2000
|
|
Ez da erraza
|
esatea
zergatik irakurri behar dugun Wittgenstein. Are gutxiago euskaraz.
|
2004
|
|
Gizakia izaki etiko bat delako, zoon ethikon delako, esango zukeen Aristotelesek, nahiz formulazio hori ez zuen inoiz izkiriatu. Gizakia izaki etikoa dela
|
diogunean
zer esan nahi ote dugu. Dakusagun geldiro.
|
2005
|
|
[...] Hortik dator beste legea, fede izaerakoa: Norbaitek
|
dioenean
zer den nahi duena, horixe da harentzako zuzenbidea.
|
2006
|
|
Dena den, oraindik ere ez dugu
|
esan
zergatik eman behar dugun ikuspuntu tinko eta orokorrerako jauzia. Zergatik ez dugu moralki ebaluatzen norberaren ikuspuntu partikularrean oinarrituz?
|
|
Horrenbestez, esan liteke izena izaki magiko nahiz sakratua dela, gauza aldiz izaki zientifikoa den bitartean, naturala, profanoa. Are gehiago, esan liteke izaki bakar eta bera (oraindik ezin dugu
|
esan
zer den) existi daitekeela esentzia legez, gauza natural bati lotua dagoen heinean, eta, aldi berean, adiera legez, gauza magiko bati, morfema bati, lotzen zaion neurrian.
|
2007
|
|
" Karakterearen formazioa —hezkuntza teorian esatea ohikoa den bezala— heziketa eta diziplina eskolarraren helburu orokor bat da" 89 Aurrerapauso bat emanez, baina etenik gabe, arazo hori egun nola planteatzen den ikusiko dugu, hain zuzen etika komunikatiboa erreferentziatzat hartzen duen Lowischen" ekintza pedagogikorako erantzukizunaren etika diskurtsiboaren" 90 eskutik. Teoria etikoak, egiaz, ezin dizkio pedagogiari berme moralerako behin betiko irizpideak eskaini —Nietzscheren" Jainkoaren heriotzaren" ondoren ez dago
|
esaterik
zer dagoen berez ondo edo gaizki—, baina bai iratzar dezakeela erantzukizunezko jarrera bat hezitzaile eta heziengan. Horregatik dio Lowischek:
|
2013
|
|
Zer esan horrelako erantzun baten aurrean? Zer
|
esan
zer misteriotsu horri buruz. Lehenik eta behin, erlijio nagusiek ez dute Jainkoa horrela ulertzen.
|
|
Gizakia da biologikoki abere bat Naturaren ordenatik hautsia bezala: galduta dagoena, bere habitat jakina ez daukana, instintoek esaten ez
|
diotena
zer egin," libre" dena, biologikoki espirituala hortaz; babesik gabe sortu dena, bere existentzia osoa berak asmatu beharra duena eta existentzia hori asmatzen bizi guztia eman duena. Askatasunak esan nahi du, gizakia ez dena gehiago dela, dena baino (gehiago dela proiektu bat, asmoak, eta identitatea osatzen duen iragan bat, memoria:
|
2016
|
|
Baina banako egokienez ari gara, arraza egokienez, espezie egokienez, edo zertaz? Helburu batzuetarako berdin
|
dio
zertaz ari garen, baina altruismoaz ari garenean, jakitea ezinbestekoa da. Darwinek existentziaren aldeko borroka deitu zion horretan lehian daudenak espezieak badira, banakoa jokoko peoia izango da, eta, behar denean, bere burua emango du espezie osoaren onerako.
|
|
esplikaziorik gabeko erokeria arraro bat. Eboluzio naturalaren joairan eta begikera razional eta zientifikoan perbertsio eta ergelkeria hutsa den horri Dawkinsek, hala ere, guztiz onirizten dio, Naturak dionari ez du
|
esaten
zergatik, eta ez du argitzen arrazoi zientifiko ala filosofiko humanistaren bategatik egiten duen salto mortale hori zientziaren eremutik balioen juzguarenera, artikuluan berak aipatzen duen San Pauloren maneran egin ere, eta, esate baterako, Nietzscheren Genealogia ren arras kontrara: " Well, if that’s a perversion, it’s the kind of perversion we need[?] to encourage and spread";" yes, it is the kind of dumb that should be[?] encouraged". 283 (Zein ‘arrazoirengatik’?) Razionalki onarkaitza, zergatikoa ez dakigun arren, onarturik:
|
2021
|
|
Partzialki bada ere, orduan eta aukera handiagoa izango dugu zernahi izateko.21 Etxaideren hitzetan: " nik ez diot inori
|
esango
zer aukeratu behar duen, aldaketa izan behar da denei aukeratzeko eskubidea ziurtatzea, baliabideak eta bitartekoak emanez" (Bilgune Feminista eta Topatu 2015). Heteroarauaren bazterretako subjektuek hamarkadetan egindako borroka subertsiboei esker, aukera horiek zabaltzen ari dira.
|