2011
|
|
Bilketa-ontziak. Ontzien edukiera laginketa egin
|
nahi den
aroko ohiko plubiometriaren araberakoa izango da. Erreferentzia gisa, toki lehorretan 10 L-ko ontzi bat erabil daiteke, eta leku euritsuagoetan, berriz, 20 edo 40 L-koak.
|
|
Hain zuzen ere, baliabide honekin, emisioen ondorioen mamira jo
|
nahi da
zuzenean. Lan honen helburu zehatza aire-kalitatearen ebaluazio-tresna izatea da.
|
|
Sarrerari amaiera emateko, eskerrak eman
|
nahi dizkiot
idazlan hau zuzendu duen irakasle eta lagunari, Iñaki Mozos Muxika jaunari. Iñakik eskainitako lanari, denborari eta aholkuei esker gauzatu da laborategiko eskuliburu hau.
|
|
Kutsatzaile atmosferikoen laginketa egiteko, berariazko zentroen sare bat eratzen da ikertu
|
nahi den
eremuan. Esate baterako, ikerketa eta kutsaduraren segimendua egiteko, 2 km2-an behin airearen kalitatea ebaluatzeko etxetxo edo gune bat ezartzen da hirian; eremu zabalagoetan, ordea, zentroak gehiago sakabanatzen dira.
|
|
Beraz, garrantzitsua da lehenbailehen analizatzea. Lagina ez da luze laga behar biltegian,
|
nahi
ez diren erreakzioak gerta ez daitezen. Kutsatzaileak biltzeko ekipoaren egituran, ponpa beti xurgapenaren aldean jarri behar da, eta inola ere ez bultzadaren aldean.
|
|
Kutsatzaileak biltzeko ekipoaren egituran, ponpa beti xurgapenaren aldean jarri behar da, eta inola ere ez bultzadaren aldean. Horrela, bildu
|
nahi
ez den zenbait substantzia ez da kolektorera iritsiko (olioak eta hezetasuna, bereziki). Txostenetan analisien emaitzak adierazteko, berariazko unitateak erabiltzen dira (ikus 4 taula).
|
|
Iragazkia: askotariko materialez egindakoak izaten dira (hainbat motatako paperak, beira-zuntza, polimero sintetikoak, eta abar), eta bata edo bestea erabiltzen da harrapatu
|
nahi den
partikula motaren edo haren diametroaren arabera; iragazki-ontzian ezartzen da, eta tresnak hermetikoki itxita gelditu behar du, iragazkia xurgaturiko aireak bakarrik zeharka dezan.
|
|
Garraiorako, tefloiz edo tefloiaren antzeko material batez egindako tapoi batekin ixten da flaskoaren ahoa (ez erabili kautxuzko tapoirik). Disoluzioa beste ontzi batetara pastu
|
nahi bada
(plastikozko ontziak erabiltzen dira lagin alkalinoentzat, eta beirazkoak azidoentzat), impinger edo burbuila-garbigailua disoluzio biltzailearekin garbitu behar da bi aldiz, eta garbiketa-urak laginaren ontzira isuri behar dira, ondoren laborategira eramateko.
|
|
Mota guztietako partikulak eta gasak atzemateko balio du, eta immisioan erabiltzen da. Partikula esekiak hartu
|
nahi direnean
, iragazte-laginketa egiten da. Kasu horretan grabitate-indarraren eragina nahikoa ez denez gero, ekipoak xurgatze-sistema bat dauka (ponpa).
|
|
Lagina bi norabide perpendikularretan hartu behar da, bi norabide horiek kebidearen ardatzarekiko perpendikularrak izanik. Bestalde, lagina hartu
|
nahi den
altueran, kebidearen sekzioa koroa zentrokidetan zatitzen da. Laginketa egiteko, zunda laginak hartu nahi diren puntuetaraino sartzen da, alegia, bi norabide perpendikularrek koroen arteko mugak ebakitzen dituzten puntuetaraino.
|
|
Bestalde, lagina hartu nahi den altueran, kebidearen sekzioa koroa zentrokidetan zatitzen da. Laginketa egiteko, zunda laginak hartu
|
nahi diren
puntuetaraino sartzen da, alegia, bi norabide perpendikularrek koroen arteko mugak ebakitzen dituzten puntuetaraino.
|
|
Gainera, aireko NO-ak ere interferentzia eragin dezake, NO2-arekin batera atzematen baita, eta, gainera, NO2-raino oxidatua (batez ere laginketa-denbora oso luzea denean). Aireko NO2-aren kontzentrazioa soilik jakin
|
nahi denean
, laginketak eta analisi-denborak ordubete iraun behar dute, gehienez. Hemen azaldutako prozedura analitikoan, laginketa egiteko 2 h inguruko proposatzen da, eta ondoren analisia egiteko, berriz, gutxienez ordubete.
|
|
Whatman iragazpapera; normalean, 1 zenbakikoa, eta, O3-aren eragina kendu
|
nahi bada
, 41 zenbakikoa
|
|
Garraiatzeko, ongi itxi behar dira burbuila-garbigailua eta barnean daraman lagina. Beste modu batera lan egin
|
nahi bada
, lepo hariduneko flasko batera pasatu behar da, eta behar bezala itxi. Berehala eraman laborategira analisia egiteko.
|
|
Emaitza hori µg/ Nm3-tan adierazi
|
nahi bada
, CPb-aren balioa 103z biderkatzen da.
|
|
Aireko hainbat metalen kontzentrazioak nerutzeko, orain azalduko dugun analisi metodo hau eta honen antzekoak erabiltzen dira. Kasu bakoitzean, lanpara espektrofotometriko egokia erabili behar da, eta, horrekin batera, aztertu
|
nahi den
metal jakinari dagokion uhin-luzera, ekipoaren eta lanpararen fabrikatzaileak eskainitako argibideei jarraituz.
|
|
Horrela, laneko disoluzio hauek lortzen dira: 0,0, 5,0, 10,0, 15,0 eta 20,0 µg/ mL. Disoluzio horiek aurrerago beste analisietan erabili
|
nahi
baldin badira, matrazeetatik polietilenozko flaskoetara pasatu behar dira (ongi identifikatuta, eta etiketan prestaketaren data jarrita).
|
|
Ekipo pertsonaleko ponpa piztu, eta lagina hartzen da. Laginketa amaitutakoan, neurtu
|
nahi diren
konposatuak atzeman ondoren, ikatzetik askatzen dira pentanoaren disoluzio batekin. Gero, konposatu organikoak dauzkan pentano hori analizatzeko, gas-kromatografia (GC) erabiltzen da.
|
|
Gero, konposatu organikoak dauzkan pentano hori analizatzeko, gas-kromatografia (GC) erabiltzen da. Teknika hori asko erabiltzen da gas-fasean dauden substantziak bereizteko, batez ere konposatu organikoak analizatu
|
nahi direnean
. Zutabe kromatografikoan substantziak bereizi eta gero, garraren ionizazioaren detektagailuak (FID) identifikatu egiten ditu.
|
|
Adibidea: Senar-emazte batzuek apartamentu bat erosi berri dute, eta etxebizitza horretarako hornikuntza elektrikoa kontratatu
|
nahi
dute.Zehazki, 6.900 W-eko potentzia kontratatu nahi dute. Zer zenbateko ordaindu beharko diote enpresa merkaturatzaileari, kontuan hartuta sustatzaileak, hasieran, 9.200 W-eko potentziarako hedapen-eskubideak ordaindu zituela eta enpresa instalatzaileak emandako instalazio elektrikoaren ziurtagiria aurkeztu dutela?
|
|
Adibidea: Senar-emazte batzuek apartamentu bat erosi berri dute, eta etxebizitza horretarako hornikuntza elektrikoa kontratatu nahi dute.Zehazki, 6.900 W-eko potentzia kontratatu
|
nahi dute
. Zer zenbateko ordaindu beharko diote enpresa merkaturatzaileari, kontuan hartuta sustatzaileak, hasieran, 9.200 W-eko potentziarako hedapen-eskubideak ordaindu zituela eta enpresa instalatzaileak emandako instalazio elektrikoaren ziurtagiria aurkeztu dutela?
|
|
7.3 Demagun familiabakarreko sei etxebizitza eraiki behar dituztela eta 9.200 W-eko elektrifikazio-maila handia ezarri
|
nahi dietela
. Kalkulatu zenbat ordaindu behar dion sustatzaileak energia hornitzen duen enpresari etxebizitzetan hornidura hori ezartzeko.
|
|
Mantentze-lanak eraginkorrak izateko, ikuskapen-egutegi bat prestatu eta aldizka kontrolatu
|
nahi ditugun
zatiak adierazi behar ditugu. Batzuetan, instalatutako material batzuk, martxan egon arren, aldatu ere egin behar dira, zahartuta daudelako.
|
|
Muskuluak bortizki uzkurtzen dira,
|
nahi
gabe. Arnasa hartzeko zailtasunak izaten dira.
|
|
5.3 150 W-eko halogenuro metalikozko 50 lanparaz osatutako argiztapen publikoko sare bat diseinatu
|
nahi dugu
. Lanpara horien potentzia, ekipo osagarriena barne?
|
|
Errazagoa da isolamendua garbiro zulatu dela eta lurrera konektatuta dagoela edo eroale baten haustura garbia gertatu dela detektatzea, aldizkako kontaktu bat baino. Hori dela eta, batzuetan,
|
nahi den
akats garbia eragiten da, erresistentzia handitzen den puntuan, isolamendua ikazten duen edo eroalea urtzen duen adinako intentsitatea pasaraziz.
|
|
Lurrerako zirkuituen eroaleek kontaktu elektriko ona izan behar dute, bai lurrera konektatu
|
nahi diren
zati metalikoekin, bai elektrodoekin. Horretarako, lurrerako zirkuituek zati metalikoekin eta elektrodoekin dituzten konexioak oso kontuz egin behar dira, juntura-pieza egokien eta konpresio-elementuen bidez ukipen-azalerak ziurtatuz, hartara, konexioa eraginkorra izateko.
|
|
Bihotzez eskerrak eman
|
nahi dizkiegu
lan hau egiten lagundu diguten sektore elektrikoko pertsona eta enpresa guztiei, modu erabat desinteresatuan beren hondar-alea jarri baitute instalazio eta muntaia elektrikoen arloko lanpostuetan arituko diren etorkizuneko teknikariak eta langileak prestatzeko eta prestakuntza hori errealagoa eta osoagoa izateko. Haien laguntzarik gabe, ezinezkoa izango zen lan hau egitea.
|
|
Gure lankide Mariano Cecilia Fernán, Pedro Castellano Matas, Lisardo Recio Maillo, Agustín Martín Serrano, Alfonso García, Javier Aparicio, José Antonio Ruiz López, Alfredo Fernández Lopesino, Nicolás Martínez Cebrián, Mario Sánchez Corral, Juan Antonio Vadillo eta Luis Ángel Pascuali, instalazio elektrikoei buruzko ezagutzak jaso eta zabaldu
|
nahi dituen
ororentzat liburua nahikoa grafikoa eta erakargarria izan zedin eman dizkiguten ideia, aholku eta informazio teknikoengatik.
|
|
PKEa kalkulatzeko potentziak, proiektugileek etxebizitzak diseinatzeko erabiltzen dituztenak? alde batera utzita, gerora, eraikinaren jabeak edo maizterrak
|
nahi duen
potentzia kontrata dezake merkaturatzailearekin, betiere instalazioaren gaitasun teknikoa baino txikiagoa bada.
|
|
Erreguladoreetan, oro har, irteeran lortu
|
nahi dugun
tentsioa baino 3 V handiagoa den bat aplikatu behar dugu.
|
|
Audioaren munduan sarri-sarri erabiltzen da zirkuitu mota hori nahasketa-mahaietan, seinaleak nahasi eta anplifikatu edo indargabetu
|
nahi direnean
(mikrofonoak, kaseteak, disko-jogailuak, disko trinkoak eta abar).
|
|
3 VCE1-en anplitudea ahalik eta Vcc elikaduraren antzekoena izatea
|
nahi badugu
, zer hartu behar dugu kontuan?
|
|
3 VCE1-en anplitudea ahalik eta Vcc-elikaduraren atzekoena izatea
|
nahi badugu
, zer hartu behar dugu kontuan?
|
|
Sarrera bat 1era konektatzen da, eta bestean (aztertu
|
nahi dugun
horretan) CK1 erlojuaren seinalea (maiztasun txikikoa) aplikatzen da. Irteera behatzen da.
|
|
Horretarako, lortu
|
nahi den
gehieneko kontaketa-egoera gehi bat egin eta balio hori deskodetu egiten da NAND ate batekin; gero, ate horren irteera kontaketaren hasierako egoera lortzeko aukera ematen duten biegonkorretako Preset eta Clear sarrera asinkronoetara konektatzen da.
|
|
19 50 Hz-eko kontaketa-seinale batetik abiatuta orduak, minutuak eta segundoak bistaratzen dituen erloju digital bat inplementatu
|
nahi badugu
, zer maiztasun-zatitzaile diseinatu behar ditugu?
|
|
17 Zer lortu
|
nahi da
S1 sarreran 1 balioa jarrita. Eta 0 jarrita. Zergatik?
|
|
Modu sinkronoan, bai. Nahikoa da
|
nahi dugun
hasierako egoeraren konbinazio bitarra aplikatzea A, B, C eta D paraleloko sarreretan eta aurreko puntuko pausoak egitea.
|
|
Kitzikapen-taulak esaten du zer informazio aplikatu behar den
|
nahi dugun
egoera edo aldakuntza lortzeko irteeran.
|
|
1 Zunda logikoa (TEST), LED diodoaren bidezkoa. Zirkuituko zer punturen egoera (0 edo 1) egiaztatu
|
nahi den
, hara konektatuko da hari elektriko baten bidez.
|
|
Oinarrizko ate logikoak aztertzeko prestatuta dago ate logikoen eta funtzioen txartela, eta, gainera, aukera ematen du erabiltzaileak
|
nahi dituen
funtzio logikoak muntatzeko.
|
|
19 50 Hz-eko kontaketa-seinale batetik abiatuta orduak, minutuak eta segundoak bistaratzen dituen erloju digital bat inplementatu
|
nahi badugu
, zer maiztasun-zatitzaile diseinatu behar ditugu?
|
|
Erreboteen aurkako zirkuiturik ez duen etengailu batetik aplikatzen bada sinkronizazio-seinalea, biegonkorrak ez du ondo funtzionatuko. Etengabeko erreboteek
|
nahi
ez ditugun aginduak emango dituzte, eta biegonkorrak ez du planifikatutako bilakaera izango.
|
|
17 Zer lortu
|
nahi da
S1 sarreran 1 balioa jarrita. Eta 0 jarrita. Zergatik?
|
|
Aurreko puntuan adierazi dugunez, lehenengo datu paralelo bat kargatzen da, kontagailua hasieratzeko, eta, gero, informazioa bitez bit eskuinera desplazatzen da, QAtik QDra modu ziklikoan,
|
nahi dugun
kode hori sor dezan.
|
|
Datuek adierazten dutenez, seme-alabak gaizki tratatzen dituzten eta nahasmen psikiatrikoren bat duten gurasoen proportzioa oso txikia da. Beraz, guztiz egia da balitekeela itxuraz normalak diren pertsonek, mendekotasun-arazorik edo buruko patologiarik ez dutenek, gaizki tratatzea beren seme-alabak.. Gurasoek
|
nahi dutena
egin dezakete beren seme-alabekin, eta inork ez du tartean sartu behar?. Seme-alabak ez dira gurasoen jabetza, eta komunitateak haien eskubideak babestu behar ditu, gurasoen interesen gainetik.. Haurrei gogor egin behar zaie, bestela ez baitute ikasten?.
|
|
Arreta erakarri
|
nahi du
etengabe.
|
|
Barnetegi batean sartu
|
nahi dutela
adierazten dute.
|
|
Ez du etxera joan
|
nahi
23
|
|
Arreta erakarri
|
nahi du
24
|
|
Tratu txarren kasu bat jakinarazten denean, komeni da gurasoei ere arazo horien berri ematea, eta protokoloak aktibatu direla jakinaraztea. Hala ere, zaila izan daiteke hori egitea erantzun oldarkor edo aurkako bat espero denean, egoera onartu
|
nahi
ez dutelako edo, besterik gabe, adingabeari kalte egin diezaioketelako.
|
|
5.3 dokumentuaEgoitzan hartzearen egungo joerakEgoitza-zentro batean hartzea giltzapetze gisa bizi eta hartzen ziren denbora haiek atzean geratu dira. Gaur egun, familiaren antzeko unitate txikien funtzionamendu ahalik eta antzekoena duten zentroak antolatu
|
nahi dira
, haurrei eta nerabeei betetasunez bizitzen eta garatzen lagunduko dietenak, herritar gehienek dituzten baldintzen ahalik eta antzekoenetan. Ideia hori egia bihurtzeko, adingabeen zentroetan, bi elementu uztartzen dira: Berotasun teknikoa.
|
|
Lortu
|
nahi diren
helburuak ezartzen dira, hala nola hezkuntzakoak, laguntzakoak, zerbitzuenak?
|
|
Proiektuaren egokitasuna ebaluatzea, eta hura ekin
|
nahi zaion
errealitatera egokitzea.
|
|
BA zentroaren tresna bat da, eta behar den kontrola bermatzen du, bai eta pertsona bakoitzaren edo erakundeko organoaren berezko zereginak betetzea ere. BAren bidez, zera lortu
|
nahi da
:
|
|
Urteko programazioak koherentea izan behar du ZHP eta BArekin, eta zentroaren uneko egoerara egokitu behar du. Hala, urtean zehar landu
|
nahi diren
helburuak zehaztu eta sistematizatu behar ditu, bai eta helburuok lortzeko ekintzak eta jarduerak ere. Era berean, jarduera horiek gauzatzeko behar diren giza baliabideak ere hartu beharko dira kontuan.
|
|
Esparru horietako bakoitzean, lortu
|
nahi diren
helburuak, garatuko diren estrategiak eta esku-hartzeak zenbatean behin egingo diren planifikatu behar dira.
|
|
Profesional baten (terapeuta) eta familiaren arteko bilakaera-prozesu batean oinarritzen da; prozesuan zehar, arazoa birdefinitu egiten da, eta irtenbide berriak proposatzen dira.Terapiak familiaren konpromisoa eskatzen du, hobekuntza-itxaropenak betetzeko. Itxaropen horiek kontratu moduko batean zehaztu daitezke, ahoz ala idatziz, eta lortu
|
nahi diren
helburuak ezartzen dira bertan. Helburu horietan oinarrituta arituko dira lankidetzan terapeuta eta familia.Familiako bitartekaritzaFamiliako bitartekaritzaren helburua da guztien gustuko akordioak gauzatzea elkarrizketaren bidez, gatazkari irtenbide bat bilatu ordez, terapia familiarrarekin gertatzen zen bezala.Bitartekaritzaren bidez, hirugarren pertsona batek, hots, bitartekariak, erdian jarri eta irtenbideak adosten laguntzen du modu neutro eta inpartzialean, aldeak akordio batera irits daitezen.Bitartekaritza esku hartzeko estrategia bat da, eta gatazka-egoeran dauden familiako pertsona guztiei dago zuzenduta, bikotekideak, guraso eta seme-alabak, anai-arrebak??.
|
|
Beraz, adingabea berriro ere bere familiara itzultzeko, familiak esku-hartzea onartu beharko du, eta esku-hartze horrek familiaren dinamika aldatuko duela jakin behar du; hala ere, familia ez baldin badago ados edo ez baldin badu egin
|
nahi
, profesionalak ezin izango du behartu aldaketa hori egitera. Are gehiago, esku-hartze horiek sarritan gaitzesten dira.
|
|
Gurasoek
|
nahi dutena
egin dezakete beren seme-alabekin, beti bilatzen baitute onena haientzat, nahiz eta batzuetan neurriz gain jokatu.
|
|
Hasierako elkarrizketan, amak aipatu zuen beste zentro batean egon zirela, baina aldatu egin zirela, arrazoirik eman gabe. Azkenaldian, haren bila etortzen direnean, negarrez hasten da, ez du joan
|
nahi
, eta hezitzaileari gogor heltzen dio. Gaur goizean, iritsi orduko, gelakide batekin hartutako ausazko kolpe batengatik, nahigabe handiz hasi da negarrez.
|
|
11 Azaldu ezazu zertan datzan hobekuntza-plan bat: Zer lortu
|
nahi da
hura ezarrita. Zer baldintza behar ditu arrakasta izan dezan?
|
|
Ez da ahaztu behar eskolaren zeregin gizarteratzailea; gizartean aniztasuna baldin badago, hezkuntza-zentroetan ere egon behar du. Haurrek beren hezkuntza-prozesua bukatzen dutenean, bizitza normalizatu bat egin
|
nahi badute
, komunitatearekin erlazionatu beharko dute; lana egiteaz gain eta familiarekin erlazionatzeaz gain, atera egingo dira, supermerkatuan erosketak egingo dituzte, osasun-zentroetara joango dira edo oporretara joango dira. Hori guztia zaila da txikitatik ez badute ikasi aniztasunean bizitzen.
|
|
Testuinguru horretan, Haur Hezkuntzako profesionalek prestatuta egon behar dute gizarte horretan egokitasunez esku hartzeko eta besteen ikuspuntua ulertzeko. Horrek, sarritan, norberaren sinesmenei buruz hausnartzeko beharra dakar; sinesmen horiek aurreiritziz eta estereotipoz josita daude
|
nahi
baino gehiagotan.
|
|
Gainera, hileta-errituen berri eman behar zaio: hiletara joan
|
nahi badu
, bere borondatea errespetatu behar da. Joango bada, komenigarria da aldez aurretik azaltzea zer ikusiko duen eta nola funtzionatzen duen, eta, ez bada joango, garrantzitsua da ospakizuna ez bizitzea ezkutukoa edo misteriotsua den zerbait bezala.
|
|
Seme-alabei
|
nahi dutena
egiten utzi behar dietela uste duten gurasoak, hala zoriontsuagoak izango baitira.
|
|
Lege horrek eta hartatik datozenek erantzun egin
|
nahi diete
Espainiako gizarteko eraldaketa sozial eta kulturalek haurren egoera sozialean sortu dituzten eskaerei.
|
|
Familiak lagundu dezan lortu
|
nahi da
, eta lehentasuna ematen zaio familiarekin jarraitzeari.
|
|
18 Jakin ezazu zure autonomia-erkidegoak edo udalak ba ote duen haurrei arreta emateko planik. Hala bada, identifika itzazu lortu
|
nahi dituen
helburuak, eta zerrendatu itzazu haiek lortzeko neurriak.
|
|
1.4 jardueraHaurraren eskubideakAzalpenaJarduera honetan, ikerketa-eta aurkezpen-lan bat egin behar da, haurren eskubideekin lotutako alderdi bati buruzkoa.GarapenaLaunakako edo bosnakako taldeak egin behar dituzue.Talde bakoitzak haurren eskubideekin lotutako gai bat hautatu behar du.
|
Nahi duzuen
gaia hauta dezakezue, baina ideia batzuk proposatzen dizkizuegu: Haurraren eskubideak lortzea (bilakaera). Urratzen ote dira haurren eskubideak. Haurren eskubideak, nire herrian.Haurren eskubideekin erlazionatutako pertsonaia historikoak.Zuen lanerako, nahi duzuen euskarria hauta dezakezue: horma-irudi edo taula bat, bideo bat, programa informatiko baten bidezko aurkezpena (PowerPoint, Flash?), edo bururatzen zaizuen beste edozer.Gai bati buruzko informazioa bildu behar duzue, eta zuen lana egin.Lana gelan aurkeztu behar duzue, eta irakasleari entregatu behar diozue.IraupenaTaldeak osatzen dituzuenean, eta gaia eta euskarria hautatzen dituzuenean, hamabost egun izango dituzue lana egiteko.
|
|
1.4 jardueraHaurraren eskubideakAzalpenaJarduera honetan, ikerketa-eta aurkezpen-lan bat egin behar da, haurren eskubideekin lotutako alderdi bati buruzkoa.GarapenaLaunakako edo bosnakako taldeak egin behar dituzue.Talde bakoitzak haurren eskubideekin lotutako gai bat hautatu behar du. Nahi duzuen gaia hauta dezakezue, baina ideia batzuk proposatzen dizkizuegu: Haurraren eskubideak lortzea (bilakaera). Urratzen ote dira haurren eskubideak. Haurren eskubideak, nire herrian.Haurren eskubideekin erlazionatutako pertsonaia historikoak.Zuen lanerako,
|
nahi duzuen
euskarria hauta dezakezue: horma-irudi edo taula bat, bideo bat, programa informatiko baten bidezko aurkezpena (PowerPoint, Flash?), edo bururatzen zaizuen beste edozer.Gai bati buruzko informazioa bildu behar duzue, eta zuen lana egin.Lana gelan aurkeztu behar duzue, eta irakasleari entregatu behar diozue.IraupenaTaldeak osatzen dituzuenean, eta gaia eta euskarria hautatzen dituzuenean, hamabost egun izango dituzue lana egiteko.
|
|
Adopzioa epailearen ebazpenez gauzatzen da; epaileak beti du kontuan adoptatuaren interesa eta hartzaileak edo hartzaileek guraso-ahala betetzeko duten egokitasuna, bai eta adoptatu
|
nahi diren
adingabeak mantentzeko adinako baldintza ekonomikoak badauden ere. Kasu jakin batzuetan izan ezik, adopzioak amaitu egiten ditu adoptatuaren eta haren aurreko familiaren arteko lotura juridikoak.
|
|
arautzen du. Adingabearen interesak errespetatuko dituen prozedura zigortzaile-hezitzaile bat aplikatu
|
nahi du
lege horrek, baina kaltetutako pertsonen edo adingabeak egindako ekintzaren biktimen interes propioa ahaztu gabe.
|
|
15 artikulua. Adingabeak
|
nahi dutenekin
elkartzeko askatasunaz arduratzen da. Nahi denarekin elkartzea aitortzen du, baldin eta egiten diren jarduerak ez badira beste pertsonen interesen aurkakoak.
|
|
Adingabeak nahi dutenekin elkartzeko askatasunaz arduratzen da.
|
Nahi denarekin
elkartzea aitortzen du, baldin eta egiten diren jarduerak ez badira beste pertsonen interesen aurkakoak.
|
|
Oro har, familiek ez dute ez hautatzen ez erabakitzen zer estilo jarri
|
nahi duten
praktikan; kontzienteki ala inkontzienteki, berei aplikatu zitzaizkien edo egokiak iruditzen zaizkien heziketa-estrategiak aplikatzen dituzte, sarritan, jokabide horrek zer ondorio izango dituen jakin gabe. Hori dela eta, beharrezkoa da gurasoek behar bezala hausnartzea eta erabakitzea zer heziketa-estilo hartu nahi duten, seme-alabentzat nahi dutenaren arabera.
|
|
Oro har, familiek ez dute ez hautatzen ez erabakitzen zer estilo jarri nahi duten praktikan; kontzienteki ala inkontzienteki, berei aplikatu zitzaizkien edo egokiak iruditzen zaizkien heziketa-estrategiak aplikatzen dituzte, sarritan, jokabide horrek zer ondorio izango dituen jakin gabe. Hori dela eta, beharrezkoa da gurasoek behar bezala hausnartzea eta erabakitzea zer heziketa-estilo hartu
|
nahi duten
, seme-alabentzat nahi dutenaren arabera.
|
|
Oro har, familiek ez dute ez hautatzen ez erabakitzen zer estilo jarri nahi duten praktikan; kontzienteki ala inkontzienteki, berei aplikatu zitzaizkien edo egokiak iruditzen zaizkien heziketa-estrategiak aplikatzen dituzte, sarritan, jokabide horrek zer ondorio izango dituen jakin gabe. Hori dela eta, beharrezkoa da gurasoek behar bezala hausnartzea eta erabakitzea zer heziketa-estilo hartu nahi duten, seme-alabentzat
|
nahi dutenaren arabera
.
|
|
Bakoitzak" bere? eredua aplikatu
|
nahi badu
, koherentziarik gabeko heziketa emango dute; horrek desorientatu egingo ditu haurrak, eta eragin negatiboa izango du haiengan. Garrantzitsua da bikoteak hitz egitea eta seme-alabak nola hezi nahi dituzten elkarrekin erabakitzea, irizpide batzuk hartzea, eta beti berdin aplikatzea.
|
|
eredua aplikatu nahi badu, koherentziarik gabeko heziketa emango dute; horrek desorientatu egingo ditu haurrak, eta eragin negatiboa izango du haiengan. Garrantzitsua da bikoteak hitz egitea eta seme-alabak nola hezi
|
nahi dituzten
elkarrekin erabakitzea, irizpide batzuk hartzea, eta beti berdin aplikatzea.
|
|
Gogoan izan! IGE-ek beren xede eta helburuak betetzeko eta eskolaren kudeaketan parte-hartze eraginkor eta zorrotza lortzeko, IGEan eta eskolaren kudeaketan parte hartu
|
nahi duten
gurasoek prestatuta eta informatuta egon beharko lukete, eta arazo larrienei buruz eta ekintza-proposamen egokienei buruz denen artean eztabaidatzen ikasi beharko lukete. Horretarako, IGE batek antolatzen dituen hainbat eta hainbat jardueraren artean, kideen prestakuntzak egon beharko luke.
|
|
Hezkuntza-esperientzia batzuek lortu
|
nahi dute
hezkuntza-zentroak sartuta dauden komunitatearekin lotzea. Lurralde-eremu jakin bateko, herria, hiria edo auzoa?
|
|
Hauek dira ikerketa horren ondorio garrantzitsuenetako batzuk: (3) Parte-hartze handiko zentroetako gurasoek lankidetza aktiboagoa dute eskolarekin, gusturago daude zentroko alderdi garrantzitsuekin, eta gogo gehiago agertzen dute guraso-eskolako berezko jarduerak egiteko.«Parte-hartze handiko zentroetako gurasoek zein irakasleek asko baloratzen dute familiek erakundeari ematen dioten laguntza, nahiz eta zuzendaritzak are konpromiso-maila handiagoa
|
nahi
izan.Parte-hartze handiko zentroetan, proposamen sakonak eta konprometituak egiten dira familien parte-hartzea hobetzeko. Zentro horiek nahi dute denak inplikatuta eta konprometituta sentituko diren hezkuntza-proiektu bat izatea, lidergorako botere eta gaitasun handiagoak dituzten zuzendaritza-taldeak, gurasoen parte-hartzearen alde gehiago egiten duten irakasleak eta zentroaren bizitzan aktiboagoak diren gurasoak.Parte-hartze handiko zentroetan, asko baloratzen da gurasoek eskola-kontseiluan duten parte-hartzea.Normalean, galde-eskeen?
|
|
(3) Parte-hartze handiko zentroetako gurasoek lankidetza aktiboagoa dute eskolarekin, gusturago daude zentroko alderdi garrantzitsuekin, eta gogo gehiago agertzen dute guraso-eskolako berezko jarduerak egiteko.«Parte-hartze handiko zentroetako gurasoek zein irakasleek asko baloratzen dute familiek erakundeari ematen dioten laguntza, nahiz eta zuzendaritzak are konpromiso-maila handiagoa nahi izan.Parte-hartze handiko zentroetan, proposamen sakonak eta konprometituak egiten dira familien parte-hartzea hobetzeko. Zentro horiek
|
nahi dute
denak inplikatuta eta konprometituta sentituko diren hezkuntza-proiektu bat izatea, lidergorako botere eta gaitasun handiagoak dituzten zuzendaritza-taldeak, gurasoen parte-hartzearen alde gehiago egiten duten irakasleak eta zentroaren bizitzan aktiboagoak diren gurasoak.Parte-hartze handiko zentroetan, asko baloratzen da gurasoek eskola-kontseiluan duten parte-hartzea.Normalean, galde-eskeen... atalean sartzen diren arren, parte-hartze handiko zentroetan borondate handiagoa dago eskola-kontseiluen bileretako gai-zerrendan gurasoek proposatutako gaiak sartzeko.Eskola-kontseiluko kide diren gurasoek beren kolektiboaren ordezkapen-paper handiagoa dute zentro publikoetan hitzartuetan baino, haietan nork bere kabuz egiten baita gehiago.Zentro publikoetako gurasoek antolatzen dituzten jarduerak anitzagoak dira zentro hitzartuetan baino, gurasoak gehiago inplikatzen dira gizarte-organismo eta-erakundeekin, eta IGEak paper esanguratsuago bat betetzen du.Parte-hartze handiko zentro gehienek IGEaren Batzordeko kide bat edo bi izaten dituzte, eta, aldi berean, eskola-kontseiluko ordezkariak dira; haien zeregina da bi organoen arteko koordinazioa lortzea.Parte-hartze handiko zentroek ordezkapen-balio handia ematen diote IGEari; haietan, aktiboa izaten da, eta zentroari laguntzen dio, baliabide materialak eta funtzionalak emanez.Hauteskundeetan parte-hartze handia eta txikia egon zen zentroen artean aurkitutako desberdintasunek erakusten dutenez, lehenengoetan, familiek parte-hartze eraginkorragoa eta kritikoagoa dute zentroaren bizitzan.Formalki behintzat, zentro guztiek beharrezkotzat jo dute gurasoen parte-hartzea bertan ematen den hezkuntzaren kalitatea hobetzeko.
|
|
Hala, planean parte hartuko dute: zenbait etapatako eskola jakin batzuek (Haur Hezkuntza, Lehen eta Bigarren Hezkuntza, planaren hezkuntza-jarraipena bermatzeko), gizarte-eta hezkuntza-arloko zenbait ekipamenduk, hezkuntzari lotutako edo haurtzaroarekin zerikusia duten administrazioek, eta, oro har, aktiboki parte hartu
|
nahi duten
herriko edo auzoko erakundeek eta elkarteek.
|
|
Haurraren nahiz familiaren egoerek hala eskatzen dutenean, behar adina elkarrizketa egin beharko dira. Elkarrizketa horiek zentroak eska ditzake, hezitzaileek haurren jokabidean anomaliaren bat, aldaketa handiak edo atzerapauso nabarmenak antzematen badituzte; edo familiek, eskolari familiako kontu garrantzitsuen berri eman
|
nahi badiote
–esaterako, gurasoak banantzea, edo seme-alabaren hezkuntzari eta zaintzari buruzko edozein gai?. Nolanahi ere, eskolak egin dezakeen guztia egin beharko du elkarrizketa gauzatzeko.
|
|
Kasu bakoitzean, modu argian eta egituratuan antolatu beharko da lortu eta eman
|
nahi den
informazioa. Informazio hori idatziz laburbildu beharko da, gidoi batean.
|
|
Azkenik, elkarrizketariak bildu
|
nahi zuen
informazio guztia lortu duela eta eman nahi zuen informazio guztia eman duela egiaztatzen duenean, amaiera eman behar dio elkarrizketari, gurasoek aipatu nahi duten gairik badagoen galdetu ondoren.
|
|
Azkenik, elkarrizketariak bildu nahi zuen informazio guztia lortu duela eta eman
|
nahi zuen
informazio guztia eman duela egiaztatzen duenean, amaiera eman behar dio elkarrizketari, gurasoek aipatu nahi duten gairik badagoen galdetu ondoren.
|
|
Azkenik, elkarrizketariak bildu nahi zuen informazio guztia lortu duela eta eman nahi zuen informazio guztia eman duela egiaztatzen duenean, amaiera eman behar dio elkarrizketari, gurasoek aipatu
|
nahi duten
gairik badagoen galdetu ondoren.
|
|
Deialdiari dagokionez. Deialdia denboraz bidali behar da, bertaratu
|
nahi duten
guztiek beren denbora antola dezaten; horrez gain, behar bezala iragarri behar da, agendaren edo iragarki-taularen bidez, eta irteeran ere gogorarazi behar da. Bileraren deialdian, argi azaldu behar dira jorratuko diren gaiak.
|
|
Elkarrizketa bat antolatzeko garrantzitsuak dira; bada, bilera baten kasuan, nahitaezkoak dira. Argi eduki behar dira jorratuko diren edukiak, eta zer sakontasunekin eta zer ordenatan jorratu
|
nahi diren
. Era berean, parte-hartzaileek egingo dituzten galderak aurreikusi behar dira, eta behar bezala erantzuteko erantzunak prestatu.
|
|
Etxean indarkeria-arazoak dituzten familiei edo adingabeei tratu txarrak ematen dizkieten edo sexu-gehiegikeriak egiten dizkieten familiei daude zuzenduta. Arreta eta tratamendua emateko zerbitzuak sortu eta/ edo zabaldu
|
nahi dituzte
, autonomia-erkidegoek eta udalek dituzten gizarte-zerbitzuen, GKE-en, fundazioen eta abarren bidez.
|
|
Gatazka-harreman ohikoenak gurasoen eta seme-alaba nerabeen artean gertatzen dira. Programa horiek gurasoak orientatu
|
nahi dituzte
seme-alaben hezkuntzari eta hazkuntza-eta bilakaera-krisiari lotutako gaiei buruz; haien xedea da gurasoen eta seme-alaben arteko komunikazioa erraztea, eta gatazka-egoera larriengatik hausturarik ez gertatzea lortzea. Programan sartzen dira, orobat, seme-alaba helduen eta guraso zaharren arteko gatazka-egoerak.
|
|
Programa horien helburu nagusia da ezkontideek (bereziki emakumeek) diskriminaziorik ez jasatea enplegurako sarbidean, ezta hango parte-hartzean ere, familiaren zama beren gain hartu behar izateagatik. Era berean, aldi batean familiako erantzukizunez arduratu ondoren lan-merkatuan sartzen diren pertsonei beharrezko prestakuntza ematea lortu
|
nahi dute
.
|
|
9 Bilatu ezazu programa, proiektu edo ekintzaren bat familiari laguntzera bideratuta dagoena eta zu bizi zaren inguruan egiten dena. Deskriba itzazu, labur, lortu
|
nahi dituen
helburuak eta garatzen dituen ekintzak.
|
|
oldarkortasuna eta beren buruarenganako oldarkortasuna, gezurrak, lapurretak, arauak onartzeko zailtasunak? Familian beste arazo batzuk gerta daitezke beste kulturetako haur adoptatuek beren erroak eta jatorria ezagutu
|
nahi
dituztenean.Kulturalki deserrotzea eta migratzea. Familia batek aldaketa soziokultural handiak izan dituenean, identitate-arazoak ager daitezke.
|
|
Arestian aipatutako kondizioetan eragina izan dezakeen ikerketa zientifikoa bultzatzea. Hala, herrien arteko ulermena handitzea eta munduan bakea finkatzea lortu
|
nahi da
.
|
|
–Naturak
|
nahi du
haurrak haur izatea gizon izan baino lehen. Guk ordena hori okertu nahi badugu, fruitu goiztiarrak ekoitziko ditugu; ez dute heldutasunik ez zaporerik izango, eta laster zimelduko dira?
|