2000
|
|
Horregatik, eta
|
zuk
zeuk izan ditzakezun arrazoiengatik, burujabetasunariburuz hausnartzea proposatu dugu. XXI. mendearen atarian burujabetza pentsatzenjarraitzea, batzuen eta besteen argumentuak entzun eta eztabaidatzea.
|
|
Gure libertate txikiarekin.(...) Geure miseriekin, pertsona libreak izan, pertsonalki ere, horixe dugubeharrena.
|
Zu
, ni, beste laguna, ez dugu oso perfektuak ematen, inguruotako hankabikook. Ez gara zaldunak.
|
|
Ez inkorpora daitezen, hori agian GernikakoEstatutuaren hutsetako bat izan da, eta noski, nafar batek, ziurrenik arrazoi handiz, esan dezake: inkorpora zaitez
|
zu
nigana, ni naizelako lehenengoa eta jatorrizkoa, ez??. Orduan, gure planteamenduan, Euskal Herri osoarentzat egiten da proiektupolitikoa, eta gero atxikimendu prozesua dator, ezin duzulako inor behartu prozesuan parte hartzera, eta ezin da eskubide kolektibo bat bermatu eskubide indibiduala zapalduz; aitzitik, biak lotu behar dira.
|
|
Zein eratara eskura dezake Euskal Herriak bere burujabetza,
|
zure
ustez?
|
|
EA, EAJ etaEH hiru alderdi nazionalisten txosten politikoei buruz nire iritzia eman dezadaneskatu zait, eta erronka onartzea erabaki dut, nahiz eta badakidan jakin, gaia guztizkorapilatsua dela eta, hartaz, aukera guztiak dauzkadala bat baino gehiago mintzeko. Horregatik, aldez aurretik barkamena eskatzen dizut
|
zuri
, irakurle horri; kontuan har ezazu ondorengoa nire iritzi pertsonala dela, nirea bakarrik.
|
|
Hemen psikoterapeuta izateari uko egiten dionean irekitzen du diskurtsoarenberezko dimentsio analitikoa. . Badakit
|
zu
zer zaren, badakit zer behar duzun, zureonura ezagutzen dut, jakinaraztearekin, ate hori itxi egiten du.
|
|
eta agindu dezakeenaz publikoa ohartarazi. Analistak ez daki, hots, ez duaurre juzgurik egiten, beste batekiko ezberdin zaren neurrian
|
zuk
behar duzunaz.Psikoanalista batek ez du emakume batek haurrak izan behar dituenentz aurre-juzgurik egiten, ez du homosexual bat nahitaez heterosexuala bilakatu behar izateariburuzko aurre-juzgurik egiten, ez du aurre-juzgurik egiten semea aita bezalakoaizatea hobea ote den jakiteari buruz,, nolako enborra halako ezpala, atsotitzarenarabera, edo semeak aitari kontra egin behar ote dion,, aita biltzaile, seme banatzaile?
|
|
Sentimendu horiek, terapian zehar, aztertuak eta adieraziak izaten dira, bai fisikoki bai hitzen bidez. Baina gauza beragertatzen da torax, sorbalda eta besoetan eragina duten tentsioekin, neurritasun etauzkurdura horrek hauxe esan nahi duelarik: . Ezin ditut besoak
|
zureganantz
luzatu, beharrezkoa dudan samurtasuna eskatzeko. Eta era berean ezin ditut luzatu, zubesarkatzeko eta neure samurtasuna emateko?.
|
|
Paul Goodman ek, kontaktu mugaren indartze xedatu batean oinarritzen denmekanismo gisara definitu zuen, Gestalt Terapiak berak bultzaturiko egoaren puztebat; esaldi gestaltikoaren lehen zatia gaizki ulertu izan balitz bezala,. Ni neu naiz?,?
|
Zu
zeu zara, adierazpenaren aurka balego bezala.
|
|
Hemen gelditzea mekanismoneurotikoa litzateke. Aitzitik, gestaltak heldutasun biologikoa proposatzen du. Buber en. Ni
|
Zu
–a?.
|
|
–Nik
|
Zu
–: komunikazio zuzena.
|
|
–gorroto zaitut horregatik...? eta gero kontrakoa?
|
zugan
gustukoa dudana hauxe da...?. Miatu nahi denaren arabera aldagai asko egon daitezke (onarpena ukapena, dominantzia sumisioa, e.a.,).
|
|
Eta
|
zu
ere ez zaude mundu honetannireak asebetetzeko.
|
|
|
Zu
zara zu, eta ni naiz ni, etamenturaz elkarrekin topo egitenbadugu, ederra da.
|
|
Zu zara
|
zu
, eta ni naiz ni, etamenturaz elkarrekin topo egitenbadugu, ederra da.
|
|
Eskizofreniari buruzko ikerketen inguruan bilduak, bereziki NIMHen (National Mental Health Institute) delakoan edo erakunde horrenlaguntzaz egindako ikerketen inguruan: Theodore Lidz, Gerald
|
Zuk
etaDavid Rubinstein.
|
|
– Filadelfiako Taldea deritzona, Ivan Boszormeny Nagy ren gidaritzapean, James Framo, Gerald
|
Zuk
eta David Rubinstein en partaidetzarekin.
|
|
Bigarrenik, hemen idazteagatik barkamena eskatu nahi nuke. Azken garaian (Jakin aldizkarian, etab.)
|
zutaz
hemen eta han idatzi dena irakurri ondoren, nahikoausarta da artikulua guztiz inpresionista egitea, hau da, ez azterketa linguistikorik, ezhausnarketa politikorik, ezta ikerketa literariorik ere eskainiko ez duena. Nire honek, zerbait izatekotan, oinezko euskaldun baten testigantza izan nahi luke.
|
|
Nire honek, zerbait izatekotan, oinezko euskaldun baten testigantza izan nahi luke. Izan ere, euskalduna (berria) izanik, euskaltzalea, kulturgintzan aritua eta literaturaren munduanmurgilduta egonik, ezinezkoa izan baitzait hemen edo han
|
zurekin
topo ez egitea, ubikuitatearen sekretua baitzeneukan. Nik topo nola egin dudan kontatu nahi nuke, nire kasuan bezalaxe beste askorenean ere, zeu izan zarelako bidean behin eta berrizagertu izan den erreferentzia.
|
|
Amaren sabeletik atera eta gero, zeure bizitza osorako lana duzu. Bibidetatik bil dezakezu bigarren natura hau,
|
zure
giza nortasuna osatuko duena, kultura: atarramentu propiotik edo bestengandik entzunda eta jasota.
|
|
horiek(, tramposos? ematen du ia), beren erreprodukzioak errepika ez ditzaten gurean.Anima zaitez
|
zu
ere zelulatxo hori, eta Euskal Herriaren bizitza bizi ezazu, euskalkulturari atxikia.
|
|
Mundu hori dena dago oso sakon Leturia-ren barrenean, berenahas mahas guztiarekin: konprometitu egin behar da, erabaki egin behar da munduhonetan zer egin gura duzun, zer izan gura duzun;
|
zure
erabakian dago zer izangozaren, etab. Bistan da, momentu hartan erabaki hori ezin zitekeela formula,, erabakiezazu aberriaren alde zer egin gura duzun edo ez duzun?. Baina uste dut, azpi azpianhorixe dagoela.
|
|
Txillardegik berak Marcel en inportantzia ohartarazten du?, katolikoena omen zelako??, ik.Euskal Herria helburu, Txalaparta, Tafalla 1994, 140 Influentzia hori, beharbada, nobelaren amaieransuma daiteke, existentziaren soluzioan maitasunak eta militantzia sozialak, ia zentzu kristau batean, hartzen duten garrantzian. Hori ageri da G. Marcel i buruzko artikulu batean, garai hartakotsua, ik.IZTUETA, P.,?
|
Zugan
dut itxaro?, Jakin 14, 1961, 55
|
|
Espezie guztian holakoxea ni (bakarrik) naizen hau. Horrek egiten zaitu
|
zu
guztiengandik diferentea. Zeu bakarrikzaren indibiduoa, ez historiaren edo gizar tearen produktu, halabeharrezkoa?, ekoizpen mekanikoa, hots, beste edozeinen berdina, adibidez, momentu historikobaten edo klase sozial baten barruan(. XX. mendeko emakumea?,, industriako langilebat?, talde horretan beste edozein bezalakoxea, azken finean)?.
|
|
–Desirazko itsasoa;/ nahi izate batenmugarik eza. / Izar bat zaitut
|
zu
,/ ludi osoa argitzen duzuna;/ guzi guzia maite ohi duzun/ bihotz sutsu?
|
|
poemanere egitura binario antzekoak: . Ikusi nuenean/ nik
|
zure
masaila,/ brontze gorritan eguna hasten/ ezzegoen zaila? (. Begitarte 3?
|
|
Alde batera ez zen harrigarria ere, baina fraideak gaurkotuta ikusten ohitu gara aspaldi honetan. Aita Morlansek, ordea, kaputxinoen abitu luze marroia zeraman, lokarri eta guzti, sandaliak ere bai, etabizar
|
zuri
eta luxea, eskas eta saretua baina, bere irudiari indar berezia eta beste garaibateko ukitua ematen zizkiona, irudietako Damaso Intzaren antzera edo. Itxura eztihorrekin kontrastean, begi beltz eta gogorrak zituen, betzuloetan sartuak egon arren distira bizia zerienak.
|
|
–Nirekin hitz egin nahi omen duzu, historiako lan batzuk direla-eta. Barkatukodidazu baina, ahaztu egin zait
|
zure
izena. Nire buru zahar hau...
|
|
–Inkunable batzuk ere badauzkagu, baina horiek ez zaizkio edonori uzten. AitaLiburuzainarengana jo duzu, eta
|
zure
ikerketaren asmoa ikusita, nik uste...
|
|
–Hemen ikasi al zenuen
|
zuk
gaztetan?
|
|
–Hortaz
|
zu
Anttonen semea izango zara. Ezagutu nuen zure aita.
|
|
–Hortaz zu Anttonen semea izango zara? Ezagutu nuen
|
zure
aita. Baita AitaItxaso ere.
|
|
Txillardegi hemen ezkutuan, eta ni ondoan ezertaz konturatu gabe... Ba al dakizu
|
zuk
zeozer kontu horretaz?
|
|
Gurean jende gehixeago bageunde...
|
Zu
bezalako gazteakbeharko genituzke hemen.
|
|
–Eta
|
zuri
, nondik datorkizu izen hori, Aita Morlans?
|
|
–Ez zara ba
|
zu
medikua izango?
|
|
Entzunaldi hauei esker audio dokumentuak ere lor daitezke, norberaren irratitik eman ahal izateko; hori bai, baimena eskatu beharra dago, deklarazio horiek edo dena delako hori
|
zuk
baino lehenago emititu duenaren izena esan behar delarik.
|
|
Cebrián irakasleak programazio zikloak ditu aipagai. Testua irakurritakoan, ideia nagusiak hartu eta
|
zuregandik
hurbil dagoen tokian tokiko irrati batera edo dena delako estaziora joan eta arduradunei zer nolako programazio zikloak egiten dituzten galdetu. Gero ikaskideekin informazioa trukatu.
|
|
–hitza kendu zion itsasuntziaren komandanteak?. Bistakoa da
|
zuk
ez duzula sekula bidaiatu Australiara!?. –Australiaz hitz egiten didazunez, kapitain, esango dizut bertara igorritako mezu bat New York tik emititzeaz batera helduko dela?.
|
|
Horiek guztiak ere gainditzen al dituzte uhin horiek??. ?
|
Zuk
zeuk esan duzu, jauna?.
|
|
zeugma, elipsia, erretizentzia eta asindetoia (Merayo, 1992, 139). Zeugma darabilgunean, esaldiaren zenbait unitate ezabatzen dira, elementu sintaktiko komuna dutenak; adibidez,, azken gertaeren berri eduki nahi baduzu?, beste hedabideek kontatzen ez dutena?,
|
zuri
interesatzen zaizuna, eta albisteen gaineko gogoeta egin?, sintoniza gaitzazu, zure informazio egarria asetzeko gaude-eta?.
|
|
Zeugma darabilgunean, esaldiaren zenbait unitate ezabatzen dira, elementu sintaktiko komuna dutenak; adibidez,, azken gertaeren berri eduki nahi baduzu?, beste hedabideek kontatzen ez dutena?, zuri interesatzen zaizuna? eta albisteen gaineko gogoeta egin?, sintoniza gaitzazu,
|
zure
informazio egarria asetzeko gaude-eta?. Elipsiaren baliabidea publizitatearen alorrean ikusten dugu maiz:
|
|
gaueko irratilariok maitasuna eskatzen dugu? geuk ere badugu
|
zure
premia, zure aholkuak?
|
|
geuk ere badugu zure premia?
|
zure
aholkuak, zure istorioak?
|
|
zure aholkuak?
|
zure
istorioak, zure laguntasuna?
|
|
zure istorioak?
|
zure
laguntasuna, zure maitasuna?.
|
|
zure laguntasuna?
|
zure
maitasuna?.
|
2001
|
|
97 bai/ baina nik/ e/
|
zuk
esan dezun e/ zenbait gauzatan/ e/ esaten
|
|
113 da (galdetuz) ez/ ba zerbait egin behar duzu// baino
|
zuk
aipatu
|
|
114 dezunaren haritik nik esango nuke/ ba
|
zuk
esaten zenuen bizitza
|
|
116 gertatzen dena da/ hori bueno ba/
|
zu
beharbaldinbada zure e
|
|
116 gertatzen dena da/ hori bueno ba/ zu beharbaldinbada
|
zure
e
|
|
20 MB 122 baina hori/ e/ azken finean/
|
zuk
esan dozu/ e: / (galdera adierarekin) Maitena
|
|
13
|
zure
zuen zuen guztion ustez matxista izango al da hurrengo belaunaldia horix
|
|
JF./ eta iragarkien bueltan ia hementxe gaituzue hori da arrazoian ia gori goriangirotuta erabat ba fffff eztabaidan hasteko lixto gaia jarri dugu etxeko lanak etahorren bueltan eta bueno hortxe daukat hementxe ile horia polit politta leire eta botaetxeko lan lanetan z ze
|
zure
ustez zer lagundu beharra al dago ala etxeko lan hoiekden denen artean egin behar dira ala emakumearen kontua al dira
|
|
EE./ nino
|
zuk
leno esan dezu osea
|
|
EE./ XXXXko zergatik emakumeak bai bauka etxean itea lana eta gizonezkoak ezNB./ ba hoi
|
zure
etxen gertatuko daNB./ ez zeba ez
|
|
EE./ ez nik ez det esan nere etxen gertatzeana
|
zuk
esan dezu gizonezkok lana bilatu behar dulazeatikan ezin du etxen in lana gizonezkok
|
|
MA./ ta
|
zuk
ze ustezu orain gauden gizarte hontan errexa dala lana bilatzea
|
|
3
|
Zuk
zeuk!: bakarkako lana egin behar dute; alde batetik, egoera horretanerabiliko luketen idazkia sortu behar dute, eta bestaldetik, nobelatxoaren atala garatu eta amaiera eman behar diote, nahi dituzten baliabideakerabiliz.
|
|
3
|
Zure
ustez, zertarako balio izan du esperientzia honek. Zer lortu duguariketa horiekin?
|
|
2 Nork idatzi du,
|
zure
ustez?
|
|
|
Zure
erantzunaren zain gelditzen naiz.Ea hurregoan zeuk deitzen duzun, e. Zure laguntza aurretiaz eskertuz... Gure eskaria onartuko duzuelakoan...
|
|
Zure erantzunaren zain gelditzen naiz.Ea hurregoan zeuk deitzen duzun, e?
|
Zure
laguntza aurretiaz eskertuz... Gure eskaria onartuko duzuelakoan...
|
|
1 Ni Tarzan...
|
zu
Jane.
|
|
1 Ni Tarzan...
|
zu
Jane.
|
|
1 Ni Tarzan...
|
zu
Jane.1 Euskaldunaren hitza.
|
|
C: Aldatu
|
zure
azturak.
|
|
«Orduak egin ditut idazten, irakurtzen,
|
zure
zain, hausnarrean...», esan ohidugu.
|
|
«. Ongietorria izan zaitez nire jauretxera! Sar zaitez zeure borondatez etainolako beldurrik gabe, eta uztazu atarian
|
zurekin
dakarzun zorion zatiñoren bat».
|
|
Mirenenahonelaxe kontatzen du: «Askatasunaren aldeko ibilaldiaren uda izan zen hura etabi aste falta ziren
|
zu
jaiotzeko ibilaldiaren azken egun hartan». Eta Beñatena: «Itxaropenak itxaropen, zure haurdunaldia, Beñat, zaila izan zen, ia ia hasieratik.Buen Pastorreko elizan egindako itxialdi baten bukaeran sekulako nekea erorizitzaidan gainera».
|
|
«Askatasunaren aldeko ibilaldiaren uda izan zen hura etabi aste falta ziren zu jaiotzeko ibilaldiaren azken egun hartan». Eta Beñatena: «Itxaropenak itxaropen,
|
zure
haurdunaldia, Beñat, zaila izan zen, ia ia hasieratik.Buen Pastorreko elizan egindako itxialdi baten bukaeran sekulako nekea erorizitzaidan gainera».
|
|
–Ez zara ba
|
zu
Bernard Detxepare. Libre zaude.?
|
|
–Hala agindu da,
|
zure
gauzak bildu eta zoazela?
|
|
Gauzak aldatzen ari dira, baina ni hasi nintzenean, munduhorretan lagun asko zituen pertsona pribilegiatua zinen edo jai zenuen. Orain, errazagoa da norbaitek
|
zure
lana kontuan hartzea. (...) Baina laguntzen du norbaitek zu aurkeztea eta mundu horretan zehar eramatea.
|
|
Orain, errazagoa da norbaitek zure lana kontuan hartzea. (...) Baina laguntzen du norbaitek
|
zu
aurkeztea eta mundu horretan zehar eramatea. Hor dago, hain zuzen ere, hondarra; askotan, emakumeak argitaletxearen lorontzia gara; ona izanik ere, idazle kuota bihurtzen zara».
|
|
Medioetan agertzearen ondorioz, ezagunaegiten zara, eta zeure lana ezagutarazten duzu. Jendeak
|
zure
berri dauka, eta horrekjakin mina sortzen du. Komunikabideek hasiera batean eta ahoz ahoko iruzkinekondoren, liburu baten eta egile berri baten izena eta izana arrakastaren gailurreraaltxa dezakete; edo bete betean hondora zaitzakete.
|
|
Honako hauek dira plazara lehen aldiz jauzia egin duten ahots berriak: Julen Gabiria, Connemara gure bihotzetan; Ixiar Rozas, Edo
|
zu
edo ni; eta Asier Gorrotxategi, Kafkaren labankada. Beheraxeago aipatuko dugun legez, baten batekin sorpresaederra hartu dugu.
|
|
Mila esker Txankar, hain zuzen ere ulergaitza zen zirriborroa ulergarri egiteagatik. Asko ikasi dut
|
zurekin
.
|
|
Perfumegileen Elkarte Frantziarraren Batzorde Teknikoak perfumeen sailkapena argitaratu du, eta, ziur aski, horretan zeure gustukoa, hau da,
|
zuk
erabiltzen duzuna, aurkitu ahal izango duzu. Sailkapen orokorrean beste azpisailkapen bat zenbakiez adierazita dago, eta bakoitzean perfume ezagunenen adibide batzuk daude adierazita.
|
2002
|
|
Hiru galderak era honetakoak ziren: «Mesedez, esango al diguzu egiaz,
|
zure
egunerokobizitzan unibertsitatean, batez beste, zenbat hitz egiten duzun euskaraz zure kideekin. Ikaslea bazara, beste ikasleekin; irakaslea bazara, beste irakasleekin; AZPko langilea bazara, beste lankideekin».Aurreko galdera komunikazio horizontalari zegokion modura, beste biak komunikazio bertikalarizegozkien, bai hierarkian gorago, bai beherago zeudenekin.
|
|
Hiru galderak era honetakoak ziren: «Mesedez, esango al diguzu egiaz, zure egunerokobizitzan unibertsitatean, batez beste, zenbat hitz egiten duzun euskaraz
|
zure
kideekin. Ikaslea bazara, beste ikasleekin; irakaslea bazara, beste irakasleekin; AZPko langilea bazara, beste lankideekin».Aurreko galdera komunikazio horizontalari zegokion modura, beste biak komunikazio bertikalarizegozkien, bai hierarkian gorago, bai beherago zeudenekin.
|
|
Honekin bukatzeko, UPV/EHUko Campus Birtualaren zuzendaria naizenaldetik, gonbidapen berezi bat egin nahi dizut, lankide euskaltzale horri, parte hardezazun,
|
zure
laguntzarekin euskal irakaskuntza, sarean, ere indartuko delako.
|
|
–
|
Zure
ustez, zein litzateke egoera ideala saileko irakaskuntzan, ikerkuntzan, kudeaketan eta harremanetan, hizkuntza erabilerari dagokionez?
|
|
–
|
Zu
zeu, zer egiteko prest zaude?
|
|
Hizkuntzaren aldetik, nolakoa da
|
zure
egungo giza ingurunea? (adiskideak, koadrila, bizilagunak,...)
|
|
Saileko elkarbizitzaren hizkuntza normalizaziorako bidean,
|
zure
ustez zeinportaera eredu komeni da euskara erabiltzeko gai direnen aldetik sailekobileretan?
|
|
Euskal adarrean gero etaikasle gehiago matrikulatzen direla jakiteak poztasun handia ematen dit, azkenfinean, eleaniztasunak azkartasuna dakarrela ulertu eta onartu baitu gizarteakbederen. . Matrikuldtu
|
zure
seme alabak euskal lerroan, izan lukeKongresu honen aldarrikapenetako bat.
|
|
–KOMUNIKAZIOAPRESTATZEN:
|
Zu
Hungariar kimikaria zara eta Estatu Batuetan zaude truke programa batean. Zure eginkizuna da ahozko komunikazio zientifiko batprestatzea zure amerikar kideentzat.
|
|
Zu Hungariar kimikaria zara eta Estatu Batuetan zaude truke programa batean.
|
Zure
eginkizuna da ahozko komunikazio zientifiko batprestatzea zure amerikar kideentzat. Zure komunikazioak 45 minutuko iraupenaizango du eta zure ikerketa gaia eta zehaztasunen bat azaldu behar duzu.
|
|
Zu Hungariar kimikaria zara eta Estatu Batuetan zaude truke programa batean. Zure eginkizuna da ahozko komunikazio zientifiko batprestatzea
|
zure
amerikar kideentzat. Zure komunikazioak 45 minutuko iraupenaizango du eta zure ikerketa gaia eta zehaztasunen bat azaldu behar duzu.
|
|
Zure eginkizuna da ahozko komunikazio zientifiko batprestatzea zure amerikar kideentzat.
|
Zure
komunikazioak 45 minutuko iraupenaizango du eta zure ikerketa gaia eta zehaztasunen bat azaldu behar duzu. Zureahozko ingelesa ez da oso ona, baina ongi ezagutzen duzu hiztegi teknikoa etanahiko ahaztuta dituzu ingeles gramatikaren arauak.
|
|
Zure eginkizuna da ahozko komunikazio zientifiko batprestatzea zure amerikar kideentzat. Zure komunikazioak 45 minutuko iraupenaizango du eta
|
zure
ikerketa gaia eta zehaztasunen bat azaldu behar duzu. Zureahozko ingelesa ez da oso ona, baina ongi ezagutzen duzu hiztegi teknikoa etanahiko ahaztuta dituzu ingeles gramatikaren arauak.
|
|
kasu hauetan ez duguikaslea bakarrik uzten hutsaren aurrean, arreta jartzeko puntu batzuk ematen dizkiogu, adibidez: Nola hasi dira
|
zure
parte hartzeak. Zenbat, omen?
|
|
Harrigarriak dira beraien arteko laudorioak; lagun berri bat azaltzen denean, bukatu arte ez diote galdetzen urratsa; orduan, eta talde guztietan, elkar gorestendute behe urratsekoek: , noiz hitz egingo dut
|
zuk
bezala??,, zenbat denboradaramazu hain ongi hitz egiteko??...; eta goi urratsekoek: –nik baino hobeto eginduzu?,, benetan hirugarrenean zaudela?
|
|
– Zein dira
|
zure
alderdi sendoak. Erabiltzen dituzun hiru estrategia egoki:...
|
|
– Zein dira
|
zure
gabeziak?
|
|
|
ZURE
LANEAN NOREKIN IZATEN DITUZU HARREMANAK?
|
|
DESKRIBA ITZAZU
|
ZURE
LAN EGINKIZUNAK (Ad.: Kutxan egotenzaren, eskaerak egiten dituzun, propaganda txartelik idazten duzun,...)
|
|
ONDOKO HELBURUAK letik 10era BALORATU,
|
ZURETZAT
DUTENGARRANTZIAREN ARABERA
|