2004
|
|
Gizakia izaki etiko bat delako, zoon ethikon delako, esango zukeen Aristotelesek, nahiz formulazio hori ez zuen inoiz izkiriatu. Gizakia izaki etikoa dela
|
diogunean
zer esan nahi ote dugu. Dakusagun geldiro.
|
2006
|
|
Hipertentsioa
|
diogunean
zer esan nahi dugu. Arterietan barrena doan odolak, osasunarentzat komeni den baino abiadura handiagoa daramala.
|
2011
|
|
erantzuna, lerro bakarrean eman behar bada, argia da oso: " diglosia"
|
diogunean
zer diogun, eta zer ez, argitzen saiatzeko. horretarako eta, 2008ko ohar iruzkin hartan esaten nuen moduan," bilaketa horretan xahutu behar genuke (elako)(...) gure indar intelektualaren eta adostasun bilaketaren parte nagusia, euskararen etorkizuna baldin badugu kezka gai eta amets". Bilaketa horrek alderdi bat baino gehiago du:
|
|
Posible baldi badugu haraino joatea, ez gara hemen geldituko. Baina" haraino"
|
diogunean
zertaz ari garen jakin dugu gutxi gorabehera, independentziaraino den edo ez dakit noraino den. Helburu horien markatzea elkarrizketa baten bidez egin litzateke.
|
2012
|
|
Corpusaren analisi enpirikoarekin hasi aurretik, zehatz dezagun, bada, tesi honetan enuntziatu parentetikoa
|
diogunean
zer adierazi nahi dugun; hau da, zein den darabilgun enuntziatu parentetikoen definizio zehatza eta zein diren definiziorako kontuan izan ditugun muga irizpideak.
|
2013
|
|
Erantzuna berriro bilatu behar da, zientzialariak eransten du, garuneko iruditan. «Txakur batek eskuekin keinu bat egiten diogunean edo hitz egiten
|
diogunean
zer pentsatzen duen jakiteko garunean zer gertatzen den ulertu behar dugu«, dio neurologoak. Bernsen ikerketa hastapenetan dagoen arren, neurologoak jada deszifratu ahal izan ditu animalian aktibatzen diren garuneko zirkuitu batzuk, adibidez janaria eskaintzen zaionean.
|
2014
|
|
a. Gaia kokatzeko, ahozko diskurtsoaren eta idatziaren arteko harremanetanmurgilduko gara eta azaleratzen ahaleginduko gara «ahozkotasuna», «ahozko diskurtsoaren tasunak»
|
diogunean
zer adierazi nahi dugun.
|
2015
|
|
Hizpidea eman diguten galderei erantzuten hasi aurretik, hizkuntzen didaktika
|
diogunean
zer esan nahi dugun argituko dugu. Hizkuntzen irakaskuntza eta ikaskuntza ikertzeaz arduratzen den arloa da hizkuntzen didaktika (Dolz eta beste, 2009).
|
2016
|
|
Hori horrela izanik ere, hiztun hitzaren OEHko adiera hurbilago dago egitetik jakitetik baino. Bistan da, bestalde, hizkuntza soziologiaren alorrean funtsezko aldea dagoela hizkuntza bat jakitetik hizkuntza horretan egitera5 Garrantzitsua da, beraz, hiztun
|
diogunean
zer esan nahi dugun argi azaltzea. Honako definizio operatiboa, eta horri dagokion terminologia, darabilgu txosten honetan:
|
2021
|
|
42.22.1b Ondorioa
|
diogunean
zer esan nahi dugun, garbi ageri da honako perpaus bikote hauen arteko erlazioari begiratuz gero:
|
2023
|
|
Maitasunaz ari garelarik zertaz ari gara zehazki? eta maite zaitut
|
diogunean
zer esan nahi dugu, zerbait esan nahi badugu bederen adibide bat eguneroko bizitzatik hartua telenobela batean entzundakoak iduri arren galderok bertze hamaika adibide aipa liteke molde berean zernahiz izanik ere solasa mugagabea baita ez dakigunaren galaxia lainoak irentsi eremu zingiratsua da eta nekea bertan egin urrats bakoitza laprast egiten dugu han barna irrist oztopo eta hitzetan bilatzen ditugu hura zeharkatzen lagunduko gintuzketen makuluak sortzezko herrena arindu edo eginen liguketen makilak jainkoak igorriak hitzak halakoak ere gisa anitzeko apaizentzat sakratuak eta berdin poetentzat ere:
|