Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.569

2006
‎hainbat tradizio disziplinarren arteko lotura egiten dakiena, bertan sortzen diren ibilbide eta ikuspegi anitzak osagarri moduan lantzen dituena, teorikoa eta aplikatua dena, unibertsaltasuna eta lekukotasuna maneiatzen dakiena, eta abar. Hauetako azpimarratze asko jaso dira aldizkari honetan, neurri batean bada ere, bere historian zehar. Aldizkariaren bilakaeran parte hartu dutenen artean daude unibertsitate munduarekin lotzen diren ezagutzak eta adituak, bai irakaskuntzarekin eta bai ikerkuntzarekin gauzatzen direnak, baita gauzatu nahi direnak ere; horregatik, unibertsitatearen eta unibertsitarien inplikazioa lortzea beharrezkoa ikusten dugu modu egokienean aurrera egin ahal izateko.
‎(Aipa daitezke beste bi irakasgai ere, Filologia titulazioan, soziolinguistikan (modu zabalean ulertuta) sartzen direnak: Hizkuntzalaritza Aplikatua eta Psikolinguistika izenekoak; hauek ere hautazkoak dira). soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 19
‎Diskurtso Teoriak, Diskurtso Teoriak eta Hizkuntzaren Didaktika, Hizkuntzaren Eskurapena: Ahozkoa eta Idatzizkoa, Irakaskuntza Eleanitza, Euskal Herriko Egoera Soziolinguistikoa, Hizkuntzen Didaktikarako Metodologia eta Lanabesak, eta Testu Generoen Karakterizazioa izeneko beste zazpi irakasgai, hauek ere derrigorrezkoak. c) Hizkuntzen Kudeaketan Aditu titulazioan, lizentziatura mailakoa izan gabe, zenbait kreditu bete daitezke, derrigorrezkoak batzuk eta hautazkoak beste batzuk.
‎ikerkuntza, materialak sortzea, adituen inplikazioa, adituen arteko guneak irekitzea (informatika teknologiak aprobetxatuz), INGUMA datu basea eguneratzea, eta abar. Hauek denak garrantzitsuak dira, baina zenbakia irakaskuntzari buruzkoa denez, artikulu guztietan ez dira jaso irakaskuntzatik kanpo egiten diren horiek, eskatu ez zitzaielako. Hala ere, merezi du jasotzen diren aipamenak kontuan hartzeak, aberatsak diren neurrian.
‎3) Pribatu bereziak, UEU eta HIZNET. Hauen artean ere ezberdintasun handiak daude: a) UPV/EHUn, unibertsitate nagusiena (handiena, titulazio gehien duena, zabalduena hiru campusetan, eta abar) eta publikoa izanik, bertan aurkitzea espero zitekeen soziolinguistika arloa� ren presentzia nagusiena, baina hain justu alderantziz gertatzen da; b) pribatu arrunten artean ere:
‎1) arautu gabeko irakaskuntza: mintegiak, jardunaldiak, masterrak eta graduondokoak, eta doktoretza ikastaroak (azken hauek ere atal honetan sartzen ditu artikuluaren egileak).
‎Euskararen normalizazioa testuinguru askotarikoan izenekoa, gaur egun nahiko modu berrian eta larrian bizitzen ari garen etorkinen fenomenoari buruz mintzatzen da. Atal hauek bereizten dira: 1) egungo egoeraren diagnosia:
‎1) egungo egoeraren diagnosia: hizkuntzaren egoera, eta immigrazioa eta aniztasuna, bi zutabetan zehar, alderdi hauek aztertuz: mehatxuak (kanpoko alderdi kaltegarriak), ahultasunak (barneko alderdi kaltegarriak), aukerak (kanpoko alderdi aldekoak), indar guneak (barneko alderdi aldekoak); 2) eremu urriko hizkuntza baten normalizazio politika testuinguru askotarikoan:
‎Ondorengo bost urteetan (86) helduei dagokienez, aldaketa kualitatibo sakona soma daiteke. Aurrenik aitor dezagun bost urte hauetan euskaldungoa ere hazi dela, 28.583 hiztun gehiago hain zuzen, baina hazkunde horren banaketa bestelakoa dela da. Helduen artean, 1986an 16 eta 64 urte zituztenen artean, galerak dira nagusi.
‎Jakina denez 86an jaso zen aurrenekoz horri buruzko informazioa Udal Erroldetan, EAEn bakarrik. Adituek ama hizkuntza esaten diote 3 urte baino lehenago ikasten denari, horrek definitzen du hiztun tipologi berri bat zeinen arabera hiztunak honako hauek izan daitezkeen: Jatorrizko euskaldunak: 3 urte baino lehenago euskara bakarrik ikasi dutenak. Jatorrizko elebidunak:
‎3 urte baino lehenago euskara bakarrik ikasi dutenak. Jatorrizko elebidunak: 3 urte baino lehenago euskara eta gaztelera ikasi dituztenak( hauei aldibereko elebidunak esaten zaie). Jatorrizko erdaldunak: 3 urte baino lehenago gaztelera bakarrik ikasi dutenak.
‎Dena den, lehen bezala honetan ere euskaldungoa bitan bana daiteke. Batetik 35 urtetik beherakoak, hauen artean erabilera tasa% 75ekoa baino txikiagoa izanik eta, bestetik, 35 urtetik gorakoak euskararekiko atxikimendu handienekoak hain zuzen ere.
‎Hizkuntza komunitatea hizkuntza hamankomun bat erabiltzen duten pertsona multzo batek osatzen du. Horrek ez du esan nahi hizkuntzaren itxura berdinak erabiltzen dituztenik, baizik eta hizkuntzaren erabileraren inguruan arau berdinak partekatzen dituztela, azken hauek oso antzekoak bezain egonkorrak baitira.
‎Hizkuntza komunitatea hizkuntza hamankomun bat erabiltzen duten pertsona multzo batek osatzen du. Horrek ez du esan nahi hizkuntzaren itxura berdinak erabiltzen dituztenik, baizik eta hizkuntzaren erabileraren inguruan arau berdinak partekatzen dituztela, azken hauek oso antzekoak bezain egonkorrak baitira. Bourdieu k, bere aldetik, hizkuntza komunitatea definitzen du merkatu bat gisa non, hizkuntza pratikak ebaluatuak izateaz gain, indar harreman sinbolikoak gauzatzen diren.
‎Euskal Bildumak 50.000 liburu eta 1.500 aldizkari ditu. Mintegiko irakasleak eta ikerlariak honako gai hauen inguruko lanak ari dira argitaratzen: antropologia, historia, emakumearen eta kulturaren inguruko ikerketak, literatura, bibliografia eta lexikografia.
2007
‎Aldiz, esan dezakegu, 2007ko udaberri honetan, arazo hauetako batzuk leuntzen hasi garela, eta gauzak hobeto doazela.
‎Batasun maila bat atxiki beharra zegoen, eta ikuspegi berriak ere beharrezkoak ziren; nazio ikuspegia, herri mugimendu izaera, koordinazio beharra... Ikuspegi berri hauek bere egituran, bere antolaketan eta bere izaeran bilduko zituen erakunde berri baten beharra aurreikusten zuten.
‎Gabezia horretaz konturatuta abian jarri ziren aspaldian Berbalagun edo Mintzalagun izenekin ezagunak diren egitasmoak. Hiru dira egitasmo hauen eginkizun nagusiak:
‎Bestalde, xede berezietako taldeak abian jartzeko ahaleginak egin egiten ditugu, esaterako merkatariak, finantza munduko langileak, osasun arloko langileak edo etorkinak. Talde hauek askotan metodologia, material eta ahalegin bereziak eskatzen dituzte. Horiek horrela, talde hauek ondokoak lituzkete:
‎Talde hauek askotan metodologia, material eta ahalegin bereziak eskatzen dituzte. Horiek horrela, talde hauek ondokoak lituzkete:
‎• Ikastalde hauek sustatu, Administrazio Orokorreko, Diputazioetako, eta Toki Administrazioetako hizkuntza politikak uztartuz eta osagarritasun printzipioa aplikatuz.
‎• HEAn diharduen lan-taldearen profesionaltasuna goraipatu eta euskaltegiek urte hauetan egindako lana eskertu kanpaina publikoen bidez.
‎• Euskararen dibulgazio kanpainak sustatuz, hiztun hartzaile izatera animatu —elkarrizketa erraz bati erantzuteko gai izatea, nahiz eta aurrera jo ahala" barkatu, erdaraz mesedez, ikasten ari naiz" esan behar— Kanpaina hauek komunikabide publiko guztietan (eta, ahal den neurrian, pribatuetan) egingo lirateke helburu bikoitzarekin: bata, euskaraz zuzentzen bazaizkizu, beldurra galtzea; bestea, euskara ikastea guztiz lorgarria dela aldarrikatzea, ia ezinezko delako ustea gainditzen laguntzeko.
‎bata, euskaraz zuzentzen bazaizkizu, beldurra galtzea; bestea, euskara ikastea guztiz lorgarria dela aldarrikatzea, ia ezinezko delako ustea gainditzen laguntzeko. Kanpaina hauetan euskaraz komunikatzeko egoerarik arruntenetan moldatzeko ikastunitateak landuko lirateke komunikabideetan; adibidez, tabernan: " bi zurito eta beltz bat.
‎Batasun maila bat atxiki beharra zegoen, eta ikuspegi berriak ere beharrezkoak ziren; nazio ikuspegia, herri mugimendu izaera, koordinazio beharra... Ikuspegi berri hauek bere egituran, bere antolaketan eta bere izaeran bilduko zituen erakunde berri baten beharra aurreikusten zuten.
‎2003az geroztik, helduen alfabetatze eta euskalduntzerako ikastetxeez ari garelarik, euskaltegiak ez ezik, euskaltegiak eta autoikaskuntzarako zentroak aipatu behar dira. Azken hauek , euskaltegi izan gabe, beste hizkuntza batzuk irakasteaz gain, autoikaskuntzarako sistema bitartez euskara ere irakasten duten zentroak dira.
‎Hala ere, hiriburuak dira, normala denez, euskaltegi gehienen kokalekua (Gasteizen 9, Bilbon 15 eta Donostian 13), eta euskaltegi hauek beste 44 herritan ere ematen dituzte eskolak.
‎Hor kokatu behar dira enpresetako taldeak, administrazio ezberdinetako langileen taldeak, guraso taldeak, etorkinentzako harrera ikastaroak, dendarientzako eta ostalaritzako langileentzako ikastaroak, eta abar. Eta ikastaro hauek , gehienetan, astean 6 ordutik beherakoak izan ohi dira. 2005 ikasturtean EAEko euskaltegien jarduera osoaren herena izatera iritsi dira era honetako kolektiboei zuzendutako ikastaroak.
‎Ikasle kopuruak aldaketak izan baditu, are handiagoa izan da hauen tipologian gertatu dena, eta goian aipatu den kolektibo bereziei zuzendutako irakaskuntzarekin lotuta izan den aldaketa bereziki.
‎Hor kokatu behar dira enpresetako taldeak, administrazio ezberdinetako langileen taldeak, guraso taldeak, etorkinentzako harreraikastaroak, dendarientzako eta ostalaritzako langileentzako ikastaroak, eta abar. Eta ikastaro hauek , gehienetan, astean 6 ordutik beherakoak izan ohi dira. 2005 ikasturtean EAEko euskaltegien jarduera osoaren herena izatera iritsi dira era honetako kolektiboei zuzendutako ikastaroak. ikasturtea ikasleak batez besteko urteak
‎erabileraren ingurukoak, ikasle ohiekin egindako hainbat esperientzia, euskaltegietan txoko ezberdinetan erabilera anitzeko proiektuak. Halako asko garatu da urteetan barrena, baina hauetako asko ere bertan behera geratu da, baliabide faltagatik gehienetan. Irakasle talde oso aktiboa izan dugu eta badugu, baina zaila da horrelako ekimenak denboran luze mantentzea, baliabide urriengatik.
‎Sarrera honetan ageri den moduan, beraz, ajeak gehiago izanen dira hemen plazaratuko ditugunak, inori zorionak ematea baino. Dena dela, gatozen poliki poliki Nafarroako euskaltegien berri zuzenean jaso eta urte hauetan izandako emaitzak aztertzera.
Hauek dira une honetan herrialdean barrena kokatuta ditugun euskaltegiak:
‎Euskaltegi hauek egoitza finkoak dira eta hauetan urtero eskolak ematen ditugu. Honez gain, euskaltegi hauetatik kanpora hainbat lekutara joan ohi gara.
‎Euskaltegi hauek egoitza finkoak dira eta hauetan urtero eskolak ematen ditugu. Honez gain, euskaltegi hauetatik kanpora hainbat lekutara joan ohi gara.
‎Euskaltegi hauek egoitza finkoak dira eta hauetan urtero eskolak ematen ditugu. Honez gain, euskaltegi hauetatik kanpora hainbat lekutara joan ohi gara. Esanguratsua da Sakanan urtero herri batean edo bestean sortu ohi dira taldeak, edo Erriberan Cascanten eman ditugu eskolak oraintsu arte; Faltses beste adibide bat izan daiteke.
‎Nafarroan mantendu egin da edo beheranzko joera izan da azken hiru urte hauetan .
‎Gogoratu behar Iruñerriaren gehiengoa eskualde mistoan dagoela. Egia da, zerbait dakiten hauetako zenbaitek euskaltegian ez ezik beste nonbait ere ikasi duela; dela etxean, dela eskolan. Euskara ikasteko hiru gune hauek dira garrantzitsuenak, hirurak osagarriak, eta gainera, batak eta besteek elkar indartzen eta elikatzen dute.
‎Egia da, zerbait dakiten hauetako zenbaitek euskaltegian ez ezik beste nonbait ere ikasi duela; dela etxean, dela eskolan. Euskara ikasteko hiru gune hauek dira garrantzitsuenak, hirurak osagarriak, eta gainera, batak eta besteek elkar indartzen eta elikatzen dute.
‎Euskalduntzeari begira bada ba eginbeharra. Ez dakiten hauek , nekez ikasiko dute etxean euskara orain arte egin ez badute; eskolaroa ere joan zaie, beraz, pertsona hauek euskaltegietan euskaldundu ditugu.
‎Euskalduntzeari begira bada ba eginbeharra. Ez dakiten hauek, nekez ikasiko dute etxean euskara orain arte egin ez badute; eskolaroa ere joan zaie, beraz, pertsona hauek euskaltegietan euskaldundu ditugu.
‎Eta guk, haurrak euskaraz eskolatzen ditugu. Euskara hizkuntza zaila da oso, ez da hori ikasiko duenik. Uste zabaldu hauez gain , egia da, zailtasun handiak, oztopoak, badituela ikasi nahi duenak. Euskararen aldeko baino kontrako giroa dugu instituzioen aldetik.
‎Ikasle hauetaz landa, autoikaskuntzan badira 15 eta euskaltegietatik kanpo ematen diren eskoletakoak 50 inguru aurten. Lan munduan sarrera txiki bat egin dugu, azken hiru urte hauetan bost lantegitan hasi baikara klaseak ematen.
‎Ikasle hauetaz landa, autoikaskuntzan badira 15 eta euskaltegietatik kanpo ematen diren eskoletakoak 50 inguru aurten. Lan munduan sarrera txiki bat egin dugu, azken hiru urte hauetan bost lantegitan hasi baikara klaseak ematen. Astean 2 edo 4 ordukoak izaten dira, ordea, eskola hauek, beraz, euskalduntzeari begira ez oso eraginkorrak.
‎Lan munduan sarrera txiki bat egin dugu, azken hiru urte hauetan bost lantegitan hasi baikara klaseak ematen. Astean 2 edo 4 ordukoak izaten dira, ordea, eskola hauek , beraz, euskalduntzeari begira ez oso eraginkorrak.
‎Nafarroako honako toki hauetan aritzen gara: Leitzaldean (Leitza, Larraun, Imotz Basaburua, Goizueta,...), Malerrekan, Bortzirietan (Bera, Aipatutako azterketa honetan ageri denez, erdaldun hutsak diren 15 urtetik gorako Iruñerriko biztanleak 215.000 dira.
‎Euskalduntzeari begira bada ba eginbeharra. Ez dakiten hauek , nekez ikasiko dute etxean euskara orain arte egin ez badute; eskolaroa ere joan zaie, beraz, pertsona hauek euskaltegietan euskaldundu ditugu.
‎Euskalduntzeari begira bada ba eginbeharra. Ez dakiten hauek, nekez ikasiko dute etxean euskara orain arte egin ez badute; eskolaroa ere joan zaie, beraz, pertsona hauek euskaltegietan euskaldundu ditugu.
‎Lesaka), Iruñean, Barañainen, Atarrabian, Eguesen, Zarrakaztelun, eta Vianan eta Mendabian. Azken bi hauek Arabako Errioxako euskaltegiaren barnean.
‎Euskaltegian euskara ikasi baina erabiltzeko aukera gutxi duten horiei begira, bada hiru urte, Mintzakide proiektua martxan jarri zela Topagunea eta beste hainbat talderekin batean. Euskaraz aritzeko ohitura duen jendea gutxitan aritzen den hauekin harremanetan jarriz proiektu honen bidez.
‎Ikasle hauetaz landa, autoikaskuntzan badira 15 eta euskaltegietatik kanpo ematen diren eskoletakoak 50 inguru aurten. Lan munduan sarrera txiki bat egin dugu, azken hiru urte hauetan bost lantegitan hasi baikara klaseak ematen.
‎Ikasle hauetaz landa, autoikaskuntzan badira 15 eta euskaltegietatik kanpo ematen diren eskoletakoak 50 inguru aurten. Lan munduan sarrera txiki bat egin dugu, azken hiru urte hauetan bost lantegitan hasi baikara klaseak ematen. Astean 2 edo 4 ordukoak izaten dira, ordea, eskola hauek, beraz, euskalduntzeari begira ez oso eraginkorrak.
‎Lan munduan sarrera txiki bat egin dugu, azken hiru urte hauetan bost lantegitan hasi baikara klaseak ematen. Astean 2 edo 4 ordukoak izaten dira, ordea, eskola hauek , beraz, euskalduntzeari begira ez oso eraginkorrak.
‎2005/ 06 ikasturteko ikasle kopuruak hauek dira:
‎Gehienetan lantegi bateko ikasleak dira edota lanbide berdina duten pertsonak. Lehenago ere hainbat esperientzia batzuk izan baziren ere, arlo hori iraunkortu da azken urte hauetan , euskararen presentzia jendarteko zenbait alorretan hedatu arau. Hala nola, 2002tik Euskal Konfederazioak Herriko Etxeei proposaturiko hitzarmenaren ildotik euskararen presentzia bermatzen hasi da herri administrazioan eta ondorioz bertako langileen formakuntza garatzen.
‎Honako artikulua, HIZNET ikastaroko sakontze egitasmoan oinarrituta dago, http://hiznet.asmoz.org/images/ stories/ ikerketa_ lanak/ AZarraga, LMartinez, MJaio.pdf orrian ikusgai. Bertan euskaltegi ezberdinetako 183 ikasleri egindako inkesten bidez burututako lan enpirikoa erabili dugu, artikulu hauetara dakartzagun hausnarketa eta proposamenak egiteko. Ikasleek duten motibazioa aztertu dugu, euskaltegietara bultzatzen dituzten arrazoiak ezagutzearren.
‎Ikasgeletatik ikasle asko pasatzen dira, helburu, izaera, kezka, gaitasun, soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain eta sentsibilitate ezberdinekin. Baina ez dugu nabaritzen hauek euskararen normalizazioan duten eragina egiten den esfortzuaren adinekoa denik. Euskaltegietatik irteten diren hiztunek ez dute hizkuntza normaltasunez erabiltzeko aukerarik eta, ondorioz, euskaldun moduan jarduteko ere ez.
‎Gure tesiaren mamia laburbilduz, gure ustez, perfilen sistemak, euskaltegietara ikasle asko bultzatzen baditu ere, motibazio txarra eragiten die. Sarritan azpimarratzen den bezala, hauengan euskaraz aritzeko motibazio egokia eragiteko, euskaltegia ez da nahikoa. Euskara egoera gutxituan egonik, bizitzeko beharrezkoa ez izateaz gain, askotan hizkuntza erabiltzeko aukera gutxi egoten da, are gehiago zenbait lurralde eremu eta gizarte arlotan.
‎Gainera, HABEren Helduen Euskalduntzerako Oinarrizko Kurrikulua, irakaskuntza mailan, metodologia komunikatibo eraginkorrean asmatu ahal izateko tresna egokia izan daiteke. Gainera, Europako Erreferentzi Marko Bateratuak ikaslearen ikasprozesuan eragiten duten elementuak zehazteaz gain, hauen deskribatzaile mailakatuak proposatzen ditu. Testuinguru bakoitzari egokitu beharreko deskribatzaile hauek helburuen zehaztapenerako, programaziorako, eta ebaluaziorako guztiz erabilgarriak izan daitezke.
‎Gainera, Europako Erreferentzi Marko Bateratuak ikaslearen ikasprozesuan eragiten duten elementuak zehazteaz gain, hauen deskribatzaile mailakatuak proposatzen ditu. Testuinguru bakoitzari egokitu beharreko deskribatzaile hauek helburuen zehaztapenerako, programaziorako, eta ebaluaziorako guztiz erabilgarriak izan daitezke.
‎Gure tesiaren mamia laburbilduz, gure ustez, perfilen sistemak, euskaltegietara ikasle asko bultzatzen baditu ere, motibazio txarra eragiten die. Sarritan azpimarratzen den bezala, hauengan euskaraz aritzeko motibazio egokia eragiteko, euskaltegia ez da nahikoa. Euskara egoera gutxituan egonik, bizitzeko beharrezkoa ez izateaz gain, askotan hizkuntza erabiltzeko aukera gutxi egoten da, are gehiago zenbait lurralde eremu eta gizarte arlotan.
‎Gaur egun, hizkuntzaren irakaskuntza ikuspegi komunikatibo eta funtzional batetik ikusten dugun aldetik, ez dirudi oso egokia hain mugatua den ebaluazio sistemarekin jarraitzeak. Sinonimoek, berridazketek eta abarrek ez dute ebaluazio egokia egiten (Hizneteko lanean sakonago aztertu ditugu ariketa hauek )
‎Plangintzak dira hizkuntza esparru ezberdinetara zabaltzeko dugun bidea. Euskalduntze alfabetatzea hauen barruan kontenplatu behar dugu; hauetara bideratuta eta hauen osagarri eta sustatzaile. Horretarako, egun dauden tresna eta baliabideak aztertu behar ditugu eta hizkuntzaren irakaskuntza eta ebaluazioa bideratu.
‎Plangintzak dira hizkuntza esparru ezberdinetara zabaltzeko dugun bidea. Euskalduntze alfabetatzea hauen barruan kontenplatu behar dugu; hauetara bideratuta eta hauen osagarri eta sustatzaile. Horretarako, egun dauden tresna eta baliabideak aztertu behar ditugu eta hizkuntzaren irakaskuntza eta ebaluazioa bideratu.
‎Plangintzak dira hizkuntza esparru ezberdinetara zabaltzeko dugun bidea. Euskalduntze alfabetatzea hauen barruan kontenplatu behar dugu; hauetara bideratuta eta hauen osagarri eta sustatzaile. Horretarako, egun dauden tresna eta baliabideak aztertu behar ditugu eta hizkuntzaren irakaskuntza eta ebaluazioa bideratu.
‎Eurek emango diete euskalduntze prozesuan daudenei beharrezkoa duten elkarreragina, eredua eta, nola ez, motibazio integratzailea. Hauekin harremanetan sentituko dira euskaldun ikasleak arlo ezberdinetan. Beraz, euskal hiztunak ere hizkuntz politikaren alde aktibatzea funtsezkoa izango da.
‎Bai Euskarari eta EBPN dira egun indarrean ditugun plan estrategikoak. Hauek normalizazioa antolatzea bilatu dute eta, urrats garrantzitsua izan dira, batez ere eragin beharreko esparruak identifikatzea ekarri dutelako eta, lurraldekako prozesuaz gain, arlokakoa bultzatu nahi dutelako. Era berean euskalduntze alfabetatzearen norabidea edo ikusmira zabaldu egin behar dela uste dugu, eskualdekako edo herrikako sareaz gain arlokakoa bultzatu litzateke.
‎Euskalduntzealfabetatzea hauen barruan kontenplatu behar dugu; hauetara bideratuta eta hauen osagarri eta sustatzaile. Horretarako, egun dauden tresna eta baliabideak aztertu behar ditugu eta hizkuntzaren irakaskuntza eta ebaluazioa bideratu.
‎Euskalduntzealfabetatzea hauen barruan kontenplatu behar dugu; hauetara bideratuta eta hauen osagarri eta sustatzaile. Horretarako, egun dauden tresna eta baliabideak aztertu behar ditugu eta hizkuntzaren irakaskuntza eta ebaluazioa bideratu.
‎Euskalduntzealfabetatzea hauen barruan kontenplatu behar dugu; hauetara bideratuta eta hauen osagarri eta sustatzaile. Horretarako, egun dauden tresna eta baliabideak aztertu behar ditugu eta hizkuntzaren irakaskuntza eta ebaluazioa bideratu.
‎Adibidez, euskaraz funtzionatuko duten atal edo" bide osoak" zabaltzea proposa liteke, adibidez, ikasten ari direnek praktikak egiteko aukera izan dezaten. Atal edo lerro hauek , gainera, beste atalak euskalduntzeko eredu eta esperientzien bilgune izango dira. Aurreko batean esan bezala, Galdakaoko ospitalean lanean dauden eta Euskal Herri osoko euskaltegietan euskara ikasten dabiltzan guztiek euskaltegia bertan izango balute, bertan gertatzen diren komunikazio egoeretan trebatuko bagenitu, unean uneko laguntza praktikoa emango bagenie, egundoko bultzada izango litzateke euskararen normalizazioa bultzatze aldera.
‎Hizkuntzaren ikaskuntza naturalagoa proposatzen dute, elkarreragina bilatuz eta egoera errealetan erabiltzera bideratuz. Kurrikulu berria eta Europako Erreferentzi markoa dira hauetako batzuk.
‎Zeregin bakoitzerako, hizkuntz jarduera ezberdinak egin ditugu. Hauek testu mota ezberdinetan gauzatuko dira eta bertan aurkituko ditugu bai arau gramatikalak, bai osagai semantikoak. Hala ere arrisku bat badago:
‎linguistikoak, testualak, soziopragmatikoak, eta estrategikoak. Hauek ikasle bakoitzak bere funtzioak betetzeko dituen beharren arabera landu genituzke, hau da, bere testuinguruak esango digu zeintzuk diren ikasleak dituen gaitasun linguistiko premiazkoenak, testuinguruan izan ohi den erabilerara moldatzeko landu behar dituen abileziak, zeintzuk testu mota erabili behar dituen... Adibidez, Haur Hezkuntzako irakasleak ipuinak edo haur hizkera landu ditu, baina saltz... Kurrikulu honetan horien arabera antolatu dira edukiak, helburuak eta ebaluazio irizpideak.
‎EEMBn, alde batetik ikasten den hizkuntzaren testuinguru soziokulturala kontuan hartzea premiazkotzat jotzen da, bestetik, modu orokorrean, ikasleak aurrera egiteko beharrezkoak dituen gaitasunak modu mailakatuan deskribatzen dira. Gaitasunen deskribatzaile orokor hauek oso lagungarriak izango dira ikasle bakoitzaren perfilari aplikatzeko, bere beharrak eta baldintzak kontuan hartuz eratuko baitira.
‎Hizkuntzaren erabilera guztiak alderdi hauekin loturik egongo dira. EEMBn banan banan biltzen dira atal guztiak, eta ikasleak hauetako bakoitzean eman beharreko urratsak deskribatuz, helburuak zehazteko, prozesua antolatzeko eta ondoren ebaluatu beharrekoa zedarritzeko tresna paregabea eskaintzen zaigu.
‎Hizkuntzaren erabilera guztiak alderdi hauekin loturik egongo dira. EEMBn banan banan biltzen dira atal guztiak, eta ikasleak hauetako bakoitzean eman beharreko urratsak deskribatuz, helburuak zehazteko, prozesua antolatzeko eta ondoren ebaluatu beharrekoa zedarritzeko tresna paregabea eskaintzen zaigu.
‎Horrela A1, A2, A2+, B1, B2, B2+, C1, C2 mailak bereiz ditzakegu (erreferentziazkoak), edo maila zehaztuagoetan beharrezkoa ikusiz gero. Hauen berezitasunak, kasuan kasuko deskribatzaileen bidez emango dira. Deskribatzaile hauek hizkuntz trebetasunei, komunikazio jarduerei, hauek burutzeko estrategiei eta komunikazio gaitasunei egiten diete erreferentzia.
‎Hauen berezitasunak, kasuan kasuko deskribatzaileen bidez emango dira. Deskribatzaile hauek hizkuntz trebetasunei, komunikazio jarduerei, hauek burutzeko estrategiei eta komunikazio gaitasunei egiten diete erreferentzia.
‎Hauen berezitasunak, kasuan kasuko deskribatzaileen bidez emango dira. Deskribatzaile hauek hizkuntz trebetasunei, komunikazio jarduerei, hauek burutzeko estrategiei eta komunikazio gaitasunei egiten diete erreferentzia.
‎Adibidez, trebetasunei dagokienez, ahozko/ idatzizko trebetasun sortzaile/ hartzaile/ elkarreraginezkoa bereizten ditu. Hauen deskribatzaileen ondoren, bakoitzaren bitartez burutu ohi diren hizkuntz jardueren eskala mailakatuak ematen ditu eta hauetan lor daitezkeen helburu ezberdinak deskribatu. Azkenik jarduera hauek burutzeko erabili beharreko estrategiak bereizten ditu.
‎Adibidez, trebetasunei dagokienez, ahozko/ idatzizko trebetasun sortzaile/ hartzaile/ elkarreraginezkoa bereizten ditu. Hauen deskribatzaileen ondoren, bakoitzaren bitartez burutu ohi diren hizkuntz jardueren eskala mailakatuak ematen ditu eta hauetan lor daitezkeen helburu ezberdinak deskribatu. Azkenik jarduera hauek burutzeko erabili beharreko estrategiak bereizten ditu.
‎Hauen deskribatzaileen ondoren, bakoitzaren bitartez burutu ohi diren hizkuntz jardueren eskala mailakatuak ematen ditu eta hauetan lor daitezkeen helburu ezberdinak deskribatu. Azkenik jarduera hauek burutzeko erabili beharreko estrategiak bereizten ditu. Hauei guztiei, jakina, guk geuk ikasleekin batera identifikatzen ditugun jarduerak gehitu genizkieke, tokian tokiko beharretara egokituz.
‎Deskribatzaileak eta erreferentzia maila bateratuak dira, zalantzarik gabe, erabiltzaileek gehien baliatuko dutena. Deskribatzaile hauek zabalak dira, eta tokian tokiko berezitasunei egokitu behar zaizkie. Jakina, gure kasuan plangintza bakoitzean, xehetasunez osatu lirateke.
‎Zentzu horretan, auto ebaluaziorako deskribatzaile batzuk proposatzen ditu. Hauen bitartez ikaslea bere egoeraz jabetuko da eta, aldi berean, bere ikas prozesuaren inguruko kontzientzia hartuko du. Honek aurrerapausoak baloratzea ahalbideratuko dio.
‎Azken urte hauetan hala administrazioan nola euskalgintzan nolabaiteko kezka sortu da euskararen erabileraren inguruan. Garai batean zegoen ustea eta desioa (ezagutzak erabilera ekarriko zuela) ez zela zuzena ikusi da:
‎Aipatutako esparru horiek pertsonen bizitza pribatuarekin lotuak daude eta horietan legeek eta arauek eragin gutxiago dute. Esparru hauetan , beraz, hizkuntza ohituretan eragiteko bestelako bideak jorratu behar dira: eskaintza oparoa, erakargarritasuna, gozamena, praktikotasuna, erosotasuna, sentiberatzea,...
‎Euskara elkarteetan eta Topagunean lantzen ditugun ildoen arteko bat Mintzapraktika jarduerena da. Hortaz gain, euskaltegi, ikastetxe eta Administrazio publikoak ere parte hartzen ari dira egitasmo hauen kudeaketan eta sustapenean. Mintzapraktika programen oinarria, euskaraz hitz egiteko ohitura duten lagunak, hitz egiteko ohitura ez dutenekin elkartzea da.
‎Baina azken urteotan izan dute hazkunde nabarmenena egitasmoek (azken hiru urteetan egitasmo eta partaide kopuruak bikoiztu egin dira). Datu hauek argi adierazten digute jendearen gustuko programak direla hauek, motibazio ezberdinetatik abiatuta mintzapraktika egitasmoetara gero eta gehiago hurbiltzen baitira. Era berean, antolatzaileek tokiko euskarazko harreman sareak sortzeko ekimen baliagarritzat hartu dituzte Mintzalagun, Berbalagun, eta Mintzakide egitasmoak.
‎Baina azken urteotan izan dute hazkunde nabarmenena egitasmoek (azken hiru urteetan egitasmo eta partaide kopuruak bikoiztu egin dira). Datu hauek argi adierazten digute jendearen gustuko programak direla hauek , motibazio ezberdinetatik abiatuta mintzapraktika egitasmoetara gero eta gehiago hurbiltzen baitira. Era berean, antolatzaileek tokiko euskarazko harreman sareak sortzeko ekimen baliagarritzat hartu dituzte Mintzalagun, Berbalagun, eta Mintzakide egitasmoak.
‎Baina azken urteotan izan dute hazkunde nabarmenena egitasmoek (azken hiru urteetan egitasmo eta partaide kopuruak bikoiztu egin dira). Datu hauek argi adierazten digute jendearen gustuko programak direla hauek, motibazio ezberdinetatik abiatuta mintzapraktika egitasmoetara gero eta gehiago hurbiltzen baitira. tesian hizkuntzaren ikas prozesuan parte hartzen duten hiru elementuak ezagutza, motibazioa eta erabilera direla azaltzen da. " Txepetx" ek azaltzen dituen hiru faktoreak gurera ekarrita, motibazioa izango litzateke hizkuntza bat ikastera edo hizkuntza batean irautera bultzatzen duten arrazoiak, desioak, emozioak edo interesak; ezagutza, hizkuntzaren funtzionamenduaz jabetzeko prozesua zein ahalmena; eta erabilera, hiztun komunitatearen esparru guztietan eta hizkuntza funtzio guztietan jardutea.
‎Baina azken urteotan izan dute hazkunde nabarmenena egitasmoek (azken hiru urteetan egitasmo eta partaide kopuruak bikoiztu egin dira). Datu hauek argi adierazten digute jendearen gustuko programak direla hauek , motibazio ezberdinetatik abiatuta mintzapraktika egitasmoetara gero eta gehiago hurbiltzen baitira. tesian hizkuntzaren ikas prozesuan parte hartzen duten hiru elementuak ezagutza, motibazioa eta erabilera direla azaltzen da. " Txepetx" ek azaltzen dituen hiru faktoreak gurera ekarrita, motibazioa izango litzateke hizkuntza bat ikastera edo hizkuntza batean irautera bultzatzen duten arrazoiak, desioak, emozioak edo interesak; ezagutza, hizkuntzaren funtzionamenduaz jabetzeko prozesua zein ahalmena; eta erabilera, hiztun komunitatearen esparru guztietan eta hizkuntza funtzio guztietan jardutea.
‎Hizkuntzaren erabilera ohiturak aldatzean Goleman en ustez abilezia teknikoek baino (hau da hizkuntza gaitasuna, edo ezagutza edo hau ikasteko duen koefiziente intelektuala...) abilezia emozionalek izango dute garrantzia edo eragina (euskara erabiltzeak sortzen dion sentsazioa, euskarak suposatzen dizkion lotura afektiboak, emoziozko aldaerak...). Golemanen ustez, gainera, bi abilezia hauek proportzio desorekatuan banatzen dira: abilezia teknikoek% 20ko eragina duten heinean abilezia emozionalek% 80ko eragina izango dute.
‎Hizkuntzaren erabilera ohiturak aldatzean Goleman en ustez abilezia teknikoek baino (hau da hizkuntza gaitasuna, edo ezagutza edo hau ikasteko duen koefiziente intelektuala...) abilezia emozionalek izango dute garrantzia edo eragina (euskara erabiltzeak sortzen dion sentsazioa, euskarak suposatzen dizkion lotura afektiboak, emoziozko aldaerak...). Golemanen ustez, gainera, bi abilezia hauek proportzio desorekatuan banatzen dira: abilezia teknikoek% 20ko eragina duten heinean abilezia emozionalek% 80ko eragina izango dute.
‎Jarduera hauen arrakasta desberdina izan da unearen eta lekuaren arabera. Edozelan ere, ikasle askorentzat euskara hobetzeko ez ezik, hizkuntza eta haren inguruko munduarekin identifikazio positiboa eta harreman sareak sustatzeko balio izan diete urteetan.
‎Jarduera hauen arrakasta desberdina izan da unearen eta lekuaren arabera. Edozelan ere, ikasle askorentzat euskara hobetzeko ez ezik, hizkuntza eta haren inguruko munduarekin identifikazio positiboa eta harreman sareak sustatzeko balio izan diete urteetan.
‎Ez da galdera berria, eta erantzun batzuk egon dira dagoeneko. balioaz ohartu eta sustapen serioagoa garatzeari ekin diotela. Hala ere, praktika jarduera hauetan hizkuntzaren normalizazioan aurrera egiteko hutsune batzuk sumatu daitezke:
‎• Jarduera hauetako askotan ikasle talde hutsak izan ditugu, edo esporadikoak izan dira. Ondorioz, zailtasunak egoten dira euskara erabiltzen duten harreman sareak finkatzeko eta zabaltzeko, edo euskararentzako esparru jarraiak finkatzeko.
‎Eskola denboraren ekintza edo jarduera osagarri modura ikusi dira sarritan, edo programa paralelo modura kasurik onenetan. Ez da egoten ikaslea praktika esparru hauetarako prestatzeko ildo espezifikorik, edo praktika uneetako hizkuntz esperientziez eskola denboran hausnartzeko lekurik programazioetan.
‎Programazioetan une hauek txertatzea, praktika jardueretan bezala, gehienetan hizkuntza lantzeko beharrezko estrategia modura ulertu izan da, jariotasunari begira batez ere, baina euskaltegia horrela euskara erabiltzeko gune ere bihurtu da kasu askotan, euskara erabili zein euskal mundua ezagutzekoa. Jarreretan zein harreman sareetan nolabaiteko eragina eduki dela ezin da ukatu horrenbestez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hauek 2.568 (16,91)
auek 1 (0,01)
Lehen forma
hauek 1.282 (8,44)
hauetan 385 (2,53)
hauen 280 (1,84)
Hauek 93 (0,61)
hauetako 86 (0,57)
hauei 81 (0,53)
hauekin 50 (0,33)
hauen artean 38 (0,25)
hauetara 24 (0,16)
hauetatik 23 (0,15)
hauen arabera 19 (0,13)
hauen arteko 17 (0,11)
Hauen 14 (0,09)
hauei esker 11 (0,07)
hauengan 11 (0,07)
hauen bidez 9 (0,06)
hauentzat 9 (0,06)
hauetariko 9 (0,06)
Hauen artean 8 (0,05)
Hauetako 8 (0,05)
hauen inguruan 8 (0,05)
hauen bitartez 7 (0,05)
Hauetan 6 (0,04)
hauengatik 6 (0,04)
hauetaz 6 (0,04)
hauez gain 6 (0,04)
hauen inguruko 5 (0,03)
hauetarako 5 (0,03)
Hauez gain 4 (0,03)
hauekiko 4 (0,03)
hauen aurrean 4 (0,03)
hauei buruzko 3 (0,02)
hauek gabe 3 (0,02)
hauen baitan 3 (0,02)
hauen gainean 3 (0,02)
hauen gaineko 3 (0,02)
hauez 3 (0,02)
Hauen inguruan 2 (0,01)
hauei kontra 2 (0,01)
hauentzako 2 (0,01)
Hauei 1 (0,01)
Hauei buruz 1 (0,01)
Hauei buruzko 1 (0,01)
Hauekin 1 (0,01)
Hauen arteko 1 (0,01)
Hauen bidez 1 (0,01)
Hauen bitartez 1 (0,01)
Hauetarik 1 (0,01)
Hauetariko 1 (0,01)
Hauetatik 1 (0,01)
Hauetaz 1 (0,01)
auen 1 (0,01)
haueTan 1 (0,01)
hauen alde 1 (0,01)
hauen azpian 1 (0,01)
hauen ingurukoa 1 (0,01)
hauen ingurukoak 1 (0,01)
hauena 1 (0,01)
hauengana 1 (0,01)
hauetakoa 1 (0,01)
hauetakoak 1 (0,01)
hauetakoren 1 (0,01)
hauetarik 1 (0,01)
hauetatik kanpo 1 (0,01)
hauetatik kanpora 1 (0,01)
hauez kanpo 1 (0,01)
haurrer 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hauek ere 69 (0,45)
hauek euskara 60 (0,39)
hauek ez 39 (0,26)
hauek egin 30 (0,20)
hauek hizkuntza 30 (0,20)
hauek ukan 27 (0,18)
hauek egon 23 (0,15)
hauek aipatu 22 (0,14)
hauek asko 22 (0,14)
hauek kontu 20 (0,13)
hauek erabili 17 (0,11)
hauek hartu 16 (0,11)
hauek erantzun 15 (0,10)
hauek bete 14 (0,09)
hauek eman 14 (0,09)
hauek jaso 13 (0,09)
hauek kasu 13 (0,09)
hauek lortu 13 (0,09)
hauek lotu 13 (0,09)
hauek nabarmendu 13 (0,09)
hauek aztertu 12 (0,08)
hauek beste 12 (0,08)
hauek bi 12 (0,08)
hauek eragin 12 (0,08)
hauek oso 12 (0,08)
hauek bat 11 (0,07)
hauek batzuk 11 (0,07)
hauek guraso 11 (0,07)
hauek atera 10 (0,07)
hauek berak 10 (0,07)
hauek bizi 10 (0,07)
hauek erabilera 10 (0,07)
hauek esan 10 (0,07)
hauek osatu 10 (0,07)
hauek argi 9 (0,06)
hauek aurre 9 (0,06)
hauek azpimarratu 9 (0,06)
hauek bera 9 (0,06)
hauek erakutsi 9 (0,06)
hauek garatu 9 (0,06)
hauek gu 9 (0,06)
hauek oinarritu 9 (0,06)
hauek banatu 8 (0,05)
hauek bereizi 8 (0,05)
hauek bilakaera 8 (0,05)
hauek hiztun 8 (0,05)
hauek ikusi 8 (0,05)
hauek bildu 7 (0,05)
hauek eskaini 7 (0,05)
hauek gehien 7 (0,05)
hauek harreman 7 (0,05)
hauek ikasle 7 (0,05)
hauek ikerketa 7 (0,05)
hauek aldatu 6 (0,04)
hauek eurak 6 (0,04)
hauek ezaugarri 6 (0,04)
hauek helburu 6 (0,04)
hauek landu 6 (0,04)
hauek lurralde 6 (0,04)
hauek parte 6 (0,04)
hauek sortu 6 (0,04)
hauek uste 6 (0,04)
hauek abiatu 5 (0,03)
hauek azaldu 5 (0,03)
hauek bakarrik 5 (0,03)
hauek datu 5 (0,03)
hauek egoera 5 (0,03)
hauek ekarri 5 (0,03)
hauek erreparatu 5 (0,03)
hauek euskal 5 (0,03)
hauek gizarte 5 (0,03)
hauek heldu 5 (0,03)
hauek hitano 5 (0,03)
hauek iritsi 5 (0,03)
hauek komunikazio 5 (0,03)
hauek laburbildu 5 (0,03)
hauek pertsona 5 (0,03)
hauek sartu 5 (0,03)
hauek zabaldu 5 (0,03)
hauek atzean 4 (0,03)
hauek aukeratu 4 (0,03)
hauek aurkitu 4 (0,03)
hauek bakoitz 4 (0,03)
hauek batera 4 (0,03)
hauek emaitza 4 (0,03)
hauek errealitate 4 (0,03)
hauek eskola 4 (0,03)
hauek eskuratu 4 (0,03)
hauek esperientzia 4 (0,03)
hauek etorri 4 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
hauek kontu hartu 15 (0,10)
hauek euskara erabilera 6 (0,04)
hauek ez ukan 6 (0,04)
hauek erantzun saiatu 5 (0,03)
hauek ez egon 5 (0,03)
hauek parte hartu 5 (0,03)
hauek aldatu egin 4 (0,03)
hauek atzean egon 4 (0,03)
hauek aurre egin 4 (0,03)
hauek ere aipatu 4 (0,03)
hauek argi utzi 3 (0,02)
hauek berak hizkuntza 3 (0,02)
hauek eragin handi 3 (0,02)
hauek ere kontu 3 (0,02)
hauek eurak buru 3 (0,02)
hauek euskara atxikimendu 3 (0,02)
hauek euskara erabili 3 (0,02)
hauek euskara komunikatu 3 (0,02)
hauek heldu erabilera 3 (0,02)
hauek hizkuntza erabilera 3 (0,02)
hauek aipatu behar 2 (0,01)
hauek argi adierazi 2 (0,01)
hauek asko errepikatu 2 (0,01)
hauek asko ukan 2 (0,01)
hauek aurre eraman 2 (0,01)
hauek banatu eskuratu 2 (0,01)
hauek bat besteko 2 (0,01)
hauek batzuk hiztun 2 (0,01)
hauek bera egitura 2 (0,01)
hauek beste batzuk 2 (0,01)
hauek beste hainbat 2 (0,01)
hauek beste modu 2 (0,01)
hauek bete plan 2 (0,01)
hauek bete praktikoki 2 (0,01)
hauek bi mundu 2 (0,01)
hauek bilakaera ekonomiko 2 (0,01)
hauek bildu ekimen 2 (0,01)
hauek bizi ukan 2 (0,01)
hauek egoera bat 2 (0,01)
hauek egoera hobetu 2 (0,01)
hauek egon hizkuntza 2 (0,01)
hauek egon zuzendu 2 (0,01)
hauek erabilera anitz 2 (0,01)
hauek erabili arrazoi 2 (0,01)
hauek eragin ukan 2 (0,01)
hauek ere aztertu 2 (0,01)
hauek ere baliatu 2 (0,01)
hauek ere elkarreragin 2 (0,01)
hauek ere ez 2 (0,01)
hauek ere ukan 2 (0,01)
hauek eskola sartu 2 (0,01)
hauek etorri buru 2 (0,01)
hauek euskal herri 2 (0,01)
hauek euskara aritu 2 (0,01)
hauek euskara harreman 2 (0,01)
hauek euskara hitz 2 (0,01)
hauek euskara ohitura 2 (0,01)
hauek ez eduki 2 (0,01)
hauek ez etorri 2 (0,01)
hauek ezaugarri ezagutu 2 (0,01)
hauek garatu hizkuntza 2 (0,01)
hauek gu erabaki 2 (0,01)
hauek hizkuntza berreskurapen 2 (0,01)
hauek hizkuntza eskubide 2 (0,01)
hauek hizkuntza nagusi 2 (0,01)
hauek hizkuntza normalizazio 2 (0,01)
hauek hiztun hizkuntza 2 (0,01)
hauek hiztun progresiboki 2 (0,01)
hauek komunikazio hizkuntza 2 (0,01)
hauek lortu nahi 2 (0,01)
hauek lurralde bakoitz 2 (0,01)
hauek lurralde gaindiko 2 (0,01)
hauek lurralde politika 2 (0,01)
hauek oso antzeko 2 (0,01)
hauek oso garrantzitsu 2 (0,01)
hauek pertsona borondate 2 (0,01)
hauek pertsona parte 2 (0,01)
hauek ukan hizkuntza 2 (0,01)
hauek zabaldu behar 2 (0,01)
hauek abiatu proposamen 1 (0,01)
hauek aipatu den 1 (0,01)
hauek aipatu ohi 1 (0,01)
hauek aldatu joan 1 (0,01)
hauek aldatu zail 1 (0,01)
hauek argi geratu 1 (0,01)
hauek argi samar 1 (0,01)
hauek asko agertu 1 (0,01)
hauek asko arreta 1 (0,01)
hauek asko ere 1 (0,01)
hauek asko etorkin 1 (0,01)
hauek asko etxe 1 (0,01)
hauek asko eurak 1 (0,01)
hauek asko ez 1 (0,01)
hauek asko galdu 1 (0,01)
hauek asko gaztelania 1 (0,01)
hauek asko hiri 1 (0,01)
hauek asko hizkuntza 1 (0,01)
hauek asko ikasle 1 (0,01)
hauek asko jende 1 (0,01)
hauek asko metodologia 1 (0,01)
hauek asko musika 1 (0,01)
hauek asko zaindu 1 (0,01)
hauek atera emaitza 1 (0,01)
hauek atera ezan 1 (0,01)
hauek aurkitu ohi 1 (0,01)
hauek aurre atera 1 (0,01)
hauek aurre aurre 1 (0,01)
hauek aurre begi 1 (0,01)
hauek azaldu nahi 1 (0,01)
hauek azpimarratu asko 1 (0,01)
hauek azpimarratu behar 1 (0,01)
hauek azpimarratu nahi 1 (0,01)
hauek aztertu behar 1 (0,01)
hauek aztertu ia 1 (0,01)
hauek aztertu talde 1 (0,01)
hauek bakarrik hartu 1 (0,01)
hauek bakarrik kaleratu 1 (0,01)
hauek bakoitz aztertu 1 (0,01)
hauek bakoitz egokitasun 1 (0,01)
hauek bakoitz eman 1 (0,01)
hauek bakoitz pisu 1 (0,01)
hauek banatu akats 1 (0,01)
hauek banatu ezan 1 (0,01)
hauek bat ere 1 (0,01)
hauek bat esan 1 (0,01)
hauek bat eskaini 1 (0,01)
hauek bat etorri 1 (0,01)
hauek bat hartu 1 (0,01)
hauek bat kokatu 1 (0,01)
hauek batera euskal 1 (0,01)
hauek batera kontrako 1 (0,01)
hauek batzuk aipatu 1 (0,01)
hauek batzuk ama 1 (0,01)
hauek batzuk ekarri 1 (0,01)
hauek batzuk euskara 1 (0,01)
hauek batzuk hitano 1 (0,01)
hauek batzuk ikasgai 1 (0,01)
hauek batzuk kasu 1 (0,01)
hauek batzuk leundu 1 (0,01)
hauek bera ama 1 (0,01)
hauek bera finkatu 1 (0,01)
hauek bera Gipuzkoa 1 (0,01)
hauek bera harreman 1 (0,01)
hauek bera iritzi 1 (0,01)
hauek bera jarduera 1 (0,01)
hauek bera orri 1 (0,01)
hauek berak artean 1 (0,01)
hauek berak baliagarritasun 1 (0,01)
hauek berak belaunaldi 1 (0,01)
hauek berak erabili 1 (0,01)
hauek berak harreman 1 (0,01)
hauek berak programazio 1 (0,01)
hauek beste autore 1 (0,01)
hauek beste bi 1 (0,01)
hauek beste eremu 1 (0,01)
hauek beste herritar 1 (0,01)
hauek beste plangintza 1 (0,01)
hauek bete abiatu 1 (0,01)
hauek bete asmo 1 (0,01)
hauek bete atera 1 (0,01)
hauek bete nahi 1 (0,01)
hauek bi alor 1 (0,01)
hauek bi banatu 1 (0,01)
hauek bi bi 1 (0,01)
hauek bi gauza 1 (0,01)
hauek bi gogoeta 1 (0,01)
hauek bi hilabete 1 (0,01)
hauek bi norabide 1 (0,01)
hauek bi onura 1 (0,01)
hauek bilakaera agerrarazi 1 (0,01)
hauek bilakaera azken 1 (0,01)
hauek bilakaera hazkor 1 (0,01)
hauek bilakaera positibo 1 (0,01)
hauek bizi ikuskera 1 (0,01)
hauek bizi sakonki 1 (0,01)
hauek datu base 1 (0,01)
hauek datu batzuk 1 (0,01)
hauek datu bereziki 1 (0,01)
hauek datu fitxa 1 (0,01)
hauek datu lau 1 (0,01)
hauek egin behar 1 (0,01)
hauek egin berak 1 (0,01)
hauek egin ekarpen 1 (0,01)
hauek egin esperientzia 1 (0,01)
hauek egin ez 1 (0,01)
hauek egin garrantzizko 1 (0,01)
hauek egin hasi 1 (0,01)
hauek egin lan 1 (0,01)
hauek egin nahi 1 (0,01)
hauek egin ondorioz 1 (0,01)
hauek egin planteamendu 1 (0,01)
hauek egin teknika 1 (0,01)
hauek egoera benetan 1 (0,01)
hauek egon jaso 1 (0,01)
hauek egon matrikulazio 1 (0,01)
hauek ekarri hausnarketa 1 (0,01)
hauek emaitza demolinguistiko 1 (0,01)
hauek emaitza erakutsi 1 (0,01)
hauek eman ari 1 (0,01)
hauek eman behar 1 (0,01)
hauek eman beharreko 1 (0,01)
hauek erabilera eragin 1 (0,01)
hauek erabilera ere 1 (0,01)
hauek erabilera esparru 1 (0,01)
hauek erabilera igoera 1 (0,01)
hauek erabilera tasa 1 (0,01)
hauek erabilera zabal 1 (0,01)
hauek erabilera zehatz 1 (0,01)
hauek erabili ahal 1 (0,01)
hauek erabili elkar 1 (0,01)
hauek erabili hautu 1 (0,01)
hauek erabili hizkuntza 1 (0,01)
hauek erabili neurketa 1 (0,01)
hauek eragin kuantitatibo 1 (0,01)
hauek eragin mugatu 1 (0,01)
hauek eragin neurtu 1 (0,01)
hauek erantzun asmo 1 (0,01)
hauek erantzun eman 1 (0,01)
hauek erantzun lagungarri 1 (0,01)
hauek erantzun nahi 1 (0,01)
hauek ere atal 1 (0,01)
hauek ere atera 1 (0,01)
hauek ere berak 1 (0,01)
hauek ere berariazko 1 (0,01)
hauek ere derrigorrezko 1 (0,01)
hauek ere doi 1 (0,01)
hauek ere emakumezko 1 (0,01)
hauek ere erantzun 1 (0,01)
hauek ere erdara 1 (0,01)
hauek ere ezberdintasun 1 (0,01)
hauek ere familia 1 (0,01)
hauek ere garbi 1 (0,01)
hauek ere hartu 1 (0,01)
hauek ere hautazko 1 (0,01)
hauek ere hezkuntza 1 (0,01)
hauek ere identifikatu 1 (0,01)
hauek ere jakin 1 (0,01)
hauek ere jarri 1 (0,01)
hauek ere jaso 1 (0,01)
hauek ere komunikazio 1 (0,01)
hauek ere landu 1 (0,01)
hauek ere larri 1 (0,01)
hauek ere mutil 1 (0,01)
hauek ere nazioarteko 1 (0,01)
hauek ere parte 1 (0,01)
hauek errealitate bereizi 1 (0,01)
hauek errealitate egon 1 (0,01)
hauek erreparatu behar 1 (0,01)
hauek erreparatu egintza 1 (0,01)
hauek esan behar 1 (0,01)
hauek esan ez 1 (0,01)
hauek eskaini testigantza 1 (0,01)
hauek eskola laguntza 1 (0,01)
hauek eskuratu zailtasun 1 (0,01)
hauek esperientzia abian 1 (0,01)
hauek esperientzia garatu 1 (0,01)
hauek esperientzia hurbil 1 (0,01)
hauek esperientzia telelan 1 (0,01)
hauek etorri ezinbeste 1 (0,01)
hauek eurak ahozko 1 (0,01)
hauek eurak erantzun 1 (0,01)
hauek eurak hizkera 1 (0,01)
hauek euskal giro 1 (0,01)
hauek euskal Herria 1 (0,01)
hauek euskal hiztun 1 (0,01)
hauek euskara aitortza 1 (0,01)
hauek euskara arnasgune 1 (0,01)
hauek euskara aukera 1 (0,01)
hauek euskara batu 1 (0,01)
hauek euskara bizi 1 (0,01)
hauek euskara egin 1 (0,01)
hauek euskara eragin 1 (0,01)
hauek euskara erakutsi 1 (0,01)
hauek euskara eskaintza 1 (0,01)
hauek euskara ETA 1 (0,01)
hauek euskara ezagutza 1 (0,01)
hauek euskara gaitasun 1 (0,01)
hauek euskara garapen 1 (0,01)
hauek euskara garatu 1 (0,01)
hauek euskara hazi 1 (0,01)
hauek euskara horiek 1 (0,01)
hauek euskara ikasi 1 (0,01)
hauek euskara ikusi 1 (0,01)
hauek euskara irudi 1 (0,01)
hauek euskara jardun 1 (0,01)
hauek euskara jende 1 (0,01)
hauek euskara landu 1 (0,01)
hauek euskara murgildu 1 (0,01)
hauek euskara normalizazio 1 (0,01)
hauek euskara proba 1 (0,01)
hauek euskara sinbolo 1 (0,01)
hauek euskara sozializazio 1 (0,01)
hauek euskara zein 1 (0,01)
hauek ez ez 1 (0,01)
hauek ezaugarri amankomun 1 (0,01)
hauek ezaugarri jakin 1 (0,01)
hauek ezaugarri nagusi 1 (0,01)
hauek garatu aukera 1 (0,01)
hauek garatu baldintza 1 (0,01)
hauek garatu garai 1 (0,01)
hauek gehien aipatu 1 (0,01)
hauek gehien ere 1 (0,01)
hauek gehien euskalki 1 (0,01)
hauek gehien ez 1 (0,01)
hauek gehien familia 1 (0,01)
hauek gehien kontu 1 (0,01)
hauek gehien mutil 1 (0,01)
hauek gizarte berrikuntza 1 (0,01)
hauek gizarte eragile 1 (0,01)
hauek gizarte maila 1 (0,01)
hauek gizarte prozesu 1 (0,01)
hauek gizarte psikologia 1 (0,01)
hauek gu baserri 1 (0,01)
hauek gu egunerokotasun 1 (0,01)
hauek gu jarduera 1 (0,01)
hauek gu lurralde 1 (0,01)
hauek gu pentsaera 1 (0,01)
hauek gu sinergia 1 (0,01)
hauek gu soziolinguista 1 (0,01)
hauek guraso bakoitz 1 (0,01)
hauek guraso batzuk 1 (0,01)
hauek guraso eragin 1 (0,01)
hauek guraso euskara 1 (0,01)
hauek guraso gehieneko 1 (0,01)
hauek guraso horrela 1 (0,01)
hauek harreman aztertu 1 (0,01)
hauek harreman ia 1 (0,01)
hauek harreman jarri 1 (0,01)
hauek harreman sentitu 1 (0,01)
hauek harreman zuzen 1 (0,01)
hauek hartu nahi 1 (0,01)
hauek helburu finkatu 1 (0,01)
hauek helburu zehaztapen 1 (0,01)
hauek helburu zeratu 1 (0,01)
hauek heldu ere 1 (0,01)
hauek hitano arau 1 (0,01)
hauek hitano berezko 1 (0,01)
hauek hitano hurbilpen 1 (0,01)
hauek hitano jakin 1 (0,01)
hauek hitano transmisio 1 (0,01)
hauek hizkuntza alor 1 (0,01)
hauek hizkuntza aniztasun 1 (0,01)
hauek hizkuntza aukera 1 (0,01)
hauek hizkuntza gaitasun 1 (0,01)
hauek hizkuntza gutxitu 1 (0,01)
hauek hizkuntza hautu 1 (0,01)
hauek hizkuntza jarrera 1 (0,01)
hauek hizkuntza kokatu 1 (0,01)
hauek hizkuntza marko 1 (0,01)
hauek hizkuntza ohitu 1 (0,01)
hauek hizkuntza sozializazio 1 (0,01)
hauek hizkuntza trebetasun 1 (0,01)
hauek hiztun kopuru 1 (0,01)
hauek hiztun tipo 1 (0,01)
hauek ikasle aktiboki 1 (0,01)
hauek ikasle bakoitz 1 (0,01)
hauek ikasle bera 1 (0,01)
hauek ikasle euskara 1 (0,01)
hauek ikasle helarazi 1 (0,01)
hauek ikasle hizkera 1 (0,01)
hauek ikerketa egin 1 (0,01)
hauek ikerketa esplikatzaile 1 (0,01)
hauek ikerketa gazte 1 (0,01)
hauek ikerketa jaso 1 (0,01)
hauek ikerketa lan 1 (0,01)
hauek ikusi ezan 1 (0,01)
hauek jaso informazio 1 (0,01)
hauek jaso nahi 1 (0,01)
hauek kasu abiapuntu 1 (0,01)
hauek kasu asko 1 (0,01)
hauek kasu baita 1 (0,01)
hauek kasu egin 1 (0,01)
hauek kasu erabilera 1 (0,01)
hauek kasu gizarte 1 (0,01)
hauek komunikazio areagotu 1 (0,01)
hauek komunikazio arlo 1 (0,01)
hauek komunikazio tresna 1 (0,01)
hauek landu behar 1 (0,01)
hauek lortu emaitza 1 (0,01)
hauek lortu erantzun 1 (0,01)
hauek lortu espero 1 (0,01)
hauek lortu ez 1 (0,01)
hauek lortu zehar 1 (0,01)
hauek lotu aurreiritzi 1 (0,01)
hauek lotu balio 1 (0,01)
hauek lotu egon 1 (0,01)
hauek lotu eztabaida 1 (0,01)
hauek nabarmendu nahi 1 (0,01)
hauek nabarmendu ohi 1 (0,01)
hauek oinarritu diskurtso 1 (0,01)
hauek oinarritu sortu 1 (0,01)
hauek osatu ari 1 (0,01)
hauek osatu egon 1 (0,01)
hauek osatu komeni izan 1 (0,01)
hauek oso erabilgarri 1 (0,01)
hauek oso kezkagarri 1 (0,01)
hauek oso lagungarri 1 (0,01)
hauek oso lotu 1 (0,01)
hauek oso mantso 1 (0,01)
hauek oso modu 1 (0,01)
hauek oso ondo 1 (0,01)
hauek oso zail 1 (0,01)
hauek pertsona hori 1 (0,01)
hauek sartu egin 1 (0,01)
hauek sartu eragile 1 (0,01)
hauek sortu eduki 1 (0,01)
hauek sortu material 1 (0,01)
hauek ukan baliabide 1 (0,01)
hauek ukan bereizgarri 1 (0,01)
hauek ukan beste 1 (0,01)
hauek ukan egin 1 (0,01)
hauek ukan enpresa 1 (0,01)
hauek ukan eragin 1 (0,01)
hauek ukan garrantzi 1 (0,01)
hauek ukan gogo 1 (0,01)
hauek ukan helburu 1 (0,01)
hauek ukan hiztun 1 (0,01)
hauek ukan ikustekotasun 1 (0,01)
hauek ukan Koldo 1 (0,01)
hauek uste euskara 1 (0,01)
hauek uste jaso 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia