Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9.387

2004
‎Nik banekien non egongo zen La Vache, Antiaju Berde eta errotako hortzaundiak zaintzen alegia, eta bisita bat egin behar niola pentsatzen nuen egunero; ordea azkenean Balantzategiko lokatz eztian sartuta gelditzen zitzaizkidan lau hankak. Era berean, gogoratu egiten nuen biok kanposantu ttikian edukitako hizketaldia, eta gerra kontu haiekin jarraitu egin genukeela esaten nion neure buruari, baina batzuetan goizegi eta besteetan beranduegi iruditzen zitzaidan arazo haietaz arduratzeko, eta hurrengo egunerako uzten nuen dena. Esaera zaharrak dioen bezala:
‎Egun hartan, Pauline Bernardettek komentuan sekula egiterik ez dagoen gauza bat egin zuen, ateak zabaldu eta gure lorategian sartzen utzi kanpoko jendeari. Sei neska mutil ziren, motxila eta botadunak, komentuaren arkupetan azaldu eta beren mendi denda zabaltzeko baimena eskatu zutenak.
‎—Baina, Soeur —ekin zion berriro Rubiok, taldean buru egiten zuenak— Ezin gaituzu kanpoan utzi . Inguru guztian mendia besterik ez dago, eta beldur gara.
‎Beti han da. Baina, ez dakit, nik uste bera utzi genezakeela kanpoan —esan zuen Genovevak ohizko seriotasunarekin.
‎Beraz, leku hartan ixten zituzten ukuiluan gelditu ezin zirenak. Alde batera, harrigarria ere iruditzen zitzaidan, zeren normalki ez baitziguten belaze borobilera pasatzen uzten , ezta belarra oso hazia zegoenean ere.
‎La Vachek ere adi entzuten zuen salatik zetorrena, baina hala eta guztiz ere, nahiz bera eta biok izan ukuiluan esna geunden behi bakarrak, nahiz nik berarekin hitz egiteko gogo izugarria eduki, ez nintzen beragana joatera ausartu. Haserretuta egongo zela pentsatzen nuen, ez zidala behin ere barkatuko bera alde batera utzi eta behi makalekin ibili izana.
‎Promes egin nion neure buruari orduantxe bertan: utzi egingo nuen behi makalen taldea. La Vacherekin adiskidetu beharra neukan kosta lain kosta.
‎Behi makalen konpainia uzten dut, eta horrek desertura eramaten nau. Chevrolet kamioiak gero eta pentsu gehiago ekartzen du.
‎Bere barruan borroka handi bat zeukan, basurdetasunaren eta behitasunaren artekoa, eta borroka hori mindu egiten zen gure bost auzoak aurrean jartzen zitzaizkionero. Bere Ahotsak, garai batean" jo, sartu adarra, alde egin baso itxira" esaten zionak," utzi lagun zaharra eta hartu berriak, pasa basurdeen aldera" esaten zion orain. Ordea bere buruak ezetz esaten zion, bera behia zela eta behi segi behar zuela.
‎Nahi luke, hemen egin dituzten lapurreta guztiak egin eta gero. Basorik ere ez dute utzi ia.
‎Kobazulo hartatik atera eta poliki poliki abiatu nintzen mendian barrena. Ez ordea, polikitasun hura, Setatsuari obeditu eta paseatzeko asmoa nuelako, baizik eta La Vacheren aldaketak indarge utzi berria ninduelako. Jakina, espero nuen bere erabakia, baina hala ere kolpea hartu nuen bera basurde artean etzaten ikusitakoan.
‎Pentsamendu haiek alde batera utziz , gizonak kantatzen zuen tokira abiatu nintzen, eta bi etxe elkarren ondoan zeuden tontor batera iritsi. Bi etxe haietako baten balkoipean zegoen gizona, eta halaxe zioen doinu bizi bizian:
‎" Ondo izua da, behintzat!", pentsatzen nuen itzalari begira, eta, garai bateko udazken hostoekin bezala, apustuak egiten nizkion neure buruari: baietz Haundia hiru egunetan aspertu, baietz laster utzi kantatzeari.
‎—deitu ninduen nire barruko Setatsu, Ahots edo dena delako horrek aspaldi, tximista eta trumoi gau batez, eta ondorenean memoriok idazteko agindu zidan. Alegia, ez nuela mundu honetatik alde egin behar aurrez nire testigantza utzi gabe .
‎arindu egingo nintzela karga batez eta, goldeak lurra jiratzen duenean bezalaxe, txukundu eta saneatu egingo nituela barruak. Lerrorik lerro, sailez sail, erantzun egingo nien galderei, eta agerian utziko nire bizitzaren materia.
‎—Erradazu, Mo —eskatu zidan berak azenarioak utziz . Besoak tolestatu eta zain jarri zitzaidan.
‎Zer pasako da memoriak bukatzen ditudan egunean? Barrukoak zerbaitengatik aipatuko zidan testigantza uzteko kontu hori.
‎Behi makalen konpainia uzten dut, eta horrek desertura eramaten nau. Chevrolet kamioiak gero eta pentsu gehiago ekartzen du.
‎Lehenengoa, zaldi gorri bat, oso fina, oso dotorea, kopetan lauki txuri baten antzeko mantxa zeukana; bigarrena, gizon gazte eta hortzaundi bat, igeltseroa edo, errotaren teilatuan lanean ari zena; hirugarrena, aurrekoaren anaia bixkia zen beste hortzaundi bat, hori ere teilatuan; laugarrena, Antiaju Berde. Honek hirurogei bat urte zituen, eta —azal txurikoa, aurpegi edo lepoko zaintxo urdinak agerian uzten zizkiona— botila kristalarekin eginak ziruditen antiaju berde batzuk zeramatzan. Bai egun hartan eta bai gero, halaxe ikusiko nuen beti, antiaju berde haiekin, begiak ezkutatuta.
‎Nola ez beitzioen elkarri entelegatzen, kexuak eta aharrak sortzen zituzun nonahi, eta ez zeien lanean aritzen ahal. Halatan, torrea bere hortan utzirik , jendea oro, saldoka, nor bere mintzaje berriarekin, mundurat buruz partitu zen. Gu uskaldunok, Pirinio bortura dino heldu ginen.
‎Nik horixe egingo nuen han egotera: guztiak aitzur, pala eta pikatxoirik gabe utzi , eta kitto.
‎esan zuen Antiaju Berdek bere onetik aterata. Larruzko bastoia lurrean sartuta utziz , zaldiagana jo eta zorro batean sartuta zeukan fusila ateratzen hasi zen. La Vache qui Ritek garrasi egin zidan:
‎—Lagun on ona, mundu honetan ez dago ordutan ibiltzea baino gauza hoberik —esaten zidan— Utz ezazu gaua gaueko mozolo, saguzahar eta abarrentzat, eta joan zaitez deskantsatzera. Loa galtzen duenak hurrengo eguna ere galdu egiten du.
‎Nire desioa hantxe bertan hiltzea zen, baina gazte moxkortuek hori egiten ere ez zidaten uzten . Burua lurrera botatzen nuen bakoitzean, beraiek altxa eta segitzera behartzen ninduten.
‎Setatsua oso modu atseginean zuzentzen zitzaidan, agian herriko festan gertatutakoak izututa utzi zuelako. Bai, ondo portatu zen aldi hartan Setatsua.
‎Esana dago. Ezinezkoa zen memoria horiek berari buruzko aipamen ohorezkorik gabe uztea , eta ez ditut utziko, bistan da. Orain, jarrai dezadan gau hartan berak erakutsitakoarekin.
‎Esana dago. Ezinezkoa zen memoria horiek berari buruzko aipamen ohorezkorik gabe uztea, eta ez ditut utziko , bistan da. Orain, jarrai dezadan gau hartan berak erakutsitakoarekin.
‎bidearen arrastorik ere ez. Gauaren iluntasunak uzten zion leku guztian, mendiak txuri jarraitzen zuen. Asper asper eginda nengoen.
‎Hotzikara batek hartu zizkidan bizkar isatsak, baina nengoen tokian tinko gelditzea erabaki nuen. Behi harrotasunak ez zidan beste aukerarik uzten .
‎Ordea hegogabea naiz eta ezin dut gorputzik mugitu ezpada lurraren gainean lau hankak ondo jarri ondoren, eta orduan ere nahiko nekez, zeren onenak emanda bainago. Hain zuzen ere, eta txori kontuak alde batera utzita , horrexegatik ez naiz itzultzen Balantzategira, daukadan sasoi kaxkarragatik; sasoirik banu, ez nuke hego beharrik izango, bihar bertan aterako nintzateke bidera. Eta, pentsatzen jarrita, sasoirik gabe ere abiatuko nintzateke baldin eta zenbat denbora gelditzen zaidan jakingo banu.
‎Zeren moja hau, ttikia bai, baina halere oso sendoa baita, moztaka eta sendoa, segalari paregabea. Eta didan maitasunarekin, auskalo, ez jakin, agian bete egingo luke hitza eta taxuzko sailik gabe utziko Pirinio osoa.
‎Baina, utzi oraingoz Pauline Bernardetteren kontuak eta jarrai dezadan nire jaiotegunean gertatutakoarekin. Bada, basoan barneratu nintzen, haserre bizian, muinak kixkaltzen, eta urrutiratzeari ekin nion.
‎Eta geroxeago, niri erabat esnatzeko astirik ere eman gabe—: Baina, ez al duzu lo makal eta fruiturik gabekoi utzi behar. Ez al duzu argi emankor eta on onera etorri behar?
‎Arrisku latz batean zaudela? Bada, lasai, utzi bizitza Aingeru Guardakoaren eskuetan, berak zuzenduko ditu zure pausoak.
‎Munduarekiko harremana galduz nindoan apurka apurka. Laster utzi egingo nion jateari eta edateari, eta hantxe geldituko nintzen betikoz, Venus edo Artizar hari begira, estatua baten moduan.
‎—Hitz egingo dugu —erantzun nion. Nahiago nuen hurrengo baterako ateak zabaldu eta gure elkarrizketa bertan utzi . Eta gainera, urduriegi nengoen ezer gehiago esateko edo galdetzeko.
‎—Bada errotakoek zainketa utzi badute, seguru mendikoak jaitsiko direla. Zeren bila jaisten diren, hori jakingo nuke gustura.
‎Zure laguna, erdi behi erdi basurde delarik, ez da agian ondorio zuzen batera iristeko gauza. Baina zu behi osoa zara, alfa utzi eta omegara zuzen doana, eta berehala argituko duzu misterioa. Zaude pixka batean, utzi Sekretuen Gurpil Handiari hiru buelta ematen, eta ekin ondorenean ahalik eta logika handienarekin pentsatzeari.
‎Baina zu behi osoa zara, alfa utzi eta omegara zuzen doana, eta berehala argituko duzu misterioa. Zaude pixka batean, utzi Sekretuen Gurpil Handiari hiru buelta ematen, eta ekin ondorenean ahalik eta logika handienarekin pentsatzeari. Eta batez ere, eutsi goiari!
‎—Karral! —esan zion bere larruzko bastoiaren eztena agerian utziz . Tematsu jarri izatera, ezten hura sartuko zion bihotzean.
‎Katalexua jarri errotan, zaindu haran guztia, eta ezer ez, mendikoak ez zirela jaisten. Utzi egun batean bijilantzia, eta tak! orduantxe jaitsi mendikoak.
‎" Beltzik ez duk ageri hor behean, beraz Antiaju Berde eta besteak ez dituk ageri, beraz jaitsi segituan arrozaren eta beste janarien bila". Gu kanpoan uzten gintuztenean, berriz, kontrakoa ulertzen zuten mendikoek," kontuz, arriskua zegok, ez jaitsi". Egun arruntetan, berriz, arriskua hala moduzkoa zenean eta, bada gorriak eta beltzak nahastuan handik eta hemendik.
‎La Vachek zabal zabalduta zeuzkan begiak. Ni erkituta nengoen, logikaz pentsatzeari utzi eta lotara jarri nahi nuen. Harro eta pozik nengoen, baina nire ahal guztiak xahututa.
‎Poliki, baina jiraka. Honezkero, egun gutxi ditu nagusi berriaren izena agerian uzteko .
‎Goiz batez, oharra jaso eta handik astebetera izango zen, traktore ttiki bat ikusi nuen karretera utzi eta Balantzategiko haran aldera egiten. Traktore berri berria zen, kolore gorrikoa, egun hartako eguzkiarekin izugarri ondo ematen zuena, eta bi gizon zekartzan gainean.
‎Dena dela, behiok ez ginen lapurreta haiekin sobera arduratzen, zeren hortzaundiek gure gisara uzten baikintuzten, eta ez baitzitzaigun belarrik falta. Aitzitik, inoiz baino belar gehiago geneukan apirileko euriaren ondotik ateratako eguzkiarekin.
‎Eta hurrengo egunetan ere ez zuen beste konturik izan, La Vache qui Rit eta La Vache qui Rit. Eta niri gustatu izena. Eta, hala, hartzea erabaki nuen, eta Txapar higuingarria uztea . Halaxe da, ume frantziar hark bataiatu ninduen.
‎" Ezetz? —enperadore mexantak— Bada orain ikusiren duzu." Eta enperadoreak hala manaturik, Eutropio animaleko marmita batean sartu zizuen, dupela bezalako pertzean, eta han zerraturik utzi . " Otian behar nizie egosi?" —pentsatzen omen zizun Eutropiok kemen handiarekin, zeren eta federik baitzian.
2010
‎Filosofia horretara jarri zen. Voltairek eta Lockek, besteak beste, mamizko arrazoiak erabili ez bazituzten ere, bidea zabalik utzi zuten. Arrazoi praktikoen ondoren, eremuen zatiketa etorri zen.
‎Bertan izpiritu amerikarraren muina kulturaren eta erlijioaren arteko nahasketa dela aurkitzen du. Hasierako kolonizatzaile protestante haiek, itxuraz, berebiziko oinatza utzi zuten identitate iparramerikar horretan:
‎Hau guztia kontuan hartuta, identitatearen aurkako diskurtso batzuk azkukre koxkorra bezala desegiten dira beren kontraesanetan. Kultura diferente askotatik datorren jendeari zaila egiten zaio ulertzea proposatzen zaien hiritartasun abstraktu hori; haien identitate zati garrantzitsuak alde batera utzi behar dituztelako, eta, pixka bat arakatuz gero, sekularizazio azal baten azpian balore erlijioso zehatzak berehala agertzen direlako.
‎Jarrera honek berarekin du dilema salataria: utzi behar al zaio inori esklabo izaten, berak hala erabakitzen badu?
‎Dilemak ez dauka aterabiderik lehen aipatutako askatasunaren definizio garbirik gabe. Askatasuna aurretik hobetsitakoa egitea bada, ez genioke utzi esklabo izaten. Baina, askatasuna edozein gauza trabarik gabe aukeratzea bada, zer?
‎Finean, Rawlsek oinarrizko korapiloa non dagoen asmatzen du teoria metafisiko eta erlijiosoen artean sakoneko gaietan akordioa ezinezkoa dela ikustean, baina gehiegi eskatzen die gizakiei (nork bere pentsamoldea alde batera uztea ) korapilo hori askatzeko. Jende asko kontsentsu honetatik kanpora geratuko litzateke hasiera hasieratik, eta horiek gabe ezinezko bihurtuko litzateke bizikidetza baketsua.
‎Batek esaten dio materialista historiko bati bere munduaren ikuskera ezin duela argudio politikoetan erabili! Edo neoliberal bati bere gizakiaren kontzeptu atomista alde batera utzi behar duela besteen beharrak eta eskariak juzgatzerakoan!
‎Hainbatek, gainera, eremu politikoaren zedarritzeak dakarren galera salatzen du. Argudioen pisua erabakitzerakoan inolako irizpiderik gabe geratzen da elkarrizketa, dena botoen merkatuaren eskuetan uzten baita. Zein argumentu sartu ahal dira elkarrizketa politikoan?
‎Rawlsen planteamentuaren ondoan, Razenak zuzenketa bat erakusten du: jende gutxiago uzten du akordiotik kanpora. Teoria filosofiko eta erlijiosoak gainetik begiratuz, beharbada errazagoa da autonomia moralaren sustapenarekin ados egotea, teoria orohartzaileak arrazoiketa sekular eta berezia duen teoria politiko bateragarri bat garatzea baino.
‎Askatasuna eta berdintasuna ez dira lortzen gauzak dauden bezala utziz , eta kulturen bizitza ere berdin. Kulturak gizakiari zentzua eman ohi diolako ez da ezer erdiesten dagoena egoten utziz.
‎Askatasuna eta berdintasuna ez dira lortzen gauzak dauden bezala utziz, eta kulturen bizitza ere berdin. Kulturak gizakiari zentzua eman ohi diolako ez da ezer erdiesten dagoena egoten utziz .
‎Zailtasun hauek zuzentzeko Rawlsek elkarrizketari jarritako mugak erabil litezke: teoria orohartzaileak alde batera utzi eta eremu politiko hutsa eraiki. Gainera, teoria rawlsiarraren politikotasunaren obsesiotik eta diktaduratik ihes egiteko, eta bizimodu arruntean egunero aurrera egiteko, Berlinen jarrera tolerante praktikoa bultzatzea ez legoke gaizki:
‎Denbora pasatu da, eta antzerako egoeran bizi gara. Ikuspegi batek, diferentzia gutxietsiz, albo batera utzi edo asimilatu egin nahi du; beste batek, ordea, aniztasuna, gertakari enpiriko gisa hartuta nola edo hala kudeatu egin nahi du.
‎Alternatiba ez da erraza. Diferentziak berean utziz , edota indartuz (batzuetan egiten den distortsioa), bestearen diferentzia miretsi, eta diferentzien arteko bizikidetza estatikoa bultzatzen da. Jarrera kosmopolita, bere aldetik, eskuarki aniztasunaren aurkakoa da.
‎Ez dago bien arteko zirrikiturik. Egiaren kontzeptu absolutuaz juzgatzen bada dena, ez zaio disidentziari, gutxiago heresiari, salbatzeko aukerarik uzten . Zergatik aitortu ezer gezurretan bizi denari?
‎Hortaz, kristautasuna eta hainbat teoria filosofiko, halako batean, ortodoxiatik heterodoxiara igaro ziren, eta bidean aldaketa kontzeptual handiak egin behar izan zituzten. Egia/ gezurra eskema sinplea alde batera utzi beharra zegoen errealitate ñabarraren zirrikutuetan ibiltzeko. Tentuz aztertu behar ziren bestearen arrazoiak eta iritzi finko eta lasterretatik ihes egin.
‎Nolabait, A. Smithek merkatuan ikusten zuen autorregulazio ahalmen hura, esku ezkutu hura, maila kulturalera, erlijiosora edo sozialera zabal dadila eskatzea ere badago. Mundualizazio garai honetan utz dezagun nork bere indarra erabil dezan bere ohiturak eta pentsamoldeak defendatzeko. Alabaina, jakina da babesik gabe iritziek zori anitza jasan dezaketela, aurrera egin dezakete... edo atzera.
‎Kantek gizakiaren autonomiatik ekitea eskatzen du, eta Millek indibidualitate indartsu batetik. Bi definizio hauek hainbat erlijio edo teoria filosofiko kanpoan uzten dituzte. Zaila litzateke, beraz, teoria horietatik ateratako antolaketa politikoan adostasuna erdiestea.
‎Montevideon sortu zen munduko lehen euskal etxea 1876an, La Sociedad Protectora de la Inmigracion Vascongada Laurac Bat zeritzona, eta hurrengo urtean Buenos Airesen eratuko zen La Sociedad Vasco Española Laurac Bat elkartea. Izen horiek argi uzten dutenez, lehen elkarte haiek hegoaldeko lau probintzietako kideak onartzen zituzten soilik, eta bizpahiru hamarkada joango ziren, Bidasoako alde bietako euskaldunak batera elkarte berera bildu aitzin. Hala ere, jadanik 1880ko hamarkadaren lehen urteetan bai Montevideoko eta bai Buenos Aireseko euskal etxeetan piztu ziren eztabaida biziak euskaldun guztiak integratzeko, aintzat hartu barik jatorriz nondarrak ziren.
‎Halandaze, Jose Aretxabaleta eta Domingo Ordoñana ez ziren tanta txiker batzuk baino uholde atergabe baten baitan, baina erdietsi zuten nola halako arrakasta eta distirak ez digu uzten ikusten Ameriketan hustu ziren euskaldun anonimoen meta handia. Nora joan ote ziren, bada, milaka haien ametsak, agian damuaren etxera Ruper Ordorikak kantatzen duenez, ahanzturaren zulora, beharbada sekretupean den ezerezaren baitara.
‎Nora joan ote ziren, bada, milaka haien ametsak, agian damuaren etxera Ruper Ordorikak kantatzen duenez, ahanzturaren zulora, beharbada sekretupean den ezerezaren baitara. Ez dakit noraino damutuko ziren Euskal Herria utzi eta Ameriketara joateko egindako hautuaz eta bizi izandako bizitzaz; Jose Mendiagaren kantuen liburuan, honelaxe diosku ahapaldi anonimo batek:
‎" Egoera hobetzeko esperantzarekin hona datozen etorkin euskal nafarretariko batzuk abaildu egiten dira lanaren dorpeaz, eta, euren zoritxarrean, begiak itzultzen dituzte une malerus batean abandonatu zuten urruneko lurraldera; amultsuki gogoratzen dituzte han utzitako aita, ama eta anai arrebak, berauek baitira munduko bakarrak haien zorte negargarriaz ardura daitezkeenak eta zeintzuengandik jaso baititzakete premiazko arta eta zaintza.
‎Ez da harritzekoa jakitea Buruxkak liburuaren eskarmentuarekin Etxepare hortik aurrera kautoagoa eta xuhurragoa izan zela. Horrenbestez Piarres Lafitte guztiz jabetuta dago, pasarte horrekin Aldudeko medikuak ezari ezarian sakoneko karga bat utzi duela, non eta Loiolako sarreran justu.
‎Alegia, Lafitteri bere fede giristino handiak ez zion utzi zientziak argitutako zokoak ikusten eta onartzen, eta, areago, Lotilandiako ortodoxiaren aingeru guardakoa eta zentsuratzaile bihurtu zen.
‎Itsasoratu zenean Beaglen 1831n, Darwinek espezieak mudaezintzat zeuzkan, Cambridge-ko bere irakasleek bezala. Baina, bidaian zehar hurrengo urteetan hainbat eta hainbat behaketa egin zituen Hegoameriketako geldialdietan, erabat harrituta utzi zutenak, eta, areago, astindu egin zutenak espezieen finkotasunean zuen ustekizuna. Galapagoetako bisitaldi laburrean aurkitu zuen pentsaera aldaketa horretarako halabeharrezkoa izango zen froga.
‎Bidelapurrak, matxinoak eta horrelakoak aparte utzita ere, edota erreumatismoa, tifusa, disenteria eta malariaz gaixotu zen aldiez gain, adi!, hiru biderrez pozoitu zioten tea. Izan ere, azken espedizioaren atzeneko partean hain txarto paratu zen, oleazio santua eman ziotela, hilzorian.
‎Modu berean, hogeita hamar edo berrogei dira krateropodoen familiako txoriak, elkarren oso aldamenekoak eta Txinan eta inguruetan aurkitzen direnak, baina Europan ahaiderik ez dutenak. Gertaera hauetan eta beste askotan oinarrituta, pentsatu al daiteke, aldamenekoak baina bestelakoak diren espezieen kopuru hain handiak leku berberetan eta gaitasun eta antolakuntza berberekin ab origine kreatuak eta kokatuak izan direla munduko gainerako lekuak hutsik utzita –Ez litzateke arrazonagarriagoa izango, ba, onartzea ezen, behin eta animalia eta landareen tipo nagusiak lurrazalean agertu eta gero, Kreatzaileak gogokoen izan zuen erara zeina gizakiarentzat beti misterio bat izango baita zalantza gabe, oinarrizko tipo horiek aldaketa astitsuak jasan dituztela, arrazak, barietateak, espezieak, generoak... eratuz, zeintzuok jatorrizko guneetatik hurbil hedatzen segitu baitute?
‎Hau da, darwinismoak Frantziako esparru zientifikoan bizi izan zuen isiltasunezko konspirazioari, eliza katolikoaren kontrakotasun ageria ere gehitu behar zaio. Argitarapen errepikatu horrek, nolanahi, argi uzten du Armand David ez zela abade santu jale bat, ez zela kikilduta geratuko zen gizon odolbakoa.
‎Hurrengo belaunaldiko progenitoreak izango direnak, izatez, euren belaunaldi propioko bizirauleak dira, hain zuzen ere aurrera egin dutenak, zoriz edota ingurune baldintza nagusiekiko egokiro moldatuta egotearren. Gainerako haurrideak hautespen naturalak ezabatuko ditu, ziurrenez ondorengorik utzi gabe , edo, baldin eta uzten badituzte ere, ondorengoak gutxiago eta eskasagoak izango dira ugalketa diferentziala, arestian esan dugunez.
‎Hurrengo belaunaldiko progenitoreak izango direnak, izatez, euren belaunaldi propioko bizirauleak dira, hain zuzen ere aurrera egin dutenak, zoriz edota ingurune baldintza nagusiekiko egokiro moldatuta egotearren. Gainerako haurrideak hautespen naturalak ezabatuko ditu, ziurrenez ondorengorik utzi gabe, edo, baldin eta uzten badituzte ere, ondorengoak gutxiago eta eskasagoak izango dira ugalketa diferentziala, arestian esan dugunez.
‎Kontua da Leon Uthurburu 1853 aldera itzuli zela Frantziara, eta 1855 inguruan Barkoxera. Baina, sorte rritik kanpo hainbeste urte igaro eta gero, arrotz sentitzen da gaztetako lagunen artean eta faltan sentitzen ditu Guayaquil aldean utzi dituenak. Bestalde, guztiz aberastuta bueltatu arren, hainbat arazo etsigarri tartekatu zitzaizkion itsasoaz bestaldera gelditu funtsak kudeatzeko.
‎Euskara berez da desegokia zibilizaziozko kontzeptuak adierazi eta azaltzeko, eta, esan bezala, kondenatuta dago epe laburrean suntsitzera. Hau da, euskararen desagerpena era natural batez etorri beharrekoa bada, berez berez, darwinismo linguistiko horrek ikusarazi bezala, orduan zergatik ez utzi prozesu natural hori berez gerta dadin. Gainera, suntsitu beharrean, beharbada, euskara aglutinatzaile izatetik flexibo izatera igaroko litzateke, eta bizirik iraun izan ere, euskarak dokumentaturiko aldaketa drastikoak pairatu ditu azken mendeotan, eta, egungo aditu batzuen beldurrak betetzekotan, behin eta ergatiboaren k hori galduta, hizkuntza preindoeuropar moldakaitza izatetik mintzaira indoeuropar peto petoa izatera pasatuko litzateke.
‎Beraz, zer dela-eta esku hartu bilakabidean? Bada, alor akademiko neutrala utzita , Vinson hautespen naturalaren erasoa azkartu nahi zutenekin lerratu zen. Alde horretatik oso nabarmena da Vinsonek ez zuela inoiz salatu eraztunaren erabilera Euskal Herriko eskoletan.
‎" Diote, buru hauste gutiago ginukela, utziz eskuara hiltzerat; eta bizitzeari thematzen bada, kenduz.
‎bat, maitetasuna dela gure elkartearen eskarria; bigarrena, geroko zorionaren itxaropena. Ez du inolako zirrikiturik uzten Barandiaran eboluzionista posible batentzat.
‎Osozko eboluzioa begietaratzen dutenen iritzian, gizakia bai gorputzez eta bai gogoz garatu da eboluzio soilez. Ostera, erdizkako eboluzioaren defendatzaileek soilik dute gorputzaren eboluzioa onartzen; arima delakoa jainkoaren esku uzten dute. Etxebarria anaiak talde bakoitzeko aitzindarien izenak aipatzen ditu ondoren:
‎zein eta darbinkeri da, hots, darwinkeria. Badiotsut, kao utzi ninduen. Gerora, termino iraingarri hori gogoratzean Lotilandia parke tematikoarekin lotu dut, eta baita, Txomin Peillen idazle zuberotarrak salatu duenez, apaizak euskal letren nagusi eta zentsuratzaile ziren garaiarekin.
‎Xabier Amuriza 1965ean apaiztu zen, eta 1968tik aurrera zazpi urte eman zituen preso Francoren diktadurapean, gose greba bat zela-eta. 1976an utzi zuen apaizgoa. Bada, arestian aipatu dugun Menditik mundura liburu horretan
‎mundu osoa azaldu eta bizi daiteke euskaraz, tartean Darwinen ideia lanjerosoa ere. Azkenean Lotilandia atzean utzi dugu nonbait, eta txonbo egin dugu benetako munduan, Jean Etxepare medikuak behinola amestu bezala edo.
‎Zenbat euskaldunek emigratu zuten Ameriketara? Ba, hainbat arrazoi tarteko, ez dago zehatz jakiterik zenbat euskaldun joan ziren Ameriketara, eta sarri askotan ezin da argitu ere zergatik utzi zuten sorterria. Estimazio batzuen arabera Hego Amerikan euskal jatorriko 400.000 lagun inguru egongo ziren.
‎" Zoratu ahal dire Eskaldun gazteac, Utziz bere herritan buraso maiteac; Itsasoz urruntzeco diru nahiz bildu: Eskaldun izateac oraitic eguin du!".
‎Denborarekin beti gertatzen da bazterrean utzitakoarekin , infernuarekin ere gertatuko litzaiguke—, kolegioko bizimoduaren mira ere sortu zitzaigun, eta neskak, berak batez ere, eta nesken artean Susana gehiena," aurreko ikasturtean pasatako memento onak" aipatzen hasi ziren, eta igandeetan Donostiara joaten convivencias cristianas esaten zitzaien ikasle bileretan ezagututako mutilekin egotera. Baina joera hura ez zen gailendu, ez ginen inoiz damutu aldaketaz.
‎" Zergatik ez haiz Sansonen putzuan azaldu? Utzi nian etortzeko enkargua hotelean", esan zion Adrianek beragana eginez. Hurbilketa zapuztuz, Martinek laukiaren ertzerantz egin zuen.
‎" Eta gutxi al da herren geratzea? Askok nahiago lukete hil!" Martinek ez zuen bere tonu zakarra utzi nahi. " Ez ezazu ergelkeriarik esan, mesedez!" Cesarrek lurrera bota zuen erretzen ari zen zigarroa.
‎Hoteleko enplegatu batena zen, baina Martinek ibiltzen zuen askotan. " Gaur joateak ez dik zentzurik —esan zion Josebak— Ospitalean ez ziotek sartzen utziko ." Martinek haserre begiratu zion. Lurrera bota zuen Cesarrek emandako zigarroa:
‎Arratsaldeko seiak baino lehentxoago, zeharkatu bere etxe aurreko zubia eta eraikitzen ari ziren kirol zelaian barneratzen zen, Villa Lecuonarantz. Azaldu orduko, obran ari ziren langileek lana utzi eta agurrak luzatzen zizkioten, tabakoa eskaintzen zioten; berak aurrera jarraitzen zuen jaramonik egin gabe.
‎Egun batez, berak tratabiderako uzten zidan zirrikitua handitu egin zela sentitu nuen, eta" zer moduz, Virginia?", esan nion, bere izena ebakiz. " ondo, David", erantzun zidan berak naturaltasun handiz.
‎" Ezin izango nioke eutsi", esan zuen Teresak. Ileko zinta beltza mantaren gainean utzi eta larruzko zorroa hartu zuen aulkiaren gainetik. " Baina, ez pentsa, arma arinagoak ere badira hemen", esan zidan.
‎Pistola utzi eta soldadu kaskoa hartu nuen. Garbi eta distiratsu zegoen hura ere.
‎Teresak kaxan utzi zuen gutuna, eta beste bat hartu zuen, zuria eta ertz beltzekoa. " Gregoriyo hori, arrantxero izateko bakarrik balio zuena, nire enamoratuaren aita omen zen", azaldu zidan.
‎Mesedez!", eten nuen. " Arrazoi duzu, nahikoa da", eman zuen berak amore, eta kaxan utzi zuen gutun hura ere. Gero, plastikozko poltsa bat hartu eta Dunhill tabako pakete bat atera zuen handik.
‎" Zure kezka aurpegi hori daukazu berriro", esan zidan Cesarrek. Bazkariaren dirua mahai gainean uzten ari zen. Esan ahal izan nion orduan, aurrez don Hipolitori esan ahal izan nion bezala:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
utzi 9.222 (60,71)
etxi 165 (1,09)
Lehen forma
utzi 4.188 (27,57)
uzten 1.559 (10,26)
utziko 497 (3,27)
uzteko 449 (2,96)
utzita 404 (2,66)
uztea 320 (2,11)
utziz 294 (1,94)
utzitako 287 (1,89)
utz 256 (1,69)
utzirik 248 (1,63)
Etx 147 (0,97)
utzi gabe 146 (0,96)
Utzi 108 (0,71)
Utz 81 (0,53)
uztera 48 (0,32)
Uzten 44 (0,29)
utzi ondoren 39 (0,26)
utzi arte 20 (0,13)
etx 17 (0,11)
utziz gero 17 (0,11)
Utziko 15 (0,10)
uztean 15 (0,10)
utzidazu 14 (0,09)
uzteagatik 14 (0,09)
utziriko 12 (0,08)
utzitakoa 12 (0,08)
utzitakoan 11 (0,07)
utziaz 10 (0,07)
utzitakoak 10 (0,07)
utzi aurretik 9 (0,06)
uztearekin 8 (0,05)
uzteak 7 (0,05)
uzteari 7 (0,05)
Utzidazu 6 (0,04)
Utziz 5 (0,03)
utzi orduko 5 (0,03)
uzterakoan 5 (0,03)
Utziozu 4 (0,03)
uztekotan 4 (0,03)
UZTEN 3 (0,02)
Utzak 3 (0,02)
utzi arren 3 (0,02)
utzi bitartean 3 (0,02)
uztearren 3 (0,02)
utzak 2 (0,01)
utzi ostean 2 (0,01)
utzidazue 2 (0,01)
uztazu 2 (0,01)
UTZI 1 (0,01)
UTZIKO 1 (0,01)
Utzazu 1 (0,01)
Utzi gabe 1 (0,01)
Utzita 1 (0,01)
Uztazu 1 (0,01)
Uztea 1 (0,01)
Uzteko 1 (0,01)
etxi 1 (0,01)
utziezu 1 (0,01)
utziozu 1 (0,01)
utziozue 1 (0,01)
utzitakoarekin 1 (0,01)
utzitakoaren 1 (0,01)
utzitakoarengatik 1 (0,01)
utzitakoek 1 (0,01)
utzitakoen alde 1 (0,01)
utzitakoez 1 (0,01)
uztear 1 (0,01)
uztearekin batera 1 (0,01)
uzteke 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
utzi behar 267 (1,76)
utzi ezan 237 (1,56)
utzi nahi 147 (0,97)
utzi ez 102 (0,67)
utzi egin 76 (0,50)
utzi erabaki 38 (0,25)
utzi joan 24 (0,16)
utzi ahal 22 (0,14)
utzi ari 22 (0,14)
utzi eskatu 22 (0,14)
utzi bera 21 (0,14)
utzi baino 20 (0,13)
utzi ni 19 (0,13)
utzi arrasto 17 (0,11)
utzi harri 17 (0,11)
utzi omen 17 (0,11)
utzi beste 16 (0,11)
utzi hutsune 16 (0,11)
utzi al 14 (0,09)
utzi ere 14 (0,09)
utzi gabe 14 (0,09)
utzi ohi 14 (0,09)
utzi diol 12 (0,08)
utzi egon 12 (0,08)
utzi aukera 11 (0,07)
utzi behartu 11 (0,07)
utzi esan 11 (0,07)
utzi agindu 10 (0,07)
utzi asmo 10 (0,07)
utzi bake 10 (0,07)
utzi hura 10 (0,07)
utzi modu 10 (0,07)
utzi ote 10 (0,07)
utzi hasi 9 (0,06)
utzi ukan 9 (0,06)
utzi alde 8 (0,05)
utzi berri 8 (0,05)
utzi desagertu 8 (0,05)
utzi eduki 8 (0,05)
utzi gero 8 (0,05)
utzi leku 8 (0,05)
utzi toki 8 (0,05)
utzi aztarna 7 (0,05)
utzi beharrean 7 (0,05)
utzi bezain 7 (0,05)
utzi erabili 7 (0,05)
utzi gu 7 (0,05)
utzi pasatu 7 (0,05)
utzi saiatu 7 (0,05)
utzi sartu 7 (0,05)
utzi aurre 6 (0,04)
utzi bezala 6 (0,04)
utzi bi 6 (0,04)
utzi bide 6 (0,04)
utzi gogo 6 (0,04)
utzi herri 6 (0,04)
utzi hondar 6 (0,04)
utzi lur 6 (0,04)
utzi pentsatu 6 (0,04)
utzi su 6 (0,04)
utzi ta 6 (0,04)
utzi zu 6 (0,04)
utzi aipatu 5 (0,03)
utzi etxe 5 (0,03)
utzi gai 5 (0,03)
utzi gauza 5 (0,03)
utzi guzti 5 (0,03)
utzi hitz 5 (0,03)
utzi jakin 5 (0,03)
utzi komeni izan 5 (0,03)
utzi moduko 5 (0,03)
utzi ondare 5 (0,03)
utzi ondoren 5 (0,03)
utzi ordu 5 (0,03)
utzi prozesu 5 (0,03)
utzi ume 5 (0,03)
utzi adierazi 4 (0,03)
utzi aitzin 4 (0,03)
utzi arte 4 (0,03)
utzi ate 4 (0,03)
utzi azken 4 (0,03)
utzi baina 4 (0,03)
utzi bat 4 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
utzi behar ukan 56 (0,37)
utzi nahi ukan 49 (0,32)
utzi ez ukan 26 (0,17)
utzi behar esan 16 (0,11)
utzi ohi ukan 12 (0,08)
utzi ahal ukan 9 (0,06)
utzi baino lehen 9 (0,06)
utzi harri esku 9 (0,06)
utzi behar al 8 (0,05)
utzi behar egon 8 (0,05)
utzi egin behar 8 (0,05)
utzi ez esan 8 (0,05)
utzi ezan harri 8 (0,05)
utzi nahi ez 8 (0,05)
utzi ezan bakean 5 (0,03)
utzi harri bat 5 (0,03)
utzi alde bat 4 (0,03)
utzi ezan eskatu 4 (0,03)
utzi ezan gai 4 (0,03)
utzi ezan hori 4 (0,03)
utzi ezan utzi 4 (0,03)
utzi hitz egin 4 (0,03)
utzi su jan 4 (0,03)
utzi ezan behingo 3 (0,02)
utzi ezan bera 3 (0,02)
utzi ezan bizi 3 (0,02)
utzi ezan gu 3 (0,02)
utzi nahi esan 3 (0,02)
utzi agindu eman 2 (0,01)
utzi ahal esan 2 (0,01)
utzi alde egin 2 (0,01)
utzi arrasto ere 2 (0,01)
utzi arrasto sail 2 (0,01)
utzi asmo ukan 2 (0,01)
utzi ate jo 2 (0,01)
utzi aukera ukan 2 (0,01)
utzi behar dieta 2 (0,01)
utzi behar eduki 2 (0,01)
utzi behar gu 2 (0,01)
utzi behar ote 2 (0,01)
utzi behar sartu 2 (0,01)
utzi bera herri 2 (0,01)
utzi bera lan 2 (0,01)
utzi beste bat 2 (0,01)
utzi bezain laster 2 (0,01)
utzi ezan argi 2 (0,01)
utzi ezan bakarrik 2 (0,01)
utzi ezan bazter 2 (0,01)
utzi ezan euskara 2 (0,01)
utzi ezan exijitu 2 (0,01)
utzi ezan gero 2 (0,01)
utzi ezan geroko 2 (0,01)
utzi ezan horretan 2 (0,01)
utzi ezan jende 2 (0,01)
utzi ezan kontu 2 (0,01)
utzi ezan ni 2 (0,01)
utzi ezan zu 2 (0,01)
utzi harri utzi 2 (0,01)
utzi hutsune bete 2 (0,01)
utzi jakin zeren 2 (0,01)
utzi joan bera 2 (0,01)
utzi leku guzti 2 (0,01)
utzi lur zati 2 (0,01)
utzi ni gaztaro 2 (0,01)
utzi ohi esan 2 (0,01)
utzi ondare idatzi 2 (0,01)
utzi agindu ukan 1 (0,01)
utzi ahal hemen 1 (0,01)
utzi ahal hitzartu 1 (0,01)
utzi ahal memoria 1 (0,01)
utzi aipatu Amerikak 1 (0,01)
utzi aipatu dorre 1 (0,01)
utzi aipatu Josep 1 (0,01)
utzi aipatu Paue 1 (0,01)
utzi aipatu ukan 1 (0,01)
utzi aitzin berreskuratu 1 (0,01)
utzi aitzin politikari 1 (0,01)
utzi alde guzi 1 (0,01)
utzi alde ideologiko 1 (0,01)
utzi ari ote 1 (0,01)
utzi ari xarma 1 (0,01)
utzi arrasto argi 1 (0,01)
utzi arrasto etorri 1 (0,01)
utzi arrasto guzti 1 (0,01)
utzi arrasto iheskor 1 (0,01)
utzi arrasto ikusi 1 (0,01)
utzi arrasto kaxkar 1 (0,01)
utzi arrasto lur 1 (0,01)
utzi arrasto nolabait 1 (0,01)
utzi arrasto topatu 1 (0,01)
utzi arte ez 1 (0,01)
utzi arte kilometro 1 (0,01)
utzi asmo atera 1 (0,01)
utzi asmo azaldu 1 (0,01)
utzi asmo hori 1 (0,01)
utzi ate itxi 1 (0,01)
utzi ate normal 1 (0,01)
utzi aukera arranguratxo 1 (0,01)
utzi aukera gizonezko 1 (0,01)
utzi aukera planteatu 1 (0,01)
utzi aurre egin 1 (0,01)
utzi aurre hasi 1 (0,01)
utzi aurre jakin 1 (0,01)
utzi aurre pasatu 1 (0,01)
utzi aurre segitu 1 (0,01)
utzi azken egun 1 (0,01)
utzi azken hamarkada 1 (0,01)
utzi azken tren 1 (0,01)
utzi aztarna filosofiko 1 (0,01)
utzi aztarna ildo 1 (0,01)
utzi aztarna kontu 1 (0,01)
utzi baina elkarte 1 (0,01)
utzi baina hau 1 (0,01)
utzi baina uko 1 (0,01)
utzi baino aste 1 (0,01)
utzi baino ez 1 (0,01)
utzi baino gose 1 (0,01)
utzi baino hasi 1 (0,01)
utzi baino humano 1 (0,01)
utzi baino irtenbide 1 (0,01)
utzi baino lehenago 1 (0,01)
utzi baino txiki 1 (0,01)
utzi bake gizagaixo 1 (0,01)
utzi bake hil 1 (0,01)
utzi bake ni 1 (0,01)
utzi bake oraintxe 1 (0,01)
utzi bake Xabier 1 (0,01)
utzi bat Donibane 1 (0,01)
utzi bat egin 1 (0,01)
utzi bat eskuratu 1 (0,01)
utzi behar apaiz 1 (0,01)
utzi behar aztertu 1 (0,01)
utzi behar baina 1 (0,01)
utzi behar baldin 1 (0,01)
utzi behar beharrezko 1 (0,01)
utzi behar deus 1 (0,01)
utzi behar Erramun 1 (0,01)
utzi behar errepublika 1 (0,01)
utzi behar espainiar 1 (0,01)
utzi behar etxe 1 (0,01)
utzi behar ez 1 (0,01)
utzi behar ezta 1 (0,01)
utzi behar nonahi 1 (0,01)
utzi behar nu 1 (0,01)
utzi behar oinaze 1 (0,01)
utzi behar plaza 1 (0,01)
utzi behar tokiko 1 (0,01)
utzi behar tximu 1 (0,01)
utzi behar zaldi 1 (0,01)
utzi behar zu 1 (0,01)
utzi behartu egin 1 (0,01)
utzi bera agindu 1 (0,01)
utzi bera bulkada 1 (0,01)
utzi bera buru 1 (0,01)
utzi bera ere 1 (0,01)
utzi bera etxe 1 (0,01)
utzi bera gela 1 (0,01)
utzi bera harta 1 (0,01)
utzi bera herrialde 1 (0,01)
utzi bera herritar 1 (0,01)
utzi bera leku 1 (0,01)
utzi bera makila 1 (0,01)
utzi bera mantal 1 (0,01)
utzi bera ondoko 1 (0,01)
utzi bera postu 1 (0,01)
utzi bera toki 1 (0,01)
utzi bera zehaztu 1 (0,01)
utzi berri jaio 1 (0,01)
utzi beste alderdi 1 (0,01)
utzi beste arrasto 1 (0,01)
utzi beste aukera 1 (0,01)
utzi beste baino 1 (0,01)
utzi beste erremedio 1 (0,01)
utzi beste ezer 1 (0,01)
utzi beste galdera 1 (0,01)
utzi beste garai 1 (0,01)
utzi beste gaueko 1 (0,01)
utzi beste herentzia 1 (0,01)
utzi beste iheslari 1 (0,01)
utzi beste kasu 1 (0,01)
utzi beste lau 1 (0,01)
utzi beste zerbait 1 (0,01)
utzi bezain agudo 1 (0,01)
utzi bezain azkar 1 (0,01)
utzi bezain larri 1 (0,01)
utzi bezain pizgarri 1 (0,01)
utzi bezain pronto 1 (0,01)
utzi bezala eduki 1 (0,01)
utzi bi alde 1 (0,01)
utzi bi eskutitz 1 (0,01)
utzi bi estilo 1 (0,01)
utzi bi hementxe 1 (0,01)
utzi bi minutu 1 (0,01)
utzi bi orbain 1 (0,01)
utzi bide berreskuratzaile 1 (0,01)
utzi bide desberdin 1 (0,01)
utzi bide gogo 1 (0,01)
utzi bide seguru 1 (0,01)
utzi desagertu Hurtado 1 (0,01)
utzi diol aurreratu 1 (0,01)
utzi diol bera 1 (0,01)
utzi diol itsaso 1 (0,01)
utzi diol jakinarazi 1 (0,01)
utzi diol jaso 1 (0,01)
utzi diol sistema 1 (0,01)
utzi eduki edalontzi 1 (0,01)
utzi eduki hautsontzi 1 (0,01)
utzi eduki heriotza 1 (0,01)
utzi eduki larru 1 (0,01)
utzi eduki oso 1 (0,01)
utzi eduki urrutiko 1 (0,01)
utzi egin abisatu 1 (0,01)
utzi egin ahalegin 1 (0,01)
utzi egin medio 1 (0,01)
utzi egin ni 1 (0,01)
utzi egon espazio 1 (0,01)
utzi egon etxe 1 (0,01)
utzi erabaki atze 1 (0,01)
utzi erabaki hartu 1 (0,01)
utzi erabaki hau 1 (0,01)
utzi erabaki irmo 1 (0,01)
utzi ere bai 1 (0,01)
utzi ere erabaki 1 (0,01)
utzi ere modu 1 (0,01)
utzi esan gabe 1 (0,01)
utzi eskatu behar 1 (0,01)
utzi eskatu omen 1 (0,01)
utzi etxe bateria 1 (0,01)
utzi etxe beste 1 (0,01)
utzi ez afera 1 (0,01)
utzi ez bada 1 (0,01)
utzi ez den 1 (0,01)
utzi ez eduki 1 (0,01)
utzi ez ezan 1 (0,01)
utzi ez ke 1 (0,01)
utzi ez lo 1 (0,01)
utzi ez naza 1 (0,01)
utzi ezan aditz 1 (0,01)
utzi ezan aipamen 1 (0,01)
utzi ezan airean 1 (0,01)
utzi ezan aje 1 (0,01)
utzi ezan alde 1 (0,01)
utzi ezan aparkatu 1 (0,01)
utzi ezan aparte 1 (0,01)
utzi ezan arazo 1 (0,01)
utzi ezan arma 1 (0,01)
utzi ezan arren 1 (0,01)
utzi ezan arte 1 (0,01)
utzi ezan aske 1 (0,01)
utzi ezan atzean 1 (0,01)
utzi ezan auto 1 (0,01)
utzi ezan babo 1 (0,01)
utzi ezan bake 1 (0,01)
utzi ezan baldin 1 (0,01)
utzi ezan barru 1 (0,01)
utzi ezan behartu 1 (0,01)
utzi ezan behin 1 (0,01)
utzi ezan bele 1 (0,01)
utzi ezan berak 1 (0,01)
utzi ezan beste 1 (0,01)
utzi ezan bestela 1 (0,01)
utzi ezan bide 1 (0,01)
utzi ezan buruz 1 (0,01)
utzi ezan den 1 (0,01)
utzi ezan deskantsatu 1 (0,01)
utzi ezan diru 1 (0,01)
utzi ezan edertasun 1 (0,01)
utzi ezan edozein 1 (0,01)
utzi ezan egin 1 (0,01)
utzi ezan egon 1 (0,01)
utzi ezan elkar 1 (0,01)
utzi ezan enbarazu 1 (0,01)
utzi ezan epaile 1 (0,01)
utzi ezan erabat 1 (0,01)
utzi ezan eraikitzaile 1 (0,01)
utzi ezan erantzun 1 (0,01)
utzi ezan erregutu 1 (0,01)
utzi ezan erretolika 1 (0,01)
utzi ezan eurak 1 (0,01)
utzi ezan formalidade 1 (0,01)
utzi ezan gainontzeko 1 (0,01)
utzi ezan galdu 1 (0,01)
utzi ezan gau 1 (0,01)
utzi ezan gaurko 1 (0,01)
utzi ezan gauza 1 (0,01)
utzi ezan gertakari 1 (0,01)
utzi ezan gezi 1 (0,01)
utzi ezan gizaki 1 (0,01)
utzi ezan gizon 1 (0,01)
utzi ezan gobernari 1 (0,01)
utzi ezan guti 1 (0,01)
utzi ezan hau 1 (0,01)
utzi ezan heroi 1 (0,01)
utzi ezan hiru 1 (0,01)
utzi ezan hizkuntza 1 (0,01)
utzi ezan horrela 1 (0,01)
utzi ezan hotel 1 (0,01)
utzi ezan ideia 1 (0,01)
utzi ezan identitate 1 (0,01)
utzi ezan ikerketa 1 (0,01)
utzi ezan infante 1 (0,01)
utzi ezan intsurgente 1 (0,01)
utzi ezan Jaime 1 (0,01)
utzi ezan Nafarroa 1 (0,01)
utzi ezan Sanchez 1 (0,01)
utzi ezan Sevilla 1 (0,01)
utzi gabe errepublika 1 (0,01)
utzi gabe ez 1 (0,01)
utzi gabe titulu 1 (0,01)
utzi gai atzendu 1 (0,01)
utzi gai bat 1 (0,01)
utzi gai egon 1 (0,01)
utzi gai politiko 1 (0,01)
utzi gauza ezti 1 (0,01)
utzi gero handi 1 (0,01)
utzi gero ondikoz 1 (0,01)
utzi gogo egin 1 (0,01)
utzi gogo egoki 1 (0,01)
utzi gu antzerki 1 (0,01)
utzi gu desbideratu 1 (0,01)
utzi gu haur 1 (0,01)
utzi gu ihes 1 (0,01)
utzi gu memoria 1 (0,01)
utzi gu partitu 1 (0,01)
utzi guzti harridura 1 (0,01)
utzi guzti hitz 1 (0,01)
utzi guzti paper 1 (0,01)
utzi guzti zabaldu 1 (0,01)
utzi guzti zureganatu 1 (0,01)
utzi herri besterik 1 (0,01)
utzi herri dantza 1 (0,01)
utzi herri etxe 1 (0,01)
utzi herri haiek 1 (0,01)
utzi herri hartara 1 (0,01)
utzi herri min 1 (0,01)
utzi hondar altxatu 1 (0,01)
utzi hondar aztarna 1 (0,01)
utzi hondar baliatu 1 (0,01)
utzi hondar ikertu 1 (0,01)
utzi hura belaun 1 (0,01)
utzi hura eduki 1 (0,01)
utzi hura erabaki 1 (0,01)
utzi hura gorpu 1 (0,01)
utzi hura hurbildu 1 (0,01)
utzi hura itxurako 1 (0,01)
utzi hura kanal 1 (0,01)
utzi hura mahai 1 (0,01)
utzi hutsune bisigodo 1 (0,01)
utzi hutsune ere 1 (0,01)
utzi hutsune erregimen 1 (0,01)
utzi hutsune garratz 1 (0,01)
utzi hutsune handi 1 (0,01)
utzi hutsune miaka 1 (0,01)
utzi hutsune oso 1 (0,01)
utzi hutsune pena 1 (0,01)
utzi hutsune Suitza 1 (0,01)
utzi joan Baxenabarre 1 (0,01)
utzi joan kontseilari 1 (0,01)
utzi joan musika 1 (0,01)
utzi leku bera 1 (0,01)
utzi leku hau 1 (0,01)
utzi lur eseri 1 (0,01)
utzi lur landu 1 (0,01)
utzi lur sail 1 (0,01)
utzi lur utzi 1 (0,01)
utzi modu bat 1 (0,01)
utzi modu hasi 1 (0,01)
utzi moduko agitu 1 (0,01)
utzi moduko argudio 1 (0,01)
utzi moduko dieta 1 (0,01)
utzi moduko haritzondo 1 (0,01)
utzi nahi apaiz 1 (0,01)
utzi nahi aritu 1 (0,01)
utzi nahi baino 1 (0,01)
utzi nahi baldin 1 (0,01)
utzi nahi bertze 1 (0,01)
utzi nahi bi 1 (0,01)
utzi nahi emaitza 1 (0,01)
utzi nahi euskaldun 1 (0,01)
utzi nahi guzti 1 (0,01)
utzi nahi historia 1 (0,01)
utzi nahi hola 1 (0,01)
utzi nahi lan 1 (0,01)
utzi nahi lehen 1 (0,01)
utzi nahi nu 1 (0,01)
utzi nahi tarteka 1 (0,01)
utzi ni aurpegi 1 (0,01)
utzi ni bakarrik 1 (0,01)
utzi ni bake 1 (0,01)
utzi ni bizitza 1 (0,01)
utzi ni erregetza 1 (0,01)
utzi ni eskumutur 1 (0,01)
utzi ni gozo 1 (0,01)
utzi ni izen 1 (0,01)
utzi ni kargu 1 (0,01)
utzi ni kontu 1 (0,01)
utzi ondare disfrutatu 1 (0,01)
utzi ondare jabetu 1 (0,01)
utzi ondare zati 1 (0,01)
utzi ondoren esan 1 (0,01)
utzi prozesu egin 1 (0,01)
utzi prozesu luze 1 (0,01)
utzi prozesu natural 1 (0,01)
utzi prozesu subjektu 1 (0,01)
utzi sartu herrialde 1 (0,01)
utzi su piztu 1 (0,01)
utzi ta bi 1 (0,01)
utzi ta etorri 1 (0,01)
utzi ta lotu 1 (0,01)
utzi ta moro 1 (0,01)
utzi toki bestela 1 (0,01)
utzi toki hartu 1 (0,01)
utzi toki segitu 1 (0,01)
utzi ukan asmo 1 (0,01)
utzi ukan joera 1 (0,01)
utzi ume aingerutasun 1 (0,01)
utzi ume anormal 1 (0,01)
utzi ume bat 1 (0,01)
utzi ume ukan 1 (0,01)
utzi zu bizitza 1 (0,01)
utzi zu buru 1 (0,01)
utzi zu hautu 1 (0,01)
utzi zu ikusi 1 (0,01)
utzi zu urde 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia