Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.882

2000
‎ETA desagertzen den unetik etorriko zaizkio aukera handienak Euskal Herriari: euskal abertzaleok zentzuzko gauzak elkarrekin egiten hasten garen unetik, gizarteari bere interesak hobekien defenditzen ditugunak gu garela erakusten diogun unetik...
‎Hauek, bat batean, sekulako berriemaile taldea izango lukete, berriemaile tokikoak, profesionalak eta multimedian trebatuak, edozein euskarritarako eduki hornitzaile izateko prest. Erdarazko komunikabideek ezin dute horrelakorik egin, hau euskarari diogun atxikimenduari esker bakarrik egin daiteke. Euskarak, agian lehen aldiz, gailentzeko tresna bat izango luke.
‎Kanta batzuetan bi erritmoak nahastu, kontrajarri egiten ditugu: reggaearekin jendea atzera geratzen da eta orduan,' ripiau erritmoa' esaten diogun hori sartzen dugunean, bonbo kolpe indartsuekin eta guiroaren kontradenborekin, guztiek ikusten dute hori badakitela dantzatzen".
‎– Telebistari dedikatzen diogun tartea ez da modu konstantean banatzen eguneanzehar, eta bereziki bi momentutan sendotzen da: eguerdi partean (46 minutu) eta gaueko urrezko orduetan (73?).
‎bere zerbitzuak galdetu zizkion.Korrespondentzia honek Gure Irratiari aukera eman zion finantza mailako laguntzaizateko euskal irrati publiko baten partez, ofizialak ez ziren lan batzuen ordainetan.1988an, bi irratien arteko lankidetza hitzarmena izenpetu zen, Gure Irratiaren zerbitzuak ofizialtzeko. Euskadi Irratiak Gure Irratiari egindako pausuaren berezitasunmodura, diogun ezen 1992tik aurrera, beraien arteko erlazio eta finantza mailakolaguntza mantendua izan zela. Bi irratien arteko lankidetza 1994an gelditu zen unebatez, garai hartan irrati autonomoak finantza mailako arazoak zeuzkalako.
‎Esan dezadan, galdera horiekin guztiekin nire asmoa ez dela burujabetza aldarrikapenen aurka egitea,, gauregungo mundua? esaten diogun atmosfera kulturalean, burujabetza, aldarrikatzeabera problema dela erakustea baizik.
‎Gure lurrari zor diogun zainketa, gure ingurumena delako.
‎Abiapuntu honetatik ulertu behar da, uste dugunez, ondoren azalduko ditugunetanikusiko dugun Lauzurikaren jokabidea. Eta goazen, arau orokorren historia egitekobehar genuen ingurumenaz diogun honetatik, arau haiek jaso zituen eliz erakundebatera. Gizarteak berak debekua nola bizi izan zuen balioztatzen lagunduko diguteondoko datuek.
‎Hasteko, diogun ezen badela irratian bakanka egiten den iruzkin mota bat: iruzkin editoriala.
‎Prentsaurrekoetarako aholku praktikoetara joz, diogun ezen audioak problema franko sortzen dituela, iturri honetatik zuzeneko deklarazioak hartzen ditugunean. Mikrofonoak ondo kokatu behar dira, prentsaurrekoaren berri nola eman nahi dugun kontuan harturik, desberdina baita zuzenean dena erretransmititzea ala informazioa laburbiltzearren estudioan pasarte batzuk hartuz muntaia egitea.
‎Irakurketa ondo taxutzeko arnasketa ahalbideak hartu behar ditugu aintzakotzat eta baita irakurketari eman nahi diogun intentzioa ere, jakina. Ondoren hiru aholku jarriko ditugu:
‎Gure ohiturak, koblak, bertsoak eta abar aho belarriz heldu zaizkigu. Hortixek datorke euskaldunok irratiari diogun begikotasuna. Oraindik ere, baserri munduko euskaldun askok irratitik edaten dute, informazio egarria asetzeko.
‎Jadanik ikusi dugun legez, eta Europari dagokionez, XIX. mendearen hasieran Estatuek, eta Estatu izateko bidean zirenek, nazioan eta honek eskaintzen zuen komunitate nortasunean izan zuten oinarri sendoa. Eta identitatearena da, hain zuzen, orain helduko diogun gaiaren funtsezko ardatza; izan ere, hezkuntzaren arloan leku pribilegiatua izango duen kultura/ hizkuntza binomioarekin25 lotura zuzena du nazioaren konstrukto ideologikoak.
‎Aurreko galderari erantzuteko baietzak zein ezetzak duten garrantzi nabarmena azpimarratuz, hurbil gaitezen orain Estaturik ez duten nazioetara, eta ikus dezagun zer nolako errealitatea aurki daitekeen eta zein den kulturari dagokion gai honi buruz Estatu nazioarekin bat egiten ez duten beste era honetako nazionalismoek erakutsitako jarrera, eta oraintxe bertan airean utzitako galderak berebiziko pisua hartuko duela konturatuko gara. Hasteko, diogun ezen mugimendu nazionalistak izugarrizko kapital politikoa izango duela eskuartean, baldin eta berak ordezkatuko lukeen kultur taldearen errealitateaz nolabaiteko gizarte mailako sinestea edota uste osoa zabaltzen badu. Estatu nazioaren markoan, edozein dela Estatu nazioaren lurraldean edota erakunde mailan bultzatu eta lortu nahi duen aldaketa (dezentralizazio administratiboa, autonomia, federakuntza, independentzia)?
‎Aldi berean,, los registros de multas que hubiesen impuesto en cumplimiento de la Ley de 1857? direlakoen informazioa oinarrizko irakaskuntzako ikuskariei ematea agindu zitzaien alkateei210; gero ikuskariek, beren aldetik, konparatu egin behar zituzten aipatutako zentsoak jasotako matrikulekin; etab. Beraz, erraz ohar gintezke, diogun honen inguruan, Moyano legeak izan zuen garrantziaz, herritarren kontrolerako Estatuaren makineria finduz zihoan heinean, Hobsbawn ek aipatzen zuen ingeniaritza ideologikoaren penetrazioan funtsezko abiapuntua izan zela argiro ikusiz.
‎Indiar gorria gure ondorat erori zen eta, hura erori bezain fite, lasterka egin zuen haren lagunak aterantz. Eta Antoniok, perilik neurtu gabe indiar eroria lurretik jasotzen zuela, halaxe erran zion zaldun errabiatuari, gaztelaniaz bai, baina euskaldunok gaztelaniari eman ohi diogun doinu bereziarekin, zeina An tonioren ezpainetan are bereziago egiten baitzen:
‎Umetarik hala irakatsi zidaten Ezpeldoiko jaun Christian Etxehandik eta haren emazte Graziana Larresorok, zeinak baitziren ene gurasoak eta zure aitona amonak, erraiten zidatelarik ezen, etxe printzipal bateko anderea izan nahi banuen, funtsezkoak izanen zitzaizkidala manera onak eta buru hoztasuna, eta hobe izanen nuela neure sentimenduen gordetzea eta itzalean mantentzea ezen ez haien agertzea. Ordea, batzuetan hain dira larriak bizitzan gertatzen zaizkigun gauzak, non ez baitago bertze erremediorik tokitik ateratzea baino, eta tokiz toki ibiltzea eta sentimenduei leku emaitea, egiari zor diogun begiruneagatik.
‎—Ez nahastu gauzak, Martin, zeren gauza bat duk superstizioneari diogun beldurra kendu nahi izaitea, eta bertzea behekoak goikoari, berez eta izaitez, zor dion errespetua —ihes egin zuen osaba Joanikotek.
‎Baina kontrara ere egia da, zeren borondateak ere bere eremua baitu, eta, ohituraren ohituraz eta usantzaren usantzaz, geure humoreen gorabeherak bideratzen ikas baitezakegu, eta disimulatzen ere bai, ondorez. Eta zernahi disimulatzen dugu, beldurra ere bai, heriotzari diogun beldurra. Baina ez beti, zeren borondatearen eremuak ere bere mugak baititu eta, mugotarik harat, berriro nagusitzen baita naturaleza.
‎Bai, irri egizu, jaun André, ene konturat bada ere, zeren irri bakoitza heriotzari ebasten diogun bizi puska bat baita, nahiz eta batzuek erranen dizuten ezen irria deabruaren mintzaira dela, gure nigar purpuilazko lur hau are nigargarriago eginez; irri egizu, bai, zeren eta gau hartan Amsterdamen gertatuak, nitaz denaz bezainbatean, komedia baten antz handiagoa baitu, nahiz eta komedia haren harietarik tragedia bat zegoen dilindan, ni barren barrendik bizi ninduena, zeren eta errabia errabia... amarekin, aita Bartolomerekin eta jesuitek Iruñan irakatsi zidatenarekin, neure haragia gurutzerako bidetik ateratzen nuela, bizipozerako bidean jartzeko asmotan.
‎Egun, lehen mundua deitzen diogun herrialde garatuetan noski, arazo nagusia ez da gizakiak irakurtzen ez jakitea, edo liburutegiak erabiltzeko eskubiderik ez izatea; egungo arazo nagusi bat informazio bolumenak sortzen du, hau da, informazio ugaritasuna da arazoa. Informazioz inguratuta bizi garen gizarte honetan arazoa dugu maiz, behar dugun informazio kopurua baino gehiago eskuratzen dugunean edo/ eta sarri behar dugun informazio hori falta dugunean.
2001
‎Agintean dagoena dagoela, guk garbi daukagu zer eskatu behar diogun , egoera politikoa alde batera utzita. Euskaltzalea izan gabe ere euskararen normalizazioa eskatu behar diogu.
‎Ez ote dugu finean, ezin hezia zen boza, ezin taparazia zen ahoa, ezin ixilarazia zen oldarra neurtu? Ez ote dugu azkenean idazlearen libertatea, idazleari preseski batzuetan barkatzen ez diogun hain preziatua den libertate hori kanonizatuz mugatu. Arestiri ez ote diogu berak beretzat hautatua zuen outsidertasuna ukatu?.
‎Guk geronek ondo geronena dugu haixea eta inguruan eta ingurumenean agintzen duenak hamabost axola. Diruari diogun beldurra nagusi, lurrak ia antzutzeraino pozointzen eta gure barrunbeak estoldatzartzat jotzen ditugun artean bada mundu honetan gosea mahaikide duten tokirik. Gosearen aurkako borroka bertena dagoen kutxazaina baina urrutiagora begira antolatutako estrategia jasangarrian zutabetzen dute han, batzuk.
‎Demokraziatik urrun gaude. Badirudi demokrazia dela etsaiari exijitzen diogun zerbait, gure baitan baliorik ez duena.
‎Inor gutxi ausartuko da, gaur egun, zalantzan jartzera euskararen batasunak gure hizkuntzaren bilakaeran egundoko aurrerakada suposatu zuela, eta oraindik batasun hori abian bada ere, euskal komunikabideen hedadurarako laguntza paregabea eta urte gutxitan hainbeste jende euskaldun ikasi bihurtzeko ezinbesteko tresna izan dela. Besterik da ikasitakoari eman ohi diogun erabilera, ordea, eta horrexek kezkatzen ditu adituak, hain zuzen. Alegia ohiz darabilgun euskararen kalitateak.
‎Bukatzeko, derragun sumagarri/ sumagaitz arteko muga nahiko eztabaidagarria izanik ere, pertzepzioari legozkiokeen arazo eta zalantza teorikoak alde batera utziz, irizpide horri nahiko egokia deritzogula, testu narratiboen azterketan ikusten diogun erabilgarritasunagatik.
‎Gaurkoan, Ramon Saizarbitoriaren nobelak ditugu hizpide, gutako irakurle askorengan betiko geratu diren obrak, hain zuzen. Saio honi jarri diogun izenburuan adierazten denez, mundua erromantizatzeko modu hori begiradan (lehenengo hiru nobeletan) eta oroimenean (azkenengo bietan) oinarritu da, eta hauexek izan dira, jarraian zehaztuko ditugun testu estrategiekin batera, poetika desberdinak testuratzeko egileak eskura izan dituen abiapuntuak. Has gaitezen, hortaz, azterkizun ditugun nobelek eragin dizkiguten irakurketak azaltzen, egileari eta bere garaiari buruzko hainbat datu eman ondoren.
‎Paper horiek betetzea kontu zaila iruditzen bazaigu ere, badugu bide egoki bat: faktura eta agiriak ordenatu eta txukuntzeari eskaini ohi diogun denbora tarte urria hobeki aprobetxatzea, urtero urtero Haziendarekin dugun topaketak kalte gutxiago edo hobari gehiago ekar diezazkigun.
‎Valentziako Psikologoen Kolegio Ofizialak emaniko datuen arabera, pertsona bat ebakuntza egitera bultzatzen duten arrazoiak ugariak eta era askotakoak izaten dira, eta horien jatorria modu askotako insatisfakzioetan aurki daiteke. Zenbaitetan, ezin betetze horrek geure buruari planteatu diogun ereduarekin izaten du zerikusia (miresten dugun aktore bat, adibidez), irudi bat eman nahi izatearekin edo, soil soilik, denboraren aztarnak ikusezin egin nahi izatearekin.
‎– Ikasleari hizkuntz laginak manipulatu, ikertu eta horiekin esperimentatzekogonbitea egiten diogun neurrian, ardurak bere gain hartzeko aukera izango du.
‎– Lagun bati etxebizitza erosi dugula esaten diogun eskutitzean.
‎Maiztasunak, larritasunak, komunikazioa oztopatzeko neurria eta beste zenbait puntu hartukoditugu kontuan. Eta honek guztiak bakoitzari zenbat denbora eta ahaleginaemango diogun esango digu.
‎– Irakasleetako bat harrituta geratu da memoria lanari eman diogun trataerarekin; ez omen zuen uste entzute ariketak memoriaren garrantzia saihestuz biderazitezkeenik, eta orain horrelaxe dela konturatu omen da.
‎4 Entzutezko ulermenari eman diogun tratamenduan, zein akatsazpimarratuko zenuke. Zergatik?
‎Prozedura erabaki aurretik, zein helbururi ekin nahi diogun erabaki beharkodugu, dagokigun ikastaldea eta aukeratu ditugun testuak abiapuntu harturik. Testuberarekin, behin baino gehiagotan esan dugun bezala, hainbat helburu landu ahalizango ditugu (trebetasunak, hizkuntza adierazleak, ikas estrategiak, komunikazio estrategiak, ikasleen motibazioa...).
‎Ezin bertzela gertatu, batzuetan hainmolde ponpoxoan. Herri? erraten diogun bazter zoko honetan gure lekua, euskalliteraturarena, euskal kulturarena, are euskaldunena ere, zein den azaltzean, adostasunetik hain urrun gaudelarik.
‎[...] arteari kontrajartzen diogun errealitatea (bizitza esan ohi dugu) dagoenekogauza txit estetizatua da: hastapenetik errepresentazio literarioa da16.
‎Gaurkoan, Ramon Saizarbitoriaren nobelak ditugu hizpide, gutako irakurleaskorengan betiko geratu diren obrak, hain zuzen. Saio honi jarri diogun izenburuan adierazten denez, mundua erromantizatzeko modu hori begiradan (lehenengohiru nobeletan) eta oroimenean (azken bietan) oinarritu da, eta hauexek izan dira, jarraian zehaztuko ditugun testu estrategiekin batera, poetika desberdinak testuratzeko egileak eskura izan dituen abiapuntuak. Has gaitezen, hortaz, azterkizunditugun nobelek eragin dizkiguten irakurketak azaltzen, egileari eta bere garaiariburuzko hainbat datu eman ondoren.
‎Gaur tabernan Paul Auster-en Leviathan liburuan, gezurra ez ingurukoei baizik eta batez ere –eta lehendabizi– geure buruari saltzen diogun ipuina dela irakurri dut. Esaldi horri jiraka ibili naiz egun guztian, hitz horien ukaezinezko arrazoiaz hausnartuz.
‎A: Zigor gisa baino gehiago, gizateriari egin behar diogun zerbitzu gisa.
‎Gazteak kritikazaleak agertu zaizkigu eta ni ere bat horretan. Kritika horrek, amorratua baino amorratuagoa izanik ere, ez du jaioterri maitasuna desegingo, ez baita hau geure buruari diogun maitasun hilezkor eta etenezinaren ondorea eta eranskina baizik. Harritzekorik aski ez badut aurkitzen neuregan, neure herrian aurki dezaket:
‎Diodan horren guztiaren haritik, behar bezala eskertu ez diogun aitorpen bat egin zuela Koldo Mitxelenak Salamancako Unibertsitatea utzi eta Euskal Herrikora irakasle etorri zen garaian:
‎Interesgarria, halaber, frankismoaren azken hondarretan euskal munduak sortzen zuen lilura gaur zertan den aztertzea; eta orduko lilurak distira galdu badu, zergatik galdu duen ikustea. Irudi aldaketarik balego, zeri egozten diogun batzuek eta besteek.
‎Tartekoa naizenez, alde batera utzita ofiziala edo, nolabait esan, den batu era (baturako hobe oraingoz batua baino), harrera txarrik izan ez duena bestalde, harrigarria da, kazetaritzan adibidez, gero eta nabariago den batasuna, are elkarren kontrako diren aldizkarietan ere. Ez dira oztopo guztiak gainditu, ez eta gutxiago ere, baina prosa arruntaren mailan gero eta xeheagoak dira bereizkuntzak, zenbait handiagoa izanagatik37 Xehetasunok, diogun bidenabar, ematen zaien garrantzia baino gehiago ez dute.
‎zenbat ere aspaldiago orduan ere egiazkoago gerta zitekeen beharbada gure munduan. Gipuzkoar batek, diogun errenteriar batek, bazituen, nekez aurki baitaiteke jaioterri bakarreko gizakirik, bi sorterri  guttienez: sorterri nagusia eta sorterri txikia, orduko ohituraren arabera.
‎Beste bi soil soilik erantsiko nizkioke neure baitarik. Euskalkiei dagokienez, ez dakit noraino Mendibururen bikoteek bazter batzuetako eta besteetako euskararen arteko osina gainditu nahi luketen edo, horren premia lehen bezain nabarmena izanik orain, zenbaitek ahaztua daukan arren, erretorikari zor diogun hitzen parekatzea. Auzia sub ìudice utzirik (eta astakiloren batek berriz ere esango du, izenik aipatu gabe, Kintanaren hiztegitik edo hartu dudala, maizegi omen?
‎Ez ote gara euskaldunok –ez naiz holako edo halako euskaldunez ari–, urtea joan urtea etorri, betiko haurtzaroan bizi? Gaur azkenik munduari zor  diogun hitza esateko zorian gaudela deritzat, eta uste hori Egunkari hau irakurtzeak biziro sendotu dit. Ez daukagu beste biderik.
‎Zeruetaraino goretsi behar ez badugu ere, ez da, bada, Etxepare, dagokion lekuan daukagula, euskaldun garen aldetik diogun zorra nahiz gogotik aldendu, gutxiets genezakeen olerkaria. Poeta gazte baten, maiz zaharragoak gogor hartzen dituen baten, hitzak aldatuko ditut hona, Ibon Sarasolarenak, Jakinen (24, 1967, 13 or.):
‎Lehen burutik hasten bagara," jelkide" horiek ez ziren" jelkideak"," jeltzaileak" baino, eta nork bere buruarentzat begiz jo duen izena zor diogu gainerakoek. Gero, izengoitirik ipini nahi badiogu, edota bestek asmatu badio, diogun argi eta garbi ez dela izena, izengoitia baizik14.
‎Har dezagun, beraz, Arestiri zor diogun , azkenekoz behintzat, Barrutiaren Vulgata. Bi lekutan behinik behin dugun baino testu zintzoagoa lor dezakegu, grafiaren aldaketa zela bide gaizki idatziak pixkaren bat aldatuz, Fontes Linguae Vasconumen, oraingo alean5, frogatzen saiatzen naizena frogaturik gelditu bada.
‎Plan honek dakarren lanaren handia zaila da neurtzen, baina diogun duela hamar urteko Elkartearen aurrekontua 6 bider handitu dela orain arte, eta aurton eskuartean darabiltzagun perspektibekin, aurrekontu hori hamar bider handiago bihur daitekeela duela 10 urte geneukan hura baino. Adibide bi baino ez jartzeko, eskola programa(" Idazleak ikastetxean") eta solasaldiekin(" Idazleekin solasean") bakarrik gure aurrekontua izugarri handitu da, batetik eta bestetik joan den urtean guztira 430 bat ekitaldi egin baitziren Euskal Herri osoan zehar.
‎1. Egoera honi eman ahal diogun interpretazio bakarra politikoa da. Tamalez, euskarari buruz hitz egiten denean, gutxitan mintzatzen da linguistika edo soziolinguistikaren ikuspuntutik, gehienetan politikaz hitz egiten da.
‎Legeak ez daude agerpenetan, baizik eta subjektuak ezarri behar ditu adigai hutsen bitartez. " Geuk ezartzen dugu izadia deitzen diogun agerpenen ordena eta erregulartasuna" 11 Izadia apertzepzioaren batasunak ahalbidetzen du.
‎2) Bekatuaren sorreraren eta bere ondorioen misterioaz burumakur, bekatari baina fededun, bekatua dela-eta Jaungoikoari egiten diogun galdera geratzen zait, zailena: nolatan aingeruak sortu, gizakia sortu, jakinean aingeru eta gizaki asko —edo baten bat— betiko galdu egingo dela?
‎Hainbestean –erantzun zuen Ugatzak– Oraingo ideia da prozesuari aurre egiten utzi nahi ez dizkioten gizarte taldeak dinamika konstituiente batean sartzea, zeinean, prozesuaren bultzatzaile aktiboak izango ez badira ere, ez baitira erabat prozesuaren aurkakoak izango, indiferenteak izango dira prozesuarekiko, edo ez, guk gure borrokaren indarraz prozesuari ematen ahal diogun edukia eta bultzadaren arabera, ahaztuz, bidenabar, orain bost urte prozesuaren guztiz aurkakoak zirela, baina ahaztu gabe agian oraintxe bertan prozesuaren alde jartzen ari direla, edo beharbada ez erabat prozesuaren alde baina bai dinamika prekonstituiente, edo rekonstituiente batean sartzeko moduan. Ez al da hala, lagunak?
2002
‎Zenbat literatur sari ez ote ditu jada eskuratu Fernando Morillo gazteak! Ezagutzen diogun azken emaitzan, Ibaizabal argitaletxearen eskutik plazaratu duen «Bihotz nahasiak» idazlanean, hamasei urte inguruko lau gazte aukeratu ditu idazle azpeitiar honek bere nobelako protagonista gisa, non gazte horien arteko harreman nahaspilatsuetan sakontzeaz gain, polizi nobelen ukitua duen narrazio misteriotsua tartekatu duen Fernando Morillok. Ikasturteko lehendabiziko egunean, sorpresa polita izango dute Nereak eta Maitanek, beren ikasgelan bi mutil berri ikusterakoan, eta haiek ezagutzeko ahaleginetan hasiko dira.
‎Kongresuaren erronka nagusia sinesgarritasuna berreskuratzea da. Sinesgarritasuna barne indarretan, sinesgarritasuna euskal gizarteari proposatzen diogun proiektuan, baita euskal gizartearengan sinestea ere, zeren ez badugu benetan sinesten euskal gizartean nola eskatuko diogu bere konfiantza guregan edo gure proiektuan?
‎Orduan, botereak herritarren geldotasuna lortzeko araudi hori erabiltzen duen neurrian boterea bizi dadin ezinbesteko geldotasuna eta distantzia, zein neurrian da desobedientzia zeharkakoa edo zuzena? Egia da, ordea, estatuen politikari aurre egiten diogun neurrian desobedientzia gero eta ekimen zeharkakoagoa bihurtzen dela.
‎Gure informatzaileek ziurtatu digute, gainera, kontu sekretu horrek balio izan duela, halaber, BBVAko administrazio kontseiluko" familien arteko ustelkeria batzuk gauzatzeko". BBVAko zuzendaritzak erantzun gabe utzi du azkenean adierazi ditugun datuak kontrastatzeko behin eta berriz egin diogun eskabidea, baina, Espainiako Bankuaren espedientearen berri eman zueneko komunikatu ofizialean jakinarazi zuenez, kontu horrek ez du kaltetu" erakundearen ondarea" eta kontuko dirua ez dute baliatu" legez kanpoko ordainketak egiteko"
‎Lan egiteko eskubidea du atzeratuak beste guztiak bezalaxe. Ez da guk errukiz ematen diogun zerbait. Lanaren bidez ez bada, ez da osatzen iñor.
‎jaiotzen den orok duen zoria, baldin eta nahikoa bizitzen bada (bestelakoa okerragoa da, nahiz honi buruz ere egon badauden iritzi kontrajarriak). Dena den, garrantzitsua ez da adin handia izatea lortu duenari deitzen diogun era, nire ustez behintzat, pertsona hori behin zahartzarora iritsiz gero, aurkitzen den egoera baizik. Eta hain zuzen hortaz mintzo zen Z. ARGIAko editorialgilea.
‎Agian, batzuek egonkortasun instituzionala bermatu nahi zuten, beste batzuek Udalbiltza eta antzeko prozesuak indartu nahi zituzten... Gaia konplexua da baina nik uste dut inork ez ziola heldu gure oraingo proposamenarekin markatzen diogun bideari, nahiz eta ez dugun esan nahi guk markatzen dugun bezala heldu behar zaionik. Hala ere, dokumentuan proposatzen ditugun zenbait gairi heldu behar zaiela uste dugu.
‎Eta ez digute beste alderdi bat osatzen utziko. Ez galdetu nola egingo diogun aurre legez kanpo uzten bagaituzte, ez dakidalako, baina egin dugu, aldez edo moldez
‎Beste zenbait esparru, berriz, indarra galtzen joan da eta egun naturalista izena merezi duten pertsona gutxi aurki ditzakegu. Biodibertsitatearen krisiari aurre egin nahi diogun une hauetan, beharrezkoak dira landare eta animalien bizitza ongi ezagutzen duten pertsonak, eta baita mendiko lanetan trebatuta daudenak ere. Honela, ikastaro honen bitartez naturalismo klasikoa aldarrikatu eta esparru horretan sartzeko aukera eskainiko da.
‎Gure hizkerek melodia berezia dute eta horren erantzule nagusiak azentuazioa eta intonazioa dira. Hitz gutxitan laburbiltzeko, azentuazioa hitz bakoitzari ematen diogun indarra da, eta intonazioa hitzak esaldi batean kokatzen direnean sortzen den melodia. Hitz bakoitzari ematen diogun azentuak eta hitzen azentuen arteko harremanak sortzen dituzte melodia desberdinak azpieuskalkietan.
‎Hitz gutxitan laburbiltzeko, azentuazioa hitz bakoitzari ematen diogun indarra da, eta intonazioa hitzak esaldi batean kokatzen direnean sortzen den melodia. Hitz bakoitzari ematen diogun azentuak eta hitzen azentuen arteko harremanak sortzen dituzte melodia desberdinak azpieuskalkietan.
‎jakin mina. Jakin mina, guk" jolasa" esaten diogun hori, haurraren aktibitate nagusia da. Jakin min hori elikatu egin behar da, bai komunikazio aldetik eta bai manipulazio aldetik, bestela iristen da une bat umeak interesa galtzen duena, galdetzeari uzten diona, ukitzeari uzten diona… lotu egiten duguna.
‎M. Bradburyk El mundo moderno lanean (Edhasa, 1990) egiten dituen planteamenduei jarraituko bagenie, esan genuke euskal eleberrigintza XX. mendearen erdialdea arte nagusi izan zen estetika historiko eta ohiturazkoa alde batera utzi eta mende hasierako Modernism haren berrikuntzak bere egiten zituen modernitate osteko eleberrigintza bihurtu zela. Bestela esanda, egun euskal eleberrigintza modernoa esaten diogun horrek, zeina sortu baitzen 1957an lehen lan existentzialistaren eskutik, errealitatean lotura zuzena duela II. Mundu Gerra osteko proposamen europarrekin, alegia, modernitatearen amaierara hurbiltzen ari den eleberrigintzarekin. Espainian, Katalunian edo Frantzian apurka apurka eman zena (errealismoa; eleberri modernoa:
‎landareari eman nahi diogun itxura lortzeko, guk aukeratzeko arrazoi nagusia izan dugun eta landatzean lehenetsi dugun egitura horretara lehenbailehen irits dadin.
‎Ezin da kategorikoki esan hau honela da eta egokiagoa da nik hau honela ikusten dut esatea, errealitatea interpretatzeko ikasi dugun moduak erabat baldintzatuko baitu gure aldartea, eta horrek gure bizitzari emango diogun norabidea.
‎Nolabait esateko, komunikatzea berariaz onartua digun jendearekin (edo guk onartua diogun jendeak gurekin) bakarrik aritzeko txat modukoak dira aplikazio horiek.
‎Kontzeptuhoni (eta proposatzen duen filosofia edo jarrerari) irakurketa askotarikoak egindakizkioke, eta horrek bihurtzen du hain korapilatsu eta gatazkatsu. Gainera, erabiliaren erabiliaz, edukia higatu eta argalduko ez ote diogun beldur denik ere bada.
‎«euskal hizkuntza komunitatearen eta bere kideen gaur egungo eta etorkizuneko hezkuntza beharrei modu beteaneta iraupen aseguratuan erantzungo dieten unibertsitateko euskarazko irakaskuntza, ikerkuntza, argitalpen ekoizpena, kudeaketa eta egitura molde egokiak behar dira, hala kantitatez nola kalitatez».Beraz, euskal unibertsitatearen garapena osoa izango da, euskal hizkuntza komunitatearen eta berekideen beharrak kalitatez eta kantitatez egoki betetzen dituenean, eta unibertsitateari dagokion arloangarapena eutsigarria izango da, orainean bertan etorkizuneko izana modu egokian ahalbidetzen duenneurrian. Azkenik, diogun ezen guk eutsigarri hitza hobetsi dugula, beste arlo batzuetan erabiltzen denjasangarri hitza alde batera utzita, eman nahi diogun esanahi aktiboa hobeto adierazten duelakoan.
‎«euskal hizkuntza komunitatearen eta bere kideen gaur egungo eta etorkizuneko hezkuntza beharrei modu beteaneta iraupen aseguratuan erantzungo dieten unibertsitateko euskarazko irakaskuntza, ikerkuntza, argitalpen ekoizpena, kudeaketa eta egitura molde egokiak behar dira, hala kantitatez nola kalitatez».Beraz, euskal unibertsitatearen garapena osoa izango da, euskal hizkuntza komunitatearen eta berekideen beharrak kalitatez eta kantitatez egoki betetzen dituenean, eta unibertsitateari dagokion arloangarapena eutsigarria izango da, orainean bertan etorkizuneko izana modu egokian ahalbidetzen duenneurrian. Azkenik, diogun ezen guk eutsigarri hitza hobetsi dugula, beste arlo batzuetan erabiltzen denjasangarri hitza alde batera utzita, eman nahi diogun esanahi aktiboa hobeto adierazten duelakoan.
‎Euskarak gure beste hizkuntzek ibili dutenbidetik kilometro batzuk baditu egiteke, eta hor datza arazoa. Beraz, kirol jantzizirabaz dezagun euskararentzat zor diogun garapen osoa, hizkuntza baliabideprepositiboak eman diezaizkiogun, daukagunetik ezer ere galdu gabe, esan nahibaita, hizkuntza baliabide prepositibo horiek osagarriak liratekeela?.
‎Beraz, ikasleak duen lana saioa prestatzea da: zer eskatu diogun , zer egingoduen, nola, zer forma erabil dezakeen...
‎Artikulu honen bidez, euskalgintzari egin diogun ekarriaren berri eman nahi dizuegu. Ondoko lerro hauetan, hitz bitan, euskara ikasteko/ irakasteko edo eskuratu/ jabetzeko beste proposamen bat, beste baliabide bat, eskaini nahi dizuegu.
‎Ezin da gure lurretan orrelako landara ta piztirik ugaldu. Gurutzearen itzalak galtzen ditu emen orrelako landare ta piztiak, gurutzearen itzalak eta guk geure izen onari diogun begiruneak. Bai, goialdeko basurdeak baño geiagotan agertzen dira baserrietara urietako zakur amorratuak, baña euskaldun gurasoak ajolarik ezpaluteke edo euskal mendietan gurutzerik ezpalitz, laster ugalduko litzatezke zakur, otso ta basurde amorratuak Euskalerrian ta baserrietan bertan.
‎De facto, kultura berdintzailerako deia gero eta ozenagoa da gure etxe atarian. Gure esku dago atea zabaltzea, bai eta noraino sartzen uzten diogun ere.
‎Bere erabakiak gizarteari ezartzeko, botereak beharrezkoa du gizartean kontsentsu maila zabala lortzea. Iritzi publikoa deitzen diogun horrek errazten dio bidea botereari. Iritzi publikoak gizartearen barne integrazioa ahalbidetzen duen fenomenoa da; askotan, arrazionaltasunagaz zerikusirik ez badu ere.
‎Pertsonak bakartzeari dion beldurrean bertan jaiotzen da isiltasunaren espirala deitzen diogun fenomeno komunikazionala. Taldean egonda bizitza errazagoa da; txirrindularitzan, esate baterako, tropelean joatea onuragarria da norberaren indarrei eutsi ahal izateko.
‎Iritzi publikoak pertsonaren portaera ereduak ezartzen ditu. Iritzi publikoari diogun beldurragatik, portaerako eredu pertsonalak gizarteak onartzen dituenetara moldatzen ahalegintzen gara.
‎Pikutaren beldurrak, desohorearen beldurrak, iritzi publikoa egituratzen du. Legeari diogun beldurrak iritzi publikoa eratzen du. Inkestek ere iritzi publikoa konformatzen dute.
‎Genero horiek guztiak kateaturik edo uztarturik agertzen dira denboraren joanean. Genero horien guztien gehiketak telebista deitzen diogun fenomenoaren gainegitura sortzen du.
‎Gizarte eredu burges eta kapitalistetako komunikazio eredua da eskuartean duguna, balizko askatasunaz diharduena, baina gizarteko talde eragileen indarraren erabatekotasuna ahanzten duena, nonbait. Gizarte erantzukizunaren eredu deitu diogun horrek ez du gizartearen askatasuna bermatzen, ezta horretan bere helburua ezartzen ere. Gizarte erantzukizunen teoriak boterearen garapen ideiekin ezkontzen ditu hedabideak.
‎Sasikultura deitzen diogun hori gizarte klase ertain eta behekoetan kontsumitzen da, batez ere klase horien aisia betetzeko tresna erosoa delako.
‎Baina irudia bera ere erreala izan daiteke. Mendi bati egin diogun argazkia ez da mendi erreala, baina bada argazki gorpuztua, paperean marraztu dena edo proiektoreari esker pantailaratu dena. Honela bada, errealaren ordezkoak bizitza eta existentzia propioak izan ditzake.
‎Zeinu linguistikoa komunitateari dagokio, askotan komunitate linguistiko bakar bati; eta zeinu linguistiko hori ez da ezer giza talde horretatik kanpo. Zeinu linguistikoaz modu absulutuan diogun hau, gainerako zeinu motei ere badagokie, hein handi batean.
‎Beste gabe, lotsa ta damuac biureracico dituenaquin, diot, deseguinbear degula lotsaari au: quendu gure icen onari ezarri diogun cetaca, ta ugarra; ta emen jaiqui dan ospe ta errierta bera izan dedilla etsayentzat caltegarria. Berriz aurpegui ta biotzetan aguiri dezutenoc eguiñaren atsecabea, nai badiozcatzute eman Batzarrari bere Bialquiñac, Aguintari Nagusiari zor zayon mendetasuna, Nirì nere emazte ta umeac, aldeguin zazute lenago asmo gaiztoetan dirautenen albotic, ta atozte nere aldera.
‎Osagai horiek neurriz gain hartzeak arrisku handiagoa sortzen du gaixotasun kardiobaskularrak, lesio hepatikoak, erekzio disfuntzioak edo testikuluen tamaina murrizteko. Gainditzeko borroka Carlos Imaz doktorearentzat, elikadura nahasteekin lotutako nahaste psikologikoetan aditua baita, “irudiari garrantzi gehiegi ematen diogun mundu batean bizi gara, eta normala da horren ondorioz patologiak sortzea”. “Vigorexikoa ispiluari begiratzen zaio eta klenke ikusten da.
‎Osagaien proportzioa aldatu egiten da eman nahi diogun erabileraren arabera
‎Saltsa hori oso ondo konbinatzen da barazkiekin, gaztarekin, haragi egosi zatiekin, hestebeteekin, itsaskiekin eta abarrekin. Esne litro bakoitzeko irin eta gurin proportzioa, ematen diogun erabileraren arabera Bexamel saltsa: 40 g gurin eta 40 g irin esne litro bakoitzeko.
‎Gertakari bakoitza, baita batere garrantzirik gabea dirudiena ere, mundu bat da, eta pieza desberdin asko biltzen dira gertakari deitzen diogun mundu horretan. Guk ezin dugu hori nola den deskribatu baino, hori da gure ofizioa.
‎Politikariak, kazetariak, ederra jendilajea. Zenbat malapartaturi ematen diogun jaten! Eta mundua salbatuko dutela uste duten beste zera horiek?
‎Nik ez dut zalantzarik, globalizazio mundu honetan, Ameriketako Estatu Batuetako bizimodua gainbehera nahitaez datorkigun honetan, hizkuntzatik hasirik denak berdindu nahi gaituela, ez dut zalantzarik, diot, horren aurrean euskalduna sentitzea, euskalduna izatea eta euskaraz mintzatzea dela gure nortasunari egiten diogun ordaindu ezineko opari eder bat. Euskara da, horrenbestez, gure nortasunaren ezaugarri funtsezko bat, desberdin egiten gaituena, eta bereizi, denak berdindu, berdinak izan gabe, nahi gaituen mundu honetan.
‎Hori pentsatzen nuen nik, agian zertxobait inozoa nintzelako edo, eta han gazte guztiak lasterka ikusteak benetan pozgarri egiten zitzaidan. Euskal Herri guztia bazterrik bazter eta gainetik beheiti, gauez nahiz egunez, euripean nola eguzkiarekin, goitiko herrietatik beheitiko hirietaraino lasterka eta gelditu gabe gurutzatzeko prest bagaude euskarari diogun maitasun izugarria erakutsi nahian hori egiten dugunean, nola nahi duzu, bada, egotea. Pozaren pozez, hain barneko dugun hizkuntza honen etorkizuna orain dela hogeita hamar urte baino ziurrago ikusten bainuen egun horretan.
‎Nahi nuke leku batzuetan eraman dezaten, eta osotasunean eramaten ez badute, neurri batean bederen eraman dezaten, baina ez dakit hori posible den. Berak GarcÃa MÃ ¡ rquez aipatzen du, euskalkien arteko desberdintasunak direla-eta, argia egin nahian, nola erabiltzen duen idazle honek bere herriko hizkera eta zein ederki ulertzen diogun urrunekoek ere. Baina, beldur naiz, euskalkien arteko desberdintasun hauek batzuetan Kolonbiako eta Salamancako hizkerekin konpara badaitezke ere, beste batzuetan Salamancako unibertsitateko irakasle baten gaztelania landuaren eta Caceresko nekazari analfabeto baten gaztelaniaren artean dauden desberdintasunekin erkatu genituzkeen.
‎hizkuntz normalkuntzak aurrerapauso handiak eman ditu hainbat esparrutan, eta oraindik euskaldundu ez diren eremuak lantzeke ditugunak dira, horietan ere egoera iraularazi arte; oraingoa ez dugu jo behar, ez, behin betiko eta zinezko errealitatetzat. Kontua da, hizkuntz aldaketa horrek denbora luze eta ahalegin handiak eskatzen dituela, eta oraindik ezin izan dugula euskararen berreskuratze prozesua amaitu; horri segida ematea da belaunaldi abandonatuari uzten diogun herentziaeta eginbeharra.
‎Beloaren edo hidjab aren erabilerak, batzuetan, mendebaldarrok ematen diogun interpretazioaren aurkako zentzua dauka. Jantzi tradizional eroso eta merkea izateaz gain, hura daraman emakumeari libreki mugitzea eta unibertsitatera eta lan esparrura iristea ahalbidetzen dio.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 1.256 (8,27)
esan 626 (4,12)
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 268 (1,76)
Berria 173 (1,14)
Argia 149 (0,98)
Alberdania 147 (0,97)
Pamiela 115 (0,76)
Consumer 114 (0,75)
UEU 108 (0,71)
Susa 91 (0,60)
Booktegi 67 (0,44)
Jakin 61 (0,40)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 47 (0,31)
LANEKI 46 (0,30)
Euskaltzaindia - Liburuak 41 (0,27)
Karmel Argitaletxea 35 (0,23)
Open Data Euskadi 35 (0,23)
Maiatz liburuak 25 (0,16)
Jakin liburuak 24 (0,16)
Hitza 22 (0,14)
goiena.eus 21 (0,14)
Uztaro 19 (0,13)
Labayru 19 (0,13)
Herria - Euskal astekaria 19 (0,13)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 14 (0,09)
aiurri.eus 14 (0,09)
Erlea 12 (0,08)
Uztarria 12 (0,08)
Goenkale 12 (0,08)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 10 (0,07)
alea.eus 9 (0,06)
hiruka 9 (0,06)
ETB serieak 8 (0,05)
ETB dokumentalak 8 (0,05)
Karmel aldizkaria 8 (0,05)
Ikaselkar 8 (0,05)
barren.eus 8 (0,05)
Noaua 8 (0,05)
Anboto 8 (0,05)
Bertsolari aldizkaria 8 (0,05)
Urola kostako GUKA 7 (0,05)
EITB - Sarea 6 (0,04)
Aldiri 6 (0,04)
erran.eus 5 (0,03)
aiaraldea.eus 5 (0,03)
Maxixatzen 5 (0,03)
Txintxarri 5 (0,03)
Euskaltzaindia - EHU 4 (0,03)
Guaixe 4 (0,03)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Sarea 3 (0,02)
Karkara 3 (0,02)
Zarauzko hitza 3 (0,02)
Osagaiz 2 (0,01)
HABE 2 (0,01)
Kondaira 2 (0,01)
uriola.eus 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
EITB - Argitalpenak 1 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Orain 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
esan beldur 32 (0,21)
esan maitasun 24 (0,16)
esan errespetu 23 (0,15)
esan hori 19 (0,13)
esan atxikimendu 10 (0,07)
esan begirune 10 (0,07)
esan moduan 9 (0,06)
esan izu 8 (0,05)
esan zor 8 (0,05)
esan estimu 7 (0,05)
esan galdera 7 (0,05)
esan bakar 6 (0,04)
esan geu 6 (0,04)
esan guzti 6 (0,04)
esan hau 6 (0,04)
esan izen 6 (0,04)
esan aurre 5 (0,03)
esan berriro 5 (0,03)
esan ekarpen 5 (0,03)
esan ezen 5 (0,03)
esan ala 4 (0,03)
esan bidenabar 4 (0,03)
esan erabilera 4 (0,03)
esan galde 4 (0,03)
esan helbide 4 (0,03)
esan hitz 4 (0,03)
esan beste 3 (0,02)
esan estatus 3 (0,02)
esan gu 3 (0,02)
esan jakin 3 (0,02)
esan jende 3 (0,02)
esan leku 3 (0,02)
esan miresmen 3 (0,02)
esan modu 3 (0,02)
esan momentu 3 (0,02)
esan morroi 3 (0,02)
esan uste 3 (0,02)
esan alderdi 2 (0,01)
esan arreta 2 (0,01)
esan auzoan 2 (0,01)
esan bakoitz 2 (0,01)
esan begiramen 2 (0,01)
esan bera 2 (0,01)
esan bezain 2 (0,01)
esan bide 2 (0,01)
esan denbora 2 (0,01)
esan diru 2 (0,01)
esan egin 2 (0,01)
esan eran 2 (0,01)
esan erantzun 2 (0,01)
esan ere 2 (0,01)
esan esan 2 (0,01)
esan etorkizun 2 (0,01)
esan ezinikusi 2 (0,01)
esan fobia 2 (0,01)
esan gai 2 (0,01)
esan gorroto 2 (0,01)
esan herentzia 2 (0,01)
esan horiek 2 (0,01)
esan itxura 2 (0,01)
esan kontu 2 (0,01)
esan lan 2 (0,01)
esan leialtasun 2 (0,01)
esan maila 2 (0,01)
esan nahitasun 2 (0,01)
esan objektu 2 (0,01)
esan ontasun 2 (0,01)
esan pertsona 2 (0,01)
esan proiektu 2 (0,01)
esan toki 2 (0,01)
esan une 2 (0,01)
esan zainketa 2 (0,01)
esan Artola 1 (0,01)
esan COVID 1 (0,01)
esan Erroma 1 (0,01)
esan Heleta 1 (0,01)
esan Paris 1 (0,01)
esan adibidez 1 (0,01)
esan adiera 1 (0,01)
esan adikzio 1 (0,01)
esan adina 1 (0,01)
esan ahalegina 1 (0,01)
esan aipamen 1 (0,01)
esan aitorpen 1 (0,01)
esan aitortza 1 (0,01)
esan aiurri 1 (0,01)
esan akabera 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
esan berriro ere 4 (0,03)
esan helbide aukeratu 4 (0,03)
esan ala ez 3 (0,02)
esan hori esan 3 (0,02)
esan auzoan egon 2 (0,01)
esan denbora tarte 2 (0,01)
esan errespetu behintzat 2 (0,01)
esan errespetu hautsi 2 (0,01)
esan estimu batu 2 (0,01)
esan galdera bat 2 (0,01)
esan geu bizitza 2 (0,01)
esan geu etsai 2 (0,01)
esan jende entzun 2 (0,01)
esan kontu hartu 2 (0,01)
esan miresmen gorabehera 2 (0,01)
esan morroi hautatu 2 (0,01)
esan nahitasun erakusgarri 2 (0,01)
esan adikzio ukan 1 (0,01)
esan aipamen jaso 1 (0,01)
esan aitorpen bat 1 (0,01)
esan aitortza egin 1 (0,01)
esan ala beste 1 (0,01)
esan alderdi hau 1 (0,01)
esan Artola obra 1 (0,01)
esan atxikimendu aldarri 1 (0,01)
esan atxikimendu bakarrik 1 (0,01)
esan atxikimendu ikusi 1 (0,01)
esan atxikimendu oinarri 1 (0,01)
esan atxikimendu publikoki 1 (0,01)
esan atxikimendu ta 1 (0,01)
esan aurre jakin 1 (0,01)
esan aurre klima 1 (0,01)
esan bakoitz jarraidura 1 (0,01)
esan begiramen besterik 1 (0,01)
esan begirune aztertu 1 (0,01)
esan begirune egin 1 (0,01)
esan begirune gorabehera 1 (0,01)
esan begirune lekuko 1 (0,01)
esan begirune nahiz 1 (0,01)
esan beldur aldatu 1 (0,01)
esan beldur aritu 1 (0,01)
esan beldur aurre 1 (0,01)
esan beldur azpimarratu 1 (0,01)
esan beldur ezabatu 1 (0,01)
esan beldur forma 1 (0,01)
esan beldur herra 1 (0,01)
esan beldur humano 1 (0,01)
esan beldur irentsi 1 (0,01)
esan beldur iritzi 1 (0,01)
esan beldur kendu 1 (0,01)
esan beldur nagusi 1 (0,01)
esan beldur ohartarazi 1 (0,01)
esan beldur ote 1 (0,01)
esan beldur zehaztugabe 1 (0,01)
esan bera curriculum 1 (0,01)
esan bera hori 1 (0,01)
esan beste apaiz 1 (0,01)
esan beste harlauza 1 (0,01)
esan beste zorion 1 (0,01)
esan bezain aurrerakoi 1 (0,01)
esan bezain berri 1 (0,01)
esan bide kontrako 1 (0,01)
esan COVID gaixotasun 1 (0,01)
esan diru bera 1 (0,01)
esan egin aurre 1 (0,01)
esan ekarpen bakar 1 (0,01)
esan erabilera erabaki 1 (0,01)
esan eran oraingo 1 (0,01)
esan ere ez 1 (0,01)
esan errespetu aitzakia 1 (0,01)
esan errespetu antzeko 1 (0,01)
esan errespetu aritu 1 (0,01)
esan errespetu bakarrik 1 (0,01)
esan errespetu definitu 1 (0,01)
esan errespetu oinarri 1 (0,01)
esan errespetu oso 1 (0,01)
esan errespetu ustel 1 (0,01)
esan errespetu utzi 1 (0,01)
esan estatus hau 1 (0,01)
esan estatus nazional 1 (0,01)
esan estatus xehetasun 1 (0,01)
esan estimu berri 1 (0,01)
esan estimu ez 1 (0,01)
esan estimu kaltetu 1 (0,01)
esan estimu lekuko 1 (0,01)
esan etorkizun bermatu 1 (0,01)
esan ezen audio 1 (0,01)
esan ezen gu 1 (0,01)
esan ezen mugimendu 1 (0,01)
esan ezinikusi terrible 1 (0,01)
esan fobia eragin 1 (0,01)
esan galde ez 1 (0,01)
esan galde honako 1 (0,01)
esan geu buru 1 (0,01)
esan geu libertate 1 (0,01)
esan gu buru 1 (0,01)
esan gu diglosia 1 (0,01)
esan gu logo 1 (0,01)
esan guzti bat 1 (0,01)
esan guzti dokumentatu 1 (0,01)
esan guzti kendu 1 (0,01)
esan hau zenbait 1 (0,01)
esan Heleta suntsitu 1 (0,01)
esan herentzia oker 1 (0,01)
esan hitz esan 1 (0,01)
esan hitz hori 1 (0,01)
esan hitz parekatu 1 (0,01)
esan hori baino 1 (0,01)
esan hori bat 1 (0,01)
esan hori bihurtu 1 (0,01)
esan hori egin 1 (0,01)
esan hori eman 1 (0,01)
esan hori irakasle 1 (0,01)
esan hori kausa 1 (0,01)
esan hori ukan 1 (0,01)
esan itxura lortu 1 (0,01)
esan izen eman 1 (0,01)
esan izen hori 1 (0,01)
esan izen sartu 1 (0,01)
esan izen zein 1 (0,01)
esan izu baretu 1 (0,01)
esan izu jakin 1 (0,01)
esan izu Nadia 1 (0,01)
esan jakin ohiko 1 (0,01)
esan jende gu 1 (0,01)
esan lan zerbitzu 1 (0,01)
esan leialtasun pisu 1 (0,01)
esan leku libreki 1 (0,01)
esan maitasun adierazle 1 (0,01)
esan maitasun ari 1 (0,01)
esan maitasun bertze 1 (0,01)
esan maitasun egon 1 (0,01)
esan maitasun eraman 1 (0,01)
esan maitasun hain 1 (0,01)
esan maitasun hasi 1 (0,01)
esan maitasun hilezkor 1 (0,01)
esan maitasun izugarri 1 (0,01)
esan maitasun kolektiboki 1 (0,01)
esan maitasun kutsatu 1 (0,01)
esan maitasun neurri 1 (0,01)
esan maitasun neurriko 1 (0,01)
esan maitasun on 1 (0,01)
esan maitasun partekatu 1 (0,01)
esan modu bera 1 (0,01)
esan modu deskribatu 1 (0,01)
esan modu erreparatu 1 (0,01)
esan momentu hau 1 (0,01)
esan momentu ni 1 (0,01)
esan objektu aurkitu 1 (0,01)
esan objektu bat 1 (0,01)
esan ontasun presente 1 (0,01)
esan Paris emakume 1 (0,01)
esan pertsona izen 1 (0,01)
esan pertsona umore 1 (0,01)
esan proiektu gisa 1 (0,01)
esan proiektu sozial 1 (0,01)
esan toki ekarri 1 (0,01)
esan une euskara 1 (0,01)
esan une hauek 1 (0,01)
esan uste ere 1 (0,01)
esan zor hemen 1 (0,01)
esan zor kitatu 1 (0,01)
esan zor nahiz 1 (0,01)
esan zor tzar 1 (0,01)
esan zor xuxen 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia