Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 846

2003
‎Adingabeen epaileak ezin du ezarri Fiskaltzak edo akusatzaile partikularrak eskaturiko neurriak baino eskubideen murrizketa handiagoa edo denbora luzeagokoa dakarren neurririk.
‎Horrekin batera ere, badira beste inguruabar batzuk, lan honi oraindik garrantzi handiagoa ematen diotenak. Alde batetik, terminologia bateratzeko ahaleginak egin dira, adostasuna, sendotasuna eta iraunkortasuna lortu nahian; horrek nabariro gehitzen du lan honek izan dezakeen eragina, eta aktibo baliotsu bihurtzen du.
‎lehendabizi, lege honek gizarte zerbitzuei galdatzen dien parte hartze zabala egikaritzeko, ezinbestekoak dira oraindik eskuratu ez diren baliabide material nahikoak. Ezartzen diren neurriak ezerezean gera ez daitezen, beharrezkoak dira, alde batetik, baliabide ekonomiko egokirik gabe lortezinak diren azpiegiturak eta, bestalde, konpromiso handiagoa hartu dute herri administrazo guztiek, orain arte erakutsi ez duten ahalegin eta gogoaz, legeak eskaintzen dituen ahalbide guztiak, oraindik neurrigek de facto behintzat bi salbuespenezko erregimen juridiko penal sortu baitzituz handi batean martxan jarri ez direnak, eskuragarri egon daitezen. Bigarrenez, lege hau vacatio legis aldian zegoela, 7/ 2000 eta 9/ 2000 LOak onartu ziren, eta orain arte egindako balorazio positiboa erabat auzitan utzi zuten, zeren eta aipatu bi leten, terrorismo delituen edota zenbait delitu astunen kasuan eman beharreko erantzuna nabarmen gogortzearen bitartez.
‎lehendabizi, lege honek gizarte zerbitzuei galdatzen dien parte hartze zabala egikaritzeko, ezinbestekoak dira oraindik eskuratu ez diren baliabide material nahikoak. ...n neurriak ezerezean gera ez daitezen, beharrezkoak dira, alde batetik, baliabide ekonomiko egokirik gabe lortezinak diren azpiegiturak eta, bestalde, konpromiso handiagoa hartu dute herri administrazo guztiek, orain arte erakutsi ez duten ahalegin eta gogoaz, legeak eskaintzen dituen ahalbide guztiak, oraindik neurrigek de facto behintzat bi salbuespenezko erregimen juridiko penal sortu baitzituz handi batean martxan jarri ez direnak, eskuragarri egon daitezen. Bigarrenez, lege hau vacatio legis aldian zegoela, 7/ 2000 eta 9/ 2000 LOak onartu ziren, eta orain arte egindako balorazio positiboa erabat auzitan utzi zuten, zeren eta aipatu bi leten, terrorismo delituen edota zenbait delitu astunen kasuan eman beharreko erantzuna nabarmen gogortzearen bitartez.
‎16 Barneratze neurrien kasuan, arriskutsutasun handiagoa atzematen da; horixe erakusten du gauzatutako egitateen izaera larriak. Kasurik adierazgarrienetan, egitate horiek indarkeriaz, larderiaz edo gizabanakoak arriskuan jarriz burutu dira.
‎Horretarako, aldi batean behintzat, noiz eta nahitaezkoa denean, araua hautsi duen adingabeari ezarriko zaio haren askatasuna fisikoki murrizten duen erregimen berezia. Murrizketa hori handiagoa edo txikiagoa izan daiteke, eta, horren arabera, barneratze mota desberdinak ezarri dira, jarraian azalduko den bezala. Edozein kasutan ere, barneratzeak norberaren segurtasunerako giroa sortu behar du horretan parte hartzen duten guztientzat, dela profesionalentzat, dela araua hautsi duten adingabeentzat.been garapen psikologikoa behar beza Horregatik, nahitaezkoa da egotaldiaren baldintzak zuzenak izatea, adingalakoa izan dadin.
2004
‎Batetik, eska daitezkeen eginbideak gehitu dira, baina zehaztugabeak izatera iritsi gabe. Bestetik, justifikatu gabeko ezezkoa ematen bada, orduan, kalte galeren ondoriozko erantzukizunaren aldean eragingarritasun askoz ere handiagoa duten ondorio praktikoak ezarri dira, baina horien bitartez gehiegiko hertsatzea eragin gabe.
‎Bestalde, legean argitasun eta malgutasun handiagoa dago, frogabiderik sustraitu eta iraunkorrenak ulertu eta gauzatzeko.
‎Aitorpenak jatorri historikoaren zama jasan behar izan du, hein handi batean hori gainetik kentzea lortu badu ere; ondorenez, zin egitearekin nahasi izan da. Horregatik, aitorpenaren ordez, zioei erantzuteak» zekarren zurruntasu alderdien adierazpena ezarri da; adierazpen hori asko urruntzen da «posinetik.
‎Babes judizialaren eragingarritasunaz eta Justizia Administrazioak mundu osoan zehar zeintzuk arazo izan eta horiek behar duten arretaz benetan arduratuta eta horrekin guztiarekin bat etorrita, lege honek errekurtso berezien, eta, batez ere, kasazioaren hurrengo ideia hau gainditu nahi du, hori ohikoa izan arren, eragin handikoa baita: errekurtso horiek hirugarren auzialditzat jotzen ez badira ere, askotan zuzenbidea kasuan kasuan definitzeko, horiek beharrezko azken pauso gisa hartuko dira.
‎Hori guztia dela eta, kasazio interesa modu objektiboan hartu da lege honetan; horrek esan nahi du kasazioko errekurtsoa ebazteak prozesuko alderdientzat berebiziko garrantzia duela, baina badagoela haratagoko interesik ere. Interes hori modu objektiboan jasotzeko, batetik, munta handiari buruzko parametroa erabili da; eta, bestetik, gaiari dagokion parametroa. Bigarren horren eretzean, auziak ebatzi behar izan dira lege substantiboa urratuz, eta, horrez gain, Auzitegi Gorenaren (edo, kasuan kasuan, autonomia erkidegoetako auzitegi nagusien) jurisprudentzia doktrinaren aurka edo Probintziako Audientziaren aurkakotasuneko jurisprudentzia duten autu edo arazoetan.
‎Era horretara, errekurtsoaren beharrizana zentzuzko objektibotasunarekin ezarri da. «Kasazio interesa» modu objektiboan itxuratzeak segurtasun juridiko handiagoa dakarkie justiziapekoei eta euren abokatuei, eta horixe hobetsi da zenbait erakundek proposatutako beste metodo batzuen kalterako; beste metodo horietan, kasazioko auzitegiari ahalmena ematen zaio bere eskumeneko auziak hautatzeko. Itxuraketa horrek ezabatzen ditu, besteak beste, mesfidantza eta auzitegiaren erabakiekin bat ez etortzeko arriskuak.
‎Arrisku horiek antzekoak dira, eta onartu beharrekoak, babes judizialaren eragingarritasunerako eta kredituaren nahitaezko babeserako. Behin behineko nahitaezko betearazpena ez da kautela neurria, eta kautela neurrien ondoreek baino indar eta eragingarritasun handiagoa du. Batetik, zentzuzko aurka jartzeaz gain, berme guztiak dituen prozesuko epaia dago; bestetik, «zuzenbide onaren kea» baino ez.
‎Zenbait akzio aldi berean egikaritu direnean pertsona baten edo batzuen aurka, auzitegi eskuduna izango da gainerako akzioen oinarri zein akzio izan eta horri dagokion tokikoa; halakorik izan ezean, akzio metatu gehienen gaineko ardura zein auzitegik izan eta hori izango da eskuduna; eta, azken buruan, zenbateko handieneko akzioari dagokion tokiko auzitegia izango da eskuduna.
‎2 Aurreko paragrafoan xedatutakoa ezin bada bete, auzitegi eskudunaren gobernu salak izendatuko du instruktorea. Horretarako, gobernu sala saiatuko da izendatu beharreko instruktorea ezetsia edo ezetsiak baino maila handiagokoa izan dadin, edo, behintzat, ezetsia baino antzinatasun gehiagokoa.
‎Era berean, errealismo handiagoarekin arautu da ordaintzeko administrazioa. Ordaintzeko administrazio hori bereizi da nahitaezko besterentzearen bidezko diru bihurtzetik.
‎Halaber, jakinekoa da kautela neurriek beste arrisku batzuk dakartzatela. Horregatik, beharrezkoa da honako hauek arreta handiarekin arautzea, eta, hain zuzen ere, hori da legearen asmoa: kautela neurrien aurka jartzea, kautela neurriak zentzuz ordeztea, berrikustearezteko balio dutenak hartzea, kautela neurriak premiarik gabekoak edo alfe eta aldaraztea, eta kontrakautelak edo kautela neurriak neutralizatuko edo ezerrekoak izan ez daitezen, edo karga txikiagoakoak izan daitezen.
‎Arreta bereziarekin aztertu dira Hipoteka Legearen berrikuntzak. Horien bitartez lortu nahi da lege honen arauketa bateratzea Hipoteka Legearen osotasun eta argitasun handienarekin . Halaber, beharrezkoak dira lan eta zigor arloetako prozesu legeen zenbait aldaketa.
‎Aurka jartzeko arrazoi gehiago egoteagatik sortzen den desberdintasuna aurretiazko prozesua egotean edo ez egotean datza. Agiri zehatz batzuei garrantzi handiko prozesu ondoreak eratxiki dakizkieke, horiek betearazpen titulutzat jo ezin badira ere; bada, agiri horiek, lege honen arabera, toki egokia dute prozesu monitorioaren barruan.
‎Konpentsa daitekeen kredituaren inguruan, hitzezko epaiketarekin jarraitu ahal izateko munta baino handiagoa bada demandatuaren alegazioa, auzitegiak alegazio hori egin ez dela ulertuko du, demandatuari hala ohartaraziz, horrek bere eskubidea auzitegi eskudunean eta izapide egokiak erabiliz balia dezan.
‎1 250 artikuluaren 1 paragrafoko 3 zenbakiaren kasuan, demanda jarri ondoren, auzitegiak deituko die demandatzaileak proposatu lekukoei, eta, euren adierazpenak kontuan izanda, autoa emango du, eskatu edukitza ukatuz edo emanez, ondore horretarako egoki den jarduna gauzatuz; horrek ez dio kalgiaren egoitzan, ageriko toki batean, baiterik egingo eskubide hobeari. Autoa ediktuen bidez argitaratuko da, auziteta probintziako «Aldizkari Ofizialean» eta probintzian zabalkunde handieneko egunkari batean ere, demandatzailearen kontura. Halakoetan, interesdunei erreklamatuko zaie, demandatzailearen eskubidea baino hobea dutela uste badute, bertan ager daitezela eta erreklamazioa egin dezatela, berrogei eguneko epean.
‎2 Irizpena ematean, aditu orok adierazi behar du, egia esateko zin egite edo hitzematearen mende, ahalik eta objektibotasun handienarekin jardun duela eta, kasuan kasuan, hala jardungo duela; horretarako, kontuan izango du alderdietatik edozeinen aldeko nahiz aurkako guztia. Halaber, adierazi behar du, badakiela zein zigor zehapen jar dakiokeen aditu gisa duen eginbeharra hautsiz gero.
‎4 Ez da frogarik egin nabaritasun handi eta orokorreko egitateei buruz.
‎Edozein modutan ere, prozesuaren inguruko gaiek espezializazio handia behar dute, honako bi arrazoi hauek tartean direlako: batetik, teknizismo juridikoa ezinbestekoa izatea; eta, bestetik, hainbat arazo sortzea, besteak beste, alderdi bakoitzaren uziak defendatzeko baliabideei buruz eta auzitegien barne antolaketari buruz.
‎Justizia zibila eragingarri izateak esan nahi du, hori justiziaren barne kontzeptuari berezko zaion heinean, prozesuko berme guztiak ziurtatzea. Eragingarri izateak berarekin dakar, orobat, erantzun judiziala azkarrago ematea, babes eskakizunetatik hurbilago egotea denboraren aldetik eta gauzak errealitate bihurtzeko gaitasun handiagoa izatea.
‎Azken finean, eta legegilearen hitzetan esateko, lege honen berrikuntzek hiru helburu nagusi dituzte: aurrena, egundaino legezko arauketarik izan ez duten gai eta arazo asko arautzea, osotasun eta zentzu handiagoarekin ; hurrena, ahalegina egitea prozesuko jarduna hobeto gauza dadin; eta, azkena, epaian berme egokiak indartzea.
‎Bestalde, doktrinak eta terminologiak zehaztasuna behar badute ere, horren kalterako nolabaiteko polisemia hobetsi da, hizkera juridikoaren eta hizkera arrunzesu» terminoak sinonimo gisa erabiltzeari; eta, batzuetan, «uzia» edo «uziak» hitaren arteko komunikazioa handiagoa izan dadin: Doktrinarismo itxura ere saihestu da.
‎Horrek guztiak baieztatu besterik ez du egiten ageri ageriko errealitate bat: Euskal Herriko biztanleak, neurri handi batean, euskaldun elebakarrak ziren eta nekez ezagutzen zuten gaztelania edo bestelako hizkuntzarik; horregatik, herriari testu juridikoak itzuli behar zitzaizkion beraren hizkuntzara edo hizkuntza horretan egin behar zitzaizkion galdeketak.
‎Prozesu zibilean euskara aise erabil dadin, oraindik bide luzea egin beharra dago. Eta, bide horretan, garrantzi handikoa izan daiteke prozesu zibilari buruzko lege nagusiaren argitaraldi elebiduna prestatzea, lege hori aplikagarria baita Espainiako estatuko lurralde euskaldunetan. Argitaraldi elebidun hori ezinbesteko tresna gertatuko da Justizia Administrazioaren barruan euskara normalizatzeko.
‎Prozesuan nolabaiteko polisemia badela jakin arren (prozedura/ procedimiento; prozesua/ proceso), prozedura terminoa hobetsi da legearen euskarazko bertsioa emateko. Izan ere, termino hori erabat zabaldu da azken urteetan, eta, hizkuntzen artean, judiziamendu/ enjuiciamiento termino tradizionalak baino proiekzio handiagoa du, azken hori gaztelaniaz bakarrik erabiltzen baita.
‎titulua. Matxurak kalifikatzea, matxura handia likidatu eta hori egiteko emandako laguntza 922
‎3 Errekurtsoa jartzeko idazkia edo idazkiak, erantsitako agiriekin batera, helaraziko zaizkie errekurtsoaren objektu zein epai izan eta horiek eman ziren prozesuetan alderdi gisa bertaratutakoei, horiek, hogei eguneko epean, alegazioak aurkez ditzaten, euren ustez oinarririk handiena duten irizpide juridikoak adieraziz.
‎2) Auziaren munta 25 000 000 milioi pezetakoa baino handiagoa denean*.
‎2) Alarguna administratzaile izendatuko da, eta, alargunik izan ezean, jarauntsian zatirik handiena duen jaraunslea edo zati alikuotaren legatu hartzailea. Halakorik ere ez badago, edo, auzitegiaren ustez, horiek karguan jarduteko behar besteko gaitasunik ez badute, auzitegiak administratzaile izenda dezake edozein jaraunsle nahiz zati alikuotaren legatu hartzaile, halakoa bada, edo hirugarren bat.
‎Eskabidearekin batera, likidazio proposamena aurkeztu behar da. Proposamen horretara bilduko da ezkontide bakoitzaren hasierako eta amaierako ondarearen zenbatespena, eta, hala badagokio, bertan adierazi behar da ondare gehikuntzarik handiena izan duen ezkontideak ordaindu beharreko kopurua.
‎Epaian sortu diren arazo guztien ebazpena emango da, eta ezkontide bakoitzaren hasierako eta amaierako ondareak zehaztuko dira. Halaber, epaian adieraziko da, hala badagokio, ondare gehikuntzarik handiena izan duen ezkontideak ordaindu beharreko kopurua eta ordainketa egiteko modua.
‎Enkantearen iragarkian, ahalik eta zehaztasun handienarekin adieraziko da zein den ondasun higiezinaren edukitza egoera edo ondasun higiezina okupatu gabe dagoela, inguruabar hori betearazpenaren auzitegiari behar bezala egiaztatzen bazaio.
‎2 Zamen edo kargen balioa ondasunari eratxikitako bera edo handiagoa bada, auzitegiak enbargoa desegingo du.
‎Aipatu epea igaro eta alderdi exekutatuak ez badu egiten aurreko lerrokadan ezarritakoa, alderdi betearazleak, bost eguneko epean, ondasun higiezina adjudikatzea eska dezake, tasazio balioaren 100eko 70ean edo kontzeptu guztien ondorioz zordundutako kopuruan, betiere kopuru hori posturarik onena baino handiagoa denean.
‎Era berean, geroago egin diren inskripzio eta idatzohar guztiak ezereztea aginduko da, 656 artikuluan ezarri ziurtagiria luzatu ostean egindakoak barne. Manamendu horretan jasoko da saldutako edo adjudikatutako ondasunaren balioa auzi jartzailearen kreditua bestekoa edo txikiagoa dela, eta, ondasunaren balioa kreditu horren zenbatekoa baino handiagoa bada, gerakina interesdunentzat atxiki dela.
‎Horretarako nahitaezko betekizuna da espedientearen hasiera argitaratzea bi edikturen bidez; ediktuok hamabost eguneko tartean argitaratuko dira, Estatuko Aldizkari Ofizialean, Madrilen zabalkunde handia duten egunkarietatik batean, eta absenteak azken bizilekua, edo, hori ezean, egoitza zein probintziatan izan eta probintzia horren hiriburuko beste egunkari batean. Gainera, bi aldiz eta hamabost eguneko tartean iragarriko da, Irrati Nazionalaren bitartez.
‎Posturarik onena balorazioaren 100eko 50 edo handiagoa bada, auzitegiak, auto bitartez eta egun berean edo hurrengoan, errematea onetsiko du, posturagilerik onenaren mesederako. Erremategileak postura horren zenbatekoa, gordailuarena kenduta, zainpean jarri du, hamar eguneko epean; eta, zainpean jarri ostean, ondasunen edukitza emango zaio erremategileari.
‎Alderdi betearazleak egiten badu posturarik onena, berori balorazioaren 100eko 50 edo handiagoa dela, orduan, errematea onetsi ondoren, idazkari judizialak zor nagusia eta korrituak likidatuko ditu. Likidazio hori jakinarazi ondoren, aldea egonez gero, alderdi betearazleak zainpean jarriko du berori, hamar eguneko epean, kostuak likidatu arte.
‎Egindako postura guztiak balorazioaren 100eko 50 baino handiagoak badira, baina eskaintzen bada ordainketa epeka egitea, goren mugako prezioa behar beste bermatuz, bankunahiz hipoteka bermeekin, orduan horren berri emango zaio alderdi betearazleari. Alderdi betearazleak bost eguneko epea izango du, ondasunen adjudikazioa eskatzeko, balorazioaren 100eko 50ean.
‎Enkantean eskainitako posturarikbetzeko hirugarrena aurkez dezake. Hi onena balorazioaren 100eko 50 baino txikiagoa bada, alderdi exekutatuak, hamar eguneko epean, postura horugarren horrek eskain dezake tasazio balioaren 100eko 50 baino kopuru handiagoa , edo, kopuru hori baino txikiagoa izan arren, alderdi betearazlearen eskubidea oso osoan ordaintzeko beste den kopurua.
‎Aipatu epea igaro bada eta alderdi exekutatuak ez badu egin aurreko lerrokadan ezarritakoa, orduan alderdi betearazleak, bost eguneko epean, ondasunak adjudikatzea eska dezake, tasazio balioaren erdiarengatik edo kontzeptu guztien ondorioz zordundutako kopuruarengatik, betiere kopuru hori posturarik onena baino handiagoa denean.
‎Beste bide batzuk erabiliz egindako publizitatearen edukia bat etorri behar da kasuan kasuan erabilitako bidearen izaerarekin, eta ahaleginak egin behar dira kostuen ekonomikotasuna ahalik handiena izan dadin. Horrela, publizitatearen edukia muga daiteke ondasunak edo ondasun erloak, horien tasazio balioa, ondasun higiezinen kasuan 661 artikuluan xedatutakoaren araberako edukitza egoera, enkantea gauzatzeko tokia eta data, eta ediktuak argitaratuta dauden tokia edo tokiak identifikatzeko datuetara.
‎Ezin dira enbargatu, ustez, agindu betearazpenaren kopurua baino baliotsuagoak diren ondasunak, salbu eta alderdi exekutatuaren ondarean betearazpenaren kopurua baino balio handiagoko ondasunak bakarrik egon eta betearazpenaren xedearentzat beharrezkoa denean ondasunok ukitzea.
‎Kide anitzeko auzitegietan, autoak eta epaiak emango dira, botoen erabateko gehiengoaren arabera, legeak beren beregi proportzio handiagorik aipatu ezik.
‎1) Demandan akzio nagusi batzuk metatu badira, eta horien jatorria titulu bera ez bada, demandaren munta zehaztuko da, balio handieneko akzioaren muntaren arabera. Irizpide bera erabiliko da, akzioak balizko moduan metatu badira ere.
‎Ediktuak barneratuko dira epaiketa zein probintziatan edo autonomia erkidegotan egin eta bertako aldizkari ofizialean. Ediktuak barneratuko dira, orobat, epailearen iritziz, probintzian zabalkunde handienetakoak diren aldizkari batean.
‎Adingabearen ondasunetako produktuak ez badira lege honen 15 artikuluan zehaztutako zenbatekoa baino handiagoak , doako justizia administrazioa eskuratzeko eskubidea izan dadin, orduan txiroen paperean egingo da tutoretzari eta kuradoretzari buruzko espedienteen izapidetza, eskubideen ordainketarik gabe.
‎Ekitaldira ez bada agertzen aztertu beharrekoetatik inor, agertzea eragozten dion arrazoi zuzena alegatu gabe, epaileak eten egingo du ekitaldi hori, eta zein egunetan eta ordutan gertatu behar den adieraziko du; isuna betearazpenekoa izatea aginduko du, eta desobeditu duena isun handiagoarekin zuzenduko du, bererortze kasuan.
‎Espedientearen izapideak egin bitartean, interesdunak eskatzen badu bestelako egitateak egiaztatzea, eskaera orria sinatzean ezagutzen ez zituelako edo interes handia izan dezaketelako, epaileak horretarako baimena eman dezake, bere ustez horiek garrantzitsuak badira.
‎Gaikuntza eman ahal izango da, bakarrik, emantzipatu gabeko adingabea demandatua izanik, edo, demanda sustatu ezean kalte handia harturik, hurrengo kasuetatik batean dagoenean:
‎Fiskaltzak eskatzen badu informazioa onestea, eta, epailearen ustez, hori bidezkoa bada, autoa emango du informazioa onetsiz, zuzenbidean hori bidezkoa denean, eta, aginduko du, garrantzi handiko egiteak aipatuz gero, idazkariaren erregistroetako protokoloetan jasotzea, hori notarioa ere bada; troetan jasoko dira, eta, bat baino gehia notarioa ez den kasuan, epai barrutiko buru den herrian bizi denaren erregisgo daudenean, interesa duen alderdiak egingo du hautaketa.
‎Justizia zibila eragingarri izateak esan nahi du, hori justiziaren barne kontzeptuari berezko zaion heinean, prozesuko berme guztiak ziurtatzea. Eragingarri izateak berarekin dakar, orobat, erantzun judiziala azkarrago ematea, babes eskakizunetatik hurbilago egotea denboraren aldetik eta gauzak errealitate bihurtzeko gaitasun handiagoa izatea. Hortaz, justizia zibila eragingarri izateak adierazi nahi du kasu zehatzetan alde juridikoak behin betiko zehazteko behar den denbora murriztea eta xede hori duten tresnen multzoa eskura izatea.
‎Aipatu helburuetara bideratuta daude prozedura zibilari buruzko lege berriaren xedapen guztiak. Horregatik, legea bat dator mundu osoan zentzuzkoagotzat hartu diren joera eraldatzaileekin eta errealitatean arrakastarik handiena izan duten esperientziekin. Esperientzia horietan, babes judiziala behar den beste bakarrik atzeratzen da.
‎Esangura horretan, epez kanpoko ezespena zehatzago arautu da, izapidetza ez onartzeko arrazoi gisa, eta hasierako izapideak arindu eta erraztu egin dira, prozedura ahalik gutxien alda dadin. Amaitzeko, munta handiko isuna ezarriko zaie ezeshazten badu kasuan kasuko ebazpenak.penei, gaitzustez eginak izan direla ze
‎Babesa behar duela uste duenari dagokio horixe eskatzea, bai eta hori xehetasun nahikoarekin zehaztea, egitateak alegatu eta frogatzea, eta eskatutako babesaren uziari dagozkion oinarri juridikoak azaltzea ere. Hain zuzen, zama horiei guztiei defentsarik eza barik eta behar besteko bermeekin aurre egiteko, alderdiei abokatuaren laguntza izatea ezarri zaie, erraztasun handiko kasuetan izan ezik.
‎Xedapen orokorren esparruan, legeak berrikuntza ugari egin ditu, helburu nagusiak hiru direla: aurrena, egundaino legezko arauketarik izan ez duten gai eta arazo asko arautzea, osotasun eta zentzu handiagoarekin ; hurrena, ahalegina egitea prozesuko jarduna hobeto gauza dadin; eta, azkena, epaian berme egokiak indartzea.
‎Alderdiei dagokienez, legeak manu berriak sartu ditu; manuok osotasun handiagoarekin , eta antolaketa eta argitasun hobearekin arautu dute alderdientu egin dira beste alde batzuk, berbara arazoa. Prozesuaren ondoreetarako, gainditu egin da pertsona fisikoen eta juridikoen arteko bikoiztasuna, eta hobeko, prozesuko oinordetza, auzikidetzara gehitutako parte hartzea eta eragindakodiagoarekin ezarri dira auzilarien zere parte hartzea.
‎Inhibitoria, izatez, demandatuaren aurkaratze ahalmena errazteko prozesu erakundea da. Erakunde hori ezabatzeko arrazoien artean, kontuan izan behar da komenigarria zela lurralde eskumenaren prozesu tratamendua erraztea; izan ere, deklinatoria inhibitoria bikoiztasunak alferrik zailtzen zuen tratamendu hori, eta askotan galera handiekin gainera. Halaber, ez da ahaztu behar hogeita batgarren mendean askoz ere errazagoa dela demandatuarentzat auziaren gaineko ardura duen auzitegira jotzea.
‎Jurisdikzioari, eta, hein handi batean, eskumen objektiboari helduz, lege hau Botere Judizialari buruzko Lege Organikoaren manuen mende dago. Botere Judizialari buruzko Lege Organikoaren manuok, aldiz igorpena egiten dute, prozesuko legeetara, auzitegia aurretiaz legez zehazteko beste tresna batzuei dagokienez.
‎Prozesu zibilaren objektua alde desberdinak dituen gaia da, alde horiek guztiak garrantzi handikoak direla. Ezagunak dira doktrinaren eztabaidak eta jurisprudentziaren nahiz lan zientifikoen teoriak eta joerak.
‎Hitzezko epaiketetan, argi dago epaia emateko unea hurbil dagoela frogetatik eta uzietatik nahiz horien oinarrietatik. Prozesu arruntean, epaiketaekitaldiaren bidez lortu da epaia hurbil egotea frogatik, eta, beraz, hein handi batean, auzitik?. Orobat gertatzen da epaiketa baino lehenagoko entzunaldiarekin; horretan, eztabaidaren objektua finkatzen da, eta horrek ere hurbildu egiten ditu alderdien uziak auzia erabakitzeko jurisdikzio jarduerara.
‎Legeak ahaleginak egin ditu, auzitegien eta idazkari judizialen jardun esparrua argitzeko, eta ahalegin horien ondorio dira, hain zuzen ere, aipatu neurriak. Bada, auzitegiek probidentziak, autoak eta epaiak ematen dituzte, eta idazkari judizialek garrantzi handiko eginkizun asko dituzte; esate baterako, fede emaile publiko eta judizial gisa duten eginkizuna ordeztuezina da, eta, gainera, eurok dira antolaketarako eginbideak erabili eta prozesua behar bezala antolatuta egoteaz arduratu behar direnak.
‎Prozesuko beste eskubide batzuekin gertatzen den bezala, jarduna deuseztatzeko salbuespeneko eskabidea bidegabe erabili eta horretaz abusatzeko aukera beti dago; baina legeak arrisku hori aurreikusi du, eskabidea oinarritzeko kasuak kontu handiarekin zehaztuz eta beste erregela batzuk ezarriz. Hala nola, betearazpena ez etetea, jarduna deuseztatzeko eskabidea ezestearen ondorioz; kostuak ordaintzera kondenatzea; eta eskabidea ausartegia izateagatik isuna ezartzea.
‎Zehaztapen hori egin da, gaiaren eta muntaren inguruko irizpideak aintzat hartuta. Baina, 1881eko Legeari helduz, muntaren aldean gaiari nagusitasuna eman arren, lege honek askozaz ere garrantzi handiagoko osagai gisa hartu du gaia bera. Hori guztiz zentzuzkoa da, legearen kezka baita babes judiziala eragingarria izatea.
‎Epaileak ofizioz erabakiko du beharrezkoak diren frogak aurkeztea, eta, edozein kasutan ere, ediktuak argitaratzea aginduko du; gainera, espedientearen berri emango da, hamabost eguneko tartean, Estatuko Aldizkari Ofizialean, Madrilen zabalkunde handia duten egunkarietatik batean, eta absenteak azken bizilekua, edo, halakorik izan ezean, egoitza zein probintziatan izan eta probintzia horren hiriburuko beste egunkari batean, bai eta Irrati Nazionalaren bitartez ere.
‎Aurkakotasunaren oinarria bada foropeko finkan horri dagokion zabalera baino handiagoa barneratzea, hori edukitzaile berari dagokion luze zabalera handiagoko finka baten foroaren zati osagarria izanik, edo beste edozein arrazoi zuzen, epaileak agerraldirako deialdia egingo die interesdunei eta adituei; epailea saiatuko da egitateak argitzen, eta, ondore horretarako, alegatu eta egoki diren egiaztapenak onartuko ditu; eta, interesdunak bat etortzea lortzen ez badu, apeoa onesten due...
‎Aurkakotasunaren oinarria bada foropeko finkan horri dagokion zabalera baino handiagoa barneratzea, hori edukitzaile berari dagokion luze zabalera handiagoko finka baten foroaren zati osagarria izanik, edo beste edozein arrazoi zuzen, epaileak agerraldirako deialdia egingo die interesdunei eta adituei; epailea saiatuko da egitateak argitzen, eta, ondore horretarako, alegatu eta egoki diren egiaztapenak onartuko ditu; eta, interesdunak bat etortzea lortzen ez badu, apeoa onesten duen autoa eman eta zuzen deritzona ebatziko du erreklamazioaren inguruan,...
‎Epe hori igaro bada aurkakotasunik egin gabe, epaileak autoa emango du, hainbanaketa onetsiz eta pentsioaren zati handienarekin parte hartzen duena foroko buru izendatuz. Bik edo gehiagok berdin ordainduz gero, zotz egingo da.
‎MATXURAK KALIFIKATZEA, MATXURA HANDIA LIKIDATU ETA HORI EGITEKO EMANDAKO LAGUNTZA
‎Kodearen 945 artikuluak aipatu bezala, nahitaezkoa denean matxura arrunta edo handia eratzen duten galerak eta gastuak egiaztatzea, orduan itsasontziko kapitainak, deskarga portura heldu eta hurrengo hogeita lau orduetan, aipatu kodearen 670 artikuluak zehaztu moduan, protestaren idazkia aurkeztuko dio epaileari; bertan, bidaian gertatutako guztiari buruzko zerrenda egingo du, Nabigazio Egunkaria aipatuta; eskotilak irekitzeko lizentzia eskatuko du; eta aditu bat izendatuko du, e...
Handiak edo arruntak.
‎Interesdunek adostasuna ematen badute adituek matxuraren likidazioari buruz egin duten txostenaren inguruan, edo aurreko artikuluak aipatzen duen autoa ematen bada, epaileak aginduko du aditu horiek matxura handi edo arrunten likidazioa eta kontua egin ditzaten.
‎Kodearen 151, 978 eta 979 artikuluetan xedatutakoaren arabera, matxuratu diren efektuak saldu behar badira, edo, horiek jasandako aldaketa dela eta, presaz besterendu behar badira, horien gaineko ardura duen komisio hartzaileak, edo horiek gidatzen dituen itsasontziko kapitainak, epaileari eskatutze hori, saldu beharreko efektuen kopu ahal izango dio salmenta edo besterenrua eta mota adierazita. Hala denean, horrekin batera aurkeztuko da itsasontzideaketa horiek alferrekoak izan badira.ko kapitainak sinatutako orria, eta horrek adierazi ditu kutxan dauden izakinak; horrez gain, kudeaketei buruzko informazioa emango da, baldin eta kudeaketa horien bidez norbait aurkitu nahi bada, handirako beharrezkoa den zanbatekoa emango duena, eta ku
‎Hirugarrena. Gaien egoerari buruz adituek adierazpena egin ondoren, salmenta beharrezkoa dela ondorioztatzen bada, orduan, behin informazioa gauzatuta, epaileak autoa emango du, horiek tasatu eta enkante publikoan saltzeko, eta, horri publizitaterik zabalena emateko, beharrezko neurriak hartuko dira; horretarako, kontuan hartuko da efektuen balioa, bai eta salmentak duen presa handia edo txikia ere, haien iraunarazpen egoeraren arabera.
‎Bederatzigarrena. Itsasontziko kapitainak, kodearen 644 eta 826 artikuluetan xedatutakoaren arabera, lizentzia judiziala eskuratu behar badu handirako mailegua eratzeko, lizentzia hori eskatuko du horretarako informazioa gauzatuta edo presa egiaztatzen duten agiriak aurkeztuta; agiri horiek egiaztatu behar dute, halaber, ezin izan dela funtsik aurkitu, aipatu artikuluetatik lehenengoan jasotako bideak erabilita. Gainera, epaileari eskatuko dio aditu batek ontzia aztertzea, bai eta konponketak, birgaikuntza eta hornikuntzarako zenbatekoa finkatzea ere.
‎Arazo horretan auzitan sartutako interesa 250 pezetakoa baino handiagoa ez bada, hitzezko epaiketa egingo da; hori baino handiagoa bada, intzidente horietarako ezarritako izapideak egingo dira.
‎Arazo horretan auzitan sartutako interesa 250 pezetakoa baino handiagoa ez bada, hitzezko epaiketa egingo da; hori baino handiagoa bada, intzidente horietarako ezarritako izapideak egingo dira.
‎4) Lanbidearteko gutxieneko alokairua baino bost aldiz handiagoa den zenbatekoari dagokionez, 100eko 75.
‎1 Balore tituluak edo balio handiko objektuak nahiz artapen berezia behar dutenak enbargatzen badira, horiek gordailu daitezke, establezimendu publiko edo pribatu egokienean.
‎Agerraldira, alderdi betearazleak edo exekutatuak gonbidatutako pertsonak joan daitezke, eta agertutako horiek guztiek proposa dezakete betearazpeneko ondasunak diru bihurtzeko edozein modu; agertutakoek aurkez dezakete, orobat, pertsona zehatz bat, pertsona horrek bere burua eskaintzen duela ondasunak eskuratzeko, enkante judizialean ustez lortuko den prezioa baino handiagoa zainpean jarriz edo horren fidantza emanez. Halaber, alderdi betearazlearen eskubidea asetzeko beste modu batzuk ere aurkez daitezke.
‎Enkantea prestatzea. Balio handirik gabeko ondasun enbargatuak
‎4) Saldu edo adjudikaturikoaren balioa auzi jartzaileak duen kreditu osoaren bestekoa edo txikiagoa dela, edota handiagoa izanez gero, gaindikina horrexetarako establezimendu publiko bateko agintariaren zainpean utzi dela, geroko hartzekodunen esku.»
‎Aurreko lerrokadetan ezarritakoa ezin bada bete, kasuan kasuko auzitegiaren gobernu salak instruktorea izendatuko du, eta ahaleginak egingo ditu instruktore hori ezetsitakoa baino kategoria handiagokoa , edo, behintzat, antzinatasun gehiagokoa izan dadin.
‎Aurreko lerrokadako kasuetatik at, aurreneurrizko enbargoa bidezkoa ere izango da, baldin eta, hori neurri egokia izateaz gain, beraren ordez ezin bada hartu eragingarritasun bera edo handiagoa duen eta demandatuarentzat karga gutxiago duen beste neurririk.
‎Auzitegiak uste badu ezarri betekizun guztiak badirela, eta, alegazioak eta egiaztapenak aintzat hartuta, frogatu bada prozesua atzeratzeko arriskua badagoela, orduan auzitegiak onetsiko ditu eskatu neurriak. Horretarako, eskubide onaren itxura kontuan hartuta, auzitegiak zehaztasun handienarekin finkatuko ditu agindutako kautela neurriak; neurrion araubidea ezarriko du; eta, hala denean, eskatzaileak eman beharreko kauzioaren forma, zenbatekoa eta denbora zehaztuko ditu.
‎Ez da beharrezkoa izango aurreko artikuluko lehen betekizuna gertatzea abizen bat aldatzeko edo aldarazteko, hori deduaren aurkakoa denean edo eragozpen handiak sortzen dituenean, ezta Espainiako abizen baten desagerpena saihesteko ere.
‎Lege berriak, gainera, Erregistroa konplexutasun osoz antolatu du, eta erakundeari teknizismo handiagoa eman dio; aldi berean, Erregistroa praktikoagoa, sotilagoa eta malguagoa egin du, eta, berebat, osoagoa, egiazkoagoa eta zuzenagoa. Horren ondorioz, nahitaez arauetan horrekin bat datozen aldarazkoa izan da antzinako erregelamendupenak barneratzea, eta, legeak oinarri berriak zituen arloetarako, beste arau batzuk ere ezartzea.
‎Horrez gain, bake epaileek, arduradunaren eskuorde gisa, erregistroak zuzentzen dituztenerako, bake epaile horien esku hartzea indartu da lege irizpideen arabera; izan ere, esku hartze hori nahitaezkoa da konponbide errazeko arazoetan, konponbide hori formularioetatik ateratzen bada. Era berean, zenbait oinarri ezarri dira, herri handietan Erregistroa biztanleria dentsitatearen arabera eta zerbitzu publikoaren beharrizanen arabera antolatzeko.
‎izen berezia nork ezartzen duen eta nola; abizenak, orokorrean; errege ematearen ondorioz legitimatutakoaren abizenak eta Espainiako naziotasuna eskuratzen dituztenena; amak bakarrik aitortu duen naturaren araberako seme edo alabaren abizenak alderanzteko erregelak; adopziozko abizenak eta izen abizenei buruzko espedienteak. Adopziozko seme alaben abizenen kasuan, Kode Zibilak azken eraldaketaren ondoren xedatutakoa aplikatzen da, eta, tantiboak osatu dira, adoptatuaren interesei babesik handiena emateko. horren espirituaren arabera, arau subs
‎Ez da beharrezkoa izango 205 artikuluko lehen betekizuna gertatzea abizen bat aldatzeko edo aldarazteko, hori deduaren aurkakoa denean edo eragozpen handiak sortzen dituenean, ezta Espainiako abizen baten desagerpena saihesteko ere. Abizen batek eragozpen handiak sortzen dituela ulertuko da, atzerrikoa denean edota, edozein arrazoiren ondorioz, laidoa dakarrenean.
‎Ez da beharrezkoa izango 205 artikuluko lehen betekizuna gertatzea abizen bat aldatzeko edo aldarazteko, hori deduaren aurkakoa denean edo eragozpen handiak sortzen dituenean, ezta Espainiako abizen baten desagerpena saihesteko ere. Abizen batek eragozpen handiak sortzen dituela ulertuko da, atzerrikoa denean edota, edozein arrazoiren ondorioz, laidoa dakarrenean.
‎Horrezdez behar bezala antolatzeko, eta, aipa gain, udalerri guztiei erregistro bakar bat ez ezartzeko ideia nagusitu da. Herri handietan eragozpenak egon zitezkeen Erregistro Zibila Erregelamenduaren bitu ideiarekin, eragozpen horiek gainditzen dira.
‎Atsegin handikoa da argitalpen hau dagoeneko eskuetan izatea, alegia, Erregistro Zibilaren Legea eta Erregelamendua, bertsio elebidunean. Oraingo testua Deustuko Unibertsitateko Euskal Gaien Institutuak sail honekin duen lankidetzaren ondorioa da.
‎Erregistroko organoek arau hausteak komunikatuko dizkiete euren nagusiei, baldin eta arau hausteoi dagokien isuna haiek ezar dezaketena baino handiagoa bada edo haien agintepean ez dauden funtzionarioek egin badituzte.
2005
‎Are gehiago, badirudi bide luzeagoa egingo duela etorkizunean. Alegia, kontsumoren arloan babes handiagoa izango dugula pentsatu nahi dut. Izan ere, alde batetik, kontsumo gaiei buruzko kontzientzia gero eta handiagoa dagoela iruditzen zait.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
handiagoa 221 (1,45)
handia 122 (0,80)
handiena 82 (0,54)
handieneko 56 (0,37)
handiko 50 (0,33)
handiak 46 (0,30)
handi 24 (0,16)
handiagoak 24 (0,16)
handikoa 19 (0,13)
handiagoko 13 (0,09)
handiaren 13 (0,09)
handienarekin 13 (0,09)
handiago 12 (0,08)
handian 11 (0,07)
handien 10 (0,07)
handirik 10 (0,07)
handiarekin 9 (0,06)
handiz 9 (0,06)
handiek 8 (0,05)
handiagoarekin 7 (0,05)
Handiko 5 (0,03)
handiagorik 5 (0,03)
handiari 5 (0,03)
handietan 5 (0,03)
handikoak 5 (0,03)
handiagoan 4 (0,03)
Handia 3 (0,02)
Handira 3 (0,02)
handiagokoa 3 (0,02)
handiegia 3 (0,02)
handienaren 3 (0,02)
Handian 2 (0,01)
handiagoetan 2 (0,01)
handiagoz 2 (0,01)
handiarengatik 2 (0,01)
handiegirik 2 (0,01)
handiei 2 (0,01)
handienak 2 (0,01)
handik 2 (0,01)
handirako 2 (0,01)
handirik gabe 2 (0,01)
handirik gabeko 2 (0,01)
handitzat 2 (0,01)
HANDIA 1 (0,01)
Handiak 1 (0,01)
Handiaren 1 (0,01)
Handiaren esku 1 (0,01)
handiagoaren 1 (0,01)
handiagoaren gain 1 (0,01)
handiagoei 1 (0,01)
handiari buruzko 1 (0,01)
handiari esker 1 (0,01)
handiaz 1 (0,01)
handiekin 1 (0,01)
handienaren gainean 1 (0,01)
handienekoak 1 (0,01)
handienetakoa 1 (0,01)
handienetakoak 1 (0,01)
handienetik 1 (0,01)
handientzako 1 (0,01)
handikotzat 1 (0,01)
handira 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
handi ukan 115 (0,76)
handi sindikatu 35 (0,23)
handi eman 18 (0,12)
handi eragin 17 (0,11)
handi bat 16 (0,11)
handi hartu 13 (0,09)
handi ez 12 (0,08)
handi egon 10 (0,07)
handi sortu 10 (0,07)
handi egin 9 (0,06)
handi izaera 9 (0,06)
handi lortu 9 (0,06)
handi ezarri 7 (0,05)
handi ordaindu 7 (0,05)
handi ekarri 6 (0,04)
handi merkataritza 6 (0,04)
handi kasu 5 (0,03)
handi sartu 5 (0,03)
handi eskatu 4 (0,03)
handi likidatu 4 (0,03)
handi lotu 4 (0,03)
handi agerrarazi 3 (0,02)
handi aplikatu 3 (0,02)
handi arautu 3 (0,02)
handi behar 3 (0,02)
handi delitu 3 (0,02)
handi denda 3 (0,02)
handi eginkizun 3 (0,02)
handi enpresaburu 3 (0,02)
handi erdietsi 3 (0,02)
handi jarri 3 (0,02)
handi jaso 3 (0,02)
handi non 3 (0,02)
handi parte 3 (0,02)
handi zigor 3 (0,02)
handi adierazi 2 (0,01)
handi akzio 2 (0,01)
handi aldaketa 2 (0,01)
handi arau 2 (0,01)
handi aztertu 2 (0,01)
handi den 2 (0,01)
handi eduki 2 (0,01)
handi egoera 2 (0,01)
handi erabaki 2 (0,01)
handi erakunde 2 (0,01)
handi ere 2 (0,01)
handi erregistro 2 (0,01)
handi eskaini 2 (0,01)
handi esku 2 (0,01)
handi finkatu 2 (0,01)
handi funts 2 (0,01)
handi gisa 2 (0,01)
handi hori 2 (0,01)
handi izen 2 (0,01)
handi lanbide 2 (0,01)
handi lege 2 (0,01)
handi lehentasun 2 (0,01)
handi mailegu 2 (0,01)
handi merezi 2 (0,01)
handi objektu 2 (0,01)
handi onartu 2 (0,01)
handi ondasun 2 (0,01)
handi ondo 2 (0,01)
handi ondorio 2 (0,01)
handi ondoriozko 2 (0,01)
handi onetsi 2 (0,01)
handi pertsona 2 (0,01)
handi planteatu 2 (0,01)
handi politikari 2 (0,01)
handi sorrarazi 2 (0,01)
handi sozietate 2 (0,01)
handi tasa 2 (0,01)
handi teniente 2 (0,01)
handi zehaztu 2 (0,01)
handi zio 2 (0,01)
handi Espainia 1 (0,01)
handi abokatu 1 (0,01)
handi agertu 1 (0,01)
handi agiri 1 (0,01)
handi aipatu 1 (0,01)
handi aitortu 1 (0,01)
handi akordio 1 (0,01)
handi ala 1 (0,01)
handi aldarrikatu 1 (0,01)
handi alderdi 1 (0,01)
handi arazo 1 (0,01)
handi arte 1 (0,01)
handi artean 1 (0,01)
handi arteko 1 (0,01)
handi artikulu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
handi ukan egunkari 27 (0,18)
handi sindikatu erakunde 10 (0,07)
handi ukan sindikatu 6 (0,04)
handi izaera ukan 5 (0,03)
handi merkataritza zentro 5 (0,03)
handi ukan pertsona 5 (0,03)
handi sindikatu izaera 4 (0,03)
handi ordaindu behar 3 (0,02)
handi sortu ezan 3 (0,02)
handi ukan enpresa 3 (0,02)
handi aldaketa gertatu 2 (0,01)
handi arau ezarri 2 (0,01)
handi behar ukan 2 (0,01)
handi egoera juridiko 2 (0,01)
handi enpresaburu erakunde 2 (0,01)
handi erabaki politiko 2 (0,01)
handi eragin ezan 2 (0,01)
handi ez ukan 2 (0,01)
handi funts lortu 2 (0,01)
handi gisa kalifikatu 2 (0,01)
handi lanbide nahiz 2 (0,01)
handi merezi ukan 2 (0,01)
handi ondo identifikatu 2 (0,01)
handi ondorio ordaindu 2 (0,01)
handi ondoriozko kalte 2 (0,01)
handi parte hartu 2 (0,01)
handi sindikatu atal 2 (0,01)
handi sindikatu eginkizun 2 (0,01)
handi teniente jeneral 2 (0,01)
handi ukan alderdi 2 (0,01)
handi ukan delitu 2 (0,01)
handi ukan Espainia 2 (0,01)
handi ukan gu 2 (0,01)
handi ukan interes 2 (0,01)
handi ukan langile 2 (0,01)
handi ukan trafiko 2 (0,01)
handi agertu inskribatu 1 (0,01)
handi agiri delako 1 (0,01)
handi aipatu ez 1 (0,01)
handi aitortu aurreko 1 (0,01)
handi akordio berezi 1 (0,01)
handi akzio egon 1 (0,01)
handi akzio munta 1 (0,01)
handi ala txiki 1 (0,01)
handi alderdi bitasun 1 (0,01)
handi arazo egon 1 (0,01)
handi arte lehia 1 (0,01)
handi artean banatu 1 (0,01)
handi arteko parekatu 1 (0,01)
handi artikulu hori 1 (0,01)
handi aztertu ondorio 1 (0,01)
handi bat bizi 1 (0,01)
handi bat egun 1 (0,01)
handi bat europar 1 (0,01)
handi bat hori 1 (0,01)
handi bat kontu 1 (0,01)
handi bat martxa 1 (0,01)
handi bat pribatu 1 (0,01)
handi bat zehaztu 1 (0,01)
handi delitu eragin 1 (0,01)
handi denda herri 1 (0,01)
handi denda jarraitu 1 (0,01)
handi eduki kontsumitzaile 1 (0,01)
handi egin aipatu 1 (0,01)
handi egin konpetentzia 1 (0,01)
handi egin lege 1 (0,01)
handi egin nahi 1 (0,01)
handi eginkizun asko 1 (0,01)
handi eginkizun pribatu 1 (0,01)
handi eginkizun ukan 1 (0,01)
handi egon behar 1 (0,01)
handi egon bi 1 (0,01)
handi egon iruditu 1 (0,01)
handi egon uste 1 (0,01)
handi ekarri baldintza 1 (0,01)
handi ekarri justiziapeko 1 (0,01)
handi eman behar 1 (0,01)
handi eman ezean 1 (0,01)
handi eman nahi 1 (0,01)
handi erdietsi nahi 1 (0,01)
handi ere pertsona 1 (0,01)
handi erregistro biztanleria 1 (0,01)
handi erregistro lan 1 (0,01)
handi eskaini nahi 1 (0,01)
handi esku egon 1 (0,01)
handi esku ordaindu 1 (0,01)
handi ez egon 1 (0,01)
handi ez ezarri 1 (0,01)
handi ezarri dieta 1 (0,01)
handi finkatu bat 1 (0,01)
handi hori kokapen 1 (0,01)
handi izaera berri 1 (0,01)
handi izaera ez 1 (0,01)
handi izen egon 1 (0,01)
handi jarri ondoriozko 1 (0,01)
handi lege egin 1 (0,01)
handi lege kasu 1 (0,01)
handi lehentasun bera 1 (0,01)
handi lehentasun eman 1 (0,01)
handi likidatu ETA 1 (0,01)
handi lotu abusu 1 (0,01)
handi lotu egon 1 (0,01)
handi lotu geratu 1 (0,01)
handi lotu ordaindu 1 (0,01)
handi mailegu epe 1 (0,01)
handi mailegu eratu 1 (0,01)
handi merkataritza gune 1 (0,01)
handi non egon 1 (0,01)
handi objektu nahiz 1 (0,01)
handi ondasun bakarrik 1 (0,01)
handi ondasun enbargatu 1 (0,01)
handi parte hartz 1 (0,01)
handi pertsona bizitza 1 (0,01)
handi politikari liberal 1 (0,01)
handi sindikatu gehiengo 1 (0,01)
handi sindikatu kontsultatu 1 (0,01)
handi sindikatu lanbide 1 (0,01)
handi sindikatu Sin 1 (0,01)
handi sindikatu zentral 1 (0,01)
handi sozietate sortu 1 (0,01)
handi tasa alderatu 1 (0,01)
handi tasa proportzional 1 (0,01)
handi ukan arau 1 (0,01)
handi ukan arreta 1 (0,01)
handi ukan beste 1 (0,01)
handi ukan beti 1 (0,01)
handi ukan boto 1 (0,01)
handi ukan ebatzi 1 (0,01)
handi ukan elkarte 1 (0,01)
handi ukan erabaki 1 (0,01)
handi ukan erakunde 1 (0,01)
handi ukan erosketa 1 (0,01)
handi ukan erreklamazio 1 (0,01)
handi ukan errenta 1 (0,01)
handi ukan finka 1 (0,01)
handi ukan guraso 1 (0,01)
handi ukan hartu 1 (0,01)
handi ukan herri 1 (0,01)
handi ukan horiek 1 (0,01)
handi ukan irizpide 1 (0,01)
handi ukan jaraunsle 1 (0,01)
handi ukan jarduera 1 (0,01)
handi ukan lan 1 (0,01)
handi ukan marka 1 (0,01)
handi ukan objektu 1 (0,01)
handi ukan ondorio 1 (0,01)
handi ukan produktu 1 (0,01)
handi ukan sozietate 1 (0,01)
handi ukan talde 1 (0,01)
handi ukan tributu 1 (0,01)
handi ukan zerrenda 1 (0,01)
handi ukan zordun 1 (0,01)
handi zigor orde 1 (0,01)
handi zio kalte 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia