2008
|
|
izan denik: ez dakigu, edo nik behintzat ez dakit
|
esan
zergatik. Badirudi euskaldunek, lingua franka?
|
|
Elementu horiek beste izen edo izenon doak baino askoz maizago darabiltzagu beste kategoria lexiko baten eskuinean hitz eratu bat osatzen. Honek, ordea, delako elementuaren jokamoldearen berri eman dezakeen arren, ez du arrazoia argitzen, ez digu
|
esaten
zergatik erabiltzen den horren maiz hitz eraketan. Gainera, bistan da zabalegia eta estuegia dela aldi berean, izan ere:
|
|
Adibidez, irakasle euskaldunak aipatzean, euskara zekitenak esan nahi zuen ala Euskal Herrikoak? «Euskalerriko berbeta irakastea»
|
esatean
zer esan gura zuen «euskal filologia» gisako zerbait eskaintzea. Baietz pentsa liteke, zeren ondoren ikusiko denez, Azkue unibertsitateetan euskara ikertzeko katedrak sortzearen aldekoa zen.
|
2012
|
|
Corpusaren analisi enpirikoarekin hasi aurretik, zehatz dezagun, bada, tesi honetan enuntziatu parentetikoa
|
diogunean
zer adierazi nahi dugun; hau da, zein den darabilgun enuntziatu parentetikoen definizio zehatza eta zein diren definiziorako kontuan izan ditugun muga irizpideak.
|
|
Aurrera baino lehen, ordea, ezaugarri sintaktiko eta semantiko testuala zehaztu beharrean aurkitzen gara. Berariaz aztertu beharrekoa baita, batetik, lotura sintaktikorik ez dagoela
|
esateko
zertan oinarritzen garen eta bestetik, bi enuntziatuen artean (E1 eta E2) zein harreman mota gauzatzen den aztertu dugu: koherentziazkoa, kohesiozkoa?
|
2021
|
|
(edo) hobeto/ hobeki are hobeto/ are hobeki... barkatu, barka bestela esanda egia
|
esanda
zer diot?
|
|
42.22.1b Ondorioa
|
diogunean
zer esan nahi dugun, garbi ageri da honako perpaus bikote hauen arteko erlazioari begiratuz gero:
|
|
10.4.1a Indar ilokutiboa (hots,
|
esanarekin
zer esan nahi den) oso loturik dago modalitate delakoarekin. Hizkuntzalaritzan, modalitate terminoak zera adierazten du:
|
|
Formari begiratuz badirudi hala adizlagun modalak eta ber morfemak(" berriz"," berrehun"," berregin"," bera"," berau", eta horrelako hitzetan ageri den partikula berak alegia) osatzen dutela. Ez da harritzekoa, hortaz, halaber DMa emendiozkoa izatea, aurreko perpausean
|
esandakoari
zer edo zer gehiago gaineratzeko erabiltzen baitugu.
|
|
Beste batzuetan beste galdera bat egin litzateke, hala ere. Adibidez, idazten ez daki
|
dioenak
zertan ez daki, balizko galderari erantzuten dio, edo agian hobeto, zer egiten ez daki?
|
|
Aspektu inkoatiboa adierazten ez duten tzera joan perifrasiak ez dira hain naturalak, perifrasirik gabeak izaten baitira aukeran: . Ez noa
|
esatera
zer pentsatzen dudan [ez dut esango zer pentsatzen dudan];?. Goazen idaztera batuaren emaitzak [idatz ditzagun batuaren emaitzak];??. Ahoa zabaltzera joan/ joaten denean...
|
|
Aspektu inkoatiboa adierazten ez duten tzera joan perifrasiak ez dira hain naturalak, perifrasirik gabeak izaten baitira aukeran: . Ez noa esatera zer pentsatzen dudan [ez dut
|
esango
zer pentsatzen dudan];?. Goazen idaztera batuaren emaitzak [idatz ditzagun batuaren emaitzak];??. Ahoa zabaltzera joan/ joaten denean...
|
|
38.8c Balioari dagokionez, agerikoa da forma hau azalpenezkoa dela, ez kausal betea, perpausaren kanpoko modifikatzailea baita. Hortaz, ez
|
dio
zergatik galderari erantzuten, Zergatik baztertu dute? * Atzerritarra denez gero, eta ezin da galdegai izan:
|
|
Horietako batzuk izentzat har daitezke: zail da
|
esatea
zer deberdintasun dagoen espainiar politikaria eta politikari espainiarra sintagmen artean, inolako desberdintasunik baldin bada ere. Neurri batean, (t) ar atzizkidun hauek dun atzizkidunek dituzten zalantza berak sortzen dizkigute, kategoriari dagokionez.
|
|
zer orduz, zer ordutan, zoin orenez, zein orduz eta abar); Baina non edo gorputzaren zer lekutan gantzutu behar ote da eria? (Agirre Asteasukoa); Ez dut
|
esanen
zer herritan, orain Gerrieder izengoitia duen etxe batek... (Orixe); Ezin pentsatu zuten zer al zitekeen kausa (Lazarraga); Aski zaigu jakitea zer tokitan den (J.
|
2023
|
|
Ni deituz, baina
|
esadazu
zer behar duzun.
|