Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2007
‎Zentroan ordezkaritza handiena duen guraso elkarteak izendatuko du gurasoek eskola kontseiluan izan behar dituzten ordezkarietatik bat.
2009
‎Era berean, oraingo gazteek gurea baino autonomia handiagoa dute gurasoengandik etxe barruan, sakelakoari eta txatari esker, besteak beste. Gurasook ez dugu inolaz ere sartzerik esparru sekretu horietan, ezin ditugu kontrolatu.
2011
‎Erregistro anaklitikotik ari den mugakoak beste bat behar du bere ondoan; alde horretatik, mugako pertsona solaskidearengan sostengatzen da, haren bidez bere desirak beteko dituela uste baitu. Mugako pertsonak mendetasun handia du gurasoekiko. Gurasoek berek haurraren finkamendu anaklitikoak sustatu dituzte:
‎kotxetxoak, orokorrean, neurri estandar batekin egiten dira, baina pertsonak ez. Altuera txikia edo oso handia duten gurasoek arazoak izan ditzakete altuera desegokian geratzen zaizkien kotxetxoak maniobratzeko. Beraz, kontuan hartu dute manillarrek eta besaulkitxoak altuera egokia dutela edo erregulatu egin daitezkeela, eta hori aukera egokia da altuera aldea handia denean (aita oso altua eta ama baxua, besteak beste).
2012
‎Bestela esanda, haurrak entzuten duenaz gain, ingurukoen portaera behatzetik ateratzen dituen ondorioez ere ikasten du. Eta puntu horretan garrantzi handia dute gurasoek. “Haur bati baikortasuna erakustea bere burua ezagutzen irakastea da, jarrera aktiboa gara dezan eta, bere munduan, bere ikuspuntua egin dezan, gertaerak eta horietan duen portaera bereizten jakin dezan”, esan du adituak, eta esan du baikortasuna irakasteko funtsezkoa dela lehen pertsonan bizitzea.
2013
‎– Taldean bidaiatzen dute, gurasoek seme alabekin (dena den, gero eta protagonismo handiagoa dute guraso bakarreko familiek)
‎Jarrera horrek are zailtasun gehiago dakartza gurasoentzat. Une horretan parte hartzen duten profesionalen keinuak eta hitzak gogoratzeko, urte batzuk igaro ere egin daitezke, eta oso eragin handia dute guraso horietan eta inguruan; beraz, beharrezkoa da zer esan edo egin jakitea, duin ez patologikoa bultzatzeko. Alba Payàs psikoterapeutak adierazi du «ospitaleek heriotza horiek gurasoekiko duten eragina gutxitzeko joera dutela».
‎Hori dela eta, haurrak hazten eta autonomia handiagoa hartzen duen heinean, beldurrak eboluzionatu egiten dira eta haurren beldurrak desagertzeko joera izaten dute nerabezaroan. Beldur handiegia duten gurasoek seme alabekiko gehiegizko beldurra kutsa dezakete Bonifacio Sandínek, Urrutiko Hezkuntzarako Unibertsitate Nazionaleko (UNED) Pertsonalitatearen Psikologia Saileko zuzendariak, haurren beldurretan eragina duten hainbat faktore pertsonal, kultural eta portaeraraino jotzen du. Beldurtuagoak izango dira beldur arazoak dituzten edo antsietate arazoak dituzten gurasoen seme alabak.
2014
‎Helduengan gertatzen denean, beste nahaste psikologiko batzuekin batera gertatzen da. Maiztasun handiagoa du guraso sonanbuluak izan dituztenengan.
‎Armosu onetik hasita, eguneko beste otorduen gaineko informazio gero eta gehiago dago eta gero eta kontzientzia handiagoa dute gurasoek eta baita umeek eurek ere. Ikastetxeek ere badihardute horretan lanean.
2020
‎Aita amen rolari erreparatu dio Xalbador kolegioko arduradunak ere, desoreka iturri izango delako. «Eragin handia du gurasoen formazioak, gaitasunak...». Eskolako emaitzetan gehien eragiten duen faktoreetako bat da gurasoen maila sozioekonomiko eta kulturala.
2021
‎200 haur izanen ziren, eta zaila zen atzera egitea", esan du Koldo Zabaletak. " Batasun handia genuen gurasoek, eta buru belarri aritzen ginen". Antoñanak ere gogoan du garai hura:
2022
‎Ez da ahaztu behar helduek rol erreferentea dutela, Errioxako Unibertsitateak egindako eta Journal of Sports Sciencie and Medicine aldizkarian argitaratutako azterlan batek frogatu duenez. 12 eta 16 urte bitarteko 1.978 ikasle aztertu ondoren, frogatu zuen nerabe bat ez aktiboa bazen, lau aldiz probabilitate handiagoa zuela gurasoek aisialdiko kirol jardueretan parte hartzeko. Eskolaren eginkizuna haurren jarduera fisikoan Jarduera fisikoa egiteko eta jarduera fisikoaz gozatzeko beharrezkoak diren gaitasun horiek eskuratzeko ere funtsezkoa da ikastetxea; batez ere, adingabeen% 80k eskola orduetan bakarrik egiten duelako.
2023
‎Urteetan zehar ikusi dudanetik ondorioztatzen dut, lehen irakasle eta gurasoak elkar hartuago zeudela, irakasleengan kofidantza handiagoa zuten gurasoek. Orain gurasoak umeen alde jartzen dira erraz, irakasleengandik urrunduz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia