Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 39

2006
‎Dena den, guk geurea: bizitza garesti dagoela uste dugu, ordaindu dugunaren truk jasotzen dugun horrek ez gaitu behar bezala asetzen, ratioaren eboluzioak ez du duda izpirik uzten: 2001ean 5,7 puntuz hasi zen eta Barometroaren edizio bakar batean ez da 5,8ra iritsi.
2008
‎Etxekoekin, goxoago, leunago egoteko joera dut, ez dut liskarrik nahi. Bestalde, ezin dut planik egin, eta neure burua kondena bati aurre egiteko gaitu behar dut. Ez da samurra.
‎Via de la Platako bideak zehatz mehatz ekarri gaitu behar zuen lekura.
2009
‎" Gure ustez erantzun du Etxeberriak, jada ez gaituenean behar ez aholkua eskatzeko, ez izapideak egiten laguntzeko; lana lortuta ekonomikoki bere burua aski duela ikusten dugunean. Noski, harremana geratzen da, laguntasuna, baina bestelakoetarako ez gaitu behar".
‎1972an hasi zen. Irakaskuntza indartu behar zela ikusten zen, eta horretarako irakasleak prestatu eta gaitu behar zirela. Agintarien aldetik nork egin ez zegoen.
‎Gipuzkoako eta Bizkaiko errepublikazale askok aukera izanzuen Frantziara joateko eta era horretan militarren atzaparretatik ihes egiteko.Faktore horrek laguntzen du ulertzen Araban izandako errepresio altua, proportzioan; aukera horrek zailtasun gehiago zituelako. Azken faktorea lanerako eskuenpremiarekin lotuta dago, matxinatuek eskulan gaitua behar baitzuten hainbatarlotan, gerrarako materiala sortzeko bereziki, eta ezinezkoa zen langileak errazordezkatzea. Zigortu bai, baina lanpostuetan mantendu zituzten kasu askotan.
‎Beste bat gaitzen da erantzuna jatorrizko zerbitzari batek ematen duenean. Beste bat galdera era errekurtsiboan ebazteko eskatzen denean gaitu behar du galdegileak (ebazlea edo DNS zerbitzaria delarik). Antzekoa da zerbitzariaren errekurtsibotasuna adierazten duena:
‎Horretarako, ezinbestekoa da itzulera kanal bat izatea, erabiltzaileek operadoreei emandako erantzuna. Izan ere, LTDk ez du kanal hori bere sare egituran sartzen, eta beste teknologia baten bidez gaitu behar da konexio hori ahalbidetzen du. Agindu bat bidaltzeko, itzulera kanal bat duen deskodetzaile mota jakin bat behar da (e) n beste hitz batzuk, LTDrekin seinalea hobeto jaso daiteke telebista, kanal gehiago izatea eta multimedia informazioak, baita Internetera ere, baina, nahi izanez gero Agindu bat bidali saguarekin egiten den bezala ordenagailua, mota jakin bateko deskodetzaile bat behar da, sartu itzulera kanala, seinale hori bidaiatzeko igorlearengana itzultzea.
2010
‎1.Itun honetako estatu alderdiek aitortzen dute pertsona orok hezkuntzarako duen eskubidea.Adostu dute hezkuntza bideratu behar dela gizakien nortasuna eta gizakiaren duintasunaren zentzua erabat garatzera, eta hezkuntzak indartu behar duela giza eskubideen eta oinarrizko askatasunen errespetua.Orobat, adostu dute hezkuntzak pertsona guztiak gaitu behar dituela, eragingarritasunez parte hartzeko gizarte aske batean, ulermena, tolerantzia eta adiskidetzea ahalbidetzeko nazio guztien artean eta arraza, etnia edo erlijio talde guztien artean, eta Nazio Batuen jarduerak sustatzeko, bakea izatearen alde.
‎“Lehentasunak” ataletik sar daiteke bertara sistemarena, eta, gero, sistemarena. Gurasoek erabiltzaile bat gaitu behar dute semearentzat berariazkoa eta gero administratzaile izatea berea. Lehenespenez ikustea nahi ez duten orriak ere sar daitezke dagoeneko talde handia dago, eta gako hitzen bidezko iragazkiak gehitzen zaizkie hautatutakoei. iChat mezularia eta posta ere kontrolatzen ditu, beti POP motakoa izatea, hau da, idazmahaikoa.
2011
‎Gizarte modernoak guneak prestatu, antolatu eta gaitu behar ditu, helduek ere jaso dezaten prestakuntza ikus entzunezkoetan.
‎Tesiak: epaimahaia eta kalifikazioak Programaren prestakuntza aldia amaitu ondoren, doktoregaiak ikerketa fasea hasi behar du doktorego tesi bat egiteko, eta horrek I+G+B arloan lan autonomorako gaitu behar du. Programako batzordeak izendatutako epaimahai batek tesia ebaluatzen du.
2012
‎Gogoratu, SSH konfigurazioan, root? supererabiltzaileari sartzeko baimena emateaz gainera, urruneko makinan ere sartzeko aukera gaitu behar duzuela. Hori, passwd root?
‎Nik uste dut, kimika gaietan aditua zarenez gero, lan handia egin dezakezula geroari begira, batik bat belaunaldi gazteen formakuntzaren esparruan. Industriaren garapenerako, eskulan gaitua behar izango da aurrerantzean eta, horretarako, ezinbestekoa gertatuko da hezkuntzaren ekarpena. Emigrazioa geldiarazi nahi da, gazteek etorkizuna izan dezatela Nafarroan bertan; herritar guztiek bizimodu hobexeagoa edukitzeko bideak irekitzea da helburua...
2013
‎Ikasleak gaitu behar dira
2014
‎Hizkuntzari dagokionez, lurralde aliatu batean egotea bezalakoa da. Gainontzeko guztiari dagokionez, Brasilek ez gaitu ezagutzen, ez gara bere interesekoak, ez gaitu behar. Eta irudipena daukat Portugal beti tratatu izan dugula penintsulako morroi gisara, eta horrek eragotzi egiten du feed-back natural bat ezartzea.
2015
‎arloz arloko hizkera teknikoak. Euskara ikastolan sartuta zegoen, irakaskuntzan aurrera egin ahala Unibertsitatera iritsiko zela ikusten edo amesten zen eta, hala gertatzera, zeregin berrietarako egokitu eta gaitu beharra zegoen. 1974an egin zen lehen urrats esanguratsua, Elhuyar Zientzia Elkartea Elhuyar aldizkaria kaleratzen hasi zenean.
‎Ez gaitu behar! / Lagun berriak dauzka orain!
2016
‎Bergizarteratzeko beharra omen du eta horregatik egon behar omen du espetxean, askatasunik gabe. Legeek diotenez, espetxeko bizimoduak espetxeratua bergizarteratzeko gaitu behar luke. Ikerketa guztien emaitzek, aldiz, kontrakoa frogatzen digute.
2017
‎bilera aretoak, ikasgelak, jantokia, bulegoa, kontzertuetarako gunea, entsegu aretoak, ekitaldi aretoa, irratia, zinema, ikus entzunezko teknologiak, sukaldea, taberna kafetegia, ludoteka eta arte plastikoak. Hartara, eraikina gaitu beharra dago parte hartu nahi duten herritarrek eta kolektiboek bertan egin ditzaten jarduera horiek eta beste asko gehiago.
2018
‎Beti egon dira aitzindariak izan direnak, garenak. Minoria aktibo hori gaitu behar da, gaitu behar dugu geure burua. Aitzinago joko dutenak babestu, aitzinago joko dugunok jagon.
‎Beti egon dira aitzindariak izan direnak, garenak. Minoria aktibo hori gaitu behar da, gaitu behar dugu geure burua. Aitzinago joko dutenak babestu, aitzinago joko dugunok jagon.
‎Hau da, adingabeak beste pertsona batekin partekatzen badu kokalekua, hartzaileak denbora errealean ikus dezake mapan non dagoen haurra eta zer ibilbide egiten duen. Erabiltzeko, gailuaren GPSa edo geokokonposizio sistema gaitu behar da, irudi honetan erakusten den bezala. Funtzionaltasun hori oso erabilgarria izan daiteke, arrazoi hauengatik:
2020
‎Ezin da adingabekoa ikusten ari dena kontrolatu, ek gurasoen kontrola du, eta, horri esker, gurasoek funtzioak aktibatzen dituzte telefonoan edo semearen tabletan, eta pasahitz baten bidez babesten dituzte. Helduaren gailua haurrarenarekin lotzeko aukera ere ematen du, eta, norberaren kontutik, adingabearena kontrolatzeko aukera, horretarako bi gailu eta bi kontu behar diren arren; hau da, aitak aplikazioa deskargatu eta aukera hori bere profiletik gaitu behar du ‘doikuntzak eta pribatutasuna’, ‘familiaren sinkronizazioa’ eta, azkenik, QR kode bat eskaneatu, bi kontuak lotu ahal izateko. Modu murriztua hautatu ahal izango da (hau da, bere adinerako egokiak diren edukietarako soilik sarbidea), adingabeari mezuak nork bidal diezazkiokeen mugatu, aukera hori erabat kendu eta haurrek aplikazioa erabiltzen duten denbora kudeatu ahal izango da:
‎Eta Interneterako sarrerak eta gutxieneko alfabetizazio digitalak oinarriko eskubideak izan behar dutela ere azaleratu da: Internetek Euskal Herriko etxe guztietara iritsi behar luke, eta herritarrak gaitu behar lirateke.
2021
‎" Bisualki gaztea hain dago kode horietara ohituta, ba kode horretan sortzeko aukera ematen badiozu, sorkuntzan zaude, hitzekin jolasten, baliabide literarioak erabil ditzakezu, baina gero emaitza oso gaur egungoa da. Baina horretarako gaitasun digitalean ere gaitu beharra dauka ikasleak". (EIAE3)
‎Horretan nire ustez galtzen ari gara irakurketa erreflexiboa. Testu tipo askotarako gaitu behar ditugu ikasleak eta testu horietan ere IKT formatu ezberdinak ere sartzen dira. Beraz, gaur egungo ikasleek testu motzak nahiz luzeak sortzeko, irakurtzeko, ulertzeko eta interpretatzeko gai izan behar dute, horiek guztiak askotariko formatuetan jasotzen direlarik".
‎Edonola ere, gazteak konpetentzia desberdinen lorpenean gaitu behar ditu hezkuntzak, besteak beste, horietan alfabetatzeko baliabideak eskainiz. Eta, ez digitalizazio, ikus entzunezko edota informazioaren trataerari dagozkien konpetentzien kasuan soilik, alfabetizazioak konpetentzia desberdinen mobilizazioa eta elkarlana eskatzen dituzten komunikazio prozesuak hartzen baititu.
‎Egokitutako proposamenak edo ikasle profilaren araberako moldaketak egiteko erabakitasuna eta ausardia aldarrikatzen dute nola BE1 ek hala IE7 k ere, eta ikasle profilaren araberako egokitzapenak egin behar diren moduan, testuinguru, tempus edota helburuen araberako doikuntzak ere egiten jakin behar dela dio lehenbizikoak, testuliburuek zein material didaktiko desberdinek ez baitute dena eskaintzen. Horrek euskarrien areagotzeari ere erantzun behar diola uste dute, eta, beraz, horietan alfabetatzeko eta gaitzeko beharrari ere bai. Hezkuntzan erreminta berriak agertuz doazela aintzat hartuta, literaturaren didaktikara bere balio pedagogikoa ekartzen asmatu behar da, lehenik, eta literatur konpetentzian trebatzeaz gainera, adierazpide horietan ere alfabetatzea, ondoren.
‎Gaur egun geroz eta gehiago ari dira zabaltzen formatu multimodalak literaturan, eta horiek ulertzera, kontsumitzera eta erabiltzera eraman behar ditugu gazteak. Horretan gaitu behar ditugu literaturaren arloan. Gainera, ikasleak engantxatzeko eta erakartzeko modua izan daiteke, eta hau literaturak behar du.
‎Baina, horretarako, gazteari non dagoen ikusaraztea garrantzitsua da, zertarako gai den, eta zer egin behar duen helburu jakin batzuk lortzeko. Irakurketari helduz, zer irakurketa motatan gaitu behar ditugun ikasleak mahai gainean jarri genukeela dio IE6 k; ondoren, irakurketa mota horietako bakoitzerako ikasleak zer behar duen erabaki, eta, azkenik, hori literatura esperientzia bihurtu. Horrez gain, hori mailakatzeko moduari ekin behar zaiola eransten du IE5 ek; hots," Zer irakurketa motatan trebatu behar ditugun gazteak adin bakoitzean, irakurketa bakoitza nola mailakatu adin tarte desberdinetan, eta, gero, mailakatzen ditugun gaitasun horietan lanketa bideratuko duten praktika batzuk garatu".
‎Horretarako, dituen barne eztabaida eta erronkei erantzuteaz gain, garapen teknologikoan kokatzen amaitu behar du hezkuntzak, ez baita nahikoa gazteek dagoeneko erabiltzen dituzten erremintak egiten diren proposamenetara txertatzearekin. Elementu kurrikular bihurtu behar badute, zentzurik zabalenean, jakina, digitalizazioan eta teknologian gaitu behar dira ikasleak, elementuok prozedura pedagogikoen parte izatera igaroz, baina, irakasleriak bere osotasunean bere egin behar duen erronka behar du izan lehenik.
‎Horiek horrela, garrantzitsua deritzogu Haur Hezkuntzako irakaslegaiek beren burua pandemian zehar sortu den UH modalitate nagusietarik batekiko nola sumatzen duten jakiteari; izan ere, pantaila bidezko UH masiboa izan da pandemiak Haur Hezkuntzara ekarri duen aldaketa nagusietarik bat. Irakaskuntza modalitate horretan, izan guztiz pantaila bidezkoa izan partziala —bertzelako UH moduak ere tartekatuta (telefonoa, adibidez) —, ikasleekin komunikazioa mantentzeko estrategiak berriz pentsatu eta horietan gaitu behar izan dira irakasleak. Egin kontu zeinahi hezkuntza testuingurutan funtsezkoa dela Haur Hezkuntzako irakasleek komunikazio gaitasun egokia izatea harreman positibo (Jonsson eta Williams, 2013) eta ikaskuntza testuinguru egokiak sor daitezen (Erbay et al., 2012).
2022
‎Behatokiko zuzendariak adierazi zuenez, epaiak zuzenean erasotzen dituela Irungo herritarren hizkuntza eskubideak: " Herritarren hizkuntzaeskubideak bermatuko badira, horretarako langile gaituak behar dira, langile elebidunak dira herritar guziei zerbitzua eman diezaieketenak". Bestalde, Paul Bilbao Kontseiluko idazkari nagusiaren iritziz, Euskadiko Justizia Auzitegi Nagusiaren epaia" bortitza" da:
‎Batez ere, administrazioko lanpostuei lotuta garatzen ari dira diskurtso hori, eta oso interesatua eta populista da, baina ahazten ari zaie garrantzitsuena: administrazioaren funtzioa da herritarren eskubideak babestea eta bermatzea, horretarako langile gaituak behar ditu, eta gaitasunetako bat hizkuntza da. Behatokiaren urteroko txostenean argi ikusten da zer hiztuni urratzen zaion eskubidea administraziora jotzen duenean.
‎Haurren berezko hizkuntzak abantaila ugari ditu lanketa kognitibo eta konpetentzialak hasieratik sendo egiteko. Horretarako, jakina, hizkuntza corpusa gaitu behar.
2023
‎«Basoak ez gaitu behar, baina gu basoaren mende gaude»
‎Are gehiago gaur egun, mundu osoan CO2-aren urteko batez besteko hazkundea azkartzen ari den honetan. Azken finean, basoak ez gaitu behar, baina gu basoaren mende gaude.
‎Bizitzaren funtzionamendu erreala erakutsi behar dugu, guk uste duguna baino askoz ere gutxiago kontrolatu dezakegulako. Bizitzaren sorpresa atsegin eta desatseginetarako prestatu eta bizitzaren jokoan jarduteko gaitu behar ditugu gazteak: batzuetan irabazi egiten da, besteetan galdu, ikasiz eta berreraikiz hazi.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia