Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5.806

2000
‎Izan ere, Habermas ekjorratutako, eremu publikoa? kontzeptua5 erabiliz, honela azaltzen du Calhoun ekauzia: alde batetik bizitzaren mundua edo lifeworld delakoa dugu, subjektuen artekoharremanak subjektuek berek eraikitakoak bailiren bizi direneko eremua alegia; bestetik sistema edo system, non pertsonen arteko harremanak beren borondatetik ateraikiak direla pertzibitzen baita.
‎Eremu publikoa ulertzeko modu honek, aldi berean, hizkuntzak nazio nortasunean duen garrantzia azaltzeko bidea ematen digu. Edozein talde etnikorenkasuan lehen mailako osagai kulturaltzat jo ohi da hizkuntza.
‎Zentzu honetan eremu publikoaz dugun ulerkera Habermas ek azaltzen duenaren ezberdina da.Irakurleak ikusiko duenez, hemen komunikatu aditzak, harremanetan jarri, esan nahi du, eta ez. Habermas en lanetan bezala?
‎Gure asmoa ez da ordea euskalnortasunaren egoeraren analisi sakona egitea, ezta urrunetik ere, nortasun horrek oinarri ezberdinakdituela erakustea baizik. Beti ere orain arte azaldutako hipotesien arabera.
‎Errespetua eta euskaldun izatearen sentimendua, frantses kontzientzia etasentimenduaren igorpen eta erreprodukzioarekin bateratzen jakin behar izan du Sud Ouestek, Frantzian eskualdeko eguneroko prentsak tradizioz betetako funtzioa izandena17, argitalpen guztietan azaltzen den orrialde multzoari esker (nazioartekoak, estatukoak, eskualdekoak...).
‎izenpean eta frantsesez aurkeztua. Gainera, frantsesera itzuligabe dauden jakinarazpenak eta euskarari buruzko artikulu gutxi batzuk izan ezik, egunkari honetan euskara ez da inondik inora azaltzen . Aldiz, Sud Ouestek, edozehatzago esanda, Jean Batiste Dirassar kazetariak, duela zenbait urtetatik hona,. Bidez Bide?
‎eredua, erkidego historiko edota intereskomunak eta giza homogeneotasunaren nozioak kontuan hartuz. 1981eko uztailaren23an, Radio Franceko administrazio kontseiluak ehun bat estazio ezartzeko zenbaiturtetako egitasmoa azaldu zuen.
‎hauen adibide batzuk AlsaziakoFrance 3 Rund Um eta Lille-ko Europole dira. Tokian tokikoaz, mugaz gaindikoaz etaEuropaz azaltzen den interes berri hori, 1992 urteko gertakizun batzuen elkarketakazal ditzake: Frantziako eskualdeetako bigarren hauteskundeek, 1992ko martxoan, garrantzi berria hartu zuten, Europak eta eredu federalistek gero eta gehiago markatzenduten paisaia politikoan, subiranotasunaren printzipioan oinarrituta.
‎France 3 Euskal Herrik, asteko egun guztietan, sei minutuko bertako albistegi bateskaintzen du 19: 54etan. Albistegi honek euskaraz azaldutako gai batzuk izaten ditu.Euskaraz egindako erreportaiak, taldeko kazetari elebidun bakarrak, Allende Boutin ekazaltzen ditu. Aipa dezagun France 3 Euskal Herrik bederatzi langile dituela, hauenartean idazkari elebidun bat egonik.
‎Lapurdi Irratiarenberezitasun nagusi bat osoki elebiduna izatea da: . Bertan elebitasuna erabat euskarazeta frantsesez diren emankizunak, ia iraupen berekoak, txandakatu eta elkarbizitzeada.? 32 Berezitasun hau da agian, oraindik ere benetan zaila da Frantzian emankizunelebidunen bitartez entzuleria fidel bihurtzea?, igorpen zailtasunekin batera LapurdiIrratiaren entzuleriaren higadura azaltzen duena, 1994ko %0, 8ko entzuleriatik 1998ko%0, 2ra joanez.
‎Liburuaren sarreran azaldu den legez, Euskal Herriko hedabideek euskal nazio nortasunean nola eragiten duten aztertzea da gure helburu orokorra, bai eta norabidebaterantz edo besterantz jotzeko ager daitezkeen eragileen inguruko gogoeta egitea ere.Galdera hauei erantzuten hasteko, hedabideek islatzen eta, aldi berean, birsortzen dituzten erreferentzia eremuak ditugu jopuntuan. Prentsa idatziaren eta bertoko telebistaren (ETBren) edukien analisien bitartez horixe azaleratu nahi genuke (alde batera utzidugu irratia, irrati emisoreen aniztasunak izugarri handituko bailuke azterketa enpirikoa).
‎Lehenean, albisteetan aipatzen dituzten gaiak eta pertsonaiakzelakoak diren begiratuko da. Bigarrenean, esparru tematikoak eta deskribatzen dirennotizien agenteak azaldu direnez, hauen arteko joko arauak, harremanak, eremugeopolitikoak eta abar landuko dira. Hirugarren estratuan, informazioaren aurkezpen ereduak, informazioaren tratamendua eta euskarri tekniko adierazleen erabileranzentratzea da kontua.
‎Azpiatal honen hasieran azaldu dugu albistegien aukeraketa egitean Iparraldearen Orena saioa kanpoan utzi dugula, bai eta horretarako arrazoiak eman ere. Honainoiritsita, hauxe argudia lezake norbaitek:
‎Bestetik, argudio horrek baliorik izatekotan, euskarazko kanalerako balioko luke, ez gaztelaniazko kanalerako, azken honetan Iparralderako albistegirikeskaintzen ez dela kontuan izanda. Honi, gainera, lehenago azaldutako zerbait gehitubehar diogu: euskarazko albistegiak, 1999ko udaberrian, gehienbat gaztelaniazkoenitzulpena ziren.
‎Baliabide irrati elektrikoaren erabilerak Estatuaren jabari publikoaren okupazio pribatiboarenkontsiderazioa jasotzen du, hortik horren mugatu beharra azalduz . Sistema publikoak ere baliabide urrihorren erabilera egiten du.
‎Galizan ere Ikus entzunezko Legea ezarri da57, eta Madrilen, berriz, telebistakoedukiak erregulatu nahi dituen araua ezartzeko asmoa azaldu dute.
‎2/ 2000 Legea, Kataluniako Parlamentuarena, maiatzaren 4koa. Europan ezartzen ari diren etaFrantziako kasuan azaldu den CSAren tankerako erregulazio erakundea izan nahi du CACek. Ordea, aholkularitzarako funtzioak baino ez ditu oraindik.
‎Erakunde arauemaileen garapena, horiek Gobernu eta kudeatzaileekikoindependenteak izan liratekeela azalduz .
‎Halaber, beharrezkoa izango zaie beti euskara agertzea. Euskarakgutxienez izan duen agerraldia zehazteko, EUSTAT Erakundeak urtero argitaratzen duen EuskalEstatistika Urtekariaren azken alean udalez udal jakinarazten diren datuak erabiliko dira, euskararengutxieneko erabilera portzentajea, bertan azaldutako multzo euskaradun jakin guztien portzentajeenbatuketaren araberakoa izanik. Halaber, aipatutako euskararen gutxieneko presentziaz gain, gazteeneizuzendutako irratsaioetan, euskararen presentziak EUSTATen datuetan ageri den adin talde horreneuskara ezagutzaren mailaren parekoa izan du gutxienez (138/ 1994 Dekretua, martxoaren 22koa).
‎Hurrengo urrats batean, monitorean ikusitako argazkiak etxeko telebista pantaila oso osoa hartzen du: Espainia, Europako mendebaldea eta Afrika iparraldea erakusten dira.Eguraldi fronteen nondik eta norakoak azaltzen ditu esatariak irudi horretaz baliaturik.
‎Bigarren urratsean, berriemaileak Mendebaldeko Europa irudikatzen duen erliebe moduzko mapa geografiko baten aurrean jarduten du fronteen nondik norakoak moduorokorrean azaltzeko .
‎Deskonexio horretan, modudesberdinez dihardu Euskal Autonomia Erkidegoan eta Nafarroan. Lehenean (EAEn) albistegi berezitueta autonomikoa eskaintzen du; bitartean, bigarrenean (Nafarroan), ordu berean, telesail bat eskaintzen du.Gainera, EAEren eguraldi mapa horretan, Espainia eta Frantziako estatuek beren administrazioen menpedituzten lurraldeak kolore diferentez azaltzen dira.
‎Eta berdin askatasunarekin.Sekula askatasunik izan gabe, ez behintzat aitortua edo egitura instituzionalekoa, mundu berrian askatasuna ilusio hutsa dela eta gaur egun joeraren muina interdependentzia dela esaten zaigu. Hori da egoera, aldrebes samarrean azalduta beharbada. Eta egoera horrek baditu bere ondorioak, zeren identitatea eta askatasuna kolokan kausitzen direnean, burujabetzaren aurrebaldintzak ere kolokan baitira.Horrela, abertzaletasunaren sorrera ekarri zuten askatasun eta identitate kontzeptuak birpentsatu behar direla dirudi.
‎Burujabetasuna aldarrikapen bat bada, aldarrikapen horren gauzapenpolitikoa alor juridikoan konstituzio baten bitartez eman behar da. Modu horretan, Soto k Euskal Estatuaren bideragarritasun juridiko politikoa azaldu nahi izan du.
‎Ondoren, diruaren eta burujabetza nazionalen auzian sakondu du HenrikeGalarza NUPeko irakasleak. Burujabetza nazionala eta moneta abstraktua erlazionaturik daudela azaltzen saiatu da. Horretarako, erresuma feudaletatik hasita, aromodernoko estatuen sorrera eta prozesu horri dagokion burujabetasunaren garapena arakatu ditu.
‎Horretarako, erresuma feudaletatik hasita, aromodernoko estatuen sorrera eta prozesu horri dagokion burujabetasunaren garapena arakatu ditu. Ondorio moduan, eragiketa ekonomikoak moneta ordainketenbitartez egitearen hainbat ondorio formal eta praktiko azaldu ditu. Horrela, monetazentralizatua beharrezkoa da, Galarza-ren arabera, biztanleria jakin baten baliabideekonomiko ezberdinak formalki alderagarriak eta batugarriak izan daitezen; eta areoinarrizkoagoa, baliabide horien esleipena kudeatu ahal izateko.
‎sarritan sinonimo moduan erabili ohi diren hainbat kontzeptu (hiritartasuna, herritartasuna, naziotasuna eta nazionalitatea besteak beste) ez dira beti elkarren baliokide. Eta bereizketa erreal horiek, Leizaola-k azalduko duen moduan, gatazka iturri gerta daitezke, DNI edo Carte d, identite ren ordez ENA sortzeko erabakia kasu.
‎Ba, guri harrigarria egitenbazaigu ere, horrelako kasuak gertatu dira munduan. Txillardegi-k azaldu duenez, norvegiarrek horrela lortu zuten beren burujabetza 1905 urtean. Gutun baten bidez, erantzunaren zai egon gabe.
‎Gutun baten bidez, erantzunaren zai egon gabe. Txillardegi-k Larraona ikastetxean eskaini zuen hitzaldiaz egin duen laburpenean, ohikoa duen argitasun eta maisutasunez, distantziakdistantzia, norvegiarrek beren burujabetza politikoa nola lortu zuten azaldu digu.Hala ere, zaila izango da Txillardegi zuzenean entzuteak eragin zigun atsegina testuidatziaren xumetasunak sorraraztea.
‎Momentu historiko horienartean nolabaiteko kontrajarritasuna agerian egon arren, frantses iraultzan eta Kubako askatasun gudan erabilitako argudiaketa nazionalistek antzekotasun handiagoak dauzkate desberdintasunak baino. Zabalo-k honela azaldu du arazoa: –Europakometropoliek munduan zehar hedatzeko erabili zuten nazionalismoa:
‎Lan akademikoaren funtzioetako bat gauzak sinplifikatzea omen da, bainabien bitartean, akademiak dikotomikoki banatzen dituen errealitate asko dualtasunez beteta azaltzen zaizkigu praktikan, hau da, banaketa horiek gainditzen dituenkonplexutasunaz jantzita. Nazionalismoari berezkoa zaion konplexutasun eta dualtasun horrek garrantzi handia edukiko du gure azterketan.
‎(i) Gaur egungo filosofia politikoan hausnarketa oro ikuspegi horrek kutsatuta azaltzen da. Modu horretan, etika, ekonomia nahiz politika berenzentzu zabalean aztergai dituen pentsamendu filosofikoa argudiaketa, oinarritzapen eta bibliografia juridikoaz blai azaltzen da4.
‎(i) Gaur egungo filosofia politikoan hausnarketa oro ikuspegi horrek kutsatuta azaltzen da. Modu horretan, etika, ekonomia nahiz politika berenzentzu zabalean aztergai dituen pentsamendu filosofikoa argudiaketa, oinarritzapen eta bibliografia juridikoaz blai azaltzen da4.
‎Nire iritziz, jite horrek aukera ematen digu, filosofikoki (baina ez nahitaezpolitikoki) gure alternatiba soziopolitikoaren eztabaida eternalari indar berria emateko. Beraz, hurrengo puntuetan, gure herriak dituen behar eta gogoetatik abiatuta, konstituzionalismoaren ereduak eskaintzen dizkigun aukerak azaltzen saiatukogara. Horretarako, ezinbestean, askatasunaren kuestioa eta politikagintzaren kontzepzio konkretua zehaztu behar ditugu.
‎Nazionalismoari egotzi zaizkion basakerietako batzuk direla medio (arrazakeria, genozidioak...) autozentsura maila bat ezarri da, demokraziak nekez konpondezakeen arazoetako baten gainean. Nolabait azaltzearren , botere erlazioetan eraginzuzena duten injustizien konponezina (horien artean, batzuk aipatzearren, historikoak, belikoak, kulturalak, ekonomikoak...). Horien barne nazionalismoak eragindakoak, noski.
‎Honen adibide izan daiteke Venezuelan Hugo Chavez-en eskutik ematen ariden prozesua, gurearen zeharo bestelakoa den errealitate geopolitiko, ekonomiko, sozial eta historikoan, beraz. Berak honela azaldu du: –Una revolucion politica atraves del proceso contituyente.
‎Honekin ez diot Monzon-i arrazoirik kendu nahi, zerbaitek ekartzekotan, borrokak ekarriko baitio herri honi askatasuna; eta, borrokatzeko, utopikoa izanbehar du pertsonak. Alternatiba politiko bat bideratzeko orduan, ordea, ez da nahikoa mundu hobea nahi dugula esatea7 Politika, ekimen hori epe eta marko mugatubatean egin ahal izateko formula azaltzean datza. Horregatik, orain pairatzen ditugun, konstrukto?
‎Puntu honetan mitoen, identitatearen, elementu subjektiboen eta, azken batean, kulturaren gaineko eztabaida sartu da. Honez gain, razionaltasun/ irrazionaltasunaren dialektikaren markoan kokatu izan dute batzuk eztabaida eremua, hori guztiaulertzeko modu bitxiak ere azaltzen direlarik9 Nazionalismoari irrazionaltasunaegozten dioten diskurtsoek kontzeptu hori argiki definitzeko gaitasuna agertu behardute, filosofian jokabide eta izaera desberdinak dituzten razionaltasun modu desberdinak daudela gauza onartua baita. Zabalo-k Breuilly ri jarraitzen dio puntuhonetan10:
‎Garai hartakoek arrazoian etaberdintasunean oinarritu nahi izan zuten demokraziak, gehiengoaren legea ardatzhartu, eta, ondorio historiko gisa, gutxiengoen zanpaketa erdietsi zuen. Horrela, gurea bezalako estaturik gabeko nazioei beren aldarrikapenak azaltzerakoan , ezinbestekoa suertatu zitzaien arrazoiaz, estatuaz nahiz demokraziaz irakurketa berrieiekitea. Euskaldunok horretan dihardugu oraindik ere.
‎– Teknologia arazo guztien soluzio magiko bailitzen azaltzen da. Adibidez, Internet ek langabezia, diskriminazioa, azpigarapena... eta gerrak ere(!) desagerraraziko ditu.
‎– Teknologia eztabaidaezina da, adituek bakarrik eman baitezakete iritzia.Teknologia horren aurka dauden adituak azaltzen badira, itzulinahi duten erreakzionarioak eta atzerakoiak besterik ez dira.
‎Teknologia eztabaidagarrien inguruan aditu, ofizial? ugari azaltzen da, etakomunikazio hedabide guztiak haien esanetara daude.
‎Horrez gain, liburuak oso eranskin interesgarria dauka. Eranskina sindikatuetako ordezkariaren boto partikularra da, eta bertan kritikoki azaltzen da, Internet eklanean, langileen eskubideetan, gizartean, eta abarretan duen eragina. Hona hemenzertan datzan idazki honen interesa:
‎Alain His-ek biltzaile modura argitaraturiko Communication and multimedia for people liburuak, informazio autobidearen bidezko jendearen indartzea du helburu. Bertan, joera guztietako dokumentuak azaltzen dira (Bangemann en txostenetik Dandjinou bantu liderraren testigantzara) [His].
‎Kapitulu honek teknologia informatikoaren kontrola teknozientziaren eta gizartearen arteko harremanen markoan kokatzea du helburu. Horrela kontrol mekanismo demokratikoak ezarri beharra arrazoituko dugu, eta, era berean, zein politikateknozientifiko den posible eta bideragarri erabakitzeko, eztabaidaren premia azalduko dugu. Beraz, datozen paragrafoetan informatizazioaren aurrean jarrera kritikoa arrazoitzen eta arazoa ingurune teknozientifikoan jartzen saiatuko gara, hausnarketa ahalbidetzeko.
‎Ikerketa akademikoaren interes falta salatzearekin batera, egoera horren zergatia azalduko luketen bi argudio aurreratzen ditu egile horrek: batetik, eta soziologia politikoari dagokionez, gizarte nazional jakin bat aintzakotzat hartu izana.Kritika beste kontzeptu eta disziplina eremuetara zabal daiteke, ordea.
‎Legeak uzten dituen zirrikituak inoiz ez dira alferrik galduak izaten. Hala erakustendigu behin eta berriro nazionalitate bikoitza duten pertsonen jarduerak, bai EuskalHerrian, eta bai, beste testuinguru batzuetan, inmigrazioaren inguruko ikerketa lanek ere azaltzen dutenez. Instrumentalizazioa, ordea, ez da beti begi onez ikusten.
‎Gure asmoa ez da orotariko eta sakoneko azterketa egitea. Burujabetasunnazionala eta moneta abstraktua erlazionaturik daudela azaltzen saiatuko gara.Horretarako, errege burujabetzatik hasita, Aro Modernoko Estatuaren sorrera etahorri dagokion burujabetasunaren garapena ikuskatuko ditugu. Ondoren, eragiketaekonomikoak moneta ordainketen bitartez egitearen bi ondorio formal eta praktikoazalduko ditugu.
‎eta nazioaren, unitate kulturaltzat hartuta? artekoloturarik ez zuen halabeharrez egon behar; bi elementu horien konbinazioa kontzepziobakar batean azaltzea , estatu nazioaren historiako ondorengo etaparen ezaugarri esanguratsuena izan zen.
‎(Frantziako) Pentsamendu iraultzaile politikoaren lorpen erraldoia (onerako edo txarrerako) gobernua borondate demokratikoaren agerpentzat azaltzea izan zen, etapopuluaren eta estatuaren, subiranoa zen aldetik, arteko identifikazioa.
‎Orain azaldutakoa laburbilduz eta errepikatuz, monetaren funtzio homogeneizatzailearen bi ondorio burujabetza nazionalarekin daude loturik. Eszenatoki sozialgisa, espazio ekonomiko nazionala ezin da soilki produkzio eta kontsumo ekintzapribatuetatik sortu.
‎.... mundualizazio ekonomikoa azaltzeko erabiltzen dugun moduak erabateko berraztertzea behar du. Munduko ekonomiak ez du kanpoan dagoen (off shore) leku bateanjarduten, estatu nazioek emandako ingurumari politikoan baizik.
‎Hori guztia, jakina, gai hauen inguruan funtsezkoak direnezbaien bila aritzen joateko. Goazen, bada, Sartre-k askatasunari buruz eginikogogoetak azaltzera .
‎Askatasunari buruzko pentsamendu filosofikoak, ordea, norbanakoaren etagiza taldearen arteko ustezko kontraesanak aztertzeko balio du; eta, era berean, baita autodeterminazioan oinarrituko den askatasun politikoa garatzeko ere. Beraz, ikuspegi horretatik herri askatasuna erdiesteko politikagintzan zer nolako aldaketakgauzatu liratekeen azaltzen saiatu naiz hurrengo lerroetan.
‎Nazio Batuen Erakundeak (Estatu Batuak luke esan, bertan nazioakez baitira boterearen jabeak, estatuak baizik) autodeterminazioaren herri eskubideabere hastapenetan onartzen badu ere (Oinarrizko Kartaren lehenengo artikuluarenbigarren paragrafotik eta, bereziki, 55 eta 73.b eta 76.b artikuluetan), kolonizaturikizan diren herrien alde soilik azaldu ohi da (1514, 2625 eta 3328 ebazpenetan, adibidez). Beraz, edo eskubidea ez zaio herri guztiei aitortzen, edo kolonizatuak izandiren herriak bakarrik omen dira benetako herri, nazioarteko zuzenbidearen iturriaden NBE delakoaren ikuspuntuaren arabera7.
‎ii) Integrazioa, norbere kultur taldeko identitateari eutsiz eta gizarte zabalagoaren partea izateko nahia azalduz .
‎iii) Bereizte, separazio edo independentzia, norbere kultur taldeko identitateari eutsiz gizarte zabalagoaren kide nahi izan gabe; hau da, gizarte zabalagotik bereiziz, izate independientea izateko nahia azalduz .
‎batzuk estatuarekinindentifikatzen dira eta beste batzuk estatutik bereizten dira, honela, taldeen kokapen horiek beren talde identitatearen autoestimarako funtsezko funtzioak betetzendituztelarik. Bigarrenean, aldiz, Berry-ren identifikazio estrategiak ikusten saiatukogara, horren ondorioz azalduz ezen berezko hizkuntza duten gutxiengo egoerandauden taldeek identitate estrategiatarako funtsezko tokia beteko dutela gatazka egoeretan, hain zuzen ere, norbere eta beste taldearekiko identifikazio eta estereotipoetan.
‎Gauza ezaguna da, adibidez,. Storthing, ak berak, 1905 urtearen inguruan, diru-laguntza gaitzak eman zizkielatiro elkarteei. Eta helburua argiro azaldu zuen Euskal Herriko prentsak:
‎Baina Abertzaleen Batasuna autodeterminazioaren ingurukobarne eztabaidaren erdi erdian aurkitu genuen! Xabier Larralde, gure mintzakidea, ABko bozeramailea da, baina garbi gera bedi ez diola EZBAIKAren deiari erantzunAB edo erakunde horretako inor ordezkatzeko asmoarekin, eta guri azaldutako guztia bere iritzi pertsonala baino ez dela.
‎Hori bai, hiru alderdi politiko horien txostenetan puntu gehiago aztertzen dira, baina, segur aski, euskal herritarrek nik baino askoz ere hobeto ezagutuko dituzte, eta ez du merezi nik horiei buruz ezer esatea. Dena den, badago azaldu nahiko nukeen puntu bat: kontuan izanik prozesua oso korapilatsua dela eta alderdien artekozenbait desberdintasunek konponezinak diruditela, hori guztia ez ote da ondasunakbanatzeko saiakera hutsal bat?
‎Jarraian, mahai inguruan aipatutako gaien laburpen modura, hizlariek azaldutako ideia nagusiak era eskematikoan aipatuko ditugu.
‎Baina, aurrerantzean, beste bi motatako pauso kualitatiboak emanbeharra dago, egituratze instituzional berri bati begira. Alde batetik, bai historiakEuskal Herrian zehar izan dituen ondorioengatik, bai herrialde ezberdinen izaeragatik, hala nola une honetan ematen diren egoera ezberdinengatik, errealitate gordina da, herrialdeek pisu espezifiko eta berezia dutela Euskal Herrian, eta, beraz, euskal gizartearen aurrean oso ondo azaldu genuke, eraiki nahi dugunEuskal Herria herrialde ezberdinen izaera propioa errespetatu eta kontuan hartukoduen Euskal Herria dela. Zentzu horretan, bigarren mailako urrats bat eman beharra aurreikusten du EHk, non herrialde ezberdinetako ordezkariak batu beharkogenituzkeen eta herrialde ezberdinen pentsamoldea, proposamenak, iritziak etaekarpenak jaso, eraiki nahi dugun Euskal Herria horri begira.
‎Guri dagokigunean, arteari lotuta dagoenari eutsi nahi diogu. Artean bezala, jarduerak errepikaezinak diren neurrian, estandarizatu ezin diren neurrian, beraienberri eman nahi bada, beren hastapenetatik azaltzea iruditu zaigu modurikegokiena. Eta horretarako, gaur egun edozein hiritan aurki daitezkeen eta teoriamailan ere bereizten diren teknika eta jarduera ezagunenen berri eman nahi izandugu, bertan aritzen diren profesional eta espezialistei beren gaia aztertzea eskatuz.Sakontasunez, teknika bakoitzaren atzetik zein oinarri teoriko dauden eta gizakiaeta patologiaren zein ulermen dagoen adieraztea izan da gure nahia.
‎Baina gutxitan aipatzen da psikoanalisiaren ikuspuntutik zein den honen etabeste psikoterapien arteko ezberdintasun erabakiorra; honetarako, J.A. Miller ekidatzitako artikulu labur baina pisuzkoa itzuli dugu. Berez, honen arabera sailkadaitezke liburu honetan azaltzen diren artikuluak: bai inkontzientea kontuanhartzen dutenak eta bai besteak.
‎Existentzia oso hori eta bere problematika ametsetan aurki ditzakegu, horietan gure existentziako mezu garrantzitsuak agertzen direlako. Ametsetan, egoera gatazkatsuen mezuak, hutsuneak, beharrak, betegabeko egoerak etanortasunaren zati desintegratuak azaltzen dira. Esalen en zegoenean Perls ekametsekin lan egitea nahiago zuela esaten zuen, beraietan gure bizitzan faltandagoenaren, egin ez dugunaren eta bizitzan ekiditen dugunaren mezu existentzialaagertzen baita.
‎Ondorioz, bezeroak bere burua oraineanonar, eralda eta mortifika dezake. Ametsen tratamenduan jokamoldeak edo rolakerrepresentatzearen onura honela azaldu digu Perls ek: –ametsetan munstro batgure atzetik badator eta gu munstro hori bihurtzen bagara, amets gaiztoa desegingoda.
‎–Irudia hondoa?. Arestian azaldu dugun kontzeptu honek, aurrekoarekinharreman zuzena du. Inguruko egoeraz jabetzen ez bagara, gure irudia ez daaberatsa izango, nahasia baizik.
‎erabiltzen ditugu, Gestaltak ulertzen dituen moduan, noski. Teoriahau Zinker ek landu zuen, prozesuaren bidea honela azalduz :
‎Ikuspuntu gestaltikoak ez du erabiltzen babes mekanismoa delako terminoa (nahiz eta freudiar kontzeptu beretik datorren), kontaktuekiko erresistentziakbaizik. Jarraian horien deskribapen eta funtzioak azalduko ditugu.
‎egiten duguingurua, era pasiboan eta erabat. Familia aginduak izan daitezke(, langilea izanbehar duzu?), familiaren inguruko kultura azaltzen duten arau edo esaerak, munduarekiko ikuspuntu baten aldeko direnak, edo beste balore edo eredupertsonalak, besteen identitatea sortzeko balio digutenak (beharrezko barnerapenedo asimilaziorik gabe, mailegatuta hartu zelako). Freud-ek, erabateko introiekzioa (edo introiekzio patologikoa), zatikako introiekzioa, eta introiekzio osasuntsuabereizi zituen; azken hau osasuntsuagoa da, egoa eraikitzen deneko, adreiluak, eskaintzen dituelako.
‎Bere lan guztietan prozesuen garrantzia azaldu nahiz, organismo etaingurugiroaren arteko harremana azpimarratu zuen. Smuts en ideia hau, K. Lewinen Kanpo Teorian eta Von Bertanfly ren sistemen teoria orokorrean aurki dezakegu.
‎Friedlaender ek honako teoria azaldu zigun. Indiferentzia Sortzailea, liburuan: –edozein gertakizunek zero puntu batekin du harremana.
‎West ek eta Shedon Keller ek (1994) azaltzen duten ereduan, bitartekokognitibo eta afektiboak erabiltzen dira subjektuen atxikimendu errepresentazioakulertzeko eta aldatzeko, psikoterapia laburraren inguruan. Autore hauen ustez, orokorrean korronte psikodinamikoen barruan kokatzen diren Objetu HarremanenTeoriaren eta Atxikimenduaren Teoriaren arteko ezberdintasun nagusia, terapiaridagokionez, hauxe da:
‎Orokorrean, subjektuek segurtasuna ala segurtasun eza adierazten dute atxikimendu irudiei buruz. Biak adaptatiboak badira ere, haurraren ingurunearenezaugarri bereziei emandako erantzuna baita atxikimendu mota?, segurtasun ezakgeroago azalduko ditugun desabantaila batzuk ditu gizakiaren ongizatea izateko.
‎Elkarrizketan kontatutakoaren transkripzioen bidez, hiru antolamendu eredunagusi azaldu ziren:
‎Suitzar Eskola deitua, gerora Familia Terapiaren garapena izango denarenkorolario gisa azaldu zen: orientazio ezberdinen alde positiboak harturik, eklektizismoa deiturikoaren barnean gorputz teoriko bat eratu zuen.
‎Ackerman ek hizkuntza psikoanalitikoa erabiltzen zuen bere teoriak garatzeko, etagizabanakoari egiten zion so bereziki. Baina eredu terapeutiko oso pertsonala garatuzuen, non terapeuta oso aktibo azaltzen zen, probokatzaile zenbaitetan, egile batzuenustez estrukturalismoaren ikuspuntu aitzindaria zena (Gurin, 1976; Hoffman, 1981).
‎Oinarri teorikoa, 1967an Filadelfia-n izandako familia terapeuten batzar bateanBowen ek (Bowen, 1989) eginiko aurkezpen, anonimo? batean aurki dezakegu.Bertan hainbat urtetan zehar eginiko lana azaldu zuen, bere teoriak bere familiariaplikatuz eta bere jatorrizko familiaren sistema emozionalak irentsia ez izatensaiatuz. Elkarloturik dauden sei funtsezko kontzeptutan oinarritu zen:
‎Familia nuklearreangertatzen da kementsuen bereizi gabeko ni kolektibo familiarra, zeinak osatzendute gizabanakoen selfaren zati handiagoa edo txikiagoa zurga baitezake. ...ndu autonomoa, eta familiaren proiekzio prozesuek baldintzatzendute hori; prozesu horien bidez, gurasoek beren heldugabetasuna seme alababatengana edo gehiagorengana proiektatzen dute, prozesua belaunaldi batzuetanzehar errepika daitekeelarik (Hill-en ereduaren garapena, zeinaren araberagutxienez proiekzio eta heldugabetasunaren transmisioko hiru belaunaldi beharbaitira, familian eskizofreniko bat azaltzeko ).
‎Batez ere naturalista zen, eta inguratzen zuenguztiaren behatzailea izan zen. Modu honetan fenomenoak hobeto azaltzen etaulertzen laguntzen zioten datu ugari bildu zituen. Sexualitatearen aurreanaurreiritzi teorikoak eta moralak saihesten saiatu zen.
‎Honek guztiak badu garrantzirik eszenaratzerakoan, fantasiak egoerazkoakbailiren definitu direlako, hau da, fantasietan subjektu objektu harremana, angustiaeta defentsa adierazten dira. Hau da, fantasiak, subjektuaren pertsonaiak adierazteazgain, subjektuak pertsonaiekin duen lotura ere azaltzen du. Honek ondokoa esannahi du:
‎Psikodrama psikoanalitikoan eman dugun ikuspegi hau,. Talde psikoterapiaanalitikoaren zenbait hastapen teoriko? izeneko lanean (liburu monografikohonetan bertan) azaltzen diren teorizazioen jarraipen modura uler daiteke. Hainzuzen ere, aipatutako autore gehienek iturri berdinetatik hornitu baitituzte berenprestakuntza eta jarduerak, hots, Freud eta Klein-en ondorengo teorietan.
‎Aipatu dugu, halaber, subjektu baten historian bezala, taldean ere bere barne munduaren errepikapenerako joera inkontzienteen eraginez bere arazo eta hauenzergatiak azalduz joango direla; eta hala gertatzen denean irekiko da bere arazoenulermenerako atea, aldaketarako bidean jarriz, terapeuta eta kideen partaidetzarenbitartez.
‎Terapeutarekiko eta taldeko gainerako kideekiko transferentziari dagokionez, nahikoa azaldu da lehenago, eta zehaztutakoaren arabera, subjektuaren historiarenelementu estereotipatuekin osatuta dago.
‎Batetik, egoera berrien aldarrikapenakordura arteko kontsentsuan sortzen duen disentsuaren eta etenaren baliagarritasuna, etahorrekin batera sistemari eusten dioten erakundeetatik aldarrikatzailearentzat datorrenbazterketa sistematikoaren ordaina. Bestetik, bide urratzaile orok azaltzen duenetorkizunaren aurrerapena agertzeagatiko mirespena, euskalgintzaren arlo berrietarakobideak ireki izanaren garrantzia azpimarratuz. Egilearen ustez, alderdi horietan bietanTxillardegi kasu paradigmatikotzat har daiteke, eta horiengatik hain justu, giltzarria izanda Euskal Herriak XX. mendearen bigarren erdian kulturalki bizi izan duen berpizteaneta politikoki abiatu den eraikuntzan.
‎Mundu berria sortzen ahalegindu da gure adiskidea eta horrek etena ekarri du.Etena, ez iraganarekin berarekin, iraganeko kontsentsu suntsitzailearekin baizik.Txillardegik behin eta berriro salatu du orain arteko kontsentsu integratzaile horrenarriskua eta behin eta berriro azaldu ditu disentsuko jarrerak, gure kontzientzien barnean ezarri nahi zen kontsentsu hori bere artikulu latzekin arrakalatuz eta sasi irtenbideen sendotasun itxurazkoa pitzatuz. Hitz batez, etena ekarri du, eta aurreko egoerarekiko etena aldarrikatu du, eten horretan parte hartzera deituz.
‎Diglosia hizkuntza inposatzaile baten kontsentsu sutila baino ez dela erakutsiz, hortik gure hizkuntzaren heriotzarako bidea zein laburra izan daitekeen irakatsizigun. Eta giza taldearen edozein tamainatan egoera diglosikoak duen eragina argi etagarbi ulertu genuen, berak argi azaldu ondoren ezen, konbinatoriaren legeen araberadena galtzeko genuela, eta aldats beheran gindoazela, kontsentsu sutil hura apurtuezean. Egia esanda, lehenagotik ere intuitzen genuen egoeraren asimetria, baina intuitzen genuena forma matematikoan ikusi genuen orduan, eta horrek asko areagotu zuengure jarrera aldaketa.
‎–Euskaldun berri, ekin euskaraz?. Xabier Kintana eta Joseba Tobar en hitzaurrebaten ostean, bertan azaltzen ziren, euskaldun berriak izanik, ordurako nolabaitekoonarpen publikoa bereganaturik zuten pertsonaiak, eta beraiek kontatzen zuten nolahasi ziren euskara ikasten, zein metodorekin, zergatik, zerk bultzatuta, zer nolakohasiera traketsak izan zituzten eta, azkenik, nola heldu ziren hizkuntza arrotz hura (etaaldi berean hizkuntza berezkoena, maitatuena) bereganatzera.
‎Han ikusi nuen lehenengoz Txillardegi eta, egia esan behar badut, bileretanhitz egiten zenaren erdiaren erdia ere ez nuen ulertzen. Alde batetik, nire euskara mailahausnarketa sakonetan murgiltzeko modukoa ez zelako; beste aldetik, erreferentziapolitiko eta kultural asko falta zitzaizkidalako, eta ez nekien nortaz edo zertaz ariziren; eta, azkenik, zenbait gauza hitz erdiaz edo klabez esaten zirelako, gauzakzehatz mehatz azaldu gabe . Horiek ziren klandes tinitatearen morrontzak, eta nireeuskarak oraindik ez zuen hura guztia ulertu ahal izateko finezia nahikorik.
‎Noizean behin, eztabaida xelebre bat azaltzen da gure artean: ea kondaira mitikoakikus daitezkeen errealitatean errotuak diren ala ez.
‎Adibide zehatzei heldu aitzin, lanean zehar azalduko diren kontzeptu eta premisa zenbait aipatzeko dira: 1) edasti mitikoen bertsioen aniztasuna, 2) mitoen berraragitzea, 3) mitoen denbora.
‎Horiek hola, mito berraragituen bi mota azalduko ditut hemen, bi maneraz eginaketa inplikazio desberdinekoak. Lehen multzokoak aspaldian gertatuak dira, ez hala eredenboren hasieran, arbaso hurbilen garaian baizik.
‎Hirurogei urte geroago egindako inkesta batean azaldu zitzaidan esaera berdintsua, Bidarraiko Harpeko Saindiari (beste Saindu bat!) buruzko galdeketan (Arana1986, 18). Saindu hori mendiko haitzulo batean dago, izenak adierazten duen bezala, eta jende itxurako harri batean itxuratua.
‎horrela galdu zuen besoa; gero, ezin hilez ereegon zen, bere sorgingoa beste norbaiti eman ahal zion arte, hori baita parte txarrekoakdituztenen akats nagusia. Beherago azalduko den istorio ezagun batek dio pertsona batkolpatua izan zela gauez abere itxuraz zebilelarik, eta nola biharamunean zauriakfrogatu zuen sorgina zela.
‎sinbolizazio beharraren pean moldaketak egin daitezkeelaerakusten dutelako. Are interesgarriagoak dira, prozedura berdinak beste edozeineraldaketetan erabiltzen ahal direla azaltzen baldin badute adibidez, elementu arrotzakmailegatu eta bertsio berriak sortzen direnean.
‎Araneko gizonaren ezaugarriak eta bitxikeriak ondo ulertzeko, Eulalik esan barikutzi zituen zehaztasun asko jakin behar dira. Hasteko, tradizioko sorgin katuen ibilmoldeak azalduko ditugu, bai Euskal Herrian bai besteetan.
‎Bi artikuluak dira mamitsuak. Bestetan azaldu ohi ez diren kezkak eta susmoak agertzen diralotsarik gabe. Eta hau guztia oso mesedegarria izan daiteke alor honetan?
‎Jakin aldizkariak bere 114 zenbaki monografikoa (1999, iraila urrikoa) eskainia dio Txillardegiri; horren ataletako bat. Txillardegi hizkuntzalari? izenekoa da, non Pilartxo Etxeberriak, Rosa Gandariaseketa Jose Luis Ormaetxeak azaldu baitute gure hizkuntzalariak euskararen ikerketa eta normalkuntzarieginiko hainbat ekarpen. Bestalde, EHUko Filologi Fakultateak eskainiko dion omenezko obrakolektiboan uste izatekoa da askoz zabalago agertuko direla ekarpen horiek.
‎Bestetik, ezdu norabide zehatza adierazten. Itxuraz eta hipotesi gisa, azaldu den herrietan inkestapuntuaren eta herri-gunearen arteko harremanetan kokatuko nuke. Nagusiki Bizkaianerabiltzen da (19tan).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
azaltzen 2.036 (13,40)
azaldu 1.316 (8,66)
azalduko 795 (5,23)
azaltzeko 615 (4,05)
azaltzea 218 (1,44)
azaldutako 159 (1,05)
azal 132 (0,87)
azalduz 109 (0,72)
Azaldu 59 (0,39)
azaltzean 40 (0,26)
azalduta 39 (0,26)
azaldutakoa 35 (0,23)
azaldu ondoren 26 (0,17)
Azaldutako 22 (0,14)
azaltzera 17 (0,11)
azaldu gabe 14 (0,09)
azaltzerakoan 14 (0,09)
azaldu ostean 12 (0,08)
azalduriko 11 (0,07)
azaldutakoak 11 (0,07)
Azal 9 (0,06)
Azalduko 9 (0,06)
azaltzeari 9 (0,06)
Azaltzen 6 (0,04)
azaldu arren 6 (0,04)
azaldurik 6 (0,04)
azaldutakoarekin 6 (0,04)
azaldutakoaren 5 (0,03)
azaltzearren 5 (0,03)
azaldutakoan 4 (0,03)
azaltzeak 4 (0,03)
azaltzearekin 4 (0,03)
Azaldutakoa 3 (0,02)
azaldu arte 3 (0,02)
azaldutakoari 3 (0,02)
azaltzeagatik 3 (0,02)
azaldu aurretik 2 (0,01)
azalduagatik 2 (0,01)
azalduz gero 2 (0,01)
azaltzeke 2 (0,01)
azaltzekotan 2 (0,01)
AZALDUKO 1 (0,01)
AZALTZEKO 1 (0,01)
Azaldu bitartean 1 (0,01)
Azalduriko 1 (0,01)
Azaldutakoarekin 1 (0,01)
Azaltzea 1 (0,01)
azalduTA 1 (0,01)
azalduaz 1 (0,01)
azaldurikoa 1 (0,01)
azaldutakoaz gain 1 (0,01)
azaldutakoek 1 (0,01)
azaldutakotik 1 (0,01)
azaltze aldera 1 (0,01)
azaltzerako 1 (0,01)
Argitaratzailea
UEU 5.806 (38,22)
Konbinazioak (2 lema)
azaldu behar 76 (0,50)
azaldu ezan 76 (0,50)
azaldu nahi 53 (0,35)
azaldu saiatu 50 (0,33)
azaldu ez 42 (0,28)
azaldu bezala 38 (0,25)
azaldu erabili 33 (0,22)
azaldu ohi 28 (0,18)
azaldu den 25 (0,16)
azaldu ordu 18 (0,12)
azaldu hasi 17 (0,11)
azaldu egin 15 (0,10)
azaldu zer 15 (0,10)
azaldu baino 14 (0,09)
azaldu ukan 12 (0,08)
azaldu ahal 11 (0,07)
azaldu berri 11 (0,07)
azaldu beste 11 (0,07)
azaldu bide 11 (0,07)
azaldu zein 10 (0,07)
azaldu egon 9 (0,06)
azaldu ari 8 (0,05)
azaldu asmo 8 (0,05)
azaldu bi 8 (0,05)
azaldu hiru 8 (0,05)
azaldu balio 7 (0,05)
azaldu ere 7 (0,05)
azaldu eredu 7 (0,05)
azaldu ezin 7 (0,05)
azaldu modu 7 (0,05)
azaldu nahasi 7 (0,05)
azaldu zenbait 7 (0,05)
azaldu ahalegin 6 (0,04)
azaldu aukera 6 (0,04)
azaldu gai 6 (0,04)
azaldu nola 6 (0,04)
azaldu tresna 6 (0,04)
azaldu arrazoi 5 (0,03)
azaldu baliagarri 5 (0,03)
azaldu beharrezko 5 (0,03)
azaldu edota 5 (0,03)
azaldu ekin 5 (0,03)
azaldu esan 5 (0,03)
azaldu gura 5 (0,03)
azaldu guzti 5 (0,03)
azaldu lagundu 5 (0,03)
azaldu neurri 5 (0,03)
azaldu proposatu 5 (0,03)
azaldu adibide 4 (0,03)
azaldu bera 4 (0,03)
azaldu eskatu 4 (0,03)
azaldu etorri 4 (0,03)
azaldu ezaugarri 4 (0,03)
azaldu gaitasun 4 (0,03)
azaldu hainbat 4 (0,03)
azaldu ideia 4 (0,03)
azaldu jarrera 4 (0,03)
azaldu joan 4 (0,03)
azaldu joera 4 (0,03)
azaldu sei 4 (0,03)
azaldu teoria 4 (0,03)
azaldu ahalegindu 3 (0,02)
azaldu arazo 3 (0,02)
azaldu arte 3 (0,02)
azaldu bilatu 3 (0,02)
azaldu denbora 3 (0,02)
azaldu eduki 3 (0,02)
azaldu egoki 3 (0,02)
azaldu erabaki 3 (0,02)
azaldu ezinbesteko 3 (0,02)
azaldu gu 3 (0,02)
azaldu hipotesi 3 (0,02)
azaldu hura 3 (0,02)
azaldu ikerketa 3 (0,02)
azaldu informazio 3 (0,02)
azaldu lau 3 (0,02)
azaldu lortu 3 (0,02)
azaldu metodologia 3 (0,02)
azaldu nahiko 3 (0,02)
azaldu ote 3 (0,02)
azaldu prozesu 3 (0,02)
azaldu saiakera 3 (0,02)
azaldu une 3 (0,02)
azaldu zeintzuk 3 (0,02)
azaldu zergatik 3 (0,02)
azaldu al 2 (0,01)
azaldu aldaketa 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
azaldu behar ukan 23 (0,15)
azaldu nahi ukan 20 (0,13)
azaldu beste nahaste 8 (0,05)
azaldu balio ukan 7 (0,05)
azaldu egin behar 7 (0,05)
azaldu ez den 6 (0,04)
azaldu ez ukan 6 (0,04)
azaldu nola egin 4 (0,03)
azaldu ohi ukan 4 (0,03)
azaldu baino lehen 3 (0,02)
azaldu bide eman 3 (0,02)
azaldu tresna erabili 3 (0,02)
azaldu ukan helburu 3 (0,02)
azaldu arrazoi ugari 2 (0,01)
azaldu aukera bakar 2 (0,01)
azaldu aukera eman 2 (0,01)
azaldu baino ez 2 (0,01)
azaldu behar esan 2 (0,01)
azaldu behar UEU 2 (0,01)
azaldu bide bi 2 (0,01)
azaldu edota galdera 2 (0,01)
azaldu edota oraindik 2 (0,01)
azaldu erabili nahi 2 (0,01)
azaldu eredu bat 2 (0,01)
azaldu eredu hori 2 (0,01)
azaldu ez jakin 2 (0,01)
azaldu ezan faktore 2 (0,01)
azaldu ezan nola 2 (0,01)
azaldu ezan perpaus 2 (0,01)
azaldu ezan zenbait 2 (0,01)
azaldu ezan zer 2 (0,01)
azaldu ezin den 2 (0,01)
azaldu gu xede 2 (0,01)
azaldu gura ukan 2 (0,01)
azaldu hasi baino 2 (0,01)
azaldu hiru metodo 2 (0,01)
azaldu hura ezaugarri 2 (0,01)
azaldu ikerketa objektu 2 (0,01)
azaldu neurri guzti 2 (0,01)
azaldu ukan lehenengo 2 (0,01)
azaldu adibide bat 1 (0,01)
azaldu adibide nahiko 1 (0,01)
azaldu adibide programa 1 (0,01)
azaldu adibide sinplifikatu 1 (0,01)
azaldu ahalegin egin 1 (0,01)
azaldu ahalegin guzti 1 (0,01)
azaldu ahalegin hauek 1 (0,01)
azaldu ahalegin oinarri 1 (0,01)
azaldu ahalegin ugaritu 1 (0,01)
azaldu ahalegindu behar 1 (0,01)
azaldu aldaketa prozesu 1 (0,01)
azaldu arazo hori 1 (0,01)
azaldu arazo landa 1 (0,01)
azaldu ari den 1 (0,01)
azaldu arrazoi desberdin 1 (0,01)
azaldu arte etika 1 (0,01)
azaldu arte paradigma 1 (0,01)
azaldu arte teoria 1 (0,01)
azaldu aukera gehiago 1 (0,01)
azaldu baino eroso 1 (0,01)
azaldu baino gehiago 1 (0,01)
azaldu baino konplexu 1 (0,01)
azaldu baino sistema 1 (0,01)
azaldu baliagarri gertatu 1 (0,01)
azaldu behar bada 1 (0,01)
azaldu behar begiratu 1 (0,01)
azaldu behar berrogeialdi 1 (0,01)
azaldu behar egon 1 (0,01)
azaldu behar lez 1 (0,01)
azaldu behar sumatu 1 (0,01)
azaldu beharrezko iturri 1 (0,01)
azaldu bera baliagarritasun 1 (0,01)
azaldu bera bi 1 (0,01)
azaldu beste ezaugarri 1 (0,01)
azaldu beste hipotesi 1 (0,01)
azaldu bezala haur 1 (0,01)
azaldu bezala inkubagailu 1 (0,01)
azaldu bezala jarraitu 1 (0,01)
azaldu bi alderdi 1 (0,01)
azaldu bi aukera 1 (0,01)
azaldu bi era 1 (0,01)
azaldu bi eremu 1 (0,01)
azaldu bi ikuspegi 1 (0,01)
azaldu bi izaki 1 (0,01)
azaldu bi tresna 1 (0,01)
azaldu bide bat 1 (0,01)
azaldu bide erraztu 1 (0,01)
azaldu bide gehitu 1 (0,01)
azaldu bide zabaldu 1 (0,01)
azaldu den beste 1 (0,01)
azaldu den garbiro 1 (0,01)
azaldu den komando 1 (0,01)
azaldu den laburpen 1 (0,01)
azaldu denbora behar 1 (0,01)
azaldu denbora eman 1 (0,01)
azaldu denbora ez 1 (0,01)
azaldu edota justizia 1 (0,01)
azaldu eduki baino 1 (0,01)
azaldu eduki gaitasun 1 (0,01)
azaldu eduki soiltasun 1 (0,01)
azaldu egin adierazpen 1 (0,01)
azaldu egin ikerketa 1 (0,01)
azaldu egoki zein 1 (0,01)
azaldu erabili hipotesi 1 (0,01)
azaldu erabili ohi 1 (0,01)
azaldu erabili ordenagailu 1 (0,01)
azaldu erabili telebista 1 (0,01)
azaldu ere ez 1 (0,01)
azaldu eredu psikosoziolinguistiko 1 (0,01)
azaldu eredu teoriko 1 (0,01)
azaldu etorri orrialde 1 (0,01)
azaldu ez berezko 1 (0,01)
azaldu ez egon 1 (0,01)
azaldu ez ez 1 (0,01)
azaldu ez nondik 1 (0,01)
azaldu ezan adibide 1 (0,01)
azaldu ezan aditu 1 (0,01)
azaldu ezan albiste 1 (0,01)
azaldu ezan arazo 1 (0,01)
azaldu ezan argazki 1 (0,01)
azaldu ezan arrazoi 1 (0,01)
azaldu ezan arrisku 1 (0,01)
azaldu ezan baino 1 (0,01)
azaldu ezan batere 1 (0,01)
azaldu ezan batzuk 1 (0,01)
azaldu ezan behar 1 (0,01)
azaldu ezan bereizketa 1 (0,01)
azaldu ezan entzumen 1 (0,01)
azaldu ezan eredu 1 (0,01)
azaldu ezan esperientzia 1 (0,01)
azaldu ezan fonologia 1 (0,01)
azaldu ezan gaixotasun 1 (0,01)
azaldu ezan gaur 1 (0,01)
azaldu ezan haur 1 (0,01)
azaldu ezan hedabide 1 (0,01)
azaldu ezan joera 1 (0,01)
azaldu ezan kanpoko 1 (0,01)
azaldu ezan kontu 1 (0,01)
azaldu ezan Lacan 1 (0,01)
azaldu ezan lehenbailehen 1 (0,01)
azaldu ezan liberal 1 (0,01)
azaldu ezan lirika 1 (0,01)
azaldu ezan maila 1 (0,01)
azaldu ezan mekanismo 1 (0,01)
azaldu ezan oro 1 (0,01)
azaldu ezan Piaget 1 (0,01)
azaldu ezan produktibitate 1 (0,01)
azaldu ezan sistema 1 (0,01)
azaldu ezan sortu 1 (0,01)
azaldu ezan teoria 1 (0,01)
azaldu ezan xehe 1 (0,01)
azaldu ezan zentzumen 1 (0,01)
azaldu ezan zergati 1 (0,01)
azaldu ezaugarri bereizgarri 1 (0,01)
azaldu ezaugarri kanptotezina 1 (0,01)
azaldu ezin ukan 1 (0,01)
azaldu ezinbesteko elementu 1 (0,01)
azaldu ezinbesteko faktore 1 (0,01)
azaldu gai batzuk 1 (0,01)
azaldu gai gizarte 1 (0,01)
azaldu gaitasun eduki 1 (0,01)
azaldu gaitasun ez 1 (0,01)
azaldu gaitasun txiki 1 (0,01)
azaldu gu aita 1 (0,01)
azaldu guzti adierazle 1 (0,01)
azaldu guzti bera 1 (0,01)
azaldu guzti gogoratu 1 (0,01)
azaldu guzti hobeto 1 (0,01)
azaldu guzti kontu 1 (0,01)
azaldu hainbat adibide 1 (0,01)
azaldu hainbat definizio 1 (0,01)
azaldu hainbat ideia 1 (0,01)
azaldu hainbat modelo 1 (0,01)
azaldu hasi hura 1 (0,01)
azaldu hasi lau 1 (0,01)
azaldu hipotesi bat 1 (0,01)
azaldu hipotesi formulatu 1 (0,01)
azaldu hiru aukera 1 (0,01)
azaldu hiru estrategia 1 (0,01)
azaldu hiru faktore 1 (0,01)
azaldu hiru galdera 1 (0,01)
azaldu hiru kategoria 1 (0,01)
azaldu hura botere 1 (0,01)
azaldu ideia argi 1 (0,01)
azaldu ideia bera 1 (0,01)
azaldu ideia nagusi 1 (0,01)
azaldu ideia partaidetza 1 (0,01)
azaldu ikerketa eratorri 1 (0,01)
azaldu informazio bera 1 (0,01)
azaldu informazio osotasun 1 (0,01)
azaldu informazio prestatu 1 (0,01)
azaldu jarrera berdintasun 1 (0,01)
azaldu jarrera posibilista 1 (0,01)
azaldu joera egon 1 (0,01)
azaldu joera handi 1 (0,01)
azaldu joera ukan 1 (0,01)
azaldu lagundu ezan 1 (0,01)
azaldu lau estadio 1 (0,01)
azaldu lau kapital 1 (0,01)
azaldu lau kapitulu 1 (0,01)
azaldu lortu behar 1 (0,01)
azaldu metodologia aurreprozesatu 1 (0,01)
azaldu metodologia jarraitu 1 (0,01)
azaldu modu bakar 1 (0,01)
azaldu modu kontu 1 (0,01)
azaldu modu on 1 (0,01)
azaldu modu sinple 1 (0,01)
azaldu modu sistematiko 1 (0,01)
azaldu nahasi agerpen 1 (0,01)
azaldu nahi baldin 1 (0,01)
azaldu nahi ez 1 (0,01)
azaldu nahi nu 1 (0,01)
azaldu nahi zutenmetanarrazio 1 (0,01)
azaldu neurri bezala 1 (0,01)
azaldu neurri kontu 1 (0,01)
azaldu neurri mota 1 (0,01)
azaldu nola neurtu 1 (0,01)
azaldu ohi ez 1 (0,01)
azaldu proposatu eredu 1 (0,01)
azaldu proposatu mekanismo 1 (0,01)
azaldu prozesu jarraitu 1 (0,01)
azaldu prozesu psikosozial 1 (0,01)
azaldu saiakera bat 1 (0,01)
azaldu saiakera egin 1 (0,01)
azaldu saiatu behar 1 (0,01)
azaldu sei atal 1 (0,01)
azaldu sei ezaugarri 1 (0,01)
azaldu sei kontsola 1 (0,01)
azaldu sei terminal 1 (0,01)
azaldu teoria ardatz 1 (0,01)
azaldu teoria psikosozial 1 (0,01)
azaldu tresna bilduma 1 (0,01)
azaldu tresna erabilera 1 (0,01)
azaldu tresna gisa 1 (0,01)
azaldu ukan aditu 1 (0,01)
azaldu ukan alde 1 (0,01)
azaldu ukan argudio 1 (0,01)
azaldu ukan joera 1 (0,01)
azaldu ukan modu 1 (0,01)
azaldu une iritsi 1 (0,01)
azaldu zein arautegi 1 (0,01)
azaldu zein modu 1 (0,01)
azaldu zein tresna 1 (0,01)
azaldu zenbait datu 1 (0,01)
azaldu zenbait faktore 1 (0,01)
azaldu zenbait ideia 1 (0,01)
azaldu zenbait ikerketa 1 (0,01)
azaldu zenbait iritzi 1 (0,01)
azaldu zenbait prozesu 1 (0,01)
azaldu zer bide 1 (0,01)
azaldu zer egin 1 (0,01)
azaldu zer eragin 1 (0,01)
azaldu zer erlazio 1 (0,01)
azaldu zer esan 1 (0,01)
azaldu zer etzan 1 (0,01)
azaldu zer gertatu 1 (0,01)
azaldu zer hazi 1 (0,01)
azaldu zer interesatu 1 (0,01)
azaldu zer kasu 1 (0,01)
azaldu zer pertsona 1 (0,01)
azaldu zergatik aukeratu 1 (0,01)
azaldu zergatik ez 1 (0,01)
azaldu zergatik ukan 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia