Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 166

2000
‎Sarritan, abereen presioa jaisten denean, albitz belarra nagusitzen hasten da, honekin batera ainarra burusoila eta otabera arrunta ere agertuz, eta landare komunitateari sastrakadi itxura emanez. Sastrakez eta harriz tartekatutako larre hauetan bizi dira Euskal Autonomia Erkidegoko erbinude zuri bakarrak.
‎Herriko erreka inguruetan, berriz, buztanikara zuriak uretako intsektuen bila jarduten du. Araba zozo pikartak jatorriz habia enbor zuloetan egiten bazuen ere, gaur egun herriguneetan horma zuloetan egiten du; eta edozer jan dezakeenez, oso ongi moldatu da hauetan bizitzera. Udazkenetik aurrera, batez ere landareak jaten dituenez, talde handietan dabilela, soroetako izurrite kaltegarria bihurtzen da.
2002
‎Gainerako laginek txigortze maila ertaina agertu zuten, Saimaza Brasil eta Fortaleza Costa Rica markakoek izan ezik: hauek bizixeago txigortu dira.
‎Batzuetan ezda erraz ulertzen hain toki txikian nola lurpera zitezkeen hainbeste gizabanako.Esate baterako, Larrarteko trikuharri soilean (ganberak 2 m2 zituen eta altuera ereez zen handia, 40 bat cm-koa) gutxi gorabehera hamabi gizabanako zeuden; etaMandubi Zelaiakoan, 2 m2 koa eta 60 bat cm-ko sakonerakoa izanik, gutxienezberrogeita hamar bat hilobiratu zituzten; baina sarbidedunetan (Los Llanos-en, Longarren, eta abarretan) ehundik gora egon zitezkeen. Uste dugu, hilobiratzekotoki arazo handirik ez zela egongo (salbuespenak egon zitezkeen izurriteak, borrokak, etab. zirela eta), zeren, nahiz eta garai batean hilkortasun handia egon, hilerri hauen inguruan bizi zen biztanle kopurua txikia izango baitzen. Longarrenbadirudi garai batean hildakoak ehortzi ahal izateko egindako egokitze lanak bereizdaitezkeela.
2003
‎Herri harresituak aurkitu dituzte, herri finkoak eta baita Europan soilik aurki zitezkeen hainbat tresna ere. Artzainaren mitoa desagertzeko bidean da, historiaurreko azken garai hartan nekazariak ziren dagoeneko lur hauetan bizi zirenak eta baita merkatariak ere.
‎baserritarrak; baserriko seme alabak, batzuetan kaletik baserrirako bueltan edo lotura afektibohandiarekin; bertara joandako kaletarrak baserri baten bizitza, naturalago, bat egin nahi dutenak,.... Boroan ere eraiki dira txalet asko baina honakoetxebizitza hauetan bizi den jendeak ez du hainbeste atxikimendurik erakutsi. Hala ere, Amorebieta herriguneko biztanleak dira gehienak ZB plataforman.
2004
‎lanean ari da jendea, irakasten, etxeak egiten, eta biztanle kopuruak gora egin du. Ezeren zain ez dagoenarentzat ere, baldintza hauetan bizitzea gogorra da, eta herrira itzultzeko zain dagoenarentzat gehiago.
‎Baina arazo nagusia bera da indarra hartzen ari den teknologia guztien kasuan: batetik, oso garestiak direla eta, bestetik, ez dagoela ziurtatzerik asmakuntza iraultzaile hauen bizi iraupena luzea izango denik, teknologia berriagoek aurrea hartzeko arriskua izaten da eta beti.
‎Lauaxetari betaurreko hautsiak kentzen. Halako amnesia nahi bat, hamahiru urte hauek bizi izan ez bagenitu bezala, langileen urteetako bizikizuna, irakurleen urteetako apustua orain bete litekeen txeke batean kabituko balitz bezala. Euskal Herria Jaurlaritzan kabituko balitz bezala?. 403
‎Apopilotzak fenomeno gisara irakurketa ugari izan ditzake. Nik emakumeen lanarekin (patronen lanarekin) duen hartu emana aztertu dut, eta jarduera honen bitartez patrona gisara lan egin zuten emakumeek Hernaniko historiari eginiko ekarpenera inguratu naiz. jarduera hau egoki ulertu ahal izateko, ezinbestekoa da emakume hauek bizi izan zuten testuingurua ulertzea, hau da, bai industrializazio prozesuak, eta, nola ez, frankismoak, genero harremanetan izan zuen eragina ikustea.
‎Adituek diotenez, garapen bidean dauden herrialde txiki askok minbizia garaitu lezakete tratamendu egokia jasoz gero. “Haur hauek bizitzeko eskubidea dute”, azpimarratu zuen Geoff Thaxterrek, Minbizia duten Haurren Gurasoen Konfederazioko lehendakariordeak. “Kofi Annanen eta mundu osoko gobernuen babesa lortzen badugu, hori guztia azkarrago egin daiteke”, gehitu zuen.
2005
‎26.13 Baina ibaien ohe lehorretan ura harrapatuta geratzen da billabong izeneko putzuetan. Australiako bazter idor hauetan bizi iturri dira, eta halakoetaraino datoz, eutsi ezin eta, inguru guztietako animaliak.
‎– Espainiako Errege Katolikoek 1492an judioak kanporatu zituen eta ordutik Aturri bazter hauetan bizi gara. Sinagoga bertan dugu.
2006
‎[01.47.56] Pentsatzea ere leku bakartu hauetan bizi izan
‎01.29.12 Algazko baso ñimiño hauetan bizi den fauna
‎Ikusi dugu, beraz, nolako ondorioak dituen gure pentsamenduan berrogei baturte hauetan bizitzen dugun biolentziaren ekonomiak, nola iragan den euskalkulturaren mundutxoa, idazleak batez ere, banda armatuetako ekileak papereratzean, gudarien konzeptutik terroristarenera. Azkenik Hirukori behako bat emandiogu.
‎Bide honetatik aurkitu ahal izango dugu, agian, goi ikasketxe hauetan bizirik irauteko unibersidade mailako formula; eta, bide batez, biarko euskal unibersidadeari ohinarriak ezarri genezaizkioke; ohinarri hauek, noski, goi mailako ikasketak euskeraz emateko gizonak prestatzea izango lirake.
2007
‎Biak izugarri ondo moldaturik zein bere moduan bizirik irauteko. // Polo inguruetako hartz hauengan bizi da basatasuna. â? ¦ Iparraldea ez litzateke berdina izango haiek gabe.
‎â? ¦ Itsasoak leundu egiten du bertako klima, eta horregatik zuhaitzak iparraldeko mugaraino iristen dira ia. // Baso hauetan bizi da amaiera zoriontsuko Europako kondaira bat. // Karhu, â? ¦ hartz arrea.
‎Kontzeptu abstraktu hauek bizi egiten dira, edo behintzat kontzeptuetanislatzen dena biziduna da. Naturan aurkitzen dugunarekin argitzeko, gure baitannaturalki garatzen den prozesu bat erabiliko dut azaltzeko:
‎Juarezko eta Chihuahuako emakumeen egoera gertutik ezagutzeko aukera izango dugu egunotan. Hiri hauetan bizi duten bortizkeria egoera dela eta euren alabak galdu dituzte Julia Esther eta Eliak eta euren esperientziaren berri emango dute gure ibarreko herrietan egingo dituzten hitzaldietan. Justizia eta emakumeekiko errespetua aldarrikatu nahi dute horrela.
‎Etxea, gainera, Zarraoak nabarmendu duenez, “leku onean dago, etxetik atera, paseoan ibili eta lagunekin egoteko moduko lekua da, erdigunean, eta auzo bizitza egin dezaten nahi dugu”. Aipatu azkenik, babespeko apartamentu hauetan biziko diren pertsonek bere burua gobernatzeko gai ez diren unean udal zaharren etxean sartzeko eskubidea izango dutela.
2008
‎Batek pentsa dezake" nik Zazpiak bat defendatu nahi dut" eta zilegi izan liteke. Baina hori benetan bideragarria izan daiteke lurralde hauetan bizi garen gizon emakumeen gehiengo batek horrela nahi badu. Premisa hori kontuan hartu behar dugu hasteko.
‎CIESen arabera (ikus 5 Taula), euskal hedabideen kontsumitzaile kopuru handiena 10.000 eta 50.000 biztanle arteko udalerrietan dago, %39, 3 (307.000 kontsumitzaile hain zuzen) udalerri hauetan bizi baitira. Hiriburuetan %25 bizi da (195.000 kontsumitzaile).
‎Aitzitik, beste muturrean, hiriburuetan bizi diren euskaldunen %41, 5engana besterik ez dira iristen. Hortaz, euskal hedabideek eraginEuskal hedabideen kontsumitzaile kopuru handiena 10.000 eta 50.000 biztanle arteko udalerrietan dago, %39, 3 (307.000 kontsumitzaile hain zuzen) udalerri hauetan bizi baitira. Hiriburuetan %25 bizi da (195.000 kontsumitzaile).
‎Ixtorio honetan aipatzen ditudan emakume, gizon eta hauen bizi lekuen ezagutzaren egitera (bi edo hiru salbu) hobe dukezu ez abiaturik. Zure bizi guzian ibili behar baitzenuke hatzeman etzeniokenaren bilari.
2009
‎Hamaika dira euren modura euskarara hurbildu direnak eta euskaldun asko eta asko lau pertsona hauen bizitzetan identifikatuta sentituko dira, beraiek euskaraz bizi nahi dugunon herrira egindako ibilbidea milaka lagunek egin dutenaren antzekoa izango baita ziur aski.
‎Hamaika dira euren modura euskarara hurbildu direnak eta euskaldun asko eta asko lau pertsona hauen bizitzetan identifikatuta sentituko dira, beraiek euskaraz bizi nahi dugunon herrira egindako ibilbidea milaka lagunek egin dutenaren antzekoa izango baita ziur aski. Bidaia intimoak, Jon Maiak zuzendutako eta Orio Produkzioak ekoiztetxeak Korrika 16rentzat egindako dokumentala Bidaia Intimoak apirilaren 5ean, Korrikaren amaierako egunean ETB eta ETB 2n eskainiko da azken kate honetan azpidatzita emango da.
‎Hamaika dira euren modura euskarara hurbildu direnak eta euskaldun asko eta asko lau pertsona hauen bizitzetan identifikatuta sentituko dira, beraiek euskaraz bizi nahi dugunon herrira egindako ibilbidea milaka lagunek egin dutenaren antzekoa izango baita ziur aski. Bidaia intimoak, Jon Maiak zuzendutako eta Orio Produkzioak ekoiztetxeak Korrika 16rentzat egindako dokumentala
‎–Bertze ministro euskaldunek aski lan izan dute urte latz hauetan bizirik irauten. Agian gauzak aldatuko dira gure errege Henrike behin betikoz itzultzean eta bakea ezartzean.
‎(OFF) Euliok ez dute oraindik aurkitu kalatxorietatik babesteko modua; baina lortu dute lortu eskura duten baliabideetatik elikatzeko era: ur hil hauetan bizi den plankton mikroskopikoa janda. // Jatekoa eskuratu eta urpean arnas egiteko, aire burbuila bat darabilte urpekari jantzi gisa.
‎Beheko haran emankor hauetan bizi da Dai herria... Uretakojendea inguruko muinoetatik isurtzen diren erreken ondoan
‎Joan den azaroan Angelun zendu zen Claude Viseux eskultorea. Azken hamar urte hauetan bizi zen bertan. Bizi osoan bete lanaren omenez, Donibane Lohizuneko La Rotonde salan bere azken brontzezko eta kobrezko obrak jarri dituzte.
‎Urtebetetze festa bereziak izango direla dio Eñaut Elorrieta abeslariak (Gernika, 1975). Gogoa dugu zazpi urte hauetan bizitako guztia jendearekin partekatzeko, esker ona adierazteko, jendea baita zazpigarren taldekidea.
‎Ezagutzaren gizarteak, ondorioz, disposizio kognitibo berriak eskatzen ditu, baita emozionalak ere, eta exijentziak askoz altuagoak dira jarrera aldetik ere. Eta, nagusiki belaunaldi batzuetan, sekulakoa da ondoko bi hauen artean bizi dugun dibortzioa: batetik, gure gaitasun kognitibo, emozional eta jarrerazkoak; bestetik, dispositibo teknologikoek sortzen dituzten aukera ugari eta anitzak.
‎Iragarri honek ez du —agian! — nehor sinestean harrapatuko... argi baita Etxekoparren broma bat dela. Alabaina, umorearen gibelean zerbaiten salaketa ere bada eta hau da pastoralak azken hogeita hamar urte hauetan bizi duen lehia zorrotzaren ustezko gehiegikeriak. Izan ere, urtero pastoral bat badelarik —batzuetan gertatu izan da ere bi izatea—, jakin behar da egutegia 2016 arte finkatuta dagoela gaur egun!
2010
‎Euskal Herrian azken hilabete hauetan bizitzen ari garen egoerak ez dira salbuespen kultur sorkuntza munduan gabiltzan eragileekiko. Ilusioz eta arduraz ikusten ari gara etorkizunerako normalkuntza egoera bat ahalbideratuko duen herri antolakuntza olatua, Estatuen partetik erasoak aurrera darraien arren, oso modu gogorrean azken aste hauetan.Azaltzera goakizuen kasua MH osatzen dugun hainbat eta hainbat kideetako batek aste honetan pairatu duen gertaera bat da.Ibai Azkona gazte iruindarra kutxazain baten aurkako balizko eraso baten karira epaitua izan da, urtebeteko kartzela zigorra betetzera behartzen duelarik Espainiar sasi justiziak.
‎Baina ageri da beste gai bat ere, jarrera etikoarekin zer ikusia duena, hizkuntzaren normalizazioak hiztunaren askatasunean duen eragina hain zuzen ere. espainiar prentsarentzat, euskararen auzian euskal abertzaletasunak du protagonismo nagusia eta bere alderdi nahiz buruzagiak, PNV eta Ibarretxe ditu hizpide. euskarari buruz hitz egiterakoan bi herri izaera kontrajartzen dira, Euskalerria eta baita Espainia ere. euskarari buruz hitz egitean gaztelaniaren egoeraz ere hitz egiten da, baita katalanaren errealitateaz ere. eta euskararen eztabaidan oso lotuta ageri dena da indarkeriaren erabilpena, espainiar batasunaren oinarri den Konstituzioa eta Eusko Jaurlaritzak daraman politika. eztabaida politikoa eta euskadi espainia arteko nazio eztabaida da beraz oso estu lotzen zaiona euskararen eztabaidari. baina ageri da beste gai bat ere, jarrera etikoarekin zer ikusia duena, hizkuntzaren normalizazioak hiztunaren askatasunean duen eragina hain zuzen ere. aipamen hauek egiterakoan beren jarrera honako hau da: ...a politikaren kostu ekonomikoa gehiegizkotzat jotzen da. eta euskara normalizatzerakoan inposaketarik gerta ez dadin, euskararen sustapena hiztun bakoitzaren borondatearen mailakoa izan lukeela eta ez gehiagokoa adierazten da. egunkari hauek berauek, gaztelaniak ipar edo hego ameriketan bizi dituen testuinguru zailetan, espainiar hiztunen hizkuntza eskubideak errespetatzeko aldarrikapena egiten da hauek bizi duten egoera salatuaz. gaztelar hizkuntzaren hedapena eta handitasuna goraipatzen da beste aldetik. euskarari buruz hitz egiterakoan berriz, espainiar guzion ondaretzat jotzen da hizkuntza hau gaztelaniarekin batera. baina sustatu eta babestu beharrekoa gaztelania da eta ez euskara. euskal prentsaren artean joera ezberdinak ikusten dira, baina bada bereizgarri nagusi bat espainiar prentsarek... euskararen kontrako erasoen salaketa egiten da, gernikako estatutuak gizarte elebiduna sortzeko zuen helburuak porrot egin duela adieraziz. elebitasunaren porrota agerian jartzen dute, hainbat arlotan euskal hiztunek izaten dituzten hizkuntza eskubideen urraketak aipatuz. erakundeei aldarrikatzen zaie bestalde, euskararen gizarte egoera normalizatuaren bermea, bereziki eusko Jaurlaritzari. honi ziurtatu ezin duena eskatzen zaio askotan, euskarak gaztelaniaren aukera berdinak izatea gizartean. euskararen inguruko arazoak agerian ipiniaz, estatuarengandik bizi dugun zapalketa nabarmenago egiten da, estatu espainiarraren kontrako estrategia erreboluzio egilea justifikatuz. bestalde, diario de notiCiaS’ek upn protagonista nagusitzat aipatzean edo deiak euskal erakundeak eta bere buruzagiak aipatzeko joeran ere, posizio politiko ezberdinak kritikatuz edo babestuz nolabait eztabaida politikoan txertatuta ageri da euskara. dena dela, euskal prentsaren artean el Correo eta diario VaSCo egunkariek ageri dute euskararen gaia politizatzeko joera argiena, espainiar prentsarekin lerrokatzean, euskararen eragile nagusitzat politikari abertzaleak aipatuz, espainia euskadi arteko nazio eztabaida jorratuz, gaztelaniaren errealitatearekin parekatuz, eta azkenik, larriena dena euskararentzat, bidezkoa ez den jokabideei, indarkeriari lotuaz gure hizkuntzaren errealitatea. honakoa da egunkari hauen jarrera euskarari buruz:
‎Askotan ez dutebeste aukerarik, edo nekazaritzari heldu edo emigratu. Bestalde, distantzia gehiegidago Lapurdiko kostaldetik herri hauetara bizitzera etortzeko eta modu horretanegitura demografikoari buelta emateko.
‎Dena den, agerikoa da etxebizitzan gabeziak eta arazoak dituztela, gehienbat etxe zaharrak izaten direlako eta berogailurik izaten ez dutelako edota etxe barruko hainbat zerbitzu era desegokian daudelako. Egoera horri adina gehitzen badiogu, argi gelditzen da pertsona hauen bizi baldintzak gutxienez nahiko kaskarrak izaten direla: Felisak 76 urte ditu eta Mercedesek 73.
‎Eliza katolikoan denek ez dute begi onez ikusi martiri hauen bizia. Arnulfo Romero monsinoreak ere arazoak izan zituen bizi zen artean Vatikanoarekin.
‎Erbia ukalik esaten da elurralde hauetan bizi den jendearen mintzairan. Bata besteari begira daude Ukalik eta erbia, geldi geldirik eta adi.
‎Elurrak eta hotzak ez zuten mugaren marra ezagutzen eta munduko parte hauetan bizi ginen guztientzat zen eguraldia berdina, izan santagraztar, larraintar edo erronkariar. Haize Hegoa ez zen Xiberoara pasatzen, baina Erronkarin ere falta zen.
‎Lehenik, Euskal Herriaren bi puntetako Etxaluz zuberotarra eta Etxegarai bizkaitarraren gaztaroak nola aitzinatu diren azaltzen du, Euskal Herria askatzeko borroka bakoitzak nola bizi izan duen zehaztuz. Eta gero 25 urte hauetan bizi deportazioaren egunerokoari lotzen da dokumentala. Etxegarai sorterritik 7.000 kilometrotara dagoen Sao Tomen bizitzera kondenatua baitago, eta Etxaluz Sao Tome eta Domintxaine artean.
2011
‎Osasunez ere ondo dago. Nik baino emaitza hobeak ditu analisietan».Perezen osasunean eragina izan du urte hauetan bizi izan duenak. «Azken batean, igarri egiten da sufrimendua.
‎Bideak, mendikoak batzuk, sabana zeharkatzen dutenak besteak, nekezak eta akigarriak dira, eta goi mailako 4x4 ibilgailuak behar dira horiek ibiltzeko. Beharbada horri esker, lurralde hauetan bizi diren tribuek beren identitateari, ohiturei, kulturei, jantziei edo jantzirik ezari, eta gorputz osoan izan ohi dituzten apaingarri eta osagarri erakargarriei eusten diete.
‎Portaera bitxi horren arrazoia ez dakigu, baina agian Beckham familia une hauetan bizitzen ari den zoriona izan daiteke. Izan ere, bikoteak zuen ametsa egi bilakatuko da, alaba bat izango baitute.
‎garaiera hauetan bizi diren landareek, tenperatura aldaketa
‎Xabier Perezek momentu hauetan bizi den krisi ekonomikoaren larritasuna aipatu du “sindikatuek eta ELAk mende batean lortu dutena galtzeko arriskua gaude”. Langileen oinarrizko eskubideak daudela jokoan erran du.
2012
‎" Gazteak gaixotzen direnean batez ere gurasoek hau babesteko joera izaten dute eta azkenean isolamenduan laguntzen dute nahi gabe, gaixoei eguneroko bizitza egiten lagundu behar zaie, autonomoak behar dute izan". Bestela zaintzaileek gaixoaren pisua hartu eta ondorioak pairatzen dituzte adibidez" oso ohikoa da bikoteak banatzea seme alaba gaixoak tartean daudenean izan ere, kontrolatu gabe daudenean pertsona hauekin bizitzea zaila da oso". Zaintzaileek antsietate eta depresioak garatzen dituzte askotan.
‎Ostadarrek ere Auzolagun saria eman zigun maiatzean. Herrian gaude eta herriak ere kontuan hartzen gaitu.Eta gazte hauek bizi duten errealitatea aitortu behar da eta ezagutzera eman. Egoera hau normalizatzeko bidea ere bada hau.
‎Talde honetako kideok oso positibotzat jotzen dugu urte hauetan bizi izandako esperientzia; baina, aldi berean, ondo dakigu proiektu apala dela eta mugak badituela.
‎– Baina arau hauekin bizi gaituk.
‎Miguelek nahi zuen guhaurekin ekarria ginuen jatekoa bere adixkide baten etxolan jan ginezan. Errazu, Miguel! Ba ote da norbait toki hauetan bizi ahal daitekenik. Hemen ez da ugeldi eta oihanik baizik! Baietz, segurki!
‎Bainan tapaezinezkoa gelditzen da ene Maud maiteak hemen utzi ziloa. Harek nik baino lehenagotik ikasi eta ulertua zuen, grizzly hartzak baduela guk bezainbat eskubide toki hauetan bizitzeko. Erakaspen hortarik hartu nuen erabakia ene harmen suntsitzekoa, eta geroztik bakean bizi naiz ene ingurumen osoarekin eta Maud maitearen oroiminean.
‎Hilabete bat huntan, Inguru hauetako bizi moldeari behakoa emanez, aratsetan ene karrika xolako gela ttipira biltzen naiz eta hor, arats oroz zenbait orenez, jarraituki egiten dut ene I. C. S.eko ikas lana.
‎Halaber baserri eremu ederren erditik zilatua duten lau harietako autobide hori, marraza piko bat aurpegi batean bezala. Saintonge lur aldea, nehoiz ene gogotik urruntzen ez dena, horgoa baita ene haurreri bizia eman zuen Ama.
‎Amerindiano zenbaiten ezagutza hurbildik egitea nekegarri da. Inguru hauetan bizi direnak, Iroquo arrazatik naski, familia multxokatu batzuk dira, zurien boterea eta eremu hetsietan bizitzea gaitzetsi dutenak. Oihal lodiz estalgitu harpeetan bizi direnak.
2013
‎Azkenean, dena bezala da. Mendiko esperientzia da hori, baina beste bizitzako zenbait esperientziatan bezalaxe, ikasi egiten da, eta justu proba hauetan bizitakoak gero bizitzarako balio du. Pazientzia izaten erakusten du, hotzean pentsatzen...
‎Bertan, lehenik eta behin Eneko Ibargurenen senideei nahiz lagunei elkartasuna adierazi diete herritarrek. " Era berean, gure kezka agertu nahi dugu egun hauetan bizi dugun egoeragatik".
‎Bi hizkuntza horiek praktikoak iruditzen zaizkie tresna komunikatibo gisa. Badirudi, gainera, ingelesak garbi hartu diola aurre gaztelerari gazte hauen bizi ikuskeran. Espainiar hizkuntzarekiko arbuio zantzuak ere atzematen dira euren hitzetan.
‎Lizeagak, beste hainbat herritarrekin batera, Hernaniko Egunkaria ren eta BERRIAren aldeko batzordean egin du lan hamar urteotan, «ilusioz». Une zailetan ere herritarrek euskarari eta BERRIAri egindako ekarpena esker onez oroitu du, ahoan hitz goxoak besterik ez ditu urte hauetan bizitakoari eta jasotakoari buruz. Euskaldunon Egunkaria itxi zutenean, hainbat herritan sortu ziren halako batzordeak; egunkari berri bat sortzeko helburuarekin aritu ziren lanean herritarrak.
‎Idazlearen aburuz, bere lanak garaiko gizartea modu sakon batean aztertzea bilatzen du, bailara hauetan bizi ziren familien historioak kontatuz, eurek bizi izandako pasio, auzi, eta herentziekin batera. Mexikoko lurraldeetarantz eman zen Aiaraldeko biztanleen inmigrazioa ere berebiziko garrantzia izango du eleberri honetan.
‎Bestalde, kontserbatze bidezko kontrol biologikoarekin, udalerriko espazio berdeetan ezarrita dauden etsai naturalak babestu eta zaintzen dira, ingurugirora egokituta daudenak eta kontrolatu nahi diren izurriteekin bateragarriak direnak. Horiek mantendu ahal izateko pestizida eta herbiziden erabilera murriztu behar da espazio urbano berdeetan, eta landare aniztasuna duten zonaldeak eduki espezie hauek bizi daitezen, habitatak dibertsifikatuz eta babes landareak, elikagaia ematen duten landareak eta zenbait etsai naturalen dentsitatea handitzen duten banku landareak jarriz, beste neurri batzuen artean.
2014
‎Historia pertsonalak ezagutarazteaz gain, mezua garbi transmititu dute: gune hauetan bizi diren herritarrek itzulera eskubidea dutela erabat barneratuta dute, NBEk eta bestelako nazioarteko erakundeek dioten bezala. Nahiz eta beren jatorrizko herria sekula ikusi gabeak izan, belaunaldiz belaunaldi beren jatorria zein den transmititzen dute, eta egungo bizitokia behin behineko geltoki dela.
‎Hondamendia dirutan, hondamendia aurrekontuetako murrizketetan eta hondamendia ideologikoa, besteak beste publikoak ziren zazpi kutxa esku pribatuetan geratuko direlako Estatuak oraingo bere akzioak (%61, 7) erosi baino askoz merkeago saltzen dituenean. Dirua bakarrik ez, legea ere finantza sistemaren menpe jarri da eta lurrikara horren azken dardarak egun hauetan bizi dira euskal kutxetan, publikoa zena pribatu bilakatuz. Hori bai, EAJ, PP, PSOE eta kutxetako agintariek behin eta berriz azpimarratu duten gisan," legeak behartuta".
‎Pujolarren ikerketek (Pujolar 2008; Pujolar, González & Mart� nez 2010; Pujolar, & Gonzàlez 2013) adierazten dute, bizitzaegoera berri baten aurrean, gure ohiturak berregituratu beharrean aurkitzen garela, eta horien artean, baita hizkuntza ohiturak ere. Gazte hauek bizi dituzten eskola aldaketak13 eta lagun sareen berregituratzeak hizkuntza mudarako edo mantenurako bidegurutzeak dira, eta badirudi BEk baduela eragina bide hautaketa horretan.
‎Beraz, Atxutxiamaikarekin batera aurrez aipaturiko beste hainbat aisialdi eskaintza dituzte herriko haur, nerabe eta gazteek. Hauetan bizi den hizkuntza errealitatea nolakoa den ikusi dugu eta jarraian, Atxutxiamaikari dagokiona aztertzen ahaleginduko gara.
‎Errealitatea eta bizitza hauen bitartez bizitzen ikasi baitu. Hauen bitartez, esperimentatzen ditu beldurrak eta desirak, irrikak eta emozioak, gerturatzea eta aldentzea, negarrak eta mugak… Hau horrela dela ikusirik, erraldoien bitartez esan eta adierazi nahi digun guztia gustuz jasotzen dugu.
‎Lauak... Lau tortxa hauek bizi diren bezala bizia izan dezagun. Hortaratuak gare, Zeruko Ama.
‎Irudi eta datu hauek biziak salba ditzakete!
2015
‎Prieto 25 urte hauetan bizi da Baiona iparreko gainetan, eta begi bistakoa zaio Artotekaferen gisako leku baten beharra. " Ez zen deus auzoan lehenago.
‎Hik eta nik gure haurrei bertsolaritza lantzea behartu nahi ez diegunez, galdera duk" nola gure haurren baitan bertsolaritza lantzeko nahikaria piztu?" Iraileko idazkian zera nioian: " Haurrei transmititu nahi dizkiegun baloreak eta jakitateak bereziki zentzuz betetzen dituenak, haurraren hurbilekoek (haur helduagoek, gurasoek, gurasoen lagunek, inguruko jendeek…) egunerokotasunean hauek bizitzea duk". Gauzak hola, guretzat bertsolaritza jakitate interesgarria denez, guhaurrek praktika dezagun, eta segurazki, nahi baldin badie, gure haurrek ere praktikatuko die.
‎Itzuleraren atarian barruratu zirenetik jasandako frogak goituta, Sabasek gogotsu besarkatu zituen Juleren gurasoak. Baita hauekin bizitzen geratu ere, eurentzako etxea egin arte.
‎Soka kosmikoen simulazioan Lattice deituriko 3D tako sareetan gauzatzen dira, bertan eremuen higidura zuzentzen duten higidura ekuazioak askatuz. Zehazki higidura ekuazioak sareko puntu bakoitzeanaskatzen dira eta higidura honen ondorio direnez, sokak puntu hauetan bizi dira. Abelian Higgs sokezosaturiko defektu sarea lehen aipatuak izan diren begizta moduko sokez gain printzipioz bukaerarik ezduten sokaz dago osatua, hau da, soka finito eta soka infinitoz (argibide moduan ikusi 1 irudia nonbegiztez (urdinez) eta soka infinitoz (gorriz) osatutako soka sarea adierazi den.)
‎EAEko biztanleen% 15a, zazpitik bat, udalerri euskaldunetan bizi da EAEn, etazazpitik sei gainerako udalerrietan. Mirenek lehen aipatu duen bezala, EAEn ere udalerri gehienaktxikiak dira, erdiak baino gehiago zehazki ez dira 1.000 biztanletara iristen, 126 udalerrietatik 64, baina horrek ez du esan nahi udalerri hauetan bizi diren herritar gehienak herri txiki txikietan bizi
‎Hamar adineko pertsonatik lau beren adineko etxebizitza hauetan bizi dira beren adineko etxebizitza horietan, baina horiek martxan jartzeko laguntzak eskatzen dituzte
‎“Azken egun hauetan ekimena ez gauzatzeko gomendioa iritsi zaigu suhiltzaile nahiz instituzio ezberdinen partetik eta gomendio hauei kasu egitea iruditu zaigu egokiena. Izan ere, egun hauetan bizi dugun eguraldi lehorra ezagututa, antolatutako ekimena aurrera eramateak segurtasun arazo ugari sortu ditzake”, ohartarazi du taldeak.“Borondateen kriseiluak” ekitaldia ospatuko da halere, aurrerago. Data zehazteke dagoen arren, kriseiluak eskuragarri izaten segiko dute Lizardi liburu dendan, 2,5 euroren truke, “baina hauek zuen kabuz ez aireratzea eskatuko genizueke, arriskutsua izan baitaiteke.
‎Hirietan batzen omen denez gaiztakeria, hiri kanpoko jauregi bunkerrek eskaintzen dute gaiztakeriarik gabeko paradisu pribatu eta baketsuak. Paradisu hauetan bizi direnek kontaktu oso txikia izaten dute hiriarekin eta bertako pertsona susmagarri eta kutsakorrekin, soilik beharrezkoa dutenean; paradoxikoki, bakea nagusi omen den ustezko paradisuan ez dago benetako harreman egonkorrak egiterik, kontrara, ustezko hiri arriskutsuetan errazagoa izaten denean.
‎Begira Kontua da bola hauek biziegiak direla.
‎Kartzelan gaixorik egon zen Gotzone Lopez de Luzuriagak berba egin du: " Preso dauden pertsona hauen bizia arriskuan dago, oso larri daude, eta premiazkoa dute askatasuna. Osasuna galtzen eta itzaltzen ari dira".
2016
‎Merezi du neke eta pena hauetan bizitzea?
‎Beharrik, Kristoren gogoaren arabera bizi ziren eta diren apez, serora eta laikoek gaur arte bizirik atxiki dute Jesukristoren mezua; ene ustez, berak hiru hitz eder hauetan bizi izanzaditik sortu den bizitzeko eredurik iraultzagarriena. Bestela erranez, jendeen eta herrien arteko bakebidea iraunkorki se zuena:
‎Hortaz, norbaitek azaltzea non dagoen nire anaia! Azken urte hauetan bizi izandakoa sinesgaitza da...
‎Iruñea, Huesca, Jaka, Baiona eta Akizeko berrehun eta hogei bat gizon agertzen dira, diozesien eta parrokien arabera sailkaturik. Izendatuak diren agotak Iruñeko diozesian herri hauetan bizi ziren: Iruñea, Lizarra, Arandigoien, Etxabarri, Allo, Zirauki, Gares (Puente la Reina), Mendigorria, Artaxona, Larraga, Miranda (Miranda de Arga), Barasoain, Elo (Monreal), Tafalla, Olite, Melida, Galipentzu, Kaseda, Oibar (Aibar), Ilunberri, Zangoza, Sos, Uncastillo, Izaba, Burgi, Urrotz, Larrasoaña, Lantz; baita Aragoiko Salbaterran.
‎Punduz pundu eta xehe xehea dena ikertu baitu eta sailkatu ezinago ederki, bere erakasle batek, Ormaux jaunak, baitio lan balios arradoa egin duela, geroan ere ikasle gazteek baliatzen dutena. Erran behar da ere andre horrek sekulako harremanak izan dituela etorkin ainitzekin, hauen bizia hurbildik jarraikiz. Tesi eder hau argitaratua izanen da ere laster, gisa hortan esku guzietan izateko.
2017
‎Garcia Kochek ingurumenaren eta lurraren alde hartutako konpromisoa gogoratzeko, plaka bat jarriko dute plaza horretan. " Gure bazter hauetan bizi izan da Iñaki azken hogei urteotan; harreman estua zuen gurekin. Agur erran nahi diogu, eta azken agur horretan parte hartu nahi duten guztiak gurekin bat egitera deitu", erran du David Ardanazek.
‎Bizilekua elkarbanatzen dute edo ondo banatuak dituzte bakoitzaren eremuak? Musker hauek bizi diren gainontzeko eremuekiko, ba al dute jokaera ezberdinik Araotzekoek?
‎Irlanderaren ezagutzaren inguruko datuak azaltzeko, hezkuntza bidez egindako hautu esanguratsu bat aipatu behar da, izan ere, gaelscoil deritzen eskolen bidez hizkuntzaren irakaskuntza, jakintza eta erabilera asko zabaltzea lortu baitute, beti ere kontuan hartuz hizkuntza gutxitu bat dela, eta biztanleriaren %40, 6ak dakiela. Eskola hauek irlandera hitz egiten den eremuetan eta eremu hauez kanpo antolatu dira, gaur egun gehiago direlarik irlandera dakitenak eta ghaeltacht eremutik kanpo bizi direnak, hauetan bizi direnak baino.
‎6.1 Sarrera: landa lanetik analisira gure landa lanaren arrakasta handienetako bat hainbat gurasok beren etxeetara gonbidatu izana da18 horrek familia horiek non eta nola bizi diren ikusteko aukera eman digu eta sinetsita gaude" intimitate19" hori gurekin partekatu izana ikerketa honen balio erantsia dela. guraso hauen bizitzetara sakonki hurbiltzea esperientzia kitzikagarri bezain aberasgarria izan da20.
‎–Urte hauetan bizitakoari begira jarrita, oreka hitza etortzen zait niri burura. Langabezia, azken finean, desoreka egoera bat da, ez da zure egoera normala; orduan, lortu behar duzuna da, zailtasunak zailtasun, ahalik eta ondoen eustea orekari.
‎Modu batean edo bestean hasierako itsaso bizigabeak egosten joan ziren milioika urtetan zehar, bizitza (sortu, ugaldu eta hil, alegia) zuten lehenbiziko izaki zelularrak sortu arte. Ondoren zelula hauek biziaren hiru adar nagusiak eratu zituzten: bakterioak, arkeobakterioak eta eukariotak.
‎64 ugarte gobernu beraren pean emanak. Hauetan bizi dira 5,5 milioi Singapurtar, heldu baita 7.697 biztanle kilometro kuadratu bakoitzean. Horien artean:
‎Lehen orrietan gerla zibilaren testuinguru orokorra dauku deskribatzen, bai Espainian bai Hego Euskal Herrian, egoera politikoa, Errepublikaren urratsak, gerlako bonbardaketak... Euskal gobernua behartua izan zela 20.000ko bat haurren deserriratzea, haueri bizia salbatu dKilnz, Britainia Handira, Sobietar JBatasunera, Frantziara... Eta beraz" Donibane Garazira.
‎Liburu izenpetze Txomin Hiriart Urruty, Spar Oronos saltegian izanen da igande huntan, ekainaren 11n, goizeko 10.00etarik 12.00ak arte," La Citadelle" idatzi duen liburua izenpetzeko. Liburu huntan kontatzen du Espainiako gerla zibila denboran (1937/ 1939) Hegoaldetik Iparralderat errefuxiatu 4/ 14 urteko haurrak elkartasunez nola babestuak ziren Donibane Garaziko Zitadelan, hauen bizia nola antolatua zen, zer baldintzetan eta zer leku zaukan euskal kultur eta hizkuntzak hor zagon hezkuntza sistiman, konparaketa eginez ere beste kolonia batzuekin
‎Bi urteko inkesta lana egin du kazetariak elizatiarren bidera joanez, jakin nahian nola hauek bizi duten beren eliztartasuna eguneroko bizitzan, nola fedeak egituratzen duen beren kontsumo moldea, beren adiskide harremanak, beren lanbide bizitza edota beraien astialdiak.
‎Maiatzaren 15ean bildu gira eliza beterainokoan, Dominique Labayle Troy ren erhorzketetako mezaren karietarat. Eritasunak barka ezinik, 64 urterekin utzi ditu penetan Bernadette bere emaztea, Jerome eta Xavier bi semeak hauen bizi lagunekin, Viviane bere arreba eta segurki familia handi bat. Huts handia utziko du sortzez Hazpandar hunek.
‎Alabainan, garai hortan, milaka hektareak alanbrez eta arroilez zerratzen zituzten Gauchoen zorigaitzerako. Hauen bizi eta ibilmoldeak errotik aldatu ziren. Estantzieroek ez zuten lehen bezainbat Gauchoen beharrik kabalen zaintzeko.
‎Gauzak hola behatu eta konprenitu ondotik, irizpideak1 ezartzen dira, gizartearen baloreak, erlisionearen baloreak, moralaren baloreak. Hauek biziaren bideko erreferentziak dira. Nork berak ez du errexki bereizketa eginen.
‎Heriotze Joanden ortziralean lagundua izan da bere azken egoitzarat Jauregiko Dominika Carricaburu, 95 urte zituela. Azken urte horietan Donapaleuko zaharretxean zen, salbu ez dugu ahantzia Larzabalen zelarik oraino zer solasaldi goxoak egiten zituen egunoroz karrikan ikusten zituen adixkideekin; gainerat adineko jendeekin mintzatzean, ainitz ikasten ahal da hauen biziko esperientziaz eta abisu on batzuz baliatzen ahal ere. Dominikaren memoria gogoan daukagula, familiari eskaintzen ditugu gure doluminak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
hauetan 88 (0,58)
hauek 34 (0,22)
hauen 20 (0,13)
hauekin 5 (0,03)
hauen artean 3 (0,02)
Hauetan 2 (0,01)
hauetako 2 (0,01)
hauetatik kanpo 2 (0,01)
Hauei 1 (0,01)
Hauek 1 (0,01)
Hauen 1 (0,01)
Hauen artean 1 (0,01)
hauen bitartez 1 (0,01)
hauen inguruan 1 (0,01)
hauengan 1 (0,01)
haueri 1 (0,01)
hauetara 1 (0,01)
haurreri 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 18 (0,12)
Berria 15 (0,10)
Argia 12 (0,08)
Pamiela 10 (0,07)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 10 (0,07)
UEU 9 (0,06)
Herria - Euskal astekaria 9 (0,06)
ETB dokumentalak 8 (0,05)
Maiatz liburuak 8 (0,05)
Open Data Euskadi 7 (0,05)
Alberdania 6 (0,04)
EITB - Sarea 5 (0,03)
Consumer 4 (0,03)
Hitza 4 (0,03)
Booktegi 4 (0,03)
Jakin 3 (0,02)
hiruka 3 (0,02)
Susa 3 (0,02)
Txintxarri 3 (0,02)
goiena.eus 2 (0,01)
Osagaiz 2 (0,01)
Kondaira 2 (0,01)
erran.eus 2 (0,01)
aiurri.eus 2 (0,01)
Karkara 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia