2000
|
|
Nafar maradikatuok ere lista horretan ote
|
gauzka
Jainkoak, jaun André?
|
2001
|
|
Ez luke inork erantzun honetaz harritu behar. Oraingo zenbait gizoni guztiok beregan
|
gauzkan
Jainkoaren eskua ageri ez zaionez gero âgure Orixek agian inork ez bezala kantatu duen" esku legun begiduna" â, nahitaezkoa da nor bere barrenean ezin hautsizko hesiz inguratua egotea. Gizonak bere burua munduan aurkitzen du, hemen gertatzen da âhemen suertatzen, gure artean esaten den bezalaâ nola eta zergatik ez dakiela.
|
2003
|
|
«Antiguo Testamento, del Vascuence» izenburua daraman honetan, zera gogoratzen du: herri orok
|
daukala
Jainkoa bere erara gurtzeko eskubidea, eta Jainkoak ez zuela inongo herririk bereizi. Eta batzuek Itun Zaharreko Kondaira idatzia izan duten arren judutarrak Moisesena dela uste den Tora delakoa, edota musulmanak Mahomarena dela dioten Korana, kasu, euskaldunak bezala hizkuntza ezagutzen ez zuten beste herriek ere bazutela Jainkoarekin eginiko Ituna, aldian behin egiten zituzten jatorrizko ospakizunen liturgiatik sortutako ahozko literaturan gorde izan dena.
|
2007
|
|
munduaren razionalizazioak ezin zuen utzi ukitu gabe mito eta uste gehienen abiaburu eta elikatzaile zen erlijioa. Hekateorentzat eta Herodotorentzat bezala, inguruko herriek
|
zeuzkaten
jainko andere eta erlijio ohitura ezberdinak ezagutzea lagungarri izan zen kritika hartan.
|
2008
|
|
Burutazio urdina, edozeinen belarrirako: nonahi edo zernahitan, zer egin hoberik ezak eta nonbait kabitu beharrak
|
dauzka
jainkoak, erregeak, zomorroak eta harriak ere. Ezin liteke bestela.
|
2009
|
|
Hala ere, Teodizearen arazoa errigortsuki moderniarena da. Naturarena bezalaxe eta bere identitate razionalistarena bezalakoxea, modernitateak bere kontzeptu razional matematikoa eta logikoa
|
dauka
Jainkoarena ere,, izaki erabat perfektuarena, alegia, hots, den guztiaren kausa infinitu eta beteginarena (Descartes).
|
|
ordenagailu batek orain (mundu honetakoa edo beste batekoa), Jainko batek lehen? Izan ere, pertsonak kontrolatzeko erraztasun handiak
|
dauzka
Jainko batek. Erraza da Jainko batentzat?
|
2010
|
|
Esan nion ere euskarriak benetakoak zirela dudarik gabe, terra sigillata, baina testuek bazituztela euskararen aldetik gauza bereziak. Esaterako artikulua irakurrita
|
neukala
Jainkoa horretan. Eta, gure iritziaren arabera, artikulua beranduagokoa zela.
|
|
Indian askotan egon naiz nire bizitzan zehar, batez ere iparraldean. Beti harritu nau hango izpiritualtasunak, eta hinduismoak
|
daukan
Jainko eta sasijainko zerrenda amaitu ezina oso bitxia iruditzen zait. Ipuin antzeko istorio zoragarriak daude idatzita izaki horiei buruz, fededun izan zein ez, atsegin handiz irakurtzeko modukoak direnak.
|
|
Baliteke, ordea, bakoitzak beste edozer izatea kutxatxoan... izan ere, baliteke kutxatxoa hutsik egotea" (Wittgenstein, Filosofia azterketak, 293). Alegia, horrelako zer pribatu bat hartzen baldin badugu Jainko hitzaren esanahitzat, jai dugu, ez
|
baitaukagu
Jainkoaz hitz egiterik. Wittgensteinek, aipatu berri dugun obran, erakutsi nahi du ezinezkoa dela hizkuntza pribatua.
|
2011
|
|
Eta erantzuna argia da, nik ez
|
daukat
jainkorik edo beste ezer ez dagoela demostratu beharrik; aitzitik, zuk demostratu behar duzu badagoela, baina horretarako ezin duzu aurkakoaren demostraezintasuna erabili.
|
2012
|
|
Eta Jainkoaren ardurak ni goseak ez hiltzeko han jarritako emaitza garbia zela uste izateaz gainera, ziur nengoen beste leku batzuetan gehiago izango zirela, eta horregatik lehendik ezagutzen nituen uharteko leku guztietan haien bila aritu nintzen, bazter guztietan eta harkaitz guztien azpian, baina ez nuen ezer aurkitu. Azkenean bururatu zitzaidan oilo janaren poltsa astindu behar izan nuela han, eta harridura moteltzen hasi zitzaidan; eta aitortu beharra
|
daukat
Jainkoaren ardurari zor nion esker ona ere itzaltzen hasi zitzaidala, gertaera arrunta besterik ez zela konturatu nintzenean. Dena dela, eskerrak eman behar nituen miraria izan balitz bezalaxe, zorioneko gertakari bitxi eta aparta harengatik.
|
|
Agertokia: gure baitako zainak berak baino errotuago
|
daukagun
Jainkoarenganako kezkaren plaza.
|
|
Agertokia: gure baitako zainak berak baino errotuago
|
daukagun
Jainkoarenganako kezkaren plaza.
|
2013
|
|
JON: Adi adi
|
daukazu
Jainkoa, zure bekatuak entzuteko eta penitentziaren bitartez barkamena emateko?
|
|
Deskribatzen ari garen fede bizipen horretan, Jainkoaren jabe izatea ukatua eta ezindua da: inork ez
|
dauka
Jainkoaren jabegoa, inolako formulak ez du adierazten Jainkoa zer den, inolako tradizio erlijioso ez da Jainkoaren isla zuzena. Ondorioz, pobreen Jainkoa eta sublimearen estetika, zein bere moduan, irizpide kritiko bihurtzen dira, askatzaileak ez diren proiektu eta planteamendu guztien kontrako kritika zorrotz.
|
2015
|
|
Berak jakingo zuen zein kolko zirraraz idatzi behar izan duen: . Frogatzen da zergatik Aita Sainduak beren aulkitik kentzen ahal dituen erregeak, beren erreinuen kudeatzeko hainbestetaraino lazoak direlarik, non menpean
|
daukaten
Jainkoaren herria urruntzen den betiereko biziaren bidetik: gaizkileak ezen gaztigatzen ez direno(...), hor dago arrazoia erreinu horietan erregeen kargutik kentzera behartzen duena, betiereko bizira heltzeko trabak baztertzeko gisan?...
|
|
Urte asko dira, orobat, sinesgabetu naizela. Ez
|
daukat
jainko begi handirik nire urrats txikiari zelatan. Ez daukat kezka lasaituko didan liburu sakraturik.
|
|
ez espazioan, ez inon begiz ikusterik, ezta arrazoimenez frogatzerik ere. Bibliako narratzaileek, duela hiru mila urte edo, argi
|
zeukaten
Jainkoa ikusezina zela: «Ez bainazake gizakiak aurpegia ikus eta bizirik iraun» (Ir 33, 20).
|
|
Haien pozerako neu ere pozik hain hurbil aurkituko nautelako. Harri eta zur
|
naukate
Jainkoaren gauzek, hain urruti ziruditenak orain hona dakarzkit. Gaur gure aita Graciáni idatzi diot Madrilera; izan ere, hau bide horretatik doa; gauza ziurra denez gero, beroriek laster jakitea komeni da.
|
|
Hura ez zegoen Josek Angelarekin zuen adiskidetasunaz ezjakinean, asko entzun baitzuen, ezta ez zen harritzen ere horretaz; hain jakintsua denez gero, Eskritura Santuaren bidez berresten du. Bihotz altxagarri handi handia zen arima gaixoarentzat, nolanahi ere berak maite duen guztitik erbesteratua
|
baitauka
Jainkoak. Izan bedi bedeinkatua betiko.
|
2016
|
|
Beraz, sekretua haiena zen, alde batetik bai, haiena soilik, baina, adibidez, balizko Jainkoarena ere. Ebak gogoan
|
zeukan
Jainkoak esana, bizia galtzeko bekatua zela beste gizon baten emaztea gogo lizunez begiratzea ere eta hemen larru jotze galanta izan zen. Damutzen hasi zen, Jainkoaren mendekuak ohikoak zituelako eta biak ziren hobendun, Sap Jainkoaren eta kondairaren aurrean, Eba, sortuko zen gizartearen aitzinean, berak, bere begirada urdinez, Sap bereganatu zuelako eta ezezko borobila esatea aski ziolako.
|
|
Bistan zegoen, aitzineko behin batean, hantxe argia norbaitek ezarri zuela, agian, giza oso aitzinatu batek, dibinotasunarekin zerikusirik zeukan jeinu arraro batek ala eguzkiak berak. Zalantza hori aitzakia, erdi galdurik
|
zeukaten
Jainkoaren ahalmen dibinoa berriro agertu zitzaien eta, azken finean, fedea ez zelako sekulan galtzen edo muturreko kasuetan, duda tinkoa bilakatzen baizik, azalduriko egoerara egokitzea erabakiz, konformismoaren etxean berriz ere sartu ziren. Hori da, beraz, ohiko bikotea alderantzizko bidean egiten ari zena, elizak eboluzionismoa eta kreazionismoa geroan elkartuko zituen antzera.
|
2017
|
|
Bekatu egiten duenarentzat
|
daukazu
Jainkoa handi, zabal, franko, liberal; eta bekaturik egin gabe, prestuki bizitzen denarentzat estimatzen duzu dela hertsi, mehar, eskas eta zikoitz.
|
|
–Zer! Ez al
|
daukak
Jainkoaren beldurrik, giaur horrek??. –Zergatik izan nikek??.
|
|
Halabeharra izan da! Ez al
|
daukazue
Jainkoaren beldurrik?
|
|
–No, ez al
|
daukan
Jainkoaren beldurrik? –hotsegin zuen andere Malamateniak?.
|
|
2 Hispaniola uhartearen berri emanez, Francisco Lopez de Gomarak bere Historia General de Las Indias lanean (1551) honelakoak adierazi zituen erabateko ziurtasunez: , uharte horretan
|
daukaten
jainko nagusia deabrua da?, bai eta deabrua emakumeen artean bizi dela ere (De Gomara: 49).
|
2018
|
|
Mackek harreman handia
|
zeukan
Jainkoarekin eta Nanek, sakona.
|
2019
|
|
trebe jardutean ederki moldatzen du gauza, eta baldar jardutean, berriz, hausten; zuhur eta artez, hobetu eta hobetu egiten du, harro sentitzeraino: arrakasta ez
|
dauka
jainko jainkosen faboreen mende, ezpada bere esku; desafioa egiten die kideei, eta bere garaipenez harrotu; eta, nahiz errituetarako tarteren bat utzi, askoz ere garrantzizkoagoak iruditzen zaizkio teknika zehatzak; balio mistikoak bigarren mailara apaldu, eta interes praktikoak lehenbizikora goratzen dira; ez da guztiz libratzen jainko jainkosengandik, baina beragandik bereizten ditu haiengandik... Zenbat dezakeen ikasten du gizonak.
|
|
Nik amarekin hitz eta pitz jardun nuen, orduaz ahaztu zedin, Sherezadek bezala, hark ere isildu gabe hitz egin behar baitzuen gauero istorio polit bat asmatu beharrez, erregeak hil ez zezan. Basoan babespean egon nahi badut, nola edo hala bete beharra
|
daukat
Jainkoari ostutako denbora hau. Orduan ama distraitzen dut, haren arreta erlojutik urrundu, eta asti faltaz ebanjelizatu dituen sinesgabe guztiez une batez ahaztu dadin.
|
2021
|
|
Ildo beretik, Luján ek (2016: 251) deritzo badaudekeela sorburua familia unitate indigena batean bide duten epitetoak
|
dauzkaten
jainko izenak," Deo Menti/ uiaco" (Zamora, Hesperia, onom. 4150)/" Aren/ a Me/ ntou/ ieq (um)" (Ávila, Hesperia onom. 1039) bikotea konparaziora. Hortaz, kalifikatzailearen aurretik –teonimo indigenaren ordez– deo generiko erromatarra egon daiteke.
|
|
Beste zenbaitetan, berriz, elementu gobernatzailea osoa ez, baina haren zati bat falta da: Nago[...] adiskideek ez dutela erratearen beharrik (Hiriart Urruti);
|
Daukat
Jainkoak Migel zuela mendi hartan zinez deithu (Oxobi); Parte har lezaketela daukagu (Zerbitzari); Kristiandade gustijan, biar bada, ez dala nago, jentez jente, berba loi geijago esango, euskal errijetan baño (J. J. Mogel).
|
|
Gizona subjektu aktibo eta librea izango da, homo faber edo eskulangilearen parekoa: nahieran moldatzen du lanabesa, bere proiektuaren moldea inposatzen dio tresnari, bere eskuz; borondate subirano gisa berresten du bere burua natura geldoaren aurrean, gailendu egiten baitzaio[...] eskulangileak erantzulea dela ikasten du[...] arrakasta ez
|
dauka
jainko jainkosen faboreen mende, ezpada bere esku; desafioa egiten die kideei, eta bere garaipenez harrotu. (I:
|
2022
|
|
Orduan nik, Jainko ahalguztidunak eman didan boterearekin –dakizuenez harreman estua
|
daukagu
Jainkoak eta biok, horregatik naiz ni apaiz eta ez zuek–, senar emazte deklaratzen zaituztet. Emaztea musukatu dezakezu, gazte.
|
2023
|
|
Eskerrak ematen zizkion, bere osasunagatik, emaztearengatik eta haurrengatik egindako errezoengatik. Luterok zion ez zela kezkatzekoa bere burua aldika ongi ez sentitzea; nahikoa bizi izan zela jadanik; ikusi zuela munduan ikus zezakeen onena; oso erraz uler zezakeela erregina gorena bakarrik sentitzea, senarra falta zitzaiolako; baina, hor
|
zeukatela
Jainkoaren Hitza, gure bizitzan sostengatzen gaituena eta geroko bizitzan bedeinkazioa agintzen diguna; otoitza ere hor zeukatela. Turkoak eta Aita Santuak ez zeukatela horrelako harribitxirik, eta horregatik eskaleak baino txiroagoak zirela.
|