2000
|
|
Eta zutik gaude, eusten. Adinean aurrera joana izan arren, ez dauka Antxonek agure bentzutuaren tankerarik, ez
|
dauka
nekeak eta etsipenak jotakoaren itxurarik.
|
2010
|
|
Goizeko bostak jotzear zeudela etorri zen don Jaime bere bila. Belztuak
|
zeuzkan
nekeagatik begi inguruak, eta izerdi mintz batek bustitzen zion aurpegia. Bezperan aurreneko aldiz ikusi zuenean baino hamar urte zaharragoa iruditu zitzaion don Pedrori.
|
2011
|
|
Otoitz egin behar zala eta, eleizan beneditarrekin sartzen genduzan orduetatik kanpo, gu guztiok jolasean edo zarraparrea ateraten genbilzala, bera, haruntzatxuago edo, ahal baeban, eleizan, otoitzean. Solesmeseko ibai ederrean arratsaldero igerian egiten genduanean, berak topera ekiten eutsan, atseden txikienik be hartu barik, pilatuta
|
eukan
nekea holan kenduko ebalakoan. Horrek, jakina!
|
2015
|
|
ni pozik nengoen aita hauekin. Aita frai Antonio Jesusenari dagokionez, urtebete zen nik harekin harremanak nituela, eta Jaunak ongi probatua
|
zeukan
nekeetan eta perfekzio handiz zeraman. Aita frai Joan Gurutzekori dagokionez, berriz, ez zen inolako probarik behar; izan ere, oihal abitudunen artean, oinetakodunen artean, bazegoen ere, beti egin izan zuen perfekzio eta erlijiotasun handiko bizitza.
|
|
6 Orain gogoetazko otoitza zer den azaldu nahi dut, beharbada, zuetako batzuek ez baitute jakingo zer den; Jainkoak nahi beza hau eduki dezagun behar den bezala, baina honetan ere beldur naiz ez ote dugun
|
edukiko
neke handiz, bertuteak, kontenplaziorako behar diren goi goiko graduan ez bada ere, lortzen saiatu ezean. Zeruetako Erregea ez dela etorriko, diot, gure arimara, hau da, berarekin bat eginik egotera?
|
|
1 Ni Valladolideko fundazio honetara joan baino lehen, hitz eginda nengoen Santa Anan Karmeldarren Ordenakoa zen eta une hartan Medinako priore zen Aita Frai Antonio Jesusenarekin eta Frai Joan Gurutzekorekin, esanda daukadanez? Jatorrizko Erregelako Fraide Oinutsen monasterioa egingo balitz, sartuko ziren lehenengoak izango zirela, eta etxea edukitzeko biderik ez neukanez gero, gure Jaunari gomendatu baino besterik ez nuen egiten; izan ere, esan dudanez? 25ni pozik nengoen aita hauekin26 Aita Frai Antonio Jesusenari dagokionez, urtebete zen nik harekin harremanak nituela, eta Jaunak ongi probatua
|
zeukan
nekeetan eta perfekzio handiz zeraman. Aita Frai Joan Gurutzekori dagokionez, berriz, ez zen inolako probarik behar; izan ere, oihal abitudunen artean, oinetakodunen artean, bazegoen ere, beti egin izan zuen perfekzio eta erlijiotasun handiko bizitza.
|
2016
|
|
Sartu nintzenean irakurtzen ari zen: eleberri frantses bat, berehala ohartu nintzen bezala, azal mota zuri gorria urrundik ezagutu nuenean; eta seguru aski, katarroak baino areago, irakurketak jarri zion begipean
|
zeukan
neke seinalea. Baina oso ederra zegoen orduan ere, nioen neure artean, hari begira?, beharbada inoiz ez zen hain eder eta erakargarria izan.
|
2017
|
|
ala gaindituta
|
naukan
nekeak
|
2018
|
|
Burua jaso dut nik. Hezurretaraino sartuta
|
daukat
nekea eta erkinduta gogoa. Nik ezer esaterako, arrotzak:
|
2019
|
|
Ikusi berri dugu emakumeen patua oso latza zela horda primitiboan; animalia emeen artean, naturak berak mugatzen du ugaltze funtzioa, eta banakoa, ugaltzen denean, beste neke batzuetatik libre dago gutxi asko; etxe abere emeak dira batzuetan indarrak akitzeraino esplotatuak diren bakarrak, hala ugaltzaile diren aldetik nola beren gaitasun indibidualengatik, jabe kontentagaitzak hartaraturik. Halaxe izan zen emakumearentzat ere garai batean, mundu etsaiaren kontrako borrokak exijitzen zuenean komunitatearen baliabideak osoro baliatzea; etxeko lan gogorren nekea gaineratzen zitzaion haurrak etengabe eta nolanahi
|
edukitzeko
nekeari. Hala ere, historialari batzuek diote garai hartantxe izan zela arinena gizonen nagusitasuna; hobe litzateke esatea nagusitasun hori zuzenean bizitzen zela, artean ez zela berretsi eta desiraturiko zerbait; ez ziren ahalegintzen emakumearentzat trabak ziren desabantaila krudelak konpentsatzen, baina artean ez zen iritsia geroago erregimen paternalistarekin batera iritsiko zen umiliazioa.
|
2020
|
|
Abestiaren muinean dagoen dikotomia behin eta berriz birformulatu zuen Letek gerora ere. Berez, kontraesan hori ez da Euskal Herriko partikulartasun bat; Herrialde Katalanetako eta Espainiako giroari begiratzen badiogu, nork bere lurraldearekiko
|
zeukan
nekea eta ezina hainbat poema eta abestitan islatu ziren. Lerro horretan kokatzen dira, besteak beste, Raimonen Quatre rius de sang (1966), Lluis Llachen La meva terra (1968), José Antonio Labordetaren Aragón (1974), Pablo Guerreroren Extremadura (1975) eta Jarcharen Retratos de AndalucÃa (1976).
|