Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 48

2005
‎Bertzalde, ez ditzagun ahantz Michel Elissamburu edo Frere lnnocentius en obrak bereziki: Zer izan diren eta zer diren oraino framazo­ nak munduan, Eskualduna astekariak agertu zituen artikuluen bilduma (1890) eta urte berean Framazonak, bigarren edicionea, eta Frantziako hirur Errepubliken istorioa laburzqui.
‎Nolaz egin du aldaketa hori Dibarrartek hiru urteren buruan? Zer gerta­
‎XL Mendien bi aldetan, zazpi probintzia, Zazpiak bat zirela ez da ahantzia... Zer bihotz min anaien hola berextia, Eta librotasuna ondikotz galtzia!!!
‎Bera gidaria, akuilaria eta adore emalea izan da guretariko askorentzat. Zer edo zer nabarmentzekotan, merezimendu guztietan, horixe nabarmenduko nuke, hots, irakasle onaren apaltasuna, ingurukoak erakartzeko eta zaletzeko gaitasuna. Badakit ezin objektiboa izan naitekeena asko baita ikasi diodana, UEUren saioetan irakasle nuenean, AHO taldean lankide eta beti ere adiskide dudanean.
Zer du bada galdatzen Arotzarenak, hauxe baizik ez: Euskal Herriak izan dezan Frantzia berrian bere begitartea. Arima berezi bat badu alabaina gure Herriak.
‎lrakaslegoan iragan dituen hamalau urteek erakutsi diote Lafitte-ri bera­ ri erdaraz eskolatu nahi duen euskaldunak biziki fiteago eta barnago ikas dezakeela euskaraz emaiten badiote eskolako erakaspena. Zer gertatzen da frantses hutsean egiten den eskoletan. Haurrak eskoil eta gibel egoiten direla.
‎b) Badakigu juntagailua kenduta, lokailuaren bidezko alborakuntza ego­ kia lor daitekeela. Zer esanik ez, lokailua kenduta ere, juntagailuak bere per­ paus mailako funtzioari eusten dio eta adierazpidea ona da.
‎3.3 Beste genero mota batzuk ere sortu edo sartu zituen Eskualdunan, bi sailetan kokatuz: Zer eta zer sailean, berak sortua, eta kazetek ohi zuten feuilleton delakoan. Josta kazetalanak dira hauek eta oroz batean irakaspen­ dunak, 2 edo 3 orrialdean kokatuak.
‎Josta kazetalanak dira hauek eta oroz batean irakaspen­ dunak, 2 edo 3 orrialdean kokatuak. Zer eta zer sailekoak kontakizun libre­ agoak dira, esan nahi baita berriak heda eta jakinarazi beharrak manatzen ez dituztenak: berri mutxituxeak, nonbaiteko gertakarien istorioak nahiz irudi­ menetik sortuak.
‎Batzuetan hark berak, bestetan besteren batek (Barbier etab.) idatziak. Zer eta zer sailari ohartu zitzaion Etxepare, Hiriart­ Urrutiren lehen mintzaldi eta herrietako berrien idazkeratik ere hainbat gauza ikasi zituena.5
‎Han hemenka, aste guztietako lehen mintzaldiaz bertzalde, guziz Zer eta zer deitu ozkan, ezagun zen, bai eta zuten ezagutzen aspaldian gehienek, haren eskukaldi berezia. Euskara bezala hedatu ere du Euskal Herrian euskararen amodioa, garbitu ondoan gure mintzai eder zaharra, zahartzearekin lotuak zitzaizkon helar gaixtoetarik.
‎A quoi bon, dites vous, sefforcer de rajeunir une langue qui depuis cinquante ans vieillit..., (A quoi bon?, Notes Euskariennes, Eskualduna sina­ tua, E 1156). 69XAB/ ER ALTZIBARnezakete atzeman zoin, zer... Zer mila sorgin ote da?. !... frantsesez erra­ neo dautzuet, zeren ez baitire Miarritzeko jakintsunen burutikako egia(?) handi hoik eskuara motz eta zotz, korotz huntan kokatzen ahal.
‎Zeren eta zer nahi egin omen baitugu, baitute baituzue hoz hoitan elizatiar hoz emaile guziek. Zer nahi, zer nahi... Bainan zer ote bada dukezue dukegu, dukete hain itsusirik egin?
‎Oro baino gehiago da legea. Zer diot, gehiago?
‎Bai zuri ere. Zer plazer zinuen?. Lur­ sagarren finitzeko, bi sosen urina (EO 33,, Bi sosen urina art.). Zinez ugariak dira kazetariaren subjektibotasuna irakurleari aditzera ematen dioten oihu hitz eta adierazpideak, hizketakoak:
‎Lur­ sagarren finitzeko, bi sosen urina (EO 33,, Bi sosen urina art.). Zinez ugariak dira kazetariaren subjektibotasuna irakurleari aditzera ematen dioten oihu hitz eta adierazpideak, hizketakoak: harridurazkoak (Hauxe da mendea!); haserrea erakustekoak( Zer mila sorgin!; Karako!) edo mesfidantzazkoak. Adibidez: Ororen ona bilatu behar luke lege egileak, alderdikari izan gabe.
‎Makhila khen? artikuluan maki­ la debekatu dutela eta zolan burdina duelako estakuruan kazetariari irria dario euskaldunen makilazaletasunaz mintzatzean, baina hondarrean barrega­ rri uzten du debekua: Zer debru nahuzue egin, jaun jujeak, eskualduna eta makila elgarretarik ezin bereziak balinbadire, kasik... senar emazteak bezala? (...).
‎Hain zuzen, ahopaldiaren itzulika aberats bezain malguaz eta itzul-inguruz Adémari nagusi zaion arren, Ademaren erakaspena bakunago da, itzul-inguru gutiagorekin, eta orobat berdin mamitsu, izaitekotz mamitsuago. Zer elasturia batzutan, mami gutisko gordetzen bazuen ere azalak! zioen Hiriart Urrutiz jakintza argitua maite zuen Etxeparek.
2019
‎Orduan ahalkegarria lizateke Hierarkhiaren mundutiarr interessen aldeko ekhintza kynikoa! Zer da Euskalherriko Hierarkhia, ama ala amaizuna? 801 Zergatik ezkagoz hemen bertze herrietan bezala. Adibidez lithuanaraz irakastekotz Koenigsbergen seminarioetan kathedrak zegozen, eta Ekhialdeko Prussian, herririk askotan lit [h] uanarren proporzinoa %5 baizik izan ezarren, lithuanaraz [ere] predikatzen zan.
‎Urrengo adierazo da, Villasante euskaltzain jaunaren sarrera ospatzeko, Bizkaiko Ekautaren jauregian, Jakintza Batzordearen gelan, Orrila onen ogetairuan egindako batzar nagosian aitatutako Euskaltzain barriari erantzunik Krutwig euskaltzainak irakur eban itzaldia dala ta, batzar orretara etorri ziren agintari batzuk naigabe ta aserrea erakutsi dabela, ta euren eritziz Euskaltzaindiak egoki deritxona erabagi bear leukela eskatu dabela. Zer erabagi leiteken ondo ebazteko aitaturiko itzaldia entzun ez ebean euskaltzainak ezagutu ta guztiok ondo aztertutea bear izango leitekela ta, ijeki bat Oleaga jaunak eskatu ta urrengo batzarrerako ekarri dagiala ebatzi da (Euskaltzaindia 1982: 24). 808
‎M. Azkue euskaltzainburu eta elizgizonarengan, eta Fronte Popularrari zion beldurrak hori areagotu besterik ez zuen egiten. Zer esanik ez, E. Molaren tropek 1936ko irailean Donostia okupatu arte gordeta egon zen J. Urquijo euskaltzain karlistarengan. Bata zein bestea, gerra zibileko Instituto de España-ren nahiz RAEren jardunean frankismoari erakutsi zioten leialtasunagatik, politikoki gaituta geratu ziren Akademia berpizten saiatzeko.
‎Krutwigren [sic] gehiegikeri bat [z] u ontzat ez hartuarren, hain errukigabeko idazti hori berak ezin omen du onetsi. Zer erranen lukete (zion) kanpoaldean dabiltzen euskaldunek, paper hori beren eskuetan ero847 ABA EUS: J. M. Barandiaranen gutuna L. Villasanteri,.
‎Agian beste ollar batek egingo liguke kukurruku! Zer esan nai dudan antzematen diozu... Eliza katolikoak jipoia ta zigorra bear ditu garbi Ebangeri ta Jesukristoren arabera iraun dezan.
‎Bion esanak, bada, barnean zirrara sakon egin didate. Zer egin bearko?
‎Buruzagien jarrera itxarotea zen, Akademiari eta euskara estandarraren asmoari ez oposiziorik egitea, baina ezta garrantzirik ematea ere. Zer bide hartzen zuen ikusi nahi zuten, diktaduraren kontraesanak agerian jartzeko tresna bilakatu ote zitekeen ala haren politika linguistikoa estaltzeko apaingarri hutsa ote zen. Dena dela, arazo larriagoak zituzten, diktadura frankista lortzen ari zen egonkortasuna ikusita, Mundu Gerra ondoko itxaropen demokratikoak zapuzten ari baitziren (cf.
2021
‎Xabier Amurizak, esaterako, honela zioen, duela ia berrogei urte Hitzaren kirol nazionala (1981) liburuan: " Zer gertatuko zen hemen, inprentarekin batera eta inguruko hizkuntza nagusien antzera, —gaztelania, frantsesa, ingelesa— euskara ere garatu eta hizkuntza handi egin balitz? [...] Bertsolaritzak bere izate zati handi bat euskararen hazkunde urriari zor dio beharbada" (1997:
‎" Gauza ageria da, eta guk bazterretik gaudezinek garbiki ikusten duguna, zuen zorigaichtasuna ethorri dela zeren askok utzi ditutzuen herriko egitekoak eta sarthu zareten Espainiakoetan. Zer zinuten ikusteko Espainiako nahaskerietan. Eskaldunek behar zuten Eskaldun gelditu eta ez bertzerik" (Daranatz, 1828b:
‎¿ Zer lan iruitu zaik gaur zallena? —Irugarrena, ori da, doñuba eta oña epaimaiak astia[...] gaztiak gera, esatekoan berriak, eta orrenbeste jende aurrian ikusi, mai aundi batian 8 edo 10 epaikari eta antzokian, badakizu, beti alako zerbait[...] ¿ Lasaiago Iñaki?
‎" Hasi zenean nire helburua zen erabateko tratamentu integrala egitea bertsolaritzari. Zer esan nahi dut horrekin. Alde batetik ikuspegi historikoa lantzea, bestetik egunerokotasun garaikideari garrantzia ematea eta azkenik entzuleei partaidetza bat eskaintzea" (N.
‎Hori dela eta, hain zuzen, bertsolaritzaren oinarrizko kontzeptuak argitu beharra etorri da, eta ari dira argitzen. Zer den zehatz mehatz puntua, oina, edo zortziko txikia. Hiztegi bat ere ez zegoen egina, terminoak berak finkatzeko.
‎Baina beste batzuk, 2003ko topaketetako aurrekontua ikusi zutenean, 12 milioi pezeta (72.000 euro inguru), harrituta geratu ziren. Zer kristo da hau? ‘Intelektual batzuen gorabeherak’, esan zuten" (Barandiaran, 2011:
‎Gogoeta egin dugu zutabeak eskainiz landu beharrean elkarrizketetan galdetuz lantzea. Zer esan handirik ez duena zerbait esateagatik esatera behartzen du zutabeak askotan. Bestalde zutabeetan badago joera gai pertsonalak jorratzeko edo idazten dituena eguneroko kontuetan kokatzeko.
‎Aliatuen traizioaz mintzo da exilioa aho batez. Zer ondorio. Kanpoan barik, barruan egin behar da borroka.
‎Eta beldur izatekoa da, bertsolari jatorrak eskolatzen astean, olako zer ori galtzea. Arriskua dago[...] Zer da, ordea, zer ori. Bertsolarien zer berezi ori?
‎Sor Lekutik Avignonera" bultzi leiotik", Euskarazko zinemaren hastapenen bidaia. Zer , XXI. liburukia, 41 zk., 171 or.
‎Eta espektakulu mundutik bizi mundura itzultzeko posibilitatearen galdegaia airen uzten du, isilpean. Zer litzateke, baina, datorkigun munduan, bizi mundura hurbiltzea?
‎Egun batez guk erran: " Zer derizkiotzu ahal bezain lau itz traketsekin bertsoa moldatzeko eskatzen ba diegu?". Eta berak irri parrez erantzun:
‎Adostasun eta desadostasunen bilduma. Zer , 20 liburukia, 39 zk., 101 or.
‎Agirreazaldegi, A. (2016). Zer jan, hura izan: bertsozaleak elikatzen dituen aldizkaria.
‎Zertan jokatzen ditugu euskararen komunitatearen bideak? Zer zaigu lorringarri eta zer bizigarri epe motzera eta epe luzera. Arrakasta eta benetakotasuna.
‎Gloriarekin arteaz hitz egiten zuen bereziki, ikusitako azken filmez eta irakurritako azken liburuez. " Zer ari haiz itzultzen?", galdetzen zion lehen bisita haietan, eta Diegok kontatu egiten zion zertan ari zen, zer itzuli zuen joan zen urtean eta zer asmo zuen datorrenerako: itzulitako liburuak ziren Diegoren biografia, horixe zen egia.
‎batetik, Sotoren larruan sartzen da idazle gisa, eta, bestetik, itzultzen duen autorea suplantatuta sentitzen dela ere esaten da. Zer esanik ez itzultzailea irudikatzeko" traiziogile faltsutzaile" aren irudiaz: eleberriaren muinetako bat da hori.
‎Zein da helburua? Zer kapital mota eskuratzeko egiten dute borroka eremu horietako kideek? (Bourdieu, 2013:
‎zein da itzulpenen inpaktua gizarte aldaketan, eremuaren egituraketan eta hautaketan? Zer eragin dute aurreko horietan indarrean diren faktore sozialek. Ildo horretan, eragileen soziologia, itzulpen prozesuaren soziologia eta produktuaren soziologia erabil daitezke metodo gisa aurreko gaiak aztertzeko (Chesterman, 2006:
‎Azpieremu bat ote da? Zer eragin dute autonomizazio prozesuek eremuaren barruan. Gisa horretako galderak egiteak (alegia, eremuen arabera pentsatzeak) modu konparatiboan eta kontrastiboan pentsatzea ahalbidetzen du, bai eta eraldaketen berri ematea ere.
‎Nola definitu azpieremu bat eremu nagusiago baten barruan? Zer nola kokatzen da aztertzen ari garen eremua gainerako eremuekiko, eta, batez ere, boterearen eremuarekiko. Nola azaldu eremu berrien sorrera:
‎Zein dira eremuaren kapital espezifikoak? Zer balio dute gainerako kapitalek. Zein dira eragileek darabiltzaten estrategia eta jarrerak?
‎eremua ikusgarriagoa egin den hein berean, ikusgarriago bihurtu da, halaber, fikzioan. Zer nolako lanetan, zer nolako ezaugarriekin, zergatik eta zertarako?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia