Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.109

2000
‎Aztertzeko eta ekintzarako guk ez genuen gaitasuna erakusten dute. Ekonomia eremuan oraindik ere abertzale gazte hauek ez dute politikan edo kulturan duten eragina. Alta, 15 urte barne, gazte horiek gure herriko auzapezak eta hainbat esparruen kudeatzaileak izanen dira.
‎Arrazoi familiar eta ekonomikoengatik. Jauntxoek errentak dirutan jasotzen zituzten, hauek ez ziren aldatzen baina diruak gero eta gutiago balio zuen. Beraz, dirua erdiesteko bide bakarra zuten:
‎Etorkinek gure artean izaten duten beste arazoetako bat soldatena da. Sarritan egiten dizkieten behin behineko lan kontratuei gehitzen zaie soldata hauek ez direla egiten duten lanaren mailakoak.
‎Nafarroako naturaren kontserbaziorako legeak, bost babes figura ezartzen ditu; erreserba integrala, natur erreserba, lekune naturala, natur monumentua eta natur parkea. Nafarroako 8/ 87 Legeak dioenez, erreserba integralek, babes neurri zorrotzak izan behar dituzte, bertan balio biologiko nahiz ekologiko handiak baitaude, ondorioz, ingurune hauetan ez da inongo giza-jarduerarik baimentzen. Debeku honetatik at leudeke jarduera zientifiko eta dibulgatzaileak, nahiz eta hauek ere murriztuko dituzten.
‎Bidearen behe aldean aldiz hariztia dugu. Zuhaitz bakan hauek ez dira gaztainondoak bezain ikusgarriak.
‎HEGOALDEAN gertatutako kale borroka kasuak Espainiako Entzutegi Nazionalak epaituko duela erabaki du auzitegi horretako Penaleko Bigarren Epaitegiak. Kale borrokarekin lotutako epaiketa bat medio, Iñigo Iruin abokatuak, kasu hauek lurralde auzitegietan epai zitezen eskatu zuen, terrorismo delituaren tipifikazioak erakunde baten beharra duelako eta kasu hauetan ez zegoela horrelakorik argudiatuz. Epaiaren arabera, ostera, era horretako delituak" ez dira terrorismoaren ohiko kontzeptuaren barruan sartzen baina biolentzia politikoaren bokazio eztabaidaezina dute".
‎Europako Ekialdeak, hemengo antzeko industria kulturaren jabe izaki, merkatu aukera garrantzitsuak eskaintzen ditu, bereziki makina erremintaren sektorean, ekialdeko errepublikak desegin zirenean galdu egin baitziren merkatu horiek. Orain arte SPRIk hainbat agente izan du Europako Ekialdean, bereziki Polonian, Txekiar Errepublikan, Hungarian, Eslovenian eta Errumanian, baina agente hauek ez zuten esklusiban Eusko Jaurlaritzaren menpeko Industria Elkartearentzat lan egiten. Asmoak burura eraman eta Polonian euskal ordezkaritza bat kokatzen bada, askoz ere handiagoa izango da euskal enpresek berriro ere Europako Ekialdeko merkatu horietan muturra sartzeko izango duten aukera, biztanle kopuru handia kontuan izanik lehen mailako merkatuak izan baitaitezke.
‎Hau ez da truke bat. genuke EH eta EArekin elkarlanean batera aritzea baina baldintza hauetan ez da posible.
‎Baina zoritxarrez hauek ez dira bide berriak, jadanik ezagutu ditugu" Ajuria Eneako Hitzarmenak", halako bide hauek gure herriari eman dizkioten emaitzak eta sortu dituzten ondorioak ere.
‎ENA edo euskal agiriari ezin zitzaiola balorerik eman esan zuen, baina Maria Jose Galindoren epaiak ez zuen hori esaten, baizik eta ENAk identifikatzeko tresna bezala balio dezakeela, futbol taldeko edo herri liburutegiko beste agiri batek balio dezakeen bezala. Jakina, agiri hauek ez dute balio ofizialik, ez baitira botere ahalmena duen instituzio batek emanak.
‎Izenburua kartzela aldi horretan eskuartean darabilen Shakespeareren Hamleten esaera baten zatia da: " Intxaur azal baten barruan ere espazio amaigabeen erregetzat nengoke, amets goibel hauek ez banitu" erantzuten du lagunak esaten dionean Danimarkari kartzela deritzola bere asmoak soberazkoak direlako. Barrena goibel ez baleuka, ez luke espazio handiaren beharrik eroso egoteko.
‎Ikutu ezkorra duten ipuinen bilduma bat osatu zuen. Luzera ezberdineko ipuin hauen artean ez dago lotura garbirik. Hala ere, ipuin guztietan Harkaitz Canok berezkoa duen estiloa darabil, narratiba poetiko bikaina eskainiz.
‎Desioen hiri honek, bestalde, ez du kokaleku finkorik. Hau da, bi narrazio hauek ez dira leku jakin batean kokatzen. Hiri edo herri konkretu batzuen izenak aipatzen diren arren (Bartzelona,...), desiraren inguruko gorabehera nagusienak non gertatzen diren ez da zehazten.
‎Zabala da oso alorra. Mutur batean mitologiako kontakizunei buruzkoak leudeke, Cyrano de Bergerac, edo Gulliverren abenturak adibidez; hauek ez dute oinarri zientifikorik. Beste muturrean, berriz, koka daitezke oso istorio zientifikoak, Julio Vernek idazten zituenak kasu.
‎Ondorengo adibide hauek pixka bat ezberdinak dira; izan ere, neco amaieradun hauek ez dute menpeko perpausarik markatzen; aitzitik, denborazko aditz sintagmak izenlagun bihurturik daude: Alan ichi euscun Jesucristoc, arimia gaixotu ten daneco osagarritzat, compesinoeco sacramentuba (Icas III, 12).
‎DiarioVasco eta El Correo. Enpresa hauek ez dira, gainera, El Correo taldearekin alderatuta, hedapen multimediatikoa edota territoriala garatzeko gai izan, edo ez dute bide horibehar adinako indarrarekin hartu, oraindik behintzat. Frantziar Estatuan ezberdina daegoera, bertako enpresa esanguratsurik ez baitago Ipar Euskal Herrian.
‎Argi geratzen ari baita, gatazka nazionalak bere baitanmantentzen dituzten estatuek nekez gaindi ditzaketela zuzenbidearen filosofiarenazpian erortzen diren teoria nagusiak eraikitzeko erabiltzen diren irizpideak. Egitura (beraz, konstrukto) politiko hauek ez baitaude citizenship delakoan oinarriturik. Aregehiago, beraien kultura politikoak ezgaitu egiten ditu, parametro horietan emanlitekeen birformulazio baterako15.
‎Nahiz eta oso denbora laburrean gertatu, aldaketa hauek ez ziren iragarrezinak.Izatez, aditu batzuek serioski hitz egin zuten gizartearen informatizazioari buruz.Hona hemen, hiru adibide erakusgarri.
‎Alde batetik, Iparrameriketako eta Japoniako produktuenkontsumitzaile dira, eta beste aldetik beren produktuen hedatzaile (izugarrizko kostuarekin). Azken produktu hauek ez dira komertzialki lehiagarriak, baina estrategikoki ezinbestekoak dira, lehenengoen hornidura eten daitekeen kasurako.
‎estetikoaeta etikoa. Hauek ez dira teoriak. Bizimoldeak dira, existentziaren formak, eta biakabsolutuak dira.
‎Hala ere, albiste hauek ez dira beti gertatzen eta normalagoa izaten da lehen aipaturiko hizkune horietarikoren bat erabiltzea. Izan ere, monotonian erortzeko arriskua eduki arren, hizlariak hitz mintzatuak ere baliatzen ditu albisteak abiarazteko.
‎ebakiak edo lekukotzak. Hauek ez baleude, gure errekurtsoa, zeharkako estiloa, litzateke.
‎Zarata mota hori argia eta garbia da, entzuleari errealitateak sortzen duen soinua helarazten diona. Irrati zarata hauek ez dira arlo profesionalean, efektu bereziak, eta, giroko soinuak?
‎1956 urtean sekulako izotzak egin zituen eta intsinis pinuaren landaketa gazte asko alferrik galdu ziren. Suitzako Alpeetako klima gogorrean alertzeak ongi hazten zirela ikusita, alertzeak ekartzea erabaki zen, baina erabili zirenak alertze europarrak izan ordez, japoniarrak ziren, eta hauek ez zuten hain ongi jasaten hotza, ondorioz landaketen porrota ekarriz.
‎Dagoeneko 1845ko planean agertzen zen sailkapena dugu hori; bigarren eta hirugarren mailakoak eta hauek ez osorik bigarren irakaskuntzaren oinarrizko ikasketetara mugatzen ziren, Gobernuak probintziako Juntari entzun eta gero besterik erabakitzen ez zuen bitartean (116 art.) 216; aldiz lehenengo mailakoak Madrilgoak, alegia gehiago hurbiltzen ziren unibertsitatera. Antzeman daitekeenez, jokoan zegoen irizpideak eraikitako egituraren eskemari erantzuten zion.
‎...e horrek, nahiz udal guztietan oinarrizko eskolak sortu nahi izan, haurrak eskolaratzeko gurasoak estimulatzeko gogoa agertu edota irakasleen estatusa duintzeko eta hauen prestakuntza hobetzeko borondatea azaldu (hor daukagu Irakasle Eskolen sorrera?. Su capital importancia está en la creación de la Escuelas Normales?, Cossio ren164 hitzetan), esan behar da, Gómez-ekin batera, funtsezko helburu hauek ez zirela oraindik lortuko. Eta porrot horren arrazoi batzuk aipatzearren, ondokoak azpimarratu nahi genituzke:
‎Eta honek izorratzen nau. Ez etxera bueltatzean gerta daitekeenagatik, baizik eta pentsamendu hauek ez didatelako uzten Ralphekin momentua oso osoan bizitzen. Maite dut Ralph, inoiz inor maite izan ez dudan bezala.
‎—Atzaparkada hauek ez dituk tigrearenak... —erran nion.
‎Eta, hargatik, Joxe Aberasturik ez zuen indiar gorrien paradisu hartan deus ere sinesten, eta egun osoan maradizinoka eta biraoka ibiltzen zitzaigun, hark Potosirat joan nahi zuenez gero, edo, bertzenaz, etxalderen baterat, non bere ezpata erabil baitzezakeen, baten zerbitzuan, bertze bortz zaldun haiek bezala... edo haiek baino hobeki, zeren segur baitzegoen ezen haiek baino ezpatari trebeago, bitoreago eta entreguago zela, nola erakutsi baitzuen ezpata joko hartan, Lorenzo Cortés zeritzan zaldunaren kontra, begien herts ireki batean hil zuenean. Ordea, Joxek bazekien ezen oihan hartarik ateratzeko indiarren beharra zuela, eta bazekien, halaber, ezen hauek ez zeudela hartarako prest, ez bederen leku segur baterat iritsi eta leku hartan denbora bat eman arte, indiar horien eta gizon zurien pertsegitze eta akometatze perilosetarik urrun.
‎—Ordea, hauek ez dituk Asiskoaren denborak... Eta leku hau ez duk hiretzat, eta kontu guti egiten duk heure buruaz, Antonio!
‎" Hik, beti bezala, itxi egiten dizkiok begiak errealitate latzari. Hauek ez dituk ez asmazioak ez eldarnioak; eta gu ez gaituk paranoiko batzuk. Kontuz, amigo!
‎Eta dagoena errezeloaren erresuman uzteko zuhurtzia baldin badut, eta era berean, zenduena zeina, gehiegikerietan erori gabe, genozidiotzat kalifikatuko bailuke edozein irrati edo telebistako berri esatarik eta haien salketarena, ez da nahikoa froga eta ebidentzia ez dudalako, baizik eta niretzat ere, Euripides jakintsuak idatzita utzi zuena aintzakotzat hartuz, zuhurtzia delako benetako balorea. Baina nire uste izugarri hauek ez direla eldarnioak erakustearren, eta orain ere beti bidaialagun aldaezin izan dudan zuhurtziari eskua emanik, hitz bi soil soilik: bazkaritarako haragia saltsan ekarri ziguten halako batean Armando Bonilla eta biok bakarrik gelditu ginen egunean, hain zuzen, bada, ari nintzen platerean zegoena gogo biziz jaten, batere errezelorik gabe, harik eta gogortasun batekin topo egin nuen arte.
‎Nolanahi ere den, lerro labur hauek ez lukete zentzu handirik izango galde egingo ez banu nola ikusten dudan egun orain ia hogeita hamar urte argitaratutako narrazioa. Ez naiz ari, jakina, euskarak eta euskal literaturak ordutik hona izan dituzten hobekuntza nabarmenez.
‎Bukolkeria hauek ez dute sentidurik, gure bizitza sumendi baten ikaretan kulunkatzen ari zaigun garai hautsi hauetan.
‎" Garajean", erantzun nion nik xalo xalo. Baina garajea sukaldeko labea izan(" Ume hauekin ez dago lo egoterik!"), eta orduan piztua egon, eta amonak garaje labeko atea zabaldu zuenerako kamioiaren plastikoa urtua zegoen eta burdinazko ardatzak besterik ez zen geratzen...
‎Hogeita bost urte luze —oso luze! — joanak dira erregimen politiko berria dugunetik. Badirudi hogeita bost urte hauetan ez dugula desberdinak izaten ikasi, ezta desberdintasunetik abiatu eta elkarrekin bizitzen ere.
‎EGMk 1999ko martxoan plazaratutako datuen arabera, azpimarra daiteke zibernautaren profilak ez duela zerikusirik betidanik ezagutu dugun prentsa irakurlearenarekin: Internetekoa gazteagoa da, maila ekonomiko handiagoa du, Autonomia Erkidego batzuetan kokaturik dago eta eremu hauek ez dira prentsa idatzia gehien kontsumitzen dutenak. Horrela ulertzen da betiko prentsaren eta digitalaren artean kasu batzuetan agertzen den elkarrekikotasun eza irakurleen kopuruari dagokionean.
‎gaztea, diruduna eta lanetik konektatzen dena gehienbat. Hauek ez dira, gaur egun behintzat, prentsaren erosle gehienen ezaugarriak.
‎1996ko hastapenetan Estatu espainiarrean sortzen den pizkunde teknologiko honekin batera, Ozeano Atlantikoaren beste aldetik zetozen albisteen arabera, 50 milioitik gora ziren Internet erabiltzen zutenak mundu mailan. Berri hauek ez zuten lo harrapatu Vicent Partal katalana, urteak baitzeramatzan begirik kendu gabe Estatu Batuetan gertatzen ari zen iraultza digitalari. Estatuko" ziberpentsalaririk" ospetsuena bera dela diote, aurrenetarikoa Internet erabiltzen eta baita amaraunaren hedapena iberiar penintsulan ikertzen ere.
‎Itxura aldetik begiratuta esan genezake sarean dauden beste egunkarien tankerakoa dela. Hizkuntza zuzena eta ulerterraza erabiltzen saiatzen da, kontuan izanik internautei bideratuta dagoela eta suposatzen dela hauek ez direla irakurle amorratuak.
‎Ohiko argitalpenak digitalean antolatzen direnean, kontuan izan beharra dago dokumentu hauek ez direla
‎Eta, era berean, katarroa ez hartzea niretzat garrantzitsua dela badiot, esan nahi dut nik katarroa hartzeak nire bizitzan hainbat ondorio deskribagarri sortzen dituela; eta esaten badut hau errepide zuzena dela, esan nahi dut hau errepide zuzena dela helburu baten arabera. Horrela erabilita, adierazpen hauek ez dute arazo zail edo sakonik. Baina etikak ez ditu honela erabiltzen.
‎Bere basati gehienak baino, are basatiagoa da Frazer, hauek ez baitaude afera espiritual batetik XX. mendeko ingeles bat bezain urrun. Ohitura zaharrez Frazerrek egindako azalpenak ohitura hauen zentzua bera baino are zakarragoak dira.
‎Esan liteke errito hauek ez direla beren batasunetik (haritzaren eta gizakiarenetik) sortu, baizik eta, nolabait, beren banantzetik. Izan ere, adimenaren esnatzea jatorrizko lurraldetik —bizitzaren jatorrizko oinarritik— banantzearekin batera doa.
‎Nire ustez, argi eta garbi, egungo ohitura modernoaren barruko izaera berez da lazgarrikeria iruditzen zaiguna, eta giza sakrifizioei buruz ezagutzen ditugun gertakariek ohitura ikusteko bidea besterik ez dute erakusten. Ohituraren barruko izaeraz mintzatzen naizenean, ohituraren inguruko gorabehera guztiak adierazten ditut; eta gorabehera hauek ez daude halako jaialdiaren kontaketan sartuta, gorabeherok ez baitira jaia zehazten duten ekintza bereziak, nolabait esatearren jaialdiaren espiritua baizik. Hau adieraz dezakegu gauza batzuk deskribatuz, adibidez, zer jende motak hartzen duen parte jaialdian, bere portaera beste egoeratan, hots, bere izaera, zer joko motatan aritzen diren gainerantzean.
‎" Horrelako erregea zeremonien etiketak harrapatuta bizi da, debeku eta betebeharren sareak harrapatuta, eta halakoen xedea ez da erregearen duintasuna, are gutxiago erosotasuna, baizik eta bera, bere herria eta unibertso osoa, naturaren harmonia nahaspilatuz, hondamendira bidaliko lituzkeen jokamoldetik aldentzea. Betebehar hauek ez diote inolako erosotasunik ekartzen; aitzitik, haren egintza oro oztopatuz, ezereztu egiten diote askatasuna eta sarritan bizitza osoa zama nekoso eta tristea bihurtzen diote, babesteko xedea izan arren".
‎Bere basati gehienak baino, are basatiagoa da Frazer, hauek ez baitaude afera espiritual batetik XX. mendeko ingeles bat bezain urrun. Ohitura zaharrez
‎Ez zakiat... Batzuetan gauza hauek ez dituk ematen duten bezalakoak izaten.
‎Bai Aizarnazabalen eta bai Tolosan oso normala da hori. Beste toki askotako euskaldunen artean askoz bakanagoak dira hikako jardunak, baina inguru hauetan ez da harritzekoa.
2001
‎Plan hauek ez diete erantzuten gure benetako energia beharrei, baizik eta mugarik gabeko ekoizpenean, zarrastelkerian eta multinazional eta enpresa handien negozio neurrigabeetan oinarritutako eredu bati.
‎Argi dago maiatzaren 13ko hauek ez direla gurean izan diren beste hauteskunde autonomikoak bezalakoak. Eta ez bakarrik probokatuak direlako.
‎Marko honetan kokaturik, Alemanian haur heziketa haurtzaroko korategi edo «Kindergarden» bezala ezagutzen diren zentruen esku dago. Zentru hauek ez daude hezkuntza sistemaren barnean, haurtzaro asistentzia kontsideratuak direlako. Honez gain, lorategi hauek ez dute jabetza publikorik, instituzio ezberdinen edo udaletxeenak izaten dira.
‎Zentru hauek ez daude hezkuntza sistemaren barnean, haurtzaro asistentzia kontsideratuak direlako. Honez gain, lorategi hauek ez dute jabetza publikorik, instituzio ezberdinen edo udaletxeenak izaten dira. Hezkuntza epe honetako helburua bakoitzaren izaeraren garapena eta gizarte hezkuntza dira eta haurrek jolasaren bidez ikasten dute gehienbat.
‎Bigarrenak zerbitzu militarretik libratzeko xedez entitate zenbaitek sorturiko postuak dira. Postu edo betebehar mota hauek ez dira ezinbestekoak. Hirugarren multzo bateko entitateek (gehienak) arazoak izango dituzte ordea:
‎Argitaletxe berak eskaintzen digu orain, etxeko apalategian geure biografia edukitzeko aukera. Baina hauek ez dira salgai jartzekoak, ez ditugu ikusiko. Edward Rosetek adierazi digunez, beraiek ez dute inolako eskubiderik liburuen gainean:
‎Maskarak, jantziak edo makilajea bezalako baliabideen bidez pertsonaia ezberdinak eratzen dituzte aktoreek. Ohiko antzerkian ez bezala, baina, hauek ez dute ikuslearengan inolako emoziorik lortzea helburu, testuingurua eraikitzen laguntzea baita hauek duten funtzioa. " Pertsonaiak diseinatuak, marraztuak daude, ez dute psikologiarik eta, hartara, publikoak ezin du hauekin identifikatuta sentitu».
‎" Arrotza mesanotxe gainetik aldendu berria genuelarik, N.Sarraute eta A. Robbe Grillet azaldu zitzaikigun. Hauentzat ez du sentidurik erralitateari sentidurik edo esplikaziorik bilatzeak. Irakurlea organikoki bizitzen den esperientziaren mailan jartzen dute, mundua dominatu gabe mundu beraren zati bat, prolongazio bat besterik ez den konzienziaren barnean" 5.
‎Kritikaren arlora itzuliz, lehenago aipatutako autore aitzindarien lanek eragin zuzena izan zuten estrukturalismoaren ildotik ikuspuntuari buruz egin ziren azterketetan. Alabaina, esan daiteke azterketa hauek ez zirela hain oparoak izan eta, ikuspuntuari dagokionez, Gérard Genette ren Figures III (1972) izan zela lanik sakon eta interesgarriena.
‎Leku mota hauek ez dira haurrentzat bakarrik eta gero eta gehiago, eduki zientifiko erakargarriak eskaintzen dituzte; ez dira konplikatu eta aspergarriak.
‎Honen formula laboreen osaketatik gertuagokoa da fruitu sikuenetik baino, hauek ez bezala, gaztainak karbohidrato konplexu asko baitauzka.
‎Egurrezko ohol luze hauek ez dira lurrean itsasten, ezta arrastelei josten ere: neoprenozko mintz baten gainean ezartzen dira.
‎Bilatzaile hauek ez daude zain orrien kudeatzaileek alta eman arte.
‎Aurrekoek ez bezala, hauek ez dute beraien datu baserik eta, horrenbestez, gomendaturiko orrien zerrenda propiorik ezin dute osatu.
‎Pillay epailea Ruandako genozidioa ari da ikertzen, krimen ekonomikoak ez ordea. Hauek ez omen dira, oraingoz, genozidioaren barruan sartzen. Dena dela, delitu ekonomikoak ere zigortu egin lirateke.
‎Has gaitezen adibideak banan banan aztertzen. Testuetatik ateratakoak aztertuaurretik, urteetako eskarmentuak eskaini dizkigunak ekarri nahi ditugu hona.Adibide hauetan ez dugu erantzunik ematen; askotan galdera baino ez dugu egiten.Hauexek dira:
‎Jakina, arrazoi hauek ez dira bata ala bestea eran agertzen; normalean denakbatera, edo bi edo hiru batera izango dira. Baina hori ez zen kezkatzen ninduengaia; besteak beste, zerrendako lehen biak ikaslea aintzat hartuz eta den bezalakoaonartuz konpon daitezkeelako neurri handi batean.
‎Apardues en adibidez, zeramika protohistorikoa eta erromatarra topatu da. Halaere, garai zaharragoei dagozkien aztarna hauek ez dute nahiko nortasunikgiza ezarkuntzaren izaera nolakoa zen adierazteko. Agian, giza ezarkuntzatxiki batzuk baino ez dira.
‎Lortutako esentzia olioak hutsean egiten den distilazio zatikatu baten bidez birfintzen dira, terpenoak galduz. Terpeno horiek berez polimeriza daitezke denbora joan ahala, eta usain eskasagoa duten polimero batzuk ematen dituzte; azken hauek ez dira alkoholetan disolbatzen, eta horren ondorioz uherdurak agertzen dira perfumeetan.
‎– Edan likido ugari egunean zehar, ahal dela janarietatik kanpo, digestioa errazteko. – Kontuan izan elikagai hauek ez direla behar bezala falta behar mahaitik… Esnea eta esnekiak: ahal dela erdigaingabetuak.
‎BIZITZAK EMANDAKO TXIKI HAUENGATIK EZ BALITZ
‎Bizitzak emandako plazer txiki hauengatik ez balitz
‎Ongi aztertuz gero, ez naiz bitartekoa besterik. Eta nire nortasun hutsa janzten duten" zer" hauek ez dira nire buruari erantsi dizkiodan gauzak, nolanahi erantzi ditzakedan janzkiak. Geurekoikeriak maitasun hori maiz lainotzen  badu ere, maiteago ditut –nireago alegia– nire nortasun berezia baino eta, hala behar bada, geure bizi bakar ezin berrituzkoa galbidean jarri ez ezik, galdu ere egingo dugu ezinbestean zorigaiztoa onarturik, aurrekoengandik ondorengoengana doan" lokarri zaharra1" eten ez dadin.
‎zein eskubidez daramaten, bestek esan beza. Hauek ez dute fitsik ere galdu nahi indarkeriaren indarkeriaz sakelaratu dutenetik. Eta badaezpada ere, galduko duten beldurrez, eskean dabiltza, inoiz baino gehiagoren eske.
‎Euskararen alde, nolabait esan eta hauek ez dute bestelakorik uki  tzeko gogorik, J.A. Mogel eta Astarloa apaiza plazaratzen dira. Bestalde, orduan bertan, azaltzen da Espainian Lorenzo Hervà ¡ sen Catà ¡ logo de las lenguas de las naciones conocidas... y clases de estas según la diversidad de sus idiomas y dialectos, Euskaltzale azaltzen da, aurreko mendean aita Henao bezala, baina," alde" agertzeaz kanpo, ez dakar argi berririk gure gauzetara:
‎Sarasolaren Euskal literaturaren historia argitara zeneko hartan, cartesiano baino barthesianoago dugun iritzi emaile ezagun batek, liburu hau goretsi ahala, izan zituen aitzindariak beheratzen zituen3 Izan ere, zioen gure kritikoak, azken hauek ez omen zuten filologia eta kritika" semantikoa" (gaiari bakarrik dagokiona delako ustetan gelditu nintzen) baizik, autorearen bizitzarekiko zenbait ttantta zebiltzala nahaste, ez zutelako hartu oinarri gisa, literatur soziologiaz kezkatu beharrean. Euskarara bihurtu ditut berriz lehen erdarara itzuli nituenak, baina ez dut uste alde handirik dagoenik harako hartarik honako honetara.
‎Idatzi, noski, erdaraz idazten zen edonon eta ofizialtasuna, axalekoa bederen (ahotik belarrirakoa ez baitago gehienetan jasorik), erdarari, erdarei hobe, zegokion. Baina eginkizun goitar eta dotoreago hauek ez ziren beharbada, ez ziren segur aski, deus asko eguna joan eta eguna etorri erabiltzen ziren oinarrizko eta premiazkoenen aldamenean. Halaz guztiz, egoera horrek berekin zeraman aldakortasuna, ez baitzegoen aski tinko etortzeko ziren larrialdiei gogor egiteko.
‎ez zuten une hartan gidatzeko gaitasunik, eta bete betean harrapatu zituen, gainera, unean uneko eztabaidak (demokrazia edo diktaduraren erreforma lehenik, haustura demokratikoa edo erreforma demokratikoa bigarrenik); halatan, protagonismo gehiago eman zieten erredakzioei, eta berauen gogoko zuzendariak ere izendatu zituzten kasu batzuetan. Zuzendari hauek ez ziren dagoeneko argitaratzaileen testaferro profesionalak, baizik eta kazetariek hedabideen jabeen aurrean hautaturiko ordezkariak bailiran jokatzen zuten. Honenbestez bideratu ziren prentsan hain ohikoak diren botere bikoitzeko mekanismoak, batak bestearen alter egoa ezabatu ezinik zihardutela.
‎Hedabide horien jokabide editoriala eta berri-emailea oso urrun dago euskal nazionalismotik, honen buruz buruko etsaia ez denean. Halarik ere, hedabide hauek ez dute, itxuraz, euskal nazionalismoaren sinesgarritasunean inolako galerarik eragin, ez dute haren gizarte eta hauteskunde eragina murrizterik lortu.
‎Gudu deskribapenek berek zaharkituak dirudite, baita Stendhalek 1839anarg itaratutako La Chart reuse de Parm e ko Waterlookoarekinkonparatuta ere. Baina agian konparaketa hauek ez dira zuzenak, eta Txillardegiren nobela azken urte hauetan salmentaarrakasta itzela izan duten kiosko motako nobela historiko ugarien artean kokatu genuke. Agian.
‎Datu hauek ez dute ukatzen, jakina, denetariko mafia, narkotrafikatzaile, pedofilia zale edo legez kanpoko taldeak sareaz baliatzen direnik, baina ezin ere uka, aldez aurretik eta edozenbat urtetan talde berberoriek telefonoa, faxa edo posta erabili izan dutena eta erabilpen horrek ez dituela sekula komunikabide sistema klasikook auzitan jarri.
‎" Azken aldi" honen abiapuntua zein den erabakitzea ez da erraza. Jakina da, bestalde, data hauek ez dutela etenik adierazten, erreferentzia puntu bat baino. 1997 urtean jarriko nuke egoera" berri" honen hasierako urtea.
‎Eta olerkari bakoitzak Musak bultzatzen duen genero hori bakarrik konposa dezake ongi, batek ditiranboak konposa ditzake, beste batek gorazarreak, beste batek hiporkematak, beste batek olerki epikoak eta beste batek janboak. Beste generoei dagokienez olerkari hauetako bakoitza ezjakina da, gauza hauek ez baitituzte artearen bidez esaten, botere jainkotiarraren bitartez baizik; izan ere, gauza bakar bati buruz ongi mintzatzen teknikari esker jakingo balute, jakingo lukete gainerako guztiei buruz ere ondo hitz egiten.
‎Eta argumentu honetarako froga handiena da Kaltzididako Tiniko19, berak inoiz ere ez baitzuen gogoratzeko moduko olerkirik egin, denek ezagutzen duten peana izan ezik, kantu guztietan ederrena agian, berak dioen moduan" Musen aurkikundea" besterik ez. Honela, hain zuzen ere, zalantzarik izan ez dezagun, erakusten digu jainkoak olerki eder hauek ez direla gizatiarrak edo gizonenak, jainkotiarrak eta jainkoenak baizik. Eta olerkariak ez dira jainkoen interpretariak besterik, bakoitza jainko batek hartzen duelarik.
‎Lurra hemen eta Ilargia han ikusten ditut, edo alderantziz, Ilargia han lehenik eta gero Lurra. Hautemapen hauek ez dira une berean gertatzen, baina Lurra eta Ilargia une berean direla esaten digute. Horretarako oinarria komunitatearen ideia da, hau da, objektuok elkarrekintzan edo elkar harreman dinamikoan daudela.
‎Dialektikan zera aztertzen da, arrazoimenak kategorien erabilera saiatzen duela eremu horretaz goiti, eta hori egitean printzipio inmanenteak erabili beharrean transzendenteak sortzen dituela. Printzipio hauek ez dute ezagutzeko balio, baina bere balio berezia badutela ere ikusiko dugu Dialektika honen amaieran.
‎Beraz, perfekziora doan urratsa ez dago legeztatua froga honetan. Urrats hori egiteak froga kosmologikoa eta ontologikoa eskatuko lituzke, eta ikusi dugu hauek ez dutela balio. Ezinezkoa da, beraz, jainkoaren existentzia frogatzea.
‎Hauek denak lege transzendentalak dira, ez datoz esperientziatik, baizik eta honen barnean orientatzeko balio dute. Lege hauek ez dute beraz errealitatea deskribatzen, baizik eta bera arakatzeko erregelak dira. Interes berezi bat duten maximak deitzen ditu Kantek," ez dute ezer determinatzen, baizik eta arrazoimenari batasun sistematikorantz doan bidea erakutsi besterik ez diote egiten" (A668/ B696 (E506)).
‎Dialektikaren benetako esanahia gaizki ulertzen bada eta muga hauek ez badira errespetatzen, eta gainera, ondorioz, ideiek bide dialektikoa hartzen badute, arazoak sortzen dira. Lehena ‘ignava ratio’ da, arrazoimen alferra.
‎bizi garen garai hauetan ez dela gutxi
‎Nik Julia asko... estimatzen diat eta bazekiat egundoko mina hartuko zuela. Nire ustez gauza mingarri hauek ez dituk telefonoz esatekoak. Aukera dudanean egia kontatuko zioat.
2002
‎Kirol baldintza guztiak betetzen ditu Euskadiko pilota federazioak nazioartekoan sarrera izateko, baina Espainiako eta Frantziako federazioek ez dute entzun ere egin nahi horrelakorik eta «betoa» jartzen dute mahai gainean, kantzelaritzak astindu eta mugitzeaz gain. Hauek ez daude Danimarkaren bide malgua jarraitzeko prest eta jeloskor jartzen dira beraien presentzia esklusiboari norbaitek itzal egin diezaiokeela pentsatze hutsarekin ere.
‎Zernahi gisaz, Ipar Euskal Herriko jende multzo handi batek departamendu bat eskatzen duenean, Euskal Herriaren identitatearen ezagutza nahi du. Hiritar hauek ez dute itzalean bizi nahi, hau da, ez dute Pirinio Atlantikoak departamenduak lausotuak bizi nahi. Pirinio Atlantikoak izenaren adierak ez du euskaldunez deusik esaten.
‎«Beste zailtasun» hauek ez baitira su etenaren kontua baino garrantzia txikiagokoak. Hogei urtetan elkarren etsai izan diren kultura politikoak elkartu ziren Udalbiltza proiektuaren inguruan, eta ETAren su etena lehertu ez balitz ere neke handiak izango ziren elkarrekin bidean konpontzeko.
‎Ez zen esan guk geure gain hartzen genuela ardura hori, baizik eta gizarteak helburu horrekin bat egiten duela iruditzen zitzaigula eta guk ere horrekin bat egiten genuela. Bilboko Euskaldunako lehenbiziko Biltzarrean esaten zen gizarteak bere dinamika zeramala eta, aldi berean, bazirela egitura formal eta politiko batzuk, baina hauek ez ziotela erantzuten gizarteak gaur egun daraman dinamikari eta nahiari. Beraz, gure ekarpena nazio bezala indartzea da, nazio bezala indartuz gero, gero eta kontraesan gehiago geldituko da agerian eta ikusiko da marko honek ez duela balio.
‎Horiek horrela, ELB batzorde horretan ari bada, gisa honetako egitura antzu hauek ez dutela gure problematika konponduko frogatzekoa da. Honezkero, batzorde horretan aurkezten ditugun proposamenak departamenduaren egiturarekiko kontraesankorrak direla agertzen hasiak dira.
‎Azkenik, PP eta UPN alderdiei orain arte egindako lanaren emaitza hurbiltzeko aukera emango diolako. Alderdi hauek ez dute Bake Konferentziarekiko jarrera positiborik azaldu orain arte eta benetako konponbidera iristeko beharrezkoa da alderdi guztien partaidetza.
‎' El Correo' k titularretara eraman zituen oihartzun izugarria sorraraziz». Gero Ioldiren hitzetan, Iratxe Sorzabal torturatua agertzen zuten argazkiak argitara eman zirenean, hedabide hauek ez zituzten publikatu eta lau lerroetan hauxe besterik ez zuten esan: «Denunciadas presuntas torturas».
‎Karteleko tituluak, berriz, honela zioen: " Hauekin ez dugu jokatuko, fabrikazioko akatsa daukate eta". Afixako testuan," ez dugu jokatuko" horrez gainera," hirugarren munduko pertsona askoren eskubideak zapaltzen dituztelako" ere jartzen zuen:
‎Kosta ahala kosta, buruz behera lo egiten ikasi beharrean daude, hala agindu baitie bere amak. Zoritxarrez, ordea, ahizpa hauek ez dute abildade askorik horrelakorik egiteko. Eskegitzen dira sabaitik, bai, baina berriz askatu ere bai, eta dagoeneko urratu dute sudurra, urdin dute burua, kozkorrez beterik, eta etxetik alde egitea erabakitzen dute.
‎Adibidez, komunikabideetako artikulu laburrak kenduta, non sailkatu, esaterako, aldizkarietan kaleratzen diren egile, obra, genero edo garai bati buruzko kritika lan labur, monografiko edo iruzkinak? Artikulu hauetan ez da, gehienetan, inongo paradigma metodologikoren aipu espliziturik egiten eta gauza jakina da euren harrera esparrua unibertsitateetako ikasleek osatzen dutena baino zabalagoa dela. Nire aburuz, eta D. Villanuevak eta beste kritikari batzuek egiten dituzten bereizketak kontuan hartuta (ik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hauek 2.103 (13,84)
auek 3 (0,02)
honeek 3 (0,02)
Lehen forma
hauek 1.483 (9,76)
hauetan 296 (1,95)
Hauek 160 (1,05)
hauekin 31 (0,20)
hauei 29 (0,19)
hauengatik 8 (0,05)
hauetaz 8 (0,05)
hauk 8 (0,05)
hauen artean 7 (0,05)
hauetatik 7 (0,05)
Hauetan 6 (0,04)
Hauei 5 (0,03)
Hauentzat 5 (0,03)
Hauekin 4 (0,03)
hauetara 4 (0,03)
hauetarako 4 (0,03)
auek 3 (0,02)
hauek gabe 3 (0,02)
hauenak 3 (0,02)
hauentzat 3 (0,02)
hauetakoa 3 (0,02)
hauen alde 2 (0,01)
hauen aurka 2 (0,01)
hauen aurrean 2 (0,01)
hauengandik 2 (0,01)
hauetakoak 2 (0,01)
haurreri 2 (0,01)
honeek 2 (0,01)
HAUEK 1 (0,01)
HAUENGATIK 1 (0,01)
Hauen kontra 1 (0,01)
Hauena 1 (0,01)
Hauengandik 1 (0,01)
Hauentzako 1 (0,01)
hauen 1 (0,01)
hauen bidez 1 (0,01)
hauen bitartez 1 (0,01)
hauen mende 1 (0,01)
hauena 1 (0,01)
hauetakorik 1 (0,01)
hauetarik 1 (0,01)
hauez gain 1 (0,01)
honeetan 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 284 (1,87)
UEU 161 (1,06)
Consumer 151 (0,99)
Argia 141 (0,93)
Berria 114 (0,75)
Alberdania 109 (0,72)
Pamiela 106 (0,70)
Open Data Euskadi 93 (0,61)
Euskaltzaindia - Liburuak 91 (0,60)
Booktegi 83 (0,55)
Karmel Argitaletxea 73 (0,48)
Susa 64 (0,42)
EITB - Sarea 47 (0,31)
Herria - Euskal astekaria 46 (0,30)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 39 (0,26)
Maiatz liburuak 33 (0,22)
goiena.eus 29 (0,19)
Jakin 28 (0,18)
Goenkale 28 (0,18)
Uztaro 23 (0,15)
LANEKI 21 (0,14)
Guaixe 21 (0,14)
Kondaira 19 (0,13)
Jakin liburuak 19 (0,13)
Uztarria 14 (0,09)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 14 (0,09)
alea.eus 14 (0,09)
erran.eus 13 (0,09)
Osagaiz 12 (0,08)
ETB dokumentalak 12 (0,08)
Txintxarri 12 (0,08)
Labayru 11 (0,07)
ETB serieak 10 (0,07)
hiruka 10 (0,07)
Urola kostako GUKA 10 (0,07)
Aldiri 9 (0,06)
Karmel aldizkaria 9 (0,06)
Euskalerria irratia 9 (0,06)
Anboto 9 (0,06)
Euskaltzaindia - Sarea 8 (0,05)
IVAP 8 (0,05)
aiaraldea.eus 8 (0,05)
Ikaselkar 7 (0,05)
aiurri.eus 7 (0,05)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 6 (0,04)
ETB marrazki bizidunak 6 (0,04)
Noaua 6 (0,04)
Erlea 5 (0,03)
HABE 5 (0,03)
barren.eus 5 (0,03)
uriola.eus 5 (0,03)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 4 (0,03)
Euskaltzaindia - EHU 4 (0,03)
Ikas 4 (0,03)
Hitza 4 (0,03)
Bertsolari aldizkaria 4 (0,03)
Sustraia 3 (0,02)
Maxixatzen 3 (0,02)
Zarauzko hitza 3 (0,02)
Karkara 2 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
Deustuko Unibertsitatea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Karmel 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 1 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
Amezti 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hauek ez ukan 291 (1,92)
hauek ez egon 133 (0,88)
hauek ez jakin 38 (0,25)
hauek ez eduki 25 (0,16)
hauek ez al 12 (0,08)
hauek ez bezala 12 (0,08)
hauek ez esan 12 (0,08)
hauek ez etorri 11 (0,07)
hauek ez ote 10 (0,07)
hauek ez ezan 8 (0,05)
hauek ez bete 7 (0,05)
hauek ez ez 7 (0,05)
hauek ez omen 5 (0,03)
hauek ez erabili 4 (0,03)
hauek ez zira 4 (0,03)
hauek ez baita 3 (0,02)
hauek ez bide 3 (0,02)
hauek ez direlako 3 (0,02)
hauek ez ibili 3 (0,02)
hauek ez joan 3 (0,02)
hauek ez egin 2 (0,01)
hauek ez ekarri 2 (0,01)
hauek ez eman 2 (0,01)
hauek ez erreferentzial 2 (0,01)
hauek ez hainbeste 2 (0,01)
hauek ez kutsatu 2 (0,01)
hauek ez utzi 2 (0,01)
hauek ez adin 1 (0,01)
hauek ez ahaztu 1 (0,01)
hauek ez ahoskatu 1 (0,01)
hauek ez aipatu 1 (0,01)
hauek ez antena 1 (0,01)
hauek ez atera 1 (0,01)
hauek ez baldin 1 (0,01)
hauek ez baliatu 1 (0,01)
hauek ez behintzat 1 (0,01)
hauek ez beste 1 (0,01)
hauek ez bezalako 1 (0,01)
hauek ez biolentzia 1 (0,01)
hauek ez busti 1 (0,01)
hauek ez datorren 1 (0,01)
hauek ez egoki 1 (0,01)
hauek ez ei 1 (0,01)
hauek ez eraman 1 (0,01)
hauek ez erantzun 1 (0,01)
hauek ez eskaini 1 (0,01)
hauek ez estutu 1 (0,01)
hauek ez ETA 1 (0,01)
hauek ez euskaltzale 1 (0,01)
hauek ez gainditu 1 (0,01)
hauek ez gonbidatu 1 (0,01)
hauek ez guzi 1 (0,01)
hauek ez heldu 1 (0,01)
hauek ez ikertu 1 (0,01)
hauek ez iruditu 1 (0,01)
hauek ez kontsumitu 1 (0,01)
hauek ez legitimo 1 (0,01)
hauek ez lurperatu 1 (0,01)
hauek ez M. 1 (0,01)
hauek ez material 1 (0,01)
hauek ez mintzatu 1 (0,01)
hauek ez moral 1 (0,01)
hauek ez nehor 1 (0,01)
hauek ez nolanahiko 1 (0,01)
hauek ez nu 1 (0,01)
hauek ez onartu 1 (0,01)
hauek ez osasungarri 1 (0,01)
hauek ez oso 1 (0,01)
hauek ez osorik 1 (0,01)
hauek ez ozeano 1 (0,01)
hauek ez populatu 1 (0,01)
hauek ez sinetsi 1 (0,01)
hauek ez soil 1 (0,01)
hauek ez ta 1 (0,01)
hauek ez txori 1 (0,01)
hauek ez zapuztu 1 (0,01)
hauek ez zilegi 1 (0,01)
hauek ez zitu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia