2001
|
|
Modalitatearen arabera ahalbidea eta ezintasuna, izatea eta ez izatea, eta beharrezkotasuna eta beharbadakotasuna ditugu. Kategoria hauek ezberdinak dira, zeren ez digute ezer
|
esaten
objektuari buruz, baizik eta objektuak adigaiarekin duen harremanaz, hau da, objektuaren izateko eraz. Esperientziaren baldintza formalekin, hau da, begiespenaren eta pentsamenduaren baldintzekin bat datorrena ahalgarria da.
|
2008
|
|
Sarasolak bost laguntzaile mota bereizten ditu: DA, DU, DA DU, DIO eta ZAIO; non, DAk aditz iragangaitz arrunta adierazten duen, DUk aditz iragankor arrunta nahiz aipatu ditugun nor nork azpimotak, DA DUk erabilera iragankorra nahiz iragangaitza dutenak,
|
DIOk
objektu ageririk gabeko NOR NORI NORK aditzak, eta ZAIOk, azkenik, NOR NORI aditzak. Horiekin batera, batzuetan zenbait zehaztapen morfosintaktiko ere adierazten dira.
|
|
direla defendatu zuen, hau da,, edozein mundu posibletan objektu bera izendatzen dutela?. Horregatik ez digute ezer
|
esaten
objektuari buruz, izendatu/ erakutsi baino ez dute egiten. Erreferentzia dute, bai; baina ez esanahirik.
|
2012
|
|
Goizeko lehen orduak dira aztarna eremu bat prestatzeko unerik aproposena: horrela, gainazala ez dela zapaldu ziurtatzen dugu, eta, beraz, ez duela usain arrarorik, eta, beraz, gure txakurra despistatu egin lezakeela proposatzen
|
diogun
objektua aurkitzean. Saiatu jaki pixka bat belar gainean igurzten.
|
2016
|
|
Ez naiz gauza bat, ez naiz objektu bat (pertsona gisa subjektu naiz beti). Definitu ezinezkoa naiz, hortaz; ezin dut zer naizen zermugatu (‘de/ finitzea’ hori da), ezin dut zer naizen zuzenean esan,
|
esateak
objektu bihurtuko baininduke. Hor dago pertsona (izatea) zer den zuzenean adierazteko zailtasuna; ezin da.
|
2018
|
|
Esango nuke garrantzitsua dela bigarren aukera kontuan hartzea, zeren, nola dakigu Kristevaren diskurtsoko senezko objektua ez dela diskurtsoaren beraren eraikuntza bat? Eta zertan oinarritzen gara
|
esateko
objektu hori, zelai aniztun hori, esanahiaren aurrekoa dela. Hizkera poetikoak Sinbolikoan parte hartu behar badu kulturan komunikagarria izateko, eta Kristevaren beraren testuak Sinbolikoaren adibide enblematikoak badira, non aurkituko dugu ba eremu horretatik «kanpoko» toki konbentzigarri bat?
|
|
Utzi behar
|
diot
objektu izateari.
|
|
Hala, burutik pasatzen zitzaizkion ideiak, pentsamenduak, anekdotak, elkarrizketen galderak, sentsazioak, keinuak, esaldi solteak eta bestelako edozein burutazio apuntatzen zituen. Altxor bat da Sararentzat, eta nahiz eta orriak zein tapa gastatuta eta erdi apurtuta egon, estimu handia
|
dio
objektuari. Ohean etzanda, lerro batzuk irakurri ditu:
|
2022
|
|
Nola ez, gure hizkuntzan topatu den lehen hitza artelan batean egonik? Dagokion izenaz deitu behar
|
baitiogu
objektu eder horri: Irulegiko Eskua artelan bat da, eta zehaztu beharra dago, gainera, testua ez dela artelanaren gainean idatzitako testu bat, artelanaren parte baizik.
|
2023
|
|
Beti gogoan atxikitzen badugu ordenaren kontzepzio zinez gizatiarra, eta aukera aurkezten denean hari pentsatzen badiogu erabateko sakrifizioa zor
|
diogun
objektu bati bezala, orduan eta ilunean gidaririk gabe ibili arren, segitu nahi duen norabideari beti pentsatzen duen gizakiaren egoeran izanen gara. Horrelako bidaiariarentzat esperantza handia dago.
|