Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2000
‎Geroxeago, eta Frantziako estatuaz ari dela, honela diosku: . Iruditzen zait ezeuskaldunek, ez bretoiek eta ez besteek ere ez dutela argi esaten zer nahi duten eginberen hizkuntzarekin. Jakina, eskolan irakatsi behar dela, horretan denak daude ados; baina bizitza ekonomikoaren hizkuntza ere bihurtu behar al da?
2002
‎Lasswell ek propagandari buruzko ikerketa entzutetsuak argitaratu zituen bere garaian, baita komunikazio publikoaren lehen paradigma funtzionalista ere, hurrengo galdera anizkun hau aireratuz: nork dio zer, zein bidez, nori eta zein emaitzaz. Galdera anizkun horren erantzunak bilatzeko urratsek bete dute komunikazio ikerketaren mundua mende honetan.
2005
‎Ordenantzari ahaztu bide zaio esatea 1804an bat egin zutela (eta hori ere eztabaidagarria da) 1807 arte, eta harrezkero, alardea desagertu zelako, ez direla sekulabatu. Ahaztu zaio esatea zer dela-eta egin zuten bi kabildoek zin hura, eta zergatikhain zuzen urteroko ekainaren 30ean. 1997an BAEk jarritako auzian, udalak etahari lotutako Irungo Betiko Alardearen Alde elkarteak argudio historikoetan oinarritu zuten defentsa, eta horretan nahasketa eskandalosoa da.
2006
‎LEk ez du esaten zer gertatzen den semea edo alaba hiltzen bada, jaiotakoanedo jaio aurretik. Gizarte Segurantzako arauak ikusirik, badirudi egoera horiekama langileari lan kontratua eteteko eskubidea ematen diotela, baina iraupenaerditu osteko nahitaezko sei asteetara mugatzen da.
‎Langileari dagokio zehaztea baimena noiz gozatuko duen. Langileak enpresariari hamabost eguneko aurrerapenarekin esan behar dio zer egunetatik aurrerahasiko den berriro bere lanaldi arrunta betetzen. (LE 37.6 art.)
2007
‎(...), EBk dio ZER
‎(...), EBk dio ZER
2009
‎Urgentziaz bilaketa, errekuperazio, babes, antolaketa eta egituratze neurriakabian jartzea, Euskal Herrian errepresio frankistaren biktimei buruzko agiriakdituzten udal edo foru artxiboetan, eta informazio hori era irekian jartzea etahorietara jotzeko moduan jartzea, ikertu daitezen, gizartearen esku egon daitezeneta, nagusiki, kaltetutakoen esku, Arartekoak 2005eko martxoaren 11n egin zuenidatzian (1181/ 2003/ 16) gomendatzen duen moduan. Ordena berberean berreskuratzea herri edo hiri bakoitzari buruzko artxibo guztiak, adibidez, «Salamancakopaperak» izeneko kasuan bezala, berdin dio zer nolako artxiboetan dauden, herritarren eskura jar daitezela.
2010
‎urak energia hori ingurutik hartzen du, hain zuzen ere 20 ºC an 1 g ur likido lurrun bihurtzeko 540 cal behar dira. Horrek azaltzen ditu eguneroko gertaera kontraesankor batzuk, esaterako zergatik freskatzen den erditik zatitutako sandia eguzkitan jartzean. Kasu horretan, sandiako urak lurruntzeko energia kantitate handia hartzen du ingurutik, hots sandiatik, zein freskatzen den.
2014
‎a. Gaia kokatzeko, ahozko diskurtsoaren eta idatziaren arteko harremanetanmurgilduko gara eta azaleratzen ahaleginduko gara «ahozkotasuna», «ahozko diskurtsoaren tasunak» diogunean zer adierazi nahi dugun.
‎XVI. mendetik aurrera, erromantzez idatzitako ordukoagirietan euskarazko esaldi eta irainak agertzen dira. Horiek nahikofidagarriak dira; izan ere, lekukotasun hauek askotan salaketa baten frogatzathartzen ziren eta, beraz, kontu handiz transkribatzen saiatzen ziren, edota bestelako arazorik egon ez zedin; hala ere, gerta liteke agiriaidatzi zuenak euskararik ez jakitea eta beste batek esanak zer dioen jakingabe biltzea.
‎Eskizofreniaren agerpenean senidetasun mailak eragina duela garbi egonik ere, gauza jakina da ez dela gauza bera senidetasuna eta genetika. Familia mailako azterketak ez digu esaten zerk eragiten duen eskizofrenia. Nahastearen zergatia genetikoa edo ingurunekoa den jakiteko bikiekin eta adoptatuekin ere egin behar dira ikerketak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia