Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 604

2015
‎3 Oi Jauna, ene Jainkoa! Negar dagit hori ulertu ez nuen aldiagatik; eta Zuk, ene Jainko, badakizunez gero hori ulertu nahi ez dutenak hainbeste eta hainbeste direla ikusteak zein nekatua naukan , haietako batek, Jauna, orain eskatzen dizudan batek behinik behin, ikus dezala zugandiko argia, askok ikusteko bidea bailitzateke. Ez dizut neugatik eskatzen, ez baitut merezi, zure Semearen irabaziengatik baizik.
‎Oi ene Jainko ahaltsua! Nahi ez badugu ere epaituko gaituzuna, zer dela eta ez dugu kontuan hartzen, ordu hartarako Zu pozik edukitzeko hainbeste doakiguna. Baina nork ez du nahi izango hain Epaile zuzena?
‎4 Oi bizia, nire onaren etsaia, nork leukakeen zuri amaiera emateko baimena! Onez zaramatzat, Jainkoak onez zaramatzalako; mantentzen zaitut, harena zarelako; ez zakizkit saltzaile izan ezta esker gaiztoko ere.
‎Hau probatuko zenuten, ene ahizpak; izan ere, uste dut, bat egitezko otoitza edukitzera iristean, Jauna ardura honekin ari dela, gu haren aginduak betetzean zabartzen ez bagara. Hau gerta dakizuenean, gogora ezazue barruko egoitza honetatik, Jainkoa gure ariman dagoenekotik, datorrela, eta gorets ezazue gogotik; izan ere, berea du mezu hura edo maitasun biziz idatzitako txartela, eta zuek bakarrik uler dezazuela nahi du letra hura eta hartan eskatzen dizuena, eta inola ere ez dezazuela utz Haren Maiestateari erantzun gabe, kanpoko zereginetan eta pertsona batzuekin hizketan ari bazarete ere; izan ere, askotan gertatuko da gure Jaunak ezkutuko mesede hau zuei jendaurrean egin nahi izatea, eta oso erraza da, barruko erantzuna izan behar duenez gero?
‎Haren biografo A. Riberak hau dio: . Daviden esaldi hau bere brebiarioan idatzirik zeukan Teresak, oso gogoko zuelako?.
‎Kontuan izan bedi autografoaren lehen orrialdean A. Riberak idatzi zuen ohar orokorra. Bestalde, A. Graciánek Teresarengandik harturik zeukan honen testuari egoki zerizkion ohar eta ukitu guztiak egiteko baimena.
‎Eta horrez gainera (negar malko ugari datozenean, hau da, une batzuetan Jainkoari buruz hitz erditxo bat entzun edota pentsatu orduko, negarrari ezin eutsi diotenean) gerta daiteke bihotzean humoreren bat biltzea, eta horrek gehiago laguntzea Jainkoari dioten maitasunak baino, malkotan urtu behar dutela baitirudi; eta malkoak onak direla entzuna dutenez gero, ez diete haiei eragozpenik jartzen ezta ez lukete nahi beste ezer egiterik ere, eta albait gehien laguntzen diete. Deabruaren asmoa hemen, otoitza edukitzeko eta beren Erregela betetzeko gauza ez izateko moduan, ahultasunak jota gera daitezela da.
‎(Batera ikusitakoa dut soilik gogoan). Honela hemen ere, arima Jainkoarekin guztiz bat eginik, geure arimen barruan eduki behar dugun zeru goreneko gelan sarturik dagoela (izan ere, argi dago Jainkoa haietan dagoela, egoitza hauetako bat duela), eta, arima honela estasian dagoenean, sekretu hauek ikusterik Jaunak beti nahi izaten ez badu ere (Hartaz gozatzean erabat murgildua dagoelako, hain on handi hori nahikoa duela), noizean behin nahi izaten du arima bere baitako egoera hartatik irten dadin eta bat batean ikus ...
‎Ez izan beldurrik, neu naiz. Hitz hauek hainbesteko indarra izanik, ezin zuen zalantzarik izan orduan behintzat, eta hain lagun onarekin sendoturik eta alai geratzen zen; argi ikusten zuen laguntza handia zitzaiola eskuarki Jainkoa gogoan erabiltzeko eta kontu handia izateko Hura nahigabetzeko gauzarik ez egiteko, beti begira zeukala iruditzen baitzitzaion. Eta Haren Maiestatearekin harremanetan jarri nahi zuenean otoitzean, eta baita otoitzean ez zenean ere, hain hurbil zegoela zeritzan, non ezin baitzuen Hari entzun gabe egon; baina hitzak ez zituen ulertzen berak nahi zuenean, orduz kanpo baizik, behar zenean.
‎9 Otoitza eduki arren Jaunak bide honetatik eraman ez duen pertsona bada, izutu egingo da eta gaitzetsi egingo berehala. Horregatik aholku ematen dizuet oso jakintsua izan dadila eta, halakorik aurkituz gero, baita espirituala ere, eta prioreak eman dezala baimena hartarako, izan ere, arima bere bizitza ona ikusten duelako ziur joan arren, harekin harremanetan jar dadin behartua izango da priorea, bata eta bestea ziurtasunez ari daitezen.
‎2 Orain begira dezagun, aurreko kapituluan esan dizuedanez, nola dagoen Jaun hau, urrezko gauza batean balio eta bertute handi handiko harribitxi preziatua edukiko bagenu bezala baita; sekula ikusi ez arren, ziur ziur dakigu han dagoela; baina harribitxiaren bertuteek ez gaituzte onurarik gabe uzten, aldean badaramagu. Sekula ikusi ez badugu ere, ez du horratik gure estimua galtzen, esperientziaz ikusi dugulako, hartarakoa izanik, gaitz batzuetatik sendatu gaituela; baina ez gara ausartzen hari begiratzen, ezta erlikia ontzia irekitzen ere, eta gainera ezin dugu, hura irekitzeko modua bitxiaren jabeak dakielako soilik, eta hartaz balia gaitezen utzi bazigun ere, giltzarekin bera geratu zen eta, berea duenez gero, erakutsi nahi digunean irekiko du, eta hartu ere, egin ohi duenez, berak deritzonean hartuko du.
‎2 Otoitza edukitzen hasten direnez eta lehen egoitzetan ez geratzea zein garrantzitsua den ulertu dutenez ari gara, baina oraindik ez dute erabakirik hartu han behin eta berriro egotetik irteteko, erorbideak ez dituztelako uzten, eta hori arrisku larria da. Hala ere, nahikoa erruki da suge eta gauza pozoitsuetatik ihes egiten saiatzea, eta haiek alde batera uztea ongi dela konturatzea.
‎batez ere aurrean jartzen zaio beragandik sekula aldentzen ez baita benetako maitatzaile hau, berari lagun egiten, bizia eta izatea ematen. ...deabruak jartzen dituen gozotasun hauek neke, kezka eta kontraesanez beteak daudela; eta esaten dio ziur egon dadila gaztelu honetatik kanpo ez duela aurkituko ez ziurtasunik eta ez bakerik; utz diezaiola besteren etxeetatik ibiltzeari, berea ondasunez bete betea dagoelako, haietaz gozatu nahi izanez gero; ea nor dagoen bere etxean bezala behar duen guztia aurki dezakeenik, bereziki ostatuz etxean edukirik ondasun guztien jabe egingo lukeena, berak, seme hondatzaileak bezala txerriek jaten dutena janez, galduta ibiltzerik nahi ez badu behintzat.
‎Egia esan, arrazoiz deituko diogu dohatsua, atzera egiten ez badu, gure irudiko salbamen bide seguruan baitoa. Hemendik aterako duzue, ene ahizpak, zer axola handia duen iraganeko borrokaldietan garaile irteteak; izan ere, ziurtzat daukat nik Jaunak ez duela sekula utziko kontzientziako segurantzarik gabe, eta ez da on txikia hau. Segurantza diot, eta oker esan dut, bizitza honetan ez baita segurantzarik, eta horregatik gogoan izan beti, hasitako bidean atzera egiten ez badu?
‎Gorets ezazue, ene alabak, egiaz Andre honen alabak zarete-eta; eta horrela ni hain kaskarra izateaz ez duzue zertan lotsaturik izango, hain ama ona baituzue. Imita ezazue eta gogora ezazue zein izango den Andre honen handitasuna eta zein on handia den hura zaindaritzat edukitzea , non ez baitira nahiko izan nire bekatuak eta ni naizena izatea Ordena santu hau ezertan belzteko.
‎8 Guri begitanduko zaigu, erlijioko abitua soinean daramagunok eta geure borondatez hartu genuenok eta Beragatik munduko gauza guztiak eta geneukana alde batera utzi genuenok (san Pedroren sareak badira ere, daukana ematen duenak nahiko ematen duela uste izango du), horrekin dena eginda dagoela. –Jarrera ona da oso, hartan irauten badu eta lehen egonlekuetako zomorro artean berriro sartzen ez bada, gurariz baizik izan ez arren; ez baitago zalantzarik biluztasun honetan eta guztia alde batera uztean irauten badu, lortuko duela nahi duena.
‎8 Guri begitanduko zaigu, erlijioko abitua soinean daramagunok eta geure borondatez hartu genuenok eta Beragatik munduko gauza guztiak eta geneukana alde batera utzi genuenok (san Pedroren sareak badira ere, daukana ematen duenak nahiko ematen duela uste izango du), horrekin dena eginda dagoela. –Jarrera ona da oso, hartan irauten badu eta lehen egonlekuetako zomorro artean berriro sartzen ez bada, gurariz baizik izan ez arren; ez baitago zalantzarik biluztasun honetan eta guztia alde batera uztean irauten badu, lortuko duela nahi duena.
‎Berehala saiatu nahi izango duzue, ene alabak, otoitz hau edukitzen , eta zuzen ari zarete; izan ere,, esan dudanez, ez ditu arimak guztiz ulertzen han Jaunak egiten dizkion mesedeak eta nolako maitasunez doan arima gero eta gehiago hurbilduz Beragana; horregatik, gauza ziurra da nola lortuko dugun mesede hau jakin nahi izatea.
‎7 Izan ere, nik dakidanez, gaztelu honetara sartzeko atea otoitza eta gogoeta da, ez diot gogoetazko otoitza denik ahozkoa baino gehiago, otoitza benetakoa izango bada, gogoeta lagun duena izan behar baitu; izan ere, norekin hitz egiten den eta zer eskatzen duen eta nork eskatzen duen eta nori konturatu gabe egiten den horri, ezpainak asko mugitu arren, nik ez diot deitzen otoitza; hala ere, batzuetan otoitza da, une hartan ardura hori izan ez arren, beste batzuetan ardura hori izan duelako. Baina Jainko handiarekin bere esklaboarekin egingo lukeen bezala hitz egiteko ohitura duenak, gaizki esaten duen ala ez begiratu gabe, ahora datorkiona eta beste batzuetan egin duelako ikasita daukana , hori ez dut hartzen nik otoiztzat, eta Jainkoak nahi beza ez dezala har halakotzat kristau den inork ere; zuen artean, ene ahizpak, Jaunagan uste dut ez dela izango halakorik, barruko gauzetan jarduteko dagoen ohituragatik, ohitura hori halako zakarkerian ez erortzeko berebizikoa baita.
‎8 Orain itzul gaitezen, bada, egoitza asko dituen geure gaztelura. Egoitza hauek ez dituzue irudikatu behar bata bestearen ondoren, ilaran, egongo balira bezala, baizik eta jar itzazue begiak erdian, horixe baita erregea dagoen egoitza edo jauregia, eta irudikatu palmondo bihotza balitz bezala, jateko den mamira iristeko muina guztiz biltzen dizkioten estaldura asko dauzkana . Era berean hemen ere, egoitza honen inguruan asko daude, eta baita gainean ere.
‎Bekatu astunean daudenei buruz haien ur korronteak beltz beltzak eta kirastuak zirela esaten genuenez, halaxe dira hemen ere (haiek bezalakoak ez badira ere, Jainkoak gorde gaitzala, hau konparazioa besterik ez da), beti gure lurreko miserian sarturik, ur korrontea ez da irtengo beldurren, txepelkeriaren eta koldarkeriaren lokatz artetik: begira ote dauzkat , ez ote dauzkat; bide honetatik joanez, gauzak gaizki irtengo ote zaizkidan; ausartu ote naiz lan hari hasiera ematen, harrokeria ote da; egoki ote da hain kaskarra den pertsona batek otoitza bezain gauza goi goikoari ekitea; hobetzat izango ote naute gainerako guztien bidetik ez banoa; bertute gauzetan bada ere, ertzak ez dira onak; bekataria naizenez gero, goragotik erortzea izango da; beharbad...
‎Bekatu astunean daudenei buruz haien ur korronteak beltz beltzak eta kirastuak zirela esaten genuenez, halaxe dira hemen ere (haiek bezalakoak ez badira ere, Jainkoak gorde gaitzala, hau konparazioa besterik ez da), beti gure lurreko miserian sarturik, ur korrontea ez da irtengo beldurren, txepelkeriaren eta koldarkeriaren lokatz artetik: begira ote dauzkat, ez ote dauzkat ; bide honetatik joanez, gauzak gaizki irtengo ote zaizkidan; ausartu ote naiz lan hari hasiera ematen, harrokeria ote da; egoki ote da hain kaskarra den pertsona batek otoitza bezain gauza goi goikoari ekitea; hobetzat izango ote naute gainerako guztien bidetik ez banoa; bertute gauzetan bada ere, ertzak ez dira onak; bekataria naizenez gero, goragotik erortzea izango da; beharbada, ez dut aurrer...
‎batzuetan nahi ere nahi lituzke, Jainkoagatik zer edo zer egiteko gogo biziaz geratzen delako. Haren handitasuna ezagutuz doan heinean, bere burua ezerezago jotzen du; Jainkoaren gozotasunak probatu dituenez gero, mundukoak zaramatzat dauzka , haietatik apurka apurka aldenduz doa eta hori egiteko bere buruaren jabeago da. Azken batean, bertute guztietan geratzen da hobetua eta etengabe haziz joango da, atzera itzultzen ez bada Jainkoa iraintzera; bada, orduan, guztia galtzen da, baita arima goren gorenean badago ere.
‎Ni benetan beldur naiz, Jainkoak mesede hau egin eta otoitzetik urruntzen denari, horixe ez ote zaion gertatuko, bestela arrisku handi handian egongo da edota otoitzera laster batean itzultzen ez bada, gero eta txarrago joango da. Nik badakit badela zertan beldurrik izan kasu honetan, eta ezagutzen ditut nahiko nahigabeturik naukatenak eta ikusi dut esaten dudana, hainbesteko maitasunez adiskidetzat eman nahi izan zitzaienagandik eta hori egintzekin erakutsi nahi zienagandik urrundu zirelako. Esan eta esan ari naiz ez jartzeko arriskuetan, deabruak ahalegin handiagoak egiten dituelako arima hauetako bategatik, Jaunak mesede hauek egin ez dizkienengatik baino; kalte handia egin diezaioketelako beste batzuk berarekin batera eramanez, eta baliteke mesede handia egitea Jainkoaren Elizan; eta Haren Maiestateak berariazko maitasuna diela ikustea baino besterik ez balitz ere, nahiko da deabruak eginahalak egiteko gal daitezen; eta horregatik eraso latzak izaten dituzte eta, galtzen badira, beste batzuk baino are galduagoak izaten dira.
‎8 Honetaz esperientzia handi handia dut, eta baita badut erdi letradun izukor batzuez ere, oso garesti irten baitzaizkit. Behintzat uste dut, Jainkoak askoz ere gehiago egin dezakeela eta batzuetan kreaturekin komunikatzea nahi izan duela eta nahi duela sinesten ez duenak, guztiz itxirik daukala haiek hartzeko atea. Horregatik, ene ahizpak, ez dakizuela halakorik gerta zuei, baizik eta sinetsi Jainkoagan gehiago eta gehiago, eta ez begiratu mesedeak egiten dizkiona kaskarra den ala ona den, Haren Maiestateak baitaki hori, esan dizuedanez; guk ez dugu zertan sarturik horretan, tolesgabetasun eta apaltasunez Haren Maiestatea zerbitzatu eta beraren egintza eta harrigarriengatik goretsi baizik.
‎9 Nire iritziz prestasunik ziurrena (betiere Jainkoari otoitzean bere eskutik eduki gaitzala eskatu ondoren, eta etengabe pentsatu, nola, Hark utziz gero, egia denez, berehala joango garen hondora, eta sekula ere ez dugula geure buruarengan ustea jarri behar, zentzugabekeria litzatekeelako), kontu handiz eta argi ibiltzea da, bertuteetan nola goazen begiratuz: gehiagora ala gutxiagora goazen zerbaitetan, batez ere elkarrenganako maitasunean eta txikientzat eduki gaitzatela nahi izatean eta eguneroko gauzetan; horri begiratzen badiogu eta Jaunari argi egin diezagula eskatzen badiogu, berehala ikusiko dugu irabazia nahiz galera.
‎9 Nire iritziz prestasunik ziurrena (betiere Jainkoari otoitzean bere eskutik eduki gaitzala eskatu ondoren, eta etengabe pentsatu, nola, Hark utziz gero, egia denez, berehala joango garen hondora, eta sekula ere ez dugula geure buruarengan ustea jarri behar, zentzugabekeria litzatekeelako), kontu handiz eta argi ibiltzea da, bertuteetan nola goazen begiratuz: gehiagora ala gutxiagora goazen zerbaitetan, batez ere elkarrenganako maitasunean eta txikientzat eduki gaitzatela nahi izatean eta eguneroko gauzetan; horri begiratzen badiogu eta Jaunari argi egin diezagula eskatzen badiogu, berehala ikusiko dugu irabazia nahiz galera. Ez uste izan, hain gora jaso duen arima Jainkoak hain laster eskutik utziko duenik, deabruak beltz lan egin beharrik izan gabe, eta hain mingarri zaio arima hori galtzea, non, era batera eta bestera, barruko mila abisu ematen baitizkio; beraz, ezin izango zaio ezkutatu kaltea.
‎Urte batzuk geroago, autografoa Teresaren lehenengo biografoaren, Frantzisko Ribera jesulagunaren, esku gertatu zen. Hau, originalaren edukiaz eta formaz liluraturik, zentsoreen esku sartze eta aldaketen aurka jaiki zen,, kontra zentsura, antzekoa idatziz (ik.
‎alde handiaz bestea baino hobea; izan ere, ez da ari gauzei buruz, Bera denari buruz baizik? eta esmalte eta eskulan finagoa du; izan ere, orduan egin zuen zilarginak ez zekiela hainbeste, dio, eta urrea kilate gehiagokoa dela, harribitxiak han bezain agerian ez badauzka ere. Beiragilearen aginduz egin zen, eta, diotenez, itxura onekoa da?
‎11 Bai gogoz ematen diedala nik abantaila hemen eta bai lotsaturik ibili nukeela Jainkoaren aurrean! Izan ere, Haren Maiestateak otoitza edukitzen hasi nintzenetik eta mesedeak egiten hasi zitzaidanetik hainbeste urte igaro ondoren nirekin lortu ez duena, haiekin hiru hilabetean lortzen du, areago, baita hiru egunean ere haietakoren batekin?, eta niri baino askoz ere mesede gutxiago eginda, Haren Maiestateak ongi ordaintzen badie ere. Ziur asko ez dira pozgabe izango Harengatik egin dutenagatik.
‎...a (Jainkoari poz ematearren guztia alde batera uzteko ondorioak eragitea ezinezkoa da maitasun indar bizirik gabe); nik nahiago nuke hau urte luzeetakoa baino, ez baitzuen lortzen azkenean hasieran baino erabaki sendoagorik Jainkoagatik baliokoa den zerbait egiteko, gatzaren antzeko gauza txikitxoak izan ezik, pisurik ez sendotasunik ez dutenak, txori batek mokoan eramatekoak dirudienak?; hauek ez dauzkagu eragin handikotzat eta hilduratzat; Jaunagatik egiten ditugun gauza batzuei garrantzia ematen diegu; pena da, gauza asko eginda ere, horrela kasu egitea.
‎14 Egunotan gertatu zait, monasterio honek errentarik ezin duela eduki dioen Brebe bat Erromatik ekartzean, guztiz amaitu dela eta hainbat lan kosta izan dela iruditzen zaidala. Honela, amaituta ikusirik poz pozik eta izan nituen lanei buruz pentsatzen eta zerbaitetan nitaz baliatu nahi izan zuelako Jauna goresten nengoela, igaro nituen gauzak gogoratzen hasi nintzen.
‎15 Bada, otoitza eduki den urteak neurtuz joatea arriskutsua dela diot nik; izan ere, apaltasuna badago ere, zerbitzatu denagatik zerbait merezi delakoa geratzen dela dirudi. Nik ez diot merezi ez dutenik eta ongi ordainduko zaie; baina urte askoan otoitza eduki duelako espirituzko grazia hauek merezi dituela uste duen edozein espiritual, argi dut nik ez dela haren goi goraino igoko.
‎15 Bada, otoitza eduki den urteak neurtuz joatea arriskutsua dela diot nik; izan ere, apaltasuna badago ere, zerbitzatu denagatik zerbait merezi delakoa geratzen dela dirudi. Nik ez diot merezi ez dutenik eta ongi ordainduko zaie; baina urte askoan otoitza eduki duelako espirituzko grazia hauek merezi dituela uste duen edozein espiritual, argi dut nik ez dela haren goi goraino igoko. Ez al da nahiko, otoitza eduki baino lehen bezala, Jainkoak bere eskutik edukitzea merezi izatea, irainik ez egiteko?
‎Nik ez diot merezi ez dutenik eta ongi ordainduko zaie; baina urte askoan otoitza eduki duelako espirituzko grazia hauek merezi dituela uste duen edozein espiritual, argi dut nik ez dela haren goi goraino igoko. Ez al da nahiko, otoitza eduki baino lehen bezala, Jainkoak bere eskutik edukitzea merezi izatea, irainik ez egiteko, edota, esan ohi den bezala, auzitara eraman behar al du aurreraturiko diruengatik?
‎Nik ez diot merezi ez dutenik eta ongi ordainduko zaie; baina urte askoan otoitza eduki duelako espirituzko grazia hauek merezi dituela uste duen edozein espiritual, argi dut nik ez dela haren goi goraino igoko. Ez al da nahiko, otoitza eduki baino lehen bezala, Jainkoak bere eskutik edukitzea merezi izatea, irainik ez egiteko, edota, esan ohi den bezala, auzitara eraman behar al du aurreraturiko diruengatik?
‎9 Behin otoitzean ari nintzela, irudikatu zitzaidan labur labur (formadunik ezer ikusi gabe, baina argitasun osoko irudipena izan zen), nola ikusten diren gauza guztiak Jainkoagan eta nola dauzkan guztiak Beragan. Hau idazten ez dakit nik, baina ariman ongi grabatua geratu zitzaidan, eta Jaunak egin didan mesede handietako bat da eta nahasien eta lotsatuen utzi nauenetakoa, egin ditudan bekatuez gogoraturik.
‎13 Behin Sakramentu Santuagandik hurbil errezatzen ari nintzela, santu bat agertu zitzaidan, pixka bat eroria zen Ordena batekoa. Liburu handi bat zeukan eskuetan. Ireki zuen eta handiak eta irakurterrazak ziren letra batzuk irakurtzeko esan zidan eta hauxe zioten:
‎14 Beste behin, koruan matutietan ari nintzela, sei edo zazpi irudikatu zitzaizkidan eta aurrean jarri, uste dut Ordena honetakoak izango zirela?, eskuetan ezpatak zeuzkatela . Honetan, nik uste, fedearen alde egingo dutela ematen da aditzera.
‎Jauna hartu berri nintzela esan zidan Jaunak: Benetako nagusitza ezer ere ez edukitzean dagoela egiaz eta argi uler dezanean, orduantxe har dezakeela gotzain kargua; aditzera eman nahirik, prelatutzak izango zituenak ez zuela inola ere halakorik nahi eta desiratu behar, edota behintzat, ez zuela halakorik lortzen saiatu behar.
‎A. Graciánek, berak zeukan liburuaren ertzean, erabakia hartu ez eze, ihesari ekin ere egin ziotela dio eta hau gaineratzen du hitzez hitz: jateko zertxobait harturik, bere nebarekin batera irten zen bere aitaren etxetik, biak, Jesu Kristogatik burua moztuko zieten mairuen lurraldera joateko asmoaz.
‎1 Gau batean oso gaizki sentitu nintzen, eta otoitza edukitzeari utzirik, arrosario bat hartu nuen ahoz jarduteko, baina adimena biltzen saiatu gabe, kanpotik otoiztegi batean bildurik egon arren.
‎Gerora agertu izan zait batzuetan aintza handi handitan eta gauza batzuk esan zizkidan. Hain otoitz handia zeukalarik , hil zenean, ahulezia handiaz saihestu nahi eta ezin zuen, liluramendu handiak zituelako. Hil baino pixka bat lehenago idatzi zidan galdetuz, zer bide zegoen hori saihesteko; meza eman berri zela, luzaro geratzen zelako liluramenduan, saihestu ezin zuela.
‎4 Nik banekien, Jainkoa benetan zerbitzatzea erabaki zuen pertsona batek, egun batzuetan otoitza eduki zuenak eta hartan Haren Maiestateak mesede ugari egiten zizkionak, izan zituen okasio batzuk zirela medio, otoitza alde batera utzi zuela, eta okasio haietatik ez zuela alde egiten, eta oso arriskutsuak zirela. Niri pena handia eman zidan, oso maite nuen eta asko zor nion pertsona zelako.
‎ziur asko 1562an idazten du hau (Bizitzaren lehen idazketa). 28 urte lehenago, 1534an, hasi zen otoitza edukitzen . 18 urte baino gehiago eman zituen borrokan, 1552/ 53ra arte.
‎Azken bederatzi urteak goi mailako bizitza mistikoa izan zuenekoak dira: Hala ere, urtebete baino gehiago igaro zuen otoitzik eduki gabe : 1542 (ik.
‎Hemen berriro ari da liburua idazteko hasierako aginduaz (Hitzaurea, 1), Jaunak egindako mesedeak gehiago azpimarratuz bere miseriak baino. Hemendik aurrera kontatuko dituen grazia mistikoak isilean edukitzeko nahia agertzen dio izenburuan liburuaren hartzaileari.
‎Idazteko agindu diotenak ez daude Ávilan. A. Graciánek, berak zeukan liburuaren ertzean, hau dio: fr. Domingo Bañez maisua eta García Toledo.
‎Gorputza arimaren kartzela bezala hartzea Platonen ideiaren oihartzuna da. . Gorputz hau bezalako arrotz kaskarra edukitzeagatik –idatziko du zenbaki honen amaieran.
‎Ai!, hau biziaren luzea! / erbeste honen zakarra;/ arima preso daukaten / kateak jasan beharra!
‎Hiruri soilik: A. Graciánek izen hauek dakartza berak zeukan liburuan: Maria San Paulorena, Ana Aingeruena, Maria Cepeda.
‎...handiz eraman ere, Jaunak ematen baitzidan; ez nuen marmarrean aritzeko joerarik, ez inorengatik gaizki esatekorik, ezta ez dut uste inorenganako gaizkinahirik izan nezakeenik ere, ez nintzen gutiziatsua, ezta ez naiz gogoratzen sekula bekaitzik izan dudanik Jauna larriki iraintzeko erakorik, eta beste gauza batzuk, kaskarra banintzen ere, Jainkoaren beldurra nuen ia etengabe; eta ikusten dut non nindukaten ostatuz deabruek, eta egia da, nire bekatuen arabera, uste dut zigor handiagoa ere merezi nuela. Baina, hala ere, oinaze ikaragarria zela diot, eta gauza arriskutsua dela kontentatzea, eta lasai eta pozik bizitzea txitean pitean bekatu astunean erortzen den arima; bestera izan behar du:
‎Eta horrela, esaten zuten, gure burutazio hutsa zela. Andre honek guztiaren eta oinordeko izatetik zeukanaren kontu eman zion gizon santu honi, harengandik guretzat laguntza jasotzeko gogo biziaz, toki honetan zen jakintsurik handiena zelako, eta beronen Ordenan ere gutxi izango ziren jakintsuagoak. Nik egin nahi genuen guztia esan nion eta beste gauza batzuk ere bai.
‎Gainerako guztiek batera baino nahigabe handiagoa eman zidan honek. Pentsatzen jarri nintzen ni neu ez ote nintzen izan bide eta neuk ez ote nuen hura minduta egotearen errua, eta ikuskari hauek ez ote ziren begitazioak, neukan otoitz guztia engainua, eta ez ote nenbilen engainatua eta galdua.
‎Tarte honen amaieran, Jesusen Lagundiko errektorea hemendik joan ondoren, Haren Maiestateak beste bat ekarri zuen hona oso espirituala eta kemen handikoa eta adimen onekoa eta letraz jantzia, ni premia larrian nengoenean; izan ere, nire aitortzak entzuten zituenak nagusia zuen eta haiek beren nagusiaren nahira ez bada, zirkinik ere ez egiteko bertutea dutenez gero, bera, nire espiritua ongi ezagutu arren eta oso aurrera joan nendila nahi izan arren, ez zen ausartzen erabakia hartzen, horretarako zituen arrazoi askorengatik. Eta nire espiritua ordurako bultzada handiekin zebilen-eta, gogor egiten zitzaidan loturik edukitzea eta, hala ere, ez nintzen irteten agintzen zidanetik.
‎12 Behin, premialdi batean nengoela zer egin eta langile batzuei zerez ordaindu ez nekiela, San Jose agertu zitzaidan, nire egiazko aita eta jauna, eta adierazi zidan ez zitzaidala ezer faltako eta egiteko kontratua. Eta hala egin nuen esku artean zurikorik ere eduki gabe , eta Jaunak, entzuten zutenak harritzeko eraz, hornitu ninduen.
‎grazia mistikoen bidetik. Horregatik ez zen fidatzen bere buruaz, eta Teresari hainbat proba jarri zizkion, esaterako, 20 egun Jauna hartu gabe eduki zuen, nola zeraman ikusteko.
‎esatean, Inozentzio IV.aren (1247) Erregelaren arintzea baino gehiago, Eugenio IV.a Aita Santuaren (1232) eta ondorengoen lasaitze buldak esan nahi dira. . Jabego pribaturik ez edukitzeko agintzen zuen?. Pobretasun osoa adierazteko era bat da hori, Teresaren hizkeran, errentarik gabe?
‎19 Izuturik nengoen deabruak emakume gaixo batzuen aurka zer ahalegin egiten zuen ikusita eta nola guztiei, diot kontra zeudenei, kalte handia iruditzen zitzaien toki hartarako hamabi emakume soilik eta Ama Nagusia, ez baitziren gehiago izango, eta hain bizimodu estukoak, izan ere; kaltea edo okerra, izatekotan ere, beren buruen aurka izango zen; baina tokiari kaltea, ez dirudi bururik ez hankarik zuenik; haiek, ordea, kalte ugari aurkitzen zituzten eta gogo onez egiten zioten kontra. Azkenez, errenta edukitzekotan , onartuko zutelaeta aurrera egiten utziko lioketela esatera etorri ziren. Ni hain akitua nengoen laguntzen zidatenen lana ikusirik, neurea baino gehiago, non iruditzen baitzitzaidan ez zela gaizki etorriko haiek baretu arte errenta edukitzea, eta gero uztea.
‎Azkenez, errenta edukitzekotan, onartuko zutelaeta aurrera egiten utziko lioketela esatera etorri ziren. Ni hain akitua nengoen laguntzen zidatenen lana ikusirik, neurea baino gehiago, non iruditzen baitzitzaidan ez zela gaizki etorriko haiek baretu arte errenta edukitzea , eta gero uztea. Eta beste batzuetan, kaskar eta inperfektua naizenez, iruditzen zitzaidan, beharbada, Jaunak hala nahi zuela, bestela ezin baikinen aurrera irten, eta akordio horretara makurtzekotan nintzen.
‎20 Horretaz eztabaidatuko zen aurreko gauean otoitzean ari nintzela, eta akordioa ordurako hasia zela, esan zidan Jaunak halakorik ez egiteko, errenta edukitzen hasten baginen, ez zigutela gero uzten utziko, eta beste gauza batzuk. Gau berean fraiPedro Alcántarako santua agertu zitzaidan; ordurako hila zen, eta hil aurretik idatzi zidan, kontrakotasun eta jazarpen handia genuela jakin zuenean?
‎8 Egia da gaur Jaunarekin gozatzen egon naizela eta Haren Maiestateari kexua agertzen ausartu naizela, eta esan diot: , nola da hau, ene Jainko, zorigaiztoko bizitza honetan ni edukitzea gutxi balitz, zure maitasunagatik ontzat ematen dut, eta Zutaz gozatzeko oztopoa baino besterik ez den tokian bizi nahi dut, jan egin behar, lo egin behar, eztabaidatu, harremanak izan behar guztiekin, eta guztia daramat zure maitasunagatik, ongi baitakizu, ene Jauna, oinaze gorria dela hori niretzat, eta Zutaz gozatzeko ditudan bitarte txiki txikietan nola ezkutatzen zatzaizkit. Nola lotzen da hori zure errukiarekin?
‎Oi ene Kreatzailea, nork leukakeen , hainbeste gauza txarren artean, baliotsua den gauzaren bat kontatzeko, Zugandik harturiko mesede handiak kontatzen ditudanez gero! Horrela da, ene Jauna, ez baitakit nola jasan dezakeen nire bihotzak, ezta hau irakur dezanak nola utz diezaiokeen ni gorrotatzeari ere, hain mesede handiak hain gaizki erantzunda ikustean, eta ez dudala lotsarik zerbitzu hauek, azkenik, neureak balira bezala kontatzean.
‎ik. 20, 25 eta haren poema euskarara itzulia Bizi naiz, ez baina enegan (Ai, hau biziaren luzea! / erbeste honen zakarra;/ arima preso daukaten / kateak jasan beharra!).
‎8 Deabruak beste hau ere jartzen zidan aurrean: ...a eramango nituen hainbeste penitentzia, eta etxe hain eder eta atsegina, beti poz pozik bizi izan nintzen etxea, eta hainbeste adiskide uzten nituela; beharbada, hemengoak ez zirela izango nire gogokoak, asko behartzen nuela neure burua, beharbada, etsi gaiztoan eroriko nintzela, eta ziur asko deabruak nahi izango zuela hau, bake eta lasaitasuna niri kentzea, eta honela ezin izango nuela otoitzik eduki , sosegurik gabe egonik, eta arima galduko nuela.
‎A. Graciánek berak zeukan liburuaren ertzean honela idatzi zuen: Joana Juárez zeritzan. Ávilako Gizakundeko komentuko moja zen; garai honetan Teresaren bisitak izaten zituen.
‎A. Graciánek berak zeukan liburuaren ertzean hau idatzi zuen: Arimen eguna.
‎Horrela dela esango da, baina zein ote da arima hain zuzen hau, guztiz pozik edukiko duena, eta hala ere beldur dena? –Nirea ez, behintzat, oso kaskarra eta probetxu gabea baita eta miseriaz betea.
‎4 Ez da askotan sumatzen den Jainkoaren presentzia bezalakoa, batez ere bat egitezko eta gelditasunezko otoitza daukatenek sumatzen dutena bezalakoa, otoitza edukitzen hasi nahi denean norekin hitz egin aurkitzen dugula baitirudi, eta entzun egiten digula iruditzen zaigu, samurtasunarekin batera sumatzen ditugun maitasun bizizko eta fedezko, eta beste erabakitasunezko ondorio eta sentimendu espiritualengatik. Mesede handi hau Jainkoarena da, eta eman izan zaionak estimu handitan izan beza, goi goiko otoitza delako, baina ez da ikuskaria; diodanez, ariman eragiten dituen ondorioengatik konturatzen da bat Jainkoa han dagoela, Haren Maiestateak era horretara sentiarazten baitu bere burua.
‎4 Ez da askotan sumatzen den Jainkoaren presentzia bezalakoa, batez ere bat egitezko eta gelditasunezko otoitza daukatenek sumatzen dutena bezalakoa, otoitza edukitzen hasi nahi denean norekin hitz egin aurkitzen dugula baitirudi, eta entzun egiten digula iruditzen zaigu, samurtasunarekin batera sumatzen ditugun maitasun bizizko eta fedezko, eta beste erabakitasunezko ondorio eta sentimendu espiritualengatik. Mesede handi hau Jainkoarena da, eta eman izan zaionak estimu handitan izan beza, goi goiko otoitza delako, baina ez da ikuskaria; diodanez, ariman eragiten dituen ondorioengatik konturatzen da bat Jainkoa han dagoela, Haren Maiestateak era horretara sentiarazten baitu bere burua.
‎Nik neuk ikusita dakit egia dela esan dudan hau, eta Zuk muga hauetaraino ekarri dituzun arimekin egindakotik gutxiena dela esan daitekeena. Oi otoitza edukitzen hasi zareten arimak eta benetako fedea duzuenak!, zer ondasun bila dezakezue oraindik bizitza honetan, utz dezagun betikorako irabazten dena?, hauetako txikiena bezala denik?
‎Gero uste dugu onerantz gutxi eragiten duena dela duintasun eta itzal handiz ez ibiltzea bakoitza bere egoera zibilean. Are gehiago, irudiko zaigu fraideak eta elizgizonak eta mojak gauza zaharra eta adabakiz betea eramatea nabarmenkeria eta ahulei eskandalua ematea dela, eta baita norbere baitan bildurik egotea eta otoitza edukitzea ere, mundua nola dagoen eta santuek zituzten eragin handiko perfekziozko gauzak hain ahazturik daudela ikusita; honela, uste dut, garai hauetan gertatzen diren zorigaitzez gain, kalte handiagoa egiten duela, eta ez liokeela inori eskandalurik emango erlijiosoek mundua estimu gutxitan izan behar dela hitzen bidez esaten duten bezala, egintzen bidez aditzera emateak. Eskandalu hauetatik ere Jaunak on handiak ateratzen ditu.
‎Laburbilduz, pertsona batek adimenik argiena balu ere, bere bizitzako egun guztietan nolakoa den ezin asmatu duen erakoa da. Eta Jainkoak hain bat batean jartzen du begien aurrean, non ez bailitzateke begiak irekitzerik ere izango, haiek ireki beharra balego; baina berdin da irekirik nahiz itxirik edukitzea , Jaunak nahi duenean; nahi ez badugu ere, ikusi egiten baita. Ez dago nahikoa den oharkabetzerik, ez dago eragozteko ahalmenik, ezta hartarako nahikoa den ahalegin ez ardurarik ere.
‎Ez dago nahikoa den oharkabetzerik, ez dago eragozteko ahalmenik, ezta hartarako nahikoa den ahalegin ez ardurarik ere. Hau nik neugan ongi ikusita daukat , esango dudanez.
‎7 Behin, arrosario batean nekarren gurutzea eskuan neukala , bere eskuan hartu zidan, eta berriro eman zidanean, lau harribitxi handiz apaindua zen, diamanteak baino preziatuagoak, konparaziorik gabe, ia ez baita konparatzerik, nire iritziz, naturaz gaindikoarekin. Diamanteak itxuragabea eta akastuna dirudi han ikusten diren harribitxien ondoan.
‎Diamanteak itxuragabea eta akastuna dirudi han ikusten diren harribitxien ondoan. Bost zauriak oso poliki moldatuak zeuzkan . Berak esan zidan horrela ikusiko nuela aurrerantzean, eta hala izaten zen, hau da, ez nuela ikusten gurutzea eginda zegoen zura, harribitxi hauek baizik.
‎8 Orain dela gutxi hasi zen Haren Maiestatea, niri aginduta zeukanez , argiago erakusten bera zela, nigan haziz Jainkoaganako maitasun hain handia, non ez bainekien nork ipintzen zidan, oso naturaz gaindikoa zelako, eta nik ez nuelako ahaleginik egin hura lortzeko. Jainkoa ikusteko irrika biziaz, neure burua hiltzen ikusi nuen, eta ez nekien non bilatu bizitza hau heriotzaren bidez ez bazen.
‎11 Min eta aintza hauek biek batera burutik galdua nindukaten , eta ezin nuen ulertu nola izan zitekeen hura. Oi, zer den arima zauritu bat ikustea!
‎7 Aurrerantzean gertatzen zitzaidanaz idaztekotan geratu ginen, eta elkarren alde Jainkoari otoitz egitekotan; izan ere, hain apala izanik, zerbaitetan estimatzen zituen ni bezalako kaskar baten otoitzak, eta horrek oso nahasirik uzten ninduen. Kontsolamendu eta poz handiaz utzi ninduen, ziurtasunez otoitza edukitzeko , eta Jainkoa zela zalantzarik ez izateko esatean; eta zerbaitetan zalantzarik izanez gero, ziurrago egotearren, aitor entzuleari haren berri emateko, eta hori eginik ziur bizitzeko.
‎Izan ere, bide bat baino gehiago ez badakite edota bide erdian gelditu badira, dute ongi asmatu. Eta, egia esan, badira batzuk Jainkoak goi goiko bidetik daramatzanak, eta uste dute beste batzuek ere probetxu aterako dutela hor eta adimena geldi eduki eta ez direla baliatuko gorpuzdun gauzez, eta egur zati bat bezain lehor geldituko dira. Eta gelditasun pixka bat izan duten batzuek, besterik gabe, bata izan dutenez gero, bestea ere izan dezakeela uste dute; eta aurrera egin beharrean atzera egingo dute, esan dudanez.
‎ahalegintzen hasi zen, eta zein baliabidez. Onuragarria da otoitza daukaten
‎5 Nire beldurra aurrera zihoala ikusi nuenez gero, otoitza hazi egiten zelako, uste nuen honetan on handiren bat zegoela edota gaitz handi handia. Izan ere, nik neukana naturaz gaindiko gauza zela ikusten nuen, batzuetan ezin nion eutsi eta. Neuk nahi nuenean edukitzea, ezinezkoa zitzaidan.
‎Izan ere, nik neukana naturaz gaindiko gauza zela ikusten nuen, batzuetan ezin nion eutsi eta. Neuk nahi nuenean edukitzea , ezinezkoa zitzaidan. Neure artean pentsatu nuen ez nuela erremediorik, kontzientzia garbi edukitzen eta bekatu arrisku orotatik, baita bekatu arinen arriskutik ere alde egiten saiatzea baizik; bada, Jainkoaren espiritua izanik, argi zegoen irabazia; deabrua bazen, ni Jauna pozik edukitzen eta Hura ez iraintzen saiatuz gero, ezin zidan gaitz handirik egin deabruak, alderantziz:
‎Neuk nahi nuenean edukitzea, ezinezkoa zitzaidan. Neure artean pentsatu nuen ez nuela erremediorik, kontzientzia garbi edukitzen eta bekatu arrisku orotatik, baita bekatu arinen arriskutik ere alde egiten saiatzea baizik; bada, Jainkoaren espiritua izanik, argi zegoen irabazia; deabrua bazen, ni Jauna pozik edukitzen eta Hura ez iraintzen saiatuz gero, ezin zidan gaitz handirik egin deabruak, alderantziz: bera irtengo zen galtzen.
‎Neuk nahi nuenean edukitzea, ezinezkoa zitzaidan. Neure artean pentsatu nuen ez nuela erremediorik, kontzientzia garbi edukitzen eta bekatu arrisku orotatik, baita bekatu arinen arriskutik ere alde egiten saiatzea baizik; bada, Jainkoaren espiritua izanik, argi zegoen irabazia; deabrua bazen, ni Jauna pozik edukitzen eta Hura ez iraintzen saiatuz gero, ezin zidan gaitz handirik egin deabruak, alderantziz: bera irtengo zen galtzen.
‎7 Bada, uste dut gizon bedeinkatu eta santu hau izan zela bere iaiotasunarekin, nire arima salbatzearen hasiera. Haren apaltasunak txunditurik uzten nau; izan ere, nik uste, berrogei urte baino pixka bat gutxiago izango dira otoitza daukala –ez dakit bi edo hiru gutxiago izango diren?, eta, antza denez, bere egoera zibilean eraman daitekeen perfekzio bizitzarik osoena darama. Jainkoaren mirabe zintzoa eta karitate handikoa den emaztea baitu, honengatik ez da galduko; izan ere, Jainkoak bere zerbitzari leiala izango zela zekien haren emaztetzat hautatu zuen.
‎8 Bide honetatik saiatu nintzen etor zedila niri hitz egitera elizgizon hau, Jainkoaren hain zerbitzari leiala, beraren adiskidea zena, nik honekin aitortu eta maisutzat edukitzea pentsatu bainuen. Bada, niri hitz egiteko ekarririk, eta neure burua hain gizon santuaren aurrean ikustean guztiz nahasia nengoela, neure arimaren eta otoitzaren kontu eman nion, baina penitentziako sakramentuan nire aitortza entzuterik ez zuen nahi izan:
‎Nik neukan otoitz modua esaten jakingo ote nuen ikusteko liburu batzuk begiratuz,. Subida del Monte, deritzon batean aurkitu nuen, arimaren eta Jainkoaren arteko batasunari dagokionean, nik ezer ez pentsatze hartan nituen seinale guztiak, hauxe baitzen nik gehien batean esaten nuena:
‎deritzon batean aurkitu nuen, arimaren eta Jainkoaren arteko batasunari dagokionean, nik ezer ez pentsatze hartan nituen seinale guztiak, hauxe baitzen nik gehien batean esaten nuena: ezin nuela ezer pentsatu otoitz modu hura neukanean ; eta marra batzuekin seinalatu nituen zati haiek, eta eman egin nion liburua, berak eta esan dudan beste elizgizonak, santu eta Jainkoaren zerbitzariak, begira zezaten eta esan ziezadaten zer egin; eta, horrela komeni zela uste bazuten, otoitza utzi egingo nuen guztiz, zertarako sartuko nintzen, bada, halako arriskuetan; izan ere, baziren ia hogei urte otoitz hura neukala, eta irabazirik gabe eta...
‎deritzon batean aurkitu nuen, arimaren eta Jainkoaren arteko batasunari dagokionean, nik ezer ez pentsatze hartan nituen seinale guztiak, hauxe baitzen nik gehien batean esaten nuena: ...ntsatu otoitz modu hura neukanean; eta marra batzuekin seinalatu nituen zati haiek, eta eman egin nion liburua, berak eta esan dudan beste elizgizonak, santu eta Jainkoaren zerbitzariak, begira zezaten eta esan ziezadaten zer egin; eta, horrela komeni zela uste bazuten, otoitza utzi egingo nuen guztiz, zertarako sartuko nintzen, bada, halako arriskuetan; izan ere, baziren ia hogei urte otoitz hura neukala , eta irabazirik gabe eta deabruaren engainuekin atera banintzen, hobe zen ez edukitzea; baina hau ere gogor egiten zitzaidan, otoitzik gabe nire arima nola zegoen ordurako probatua nintzelako.
‎deritzon batean aurkitu nuen, arimaren eta Jainkoaren arteko batasunari dagokionean, nik ezer ez pentsatze hartan nituen seinale guztiak, hauxe baitzen nik gehien batean esaten nuena: ...ta eman egin nion liburua, berak eta esan dudan beste elizgizonak, santu eta Jainkoaren zerbitzariak, begira zezaten eta esan ziezadaten zer egin; eta, horrela komeni zela uste bazuten, otoitza utzi egingo nuen guztiz, zertarako sartuko nintzen, bada, halako arriskuetan; izan ere, baziren ia hogei urte otoitz hura neukala, eta irabazirik gabe eta deabruaren engainuekin atera banintzen, hobe zen ez edukitzea ; baina hau ere gogor egiten zitzaidan, otoitzik gabe nire arima nola zegoen ordurako probatua nintzelako.
‎Jainkoari egindako edozein irain, denik eta txikiena bazen ere, sentituz nindoan; eta hala, alferrikako gauzarik neurekin banekarren, ezin nintzen neure baitan bildu, hura kentzen nuen arte. Otoitz eta otoitz ari nintzen, Jaunak bere eskutik eduki nintzan; beraren zerbitzariekin tratua nuenez gero, ez ziezadala utz atzera egiten, hori delitu larria iruditzen zitzaidala eta nire erruz haiek izen ona galduko zutela.
‎3 Garai honetan aita Frantzisko etorri zen hona, Gandiako dukea zena eta orain dela urte batzuk, gauza guztiak utzita, Jesusen Lagundian sartu zena. Nire aitor entzulea saiatu zen, eta baita nigana etorri zela esan dudan gizasemea ere, hari hitz egin eta neukan otoitzaren kontu eman niezaion, bazekitelako Jainkoaren mesede eta dohainak hartzean oso aurrera zihoala hura, Beragatik gauza asko utzi zituenari bezala, Jainkoak bizitza honetan ere ordaintzen baitzion.
‎5 Aita hau perfekzio handiagoan jartzen hasi zitzaidan. Esaten zidan Jainkoa guztiz pozik edukitzeko ez dela egin gabe ezer utzi behar; era berean trebetasunez eta leun hartu ninduen, nire arima ez baitzegoen batere sendo, oso ahul baizik, batez ere nituen adiskidetasun batzuk hausteko. Haiekin Jainkoa iraintzen ez banuen ere, haiekin biziki loturik nengoen, eta esker gaiztokoa izatea iruditzen zitzaidan haiek uztea, eta honela esaten nion, Jainkoa iraintzen ez banuen, zer dela-eta izan behar nuen esker gaiztokoa.
‎Adimenarena dena, ordea, pentsamenduaren lehen mugimendua bezala da, igaro eta ahazten dena. Beste hau, pixka bat ahaztu eta denbora igarotzen bada ere, ez da guztiz ahazten, ez behintzat esan zelako oroipena galtzeraino, denbora luzea igarotzen denean edota laguntzazko edo doktrinazko hitzak direnean izan ezik; baina profeziazkoak direnean, nire iritziz, ez dago ahazterik, niri behintzat hala gertatu zait, oroimen on ona ez daukadan arren .
‎Jainkoa goresten dut horrela esaten jakin dudalako. Eta amaitzeko uste dut, adimenaren gauza izanik, nahi dugunean uler dezakegula, eta otoitza daukagun bakoitzean ulertzen dugula iruditu dakigukeela. Beste honetan, ordea, ez da hala gertatzen, eta egunak eta egunak egongo naiz zerbait ulertu nahi izan arren ezin ulertu dudala; beste batzuetan, berriz, ulertu nahi ez dudanean, esan dudanez, nahitaez ulertu behar.
‎9 Hemen argi ikusten da, ene Jesus, deabru guztien ahalmen txikia zurearekin konparatuz, eta nola Zu pozik zauzkanak zapal zapal egin dezakeen infernu osoa. Hark ikusten du hemen deabruek beldur izateko zuten arrazoia Zu linbora jaitsi zinenean, eta beheragoko beste milaka infernuren desira zuketela hain gorentasun handiaren aurretik ihes egiteko, eta ikusten dut aditzera eman nahi diozula arimari zein handi den, eta Gizatasun txit santu honek Jainkotasunarekin batera duen ahalmena.
‎2 Arima adoretsu gelditzen da, eta une hartan Jainkoagatik zati zati egingo balute, poz handia izango luke. Orduan dira promesak eta erabaki heroikoak, desiren bizitasuna, mundua gorrotatzen hastea, hemengo huskeria argi argi ikustea, hau aurreko otoitzetan baino probetxu hobe eta handiagoaz, eta apaltasun haziagoaz; argi ikusten duelako gehiegizko mesede hartarako ez zela tartean izan bere ahaleginik, ezta ez zuela hura beragana ekartzeko eta edukitzeko ezer egin. Oso duintasun gabea ikusten du bere burua, izan ere, eguzkiak bete betean argitzen duen gelan ez da amaraun ezkuturik:
‎Jaunari eskatzen diot Beraren Maiestateak eman diezadala. Nik diot otoitza edukitzen hasia den inork ez dezala adorea gal, esanez: –berriro gaiztoa izatera etortzekotan, txarrago da aurrera jotzea otoitzari ekinez?.
‎Nik hala uste dut gertatuko dela, otoitza alde batera uzten badu eta gaitzetik aldentzen ez bada; baina, otoitza alde batera uzten ez badu, sinets beza argiaren portura aterako duela. Deabruak gerra handia egin zidan honetan, eta luzaro egon nintzen otoitza edukitzea , ni hain kaskarra izanik, apaltasun falta zelakoan, eta, esan dudanez, utzi egin nuen urtebete eta erdian, urtebetean behintzat, ez bainaiz ongi gogoratzen erdiaz?. Eta ez zen gehiago izango, ezta ez zen izan, ni neu infernura sartzea baizik, hara eramango ninduten deabruen beharrik izan gabe.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
eduki 92 (0,61)
edukitzea 47 (0,31)
edukitzeko 35 (0,23)
zeukan 35 (0,23)
edukitzen 23 (0,15)
edukiko 19 (0,13)
nauka 18 (0,12)
neukan 14 (0,09)
daukana 13 (0,09)
daukat 12 (0,08)
bainauka 11 (0,07)
dauka 10 (0,07)
daukan 10 (0,07)
zeukaten 10 (0,07)
daukaten 9 (0,06)
naukate 8 (0,05)
bainaukate 7 (0,05)
baitauka 7 (0,05)
daukala 6 (0,04)
daukate 6 (0,04)
dauzka 6 (0,04)
edukirik 6 (0,04)
zeukana 6 (0,04)
daukadanez 5 (0,03)
eduki gabe 5 (0,03)
geneukala 5 (0,03)
neukala 5 (0,03)
zeukala 5 (0,03)
zeuzkan 5 (0,03)
edukitzeagatik 4 (0,03)
edukiz gero 4 (0,03)
geneukan 4 (0,03)
naukala 4 (0,03)
nindukan 4 (0,03)
badauzka 3 (0,02)
baitzeukaten 3 (0,02)
daukagu 3 (0,02)
daukagula 3 (0,02)
daukagun 3 (0,02)
daukatena 3 (0,02)
eduki arte 3 (0,02)
edukitzean 3 (0,02)
edukitzera 3 (0,02)
edukiz 3 (0,02)
naukan 3 (0,02)
neukana 3 (0,02)
nindukaten 3 (0,02)
badauka 2 (0,01)
badaukagula 2 (0,01)
bageneuka 2 (0,01)
baitzeukan 2 (0,01)
daukadala 2 (0,01)
daukadan 2 (0,01)
daukagunean 2 (0,01)
daukanarekin 2 (0,01)
daukaten bezala 2 (0,01)
daukazu 2 (0,01)
dauzkala 2 (0,01)
dauzkat 2 (0,01)
eduki arren 2 (0,01)
gauzka 2 (0,01)
gauzkan 2 (0,01)
leukakeen 2 (0,01)
nauka-eta 2 (0,01)
naukaten 2 (0,01)
neukalako 2 (0,01)
nindukalako 2 (0,01)
Zeukan 1 (0,01)
badaukadalako 1 (0,01)
badaukagu 1 (0,01)
badaukazu 1 (0,01)
badauzkala 1 (0,01)
baikauzka 1 (0,01)
bainindukan 1 (0,01)
baitaukate 1 (0,01)
baitauzka 1 (0,01)
baleuzka 1 (0,01)
banauka 1 (0,01)
banaukate 1 (0,01)
baneukala 1 (0,01)
baneukan 1 (0,01)
daukadan arren 1 (0,01)
daukadana 1 (0,01)
daukagulako 1 (0,01)
daukaguna 1 (0,01)
daukagunok 1 (0,01)
daukalako 1 (0,01)
daukanarentzat 1 (0,01)
daukanaz 1 (0,01)
daukanik 1 (0,01)
daukat-eta 1 (0,01)
daukate-eta 1 (0,01)
daukatelako 1 (0,01)
daukatenarekin 1 (0,01)
daukatenek 1 (0,01)
daukatenentzat 1 (0,01)
daukazue 1 (0,01)
daukazun 1 (0,01)
dauzkagu 1 (0,01)
dauzkan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
eduki ezan 22 (0,14)
eduki nahi 16 (0,11)
eduki ere 12 (0,08)
eduki guzti 12 (0,08)
eduki etxe 9 (0,06)
eduki ez 9 (0,06)
eduki hasi 8 (0,05)
eduki esan 7 (0,05)
eduki liburu 6 (0,04)
eduki behar 5 (0,03)
eduki ezer 5 (0,03)
eduki zuri 5 (0,03)
eduki ahal 4 (0,03)
eduki baino 4 (0,03)
eduki bera 4 (0,03)
eduki hain 4 (0,03)
eduki ni 4 (0,03)
eduki otoitz 4 (0,03)
eduki agindu 3 (0,02)
eduki gutxi 3 (0,02)
eduki iruditu 3 (0,02)
eduki komeni izan 3 (0,02)
eduki Teresa 2 (0,01)
eduki ahaztu 2 (0,01)
eduki andre 2 (0,01)
eduki arazo 2 (0,01)
eduki batzuk 2 (0,01)
eduki berak 2 (0,01)
eduki beste 2 (0,01)
eduki bi 2 (0,01)
eduki egin 2 (0,01)
eduki eman 2 (0,01)
eduki errenta 2 (0,01)
eduki ezta 2 (0,01)
eduki hainbeste 2 (0,01)
eduki hura 2 (0,01)
eduki ikusi 2 (0,01)
eduki inolako 2 (0,01)
eduki jainko 2 (0,01)
eduki kontu 2 (0,01)
eduki neke 2 (0,01)
eduki ondasun 2 (0,01)
eduki ongi 2 (0,01)
eduki orain 2 (0,01)
eduki sardina 2 (0,01)
eduki uste 2 (0,01)
eduki utzi 2 (0,01)
eduki Ávila 2 (0,01)
eduki Gaspar 1 (0,01)
eduki ahalegin 1 (0,01)
eduki ahalegindu 1 (0,01)
eduki ahizpa 1 (0,01)
eduki ala 1 (0,01)
eduki alde 1 (0,01)
eduki ama 1 (0,01)
eduki apur 1 (0,01)
eduki ardura 1 (0,01)
eduki arima 1 (0,01)
eduki askatasun 1 (0,01)
eduki asko 1 (0,01)
eduki atxilotu 1 (0,01)
eduki baimen 1 (0,01)
eduki baita 1 (0,01)
eduki baizik 1 (0,01)
eduki bakoitz 1 (0,01)
eduki balio 1 (0,01)
eduki barreiatu 1 (0,01)
eduki bat 1 (0,01)
eduki behartsu 1 (0,01)
eduki bereganatu 1 (0,01)
eduki berehala 1 (0,01)
eduki berrehun 1 (0,01)
eduki bide 1 (0,01)
eduki den 1 (0,01)
eduki diru 1 (0,01)
eduki egon 1 (0,01)
eduki ehun 1 (0,01)
eduki ekarri 1 (0,01)
eduki ekin 1 (0,01)
eduki eragin 1 (0,01)
eduki eskatu 1 (0,01)
eduki esku 1 (0,01)
eduki eskuetan 1 (0,01)
eduki eskuizkribu 1 (0,01)
eduki eskuratu 1 (0,01)
eduki estu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
eduki nahi ukan 9 (0,06)
eduki liburu ertz 4 (0,03)
eduki behar ukan 3 (0,02)
eduki etxe bat 3 (0,02)
eduki ezan berori 3 (0,02)
eduki guzti eman 3 (0,02)
eduki ahal ukan 2 (0,01)
eduki batzuk erorarazi 2 (0,01)
eduki ezan nahi 2 (0,01)
eduki sardina bat 2 (0,01)
eduki uste ukan 2 (0,01)
eduki zuri ere 2 (0,01)
eduki ahalegin hil 1 (0,01)
eduki ahizpa ezer 1 (0,01)
eduki ala ez 1 (0,01)
eduki alde bat 1 (0,01)
eduki ama brianda 1 (0,01)
eduki andre hau 1 (0,01)
eduki andre neba 1 (0,01)
eduki ardura ukan 1 (0,01)
eduki arima gidatu 1 (0,01)
eduki askatasun hau 1 (0,01)
eduki asko falta 1 (0,01)
eduki baimen eman 1 (0,01)
eduki baino handi 1 (0,01)
eduki baino lehen 1 (0,01)
eduki baino ondasun 1 (0,01)
eduki baizik ez 1 (0,01)
eduki bakoitz ulertu 1 (0,01)
eduki barreiatu egon 1 (0,01)
eduki bat ez 1 (0,01)
eduki behartsu eman 1 (0,01)
eduki bera monasterio 1 (0,01)
eduki bera nahi 1 (0,01)
eduki berak arima 1 (0,01)
eduki berak auzi 1 (0,01)
eduki berehala eman 1 (0,01)
eduki berrehun dukat 1 (0,01)
eduki beste batzuk 1 (0,01)
eduki beste konponbide 1 (0,01)
eduki bi arima 1 (0,01)
eduki bi lastamarrega 1 (0,01)
eduki bide ez 1 (0,01)
eduki den eduki 1 (0,01)
eduki diru jainko 1 (0,01)
eduki egin ukan 1 (0,01)
eduki egon egia 1 (0,01)
eduki ehun dukat 1 (0,01)
eduki eman ukan 1 (0,01)
eduki eragin handi 1 (0,01)
eduki ere ezin 1 (0,01)
eduki ere zain 1 (0,01)
eduki errenta partikular 1 (0,01)
eduki esan ukan 1 (0,01)
eduki esku arte 1 (0,01)
eduki eskuizkribu kopia 1 (0,01)
eduki eskuratu esan 1 (0,01)
eduki estu lotu 1 (0,01)
eduki etxe hornidura 1 (0,01)
eduki etxe on 1 (0,01)
eduki ez ar 1 (0,01)
eduki ez egon 1 (0,01)
eduki ez ezan 1 (0,01)
eduki ez hil 1 (0,01)
eduki ez ukan 1 (0,01)
eduki ezan arte 1 (0,01)
eduki ezan behar 1 (0,01)
eduki ezan egin 1 (0,01)
eduki ezan eman 1 (0,01)
eduki ezan eskatu 1 (0,01)
eduki ezan giltza 1 (0,01)
eduki ezan priore 1 (0,01)
eduki ezan sinetsi 1 (0,01)
eduki ezan zer 1 (0,01)
eduki ezer egin 1 (0,01)
eduki ezer hartu 1 (0,01)
eduki ezer ulertu 1 (0,01)
eduki ezta ez 1 (0,01)
eduki ezta han 1 (0,01)
eduki Gaspar Quiroga 1 (0,01)
eduki gutxi den 1 (0,01)
eduki guzti bera 1 (0,01)
eduki guzti dohaintza 1 (0,01)
eduki guzti ha 1 (0,01)
eduki guzti saldu 1 (0,01)
eduki guzti utzi 1 (0,01)
eduki hain ahaztu 1 (0,01)
eduki hain gauza 1 (0,01)
eduki hain maitasun 1 (0,01)
eduki hain maite 1 (0,01)
eduki hainbeste eragozpen 1 (0,01)
eduki hainbeste joan 1 (0,01)
eduki hasi nahi 1 (0,01)
eduki hura ezer 1 (0,01)
eduki hura maiestate 1 (0,01)
eduki inolako eragozpen 1 (0,01)
eduki inolako min 1 (0,01)
eduki jainko gauza 1 (0,01)
eduki kontu eman 1 (0,01)
eduki kontu hori 1 (0,01)
eduki liburu bizitza 1 (0,01)
eduki nahi agertu 1 (0,01)
eduki nahi ez 1 (0,01)
eduki nahi nu 1 (0,01)
eduki neke handi 1 (0,01)
eduki ni biziera 1 (0,01)
eduki ni jaun 1 (0,01)
eduki ni neba 1 (0,01)
eduki ni otoitz 1 (0,01)
eduki ondasun guzti 1 (0,01)
eduki ondasun idatzi 1 (0,01)
eduki ongi jokatu 1 (0,01)
eduki ongi ulertu 1 (0,01)
eduki otoitz ezta 1 (0,01)
eduki otoitz guzti 1 (0,01)
eduki otoitz kontu 1 (0,01)
eduki otoitz modu 1 (0,01)
eduki Teresa Salazar 1 (0,01)
eduki utzi ez 1 (0,01)
eduki zuri amaiera 1 (0,01)
eduki zuri zer 1 (0,01)
eduki Ávila maisu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia