0,29)
uriola.eus 44 (0,29)
Karmel Argitaletxea 40 (0,26)
aiaraldea.eus 40 (0,26)
LANEKI 37 (0,24)
erran.eus 37 (0,24)
Erlea 35 (0,23)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 35 (0,23)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 31 (0,20)
Txintxarri 31 (0,20)
Euskalerria irratia 28 (0,18)
Euskaltzaindia - Sarea 26 (0,17)
Ikas 26 (0,17)
barren.eus 24 (0,16)
Maxixatzen 24 (0,16)
Aldiri 22 (0,14)
Karkara 22 (0,14)
Ikaselkar 20 (0,13)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 19 (0,13)
Osagaiz 18 (0,12)
HABE 17 (0,11)
Sustraia 15 (0,10)
Zarauzko hitza 15 (0,10)
aikor.eus 14 (0,09)
Euskaltzaindia - EHU 12 (0,08)
Aizu! 8 (0,05)
Deustuko Unibertsitatea 8 (0,05)
Kondaira 7 (0,05)
plaentxia.eus 6 (0,04)
Chiloé 5 (0,03)
begitu.eus 5 (0,03)
Euskaltzaindia - EITB 4 (0,03)
IVAP 3 (0,02)
Berriketan 3 (0,02)
Orain 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 2 (0,01)
Amezti 1 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
gaitu harritu 79 (0,52)
gaitu behar 34 (0,22)
gaitu ikusi 24 (0,16)
gaitu egin 23 (0,15)
gaitu eraman 23 (0,15)
gaitu salbatu 20 (0,13)
gaitu baina 17 (0,11)
gaitu gu 16 (0,11)
gaitu euskaldun 13 (0,09)
gaitu itsutu 11 (0,07)
gaitu kezkatu 11 (0,07)
gaitu behartu 10 (0,07)
gaitu geldiarazi 10 (0,07)
gaitu inor 10 (0,07)
gaitu ez 9 (0,06)
gaitu bestela 8 (0,05)
gaitu engainatu 8 (0,05)
gaitu beldurtu 7 (0,05)
gaitu ezuste 7 (0,05)
gaitu utzi 7 (0,05)
gaitu asebete 6 (0,04)
gaitu bake 6 (0,04)
gaitu bera 6 (0,04)
gaitu gehiegi 6 (0,04)
gaitu inoiz 6 (0,04)
gaitu nahi 6 (0,04)
gaitu ala 5 (0,03)
gaitu ase 5 (0,03)
gaitu babestu 5 (0,03)
gaitu beste 5 (0,03)
gaitu entzun 5 (0,03)
gaitu ezer 5 (0,03)
gaitu guzti 5 (0,03)
gaitu harrapatu 5 (0,03)
gaitu libratu 5 (0,03)
gaitu lotu 5 (0,03)
gaitu arduratu 4 (0,03)
gaitu asko 4 (0,03)
gaitu atera 4 (0,03)
gaitu bultzatu 4 (0,03)
gaitu egon 4 (0,03)
gaitu gizaki 4 (0,03)
gaitu hil 4 (0,03)
gaitu izutu 4 (0,03)
gaitu orain 4 (0,03)
gaitu ordezkatu 4 (0,03)
gaitu abandonatu 3 (0,02)
gaitu askatu 3 (0,02)
gaitu aske 3 (0,02)
gaitu atze 3 (0,02)
gaitu baita 3 (0,02)
gaitu banandu 3 (0,02)
gaitu banatu 3 (0,02)
gaitu batere 3 (0,02)
gaitu berdin 3 (0,02)
gaitu bereizi 3 (0,02)
gaitu bide 3 (0,02)
gaitu elkartu 3 (0,02)
gaitu erakarri 3 (0,02)
gaitu ezan 3 (0,02)
gaitu galdu 3 (0,02)
gaitu geu 3 (0,02)
gaitu hain 3 (0,02)
gaitu herri 3 (0,02)
gaitu hori 3 (0,02)
gaitu inora 3 (0,02)
gaitu interesatu 3 (0,02)
gaitu irentsi 3 (0,02)
gaitu ito 3 (0,02)
gaitu kikildu 3 (0,02)
gaitu lagundu 3 (0,02)
gaitu lur 3 (0,02)
gaitu onartu 3 (0,02)
gaitu ordu 3 (0,02)
gaitu pentsatu 3 (0,02)
gaitu pertsona 3 (0,02)
gaitu poztu 3 (0,02)
gaitu salatu 3 (0,02)
gaitu ta 3 (0,02)
ukan inor 3 (0,02)
gaitu ETA 2 (0,01)
gaitu ahal 2 (0,01)
gaitu aldatu 2 (0,01)
gaitu aurre 2 (0,01)
ukan gu 2 (0,01)
ukan herri 2 (0,01)
ukan modu 2 (0,01)
ukan Kazabon 1 (0,01)
ukan behar 1 (0,01)
ukan bide 1 (0,01)
ukan biziki 1 (0,01)
ukan bizirik 1 (0,01)
ukan erakusketa 1 (0,01)
ukan ergel 1 (0,01)
ukan ezer 1 (0,01)
ukan geruza 1 (0,01)
ukan geu 1 (0,01)
ukan gose 1 (0,01)
ukan hura 1 (0,01)
ukan inora 1 (0,01)
ukan itzulera 1 (0,01)
ukan jainko 1 (0,01)
ukan komunitate 1 (0,01)
ukan loto 1 (0,01)
ukan oso 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
gaitu harritu behar 21 (0,14)
gaitu behar ukan 16 (0,11)
gaitu itsutu behar 7 (0,05)
gaitu bake utzi 6 (0,04)
gaitu ezuste harrapatu 6 (0,04)
gaitu eraman behar 5 (0,03)
gaitu euskaldun egin 5 (0,03)
gaitu aske egin 3 (0,02)
gaitu gehiegi harritu 3 (0,02)
gaitu ikusi nahi 3 (0,02)
gaitu kezkatu behar 3 (0,02)
gaitu nahi ukan 3 (0,02)
gaitu baina jakin 2 (0,01)
gaitu baita ere 2 (0,01)
gaitu batere harritu 2 (0,01)
gaitu behar egon 2 (0,01)
gaitu bera ikaragarri 2 (0,01)
gaitu beste inor 2 (0,01)
gaitu egin behar 2 (0,01)
gaitu egon egoera 2 (0,01)
gaitu engainatu behar 2 (0,01)
gaitu eraman nahi 2 (0,01)
gaitu ETA bihurtu 2 (0,01)
gaitu ez erdaldun 2 (0,01)
gaitu geldiarazi behar 2 (0,01)
gaitu gu gizarte 2 (0,01)
gaitu gu lan 2 (0,01)
gaitu harritu patronal 2 (0,01)
gaitu ikusi behar 2 (0,01)
gaitu inoiz baino 2 (0,01)
gaitu inor irabazi 2 (0,01)
gaitu inor lagundu 2 (0,01)
gaitu lur gu 2 (0,01)
gaitu pertsona sarri 2 (0,01)
gaitu salbatu energia 2 (0,01)
gaitu utzi nahi 2 (0,01)
ukan modu bat 2 (0,01)
gaitu ahal ukan 1 (0,01)
gaitu ala akulturatu 1 (0,01)
gaitu ala aukera 1 (0,01)
gaitu ala emakume 1 (0,01)
gaitu ala geu 1 (0,01)
gaitu arduratu behar 1 (0,01)
gaitu arduratu ez 1 (0,01)
gaitu arduratu zer 1 (0,01)
gaitu askatu gu 1 (0,01)
gaitu asko egon 1 (0,01)
gaitu asko harritu 1 (0,01)
gaitu atera ataka 1 (0,01)
gaitu atera inkoherentzia 1 (0,01)
gaitu atera krisi 1 (0,01)
gaitu atera negu 1 (0,01)
gaitu atze bot 1 (0,01)
gaitu atze eraman 1 (0,01)
gaitu atze utzi 1 (0,01)
gaitu aurre egin 1 (0,01)
gaitu aurre eraman 1 (0,01)
gaitu babestu talka 1 (0,01)
gaitu baina baita 1 (0,01)
gaitu baina estu 1 (0,01)
gaitu baina ez 1 (0,01)
gaitu baina fin 1 (0,01)
gaitu baina gu 1 (0,01)
gaitu baina halako 1 (0,01)
gaitu baina itxura 1 (0,01)
gaitu baina negu 1 (0,01)
gaitu baina soilik 1 (0,01)
gaitu baina uste 1 (0,01)
gaitu baina zeregin 1 (0,01)
gaitu baita gu 1 (0,01)
gaitu batere ondo 1 (0,01)
gaitu behar bezala 1 (0,01)
gaitu behar eduki 1 (0,01)
gaitu behartu erdara 1 (0,01)
gaitu behartu gauza 1 (0,01)
gaitu behartu inolako 1 (0,01)
gaitu behartu interes 1 (0,01)
gaitu behartu nahi 1 (0,01)
gaitu behartu soilik 1 (0,01)
gaitu beldurtu jada 1 (0,01)
gaitu bera diagnostiko 1 (0,01)
gaitu bera hainbat 1 (0,01)
gaitu bera zentro 1 (0,01)
gaitu berdin ase 1 (0,01)
gaitu beste auzi 1 (0,01)
gaitu beste hizkuntza 1 (0,01)
gaitu bestela beste 1 (0,01)
gaitu bide hori 1 (0,01)
gaitu bide zuzen 1 (0,01)
gaitu bultzatu herri 1 (0,01)
gaitu bultzatu presa 1 (0,01)
gaitu bultzatu saretu 1 (0,01)
gaitu egin asko 1 (0,01)
gaitu egin handi 1 (0,01)
gaitu egin natural 1 (0,01)
gaitu egon leku 1 (0,01)
gaitu egon zulo 1 (0,01)
gaitu engainatu Jon 1 (0,01)
gaitu engainatu zentzumen 1 (0,01)
gaitu entzun ere 1 (0,01)
gaitu entzun mutur 1 (0,01)
gaitu eraman a 1 (0,01)
gaitu eraman aipatu 1 (0,01)
gaitu eraman azken 1 (0,01)
gaitu eraman demokrazia 1 (0,01)
gaitu eraman emaitza 1 (0,01)
gaitu eraman gizarte 1 (0,01)
gaitu eraman gu 1 (0,01)
gaitu eraman mapa 1 (0,01)
gaitu eraman nagitasun 1 (0,01)
gaitu eraman pentsatu 1 (0,01)
gaitu eraman urrun 1 (0,01)
gaitu euskaldun bildu 1 (0,01)
gaitu euskaldun gisa 1 (0,01)
gaitu ez ahantzarazi 1 (0,01)
gaitu ez eliza 1 (0,01)
gaitu ez erabaki 1 (0,01)
gaitu ez ez 1 (0,01)
gaitu ez ukan 1 (0,01)
gaitu ezan herritar 1 (0,01)
gaitu ezan IMAP 1 (0,01)
gaitu ezer gaitz 1 (0,01)
gaitu ezer galera 1 (0,01)
gaitu ezer garaitu 1 (0,01)
gaitu ezer gelditu 1 (0,01)
gaitu ezer mesedetu 1 (0,01)
gaitu ezuste gu 1 (0,01)
gaitu galdu hitz 1 (0,01)
gaitu gehiegi arduratu 1 (0,01)
gaitu gehiegi maite 1 (0,01)
gaitu geu be 1 (0,01)
gaitu geu hizkuntza 1 (0,01)
gaitu geu kontzientzia 1 (0,01)
gaitu gizaki guzti 1 (0,01)
gaitu gizaki oso 1 (0,01)
gaitu gizaki zoriontsu 1 (0,01)
gaitu gu alabaina 1 (0,01)
gaitu gu bakarrik 1 (0,01)
gaitu gu diskurtso 1 (0,01)
gaitu gu gorila 1 (0,01)
gaitu gu hona 1 (0,01)
gaitu gu konstituzio 1 (0,01)
gaitu gu maneiatu 1 (0,01)
gaitu gu zorioneko 1 (0,01)
gaitu guzti ase 1 (0,01)
gaitu guzti oratu 1 (0,01)
gaitu guzti to 1 (0,01)
gaitu hain urrun 1 (0,01)
gaitu hain xuxen 1 (0,01)
gaitu hain zuzen 1 (0,01)
gaitu harrapatu egoki 1 (0,01)
gaitu harritu akordio 1 (0,01)
gaitu harritu arratoi 1 (0,01)
gaitu harritu berriz 1 (0,01)
gaitu harritu datu 1 (0,01)
gaitu harritu emakumezko 1 (0,01)
gaitu harritu Espainia 1 (0,01)
gaitu harritu euskaldun 1 (0,01)
gaitu harritu eusko 1 (0,01)
gaitu harritu ez 1 (0,01)
gaitu harritu hemen 1 (0,01)
gaitu harritu hori 1 (0,01)
gaitu harritu hortaz 1 (0,01)
gaitu harritu ikastetxe 1 (0,01)
gaitu harritu inperialismo 1 (0,01)
gaitu harritu punta 1 (0,01)
gaitu harritu udaltzain 1 (0,01)
gaitu harritu UPN 1 (0,01)
gaitu harritu zer 1 (0,01)
gaitu herri aurrerakoi 1 (0,01)
gaitu herri erakutsi 1 (0,01)
gaitu herri eraman 1 (0,01)
gaitu hori erakarri 1 (0,01)
gaitu hori ibili 1 (0,01)
gaitu ikusi babesle 1 (0,01)
gaitu ikusi euskaldun 1 (0,01)
gaitu ikusi gorila 1 (0,01)
gaitu ikusi hemen 1 (0,01)
gaitu ikusi klima 1 (0,01)
gaitu inoiz ase 1 (0,01)
gaitu inoiz bista 1 (0,01)
gaitu inoiz erakarri 1 (0,01)
gaitu inor begiratu 1 (0,01)
gaitu inor entzun 1 (0,01)
gaitu inor eskultura 1 (0,01)
gaitu inor galarazi 1 (0,01)
gaitu inor gelditu 1 (0,01)
gaitu inor ikusi 1 (0,01)
gaitu inora eraman 1 (0,01)
gaitu irentsi gau 1 (0,01)
gaitu izutu behar 1 (0,01)
gaitu izutu jakin 1 (0,01)
gaitu izutu negu 1 (0,01)
gaitu kezkatu bakarrik 1 (0,01)
gaitu lagundu nahi 1 (0,01)
gaitu libratu alor 1 (0,01)
gaitu libratu hura 1 (0,01)
gaitu libratu justu 1 (0,01)
gaitu libratu nahi 1 (0,01)
gaitu libratu oker 1 (0,01)
gaitu lotu ezer 1 (0,01)
gaitu lotu zu 1 (0,01)
gaitu lur hurbil 1 (0,01)
gaitu orain arte 1 (0,01)
gaitu orain horixe 1 (0,01)
gaitu pentsatu indar 1 (0,01)
gaitu pentsatu nahi 1 (0,01)
gaitu pertsona guzti 1 (0,01)
gaitu poztu enara 1 (0,01)
gaitu poztu inongo 1 (0,01)
gaitu salatu nahi 1 (0,01)
gaitu salbatu heriotza 1 (0,01)
gaitu salbatu oraingo 1 (0,01)
gaitu ta eraberritu 1 (0,01)
gaitu ta erabili 1 (0,01)
gaitu utzi egoera 1 (0,01)
gaitu utzi ere 1 (0,01)
gaitu utzi liburu 1 (0,01)
ukan behar buruhauste 1 (0,01)
ukan bide gogor 1 (0,01)
ukan biziki interesatu 1 (0,01)
ukan bizirik sentiarazi 1 (0,01)
ukan erakusketa argitu 1 (0,01)
ukan geu obligazio 1 (0,01)
ukan gose hil 1 (0,01)
ukan gu helburu 1 (0,01)
ukan gu txiki 1 (0,01)
ukan herri bezala 1 (0,01)
ukan herri diferentziatu 1 (0,01)
ukan hura begirada 1 (0,01)
ukan inor iraindu 1 (0,01)
ukan jainko zu 1 (0,01)
ukan Kazabon bera 1 (0,01)
ukan komunitate handi 1 (0,01)
ukan loto arratsalde 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia