Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 323

2000
‎Egia esan, nahi den guztia ez da aurrera eramaten, eta oraindik gauza asko dago egiteke. Edozein modutan, kontuan izan behar dugu gure inguruan orain dela urte gutxi arte ez zela ezer egiten eta orain, pixkanaka bada ere, ingurune babestuak kudeatzen hasi gara.
‎Hauteskundeetarako deia egiten bada PSE EEk bere proposamen politikoa autonomista eta aurrerazalea egingo du euskal gizarteak dituen arazoak konpontzeko. Ganoraz eta ilusioz aurkeztuko dugu gure hautagaia, euskal herritarren gehiengoaren sustengua jasoko duelakoan, Eusko Jaurlaritza berria gure hautagaiaren inguruan eraikiko denaren itxaropenez. Bestelakoan, Alderdi Sozialistak ez badu gehiengoaren sustengua jasotzen, ez dugu inolako aukerarik baztertzen.
‎Ba al dago zurrunbilo horretan aurrera egiterik? Bai, eta horretarako aurkeztu dugu gure trantsizio proposamena. Honetan dauden klabeak oso zehatzak dira.
‎Suerte handia dugu gure irakurleekin. Irakurle errenazentistak dauzkagu:
‎Haur antzerkiaz gain, kutsu soziala duten gaiak taxutzeko asmoa ere badute. " Konpromiso soziala eta etikoa oso kontuan hartuko dugu gure ekoizpen guztietan. Nire ilusioa bi punturen arteko oreka aurkitzea da, erdibide bat, hau da, ez dugu inor gutxi erakarriko duen antzezlanik nahi, baina ezta zerbait zeharo komertziala ere, konpromisoari uko egin gabe publikoarentzat erakargarria den zerbait baizik.
‎Giza baliabideetan nahiko justu gabiltza. Baina lerro nagusiak markatzen saiatu gara eta horietatik bideratuko dugu gure politika datozen lau urteotan.
‎XIX. mendeko ipuin bilketetan, Iparraldean batez ere, ipuin bat agertzen da Drakularen istorioa dena, maitemindu eta posesioaren gorabehera berbera kontatzen duena. Baina hortaz jabetzeko, lehendabizi ikusi behar dugu tradizio europearra ez dela guretzat arrotza, eta jakin behar dugu gure tradizioko gauzak beste herrialdeetan egiten den bezala irakurtzen. Zoritxarrez gure tradizioa zentzu linguistiko soilean irakurri dugu, edo zentzu etnografikoan, baina ez dugu oraindik ere gure tradizioaren irakurketa literariorik egin.
2001
‎Famatua den pertsona baten familia, familia da, ez famatua bera. Horregatik, batzutan ez dugu gure lekua aurkitzen horrelako ekitaldietan, batez ere protagonismoa guri ematen digutenean. Beste aldetik ere, oso maite duzun pertsona baten bizitza, aurpegia, edo ahotsa behin eta berriro berbizitzea gogorra da.
‎Baina horregatik ez dut uste gizakia gutxiago maitatzen dudanik. Ikasi egin behar dugu gure miseriak aitortzen eta onartzen. Maitasuna ere hor dago.
‎" Lur bat haratago" libertatearen sinboloa da, baina Irigoienek edo Joanes Etxegoienek dioenez askotan ez dugu gure burua ezagutzen eta gure buruaren esklabo bihurtzen gara. Irakurleak jakin behar du lur bat haratago doala, utopiaren bila zabal zabalik.
‎Tresna, orduan eta hobea, orduan eta nereago, landuago, lanerakoago. Gure gauzak gureak ez diren hitzez jazten ditugu sarritan, eta gureak ez diren hitzetatik hasita geureganatzen dugu gurea dean gauza hori. Baina ez da gurea, ze demontre!
‎Horrek bere zailtasunak ditu. Memento honetan, eztabaida kontzeptuala dela pentsatzen dugu guk, bai kuantitatiboki bai kualitatiboki. Lehenik, herri bat dagoela aitortu behar dugu denok.
‎Broma gisa beti esan ohi dugu gure hurrengo ikuskizunaren erronka alde batetik, dirutza bat egitea dela eta bestetik, berriz, ez dadila halako dirutza egiten ari garenik nabaritu. Baina, orain serio, pittin bat nire buruaren jabe izatea litzateke erronketako bat.
‎Horietako une batean gaudelakoan nago. Oso une garrantzitsua bizi dugu gure herrialdean eman biezaio bakoitzak nahi duen interpretazioa «gure herria» kontzeptuari, une klabea bizi dugu eta ziur nago oraingoan, zailtasunak badaude ere, gatazkaren azpian dagoen arazo politikoa konpondu behar dugula. Gatazkatik ateratzera eramaten gaituzten gero eta osagai politiko gehiago ikusten ditut.
‎Norberaren ahuldadeekin lan egitea eskatzen duenez adore handia behar da, eta ondorioz, ez dut uste mundu guztia gai denik horri aurre egiteko. Dena den, guztiok dugu gure barruko pailazoa aurkitzeko ahalmena, gure bizitzari komikotasun puntua bilatzeko. Niretzat bizitzak hiru tonu ditu:
‎Musulmanak gugana bezainbat egokitu dugu gure gizartea eurengana. Baina oraingoz hemengo legea eta sistema ez dago etorkinak hartzeko prestatua.
‎Bere desprestigioa gero eta handiago da ordea, herri honek ETA bere lekuan jarriko du denbora luze baino lehen. ETAren jarduera luzerako edo motzerako izan, guk tinko jarraituko dugu gure aldarrikapenetan, lehendakariak esandako bidetik.
2002
‎Jakina, etsipen horren arrazoiak aipatzeari ekiten zion gero. " Gerra dugu gure artean, behin agirian eta behin isilka, burruka maltzurra dabil euskaltzaleen artean. Aztoratuak ditugu norbaitzuk, nahigabetuak eta etsaiak beste zenbait.
‎Nork daki, zer ikusteko eta zer ikasteko gauden oraindik. Ezagutzen ote dugu gure euskera hizkuntza bezala. Ez ote gabiltza indoeuropear hizkuntzen arauz eta izariz euskera neurtu edo mugatu nahiz?
‎Hainbat desobedientzia modu dago. Hemen gaudenok «zibila» deitu dugun honetan ikusten dugu gure burua, ontzat jotzen ditugu bere konnotazio gehienak, bakar batzuetan ezberdintasunak ditugu, nolabait. Nik konnotazio moralei ematen diet garrantzia handiena, nahiz Rafak esan bezala bere interpretazioak gurpil zoro batera eraman gaitzakeela jakin.
‎Zeren eta euskaltzaletasunak, politikatik etorria izan arren, pertsona bezala osorik hartzen zaitu. Eta guk behar dugu gure nortasun hau hemen lehen mailakoa izatea, gehiengoan edo gutxiengoan, baina beste edozein aukera bezain lehen mailakoa.
‎Ados nago, etengabe egin behar da aurrera eta, oro har, hala dela uste dut. Normalizazioa ez dugu guk lortuko, baina kontua da belaun bakoitzak aurreratu behar duela, eta hurrengoari egoera hobeagoa utzi. Beste kontu bat da tentsio puntu hori lortzeko egin beharreko diskurtsoa zein den.
‎Egun osoa pasatu dugu gure lagun ezkutuari oparia egiten. Ezin omen genion ezer erosi.
‎AZKEN batean, Laura Mintegik aipatzen duen argitaletxe bakoitzaren" zalditeria", metafora ulergarriagoa izan dadin," indioilartegia" bezala ikusten dugu guk. Argitaletxeek zein idazleek, egileek zein argitaratzaileek, lumak, koloreak, egindako bidea eta abar jartzen dituzte agerian batak bestea limurtzeko.
‎Ikerketa honekin hasi dugun ibilbidean aurrera jarraitzeko asmoa dugu guk, oraingoz ibilbideak hurrengo urratsak zehaztuak dituelarik: bizindarraren edo osasunaren adierazle eta osagai gehiagoren identifikazio, haztapen eta neurketa.
‎(...) Etsai gorrotagarri bat hiltzen delarik, poza sentitu ohi dugu; lagun maite bat hiltzen delarik, pena; lagunetarako jaio eta bizitza latzaren halabeharrez gugandik gero eta urrunagotzen ikusi dugun pertsona bat hiltzen denean, ordea, sentimendu eta arrazoiaren nahasmendu eta kontradiziotan trabatuta nabaitu ohi dugu gure burua.
‎Postontzi bat dago bertan, arroka bloke batzuen artean. Larrun oso gertu ikusten dugu gure aurrean, iparraldean. Gauden lekua eta bere artean, Lizuniaga dugu, oinen azpian.
‎Heste lodiaren pusketa bat mozten badizute eta poltsa batekin pasa behar dituzu eguna eta gaua, bada, jakina egoera larria dela». Herrikideek' halaxe nahi dugu guk txostenak azaltzea' adierazi zioten. Medikuak, berriz' zuek esango didazue nola egin behar dudan txostena edo?' erantzun omen zien.
2003
‎Ikasteko dugu gure bizimodua sustengaezina dela. Galipotak beldurra ematen digu baina gero eta petrolio gehiago gastatzen dugu.
‎" Jendea zergatien bila etortzen da teatrora, eta ez badizkiozu ematen arraroa zarela esaten dute. Obrak ekialdeko kutsua duela diote batzuek, espirituala dela... bada Euskal Herrian betidanik izan dugu guk halakorik. Gauza da yankiak etorri zirela eta mundu arrazionalista bat ezarri digutela:
‎Bertsozale Elkartearen inguruan bertsolari batzuk batera eraman dugu gure txori kantari izaera eta aldi berean kolektiboko inurri lana. Batzutan tentsioan egon da artistaren indibidualtasuna eta mugimendu kulturalean lan egitea aldi berean.
‎Halakoetan hain argi badute herri kirolen garrantzia, lagundu dezatela benetan bizi dadin, bestela laster politikoek eurek jaso dute harria! Geuk zaindu behar dugu gurea, kanpotik ez dira etorriko gurea babestera.
‎«Aurkaria konbentzitzeko alta, iritzi publikoa gure alde behar dugu. Guk iritzi bat dugu gure aurkariaz, baina gure helburua erdiesteko iritzi publikoak aurkariaren jarreran eragin behar du. Lehen helburua iritzi publikoa gure dinamikaren alde jartzea da, beraz.
‎Eta zer? Hori ere landu egin behar da, eta ez dugu gure telebistetan horren aldeko apustu handirik ikusten. Alderantziz esango nuke, gero eta urriagoak dira sail kulturalak eta nagusiagoak tele zakarkeriak.
‎Etxeko txikienak gogoan plazaratu du Ibaizabal argitaletxeak Merce Aranegak idatzi eta marraztu eta Jose Antonio Sarasolak euskaratu duen «Txit oilo bitxia» bilduma. Oraingo honek «Txit oilo bitxia Txinatik iritsia eta tximinoak» du izenburutzat, eta bertan, oihan baten erdian aurkituko dugu gure oiloa, bere maleta misteriotsuarekin. Gutxien uste duenean, lurrezko bola bat jaurtikiko dio burura jolasean zarataka dabilen tximino talde batek.
2004
‎" Fondoa aurkeztu eta berehala etorri zitzaigun jendea liburu edo disko bat maileguz eskuratzeko asmoz. Hasierako asmoa bestelakoa bazen ere, Piok berak egin eta nahi zuena egin dugu guk, dena laga", dio Arruek harrotasunez. Eta zer dagoen kontsultatzeko web gunera jotzea besterik ez da (www.getxo.net).
‎Bai, bai, hala da. Gure buruari esaten diogu," zergatik eman genuen lehenengo pausoa, azkenean dena gure kontra jarri da-eta!" Baina onartzen dugu gure kirola oso oso gogorra dela eta babes hori ez edukitzeak askotan kalte gehiago egin dezakeela.
‎Guk ez dugu gure proiektua inorekin adostu. Ponentzian beren ekarpenak jaso ditugu, besterik ez.
‎Pentsatu gabe hala konpondu beharrean zama handiagoa botatzen badiegu hain zarpailduta dagoen pertsonarengan? Zer jakingo dugu guk, ez jakiteagatik, Enduranceri ez badiogu abizenik ere eman. Munduko herri askotan izena ez zaio jartzen jaio berriari hitz horrek esan nahi duenaren arabera, edo egun horretan halako santu baten gogorapena egokitzen delako, ez, hitzak entzuten duenaren belarrietan soinu polita, edo gozoa, edo sendoa, ume horrentzako soinu egokia iruditu eta.
‎Bai. Baina premisa bat behar dugu guk gure proposamena, Eusko Jaurlaritzak Ibarretxe Plana edota ezker abertzaleak independentziaren proposamena aurkeztu baino lehen. Aurrera egiteko, lehendabizi, zein balore eta prozedura erabiliko ditugun adostu behar dugu elkarrekin.
‎Gauza berdin gutxi genuela ohartu nintzen. Guk Iparraldetik Hegoaldeari buruz ikuspen bat moldatu dugu gure buruan eta hegoaldiarrek berdin Iparraldeaz. Hegoaldeko bizilagunekin aritzean ni nor eta nongoa nintzen erraitean:
‎Orduan, nik" nazio eraikuntza" delakoa gizartearen oinarrira ekarri nahi dut. Lehen lehenik, adostasuna behar dugu gure gizarte ekintzen inguruan. Partzuergoan ez badugu adostasunik euskaldunen artean, ez dugu zer egiterik.
‎Horixe da gaur egun lortu behar duguna. Askotan euskal sena ahaztu eta nahasi egiten dugu gure hizketa.
‎Antolatzen dituzten graffiti festak dira horren adibide: «Graffitiak duen kutsu negatiboa izanda, eta egiten diren zirriborro pila ikusita, festa bat antolatzen dugu guk, jendeak graffitiak marrazten ikasteko aukera izan dezan, erakusteko arte bat dela eta ez bandalismo hutsa. Marrazten hasi aurretik hitzaldi bat ematen diegu, gazteek jakin dezaten zer den graffitia, nola egiten den, zer gerta dakiekeen harrapatzen badituzte». dio Intxaurdanzako kide Marta Olaldek.
‎Egun, katalanek," normalizazio" hitzaren asmatzaileek eurek ere ez dute erabiltzen, eta guk berriz, horri loturik segitzen dugu, horrekin zer esan nahi dugun ere ez dakigula. " Ofizialtasun" kontzeptuaren inguruan, ederki ikusi dugu guk Euskal Herrian zein hitz huts izan daitekeen. Biltzarreko adituek garbi defendatu dute hizkuntzen aldeko aldarrikapena eskubide gisara formulatu beharra.
‎Egia esateak, sarri, dardara ematen du. Uste dugu gure karrozeria humanoa horrelako istripu kotidianoetarako ez dagoela prestatuta. Nik nirea konpontzera eraman behar dut, hobeto esanda:
‎Ezin esango dugu gu baino hobeto bizi direnik. Baldintza hobeagoetan bizi lukete, hemengoak oso kaxkarrak baitira, baina hemen duintasunez eta askatasunean bizi gara.
‎Beste batzuek asmakizunak asmakeria direla uste dute, eta auzoko erromeria txikiak Erromeria Egunen itzalean gelditu direla. Hango eta hemengo saioen berri jaso nahi izan dugu guk.
‎Guk aukerak eta arriskuak daudela adierazi dugu gure diagnosian. Adibidez, giza eskubideen urratzeak hor daude beti ere.
‎Horrela lagunen artean hasi, gero bizikleta eskolan eman izena, eta azkenean aurrera atera eta bizitza bizikletatik irabazten dugu biok. Zortea izan dugu gure pasioa dugulako lanbide.
‎Sasiko Putzuan 90° okertuko dugu gure norabidea ezkerrerantz eta 200 metrora suabe suabe gorantz egiten duen pista aurkituko dugu. Kilometro eta erdi dugu lepo batera arte; hortik aurrera dena aldapa behera da.
‎Euskaldun izateko ez diot amerikar izatearen atal bati uko egin behar. Ez, erantsi eta erantsi jarduten dugu guk.
2005
‎Orain arte, hasiera hasieratik, estatuen Europa bat izan da, orain baino handiagoa, orain herritarrei erreferentzia egiten zaielako eta estatuak ez diren subjektuei ere nolabaiteko protagonismo txikia aitortzen zaielako, maila sinbolikoan baino ez bada ere. Europan noiz izan dugu guk lekurik Euskal Herri edo Euskadi moduan. Leku txikiena ere?
‎\ Ez, ez, jakina, ez zait ahanzten. Baina horregatik ezjakinak izan behar al dugu guk?"
‎«Gizon asko gaude gogoz, ohartuta gaude badugula zerbait irabazteko. Bakarka egin genezakeena egin dugula konturatu gara, eta emakumeei bilduta eman dien etekina ikusita, garaia dela uste dugu gu ere elkartzeko eta ikusteko zer egin dezakegun bide hori azkartzeko». Edozein iraultza harreman onetan oinarritzen dela dio Ibonek eta «gizonak gizon izateko sistema honetan gizona isolatzea oso garrantzitsua izan da.
‎«guztiok guztion eskubideak eta askatasunak defendatzea». Soilik horrela aldaraziko dugu gure norabide iluna; soilik horrela kenduko diogu zinemaren industriari halako gidoi bihozgabe gehiago burutzeko aukera.
‎\ Guk egin dugu gurea, zuena da orain txanda.
‎Bigarren saiakera duela gutxi izan dugu gure artean eta ustekabean harrapatu ditu gehienak. Deia egunkariak web gunea indartzea erabaki zuen azaroan, diseinua berrituz eta erregistroa ipiniz.
‎Ez da hori hemen jaiotakoen joera: bertan jaio eta hil, egiten dugu guk...
‎Gertatzen dena da gu oso ederki konpontzen garela denekin. Argi eta garbi erran dugu gu, gure xokoan eta gure gai horrekin gaudela, euskararekin, eta bertzerik ez. Oroit naiz egun batez ukan genuela eztabaida bat Euskaltzaindian, orduan Legebiltzarrean autodeterminazioa aipatzen zuten.
‎Gero, arrantza egiteko behar dira tresnak, sareak eta hori guztia (eta gizonak emakumeak ez dirudi sekula ibili zirenik)... Ezin dugu gure iragana eskuilatu. Sekula ez gara izan demokrata errubio, begi urdinak!
‎Baina hori ez zen hemengo kontua bakarrik, beste lekuetan ere berdin gertatzen zen. Izan ere, lehengo batean sukaldari famatu bati esan nion bezala, Luis XVI.ak baino hobeto jaten dugu guk gaur, edozein egunetan.
‎Zeregin horretan iritzi ezberdinak ditugu eta batzutan ezberdintasun taktikoak agertzen dira. Aniztasun horretan militantziak eraikitako sare bat uztartu nahi dugu gure egituretan.
‎«Herri honetan gauzak kontserbatzeko obsesioa izan dugu luzaz, baina, nire irudiko, metodo txarra baliatu dugu. Gauzak direnarentzat kontserbatzen baditugu dugu gure baitatik sortzen jarraitu. Sorkuntzak niretzat tradizioak bizirik dirauela frogatzen du, tradizio batean dagoen hura beti sortzen baitu.
‎Gainera, errealitatea ere bada, euskaldunak garenak gara eta euskarazko produktuak kontsumitzen ditugunak ere, gutxi. Baina badakigu gure kulturari eusten eta horrez gain, beste kultura batzuetara irekitzen gara (espainiarra, frantsesa...), baina badirudi ez dugula asmatu gurea zabaltzen, gure zilborrari begiratzen diogu bakarrik eta uste dugu guri gustatzen bazaigu, nahikoa dela eta hori ez da horrela.
‎Gure posizionamendu politikoa ordea, ahula da oraindik, izan litekeenarekin alderatzen badugu. Hor dugu gure estrategiaren giltzarria hurrengo 20 urteetarako.
‎A. Altuna: Oso argi eduki dugu guk beti ez genuela bertsio bikoizturik nahi, azken batean hori ez delako gure pelikula. Baina tira, guk kontratua sinatu dugu ekoiztetxe batekin eta gure lana momentu jakin batean bukatzen da.
‎" Rock&rolla;, hondartza eta petak bueltan" edota" boltioak eta batioak... omnioak eta rokanrolla" bezalako esaldi esanguratsuak entzun daitezke beraien kantetan. " Musika estiloaz gain, esanahi gehiagorekin ulertzen dugu rock&rolla;, guk asko sinesten dugu gure harrikadan. Entseguetatik hasi, diskoa grabatu eta guztia bizi dugun moduagatik aipatzen dugu hainbeste rock&roll; hitza kantetan", adierazi dute Etxebeste bateria joleak eta Soret gitarra jole eta abeslariak.
‎Euskal Herrian eta Hego Euskal Herrian Katalunian gertatzen ari dena interes handiarekin jarraitzen ari gara; Espainiako Estatuaren borondatea zertan den benetan jakin nahi dugu eta kataluniarrek nola aurre egingo dioten Diputatuen Kongresuko estatutuaren aldaketa eskariei eta, nola ez, nola eragingo duen egoera honek kataluniarren etorkizuneko mapa politikoan eta alderdien arteko indar korrelazioan. Interesa dugu gure artekoaz argi bila jarraitzen dugulako.
‎Euskal Herrian ez da egon matriarkaturik, baina guk sinestu egin dugu, eta horrek kalte handia egiten digu, ez daukagulako gure benetako irudiaren neurririk. Emakume euskaldunak ere patriarkatuaren biktimak gara, baina ez dugu gure egoeraren neurri egokia, beste emakume batzuekin konparatuta oso boteretsuak garela uste dugulako.
2006
‎Badago aldea, zuzenbidea eta eskubidea. Hori dugu guk beste bekatu bat: euskararen gramatika, bai, badakigu; hitzek daukaten esan nahi sakona zein den ez dakigu, ordea.
‎Kontraesan handi batean bizi gara. Kasu baterako, paper piloa gastatzen dugu egunero komunean, sukaldean, bulegoan baina paper hori guztioi kontsumitzea errazagoa dugu gure sakeletarako merkeagoa edo, daukagun denbora eskasia medio, erosoagoa jokabidez aldatzea baino. Jokabidez aldatzeko, lehenik eta behin, pentsatzen jarri behar baitugu, eta gero, gainera, korronte nagusiaren kontrako eskuan abiatu.
‎Alabaina, erran zuen ere Euskal Herriko lurra saldu zuen lehena euskaldun izan zela. Ezin dugu gure historia osoki Parisen gain ezarri, herrian dugu ere hori horrela izatearen ardura.
‎Familiek askotan nahiago izaten dute gaixoari egia ezkutatzea, eta hori errespetatu egin behar dugu guk. Baina gauza bat da egia ezkutatzea eta bestea gezurra esatea.
‎Gainera familiari berari ere esango bagenio «paziente honek ez du inolako aukerarik bizitzeko, hil egin nahi du, joan eta itzal ezazue makina», seguru ezetz esango lukeela. Beraz, zergatik egingo dugu guk. Nik uste dut ikuspuntu moraletik eta etikotik buelta asko eman behar zaizkiola afera honi legeak argi eta garbi idatz dezan zein egoeratan den posible zer.
‎Oier Araolazak garbi dauka zein izan behar den helburua dantza talde gehienentzat: «Izugarrizko kalitatea ez dugunok, hau da, gehienok, argi eduki behar dugu gure lekua, lehenik eta behin, gure herria dela. Eta nago alderantziz gaudela antolatuta, kanpora begira batez ere».
‎Euskaldunok jabetu behar dugu gu garela mundu honetan globalizatzaileenak. Begira non dauden kooperatibak, Mexikon, Txinan, Brasilen...
‎Haiengana goaz, eta ez dugu biziko diren ziurtasuna eta bidean goazenok ez dakigu ere biziko garen. Ezbehar bat denean negar egiten dugu, baina bihar borrokarako prest gaude, itxaropena dugu, lortuko dugu gure helburua. Eta gehiago egin nahi dugu, eta instituzioak eta alderdiak mugiarazi behar ditugu horretarako.
‎Zuriza Anso bailaran dago, Euskal Herriko mugan. Leku ezaguna da Pirinio zaleentzat eta han hasi dugu gure ibilbidea Ainara eta biok, kontentu eta aldi berean urduri, aurrean zer izango ote dugun. Lehenengo kolpea motxilen pisua izan da:
‎Gu horretaz kontzienteak gara, dakiguna dakigu eta dugun informazioarekin ari gara. Ditugun datu objektiboekin azaldu dugu gure jarrera: espetxe politikari buruz ditugun datuekin, esaterako, ez baita ezer mugitu.
‎Urretxun urtean zehar ospatu ohi diren ekitaldi nagusien kokaleku den Gernikako Arbola enparantzan hasiko dugu gure ibilbidea; zirraragarria, San Joan bezperan suaren inguruan sortu ohi den giro misteriotsu berezia, baita iraileko Euskal Jai egunean herriko gazteek prestaturiko karrozak plazan sartzen diren unekoa, hilabetetako lan gogorraren emaitza diren karrozak, alegia. Gernikako Arbola plaza, Iparragirre plaza eta azken urteotan eraberritze prozesu batean murgildurik dagoen alde zaharra dira Gipuzkoako herri honen bihotza, Urretxuko aldapa sonatuaren baitan taupadaka darraiena.
‎Bide honetan ohikoa da traktorean doan inguruko baserritarren batekin edo ardiak batetik bestera daramatzan artzainen batekin topatzea. Baserri bidean gora Landarbaso Barrengoloiako atsedenlekura iritsiko gara, eta bertatik bertara ikusiko dugu gure ibilbidearen abiapuntua: Aiako Harria Parke Naturaleko Informazio Bulegoa.
‎Diskoa egiteak atal asko dauzka. Guk, oro har, musika arlora zuzentzen dugu gure lana eta, izatekotan, produktuaren azala egitera. Askoz gehiagorik ez.
‎Hurrengo eguneko minek ere ez digute irribarrea ahotik kenduko. Irunera bueltatu eta galdera bakarra dugu gure baitan: hurrengo irteera noiz?
‎datu txarrak dauzkagu hori esan ahal izateko, norberak bere praktikatik esan luke. Euskarazko liburugintzan falta dugu gure bezeroa behar bezala tipifikatuko duen azterketa bat. Ez dakigu euskaldunak, euskarazko liburuak kontsumitzeko gai denak, zein joera duen.
‎22 lagunek egiten dugu lan elkartean, eta ez dugu atseden hartzeko denborarik. Bi arlotan oinarritzen dugu gure lana. Batetik, informazio kanpainak egiten ditugu indigenek beraien eskubideak zeintzuk diren jakin dezaten.
‎Salaketa hauek kudeatzen saiatzen gara eta epaitegietara jotzen dugu. Batzuetan arrazoia ematen digute eta beste batzuetan ez, baina beti lortzen dugu gure helburuetako bat. Alegia, indigenen eskubide urraketak justiziaren agendan presente egotea.
‎Bada jolasa, eta era berean bada elkarren arteko pultsu jokoa ere, eta sormena ere bai, eta elkar entzun behar izatea. Horregatik lotzen dugu guk txalaparta jarrera batekin, txalaparta ez da instrumentu huts bat, baizik eta elkarrekin sortu beharreko zerbait eta bat egite horretatik sortzen den jokoa.
2007
‎Beti dugu gurea den zerbait saltzeko aukera edo beharra, beti ere bakoitza norberaren jabe denean eta inork inposatutako zerbait egiten ez dugunean.
‎Orain hitz egin behar dugu Artelekurekin ea eurek nola ikusten duten beren burua, ea Artelekuren tasun horrek aparteko leku bat behar duen edo garatu litekeen Tabakaleraren baitan. Guk geure iritzia izan dezakegu baina hori ezin dugu guk erabaki. Guk Artelekuk zer egin behar duen esatea auzoaren etxean sartzea litzateke eta Artelekuk badu urte askotako bere tradizio garrantzitsua.
‎Gure pentsamenduak, ideiak, buruhausteak... dena islatzen dugu gure kantuen bitartez, inguruan gertatzen dena guk nola ikusten dugun jendeari kontatzen saiatzen gara… Barruak askatzeko bide bat da.
‎Olaziregi Ontziola da Hondarribian barkuak egiten dituena, baina Bilbo eta Santanderren egindako batzuk ere daude bertan amarratuta. Pittar, Aita Ramon, Gure Ama Martina, Kukuarri… Txiki ikusten dugu gure burua halako ontzitzarren artean. " Popa zapala duten itsasontziak praktikoagoak dira, sarea errazago jasotzea ahalbidetzen baitiete arrantzaleei, baina ipurdi borobildua dutenek baino erregai gehiago kontsumitzen dute", azaldu digu gure patroiak.
‎Eremu honetan gailur ugari igotzeko aukera izango dugu. Bakarra aukeratu dugu guk: Urkulu.
‎Badakigu erabaki prozesuetan sentimenduek parte hartzen dutela eta, batzuetan, modu erabat irrazionalean. Baina ezin dugu horren aurrean amore eman eta saiatu behar dugu gure erabakiak ahalik eta arrazionalenak izatea. Gure kulturaren eta edozein sistema demokratikoren oinarriak arrazionalak izatea funtsezkoa da.
‎Aldi berean, guk nahiago dugu merkantzien garraioa trenbidetik pasaraztea autobidetik baino, alta bada, autobidea zabaldu nahi dute eta lan horiek Hiriburu ukituko dute bete betean. Hiriburuko pasaian tunel bat egitea eskatu dugu guk. Ez da gure arrangura soilik, Mugerre eta Urketa herriek ere arazo bertsuak dituzte.
‎Zerbait ikasten dugu guk ere ibilian ibilian, eta adibidez badakit zaldi batentzat lehenengo lasterketa izugarri garrantzitsua izaten dela. Horrek baldintzatuko dio ondorena.
‎Haurrek ematen dizuten maitasuna izugarria da, ez zaituzte engainatzen", adierazi digu Asier Serranok. Eibar izan dugu gure solasaldiaren lekuko. Sorterriko mugek bizitzaren mugak onartzen lagundu diotela kontatu digu.
‎Ez dugu gure pentsamendurik aldatu nahi! Ez dugu gure beldur, tabu eta ezinei buruz hitz egin nahi.
‎Ez dugu gure pentsamendurik aldatu nahi! Ez dugu gure beldur, tabu eta ezinei buruz hitz egin nahi.
‎Bideari jarraituz, El Salvador udal hilerriaren parera helduko gara. Kanposantuko hormak ezkerrean ditugula Aberasturi ikusiko dugu gure aurrean. Izenak adierazten duen bezala, herri noblea eta aberatsa izan zen garai batean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 185 (1,22)
ukan 138 (0,91)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan gu buru 10 (0,07)
ukan gu lan 8 (0,05)
ukan gu ere 4 (0,03)
ukan gu proiektu 4 (0,03)
ukan gu gorputz 3 (0,02)
ukan gu hizkuntza 3 (0,02)
ukan gu erabaki 2 (0,01)
ukan gu familia 2 (0,01)
ukan gu helburu 2 (0,01)
ukan gu historia 2 (0,01)
ukan gu leku 2 (0,01)
ukan gu ahalmen 1 (0,01)
ukan gu antolatu 1 (0,01)
ukan gu arazo 1 (0,01)
ukan gu argi 1 (0,01)
ukan gu asmatu 1 (0,01)
ukan gu aurkari 1 (0,01)
ukan gu aurpegi 1 (0,01)
ukan gu bai 1 (0,01)
ukan gu baino 1 (0,01)
ukan gu barn 1 (0,01)
ukan gu barruko 1 (0,01)
ukan gu begira 1 (0,01)
ukan gu begirada 1 (0,01)
ukan gu behar 1 (0,01)
ukan gu beste 1 (0,01)
ukan gu bezalako 1 (0,01)
ukan gu bezero 1 (0,01)
ukan gu bidaia 1 (0,01)
ukan gu bide 1 (0,01)
ukan gu bizi 1 (0,01)
ukan gu bizimodu 1 (0,01)
ukan gu bizkar 1 (0,01)
ukan gu bultzatu 1 (0,01)
ukan gu diferentziatu 1 (0,01)
ukan gu egitura 1 (0,01)
ukan gu egoera 1 (0,01)
ukan gu enpresa 1 (0,01)
ukan gu eskaintza 1 (0,01)
ukan gu estatu 1 (0,01)
ukan gu estrategia 1 (0,01)
ukan gu euskara 1 (0,01)
ukan gu gizarte 1 (0,01)
ukan gu gobernu 1 (0,01)
ukan gu gu 1 (0,01)
ukan gu Guggenheim 1 (0,01)
ukan gu gustatu 1 (0,01)
ukan gu haur 1 (0,01)
ukan gu hedabide 1 (0,01)
ukan gu herri 1 (0,01)
ukan gu herrialde 1 (0,01)
ukan gu hurrengo 1 (0,01)
ukan gu identitate 1 (0,01)
ukan gu ijito 1 (0,01)
ukan gu ikasle 1 (0,01)
ukan gu indar 1 (0,01)
ukan gu iragan 1 (0,01)
ukan gu irakurle 1 (0,01)
ukan gu kaputxino 1 (0,01)
ukan gu karrozeria 1 (0,01)
ukan gu kultura 1 (0,01)
ukan gu lehen 1 (0,01)
ukan gu literatura 1 (0,01)
ukan gu lur 1 (0,01)
ukan gu militantzia 1 (0,01)
ukan gu miseria 1 (0,01)
ukan gu musika 1 (0,01)
ukan gu nahi 1 (0,01)
ukan gu nortasun 1 (0,01)
ukan gu orain 1 (0,01)
ukan gu perla 1 (0,01)
ukan gu propio 1 (0,01)
ukan gu publiko 1 (0,01)
ukan gu saio 1 (0,01)
ukan gu sakela 1 (0,01)
ukan gu seme 1 (0,01)
ukan gu sinesgarritasun 1 (0,01)
ukan gu solaskide 1 (0,01)
ukan gu sortu 1 (0,01)
ukan gu tradizio 1 (0,01)
ukan gu txo 1 (0,01)
ukan gu txosten 1 (0,01)
ukan gu urte 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia