2003
|
|
Beste teoria batzuek, esaterako, konduktistak, ez
|
dute
gure iraganaren kutxa beltzean sinesten, eta emaitza terapeutikoak orainaldian eta kontzientean oinarrituta bilatzen dituzte.
|
2005
|
|
Gero, arrantza egiteko behar dira tresnak, sareak eta hori guztia (eta gizonak emakumeak ez dirudi sekula ibili zirenik)... Ezin
|
dugu
gure iragana eskuilatu. Sekula ez gara izan demokrata errubio, begi urdinak!
|
2013
|
|
Gure ezaugarriren bat gehiegi goresten ikusteko kezka. Zorrotzagoa baina aldi berean apur bat desenfadatuagoa behar
|
luke
gure iraganari buruzko ikerketak. Gure akademiko eta ikerlariengan jarrera desenfadatu gutxitxo ikusten dela esango nuke.
|
2017
|
|
–Badakit ez dela erraza, esan zion Lunari aurpegia laztanduz?. Duela gutxira arte ez
|
duzu
gure iraganaz deus jakin eta gauza gehiegi dira bat batean denak onartzeko, Luna. Koaderno horretan irakurritakoak bizitza zapuztu dizu, ulertzen dut nola sentitzen zaren.
|
|
Egia da hasieratik beretik esan genuela ez
|
genuela
gure iraganaz elekatu behar, orainak baino ez gintuela kezkatu behar. Baina orain, zure eskaera aditurik, elkarrekin bizitzen hastekoa, mudatu dut nire jarrera.
|
2019
|
|
Batzuek Baroja Unamunorekin alderatu dute, biek erdaraz idatzi zutelako, baina nire irudikoz bada aldea bi idazle handiren artean. Barojak ez zuen bere arima saldu, ez zuen gure kultura errekara bota, ez
|
zuen
gure iraganaz eta gure izaeraz ernegatu, Unamunok egin zuen modura. Barojak bere euskal nortasunari eutsi zion.
|
|
Ez dute historia horretan parte hartu nahi; beren historia eta memoria txikiak eraiki nahi dituzte, mendekoak eta erresistentziari/ existentziari loturikoak (Guha, 2002; Martins, 2015). Historiaren kontra borrokatzeak, Modernitatearen eskemetatik kanpo iraultza pentsatzeak, esan nahi
|
du
gure iraganetik abiatuta (gure memoria kokatu, partzial eta iraunkorretik) orainaren kontra borrokatzea, eta ez etorkizun (unibertsalista, progresista, ezkertiarra) hobeago baten alde orainean borrokatzea. Esan nahi du Post operaismoaren paradigma eskatologiko azeleratzaileari eta ezkertiartasun (post) sozialdemokratari, Historian eta Modernitatean duen konfiantzari aurrez aurre buru egitea.
|
2021
|
|
Helduak gara gibelean hildakoen presentzia mutua dugulako, zeinei epaia eskatzen baitiegu gure egungo jokabideaz, barkamena eskatzen baitiegu iraganeko irainengatik. Erauzi nahi
|
genituzke
gure iraganetik jaulkitako hainbeste hitz krudel, egindako hainbeste keinu krudel, orduan, heriotzaren beldur izanda ere, ez baikenekien, ez baikeunden jabeturik heriotza konponezina, erremediorik gabekoa zela: helduak gara erantzun mutu guztiengatik, barrenean daramatzagun hildakoen barkamen mutu osoarengatik.
|
2023
|
|
ETAko biktimei eta gatazka honen ondorioz sufritu duten pertsona guziei zuzendu dizkiete beren hitzak eta min gehiago ez eragiteko engaiamendua hartu dute. " Ez
|
dugu
gure iraganeko militantzia ukatuko, ez eta haren gaineko ardurari uko egingo", segurtatu dute.
|
|
Harritu ninduen iraganari jarritako arretak, orainaldian bizirik mantentzen den kolonialismoa baztertzen zuen bitartean. Ikertu eta aztertu behar
|
dugu
gure iragan koloniala, zalantzarik ez dut, baina gaur egun oraindik euskal gizartearen zati handi batek herrialde asko esplotatzen ditu etekin ekonomikoak ateratzeko, eta gaur egun Euskal Herria bi estatu kolonizatzaileen presiopean bizi da, nahiz eta azken horri buruz hitz egiteak arte garaikideko erakusketa batean txokokeria dirudien.
|
|
Bereziki, gutuna idatzi duten zazpiak; haiek dira odol delituak egozten dizkietenak: «Ez
|
dugu
gure iraganeko militantzia ukatuko orain, ezta horrekin batera onartzen dugun ardura ere».
|
|
EZIN
|
DUGU
GURE IRAGANETIK IHES EGIN. Bizitzaren beste aro batean gaudela uste dugunean, ustekabez, egun batean, gau batean, aspaldi urruneko bizipenak hurbiltzen zaizkigu jakin gabe zergatik, eta izan ginena sekula ezin izanen dugula utzi gogoratzen digute.
|