Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 434

2000
‎Psikologia aldetik euskaltzaleongan, oro har, nabari dira orain arte sentitu ez diren ziurgabetasun, zalantza eta asaldatzeak. Egoera politikoak gainditu egiten gaitu eta desilusio sakon bat jabetzen ari da, poliki poliki, geure asmo eta gogoez. Futbol partidan bi talde aurkarien menpe, inolako babesik eta defentsarik gabe dagoen pilotaren sindromea.
‎Irakasleak, Guizot en hitzak gogoratuz,, fonctionaries de l' Etat? bihurtzeak (ezin baitugu ahaztu Estatu espainiarreko administrazio egiturak Frantziako eredu zentralistaren arabera eratu zela242) nahitanahiez Estatuaren estrategia politikoaren esparrura eramaten gaitu eta armarik gabeko armadaren aurrean jartzen gaitu, Estatu Nazioaren xake taulan irakaslea pieza nagusia izanik, herritarrak Estatuaren proiektuaren inguruan biltzeko (Estatu nazioarekiko identifikazioaz ari gara) eta arerioak xakean xake matea bada, hobeto jartzeko243 Esandakoa hau gehiegikeria ez dela erakusteko, Loperena-ren esaldi honetaz baliatuko gara: –En la enseñanza primaria y en sus maestros tienen los Estados el sostén más poderoso de la defensa nacional? 244.
‎Ez gara ezer. Sorterriak bidaltzen gaitu paseoan, maitasunak egiten gaitu eta sistemak elikatzen gaitu. Eta panpinak baino ez garenez, badago beste adibide bat:
‎Baina sendotasun hori fede itsu batetik edo pentsuaren sendotasunetik baizik ezin etor daiteke. Fede itsuak, ordea, itsutzen gaitu eta bertzeen salatzerat eta haien ezabatzerat eramaiten gaitu... eta pentsu bategatik bertzeen ezabatzea da, hain zuzen ere, ene pentsuak ezin onar dezakeena. Halarik ere, aitortzen dut ezen neke eta gaitz dela, pentsuaren bidetik, mundu sendo baten lantzea; izan ere, pentsua arrazoinaren esparrua da, bai, baina ezin ahantz daiteke ezen arrazoinak zalantza duela bere egunorozko ogi... halako tailuz, non segur dagoenean ere ez baitago segur, zeren arrazoinak, zalantza bat itzali orduko, pizten baitu bertze bat... pizten ditu bi, edo piz ditzake anitz, zalantzen katea infinituraino luzatuz.
‎Eta, nahiz eta bigarrentsuak ziren, goraki mintzatzen ziren beren buruez, klar eta ozen, eta lau haizeetarat kanpatzen eta famatzen zituzten beren bertuteak eta bertutezko obrak, zeren zaldun zalduntzat eta kontu kontuzkotzat baitzituzten beren buruak, halako moldez, non bi hitz haiek enplegatzen baitzituzten noiznahi den, bertzeen aitzinean: zaldunak gaituk eta zaldunak gaituk... haien Espainiako etxeek mendez mende pilatu eta juntatu zituztèn merituekin eta tituluekin batean, zeinak errezitatzen baitzituzten arrosarioaren letaniak balira bezala.
‎Écoutez moi: ez ahantzi zuretzat desor  duak diren mezu hauek entzuteaz, osteran  tzean Rakelek birritan harrapatuko gaitu eta. Kuraia on, Karmelo.
‎Laster, Luis eta Jordi bozeramaile izendatzearekin batera, denon izenean agentziara fax bat igortzea erabaki dugu. Geroenean, Danek hoteletik Bostonera ekarri gaitu eta hemen berriro ere denok elkarrekin ibili gara behar izan dugu: egoera zegoen bezala ikusirik, gaur nabarmenegi geratuko nintzen bakarrik alde egin izan banu.
‎Baina sortu zaigun afera dela eta, gaur elkarrekin ibiltzera egotera behartuak egon gara. Danek, muturluze, furgonetan hiriguneraino ekarri gaitu eta bilera egiteko eta bide batez, gosaltzeko, kafetegi batera sartu gara. Gero, eztabaidan ez aurrera ez atzera geunden batean, Luis Rubeni trufaz zuzendu zaio:
2001
‎. Gizarte berri bat berdiseinatzea eta halakoak esatea erraza da, egitea beste gauza bat da. Globalizazioaren ondorioz merkatua jaungoikoa da gaur egun. Dirua merkatuaren tresna bat besterik ez da eta merkatuan bakarrik oinarritutako gizarte batek, orain arte eraman gaituen tokira eramango gaitu eta oraindik askoz gehiagora. Horrez gain, garapenak ez du esan nahi bakarrik ondasun gehiago egitea, niretzat garapena gaur egun egiten ez diren gauza batzuk egitea ere bada.
‎Kanpotik barrura begiratuta, proposatzen diguten irudiak baldintzatu egingo gaitu eta geure burua gutxiestea eta sekula iritsiko ez dugun eredu baten atzetik joatea besterik ez dugu lortuko; horrek frustrazioa eta norbere burua ukatzea dakartza.
‎Lehen testuari loturik, ordea, ahal denean letraz letra aldaturik. Ez da aise beti, ezinezkoa da sarritan, baina hori da bere gaitzean eta ezinean argitaratzaileek gogoan eduki duten xedea.
‎aniztasuna eta batasuna. Gugandik at dagoenak afektatzen gaitu eta sentsuek aniztasuna eskaintzen digute: koloreak eta formak ikusten ditugu gugandik at eta errepresentazioen ilara amaigabeak ditugu gugan.
‎globalizatzen gaituen kontsumo gizartearen aurka doa irudiz tribua, hautsia, anitza, ele lauduna, purruskatua, gustu ezberdinen artean beti urratua. Bitxiki supermerkatua da guretzat tribuen ezabaketa obratzen duen toki sinbolikoena; erosketak eta erosketa ahalak kontsumo gizarte arraren kide moldatzen gaitu eta galduak suertatzen gara bat batean: garaipen erraldoia.
2002
‎HEZKUNTZA BALIABIDE oso aberats eta pedagogikoa litzateke haurrek animaliekin bizitzen ikastea, lorezaintzan edo ortuan ludikoki esperimentatzea... Baina landetxeetako haur (eta ama) asko txakurren beldur dira, txakurrak hezi gabe daudelako; katuen, eta intsektuen, eta basoaren, eta uraren, eta... beldur dira, dena gaitzez eta bakterioz eta arriskuz betea dagoelakoan. Azkenean, ez paperezkoetan, ez naturaren liburuan irakurtzen dugu.
‎Horrezkero, kasu ximinoek arratoi beltzek gizon arratoi nabarrari. Azpiratu ezezik, irendu nahi gaitu eta bukatzen zuen txosten ernagarri harek.
‎Tristura, amorrua, inork ulertzen ez gaituen eta arretarik jartzen ez diguten sentimendua eta bakardadea sentitzen direnean, ezertarako behar ez ditugun gauzak erostera jotzen da ihesbide gisa, erosteko unean ase egiten gaitu eta.
‎Tristura, amorrua, inork ulertzen ez gaituen eta arretarik jartzen ez diguten sentimendua eta bakardadea sentitzen direnean, ezertarako behar ez ditugun gauzak erostera jotzen da ihesbide gisa, erosteko unean ase egiten gaitu eta.
‎Bart egin det amets: Berriz egin eztezadala, Ez gaitzez eta ez onez.
‎Hiru diraRuzafa k bereizten dituen langile taldeak: artisauak, langile ez gaituak eta lantegietako langileak, bakoitza bere ohitura, tradizio eta ezaugarriekin. Barcenilla k (1999) ere lan mundua hartu du ardatz gisa Errenteria modernoaren sorrera aztertzean, liburuaren zatirik handiena historia ekonomikoaren barruan sartu beharbaldin bada ere.
‎lotsarazten ez gaituen artean eta liskarretan nahastea atsegin dugun artean.
‎Giza istripu larrian gertatzen dena,, jendea bultzaka, inor ez baita erortzen besteren erorketa eragin gabe, eta lehenbizikoak dira hurrengoen heriobide?, hauxe berau ikus dezakezu bizitzan ere gertatzen dela nonahi. Ez da inor berarentzat soilik galtzen, besteen galbide eta galtzaile gara; aurrekoei egokitzea kalte da, eta erosoago zaigunez inori sinestea norkbere erabakiak hartzea baino, ez daukagu inoiz bizitzaren irizpiderik, sinetsi egiten dugu beti eta eskuz esku guganaino heldu den erruak inguratzen gaitu eta suntsitzen. Besteen exenpluek garamatzate galbidera; jendemultzoagandik aldenduz osatuko gara.
‎Lehenengoaren ustez, intoxikatzeko arriskua bere gain hartzen du, berak bildutako perretxiko pozoitsu bat kontsumitzeagatik. Bigarrenak, berriz, arrisku hori bere gain hartu gabe aurkitu du emaitza bera, eta produktua erosi zion adituago, ustez horretarako gaitua eta, gainera, salmentaren onura jaso duen norbaiti. Kasu horietan, eskubideak umezurtz uzten du gure afektatuetako lehena (zale biltzailea), arriskua eta ondorioak bere gain hartu baititu, eta ezin izan baitu erreklamatu edo jasandako kalteak ordaindu.
‎Trena pixkanaka pixkanaka geratu da, bidaiariak eserlekuetatik altxa eta aterantz zuzendu dira. Ateak errealitatera itzuliko gaitu eta ordu batzuetan mundu isolatu honetako biztanle izan garenok ez gara berriro ere elkartuko.
‎Manuelek eta besteak egin duten ihesaldia ekintza izugarria duk, eta denok pozez txoratzen gaudek, dena ondo atera zaiela ikusita. Bestalde, nik ez diat esaten Poliziarekin kontu izan behar ez dugunik, baina horretan ez diagu hutsik egiten, denbora guztian beraien peskizan bizi gaituk eta.
‎Zer egingo zioagu ba, zoroak gaituk eta! esan zidan berak, adeitsu.
‎Gaia, bistan da, erabatekoa da gurean, hil ala bizikoa, batik bat zehazteko hizkuntzaren egoerak noraino baldintzatzen duen ganorazko literatura baten etorkizuna. Izenak gorabehera, izanak gakotzen gaitu eta iltzatzen, oskol hutsezko mamigabezia ez baita geroaren berme ziurra.
2003
‎Ehun gramo ogi zurik, adibidez, 260 kaloriaz hornituko gaitu eta %1 gantz baizik ez du.
‎(hostoa neguan galtzen dutenak) mendebaldean jartzea komeni izaten da: horrela uda partean horien itzalak berotik babestuko gaitu eta neguan etxebizitza epelduko diguten eguzki printzei ez diete pasabidea galaraziko.
‎Gero eta garbiago ikusten dut jokoa: elizak izutzen gaitu eta politikariek izutzen gaituzte, izua boterearen bitartekorik eraginkorrenetakoa baita, azken batean, menpekoak are menpekoago egiteko. Zergatik horrelako beldurra libertateari?".
‎Nortasuna bera ere saldu egiten da. Garai batean azpildarrok bereziak sentitzen ginen, eta gure berezitasun sortzailea maite genuen; egun, aldiz, diru goseak uniformizatzen gaitu eta egiten gaitu berdin. Zoritxarrez.
2004
‎Hurbileko politikak gutxi arduratzen gaitu eta nola liluratuko gaitu urrutikoak?, izan da abstentzioa analizatu dutenen galdera usuena. Europa urruti?
‎Bide horretara heldu baino 200 metro lehenago, eskuinera doan pista segituko dugu, aterpe batetik pasatuko gara eta pagadi batean sartuko. Bide honek Zabalandira arte eramango gaitu eta berehala beste pagadi zoragarri bat igaroko dugu.
‎Kanpotik eztenkadak edo motibazioak bultzatzen gaitu eta horregatik esan dugu lehenago ikasten ikastea arakatu gabe ditugun bidea berriak bilatzea dela.
‎Orain, gu ere ezagutzen gaitu eta.
‎Halabeharrak elkartu gaitu eta inork gaitu banandu.
‎Hizkuntza bat gaitu eta gaurkotu gabe iraun arazi nahi izatea, ez da itsusi, edo lotsagarri: kriminala da.
‎Abertzale batek, beraz, ez du irteera bakar bat baizik: etniaren hizkuntza gaitu eta gaurkotu, eta etniaren bizia salbatu. Ez du besterik ezer:
‎Lurrak biltzen gaitu eta
‎Euskal kantua entzungai izan da hilabete batez, urrian, Parisko toki desberdinetan. Gertakari honek bozten gaitu eta, lehen lehenik, Parisko Euskal Etxea eskertu nahi nuke. Alabaina, oso garrantzitsua da euskal kantuaren gozaraztea eta ezagutaraztea, nola Parisko euskaldunei hala mundu zabaletik hiri nagusira datorren publiko zabal bati.
‎Beraz, hegoaldean egon eta iparraldean hor konpon. Hegoaldean Euroitunak babesten gaitu eta iparraldean ez dago Euroitunik Frantziak berresten ez duen arte, eta ez dirudi hartaratzeko lege biderik irekiko duenik Konstituzio berri horrek.
‎Gizon emakumeok, pertsonak gareno, jakinduriaren beharrean gaude zientziaren adina eta areago ere. Jakineta uler minak definitzen gaitu eta gizaki egiten. Zentzu minak bizi gaitu, maite minak gure baitan sortzetik beretik habia egiten duen bezala.
‎Kultura kontzientzia etikoaren isla eta kristalizazioa dugu funtsean. Kontzientzia etikoak bizi gaitu, barne zeharkatzen gaitu eta definitzen gaitu. Horixe da, hain justu ere, animalietarik bereizten gaituena:
‎Hizkuntzak ez dizkigu soilik logikaren mugak seinalatzen. Logika formaletik kanpoko errealitateaz (umorea barne!) mintzatzeko, gogoetatzeko eta koherentziaz jarduteko ere ahalbidetzen gaitu eta hartara bultzatzen. Poesia idaztea, ipuinak kontatzea, txantxak egitea ez dira epifenomeno batzuk, bizitzaren zentzuaz eta balioaz mintzatzea epifenomeno bat ez den bezala, hartaz guztiaz nolanahi hitz egin ez daitekeen arren.
2005
‎Txakurra ere oso sinpatikoa dela esan dugu: jauzika eta zaunka batean agurtu gaitu eta.
‎Horra Blade runner filmeko hiria, bilduma honetako metafora nagusia. Azken batean, hiriak despertsonalizatzen gaitu eta Blade runner filmeko" erreplikante" moduko izaki bihurtzen gaitu, aldi berean gizakitik eta irrazionaletik zer dugun jakin gabe.
‎09 Itsasontziak Sand izeneko herrian utzi gaitu eta han autobusa hartu behar izan dugu Mo Laskegard izeneko gunera. Kontua zera da, izokinen safaria egitea.
2006
‎Askotan ahaztu egiten zaigu, teknologiak gainditzen gaitu eta gure giza kondizioaz ahazten gara. Ni haurra nintzela Irunen bazen mediku bat, Ramon Larrañaga, zoritxarrez gure etxera askotan etortzen zena.
‎Bob Dylanek bere bideoklipean 200 milioi euro gastatu dituen bitartean, zuk 1.000 euro inbertitu dituzu irudi kaskarragoetan. Konparaketa iraingarria da eta azken finean publikoak mantentzen gaitu, publikoak erosten gaitu eta publikoak aukeratzen du ikusten duenaren arabera. Berak pentsatuko du, «hauek dira inportanteak eta beste hauek ez».
‎Eta zer da gure kontu triste horigerla bat baizik? Gerlak bizi gaitu eta gerlan bizi gara oraino. Bai, gerlan.
‎Izan ere, gaiak badu bere garrantzia: gai horrek gizakiaren aspektu irrazionalen aurrean jartzen gaitu eta, horrekin batera, gizarte bizitzaren dimentsio irrazionalen aurrean. Gizarte eta kultura modernoak giza bizitza antolatzeko modu jakin bat islatzen du, arrazionaltasunaren printzipio jakinetan oinarritua eta zenbait aspektu irrazionalek gidatua.
‎Urtero, Hezkuntzaren aldeko Munduko Ekintza Astea (HMEA) antolatzen du kanpainak mundu osoan. “Munduak ditu guztiontzako hezkuntzaren helburuak lortu, irakasle motibatu nahikorik ez badago, “Munduak ditu guztiontzako hezkuntzaren helburuak lortu, irakasle motibatu nahikorik ez badago” gaituak eta behar adina ordainduak”, azaldu dute Hezkuntzaren aldeko Mundu Kanpainatik. Koalizio horrek eskatzen du politikariek eta ordezkari ofizialek beren gain hartutako konpromisoak bete ditzatela, haur guztiak eskolara joan ahal izan daitezen bermatzeaz gain, 40 ikasle baino gutxiagoko ikasgela batean irakasle kualifikatua izan dezaten.
‎Manos Unidas de Valencia erakundeak Nikaraguan sustapen sozialeko proiektu bati ekin dio, baliabiderik gabeko 160 emakume nekazari gaitzeko eta prestatzeko. Gehienak ama ezkongabeak eta analfabetoak dira, eta Valentziako Algemesí herriko parrokiek hartuko dute parte, Artzapezpikutzako iturriek Avanen bitartez adierazi zutenez.
‎Baina ez da ausartuko hemen sartzera, ezta, eder hori? Ez izan beldurrik, ene kuttuna, Ama Birjinak babestuko gaitu eta. Orain ohera joanen gara, epel epel lokartuko gara.
2007
‎Gelietako bordara hurbiltzen ari garen unean eskuinaldean Aiako Harrien ñikadak agurtuko gaitu eta aurrealdean Donostia eta itsasoaren urdintasuna. Atxulondo errekarantz abiatuko gara hemendik eta beherantz doan bidea izango da nagusi.
‎Eta arrazoi du: laino azpitik, artean eta gainean eraman gaitu eta panorama edonor aho zabalik uzteko modukoa da: kotoizko hodeietan gabiltza, airean flotatzen, orain dena zuri zuri, orain urdin urdin.
‎Gabriel Gines bizkartzainaren aurkako atentatuak heriotzen atentatu moldera itzularazten gaitu eta horrek seguruenik borroka armatuaren ziklo luzea adierazten du berriz ere. Ez da zalantzarik, ETAk entzungor egiten dio euskal gizarteari, honek modu askotan adierazi baitu ez duela borroka armatuaren bidetik abiatu gura.
‎Psikoanalisi freudiarra(, freudiarra? diogu, freudiarrak ez diren psikoanalisiak ere baitira) lantzen duten eta psikoanalisi horren irakurketa berri bat proposatzen duten egileen ustez (psikoanalista frantsesen ustez, batez ere), moralak, gizagogoaren eraketan parte hartzen duenez, gizakide egiten gaitu eta kulturaahalbidetzen du. Freud-ek berak zioenez, erru sentimendua omen da arazo nagusiakulturaren eboluzioan (1930).
‎Bi txanponak (pezeta eta euroa) bi hilabetez elkarrekin bizi izan ondoren, 2002ko martxoaren 1ean, euroa sartzeari buruzko abenduaren 17ko 46/ 1998 Legean xedatutakoarekin bat etorriz, pezeta nazional enblematikoak legezko txanpon gisa indarra izateari utzi zion, eta, beraz, Ogasun Ministerioak Espainiako herritar guztiei gonbit egin zien dirua eta billeteak euro bakoitzeko truka zitzaten 2002ko ekainera arte. 2002ko uztailaren 1etik aurrera, Espainiako Bankua izango da gaitutako eta pezetatik eurora transakzioa egiteko gaitasuna duen erakunde bakarra. Espainiako Bankuak, NANaren bidez, kapitalaren edukitzaileari identifikazioa eska diezaioke, pezetatan, kapitala 2,5 milioi pezetatik gorakoa bada.
‎Denok dakigu bizilagunez inguratuta bizi garenean ezin dugula etxe isolatu batean bakarrik gaudenean eskatzen den gauza bera eskatu, baina ez gaude behartuta edozein portaera jasatera. Horretarako, legeak ekintza onartezinetatik babesten gaitu eta, horregatik, kasu bakoitza ikusi da.
‎Txortena kentzeko makina martxan ikusteak, prentsak, urteko lehen mostoa dastatzeak hunkitu egiten naute eta merkatuaren legeak ahazten ditut, ardoarekin zerikusirik ez daukatelako. Hiruretan etxekoandreak jantokira gonbidatzen gaitu eta, familiartean, egindako lana eta mahai gainean daukaguna ospatzen ditugu. Auzolana zer den ikusi eta sentitzen dut, poza ematen dit egun handi hau beraiekin bizitzeko aukera izateak.
‎Bere pasioa ogibide bihurtzeko zortea ere izan du, Internet eremuan lanean ari den CodeSyntax enpresan ari baita beharrean. Bertan hartu gaitu eta elgoibarren.net en lehen urteurrena aitzakiatzat hartuta luze eta zabal jardun dugu berbetan; Internetez, oro har, eta elgoibarren.net ez, konkretuki. (Bideoa du)
‎Nora hoa? Etor hadi hona, mutil, lagunak gaituk eta. Buka ezak hire txikitoa lasai geure lagunartean jarrita.
2008
‎Ibarrenborda etxea igaro eta berehala, ezker alderat jo behar dugu bide harriztatu batean gora. Horrek Beheitiborda etxe hondatuaren albotik pasaraziko gaitu eta aurrera jarraituz Arretalepoa baserri abandonatura iritsiko gara, ordu erdi batez. Lapitzean eginiko kinta hau oso polita da, mehaka hertsi baten gainetik garamatzala, urritzondoen hegalpean.
‎Baina narratiba ezak biluzik utzi gaitu eta hori interesgarria iruditzen zait. Zuk zerorrek pentsatu behar izateak zer den ongi eta zer gaizki, beharrezko ariketa egiteaz gainera gizakiago izateko aukera eskaintzen dizu; eta badakit" gizakiago" hori narratiba handira lerratzen dela.
‎irakaskuntza eta ikerketa. Ikerketa dela eta, agerikoa da gure kultura gabezia, zein desbideratuta gauden, ikerketa hitzak berak itsutu egiten gaitu eta. Denbora pasatu behar izaten dugu, konturatzeko:
‎Aipatutako guztiak hasieran genituen helburuak gainditzera eraman gaitu eta balorazioa guztiz baikorra da. Halere, ezin dugu ahaztu hemendik aurrera orain arte baino abiada biziagoan aldatuko direla gauzak.
‎Alderdi didaktikoa oinarritu, landu eta garatu. Irakasleak prestatu eta gaitu eta profesional egin. Dena eginkizun genuen.
‎Ama eta emon berba bera dirala esan daiteke. Grazia horrek bizi gaitu eta berorren indarrez egin geinke aurrera.
‎...rtzen dugun gezurrezko lasaitasunak ezkutatzen digu arazo edo kezka horrek gure garuna aktibatzen segituko duela eta zereginak metatu egingo zaizkigula, egoerak gainditzen gaituen arte.Geure arazoetatik deskonektatu ordez, eremu batetik bestera eroatea.Gauza bakoitza bere tokian eta toki bakoitzean gauza bat.Seme alabak zaintzen ditugun bitartean txosten bat burutzen ahalegintzeak estresatu egingo gaitu eta, gainera, eraginkortasuna arras murriztuko digu.Jardun ordez, kezkatzea.Gogoan izan dezagun esaldi zaharra: hoberena, onaren etsai.Gehiegitan ez da aurkitzen irtenbiderik onena, posible direnetan egokiena baizik; areago, batzuetan, txarrenetan txarretik gutxien duena.Gainerakoak eta beren premiak.Estresa sortzen dute gainerakoen eskakizunek, beren bizi erritmoek, sortarazten dizkiguten itxaropenek eta haien arazoez kezkatzeko aukeratzen dugun moduak ere.Gogorra bada ere, besteak haz eta hel daitezen modu bakarra, beren eragozpenei beraiek aurre egitea da.Ez delegatzea.Zerbait ongi egitea nahi baduzu, egin zerorrek dio esakuneak.Horrek ez diona, ordea, hori larregi aplikatuz gero, zerorrek ahiturik eta gaixorik amaituko duzula.Gainerakoei irakastea eta konfiantza ematea toki berera iristeko beste bide bat da.Eginkizun gehiago, helburu gehiago.Ez denbora luzagarria da, ez gure energiak agortezinak ere.Erabaki bat hartzeko zailtasunik larriena, beste zeinahi hartzeari ezinbestean uko egin behar izatea da.Zerbait berria egin nahi badugu, egiten ari garen beste zerbait alboan utzi dugu.Hierarkizatzen ez jakitea.Zereginek gainditzen gaituztenean haietarik eskuragarrien eta soilenak, horrenbestez, arrakastatsuenak, egitea deliberatu ohi dugu, guretzat garrantzizkoenak direnez arduratu ordez.Egunaren buruan sentsazioa etsipengarria da:
‎Izan ere, halterofilia eta barruko arropa marka askoren irudia izateko eskaintzak jaso ditugu. Musikak gehiago betetzen gaitu eta Leireri ilusioa egiten zion argazkietan agertzea.
‎Munduak aldatu gaitu eta ez alderantziaz, Hala ere, ezer ez dela aldatu pentsatu nahi dugu. Lehengo berberak garela pentsatzearekin nahikoa dugu orain.
‎Nora goaz gu ahozko kultura hutsarekin, gizarte modernoaren eskakizunak saihestuta? Nazio modernoaren oinarrizko baldintza bat ez al da ba, esan bezala, herritargoa hizkuntz jardun idatzian gaitua eta alfabetatua izatea. Jakitekoa litzateke, abertzale askoren burubideetan, zer irizten dioten afera honi:
‎Badakit, noski, ikuskizunak ez duela beste munduko misteriorik, sutan doan astro bat baizik ez dela ezerezean amiltzen, baina gure txikitasunetik begiratuta inpresioa egiten du nola ardan kolorez janzten, odolbildu erraldoi bihurtzen eta Pollocken koadroetako margo gorriak bezala itsasoko urdinaren kontra lehertzen den ikusteak. Koloreen gradazioak, espazioaren handitasunak, erritmoak berak harritu egiten gaitu eta, nolabait esateko, lasaitu ere bai, musika klasikoak eta arteak oro har egiten gaituzten bezala. Natalie berriro ikustekotan itsasoari begira atzemango dudala iruditzen zait, pasealekuko karelean zango gurutzatuen gainean eserita.
‎KANDIDO. Mesedez, German? anaiak gaituk eta etzaukagu protokolotan ibili beharrik.
‎Badaukagu bat, Kandidoren kasua eraman zuena. Baina ondoegi ezagutzen gaitu eta nahiago dut ezezagun batengana jo.
‎Kultura eta tradizioak; paisaia (zeinazdenok harro sentitzen baikara, herri modura identifikatzen gaitu eta); kalitatea egiaztatuta daukaten elikagaiak; gure sukaldaritza, nazioartean ospetsua; historia... Baina, batez ere, etorkizuna.
‎Erraboil erakusketari bat ere etorri da (azken urteotan ez dugu horrelakorik izan). Italiatik etorri da, Interneten bidez ezagutu gaitu eta bere furgonetan etorri da.
‎Bestalde, ama nerabeen haurdunaldi kopurua murriztu nahi da, 1990etik Saharaz hegoaldeko Afrikako, Hegoaldeko Asiako, Latinoamerikako eta Karibeko eremu pobreenetan murrizketa nabarmenik izan ez dutenak. Lehentasunez jarduteko herrialdeak Manos Unidas erakundearen apustua da “emakumeak prestatzea, langile kualifikatuak gaitzea eta familia eta gizarte baldintza egokiak sortzea”, amatasun osasungarria lortzeko. Uste horrekin, GKEak hainbat ekintza egingo ditu 2008an garapen bidean dauden herrialdeetan.
‎3 Autokonfiantza Autokonfiantza maila handia duten pertsonei lanean erronka berriak hartzea gustatzen zaie, edozein lan arrakastaz egiteko gaitasunean konfiantza dute eta beren iritziak mantentzen eta defendatzen badakite (baita iritzi herrikoia ez bada eta besteek zalantzan jartzen badute ere). Autokonfiantza funtsezko ezaugarria da profesional gaitua eta baloratua izateko. Gaitasun hori indartzeko, adituen lehen gomendioa da arriskuak bere gain hartzen ausartzea eta huts egiteko beldurra galtzea.
‎«Gaia bi aldetatik interesatzen zait: batetik, gaixotasunak eten egiten du orain arte izan garena eta beste nortasun bat sortzen du; eta, bestetik, atzera begira jartzen gaitu eta balantze bat egitera behartzen gaitu», adierazi du. Oraina errebindikatzean, «inguruak ez dizula axola dirudi», esan du idazleak, baina «orain arte hain serioak izan gara, hain ilun bizi izan gara, ezen uste dut beharrezkoa dugula arinkeria horri toki pixka bat egitea».
‎Malenkonia da ideien sakontasunerantz lehen urratsa. Isiltasunak baretu egiten gaitu eta jai baten modukoa da. Heriotzak mehatxatzen gaitu, baina aske ere egiten gaitu.
‎Azken batean, desadostasunak bizi gaitu eta euskaltzaleok ere. Horregatik nago zuekin.
‎Belarriak ez bezala, begiak salatu egiten gaitu eta saldu. Arrazoia ahoz esaten dugu, baina geure geure arrazoia begiz gehiago adierazten dugu, zeren begiak kanpoa ikusteko adina baitaude barrua erakusteko.
‎Ba, gure tribu euskarazko honentzat," bihotzekoa" gaitza dela, eta hiltzeko gaitza gainera maiz, eta, horrezaz gainera, inguruan bila hasi eta" bihotzondokoa" ia beti izua edo izualdia dela. Arrazoiz arindu nahi eta gaitzez eta izuz kargatu. Horra pentsamendu tribal honek nora nakarren!
2009
‎zahartzen gaitu eta ez gara hilezkorrak. Horixe izaki guztien oinarrian dagoen egia.
‎Erramu egunez, Aste Santuaren aurreko domekan, etxe ingurutik hartu erramua eta elizara eroaten zuten bedeinkatzera. Horren ostean etxeko atean, suetean, geletan ipintzen zuten etxea gaitzetatik eta jeinu gaiztoengandik babes zezan. Ur baso batean gordetzen zen edo sikatzen edukitzen zen.
‎Prietorentzat, ukabilkada eman dugu mahai gainean, garrantzitsua izan da oso. Dena den, Salamancak estu hartuko gaituko eta bide beretik segi behar dugu.
‎Gainera, ezarri nahi duten kultura berri horrek pertsona bezala haztea eta ikuspegi komun bat izatea ahalbidetuko duela ziurtatu du. Harreman mota batek batzen gaitu eta gaur egungo antolakuntza ereduak aire berria behar duela uste dugu denok, gizarteari aukera berriak eskainiz eta etorkizunari begira ikuspegi baikorragoa islatzen duten ispiluak eskainiz, adierazi du.
‎–Eta gu, egun osoan lanez gainezka! Eta hori ere ez zaiguk komeni, Txomin, zahartzen ari gaituk eta, erantzun zion Andonik, zeina, Txomini txanda errespetatu gabe, halaxe mintzatu baitzen, Chaplini begira?: Gogo gogoan diat atzo esandakoa, eta hara:
‎Euskara maite duena, lantzen edo aztertzen duena, eta alor honetan merezimenduak dituena, beste gabe, gai da Euskaltzaindiko izateko, gainerakoan, politika arazoetan joera batekoa edo bestekoa bada ere. Euskarak biltzen gaitu eta bat egiten gaitu. Eta hala jokatzean uste dut zerbitzurik ederrena egiten diogula geure herriari, zeren euskara guztiona baita, herri baten altxorra, alegia.
‎(Goxo) Ez pentsatu horrelakorik. Orain osabak ondoan behar gaitu eta ezin gara ezkorrak izan.
‎KOLDO. Jordik engainatu egin gaitu eta dirua lapurtu digu.
‎Edozein kasutan, lehen harremanak ez dira beti emankorrak, baina denborarekin hala bihur daitezke.Elkarrizketa onartu duten beste informatzaileak zein zuzenean ezagutzen dutenpertsonak aipatzea lagungarri suerta daiteke askotan. Horrela, informatzaile batekbeste batengana eramango gaitu eta pixkanaka gure elkarrizketen zerrenda osatzenjoango gara.
‎bai. Baina euskara sustatzeak, euskal kultura sustatzeak, euskal komunikabidegintzan jarduteak ez gaitu ETAkoak bihurtzen, tesi polizialak eta akusazio popularrak baieztatzen duen moduan.
‎Proiektu horrek ikastetxearen programazioan integratuta egon behar du eta murgiltze bidaiaren aurreko prestakuntza jarduerak deskribatu behar ditu. Proiektuaren bidez, eguneroko metodologia zehaztu nahi da, bost eguneko egonaldian jarduerak egiteko, eta “inguratzen gaituen eta ingelesez hitz egiten duen mundura” hurbiltzearen oinarri izango diren ildo didaktikoak zehaztu nahi dira. Orientabide pedagogikoak Jatorri desberdineko ikasleen arteko kultura ezagutza ere sustatzen da.
‎Kontuan hartu behar da ea dagokion gradua lortzean lortzen den benetako prestakuntza eta gaitasun profesionala nahikoak diren nahi den lanbidean aritzeko, edo, bestela, master ofizial bat egin behar den aurrerago. Ikasle bakar batek ere ez luke baztertu behar lan arrazoiengatik soilik gaitua eta motibatua dagoen titulazio bat Lan irteerak. Enpresen Administrazioa eta Zuzendaritza, Industria Ingeniaritza edo Medikuntza eta Erizaintza dira lan munduan gehien eskatzen diren titulazioetako batzuk, Infoempleo atariak urtero prestatzen duen Laneratzeari buruzko Txostenean jasotzen denaren arabera.
‎Enpresen Administrazioa eta Zuzendaritza, Industria Ingeniaritza edo Medikuntza eta Erizaintza dira lan munduan gehien eskatzen diren titulazioetako batzuk, Infoempleo atariak urtero prestatzen duen Laneratzeari buruzko Txostenean jasotzen denaren arabera. Baina ikasle bakar batek ere ez luke baztertu behar lan arrazoiengatik soilik gaitua eta motibatua dagoen titulazio bat; izan ere, hemendik aurrera, unibertsitate sistemaren egitura berriarekin, unibertsitateko gradu titulu bat indartu daiteke titulazioaren ikuspegi profesionalak zabalduko dituen master ofizial batekin. Horregatik, komeni da titulu bakoitzak gerora izan ditzakeen prestakuntza aukerei buruzko informazioa eskuratzea, behar diren bideak erabiliz.
‎Irlanda, Italia, Mexiko edo Ingalaterra, adibidez. Abesti bakoitzak leku horietako batera eramango gaitu eta bidaian Kirmen Uribek lagunduko digu. Diskoaren barruko liburutxoan marrazki bat azaltzen da kanta bakoitzarekin batera; eta, haien ondoan, hitz batzuk, Kirmen Uribek idatziak.
‎Momentuz zailena, haragi piezak bereiztea gertatzen ari zait, baina egun bakarrean dut dena ikasi. Herrikoak izanda, jendeak ezagutzen gaitu eta berriak garela badakitenez, huts egiteak barkatzen dizkigute”, dio Joxe Marik umoretsu. Pozik daude Jose Luis eta Maria Luisa, lekukoa pasa ondoren:
‎Tourmaletetik 4 kilometrora furgoneta eta kanpin denda mordoa elkartu gara, gau festa alternatiboa egin dugu. Igandean eguzkiak esnatu gaitu eta Tourmaleten gora abiatu gara bizikletan. Inoiz Tourra bertatik bertara ikusi ez duenak ez dit sinetsiko hango berri idatziz ematen saiatzen banaiz:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
gaitu 328 (2,16)
gaituk 26 (0,17)
gaitua 10 (0,07)
gaitzeko 8 (0,05)
gaituen 7 (0,05)
gaitzez 7 (0,05)
gaituak 5 (0,03)
gaituta 5 (0,03)
gaitzea 5 (0,03)
gaitzetik 4 (0,03)
gaituago 3 (0,02)
gaitze 3 (0,02)
gaitzean 3 (0,02)
gaitzetan 3 (0,02)
gaituagoa 2 (0,01)
gaituena 2 (0,01)
gaitutako 2 (0,01)
gaitzetatik 2 (0,01)
Gaitu 1 (0,01)
Gaitzetik 1 (0,01)
gaituaren 1 (0,01)
gaituen artean 1 (0,01)
gaituen lekuan 1 (0,01)
gaituenarengan 1 (0,01)
gaituko 1 (0,01)
gaitzen 1 (0,01)
gaitzenago 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia