Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 592

2004
‎Izanez ere, nire mojatxoak zera ematen du, bihotz baten partez hamar bihotz ttiki ttiki dituela handik eta hemendik partituak, hamar bihotz ttiki katuen txintxarriak bezalakoak, eta beraietan mugimendu handia dabilela beti, alai edukitzen dituela esate baterako hiru, goibel eta mutu bi, eta beste bat zartatua, eta beste lau haserre eta soinu txarrarekin. Horregatik erantzuten dit erantzuten didan bezala, eguna komentutik kanpora pasatzen duenean :
‎Hala iruditzen zitzaidan: arindu egingo nintzela karga batez eta, goldeak lurra jiratzen duenean bezalaxe, txukundu eta saneatu egingo nituela barruak. Lerrorik lerro, sailez sail, erantzun egingo nien galderei, eta agerian utziko nire bizitzaren materia.
‎Horixe gertatu zaio errotako honi ere: lo zegoela, eta bat batean esnatu, eta behi beltz horrek eragindako iskanbila sentitu duenean , ahotik ateratzeko zorian jarri zaiola bihotza.
2010
‎Kulturaren eragina minimizatu egiten du eta, hortaz, kulturak ez dio inolako trabarik egiten. Razek kulturaren funtzioaz gogoeta egiten duenean , ongizatearen osagai gisa ikusten du, nork bere buruaren identitatearen egituraketan parte zuzena hartzen du-eta. Hau guztia dela-eta, kultura berez zaindu behar den zerbait da, Razen ustez.
‎Nik entzun egiten nion Virginiari, bere negarraren aldaketak zaintzen nituen, eta poliki, urak hondar lehortua behin eta berriro bustitzen duenean bezala, soinu hark bigundu egin zuen nire barruan ahotsari ateratzen uzten ez zion oztopoa, eta hizketan hasi nintzen, eta kontatzen Lubisi gertatu zitzaiona: " Nonbait irristatu egin da amuarrainen baten atzetik zebilela, eta kolpe handi bat hartu du buruan, eta suerte txarra izan da hor Urtzan zegoela gertatzea, ur gehien dagoen tokian.
‎" Zer egin behar dut nik? Nagoen lekutik mugitzeko ikara daukat, norbait utziko zuten guardian eta xagutxo bat bezala harrapatuko naute, bertan gelditzea erabaki dut, jarriko naiz martxan eguna argitzen duenean .
‎Oso ondo ikasi dik", esan zion osabak. " Pozten nauk zerbait ikasi duenean —esan zuen Angelek motorra piztuz. Niregana jiratu zen.
‎Opin ez duk, gero, kontrario samurra. Bestela ezin duenean eskuan ematen dik zartakoa. Golpe bajo." Eskua erakutsi zigun, handitu samarra zeukan.
‎Herio soraio betorkit berak aukera duenean , baina ailetorkidan berant, baikor nagoenean.
‎Aizu, beharbada Coelhok aipatzen duenean " zerbait gogotik deseatzea" baliteke otoitz egiteari buruz baino ez aritzea.
‎Orgasmora ailegatu nahi izaten duenean postura egoki bila aritzen da etengabe, nire zakilak jo dezan berak bakarrik ezagutzen duen puntuan.
‎Handiagoa ote da mundua euria ari duenean
‎elurte. Azken hau elur hitzetik dator, elurra egiten duenean elurtea baitugu:
‎—Ez dakit nire aitak poz handia hartuko duen alabaren bisita ukatzen zaiola jakiten duenean .
‎—Eta zer uste duzu pentsatuko duela, ezkontzarekin ziria sartu diozula jakiten duenean
‎Baina Egok bere askatasuna murriztea da aproposena, Erreinua onartzea. Alter, agindurik eta mehatxurik formulatu ere beharrik ez duenean da boteretsuen.
‎Estatua totalitarioa eta despotikoa da beste politikarik inposiblea dela esaten duenean . Baina prozesu ekonomiko, militar, 1328 politiko eta kultural nagusiak ez dira ezinbestekoak.
‎Iruzurrak aldatzea posiblea da eta, gainera, behar beharrezkoa. Gizakia, askatasunik ez duenean ere, askatasuna" da". Ardurarik ez duenean ere, gizakia ardura ibiltaria da.
‎Gizakia, askatasunik ez duenean ere, askatasuna" da". Ardurarik ez duenean ere, gizakia ardura ibiltaria da. Eskubidea ez ezik, askea izateko obligazioa du.1329 Nola ez du izango ba ekiteko eskubidea!
‎Biolentzia kalitate gutxiko aktibitatea da. Mehatxua formulatu beharrik ere ez duenean da boteretsuen Alter, 1338 Egok bere burujabetasuna bere kabuz murrizten duenean.
‎Biolentzia kalitate gutxiko aktibitatea da. Mehatxua formulatu beharrik ere ez duenean da boteretsuen Alter, 1338 Egok bere burujabetasuna bere kabuz murrizten duenean .
‎Politika egitea posible dela pentsatzen dute, eta horrela egiten dute politika posible. Gizakiak askatasuna irabazten du askea dela sinesten duenean , ziurtasunik gabe, horrela egiten du askatasun hori posible. Mugimendu sozialen jardunak egiten du politika, estatuaren eta alderdien botereetatik aparte, XXI. mendean.
‎Arriferaz, generoa txikigarria eta handigarria ere izan daiteke: maskulinoak ideia positiboa duenean femeninoak txikitasuna adierazten du, eta femeninoak ideia positiboa azaltzen duenean maskulinoa handigarria izaten da. Arriferara arabieratik mailegaturiko hitzen genero eta numeroa bereziki miatuko dira.
‎Arriferaz, generoa txikigarria eta handigarria ere izan daiteke: maskulinoak ideia positiboa duenean femeninoak txikitasuna adierazten du, eta femeninoak ideia positiboa azaltzen duenean maskulinoa handigarria izaten da. Arriferara arabieratik mailegaturiko hitzen genero eta numeroa bereziki miatuko dira.
‎" Dioen afektua izango balio Espainiari, jakinda, dakien bezala, itzelezko kaltea egin diezaioketela Frantziaren kontrako nahasmenduek, ez lituzke babestuko ez praktikatuko. Horrelakoetan sartzen denean, badaki Frantziar Protekturatuaren aurka Marokon piztu nahi den sutera berak ere bere egurra botatzen duela, are bere burua ezkutatu ere egiten ez duenean , gertatzen da Espainia ez duela maite, gertatzen da bere bihotzeko alozetan gordetzen duela zerbait, momentua heltzen denean frantsesen eta espainolen kontrako gorroto eta herra bihurtzen dena. Eta hori dena bihur daiteke, beraz, europarren aurka abiatzeko prest dagoen jendetza, edozein europarren aurka". 462
‎Ematen du Unamunok Abderraman ibn Khaldunen zikloa duela gogoan Europako zibilizazio industriala salatzen duenean . ‘Hiritarren bizimodua’, umran hadari hori, 363 ezin du dekadentziaren sintomatzat baizik hartu:
‎Gerla kantuak dira batez ere, melodiaz beteak. Othman, aurrean espazioa duenean hasten da kantuan; mendian, ostera, isilean joaten da, dena begi, dena belarri, zaratarik txikiena ere egin nahi ez duela". 426
‎Horra paradoxa: ahozko hizkera omentzeko eta goresteko ere, idatzi egin behar.1033 Hizkuntza bera ere, Mendebaldean, gramatikaren eskutik heldu denean baizik ez da ezagutu, gramatikaren errepresentazioa izan duenean hartu da hizkuntzatzat bizimodu modernoan.
‎Desalfabetzea ez litzateke onuragarria, posiblea ere ez izateaz gainera. Erraza da, beraz, Paul Zumthorren azalpenak oroimin pribaturen batekin lotzea eta haren irizpideen azpiak salatzea, modernitatea modernitatetik kritikatzen duenean , kondizio hori jadanik ezinbestekoa denean. Hala ere, Zumthorren salaketa aukerakoa da alfabetatzearekin eta gramatikatzearekin beste balio batzuk galdu egin direla ez ahazteko eta balio horietatik batzuk errekuperatzeko.
‎Tristura, gorbata janzten duenean zaharren hizkuntzaz lotsatzen den hainbeste harroputz ikusirik. Diruaren eta estatuaren hizkuntza nagusi nahinon, eta herriko jendearen hizkera motza eta ezkutatzekoa balitz bezala.
‎Gizaki autonomo hori ez da bakarrik bizi, ez ditu bakarrik hartzen erabakiak. Memoria, irizpide eta proiektu kolektiboetan parte hartuz, besteekiko harremanean mugitzen da, nahi duenean horietatik aldentzeko.
‎Bestaldea. edo motibo bereizten ditu identitateetan, 946 kontuan harturik horiek botere harremanen arabera eratzen direla: ...n eta arrazionalizatzen ahalegintzen dena;" erresistentzia nortasuna" botereak agindutako identitatea guziz ametitu ordez, identitate menperatuaren alde egiten den erresistentzia da;" proiektu nortasuna" deitzen dio Manuel Castellsek hirugarren identitate mota bati, menperatutako identitatea politikoki antolatzen denean eta, errepresentazio politikoan, alternatiba bat aurkezten duenean bere identitatea aurrera eramateko.
‎Marginalak berak ere kolaboratzen du subkulturatze prozesu horretan, hiperkultura zentrala ikasten duelako eta hartan parte hartzen duelako. Marginalak kultura zentrala bere subkultura legitimatzeko ikasten duenean ere, kultura zentrala legitimatzen du. Markatuak, markatugabeak pentsatzen duena jakin behar du; alderantziz, berriz, nahikoa da estereotipo batzuekin.
‎" Ingelesak, bere Manchesterreko produktu urardotuentzat merkatu berri bat nahi duenean , misionista bat igortzen du, natiboei Bakearen Himnoa erakusteko. Natiboek misionista hiltzen dute, eta orduan ingelesak armak hartzen ditu Kristautasunaren defentsan.
‎Berberefonoek bai arabiera klasikoa bai darija ikasi behar izaten dute nahi eta nahi ez. Haien artean hitz egiteko ere bai, amazig arrifi batek amazig susi batekin hitz egin behar duenean darija erabili ohi du.
‎Orain, sua lortu eta gero, inportantea da ondo gordetzea, gal ez dadin, ondo erabiltzea, batak besteari uztea sua, besteak behar duenean . Hegalak errekuperatzea ere inportantea da.
‎Nasreddin egurretan izan da basoan. Bukatu duenean zama paratu dio astoari bizkarrean baina, hain da pisua, abere gaixoak ez baitio bere nagusiari jarraitzen ahal.
‎Arratsean, hartu duen oparia dastatu behar duenean ohartu da trikimailuaz: potea funtsean behiaren gorotzaz beteta dago, azalean baino ez du ezti kapa mehea.
‎—hots egin dio merkatariari— Esadazu gauza bat, ez baitakit hiri honetan nola den usadioa: zer gertatzen da hemen norbaitek merkantzia zerbait hartu eta pagatu gabe alde egiten duenean
‎—Eguzkiak uraren gainean ñir ñir egiten duenean , itsasoak dirakien zilar urtua dirudi".
2011
‎Orain badakit eztena delako hura suge guztiek badutela, baina, ez pozoigabeek ez pozoidunek, ez dezaketela harekin minik egin, zeren ezten harek ez baitu hari piru batek baino gehiago xixtatzeko indarrik. Eztena sugearen mihia da, sugeak badarabil eztena, xakurrak mihia bezala, gutizia ematen dion gauza zerbait ikusten duenean edo gogora jiten zaionean; ezten harekin egiten du hixtu etsaiaren izutzeko, antzarak mihiarekin egiten ohi duen bezala. Hixtu bai, baina minik ez.
‎Egia da ikusten ez den gauza dela hori: lur batek, duenean nasaiki ongailua, ez dezan eman batere mozkinik.
‎Esnea bera meheago du, eta urtsuago; hartarik, beraz, nekez onduko da aratxea, eta, bizkitartean, anitz hurtuko baita behia bera. Gero, esnea galdu duenean , lanak ditu haragi apur bat ezin bilduz: geroago eta xeheago eginen ditu kumeak, nekezago eta xuhurkiago haziko.
‎Egia da zaldare hura ahoan apur bat gozatzen edo xehatzen duela, baina, erdia bederen osorik dago, eta xehatua den hura ere ez du beretzeko heinean. Irensten duenean zaldarea badoakio lehen sabel batetara: honek darizkion ur batzuek ezartzen dute hura, beheragoko sabelak beretzeko nahi duen heinean.
‎Har hura handitzearekin trenkatzen ohi da, eta puska bakoitzak badauzka kumeak eman ditzaketen arrautzak. Puska haietarik anitz badoazkio zakurrari kanporat, sabela husten duenean . Arrautzak irensten dituzte ardi eta ahariek belarrarekin batean; haien sabelean kokatzen ohi dira arrautzetarik atera harrak, anitzak galtzen ere bai, ez dutelakotz kabala haien sabelean nahi bezalako alhagia.
‎Laugarrenekorik, gogo eman honi: behiak idorretik jan eta anitz edaten duenean , edo janari hezetan ur anitz duenean, on da edaria epel eman dakion, ezen ez hotzik.
‎Laugarrenekorik, gogo eman honi: behiak idorretik jan eta anitz edaten duenean, edo janari hezetan ur anitz duenean , on da edaria epel eman dakion, ezen ez hotzik.
‎Arrautza hartarik ateratzen da har bat, begiz ikus ahal bezain xehea, baina, jale ona, ez baita halakorik handitzeko. Jan duenean aski, gelditzen da alhatik; ordukotz hartua du bere gorputz guztia. Berak irunikako atorra baten barnean sartzen da, eta han dago geldirik.
‎Emazu eskuan dela ausikia; laster hantzen da beso guztia: pozoia bularretara heltzearekin hatsa kexatzen da, sabela hunki duenean , goitikak abiatzen dira; gero, begiak lainotzen, burua zoratzen; izerdi hotz batek hartzen du eria, eta ez bazaio, ordu onez, behar den laguntza ematen, harenak egin duke. Badira pozoi horri ihardukitzen diotenak; gutiz gehienak hartarik badoaz.
‎Badakigu nola guhauri ere beldurrak hausten dizkigun zainak eta burua galarazten. Orobat heltzen zaio xori gaixoari ikusten duenean suge izugarria, erdi xutiturik harrapatzera doakiola. Ihes egin nahi luke, baina, airatzeko orde, lurrerat erortzen da.
‎Ihes egin nahi luke, baina, airatzeko orde, lurrerat erortzen da. Gertatzen da ere sugeak, xori ohantzea helmenean duenean , jaten baititu kumeak edo arrautzak, eta, etzangia bere gogorako atzemanik, han berean gelditzen baita lo baten egiteko, eta ondoko egunetan harat bererat itzultzen. Hola xori ohantze bipiltzen zebiltzan haurrek, sugearen gainean eman dute eskua; ez baitzitzaien goxo.
‎Begiak halako moldez ditu eginak, non egunaz argi sobera biltzen baitiote, eta zabaltzen dituen ber burtzoratua baita. Ikusgarri da egunaz zerbaitek, beharbada goseak, bere zilotik aterarazten duenean . Hain dabil tontoki, non bertze xoriak ohartzen baitzaizkio eta heldu trufatzera, ttipienak ausartenik.
‎Sagu eta arratoiak, bai etxeetan bai landetan dabiltzanak, bertze edozer baino anitzez laketago zaizkio. Haietarik duenean xoriez esker guti du. Haien ondotik dabil xokoz xoko, landaz landa, sasiz sasi, bai arratsetan iluna osoki belztu artean, bai goizaldera lehen argi xirrixtak agertu diren bezain laster.
‎Hontzari atzematen ahal zaion estakuru bakarra hau da: sagurik ez duenean lotzen zaie gauenara, apo, suge, igel eta laborariaren aldeko diren bertze ihizi zenbaiti. Baina, ezin bertzean baizik ez du holakorik egiten.
‎Xitarik edo antzaraedo ahate pirorik ez duenean bere helmenean, miruak jaten ohi ditu xori ttipiak, laborarien adiskideak. Horretan ere, bada, etsai dugu.
‎Baina, erruteko ordua heldu zaionean, bilatzen du xori ttipi zenbaiten ohantzea. Atzeman duenean bere hautukoa, hartarik hurbil erruten du lurrean arrautza bat, eta bere moko zabalean, haren jabeen arrautzen artean. Bertze arrautza guztiak, bata bertzearen ondotik, erruten ditu, eta orobat ohantze arrotz bederetan ezartzen.
‎Gertatzen da ardura, azala jauzarazi duenean , haren azpiko harrak, eta bereziki marmutxak, ihesi baitoazkio. Orduan okila, haien ondotik lasterka joateko orde, itzuli egiten du bertze aldetik, eta horrela ahora heldu zaizkio ihesi zihoazen marmutxak.
‎Ikusi duenean , bada, harra helmenean duela, sartzen du, harrak berak egin ziloari behera, mihia. Okilak anitz luzea du mihia, eta, bertze alde, mihi haren burua bizar gogor batzuez egina.
‎Hura hunkitzen duten xinaurri guztiak loturik gelditzen zaizkio. Ikusi duenean okilak baduela ahotara bat ona, sartzen ohi du mihia eta ehunka irensten ditu xinaurriak.
‎Lo egin nahi duenean , edo zerbaitek izutzen duenean, sagarroiak burua ematen ohi du sabelpean, eta hain hertsiki biribilkatzen da, buru buztanka, non alde orotarat ez baitu elorririk baizik ezagun. Hel dakiola orduan edozein etsai; egin diezaiola oihu eta mehatxu; hartaz ala atzoko haizeaz orobat du axola sagarroiak.
‎Lo egin nahi duenean, edo zerbaitek izutzen duenean , sagarroiak burua ematen ohi du sabelpean, eta hain hertsiki biribilkatzen da, buru buztanka, non alde orotarat ez baitu elorririk baizik ezagun. Hel dakiola orduan edozein etsai; egin diezaiola oihu eta mehatxu; hartaz ala atzoko haizeaz orobat du axola sagarroiak.
‎Bai, sagarroiak jaten ditu sagarrak, eta ez du izena osoki ebatsia. Baina, sagarrer lotzen zaie bertzerik ez duenean , eta negukotzat ez du bakar bat ere biltzen, zeren neguan jan gabe bizi baita sagarroia. Zer?
‎Hautua duenean , sagarroiak utziko du sagarrik ederrena, barexka, edo har, edo marmutxa gaixtagin zenbaiti lotzeko. Heltzen bazaio satorgin edo sagu zenbait, ez dio hari ere begi gaixtoa eginen; gogo onez janen du, edozein izan dadin; biga badira, nahiago baizik ez.
‎Galdatuko dizut orain bertze gauza bat. Su hazia biharamuneko begiratu nahi duenean , zer egiten du edo eginarazten etxekoandreak?
‎Arte edo zepo hori bazterbide batean emanik balitz, hutsik egon liteke, ezen satorra ez dabil bide horietan aitzinago xilatu nahi dituenean baizik, eta hein batetara eramanez geroz, uzten ditu debalde, bertze zenbaiten hasteko. Ezen satorrak beti erdiko bide horri hurbil izan nahi du, bai zerbaitek beldur egiten dionean ihes egiteko, bai alha aldia egin duenean bere ohantzerat lasterrago heltzeko. Ez dut erran nahi gogoeta horiek guztiak egiten dituela, baina, badu asmo bat Jainkoak emanik, zeinak egin arazten baitizkio gauzak berak balekizki bezala edo hobeki.
‎Jan duenean aski, egin duenean aski gorputz, hona non harra ematen den bere beteko kusku baten barnean. Kusku hura egiten dute asko harrek beren sabeletik ateratzen duten hari batekin, sare baten pare, baina, hain xehe, hain tinki, hain azkar non ez baita nihondik ezagun barnean den ihizia, eta sare haren urratzeko indar egin behar baita.
‎Jan duenean aski, egin duenean aski gorputz, hona non harra ematen den bere beteko kusku baten barnean. Kusku hura egiten dute asko harrek beren sabeletik ateratzen duten hari batekin, sare baten pare, baina, hain xehe, hain tinki, hain azkar non ez baita nihondik ezagun barnean den ihizia, eta sare haren urratzeko indar egin behar baita.
‎Bai mutil koxkorra nintzela, bai denborarekin bihurtu naizen herritar heldua naizela, balio horiexek ditut inspirazio iturri. Badakit praktikan maiz bortxatzen direla Amerikan bertan, eta zer esanik ez bere kanpo politika gauzatzen duenean . Hala ere, nahi den bezain utopikoak izanagatik ere, oraindik ere sinesten dut gizateriarentzat ikuspegi gorena dutela beren baitan.
‎Urrats bat besterik ez zait falta leihatilara iristeko, eta atezainaren aurrean gola sartzeko zorian dagoen jokalariak bezala gorde dut, erne, nire lekua. Istant bat itxaron behar izan dut oraindik eta, aurreko bizkar zabalak alde egin duenean , funtzionarioarekin gertatu naiz buruz buru. Alferrik egin dut saioa esaldia gogoratzen; zuria egin zait gogoan, eta une horretan, hain juxtu, dragoi batek doministiku egin izan balu bezala, ikaraldi handi batek astindu du errenkada eta, ezer esaten asmatu baino lehen, jokoz kanpo utzi naute bazterrean etsita.
‎Euskaldun batek mendebaldarrak, oro har zilborrera eramaten du hatza" ni" adierazi nahi duenean , baina txinerazko irakasleak, goizean, sudurrera eramaten du lehen pertsona singularrean emateko; beraz," ni" esan, eta Carrington ek erakuslearekin egin dio japoniarrari tiro eta, bitartean," zu" esaten zuen japoniarrak behin eta berriro bere zilborrari begira. Ikastaroa hasi berria daukagu, baina ez diot atarramentu onik ikusten; nahikoa izan dugu egun bakarra Babelgo Dorrea eraikitzeko. magnoliaren muinoa errekan txorrotxio oreinaren hesia abarretan ernamuinak lore alez ale, bazter oro gorri erroitzeko bordan bakardade aiko maiko, jausten dira hasi arratsean mendian bakarrik lorez lore kanela lurrera txori sail bat ilgoraren izu txorrotxioz beterik erreka ageri ez bada ere inor basoaren baitan zurrumurru arratseko printzak hostartetik goroldio gainean oihartzun
‎Ez da ahaztu behar, era berean, esaldiaren barruan okupatzen duen lekuaren arabera alda daitekeela funtzio gramatikala txineraz; baina, jakina, euskaldun batek ez du zertan harritu horrekin: " argi" hitzak, esate baterako, ez du eginkizun bera" argi gorri"," urdin argi"," argi ibili" edo" argi dezadan" esaten duenean .
‎Olatuak eta mendiak ere bateraezinak izan litezke, baina XVII. mendeko margolari batek adibidez, (Shitao) handiak, mendiak utzi zizkigun uraren gainean kulunkan eta olatuak lurraren gainean geldi; beraz, zergatik ez, idazleari ere gutxien espero duenean ager dakioke apaletan eltzerik edo libururik txukaderan.
‎Izan ere, harrigarria iruditu arren, horrelakoetan zer eta ur falta izaten da lehenbiziko ondorioetakoa. Edo hobeki esanda, urak herria leku guztietatik hartu duenean , etxeetan sartu, autoak eraman eta karrikak ibai bihurtzean bizilagunek arazo askori aurre egin diete, horietako bat urperaturik dagoen herrian ez dagoela ur edangarririk.
‎Profesio hau ospe txarrekoa izanik, inork ez dio kazetariari deus aitortuko, ezta kasu honetan bezala txalo zaparrada merezi duenean ere. Grabagailuak jasotako anabasatik gutxieneko koherentzia duen idazkia egiten jakin duen kazetariaren meritua handia izanagatik ere, nekez entzunen du laudoriorik.
‎Norbaitek sorlekua ez ezik, haurtzaroa ere egun batetik bestera utzi behar duenean nekez bueltatuko da utzi zuen tokira, hiria beste bat baita eta, batez ere, itzultzen dena ere ez delako alde egin zuen berbera. Itzultzean urak esku artetik nola, horrela ihes egiten digu hain hurbil eta hain urrun geneukan jaioterriak, txikitako hirira bueltatzerik ez dagoela ulertzen dugun arte.
‎Baina orduko, aitak deliberaturik zeukan ez zuela berriz ere haur dinamitatzaile soziokultural honekin hitzik egingo, eta ez zidan denuntzia bat jarri Justizia Jauregian dirudun itxura handirik ez nuelako. Batek daki orain zer egingo duen Irina Kondanovarekin ezkondu naizela entzuten duenean . Haurrak nola gobernatu ez zuen zehaztu Maquiavelok, gizon zuhurra eta zentzuduna baitzen.
‎Huraxe zen falta zitzaiona, bere amaren zartako txiki bat, bizkarrean ematen den horietako bat. Eta hori eduki duenean , prozesua fite fite burutu da. Bere benetako zerizana itzarri egin dela esan liteke.
‎Izugarria. Sosak mugarririk ez duenean jaialdiak ere ez du mugarik. Irinak errepertorio klasikoaz gainera, ukitu folk batzuk ekarri zituen.
‎Jendeak auto bat erosten duenean , askatasuna erosten omen du. Eta askatasunarekin batera, adiskide alaiak, emaztegai edo senargai gazte eta ederrak, ilunabarreko koloreak, haizearen laztanak, euriaren musuak eta batzuetan hondartza zabalak ere bai.
‎Zerbait jakin ezean, guk esan behar diogu. Eta bere jakin mina berdintzen duenean , den dena daki. Gaur gizon batek pistola bat atera du Plaza Handian.
‎Eta hori modu horretan delako, guztiz dira besteekiko ezberdinak haren interpretazioak, baita kantu eta melodia berdinen gainean direnean ere (jarri dugu Bereterretxerenaren adibidea). Achiaryk libre egiten du hegan kantuan, eta melodiak une batez mugatzen duenean , jarraitzen du aire librean, hitzak eta nota edo armonia ezagunak bere funtzioa bete baitute, haietatik aske ibiltzeko.
‎Achiaryk, berriz, melodia berdinari lirikotasun guztia atera ondoren, ospatu egiten du bertako mezua; oinetatik eztarriraino gertatzen den epifanian. Pedro Solerren gitarra flamenkoa ondoan duenean , beren kontrapuntuak, erritmo hautsiak, tremoloak. paisaia irekietara eramaten gaituzte. Jean Schwarzekin, berriz, inprobisaziora jotzen du, luze, Laboaren" Lekeitio 3" dialektikaren laudorioaren ispilu gisa hartu litekeen bertsioan.
‎Eta hautu hau erabakigarria da azken hamarkadetan gertatutako aldaketen artean Ordorikak hartu duen jarrera ulertzeko eta grabaketa produkzio mailan albumaren zentraltasunaren amaiera igartzen den honetan— Jarrera hori kantuaren autonomia azpimarratzen duenarena da; hau da, kantua, hein handi batean," nonbaitetik datorren" edo berez gauzatzen den zerbait da eta, bere barne eta kanpoko hainbat berezko osagaiak sortzailearen kontroletik haratago daude. Azken lan honi buruz hitz egin duenean , uste dut arlo honetan egon dela azpimarra, eta hautu honi lotuta dauden sorkuntzaren ondorioetan:
‎Musikaren alaitasunak beste zerbaitera bultzatzen duenean ere —erritmo hirukoitz alaia dutenak, hala nola" Eskutxoek jo dute"," Naiari" edo aipatutako" Sehaskan egizu lo" kanten kasuan—, giro hits hori gailentzen da beti. Baita joko goxo eta samurrenak ezin ederrago esanak daudenean ere(" Ama jolasean ta haurtxoa irrikan/ soin txurian irriztan laztanen kilika"" Amasemeak oherakoan").
‎Lehenengoa proklama iraultzaile esplizitoa izanik, ezin hobeto uztartzen da garai hartako askoren gogoan. Bigarrenean, aldiz, pauso bat haratago doa Imanol, eta bederatzi minutu iraungo duen lana taxutzerakoan (Gwendal taldearekin grabatutako lehen diskoan) Brechten hitzekin bukatu duenean " gaur eta hemen" bota eta doktrina horren ustezko urgentziazko ondorio zehatzenak sektarioenakoihukatu behar ditu. Bertsio hori 1971eko Laboaren" Lekeitio 3" rekin alderatzea nahikoa da gai hauei buruz lezioa hartzeko.
‎Eta zer esan Atxagak eta Ordorikak berak, edo Atxagak eta Laboak lortutako uztarketari buruz? Uztarketa hori gerta liteke edozein kantarik poema bat baliatzen duenean bere kantu edo musikarako. Baina gure artean gertatutakoak badu intentsitateak eta trinkotasunak eragindako indartzailerik.
‎Miranderen ideiek gauzatze poetiko bat izan zuten, eta gauzatze hori beste norbaitek berea egiten duenean kantariak kasu honetan— ez du zergatik zentzu eta funtzio berbera izan. Imanol ez zen Mirande, noski.
‎Hantxe hasi da, lasai asko, titiburuetatik gorantz eta beherantz tira egiten, eta segituan hasi da esne piloa pertz handi batera erortzen. Horrela aritu da denbora puska batean eta saioa amaitutzat eman duenean , tutu bat hartuz hasi da esnea pertzetik gure botila handietara pasatzen.
‎Zigarroa amaitu duenean txanda egin dugu eta berak hartu du berriz kanaberaren ardura. Eta berriz ere operazio guztia errepikatu dugu.
‎Harrera egin ondoren hitzalditxoa egin digu zuzendari jaunak bertan geunden guztioi (egia esan, ez dut nik gauza gehiegirik ulertu, oso azkar mintzatzen zelako eta, gainera, doinu oso itxia erabiltzen zuelako bere frantses arraro horretan. Amaitu duenean , txaloak izan dira. Segidan Madame Creuze andereak kanpalekuan geratuko direnak (horien artean Anicke eta Chantal) eraman ditu, nork bere trasteak hartuta, bakoitzari zegokion kanpin denda erakustera.
‎Eta tartean egurrezko ohol bat eserleku gisa ere balio duena. Hor esertzen da Jean lorategian lana egin behar duenean eta gomazko katiuskak jantzi behar dituenean.
‎Gurpila aldatu duenean , berriz sartu gara autobusera eta handik alde egin dugu. Ordurako logura uxatua genuen eta betiko martxan hasi gara:
‎Horrelaxe iritsi zaigu bazkaltzeko ordua. Klaudio txoferrak autopistako restop bat ikusi duenean bertara eraman du autobusa eta hantxe geratu gara atsedenaldia eginez. Bar, restaurant, denda, gasolindegia eta parke bat, belaze zabal bat iturri eta eserlekuekin... denetik zegoen restop hartan.
‎Ez baitute," pena" hitzaren kasuan," peine" ahoskatzen," pen" baizik. Eta espainol batek ikusten duenean frantses batek" peine" idazten duela, segituan pentsatuko du orrazi bati buruz ari dela, dakizuenez," peine" baita" orrazi" gazteleraz. Baina, gauzak gehiago konplikatzeko oraindik, ingeles batek" pen" esaten duenean, ez du esan nahi" pena", ez du esan nahi" orrazi"; esan nahi du" idazteko luma edo boligrafo".
‎Eta espainol batek ikusten duenean frantses batek" peine" idazten duela, segituan pentsatuko du orrazi bati buruz ari dela, dakizuenez," peine" baita" orrazi" gazteleraz. Baina, gauzak gehiago konplikatzeko oraindik, ingeles batek" pen" esaten duenean , ez du esan nahi" pena", ez du esan nahi" orrazi"; esan nahi du" idazteko luma edo boligrafo". Eta gauzak gehiago endredatzearren oraindik ere, italiar batek hitz hori esaten duenean ez du esan nahi pena, ez du esan nahi orrazi, ez du esan nahi luma edo boligrafo, esan nahi du" makarroi" edo" espageti".
‎Baina, gauzak gehiago konplikatzeko oraindik, ingeles batek" pen" esaten duenean, ez du esan nahi" pena", ez du esan nahi" orrazi"; esan nahi du" idazteko luma edo boligrafo". Eta gauzak gehiago endredatzearren oraindik ere, italiar batek hitz hori esaten duenean ez du esan nahi pena, ez du esan nahi orrazi, ez du esan nahi luma edo boligrafo, esan nahi du" makarroi" edo" espageti".
‎Harrigarria da ikustea urtebete lehenago politika arloan aktiboki jokatu zuen mutilari nola desagertu zaizkion grina guztiak eta nola konformatzen den ozta ozta bizirik irautearekin. Joseba haserre dagoenean baino ez zaio madarikazioren bat edo beste euskaraz ateratzen, eta, ingelesez hitz egiten duenean , azentu arraroa omen dauka: baina nork ez du azentu berezirik arrazen arrago horretan?
‎Azkenean, betikoa: oztopo guztiak gaindituta eta eragozpenei aurre eginez, arerioei esan beharrekoak esan eta iraganeko kate guztiak hautsi ondoren, Josebak Angierekin alde egitea pentsatu duenean , idazleak Joseba hiltzea erabaki du. Egia esan, aukera hori baino ez zitzaion gelditzen, bestela Angierekin zoriontsu ezkondu eta seme alabak izan lituzke.
‎Ziurrenik, maitasun aitorpen bera bezain faltsuak dira, ez baitirudi egokiena Bibliko Salomonen Kanten Kantutik pasarte bat buruz errezitatzea neska bat limurtzeko. Baina, Bibliaren bide zuzena alde batean uzten duenean , mutilak ez du hobeto asmatzen, neska basamortuko kaktusekin konparatzen baitu. Polizia voyeur batzuen aurrean maitasuna egiten duten bitartean bikotearen apurketa alferrik luzatzeak guztiz sinesgaitz egiten dute pasartea.
‎Zoritxarrez, Jose beranduegi konturatzen da arrazoi horretaz, atzera bueltarik ez duenean :
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 456 (3,00)
ukan 136 (0,90)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan ere 4 (0,03)
ukan gehiago 3 (0,02)
ukan bera 2 (0,01)
ukan bezala 2 (0,01)
ukan trenbide 2 (0,01)
ukan adats 1 (0,01)
ukan afaldu 1 (0,01)
ukan agertu 1 (0,01)
ukan aldatu 1 (0,01)
ukan anizkun 1 (0,01)
ukan argiztatu 1 (0,01)
ukan aro 1 (0,01)
ukan baietz 1 (0,01)
ukan bakar 1 (0,01)
ukan berak 1 (0,01)
ukan berriz 1 (0,01)
ukan emakume 1 (0,01)
ukan entzun 1 (0,01)
ukan erregutzaile 1 (0,01)
ukan esan 1 (0,01)
ukan esku 1 (0,01)
ukan eten 1 (0,01)
ukan euri 1 (0,01)
ukan femenino 1 (0,01)
ukan hasi 1 (0,01)
ukan heldu 1 (0,01)
ukan hitz 1 (0,01)
ukan horiek 1 (0,01)
ukan hotz 1 (0,01)
ukan ikusi 1 (0,01)
ukan ipini 1 (0,01)
ukan itsu 1 (0,01)
ukan jaialdi 1 (0,01)
ukan jan 1 (0,01)
ukan joan 1 (0,01)
ukan laguntza 1 (0,01)
ukan nasaiki 1 (0,01)
ukan nekez 1 (0,01)
ukan ni 1 (0,01)
ukan ohartu 1 (0,01)
ukan ondo 1 (0,01)
ukan pribatizatu 1 (0,01)
ukan su 1 (0,01)
ukan traizio 1 (0,01)
ukan txori 1 (0,01)
ukan xanpain 1 (0,01)
ukan zerumuga 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia